quote:
Inderdaad ik verwacht ook niet dat Bos zulke grote woorden onafgestraft kan gebruiken als hij geen "gelijk" zou hebben in de zin van het kwam onverwacht en we willen eind 2010 in Uruzgan weg zijn, want hij heeft gewoon de hele tijd de optie voor missie's in andere gebieden opgehouden, maar daar wilde Balkenende niet aan, want het moet persé via de ministerraad,quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:39 schreef vosss het volgende:
[..]
En daarom zei vanmiddag iemand op Nova dat dit tijdens Lubbers of Kok nooit zo gelopen had waarschijnlijk
Die optie is er echt niet meer.quote:
Radio 1 gok ik?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus
Is er een radiozender die hun programma onderbeekt mocht er meer duidelijk zijn en in de ether zit?
Helemaal in Lechquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:42 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Misschien was het inhouden van Balkie wel tegen Bos, en gaan ze daarom morgen nog op de thee bij Bea. Daar heb ik wel een kratje bier voor over.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:42 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Misschien was het inhouden van Balkie wel tegen Bos, en gaan ze daarom morgen nog op de thee bij Bea. Daar heb ik wel een kratje bier voor over.
Kan er wel wat van maken, maar iemand toevallig "subtitles"?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:43 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
![]()
Als goedmakertje dan:
Met een goede koptelefoon kan je leuke dingen horen:
Bos krijgt er morgen ongenadig van langsquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:47 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Kan er wel wat van maken, maar iemand toevallig "subtitles"?
Had je even een TVPM verstuurd, anders weet ik niet meer wie ik die bier niet verschuldigd ben...quote:
En hoe kan dat het kabinet laten vallen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bos krijgt er morgen ongenadig van langs
Ik heb toch het idee dat dat ten opzichte van de kamer was...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bos krijgt er morgen ongenadig van langs
Niet direct die oorwassing, maar wel het feit dat inzake Uruzgan niet alle coalitiepartijen hetzelfde vinden, en niet de mening delen met een deel van het kabinet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:50 schreef GuidooH het volgende:
[..]
En hoe kan dat het kabinet laten vallen?
JP: ja,..nee...Dit was geen fijn debat. nee. nee.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:47 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Kan er wel wat van maken, maar iemand toevallig "subtitles"?
"Nu ben ik nog mild geweest" hoor ikquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
JP: ja,..nee...Dit was geen fijn debat. nee. nee.
Verhagen: Nee, voor mij ook niet.
JP: nou ben ik het nog meer geweest, want huh...(en dan komt Verbeet)
dat kan ook, naar het woord 'ik' is het voor mij niet duidelijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:01 schreef GuidooH het volgende:
[..]
"Nu ben ik nog mild geweest" hoor ik
No shit.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:03 schreef InformerOnTheRun het volgende:
Dit loopt helemaal uit de hand.
Mijn gevoel zegt dat dit inderdaad wel eens akelig dicht bij de waarheid zou kunnen liggen.....quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:10 schreef Crazy Harry het volgende:
Harry_Dillema Roundup. Toen Bos afwezig (feb2) was heeft CDA/CU het initiatief tot brief NAVO genomen met de zwakke Koenders die toegaf. #debat
Harry_Dillema Roundup: Toen Bos dat van Koenders hoorde belde hij feb4 Balkenende om te zeggen dat hij geen verlenging zou accepteren . #debat
# Harry_Dillema Balkenende negeerde en riep de NAVO niet terug. Nadat de brief kwam heeft Bos zich op allerlei manieren ervan gedistantieerd. #debat
gaat dit niet gewoon over dat voorval met verdonk......quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:01 schreef GuidooH het volgende:
[..]
"Nu ben ik nog mild geweest" hoor ik
BNR doet dat al vrij snelquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus
Is er een radiozender die hun programma onderbeekt mocht er meer duidelijk zijn en in de ether zit?
BNRquote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus
Na het eerdere ontkennen, gaf Balkenende in de derde termijn schoorvoetend toe dat de lezing van Bos toch wel klopte. Dus Verhagen heeft gelogen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:43 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Inderdaad ik verwacht ook niet dat Bos zulke grote woorden onafgestraft kan gebruiken als hij geen "gelijk" zou hebben in de zin van het kwam onverwacht en we willen eind 2010 in Uruzgan weg zijn, want hij heeft gewoon de hele tijd de optie voor missie's in andere gebieden opgehouden, maar daar wilde Balkenende niet aan, want het moet persé via de ministerraad,
had hij niet een spoedministeraad bijeen kunnen roepen? O'wacht ze hebben de afgelopen dagen sinds de brief al veelvuldig overlegd........
Ah, toch nog wat gemistquote:Op vrijdag 19 februari 2010 06:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Na het eerdere ontkennen, gaf Balkenende in de derde termijn schoorvoetend toe dat de lezing van Bos toch wel klopte. Dus Verhagen heeft gelogen.
Red Bull, denk ik. Veel Red Bull.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 07:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Blijf het knap vinden dat de mensen in Den Haag niet in slaap donderen op dit soort lange dagen... Hoe houden ze zich wakker? Verhagen twittert dat ie om 9:00u weer paraat is..
Ik hoop het van harte, maar ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd en jammer genoegquote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:27 schreef InformerOnTheRun het volgende:
Morgen valt het kabinet.
Volgens mij 10:00uquote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:19 schreef Qwea het volgende:
hoelaat is die ministerraad?
Nee, dat krampachtige bij elkaar blijven is nu wel heel duidelijk. Geen Nederlander die maar een greintje vertrouwen heeft in dit kabinet, maar stug blijven zittenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:15 schreef motorbloempje het volgende:
ik denk, na gisteravond, dat vandaag een grote sisser is. PvdA is niet van plan Bos te laten vallen..
Toch nog 24%. Waarschijnlijk dezelfden die al jaren CDA stemmen 'omdat ze dat al jaren doen'quote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, dat krampachtige bij elkaar blijven is nu wel heel duidelijk. Geen Nederlander die maar een greintje vertrouwen heeft in dit kabinet, maar stug blijven zitten
Juist omdat ze Bos niet willen laten vallen, kunnen ze het kabinet opblazen. Helemaal, aangezien JP Verhagen impliciet heeft uitgemaakt voor leugenaarquote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:15 schreef motorbloempje het volgende:
ik denk, na gisteravond, dat vandaag een grote sisser is. PvdA is niet van plan Bos te laten vallen..
Schokkend. Of het interesseert ze niet, of ze zijn te dom om hun eigen kont af te vegen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Toch nog 24%. Waarschijnlijk dezelfden die al jaren CDA stemmen 'omdat ze dat al jaren doen'
een combinatie van beide vrees ik..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Schokkend. Of het interesseert ze niet, of ze zijn te dom om hun eigen kont af te vegen.
Of beidequote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Schokkend. Of het interesseert ze niet, of ze zijn te dom om hun eigen kont af te vegen.
Volgens mij weet niemand meer wat ze moeten stemmen. Het is of ingekakte gelovigen, of haatdragende populisten. De rest zit gezellig te schoppen tegen alles wat langskomt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
een combinatie van beide vrees ik..
ik geef toe dat ik niet de meest politiek capabele persoon van dit forum/land ben en stem ook vaak blanco omdat ik vaak me er niet genoeg in verdiep en niet klakkeloos af wil gaan op 'stemwijzers' maar wel van mijn recht gebruik wil maken om te stemmenmaar in dit soort situaties volg ik het meestal wel redelijk, en zelfs als je het alleen dan volgt en je een klein beetje inleest kun je al bedenken dat het niet helemaal gaat zoals 't hoort
Ik vind dat van der Vlies heel erg helder is. Altijd respectvol, duidelijk en rustig. Qua debatteerders vind ik dat hij bovenaan het rijtje staat, ongeacht of ik het wel of niet met 'm eens ben.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:03 schreef Pheno het volgende:
Oh, bijvoorbeeld Pechtold vind ik wel goed debat voeren. Slimme man, weet hoe hij helder moet spreken en kan goed beargumenteren. Maar dat betekent niet dat ik op hem of zijn partij stem
De Tweede Kamer vergadert alleen dinsdag, woensdag, en donderdag. Zijn wel 3 lange dagen, maar ze kunnen eromheen wel hun rust her en der pakken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 07:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Blijf het knap vinden dat de mensen in Den Haag niet in slaap donderen op dit soort lange dagen... Hoe houden ze zich wakker? Verhagen twittert dat ie om 9:00u weer paraat is..
Psies. En zo'n Verhagen reist dan ook nog de hele wereld over. Ook niet echt iets om van een geregeld ritme te sprekenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De Tweede Kamer vergadert alleen dinsdag, woensdag, en donderdag. Zijn wel 3 lange dagen, maar ze kunnen eromheen wel hun rust her en der pakken.
Minister zijn is volgens mij killing. Dat moet je niet al te lang doen. Je maakt gruwelijk lange dagen, moet constant alert blijven, en als dank krijg je een bak stront over je heen.
Je krijgt er in ieder geval flink grijze haren van, zie Wouter Bos.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De Tweede Kamer vergadert alleen dinsdag, woensdag, en donderdag. Zijn wel 3 lange dagen, maar ze kunnen eromheen wel hun rust her en der pakken.
Minister zijn is volgens mij killing. Dat moet je niet al te lang doen. Je maakt gruwelijk lange dagen, moet constant alert blijven, en als dank krijg je een bak stront over je heen.
Hij spreekt dan ook in een ander ritme.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Psies. En zo'n Verhagen reist dan ook nog de hele wereld over. Ook niet echt iets om van een geregeld ritme te spreken.
Ik had het gister ook al gevraagd, maar heeft iemand daar een youtube filmpje van toevallig?quote:Dat: "Dan kunt u morgen een standje verwachten" vond ik echt briljant!"
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Hij spreekt dan ook in een ander ritme.
Helemaal mee eens, verre van mijn voorkeur maar weet wel waar hij overspreektquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat van der Vlies heel erg helder is. Altijd respectvol, duidelijk en rustig. Qua debatteerders vind ik dat hij bovenaan het rijtje staat, ongeacht of ik het wel of niet met 'm eens ben.
Dat: "Dan kunt u morgen een standje verwachten" vond ik echt briljant!"
Aan de andere kant zit hij al jaren in de kamer, hoeft hij nooit mensen aan te vallen en wordt hij ook nooit aangevallen. Hij hoeft zich dus nooit te verdedigen en kan het alleen over moraliteit hebben, wat de rest voor kennisgeving aanneemt omdat de SGP verder toch geen invloed heeft.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:14 schreef Pugg het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, verre van mijn voorkeur maar weet wel waar hij overspreekt
en een kenner van een beetje fatsoen tijdens het debat.
Wordt het niet eens tijd dat de Raad van State zich hiermee gaat bemoeien eigenlijk?quote:Het staatsrecht werd gisteren nauwelijks meer serieus genomen. Of werd „flagrant geschonden”, zoals D66-leider Alexander Pechtold het formuleerde.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:14 schreef Pugg het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, verre van mijn voorkeur maar weet wel waar hij overspreekt
en een kenner van een beetje fatsoen tijdens het debat.
quote:SGP-fractieleider Bas van der Vlies, de nestor van het parlement, maakte ernstig bezwaar tegen de ,,hele rij krenkende superlatieven'' die langs kwamen. ,,Dat is niet nodig om stevige kritiek te hebben. Het is schandelijk voor het aanzien van het parlement. Ik schaam me ervoor'', zei Van der Vlies, die bijval kreeg van veel collega-Kamerleden. (ANP)
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat van der Vlies heel erg helder is. Altijd respectvol, duidelijk en rustig. Qua debatteerders vind ik dat hij bovenaan het rijtje staat, ongeacht of ik het wel of niet met 'm eens ben.
Dat: "Dan kunt u morgen een standje verwachten" vond ik echt briljant!"
Ik ben echt klaar met het pedante en betweterige toontje van alexander pechtold. Hij doet zich voor als de nestor van de politiek maar het blijft ballerig keffertje. En ondertussen weten we nog steeds niet wat D66 wil: vertrekken of blijven.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:34 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)verdeeldheid_kabinet
[..]
Wordt het niet eens tijd dat de Raad van State zich hiermee gaat bemoeien eigenlijk?
Volgens mij heeft de Kamer zich al uitgesproken middels een motie. En die motie luidt dat eind 2010 de troepen uit Afghanistan weg moeten zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben echt klaar met het pedante en betweterige toontje van alexander pechtold. Hij doet zich voor als de nestor van de politiek maar het blijft ballerig keffertje. En ondertussen weten we nog steeds niet wat D66 wil: vertrekken of blijven.
Tsja, ik ben ook klaar met sommige van jouw stokpaardjes maar dan kun je soms alsnog wel eens goede punten hebbenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben echt klaar met het pedante en betweterige toontje van alexander pechtold. Hij doet zich voor als de nestor van de politiek maar het blijft ballerig keffertje. En ondertussen weten we nog steeds niet wat D66 wil: vertrekken of blijven.
Als je de motie Kant van afgelopen nacht mocht bedoelen: die is verworpen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de Kamer zich al uitgesproken middels een motie. En die motie luidt dat eind 2010 de troepen uit Afghanistan weg moeten zijn.
Hier is geen woord Spaans bij. Klaar, vertrekken.
10:00 uur normaal gesproken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:45 schreef Blistering het volgende:
Wanneer komt de ministerraad samen vandaag?
Besluit van 2 jaar geleden, ten tijde van de verlenging tot 2010.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als je de motie Kant van afgelopen nacht mocht bedoelen: die is verworpen.
Daar hecht de kamer dus geen waarde meer aan. Anders was de motie Kant wel aangenomen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Besluit van 2 jaar geleden, ten tijde van de verlenging tot 2010.
De kamer wel, aangezien er door vele partijen (incluis PvdA) werd aangegeven dat ze van de regering een besluit vóór 1 maart verwachten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Daar hecht de kamer dus geen waarde meer aan. Anders was de motie Kant wel aangenomen.
Juist wel toch? De kamer heeft twee jaar geleden gezegd wat ze wil, en de regering ging daar rekening mee houden bij de besluitvorming. Dat heeft Verhagen dus niet gedaan bij de voorbereiding van het besluit, maar het besluit is wel aan het kabinet en is er nog niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:48 schreef Cobra4 het volgende:
Daar hecht de kamer dus geen waarde meer aan. Anders was de motie Kant wel aangenomen.
Vergeet niet dat ook de PvdA tegen de motie van Kant heeft gestemd. Zij zijn dus niet voor een vertrek van de militairen uit Uruzgan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De kamer wel, aangezien er door vele partijen (incluis PvdA) werd aangegeven dat ze van de regering een besluit vóór 1 maart verwachten.
Met de motie wees de kamer het kabinet op dat genomen besluit. Aanname van de motie Kant had dus betekend dat de missie in Uruzgan dit jaar zou stoppen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Juist wel toch? De kamer heeft twee jaar geleden gezegd wat ze wil, en de regering ging daar rekening mee houden bij de besluitvorming. Dat heeft Verhagen dus niet gedaan bij de voorbereiding van het besluit, maar het besluit is wel aan het kabinet en is er nog niet.
Dus als je dan een dergelijke motie aanneemt, ga je de beslissing verplaatsen van het kabinet naar de kamer. Daarom heeft die motie het niet gehaald als ik het goed begrepen heb (ik heb lang niet alles gevolgd).
Je moet eens weten hoeveel moties er niet worden uitgevoerd door het kabinet. Bovendien is grondwettelijk gezien een akkoord van het parlement voor een uitzending of verlenging van een missie niet nodig (even los van eigen opvattingen hierover, ter verduidelijking).quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de Kamer zich al uitgesproken middels een motie. En die motie luidt dat eind 2010 de troepen uit Afghanistan weg moeten zijn.
Hier is geen woord Spaans bij. Klaar, vertrekken.
Is ook altijd hetzelfde met de lui daar... Kunnen zich nooit aan de tijde houdenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:53 schreef Robbiej het volgende:
Ministerraad is uitgesteld tot 11:30 ivm misteroverleg vooraf aan de vergadering (bron: radio 1)
De Kamer hecht wel degelijk waarde aan die motie van twee jaar geleden, dat kwam ook regelmatig terug in het debat. Als de motie-Kant nu is verworpen komt dat, naar ik aanneem, omdat deze keer de PvdA tegen heeft gestemd. Met een voorstem zou de PvdA immers haar eigen ministers gigantisch afvallen, die nu juist de hele avond hadden staan betogen dat er niet op de zaken vooruit moest worden gelopen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De ministerraad ís toch een ministeroverleg?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:53 schreef Robbiej het volgende:
Ministerraad is uitgesteld tot 11:30 ivm misteroverleg vooraf aan de vergadering (bron: radio 1)
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:37 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.ishetkabinetalgevallen.nl/
"Hoe kunnen we dit verhaal nog kloppend maken"...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, eerst overleg tussen Balk, Bos en Rouvoet dus.
Met de aanname van de motie zou de PvdA juist hun minister (Bos) steunen. Beiden zijn tegen een verlenging van de missie.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:59 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
De Kamer hecht wel degelijk waarde aan die motie van twee jaar geleden, dat kwam ook regelmatig terug in het debat. Als de motie-Kant nu is verworpen komt dat, naar ik aanneem, omdat deze keer de PvdA tegen heeft gestemd. Met een voorstem zou de PvdA immers haar eigen ministers gigantisch afvallen, die nu juist de hele avond hadden staan betogen dat er niet op de zaken vooruit moest worden gelopen.
Maar ik heb de stemmingen niet bekeken dus misschien klopt het wel niet wat ik zeg. Ik ben i.i.g. wel benieuwd hoe de PvdA en ook de VVD op die motie hebben gestemd.
Kan daar geen autorefresh op komen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:37 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.ishetkabinetalgevallen.nl/
Volgens BNR, eerste beraad binnen de eigen fracties, dan ploffen... uhm... Ministerraadquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, eerst overleg tussen Balk, Bos en Rouvoet dus.
D66 is nog steeds de weifelaar van vroegerquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Denk het eerlijk gezegd niet. Als het vandaag niet klapt hierop, zal het nooit klappen hierop. Reces is het ideale moment om campagne te voeren & elkaar voor rotte vis uit te maken in de media.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:07 schreef du_ke het volgende:
Ze zullen het in elk geval wel over het weekend heen tillen
De motie Voordewind, van Dam, waar jij nu op doelt is van 1 oktober 2009. En deze was ingediend in het spoeddebat, naar aanleiding van de uitlatingen van Verhagen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:59 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
De Kamer hecht wel degelijk waarde aan die motie van twee jaar geleden, dat kwam ook regelmatig terug in het debat. Als de motie-Kant nu is verworpen komt dat, naar ik aanneem, omdat deze keer de PvdA tegen heeft gestemd. Met een voorstem zou de PvdA immers haar eigen ministers gigantisch afvallen, die nu juist de hele avond hadden staan betogen dat er niet op de zaken vooruit moest worden gelopen.
Maar ik heb de stemmingen niet bekeken dus misschien klopt het wel niet wat ik zeg. Ik ben i.i.g. wel benieuwd hoe de PvdA en ook de VVD op die motie hebben gestemd.
Het hoeft hier dan ook niet op te klappen. Daar hebben ze helemaal geen belang bij.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Denk het eerlijk gezegd niet. Als het vandaag niet klapt hierop, zal het nooit klappen hierop. Reces is het ideale moment om campagne te voeren & elkaar voor rotte vis uit te maken in de media.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |