Kanaal 711 is altijd te zien en meestal ook aangenaamquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:09 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Dus er is helemaal niks live te zien morgen...?
Het kabinet zit nu aan de Shoarma.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:05 schreef InformerOnTheRun het volgende:
Het kabinet is nu aan het ontspannen.
Eenschquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:09 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Hahaha mooi sprookje. Zitten allemaal te graag op het pluche.
Welja, ik ben niet zo moelijkquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:11 schreef Kwaliteit het volgende:
hier?
Nee, maar halverwege zag ik alweer wat draaiende bewegingen en wat gerommel met datums. Dat is toch mooi weer ondergedompeld in dat getwist over wetenschap van de brief.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:08 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Gaan ze zo nog verder dan? In een vierde termijn?
Volgens mij niet toch?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:11 schreef Asskicker14 het volgende:
Komt er een hoofdelijke stemming?
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:11 schreef Asskicker14 het volgende:
Laten we het hopen, maar ik ken de procedure nietquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:11 schreef Asskicker14 het volgende:
Didam glundert morgen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:12 schreef De_Hertog het volgende:
Overweg Didam. Ook belangrijk. Proficiat, Didam.
Dat is hier nog niet helemaal doorgedrongen geloof ikquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:12 schreef GuidooH het volgende:
Pfff of diegene die het topic dicht gooit maakt ook de nieuwe?
Een grote overwinning voor de Didammer.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:12 schreef De_Hertog het volgende:
Overweg Didam. Ook belangrijk. Proficiat, Didam.
Volgens mij nietquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:11 schreef Asskicker14 het volgende:
quote:
Voor zover ik weet niet. Alleen de motie nog zonder hoofdelijke stemming voor zover ik weetquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:12 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Gaat er vanavond nog verder gedebatteerd worden over de brief?
Kun je binnenkort mooi over de nieuwe overweg.quote:
Wat dan...?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kun je binnenkort mooi over de nieuwe overweg.
Binnenkort is met Nederlandse bouwprojecten wel medio 2020, maar toch.
ach, als dat tuig in de kamer maar opletquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:14 schreef Asskicker14 het volgende:
We worden in slaap gesust met deze stortvloed aan moties.
Asscher pvda) is dan ook voor opblazen kabinet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:13 schreef Kwaliteit het volgende:
FemkeHalsema
Zo, als toegift stemt de PvdA tegen het vaderverlof - nadat we de wet al behoorlijk hebben uitgekleed op hun verzoek: bah!
FemkeHalsema
Waarvan akte RT @FatimaElatik: "@FemkeHalsema kabinet moet zichzelf morgen in de ministerraad opblazen. Dat gaan z niet in de kamer doen."
10:00 geloof ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:14 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Asscher pvda) is dan ook voor opblazen kabinet.
Morgen na ministerraad is het over. Hoe laat begint die?
10:00, las ik in het vorige topicquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:14 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Asscher pvda) is dan ook voor opblazen kabinet.
Morgen na ministerraad is het over. Hoe laat begint die?
Toch opmerkelijk dat een PvdA kamerlid dit zegt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:13 schreef Kwaliteit het volgende:
FemkeHalsema
Zo, als toegift stemt de PvdA tegen het vaderverlof - nadat we de wet al behoorlijk hebben uitgekleed op hun verzoek: bah!
FemkeHalsema
Waarvan akte RT @FatimaElatik: "@FemkeHalsema kabinet moet zichzelf morgen in de ministerraad opblazen. Dat gaan z niet in de kamer doen."
Ik zou gewoon gaan slapen nu als ik jou wasquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:15 schreef Trigalti het volgende:
Zal het nogmaals vragen, heb ik veel gemist? Ben sinds 19.00u afwezig.
Ik ben nog mild geweest.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:14 schreef redcable het volgende:
[..]
Dit bedoel je : Bekijk deze YouTube-video
Het lullige is juist dat de PvdA juist door de CDA in een houdgreep gehouden word, zoals het CDA altijd coalitie partijen in een houdgreep houdt om maar zo min mogelijk ander beleid door te voeren. Het is daarbij jammer dat 'rechts' juist de PvdA aanvalt, terwijl ze electoraal gezien juist meer winst kunnen halen als ze het CDA eens aanvallen op besluiteloosheid.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, maar halverwege zag ik alweer wat draaiende bewegingen en wat gerommel met datums. Dat is toch mooi weer ondergedompeld in dat getwist over wetenschap van de brief.
Twitter.quote:
Iemand moet het land besturen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Allemachtig zeg, waar houden ze zich wel allemaal niet mee bezig.
een hoop lol, maar inhoudelijk nietsquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:15 schreef Trigalti het volgende:
Het was leuk. Bos blijkt al die tijd gelogen te hebben en geweten te hebben van het verzoek aan de NAVO. CDA is verbijsterd daarover, vandaar het gekibbel tussen Verhagen en Bos. Morgen valt het doek.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:15 schreef Trigalti het volgende:
Natuurlijk om de kamer in te lichten muts, dat is zijn plicht. Daar is met de eerste afghanistandebat zo een gekloot om geweest.quote:naimaazough
Waarom stuurt Verhagen Navobrief door naar Kamer als de brief onbespreekbaar is? Is triest gedoe allemaal. Arme Afghanen. #deval
Zei iemand land besturen...?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:16 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Iemand moet het land besturen.
Elatik is geen kamerlid maar stadsdeelvoorzitter - hier om de hoekquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Toch opmerkelijk dat een PvdA kamerlid dit zegt.
Ja, het is niet alleen maar lol zoals vanmiddag die politiek, soms is het ook saai werk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ok dankje. Tot morgenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
een hoop lol, maar inhoudelijk niets
\thanks. beidequote:
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:16 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Iemand moet het land besturen.
Ambtenaren bezighouden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het lullige is juist dat de PvdA juist door de CDA in een houdgreep gehouden word, zoals het CDA altijd coalitie partijen in een houdgreep houdt om maar zo min mogelijk ander beleid door te voeren. Het is daarbij jammer dat 'rechts' juist de PvdA aanvalt, terwijl ze electoraal gezien juist meer winst kunnen halen als ze het CDA eens aanvallen op besluiteloosheid.
Ja, al die de hoge heren in den haag vangen geld en doen niks' miepers moeten zich eens indenken dat ze zelf na twaalven nog met dit soort ellende geconfronteerd worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, het is niet alleen maar lol zoals vanmiddag die politiek, soms is het ook saai werk.
Die heb ik gemist, wat was de uitkomst?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:17 schreef Asskicker14 het volgende:
Actieve donorregistratie, toch best relevant, dit.
Tsja, ze kunnen deze moeite zichzelf besparen door niet alles te gaan amenderen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Besturen is wat anders dan micro-management. Straks gaan ze nog stemmen over de losliggend stoeptegel op de hoek.
Saai werk? Volstrekt onnodig werk zelfs, de landelijke politiek moet zich met de grote lijnen bezig houden. Het efficiënt invulling geven van het beleid dat in grote lijnen vast is gesteld zou een taak van ambtenaren moeten zijn. Dit is zuivere bureaucratie.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, het is niet alleen maar lol zoals vanmiddag die politiek, soms is het ook saai werk.
Iedereen denkt het. Toch zullen ze er alles aan doen het niet te laten gebeuren.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:19 schreef Qebbel het volgende:
Maar volgens die Fatima Elatik van de PvdA valt het kabinet dus morgen, of begrijp ik dit verkeerd?
Inderdaad. Valt me tegen dat niemand in dit topic dat opzienbarend vindt; een PvdA kamerlid dit dat op twitter zet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:19 schreef Qebbel het volgende:
Maar volgens die Fatima Elatik van de PvdA valt het kabinet dus morgen, of begrijp ik dit verkeerd?
één keer per week stemmen, 5 minuten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Saai werk? Volstrekt onnodig werk zelfs, de landelijke politiek moet zich met de grote lijnen bezig houden. Het efficiënt invulling geven van het beleid dat in grote lijnen vast is gesteld zou een taak van ambtenaren moeten zijn. Dit is zuivere bureaucratie.
Dat is het in principe ook, maar wanneer kamerleden zelf daar anders over denken wordt het toch een stemonderwerp.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Saai werk? Volstrekt onnodig werk zelfs, de landelijke politiek moet zich met de grote lijnen bezig houden. Het efficiënt invulling geven van het beleid dat in grote lijnen vast is gesteld zou een taak van ambtenaren moeten zijn. Dit is zuivere bureaucratie.
Wilders heeft wel meer punten dan alleen de Islam problematiek, maar zoals vanavond heeft Wilders niet veel woorden vuil gemaakt aan dit debat en toch koppen kranten zoals De Telegraaf meteen met de 3 zinnen die Wilders gesproken heeft, dat Femke en Rutte een erg goed betoog voerden kraait niemand na, dat verkoopt geen kranten, daarbij Wilders die andere punten aanhaalt is niet interessant voor de media, zodra hij 1 woord zegt over Moslims staat dat dikgedrukt op de voorpagina de volgende dag en daardoor word vaak gesuggereerd dat de PVV een one issue partij is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Al een paar keer achter elkaar is de PVV het eens met GL, SP en PvdD. IS HET TOCH EEN EXTREEMLINKSE PARTIJ?
quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:33 schreef Type-R het volgende:
wat een gezeik allemaal.
Zoals altijd gaat er nix gebeuren op het eind van de dag.
Als je nou iets minder de wijsneus uithangt en iets beter leest dan had je al kunnen zien dat zij geen kamerlid is maar stadsdeelvoorzitter in Amsterdam.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Inderdaad. Valt me tegen dat niemand in dit topic dat opzienbarend vindt; een PvdA kamerlid dit dat op twitter zet.
stemming is geweest, beter oplettenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:20 schreef vosss het volgende:
WTF, geen stemming meer omdat PVDA hem al had afgewezen?
Ze is geen kamerlid.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Inderdaad. Valt me tegen dat niemand in dit topic dat opzienbarend vindt; een PvdA kamerlid dit dat op twitter zet.
Ik weet niet hoe het komt, maar Fatima Elatik roept altijd een enorme afkeer bij me op, mede door die schreeuwerige prutstweets van dr.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ow gemist, ik was even pissenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
stemming is geweest, beter opletten. Zie mijn reactie bovenaan deze pagina
Laat maar, ze zit in het stadsdeel Amsterdam. In de war met een ander.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij mij ookquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het komt, maar Fatima Elatik roept altijd een enorme afkeer bij me op, mede door die schreeuwerige prutstweets van dr.
En al was ze kamerlid dan verbaast het me nog niks eigenlijk. Die zien toch hetzelfde als wij. Er is geen houden meer aan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:21 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Als je nou iets minder de wijsneus uithangt en iets beter leest dan had je al kunnen zien dat zij geen kamerlid is maar stadsdeelvoorzitter in Amsterdam.
Je was me voor met het toegeven van mijn fout. Excuus.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:21 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Als je nou iets minder de wijsneus uithangt en iets beter leest dan had je al kunnen zien dat zij geen kamerlid is maar stadsdeelvoorzitter in Amsterdam.
18 topics, dat is zodra deze vol is zo'n 5400 berichten, da's niks voor een DB.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wees blij dat jij de Fok DB niet beheert
En Bert had het beter niet kunnen doen, dat glunderen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bos dronk een glas, deed een plas en alles bleef zoals het was
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bos dronk een glas, deed een plas en alles bleef zoals het was
Hard hoofd omdat deze motie werd verworpen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
En nu is het afgelopen? Nog steeds geen val van het kabinet? Ik begin er een hard hoofd in te krijgen, straks vinden ze nog een uitweg.
Hahaha, sowieso niet hoor. Ik ga om half 10 die kant op, half uurtje rijden en dan moet er nog een hoop gebeuren, uitlaat moet er nog onder, olie vervangen, oliefilter, interieurfilter en brandstoffilter vervangen en er is nog iets niet in de haak met het knipperlicht.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:22 schreef Erasmo het volgende:
Vossss, morgen om 11 uur kun je lekker crossen in de delta
Slob heeft dat volgens mij in het debat wel degelijk gezegd, dat dat hun standpunt is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:23 schreef Crazy Harry het volgende:
tweet:
@MBreedveld: ChristenUnie wil dat Kabinet besluit Uruzgan te verlaten.CU zegt dat niet hardop,want officieel is Kabinet aan zet.
CDA bind dus in en kabinet blijft
Dat zou vuurwerk opleveren als CDA dan bij zijn standpunt blijft om in Uruzgan te blijven.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:23 schreef Crazy Harry het volgende:
tweet:
@MBreedveld: ChristenUnie wil dat Kabinet besluit Uruzgan te verlaten.CU zegt dat niet hardop,want officieel is Kabinet aan zet.
beroepsdeformatie's a bitch....quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:23 schreef GuidooH het volgende:
[..]
18 topics, dat is zodra deze vol is zo'n 5400 berichten, da's niks voor een DB.
Denk dat het een groot probleem gaat worden. Toch zal niemand in de huidige coalitie voor een val zijn, aangezien dan de D66 en de PVV hoog gaan scoren.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:24 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dat zou vuurwerk opleveren als CDA dan bij zijn standpunt blijft om in Uruzgan te blijven.
Hoe kun je hier een compromis op verzinnen danquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:25 schreef GuidooH het volgende:
Maar waarom zouden ze morgen vallen, gewoon beetje water bij de wijn en ze zitten het gewoon uit?
Topic is in DB net zo veel (waarschijnlijk) als een post, dus daar hoeft verder niks mee gedaan te worden, gelukkig gaan een paar loze rows niks aan de db verkloten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
beroepsdeformatie's a bitch....
En alle dubbele topics dan? Geeft een hoop vervuiling. Moet je de boel weer gaan optimaliseren... Etc.
Het gaat niet om wat het kabinet wilt, het gaat om de basis van vertrouwen waarin een kabinet moet functioneren, als die er niet meer is, dan heeft doorregeren geen zin.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Denk dat het een groot probleem gaat worden. Toch zal niemand in de huidige coalitie voor een val zijn, aangezien dan de D66 en de PVV hoog gaan scoren.
Los van het feit dat het CDA in het publiek niet nog een keer wil buigen zijn ze het er inhoudelijk ook niet mee eens om te vertrekken. Misschien ambieert Balkenende weer een buitenlandse baan ofzo.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:25 schreef GuidooH het volgende:
Maar waarom zouden ze morgen vallen, gewoon beetje water bij de wijn en ze zitten het gewoon uit?
Dit is wel het meest voor de hand liggende inderdaad.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:23 schreef Crazy Harry het volgende:
tweet:
Omdat het te lang duurt. Het moet laat in de nacht door gaan zodat het escaleert zoals dat ook met Lousewies van der Laan het geval was. Na een nacht slapen is de kans toch groter dat het verstand weer gaat regeren, waardoor een crisis afgewend wordt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:24 schreef TheArt het volgende:
Hard hoofd omdat deze motie werd verworpen?
Pietje zegt "ja" tegen het ene waar ie "nee" tegen wou zeggen, en Henk doet dat andersom en klaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hoe kun je hier een compromis op verzinnen dan
Het is weggaan, of blijven in Uruzgan.
9 uur en een kwartier zal je bedoelen!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:28 schreef Jeroen_L het volgende:
Heren, dames... het was gezellig maar na 7 uur is het wel weer genoeg geweest.
En meen je dat IK een kroket heb gehad???quote:
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:29 schreef Kwaliteit het volgende:
haagsche
Balkenende heeft vanavond ingehouden. Microfoon stond aan einde nog open. Tegen Verhagen '..dan ben ik nog mild geweest' Korte ministerraad?
Stel je voor, als Balkenende zich niet had ingehouden. God verhoede. Dan was de hel losgebarsten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:29 schreef Kwaliteit het volgende:
haagsche
Balkenende heeft vanavond ingehouden. Microfoon stond aan einde nog open. Tegen Verhagen '..dan ben ik nog mild geweest' Korte ministerraad?
Ja, maar toen was het verzoek (op 3 februari) al aan de NAVO overgebracht. En 's ochtends op 4 februari, toen Bos zei dat blijven in Uruzgan geen optie was, hebben Balkenende en/of Verhagen dat dus niet als de wiedeweerga aan Rasmussen doorgegeven, terwijl Bos dat misschien wel verwachtte.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:31 schreef ender_xenocide het volgende:
In de derde termijn toch nog paar nieuwe feiten kunnen ontdekken.
Bos was niet aanwezig bij de bespreking op 2 februari.
Dan zegt Bos op een gegeven moment dat hij op 4 februari tegen Balkenende kenbaar heeft gemaakt dat hij en de PvdA niet akkoord gaan met een verlenging van de missie (voor de brief binnenkwam) en dit werd niet ontkent door Balkenende.
Pechthold vraagt aan Koenders hoe het kan dat n.a.v. eerdere uitlatingen van Koenders over het goed op de hoogte houden van Bos, Bos toch verrast werd door de brief waarop Koenders vermeld dat tijdens de bespreking op 2 febr. nog niets definitiefs vastgesteld was en hij het ook wel raar vond dat de brief er kwam.
Maar heeft Bos in de derde termijn tegen het eind niet duidelijk gezegd dat hij op 4 februari voordat de brief binnen was Balkenende heeft gezegd dat verlenging van de missie in Uruzgan geen optie was?
Dat was vanmiddag al hoor.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:34 schreef Crazy Harry het volgende:
En daar gaan we al:
http://nos.nl/artikel/137(...)-missie-uruzgan.html
Dat is een bericht van vanmiddagquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:34 schreef Crazy Harry het volgende:
En daar gaan we al:
http://nos.nl/artikel/137(...)-missie-uruzgan.html
Idd..... en door het halsstarrige van Balkenende is nu alles uit de klauwen gelopen ipv gelijk daadkrachtig op te treden en idd te zeggen dat dat dan geen optie is hoopte hij natuurlijk dat Bos wel weer zou bijdraaien wat deze keer dus denk ik niet zal gaan gebeuren.....quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, maar toen was het verzoek (op 3 februari) al aan de NAVO overgebracht. En 's ochtends op 4 februari, toen Bos zei dat blijven in Uruzgan geen optie was, hebben Balkenende en/of Verhagen dat dus niet als de wiedeweerga aan Rasmussen doorgegeven, terwijl Bos dat misschien wel verwachtte.
Zou zoiets niet kunnen?
mischien na de ministerraadquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:38 schreef GuidooH het volgende:
Wat is er morgen nog te doen, of is er niks live te zien?
Inderdaad, zeker gehoopt (en verkeerd gegokt) dat de PvdA geen "nee" tegen de NAVO zou durven zeggen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:36 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Idd..... en door het halsstarrige van Balkenende is nu alles uit de klauwen gelopen ipv gelijk daadkrachtig op te treden en idd te zeggen dat dat dan geen optie is hoopte hij natuurlijk dat Bos wel weer zou bijdraaien wat deze keer dus denk ik niet zal gaan gebeuren.....
En daarom zei vanmiddag iemand op Nova dat dit tijdens Lubbers of Kok nooit zo gelopen had waarschijnlijkquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:36 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Idd..... en door het halsstarrige van Balkenende is nu alles uit de klauwen gelopen ipv gelijk daadkrachtig op te treden en idd te zeggen dat dat dan geen optie is hoopte hij natuurlijk dat Bos wel weer zou bijdraaien wat deze keer dus denk ik niet zal gaan gebeuren.....
Ministerraad is i.i.g. streng geheim, zoals vandaag ook nog eens werd benadrukt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:38 schreef GuidooH het volgende:
T kan snel gaan morgen. Korte nachtrust, totale interne oorlog. Ik zou uberhaupt geen basis voor verdere samenwerking zien. Ze komen nergens uit.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:38 schreef GuidooH het volgende:
Hoe wordt de kamer op de hoogte gehouden van wat er besproken is? En is dat dan ook te volgen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:38 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
mischien na de ministerraad
eerst dat maar eens afwachten....
Daar kunnen ze dus goed afspreken hoe ze het naar buiten brengen zodat het nog te redden valt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Ministerraad is i.i.g. streng geheim, zoals vandaag ook nog eens werd benadrukt.
Er is maar één optie; CDA gaat mee met PvdA.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:41 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Daar kunnen ze dus goed afspreken hoe ze het naar buiten brengen zodat het nog te redden valt.
Misschien was het inhouden van Balkie wel tegen Bos, en gaan ze daarom morgen nog op de thee bij Bea. Daar heb ik wel een kratje bier voor over.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
T kan snel gaan morgen. Korte nachtrust, totale interne oorlog. Ik zou uberhaupt geen basis voor verdere samenwerking zien. Ze komen nergens uit.
Of de PvdA gaat mee met de CDA?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Er is maar één optie; CDA gaat mee met PvdA.
Dat dusquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
T kan snel gaan morgen. Korte nachtrust, totale interne oorlog. Ik zou uberhaupt geen basis voor verdere samenwerking zien. Ze komen nergens uit.
quote:
Inderdaad ik verwacht ook niet dat Bos zulke grote woorden onafgestraft kan gebruiken als hij geen "gelijk" zou hebben in de zin van het kwam onverwacht en we willen eind 2010 in Uruzgan weg zijn, want hij heeft gewoon de hele tijd de optie voor missie's in andere gebieden opgehouden, maar daar wilde Balkenende niet aan, want het moet persé via de ministerraad,quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:39 schreef vosss het volgende:
[..]
En daarom zei vanmiddag iemand op Nova dat dit tijdens Lubbers of Kok nooit zo gelopen had waarschijnlijk
Die optie is er echt niet meer.quote:
Radio 1 gok ik?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus
Is er een radiozender die hun programma onderbeekt mocht er meer duidelijk zijn en in de ether zit?
Helemaal in Lechquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:42 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Misschien was het inhouden van Balkie wel tegen Bos, en gaan ze daarom morgen nog op de thee bij Bea. Daar heb ik wel een kratje bier voor over.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:42 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Misschien was het inhouden van Balkie wel tegen Bos, en gaan ze daarom morgen nog op de thee bij Bea. Daar heb ik wel een kratje bier voor over.
Kan er wel wat van maken, maar iemand toevallig "subtitles"?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:43 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
![]()
Als goedmakertje dan:
Met een goede koptelefoon kan je leuke dingen horen:
Bos krijgt er morgen ongenadig van langsquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:47 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Kan er wel wat van maken, maar iemand toevallig "subtitles"?
Had je even een TVPM verstuurd, anders weet ik niet meer wie ik die bier niet verschuldigd ben...quote:
En hoe kan dat het kabinet laten vallen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bos krijgt er morgen ongenadig van langs
Ik heb toch het idee dat dat ten opzichte van de kamer was...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bos krijgt er morgen ongenadig van langs
Niet direct die oorwassing, maar wel het feit dat inzake Uruzgan niet alle coalitiepartijen hetzelfde vinden, en niet de mening delen met een deel van het kabinet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:50 schreef GuidooH het volgende:
[..]
En hoe kan dat het kabinet laten vallen?
JP: ja,..nee...Dit was geen fijn debat. nee. nee.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:47 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Kan er wel wat van maken, maar iemand toevallig "subtitles"?
"Nu ben ik nog mild geweest" hoor ikquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
JP: ja,..nee...Dit was geen fijn debat. nee. nee.
Verhagen: Nee, voor mij ook niet.
JP: nou ben ik het nog meer geweest, want huh...(en dan komt Verbeet)
dat kan ook, naar het woord 'ik' is het voor mij niet duidelijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:01 schreef GuidooH het volgende:
[..]
"Nu ben ik nog mild geweest" hoor ik
No shit.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:03 schreef InformerOnTheRun het volgende:
Dit loopt helemaal uit de hand.
Mijn gevoel zegt dat dit inderdaad wel eens akelig dicht bij de waarheid zou kunnen liggen.....quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:10 schreef Crazy Harry het volgende:
Harry_Dillema Roundup. Toen Bos afwezig (feb2) was heeft CDA/CU het initiatief tot brief NAVO genomen met de zwakke Koenders die toegaf. #debat
Harry_Dillema Roundup: Toen Bos dat van Koenders hoorde belde hij feb4 Balkenende om te zeggen dat hij geen verlenging zou accepteren . #debat
# Harry_Dillema Balkenende negeerde en riep de NAVO niet terug. Nadat de brief kwam heeft Bos zich op allerlei manieren ervan gedistantieerd. #debat
gaat dit niet gewoon over dat voorval met verdonk......quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:01 schreef GuidooH het volgende:
[..]
"Nu ben ik nog mild geweest" hoor ik
BNR doet dat al vrij snelquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus
Is er een radiozender die hun programma onderbeekt mocht er meer duidelijk zijn en in de ether zit?
BNRquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus
Na het eerdere ontkennen, gaf Balkenende in de derde termijn schoorvoetend toe dat de lezing van Bos toch wel klopte. Dus Verhagen heeft gelogen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:43 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Inderdaad ik verwacht ook niet dat Bos zulke grote woorden onafgestraft kan gebruiken als hij geen "gelijk" zou hebben in de zin van het kwam onverwacht en we willen eind 2010 in Uruzgan weg zijn, want hij heeft gewoon de hele tijd de optie voor missie's in andere gebieden opgehouden, maar daar wilde Balkenende niet aan, want het moet persé via de ministerraad,
had hij niet een spoedministeraad bijeen kunnen roepen? O'wacht ze hebben de afgelopen dagen sinds de brief al veelvuldig overlegd........
Ah, toch nog wat gemistquote:Op vrijdag 19 februari 2010 06:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Na het eerdere ontkennen, gaf Balkenende in de derde termijn schoorvoetend toe dat de lezing van Bos toch wel klopte. Dus Verhagen heeft gelogen.
Red Bull, denk ik. Veel Red Bull.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 07:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Blijf het knap vinden dat de mensen in Den Haag niet in slaap donderen op dit soort lange dagen... Hoe houden ze zich wakker? Verhagen twittert dat ie om 9:00u weer paraat is..
Ik hoop het van harte, maar ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd en jammer genoegquote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:27 schreef InformerOnTheRun het volgende:
Morgen valt het kabinet.
Volgens mij 10:00uquote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:19 schreef Qwea het volgende:
hoelaat is die ministerraad?
Nee, dat krampachtige bij elkaar blijven is nu wel heel duidelijk. Geen Nederlander die maar een greintje vertrouwen heeft in dit kabinet, maar stug blijven zittenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:15 schreef motorbloempje het volgende:
ik denk, na gisteravond, dat vandaag een grote sisser is. PvdA is niet van plan Bos te laten vallen..
Toch nog 24%. Waarschijnlijk dezelfden die al jaren CDA stemmen 'omdat ze dat al jaren doen'quote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, dat krampachtige bij elkaar blijven is nu wel heel duidelijk. Geen Nederlander die maar een greintje vertrouwen heeft in dit kabinet, maar stug blijven zitten
Juist omdat ze Bos niet willen laten vallen, kunnen ze het kabinet opblazen. Helemaal, aangezien JP Verhagen impliciet heeft uitgemaakt voor leugenaarquote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:15 schreef motorbloempje het volgende:
ik denk, na gisteravond, dat vandaag een grote sisser is. PvdA is niet van plan Bos te laten vallen..
Schokkend. Of het interesseert ze niet, of ze zijn te dom om hun eigen kont af te vegen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Toch nog 24%. Waarschijnlijk dezelfden die al jaren CDA stemmen 'omdat ze dat al jaren doen'
een combinatie van beide vrees ik..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Schokkend. Of het interesseert ze niet, of ze zijn te dom om hun eigen kont af te vegen.
Of beidequote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Schokkend. Of het interesseert ze niet, of ze zijn te dom om hun eigen kont af te vegen.
Volgens mij weet niemand meer wat ze moeten stemmen. Het is of ingekakte gelovigen, of haatdragende populisten. De rest zit gezellig te schoppen tegen alles wat langskomt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
een combinatie van beide vrees ik..
ik geef toe dat ik niet de meest politiek capabele persoon van dit forum/land ben en stem ook vaak blanco omdat ik vaak me er niet genoeg in verdiep en niet klakkeloos af wil gaan op 'stemwijzers' maar wel van mijn recht gebruik wil maken om te stemmenmaar in dit soort situaties volg ik het meestal wel redelijk, en zelfs als je het alleen dan volgt en je een klein beetje inleest kun je al bedenken dat het niet helemaal gaat zoals 't hoort
Ik vind dat van der Vlies heel erg helder is. Altijd respectvol, duidelijk en rustig. Qua debatteerders vind ik dat hij bovenaan het rijtje staat, ongeacht of ik het wel of niet met 'm eens ben.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:03 schreef Pheno het volgende:
Oh, bijvoorbeeld Pechtold vind ik wel goed debat voeren. Slimme man, weet hoe hij helder moet spreken en kan goed beargumenteren. Maar dat betekent niet dat ik op hem of zijn partij stem
De Tweede Kamer vergadert alleen dinsdag, woensdag, en donderdag. Zijn wel 3 lange dagen, maar ze kunnen eromheen wel hun rust her en der pakken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 07:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Blijf het knap vinden dat de mensen in Den Haag niet in slaap donderen op dit soort lange dagen... Hoe houden ze zich wakker? Verhagen twittert dat ie om 9:00u weer paraat is..
Psies. En zo'n Verhagen reist dan ook nog de hele wereld over. Ook niet echt iets om van een geregeld ritme te sprekenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De Tweede Kamer vergadert alleen dinsdag, woensdag, en donderdag. Zijn wel 3 lange dagen, maar ze kunnen eromheen wel hun rust her en der pakken.
Minister zijn is volgens mij killing. Dat moet je niet al te lang doen. Je maakt gruwelijk lange dagen, moet constant alert blijven, en als dank krijg je een bak stront over je heen.
Je krijgt er in ieder geval flink grijze haren van, zie Wouter Bos.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De Tweede Kamer vergadert alleen dinsdag, woensdag, en donderdag. Zijn wel 3 lange dagen, maar ze kunnen eromheen wel hun rust her en der pakken.
Minister zijn is volgens mij killing. Dat moet je niet al te lang doen. Je maakt gruwelijk lange dagen, moet constant alert blijven, en als dank krijg je een bak stront over je heen.
Hij spreekt dan ook in een ander ritme.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Psies. En zo'n Verhagen reist dan ook nog de hele wereld over. Ook niet echt iets om van een geregeld ritme te spreken.
Ik had het gister ook al gevraagd, maar heeft iemand daar een youtube filmpje van toevallig?quote:Dat: "Dan kunt u morgen een standje verwachten" vond ik echt briljant!"
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Hij spreekt dan ook in een ander ritme.
Helemaal mee eens, verre van mijn voorkeur maar weet wel waar hij overspreektquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat van der Vlies heel erg helder is. Altijd respectvol, duidelijk en rustig. Qua debatteerders vind ik dat hij bovenaan het rijtje staat, ongeacht of ik het wel of niet met 'm eens ben.
Dat: "Dan kunt u morgen een standje verwachten" vond ik echt briljant!"
Aan de andere kant zit hij al jaren in de kamer, hoeft hij nooit mensen aan te vallen en wordt hij ook nooit aangevallen. Hij hoeft zich dus nooit te verdedigen en kan het alleen over moraliteit hebben, wat de rest voor kennisgeving aanneemt omdat de SGP verder toch geen invloed heeft.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:14 schreef Pugg het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, verre van mijn voorkeur maar weet wel waar hij overspreekt
en een kenner van een beetje fatsoen tijdens het debat.
Wordt het niet eens tijd dat de Raad van State zich hiermee gaat bemoeien eigenlijk?quote:Het staatsrecht werd gisteren nauwelijks meer serieus genomen. Of werd „flagrant geschonden”, zoals D66-leider Alexander Pechtold het formuleerde.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:14 schreef Pugg het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, verre van mijn voorkeur maar weet wel waar hij overspreekt
en een kenner van een beetje fatsoen tijdens het debat.
quote:SGP-fractieleider Bas van der Vlies, de nestor van het parlement, maakte ernstig bezwaar tegen de ,,hele rij krenkende superlatieven'' die langs kwamen. ,,Dat is niet nodig om stevige kritiek te hebben. Het is schandelijk voor het aanzien van het parlement. Ik schaam me ervoor'', zei Van der Vlies, die bijval kreeg van veel collega-Kamerleden. (ANP)
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat van der Vlies heel erg helder is. Altijd respectvol, duidelijk en rustig. Qua debatteerders vind ik dat hij bovenaan het rijtje staat, ongeacht of ik het wel of niet met 'm eens ben.
Dat: "Dan kunt u morgen een standje verwachten" vond ik echt briljant!"
Ik ben echt klaar met het pedante en betweterige toontje van alexander pechtold. Hij doet zich voor als de nestor van de politiek maar het blijft ballerig keffertje. En ondertussen weten we nog steeds niet wat D66 wil: vertrekken of blijven.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:34 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)verdeeldheid_kabinet
[..]
Wordt het niet eens tijd dat de Raad van State zich hiermee gaat bemoeien eigenlijk?
Volgens mij heeft de Kamer zich al uitgesproken middels een motie. En die motie luidt dat eind 2010 de troepen uit Afghanistan weg moeten zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben echt klaar met het pedante en betweterige toontje van alexander pechtold. Hij doet zich voor als de nestor van de politiek maar het blijft ballerig keffertje. En ondertussen weten we nog steeds niet wat D66 wil: vertrekken of blijven.
Tsja, ik ben ook klaar met sommige van jouw stokpaardjes maar dan kun je soms alsnog wel eens goede punten hebbenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben echt klaar met het pedante en betweterige toontje van alexander pechtold. Hij doet zich voor als de nestor van de politiek maar het blijft ballerig keffertje. En ondertussen weten we nog steeds niet wat D66 wil: vertrekken of blijven.
Als je de motie Kant van afgelopen nacht mocht bedoelen: die is verworpen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de Kamer zich al uitgesproken middels een motie. En die motie luidt dat eind 2010 de troepen uit Afghanistan weg moeten zijn.
Hier is geen woord Spaans bij. Klaar, vertrekken.
10:00 uur normaal gesproken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:45 schreef Blistering het volgende:
Wanneer komt de ministerraad samen vandaag?
Besluit van 2 jaar geleden, ten tijde van de verlenging tot 2010.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als je de motie Kant van afgelopen nacht mocht bedoelen: die is verworpen.
Daar hecht de kamer dus geen waarde meer aan. Anders was de motie Kant wel aangenomen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Besluit van 2 jaar geleden, ten tijde van de verlenging tot 2010.
De kamer wel, aangezien er door vele partijen (incluis PvdA) werd aangegeven dat ze van de regering een besluit vóór 1 maart verwachten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Daar hecht de kamer dus geen waarde meer aan. Anders was de motie Kant wel aangenomen.
Juist wel toch? De kamer heeft twee jaar geleden gezegd wat ze wil, en de regering ging daar rekening mee houden bij de besluitvorming. Dat heeft Verhagen dus niet gedaan bij de voorbereiding van het besluit, maar het besluit is wel aan het kabinet en is er nog niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:48 schreef Cobra4 het volgende:
Daar hecht de kamer dus geen waarde meer aan. Anders was de motie Kant wel aangenomen.
