abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78173542
Wanneer komt de ministerraad samen vandaag?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_78173559
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:45 schreef Blistering het volgende:
Wanneer komt de ministerraad samen vandaag?
10:00 uur normaal gesproken.
pi_78173570
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:43 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Als je de motie Kant van afgelopen nacht mocht bedoelen: die is verworpen.
Besluit van 2 jaar geleden, ten tijde van de verlenging tot 2010.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_78173614
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Besluit van 2 jaar geleden, ten tijde van de verlenging tot 2010.
Daar hecht de kamer dus geen waarde meer aan. Anders was de motie Kant wel aangenomen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_78173662
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:48 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Daar hecht de kamer dus geen waarde meer aan. Anders was de motie Kant wel aangenomen.
De kamer wel, aangezien er door vele partijen (incluis PvdA) werd aangegeven dat ze van de regering een besluit vóór 1 maart verwachten.
pi_78173743
quote:
Juist wel toch? De kamer heeft twee jaar geleden gezegd wat ze wil, en de regering ging daar rekening mee houden bij de besluitvorming. Dat heeft Verhagen dus niet gedaan bij de voorbereiding van het besluit, maar het besluit is wel aan het kabinet en is er nog niet.

Dus als je dan een dergelijke motie aanneemt, ga je de beslissing verplaatsen van het kabinet naar de kamer. Daarom heeft die motie het niet gehaald als ik het goed begrepen heb (ik heb lang niet alles gevolgd).
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_78173755
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:50 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De kamer wel, aangezien er door vele partijen (incluis PvdA) werd aangegeven dat ze van de regering een besluit vóór 1 maart verwachten.
Vergeet niet dat ook de PvdA tegen de motie van Kant heeft gestemd. Zij zijn dus niet voor een vertrek van de militairen uit Uruzgan.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 19 februari 2010 @ 09:53:59 #283
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_78173762
Ministerraad is uitgesteld tot 11:30 ivm misteroverleg vooraf aan de vergadering (bron: radio 1)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_78173839
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Juist wel toch? De kamer heeft twee jaar geleden gezegd wat ze wil, en de regering ging daar rekening mee houden bij de besluitvorming. Dat heeft Verhagen dus niet gedaan bij de voorbereiding van het besluit, maar het besluit is wel aan het kabinet en is er nog niet.

Dus als je dan een dergelijke motie aanneemt, ga je de beslissing verplaatsen van het kabinet naar de kamer. Daarom heeft die motie het niet gehaald als ik het goed begrepen heb (ik heb lang niet alles gevolgd).
Met de motie wees de kamer het kabinet op dat genomen besluit. Aanname van de motie Kant had dus betekend dat de missie in Uruzgan dit jaar zou stoppen.
pi_78173858
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de Kamer zich al uitgesproken middels een motie. En die motie luidt dat eind 2010 de troepen uit Afghanistan weg moeten zijn.

Hier is geen woord Spaans bij. Klaar, vertrekken.
Je moet eens weten hoeveel moties er niet worden uitgevoerd door het kabinet. Bovendien is grondwettelijk gezien een akkoord van het parlement voor een uitzending of verlenging van een missie niet nodig (even los van eigen opvattingen hierover, ter verduidelijking).
De motie stelt ook dat Nederland haar rol als 'leading force' (TaskForce Uruzgan) eindigt in augustus en dan in december haar laatste troepen uit Uruzgan zijn verdwenen.
Er is evenwel consensus dat Nederland zeker nog lang betrokken blijven bij Afghanistan, via ontwikkelingshulp en door een aantal partijen, waaronder de PvdA, is niet afwijzend op de optie voor het trainen en opleiden van militairen, politiemensen, etc. gereageerd.
Mijn inziens is het wat minder finaal dan de indruk die steeds gewekt wordt. Ja, deze missie eindigt. Nee, Nederland blijft ook na 2010 (militair) betrokken bij Afghanistan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_78173898
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:53 schreef Robbiej het volgende:
Ministerraad is uitgesteld tot 11:30 ivm misteroverleg vooraf aan de vergadering (bron: radio 1)
Is ook altijd hetzelfde met de lui daar... Kunnen zich nooit aan de tijde houden
pi_78173932
quote:

[..]

De Kamer hecht wel degelijk waarde aan die motie van twee jaar geleden, dat kwam ook regelmatig terug in het debat. Als de motie-Kant nu is verworpen komt dat, naar ik aanneem, omdat deze keer de PvdA tegen heeft gestemd. Met een voorstem zou de PvdA immers haar eigen ministers gigantisch afvallen, die nu juist de hele avond hadden staan betogen dat er niet op de zaken vooruit moest worden gelopen.

Maar ik heb de stemmingen niet bekeken dus misschien klopt het wel niet wat ik zeg. Ik ben i.i.g. wel benieuwd hoe de PvdA en ook de VVD op die motie hebben gestemd.
pi_78173950
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:53 schreef Robbiej het volgende:
De ministerraad ís toch een ministeroverleg? Wat een Sesamstraat daar...
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:00:29 #289
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78173952
FF sigaretje, en hopelijk is het dan echt zo ver..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_78173967
Ah, eerst overleg tussen Balk, Bos en Rouvoet dus.
pi_78173980
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_78174009
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Hoe kunnen we dit verhaal nog kloppend maken"...
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_78174013
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:59 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

De Kamer hecht wel degelijk waarde aan die motie van twee jaar geleden, dat kwam ook regelmatig terug in het debat. Als de motie-Kant nu is verworpen komt dat, naar ik aanneem, omdat deze keer de PvdA tegen heeft gestemd. Met een voorstem zou de PvdA immers haar eigen ministers gigantisch afvallen, die nu juist de hele avond hadden staan betogen dat er niet op de zaken vooruit moest worden gelopen.

Maar ik heb de stemmingen niet bekeken dus misschien klopt het wel niet wat ik zeg. Ik ben i.i.g. wel benieuwd hoe de PvdA en ook de VVD op die motie hebben gestemd.
Met de aanname van de motie zou de PvdA juist hun minister (Bos) steunen. Beiden zijn tegen een verlenging van de missie.

Bos blijft continue zeggen tegen te zijn en nu laat zijn partij hem vallen door een motie die dat standpunt zou steunen te verwerpen.
pi_78174015
quote:
Kan daar geen autorefresh op komen?
pi_78174053
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Volgens BNR, eerste beraad binnen de eigen fracties, dan ploffen... uhm... Ministerraad
pi_78174143
Ze zullen het in elk geval wel over het weekend heen tillen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:08:09 #297
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_78174185
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik ben echt klaar met het pedante en betweterige toontje van alexander pechtold. Hij doet zich voor als de nestor van de politiek maar het blijft ballerig keffertje. En ondertussen weten we nog steeds niet wat D66 wil: vertrekken of blijven.
D66 is nog steeds de weifelaar van vroeger
pi_78174198
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:07 schreef du_ke het volgende:
Ze zullen het in elk geval wel over het weekend heen tillen
Denk het eerlijk gezegd niet. Als het vandaag niet klapt hierop, zal het nooit klappen hierop. Reces is het ideale moment om campagne te voeren & elkaar voor rotte vis uit te maken in de media.
pi_78174204
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:59 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

De motie Voordewind, van Dam, waar jij nu op doelt is van 1 oktober 2009. En deze was ingediend in het spoeddebat, naar aanleiding van de uitlatingen van Verhagen.
Deze motie refereert aan de brief en de beloften van het kabinet in 2007 die de basis waren voor politieke en maatschappelijk draagvlak voor de verlenging van de missie Uruzgan tot eind 2010.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_78174236
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:08 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Denk het eerlijk gezegd niet. Als het vandaag niet klapt hierop, zal het nooit klappen hierop. Reces is het ideale moment om campagne te voeren & elkaar voor rotte vis uit te maken in de media.
Het hoeft hier dan ook niet op te klappen. Daar hebben ze helemaal geen belang bij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')