10:00 uur normaal gesproken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:45 schreef Blistering het volgende:
Wanneer komt de ministerraad samen vandaag?
Besluit van 2 jaar geleden, ten tijde van de verlenging tot 2010.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als je de motie Kant van afgelopen nacht mocht bedoelen: die is verworpen.
Daar hecht de kamer dus geen waarde meer aan. Anders was de motie Kant wel aangenomen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Besluit van 2 jaar geleden, ten tijde van de verlenging tot 2010.
De kamer wel, aangezien er door vele partijen (incluis PvdA) werd aangegeven dat ze van de regering een besluit vóór 1 maart verwachten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Daar hecht de kamer dus geen waarde meer aan. Anders was de motie Kant wel aangenomen.
Juist wel toch? De kamer heeft twee jaar geleden gezegd wat ze wil, en de regering ging daar rekening mee houden bij de besluitvorming. Dat heeft Verhagen dus niet gedaan bij de voorbereiding van het besluit, maar het besluit is wel aan het kabinet en is er nog niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:48 schreef Cobra4 het volgende:
Daar hecht de kamer dus geen waarde meer aan. Anders was de motie Kant wel aangenomen.
Vergeet niet dat ook de PvdA tegen de motie van Kant heeft gestemd. Zij zijn dus niet voor een vertrek van de militairen uit Uruzgan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De kamer wel, aangezien er door vele partijen (incluis PvdA) werd aangegeven dat ze van de regering een besluit vóór 1 maart verwachten.
Met de motie wees de kamer het kabinet op dat genomen besluit. Aanname van de motie Kant had dus betekend dat de missie in Uruzgan dit jaar zou stoppen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Juist wel toch? De kamer heeft twee jaar geleden gezegd wat ze wil, en de regering ging daar rekening mee houden bij de besluitvorming. Dat heeft Verhagen dus niet gedaan bij de voorbereiding van het besluit, maar het besluit is wel aan het kabinet en is er nog niet.
Dus als je dan een dergelijke motie aanneemt, ga je de beslissing verplaatsen van het kabinet naar de kamer. Daarom heeft die motie het niet gehaald als ik het goed begrepen heb (ik heb lang niet alles gevolgd).
Je moet eens weten hoeveel moties er niet worden uitgevoerd door het kabinet. Bovendien is grondwettelijk gezien een akkoord van het parlement voor een uitzending of verlenging van een missie niet nodig (even los van eigen opvattingen hierover, ter verduidelijking).quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de Kamer zich al uitgesproken middels een motie. En die motie luidt dat eind 2010 de troepen uit Afghanistan weg moeten zijn.
Hier is geen woord Spaans bij. Klaar, vertrekken.
Is ook altijd hetzelfde met de lui daar... Kunnen zich nooit aan de tijde houdenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:53 schreef Robbiej het volgende:
Ministerraad is uitgesteld tot 11:30 ivm misteroverleg vooraf aan de vergadering (bron: radio 1)
De Kamer hecht wel degelijk waarde aan die motie van twee jaar geleden, dat kwam ook regelmatig terug in het debat. Als de motie-Kant nu is verworpen komt dat, naar ik aanneem, omdat deze keer de PvdA tegen heeft gestemd. Met een voorstem zou de PvdA immers haar eigen ministers gigantisch afvallen, die nu juist de hele avond hadden staan betogen dat er niet op de zaken vooruit moest worden gelopen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De ministerraad ís toch een ministeroverleg?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:53 schreef Robbiej het volgende:
Ministerraad is uitgesteld tot 11:30 ivm misteroverleg vooraf aan de vergadering (bron: radio 1)
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:37 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.ishetkabinetalgevallen.nl/
"Hoe kunnen we dit verhaal nog kloppend maken"...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, eerst overleg tussen Balk, Bos en Rouvoet dus.
Met de aanname van de motie zou de PvdA juist hun minister (Bos) steunen. Beiden zijn tegen een verlenging van de missie.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:59 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
De Kamer hecht wel degelijk waarde aan die motie van twee jaar geleden, dat kwam ook regelmatig terug in het debat. Als de motie-Kant nu is verworpen komt dat, naar ik aanneem, omdat deze keer de PvdA tegen heeft gestemd. Met een voorstem zou de PvdA immers haar eigen ministers gigantisch afvallen, die nu juist de hele avond hadden staan betogen dat er niet op de zaken vooruit moest worden gelopen.
Maar ik heb de stemmingen niet bekeken dus misschien klopt het wel niet wat ik zeg. Ik ben i.i.g. wel benieuwd hoe de PvdA en ook de VVD op die motie hebben gestemd.
Kan daar geen autorefresh op komen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:37 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.ishetkabinetalgevallen.nl/
Volgens BNR, eerste beraad binnen de eigen fracties, dan ploffen... uhm... Ministerraadquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, eerst overleg tussen Balk, Bos en Rouvoet dus.
D66 is nog steeds de weifelaar van vroegerquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben echt klaar met het pedante en betweterige toontje van alexander pechtold. Hij doet zich voor als de nestor van de politiek maar het blijft ballerig keffertje. En ondertussen weten we nog steeds niet wat D66 wil: vertrekken of blijven.
Denk het eerlijk gezegd niet. Als het vandaag niet klapt hierop, zal het nooit klappen hierop. Reces is het ideale moment om campagne te voeren & elkaar voor rotte vis uit te maken in de media.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:07 schreef du_ke het volgende:
Ze zullen het in elk geval wel over het weekend heen tillen
De motie Voordewind, van Dam, waar jij nu op doelt is van 1 oktober 2009. En deze was ingediend in het spoeddebat, naar aanleiding van de uitlatingen van Verhagen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:59 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
De Kamer hecht wel degelijk waarde aan die motie van twee jaar geleden, dat kwam ook regelmatig terug in het debat. Als de motie-Kant nu is verworpen komt dat, naar ik aanneem, omdat deze keer de PvdA tegen heeft gestemd. Met een voorstem zou de PvdA immers haar eigen ministers gigantisch afvallen, die nu juist de hele avond hadden staan betogen dat er niet op de zaken vooruit moest worden gelopen.
Maar ik heb de stemmingen niet bekeken dus misschien klopt het wel niet wat ik zeg. Ik ben i.i.g. wel benieuwd hoe de PvdA en ook de VVD op die motie hebben gestemd.
Het hoeft hier dan ook niet op te klappen. Daar hebben ze helemaal geen belang bij.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Denk het eerlijk gezegd niet. Als het vandaag niet klapt hierop, zal het nooit klappen hierop. Reces is het ideale moment om campagne te voeren & elkaar voor rotte vis uit te maken in de media.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |