Ja, dat besef ik me ook wel, dat het soms nodig is, en dat hoopte ik ook te zeggen in mijn postquote:Op woensdag 24 februari 2010 18:53 schreef IslaBonita het volgende:
Je kunt het obsessief noemen, maar soms is het ook gewoon nodig. Om je cyclus te leren kennen, als je haast hebt omdat je al wat ouder bent, of omdat je zoals ik, vaak in het buitenland zit. Ik ben stewardess en moet al zeker vijf weken van te voren mijn rooster gaan regelen, als je dan niet heel goed uitrekent welke dagen je vruchtbare zijn en maar afwacht, ben ik nooit thuis op de vruchtbare dagen. Als je dan steeds een paar maanden mist, kan het heel lang gaan duren. En die tijd heb ik niet, ik ben bijna 36. Iedereen mag voor zichzelf bepalen hoe hij of zij iets aanpakt. Het is niet aan ons om daar een mening om te geven, toch?
Goed, ik heb geprobeerd het genuanceerd te zeggen. Als dat niet gelukt is, dan spijt het me zeer. Ik zou het vooral niet zien als aanval, meer als een soort overdenking. Daarom...quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:58 schreef charmed_angel het volgende:
Ik zeg toch alleen dat het voor mij niet snel genoeg kan gaan?? Damn ik word hier echt kwaad om, ik weet verdomme ook wel dat het niet op bestelling gaat. En vind het jammer dat dat over mij gezegd wordt.
Maar goed dacht dat ik hier mijn ei kwijt kon, anoniem. Maar dan nog worden WE op onze vingers getikt.
Nee sorry hoor maar hier bedank ik voor.
Ik ben met bv/kolven een paar weken geleden voor het eerst (na 11 maanden) ongesteld geworden. Leek wel of ik aan het doodbloeden was, zeg! Ik ging er eigenlijk meteen vanuit dat het nu weer regelmatig zou zijn, maar dat hoeft natuurlijk helemaal nietquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben zelf nogal van het bijhouden van allerlei dingen, dus ik heb al vanaf het moment dat ik stopte met de pil (begin 2007) alles bijgehouden qua cyclus. Ik voel alleen nooit wanneer ik een eisprong heb, dus na het ruim een half jaar geprobeerd te hebben ben ik met ovulatietesten aan de slag gegaan. Toen wist ik wél wanneer mijn eisprong was en was het meteen raak.
Op dit moment weet ik al helemaal niet waar ik aan toe ben: mijn cyclus begint net weer een beetje op gang te komen en ik geef nog borstvoeding. Wat dat laatste met de cyclus doet, verschilt per vrouw. Ik heb wel dat ik niet de bv ga beïnvloeden om maar zwanger te raken. Ik ben nog relatief jong (30), dus Annicka mag zo lang blijven drinken als ze wil. Dit kan betekenen dat ik daardoor nog niet vruchtbaar ben, maar dat moet dan maar. Ik doe dan wel net alsof ik vruchtbaar ben en post hier gezellig mee...
Dank, daar stonden nog wat dingen in die ik niet wist!quote:Op woensdag 24 februari 2010 19:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Jij ook succes, Basboussa.Ik ben begin februari weer ongesteld geworden, bij mij was het lichter dan ik gewend was. Met een beetje geluk blijft dat zo.
Hier nog een linkje met info over onze 'situatie', misschien vind je dat wel interessant om te lezen.
Uhm...jawel hoor.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik denk dat de mensen die het op zijn beloop laten gaan, sowieso niet in dit topic komen, uitzonderingen daargelaten. Die zie je opeens in het Z&G topic.
en dat is de reden waarom ik de zesde maand gewoon aan het tempen ben gegaan.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:28 schreef Sonnetje85 het volgende: Dus toen heb ik de 2e cyclus ovulatietesten gebruikt om te kijken of er uberhaupt een eisprong was, want daar ging ik toen aan twijfelen.
Nja toen was het dus raak, anders had ik t de maand erna gewoon weer op z'n beloop laten gaan.
ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt. dat tempen omdat je een onregelmatige cyclus hebt is niet wat je respectloos maakt, het gaat meer over je opmerkingen waarin je aangeeft dat je net zo goed tegen de arts kan zeggen dat je al een jaar bezig bent terwijl je pas (ja, ik kan pas zeggen in dit geval) 7 maanden bezig bent want hij kan je toch niet controleren... (wat voor mij betekent dat voor mij de wachttijden bij ha en in het ziekenhuis langer worden dan nodig...) dat vind ik respectloos. en dan ben je maar boos en dan kun je daar maar niet tegen, maar ik kan er ook niet tegen, dus ik mag dat dan dus ook zeggen, nietwaar?quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:36 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
en dat is de reden waarom ik de zesde maand gewoon aan het tempen ben gegaan.
Maar ik voel me nu erg slecht dat ik dat doe, respectloos blijkbaar ook.
Mijn gevoel zeg dat ik geen eisprong heb, geen idee waarom.
Maar ik mag blijkbaar niet naar mijn gevoel luisteren
sorry hoor... Dat ik zo uitval, maar ik kan hier gewoon niet tegen
Nu verdraai je de woorden van de andere meiden, dat vind ik niet echt eerlijk. Waarom trek je je dit zo ontzettend aan, het zal toch wel eens vaker voorkomen dat iemand het niet eens is met hoe jij de dingen aanpakt?quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:36 schreef charmed_angel het volgende:
Maar ik voel me nu erg slecht dat ik dat doe, respectloos blijkbaar ook.
Mijn gevoel zeg dat ik geen eisprong heb, geen idee waarom.
Maar ik mag blijkbaar niet naar mijn gevoel luisteren
Gelukkig is de mijne dat ookquote:Op woensdag 24 februari 2010 15:17 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Mijn dokter is vrouwelijk, dus dat zal mij waarschijnlijk niet gebeuren.
Ja he! Ik vind het stiekum ook wel erg leuk...quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:19 schreef Cantare het volgende:
Oh, vergat ik nog te zeggen: Basboussa, wat leuk dat jullie voor een tweede gaan!
Done.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:19 schreef charmed_angel het volgende:
Wil een mod mij uit de openingspost halen alsjeblieft? Thanx
quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:23 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ja he! Ik vind het stiekum ook wel erg leuk...En gezellig...
Jammer dat je weggaat trouwens mijsjekan me het goed voorstellen, zoals ik al zei in het andere topic, maar ik vind het heel egoistisch wel jammer
Je bent zo'n fijne aanvulling hier!
Veel succes en ik hoop zo dat het bij jou ook snel een keertje 'raak' is.
Charmed Angel, tja.... Jammer dat je je er niet overheen kan zetten. Veel succes anyway!
mijne is overigens wel een man... ms moet het juist wel een vrouw zijn...quote:
Gelukkig maar.quote:
Ik denk dat het gewoon overkwam op een aantal mensen (ja, ook op mij) dat je je eigenlijk niet zou generen om erover te liegen tegen een ha (ik had het althans ook zo geïnterpreteerd). Dit in combinatie met jouw post dat je ervan uitging dat 7 maand proberen het gemiddelde was, terwijl dat eigenlijk een jaar is. Neem die twee posts samen en veel mensen zouden ervan uitgaan dat je nu naar de ha ging stappen en ging doen alsof je al een jaar aan het proberen was.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:05 schreef charmed_angel het volgende:
Ik heb nog nooit gezegd dat ik na 7 maanden naar de ha wilde. Ik gaf het alleen maar aan! Hoe kan er ha dat nou weten?
Je hebt mijn zweverige beentjes nog wel eens netjes terug op aarde weten te zetten, zelfsquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:02 schreef Brighteyes het volgende:
Maar het is toch ook heel logisch dat de meiden van 'daar' zich 'hier' niet meer thuisvoelen? Jullie zijn 20 stappen verder... dat heeft toch ook, los van het einddoel, zeer weinig raakvlakken toch nog?
Ik snap best dat je je aan sommige dingen stoort.
Hell, ik ben zelf ook eens deze discussie in gedoken een paar maanden terug, met de meiden die hier toen zaten, maar ik vind de manier waarop dit nu gaat eig. niet echt kosher. Zeker niet dat hullie-zullie gebeuren met het andere topic, uitlaatklep of niet...
Mag ik dit een beetje gemeen vinden. Kom op zeg! Ik heb mijn excuses aangeboden en jij gaat even verder. Ik ben ook wel een tijdje bezig geweest voordat ik zwanger was, maar daar had ik me ook op ingesteld. Wist ik veel!quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:05 schreef charmed_angel het volgende:
Die post van Babboussa ging me gewoon te ver, ik had ook het idee dat ze ons allemaal bedoelde. Ja en sorry dat ik daar wat van zegt dan. Wees blij dat iemand tegen woord durf te geven. Moet ik haar dan ons laten vals beschuldigen?? Kom op nou zeg, ik heb niet maar gaar geknikkerd. En zij heeft makkelijk praten, ze heeft er al 1!!! Ik denk niet dat ze zo had gereageerd als het niet zo snel gelukt was.
Mijn dokter weet dat ik in sep gestopt ben met de pil, staat in de pcquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:10 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon overkwam op een aantal mensen (ja, ook op mij) dat je je eigenlijk niet zou generen om erover te liegen tegen een ha (ik had het althans ook zo geïnterpreteerd). Dit in combinatie met jouw post dat je ervan uitging dat 7 maand proberen het gemiddelde was, terwijl dat eigenlijk een jaar is. Neem die twee posts samen en veel mensen zouden ervan uitgaan dat je nu naar de ha ging stappen en ging doen alsof je al een jaar aan het proberen was.
En zoals mijsje aangeeft zijn er al zo'n lange wachtlijsten bij veel dokters en in ziekenhuizen en die zouden alleen maar langer worden als er opeens ook mensen gaan zeggen dat ze al een jaar bezig zijn terwijl dat niet het geval was.
Maar als je de posts terugleest, moet je toch toegeven dat het helemaal anders zou geïnterpreteerd kunnen worden? En dat zoiets dus tot bepaalde frustraties kan leiden?quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:25 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Mijn dokter weet dat ik in sep gestopt ben met de pil, staat in de pc
Maar wij weten niet dat jou dokter weet wanneer je gestopt bent...quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:25 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Mijn dokter weet dat ik in sep gestopt ben met de pil, staat in de pc
Ik wilde me helemaal niet met de discussie bemoeien, maar ik wilde wel even hierop reageren, omdat ik een dergelijke zin nu al een paar keer gelezen heb hier.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:19 schreef danic het volgende:
wil ik ook al 10 jaar een kindje en is manlief pas afgelopen zomer bijgedraaid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |