Het was vanacht, dat hij weer aanwijzingen van officials liep te negeren, kwam hem bijna op een berisping te staanquote:Op zondag 21 februari 2010 12:17 schreef misterdoog het volgende:
Anders kom je ruim een week later ook even aankakken. Lutser.
Een kampioen ben je op, en naast het veld!quote:Op zondag 21 februari 2010 12:18 schreef FlinkeNaam het volgende:
Ik kijk alleen naar zijn schaatsprestaties.
De journaliste is perfect op de hoogte en was zelfs in het Thialf geweest om Sven Kramer te volgen. Ze was bezig met een minuten lange special op NBC over Sven Kramer.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:19 schreef Butterfly91 het volgende:
Het zou wat zijn zeg, als een Nederlandse journalist naar Bode Miller gaat (of een andere Amerikaanse topatleet) en vraagt of hij even vertelt hoe hij heet, waar hij vandaan komt en aan welk onderdeel hij meedoet.
had ze dat dan niet VOOR het toernooi moeten doen? en niet 10 minuiten na de finish van de race van zijn leven als hij na vier jaar alles winnen ook daadwerkelijk olympisch goud heeftquote:Op zondag 21 februari 2010 12:21 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De journaliste is perfect op de hoogte en was zelfs in het Thialf geweest om Sven Kramer te volgen. Ze was bezig met een minuten lange special op NBC over Sven Kramer.
Het is een normale interview vraag om in de eerste shots even kort de info te zetten. Montage en editingcrew, archief medewerkers etc weten zo beter wat ze met het materiaal moeten.
Ze had kunnen doen:quote:Op zondag 21 februari 2010 12:21 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De journaliste is perfect op de hoogte en was zelfs in het Thialf geweest om Sven Kramer te volgen. Ze was bezig met een minuten lange special op NBC over Sven Kramer.
Het is een normale interview vraag om in de eerste shots even kort de info te zetten. Montage en editingcrew, archief medewerkers etc weten zo beter wat ze met het materiaal moeten.
jij bent geen van beiden. dus waar bemoei je je mee ?quote:Op zondag 21 februari 2010 12:19 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Een kampioen ben je op, en naast het veld!
Dan had ze dus gewoon een beter moment hiervoor moeten uitkiezen als ervaren journaliste.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:21 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Jij ook niet, dus je punt is...quote:Op zondag 21 februari 2010 12:23 schreef genakt het volgende:
[..]
jij bent geen van beiden. dus waar bemoei je je mee ?
Had ze zelf ook kunnen doen, daar gebruik je niet iemand voor die net Olympisch kampioen is geworden.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:21 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Stond dat ding serieus onder stroom? Ik dacht dat dat een hoax was.quote:Dom: Hij rent zomaar het publiek in, over de onder stroom staande camera rails heen. Men kon nog net de stroom er af halen, anders had hij een ongeluk gehad!
Kramer vertelde gisteren in interview dat dat wel mee viel.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:30 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Stond dat ding serieus onder stroom? Ik dacht dat dat een hoax was.
Hij zeurt er niet over.. Ik denk dat dat zijn punt is..quote:Op zondag 21 februari 2010 12:26 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Jij ook niet, dus je punt is...
ik maak er toch ook geen zeiktopic over je lijkt wel een wijf zegquote:Op zondag 21 februari 2010 12:26 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Jij ook niet, dus je punt is...
Tuurlijk, het stond in de Telegraaf dat hij aan de dood was ontsnapt, dan weet je het wel.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:30 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Stond dat ding serieus onder stroom? Ik dacht dat dat een hoax was.
Onhandig was het misschien, maar niet ongebruikelijk!quote:Op zondag 21 februari 2010 12:24 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Dan had ze dus gewoon een beter moment hiervoor moeten uitkiezen als ervaren journaliste.
Ik zeur niet, ik vind het gewoon jammer. Ik ben dan misschien zo iemand die zo'n gedrag niet bij een sporter vind passen. Andere vinden het schijnbaar normaal of wel grappig!quote:Op zondag 21 februari 2010 12:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hij zeurt er niet over.. Ik denk dat dat zijn punt is..
1500 volt volgens diverse bronnen.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:32 schreef Tazz het volgende:
[..]
Kramer vertelde gisteren in interview dat dat wel mee viel.
Wordt waarschijnlijk iets opgeblazen..
Mja, op hekken rondom gevangenissen staat ook een paar ton aan volt, maar daar ga je ook niet dood aan als je die aanraakt. Ik weet niet precies hoe het zit, iets met ampere ofzo (heb er echt geen verstand van), maar die vent gaat echt niet dood als ie die rails aanraakt hoor.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:36 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
1500 volt volgens diverse bronnen.
Niet mag, om het allemaal te worden moet je dat zijn.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:38 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
Nee, ik erger me er ook een beetje aan maar als je Olympisch kampioen bent en al zoveel wedstrijden ongeslagen bent mag je ook wel een beetje arrogant zijn.
Dat dus!quote:Op zondag 21 februari 2010 12:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niet mag, om het allemaal te worden moet je dat zijn.
Wat een onzin, hij is net Olympisch kampioen geworden, het zou gepaster zijn als de journalist hem gewoon voorsteld. Het is wel de manier waarop het gevraagd werd. Dat had ze ook anders kunnen introduceren, nu kwam het erg ongeinteresseerd over, dus ik snapte zijn verontwaardiging.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:12 schreef _The_General_ het volgende:
Arrogant: Hij gaat er vanuit dat een Amerikaanse journaliste van NBC zijn naam kent, nee Sven, in Amerika ben je nog onbekend! Stel je dan even netjes voor aan die 300 miljoen Amerikanen,
Zwaar overtrokken, hij had gewoon gympen met rubber zolen, hij had nooit onder stroom kunnen staan. Je kunt het hoogstens impulsief noemen, maar dat lijkt me na zo'n ontlading van de spanning niet heel verwijtbaar.quote:Dom: Hij rent zomaar het publiek in, over de onder stroom staande camera rails heen. Men kon nog net de stroom er af halen, anders had hij een ongeluk gehad!
Steeds? Hoevaak komt dat voor dan? Waarom zou hij niet overal mogen lopen waar hij wil. Als het niet mag, zou het beter aangegeven moeten worden. En negeert hij dan 'steeds' aanwijzingen? Valt wel mee volgens mij.quote:Eigenwijs: Steeds aanwijzingen van officials negeren, overal lopen waar hij wilt etc.
Ik stoor me er totaal niet aan, ik vind het spijkers op laag water zoeken.quote:Ben ik nu de enige die zich stoort aan dit gedrag? Het doet afbreuk aan het sympatieke gevoel dat ik voor Sven had....
Dat vond ik dan weer wel een mooie actie, blijheid, belevingquote:Op zondag 21 februari 2010 12:12 schreef _The_General_ het volgende:
Dom: Hij rent zomaar het publiek in, over de onder stroom staande camera rails heen. Men kon nog net de stroom er af halen, anders had hij een ongeluk gehad!
Ach kom toch opquote:Op zondag 21 februari 2010 12:51 schreef Reddiablo het volgende:
misschien wilde die zender wel gewoon een image met een mooie special die begint met Sven Kramer die zelf zegt.. I am Sven Kramer, 5000m winner.
Dat dus, typisch Nederlands gezeik aan het adres van iemand die langere tijd aan de top staat en 100% met zijn sport bezig is.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:52 schreef happyme28 het volgende:
Ik stoor me er totaal niet aan, ik vind het spijkers op laag water zoeken.
Ja, ff 26 vragen kunnen stellen op dat moment, surequote:Op zondag 21 februari 2010 12:54 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ach kom toch op. Dan stel je iemand die zojuist voor je ogen kampioen geworden is eerste normale vragen en vraag je desnoods aan het einde even om die tekst. Het is echt de wereld omdraaien om dit arrogant van Kramer te vinden, het is gewoon een achterlijke vraag op dit moment en Kramer had meer dan groot gelijk. Hij was ook gewoon groot genoeg om daarna keurig antwoorden te geven op haar vragen, dat is dus wel het tegendeel van arrogantie. Als hij echt arrogant was was hij weg gelopen.
Hiermee geef je toch alleen maar aan hoe belachelijk die vraag was. In die beperkte tijd is "zeg even wie je bent en wat je zojuist gewonnen hebt" helemaal een achterlijke vraag.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:59 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Ja, ff 26 vragen kunnen stellen op dat moment, sure
Ik zou dat ook doen.... Hi Sven Kramer, congrats with the medal - well done! We're shooting an item on the winners, could you introduce yourself quickly?quote:Op zondag 21 februari 2010 13:04 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hiermee geef je toch alleen maar aan hoe belachelijk die vraag was. In die beperkte tijd is "zeg even wie je bent en wat je zojuist gewonnen hebt" helemaal een achterlijke vraag.
Ik geef alleen maar aan dat als je echt een tekst wilt voor een reportage oid dat je dat dan even normaal en met enige toelichting vraagt en niet plompverloren als je iemand die zojuist olympisch goud heeft gewonnen als sportjournalist voor de camera krijgt.
ALS ze het zo gevraagd had zou hij misschien al anders gereageerd hebben. Ze stelde de vraag alsof ze zelf geen idee had wie ze voor de camera had.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:08 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Ik zou dat ook doen.... Hi Sven Kramer, congrats with the medal - well done! We're shooting an item on the winners, could you introduce yourself quickly?
Dat was echt uitzonderlijk slechte journalistiekquote:Op zondag 21 februari 2010 12:21 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Kramer is een over het paard getilde randdebiel met een boerenkop. Hij wint een medaille in een onderdeel dat internationaal geen fuck voorstelt en gedraagt zich meteen alsof hij de president van de VS is.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:12 schreef _The_General_ het volgende:
Arrogant: Hij gaat er vanuit dat een Amerikaanse journaliste van NBC zijn naam kent, nee Sven, in Amerika ben je nog onbekend! Stel je dan even netjes voor aan die 300 miljoen Amerikanen,
Dom: Hij rent zomaar het publiek in, over de onder stroom staande camera rails heen. Men kon nog net de stroom er af halen, anders had hij een ongeluk gehad!
Eigenwijs: Steeds aanwijzingen van officials negeren, overal lopen waar hij wilt etc.
Ben ik nu de enige die zich stoort aan dit gedrag? Het doet afbreuk aan het sympatieke gevoel dat ik voor Sven had....
Ja, zelfs schrikdraad heeft doorgaans meer spanning (tot 10.000V). Het ligt aan de stroomsterkte (Ampere) hoe schadelijk of dodelijk het is.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, op hekken rondom gevangenissen staat ook een paar ton aan volt, maar daar ga je ook niet dood aan als je die aanraakt. Ik weet niet precies hoe het zit, iets met ampere ofzo (heb er echt geen verstand van), maar die vent gaat echt niet dood als ie die rails aanraakt hoor.
Typisch Nederlandse weg-met-ons-mentaliteit, niet verrassend van iemand met zo'n liefde voor een ander land.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kramer is een over het paard getilde randdebiel met een boerenkop. Hij wint een medaille in een onderdeel dat internationaal geen fuck voorstelt en gedraagt zich meteen alsof hij de president van de VS is.
Hij scheldt journalisten uit die logischerwijs zijn naam niet kennen, omdat hij internationaal gezien een nobody is. Hij rent over het ijs en springt als een voetbalhooligan het publiek in.
De ongemanierde Kramer is met zijn boerenkop een slecht visitekaartje voor Nederlanders. Nu hebben de meeste wereldbewoners toch al niet zo'n hoge pet op van Nederland en Nederlanders. Met dit gedrag van Kramer wordt dat er niet beter op.
En dat weet je hoe? Ben je zelf topatleet?quote:Op zondag 21 februari 2010 12:46 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
Dat dus!
Verder zijn mannen als Kramer en Davis altijd zo geconcentreerd voor een belangrijke wedstrijd en leven dan helemaal in hun eigen wereldje.
Dan heb je gewoon geen zin om steeds de hele rij pers af te werken![]()
Ja het hoort erbij, maar ik neem het ze niet kwalijk dat ze af en toe beetje geirriteerd en/of arrogant overkomen.
Heb juist respect voor hun toeweiding
Ach ja, tennisser Pat Cash begon met die traditie. Iedereen vindt hem zo charismatisch.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij rent over het ijs en springt als een voetbalhooligan het publiek in.
Dat zegt wel wat over Nederlanders. Asociaal gedrag keurt men niet af. Nee, als een of andere malloot die wat wint bij een onbenullig onderdeel het doet, dan moet je dat normaal en gezellig vinden.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ach ja, tennisser Pat Cash begon met die traditie. Iedereen vindt hem zo charismatisch.
Ach, een opgevoerd modeltreintje...quote:Op zondag 21 februari 2010 12:36 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
1500 volt volgens diverse bronnen.
Nee ik ben geen topatleet maar mijn reactie komt voort uit hoe ik ze vind overkomen in hun intervieuws.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:27 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
En dat weet je hoe? Ben je zelf topatleet?
Elke professionele sporter weet dat hij de media nodig heeft. Daar moet je dus een goede verstandhouding mee hebben. Als het meezit filmen berichten ze over je topprestatie, als het tegenzit moet je gewoon even drie keer slikken en ook je verhaal komen doen. Hoe vervelend dat ook is.
Ik neem het Kramer wel kwalijk dat hij zo reageert. Er zijn overigens genoeg topsporters die niet arrogant zijn. Kramer gedraagt zich meer en meer als enfant terrible. Jammer is dat.
zo typisch Nederlands dit, om te kotsen jouw betoogje.. daar gaat ie danquote:Op zondag 21 februari 2010 12:12 schreef _The_General_ het volgende:
Eigenwijs: Steeds aanwijzingen van officials negeren, overal lopen waar hij wilt etc.
Ben ik nu de enige die zich stoort aan dit gedrag? Het doet afbreuk aan het sympatieke gevoel dat ik voor Sven had....
quote:Op zondag 21 februari 2010 13:37 schreef Suikeroom het volgende:
en wat hebben mensen toch tegen arrogantie? beste eigenschap voor een topsporter.. altijd maar weer dat gelul dat iedereen maar normaal moet doen.. denk je dat er op fok in Jamaica ook zo'n topic over Usain Bolt is?![]()
quote:Op zondag 21 februari 2010 13:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kramer is een over het paard getilde randdebiel met een boerenkop. Hij wint een medaille in een onderdeel dat internationaal geen fuck voorstelt en gedraagt zich meteen alsof hij de president van de VS is.
Hij scheldt journalisten uit die logischerwijs zijn naam niet kennen, omdat hij internationaal gezien een nobody is. Hij rent over het ijs en springt als een voetbalhooligan het publiek in.
De ongemanierde Kramer is met zijn boerenkop een slecht visitekaartje voor Nederlanders. Nu hebben de meeste wereldbewoners toch al niet zo'n hoge pet op van Nederland en Nederlanders. Met dit gedrag van Kramer wordt dat er niet beter op.
iemand is jaloersquote:Op zondag 21 februari 2010 13:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sven Kramer kun je onmogelijk arrogant noemen. Met arrogantie is ook niets mis, maar Kramer is met de beste wil van de wereld niet arrogant. Het is gewoon een ongemanierde boer.
Die actie tegen die journaliste was meer dom, onwetend en ongemanierd dan arrogant.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:40 schreef Leatherface het volgende:
Wat zijn voor Halcon dan uitingen van arrogantie? Wie is er wel echt arrogant in zijn ogen?
quote:Op zondag 21 februari 2010 13:12 schreef Posdnous het volgende:
Het is een schaatser. Daarom sowieso al niet boeiend.
Waarom is schaatsen dan geen sport?quote:Op zondag 21 februari 2010 18:21 schreef Barca het volgende:
Triestelingen de schaatsen een sport durven te noemen.
Saaier dan kijken hoe gras groeit op ijs. ZInloze folklore. Niveau koek en zoopie.quote:Op zondag 21 februari 2010 18:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik weet dat ik niet moet reageren, maar ben toch even benieuwd.
[..]
Waarom is schaatsen dan geen sport?
Dit was een lulverhaal, je moet niet alles geloven..quote:Op zondag 21 februari 2010 12:12 schreef _The_General_ het volgende:
Of ze dom was.En gelijk had ie.Jaja tape ID, had ze zelf kunnen inspreken, das dus gelul.quote:Op zondag 21 februari 2010 18:54 schreef Tommeke het volgende:
Wat zei hij eigenlijk tegen die journaliste?
Niet alle mensen in de US kennen hem en zo domme vraag is het nou ook weer niet. Het is dommer om er zo'n groot probleem van te makenquote:Op zondag 21 februari 2010 12:23 schreef Tja..1986 het volgende:
Een journalist hoort zich te verdiepen in het gene hij/zij verslaat. Stel hem dan zelf even voor zou ik tegen die journalist zeggen. Komop nou, dit hoor je een Nederlandse journalist toch ook niet vragen aan een hier onbekende arikaanse skier ofzo?
Wat betreft die rails, ik wist ook niet dat die onder stroom stond. Verder is die man blij, dus viert hij feest. Op zo'n moment vergeet idereen wel eens iets.
Daarnaast is het een topsporter die al 4 jaar hard werkt om hier te oogsten. Tuurlijk gaat en staat hij waar hij wil, om zich zo optimaal voor te kunnen bereiden.
Een bergwand leegkappen, er een lift op aanleggen, naar boven in de lift en dan op planken weer naar beneden, daarentegen, is wel zinvol!quote:
Hij maakt er verder geen probleem van, dat was gewoon een impulsieve reactie. De vraag vond ik niet dom, maar de timing om zoiets te vragen uiteraard wel. Sporters die in Amerika heel groot zijn kennen wij ook nauwelijks, zoals die Lindsay Vonn. Die ga je toch ook niet net na die afdaling vragen wie ze is.quote:Op zondag 21 februari 2010 19:06 schreef datditkan het volgende:
[..]
Niet alle mensen in de US kennen hem en zo domme vraag is het nou ook weer niet. Het is dommer om er zo'n groot probleem van te maken
QFTquote:Op zondag 21 februari 2010 20:10 schreef AffenStrudel het volgende:
Wat is dat voor achterlijk geblaat de laatste tijd, opeens is ie arrogant en onuitstaanbaar?
Dit heeft niks met kramer te maken. Kramer is gewoon populair bij te veel volk vinden de fokkertjes en daarom gaan ze zich maar weer eens lekker afzetten tegenover wat de rest van de mensen vinden, ongeacht kramers gedragingen zelf.
Hetzelfde verschijnsel zie ik bij bands en hun fans . Vele mensen vinden een bepaalde band leuk, totaan het moment dat ze "populair/mainstream" werden. Je wil immers niet leuk vinden wat de meeste mensen leuk vinden natuurlijk![]()
Pak een random verschijnsel, wacht tot het heel populair word en altijd zijn er even later weer de mensen die het allemaal niet vinden deugen, met als onderliggende reden enkel en alleen dat het populair is.
eens!quote:Op zondag 21 februari 2010 20:10 schreef AffenStrudel het volgende:
Wat is dat voor achterlijk geblaat de laatste tijd, opeens is ie arrogant en onuitstaanbaar?
Dit heeft niks met kramer te maken. Kramer is gewoon populair bij te veel volk vinden de fokkertjes en daarom gaan ze zich maar weer eens lekker afzetten tegenover wat de rest van de mensen vinden, ongeacht kramers gedragingen zelf.
Het was gewoon een stukje ter voorstelling aan het publiek aan het begin van een interview: " Hoi, ik ben Sven Kramer, 23 jaar en ben schaatser van beroep". En dan ook nog reageren door te schreeuwen dat de interviewster gek is. Hoe onbeschoft kun je zijn....quote:Op zondag 21 februari 2010 19:33 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Die ga je toch ook niet net na die afdaling vragen wie ze is.
Vreemd Engels hou je er op na.quote:Op zondag 21 februari 2010 20:56 schreef pfaf het volgende:
En dan ook nog reageren door te schreeuwen dat de interviewster gek is.
Waarom die frustratie? Alleen maar omdat je "stupid" verkeerd hebt vertaald? Mensen delen je misleidende overdrijving niet, en dat is gewoon jammer voor je.quote:Op zondag 21 februari 2010 21:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Aah, nog zo'n ploert die zijn gedrag goed probeert te praten? Ik had jou hoger zitten.
quote:Op zondag 21 februari 2010 21:51 schreef TUFKAL het volgende:
Tip: http://www.trouw.nl/opini(...)rende_hysterie_.html
Een beetje irrelevant gebleken column.quote:Is het dan niet een beetje tijd om die collectieve hysterie te relativeren? En als het niet vanzelf gaat hoop ik dan maar een ding: dat de ingetogen en elegante Fabris vandaag zegeviert.
Ze prezen hem vanwege zijn prestatie op de 5000 meter, ze kraken hem af vanwege zijn gedrag buiten de ijsbaan. Net als dat ik tevreden kan zijn met de resultaten van jouw werk, maar ontevreden met de manier waarop je die resultaten hebt bereikt. Snap je wat ik bedoel?quote:Op zondag 21 februari 2010 18:26 schreef Haaibaaike het volgende:
Raar van jullie, vorige week toen ie de gouden medaille gewonnen had op de 5000m, Dus olympisch kampioen werd..Werd Sven door jullie de hemel in geprezen..Nu kraken jullie hem afErg flauw van jullie.
Dat vind ik nogal een goedkoop argument. Daarmee kun je alle kritiek afdoen als jaloezie of simpel afzetgedrag. Bovendien werkt het ook de andere kant op: fans van Kramer kun je zo ook beschuldigen van kuddegedrag. Allebei zinloos in dit topic. De vraag is hier wat je van Kramers gedrag vindt, niet wat de onderliggende motieven voor je mening zijn. Als de TS geïnteresseerd was geweest in basisschoolpsychologie, dan had hij dat wel aangegeven lijkt me.quote:Op zondag 21 februari 2010 20:10 schreef AffenStrudel het volgende:
quote:Op zondag 21 februari 2010 22:05 schreef wimderon het volgende:
Nou, waar is Joep Schreuder als je hem nodig hebt. Even vragen aan Bode Miller vragen wie hij is, hoe oud hij is en wat ie doet.
Dat laatste was niet nodig geweest, maar verder wel eens met Ephimenco.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:07 schreef Montov het volgende:
[..]
[..]
Een beetje irrelevant gebleken column.
beetje zielig kerel, iedereen zijn kwaliteiten,quote:Op maandag 22 februari 2010 03:00 schreef Perico het volgende:
Tsjah Kramer heeft de pech dat goud op de 10km de nietszeggendste medaille van de hele Olympische Spelen is. Want, geen enkele concurrentie, in de minst mediagenieke afstand.
Dan wordt het nog opgeklopt dat de oude de Jong misschien op 3 seconden kan komen, maar geen der buitenlanders zal binnen de 10 seconden eindigen. Hij heeft gefaald op het koningsnummer, de 5 en de 10 zijn afstanden die je per post kunt afdoen.
Zeg dan niets...quote:Op maandag 22 februari 2010 03:00 schreef Perico het volgende:
Tsjah Kramer heeft de pech dat goud op de 10km de nietszeggendste medaille van de hele Olympische Spelen is. Want, geen enkele concurrentie, in de minst mediagenieke afstand.
Dan wordt het nog opgeklopt dat de oude de Jong misschien op 3 seconden kan komen, maar geen der buitenlanders zal binnen de 10 seconden eindigen. Hij heeft gefaald op het koningsnummer, de 5 en de 10 zijn afstanden die je per post kunt afdoen.
Ik vond het moment dat ie naar zijn ouders en vriendin ging juist wel lief - gewoon omdat ie echt blij was en niet zo koel als altijd.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:12 schreef _The_General_ het volgende:
hoe dan?quote:Op maandag 22 februari 2010 11:20 schreef Klopkoek het volgende:
maar de druppel was en is hoe hij tegen z'n tegenstanders doet.
omdat die geen nederland kunnen.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:35 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
hoe dan?
ik heb eigenlijk nog nooit tegenstanders horen zeggen dat ze hem een vervelend mannetje vinden.
Nee dat is oke , niets mis mee. Als hij zoch nu denigrerend zou uitlaten.... Hedrick doet wel eens hetzelfde. Sportieve revanche heet dat.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
omdat die geen nederland kunnen.
Kramer heeft ooit Tuitert vernederd door na een gewonnen 1500 meter arrogant om zich heen te kijken van 'waar blijf je nou'. Pure vernedering.
quote:Kramer denkt dat ie God is. Voor een schaatser is hij bovengemiddeld intelligent maar zijn hele maniertjes... brrrrr....
En zo wordt met een cliché slecht gedragd veredeldquote:Op maandag 22 februari 2010 11:42 schreef Ringo het volgende:
Wie in de topsport een lief mensch wil zijn kan beter waterdrager worden.
Slecht gedrag... Het is een alfaman, een achillestype. Ik hou wel van die grimmigheid.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En zo wordt met een cliché slecht gedragd veredeld
Dat begrijp ik gezien je politieke voorkeur en Nietzsche verheerlijking.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Slecht gedrag... Het is een alfaman, een achillestype. Ik hou wel van die grimmigheid.
Normaal gedrag is voor normale mensen. Een Olympisch kampioen is niet een normaal mens.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:54 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, ik houd van mensen die hun gang gaan. Ik hou ook van sporters die schijt aan de media hebben en aan zichzelf denken en weigeren om in het HHH te gaan hossen. Maar blijf dan wel normaal doen.
Alsof Kramer Essent heeft opgebeldquote:Op maandag 22 februari 2010 11:49 schreef Klopkoek het volgende:
Schaatsers zijn natuurlijk egoisten. Dat moet je zijn.
Maar dat is wat anders dan aan zelfbevrediging doen en de corrupte essent inschakelen voor egostreling.
Ik vind het dubieus bovendien want essent is ook de hoofdsponsor van de ISU en de manager van Kramer is ook de manager van de contracten van ISU. Het riekt naar corruptie en belangenverstrengeling.
Een winnaar heeft altijd gelijkquote:Op maandag 22 februari 2010 11:49 schreef -Strawberry- het volgende:
Die lui van Amerika hadden ook best een balkje met zijn naam en prestaties onderin kunnen zetten.
En dat Sven het publiek in rende was een risico, maar wel geweldige televisie, eindelijk wat emoties!
Hij is wel egoïstisch inderdaad, niet persé arrogant, alles draait om hem en de sport. Een oud klasgenootje van hem (mijn nicht) kan dat ook beamen. Maakt verder niet uit, misschien is dat wel nodig om aan de top te komen bij deze sport.
Nonsens. Door absurd gedrag goed te praten dáár worden ze een abnormaal mens van. Olympisch Kampioenen zijn begenadigd sporters, meer ook niet.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Normaal gedrag is voor normale mensen. Een Olympisch kampioen is niet een normaal mens.
Daarom heeft een brave jongen zoals Roger Federer ook niets bereikt.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:42 schreef Ringo het volgende:
Wie in de topsport een lief mensch wil zijn kan beter waterdrager worden.
Federer misdraagt zich ook soms... of vertoont een beetje ongepast gedrag.... maar hij weet van zichzelf dat het ongepast is... dat is al heel wat.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daarom heeft een brave jongen zoals Roger Federer ook niets bereikt.
Doet Kramer dat dan wel? Volgens mij niet. De Svenmania is niet door hem gecreeerd, dat doen anderen.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
Nergens loopt hij daar weg voor het feit dat hij de beste is. Zo hoort het ook. Als je de beste bent dan moet je dat kunnen zeggen. Maar ook vervalt hij nergens in grootbekkerij en dedain.
Precies, termen als Svencouver heeft hij echt niet zelf bedacht.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Doet Kramer dat dan wel? Volgens mij niet. De Svenmania is niet door hem gecreeerd, dat doen anderen.
Hij heeft natuurlijk wel meegewerkt aan Svenergiequote:Op maandag 22 februari 2010 12:21 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Precies, termen als Svencouver heeft hij echt niet zelf bedacht.
Dat zeker. Daarom blijf ik erbij: Kramer wordt bovenal gehypt door onze eigen media.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:07 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk dat Koss eigenlijk wel een betere schaatser was. Of in ieder geval veelzijdiger.
Als Kramer in Sochi de 1500 meter wint, neem ik mijn woorden wellicht terug.
Ik zou me ook financieel onafhankelijk willen werken voor na mn sportcarriere.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:28 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk wel meegewerkt aan Svenergie
Is wel voorgevallen maar klopkoek klopt het op (what's in the name)quote:Op maandag 22 februari 2010 14:51 schreef Leatherface het volgende:
Nah, dat 'kijkincident' waar Klopkoek aan refereert zal wel een soort van psychologische oorlogsvoering zijn: de tegenstander demoraliseren. Dat is heel normaal in sport. Ik heb het voorval zelf overigens nooit gezien.
Maar Kramer moet daar toch wel mee opletten, aangezien Tuitert dus samen met hem de ploegenachtervolging gaat rijden. Nu zal Tuitert niet wrokkig om zoiets zijn, maar het kan toch de teamgeest ondermijnen.
Wat is dat kijk-incident dan?quote:Op maandag 22 februari 2010 14:51 schreef Leatherface het volgende:
Nah, dat 'kijkincident' waar Klopkoek aan refereert zal wel een soort van psychologische oorlogsvoering zijn: de tegenstander demoraliseren. Dat is heel normaal in sport. Ik heb het voorval zelf overigens nooit gezien.
Maar Kramer moet daar toch wel mee opletten, aangezien Tuitert dus samen met hem de ploegenachtervolging gaat rijden. Nu zal Tuitert niet wrokkig om zoiets zijn, maar het kan toch de teamgeest ondermijnen.
Kramer versloeg blijkbaar ooit Tuitert in een rechtstreeks duel met behoorlijke marge, en keek toen provocerend om zich heen waar Tuitert bleef.quote:
Kramer kwam na de 1500 speciaal terug om Tuitert te feliciteren, dus aan zo'n incident (die ik zelf nooit gezien heb) zou ik niet te zwaar tillen.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:51 schreef Leatherface het volgende:
Okay, dan zal het vast wel meevallen.,quote:Op maandag 22 februari 2010 15:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Kramer kwam na de 1500 speciaal terug om Tuitert te feliciteren, dus aan zo'n incident (die ik zelf nooit gezien heb) zou ik niet te zwaar tillen.
precies, en Tuitert had het er ook al vol trots over dat ze nu allebei goud hebben. Dus de strijdbijl vanwege Annette, zal inmiddels wel begraven zijn.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:08 schreef marcodej het volgende:
Kramer kwam na de 1500 speciaal terug om Tuitert te feliciteren, dus aan zo'n incident (die ik zelf nooit gezien heb) zou ik niet te zwaar tillen.
De media in Amerika hebben 1 keer per 4 jaar belangstelling voor schaatsen. En sturen dus ook reporters zonder enig benul naar het schaatsen. Of Fox in die 10 seconden die hij beeld komt nou positief of negatief over hem praat...wie interesseert dat? Sven kennelijk niet. Zijn sponsor? TVM zal daar ook niet wakker van liggen denk ik.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:27 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
En dat weet je hoe? Ben je zelf topatleet?
Elke professionele sporter weet dat hij de media nodig heeft. Daar moet je dus een goede verstandhouding mee hebben.
Koss stond maar kort aan de top en heeft wel een beetje mazzel gehad dat de OS-cyclus veranderde. 3 keer goud in Hamar blijft legendarisch maar Koss werd zijn gedurende carriere meermalen verslagen op de grote toernooien. Kramer is nu al 4 jaar in feite ongeslagen op een slippertje op de 5.000m na.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:07 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk dat Koss eigenlijk wel een betere schaatser was. Of in ieder geval veelzijdiger.
Ben het wel met je eens. 't Is naast de baan soms een hork.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:35 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik zeur niet, ik vind het gewoon jammer. Ik ben dan misschien zo iemand die zo'n gedrag niet bij een sporter vind passen. Andere vinden het schijnbaar normaal of wel grappig!
Ik vraag me altijd wel af in hoeverre dat ook niet te maken heeft met de steeds verdergaande professionalisering en specialisering in de schaatssport mede mogelijk gemaakt door de introductie van commerciële ploegen. Het winnen van zowel 500 als 10.000 meter lijkt me gewoon niet meer mogelijk. Het zijn disciplines die geheel andere eisen aan het lichaam stellen waardoor je als allround schaatser niet op kan tegen de specialisten.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:07 schreef Leatherface het volgende:
Mee eens.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd wel af in hoeverre dat ook niet te maken heeft met de steeds verdergaande professionalisering en specialisering in de schaatssport mede mogelijk gemaakt door de introductie van commerciële ploegen. Het winnen van zowel 500 als 10.000 meter lijkt me gewoon niet meer mogelijk. Het zijn disciplines die geheel andere eisen aan het lichaam stellen waardoor je als allround schaatser niet op kan tegen de specialisten.
Zonder Kramer zou een Davis in extreem goede doen eventueel nog de 1.000, 1.500, 5.000 en 10.000 kunnen pakken. De 500 meter is wat mij betreft met de populariteit in Azië sowieso altijd voor een van de vele specialisten. De concurrentie op de 10.000 meter is wel wat beperkter.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:47 schreef -0- het volgende:
[..]
Mee eens.
5 medailles winnen is tegenwoordig sowieso vrijwel onmogelijk denk ik, vroeger waren er veel minder specialisten waardoor het nog mogelijk was.
De enige combi-medailles zijn denk ik de 500 en de 1000, de 5k en de 10k. En dan een hele goede zou eventueel nog de 1500 erbij kunnen winnen. Maar voor een 500 winnaar is de 1500 alweer te lang denk ik eigenlijk en voor een 10K specialist te kort.
quote:Op maandag 22 februari 2010 16:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zonder Kramer zou een Davis in extreem goede doen eventueel nog de 1.000, 1.500, 5.000 en 10.000 kunnen pakken. De 500 meter is wat mij betreft met de populariteit in Azië sowieso altijd voor een van de vele specialisten. De concurrentie op de 10.000 meter is wel wat beperkter.
Tegenwoordig wel ja. Hij heeft ze wel eens aardig gereden. Hetzelfde geldt voor Hedrick.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:58 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Davis is echt kansloos op de 10.000 en 5000
Afstand an sich is natuurlijk niet direct de relevante maatstaf. M.i. is met name de vraag of je te maken hebt met kracht- of duursport relevant.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:03 schreef Montov het volgende:
Het verschil tussen 1500m en 5km is ook de relatief grootste afstand tussen 2 afstanden.
Het is normaal in de sport maar niet in het schaatsen.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:51 schreef Leatherface het volgende:
Kom op, in het schaatsen is psychologische oorlogsvoering ook normaal. Schaatsen is wat dat betreft niet anders dan andere sporten.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is normaal in de sport maar niet in het schaatsen.
Vreemd, ik heb hem een paar dagen terug nog over zijn rug horen praten in een filmpje ergens, na een vraag van een interviewer over zijn techniek.quote:Bepaalde dingen snap ik ook wel. Kramer heeft het bijvoorbeeld nooit over zijn zwakke rug. Als iemand daarover begint kapt hij het direct af. Dat zet hij je betaalt.
Zoiets snap ik nog wel. Je gaat niet de tegenstander hoop geven 'aawwww wat ik heb ik last van mijn rug'.
Nou ja, de druk (al dan niet opgevoerd door de media of hemzelf) was natuurlijk wel erg groot. Hij schaatste als het ware met 16 miljoen Nederlanders op zijn rug.quote:Nee, het meeste moeite heb ik gewoon met het dedain dat hij heeft. Ook denkt de beste man daadwerkelijk dat hij de natie op zijn schouders draagt.
Dat zeg je vaker, maar daar heb ik hem nog niet op kunnen betrappen. Zou je voorbeelden kunnen geven?quote:Het is gewoon een begenadigd sporter, niet meer en niet minder. Maar hoe hij over komt is iets anders. Het belangrijkste is dat hij respectloos doet over tegenstanders.
Ik zie niet zo wat zijn sportieve verleden er in deze toe doet eigenlijk.quote:Kramer mag sowieso wel wat bescheidener zijn. Naar verluidt werd hij tot zijn 17e door zijn leeftijdgenootjes weggeschaatst. Daarna is het rap gegaan.
Ik had stupid niet verkeerd vertaald, ik zat op een geluidloze pc en bekeek de ondertiteling van de NOS. Bovendien ben ik niet gefrustreerd, de enige die gefrustreerd overkomt is Kramer, omdat hij slechts gevraagd wordt een zinnetje in te spreken voor de Amerikaanse tv.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:03 schreef Montov het volgende:
[..]
Waarom die frustratie? Alleen maar omdat je "stupid" verkeerd hebt vertaald? Mensen delen je misleidende overdrijving niet, en dat is gewoon jammer voor je.
Tuitert vind ik sowieso wel sympathieker. Normaal gesproken kan ik de Brabantse carnavalsmentaliteit van Wüst niet uitstaan, maar deze keer viel het wel mee.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:35 schreef maartena het volgende:
Tuitert en Wust komen beiden vele malen sympathieker over dan Kramer in ieder geval.
NBC uitkafferen mag niet?quote:Op maandag 22 februari 2010 20:35 schreef maartena het volgende:
Nee, ik stoorde me ook aan het gedrag van Sven Kramer. Maar gezien mijn woonlocatie, en de herseninhoud van de gemiddelde FOK!ker, leek het me een stuk verstandiger er geen commentaar op te hebben, want dan zou ik de wind van voren hebben gekregen en veel te pro-Amerika zijn en dat soort zaken.
Tuitert en Wust komen beiden vele malen sympathieker over dan Kramer in ieder geval.
Ik vind een grote bek hebben juist typisch Nederlands. In ieder geval van het Nederland waarin ik geleefd heb.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:55 schreef Monolith het volgende:
Er stond een tijdje terug nog een aardig artikeltje over de houding van Kramer in de Spits. De exacte inhoud van het artikel weet ik zo niet meer, maar een aantal mensen uit de sportmarketing verklaarden waarom Kramer wegkwam met zijn onnederlandse arrogante houding.
[..]
Tuitert vind ik sowieso wel sympathieker. Normaal gesproken kan ik de Brabantse carnavalsmentaliteit van Wüst niet uitstaan, maar deze keer viel het wel mee.
Het mag best. Ik heb heel wat aanmerkingen op de NBC en haar coverage.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:56 schreef Klopkoek het volgende:
NBC uitkafferen mag niet?
Het ging volgens mij met name om de 'Ik kom hier alleen voor goud mentaliteit'' die eerder als Amerikaans werd beschouwd. Er zit overigens nog wel een verschil tussen mondig en arrogant natuurlijk.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind een grote bek hebben juist typisch Nederlands. In ieder geval van het Nederland waarin ik geleefd heb.
Ik vind het vooral 'onschaats'.
Liever niet, één van die medailles is de ploegenachtervolging. Dan zou je dus door je 'hekel' aan Sven ook anderen de medaille 'ontnemen'.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:20 schreef Klopkoek het volgende:
. hopelijk blijft het bij één keer goud. Snertjoch.
Kramer had absoluut anders kunnen/moeten reageren (al maakt het wel leuke televisie natuurlijkquote:Op maandag 22 februari 2010 21:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Het mag best. Ik heb heel wat aanmerkingen op de NBC en haar coverage.
Maar niet voor het stellen van die bewuste vraag...... of je moet net als Kramer heel snel geprikkeld worden.
Ook niet!quote:Op zondag 21 februari 2010 19:13 schreef Wounded_Knee het volgende:
[..]
Een bergwand leegkappen, er een lift op aanleggen, naar boven in de lift en dan op planken weer naar beneden, daarentegen, is wel zinvol!
Dank voor dit inzicht, helder lichtquote:Op maandag 22 februari 2010 21:37 schreef Barca het volgende:
[..]
Tuitert is een echte Olympisch kampioen (want 1500m), Kramer is nep (want 5km).
Graag gedaan!quote:Op maandag 22 februari 2010 21:47 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dank voor dit inzicht, helder licht
Zo'n troll is wel erg obvious..quote:Op maandag 22 februari 2010 21:47 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dank voor dit inzicht, helder licht
Jeps, één brok frustratie.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:41 schreef Moos. het volgende:
Überhaupt vind ik hem al asociaal, zag je hem laatst bij de 1500 meter? Helemaal boos en gaat zich zelf afreageren op de medewerkers van de OS.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:41 schreef Moos. het volgende:
Überhaupt vind ik hem al asociaal, zag je hem laatst bij de 1500 meter? Helemaal boos en gaat zich zelf afreageren op de medewerkers van de OS.
daarom worden we bv ook geen wk voetbal. We missen de absolute wil om te winnen. 110% gaan voor de winst. Mensen die dat wel hebben in ons land vinden we maar raar en eng. Doe maar gewoon is het motto.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:04 schreef Ringo het volgende:
Het is net als met het Uruzgan-debacle. Het liefst worden we hier door jan en alleman heel aardig gevonden. Resultaten tellen maar nauwelijks, daar krijgt 'n mens 't maar hoog van in de bol...
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:43 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Tuurlijk. En wat vreselijk was dat zeg
Sarcasme? Aangezien je de emo huilende smilie gebruit...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:42 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Jeps, één brok frustratie.
Idd.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:51 schreef marcodej het volgende:
Hier stoor ik me meer aan... Wat een faal.
Nou ja, ik vind het vooral een faal van Kramer. Kemkers.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:52 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Idd.
De Svenhaters zullen zich nu wel verkneukelen
Dat zeker, ongelofelijkquote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:54 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het vooral een faal van Kramer.
Ja dat zou jij nooit doen als je zo verliestquote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:09 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe hij zich afreageerde was weer typisch Kramer....
Inderdaad, ik zou de boel in elkaar trappen na zoietsquote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:09 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja dat zou jij nooit doen als je zo verliest
Dat gaat wel lukken zo te zienquote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:09 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe hij zich afreageerde was weer typisch Kramer.... Ritsma en Hedrick overkwamen het bij minder belangrijke wedstrijden ook eens en waren na 5 minuten weer kalm. Maarja, dit zijn de olympische spelen dus de boosheid begrijp ik wel.... als hij er maar weer overheen komt.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:12 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Willen alle azijnpissers even een pas op de plaats maken ... meneer staat heel rustig nu de pers te woord en toont zich een enorm groot sportman
Dat geef ik net aan. Sporters zijn altijd boos als zoiets gebeurt en terecht.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:09 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja dat zou jij nooit doen als je zo verliest
Fantastisch van hem, maar dit had gewoon niet gehoeven.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:12 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Willen alle azijnpissers even een pas op de plaats maken ... meneer staat heel rustig nu de pers te woord en toont zich een enorm groot sportman
Ja, wat dan? Het moment dat ie geboren wordt? Dat ie realiseert dattie gezond is?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:12 schreef Klopkoek het volgende:
"het belangrijkste moment in zijn leven"
En dat na een half uurtje. Ondanks dat ik hem niet mag erg knapquote:
Zoek eens op hoe veel hij al gewonnen heeft.... dat is hetquote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:14 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Ja, wat dan? Het moment dat ie geboren wordt? Dat ie realiseert dattie gezond is?
Hij is een sporter en voor een sportman komen de momenten niet belangrijker dan een fout tijdens een gouden medaillerace op de Spelen.
Mooie reactie ja, het bewijst dat het een groot sportman is.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:12 schreef Szura het volgende:
Klasse reactie voor de camera van de NOS
Absoluut erg knapquote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En dat na een half uurtje. Ondanks dat ik hem niet mag erg knap
Hij zou een nog groter mens zijn geweest als hij denkt 'kan gebeuren'. Want kemkers doet dat niet expres. En zoals Smeets zegt ging Kemkers goed om met zijn fout, door pas achteraf de boodschap door te geven. Dat laat ook de kracht van kemkers zien. Sowieso zal kemkers als een goed coach betaamt alle schuld op zich nemen, of hij nu daadwerkelijk 'schuldig' is of nietquote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad.
Een enorm cliché, maar zeker ook in verlies toont een ware kampioen zich.
Er bestaat geen sportman die dat kan hoor. Dat zou ik al niet hebben en ik ben nergens goed inquote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij zou een nog groter mens zijn geweest als hij denkt 'kan gebeuren'. Want kemkers doet dat niet expres. En zoals Smeets zegt ging Kemkers goed om met zijn fout, door pas achteraf de boodschap door te geven. Dat laat ook de kracht van kemkers zien. Sowieso zal kemkers als een goed coach betaamt alle schuld op zich nemen, of hij nu daadwerkelijk 'schuldig' is of niet
Nee, met zo'n instelling win je denk ik ook niet veel.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:21 schreef Yesse het volgende:
[..]
Er bestaat geen sportman die dat kan hoor. Dat zou ik al niet hebben en ik ben nergens goed in
Cruijff verloor ooit als coach de Champions League finale met 0-4. Na grote opschepperij dat zijn dreamteam het wel even zou doen (terechte verwachtingen). Reactie achteraf: "kan gebeuren"quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:21 schreef Yesse het volgende:
[..]
Er bestaat geen sportman die dat kan hoor. Dat zou ik al niet hebben en ik ben nergens goed in
Dit dus!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:12 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Als het echt gebeurd is, is dat best een mooie grapquote:He was then approached by a NBC reporter who asked him, "Are you stupid?" Sven had nothing to say in reply but the tears rolling down his eyes told the story.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:41 schreef Wounded_Knee het volgende:
Dit staat nu op z'n wiki:
[..]
Als het echt gebeurd is, is dat best een mooie grap
Kramer is een winnaar man en terecht dat 'ie baalt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij zou een nog groter mens zijn geweest als hij denkt 'kan gebeuren'. Want kemkers doet dat niet expres. En zoals Smeets zegt ging Kemkers goed om met zijn fout, door pas achteraf de boodschap door te geven. Dat laat ook de kracht van kemkers zien. Sowieso zal kemkers als een goed coach betaamt alle schuld op zich nemen, of hij nu daadwerkelijk 'schuldig' is of niet
vind ik ook!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Mooie reactie ja, het bewijst dat het een groot sportman is.
Kotskoekje is nogal een zuur en afgunstig type.quote:
ja, dat soort oneliners.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:47 schreef Klummie het volgende:
[..]
Kramer is een winnaar man en terecht dat 'ie baalt.
helemaal nietquote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kotskoekje is nogal een zuur en afgunstig type.
Ja hij kan beter de aanwijzingen van z'n coach negeren.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:12 schreef _The_General_ het volgende:
Jammer, niet meer beschikbaarquote:
het was wel meteen de schuld van de trainer.quote:Op woensdag 24 februari 2010 00:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik neem aan dat er niemand op de wereld is die hem nu nog een slecht verliezer durft te noemen.
Het was ook de schuld van zijn trainerquote:Op woensdag 24 februari 2010 07:15 schreef Beregd het volgende:
[..]
het was wel meteen de schuld van de trainer.
Dat ís het ook.quote:Op woensdag 24 februari 2010 07:15 schreef Beregd het volgende:
[..]
Nee wie was er dan verantwoordelijk ? Sorry maar , als er een een goed verliezer bleek was het wel Kramer. Gewoon een goeden medaille door de neus geboord door het amateurisme van je coach.quote:Op woensdag 24 februari 2010 07:15 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ach komop man . Je bouwt een vertrouwensband op met die coach. Als (terwijl jij je eigen afbeult) deze man roept "ANDERE BAAN ANDERE BAAN !!! " neem ik aan dat je dan mag aannemen dat je coach het bij het rechte eind heeft .quote:Op woensdag 24 februari 2010 07:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In de laatste plaats, is de rijder zelf verantwoordelijk voor waar hij gaat. Ik bedoel, dat wisselen doen ze zo vaak, als de coach het dan verprutst (en ja, dit was een fout van de coach) zou je als rijder ook beter kunnen weten. Juist een eigenwijs stuk vreten als Kramer. Dat hij dat niet kan of wil beseffen als ie van het ijs komt, begrijpelijk. Maar ik hoop dat hij de komende dagen wat meer nuance gaat zien.
Je avatar zegt genoeg over zoveel domheidquote:Op woensdag 24 februari 2010 07:25 schreef Catch_me het volgende:
Geweldig dat die domme Kramer weer verloren heeft, en dat zelfs op een van de meest niets zeggende onderdelen op de OLW! Wat een falhaas! Zulke figuren zetten Nederland ten kak bij zulks evenementen, maar ja dat stonden we eigenlijk toch al.
Inderdaad. Was echtquote:Op woensdag 24 februari 2010 07:38 schreef Merel het volgende:
Ik vond het ook wel netjes hoe hij dat zei, dat ie normaal niet graag de schuld in de schoenen van een ander schuift, maar dat ie er nu niet omheen kon. Hij stond niet briesend voor de camera te jammeren "het was zijn schuld boehoehoe" maar vertelde gewoon netjes hoe het gegaan is.
Absoluut mee eens.quote:Op woensdag 24 februari 2010 09:19 schreef TAV74 het volgende:
Kramer liet gisteren nog maar eens zien dat hij gewoon wel echt een topper is en ook qua karakter goed in elkaar zit. Echt trespect hoorAls je zo voor een camera kunt staan na een gebeurtenis als dit ben je een held.
Ik zou me ook zo afreageren... Ik vond hem in de interviews na de tijd juist erg realistisch en groots in zijn reactie.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:09 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe hij zich afreageerde was weer typisch Kramer.... Ritsma en Hedrick overkwamen het bij minder belangrijke wedstrijden ook eens en waren na 5 minuten weer kalm. Maarja, dit zijn de olympische spelen dus de boosheid begrijp ik wel.... als hij er maar weer overheen komt.
De 500 en 1000 meter gaat 'ie echt niet winnen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:57 schreef ShevaJB het volgende:
Agh, over 4 jaar pakt hij gewoon al het goud
Hangt er van af waar Kemkers over 4 jaar coached natuurlijkquote:Op woensdag 24 februari 2010 10:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De 500 en 1000 meter gaat 'ie echt niet winnen.
Zo ongenuanceerd zei hij het niet, hij zei het met veel omwegen en om de brij heen draaien, maar bovenal: uiteraard was het ook de schuld van de trainer. Voor de volle 100%. Zit zelfs geen tiende van een procent eigen schuld bij.quote:Op woensdag 24 februari 2010 07:15 schreef Beregd het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de fout van de trainer. Als hij niet binnenbaan had gezegd was er niks aan de hand geweest. Echter, als Kramer zelf goed ook had opgelet dan wist hij dat hij naar de buitenbaan moest en had hij de fout van zijn coach kunnen corrigeren. Helaas werd hij te veel aan het twijfelen gebracht en ging hij maar op zijn coach afquote:Op woensdag 24 februari 2010 11:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zo ongenuanceerd zei hij het niet, hij zei het met veel omwegen en om de brij heen draaien, maar bovenal: uiteraard was het ook de schuld van de trainer. Voor de volle 100%. Zit zelfs geen tiende van een procent eigen schuld bij.
Heb je het interview met Kramer wel gezien?quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:35 schreef Chooselife het volgende:
Je mag primair reageren, zoals Kramer dat tot nu toe gedaan heeft. Dat past bij zijn leeftijd, dat past bij een winnaar en dat past bij een beladen evenement als dit. Tot nu toe niets mis met het karakter van Kramer. Volstrekt logisch.
Alleen na verloop van tijd hoop ik dat het gezond verstand weer de overhand krijgt. En dat hij ook concludeert dat het hier om een eenvoudige menselijke fout gaat en het grootste slachtoffer misschien Kemkers zelf wel is. Sla de handen weer ineen en ga lekker samen verder. Ik ben benieuwd of Kramer deze koers ook gaat volgen. Het zou 'm sieren!
Een sporter moet gewoon op zijn coach vertrouwen. Als hij dat niet doet, is het eigenlijk gewoon kapot. Ik neem dan ook aan dat dit einde Kemkers- Kramer is, zo niet, dan zal daar een heeeeeeeeeeleboel therapie nodig zijnquote:Op woensdag 24 februari 2010 11:32 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de fout van de trainer. Als hij niet binnenbaan had gezegd was er niks aan de hand geweest. Echter, als Kramer zelf goed ook had opgelet dan wist hij dat hij naar de buitenbaan moest en had hij de fout van zijn coach kunnen corrigeren. Helaas werd hij te veel aan het twijfelen gebracht en ging hij maar op zijn coach af
Alsof Kemkers helemaal niets aan het sucess van Sven heeft bijgedragen de afgelopen jaren...quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Een sporter moet gewoon op zijn coach vertrouwen. Als hij dat niet doet, is het eigenlijk gewoon kapot. Ik neem dan ook aan dat dit einde Kemkers- Kramer is, zo niet, dan zal daar een heeeeeeeeeeleboel therapie nodig zijn.
Daarbij, hoeveel tijd heeft Kramer op zo'n moment nou om na te denken? Je moet dan als sporter in een fractie van een seconde een afweging maken en daarbij lijkt vertrouwen op je coach mij in principe niet zo'n slecht idee.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:32 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de fout van de trainer. Als hij niet binnenbaan had gezegd was er niks aan de hand geweest. Echter, als Kramer zelf goed ook had opgelet dan wist hij dat hij naar de buitenbaan moest en had hij de fout van zijn coach kunnen corrigeren. Helaas werd hij te veel aan het twijfelen gebracht en ging hij maar op zijn coach af
Daar gaat het toch niet omquote:Op woensdag 24 februari 2010 11:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Alsof Kemkers helemaal niets aan het sucess van Sven heeft bijgedragen de afgelopen jaren...
Ik denk dat ze in het vervolg wel wat minder met whiteboards zullen spelen en meer opletten op wat er gebeurt tijdens de race.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet omHet gaat om een blind vertrouwen dat je als sporter moet kunnen hebben in je coach. Daarin heeft Kemkers toch echt gefaald. Hij lette voor geen meter op. Niet erg verder, maar hou dan ook het 'binnenbaan!' voor je en vertrouw erop dat een schaatser die al duizenden rondjes heeft gemaakt heus wel kan wisselen i.p.v. je eigen twijfel eruit te gooien.
Jij kletst wel zo uit je nek...hij zat juist teveel op te letten, en wilde teveel doen. Informatie overload op het ergste moment dat het kan gebeuren...door die leuke rail-camera kunnen de coaches niet zoals normaal hulp krijgen van assistenten bij de boarding voor het invullen van rondeborden etc. Dus moeten ze een aantal dingen tegelijk doen, en dat was kennelijk teveel.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hij lette voor geen meter op.
Daar staat hij wel vaker, volgens mij. Normaal wil hij de rondetijd van Kramer niet aan de tegenstander laten zien.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:56 schreef Ericr het volgende:
Begreep alleen niet waarom Kemkers zo dicht bij de bocht stond, op andere afstanden heb ik de coaches toch meestal een stuk verder van de bocht gezien. Nu was er voor Kramer totaal geen ruimte om zelf na te denken en eventueel te kijken waar Skobrev reed.
Bob de jong gebaarde juist dat Erik Bouwman een stuk naar achteren moest gaan staan, en dus ook dichter bij de bocht hoor'/.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:30 schreef MiLalaa het volgende:
nouja hij stond echt wel ver aan het einde van de baan. Erik Bouwman bij Bob ook, waar laatstgenoemde ook niet blij mee was, die gebaarde ook dat ie dichterbij moest komen.. maarja dat mocht dus niet
ohjaquote:Op woensdag 24 februari 2010 13:42 schreef Tompsen het volgende:
Bob de jong gebaarde juist dat Erik Bouwman een stuk naar achteren moest gaan staan, en dus ook dichter bij de bocht hoor'/.
Lul? Wat dan?quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:16 schreef Yankee het volgende:
Net interview van Dione met de Jong gekeken, wat een lul
Wat zei ie dan?quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:16 schreef Yankee het volgende:
Net interview van Dione met de Jong gekeken, wat een lul
Persoonlijk vind ik niets mis met Sven.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:12 schreef _The_General_ het volgende:
quote:Op woensdag 24 februari 2010 16:09 schreef Bayswater het volgende:
Sinds gisteravond kunnen we Kramer in de categorie Eddy the Eagle plaatsen.
In de verkorting van het woord 'een' naar 'n' kan ik nog komen (smstaal enzo), maar 'un'?quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:13 schreef Annie1980 het volgende:
Idd... wat un held![]()
Ja ook ik vind hem soms un tikje arrogant maar gooi dat dan op "t is un topsporter en als je dat bent leef je volgens mij in je eigen wereldje, hij mag dat"
Maar dat hij gisteren en vandaag zo reageert is grote klasse!
Ach fuck die Amerikanen, alsof hun sporters geen last hebben van arrogantie. Dan nog was die opmerking van 'are you stupid' niet eens arrogantie maar meer een soort van verbaasdheid dat die reporter zo'n durfde te stellen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:56 schreef beantherio het volgende:
In de reacties onder het artikel over gisteravond op CNN kan ie op weinig sympathie rekenen. Dat incidentje met die Amerikaanse reporter heeft hem weinig goeds gedaan.
Was die opmerking maar arrogantie. Met arrogantie is niets mis, met onbeschoftheid des te meer. Zie Van Gaal afgelopen weekend ook weer...quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ach fuck die Amerikanen, alsof hun sporters geen last hebben van arrogantie. Dan nog was die opmerking van 'are you stupid' niet eens arrogantie maar meer een soort van verbaasdheid dat die reporter zo'n durfde te stellen.
grote kans dat 80% van die reageerders Nederlanders zijnquote:Op woensdag 24 februari 2010 17:56 schreef beantherio het volgende:
In de reacties onder het artikel over gisteravond op CNN kan ie op weinig sympathie rekenen. Dat incidentje met die Amerikaanse reporter heeft hem weinig goeds gedaan.
waar slaat dat nou weer opquote:Op woensdag 24 februari 2010 18:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik erger me ook aan het gedrag van Kramer, met z'n attitude: "Ik ben Sven Kramer, ik bepaal zelf wel in welke baan ik wil schaatsen. Als ik de binnenbocht wil hebben, dan neem ik ook de binnenbocht!"
Ochjee het typisch Nederlandse calvinistisch denken..quote:Op zondag 21 februari 2010 12:12 schreef _The_General_ het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |