abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78095834
Wachten op het tweede streepje deel 163

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

NOD:

27 februari Taffie3d
27 februari Sugarsnap (02-2010)
28 februari danic (08-2009)
01 maart GreatWhiteSilence (2010)
01 maart Shirley (01-2010)
03 maart Kolonia (04-2009)
09 maart Entreri
12 maart vrouwtje-theelepel (10-2009)
15 maart -nienna- (06-2009)
24 maart Ciscostar (12-2008)

Boepie
IslaBonita (12-2008)
Mijsje (08-2007)
Koningin Juliana (03-2009)
MissCMS
prinseszondererwt (11-2007)
Suuzzz
Suuz_ (03-2009)
Tierrr (10-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 25-02-2010 12:25:08 ]
pi_78095901
Omdat het vorige topic gesloten werd door Veerle die zich vandaag aangemeld heeft verwacht ik niet dat ze ook gelijk weet dat en hoe ze een nieuw topic moet openen, vandaar dat ik de honneurs maar even heb waargenomen

Haar lapo was overigens wel een mooie:
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:03 schreef Veerle1982 het volgende:
Thanks voor de tip van de digitale test. Ik ben hem maar gaan halen en kon natuurlijk niet wachten tot mijn man thuis is... maar JAAAAAAAAAAAAA ik ben zwanger. Kwam er echt na een paar minuten op te staan! Heerlijk die duidelijke tests! Vanmiddag maar al een cadeautje voor de papa gaan kopen.

Dus meiden ik ga jullie heel snel weer verlaten.
Gefeliciteerd Veerle
pi_78096222
Gefeliciteerd Veerle Hopelijk krijgen we in dit topic nog een aantal positieve testen te zien
pi_78096351
Ik heb Suuzzz, Taffie3d en Kon. Juliana even naar onderen gezet omdat die data al wel heel erg voorbij zijn.
pi_78096479
Soneal, inderdaad bedankt om in mijn plaats het topic opnieuw te openen. Ik weet inderdaad nog niet hoe het hier allemaal werkt! Thanks
En meiden succes nog. Ik blijf voor jullie duimen!
pi_78096706
Veerle gefeliciteerd

Zie dat ik weer de eerste NODer ben ( aangezien trierrr helaas ongesteld is geworden )
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_78096744
Mijn NOD kan eruit ben immers de 15e al ongesteld geworden
pi_78096823
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:29 schreef Boepie het volgende:
Mijn NOD kan eruit ben immers de 15e al ongesteld geworden
Heb/wil je een nieuwe NOD in de lijst of wil je naar de onderste lijst??

En ik heb even teruggezocht naar de voorbije NOD's waarvan ik Suuzzz en Taffie gvonden heb, maar ook deze post van Koningin Juliana:
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:59 schreef KoninginJuliana het volgende:
Dames, ik meld mij voorlopig even voor het laatst.. Gister weer ongesteld geworden (overigens ook praktisch niet gesexed, dus vrijwel onmogelijk om dan zwanger te raken.. ).
We stoppen voor nu even met proberen en nemen een pauze. Op een of andere manier is na bijna een jaar proberen het vertrouwen weg en levert het hele zwanger-worden nu zoveel spanningen op, dat het gewoon niet handig is om er op dezelfde voet mee door te gaan. De uitslagen van het laatste zaadonderzoek zijn bepaald niet om over naar huis te schrijven en mijn leeftijd werkt ook al niet echt mee. Het wordt ons te klinisch en te veel een 'moeten' en dat was zeker niet de bedoeling van dit alles. Hoe nu verder weten we nog niet precies, maar voor nu is het echt even leuk geweest.

Aan de ene kant voelt het als een zwaktebod, omdat zoveel van jullie al zoveel langer bezig zijn. Verder ben ik ook bang jullie het gevoel te geven dat het niet zo'n big deal is, door het zo 'op te geven'. Zo denk ik er zeker niet over en hoop dan ook dat jullie dat niet zo zien. Maar iedere situatie is natuurlijk ook weer anders en ik zou me daar ook eigenlijk niets van aan moeten trekken.

Ik wens jullie allemaal heeeeeeeel veel succes en zal jullie zeker blijven volgen.
Graag even overleg, betekent dit dat ze uit de lijst wil??
pi_78096925
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:31 schreef Soneal het volgende:

[..]

En ik heb even teruggezocht naar de voorbije NOD's waarvan ik Suuzzz en Taffie gvonden heb, maar ook deze post van Koningin Juliana:
[..]

denk dat ze even in de onderste lijst wil.. Met begindatum naar zonder NOD
pi_78096984
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:34 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
denk dat ze even in de onderste lijst wil.. Met begindatum naar zonder NOD
Okay, dat had ik al gedaan dus dan zit dat goed

Zal Tierrr en Boepie even uit de NOD-lijst halen en voor nu ook even naar onderen verhuizen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:00:25 #11
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_78097953
Net gebeld, geen blaasontsteking. Ben nauwelijks een klap verder dus... Ik heb een afspraak gemaakt voor maandagochtend, voor als ik dan nog steeds klachten heb (en nog steeds geen tweede streepje gezien heb).
Dus vrijdagochtend nog maar eens testen, zodat ik eventueel nog kan afbellen. *zucht*
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78098414
Veerle, gefeliciteerd meid! Fijn dat je alweer door mag!

GWS, dat schiet ook niet op! Ik hoop dan toch nog op streepjes voor je...

En Cisco, voor jou natuurlijk ook!!!!!

Hier al wat rozige afscheiding, dus dat voorspelt niet veel goeds...
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_78098432
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:31 schreef Soneal het volgende:

[..]

[..]

Ik wil even geen nieuwe NOD omdat ik nu een dikke week eerder ongesteld ben geworden heb ik geen idee Ik meld me dan wel weer als ik ongi ben of ander nieuws heb (blijf dus wel meedoen hier hoor)

Thanks
pi_78099556
GWS, gezien je NOD zou het ook nog je ovulatie kunnen zijn, toch?
Wil bij mij ook nog weleens een tijdje goed pijnlijk zijn.

IslaB:

Cisco: * In de duimstand

Lekker opgeruimd Soneal!
Mooie nette NOD-lijst weer.
pi_78100494
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:35 schreef Soneal het volgende:
Zal Tierrr en Boepie even uit de NOD-lijst halen en voor nu ook even naar onderen verhuizen.
Thanks!!
Ik weet inderdaad nog geen nieuwe NOD, omdat ik dus deze cyclus voor het eerst aan de clomid ga en het dus onbekend is hoe ik daarop reageer..

Veerle, lekkere binnenkomer!! Gefeliciteerd!

Isla, rozige afscheiding zegt niet altijd wat, dus ik duim nog ff stug door!
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:16:09 #16
12913 GreatWhiteSilence
pi_78101057
Maar ik heb nooit last gehad van mijn ovulatie...
Bovendien is die NOD ook maar een gok, omdat ik geen idee heb hoe mijn cyclus eruit ziet. Ik voor de bloeding van begin deze maand had ik al bijna 2 jaar geen bloed gezien, op het vloeien na de bevalling na dan.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78101489
GWS balen dat geen blaasontstekking is en je nog niet weet waar vandaan komt. Misschien toch raak..

Stop maar met duimen, zojuist op dag 35 wat nu dus dag 1 word ongesteld geworden. Cyclus van 34 dagen dit keer.
Nieuwe NOD mag naar 24 maart.

Damn binnen uur meteen vet last van me buik, zo ff van die alive pillen voor tijdens menstruatie halen. Vrijdag is CD3 dus dan bloedprikken
pi_78102059
Balen Cisco! Het schiet ook echt niet op zo!

Veerle gefeliciteerd

Enne...Suuz, voor mij is het gelukkig geen kwelling hoor, die 9-maandenbeurs. Ik heb er juist hartstikke zin in. Misschien doe ik ook alvast ideetjes op. Daarbij, ik ga echt voor die vriendin mee, het is de bedoeling dat ze met lekker veel tassen thuiskomt haha
pi_78102069
quote:
[b]Op woensdag 17 februari 2010 15:02 schreef Tierrr het volgende:

Isla, rozige afscheiding zegt niet altijd wat, dus ik duim nog ff stug door!
Lief van je... maar zo begint mijn menstruatie altijd, dus heb niet veel hoop...

Cisco... balen zeg..... Doe maar lekker rustig aan vandaag.
pi_78102451
Cisco.

Vrijdag bloedprikken dus, en dan?
Met een beetje mazzel schrikt je lichaam van alleen het prikken al zo dat dat genoeg is voor twee streepjes volgende maand.
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:54:39 #21
12913 GreatWhiteSilence
pi_78102624
Balen Cisco
pi_78102692
He jakkes Cisco...
pi_78102962
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:26 schreef Ciscostar het volgende:
Nieuwe NOD mag naar 24 maart.
Done

pi_78103593
@Soneal, volgens mij is het bij het opruimen met de Suzen niet helemaal goed gegaan.

Laatste post van Suuzzz:
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 11:34 schreef suuzzz het volgende:
Dus dan gaat mijn NOD naar 6 feb. Ik zit dan in Amerika, dus zal het jullie pas begin Maart komen melden, want de testjes gaan gewoon mee!
Van Suuz_ weten we volgens mij nog geen nieuwe NOD.
pi_78103916
Scherp Kolonia!
pi_78104247
Ik ben d'r zelf ook eentje, vandaar.
pi_78104860
Hmm ik snap m niet... ben je ook een Suuz? Want ik ben ook een Suuz.. Nee geen kloon... Of ben jij een kloon van een kloon?
pi_78105009
Ik ben ook een Suuz maar geen kloon van een kloon.
Jij ook dus?
Het stikt hier van de Suzen.
pi_78105111
Ok ik snap 'm.. Haha ja inderdaad...
pi_78105701
Cisco, wat jammer zeg
pi_78105810
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:15 schreef Kolonia het volgende:
@Soneal, volgens mij is het bij het opruimen met de Suzen niet helemaal goed gegaan.
Thnx... verkeerd gekeken
De andere Suuz_ stond volgens mij nog niet in de OP.... ze moet maar even melden of ze dat wil en met welke NOD.
pi_78106034
Hoi meiden voel me al ietsje beter. Ben vandaag nog lekker in me bedje gebleven, hoop dat ik snel weer beter ben

Veerle gefeliciteerd meid!!!!

Danic mijn schoonzusje vroeg of ik mee ging naar die beurs maar dat doe ik mezelf niet aan hoor. Hihi. Maak je je zelf niet gek op die beurs

Vinden jullie het erg als ik het Ge-Suuz niet snap?

Ben ik nog iemand vergeten? Sorry maar ik ben er niet helemaal bij met mijn hoofd. Maar wilde toch even reageren

ga even proberen beschuitje te eten en dan duik ik weer mijn bedje in. Ciao!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 17:12:09 ]
pi_78106066
Ow cisco vergeten dus, balen meid dat je weer ongedteldben geworden
pi_78108387
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:11 schreef charmed_angel het volgende:
Ow cisco vergeten dus, balen meid dat je weer ongedteldben geworden
Jaaa vergeet mij maar weer haha

@kolonia: al 3x bloedgeprikt in kader van zwanger worden, dus schrikken helpt niet. Moet vrijdag prikken omdat dan dag 3 is en ze van die dag bepaalde hormonen wil testen.. Net zoals op dag 21 (al gehad) En dan 2 maart afspraak bij gyn
pi_78120818
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:41 schreef danic het volgende:
Balen Cisco! Het schiet ook echt niet op zo!

Veerle gefeliciteerd

Enne...Suuz, voor mij is het gelukkig geen kwelling hoor, die 9-maandenbeurs. Ik heb er juist hartstikke zin in. Misschien doe ik ook alvast ideetjes op. Daarbij, ik ga echt voor die vriendin mee, het is de bedoeling dat ze met lekker veel tassen thuiskomt haha
Dat is lief! En het is natuurlijk ook gewoon erg leuk! En ik moet me niet zo aanstellen

Even voor een modje, ik wil wel in het onderste lijstje met begin datum 03-2009
NOD weet ik niet precies, ben net ongesteld geworden maar mijn cycles verschilt nog al eens...

WOW wat een verwarring zie ik nu haha, ik ben dus Suuz_ maar begrijo dat hier veel meer Suuzzen zijn? Wel leuk maar ook verwarrend Ik ben dus nog helemaal nieuw hier!

[ Bericht 5% gewijzigd door Suuz_ op 17-02-2010 22:47:09 ]
pi_78120825
C-A: volgens mij ben je nog niet helemaal fit, want het is toch wel vrij duidelijk met die suuzen (of ik begrijp het ook verkeerd). Er zijn twee mensen die posten onder de naam Suuzzz en Suuz en Islabonita en Kolonia heten in het echt ook Suuz (waarschijnlijk dus Suzan(ne))
Zo begrijp ik em tenminste.

Wanneer gaat je schoonzusje naar de beurs? Ook morgen? want dan kom ik dr misschien tegen.
Of ging ze alleen als jij met dr meeging?
pi_78124527
Ze ging alleen als ik ook ging. Maar wat heeft zij daar nou te zoeken? Of ze is weer zwanger
pi_78128876
eerlijk: dat hoop ik niet laten ze nou eerst maar eens zorgen dat ze weten hoe ze het moeten doen met je neefje!
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:26:21 #39
12913 GreatWhiteSilence
pi_78131140
Ik ben wel wat emotioneler de laatste paar dagen trouwens, maar dat kan natuurlijk komen doordat ik niet lekker in mijn vel zit met die krampjes en misselijkheid (en rugpijn, maar dat komt door verkeerd tillen). Als ik dan lees hoe het met de kleine van Keshet gaat, en met de tweeling van Simmu schiet ik soms helemaal vol. Ben ik niet gewend van mijzelf...
pi_78131233
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:35 schreef Suuz_ het volgende:
Even voor een modje, ik wil wel in het onderste lijstje met begin datum 03-2009
NOD weet ik niet precies, ben net ongesteld geworden maar mijn cycles verschilt nog al eens...
Ik ben dan wel geen mod maar TS kan de OP de eerste 48 uur na opening ook nog editten (mits er geen mod aangezeten heeft) dus ik heb het even voor je aangepast

En ja.... er zijn kennelijk nogal wat Suzen, al dan niet met een Suuz-naam, dus als ik in het vervolg een vraag heb waar ik asap antwoord op wil hebben dan begin ik m'n post gewoon met "Zeg Suuz....." dan weet ik zeker dat er een heleboel zijn die opletten
pi_78131309
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben wel wat emotioneler de laatste paar dagen trouwens, maar dat kan natuurlijk komen doordat ik niet lekker in mijn vel zit met die krampjes en misselijkheid (en rugpijn, maar dat komt door verkeerd tillen). Als ik dan lees hoe het met de kleine van Keshet gaat, en met de tweeling van Simmu schiet ik soms helemaal vol. Ben ik niet gewend van mijzelf...
Oh oh.... dat klinkt herkenbaar... ik zat destijds al te janken van de Merci-reclame
pi_78133900
GWS: balen dat je zo emo bent.. Hopenlijk om een goed iets..

Die Aleve femina werken trouwens best wel goed. Gisteren zo'n 1.5 uur na innemen verdwenen de ergste klachten. Komen nu wat terug, dus net nog 1 genomen.
pi_78134417
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:32 schreef Soneal het volgende:
Oh oh.... dat klinkt herkenbaar... ik zat destijds al te janken van de Merci-reclame
Haha, hier nog één...

Ik heb het trouwens echt even helemaal gehad met hyves... al die echofoto's die je daar zomaar ineens ziet verschijnen, met de mededeling dat die en die weer een zusje of broertje krijgt... het is elke keer weer een klap...
pi_78135683
Soms hakt het er idd even in....
Hier speelt het hyvesprobleem niet zo, maar dat is meer omdat de mensen op mijn hyves er al klaar mee zijn of nog niet mee bezig zijn... Net als verder in mijn omgeving eigenlijk.
Plus dat ik eigenlijk niets met m'n hyves doe
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:23:15 #45
12913 GreatWhiteSilence
pi_78136605
Ik doe ook weinig meer met hyves, wel met facebook (spelletjes ).

Ik heb daarnet wel weer even het rapportje over mijn bevalling nagelezen, de echo's zaten daar ook bij. Maar dat is dan natuurlijk anders en verder niet pijnlijk ofzo, want dat zijn de echo's van je eigen kindje.
pi_78149998
Ik heb momenteel ook hoop zwangere op Hyves (3 en 1 bevallen op 14 feb) maar heb het er niet zo heel moeilijk mee. Heb wel steeds zoiets van, ik wil dat ook.. Maar verder gaat het wel. Ik ga morgen of zaterdag naa hhb en 9 maanden.
Moet eerst naar dolfinarium.. Doe mee aan de droomwens.
Ik kan een weekend lang trainster zijn winnen
van de 1500 aanmeldingen zit ik nu bij de laatste 100!! Moet morgen fit/danstest doen en een presentatie van 45 sec! Spannend!!!

Bloedprikken vandaag ging top, bloedprikken fobie is over!
pi_78152388
Fijn dat het bloedprikken goed ging Cisco!
En wat spannend zeg, van die droomwens... ik ga voor je duimen! Zet hem op!!

Ik heb trouwens op zich niet zo heel veel problemen om echo's en dergelijke te zien, alleen de eerste confrontatie ermee als ik het nog niet weet en het dan ineens op hyves zie staan vind ik altijd lastig.
Als ik eenmaal weet dat iemand zwanger is, kan ik me voorbereiden op foto's en dergelijke.
Maar echt die eerste confrontatie, pats boem uit het niks, vind ik moeilijk... wéér iemand zwanger en diegene ben ik niet... hoezeer ik het diegene ook gun, er gaat altijd wel een steek door me heen..

Ik ga morgen trouwens wel naar de hhb en 9 maandenbeurs. Daar zie ik natuurlijk ook een boel zwangeren, maar dat vind ik dan weer minder erg... daar kan ik me ook weer op voorbereiden namelijk.
pi_78152685
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:48 schreef Ciscostar het volgende:
Ik heb momenteel ook hoop zwangere op Hyves (3 en 1 bevallen op 14 feb) maar heb het er niet zo heel moeilijk mee. Heb wel steeds zoiets van, ik wil dat ook.. Maar verder gaat het wel.
Dat heb ik ook, iedereen om me heen is opeens zwanger.
En vaak zijn dat vrouwen van >40.
Gelukkig heb ik geen last van jaloezie of afgunst en geeft het me zelfs het gevoel dat ik een jonkie ben.
pi_78155637
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 19:42 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, iedereen om me heen is opeens zwanger.
En vaak zijn dat vrouwen van >40.
Gelukkig heb ik geen last van jaloezie of afgunst en geeft het me zelfs het gevoel dat ik een jonkie ben.
Zwangere bij mij 34,36 en 33 en die net bevallen is eeh 25
Gun het de eerste 3 die nu nog zwanger zijn heel erg (qua leeftijd etc, ook tijdje bezig geweest)
En naast hun ik met (23) ook jonkie
  donderdag 18 februari 2010 @ 23:08:27 #50
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78163888
Hoi, ik kom me hier ook maar even melden.
We gaan namelijk voor nummer 2! Bram is nog geen jaar (volgende maand), maar aangezien mijn vriend gisteren de diagnose reuma heeft gekregen is het voor ons verstandig om zo snel mogelijk ons gezinnetje compleet te krijgen. En aangezien het de vorige keer ook een jaar en 3 maanden geduurd heeft voor ik zwanger werd, gaan we er maar gewoon weer voor.

Mijn vruchtbare dagen zijn al geweest en ook nog eens volledig benut! Het carnavalsweekend was Bram uit logeren bij opa en oma en hebben wij de beest uitgehangen. Geheel tegen onze regels (toen nog) in hebben we de condooms laten liggen en achteraf blijkt dat een goede keuze te zijn geweest.

Ik ben heel erg benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren. Mijn NOD is trouwens 27-2

Ik wens iedereen hier superveel succes en vooral degenen die al wat langer bezig zijn. Ik weet nog zo goed hoe ik me voelde toen het allemaal niet zomaar ging.
  donderdag 18 februari 2010 @ 23:25:54 #51
12913 GreatWhiteSilence
pi_78165164
Welkom Sugarsnap, ik hoop dat het snel raak is bij jullie.
Wat een ellendig bericht om te krijgen. Ik weet uit ervaring hoe het is als je eigen lichaam zich tegen je keert...

P.S. als ik op dat 'ronde 1 voor nummer 2'-linkje klik, komt er een hoop onzin op mijn scherm te staan...
  donderdag 18 februari 2010 @ 23:32:18 #52
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78165702
hmmm bij mij komt er dan mijn ticker te staan...
Ga het morgen allemaal ff uitzoeken en ik ga nu J. maar achterna naar bed. Geen spannende dingen vandaag, hij heeft gisteren 2 steroiden injecties gehad en is niet helemaal fit nu

Welterusten
pi_78166672
Ik kom me ook maar eens aanmelden hier....sinds 1 januari gestopt met de pil...menstruatie verliep wat vreemd ervoor, zodoende dat ik pas op 29 januari voor het eerst echt goed ongesteld werd, en flink ook! M'n lichaam heeft die maand flink moeten ''ontpillen''...hormonen die raar deden enzo... Volgens mijn berekeningen zou mijn NOD 1 maart moeten zijn...ben benieuwd! Dus hallo allemaal
Back in business.
pi_78167182
Welkom allemaal!! En veel succes!

En over hyves, tja ik zit met hetzelfde "probleem" iedereen om me heen is zwanger of net bevallen. Ook nog best veel mensen die altijd riepen geen kids te willen of nog lang niet. Dan is dat soms wrang om te zien terwijl mijn lief en ik dit al wel heel lang willen. Vandaar dat ik ook niet zoveel meer op hyves te vinden ben. Daar komt nog bij dat ik me dood irriteer aan al die meiden die alle kwaaltje te pas en te onpas posten bij hun WWW. Ik ga daar zooo voor zorgen dat ik dat echt niet ga doen mocht ik zwanger worden! Er is er zelfs 1 die al heel de week elke dag post wanneer ze diaree heeft en wanneer niet...hallo WHO CARES!

Maargoed, ben natuurlijk wel blij voor anderen, maar al die verhalen en vooral wat ik al zei van mensen die heel hard riepen geen kids te willen. Bah!

Voor de meiden die op 9 maanden beurs waren vandaag, hoe was het??
pi_78172986
Welkom en succes Sugarsnap en Shirley.
Mijn beste vriendin heeft ook reuma maar kan daar goed mee overweg dankzij die injecties.
Ik hoop dat ze bij jouw vriend net zo goed aanslaan.
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:56 schreef Suuz_ het volgende:
Daar komt nog bij dat ik me dood irriteer aan al die meiden die alle kwaaltje te pas en te onpas posten bij hun WWW. Ik ga daar zooo voor zorgen dat ik dat echt niet ga doen mocht ik zwanger worden! Er is er zelfs 1 die al heel de week elke dag post wanneer ze diaree heeft en wanneer niet...hallo WHO CARES!

Onthyven!
pi_78174234
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:56 schreef Suuz_ het volgende:
Welkom allemaal!! En veel succes!

En over hyves, tja ik zit met hetzelfde "probleem" iedereen om me heen is zwanger of net bevallen. Ook nog best veel mensen die altijd riepen geen kids te willen of nog lang niet.
Dat hebben wij ook steeds gedaan (lees:gelogen). Als heel veel gevraagd wordt wanneer je nou eens aan kinderen gaat beginnen, terwijl je maar een keer in de 2 of 3 maanden ongesteld wordt, dan wordt het ook best pijnlijk, eigenlijk al vrij snel. En dan zeg je dat soort dingen ook wel eens uit zelfbescherming. Wij hebben steeds gezegd hier voorlopig nog niet aan te denken. Dit resulteerde uiteindelijk ook in een grote huilbui bij een van mijn vriendinnen toen ik haar vertelde zwanger te zijn. Ze had gedacht dat wij daar nog lang niet aan dachten (eh.. duh, ik ben 31) en zij toch minstens eerst zou zijn. Terwijl ze nog niet eens zijn gestopt met anticonceptie. Ik kreeg bijna het gevoel me te moeten excuseren en schuldig te moeten voelen dat ik zwanger was... Dat was ook niet echt leuk. Ik bedoel dit niet lullig hoor, maar soms weet je niet wat er achter zo'n verhaal steekt. Dat was het eerste wat ik bij jou verhaal dacht, tenminste.
quote:
Dan is dat soms wrang om te zien terwijl mijn lief en ik dit al wel heel lang willen. Vandaar dat ik ook niet zoveel meer op hyves te vinden ben. Daar komt nog bij dat ik me dood irriteer aan al die meiden die alle kwaaltje te pas en te onpas posten bij hun WWW. Ik ga daar zooo voor zorgen dat ik dat echt niet ga doen mocht ik zwanger worden! Er is er zelfs 1 die al heel de week elke dag post wanneer ze diaree heeft en wanneer niet...hallo WHO CARES!
Klachten posten in www doe ik ook niet nee. Vind ik ook wel heel erg maf eigenlijk...
quote:
Maargoed, ben natuurlijk wel blij voor anderen, maar al die verhalen en vooral wat ik al zei van mensen die heel hard riepen geen kids te willen. Bah!
Ik ga geen sorry zeggen...
quote:
Voor de meiden die op 9 maanden beurs waren vandaag, hoe was het??
Veel te druk.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:43:31 #57
12913 GreatWhiteSilence
pi_78177819
Ik heb net gehoord dat een nichtje van me zwanger is. Haar eerste zal dan net een jaar zijn als nr 2 zich aandient. Volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling...

Hier alweer een negatieve test. Of ik zit nog steeds te vroeg te testen, dat ik dus meteen klachten kreeg bij de innesteling, of ik ben gewoon niet zwanger... Maandag dus maar eens naar de dokter...
pi_78180360
9-maanden beurs was erg druk, maar ook wel erg leuk, leerzaam en gezellig. Heb gelukkig geen last gehad van hormonen en zo! Vriendinnetje moest wel ff gaan zitten, werd ineens niet lekker en trok wit weg. Ze heeft ook al een tijdje last van lage bloeddruk en laag ijzer, dus heb dr maar gelijk op een stoel geplant haha.

Hier wordt het steeds gekker (en stiekem hoopvoller ) Heb natuurlijk al sinds maandag pijnlijke (en megagrote) boobies. Maar ben nu ook al 2 dagen kotsmisselijk, vooral 's ochtends. Ging hier op et werk nog maar net goed. Gisteren op de beurs ging het ook pas rond 14.00 weg en nu trekt het ook langzaam weer weg.
Ben ook onwijs moe!

Gaan jullie allemaal ff voor mij duimen? ik kan namelijk pas volgende week zaterdagochtend testen ....
pi_78181535
Ikke ga heeeeel gard duimen
pi_78190936
Sugarsnap en Shirley welkom, ik hoop dat het allemaal een beetje snel lukt en jullie dus asap naar Z&G zijn.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:28:46 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78191526
OP is aangepast, dank je Soneal!

Shirley! Hi! Succes!
Sugarsnap uiteraard ook, maar ik 'ken' Shirley nog van eerder, vandaar.
pi_78191730
Nieuwe dames, welkom!

En danic, ik zal voor je duimen hoor.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:21:49 #63
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78193270
Ik kom ook maar eens melden hier.

Net als Sugarsnap is mijn dochter ook volgende maand 1 en ben afgelopen week voor het eerst ongesteld geworden Dus ben er helemaal klaar voor, en we willen graag een tweede. (Hoogste tijd volgens oma, want die vindt dat de man veels te beschermend is tov de dochter... Hoopt dat een tweede daar wat verandering in brengt )

Maar Sugarsnap, wat een ontzettend vervelend nieuws! Veel sterkte, en veel succes!
Ook andere dames succes natuurlijk!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_78203843
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:09 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook steeds gedaan (lees:gelogen). Als heel veel gevraagd wordt wanneer je nou eens aan kinderen gaat beginnen, terwijl je maar een keer in de 2 of 3 maanden ongesteld wordt, dan wordt het ook best pijnlijk, eigenlijk al vrij snel. En dan zeg je dat soort dingen ook wel eens uit zelfbescherming. Wij hebben steeds gezegd hier voorlopig nog niet aan te denken. Dit resulteerde uiteindelijk ook in een grote huilbui bij een van mijn vriendinnen toen ik haar vertelde zwanger te zijn. Ze had gedacht dat wij daar nog lang niet aan dachten (eh.. duh, ik ben 31) en zij toch minstens eerst zou zijn. Terwijl ze nog niet eens zijn gestopt met anticonceptie. Ik kreeg bijna het gevoel me te moeten excuseren en schuldig te moeten voelen dat ik zwanger was... Dat was ook niet echt leuk. Ik bedoel dit niet lullig hoor, maar soms weet je niet wat er achter zo'n verhaal steekt. Dat was het eerste wat ik bij jou verhaal dacht, tenminste.
[..]

Klachten posten in www doe ik ook niet nee. Vind ik ook wel heel erg maf eigenlijk...
[..]

Ik ga geen sorry zeggen...
[..]

Veel te druk.
Ik begrijp je, en daarvoor excuses. Mag natuurlijk niet iedereen over 1 kam scheren, waar ik normaal ook echt tegen ben. Daarintegen zegt dat niet dat ik het niet bloedirritant vind dat veel mensen om me heen "ineens" zwanger zijn terwijl ze zelf heel hard geroepen hebben er nog lang niet aan toe te zijn (te pas en te onpas) Voor mensen die dan al geruime tijd bezig zijn om zwanger te worden en dit ook écht heel graag willen, is dat echt moeilijk om te horen.

En ik snap helemaal hoe vervelend het kan zijn als mensen in je omgeving steeds vragen of er nog geen kinderen komen bij jullie. Ik schreeuw ook echt niet van de toren dat ik bezig ben om zwanger te worden, dat gaat niemand wat aan behalve mijn lief en ik. (en jullie natuurlijk) maar zodra ik even niet lekker in mijn vel zit of misselijk ben of geen bakje koffie wil op mijn werk, gaan mensen er al vanuit dat ik zwanger ben.

Dus ik snap je wel, maar blijf het toch moeilijk vinden. Al gun ik natuurlijk iedereen het geluk van zwangerschap en een kindje mogen ontvangen.
pi_78211783
Ook op de beurs geweest.. Was erg leuk, druk en intersessant 9 maandenbeurs niet heel lang over geweest.. wel alle stands bekeken en informatie verzameld. Wij weten het zeker, wij willen een draagdoek.
Verder ook over hhbeurs gelopen, heerlijke massagekussen gekocht..

Nieuwe dames: welkom
pi_78220071
Welkom en veel succes Basboussa.

Danic:
pi_78221463
Basboussa, veel succes
pi_78221711
Basboussa welkom en succes

Wat zijn jullie snel met proberen voor # 2 trouwens
Ik zie het in Z&G ook veel; snel 2 achter elkaar, maar moeders zijn tegenwoordig met de eerste gemiddeld ook ouder, en als je tijdelijk minder gaat werken dan is het natuurlijk wel zo handig dat tijdelijk zo kort mogelijk te houden.
No offence overigens, ik ben gewoon van een andere generatie
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:49:44 #69
12913 GreatWhiteSilence
pi_78222079
Succes Basboussa en Shirley!

Hier is alles onveranderd, al lijk ik wel wat meer last te krijgen van mijn klachten: in ieder geval meer misselijkheid.
pi_78222278
Bij jou zit er ook wel bovengemiddeld veel tijd tussen, Soneal.
Vanzelfsprekend ook no offence natuurlijk.
pi_78222486
Ja, ik realiseerde me net ook dat ik geen enkel recht van spreken heb met die 18 jaar ertussen
Ook niet bepaald representatief voor mijn generatie trouwens
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:22:49 #72
12913 GreatWhiteSilence
pi_78223055
Volgens mij is het vrij gebruikelijk om een jaar te wachten en daarna weer 'aan de slag' te gaan als je een tweede wilt. Er zijn er genoeg die zelfs sneller zijn dan dat.
pi_78223167
Hier zou er toch langer gewacht worden (als in: de oudste zou toch 2,5 jaar moeten zijn tegen dat de jongste komt ). Maar er is natuurlijk nog geen sprake van een tweede hier
pi_78224435
Sugarsnap en Shirley welkom

Enne Danic spannend zeg! ik duim heel hard hoor, ik duim voor iedereen die het nodig heeft heel hard.
pi_78225585
oké, tijd voor 'domme' vragen:
als je last hebt van misselijkheid, heb je dat dan iedere dag of af en aan??
enne....dat temperaturen, ik denk ga voor de grap es kijken (misschien nog een signaal...). ik temp als ik gelijk uit bed kom, maar dat zijn verschillende tijden. Heb het nu 2 dagen gedaan: gisteren om 06.15 was temp 36.9, vanmorgen om 09.00 was het 37.2
Kan ik hier wat mee of ben ik mezelf voor de gek aan het houden??

(kan niet wachten tot volgende week!)

[ Bericht 8% gewijzigd door danic op 20-02-2010 12:51:40 ]
pi_78225847
Je kan er pas echt wat mee als je het elke dag op dezelfde tijd doet voordat je opstaat. En dan liefst ook nog eens op ongeveer dezelfde tijd naar bed bent gegaan en niet naar de wc geweest.
Maar over het algemeen kun je van deze 2 temperaturen wel stellen dat ze redelijk hog zijn. En een hoge temperatuur houdt in dat je eisprong is geweest. Dat is het enige wat je ermee kunt zeggen.
Nu is het wel zo dat zwangeren vaak een nóg wat hogere temperatuur hebben, maar om dat te weten moet je gewoon meerdere cyclussen getemperatuurd hebben. Zwanger of niet kun je aan de hand van deze temperaturen dus echt niet zeggen.
Wat je wel zou kunnen doen is vanaf nu steeds tempen.. als je dan op en na je NOD nog steeds ee hoge temp hebt dan bestaat de kans dat je zwanger bent... de temp gaat namelijk net voor je menstruatie weer naar beneden.
pi_78230038
oké, dus je temperatuur blijft hoog tot je menstruatie? Dat wist ik niet. Ben benieuwd!
Iemand nog wat info over die misselijkheid? Misschien mensen met ervaring?
pi_78231018
BE! Jaaa...nu is het bij mij ook zover hoor!
En succes iedereen!
Back in business.
pi_78231091
Shirley, begrijp ik het goed, ben je zwanger???
gefeliciteerd meid!
pi_78234210
Ik temp nu elke dag tussen half 7 en 7 uur. Ik zet er zelfs mijn wekker voor. Tot nu toe elke keer 36,2 of 36,4. Ben benieuwd of hij straks werkelijk omhoog gaat met de eisprong. Die er deze dagen aan zit te komen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:40:44 #81
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78238394
bij ons is de keuze voor snel een 2e vooral gebaseerd op de diagnose reuma voor J. en de vorige keer duurde het ook een jaar en 3 maanden voor ik zwanger was. Als dit nu weer het geval is, zit er toch nog 3 jaar tussen en dat vind ik persoonlijk al vrij lang.
Met mijn leeftijd heeft het weinig te maken. Ben nog een jonge blom van 25

Veel succes Basboussa en Shirley!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:54:31 #82
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78241154
Net als Sugarsnap ben ik ook nog 'vrij' jong. 27 nu, en heb gewoon niets beters te doen dan kinderen maken...

(Oftewel, ik heb geen baan, of carriere, studie, of andere verplichtingen. Dat zit er niet in voorlopig, helaas. Voor ons is het wel zeker dat we graag een wat groter gezin willen, dus destemeer reden om het gewoon weer te proberen. En kijken waar het schip strand... En dan misschien later wat meer carriere voor mij. Zoiets?)

Danic, ik weet niet van misselijkheid enzo. Volgens mij is dat zo persoonlijk. Ik kan me er niets meer van herinneren, ik 'wist' gewoon dat ik zwanger was. En was ook wel goed misselijk, maar wanneer dat kwam? Volgens mij pas nadat ik overtijd was.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:03:53 #83
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78245724
Danic, ik ben nooit misselijk geweest. Ik had wel dat ik tijdens de eerste 12 weken op tijd iets moest eten anders voelde ik me zeer gammel, maar dat kwam pas na een week of zes. Ik had voor mijn posi test geen enkele verschijnsel. Ik zat toen op een ander forum en daar kwam het er op dat je met een ovulatietest ook positief kon testen op zwangerschap. En omdat ik op mijn 'NOD' zat (tussen aanhalingstekens vanwege PCOS en geen medicijnen) heb ik er 1 gedaan en het streepje knalde eraf. Daarna een zwangerschapstest en die was ook posi. Achteraf bleek ik toen 3 en een halve week zwanger te zijn.
Het resultaat daarvan ligt nu heerlijk boven te slapen na een zeer vermoeiende dag.
pi_78258778
Danic: temp blijft hier hoog tot dag van menstruatie. Voorbeeld afgelopen 2 cyclussen:
37.0 36.9 37.0 36.6 en toen ongesteld
afgelopen keer 37.1 37.0 36.7 en ongesteld
Temp zegt helaas ervoor niet zoveel behalve dat eisprong geweest is. Misselijkheid geen ervaring mee, sommige hebben het wel, andere niet. Succes

Hier overburen bij de 2de begonnen toen nr 1 6 maanden was. Beide 40 geworden en wilde graag nog een 2de.
pi_78268536
Klopt, de temperatuur bijft idd hoog, maar toen ik in november zwanger was, was er wel een moment dat de temperatuur nog weer een treetje hoger hoog bleef (klinkt een beetje vaag maar het plaatje is hopeljk meer waard dan deze paar woorden )

Klikbaar

Het is na de innesteling niet meer onder de hoogste temperatuur van voor de innesteling geweest.
pi_78271027
Hoe plaats je zo'n plaatje Soneal?
Want ik wilde wat vragen over mijn grafiekje maar heb geen idee hoe ik die kan laten zien?
pi_78274307
Rechtsklikken op het plaatje (ik heb wel een homepage gemaakt bij FF) en dan bij eigenschappen de url selecteren en kopieren

Ik zal even proberen of het ook lukt bij m'n "gewone" plaatje, maar zo niet dan zegt dat nog niets want misschien kan het omdat ik een homepage heb?

Edit: geprobeerd en het kan idd niet met het plaatje vanaf je chart, want dan is het geen afbeeldingsbestand, dus eerst een homepage aanmaken, daar even de chart(s) inzetten waarvan het geen probleem is dat het openbaar is, en dan de link uit de homepage plukken.
pi_78287840
Danic domme vragen bestaan niet hoor onzin

Geen idee eigenlijk.
Hoop niet voor je dat je het lang hebt want dat is natuurlijk nooit prettig.
pi_78293914
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:09 schreef danic het volgende:
oké, dus je temperatuur blijft hoog tot je menstruatie? Dat wist ik niet. Ben benieuwd!
Iemand nog wat info over die misselijkheid? Misschien mensen met ervaring?
Inderdaad blijft je temperatuur hoog tot aan je menstruatie, of omdat je zwanger bent, dat kan natuurlijk ook
Ik werd pas misselijk bij week 6. Volgens mij is er eerder meestal ook nog niet genoeg HCG om misselijk te worden. Maar iedere vrouw is wat dat (en al het andere rondom zwangerschap en cycli) betreft toch weer anders.
  maandag 22 februari 2010 @ 10:24:40 #90
258612 nytar
boys boys boys
pi_78294854
Over het temperaturen, ik heb altijd gewoon getemperatuurd wanneer ik wakker werd, het kwam regelmatig voor dat ik een uur voor de wekker al wakker was en als je dan tot "de juiste tijd" wacht klopt je grafiek ook niet meer. Bij mij werkte het dus het beste als ik een beetje kon denken (dus half wakker was) gelijk mn temperatuur te meten.
pi_78295861
Ik ben nooit eerder wakker dan mijn wekker Dus ik temp altijd om half 7/7 uur
  maandag 22 februari 2010 @ 11:00:50 #92
258612 nytar
boys boys boys
pi_78295946
Wat een geluk! Ten tijde van het temperaturen werd ik gerust om 6 uur wakker...
  maandag 22 februari 2010 @ 11:34:15 #93
12913 GreatWhiteSilence
pi_78297154
Nou, de dokter wist er verder ook niet wat ze er nu mee aanmoest. Ook daar een negatieve test, dus het zullen wel gewoon 'opstartproblemen' zijn. Ik hoop dat het snel over is.
pi_78297525
Nytar: krijg jij voor jezelf wel een duidelijk overzicht ondanks dat je niet altijd op gelijke tijden temperatuurt?
Want dan is het misschien toch iets voor mij (heb het de afgelopen dagen alleen ff voor de grap uitgeprobeert, dus wie weet)
Heb hier trouwens het idee dat ik gewoon 5 dagen te vroeg ongesteld wordt. Verklaard ook wel waarom ik zo vroeg al 'kwaaltjes' had.
ff afwachten dus....
pi_78299101
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:45 schreef danic het volgende:
Nytar: krijg jij voor jezelf wel een duidelijk overzicht ondanks dat je niet altijd op gelijke tijden temperatuurt?
Want dan is het misschien toch iets voor mij (heb het de afgelopen dagen alleen ff voor de grap uitgeprobeert, dus wie weet)
Heb hier trouwens het idee dat ik gewoon 5 dagen te vroeg ongesteld wordt. Verklaard ook wel waarom ik zo vroeg al 'kwaaltjes' had.
ff afwachten dus....
ook al te vroeg? das wel gek zeg, hebben we dat met een aantal.
Ik ga nog even keihard in de duim stand voor jou wie weet helpt het net genoeg en heb je leuk nieuws over een paar dagen.
pi_78299179
ik hoop het ook
Vorige maand had ik ook al een week van tevoren last van licht bloedverlies en verkleurde afscheiding, dus wellicht is het nu hetzelfde als vorige maand. Het zet nog niet echt door. Maar het bekende gevoel is er, dus ik verwacht helaas geen goed nieuws...
pi_78299224
Vroege vogels allemaal

Ik duim nog even hard dat je gewoon lekker zwanger ben!

Mijn temperatuur is nog steeds laag, geen verhoging, dus nog geen eisprong? Ik voel ook nog geen steken, dus kan wel kloppen. Ik heb wel flink geklust dit weekend, niet voor het moetje, maar FFF.

Komende dagen wel even echt klussen Want als het goed is komt mijn sprongentje eraan
Poging 6, dus hoop dat het lukt deze keer

In november bevallen lijkt me een leuke maand! December zie ik niet zo zitten

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2010 12:38:17 ]
pi_78300298
Ik ga gewoon weer van 28dagen cyclus uit en ga rond de 24ste dan beginnen met die ovulatie strips, spannend
pi_78302429
Er zet bij mij nog niets door, dus blijf alsjeblieft gewoon duimen voor me, hoop dat het helpt.
  maandag 22 februari 2010 @ 14:59:21 #100
258612 nytar
boys boys boys
pi_78304912
@danic: ik heb 2 cyclussen getemperatuurd, de eerste keer op vaste tijd en dat ging van hot naar her, sloeg helemaal nergens op. De 2de cyclus op het moment dat ik wakker werd en daar kwam 2 en een halve week laag uit, toen keurig een eisprong en daarna 3 weken hoog. Eenmaal bij de dokter kreeg ik te horen dat ik naar huis mocht gaan om de testen (dat durfde ik eerst niet, had te veel negatieve testen al gehad) maar volgens de dokter kon het niets anders zijn, want ik had allang ongesteld moeten worden....ondertussen dus 20 weken zwanger
pi_78306275
dus aan jou verhaal te lezen, maakt het du sniet uit?
  maandag 22 februari 2010 @ 15:38:42 #102
258612 nytar
boys boys boys
pi_78306516
volgens mij niet echt nee, het belangrijkste is gewoon dat je als aller aller allereerste wat je doet als je wakker wordt die temperatuur opneemt...
  maandag 22 februari 2010 @ 15:41:27 #103
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78306614
Charmed_angel, ik zette wel een wekker. Kleine moeite toch, even tempen en je slaapt zo weer verder.
pi_78307072
Als er een half uurtje verschil in zit, maakt het niet zoveel uit, maar als ik in het weekend een paar uur langer uitsliep, kon het wel eens een paar tienden schelen. Het maakt dus wel uit, zeker zo rond je eisprong. Begin van je cyclus (als je toch zeker weet dat je eisprong niet is, kun je het wel een laten als je er rekening mee houdt).
pi_78308083
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:41 schreef mikoxx het volgende:
Charmed_angel, ik zette wel een wekker. Kleine moeite toch, even tempen en je slaapt zo weer verder.
ja zo doe ik het nu ook. En ik kan gelukkig wel verder slapen. Maar het is makkelijker als het niet uitmaakt toch?
pi_78308278
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:17 schreef charmed_angel het volgende:
ja zo doe ik het nu ook. En ik kan gelukkig wel verder slapen. Maar het is makkelijker als het niet uitmaakt toch?
Maar bij de meeste mensen maakt het wel uit. Want ook dit verschilt natuurlijk per vrouw. Maar over het algemeen kun je zeggen dat een half uurtje of een uur niet zoveel uitmaakt, maar een paar uur zeker wel!
Ik temperatuur altijd tussen 6 en 8 uur en dan gaat het prima. Maar in het weekend moet ik dus wel speciaal voorhet tempen de wekker zetten... en dan weer lekker verder slapen!
pi_78309887
Daarom alleen is tempen niks voor mij...als ik van de wekker wakker word ben ik meteen goed wakker en kan ik niet meer in slaap vallen.
pi_78311563
Pff dat tempen vind ik ook niks Ik werk onregelmatig dus heb ook een redelijk verstoord bioritme.
Maargoed alles voor het goede doel he
pi_78314191
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:47 schreef danic het volgende:
Shirley, begrijp ik het goed, ben je zwanger???
gefeliciteerd meid!
Neenee...was het maar zo Ik bedoelde tegen BE te zeggen dat de tijd voor mij ook rijp is....(net als m'n eierstokken )
Back in business.
  maandag 22 februari 2010 @ 21:58:07 #110
273353 Robin_Scherbatsky
You're an idiot......
pi_78322388
Hallo allemaal! Ik heb al af en toe een bericht gepost en schrijf nu maar weer eens.
Ik las het stukje over Hyves en mensen in je omgeving die zwanger zijn en voel me op dit moment zelf ook zo @$#%*#@!!

Ik ben in juli 2009 met de pil gestopt. Werd 6 november 2009 ongesteld, maar daarna heel lang niet.Ik ben eind januari 2010 naar de huisarts geweest en die dacht aan PCO. Ik kon 3 februari terecht bij de gynaecoloog voor een inwendige echo. Mijn baarmoeder en 1 eierstok was schoon en bij 1 eierstok zag ze wat blaasjes. Ze vermoedde niet dat het PCO was, maar sloot het ook niet uit. Dan zou ik eerst ook een bloedonderzoek moeten doen.
Gelukkig werd ik vorige week op dag 103 ongesteld. Ik ga nu ook maar temperaturen. Ik heb in december 3 weken lang ovulatie-testen gedaan, maar daar was niks op te zien. Ik weet dus niet of ik de eisprong heb gemist of er uberhaupt niet een heb gehad.

Ik woon in een nieuwbouwwijk en bij ons in de straat wonen 3 andere stellen. Een is net bevallen en de andere twee zijn zwanger en ik vind het zo moeilijk om blij te reageren!
Afgelopen vrijdag hielden we de verjaardag van mijn vriend. Mijn broertje, schoonzusje en neefje waren erg vroeg en ik was nog boven. Ze riepen of ik even naar beneden wilde komen en ja hoor; mijn schoonzusje is weer zwanger en voor de tweede keer ongepland.
Ik reageerde blijkbaar nogal raar en toen ze vroegen wat er was barste ik in tranen uit. Ik baalde hier erg van, want niemand weet nog dat wij het ook proberen. Ik kan gewoon niet meer blij reageren!
Vanavond waren ze van plan het aan mijn moeder te gaan vertellen. Net belde ze me al, maar ik heb niet opgenomen. Zij is natuurlijk door het dolle en ik kan gewoon niet blij reageren, omdat ik niet weet of het bij ons ooit gaat lukken.
Finally together with Barney Stinson!
pi_78332831
Welkom terug Robin.

Gaan er nu meer onderzoeken plaatsvinden bij de gyn of moet je nog even afwachten?
pi_78333717
Robin, ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt meid... wanneer komen de testen en onderzoeken? het is nog niet verkeken meid, misschien duurt het wat langer, misschien ook niet, je bent nu 7 maanden aan het proberen, en dat valt nog binnen het gemiddelde van een jaar... (ook als je lang niet ongesteld wordt... ik denk aan bijvoorbeeld MinnieMin/Djenneke) Ik hoop dat je gauw wat meer zekerheid krijgt, want dan is er ook ruimte voor het gevoel van blij kunnen zijn voor een ander... sterkte hiermee, want makkelijk is het niet.

ik heb een hoop nieuwe mensen gemist... welkom allemaal!
ik post veel in het andere topic nu (moeilijk zwanger worden/blijven) maar de tussenstand is dat het nog steeds niet is gelukt hier. ik heb nog 1 ronde IUI te gaan, en dan gaan we door met IVF.
voor iedereen die het even nodig heeft!
pi_78336372
Wat een ellende Robin, ik kan me voorstellen dat het allemaal erg hard aankomt, zeker zo'n tweede ongeplande zwangerschap

Mijsje, hier ook nog een
pi_78336819
Weet je wat nog veel irritanter is??

Je schoonzusje die ongepland zwanger is en dat iedereen vraagt: Je bent zeker wel jaloers? Was jij het maar he?
pi_78336928
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:31 schreef charmed_angel het volgende:
Weet je wat nog veel irritanter is??

Je schoonzusje die ongepland zwanger is en dat iedereen vraagt: Je bent zeker wel jaloers? Was jij het maar he?
Darn, wat onbeschoft

Ik zou trouwens gewoon antwoorden met "ja inderdaad, wij zijn ook al even bezig maar het lukt niet, fijn dat je zo invoelend bent dat op te merken"
pi_78337526
Toen was er nog geen sprake van. ik wilde heel graag, en dat wist iedereen, alleen mijn man wilde toen nog niet.

Was januari 2009 toen het speelde.
Ik denk dat de geboorte van mijn neefje ook wel heb geholpen, met de beslissing van mijn man Dus ben wel blij dat het allemaal gebeurd is.

Maar ik baalde er wel van, van die kutopmerkingen
pi_78337680
ik ken die opmerkingen ook ja... zelfs via via gehoord dat mensen die heel dicht bij me staan qua familie, dat die rond gingen praten over: nou, ze mag nou onderhand wel eens een kindje krijgen, ze zijn al meer dan een jaar getrouwd...
maar ook op m'n werk en overal eigenlijk... (waarom beginnen jullie niet met een kindje, is zooooo leuk!... en bedankt...)
pi_78338545
Maar vertellen jullie dan niet dat jullie bezig zijn?
Toen ik een paar keer zo'n opmerking heb gekregen, heb ik 'gewoon' verteld hoe de vork aan de steel zit. Je kan het mensen niet echt kwalijk nemen dat ze die opmerking (blijven) maken of die vraag (blijven) stellen als ze niet weten wat er aan de hand is (hoe vreselijk ik het ook vind dat eens je getrouwd bent je verondersteld wordt aan kinderen te beginnen )
pi_78338705
toen nog niet. we waren toen nog in de veronderstelling dat het zelf wel kon, maar dat we gewoon dat jaartje moesten wachten... vrij snel daarna kwam de miskraam en kregen we het hele medische circus erachteraan. vanaf toen heb ik aan mensen om me heen wel verteld hoe het zat, maar niet aan iedereen die zo lomp binnen komt met: nou, zo leuk een kindje, waarom begin je daar ook niet eens mee... (al heb ik wel een keer lomp teruggezegd: nou, zo leuk om ermee te beginnen, maar ja, na 2,5 jaar wachten heb je dat ook wel een beetje gehad he? flapte er zomaar uit...) maar veel mensen nam ik het niet kwalijk hoor was alleen niet zo leuk om steeds te horen. (hoewel dat ook op de een of andere manier went... lijkt het wel)
pi_78338820
Er zijn maar weinig mensen die weten dat wij bezig zijn en dan ook alleen maar omdat ze het rechtstreeks gevraagd hebben.
De mensen in mijn omgeving zijn over het algemeen wel voorzichtig met opmerkingen en vragen trouwens, dat is hier (oosten van het land) gewoon de cultuur denk ik.
pi_78338831
Ah k, ik dacht dat je het nu nog niet vertelde. My bad, sorry.
Maar ik heb er ook nog zo'n uitspraken uitgeflapt hoor. Soms wordt het gewoon een beetje te veel (en nummer 1 is er nog niet en er zijn al mensen die vragen wanneer nr 2 komt, want... één is geen, hé... mijn god wat gaat mijn haar van die uitspraak rechtop gaan staan).
pi_78339070
vragen ze dat echt? jeetje, wat lomp!
( geeft niet hoor, ik zeg het ook nog niet tegen iedereen, maar m'n vrienden, collega's en familie zijn ondertussen wel op de hoogte in meerdere en mindere mate...)
pi_78339822
Ik heb ze het gelijk vanaf het begin af aan verteld. Alleen familie en vrienden weten het, en 2 collega's. De rest van mijn collega's weten het niet.

Maar soms wil ik het gewoon vertellen, ben sommige opmerkingen gewoon zat.

Gister ook weer, wat ziet je huid eruit? Hoe komt dat nou? Tja ik denk van het koude weer, heb ik elk jaar zeg ik. Collega: nee hoor vorig jaar had je dat niet. Dus ik: ik heb echt geen idee. (ja gestopt met de pil kan ik niet zeggen)

Maar soms wil ik dat dus wel gewoon zeggen. Dan weten ze het klaar
pi_78339873
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:24 schreef leonieke het volgende:
(en nummer 1 is er nog niet en er zijn al mensen die vragen wanneer nr 2 komt, want... één is geen, hé... mijn god wat gaat mijn haar van die uitspraak rechtop gaan staan).
KUTopmerking! Ik wil het liefst maar 1 kindje, tenzij het een tweeling wordt Maar als ik kan kiezen, 1!!!! Hahahaha.
Dus als ik zeg, ik wil maar 1 kindje... zeggen ze, 1 kind is geen kind
pi_78340270
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:53 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

KUTopmerking! Ik wil het liefst maar 1 kindje, tenzij het een tweeling wordt Maar als ik kan kiezen, 1!!!! Hahahaha.
Dus als ik zeg, ik wil maar 1 kindje... zeggen ze, 1 kind is geen kind
En dan reageer ik met: sh*t zeg, die mensen die er jaren moeten voor doen om 1 kind te krijgen en daarvoor allerlei behandelingen moeten doorstaan, die hebben het ook niet goed voor elkaar. Want dan is het gelukt, hebben ze nog geen kind
En dan wordt het meestal stil
pi_78341152
doe je goed! echt hoor, hoe onnadenkend sommige mensen kunnen zijn... dat je het zegt over eieren, oke... maar over kinderen dat gaat echt te ver!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:18:32 #127
273353 Robin_Scherbatsky
You're an idiot......
pi_78343313
Bedankt voor jullie steun!
Doet een mens echt goed!
En sorry voor mijn geklaag, terwijl sommigen van jullie al veel langer bezig zijn.

Ik wil nu even geen bezoekjes meer brengen aan de gynaecoloog, maar eerst maar eens temperaturen en als ik wat regelmatiger ongesteld wordt ovulatie-testen. In juli ben ik een jaar gestopt met de pil en dan zien we wel weer verder......

Soneal, toen ik hier een paar maanden geleden keek was je toch zwanger? Is het misgegaan?

Ons wordt af en toe gevraagd naar of we kinderen willen, maar dan zeggen we altijd 'Ja hoor, ooit.'
De beide oma's van mijn vriend en mijn schoonmoeder kan ik soms wel achter het behang plakken. Die maken altijd van die leuke opmerkingen.
Oma: Al mijn kleinkinderen hebben al kinderen. Alleen bij jullie duurt het zo lang...........
Finally together with Barney Stinson!
pi_78346243
Robin: ik heb ook een tijdlang deze vragen gehad. Echt regelmatig kregen ze me aan het huilen, ook in het openbaar.
Af en toe had ik er schijt aan dat ik dan midden in een restaurant zat te janken .
Bij mij was de situatie wel anders: ik wilde graag kinderen, mijn vriend zei toen nog: wie weet ooit, maar misschien ook nooit. Best pijnlijk dan als er steeds naar gevraagd wordt.
Op een gegeven moment heb ik aan mijn moeder gevraagd dit niet meer te doen en dat het waarschijnlijk ooit wel goed komt, maar dat dit te pijnlijk is. Mijn vriend heeft zijn moeder toen even op d'r plek gezet door subtiel (not!) te vragen er over op te houden!
Sindsdien ze ook niet meer gehoord, heel lief van ze.
Soms is het voor familie/vrienden ook niet duidelijk hoe pijn het doet als ze vragen stellen of opmerkingen maken. Zelfs niet als je ervan moet huilen (dat blijkt dus). Rechtdoor zee vragen er over op houden kan dan echt helpen.

En nu houden we het lekker geheim hihi . Des te groter de verrassing straks!
pi_78354672
Hoeveel dagen na je nod kun je het beste gaan testen? Ik dacht zelf aan een dag of 4/5.

Heb anderhalve week geleden (toen ik dacht dat mijn eisprong ongeveer was) 5 dagen een vreemd opgeblazen gevoel gehad. Gister was mijn nod en behalve wat krampjes niks te zien. Ik ben er bloednerveus van pffff!!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:32:37 #130
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78356123
Je kunt op je NOD al testen, met sommige testen al ervoor, maar dat zou ik niet doen

Pfff, ik moet nog tot zaterdag/zondag wachten, maar heb met toch pijn in mijn boobies en 's avonds een opgeblazen gevoel. Ik weet dat het niets hoeft te betekenen, maar vind het wel vaag dat ik nooit ergens last van had en nu we er voor gaan ineens wel
pi_78356151
Als je zo bloednerveus bent doe je toch gewoon al een test! dat kan best. Je schijnt zelfs al 2 dagen voor je nod te kunnen testen, alleen lijkt me dat niet nodig.
Als je een dag 'overtijd' bent kun je best al testen hoor.
Je test reageert op het hormoon dat tijdens je zwangerschap wordt aangemaakt (hcg als ik het goed heb). hoe verder je in je zwangerschap zit, hoe meer van dat hormoon. Maar in principe zou je nu al een antwoord moeten kunnen krijgen.
Zou dan wel 's ochtends testen.
Is de test negatief maar blijft je ongesteldheid uit, dan kun je voor de zekerheid na een week nog een test doen.

Heel veel sterkte, ik zal voor je duimen
pi_78356445
Voor NOD testen zou ik persoonlijk niet doen. Als hij negatief is, ga je jezelf toch maar wijsmaken dat je natuurlijk te vroeg getest hebt en dat je dus misschien wel zwanger bent. Een gerustgesteld gevoel ga je alleen maar krijgen als hij positief is, niet als hij negatief is.
En wat positief testen betreft op je NOD bleek uit een bloedtest bij mij dat ik niet zwanger was terwijl ik binnenkort toch echt moet bevallen. Het ene lichaam maakt later zwangerschapshormoon aan dan het andere.
pi_78360322
Robin, wat een vervelend verhaal joh. Kan me best voorstellen dat je ervan baalt hoor.
7 maanden bezig is nog niet zo raar, maar ik had zelf rond die tijd ook al cyclusproblemen, en ik weet dus uit ervaring dat dat helemaal niet fijn is, omdat je gewoon weet dat de kans groot is dat het wat langer duurt dan normaal... Maargoed, dat hóeft natuurlijk niet, en ik hoop voor je dat het bij jou ook alsnog snel lukt! Of dat er in ieder geval duidelijkheid komt.

Ik had trouwens laatst een vriendin die zei dat we dan maar wat meer moesten oefenen... ze bedoelde het goed, maar dan zie je inderdaad maar weer dat sommige mensen gewoon niet door hebben dat kinderen krijgen niet altijd vanzelf gaat...
pi_78361417
Net toch nog even snel test wezen halen. Hij was negatief....geloof ik. We zagen heeel vaag een plusstreepje door de dikke -. We gaan er maar vanuit dat het niet gelukt is en hopelijk word ik snel ongesteld. Mocht ik vrijdag nog niet ongesteld zijn dan test ik nog eens.
pi_78362044
Je zag een plusstreepje maar je gaat er vanuit dat hij negatief is? Een streep is een streep hoor
pi_78362071
Snoopy, als je een heeeeeel vaag plusstreepje door je vette minstreepje had, raad ik je aan om vrijdag inderdaad nog eens te testen (of een andere dag) maar dan in de ochtend met je eerste ochtendurine. die zou het beste moeten testen... maar ik zou persoonlijk ook niet voor de NOD testen, precies om de reden die Leonieke geeft... ik duim voor je!
pi_78363036
Het was echt een heeeeeeeel vaag streepje. Vandaar dat we eraan twijfelen.
En ik zit dus niet voor maar 1 dag na mijn nod en ben nog nooit overtijd geweest ben altijd stipt op tijd.
pi_78363359
dat heb ik dan verkeerd begrepen van de posts hierboven heb je nog meer tests in huis? je zou morgenochtend kunnen testen, en als je er niet zeker van bent nog een paar dagen wachten, maar ik zou zeker in de ochtend testen... spannend hoor!
pi_78364409
Spannend Snoopy!
Ik duim voor je dat je morgen een duidelijker streepje plast!
pi_78366048
Spannend!!! Heb je geen foto?
pi_78366109
Ow en mannetje is moe en wil niet klussen, en juist nu het moet want mijn eisprong komt eraan. Damn
pi_78366681
Spannend hoor snoopy
pi_78375905
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:15 schreef charmed_angel het volgende:
Ow en mannetje is moe en wil niet klussen, en juist nu het moet want mijn eisprong komt eraan. Damn
Dat zijn de irritantse irritaties vind ik
Onze eitjes zijn zo kort vruchtbaar, daar kan ik altijd zo verdrietig van worden.
pi_78380992
Ben het helemaal met Boepie eens.
Vorige week zelfs nog ff bonje met mn vent hierover omdat hij vond dat het een moetje werd. Ik heb toen wel aangegeven dat er al zo weinig invloed op uitgeoefend kan worden, dus datgene wat ik kan doen om te bevorderen wil ik dan ook met beide handen aanpakken: dus seksen op de goede dagen! Gelukkig begreep manlief dat wel.

Hier van morgen een temp van 36,7 dus ik heb de hoop opgegeven. Op naar de volgende maand
pi_78382409
Gelukkig nog geen eisprong, dat zie ik aan mijn temperatuur, en ik voel nog niks. Dus op zich maakte het gisteren niet uit dat we niet gesext hebben.

Vanochtend wel nadrukkelijk gezegd, dat het vanavond moet
pi_78382564
Hallo allemaal,

mijn vrouw en ik zijn ook bezig met zwanger worden. Op 13 januari heeft mijn vrouw voor het laatst de pil geslikt en we ontdekte 15 februari al zwanger te zijn.

Helaas werden de streepjes maar niet donkerder en uiteindelijk is het de 21ste een miskraam geworden. We gaan nu wel weer vol goede moed opnieuw aan de slag. We weten uiteraard nog niet wanneer we weer vruchtbaar gaan zijn, maar toch.

Nu ben ik dus een man, maar ik zorg er echt wel voor dat we om de dag klussen hoor. Moe of niet, dat maakt mij niets uit, tuurlijk is het niet romantisch en is het een beetje verplicht, maar alles voor het goede doel.

Hopelijk wordt iedereen hier snel zwanger en gaat het voor iedereen een mooi gezond kindje worden!
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
pi_78382681
Een man
pi_78382763
Dank je!

Is dat zo vreemd dan? Ik denk dat ik er zeker zoveel mee bezig ben als mijn vrouw. We willen ook echt heel graag samen een kindje, dan moet je er toch ook samen aan werken?

Als ik dit al niet zou doen, hoe moet dat dan straks als de kleine er eenmaal is?
pi_78382901
Welkom grizzlybear.

Wat jammer van de miskraam.
Hopelijk lukt het snel nog een keer en is het een blijvertje.
pi_78383042
Ik vanmorgen weer getest: een dikke - geen spoor meer van een eventuele + te herkennen. Nu kan ik het even uit mijn gedachten gooien en wachten op ongesteldheid. En zo niet dat testen we over een aantal dagen wel weer .

En vriendlief die te moe is enzo ook gehad vorige maand. Ook hij gaf aan dat het wel heel erg een moetje werd. Wij hebben afgesproken dat we niet meer dingen als 'vandaag moet het hoor!' tegen elkaar gaan zeggen. We benoemen het dus gewoon niet hardop en tot nu toe werkt dat aardig eigenlijk.
Heb ook wel gezegd dat als we er echt voor gaan (en dat doen we) het inderdaad een moetje is anders lukt het waarschijnlijk pas over een lange tijd. Het kan maar duidelijk zijn .
pi_78383322
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:43 schreef grizzlybear het volgende:
Dank je!

Is dat zo vreemd dan? Ik denk dat ik er zeker zoveel mee bezig ben als mijn vrouw. We willen ook echt heel graag samen een kindje, dan moet je er toch ook samen aan werken?

Als ik dit al niet zou doen, hoe moet dat dan straks als de kleine er eenmaal is?
Voor zover ik weet ben jij de eerste man die in dit topic post Vind ik leuk!

Welkom!
Maar wel erg klote van de miskraam.

Mijn man heeft Sarcoidose, is pas weer aan het werk gegaan, voor halve dagen. Dat betekend dat hij sneller moe is, hij zit nu op 70% van zijn longcapaciteit (bij de laatste longfunctietest). Nu is hij weer aan het opbouwen. Tevens zit hij nog aan de prednison.

Dus ja ik gun hem die rust wel, ik wilde perse Schaatsen kijken, en wilde na het schaatsen even lekker klussen. Tja en dat redde hij niet. Ik natuurlijk wel balen. Dit is namelijk poging 6 en vind het wel tijd worden

Maar we hebben alle tijd, vind ik zelf (31 jaar), tuurlijk baal ik ervan dat het nog niet gelukt is, maar er staat toch gemiddeld 7 maanden voor

Ok wat ik nu aan het doen ben is mijzelf moed aan het inpraten hoor! Hahaha want ik had gisteren echt zo dag van.... er is iets mis met mij? Ik DENK mijn eisprong te voelen, maar heb ik wel een eisprong En ik ging gisteren naar bed zo van: Geen goud en ook geen sex Ik wil dat het raak is, NU! November vind ik een mooie maand om uitgerekend te zijn
pi_78383451
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:07 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Voor zover ik weet ben jij de eerste man die in dit topic post Vind ik leuk!

Welkom!
Maar wel erg klote van de miskraam.

[...]
Uiteraard wil je zo snel mogelijk zwanger zijn (en blijven), en je hebt inderdaad nog tijd genoeg.

Wij hebben ook nog wel de tijd hoor, maar ja, vanaf het moment dat we besloten hebben er voor te gaan, duurt alles ineens zo lang. Wachten tot je mag klussen, wachten tot je mag testen... Alles duurt lang.

November is zeker een mooie maand om uitgerekend te zijn, maar ik vind eigenlijk alle maanden op dit moment wel mooi, zolang het maar zo snel mogelijk is

Je moet je man in deze situatie zeker wel de rust gunnen inderdaad en dan snap ik ook zeker wel dat je alleen gaat klussen als het ook echt moet. Heel veel succes!!!!
pi_78383610
Ik vind niet allemaal mooi December lijkt mij echt verschrikkelijk! Hihihi.
pi_78383808
Is toch ook gezellig in december, lekker nog meer feestjes

Ik ben het wel een beetje met je eens hoor, maar ik vind het al geweldig als het allemaal lukt en de maand maakt me dan veeeeeeeel minder uit ineens... (we gaan er zeker geen maand voor overslaan hoor).
pi_78383891
Grizzlybear, welkom

Wij benoemen het hier ook niet in de zin van: vanavond moeten we weer even.
Hebben we vanaf het begin ook niet gedaan trouwens, niet bewust afspraken over gemaakt maar op die manier praten we er niet over. Dat maakt het inderdaad toch net even iets spontaner voor mijn gevoel alhoewel ik er natuurlijk wel erg mee bezig ben, mijn vriend ietsje minder.
Die houdt niet niet zo strak bij wanneer we 'moeten'.
pi_78384056
grizzlybear welkom!
Wat leuk om ook eens een man op het forum te hebben, zo leren we ook eens het standpunt van de andere kant te bekijken!

C-A: voor zover ik heb begrepen staat er dat 50 % binnen 6 maanden zwanger wordt en uiteindelijk 80% binnen een jaar. Dat betekend dus dat er nog 20% overblijft die er langer over doet...
Uiteraard hoopt niemand dat en ik zou het liefst gisteren al zwanger zijn, maar helaas. Maar ik denk zeker niet dat er iets mis is met je

Zeker nu ik vanmorgen zag dat mijn temp met 0,3 graden is gezakt, weet ik eigenlijk wel zeker dat het deze maand niet raak is. Dan maar op voor volgende maand, als het dan raak is ben ik uitgerekend (volgens de rekenmodules op internet) op de verjaardag van mijn zusje. Ben er nog niet achter of dat nou zo fijn is, maar wat grizzlybear ook zegt: ik ga er geen maand voor overslaan!
Het had deze maand wel erg mooi uitgekomen: erachter komen dat ik zwanger ben op de datum dat ik 10jaar samen ben met mn vent, verlof dat aansluit op al geplande vakantieweken....maar helaas!
Trouwens nog geen gezien hoor, dus het kan nog steeds hihi
  woensdag 24 februari 2010 @ 10:40:55 #157
12913 GreatWhiteSilence
pi_78384214
Hmm, vandaag viel me op dat ik totaal geen slijm had, dus dat zou betekenen dat ik net mijn eisprong gehad heb. Misschien een mooi moment om de slijmmethode toe te gaan passen?

Welkom Grizzly. Je valt op het juiste moment binnen: vieze praatjes...
pi_78384457
Welkom Grizzly!

ik heb eergisteren of gisteren zo goed als zeker mijn eisprong gehad. Ovulatietest gaf het aan en trekkerig gevoel, beetje rugpijn enz. Dus de two week wait is nu begonnen, vind het wel eng omdat ik bangt ben dat het weer misgaat, maar probeer positief te blijven.
pi_78384528
Dankjulliewel voor het hartelijke welkom. Als je vragen hebt over hoe ik er als man tegenaan kijk: kom maar op

(Ik moet er wel bij zeggen dat ik wat betreft zwangerschap en babies net een vrouw ben hoor...)

Met de "vieze" praatjes heb ik geen enkele moeite hoor Het hoort er gewoon bij (en ik heb er zelf lekker toch geen last van).

Na onze miskraam (als je daar al over mag spreken als je pas 5 weken zwanger bent), had ik ook wel echt even zoiets van als er maar niets mis is met ons. Maar uiteraard is daar nu nog helemaal geen reden voor om dat te denken. We zijn echt pas NET bezig en het is hoogst waarschijnlijk gewoon super dikke vette pech. Maar toch...

Ik zelf houdt trouwens wel precies bij wat we wanneer moeten doen. Ik heb zelfs een applicatie op mijn telefoon die dat precies in de gaten houdt. (Ja ik ben een echte nerd...) Voor iedereen met (een man/vriend met) een Android telefoon, MyDays is echt ideaal.

Wij zeggen wel gewoon tegen elkaar dat het vanavond weer "moet", we houden er dan ook rekening mee (zo vroeg mogelijk thuis proberen te zijn en op tijd naar boven )
pi_78384681
Grizzlybear welkom hehe leuk een kerel erbij hier! (ook voor handige tips aan ons natuurlijk)

Ik ga beginnen met de ovulatie testjes, ben zo benieuwd of het wat gaat helpen enzo
Spannend!
pi_78384741
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:52 schreef grizzlybear het volgende:

Ik zelf houdt trouwens wel precies bij wat we wanneer moeten doen. Ik heb zelfs een applicatie op mijn telefoon die dat precies in de gaten houdt. (Ja ik ben een echte nerd...) Voor iedereen met (een man/vriend met) een Android telefoon, MyDays is echt ideaal.

Wij zeggen wel gewoon tegen elkaar dat het vanavond weer "moet", we houden er dan ook rekening mee (zo vroeg mogelijk thuis proberen te zijn en op tijd naar boven )
Heb je die ook op de Iphone?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 10:59:43 ]
pi_78384965
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:59 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Je zou FemCal lite kunnen proberen, maar ik heb zelf geen iPhone, dus ik weet niet of deze net zo goed is.

Voor de Android versie (My Days) heb ik een Nederlandse vertaling gemaakt. Dus als iemand die wil hebben, dan laat het maar weten.

Entreri, succes met wachten, dat vind ik zelf het ergste van alles!

Boepie, hopelijk helpt het en ben je nu ook snel hier weg!
pi_78385770
CA, een jaar wachten is een gemiddelde normale wachttijd. dat wil zeggen dat er mensen zijn die eerder zwanger zijn, maar ook zeker mensen die later zwanger zijn, zonder dat er iets aan de hand is... dus dat het gemiddeld met 7 maanden raak moet zijn, is niet zo. bij de huisarts wordt je ook zonder pardon weggestuurd als je nog niet een jaar aan het proberen bent... (tenzij er andere problemen aan de hand zijn, zoals een erg onregelmatige cyclus bijvoorbeeld...)

leuk, een man in dit topic

*weer wegsluipt naar het moeilijk zwanger worden/blijven topic*
pi_78386143
Hoe weet een huisarts dat je nog maar 7 maanden bezig ben
Je kan toch gewoon zeggen dat je al meer dan een jaar bezig ben
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:42:55 #165
12913 GreatWhiteSilence
pi_78386300
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:59 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja
Alleen jammer dat die Iphone zo duur is...
pi_78386357
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja
Niet met een abbo!

Ik heb 100 euro betaald, en ik heb een abbo met internet voor 30 euro per maand
pi_78386418
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:40 schreef charmed_angel het volgende:
als je een beetje eerlijk blijft zeg je dat er gewoon bij... het is echt geen lolletje om naar de dokter te moeten omdat het niet lukt...
pi_78386485
quote:
En dan allemaal vervelende onderzoeken ondergaan die helemaal niet nodig zijn?
Jij liever dan ik hoor.
Ik hou het voorlopig gewoon even bij geduld.
pi_78386556
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja
Nu heb je mijn man wéér een goede reden gegeven om een iPhone aan te schaffen.
En dat kan niet want dan word ik jaloers.
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:52:13 #170
12913 GreatWhiteSilence
pi_78386697
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:44 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Niet met een abbo!

Ik heb 100 euro betaald, en ik heb een abbo met internet voor 30 euro per maand
Ik doe niet aan abo's, ik sms alleen en bel alleen bij hoge uitzondering. Ik denk dat ik hooguit 10 euro per twee maanden uitgeef ofzo, dus een abo is voor mij 600% duurder dan wat ik nu heb.
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:53:12 #171
12913 GreatWhiteSilence
pi_78386740
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:49 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Nu heb je mijn man wéér een goede reden gegeven om een iPhone aan te schaffen.
En dat kan niet want dan word ik jaloers.
Jij kan toch ook een iPhone aanschaffen?
pi_78386786
Ik ben echt verlsaafd aan mijn Iphone, ik wil NOOIT wat anders mee!
Je kan er alles mee! Ik fok nu dus ook op mijn Iphone
pi_78386995
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Jij kan toch ook een iPhone aanschaffen?
Ik bel ook maar voor een tientje per 2 maanden, dus vind het zo'n onzin.
Heb 'm ook voor internet helemaal niet nodig.
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:59:53 #174
12913 GreatWhiteSilence
pi_78387014
Ik zal eraan denken als mijn laptop het begeeft. Werkt het allemaal een beetje lekker? Facebookspelletjes enzo? (Mijn laptop kan die dingen dus niet echt aan, wordt echt heel langzaam... )
pi_78388719
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:54 schreef charmed_angel het volgende:
heerlijk die foon idd
Ga die app toch eens zoeken aanstonds.
pi_78391880
Hallo, ik kom hier toch ook maar weer eens binnen vallen. Kan anders nergens mij ei(!) kwijt.
Guus is nu 1 jaar en we zijn deze week begonnen om voor een tweede te gaan. Willen toch de kids redelijk dicht op elkaar hebben.
Deze week flink geklust, dus we zijn benieuwd. Mijn cyclus is niet meer zo netjes als de vorige keer dat we begonnen, toen was het altijd 28 dagen.

Wat betreft die Iphone, er bestaat gewoon geen leven meer als je zo'n ding hebt volgens mij.....:)
pi_78393712
quote:
Bij een onregelmatige cyclus helpen ze je wel eerder hoor. Ik zat wel bijna tegen het jaar aan, maar werd meteen geholpen. Mijn dokter zei dat het goed was dat ik er nu eens mee langs kwam zelfs.

Gelukkig ben ik toen meteen zwanger geraakt (sterker nog, op de dag af dat ik naar de dokter ging raakte ik zwanger, hoe typisch). En apart genoeg, hoor je dat best wel vaker. Dat zodra er iets gaat gebeuren, er iets wordt gedaan, vrouwen binnen no time spontaan zwanger zijn. Jammer genoeg is het geen garantie natuurlijk... Maar het geeft hoe dan ook wel wat rust, vond ik.
pi_78394256
Heb je trouwens altijd een verhoging rond je eisprong???
pi_78394550
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:56 schreef djenneke het volgende:
Gelukkig ben ik toen meteen zwanger geraakt (sterker nog, op de dag af dat ik naar de dokter ging raakte ik zwanger, hoe typisch).
Mijn dokter is vrouwelijk, dus dat zal mij waarschijnlijk niet gebeuren.
pi_78394819
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:17 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Flauw maar wel leuk
pi_78395079
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:09 schreef Koningin het volgende:
Guus is nu 1 jaar en we zijn deze week begonnen om voor een tweede te gaan. Willen toch de kids redelijk dicht op elkaar hebben.
Deze week flink geklust, dus we zijn benieuwd. Mijn cyclus is niet meer zo netjes als de vorige keer dat we begonnen, toen was het altijd 28 dagen.
Wel spannend dat je nu voor de tweede mag gaan. Wij hebben ook het plan dat zodra de eerste er is we redelijk snel weer gaan voor de tweede, dus ik begrijp je zeer goed.

Wij moeten nu natuurlijk nog flink gaan klussen voor de eerste, dus de rest is nog erg afwachten...
pi_78395181
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:30 schreef grizzlybear het volgende:

[..]

Wij moeten nu natuurlijk nog flink gaan klussen voor de eerste, dus de rest is nog erg afwachten...
Gelukkig is klussen leuk
pi_78396334
Heb ik dat, komen ze ineens 2 dagen eerder
Tis niet eerlijk!!! Schrik me dood op mijn werk!
pi_78396656
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:33 schreef Koningin het volgende:

[..]

Gelukkig is klussen leuk
en zo is het maar net! Verplicht of niet, het blijft toch leuk (en lekker...) Ik dacht dat ik dat alleen als man zijnde zou vinden...
pi_78397163
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:00 schreef danic het volgende:
Heb ik dat, komen ze ineens 2 dagen eerder
Tis niet eerlijk!!! Schrik me dood op mijn werk!
Balen!
pi_78397166
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:54 schreef charmed_angel het volgende:
Ikke ook een iPhone en er verslaafd aan hihi
Meest van de tijd fok ik op mijn iPhone.
Met de app femcal lite ervaring en ik vind niet zo fijn werken! Van de week van telefoon gegooit, manlief gaat nu eigen app voor dit voor mij en de rest van de 'wereld' maken

een man Welkom grizzlybear

Balen danic.. Maar klopt opzich wel dat je bent geworden. Gister al daling en vanmorgen nog meer, dan komt het op die dag.
pi_78397228
Koningin, welkom terug.

Danic, ah nee...jammer hoor!
pi_78397348
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:08 schreef grizzlybear het volgende:

[..]

en zo is het maar net! Verplicht of niet, het blijft toch leuk (en lekker...) Ik dacht dat ik dat alleen als man zijnde zou vinden...
seks is inderdaad lekker en heel fijn!! Mmm hihi
pi_78397488
Welkom Koningin.
Dat Guus maar snel een broertje of zusje mag krijgen.

Jammer Danic.
Dan maar een kerstkindje, die zijn ook leuk.
pi_78399632
Ik ben nu vanaf dag 10 van mijn cyclus bezig met ovulatie testen, tis nu dag 19 en nog geen lachend ei. Ik neem niet aan dat ik voor dag 10 een eisprong heb gehad, dus dit zal wel weer een lange cyclus worden. Ik ben er gewoon teveel mee bezig in mijn hoofd denk ik. Toen ik in November en december even gestopt was had ik wel een goede cyclusduur.
pi_78400757
Ik heb ook niet iedereen in mijn omgeving verteld dat we sinds kort aan het klussen zijn.
M'n beste vriendinnen en een aantal collega's weten het, en wat familieleden van vriendlief's kant, maar ik heb het geeneens tegen mijn ouders of familie verteld.
Wil ik liever ook geheim houden voor hun, des te groter de verrassing is voor ze.
Een tijdlang werd vooral van vriendje z'n familiekant gevraagd wanneer wij ''nou es aan de beurt waren'' maar na steeds negatieve antwoorden zijn ze daarmee gestopt.
M'n moeder zei van de week zelfs nog dat ze denkt dat ik er voorlopig nog niet aan ga beginnen!
Ze moest eens weten....

Ander vraagje...ik snap nog steeds dat hele gedoe met temperaturen rond de eisprong niet. En die pcieze eisprong uitrekenen doe ik volgens mij ook niet helemaal goed.... Zolang m'n cyclus nog niet gelijk is, kan ik het volgens mij niet goed uitrekenen..
Back in business.
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:26:57 #192
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78402246
Even een vraagje tussendoor!

Dit is de eerste keer dat ik meelees met een tweede streepjestopic, en ik heb al een kindje, maar ik begrijp een paar dingen niet zo goed. Ik begrijp dat als je graag zwanger wilt worden dat je er alles aan doet om rond de eisprong te klussen ed, maar waarom grijpt iedereen meteen naar een ovulatietest en temperaturen? (Dames met een zeer onregelmatige menstruatie uitgezonderd) Ik heb dat nooit gedaan, en begrijp ook niet zo goed waarom het meteen als een soort project moet worden aangepakt. Zwanger worden is een wonder, het is geen 1+1=2. Ik vind dat er hier vaak nogal respectloos met het zwanger worden wordt omgegaan. En ik denk dat in veel gevallen er veel te zeggen is voor relaxen, gewoon de natuur een beetje zijn gang laten gaan. Dat is veel fijner voor jou, je relatie (arme mannen) en ook voor het hele zwanger zijn.... Het lijkt wel een soort control-issue hier!

En dan na paar maanden aankomen bij de dokter en beweren dat je al jaren bezig bent. De dokter ziet je aankomen, zeg! Wie houdt je dan voor de gek? En het is met name niet leuk voor de dames die het dus al wel jaren proberen en die dan niet serieus genomen worden door de arts.

Dat wil niet zeggen dat ik niet iedereen veel geluk en succes wens, maar ik snap die hele controle obsessie gewoon niet, met name omdat daar gewoon in de meeste gevallen totaal geen reden toe is.

Wie de schoen past, die trekke hem aan....
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:33:19 #193
12913 GreatWhiteSilence
pi_78402450
Ik denk dat de mensen die het op zijn beloop laten gaan, sowieso niet in dit topic komen, uitzonderingen daargelaten. Die zie je opeens in het Z&G topic.
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:39:10 #194
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78402618
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik denk dat de mensen die het op zijn beloop laten gaan, sowieso niet in dit topic komen, uitzonderingen daargelaten. Die zie je opeens in het Z&G topic.
Denk het ook Maar ik dacht dat er wel een soort middenweg was.. Ofzo...

Wel bewust bezig zijn, maar niet in controle te hoeven zijn... Zoiets?
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:42:10 #195
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78402706
quote:
Heb je inderdaad wel een punt, Ik denk dat mensen die hier komen posten inderdaad bovengemiddeld veel met zwanger worden bezig zijn. Zaak is alleen de realiteit daarbij niet uit het oog te verliezen. Ik ben ook iemand die continu met ovulatietesten in de weer was, dat is mijn controledrang. Het blijft echter een wonder, niets is vanzelfsprekend. Ik word bij wijze van spreken dan wel zwanger van een keertje blazen, maar bij mij ging het daarna 4 keer mis. Ik kan begrijpen dat het voor de nieuwelingen ook erg spannend is en er gebaald wordt als de duivels toch arriveren, maar er in de eerste maanden al heel erg verdrietig of moedeloos van worden is eigenlijk een beetje buitenproportioneel... Maar dat zijn mijn 2 centen...

Wat het neuken op commando betreft, nooit problemen mee gehad en de kerel nog minder.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_78402893
Respectloos Als er zo hierover ons gedacht wordt, dan reageer ik niet liever niet meer!!!!

Ik wil al 10 jaar een kindje, alleen mijn man was er nog niet aan toe, en nu wil hij ook en dan kan het niet snel genoeg voor mij gaan!

En dat is dan respectloos ???? Nou sorry hoor, maar voel me nu echt aangevallen en beledigd.

Lekker boeiend dat wij tempen, lekker boeiend dat wij ovulatietestjes gebruiken? Mogen wij geen inzicht krijgen in onze cyclus???

En ik sex niet alleen rond mijn eisprong, ik sex wanneer ik dat wil, en wanneer mij man dat wil. Zodra ik niet meer ongesteld ben, dan sex ik er op los. Maar dan wil ik dat ook wel rond mijn eisprong!

En nu zijn opeens onze mannen zielig???? Doe effe normaal

Sorry hoor hier kan ik echt kwaad om worden!
pi_78403038
Ongelooflijk, wat hebben jullie veel gekletst!!

grizzlybear, welkom! Inderdaad leuk, een man in ons midden. Mijn man is ook minstens net zoveel bezig met het zwanger worden als ik, maar die praat er niet met anderen over.

Wat betreft het klussen op commando: soms zeg ik niks en verleid ik mijn vent gewoon, maar er zijn ook keren dat ik zeg dat ik denk dat mijn eitje komt... dan weten we dus allebei wel dat het moet, maar leggen we het er iets minder dik bovenop.

En wat betreft die obsessie: Ja, ik vind ook dat sommige mensen wel heel snel in de stress schieten en op ovutestjes terugvallen enzo. En als je dat leest van iemand die 2 maanden bezig is terwijl je zelf al anderhalf jaar bezig bent is dat wel eens irritant...
Maar aan de andere kant: ach, laat iedereen toch doen waar ie zich goed bij voelt! Ik had een onregelmatige cyclus en mij gaven dergelijke dingen veel rust... zo heeft ieder zijn ding..
pi_78403046
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:46 schreef Kolonia het volgende:

[..]

En dan allemaal vervelende onderzoeken ondergaan die helemaal niet nodig zijn?
Jij liever dan ik hoor.
Ik hou het voorlopig gewoon even bij geduld.
Ik zeg niet dat ik dat gaan doen hoor maar vroeg me af hoe hij dan weet, omdat hij het niet kan weten
pi_78403106
Je kunt het obsessief noemen, maar soms is het ook gewoon nodig. Om je cyclus te leren kennen, als je haast hebt omdat je al wat ouder bent, of omdat je zoals ik, vaak in het buitenland zit. Ik ben stewardess en moet al zeker vijf weken van te voren mijn rooster gaan regelen, als je dan niet heel goed uitrekent welke dagen je vruchtbare zijn en maar afwacht, ben ik nooit thuis op de vruchtbare dagen. Als je dan steeds een paar maanden mist, kan het heel lang gaan duren. En die tijd heb ik niet, ik ben bijna 36. Iedereen mag voor zichzelf bepalen hoe hij of zij iets aanpakt. Het is niet aan ons om daar een mening om te geven, toch?
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:54:18 #200
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78403161
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:47 schreef charmed_angel het volgende:
Respectloos Als er zo hierover ons gedacht wordt, dan reageer ik niet liever niet meer!!!!

Ik wil al 10 jaar een kindje, alleen mijn man was er nog niet aan toe, en nu wil hij ook en dan kan het niet snel genoeg voor mij gaan!
Zie je wel wat je schrijft. Het is geen bestelling bij bol.com, toch?

Ik vind het inderdaad een beetje respectloos, dat vind ik, en dat hoef jij niet te vinden, toch? Ik vroeg het me gewoon af. En het feit dat je hier kwaad om wordt, dat vind ik nogal jammer.
pi_78403224
ps Laten we het hier gezellig houden, goed?
En laat iedereen hier in zijn/haar waarde!
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:56:07 #202
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78403234
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:53 schreef IslaBonita het volgende:
Je kunt het obsessief noemen, maar soms is het ook gewoon nodig. Om je cyclus te leren kennen, als je haast hebt omdat je al wat ouder bent, of omdat je zoals ik, vaak in het buitenland zit. Ik ben stewardess en moet al zeker vijf weken van te voren mijn rooster gaan regelen, als je dan niet heel goed uitrekent welke dagen je vruchtbare zijn en maar afwacht, ben ik nooit thuis op de vruchtbare dagen. Als je dan steeds een paar maanden mist, kan het heel lang gaan duren. En die tijd heb ik niet, ik ben bijna 36. Iedereen mag voor zichzelf bepalen hoe hij of zij iets aanpakt. Het is niet aan ons om daar een mening om te geven, toch?
Ja, dat besef ik me ook wel, dat het soms nodig is, en dat hoopte ik ook te zeggen in mijn post Maar ik vind het zo jammer dat veel dames hier die wel de tijd en de ruimte hebben er gewoon niet van genieten en er meteen al zo'n project van maken. Het is zo'n mooie tijd, vind ik! Zo speciaal!
pi_78403327
Ik zeg toch alleen dat het voor mij niet snel genoeg kan gaan?? Damn ik word hier echt kwaad om, ik weet verdomme ook wel dat het niet op bestelling gaat. En vind het jammer dat dat over mij gezegd wordt.

Maar goed dacht dat ik hier mijn ei kwijt kon, anoniem. Maar dan nog worden WE op onze vingers getikt.

Nee sorry hoor maar hier bedank ik voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 19:00:46 ]
pi_78403342
Tja..die tijd is mooi en speciaal....als het lukt. Des te langer het niet leuk, des te minder mooi wordt het en slaat de twijfel toe. Maar ik begrijp je hoor, ik had het ook anders gewild!
pi_78403824
Ik denk dat het gewoon ook afhangt van hoe je in het leven staat. Gevoelsmatig ben ik het eens met Basboussa, maar de één is nu eenmaal anders dan de ander.

Hoe dan ook, gepland of niet gepland, een wonder blijft het toch.
  woensdag 24 februari 2010 @ 19:09:54 #206
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78403868
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:58 schreef charmed_angel het volgende:
Ik zeg toch alleen dat het voor mij niet snel genoeg kan gaan?? Damn ik word hier echt kwaad om, ik weet verdomme ook wel dat het niet op bestelling gaat. En vind het jammer dat dat over mij gezegd wordt.

Maar goed dacht dat ik hier mijn ei kwijt kon, anoniem. Maar dan nog worden WE op onze vingers getikt.

Nee sorry hoor maar hier bedank ik voor.
Goed, ik heb geprobeerd het genuanceerd te zeggen. Als dat niet gelukt is, dan spijt het me zeer. Ik zou het vooral niet zien als aanval, meer als een soort overdenking. Daarom...

En je ei kwijtraken hier? Je hebt die toch hard nodig ?
  woensdag 24 februari 2010 @ 19:19:43 #207
12913 GreatWhiteSilence
pi_78404253
Ik ben zelf nogal van het bijhouden van allerlei dingen, dus ik heb al vanaf het moment dat ik stopte met de pil (begin 2007) alles bijgehouden qua cyclus. Ik voel alleen nooit wanneer ik een eisprong heb, dus na het ruim een half jaar geprobeerd te hebben ben ik met ovulatietesten aan de slag gegaan. Toen wist ik wél wanneer mijn eisprong was en was het meteen raak.

Op dit moment weet ik al helemaal niet waar ik aan toe ben: mijn cyclus begint net weer een beetje op gang te komen en ik geef nog borstvoeding. Wat dat laatste met de cyclus doet, verschilt per vrouw. Ik heb wel dat ik niet de bv ga beïnvloeden om maar zwanger te raken. Ik ben nog relatief jong (30), dus Annicka mag zo lang blijven drinken als ze wil. Dit kan betekenen dat ik daardoor nog niet vruchtbaar ben, maar dat moet dan maar. Ik doe dan wel net alsof ik vruchtbaar ben en post hier gezellig mee...
pi_78404400
CA, Baboussa bedoelt het niet echt niet naar hoor... lees haar hele lieve berichtje in het andere topic (als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat) en zie je misschien dat dit misschien alleen een beetje verkeerd is overgekomen bij je..
  woensdag 24 februari 2010 @ 19:24:34 #209
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78404445
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben zelf nogal van het bijhouden van allerlei dingen, dus ik heb al vanaf het moment dat ik stopte met de pil (begin 2007) alles bijgehouden qua cyclus. Ik voel alleen nooit wanneer ik een eisprong heb, dus na het ruim een half jaar geprobeerd te hebben ben ik met ovulatietesten aan de slag gegaan. Toen wist ik wél wanneer mijn eisprong was en was het meteen raak.

Op dit moment weet ik al helemaal niet waar ik aan toe ben: mijn cyclus begint net weer een beetje op gang te komen en ik geef nog borstvoeding. Wat dat laatste met de cyclus doet, verschilt per vrouw. Ik heb wel dat ik niet de bv ga beïnvloeden om maar zwanger te raken. Ik ben nog relatief jong (30), dus Annicka mag zo lang blijven drinken als ze wil. Dit kan betekenen dat ik daardoor nog niet vruchtbaar ben, maar dat moet dan maar. Ik doe dan wel net alsof ik vruchtbaar ben en post hier gezellig mee...
Ik ben met bv/kolven een paar weken geleden voor het eerst (na 11 maanden) ongesteld geworden. Leek wel of ik aan het doodbloeden was, zeg! Ik ging er eigenlijk meteen vanuit dat het nu weer regelmatig zou zijn, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet .

Kijk daar had ik niet over nagedacht

Succes
  woensdag 24 februari 2010 @ 19:38:38 #210
12913 GreatWhiteSilence
pi_78405014
Jij ook succes, Basboussa. Ik ben begin februari weer ongesteld geworden, bij mij was het lichter dan ik gewend was. Met een beetje geluk blijft dat zo.

Hier nog een linkje met info over onze 'situatie', misschien vind je dat wel interessant om te lezen.
  woensdag 24 februari 2010 @ 19:50:41 #211
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78405554
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Jij ook succes, Basboussa. Ik ben begin februari weer ongesteld geworden, bij mij was het lichter dan ik gewend was. Met een beetje geluk blijft dat zo.

Hier nog een linkje met info over onze 'situatie', misschien vind je dat wel interessant om te lezen.
Dank, daar stonden nog wat dingen in die ik niet wist!

Dacht al een eisprong te voelen voordat ik ongesteld was, en dat had dus best gekund. Of gewoon een soort voorkrampje Ik voelde het dus wel echt weer aankomen, de eerste keer... Gierende hormonen!
pi_78406466
quote:
Uhm...jawel hoor.
Ik temperatuur niet en gebruik geen ovulatietesten.
Wij laten het wel op zijn beloop zoals je dat zegt, ondanks een onregelmatige cyclus.
Dus ze zijn er wel ;-)
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:23:11 #213
12913 GreatWhiteSilence
pi_78407066
Dat zeg ik: uitzonderingen daargelaten.
pi_78407313
ik heb 1 keer ovulatietesten gebruikt, en daarna was ik dus zwanger.
De reden dat ik ze toen ging gebruiken was omdat ik dus een hele onregelmatige cyclus had en een zus die zei dat ik misschien wel onvruchtbaar was (als grapje ofzo, weet eigenlijk niet meer waarom ze dat zei, ze wist trouwens niet dat we bezig waren). Dus toen heb ik de 2e cyclus ovulatietesten gebruikt om te kijken of er uberhaupt een eisprong was, want daar ging ik toen aan twijfelen.
Nja toen was het dus raak, anders had ik t de maand erna gewoon weer op z'n beloop laten gaan.
pi_78407703
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:28 schreef Sonnetje85 het volgende: Dus toen heb ik de 2e cyclus ovulatietesten gebruikt om te kijken of er uberhaupt een eisprong was, want daar ging ik toen aan twijfelen.
Nja toen was het dus raak, anders had ik t de maand erna gewoon weer op z'n beloop laten gaan.
en dat is de reden waarom ik de zesde maand gewoon aan het tempen ben gegaan.

Maar ik voel me nu erg slecht dat ik dat doe, respectloos blijkbaar ook.

Mijn gevoel zeg dat ik geen eisprong heb, geen idee waarom.
Maar ik mag blijkbaar niet naar mijn gevoel luisteren

sorry hoor... Dat ik zo uitval, maar ik kan hier gewoon niet tegen

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 20:38:35 ]
pi_78407872
ik heb erg lang de pil geslikt (denk zo'n 16 jaar). Na het stoppen leek mijn cyclus al direct behoorlijk regelmatig. We hebben de eerste tijd na het stoppen met de pil nog wel condooms gebruikt. Toen we stopten met de condooms was ik helemaal hyper. Was helemaal van plan om het gewoon op zijn beloop te laten.
Ik was er van overtuigd dat het snel raak zou zijn. Heel erg naief, maar het was zo. Mijn moeder vertelde dat alle vrouwen in de familie binnen 2 maanden al zwanger waren. (ze wist niet dat we bezig waren). Toen het bij mij niet zo was, was ik ook heftig teleurgesteld en verdrietig. En sloeg bij mij de twijfel toe. Ik was helemaal bang dat door mijn gewicht (behoorlijk te zwaar) en mijn lange pilgebruik het helemaal mis was.
Mijn man heeft me overtuigd om dan een ovulatietest te kopen. Gewoon om te zien dat ik wel die eisprong had. Dat het wel allemaal werkt bij me. Die test dus gedaan en de tweede dag was het een positieve test. daar gebruik van gemaakt en toen was het raak.
*poef* nu is het weg
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:01:09 #217
12913 GreatWhiteSilence
pi_78408853
Wanneer ik weer ongesteld ben geweest, zal ik misschien wel weer wat gaan prutsen met die ovulatietesten. Maar één zwaluw maakt nog geen zomer, misschien zie ik de volgende wel over twee of drie maanden.
pi_78409012
( ook maar in de verdedig modus...) voel zelf ook wel de drang om uit te leggen waarom ik ovulatie testen gebruik. Mijn eerste zwangerschap is zonder ovulatietesten gegaan, daarna heb ik 2 keer een onstoken baarmoeder en eierstokken gehad. Hier kan je onvruchtbaar van worden. Toen ben ik daarna toch in 1x zwanger geworden, die zwangerschap hebben we helaas moeten laten afbreken omdat het kindje een aandoening had die niet met het leven verenigbaar was. Sinds toen heb ik een erg onregelmatige cyclus en ik had inderdaad ook het idee dat ik geen eisprong heb. gelukkig vorige maand een lachend gezichtje gehad, dat bracht even geruststelling.
pi_78409017
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:36 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

en dat is de reden waarom ik de zesde maand gewoon aan het tempen ben gegaan.

sorry hoor... Dat ik zo uitval, maar ik kan hier gewoon niet tegen
ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt. dat tempen omdat je een onregelmatige cyclus hebt is niet wat je respectloos maakt, het gaat meer over je opmerkingen waarin je aangeeft dat je net zo goed tegen de arts kan zeggen dat je al een jaar bezig bent terwijl je pas (ja, ik kan pas zeggen in dit geval) 7 maanden bezig bent want hij kan je toch niet controleren... (wat voor mij betekent dat voor mij de wachttijden bij ha en in het ziekenhuis langer worden dan nodig...) dat vind ik respectloos. en dan ben je maar boos en dan kun je daar maar niet tegen, maar ik kan er ook niet tegen, dus ik mag dat dan dus ook zeggen, nietwaar?

ovutesten... als je ze gebruikt omdat jij vindt dat je ze nodig hebt, om welke reden ook, is daar niks mis mee! Dat wil ik wel even gezegd hebben. ik heb ze zelf niet het eerste jaar gebruikt, en zelfs niet veel in het tweede jaar, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die ze willen gebruiken. toch vind ik het bijzonder dat er mensen zijn die ze meteen vanaf ronde 1 gebruiken zonder echte reden, maar dat is mijn mening. dat hoeft van mij ook niemand te verantwoorden, want dat kan nooit de bedoeling zijn...

ik merk dat ik dus niet genoeg raakvlakken meer heb met dit topic en dat ik echt definitief een topic ga opschuiven. sorry als ik mensen onnodig heb gekwetst met wat ik heb gezegd, maar ik voelde me vandaag ook erg gekwetst. ik hoop dat daar ook begrip voor kan zijn, en zo niet, jammer dan maar.
pi_78409484
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:36 schreef charmed_angel het volgende:

Nu verdraai je de woorden van de andere meiden, dat vind ik niet echt eerlijk. Waarom trek je je dit zo ontzettend aan, het zal toch wel eens vaker voorkomen dat iemand het niet eens is met hoe jij de dingen aanpakt?
pi_78409760
Oh, vergat ik nog te zeggen: Basboussa, wat leuk dat jullie voor een tweede gaan!
pi_78409764
Wil een mod mij uit de openingspost halen alsjeblieft? Thanx
pi_78409767
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:17 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Gelukkig is de mijne dat ook
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:23:46 #224
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78409971
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:19 schreef Cantare het volgende:
Oh, vergat ik nog te zeggen: Basboussa, wat leuk dat jullie voor een tweede gaan!
Ja he! Ik vind het stiekum ook wel erg leuk... En gezellig...

Jammer dat je weggaat trouwens mijsje kan me het goed voorstellen, zoals ik al zei in het andere topic, maar ik vind het heel egoistisch wel jammer Je bent zo'n fijne aanvulling hier!

Veel succes en ik hoop zo dat het bij jou ook snel een keertje 'raak' is.

Charmed Angel, tja.... Jammer dat je je er niet overheen kan zetten. Veel succes anyway!
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:28:50 #225
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78410212
Sugarsnap, hoe gaat het eigenlijk met jou/jullie? Ik moet zoveel aan je verhaal denken. Denk je dat je nog zo jong bent en alles goed, krijg je zulk nieuws....
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:31:37 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78410345
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:19 schreef charmed_angel het volgende:
Wil een mod mij uit de openingspost halen alsjeblieft? Thanx
Done.
Geef maar een brul als je er weer een keer in wilt.

Mijsje, ik heb jou er ook uit gehaald.
pi_78410478
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:23 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ja he! Ik vind het stiekum ook wel erg leuk... En gezellig...

Jammer dat je weggaat trouwens mijsje kan me het goed voorstellen, zoals ik al zei in het andere topic, maar ik vind het heel egoistisch wel jammer Je bent zo'n fijne aanvulling hier!

Veel succes en ik hoop zo dat het bij jou ook snel een keertje 'raak' is.

Charmed Angel, tja.... Jammer dat je je er niet overheen kan zetten. Veel succes anyway!
misschien moet ik het allemaal ook maar even laten bezinken en dan weer even op m'n gemak het topic doorlezen... misschien dat ik de dingen dan in een heel ander daglicht ga zien... je raakte voor mij in ieder geval vanavond zeker de spijker op z'n kop.
Ik vind het ook superleuk dat jullie voor een tweede kindje gaan!

en dat CA zich meteen laat verwijderen uit de OP, tja, wat kan ik ervan zeggen... succes met je verdere verloop en ik hoop dat we niet bij dezelfde huisarts/ziekenhuis zitten...
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:19 schreef djenneke het volgende:

[..]

mijne is overigens wel een man... ms moet het juist wel een vrouw zijn...
pi_78410738
Mijsje, dikke mee.

Jammer dat iedereen zich nu geroepen voelt om zich te moeten verantwoorden.
Ieder doet het op haar manier toch?

Mijn manier is dus juist niet tempen en met testjes in de weer gaan, ik ben één van de weinige.
Daardoor kan ik niet altijd meekletsen hier omdat ik er gewoon simpel geen verstand van heb.
Maar het weerhoudt me er niet van om mee te doen hier.
pi_78411266
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:19 schreef djenneke het volgende:
Gelukkig maar.

Barboussa, had ik jou al welkom geheten?
Welkom en succes!

Charmed_A: Het is niet zo aanvallend bedoeld als jij het opvat.
De discussie is IMHO vrij legitiem, maar hier en daar wordt de aandacht afgeleid door onhandige woordkeuzes aan beide zijden.

Ik denk dat het nog niet zo'n slecht idee is als iedereen dit morgen nog eens doorleest en probeert te kijken vanuit de andere kant.

Ik ben trouwens (ja, die verantwoording ) pas deze maand begonnen met tempen.
Maar dat is meer omdat het vorige maand misging en ik dus niet zeker weet hoe mijn cyclus nu is.

En verder mis ik een peace-smiley in FOK!, dus dan maar een kerstsmiley:
PEACE!
pi_78411284
Wow, ik weet dat ik net nieuw ben hier (maar lees al jaren mee op Fok) maar ik schrik wel een beetje van sommige reacties. De felheid waarmee hier wordt gezegd dat het respectloos is om je cyclus te willen leren kennen (ik weet het, het is een mening, nou ja, mijn mening is dat iemand anders niet over een ander kan zeggen of hij/zij iets respectloos doet omdat je niet weet welk gevoel er achter zit). In het andere topic (moeilijk zwanger worden) wordt blijkbaar uitgebreid geschreven over wat een domme meiden hier toch in het topic zitten. Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje respectloos.

Ik ben ook begonnen met ovulatietesten, omdat ik wil weten wanneer mijn eisprong is. Vorig jaar zijn wij begonnen en het was in 1 keer raak en toen kreeg ik een miskraam. Na de curettage was mijn lichaam de draad kwijt en moest weer op gang komen.

Ik vind dat niemand zich hoeft te verantwoorden en als je heel graag een kindje wil en het lukt niet na drie maanden, mag je daar dan niet om treuren? (gaat niet over mij, maar in het algemeen). Ik dacht dat ik een leuk onderwerp had gevonden om gezellig mee te schrijven en te duimen voor andere meiden. Ik zit er niet op te wachten om veroordeeld te worden door iemand die mij niet eens kent. Ok, blijkbaar ben ik nogal van de schoen aantrekken. So be it. Ik hoop dat niemand zich weggejaagd voelt door wat er allemaal gezegd is.
pi_78411733
ik denk ook niet dat er bedoeld was dat het respectloos was dat je je cyclus wil leren kennen. in mijn posts was het echt puur naar sommige uitspraken toe, en ja, ik ben ook niet altijd even handig hoe ik dingen opschrijf. (ja, dat ligt echt helemaal aan mij...)
en in het andere topic gaat het niet over wat een domme meiden er in dit topic zitten, maar gaat het (voor mij, ik kan alleen voor mezelf spreken) voor 1 persoon waar ik moeite mee heb, maar waarover ik hier ook had geschreven. de essentie van die berichten is dat de reden wordt aangegeven waarom sommige meiden zich hier dus niet meer thuisvoelen.
verder nogmaals, niemand moet zich verantwoorden om hoe hij/zij met zwanger worden bezig is, want dat doe je op de manier die bij jou past.
ik hoop dat je je niet laat tegenhouden door de berichten hierboven, maar dat het weer gezellig gaat worden in dit topic! (iemand die de schoen aantrekt is ms wel wat hier ook weer even nodig is, net als Babboussa dat vanmiddag deed.)
meiden, ik ga even een paar dagen overdenken.
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:02:09 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78412081
Maar het is toch ook heel logisch dat de meiden van 'daar' zich 'hier' niet meer thuisvoelen? Jullie zijn 20 stappen verder... dat heeft toch ook, los van het einddoel, zeer weinig raakvlakken toch nog?
Ik snap best dat je je aan sommige dingen stoort.
Hell, ik ben zelf ook eens deze discussie in gedoken een paar maanden terug, met de meiden die hier toen zaten, maar ik vind de manier waarop dit nu gaat eig. niet echt kosher. Zeker niet dat hullie-zullie gebeuren met het andere topic, uitlaatklep of niet...
pi_78412124
Bedankt voor je reactie Mijsje, ik snap ook wel dat dingen soms gevoelig kunnen liggen hoor. Maar juist door die post van Baboussa kreeg ik het gevoel dat iedereen hier een beetje over een kam werd gescheerd (geschoren? ) en voelde ik me inderdaad genoodzaakt om de schoen aan te trekken.
pi_78412313
Ik voelde me hier zeker wel thuis, totdat Babboussa hier kwam reageren.

Ik heb nog nooit gezegd dat ik na 7 maanden naar de ha wilde. Ik gaf het alleen maar aan! Hoe kan er ha dat nou weten?

Daarom heb ik besloten om met dit topic te stoppen. Ik heb daar gewoon geen zin meer in, om me te verantwoorden.

Die post van Babboussa ging me gewoon te ver, ik had ook het idee dat ze ons allemaal bedoelde. Ja en sorry dat ik daar wat van zegt dan. Wees blij dat iemand tegen woord durf te geven. Moet ik haar dan ons laten vals beschuldigen?? Kom op nou zeg, ik heb niet maar gaar geknikkerd. En zij heeft makkelijk praten, ze heeft er al 1!!! Ik denk niet dat ze zo had gereageerd als het niet zo snel gelukt was.

En ik denk daar morgen nog hetzelfde over en volgende week ook. Ik wens jullie veel succes met zwanger worden! Want ik GUN het jullie zeker nog wel!

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 22:10:25 ]
pi_78412636
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:05 schreef charmed_angel het volgende:
Ik heb nog nooit gezegd dat ik na 7 maanden naar de ha wilde. Ik gaf het alleen maar aan! Hoe kan er ha dat nou weten?
Ik denk dat het gewoon overkwam op een aantal mensen (ja, ook op mij) dat je je eigenlijk niet zou generen om erover te liegen tegen een ha (ik had het althans ook zo geïnterpreteerd). Dit in combinatie met jouw post dat je ervan uitging dat 7 maand proberen het gemiddelde was, terwijl dat eigenlijk een jaar is. Neem die twee posts samen en veel mensen zouden ervan uitgaan dat je nu naar de ha ging stappen en ging doen alsof je al een jaar aan het proberen was.
En zoals mijsje aangeeft zijn er al zo'n lange wachtlijsten bij veel dokters en in ziekenhuizen en die zouden alleen maar langer worden als er opeens ook mensen gaan zeggen dat ze al een jaar bezig zijn terwijl dat niet het geval was.
pi_78412999
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:02 schreef Brighteyes het volgende:
Maar het is toch ook heel logisch dat de meiden van 'daar' zich 'hier' niet meer thuisvoelen? Jullie zijn 20 stappen verder... dat heeft toch ook, los van het einddoel, zeer weinig raakvlakken toch nog?
Ik snap best dat je je aan sommige dingen stoort.
Hell, ik ben zelf ook eens deze discussie in gedoken een paar maanden terug, met de meiden die hier toen zaten, maar ik vind de manier waarop dit nu gaat eig. niet echt kosher. Zeker niet dat hullie-zullie gebeuren met het andere topic, uitlaatklep of niet...
Je hebt mijn zweverige beentjes nog wel eens netjes terug op aarde weten te zetten, zelfs

Ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier moet doen en dat er voor iedereen wel een plekje is hier op Fok!,zoals jij ook aangeeft. Het wij-zij sfeertje is een beetje jammer.

Omdat sommige meiden er wat overspannen mee omgaan (al dan niet te vroeg, spreek ik als ervaringsdeskundige) wil nog niet zeggen dat ze een kindje en het hele proces geen wonder vinden. Ik vind het echt ook het grootste wonder ter wereld. En volgens mij geldt dat voor alle meiden hier. (En alle posters van OUD wat dat betreft).

Elkaar afbranden lijkt me niet echt nodig. Het is voor zwangere meiden makkelijk om het proberen te relativeren. En dat is het eigenlijk om een totaal andere reden helaas ook voor de meiden uit het andere topic. Maar dat wil nog niet zeggen, dat de meiden van hier geen zorgen mogen hebben. Of niet mogen voelen wat ze voelen. Dat mes snijdt natuurlijk aan twee kanten.

Laten we gewoon hopen dat iedereen haar grote wens uitkomt en liever vroeger dan later, voor alle meiden in beide topics.

[ Bericht 0% gewijzigd door djenneke op 24-02-2010 22:30:16 ]
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:18:02 #237
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78413118
mijsje

Zoals ik eerder al aangaf is het probleem vaak niet eens het willen leren kennen van je cyclus. Die mogelijkheden hebben we tegenwoordig en ik ben er persoonlijk een voorstander van om deze middelen dan ook te gebruiken. Als je jezelf daar tenminste prettig bij voelt. Het is dus helemaal niet respectloos om je cyclus te willen leren kennen.

Voor wat betreft de 'dom' uitspraken, dat was ik dan toevallig. Sommige mensen maken nu eenmaal domme opmerkingen. Soms simpelweg omdat ze niet beter weten en soms omdat ze de tact hebben van een eendagsvlieg. Haal dus ook de uitspraak 'dom' niet uit z'n context, maar plaats het in het licht van het andere topic. Vergeleken met al die meiden die door schade en schande wijs geworden zijn worden er hier nu eenmaal soms domme opmerkingen gemaakt. De opmerking van C_A vanmiddag over die niet controleerbare 7 maanden valt voor mij wel een beetje in die categorie, evenals opmerkingen over vermoedelijke miskramen nog vóór men uberhaubt een dubbele streep heeft gepiest.... Soms kun je dat allemaal prima handelen en soms, heel soms stoot het ineens tegen het verkeerde been en komt er reactie.

Zoals vanmiddag al gezegd hier, het IS en BLIJFT een wonder, er is niet zoiets als vanzelfsprekendheid. Iedereen doet het op z'n eigen manier, maar blijf beseffen dat je met een wonder te maken hebt.
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:18:30 #238
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78413168
Volgens mij stond er in mijn post verschillende keren dat het dus niet over iedereen ging, maar ik vroeg me gewoon af waarom zwanger zijn zo'n project is hier, en er zo weinig zijn beloop wordt gelaten. Natuurlijk, iedereen is er wel mee bezig, en ik kan me dus ook wel voorstellen dat je op een gegeven moment begint met het gebruiken van ovulatietesten, of temperaturen, maar het lijkt me zo voorbarig (en ook geldverspilling, ik zag die dingen liggen bij de drogist hier, en tjonge, wat een prijzen zeg!) als je net begint. En naar de dokter gaan als je na 7 maanden niet zwanger bent, zonder dat daar verder reden toe is, en met name dan zeggen dat je dus langer bezig bent, dat lijkt me niet eerlijk tegenover de dames die dus wel heel hard en lang bezig zijn, en die die stap zo moeilijk zetten, en dan vervolgens niet serieus worden genomen. Ja, want een dokter kan dat eenmaal niet aan iemand zien hoe lang iemand het aan het proberen is, dat vind ik dus onethisch en niet echt van respect getuigen jegens vrouwen/stellen die daar dus wel heel lang mee bezig zijn. (Denk aan wachtrijen voor onderzoeken ed)

En volgens mij heb ik nu al 2 keer mijn excuses aangeboden als het niet goed overkwam. Maar dat komt opeens niet over. Dan ligt het dus echt niet aan mij. En dan moet je vooral weggaan als je je hier niet thuis voelt, want ik blijf gewoon.
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:20:54 #239
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78413315
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:05 schreef charmed_angel het volgende:

Die post van Babboussa ging me gewoon te ver, ik had ook het idee dat ze ons allemaal bedoelde. Ja en sorry dat ik daar wat van zegt dan. Wees blij dat iemand tegen woord durf te geven. Moet ik haar dan ons laten vals beschuldigen?? Kom op nou zeg, ik heb niet maar gaar geknikkerd. En zij heeft makkelijk praten, ze heeft er al 1!!! Ik denk niet dat ze zo had gereageerd als het niet zo snel gelukt was.
Mag ik dit een beetje gemeen vinden. Kom op zeg! Ik heb mijn excuses aangeboden en jij gaat even verder. Ik ben ook wel een tijdje bezig geweest voordat ik zwanger was, maar daar had ik me ook op ingesteld. Wist ik veel!
pi_78413364
Pffft....wat een discussie..ik meng me er niet mee...
Ik kom net achter wat ''schokkends'' m'n NOD is eerder dan ik had berekend! Nog eens goed geteld en als ik van een cyclus van 28 dagen uit moet gaan, wat ik nog niet pcies weet..zou overmorgen m'n NOD zijn ipv. maandag!

* Shirley voelt meteen symptomen
Back in business.
pi_78413615
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:10 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik denk dat het gewoon overkwam op een aantal mensen (ja, ook op mij) dat je je eigenlijk niet zou generen om erover te liegen tegen een ha (ik had het althans ook zo geïnterpreteerd). Dit in combinatie met jouw post dat je ervan uitging dat 7 maand proberen het gemiddelde was, terwijl dat eigenlijk een jaar is. Neem die twee posts samen en veel mensen zouden ervan uitgaan dat je nu naar de ha ging stappen en ging doen alsof je al een jaar aan het proberen was.
En zoals mijsje aangeeft zijn er al zo'n lange wachtlijsten bij veel dokters en in ziekenhuizen en die zouden alleen maar langer worden als er opeens ook mensen gaan zeggen dat ze al een jaar bezig zijn terwijl dat niet het geval was.
Mijn dokter weet dat ik in sep gestopt ben met de pil, staat in de pc
pi_78414241
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:25 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Maar als je de posts terugleest, moet je toch toegeven dat het helemaal anders zou geïnterpreteerd kunnen worden? En dat zoiets dus tot bepaalde frustraties kan leiden?

Soit, ik wil me er voor de rest eigenlijk niet mee moeien. Had me vandaag voorgenomen van hier niet te reageren omdat ik hier eigenlijk nooit actief heb gepost maar direct in het andere topic ben begonnen. Ik weet dan eigenlijk ook niet welke emoties mensen hier allemaal ervaren. Bij ons was het direct onder controle bij de gyn en aan de hormonen.
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:35:31 #243
12913 GreatWhiteSilence
pi_78414395
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:25 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Maar wij weten niet dat jou dokter weet wanneer je gestopt bent...
pi_78416410
Ik heb ook nergens gezegd dat ik met 7 mnd proberen naar de dokter wil
pi_78417345
Wow, sorry maar ik wil toch ook nog even reageren.
Ben heel de avond weggeweest en lees nu alles even na. Meiden jullie hebben in een avondje tijd ruim 3 pagina's volgezet!
Als ik alles teruglees kan ik alleen maar concluderen dat er een aantal dingen verkeerd zijn opgevat. Wellicht doordat men het moeilijk vind om op schrift duidelijk weer te geven wat zij bedoeld. Daarom denk ik dat het belangrijker is om te lezen wat er gezegd wordt (bedoeld wordt) dan alles erg letterlijk te nemen.
Het was voor mij wel duidelijk dat CA zich afvroeg hoe een huisarts kon weten hoe lang je bezig bent, want dat valt nergens uit op te maken. Je zal dus idd eerlijk moeten zijn!
Maar ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik ook weet dat er heel wat dames zijn (niet die hier posten hoor!) die de huisarts voorliegen. Belachelijk, maar ze zijn er wel! Omdat waarschijnlijk iedereen hier wel eens wat over gehoord heeft, begrijp ik waarom er zo gereageerd wordt.
Maar jongens, moet dat zo fel??

Naar mijn mening worden er ook al hele goede reacties geplaatst waar ik me erg in kan vinden. Natuurlijk is het krijgen van een kindje een wonder en mag ik in mijn handjes knijpen als het ooit zo ver is.
Maar net als CA wil ik ook al 10 jaar een kindje en is manlief pas afgelopen zomer bijgedraaid. Omdat de wens er dan al zo lang is, kan het idd niet snel genoeg gaan. Dan hebben we uiteraard niets aan bol.com, maar wil je wel de kleine invloedjes die je kunt uitoefenen, kunnen benutten.
Ik vind daarom dat iedereen voor zichzelf moet bepalen hoe zij/hij dit wil aanpakken en dat wij daar met zijn allen geen oordeel over mogen geven. Dit topic is toch juist om dit allemaal met elkaar te bespreken, zonder dat er gelijk met de zweep over gegaan wordt??

Ik hoop dat CA zich nog bedenkt en zich weer bij ons aansluit en dat we dit verder achter ons kunnen laten. Er is nu wel alles gezegd wat er gezegd had moeten worden (en meer)
pi_78417643
Oh ja, wil een modje mijn nod naar 25 maart zetten.
Ik was nu ineens 2 daagjes eerder, maar ik ga maar gewoon uit van mijn standaard van 29 dagen die ik steeds had het afgelopen half jaar (hij stond op de OP al verkeerd, had 26-2 moeten zijn ipv 18-2)
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:26:45 #247
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78420379
Hey Basboussa, lief dat je naar mij/ons vraagt.
Het gaat hier eigenlijk allemaal wel goed, de injecties hebben goed geholpen, J. kan nu weer normaal lopen, met Bram spelen en uit bed komen. Volgende week krijgen we de definitieve uitslag, maar eigenlijk weten we dat al, vooral omdat de injecties zo goed geholpen hebben.
Qua zwanger worden, tja ik moet nog een paar dagen tot mijn NOD, maar ik verwacht er niets van. Ik kan me niet voorstellen dat het nu in 1x raak zou zijn, terwijl we bij Bram er bijna anderhalf jaar op hebben moeten wachten. Ik heb wel een paar klachten (pijnlijke boobies en opgezette buik 's avonds), maar schuif het af op naderende ongi.
Ook al wordt de volgende ronde pas ronde 2, ik ga dan wel weer aan de slag met de ovu testen. Door mijn verleden met PCOS wil ik gewoon zeker weten of ik wel een eisprong heb nu, anders heb ik het idee dat ik mijn tijd aan het verdoen ben.

Verder hoop ik dat we allemaal rustig met elkaar kunnen kletsen over het zwanger worden, zonder verwijten ed over en weer. Een voor iedereen
pi_78421410

Zo... dan die van mij ook nog maar even

Ten eerste getuigt het niet van veel respect voor je mede-users als je zonder je in te lezen waarom mensen dingen doen wel gaat roepen dat het respectloos is dat ze "gelijk" beginnen te temperaturen of ovutesten.
Mensen hebben daar hun redenen voor en het respectloos noemen om "het is een wonder" bla-die-blaat is ook niet echt respectvol, al afgezien van het feit dat iemand er weinig mee te maken heeft hoe de zwangerschap van een ander tot stand komt, of dat wel "natuurlijik en wonderlijk" genoeg gaat.
Die opmerkingen kwamen bij mij dus ook binnen van "pardon???" en dan ook nog een keer piepen over de prijs, ja natuurlijk zijn die dingen bij de drogist achterlijk duur, maar wat bij de drogist ¤ 20,= voor 5 stuks kost, is op internet gewoon te krijgen voor ¤ 24,= voor 24 stuks.... maar dan nog, who cares wat een ander uitgeeft.

Ten tweede getuigt het evenmin van respect voor je mede-users als je hier wel ingelezen bent, wetend dat er mensen zijn die beduidend langer bezig zijn dan jij, dat er mensen op de grens van de MMM zitten, of er zelfs middenin zitten, om de suggestie te wekken dat een arts het niet hoeft te weten dat je nog geen jaar bezig bent.
Ongeacht of je dat nou wel of niet van plan bent, en ongeacht of je arts in zijn PC heeft staan dat je 5 maanden geleden gestopt bent met de pil, de suggestie alleen al is stuitend, en als je ingelezen bent, wat ik na 5 maanden wel mag verwachten, dan zou je dat moeten weten.

Dan tot slot de "verantwoording" voor mijn temperaturen en ovutesten; ik ben 43.
Tevens: toen mijn spiraaltje verwijderd werd was er een follikel zichtbaar die dusdanig groot was dat de eisprong ieder moment kon zijn, ik had het echter pas een week later verwacht... ondanks het feit dat ik al jaren een vrij regelmatige cyclus heb, was mijn eisprong dus niet op een "logisch" moment.
Na een paar rondes op de gok en een vaag positief streepje wat kennelijk niet wilde plakken, wat ovutests gekocht en gaan temperaturen, en dat werkte redelijk goed, de tweede cyclus waarin ik die gebruikte werd ik zwanger, helaas na 8½ week geen hartslag meer.
Door mijn leeftijd kreeg ik iig niet het cliché "ach, je bent nog jong, jullie hebben nog tijd" om m'n oren, en dat is ook de reden dat er hier wel getemperatuurd en ge-ovutest wordt, want we zijn niet jong, en we hebben geen tijd. Daarbij kun je er op mijn leeftijd niet meer vanuitgaan dat je iedere maand een eisprong hebt.
Ook als ik nog wel jong was en nog tijd had, en het misschien nog niet nodig had gevonden om te temperaturen etc, had ik het iig niet nodig gevonden een ander te vertellen dat ik dat respectloos vind.
  donderdag 25 februari 2010 @ 07:56:22 #249
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78423413
Nou ja, wat Soneal zegt dus.... Dat is zo'n beetje wat k bedoeld heb steeds en wat ik 'dom' vind aan sommige opmerkingen. Alleen dan stukken beter uitgelegd... Zal de leeftijd zijn (niet slaan Son... )

Verder wens ik iedereen nog steeds heel veel succes en neukplezier, en onthou... Met een beetje mazzel zit je allemaal over een tijdje compleet onder de hormonen en worden de discussies nóg levendiger
pi_78423486
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:19 schreef danic het volgende:
wil ik ook al 10 jaar een kindje en is manlief pas afgelopen zomer bijgedraaid
Ik wilde me helemaal niet met de discussie bemoeien, maar ik wilde wel even hierop reageren, omdat ik een dergelijke zin nu al een paar keer gelezen heb hier.

Het is natuurlijk heel jammer als je partner en jij (niet persoonlijk, maar algemeen bedoeld) heel lang niet op dezelfde lijn zitten en het dus heel lang duurt voor jullie zo ver zijn en er daadwerkelijk kans is op een kindje.
Ik vind het alleen zo vreemd klinken, dat "maar....". Ja je hebt lang moeten wachten op het kunnen proberen zwanger te worden, maar dat is toch heel iets anders dan al jaren proberen zwanger te worden waarbij het niet lukt. Sterker nog, het kan zomaar na elkaar bestaan.

Ik vind dat iedereen het op de eigen manier moet doen, met of zonder testjes en temperaturen enzo, hoewel ik ook wel vind dat er erg snel naar gegrepen wordt. Ik vind het alleen niet erg prettig als 10 jaar moeten wachten omdat de partner nog niet wil, min of meer wordt vergeleken met lang moeten wachten tot je zwanger wordt omdat het niet lukt. En zo komen dergelijke zinnetjes wel op mij over.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78423753
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:19 schreef danic het volgende:
Ik hoop dat CA zich nog bedenkt en zich weer bij ons aansluit en dat we dit verder achter ons kunnen laten. Er is nu wel alles gezegd wat er gezegd had moeten worden (en meer)
Ik denk dat sommige gewoon gefrustreerd zijn, omdat ze na een jaar of wat nog niet zwanger zijn. Ja hallo daar kunnen wij toch niks aan doen? Misschien komen wij zelf ook wel in dat zelfde schuitje, maar ja dat weet je niet. Maar om dan gelijk zo aanvallend te reageren? Wij moeten toch zelf weten of we gaan tempen of met ovulatietestjes aan de slag gaan? Als sommigen zo aanvallend reageren, dan reageer ik aanvallend terug en dan ben ik gemeen

En met dat ziekenhuis bedoelde ik dus echt niet zo. Maar goed sommigen van die gefrustreerde dames lezen het dus wel zo. Tja daar kan ik niets aan doen.

Dus ik weet nog niet of ik wel terugkom. Bedankt voor de lieve pm-tjes Ben dus niet de enige die er zo over denkt.

Ik ga denk ik maar niet in het andere topic lezen, want dat zal niet goed zijn voor mij Dan word ik nog kwader!
pi_78423772
Jemig, zullen we hiermee kappen?
Wat iedereen heftig kan reageren na 1 post?
Als je daar zo op reageert voel je je dus ook aangesproken denk ik dan.
Het is en blijft een forum waarop iedereen zijn mening kan geven...

Maar goed ieder zijn ding. Wij laten het over ons heen komen, geen testjes e.d. Dat komt ook door de ervaring van vorige keer, toen was het de 2e ronde raak.
  donderdag 25 februari 2010 @ 08:38:50 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78423800
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik wilde me helemaal niet met de discussie bemoeien, maar ik wilde wel even hierop reageren, omdat ik een dergelijke zin nu al een paar keer gelezen heb hier.

Het is natuurlijk heel jammer als je partner en jij (niet persoonlijk, maar algemeen bedoeld) heel lang niet op dezelfde lijn zitten en het dus heel lang duurt voor jullie zo ver zijn en er daadwerkelijk kans is op een kindje.
Ik vind het alleen zo vreemd klinken, dat "maar....". Ja je hebt lang moeten wachten op het kunnen proberen zwanger te worden, maar dat is toch heel iets anders dan al jaren proberen zwanger te worden waarbij het niet lukt. Sterker nog, het kan zomaar na elkaar bestaan.

Ik vind dat iedereen het op de eigen manier moet doen, met of zonder testjes en temperaturen enzo, hoewel ik ook wel vind dat er erg snel naar gegrepen wordt. Ik vind het alleen niet erg prettig als 10 jaar moeten wachten omdat de partner nog niet wil, min of meer wordt vergeleken met lang moeten wachten tot je zwanger wordt omdat het niet lukt. En zo komen dergelijke zinnetjes wel op mij over.
Op mij niet. Het enige dat ze zegt is 'Ik wil al zo onwijs lang, dan is het toch niet gek dat ik wil dat het zo snel mogelijk raak is'. Daarin zie ik geen enkel vergelijk met wat dan ook. Ik zie alleen een heel logisch gevoel. Zo voelde ik dat ook en zo voelden vele anderen zich ook.

Ik denk eig. dat iedereen de context van dit topic en dat van het andere topic niet uit het oog moet verliezen en dat dat vooral ook gescheiden gezien moet worden.
Dingen die je hier zegt kunnen daar verkeerd vallen en andersom.
Maar het moet wel gezegd kunnen worden binnen dit eigen topic. Als iemand van de andere categorie mee leest en zich daar aan stoort dan is dat een eigen keuze. Het is niet zo dat hier bewust dingen gezegd worden om anderen te kwetsen.

Het is wat anders als, uitvergroot voorbeeld, iemand in het Engeltjes topic gaat zeggen dat ze hun kind wel achter het behang zouden willen plakken omdat ze zo lastig zijn. Dat doe je niet. Dat doe in het aparte behang-topic en al wie daar mee leest weet wat je kan verwachten daar en dan vind ik persoonlijk dat je ergenissen of frustraties daarover maar beter voor jezelf kan houden. Je kiest er zelf voor om mee te lezen en dan zie je idd mss wel eens dingen die je niet bevallen...
  donderdag 25 februari 2010 @ 08:43:36 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78423865
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:36 schreef Koningin het volgende:
Jemig, zullen we hiermee kappen?
Wat iedereen heftig kan reageren na 1 post?
Als je daar zo op reageert voel je je dus ook aangesproken denk ik dan.
Het is en blijft een forum waarop iedereen zijn mening kan geven...

Maar goed ieder zijn ding. Wij laten het over ons heen komen, geen testjes e.d. Dat komt ook door de ervaring van vorige keer, toen was het de 2e ronde raak.
Ik zag je naam gisteren idd al staan! Leuk joh!
pi_78423870
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Op mij niet. Het enige dat ze zegt is 'Ik wil al zo onwijs lang, dan is het toch niet gek dat ik wil dat het zo snel mogelijk raak is'. Daarin zie ik geen enkel vergelijk met wat dan ook. Ik zie alleen een heel logisch gevoel. Zo voelde ik dat ook en zo voelden vele anderen zich ook.
iedereen die start wil toch zo snel mogelijk zwanger worden anders is beginnen met proberen niet erg logisch.
pi_78423894
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:34 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik denk dat sommige gewoon gefrustreerd zijn, omdat ze na een jaar of wat nog niet zwanger zijn. Ja hallo daar kunnen wij toch niks aan doen? Misschien komen wij zelf ook wel in dat zelfde schuitje, maar ja dat weet je niet. Maar om dan gelijk zo aanvallend te reageren? Wij moeten toch zelf weten of we gaan tempen of met ovulatietestjes aan de slag gaan? Als sommigen zo aanvallend reageren, dan reageer ik aanvallend terug en dan ben ik gemeen

En met dat ziekenhuis bedoelde ik dus echt niet zo. Maar goed sommigen van die gefrustreerde dames lezen het dus wel zo. Tja daar kan ik niets aan doen.

Dus ik weet nog niet of ik wel terugkom. Bedankt voor de lieve pm-tjes Ben dus niet de enige die er zo over denkt.

Ik ga denk ik maar niet in het andere topic lezen, want dat zal niet goed zijn voor mij Dan word ik nog kwader!
  donderdag 25 februari 2010 @ 08:47:01 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78423907
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

iedereen die start wil toch zo snel mogelijk zwanger worden anders is beginnen met proberen niet erg logisch.
En dat is toch ook helemaal niet erg? En dan mag je hier toch zo teleurgesteld zijn als je wilt?
Daar werd nl. ook commentaar op geleverd.
pi_78424054
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:47 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En dat is toch ook helemaal niet erg? En dan mag je hier toch zo teleurgesteld zijn als je wilt?
Daar werd nl. ook commentaar op geleverd.
ik zeg in mijn post toch ook dat iedereen het moet doen zoals men wil. en is ook logisch en niet erg dat men zsm zwanger Wíl zijn. maar de realiteit niet volledig uit het oog verliezen is ook wel handig. ook met testjes en tempen enzo, kan het zomaar nog steeds 8-12 maanden duren. het is geen garantie op snel succes. en het gebruik ervan maakt niet dat als je met 6 maanden nog niet zwanger bent, je AL 6 maanden zwanger bent.
En teleurgesteld zijn mag natuurlijk, want iedere keer dat hetniet lukt, is natuurlijk een teleurstelling. Maar het maakt dus niet uit of je AL 10 jaar eigenlijk zou willen, want de echte teleurstelling van het ognesteld worden, de komt pas als je ook dacht een echte kans te hebben om zwanger te worden
  donderdag 25 februari 2010 @ 09:01:44 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78424159
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ik zeg in mijn post toch ook dat iedereen het moet doen zoals men wil. en is ook logisch en niet erg dat men zsm zwanger Wíl zijn. maar de realiteit niet volledig uit het oog verliezen is ook wel handig. ook met testjes en tempen enzo, kan het zomaar nog steeds 8-12 maanden duren. het is geen garantie op snel succes. en het gebruik ervan maakt niet dat als je met 6 maanden nog niet zwanger bent, je AL 6 maanden zwanger bent.
En teleurgesteld zijn mag natuurlijk, want iedere keer dat hetniet lukt, is natuurlijk een teleurstelling. Maar het maakt dus niet uit of je AL 10 jaar eigenlijk zou willen, want de echte teleurstelling van het ognesteld worden, de komt pas als je ook dacht een echte kans te hebben om zwanger te worden
Eens. Maar toch snap ik het ongeduld. En ik snap ook de 'al'.
Dat is nl. de context van dit topic, zonder na te denken over wat er allemaal wel of niet zou kunnen gebeuren, gewoon even lekker zwanger worden. Met of zonder tempen en testen.
En dat je dan ongeduldig bent kan heel erg 'moet je haar horen' over komen op de mensen die al jaren bezig zijn, maar laat ze...
En dat er andere mensen zijn die het zelf niet zo zouden doen of wel heel erg met anderen rekening houden, prima, maar je mag dat niet van iemand verwachten 'omdat er andere mensen zijn die...'

Dan zou ik ook nooit meer mogen zeggen dat ik mijn kind wel achter het behang zou willen plakken, want er zullen legio vrouwen zijn die met liefde met me willen ruilen etc. etc.
pi_78424423
quote:
CA, even los van inhoud en de hele discussie, je zou er ook voor kunnen kiezen om geen trap na te geven. Roep niet zo hard dat je het niet leuk vindt dat mensen je gemeen vinden om vervolgens zo'n tekst te plaatsen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78424506
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:15 schreef mefke79 het volgende:

[..]

CA, even los van inhoud en de hele discussie, je zou er ook voor kunnen kiezen om geen trap na te geven. Roep niet zo hard dat je het niet leuk vindt dat mensen je gemeen vinden om vervolgens zo'n tekst te plaatsen.
Of zeggen dat de mensen die hier al langer posten gefrusteerd zijn

*wegsluipt
Lotte!
Noah!
pi_78424634
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:15 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet gemeen mogen doen, terwijl IK belachelijk wordt gemaakt in het andere topic

Want ik weet zeker dat ik die domme persoon ben hoor, die ze daar bedoelen, dus dat is de reden dat ik daar niet ga lezen, anders word ik nog kwader jah!

Maar gelukkig heb ik genoeg mensen die het met me eens zijn, die het alleen hier niet durven te zeggen, omdat ze dan het ANDERE topic over zich heen krijgen. En ik snap ook wel dat die dan niet meer durven te reageren. Nou dan vind ik mezelf wel stoer, dat ik dat wel gewoon durf Ik laat gewoon niet over me heen lopen.
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:19 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Of zeggen dat de mensen die hier al langer posten gefrusteerd zijn

*wegsluipt
Dan lees jij niet goed. Mensen die langer bezig zijn met zwanger raken, vind ik soms wat gefrustreerd overkomen ja. We hoeven maar 1 ding te zeggen, maakt niet uit wat, is wel vaker voorgekomen (niet bij mij) en dan krijg je al zo nare reactie van ze.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2010 09:27:04 ]
pi_78424756
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:25 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet gemeen mogen doen, terwijl IK belachelijk wordt gemaakt in het andere topic

Dat is altijd de makkelijkste weg hè...zij doen dit, dan doe ik dat lekker terug.
Ik denk dat er op een andere manier mee omgegaan kan worden.
Maargoed, verder wil ik me helemaal niet in de discussie mengen.

Even terug naar waarom dit topic er is:
Taffie en Sugarsnap, het is bijna de 27e...hoe is het met jullie?
pi_78425169
CA, misschien moet je hier maar niet meer op ingaan.
Ik ken je en weet hoe je dingen bedoeld, maar als ik het hier zo lees kan ik me ook voorstellen dat mensen zich nu heen en weer beledigd voelen. Jij door hen ook, maar zo komen we niet verder.
laten we er maar over ophouden. Iedereen pakt nu eenmaal het zwanger proberen te worden op een andere manier aan en ik vind dat ieder dat voor zich mag bepalen. Laten we elkaar daar niet in ver/beoordelen.
pi_78425223
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:30 schreef -Nienna- het volgende:

[..]

Dat is altijd de makkelijkste weg hè...zij doen dit, dan doe ik dat lekker terug.
Ik denk dat er op een andere manier mee omgegaan kan worden.
Maargoed, verder wil ik me helemaal niet in de discussie mengen.
Jullie zijn met meerdere tegen 1 persoon. Dus waarom zou IK dan in mijn eentje geen opmerkingen terug mogen maken?

Ik viel alleen over de post van Barbousa ofzo iets.
pi_78425291
Mag mijn NOD in de OP? 9 maart (denk ik ).
pi_78425314
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:46 schreef danic het volgende:
CA, misschien moet je hier maar niet meer op ingaan.
Ik ken je en weet hoe je dingen bedoeld, maar als ik het hier zo lees kan ik me ook voorstellen dat mensen zich nu heen en weer beledigd voelen. Jij door hen ook, maar zo komen we niet verder.
laten we er maar over ophouden. Iedereen pakt nu eenmaal het zwanger proberen te worden op een andere manier aan en ik vind dat ieder dat voor zich mag bepalen. Laten we elkaar daar niet in ver/beoordelen.

Stop toch met dit topic, tenzij er weer wat over mij gelult wordt
Ik praat wel tegen jou aan en als ik vragen heb dan google ik wel, of vraag het aan jou

En blijf wel gewoon meelezen, want ik wil wel van sommigen weten of ze zwanger raken, en dan krijgen ze van mij gewoon een hele lieve felicitatiepm

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2010 09:51:32 ]
  donderdag 25 februari 2010 @ 09:52:53 #268
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78425372
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:25 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Want ik weet zeker dat ik die domme persoon ben hoor, die ze daar bedoelen, dus dat is de reden dat ik daar niet ga lezen, anders word ik nog kwader jah!
En zo is het verdomme wel effe genoeg!!

Lees dan maar wel en zie ook de context, je wordt niet belachelijk gemaakt aldaar. Mensen geven aan dat ze niet graag meer hier meelezen omdat ze sommige opmerkingen hier pijnlijk vinden. IK en ja dat geef IK toe, IK heb daarop gezegd dat hier momenteel wat mensen zitten die niet altijd even slim zijn en domme opmerkingen kunnen maken. Dat is een opmerking uit troost geweest, omdat er in het andere topic gewoon botweg rauw verdriet heerst. Frustratie is dan een understatement! Het is puur, rauw verdriet dat tot in de botten gevoeld wordt. Mijn opmerkingen moet je in de context zien dat opmerkingen hier soms dom kunnen overkomen op de mensen die in het andere topic zitten. Je wordt niet belachelijk gemaakt, jouw opmerkingen werden in de context van dit topic geplaatst.

Enfin, dat gezegd hebbende denk ik niet dat het heel erg nodig is om vervolgens nog eens flink te sneren naar het andere topic, de 2 mensen die jou hier aangesproken hebben okay, maar er zitten daar nog meer meiden die je met deze laatste opmerkingen tot in het diepste van hun ziel raakt. Ga je schamen!
pi_78425674
Het boeit me niet hoe jij over me denkt flugeltje, ik schaam me niet! Die Barbousa moest zich schamen, zij is hier mee begonnen. Ze noemde ons respectloos. En waarom??? Omdat we tempen, omdat we de verkeerde vragen stellen, en omdat we ovulatietestjes gebruiken, en dat allemaal zo vroeg!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2010 10:04:00 ]
  donderdag 25 februari 2010 @ 10:07:36 #270
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78425792
C_A hoe vaak moet Barboussa nog zeggen wat ze bedoeld heeft en hoe vaak moet ze haar excuus nog aanbieden voor het feit dat het niet zo hevig bedoeld was als het overkwam?

Jij bent degene die nu door blijft gaan, zelfs door moedwillig te gaan kwetsen...

Als je dat zelf niet in kunt en/of wilt zien is het triest met je gesteld. Ik wens je alle goeds toe meid...
pi_78426085
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:07 schreef flugeltje het volgende:
C_A hoe vaak moet Barboussa nog zeggen wat ze bedoeld heeft en hoe vaak moet ze haar excuus nog aanbieden voor het feit dat het niet zo hevig bedoeld was als het overkwam?

Jij bent degene die nu door blijft gaan, zelfs door moedwillig te gaan kwetsen...

Als je dat zelf niet in kunt en/of wilt zien is het triest met je gesteld. Ik wens je alle goeds toe meid...
Als ze het niet zo bedoeld had, waarom komt ze dan uberhaupt hier reageren? Waarom geeft ze ons dan even allemaal een steek onder water.

Ja dat kan ik nu ook schreeuwen, meiden het was niet zo bedoeld hoor!
Eerst je frustraties en mening geven en als dan 1 iemand boos wordt, zeggen: ik bedoelde het niet zo!
  donderdag 25 februari 2010 @ 10:23:19 #272
12913 GreatWhiteSilence
pi_78426258
* GWS piept: zijn we nu eindelijk klaar met dat gekibbel? Alles is inmiddels wel gezegd dacht ik...Vrede op aarde enzo...
pi_78426314
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:23 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
* GWS piept: zijn we nu eindelijk klaar met dat gekibbel? Alles is inmiddels wel gezegd dacht ik...Vrede op aarde enzo...
Helemaal mee eens
pi_78426381
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:47 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Jullie zijn met meerdere tegen 1 persoon. Dus waarom zou IK dan in mijn eentje geen opmerkingen terug mogen maken?

Ik viel alleen over de post van Barbousa ofzo iets.
Ten eerste..jullie?? Waar heb jij mij dingen over jou zien typen?
Ten tweede...ik zeg ook niet dat je er niet op in mag gaan, maar gemeen doen? Dat is toch nergens voor nodig.
Je bent een volwassene, dan neem ik aan dat je ook op een volwassen manier kunt reageren in plaats van te zeggen: dan ga ik gemeen terug doen.
pi_78426537
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zag je naam gisteren idd al staan! Leuk joh!
Danke!!
Vind het toch wel weer spannend moet ik zeggen.
pi_78426719
CA, Basboussa zit in het buitenland en leeft dus letterlijk in een andere tijdzone. Die slaapt nu dus nog als het goed is.

Koningin, succes! Lijkt me spannend zo voor de tweede gaan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 25 februari 2010 @ 10:43:08 #277
12913 GreatWhiteSilence
pi_78426902
Basboussa zit in Canada, geloof ik, dus afhankelijk van waar ze zit is het daar 6 tot 9 uur(of misschien zelfs wel 10 uur?) eerder.
pi_78428256
Nou ik wil het toch ff kwijt, ben maar wat blij dat er hulpmiddeltjes bestaan om je eigen cyclus wat meer door te krijgen, handig juist toch? Kijk als je de tijd en ruimte heb in je leven/werk nou prima, maar als je dat nou niet hebt, kan zo'n handigheidje je misschien nou net even die tijd en ruimte en voor rust en ontspanning wel geven, iedereen blij toch Voorkomt ook nog eens een hoop stress in mijn beleving en iedereen weet dat stress niet goed is voor een mens.
(En wat een hoop reply's waren er geplaatst ! )

en nee dit is niet kwetsend of irriterend bedoeld, ben juist gewoon keiblij ermee!
pi_78428384
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:52 schreef flugeltje het volgende:
IK en ja dat geef IK toe, IK heb daarop gezegd dat hier momenteel wat mensen zitten die niet altijd even slim zijn en domme opmerkingen kunnen maken. Dat is een opmerking uit troost geweest.
Daarbij is het meervoud, dus dat is geen reden om je in je eentje verontwaardigd te gaan zitten zijn en vervolgens anderen gefrustreerd te noemen, dat is niet alleen onbeschoft maar dan vergeet je kennelijk ook hoe gefrustreerd je eigen posts er soms uitzien.
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:03 schreef charmed_angel het volgende:
Het boeit me niet hoe jij over me denkt flugeltje, ik schaam me niet! Die Barbousa moest zich schamen, zij is hier mee begonnen. Ze noemde ons respectloos. En waarom??? Omdat we tempen, omdat we de verkeerde vragen stellen, en omdat we ovulatietestjes gebruiken, en dat allemaal zo vroeg!
Ja, dat is echt een reden om naar anderen uit te halen, een of andere kutnewbie noemt je respectloos en vervolgens ga je naar zitten doen tegen mensen die hier al maanden/jaren zitten.... fijn
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:07 schreef flugeltje het volgende:
Overigens kwam er na dat excuus nog weer een opmerking over de prijs van ovutesten en werd het "geldverspilling" genoemd, dat klinkt wederom als een waardeoordeel.
Na een excuus over je foute woordkeuze zou je toch denken dat je dan geen reden meer hebt om daar nog een keer over te sneren...
pi_78428392
Leven en laten leven enzo.... tis nu wel klaar toch.
Over naar de orde van de dag, anders word dit echt een eindeloze discussie.
pi_78428497
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:21 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Leven en laten leven enzo.... tis nu wel klaar toch.
Over naar de orde van de dag, anders word dit echt een eindeloze discussie.
Mijn idee en nu ga ik ff lekker mijn eigen ding doen, tot laters
pi_78428540
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:21 schreef Soneal het volgende:

[..]

Daarbij is het meervoud, dus dat is geen reden om je in je eentje verontwaardigd te gaan zitten zijn en vervolgens anderen gefrustreerd te noemen, dat is niet alleen onbeschoft maar dan vergeet je kennelijk ook hoe gefrustreerd je eigen posts er soms uitzien.
[..]

Ja, dat is echt een reden om naar anderen uit te halen, een of andere kutnewbie noemt je respectloos en vervolgens ga je naar zitten doen tegen mensen die hier al maanden/jaren zitten.... fijn
[..]

Overigens kwam er na dat excuus nog weer een opmerking over de prijs van ovutesten en werd het "geldverspilling" genoemd, dat klinkt wederom als een waardeoordeel.
Na een excuus over je foute woordkeuze zou je toch denken dat je dan geen reden meer hebt om daar nog een keer over te sneren...
over waardeoordeel gesproken. en ook lekker gastvrij.

bovendien mag een ander het toch duur en geldverspilling vinden? als c_a mahg zeggen wat ze vindt, mag een ander dat tich net zo goed?
pi_78428925
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
over waardeoordeel gesproken. en ook lekker gastvrij.

bovendien mag een ander het toch duur en geldverspilling vinden? als c_a mahg zeggen wat ze vindt, mag een ander dat tich net zo goed?
Als iedereen over een post gevallen is waarin jij het gebruik van ovutesten overdreven vindt, jij vervolgens excuses aanbiedt maar daarna nog een keer gaat zitten piepen over de prijs van ovutesten, dan heb ik niet het idee dat je het idd niet allemaal zo bedoelde.

En natuurlijk mag iedereen het duur en geldverspilling vinden, maar net na het "respectloos" noemen lijkt me dat niet echt je doorslaggevende argument meer.
En nee, ik ben het er absoluut niet mee eens dat CA maar zegt wat ze wil, ik vind het grof en onnodig wat ze gepost heeft.

Oh.... je viel over "kutnewbie" sorry... ik dacht dat we hier op FOK! waren, waar "kutnewbie" al jaren een redelijk standaard term is. Maar goed, misschien dat "garpje" ook gezien wordt als een spelfout
pi_78429091
Soneal jij kunt toch de nod-tjes veranderen op de OP?
Zou je de mijne naar 25 maart willen zetten? thanx
pi_78429308
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:25 schreef miss_sly het volgende:
en ook lekker gastvrij.
Barboussa heeft zich nou ook niet echt als een goede gast gedragen door bij binnenkomst gelijk de gastvrouwen te beledigen.
pi_78429313
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:38 schreef danic het volgende:
Soneal jij kunt toch de nod-tjes veranderen op de OP?
Zou je de mijne naar 25 maart willen zetten? thanx
Nope, kan niet meer.... kan de TS alleen de eerste 48 uur, mits een mod er niet aangezeten heeft.
Sorry

Dit topic zit toch zo vol, de TS van het volgende topic kan natuurlijk wel zorgen dat het er goed komt te staan
  donderdag 25 februari 2010 @ 11:46:33 #287
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78429393
Volgens mij probeert iedereen hier inmiddels zo'n beetje hetzelfde te zeggen..

1) Iedereen doet het op z'n eigen manier, met of zonder hulpmiddelen... Daar kun je iets van vinden, maar het is iets wat ieder voor zich moet weten.
2) Het kan kwetsend zijn voor mensen die al langer proberen zwanger te worden/blijven als iemand er wat achteloos mee om lijkt te gaan en/of na 1/2/3 maanden al begint te wanhopen...
3) Doelbewust kwetsen is een nogo...

Kunnen we het daar over eensch zijn en de discussie dan maar laten rusten? We zitten nu in een kringetje en volgens mij is dat helemaal niet goed voor de bloeddruk

Ow wacht, ik vergeet de 4de

4) Neuken is hoe dan ook gewoon zwaar okay, op commando of niet....
pi_78429449
# 4

En de rest is ook
pi_78429540
oké, dan wacht ik dat ff af.
pi_78429585
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:46 schreef flugeltje het volgende:

1) Iedereen doet het op z'n eigen manier, met of zonder hulpmiddelen... Daar kun je iets van vinden, maar het is iets wat ieder voor zich moet weten.
2) Het kan kwetsend zijn voor mensen die al langer proberen zwanger te worden/blijven als iemand er wat achteloos mee om lijkt te gaan en/of na 1/2/3 maanden al begint te wanhopen...

Kunnen we het daar over eensch zijn en de discussie dan maar laten rusten? We zitten nu in een kringetje en volgens mij is dat helemaal niet goed voor de bloeddruk

Yep, laten we maar snel dit topic volposten en een nieuw, liefdevol en vreedzaam topic starten.
pi_78429763
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:46 schreef flugeltje het volgende:

Ik wil alleen reageren op 4
pi_78429868
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:50 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Yep, laten we maar snel dit topic volposten en een nieuw, liefdevol en vreedzaam topic starten.
Ja, met bloemen enzo.... en hartjes
Oeh, jij en ik zitten sowieso goed met onze avatars
  donderdag 25 februari 2010 @ 11:58:24 #293
12913 GreatWhiteSilence
pi_78429931
Afteltopic van maken?
pi_78430002
Ok ik had niet persoonlijke aanvallen moeten doen.
(maar ook andersom was het niet leuk)

pi_78430004
graag!!!
nog 5...

ik had ook veel minder fel moeten doen.
ik vind nog steeds dat iedereen z'n mening moest kunnen uiten, maar inderdaad, die felheid eruit...
pi_78430016
Ja, ouderwets volbaggeren
pi_78430052
hoe weet je dan nog 6?
pi_78430066
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:59 schreef charmed_angel het volgende:
Ok ik had niet persoonlijke aanvallen moeten doen.
(maar ook andersom was het niet leuk)

Mooi, zijn we daar uit, gaan we vanaf het volgende topic niet meer zeiken, zeuren en weet ik veel, gewoon peace en flowers!

donderdag 25 februari 2010 @ 12:01:21 #299
12913 GreatWhiteSilence
pi_78430077
Alsof er niet genoeg gebaggerd is de afgelopen halve dag en nacht...
pi_78430082
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:00 schreef charmed_angel het volgende:
hoe weet je dan nog 6?
Telling van het aantal posts rechtsboven?!
pi_78430096
En hier verder: Wachten op het tweede streepje deel 165

[ Bericht 100% gewijzigd door Soneal op 25-02-2010 12:07:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')