Vergeet niet dat ook de PvdA tegen de motie van Kant heeft gestemd. Zij zijn dus niet voor een vertrek van de militairen uit Uruzgan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De kamer wel, aangezien er door vele partijen (incluis PvdA) werd aangegeven dat ze van de regering een besluit vóór 1 maart verwachten.
Met de motie wees de kamer het kabinet op dat genomen besluit. Aanname van de motie Kant had dus betekend dat de missie in Uruzgan dit jaar zou stoppen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Juist wel toch? De kamer heeft twee jaar geleden gezegd wat ze wil, en de regering ging daar rekening mee houden bij de besluitvorming. Dat heeft Verhagen dus niet gedaan bij de voorbereiding van het besluit, maar het besluit is wel aan het kabinet en is er nog niet.
Dus als je dan een dergelijke motie aanneemt, ga je de beslissing verplaatsen van het kabinet naar de kamer. Daarom heeft die motie het niet gehaald als ik het goed begrepen heb (ik heb lang niet alles gevolgd).
Je moet eens weten hoeveel moties er niet worden uitgevoerd door het kabinet. Bovendien is grondwettelijk gezien een akkoord van het parlement voor een uitzending of verlenging van een missie niet nodig (even los van eigen opvattingen hierover, ter verduidelijking).quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de Kamer zich al uitgesproken middels een motie. En die motie luidt dat eind 2010 de troepen uit Afghanistan weg moeten zijn.
Hier is geen woord Spaans bij. Klaar, vertrekken.
Is ook altijd hetzelfde met de lui daar... Kunnen zich nooit aan de tijde houdenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:53 schreef Robbiej het volgende:
Ministerraad is uitgesteld tot 11:30 ivm misteroverleg vooraf aan de vergadering (bron: radio 1)
De Kamer hecht wel degelijk waarde aan die motie van twee jaar geleden, dat kwam ook regelmatig terug in het debat. Als de motie-Kant nu is verworpen komt dat, naar ik aanneem, omdat deze keer de PvdA tegen heeft gestemd. Met een voorstem zou de PvdA immers haar eigen ministers gigantisch afvallen, die nu juist de hele avond hadden staan betogen dat er niet op de zaken vooruit moest worden gelopen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De ministerraad ís toch een ministeroverleg?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:53 schreef Robbiej het volgende:
Ministerraad is uitgesteld tot 11:30 ivm misteroverleg vooraf aan de vergadering (bron: radio 1)
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:37 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.ishetkabinetalgevallen.nl/
"Hoe kunnen we dit verhaal nog kloppend maken"...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, eerst overleg tussen Balk, Bos en Rouvoet dus.
Met de aanname van de motie zou de PvdA juist hun minister (Bos) steunen. Beiden zijn tegen een verlenging van de missie.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:59 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
De Kamer hecht wel degelijk waarde aan die motie van twee jaar geleden, dat kwam ook regelmatig terug in het debat. Als de motie-Kant nu is verworpen komt dat, naar ik aanneem, omdat deze keer de PvdA tegen heeft gestemd. Met een voorstem zou de PvdA immers haar eigen ministers gigantisch afvallen, die nu juist de hele avond hadden staan betogen dat er niet op de zaken vooruit moest worden gelopen.
Maar ik heb de stemmingen niet bekeken dus misschien klopt het wel niet wat ik zeg. Ik ben i.i.g. wel benieuwd hoe de PvdA en ook de VVD op die motie hebben gestemd.
Kan daar geen autorefresh op komen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:37 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.ishetkabinetalgevallen.nl/
Volgens BNR, eerste beraad binnen de eigen fracties, dan ploffen... uhm... Ministerraadquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, eerst overleg tussen Balk, Bos en Rouvoet dus.
D66 is nog steeds de weifelaar van vroegerquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Denk het eerlijk gezegd niet. Als het vandaag niet klapt hierop, zal het nooit klappen hierop. Reces is het ideale moment om campagne te voeren & elkaar voor rotte vis uit te maken in de media.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:07 schreef du_ke het volgende:
Ze zullen het in elk geval wel over het weekend heen tillen
De motie Voordewind, van Dam, waar jij nu op doelt is van 1 oktober 2009. En deze was ingediend in het spoeddebat, naar aanleiding van de uitlatingen van Verhagen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:59 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
De Kamer hecht wel degelijk waarde aan die motie van twee jaar geleden, dat kwam ook regelmatig terug in het debat. Als de motie-Kant nu is verworpen komt dat, naar ik aanneem, omdat deze keer de PvdA tegen heeft gestemd. Met een voorstem zou de PvdA immers haar eigen ministers gigantisch afvallen, die nu juist de hele avond hadden staan betogen dat er niet op de zaken vooruit moest worden gelopen.
Maar ik heb de stemmingen niet bekeken dus misschien klopt het wel niet wat ik zeg. Ik ben i.i.g. wel benieuwd hoe de PvdA en ook de VVD op die motie hebben gestemd.
Het hoeft hier dan ook niet op te klappen. Daar hebben ze helemaal geen belang bij.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Denk het eerlijk gezegd niet. Als het vandaag niet klapt hierop, zal het nooit klappen hierop. Reces is het ideale moment om campagne te voeren & elkaar voor rotte vis uit te maken in de media.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |