abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78472738
1
Uitspraken, van PVV-leider Wilders en andere PVV-woordvoerders,
die aanzetten tot haat en discriminatie of bevolkingsgroepen beledigen
(Periode 2004 -2009)

1) “Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze
normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn?
Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik
lust ze rauw.”
Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004

2) “Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij
voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, HP/De Tijd HP/De Tijd, 6 februari 2004

3) “We moeten de immigratie van moslims stoppen”.
Geert Wilders De Limburger, 4 september 2004
4) “Ik wil moskeeën afbreken…” (..) “Ik ga er als eerste met cement en stenen heen om die
moskeeën dicht te metselen”.

5) “Ook stelt de Groep Wilders voor de Wet op het Nederlanderschap zo te wijzigen dat
genaturaliseerden hun Nederlandse nationaliteit verliezen en worden uitgezet indien zij de
Nederlandse taal niet alsnog leren, in criminaliteit vervallen dan wel veroordeelt (sic) worden
wegens handelingen in strijd met de openbare orde.”
Eerste reactie Groep Wilders op Miljoenennota, www.geertwilders.nl, 21 september 2004

6) “Ook dienen criminele allochtonen na het uitzitten van hun straf hun verblijfsvergunning kwijt te
raken en uit het land te worden gezet.”
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004

7) “Nederland is voller dan vol wat betreft niet-westerse allochtonen, vooral van islamitische
afkomst.”
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004

8) “Artikel 23 van de grondwet blijft bestaan maar islamitische scholen mogen niet worden
opgericht. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden.”
Onafhankelijkheidsverklaring Groep Wilders, 13 maart 2005

9) “Zolang men geen Nederlander is kan geen beroep worden gedaan op sociale zekerheid.”
Onafhankelijkheidsverklaring Groep Wilders, 13 maart 2005

10) “We lijden in dit land aan een gelijkheidssyndroom. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te
worden behandeld. De islam is een ongelijk geval (..) Daarom behandelen we de islam anders. Ik
wil niet toegeven aan een cultuur die ons wezensvreemd is. Geen islamonderwijs dus. Dat is het
principe”.
Geert Wilders, De Volkskrant, 13 maart 2005

11) “De immigratie uit niet-westerse landen moet de komende jaren geheel worden verboden.”
Geert Wilders, NRC Handelsblad, 22 juli 2005

12) “De omgang met de islam en moslims in ons land moet dus minder vrijblijvend worden. (..) De
analyse is helder, we hebben een groot probleem met de islam, ook in Nederland. (..) Immigratie uit
islamitische landen moet worden verboden. We moeten leren intolerant te zijn tegen de intoleranten,
op straat, in de moskee en in de rechtbank. We moeten haat en geweld van terroristen beantwoorden
met uitsluiting en intolerantie en laten zien wie de baas is in Nederland.”
Geert Wilders, NRC Handelsblad, 22 juli 2005

13) Interviewer: Meent u bijvoorbeeld, dat het feit dat steden als Amsterdam, Rotterdam en Den
Haag, spoedig als het niet nu al het geval is, in de meerderheid niet-blank zijn, onacceptabel is voor
Nederland? Wilders: “Natuurlijk is dat onacceptabel.”
Geert Wilders, BBC-Hardtalk interview, 22 maart 2006

14) “Niet alleen respect voor de wet maar ook respect voor de waarden (is fundamenteel aan de
Nederlandse samenleving), met wellicht een uitzondering, ik geloof dat mensen wiens enig doel het
is, om alles waar wij voor staan kapot te maken, ons wettelijk systeem om willen zetten in
bijvoorbeeld Sharia en Islamitische wetgeving en onze democratie willen vervangen met iets
anders, mensen die ook geweld willen gebruiken om hun islamo-fascistische doeleinden te
bereiken, die mensen verdienen volgens mij niet dezelfde rechten onder de grondwet.”
Geert Wilders, BBC-Hardtalk interview, 22 maart 2006

15) “Ik ben voor sluiting van de grenzen voor gezinshereniging en familiehereniging van nietwesterse,
islamitische allochtonen. Negenennegentig procent van die mensen voegt niets toe. Daar
hebben we alleen maar ellende van.”
Geert Wilders, Zakenblad 'Zoete', juni/juli 2006

16) “Zo lang niet duidelijk is dat de Nederlandse moslimgemeenschap de orde en spelregels van de
Nederlandse rechtsstaat van harte accepteert, ontbreekt het fundament van vertrouwen dat
noodzakelijk is om grondwettelijke rechten en vrijheden in dezelfde mate toe te kennen als aan
andere groepen in Nederland die deze orde en spelregels hebben gevormd en dragen.”
Klare Wijn (partijprogramma PVV), 31 maart 2006

17) “Strengere sancties tegen geweld in het algemeen en in het bijzonder tegen geweld dat in
toenemende door Marokkaanse jongeren wordt gepleegd, waarbij te denken valt aan uitzetting en
denaturalisatie voor recidivisten.”
Geert Wilders, NRC Handelsblad, 20 juni 2006

18) “We hebben een gigantisch probleem met moslims, het loopt aan alle kanten de spuigaten uit.”
Geert Wilders, Interview in De Volkskrant, 7 oktober 2006

19) “Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen. Daarin staat precies wat
je wel en niet mag doen. Als je daar niet aan voldoet, moet je het land verlaten.”
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

20) “Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun
gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. (..) De paus had laatst volkomen gelijk: de islam is een
gewelddadige religie. (..) Het zit in die gemeenschap zelf.”

21) “Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze
mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland.”

22) “De demografische samenstelling van de bevolking is het grootste probleem van Nederland. Ik
heb het over wat er naar Nederland komt en wat zich hier voortplant. Als je naar de cijfers kijkt en
de ontwikkeling daarin… Moslims zullen van de grote steden naar het platteland trekken.”
Geert Wilders Interview in de Volkskrant, 7 oktober 2006

23) “We moeten de tsunami van de islamisering stoppen.” En: “Van die tsunami van een ons
wezensvreemde cultuur die hier steeds dominanter wordt. Daar moet een halt aan worden
toegeroepen.”
Geert Wilders Interview in de Volkskrant, 7 oktober 2006

24) Wat is het eerste dat u verandert als u het morgen voor het zeggen krijgt in Nederland? “De
grenzen gaan nog diezelfde dag dicht voor alle niet-westerse allochtonen.”
Geert Wilders, interview in de Volkskrant, 7 oktober 2006

25) “De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam.”
Geert Wilders, De Spits, 9 november 2006

26) “Nieuw artikel 1 van de grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland
dominant blijven.”
Verkiezingspamflet PVV voor de Tweede Kamerverkiezingen van 25 augustus 2006

27) “De tsunami van islamisering vormt een directe bedreiging van het voortbestaan van de wereld
zoals wij die kennen en is het begin van het einde van westerse normen en waarden als vrijheid,
gelijkheid, tolerantie en scheiding van kerk en staat die ons terecht zo dierbaar zijn.”
Geert Wilders op GeenStijl, 23 januari 2007

28) "Ik ben hier gekomen om te waarschuwen voor een ander gevaar, de islam. De islam doet zich
voor als een religie maar ondertussen heeft het een ander doel; overheersing van de wereld, een
heilige oorlog, de sharia en het einde van de scheiding tussen kerk en staat. Het is geen religie het is
een politieke ideologie. Het eist je respect maar heeft geen respect voor jou."
Geert Wilders' geplande speech in London, PVV-website 12 februari 2009

29) "I propose the withdrawal of all hate speech legislation in Europe"
Toespraak van Geert Wilders in New York op PVV-website, woensdag 25 februari 2009

30) In noodgevallen moet de politie met scherp schieten op jonge relschoppers.
PVV-Kamerlid Fleur Agema in Kamerdebat over Marokkaanse jongeren in Gouda.
Spitsnieuws, 15 april 2009

31) “De islam zal bij een continuering van het huidige wanbeleid het Westen overwinnen en
overheersen. Maar dat gebeurt niet zolang ik hier ook maar iets voor het zeggen heb!”
Geert Wilders op GeenStijl, 23 januari 2007

32) “De eerste islamitische invasie werd na de verovering van Spanje, Portugal en het zuiden van
Frankrijk in het jaar 732 gestopt bij Poitiers en de tweede invasiepoging door de Ottomaanse
Turken werd voor de poorten van Wenen gekeerd toen ze daar in 1683 gelukkig de pan in werden
gehakt.” “… het aantal islamieten in ieder Europees land neemt meer dan zorgwekkende vormen
aan.” “De PVV zal zich met man en macht verzetten tegen deze derde islamitische invasiepoging.”
Geert Wilders op GeenStijl, 6 februari 2007

33) “We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims
Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…”
Geert Wilders, interview in De Pers, 13 februari 2007

34) “Zolang de beoogd PvdA-staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak een
dubbele nationaliteit hebben, mogen ze niet toetreden tot het nieuwe kabinet. Dat vindt Geert
Wilders. 'Een minister of staatssecretaris kan geen twee petten op hebben.' Wilders vindt het
principieel onjuist dat bewindslieden een dubbele nationaliteit hebben, zegt hij tegen Elsevier.nl.
Geert Wilders, website Elsevier 15 februari 2007

35) “Als moslims hier willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien.”
Geert Wilders.nl, De Pers, 13 februari 2007

36) “Maar ik wil niet dat er meer moslims in Nederland komen, ik wil liever dat het er minder
worden. Dus wil ik de grenzen voor migranten uit moslimlanden dichtgooien. Bovendien wil ik
moslims aanmoedigen om Nederland vrijwillig te verlaten. De demografische ontwikkeling moet zo
worden, dat de kans klein is dat er weer twee in het kabinet komen. Er is nu teveel islam in
Nederland.”
Geert Wilders, NRC Handelsbad, 24 februari 2007

37) "Ministers en staatssecretarissen mogen geen twee nationaliteiten hebben".
Geert Wilders, NOVA 28 februari 2007

38) "Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een
meerderheid, van de bevolking of van het kabinet uit moslims bestaat".
Geert Wilders, NOVA 28 februari 2007

39) "Islamitische landen mogen niet toetreden tot de Europese Unie. Als Turkije lid wordt is dat
meteen het grootste land met de meeste inwoners. Je kunt ze niet meer tegenhouden als dat land
eenmaal lid is."
Interview PVV-europees lijsttrekker Barry Madlener op NU.nl, 2 juni 2009

40) "We zien dat de islam een grote bedreiging vormt voor de vrijheid van anderen. Als je ziet hoe
de islam hier wil domineren en het leven van anderen heel moeilijk maakt. Die komen niet om zich
aan te passen, maar om te overheersen."
Interview PVV-Europees lijsttrekker Barry Madlener op NU.nl, 2 juni 2009

41) “Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek.”
Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007

42) "En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren..."
Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007

43) "De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed
zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran."
Geert Wilders, Volkskrant, 8 augustus 2007

44) “Die [politici] hebben lak aan de belangen van de Nederlandse burger en meewerken aan de
transformatie van Nederland in Nederabië als provincie van de islamitische superstaat Eurabië. “
Geert Wilders, Volkskrant, 8 augustus 2007

45) “De islam is een `wezensvreemde cultuur´ die nergens dominant mag worden", vindt hij. (..)
“Genoeg is genoeg. We moeten ons niet verkopen aan de islamitische cultuur en de ellende die dat
met zich meebrengt”.
Geert Wilders, Website PVV en AD 17 augustus 2007

46) “Ik zaai geen haat, dat doet de Koran. Het is een fascistisch boek. Dit is geen boek dat we hier
moeten hebben."
Geert Wilders AD, zaterdag 17 augustus 2007/vrijdag 17 augustus 2007

47) “Het [is] volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5, 22 augustus 2007 (n.a.v. Kamervragen PVV)

48) "Waarom dringt hij [Balkenende] ons onderwerping op? Waar ging het mis met de christelijke
normen en waarden van onze premier? Wanneer bedacht hij dat het maar beter was om te
capituleren voor de allesoverheersende en allesvernietigende ideologie van de Islam?"
Uitspraak Fleur Agema op de website PVV, maart 2008

49) “De Tweede Kamer verzoekt de regering een immigratiestop in te voeren voor migranten uit
moslimlanden, geen nieuwe moskeeën meer toe te staan, alle islamitische scholen te sluiten, de
boerka te verbieden en criminele moslims – indien nodig na denaturalisatie – het land uit te zetten.”

PVV Tweede-Kamermotie, 30 800 VI Vaststelling van de begrotingsstaten Nr. 127, 6 september 2007
50) "Deelt u de mening dat deze inwoners gelijk hebben, gezien de problemen als overlast en
criminaliteit die een asielzoekerscentrum met zich meebrengt?"
Kamervragen van PVV-ers Fritsma en Wilders op de PVV-website,14 mei 2009

51) "The Jihad against Israel is the Jihad against the West." (..) "we are here today to voice our
concern of the growing islamisation of the West. We do it in this city, the city of David, the city that,
together with Rome and Athens, symbolises our ancient heritage." (..) "We all carry Jerusalem in
our blood, in our genes."
Toespraak van Geert Wilders in Jeruzalem op PVV-website, 14 december 2008

52) De Partij voor de Vrijheid heeft bijna alle Haagse ministeries gevraagd uit te rekenen hoeveel
geld ze precies uitgeven aan (niet-westerse) allochtonen. Van de fiscus wil de PVV´er bijvoorbeeld
weten hoeveel minder allochtonen aan belasting betalen ten opzichte van oorspronkelijke
Nederlanders. Fritsma wil van het ministerie van Verkeer en Waterstaat weten "welk deel van de
aan Verkeer en Waterstaat gerelateerde kosten toe te rekenen zijn aan niet-westerse allochtonen".
Trouw over Kamervragen PVV-er Fritsma, 23 juli 2009

53) “Nog een fout en dan zetten we al die eilanden wat mij betreft op Marktplaats.nl. De hoogste
bieder mag ze dan hebben.”
Geert Wilders over de Nederlandse Antillen, AD 22 oktober 2007

54) “Autochtonen planten zich minder snel voort dan allochtonen. Nu zitten allochtonen,
overwegend moslims, voornamelijk in de grote steden. Over twintig jaar zitten ze overal, van
Apeldoorn tot Emmen en van Weert tot Middelburg. We verkopen ons land aan de duivel die
Mohammed heet, en niemand doet er iets aan.”
Geert Wilders, interview in De Pers, 27 november 2007

55) “Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van
mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen.”
Geert Wilders, HP/De Tijd 12 december 2007

56) “…onze cultuur [is] een betere dan die van veel immigranten.”
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

57) "I will tear down Islamic schools, because I believe they are dangerous, fascist institutions
where young children are being grown up in an ideology of hate, intolerance and violence."
Interview met Geert Wilders op Zweedse zender, 13 juli 2009

58) “Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al.”
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

59) “Laten we dat corrupte boevennest [de Antillen] zo snel mogelijk in de verkoop doen. De
hoogste bieder mag het wat mij betreft hebben.”
Geert Wilders, Algemeen Dagblad, 9 januari 2008

60) “Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen
en de verzorgingsstaat, zijn uiteindelijk direct gerelateerd aan migranten.”
Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008

61) "…migranten bestaan, en hun hypothetische afwezigheid binnen de Nederlandse realiteit mag
dan wel mijn Utopia zijn, maar is niet realistisch."
Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008

62) "Beseft u dat door het inrichten van stemlokalen in moskeeën mensen in zekere zin gedwongen
worden om deze gebouwen te betreden om hun stem uit te brengen, ook wanneer zij niets met de
barbaarse islamitische ideologie te maken wensen te hebben" (..) "Deelt u tevens de mening dat hier
sprake is van een geheel andere situatie dan wanneer een stemlokaal wordt ingericht in een
kerkgebouw, daar een kerk geen symbool is van een kwaadaardige totalitaire ideologie, maar van
een religie die al vele honderden jaren deel uitmaakt van onze westerse cultuur en daar mede de
basis van vormt?"
Kamervragen PVV-Kamerleden Fritsma en Brinkman op de PVV-website, 28 mei 2009

63) “Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke
islamitische cultuur.”
Geert Wilders, Fox News channel, 25 januari 2008

64) "Is het u bekend dat de top 7 van namen die in Brussel aan baby's gegeven worden is:
Mohammed, Adam, Rayan, Ayoub, Mehdi, Amine en Hamza? Kunt u aangeven wat de top 7 van
namen die aan baby's gegeven worden is in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en in heel
Nederland?"
Persbericht PVV over Kamervragen PVV-ers Wilders en Fritsma, 10 augustus 2009

65) "Bent u zich ervan bewust dat de enorme groei van de islamisering en van de moslimbevolking
in Europa enorme gevolgen zal hebben voor ons onderwijs, woningbouw, sociale zekerheid en
verzorgingsstaat, arbeidsmarkt en buitenlands beleid?"
Persbericht PVV over Kamervragen PVV-ers Wilders en Fritsma, 10 augustus 2009

66) Mensen hebben genoeg van de criminaliteit en de belastingen die ze moeten betalen, die
gepaard gaan met de islamisering van Nederland.
Geert Wilders, Fox News channel, 25 januari 2008

67) “Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland.”
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

68) “Ik vind de ideologie van de islam abject, fascistisch en fout.”

69) “De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden. Niet uit
haat, maar uit trots en zelfbehoud van onze Nederlandse identiteit en onze westerse waarden,
verdedig ik een immigratiestop uit islamitische landen.”

70) “Niet-westerse allochtonen met een dubbele nationaliteit, die zich schuldig maken aan misdaad,
zoals die vele Marokkaanse straatterroristen die grote delen van Nederland onveilig maken, die
moeten hun Nederlandse paspoort inleveren en gaan het land uit. .”
Geert Wilders, Zendtijd voor politieke partijen PVV, 10 februari 2008

71) “Bent u met mij van mening dat wanneer kinderen van allochtone ouders bij voortduring de
boel verzieken en met politie en justitie in aanraking komen, het gezin moet worden
gedenaturaliseerd en uitgezet?”
PVV-Kamerlid Fleur Agema, Vrij Nederland, 8 maart 2008

7
72) …moslims “moeten op het gebied van de zorg de normen en waarden van onze dominant joodschristelijke
cultuur worden bijgebracht
PVV-Kamerlid Fleur Agema, Vrij Nederland, 8 maart 2008

73) "Moslims willen dat u ruimte geeft aan de islam, maar de islam biedt geen ruimte aan u. Van de
overheid moet u respect hebben voor de islam, maar de islam heeft geen enkel respect voor u. De
islam wil overheersen en is uit op de vernietiging van onze Westerse beschaving. In 1945 werd in
Europa het nazisme overwonnen. In 1989 werd in Europa het communisme overwonnen. Nu moet
de islamitische ideologie worden overwonnen. Stop de islamisering. Verdedig onze vrijheid."
Film Fitna van Geert Wilders e.a., 27 maart 2008

74) “Je kan intolerantie alleen met intolerantie beantwoorden, het is niet anders, vrienden. Dat is
misschien niet prettig, niet politiek correct. Maar als je niet wilt dat je zelf wordt opgegeten, zal je
toch de ander moeten opeten.”
Geert Wilders, NRC, 24 mei 2008

75) “De islam infiltreert Nederland, nee het hele westen.” “Niet alleen Israël voert een existentiële
strijd, Ook Europa”
Geert Wilders, NRC, 24 mei 2008

76) "Maatregelen om de massa-immigratie te stoppen, remigratie te bevorderen en de grote mate
van inactiviteit onder allochtonen te keren worden niet genomen. Jan en Annie betalen voor
Achmed en Fatima. Nederland moet kiezen: immigratieland of verzorgingsstaat."
Reactie van de PVV op rapport van de commissie Bakker, 2 juli 2008

77) "Wanneer meer mensen langer door moeten werken, zijn in de ogen van de PVV eerst de
Turken en Marokkanen aan de beurt: In de leeftijd 55-64 werkt nog geen 10% van hen. Het is
onaanvaardbaar de werkende Nederlanders daar de rekening voor te laten betalen door hen tot hun
67e te laten doorwerken, waarbij de pensioenopbouw zelfs wordt beperkt."
Reactie PVV op rapport van de commissie Bakker, 2 juli 2008

78) "Voor de PVV is duidelijk wie er uit de luie stoel moeten komen en wie na een hard werkend
leven erin mogen plaatsnemen. Voor de PVV is duidelijk dat Nederland geen immigratieland moet
zijn; alleen dan kan de verzorgingsstaat overeind blijven voor wie daar tijdens en na een
hardwerkend bestaan recht op heeft."
Reactie PVV op rapport van de commissie Bakker, 2 juli 2008

79) "We hebben Marokkaanse jeugd die zich echt als barbaren gedragen: mensen vermoorden,
mensen aanvallen, de meest verschrikkelijke dingen doen."
Geert Wilders geïnterviewd door Glenn Beck (CNN 04:17-04:35), 25 september 2008 (op pvv.nl)

80) “Voer onmiddellijk een totale immigratiestop in voor mensen uit moslimlanden”. “sluit alle
islamitische scholen, die scholen waar apartheid heerst”.
PVV-inbreng Algemene Politieke Beschouwingen, 19 september 2007

81) “Ik denk wel eens: in het vliegtuig wordt ze al geleerd: jij stemme op Wouter Bos, hij jou geve
uitkering. Maar wie betaalt de rekening? Wie betaalt die honderd miljard? Dat zijn de mensen die
Nederland hebben opgebouwd, de mensen die hard werken, de mensen die keurig sparen en netjes
hun belasting betalen. De gewone Nederlander die het niet cadeau krijgt. Henk en Ingrid betalen
voor Mohammed en Fatima.”
Geert Wilders tijdens Algemeen Politieke Beschouwingen, 18 september 2008 (op pvv.nl)

82) “Artikel 23 van de Nederlandse grondwet, waarin staat dat iedere groep in Nederland
eigenscholen mag oprichten, moet komen te vervallen voor moslims.” “Ik ben een warm
pleitbezorger voor de vrijheid van onderwijs, maar niet voor islamitische scholen”
Martin Bosma in De Morgen, 2 oktober 2008

83) “Dhr. Aboutaleb kan beter burgemeester worden van Rabat in Marokko in plaats van
Rotterdam. Met hem als burgervader is Rotterdam Rabat aan de Maas”, betoogt Geert Wilders.
“Een Marokkaan als burgemeester van de tweede stad in Nederland is net zo gek als een
Nederlander als burgemeester van Mekka. Het Kabinet mag dhr. Aboutaleb, die immers ook
Marokkaan is, niet benoemen als burgemeester van Rotterdam. Nog even en we krijgen een imam
als aartsbisschop. Dit is gekkenwerk”, aldus de PVV-leider.
Persbericht PVV, 17 oktober2008

84) "Daarom: tijd voor de grote schoonmaak van onze straten. Als onze nieuwe Nederlanders zo
graag hun liefde voor die zevende-eeuwse woestijnideologie willen tonen, doe het maar lekker in
een islamitische land, maar niet hier, niet in ons land."
Bijdrage Wilders aan het Prinsjesdagdebat op de PVV-website, 16 september 2009

85) "Dit land kent accijnzen op benzine en diesel, parkeervergunningen en een hondenbelasting,
had een vliegtax en heeft een verpakkingstax, waarom dan niet een hoofddoekjesbelasting? Een
kopvodden-tax. (..) Zo gaan we eindelijk eens iets terugverdienen aan wat ons al zoveel heeft
gekost. Ik zou zeggen: de vervuiler betaalt."
Bijdrage Wilders aan het Prinsjesdagdebat op de PVV-website, 16 september 2009

86) “Palestijnen die op dit moment in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever wonen, zouden
zeer wel naar de andere kant van de Jordaan kunnen gaan - naar Jordanië of andere gebieden. Daar
is ruimte en plaats genoeg en er wonen ook al veel Palestijnen."
U bent ook nog voor etnische zuivering? Wilders: "Dat is geen etnische zuivering. Israël kan met
recht aanspraak maken op dat gebied.”
Geert Wilders in De Standaard, zaterdag 28 juni 2008

87) “De moslims hangen [in 2020] in ieder geval onze normen en waarden aan. (..) Iedereen past
zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die
wordt het land uitgezet.”
Geert Wilders, interview in De Volkskrant, 7 oktober 2006

88) “Aanleiding is een voorstel van de PVV om Marokkaanse probleemjongeren samen met hun
ouders het land uit te zetten als ze een misdrijf plegen. Dat vinden de andere partijen discriminatie
omdat er voor autochtonen geen soortgelijke regeling wordt voorgesteld.”
RTL nieuws.nl over PVV-Kamerlid Fritsma, 3 december 2008

89) Maar, zegt Fritsma om uit te leggen dat het allemaal niet zo erg is: hij denkt dat er maar één of
hooguit twee vliegtuigen vol met Marokkanen teruggestuurd hoeven te worden. "Dan heeft de rest
hier zijn lesje wel geleerd", zegt Fritsma pedagogisch.
PVV-Kamerlid Fritsma, NRC, vrijdag 3 oktober 2008

90) “Hoe dominanter de islamitische cultuur in Nederland wordt hoe verder we af zullen draaien
van alles wat te maken heeft met vrijheid, tolerantie en gelijkheid. Omdat de islam in tegenstelling
tot andere religies niets anders zal accepteren dan de islam." "De samenleving zal dan veranderen
ten negatieve. Het is geen 'clash of civilizations', maar een botsing tussen cultuur en barbarisme en
achterlijkheid.”
Geert Wilders in interview Nu.nl op 11 september 2008

91) "Taqqiya is een bekend begrip in de islamitische wereld. Het wil zeggen dat moslims die nog
niet in een moslimland leven vaak niet alles zeggen wat ze werkelijk vinden."
"Maar op het moment dat de islamitische cultuur sterker wordt zullen er ook moslims zijn, die nu
als gematigd worden gezien, die meegaan in de dwangmatigheid van de Koran en zijn ideologie.
Dat begrip komt uit de moslimwereld zelf en mag dus niet worden onderschat.
"Daarom is het dus ook te makkelijk om te zeggen dat er genoeg moslims met onze samenleving
meedoen. Het zegt namelijk niets over hoe men zich gaat gedragen als er meer moslims in
Nederland vertegenwoordigd zijn."
Geert Wilders in interview Nu.nl op 11 september 2008

92) “Voorzitter, de elite noemt deze Marokkanen, die hier de boel verzieken, heel romantisch
‘nieuwe Nederlanders’. Ik noem ze liever `kolonisten´.Moslim-kolonisten. Want ze zijn niet
gekomen om te integreren, maar om de boel hier over te nemen, om ons te onderwerpen.”
PVV website over Geert Wilders tijdens Algemene Politieke Beschouwingen, 17 september 2008

93) "De terechte boosheid van zoveel mensen die klagen over hoge belastingen, over slechte zorg
voor onze ouderen en de Marokkaanse intifada die ons land teistert."
Geert Wilders tijdens Algemeen Politieke Beschouwingen, 18 september 2008

94) "De politieke elite in Europa gedraagt zich als Chamberlain, en behaagt de mensen die in
werkelijkheid niet behaagd willen worden, die niet willen assimileren, die alles willen doodmaken
waar we voor staan."
Geert Wilders geïnterviewd door Glenn Beck(CNN), 25 september 2008

95) "Maximaal helft van elke straat allochtoon" (..) "Geen migranten uit moslimlanden er bij,
criminele Antillianen en Marokkanen het land uit en mensen die de wet aan de laars lappen keihard
straffen. Ik ga een stapje verder dan Leefbaar.''
Geert Wilders interview in AD, zaterdag 7 maart 2009

96) "Hij [Wilders] verklaart dat, als het aan de PVV ligt, in de toekomst geen straat of wijk meer in
meerderheid uit allochtonen bestaat."
Persbericht PVV, 7 maart 2009

97) "Deelt u de mening dat het zeer onwenselijk is dat mogelijk al in 2012 een meerderheid van
niet-westerse allochtonen in Rotterdam zal bestaan, dit gelet op de grote problemen die aan deze
groep verbonden zijn op het gebied van criminaliteit, uitkeringsafhankelijkheid en integratie? Zo
neen, waarom niet?" (..) "Welke maatregelen wilt u nemen om te voorkomen dat autochtonen op
korte termijn een minderheid zullen vormen in Rotterdam?"
Kamervragen PVV gepubliceerd op de PVV-website, 5 mei 2009

98) "Maar als je ook maar dénkt aan invoeren van de sharia, het meppen van homo´s, als je ook
maar één millimeter over de schreef gaat, dan pakken we je op en gooien je het land uit!"
Geert Wilders op een partijbijeenkomst van de PVV, Binnenlands Bestuur 29 mei2009.
99) "But if you indeed start committing crimes, become violent or want to install Sharia or play
Jihad or anything like that, we believe that there is no room for you in the Netherlands."
Geert Wilders ABC Sydney interview op de PVV-website, 25 juni 2009

100) "Als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één
oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je
nationaliteit ontnemen". Op de vraag van de interviewer hoeveel van de moslims in Europa de door
Wilders geschetste problemen vertegenwoordigen, zegt hij: "Miljoenen. Tientallen miljoenen."
Geert Wilders in een interview met de Deense televisie, 13 juni 2009
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:18:45 #2
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_78472839
Dat zijn uitspraken ik denk eerder dat je naar z'n plannen moet kijken ...www.pvv.nl

Maar met 80% ben ik het wel mee eens ja
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:19:22 #3
292081 PowerAdmin
Stop het communistische gevaar
pi_78472862
top een Leider met visie en daadkracht WIlders aan de macht!
Nederland voor Nederlanders niet een grabbelton waar je pakken kan wat je wil en dan weer wegwezen.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:21:01 #4
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_78472930
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:19 schreef PowerAdmin het volgende:
Nederland voor Nederlanders niet een grabbelton waar je pakken kan wat je wil en dan weer wegwezen.

vrijdag 26 februari 2010 @ 11:22:58 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_78473016
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:18 schreef Tammykok het volgende:

vrijdag 26 februari 2010 @ 11:23:13 #6
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_78473027
Klinkt als een solide basis voor beleid waar we al jaren op zitten te wachten !!

Oh ja, Geert
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_78473028
Wie vraag je nu wat?
Huh?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:23:18 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78473032
zijn israel-uitspraak is wel een mooie (75) )
pi_78473044
quote:
[..]niet een grabbelton waar je pakken kan wat je wil en dan weer wegwezen.
Oh maak je geen zorgen hoor, een kolonie zullen we niet worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78473079
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:23 schreef Donders het volgende:
Wie vraag je nu wat?
Eigenlijk iedereen. Als ik die 100 punten doorloop kan ik niet anders dan concluderen dat alleen een racist het daarmee eens kan zijn. Dus zowel racisten als niet-racisten kunnen de vraag beantwoorden.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:26:08 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78473135
Uit de quotes komt wel een "Nederland Blanck" gevoel, we moeten verworden tot de eenheidsworst van ChristelijkJoods stramien

"we are borg"
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78473205
quote:
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:18 schreef Tammykok het volgende:
Dat zijn uitspraken ik denk eerder dat je naar z'n plannen moet kijken ...www.pvv.nl

quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:23 schreef Pikkebaas het volgende:
Klinkt als een solide basis voor beleid waar we al jaren op zitten te wachten !!

Oh ja, Geert
Interpunctie mensen, interpunctie.
_________________O_________________
  Boks-Chick vrijdag 26 februari 2010 @ 11:27:55 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_78473213
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:26 schreef Re het volgende:
Uit de quotes komt wel een "Nederland Blanck" gevoel, we moeten verworden tot de eenheidsworst van ChristelijkJoods stramien

"we are borg"
dat enge gevoel kreeg ik ook een beetje...
lolwut
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:28:13 #14
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_78473227
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:24 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Eigenlijk iedereen. Als ik die 100 punten doorloop kan ik niet anders dan concluderen dat alleen een racist het daarmee eens kan zijn. Dus zowel racisten als niet-racisten kunnen de vraag beantwoorden.

Daar gaan we weer... Waarom moet je een racist zijn om het met zijn uitspraken/ideeen eens te zijn,,
Dat is echt totaal niet waar. Hij haat GEEN moslims..,. Dat zijn uitspraken doe jij nooit een uitspraak?
pi_78473238
Nee, hij mag roepen van de zijkant maar nooit aan de macht, never........huivert.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:28:53 #16
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_78473256
Wilders mag dit allemaal zeggen, lekker boeiend.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_78473283

Als Wilders wilt regeren moet hij water bij de wijn doen, en moet hij concessies doen. Dus hebben deze uitspraken ook maar een beperkte waarheidswaarde.
Bovendien mag hij zeggen wat hij denkt; vrijheid van meningsuiting enzo.
pi_78473301
alles beter dan een premier die zijn overtuiging baseerd op een sprookjesboek (bijbel)
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:30:34 #19
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_78473322
Hij is rechtvaardig eerlijk en weet wat hij wilt.. hij helpt de mensen teminste niet de stront in nee hij houd rekening met ze...
pi_78473362
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:30 schreef gebruikersnaam het volgende:
alles beter dan een premier die zijn overtuiging baseerd op een sprookjesboek (bijbel)
Ik ben absoluut geen aanhanger van PVV, maar hier heb je een goed punt!
pi_78473430
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:30 schreef Tammykok het volgende:
Hij is rechtvaardig eerlijk en weet wat hij wilt.. hij helpt de mensen teminste niet de stront in nee hij houd rekening met ze...
Zie hier weer hét argument tegen democratie.

Het gaat trouwens idd leuk worden als Wilders in een coalitie komt. Dat wordt huilen voor de achterban als hij z'n "Joods-Christelijke" paradijs niet waar kan maken.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:34:51 #22
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_78473491
Trouwens, als ik 100 uitspraken van Bos uit z'n context haal en hier neerzet krijg je ook een heel ander beeld.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:35:19 #23
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78473511
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:34 schreef Pikkebaas het volgende:
Trouwens, als ik 100 uitspraken van Bos uit z'n context haal en hier neerzet krijg je ook een heel ander beeld.
doen!
pi_78473537
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:33 schreef waht het volgende:

[..]

Het gaat trouwens idd leuk worden als Wilders in een coalitie komt. Dat wordt huilen voor de achterban als hij z'n "Joods-Christelijke" paradijs niet waar kan maken.
Ik denk dat het top vermaak wordt, mits het kabinet na 6 maanden weer in elkaar dondert natuurlijk.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:36:34 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78473557
quote:
doen, ik ben benieuwd!
pi_78473578
Eentje vergeten -->

Het [is] volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5 (n.a.v. Kamervragen PVV),
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:37:12 #27
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_78473579
quote:
Ach welnee, wij weten toch ook wel dat Geert (ere zij met hem) een coalitie aan zal moeten gaan en dus compromissen zal moeten maken. Wij weten echt wel dat Geert (ere zij met hem) geen heilige is, maar ja, z'n gematigde voorganger is nu eenmaal door jullie toedoen vermoord.
pi_78473591
quote:
Als je deze 100 uitspraken in de context laat, dan wordt een identiek beeld gevormd van Wilders.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:38:00 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78473601
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:37 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Ach welnee, wij weten toch ook wel dat Geert (ere zij met hem) een coalitie aan zal moeten gaan en dus compromissen zal moeten maken. Wij weten echt wel dat Geert (ere zij met hem) geen heilige is, maar ja, z'n gematigde voorganger is nu eenmaal door jullie toedoen vermoord.
pardon?
pi_78473629
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:37 schreef online_jj het volgende:

[..]

Als je deze 100 uitspraken in de context laat, dan wordt een identiek beeld gevormd van Wilders.
Mja meestal hebben de uitspraken van Geert geen context. Dus het zal aardig overeenkomen met deze uitspraken.
pi_78473662
punt 6 heeft toch echt wel wat hoor
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_78473679
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:38 schreef Re het volgende:

[..]

pardon?
Mensen in hokjes duwen is één van de competenties.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:40:26 #33
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_78473700
quote:
Uitspraken, van PVV-leider Wilders en andere PVV-woordvoerders, die aanzetten tot haat en discriminatie of bevolkingsgroepen beledigen.
Ik heb ze gelezen en in mijn ogen zetten ze niet aan tot haat, zijn ze alleen discriminerend als je de generalisatie als discriminatie beschouwd en waar ze bevolkingsgroepen zouden beledigen moeten die beledigde bevolkingsgroepen ook maar even in de spiegel kijken.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_78473705
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:38 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Mja meestal hebben de uitspraken van Geert geen context. Dus het zal aardig overeenkomen met deze uitspraken.
Precies.
pi_78473746
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:40 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Ik heb ze gelezen en in mijn ogen zetten ze niet aan tot haat, zijn ze alleen discriminerend als je de generalisatie als discriminatie beschouwd en waar ze bevolkingsgroepen zouden beledigen moeten die beledigde bevolkingsgroepen ook maar even in de spiegel kijken.
Ik zou punten en komma's gebruiken.
pi_78473773
Wilders is baas.
pi_78473791
quote:

[..]

Haha En weer hét argument tegen democratie.
pi_78473915
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:16 schreef dramatiek het volgende:
4) “Ik wil moskeeën afbreken…” (..) “Ik ga er als eerste met cement en stenen heen om die
moskeeën dicht te metselen”.
Haha, Wilders met z'n troffel op naar de moskee
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:45:41 #39
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_78473917
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:41 schreef online_jj het volgende:

[..]

Ik zou punten en komma's gebruiken.
Één komma en één punt waren afdoende voor die grammaticaal volledig correcte zin.

Probeer mij geen Nederlands te leren, ik ben beëdigd spelling- en grammaticanazi.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_78473936
quote:

[..]

Hij heeft één standpunt, dus als hij daar een compromis mee moet sluiten, dan blijft er niets over van hetgeen waarvoor de PVV staat?
pi_78474010
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:45 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Één komma en één punt waren afdoende voor die grammaticaal volledig correcte zin.

Probeer mij geen Nederlands te leren, ik ben beëdigd spelling- en grammaticanazi.
Ok.
pi_78474019
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:45 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Dan zou ik 'beschouwd' in de tegenwoordige tijd voortaan toch met een t schrijven.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:48:24 #43
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_78474049
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:46 schreef online_jj het volgende:

[..]

Hij heeft één standpunt, dus als hij daar een compromis mee moet sluiten, dan blijft er niets over van hetgeen waarvoor de PVV staat?
Euhmmm...hij heeft wel meer standpunten hoor. Zou ze zo niet weten, maar hij heeft er vast meer. De meeste zullen overigens in het straatje van de VVD passen.
Tot zover de kwaliteitspost
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:49:17 #44
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_78474093
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:47 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Dan zou ik 'beschouwd' in de tegenwoordige tijd voortaan toch met een t schrijven.
Inderdaad
Tot zover de kwaliteitspost
pi_78474104
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:30 schreef gebruikersnaam het volgende:
Duh, waar denk jij dat 'Judeo christelijk' vandaan komt? Precies, hetzelfde sprookjesboek.
pi_78474613
quote:

"we are borg"
, eng mannetje eigenlijk als je dit lijstje ff doorleest....
pi_78474641
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Duh, waar denk jij dat 'Judeo christelijk' vandaan komt? Precies, hetzelfde eenzelfde sprookjesboek.
Heb een ander ISBN nummer, is dus een ander boek.
pi_78474914
quote:
Uitspraken, van PVV-leider Wilders en andere PVV-woordvoerders,
die aanzetten tot haat en discriminatie of bevolkingsgroepen beledigen
Als er ergens tussen die 100 uitspraken een strafbare uiting zou zitten dan vind je die nu niet meer terug in ieder geval.
pi_78476835
Is wat in het verleden is gezegd steekhoudend voor altijd? Is voortschijdend inzicht verboden geworden in dit land? Want daarmee kan een mening van een mens, en dus ook van een partijleider/partij veranderen.

Leven in het verleden kun je doen, kun je mensen op afrekenen, maar niet op uitspraken in een land waar vrijheid van meningsuiting een recht is.

Ik heb een beetje het gevoel dat iedereen nu denkt terug te kunnen vallen op ooit gedane uitspraken van politici. Waar komt dat vandaan? Omdat het kabinet ook op uitspraken en daden in het verleden wordt afgerekend? Ja, op daden, dat kan, en op uitspraken waar die bij de toen geldende regels niet juist waren.

Verder zijn het geciteerde uitspraken, maar Wilders is heel sterk in het zoeken van het scherpst van de snede, zonder aan de foute kant van het snijvlak te landen.

Kortom, leuke opsomming, leuk voor de analen, leuk om commentaar op te leveren, maar verder volslagen nutteloos.

Oh, en voor de volledigheid nog een kleine toevoeging, maar ik zal nooit, maar dan ook serieus nooit op Wilders stemmen. Zoals ik al vaker heb gezegd, voor een goede clown ga ik liever gewoon naar het circus. Al beginnen er steeds meer in het wild rond te lopen...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_78476952
En vergelijkingen met de jaren '30 zijn nog steeds niet gerechtvaardigd zeker?
Ik weet het ook niet
pi_78477136
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:54 schreef AlphaOmega het volgende:
Is wat in het verleden is gezegd steekhoudend voor altijd? Is voortschijdend inzicht verboden geworden in dit land? Want daarmee kan een mening van een mens, en dus ook van een partijleider/partij veranderen.

Leven in het verleden kun je doen, kun je mensen op afrekenen, maar niet op uitspraken in een land waar vrijheid van meningsuiting een recht is.

Ik heb een beetje het gevoel dat iedereen nu denkt terug te kunnen vallen op ooit gedane uitspraken van politici. Waar komt dat vandaan? Omdat het kabinet ook op uitspraken en daden in het verleden wordt afgerekend? Ja, op daden, dat kan, en op uitspraken waar die bij de toen geldende regels niet juist waren.

Verder zijn het geciteerde uitspraken, maar Wilders is heel sterk in het zoeken van het scherpst van de snede, zonder aan de foute kant van het snijvlak te landen.

Kortom, leuke opsomming, leuk voor de analen, leuk om commentaar op te leveren, maar verder volslagen nutteloos.

Oh, en voor de volledigheid nog een kleine toevoeging, maar ik zal nooit, maar dan ook serieus nooit op Wilders stemmen. Zoals ik al vaker heb gezegd, voor een goede clown ga ik liever gewoon naar het circus. Al beginnen er steeds meer in het wild rond te lopen...
Tuurlijk, het voortschrijdend inzicht van Wilders bestaat eruit dat hij zoveel mogelijk zielen probeert te winnen. Hij weet ook dat hij voor het toneel wat minder radicaal moet overkomen omdat het anders afschrikt. Daarvoor draait hij met alles hoe het hem uitkomt. 6 jaar aan uitspraken geven wel een aardig beeld over iemand. Mocht hij daarin nu proberen te matigen dan is dat dus puut voor electoraal gewin. Als de grootste groep kiezers voor een verhoging van de AOW zou zijn dan zou hij daarin ook wel draaien. Zijn eigen partijgenoot bij Nova draaide alleen al een keer of 5 bij Nova.
pi_78478161
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:56 schreef Dunckie het volgende:
En vergelijkingen met de jaren '30 zijn nog steeds niet gerechtvaardigd zeker?
Ik ben soms weleens bang dat het taboe daarop ooit tot gevolg zal hebben dat wanneer deze vergelijkingen echt gerechtvaardigd zijn (en tbh neig ik er steeds meer naar te denken dat dat nu al het geval is), het gevaar niet onderkend zal worden.
pi_78478346
Zoals nu dus?
Ik weet het ook niet
pi_78478384
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:28 schreef Tammykok het volgende:

[..]

Daar gaan we weer... Waarom moet je een racist zijn om het met zijn uitspraken/ideeen eens te zijn,,
Dat is echt totaal niet waar. Hij haat GEEN moslims..,. Dat zijn uitspraken doe jij nooit een uitspraak?
Oh leuk, een leider die beloftes uitspraken doet, maar er niets van meent. Daar heb je wat aan.

Kutpopulist dat ie is.
pi_78478451
quote:

[..]

Zie hier weer hét argument tegen democratie.
Ik dacht precies hetzelfde bij het lezen van dat bericht.
pi_78478506
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:38 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Klopt, hij roept een hoop maar onderbouwt niets. Komt nog eens bij dat wat hij wil niet eens haalbaar is. Hij kan de wensen van zijn aanhang niet eens waarmaken.
pi_78478671
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:27 schreef Dunckie het volgende:
Zoals nu dus?
Ja, ik denk het wel. Er zijn natuurlijk genoeg mensen en partijen die tegen Wilders zijn, maar toen Herman van Veen de PVV met de NSB vergeleek stond het land op z'n kop. Terwijl dat volgens mij helemaal niet zo'n gekke vergelijking is als je er objectief naar kijkt. De PVV is gewoon nationaal-socialistisch: eigen volk eerst en op economisch gebied kunnen ze zo met de SP mee.
pi_78479328
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:23 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Ik ben soms weleens bang dat het taboe daarop ooit tot gevolg zal hebben dat wanneer deze vergelijkingen echt gerechtvaardigd zijn (en tbh neig ik er steeds meer naar te denken dat dat nu al het geval is), het gevaar niet onderkend zal worden.
Ik denk dat de hedendaagse wereldwijde media snel genoeg is om vergelijkbare situaties niet meer te krijgen. Alhoewel, het afslachten van bevolkingsgroepen is ook al veelvuldig weer voorgevallen sinds WOII, dus misschien ben ik te hoopvol.
pi_78479407
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:00 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Tuurlijk, het voortschrijdend inzicht van Wilders bestaat eruit dat hij zoveel mogelijk zielen probeert te winnen. Hij weet ook dat hij voor het toneel wat minder radicaal moet overkomen omdat het anders afschrikt. Daarvoor draait hij met alles hoe het hem uitkomt. 6 jaar aan uitspraken geven wel een aardig beeld over iemand. Mocht hij daarin nu proberen te matigen dan is dat dus puut voor electoraal gewin. Als de grootste groep kiezers voor een verhoging van de AOW zou zijn dan zou hij daarin ook wel draaien. Zijn eigen partijgenoot bij Nova draaide alleen al een keer of 5 bij Nova.
Het draaien en zwaaien naar de meeste stemmers doen alle partijen momenteel, en ook al geruime tijd. Uiteraard doet Wilders dat ook, maar die probeert de grootste groep mee te krijgen, namelijk die groep die alleen leeft op wat de media braakt, zonder zelf enige moeite te doen om valide informatie te verzamelen. Ik zal het beestje niet te veel bij naam noemen, het is gevaarlijk om een bevolkingsgroep generaliserend dom te noemen...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:42:48 #60
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_78481074
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh leuk, een leider die beloftes uitspraken doet, maar er niets van meent. Daar heb je wat aan.

Kutpopulist dat ie is.

wie zegt dat hij ze niet waarmaakt.. wouter bos doet ook uitspraken waar niks van klopt.. dat we het niet over die brilioot hebben
pi_78481223
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:42 schreef Tammykok het volgende:

[..]

wie zegt dat hij ze niet waarmaakt.. wouter bos doet ook uitspraken waar niks van klopt.. dat we het niet over die brilioot hebben
Omdat hij dan eerst bepaalde grondwetten moet afschaffen. En dan ben je, als het al gebeurd, een flink aantal jaren verder.
pi_78481456
Waarom Wilders Minister President zal worden.

Dat kun je opmaken uit bv dit bericht en talloze bekende en nog onbekende grove gebeurtenissen. Met de verkiezingen in zicht worden de nederlandse beerputten opgengetrokken.

De angst regeert en er is nu geen oplossing aanwezig. Er moet veel gebeuren om weer een fatsoenlijk en democratisch land te krijgen.

Burgemeester: Loverboys zelfs op basisscholen

ZALTBOMMEL - De burgemeester van Zaltbommel doet een boekje open over de groep Marokkanen die zijn gemeente terroriseert. "Intimidatie, geweld, ernstige overlast, er gebeurt veel meer dan alleen maar 'hoer' roepen tegen vrouwen", aldus Albert van den Bosch (VVD). "We hebben ook enkele loverboys, bijna allemaal van Marokkaanse afkomst. Ik hoor geruchten dat die ook al opduiken bij de basisscholen".

De VVD'er pleit voor speciale wetgeving om de intimidatie door Marokkaanse jongeren te stoppen, zegt hij tegen Binnenlands Bestuur. "De mensen zijn het zat. Maak je dáár als overheid eens druk over!", zegt de burgemeester, die zelf ook wordt bedreigd.

Volgens Van den Bosch wonen er ruim 1000 Marokkanen in de stad Zaltbommel. Daarvan zijn er volgens hem zo'n vijftig vervelend. "Twintig vormen de harde kern en er zijn dertig meelopers. Met de overige duizend Marokkanen zijn geen problemen. Maar die groep jongens loopt voortdurend te klooien en dat gaat héél ver", vertelt hij op de website van Binnenlands Bestuur.

"Ik erger me rot hoe er nu al maanden wordt gepraat over Irak en Afghanistan, terwijl er aan een veel groter probleem niets wordt gedaan. De mensen in mijn kleine gemeente zijn het vertrouwen in de overheid kwijt, ze voelen zich in de steek gelaten. Ik vind het heel belangrijk dat mensen stemmen, maar ik begrijp het als ze het niet meer doen. De mensen zijn de intimidatie van die Marokkaanse jongens zat", aldus de burgemeester. "Ik snap niet dat er zoveel miljard in de aanschaf van JSF straaljagers wordt gestoken als je voor dat geld ook heel veel extra politieagenten kan aanstellen. Wie is onze vijand? Hebben wij een dure luchtmacht nodig voor vage oorlogen in verre landen, of bevindt de vijand zich intern, in Nederland?

De groep jonge Marokkanen terroriseert de Gelderdse plaats al maanden. De overlast escaleerde echter eind januari toen enkele vrouwelijke agenten twee winkeldieven die zich in het buurthuis 'Philipsschool' hadden verscholen, probeerden te arresteren. Hierbij werden zij volgens burgemeester Albert van den Bosch met zulk schandalig verbaal geweld bejegend dat besloten werd het hele pand te ontruimen.

Dit resulteerde in rellen, waarbij de burgemeester zo werd bedreigd dat hij nu 24 uur per dag wordt bewaakt. "Onderduiken zal ik niet, ik buig niet", aldus Van den Bosch. "Maar goed, ik heb wel twee kleine kinderen."

"Vrouwen worden hier na een avondje winkelen uit hun auto getrokken. Soms worden hun kleren kapot gescheurd", vertelde een van bewoners eind januari aan de Telegraaf. "Ruiten sneuvelen dagelijks. De parkeerplaats is onveilig. Het is constant hommeles hier." Enkele winkeliers durven uit angst geen koopavonden meer te draaien.

http://www.telegraaf.nl/b(...)cholen___.html?p=1,1
nothing will change without a rebel
pi_78481536
quote:
De Telegraaf

Je verwacht van een ultra rechtse krant een objectief verhaal?
pi_78481747
quote:
Ga eens een echte krant lezen, ipv dat roddelblad waar jij veel te vaak mee tracht te schermen.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:03:05 #65
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78481802
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:52 schreef bendk het volgende:

Dat kun je opmaken uit bv dit bericht en talloze bekende en nog onbekende grove gebeurtenissen. Met de verkiezingen in zicht worden de nederlandse beerputten opgengetrokken.

De angst regeert en er is nu geen oplossing aanwezig. Er moet veel gebeuren om weer een fatsoenlijk en democratisch land te krijgen. [...]
Dat IS ook allemaal afschuwelijk en er MOET ook iets aan gedaan worden.
Maar leg nou eens één keer uit, zodat ik het snap, waarom het sluiten van moskeeën (waar vrijwel alleen nog de ouders en grootouders van de kutmarokkaantjes naartoe gaan), het verbieden van de Koran (die vrijwel alleen nog gelezen wordt door de ouders en grootouders van de kutmarokkaantjes) en het belasten van hoofddoekjes (die enkel worden gedragen door de zussen en moeders van de kutmarokkaantjes) een oplossing zou zijn.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:18:09 #66
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_78482366
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:03 schreef Frollo het volgende:

[..]

Maar leg nou eens één keer uit, zodat ik het snap, waarom het sluiten van moskeeën (waar vrijwel alleen nog de ouders en grootouders van de kutmarokkaantjes naartoe gaan), het verbieden van de Koran (die vrijwel alleen nog gelezen wordt door de ouders en grootouders van de kutmarokkaantjes) en het belasten van hoofddoekjes (die enkel worden gedragen door de zussen en moeders van de kutmarokkaantjes) een oplossing zou zijn.
omdat die zijn gebouwd van ons geld

koran mogen ze van mij lezen

en die hoofddoekjes vind ik niet normaal! en burka's al heleeeeemmmmmmmaaaaaall niet
als ik ga tanken moet ik ook me helm af!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:20:13 #67
15967 Frollo
pi_78482430
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:18 schreef Tammykok het volgende:

[..]

koran mogen ze van mij lezen

en die hoofddoekjes vind ik niet normaal! en burka's al heleeeeemmmmmmmaaaaaall niet
als ik ga tanken moet ik ook me helm af!
Bedankt voor je reactie.
pi_78482487
quote:

[..]

Aha. Dus omdat ze gebouwd zijn van ons geld zal het sluiten ervan leiden tot een oplossing van het kutmarokkaantjesprobleem? Bijzondere redenering!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:22:09 #69
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_78482491
asje
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:23:40 #70
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_78482546
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:22 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Aha. Dus omdat ze gebouwd zijn van ons geld zal het sluiten ervan leiden tot een oplossing van het kutmarokkaantjesprobleem? Bijzondere redenering!

[ Bericht 9% gewijzigd door Tammykok op 26-02-2010 15:32:50 ]
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:24:12 #71
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_78482569
Ik mis Wilders' pleidooi voor een Nederlandse Guantanamo Bay, zijn pleidooi om een aantal potentiele criminelen zonder misdrijf uit te zetten en dat 99% van alle problemen de schuld is van de Islam.
Géén kloon van tvlxd!
pi_78482571
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:03 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik kan er geen antwoord op geven. In Denemarken hebben we 3 of 4 moskeeën
pi_78482647
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:22 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Oh, werkt het zo, denk je? In dat geval moeten al die andere geloofshuizen ook maar dicht, want die EO jongeren dag, daar krijg ik ieder jaar opnieuw spontaan jeuk van aan mijn snikkel... en dat vertrouw ik niet.

Onze overheid moet in zijn geheel stoppen met het financieren van alles wat met het bedrijven van religie te maken heeft. De wetgeving moet uniform sluitend zijn met betrekking tot religie en het uitdragen ervan, discriminatie moet generiek verboden worden op religie, en klaar. Er moet gewoon een volledige scheiding zijn tussen kerk en staat.

'God has no place in politics!'
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:26:42 #74
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_78482669
quote:

[..]

Onzin.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:27:27 #75
15967 Frollo
pi_78482695
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:26 schreef Montov het volgende:

[..]

Onzin.
Was het maar zo, trouwens.
Liever van Nederlands geld dan van Saoudi-Arabisch geld.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:28:24 #76
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_78482732
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:26 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Oh, werkt het zo, denk je? In dat geval moeten al die andere geloofshuizen ook maar dicht, want die EO jongeren dag, daar krijg ik ieder jaar opnieuw spontaan jeuk van aan mijn snikkel... en dat vertrouw ik niet.

Onze overheid moet in zijn geheel stoppen met het financieren van alles wat met het bedrijven van religie te maken heeft. De wetgeving moet uniform sluitend zijn met betrekking tot religie en het uitdragen ervan, discriminatie moet generiek verboden worden op religie, en klaar. Er moet gewoon een volledige scheiding zijn tussen kerk en staat.
'God has no place in politics!'
daar zeg je het al....
pi_78482858
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:28 schreef Tammykok het volgende:

[..]

daar zeg je het al....
Eh, heb je het helemaal gelezen? Ook daar waar het om discriminatie van geloof gaat? Ik zeg dat er vrijheid op het bedrijven van geloof moet zijn, dat er ook een vrijheid op het uitdragen ervan moet zijn, maar dat daarmee niet andersdenkenden belast moeten worden.

Kortom, geloof doe je lekker zelf, net als je hobby kantklossen. En zonder al te veel poespas mag je die hobby dus ook rustig delen/beleven met andere gelijkgestemden...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:32:27 #78
284476 yodamimi
Quod erat demonstrandum!
pi_78482879
Zijn quote uit de speech in New York spant toch echt wel de kroon hoor,contradiction much....
Woman might be able to fake orgasms. But man can fake whole relationships.
Semper avarus eget
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:34:10 #79
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_78482953
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:26 schreef AlphaOmega het volgende:

Maar religieuze instellingen moeten net zoveel subsidie krijgen als nonreligieuze instellingen wanneer die iets geloofsneutraal organiseren, zoals amateursport of andere positieve projecten.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:34:12 #80
15967 Frollo
pi_78482955
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:24 schreef bendk het volgende:

[..]

Ik kan er geen antwoord op geven.
Dat is eerlijk van je.

Mja, da's dus mijn punt hè, kutmarokkaantjes pak je niet aan door het hun familie moeilijker te maken om hun geloof te belijden.
quote:
In Denemarken hebben we 3 of 4 moskeeën
Precies, terwijl ook daar integratieproblemen zijn. Dan kun je dus moeilijk volhouden dat de aanwezigheid van moskeeën de oorzaak zijn.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:35:56 #81
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_78483027
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:31 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Eh, heb je het helemaal gelezen? Ook daar waar het om discriminatie van geloof gaat? Ik zeg dat er vrijheid op het bedrijven van geloof moet zijn, dat er ook een vrijheid op het uitdragen ervan moet zijn, maar dat daarmee niet andersdenkenden belast moeten worden.

Kortom, geloof doe je lekker zelf, net als je hobby kantklossen. En zonder al te veel poespas mag je die hobby dus ook rustig delen/beleven met andere gelijkgestemden...
ja heb het goed gelezen ik vind dat je gelijk hebt... wij hoeven niet te betalen voor iemands geloof en ofdat moslim bent of je geloofd in ufo's maakt niet uit...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:37:00 #82
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_78483068
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:34 schreef Montov het volgende:

[..]

Maar religieuze instellingen moeten net zoveel subsidie krijgen als nonreligieuze instellingen wanneer die iets geloofsneutraal organiseren, zoals amateursport of andere positieve projecten.

neeee ze horen helemaal geen subsidie te krijgen!
pi_78483228
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:34 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik moet de eerste neutrale activiteit nog georganiseerd zien worden door een religieuze instelling. Waarom zou een religieuze organisatie iets neutraals willen organiseren? Om stiekem toch weer de eigen boodschap bij mensen door de strot te douwen? Nee, gewoon niet.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:40:56 #84
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_78483229
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:37 schreef Tammykok het volgende:

[..]

neeee ze horen helemaal geen subsidie te krijgen!
jaaaa, er zijn genoeg projecten die een positief effect hebben in de wijk of het dorp!
Géén kloon van tvlxd!
pi_78483263
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:35 schreef Tammykok het volgende:

[..]

ja heb het goed gelezen ik vind dat je gelijk hebt... wij hoeven niet te betalen voor iemands geloof en ofdat moslim bent of je geloofd in ufo's maakt niet uit...
Dat. Als ze subsidie willen, dan zoeken ze lekker een commerciële geldschieter. Dat scheidt direct veel kaf van het koren.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:43:49 #86
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_78483325
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:40 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ik moet de eerste neutrale activiteit nog georganiseerd zien worden door een religieuze instelling. Waarom zou een religieuze organisatie iets neutraals willen organiseren? Om stiekem toch weer de eigen boodschap bij mensen door de strot te douwen? Nee, gewoon niet.
Omdat hun religieuze insteek hen motiveert om meer onderlinge binding te kweken misschien? Jouw cynisme is in ieder geval geen argument.
Géén kloon van tvlxd!
pi_78483345
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:40 schreef Montov het volgende:

[..]

jaaaa, er zijn genoeg projecten die een positief effect hebben in de wijk of het dorp!
Absoluut, maar daar heeft religie niets te zoeken. Geen menging voor maatschappelijke activiteiten. Vrijheid van geloof houd je alleen als dat soort activiteiten neutraal georganiseerd worden, en een religieuze instantie is per definitie niet neutraal.
pi_78483403
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:43 schreef Montov het volgende:

[..]

Omdat hun religieuze insteek hen motiveert om meer onderlinge binding te kweken misschien? Jouw cynisme is in ieder geval geen argument.
Ik ben niet cynisch. Ik ben reëel. Gewoon geen menging van geloof in zaken die neutraal horen te zijn. Net als in het onderwijs. Als scholen zo graag in hun onderwijs de basis van het geloof willen leggen, is goed, start lekker een privé school en laat mensen de keuze om bij je te komen.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:01:47 #89
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_78484083
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:45 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ik ben niet cynisch. Ik ben reëel. Gewoon geen menging van geloof in zaken die neutraal horen te zijn. Net als in het onderwijs. Als scholen zo graag in hun onderwijs de basis van het geloof willen leggen, is goed, start lekker een privé school en laat mensen de keuze om bij je te komen.
pi_78484539
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:34 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat is eerlijk van je.

Mja, da's dus mijn punt hè, kutmarokkaantjes pak je niet aan door het hun familie moeilijker te maken om hun geloof te belijden.
[..]

Precies, terwijl ook daar integratieproblemen zijn. Dan kun je dus moeilijk volhouden dat de aanwezigheid van moskeeën de oorzaak zijn.
Nou, de problemen spelen zich vooral af in Kopenhagen in de wijk Nørrebro. Daar lopen veel moslims met kogelvrije vesten en wapens enzo.
Niet om hun moskee daar te verdedigen maar om de markt van drugs in handen te houden en delen daarvan over te nemen van de Hells Angels.

Er zijn maar een paar doden gevallen, valt dus mee...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:22:21 #91
177885 JoaC
Het is patat
pi_78484972
quote:
Stuk uit de azijnbode die altijd al politiek gekleurd is geweest(Vooral in de jaren '40). Gepost door iemand die zo blij is dat hij in Denmarken is dat hij constant Nederland afzeikt.
Bedankt voor je compleet inhoudelijke bijdrage!!! Je gaat volledig op de OP in
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_78485376
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:23 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Als allerlei plannen van Wilders botsen met de meest elementaire grondrechten in Nederland, moeten we ons toch eens gaan afvragen welke richting we op aan het gaan zijn.
Wir haben es gewusst
pi_78485753
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:22 schreef JoaC het volgende:

[..]

Bedankt voor je compleet inhoudelijke bijdrage!!! Je gaat volledig op de OP in
Zoals je zelf kunt kontroleren heb ik deze tekst NIET geschreven. Wie dit kunstje geflikt heeft noem ik een uitermate onschoft iemand.
pi_78486010
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:40 schreef bendk het volgende:

[..]

Zoals je zelf kunt kontroleren heb ik deze tekst NIET geschreven. Wie dit kunstje geflikt heeft noem ik een uitermate onschoft iemand.
Maar hoe past het precies in dit topic?
pi_78524569
Ik ben het alleen met punt 1 gedeeltelijk eens, namelijk dat je niet op alle wensen van moslims moet ingaan. Je kan prima een verzoek naar de prullenbak verwijzen onder het motto: Zo doen we dat in Nederland niet.
Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
Is that a scroll in your toga, or are you just happy to see me?
pi_78524739
quote:
Ben reuze benieuwd, dus ik zou zeggen doe je best!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_78524767
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:30 schreef Tammykok het volgende:
jij bent zeker geen moslim...
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_78524788
hoe je het ook wendt of keert, veel uitspraken kloppen.
pi_78524906
quote:

De angst regeert en er is nu geen oplossing aanwezig. Er moet veel gebeuren om weer een fatsoenlijk en democratisch land te krijgen.

Burgemeester: Loverboys zelfs op basisscholen
Uit dit bericht kan ik alleen maar afleiden dat de burgemeester faalt in zijn openbare orde beleid.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 18:17:53 #100
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_78525817
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 17:39 schreef Argento het volgende:

[..]

jij bent zeker geen moslim...
Nee... jij zeker wel
pi_78526099
quote:

"we are borg"
Vandaar dat hij wil dat buitenlanders assimileren
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_78527292
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 17:40 schreef Monco10 het volgende:
hoe je het ook wendt of keert, veel uitspraken kloppen.
Ow goed dat je het zegt. Ik ben overtuigd. Ik was bang dat er een hoop bullshit tussen zat, maar dat valt dus mee.
Wir haben es gewusst
pi_79227492
Nog maar een mooie

"Het [is] volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
22 augustus 2007
pi_79244625
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:11 schreef dramatiek het volgende:
Nog maar een mooie

"Het [is] volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
22 augustus 2007
waar maak je je druk om Meh7?
pi_79245084
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

waar maak je je druk om Meh7?
Jij bent toch ook een allochtoon?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_79245294
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bent toch ook een allochtoon?
In NL wel maar wat doet de fuck het er toe dat Wilders vindt dat er 177 nationalitein zijn en dit ongewenst is. Net zoveel als dat jij de islam lief vindt en ik het een kutreligie vind. Heeft geen enkele waarde.
pi_79245638
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

In NL wel maar wat doet de fuck het er toe dat Wilders vindt dat er 177 nationalitein zijn en dit ongewenst is. Net zoveel als dat jij de islam lief vindt en ik het een kutreligie vind. Heeft geen enkele waarde.
Het maakt mij niks uit, ik zou mij alleen aangesproken voelen als ik jou was
pi_79246002
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik voel mij zelfs niet aangesproken als in de media verschijnt van wie dan ook dat allochtonen crimineler zijn dan autochtonen. Ten eerste is het waarheid volgens de statistieken en ten tweede ben ik niet crimineel.
pi_79246128
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:56 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik voel mij zelfs niet aangesproken als in de media verschijnt van wie dan ook dat allochtonen crimineler zijn dan autochtonen. Ten eerste is het waarheid volgens de statistieken en ten tweede ben ik niet crimineel.
Wat jij wil. Wilders vindt het ongewenst dat er 177 nationaliteiten rondlopen in Nederland. Met andere woorden: Geert is niet zo dol op die diversiteit. Over criminaliteit heeft hij het niet. Hij wil mensen als jij niet het land uittrappen, maar het is nou niet bepaald een compliment. Want je bent en blijft een van die 176 andere nationaliteiten.
pi_79246369
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inspelen op angst en onderbuikgevoelens.
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:08:38 #111
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_79246483
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat jij wil. Wilders vindt het ongewenst dat er 177 nationaliteiten rondlopen in Nederland. Met andere woorden: Geert is niet zo dol op die diversiteit. Over criminaliteit heeft hij het niet. Hij wil mensen als jij niet het land uittrappen, maar het is nou niet bepaald een compliment. Want je bent en blijft een van die 176 andere nationaliteiten.
'Niet bepaald een compliment' lijkt mij geen verontrustende implicatie van die stellingname. Of misschien mis ik nu jouw eigenlijke bezwaar?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_79246821
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:06 schreef Picchia het volgende:

[..]

Inspelen op angst en onderbuikgevoelens.
Goed he, ik kan dat spelletje ook spelen
pi_79246898
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Niet bepaald een compliment' lijkt mij geen verontrustende implicatie van die stellingname. Of misschien mis ik nu jouw eigenlijke bezwaar?
Ik zou niet stemmen op een partij die zich zo uitlaat over buitenlanders. Helemaal als je zelf een buitenlander bent
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:37:21 #114
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_79247644
Mensen die na het zien van deze uitspraken nog achter Wilders staan
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:52:02 #115
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_79248270
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:37 schreef Killaht het volgende:
Mensen die na het zien van deze uitspraken nog achter Wilders staan
En wat als er in de Koran nou echt wordt aangedrongen op het uitroeien van ongelovigen (ik ken dat boek niet). Als Nederland vol komt te zitten met mensen die geloof hoger achten dan mensenrechten? Wat moeten we sowieso met mensen die wensen dat de omgeving zich aanpast aan hen en niet andersom, zoals het hoort.

Wilders heeft zich al meermalen (al dan niet gedwongen door zijn rechtszaak) tot nuancerende uitspraken laten verleiden.

Dat neemt niet weg dat het een dwaas eersteklas is, maar als je een beetje slim bent neem je dat wel mee in je overwegingen aangaande het landsbestuur.
pi_79248536
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:52 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

En wat als er in de Koran nou echt wordt aangedrongen op het uitroeien van ongelovigen (ik ken dat boek niet). Als Nederland vol komt te zitten met mensen die geloof hoger achten dan mensenrechten? Wat moeten we sowieso met mensen die wensen dat de omgeving zich aanpast aan hen en niet andersom, zoals het hoort.
Zucht. Heb je daar al iets van gemerkt? Moslims zitten hier al decennia. En heb je al iets gemerkt van moslims die hun wil aan jou op willen leggen?
pi_79250992
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zucht. Heb je daar al iets van gemerkt? Moslims zitten hier al decennia. En heb je al iets gemerkt van moslims die hun wil aan jou op willen leggen?
Ja.
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:33:34 #118
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_79252031
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja.
Oh..rlly? leg uit.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:40:24 #119
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_79252281
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zucht, kun je nou lezen of niet ? Ik vraag of er nog steeds zo sociaal gedacht wordt als er echt mensen naar buiten komen die zo acteren zoals Wilders zegt. Ik zeg niet dat mensen dat nu doen, ik zeg niet dat Wilders goede uitspraken doet. Ik zeg dat je in je beleid moet uitgaan van de mogelijkheid dat sommige mensen wat minder zullen meewerken dan je zou hopen. Indien de Koran echt oproept tot haat moet hier serieus rekening mee worden gehouden, want dat soort dingen wil je gewoon niet in Nederland

Als je goed naar Wilders' uitspraken hebt gekeken had je kunnen zien dat hij veelvuldig iets in deze trekking heeft gezegd: "het is niet de individuele moslim die problemen maakt. De gewone moslim is een goed burger. De meeste moslims zijn geen extremisten en dus feitelijk geen gevaar. Het probleem is de islam en de fundamentalisten. De islam is gevaarlijk".

Dat noem ik nuanceren en een positieve noot in zijn doorgaans matige betoog.

[ Bericht 2% gewijzigd door wallofdolls op 17-03-2010 13:48:45 ]
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:10:52 #120
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_79253546
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:40 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Zucht, kun je nou lezen of niet ? Ik vraag of er nog steeds zo sociaal gedacht wordt als er echt mensen naar buiten komen die zo acteren zoals Wilders zegt. Ik zeg niet dat mensen dat nu doen, ik zeg niet dat Wilders goede uitspraken doet. Ik zeg dat je in je beleid moet uitgaan van de mogelijkheid dat sommige mensen wat minder zullen meewerken dan je zou hopen. Indien de Koran echt oproept tot haat moet hier serieus rekening mee worden gehouden, want dat soort dingen wil je gewoon niet in Nederland

Als je goed naar Wilders' uitspraken hebt gekeken had je kunnen zien dat hij veelvuldig iets in deze trekking heeft gezegd: "het is niet de individuele moslim die problemen maakt. De gewone moslim is een goed burger. De meeste moslims zijn geen extremisten en dus feitelijk geen gevaar. Het probleem is de islam en de fundamentalisten. De islam is gevaarlijk".

Dat noem ik nuanceren en een positieve noot in zijn doorgaans matige betoog.
Lol, Wilders lult zoveel, dat ie zelf niet meer weet wat ie zegt. Hij is een goede spindoctor, maar hij "spint" iets te veel, waardoor hij ongeloofwaardig is. Hij zegt dat ie niet doelt op moslims, maar dat doet ie maar als te vaak.

Om voor je te verduidelijken uitspraken: 1,3,4,6,7 etc, etc. hebben betrekking op moslims en niet de Koran. Hoofdoekjes verbod geldt voor moslims toch, grenzen dicht voor niet-westerse allochtonen (moslims) ook toch.

Oh, wacht moslims en de Koran zijn met elkaar verbonden? Dus als de meeste 95% gematigde moslims zijn, zijn is er dan toch ook een gematigde islam.

Oh, nee want wat hij zegt is waar...
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:12:31 #121
225540 Pugg
Friends forever
pi_79253619
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:24 schreef dramatiek het volgende:

[..]

woensdag 17 maart 2010 @ 15:04:00 #122
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_79255661
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:10 schreef Killaht het volgende:

[..]

Lol, Wilders lult zoveel, dat ie zelf niet meer weet wat ie zegt. Hij is een goede spindoctor, maar hij "spint" iets te veel, waardoor hij ongeloofwaardig is. Hij zegt dat ie niet doelt op moslims, maar dat doet ie maar als te vaak.

Om voor je te verduidelijken uitspraken: 1,3,4,6,7 etc, etc. hebben betrekking op moslims en niet de Koran. Hoofdoekjes verbod geldt voor moslims toch, grenzen dicht voor niet-westerse allochtonen (moslims) ook toch.

Oh, wacht moslims en de Koran zijn met elkaar verbonden? Dus als de meeste 95% gematigde moslims zijn, zijn is er dan toch ook een gematigde islam.

Oh, nee want wat hij zegt is waar...

Al lees je nou eens 1 alinea verder, drama. En in het door jou geciteerde bericht geef ik volgens mij ook al aan dat Wilders onder invloed van zijn rechtszaak meer is gaan nuanceren. Dat is toch positief of wat?

Nogmaals: "de moslims" en een individueel geval is een totaal ander verhaal. Als moslims mensen zijn die de islam aanhangen, en de islam een religie is dat aanzet tot haat, dan wordt bij elke moslim gepoogd hem op die bepaalde manier te laten denken. Ondanks het feit dat de individuele moslim doorgaans slim genoeg is om hier niet op in te gaan is de Islam met zijn vermeende opmerkelijke eigenschappen en daardoor ook zijn aanhangers een gevaar. Niet vanwege de individuen, maar vanwege de ideologie die niet te rijmen valt met een vrije staat.

En nogmaals: als. Ik ken de Koran alleen uit de verhalen. En tevens nogmaals: ik vind Wilders ook een druiloor. Maar je bent echt te stom voor woorden als je niet eerst eens gaat kijken wat er waar is van wat zo'n man zegt.
pi_79260968
We hebben hier duidelijk te maken met een enge fascist waar niet eens serieus naar geluisterd moet worden. Zo'n NSB'er moet je waar je maar kan uitkotsen en onderpissen. Deze geblondeerde nageboorte gaat ons land keihard schaden, economisch gaan we straks kapot door deze mongool.
pi_79261278
quote:

[..]

Wilders haat moslims omdat zijn oma een moslim is, een bron van schaamte voor geert.

en als je deze uitspraken doet of het er mee eens bent, dan BEN je een racist/fascist .
Alleen extreem-rechtse nazis doen dit soort uitspraken en beweren dan doodleuk dat ze geen racisten/fascisten zijn. Heel Orwelliaans.

Het enge is dat Tammy zichzelf blijkbaar gelooft: "ik ben het eens met 80% maar ik ben geen racist/fascist !?!?!"

Erken gewoon dat je racist/fascist bent, is wel zo eerlijk.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_79261477
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:04 schreef wallofdolls het volgende:
En in het door jou geciteerde bericht geef ik volgens mij ook al aan dat Wilders onder invloed van zijn rechtszaak meer is gaan nuanceren. Dat is toch positief of wat?
Nee, dat is gewoon een teken dat ie te laf is om bij zijn herhaaldelijke uitspraken te blijven. Hij wordt bedreigd met opsluiting, en terecht, dus gaat ie nu zeggen dat ie het allemaal niet zo bedoeld heeft. doen 12 jarige pesters in groep 8 ook.
quote:
Maar je bent echt te stom voor woorden als je niet eerst eens gaat kijken wat er waar is van wat zo'n man zegt.
je bent echt te stom voor woorden als je niet eens weet dat ie geen enkele uitspraak ontkent. Verdraaiingen en mierenneukerij ("ik bedoelde geen moslima's maar gewoon al die Marokkaanse vrouwen met hoofddoekjes in die moskee daar! Heel anders!") maken zijn 100 uitspraken niet tot leugens. Hij en de Pvv-ers hebben al die dingen gewoon gezegd, niet moeilijk over doen.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_79261692
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:52 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

En wat als er in de Koran nou echt wordt aangedrongen op het uitroeien van ongelovigen (ik ken dat boek niet).
duh. volgens de bijbel mag je je dochter als slavin verkopen, mag je je vrouw slaan. gaan we nu alle SGPers het land uit mikken? We gedogen hun vrouwendiscriminatie nog steeds.

Hypocrisie ten top.

Marokkanen crimineel? Oh ja? Scheringa heeft in zijn eentje meer gestolen dan alle marokkaanse tasjesdieven bij elkaar. om van de andere witte boorden criminelen maar te zwijgen.

En de grootste fascist is Wilders zelf: Hij wil artikel 1 schrappen, en weer obv van huidskleur het geld verdelen, wie wil er nu terug naar de middeleeuwen?

pi_79262392
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:32 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

duh. volgens de bijbel mag je je dochter als slavin verkopen, mag je je vrouw slaan. gaan we nu alle SGPers het land uit mikken? We gedogen hun vrouwendiscriminatie nog steeds.

Dus omdat het bij de SGP gedoogd wordt (volgens jou), moeten we de islam maar vergeten? Wat hebben de Bijbel en de SGP er eigenlijk mee te maken? En dan nog, waar staat dat in de Bijbel als ik vragen mag?
pi_79262873
De bijbel en de SGP hebben er in zoverre mee te maken, dat Wilders en z'n fascistenkliek in hun geval blijkbaar wel in staat is een onderscheid te maken tussen de verschrikkelijke dingen die in het boek staan en de manier waarop gelovigen ermee om gaan, terwijl dat hen bij de moslims niet lukt.
pi_79263557
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:07 schreef StormWarning het volgende:
De bijbel en de SGP hebben er in zoverre mee te maken, dat Wilders en z'n fascistenkliek in hun geval blijkbaar wel in staat is een onderscheid te maken tussen de verschrikkelijke dingen die in het boek staan en de manier waarop gelovigen ermee om gaan, terwijl dat hen bij de moslims niet lukt.
Dat haal ik niet zo uit de woorden van Bogarde. Die stelt eerder dat de Bijbel en SGP verwerpelijk zijn (net als de Koran en islam), maar omdat daar niet over wordt geklaagd, moeten we wat betreft de Koran ook een oogje dichtknijpen. Dat is wel even wat anders dan jij nu zegt.
Maar ik ben wel van mening dat hij te makkelijk onderscheid maakt tuseen de islam en andere religies. Bijvoorbeeld, wel christelijk scholen, maar geen islamitische. De uitspraken uit dit topic die daar over gaan stuiten mij ook tegen de borst. Er is wel enige nuance denk ik. Ik ben welliswaar tegen ALLE vormen van bijzonder onderwijs, maar ik heb op een christelijke middelbare school gezeten en dat had helemaal niets met religie te maken behalve dat we het vak levensbeschouwing hadden. Dat is wel een verschil met islamitische scholen. Verder denk ik ook dat er een verschil is tussen de koran en de bijbel, vandaar dat ik Bogarde vroeg naar de passage waarin staat dat je je dochter als slavin mag verkopen.

Ook heb ik de uitspraken nog eens doorgelezen en ik ben van mening dat het gros zeker niet racistisch is.
pi_79263860
Exodus 21:7 Wanneer iemand zijn dochter als slavin verkoopt, kan zij niet vrijkomen zoals de mannelijke slaven. 8 Als haar meester haar voor zichzelf bestemd had en zij hem niet meer aanstaat, moet hij haar laten terugkopen; hij heeft niet het recht haar aan derden te verkopen, omdat hij zijn verplichtingen tegenover haar niet is nagekomen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:38:48 #131
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_79263928
Ik ben tot uitspraak 60 gekomen, toen had ik het meeste al 4x voorbij zien komen, dus die laatste 40 hoefden voor mij niet meer...
pi_79264594
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:36 schreef StormWarning het volgende:
Exodus 21:7 Wanneer iemand zijn dochter als slavin verkoopt, kan zij niet vrijkomen zoals de mannelijke slaven. 8 Als haar meester haar voor zichzelf bestemd had en zij hem niet meer aanstaat, moet hij haar laten terugkopen; hij heeft niet het recht haar aan derden te verkopen, omdat hij zijn verplichtingen tegenover haar niet is nagekomen.

De regels en wetten uit exodus zijn in navolging van de 10 geboden die Mozes van God had gekregen en die hij aan het oude volk vertelde. Dit is een verhalende vorm en de wetten en regels zijn van toepassing op de joden die toen ten tijde van dat verhaal leefden. Het gaat over een specifieke groep mensen aan wie die wetten zijn opgedragen.
Dit kan je niet één op één vergelijken met de koran waarin algemene uitspraken, regels en wetten staan die gezien worden als het letterlijke woord van god en niet in verhalende vorm worden gepresenteerd.
pi_79265107
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:56 schreef poon het volgende:

[..]

De regels en wetten uit exodus zijn in navolging van de 10 geboden die Mozes van God had gekregen en die hij aan het oude volk vertelde. Dit is een verhalende vorm en de wetten en regels zijn van toepassing op de joden die toen ten tijde van dat verhaal leefden. Het gaat over een specifieke groep mensen aan wie die wetten zijn opgedragen.
Nee hoor, Jezus zegt immers in Mattheus 5:17: "Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan."
pi_79265660
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:07 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Nee hoor, Jezus zegt immers in Mattheus 5:17: "Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan."
Is dit een verweer?
Jezus herhaalt in die passages een aantal regels, waaronder de 10 geboden. Die over je dochter als slaaf verkopen zie ik er niet tussen staan. Wel zie ik de regel van het toekeren van de andere wang (toppertje!). Maar het belangrijkste; hij spreekt daar tot zijn discipelen. Dat is toch vergelijkbaar met Mozes die tot het Israelische volk spreekt? Nog steeds een verhalende vorm.
pi_79265845
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:21 schreef poon het volgende:

[..]

Is dit een verweer?
Jezus herhaalt in die passages een aantal regels, waaronder de 10 geboden. Die over je dochter als slaaf verkopen zie ik er niet tussen staan. Wel zie ik de regel van het toekeren van de andere wang (toppertje!). Maar het belangrijkste; hij spreekt daar tot zijn discipelen. Dat is toch vergelijkbaar met Mozes die tot het Israelische volk spreekt? Nog steeds een verhalende vorm.
De inhoud van de bijbel proberen goed te praten, maar vervolgens wel een boze vinger naar de islam wijzen
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:29:52 #136
177114 Demon_Hunter
pi_79266058
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:56 schreef poon het volgende:

[..]

Dit kan je niet één op één vergelijken met de koran waarin algemene uitspraken, regels en wetten staan die gezien worden als het letterlijke woord van god en niet in verhalende vorm worden gepresenteerd.
Rot toch op met je kutboek, er klopt geen bal van de bijbel dat ding is ongeveer voor 80 procent herschreven in de middeleeuwen en pas in het jaar 400 na fucking christus überhaupt geschreven..
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:30:12 #137
177114 Demon_Hunter
pi_79266072
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De inhoud van de bijbel proberen goed te praten, maar vervolgens wel een boze vinger naar de islam wijzen
Dat dus.
pi_79266936
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:30 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Dat dus.
Wat een kortzichtige aantijgingen krijg ik naar m'n hoofd hier zeg! Omdat ik niet samen met jullie loopt te spugen op Wilders deugd er per definitie niets van wat ik zeg (zo komt het nameijk over)? Waar praat ik bijvoorbeeld de inhoud van de Bijbel goed? Ik wijs gewoon op wat nuanceverschillen tussen de Koran en de Bijbel; een reactie op een user die juist kritiek op de Koran weg probeerde te wuiven, vanwege passages in de Bijbel. Hoort daar dan niet een smilie bij?

En waarom wordt mij verteld dat de Bijbel herschreven is (om zodoende mijn post te bekritiseren)? Die relevantie ontgaat mij enigszins.
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:00:52 #139
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_79267488
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:32 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Hypocrisie ten top.

Marokkanen crimineel? Oh ja? Scheringa heeft in zijn eentje meer gestolen dan alle marokkaanse tasjesdieven bij elkaar. om van de andere witte boorden criminelen maar te zwijgen.

En de grootste fascist is Wilders zelf: Hij wil artikel 1 schrappen, en weer obv van huidskleur het geld verdelen, wie wil er nu terug naar de middeleeuwen?
Hé makker, ik ben niet pro-Wilders hè? En of hij het nou doet uit zelfbescherming of niet, dat maakt mij geen fuck uit: die nieuwe uitingen van Wilders zijn zeker om over na te denken. Als het inderdaad zo is dat de Islamitische denkwijze vloekt met die van Nederland zullen die mensen zich moeten aanpassen als ze hier willen zijn. Nu is dat gelukkig al behoorlijk gebeurd als ik kijk in mijn omgeving... zeer aardige mensen, met een ietwat licht ontvlambaar karakter, maar dat zijn Italianen en Spanjaarden net zo goed.

Ik heb overigens in 8 jaar bijbelonderwijs altijd de gelijkwaardigheid van man en vrouw benadrukt gekregen dus ik weet niet waar je in godsnaam over bazelt op dat gebied. Overigens heb ik grote bezwaren tegen het christendom, niet dat je denkt dat ik uit christelijke overwegingen dingen probeer duidelijk te maken.
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:11:54 #140
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_79268058
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:13 schreef Nielsch het volgende:
We hebben hier duidelijk te maken met een enge fascist waar niet eens serieus naar geluisterd moet worden. Zo'n NSB'er moet je waar je maar kan uitkotsen en onderpissen. Deze geblondeerde nageboorte gaat ons land keihard schaden, economisch gaan we straks kapot door deze mongool.
Uiteindelijk is het alleen maar goed dat er zulke mafkezen rondlopen. Als alles zometeen weer koek en ei is hopen we dat de grote partijen er wat van geleerd hebben..
pi_79280755
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:27 schreef Abraracadabra het volgende:

[..]

[..]

[..]

Interpunctie mensen, interpunctie.
Nederlands voor de Nederlanders!
En eigenlijk: alleen voor de echte, geïntegreerde Nederlanders.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_79280846
quote:

[..]

Ah. Dus hij zegt iets heel anders dan hij denkt?
Dan is hij dus een leugenaar!

Als ik spreek (en schrijf) probeer ik oprecht om zo dicht mogelijk te blijven bij wat ik echt vind en denk. Want ik ben veel te lui om bij te houden wat ik zou kunnen liegen.
Maar volgens jou is Wilders dus iemand die gewoon uit zijn nek kletst en maar wat uitspraken doet waar hij zelf niet in gelooft.

Nou heb ik je een probleem aangepraat:
Ofwel Wilders gelooft zelf wat hij zegt en dan is hij een racist en als je hem gelooft ben jij dus ook een racist.
Ofwel Wilders kletst maar wat raak en jij volgt iemand die je niet kunt geloven en vertrouwen.

Sterkte.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_79280926
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:39 schreef Joene het volgende:
punt 6 heeft toch echt wel wat hoor
Deze viel mij ook op. Maar nee hoor.
Na het uitzitten van je straf heb je de naar Nederlandse maatstaven terechte straf uitgezeten en ben je dus weer schoon. Een extra straf geven door mensen uit te zetten naar het land van herkomst (Hé, verrek, je bent in Nederland geboren!) is onrechtvaardig.
pi_79281038
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 01:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Deze viel mij ook op. Maar nee hoor.
Na het uitzitten van je straf heb je de naar Nederlandse maatstaven terechte straf uitgezeten en ben je dus weer schoon. Een extra straf geven door mensen uit te zetten naar het land van herkomst (Hé, verrek, je bent in Nederland geboren!) is onrechtvaardig.
Misschien moet je het niet als straf zien, maar als een voorwaarde voor het verblijf in Nederland. Een voorwaarde is participatie, en als je daar niet aan kunt voldoen dan blijf je maar weg. Hij heeft het over een verblijfsvergunning, dat strookt eigenlijk niet helemaal met het gebruik van de term allochtonen, maar goed.
pi_79281086
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:21 schreef poon het volgende:

[..]

Is dit een verweer?
De Wet en de Profeten gaat niet alleen over de Tien Geboden en wat zelfgekozen regeltjes erbij, daarmee wordt de hele Tora bedoeld. En dus ook de passages uit Exodus die wij persoonlijk wat minder tof vinden.

Ja, Jezus spreekt in de hele bijbel alleen maar tegen zijn discipelen en andere Joden. Als je jouw argument consequent doortrekt zou dat betekenen dat niet-Joden sowieso niet door hem worden aangesproken en christenen dus maar snel moeten ophouden met hun Jezus-gedoe. En ook met de Tien Geboden, want die werden ook alleen maar aan Mozes en zijn volk gegeven.

Als je overigens alle verhalende vormen uit de Koran haalt zal hij waarschijnlijk ook een heel stuk dunner worden. Maar echt relevant is dat niet, want gelovigen trekken zich daar weinig van aan. Over het algemeen pikken ze er allemaal uit wat hen aanstaat en de rest laten ze links liggen. En juist dat onderscheid tussen wat er precies in de heilige boeken staat en wat gelovigen er mee doen wordt door Wilders ontkend in het geval van de islam.
pi_79281205
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 01:20 schreef Picchia het volgende:

[..]

Misschien moet je het niet als straf zien, maar als een voorwaarde voor het verblijf in Nederland.
Een voorwaarde is participatie, en als je daar niet aan kunt voldoen dan blijf je maar weg.
Een autochtone cirmineel participeert dus wel, maar een allochtone crimineel niet?
En een autochtone crimineel is wel klaar na zijn straf en een allochtone niet?
Dat is dus echt discriminatie!!
quote:
Hij heeft het over een verblijfsvergunning, dat strookt eigenlijk niet helemaal met het gebruik van de term allochtonen, maar goed.
Dus Hij weet blijkbaar niet waar Hij het over heeft.
pi_79289065
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 01:25 schreef StormWarning het volgende:

[..]

De Wet en de Profeten gaat niet alleen over de Tien Geboden en wat zelfgekozen regeltjes erbij, daarmee wordt de hele Tora bedoeld. En dus ook de passages uit Exodus die wij persoonlijk wat minder tof vinden.
Dat daar de gehele Tora mee bedoeld wordt heb ik niet terug kunnen lezen. Er wordt juist heel specifiek bepaalde regels herhaald (en bepaalde niet?). Maar goed ik wil het best van je aannemen.
quote:
Ja, Jezus spreekt in de hele bijbel alleen maar tegen zijn discipelen en andere Joden. Als je jouw argument consequent doortrekt zou dat betekenen dat niet-Joden sowieso niet door hem worden aangesproken en christenen dus maar snel moeten ophouden met hun Jezus-gedoe. En ook met de Tien Geboden, want die werden ook alleen maar aan Mozes en zijn volk gegeven.
Dit is precies mijn punt!
quote:
Als je overigens alle verhalende vormen uit de Koran haalt zal hij waarschijnlijk ook een heel stuk dunner worden. Maar echt relevant is dat niet, want gelovigen trekken zich daar weinig van aan. Over het algemeen pikken ze er allemaal uit wat hen aanstaat en de rest laten ze links liggen. En juist dat onderscheid tussen wat er precies in de heilige boeken staat en wat gelovigen er mee doen wordt door Wilders ontkend in het geval van de islam.
JUIST bij bepaalde regels/wetgevingen in de Koran heb ik geen verhalende vorm terug kunnen vinden. In ieder geval niet zoals dat in de Bijbel staat.
Dat het uiteindelijk gaat om wat de mensen er mee doen ben ik volledig met je eens. Wilders ontkent echter niet dat gelovigen boeken op verschillende manieren kunnen interpreteren en zich er naar kunnen gedragen. Hij ontkent het bestaan van gematigde moslims niet. Wel heeft hij kritiek op de Koran en die kritiek lijkt mij gefundeerd. Dat moet je kunnen zeggen zonder dat je daarmee discrimineert of als racist wordt weggezet. Dat de Bijbel ook nare passages heeft doet toch niets af aan de inhoud van de Koran?
Het onderscheid dat Wilders maakt tussen de Joods/Christelijke cultuur en de Islamitische, daar kun je genoeg over zeggen. Bijvoorbeeld de (genoemde) verschillen tussen de religieuze boeken. Of wat gelovigen uiteindeljk met die boeken doen zoals jij al aangaf. Op die manier kun je ook moslims tegenover christenen zetten.
pi_79360290
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 01:25 schreef StormWarning het volgende:

Ik val even in een lopende discussie, die me wel interessant lijkt. Wat is dat dan met Pinksteren? Daar gaan de apostelen in talen spreken.
quote:
De koran is ongelofelijk saai en delen ervan snapte ik alleen maar omdat ik de bijbel al kende.
En verder nemen gelovigen (en trouwens ieder ander!) van de binnenkomende informatie alleen maar aan wat hen aanstaat.

Zal deze discussie eens teruglezen, want ze lijkt me interessant!
Andere keer.
pi_79369674
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 00:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik val even in een lopende discussie, die me wel interessant lijkt. Wat is dat dan met Pinksteren? Daar gaan de apostelen in talen spreken.
Klopt, maar toen was Jezus al van het toneel verdwenen.
pi_79371109
quote:
Verhagen zegt dat ik belangen Nederland schaad. Zo kennen we hem weer. De meest bange CDA-er die steeds knielt, buigt en trilt voor de islam 5:05 PM Mar 11th via web
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')