abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78306275
dus aan jou verhaal te lezen, maakt het du sniet uit?
  maandag 22 februari 2010 @ 15:38:42 #102
258612 nytar
boys boys boys
pi_78306516
volgens mij niet echt nee, het belangrijkste is gewoon dat je als aller aller allereerste wat je doet als je wakker wordt die temperatuur opneemt...
  maandag 22 februari 2010 @ 15:41:27 #103
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78306614
Charmed_angel, ik zette wel een wekker. Kleine moeite toch, even tempen en je slaapt zo weer verder.
pi_78307072
Als er een half uurtje verschil in zit, maakt het niet zoveel uit, maar als ik in het weekend een paar uur langer uitsliep, kon het wel eens een paar tienden schelen. Het maakt dus wel uit, zeker zo rond je eisprong. Begin van je cyclus (als je toch zeker weet dat je eisprong niet is, kun je het wel een laten als je er rekening mee houdt).
pi_78308083
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:41 schreef mikoxx het volgende:
Charmed_angel, ik zette wel een wekker. Kleine moeite toch, even tempen en je slaapt zo weer verder.
ja zo doe ik het nu ook. En ik kan gelukkig wel verder slapen. Maar het is makkelijker als het niet uitmaakt toch?
pi_78308278
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:17 schreef charmed_angel het volgende:
ja zo doe ik het nu ook. En ik kan gelukkig wel verder slapen. Maar het is makkelijker als het niet uitmaakt toch?
Maar bij de meeste mensen maakt het wel uit. Want ook dit verschilt natuurlijk per vrouw. Maar over het algemeen kun je zeggen dat een half uurtje of een uur niet zoveel uitmaakt, maar een paar uur zeker wel!
Ik temperatuur altijd tussen 6 en 8 uur en dan gaat het prima. Maar in het weekend moet ik dus wel speciaal voorhet tempen de wekker zetten... en dan weer lekker verder slapen!
pi_78309887
Daarom alleen is tempen niks voor mij...als ik van de wekker wakker word ben ik meteen goed wakker en kan ik niet meer in slaap vallen.
pi_78311563
Pff dat tempen vind ik ook niks Ik werk onregelmatig dus heb ook een redelijk verstoord bioritme.
Maargoed alles voor het goede doel he
pi_78314191
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:47 schreef danic het volgende:
Shirley, begrijp ik het goed, ben je zwanger???
gefeliciteerd meid!
Neenee...was het maar zo Ik bedoelde tegen BE te zeggen dat de tijd voor mij ook rijp is....(net als m'n eierstokken )
Back in business.
  maandag 22 februari 2010 @ 21:58:07 #110
273353 Robin_Scherbatsky
You're an idiot......
pi_78322388
Hallo allemaal! Ik heb al af en toe een bericht gepost en schrijf nu maar weer eens.
Ik las het stukje over Hyves en mensen in je omgeving die zwanger zijn en voel me op dit moment zelf ook zo @$#%*#@!!

Ik ben in juli 2009 met de pil gestopt. Werd 6 november 2009 ongesteld, maar daarna heel lang niet.Ik ben eind januari 2010 naar de huisarts geweest en die dacht aan PCO. Ik kon 3 februari terecht bij de gynaecoloog voor een inwendige echo. Mijn baarmoeder en 1 eierstok was schoon en bij 1 eierstok zag ze wat blaasjes. Ze vermoedde niet dat het PCO was, maar sloot het ook niet uit. Dan zou ik eerst ook een bloedonderzoek moeten doen.
Gelukkig werd ik vorige week op dag 103 ongesteld. Ik ga nu ook maar temperaturen. Ik heb in december 3 weken lang ovulatie-testen gedaan, maar daar was niks op te zien. Ik weet dus niet of ik de eisprong heb gemist of er uberhaupt niet een heb gehad.

Ik woon in een nieuwbouwwijk en bij ons in de straat wonen 3 andere stellen. Een is net bevallen en de andere twee zijn zwanger en ik vind het zo moeilijk om blij te reageren!
Afgelopen vrijdag hielden we de verjaardag van mijn vriend. Mijn broertje, schoonzusje en neefje waren erg vroeg en ik was nog boven. Ze riepen of ik even naar beneden wilde komen en ja hoor; mijn schoonzusje is weer zwanger en voor de tweede keer ongepland.
Ik reageerde blijkbaar nogal raar en toen ze vroegen wat er was barste ik in tranen uit. Ik baalde hier erg van, want niemand weet nog dat wij het ook proberen. Ik kan gewoon niet meer blij reageren!
Vanavond waren ze van plan het aan mijn moeder te gaan vertellen. Net belde ze me al, maar ik heb niet opgenomen. Zij is natuurlijk door het dolle en ik kan gewoon niet blij reageren, omdat ik niet weet of het bij ons ooit gaat lukken.
Finally together with Barney Stinson!
pi_78332831
Welkom terug Robin.

Gaan er nu meer onderzoeken plaatsvinden bij de gyn of moet je nog even afwachten?
pi_78333717
Robin, ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt meid... wanneer komen de testen en onderzoeken? het is nog niet verkeken meid, misschien duurt het wat langer, misschien ook niet, je bent nu 7 maanden aan het proberen, en dat valt nog binnen het gemiddelde van een jaar... (ook als je lang niet ongesteld wordt... ik denk aan bijvoorbeeld MinnieMin/Djenneke) Ik hoop dat je gauw wat meer zekerheid krijgt, want dan is er ook ruimte voor het gevoel van blij kunnen zijn voor een ander... sterkte hiermee, want makkelijk is het niet.

ik heb een hoop nieuwe mensen gemist... welkom allemaal!
ik post veel in het andere topic nu (moeilijk zwanger worden/blijven) maar de tussenstand is dat het nog steeds niet is gelukt hier. ik heb nog 1 ronde IUI te gaan, en dan gaan we door met IVF.
voor iedereen die het even nodig heeft!
pi_78336372
Wat een ellende Robin, ik kan me voorstellen dat het allemaal erg hard aankomt, zeker zo'n tweede ongeplande zwangerschap

Mijsje, hier ook nog een
pi_78336819
Weet je wat nog veel irritanter is??

Je schoonzusje die ongepland zwanger is en dat iedereen vraagt: Je bent zeker wel jaloers? Was jij het maar he?
pi_78336928
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:31 schreef charmed_angel het volgende:
Weet je wat nog veel irritanter is??

Je schoonzusje die ongepland zwanger is en dat iedereen vraagt: Je bent zeker wel jaloers? Was jij het maar he?
Darn, wat onbeschoft

Ik zou trouwens gewoon antwoorden met "ja inderdaad, wij zijn ook al even bezig maar het lukt niet, fijn dat je zo invoelend bent dat op te merken"
pi_78337526
Toen was er nog geen sprake van. ik wilde heel graag, en dat wist iedereen, alleen mijn man wilde toen nog niet.

Was januari 2009 toen het speelde.
Ik denk dat de geboorte van mijn neefje ook wel heb geholpen, met de beslissing van mijn man Dus ben wel blij dat het allemaal gebeurd is.

Maar ik baalde er wel van, van die kutopmerkingen
pi_78337680
ik ken die opmerkingen ook ja... zelfs via via gehoord dat mensen die heel dicht bij me staan qua familie, dat die rond gingen praten over: nou, ze mag nou onderhand wel eens een kindje krijgen, ze zijn al meer dan een jaar getrouwd...
maar ook op m'n werk en overal eigenlijk... (waarom beginnen jullie niet met een kindje, is zooooo leuk!... en bedankt...)
pi_78338545
Maar vertellen jullie dan niet dat jullie bezig zijn?
Toen ik een paar keer zo'n opmerking heb gekregen, heb ik 'gewoon' verteld hoe de vork aan de steel zit. Je kan het mensen niet echt kwalijk nemen dat ze die opmerking (blijven) maken of die vraag (blijven) stellen als ze niet weten wat er aan de hand is (hoe vreselijk ik het ook vind dat eens je getrouwd bent je verondersteld wordt aan kinderen te beginnen )
pi_78338705
toen nog niet. we waren toen nog in de veronderstelling dat het zelf wel kon, maar dat we gewoon dat jaartje moesten wachten... vrij snel daarna kwam de miskraam en kregen we het hele medische circus erachteraan. vanaf toen heb ik aan mensen om me heen wel verteld hoe het zat, maar niet aan iedereen die zo lomp binnen komt met: nou, zo leuk een kindje, waarom begin je daar ook niet eens mee... (al heb ik wel een keer lomp teruggezegd: nou, zo leuk om ermee te beginnen, maar ja, na 2,5 jaar wachten heb je dat ook wel een beetje gehad he? flapte er zomaar uit...) maar veel mensen nam ik het niet kwalijk hoor was alleen niet zo leuk om steeds te horen. (hoewel dat ook op de een of andere manier went... lijkt het wel)
pi_78338820
Er zijn maar weinig mensen die weten dat wij bezig zijn en dan ook alleen maar omdat ze het rechtstreeks gevraagd hebben.
De mensen in mijn omgeving zijn over het algemeen wel voorzichtig met opmerkingen en vragen trouwens, dat is hier (oosten van het land) gewoon de cultuur denk ik.
pi_78338831
Ah k, ik dacht dat je het nu nog niet vertelde. My bad, sorry.
Maar ik heb er ook nog zo'n uitspraken uitgeflapt hoor. Soms wordt het gewoon een beetje te veel (en nummer 1 is er nog niet en er zijn al mensen die vragen wanneer nr 2 komt, want... één is geen, hé... mijn god wat gaat mijn haar van die uitspraak rechtop gaan staan).
pi_78339070
vragen ze dat echt? jeetje, wat lomp!
( geeft niet hoor, ik zeg het ook nog niet tegen iedereen, maar m'n vrienden, collega's en familie zijn ondertussen wel op de hoogte in meerdere en mindere mate...)
pi_78339822
Ik heb ze het gelijk vanaf het begin af aan verteld. Alleen familie en vrienden weten het, en 2 collega's. De rest van mijn collega's weten het niet.

Maar soms wil ik het gewoon vertellen, ben sommige opmerkingen gewoon zat.

Gister ook weer, wat ziet je huid eruit? Hoe komt dat nou? Tja ik denk van het koude weer, heb ik elk jaar zeg ik. Collega: nee hoor vorig jaar had je dat niet. Dus ik: ik heb echt geen idee. (ja gestopt met de pil kan ik niet zeggen)

Maar soms wil ik dat dus wel gewoon zeggen. Dan weten ze het klaar
pi_78339873
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:24 schreef leonieke het volgende:
(en nummer 1 is er nog niet en er zijn al mensen die vragen wanneer nr 2 komt, want... één is geen, hé... mijn god wat gaat mijn haar van die uitspraak rechtop gaan staan).
KUTopmerking! Ik wil het liefst maar 1 kindje, tenzij het een tweeling wordt Maar als ik kan kiezen, 1!!!! Hahahaha.
Dus als ik zeg, ik wil maar 1 kindje... zeggen ze, 1 kind is geen kind
pi_78340270
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:53 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

KUTopmerking! Ik wil het liefst maar 1 kindje, tenzij het een tweeling wordt Maar als ik kan kiezen, 1!!!! Hahahaha.
Dus als ik zeg, ik wil maar 1 kindje... zeggen ze, 1 kind is geen kind
En dan reageer ik met: sh*t zeg, die mensen die er jaren moeten voor doen om 1 kind te krijgen en daarvoor allerlei behandelingen moeten doorstaan, die hebben het ook niet goed voor elkaar. Want dan is het gelukt, hebben ze nog geen kind
En dan wordt het meestal stil
pi_78341152
doe je goed! echt hoor, hoe onnadenkend sommige mensen kunnen zijn... dat je het zegt over eieren, oke... maar over kinderen dat gaat echt te ver!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:18:32 #127
273353 Robin_Scherbatsky
You're an idiot......
pi_78343313
Bedankt voor jullie steun!
Doet een mens echt goed!
En sorry voor mijn geklaag, terwijl sommigen van jullie al veel langer bezig zijn.

Ik wil nu even geen bezoekjes meer brengen aan de gynaecoloog, maar eerst maar eens temperaturen en als ik wat regelmatiger ongesteld wordt ovulatie-testen. In juli ben ik een jaar gestopt met de pil en dan zien we wel weer verder......

Soneal, toen ik hier een paar maanden geleden keek was je toch zwanger? Is het misgegaan?

Ons wordt af en toe gevraagd naar of we kinderen willen, maar dan zeggen we altijd 'Ja hoor, ooit.'
De beide oma's van mijn vriend en mijn schoonmoeder kan ik soms wel achter het behang plakken. Die maken altijd van die leuke opmerkingen.
Oma: Al mijn kleinkinderen hebben al kinderen. Alleen bij jullie duurt het zo lang...........
Finally together with Barney Stinson!
pi_78346243
Robin: ik heb ook een tijdlang deze vragen gehad. Echt regelmatig kregen ze me aan het huilen, ook in het openbaar.
Af en toe had ik er schijt aan dat ik dan midden in een restaurant zat te janken .
Bij mij was de situatie wel anders: ik wilde graag kinderen, mijn vriend zei toen nog: wie weet ooit, maar misschien ook nooit. Best pijnlijk dan als er steeds naar gevraagd wordt.
Op een gegeven moment heb ik aan mijn moeder gevraagd dit niet meer te doen en dat het waarschijnlijk ooit wel goed komt, maar dat dit te pijnlijk is. Mijn vriend heeft zijn moeder toen even op d'r plek gezet door subtiel (not!) te vragen er over op te houden!
Sindsdien ze ook niet meer gehoord, heel lief van ze.
Soms is het voor familie/vrienden ook niet duidelijk hoe pijn het doet als ze vragen stellen of opmerkingen maken. Zelfs niet als je ervan moet huilen (dat blijkt dus). Rechtdoor zee vragen er over op houden kan dan echt helpen.

En nu houden we het lekker geheim hihi . Des te groter de verrassing straks!
pi_78354672
Hoeveel dagen na je nod kun je het beste gaan testen? Ik dacht zelf aan een dag of 4/5.

Heb anderhalve week geleden (toen ik dacht dat mijn eisprong ongeveer was) 5 dagen een vreemd opgeblazen gevoel gehad. Gister was mijn nod en behalve wat krampjes niks te zien. Ik ben er bloednerveus van pffff!!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:32:37 #130
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78356123
Je kunt op je NOD al testen, met sommige testen al ervoor, maar dat zou ik niet doen

Pfff, ik moet nog tot zaterdag/zondag wachten, maar heb met toch pijn in mijn boobies en 's avonds een opgeblazen gevoel. Ik weet dat het niets hoeft te betekenen, maar vind het wel vaag dat ik nooit ergens last van had en nu we er voor gaan ineens wel
pi_78356151
Als je zo bloednerveus bent doe je toch gewoon al een test! dat kan best. Je schijnt zelfs al 2 dagen voor je nod te kunnen testen, alleen lijkt me dat niet nodig.
Als je een dag 'overtijd' bent kun je best al testen hoor.
Je test reageert op het hormoon dat tijdens je zwangerschap wordt aangemaakt (hcg als ik het goed heb). hoe verder je in je zwangerschap zit, hoe meer van dat hormoon. Maar in principe zou je nu al een antwoord moeten kunnen krijgen.
Zou dan wel 's ochtends testen.
Is de test negatief maar blijft je ongesteldheid uit, dan kun je voor de zekerheid na een week nog een test doen.

Heel veel sterkte, ik zal voor je duimen
pi_78356445
Voor NOD testen zou ik persoonlijk niet doen. Als hij negatief is, ga je jezelf toch maar wijsmaken dat je natuurlijk te vroeg getest hebt en dat je dus misschien wel zwanger bent. Een gerustgesteld gevoel ga je alleen maar krijgen als hij positief is, niet als hij negatief is.
En wat positief testen betreft op je NOD bleek uit een bloedtest bij mij dat ik niet zwanger was terwijl ik binnenkort toch echt moet bevallen. Het ene lichaam maakt later zwangerschapshormoon aan dan het andere.
pi_78360322
Robin, wat een vervelend verhaal joh. Kan me best voorstellen dat je ervan baalt hoor.
7 maanden bezig is nog niet zo raar, maar ik had zelf rond die tijd ook al cyclusproblemen, en ik weet dus uit ervaring dat dat helemaal niet fijn is, omdat je gewoon weet dat de kans groot is dat het wat langer duurt dan normaal... Maargoed, dat hóeft natuurlijk niet, en ik hoop voor je dat het bij jou ook alsnog snel lukt! Of dat er in ieder geval duidelijkheid komt.

Ik had trouwens laatst een vriendin die zei dat we dan maar wat meer moesten oefenen... ze bedoelde het goed, maar dan zie je inderdaad maar weer dat sommige mensen gewoon niet door hebben dat kinderen krijgen niet altijd vanzelf gaat...
pi_78361417
Net toch nog even snel test wezen halen. Hij was negatief....geloof ik. We zagen heeel vaag een plusstreepje door de dikke -. We gaan er maar vanuit dat het niet gelukt is en hopelijk word ik snel ongesteld. Mocht ik vrijdag nog niet ongesteld zijn dan test ik nog eens.
pi_78362044
Je zag een plusstreepje maar je gaat er vanuit dat hij negatief is? Een streep is een streep hoor
pi_78362071
Snoopy, als je een heeeeeel vaag plusstreepje door je vette minstreepje had, raad ik je aan om vrijdag inderdaad nog eens te testen (of een andere dag) maar dan in de ochtend met je eerste ochtendurine. die zou het beste moeten testen... maar ik zou persoonlijk ook niet voor de NOD testen, precies om de reden die Leonieke geeft... ik duim voor je!
pi_78363036
Het was echt een heeeeeeeel vaag streepje. Vandaar dat we eraan twijfelen.
En ik zit dus niet voor maar 1 dag na mijn nod en ben nog nooit overtijd geweest ben altijd stipt op tijd.
pi_78363359
dat heb ik dan verkeerd begrepen van de posts hierboven heb je nog meer tests in huis? je zou morgenochtend kunnen testen, en als je er niet zeker van bent nog een paar dagen wachten, maar ik zou zeker in de ochtend testen... spannend hoor!
pi_78364409
Spannend Snoopy!
Ik duim voor je dat je morgen een duidelijker streepje plast!
pi_78366048
Spannend!!! Heb je geen foto?
pi_78366109
Ow en mannetje is moe en wil niet klussen, en juist nu het moet want mijn eisprong komt eraan. Damn
pi_78366681
Spannend hoor snoopy
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_78375905
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:15 schreef charmed_angel het volgende:
Ow en mannetje is moe en wil niet klussen, en juist nu het moet want mijn eisprong komt eraan. Damn
Dat zijn de irritantse irritaties vind ik
Onze eitjes zijn zo kort vruchtbaar, daar kan ik altijd zo verdrietig van worden.
pi_78380992
Ben het helemaal met Boepie eens.
Vorige week zelfs nog ff bonje met mn vent hierover omdat hij vond dat het een moetje werd. Ik heb toen wel aangegeven dat er al zo weinig invloed op uitgeoefend kan worden, dus datgene wat ik kan doen om te bevorderen wil ik dan ook met beide handen aanpakken: dus seksen op de goede dagen! Gelukkig begreep manlief dat wel.

Hier van morgen een temp van 36,7 dus ik heb de hoop opgegeven. Op naar de volgende maand
pi_78382409
Gelukkig nog geen eisprong, dat zie ik aan mijn temperatuur, en ik voel nog niks. Dus op zich maakte het gisteren niet uit dat we niet gesext hebben.

Vanochtend wel nadrukkelijk gezegd, dat het vanavond moet
pi_78382564
Hallo allemaal,

mijn vrouw en ik zijn ook bezig met zwanger worden. Op 13 januari heeft mijn vrouw voor het laatst de pil geslikt en we ontdekte 15 februari al zwanger te zijn.

Helaas werden de streepjes maar niet donkerder en uiteindelijk is het de 21ste een miskraam geworden. We gaan nu wel weer vol goede moed opnieuw aan de slag. We weten uiteraard nog niet wanneer we weer vruchtbaar gaan zijn, maar toch.

Nu ben ik dus een man, maar ik zorg er echt wel voor dat we om de dag klussen hoor. Moe of niet, dat maakt mij niets uit, tuurlijk is het niet romantisch en is het een beetje verplicht, maar alles voor het goede doel.

Hopelijk wordt iedereen hier snel zwanger en gaat het voor iedereen een mooi gezond kindje worden!
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
pi_78382681
Een man
pi_78382763
Dank je!

Is dat zo vreemd dan? Ik denk dat ik er zeker zoveel mee bezig ben als mijn vrouw. We willen ook echt heel graag samen een kindje, dan moet je er toch ook samen aan werken?

Als ik dit al niet zou doen, hoe moet dat dan straks als de kleine er eenmaal is?
pi_78382901
Welkom grizzlybear.

Wat jammer van de miskraam.
Hopelijk lukt het snel nog een keer en is het een blijvertje.
pi_78383042
Ik vanmorgen weer getest: een dikke - geen spoor meer van een eventuele + te herkennen. Nu kan ik het even uit mijn gedachten gooien en wachten op ongesteldheid. En zo niet dat testen we over een aantal dagen wel weer .

En vriendlief die te moe is enzo ook gehad vorige maand. Ook hij gaf aan dat het wel heel erg een moetje werd. Wij hebben afgesproken dat we niet meer dingen als 'vandaag moet het hoor!' tegen elkaar gaan zeggen. We benoemen het dus gewoon niet hardop en tot nu toe werkt dat aardig eigenlijk.
Heb ook wel gezegd dat als we er echt voor gaan (en dat doen we) het inderdaad een moetje is anders lukt het waarschijnlijk pas over een lange tijd. Het kan maar duidelijk zijn .
pi_78383322
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:43 schreef grizzlybear het volgende:
Dank je!

Is dat zo vreemd dan? Ik denk dat ik er zeker zoveel mee bezig ben als mijn vrouw. We willen ook echt heel graag samen een kindje, dan moet je er toch ook samen aan werken?

Als ik dit al niet zou doen, hoe moet dat dan straks als de kleine er eenmaal is?
Voor zover ik weet ben jij de eerste man die in dit topic post Vind ik leuk!

Welkom!
Maar wel erg klote van de miskraam.

Mijn man heeft Sarcoidose, is pas weer aan het werk gegaan, voor halve dagen. Dat betekend dat hij sneller moe is, hij zit nu op 70% van zijn longcapaciteit (bij de laatste longfunctietest). Nu is hij weer aan het opbouwen. Tevens zit hij nog aan de prednison.

Dus ja ik gun hem die rust wel, ik wilde perse Schaatsen kijken, en wilde na het schaatsen even lekker klussen. Tja en dat redde hij niet. Ik natuurlijk wel balen. Dit is namelijk poging 6 en vind het wel tijd worden

Maar we hebben alle tijd, vind ik zelf (31 jaar), tuurlijk baal ik ervan dat het nog niet gelukt is, maar er staat toch gemiddeld 7 maanden voor

Ok wat ik nu aan het doen ben is mijzelf moed aan het inpraten hoor! Hahaha want ik had gisteren echt zo dag van.... er is iets mis met mij? Ik DENK mijn eisprong te voelen, maar heb ik wel een eisprong En ik ging gisteren naar bed zo van: Geen goud en ook geen sex Ik wil dat het raak is, NU! November vind ik een mooie maand om uitgerekend te zijn
pi_78383451
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:07 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Voor zover ik weet ben jij de eerste man die in dit topic post Vind ik leuk!

Welkom!
Maar wel erg klote van de miskraam.

[...]
Uiteraard wil je zo snel mogelijk zwanger zijn (en blijven), en je hebt inderdaad nog tijd genoeg.

Wij hebben ook nog wel de tijd hoor, maar ja, vanaf het moment dat we besloten hebben er voor te gaan, duurt alles ineens zo lang. Wachten tot je mag klussen, wachten tot je mag testen... Alles duurt lang.

November is zeker een mooie maand om uitgerekend te zijn, maar ik vind eigenlijk alle maanden op dit moment wel mooi, zolang het maar zo snel mogelijk is

Je moet je man in deze situatie zeker wel de rust gunnen inderdaad en dan snap ik ook zeker wel dat je alleen gaat klussen als het ook echt moet. Heel veel succes!!!!
pi_78383610
Ik vind niet allemaal mooi December lijkt mij echt verschrikkelijk! Hihihi.
pi_78383808
Is toch ook gezellig in december, lekker nog meer feestjes

Ik ben het wel een beetje met je eens hoor, maar ik vind het al geweldig als het allemaal lukt en de maand maakt me dan veeeeeeeel minder uit ineens... (we gaan er zeker geen maand voor overslaan hoor).
pi_78383891
Grizzlybear, welkom

Wij benoemen het hier ook niet in de zin van: vanavond moeten we weer even.
Hebben we vanaf het begin ook niet gedaan trouwens, niet bewust afspraken over gemaakt maar op die manier praten we er niet over. Dat maakt het inderdaad toch net even iets spontaner voor mijn gevoel alhoewel ik er natuurlijk wel erg mee bezig ben, mijn vriend ietsje minder.
Die houdt niet niet zo strak bij wanneer we 'moeten'.
pi_78384056
grizzlybear welkom!
Wat leuk om ook eens een man op het forum te hebben, zo leren we ook eens het standpunt van de andere kant te bekijken!

C-A: voor zover ik heb begrepen staat er dat 50 % binnen 6 maanden zwanger wordt en uiteindelijk 80% binnen een jaar. Dat betekend dus dat er nog 20% overblijft die er langer over doet...
Uiteraard hoopt niemand dat en ik zou het liefst gisteren al zwanger zijn, maar helaas. Maar ik denk zeker niet dat er iets mis is met je

Zeker nu ik vanmorgen zag dat mijn temp met 0,3 graden is gezakt, weet ik eigenlijk wel zeker dat het deze maand niet raak is. Dan maar op voor volgende maand, als het dan raak is ben ik uitgerekend (volgens de rekenmodules op internet) op de verjaardag van mijn zusje. Ben er nog niet achter of dat nou zo fijn is, maar wat grizzlybear ook zegt: ik ga er geen maand voor overslaan!
Het had deze maand wel erg mooi uitgekomen: erachter komen dat ik zwanger ben op de datum dat ik 10jaar samen ben met mn vent, verlof dat aansluit op al geplande vakantieweken....maar helaas!
Trouwens nog geen gezien hoor, dus het kan nog steeds hihi
  woensdag 24 februari 2010 @ 10:40:55 #157
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_78384214
Hmm, vandaag viel me op dat ik totaal geen slijm had, dus dat zou betekenen dat ik net mijn eisprong gehad heb. Misschien een mooi moment om de slijmmethode toe te gaan passen?

Welkom Grizzly. Je valt op het juiste moment binnen: vieze praatjes...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78384457
Welkom Grizzly!

ik heb eergisteren of gisteren zo goed als zeker mijn eisprong gehad. Ovulatietest gaf het aan en trekkerig gevoel, beetje rugpijn enz. Dus de two week wait is nu begonnen, vind het wel eng omdat ik bangt ben dat het weer misgaat, maar probeer positief te blijven.
pi_78384528
Dankjulliewel voor het hartelijke welkom. Als je vragen hebt over hoe ik er als man tegenaan kijk: kom maar op

(Ik moet er wel bij zeggen dat ik wat betreft zwangerschap en babies net een vrouw ben hoor...)

Met de "vieze" praatjes heb ik geen enkele moeite hoor Het hoort er gewoon bij (en ik heb er zelf lekker toch geen last van).

Na onze miskraam (als je daar al over mag spreken als je pas 5 weken zwanger bent), had ik ook wel echt even zoiets van als er maar niets mis is met ons. Maar uiteraard is daar nu nog helemaal geen reden voor om dat te denken. We zijn echt pas NET bezig en het is hoogst waarschijnlijk gewoon super dikke vette pech. Maar toch...

Ik zelf houdt trouwens wel precies bij wat we wanneer moeten doen. Ik heb zelfs een applicatie op mijn telefoon die dat precies in de gaten houdt. (Ja ik ben een echte nerd...) Voor iedereen met (een man/vriend met) een Android telefoon, MyDays is echt ideaal.

Wij zeggen wel gewoon tegen elkaar dat het vanavond weer "moet", we houden er dan ook rekening mee (zo vroeg mogelijk thuis proberen te zijn en op tijd naar boven )
pi_78384681
Grizzlybear welkom hehe leuk een kerel erbij hier! (ook voor handige tips aan ons natuurlijk)

Ik ga beginnen met de ovulatie testjes, ben zo benieuwd of het wat gaat helpen enzo
Spannend!
pi_78384741
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:52 schreef grizzlybear het volgende:

Ik zelf houdt trouwens wel precies bij wat we wanneer moeten doen. Ik heb zelfs een applicatie op mijn telefoon die dat precies in de gaten houdt. (Ja ik ben een echte nerd...) Voor iedereen met (een man/vriend met) een Android telefoon, MyDays is echt ideaal.

Wij zeggen wel gewoon tegen elkaar dat het vanavond weer "moet", we houden er dan ook rekening mee (zo vroeg mogelijk thuis proberen te zijn en op tijd naar boven )
Heb je die ook op de Iphone?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 10:59:43 ]
pi_78384965
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:59 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Je zou FemCal lite kunnen proberen, maar ik heb zelf geen iPhone, dus ik weet niet of deze net zo goed is.

Voor de Android versie (My Days) heb ik een Nederlandse vertaling gemaakt. Dus als iemand die wil hebben, dan laat het maar weten.

Entreri, succes met wachten, dat vind ik zelf het ergste van alles!

Boepie, hopelijk helpt het en ben je nu ook snel hier weg!
pi_78385770
CA, een jaar wachten is een gemiddelde normale wachttijd. dat wil zeggen dat er mensen zijn die eerder zwanger zijn, maar ook zeker mensen die later zwanger zijn, zonder dat er iets aan de hand is... dus dat het gemiddeld met 7 maanden raak moet zijn, is niet zo. bij de huisarts wordt je ook zonder pardon weggestuurd als je nog niet een jaar aan het proberen bent... (tenzij er andere problemen aan de hand zijn, zoals een erg onregelmatige cyclus bijvoorbeeld...)

leuk, een man in dit topic

*weer wegsluipt naar het moeilijk zwanger worden/blijven topic*
pi_78386143
Hoe weet een huisarts dat je nog maar 7 maanden bezig ben
Je kan toch gewoon zeggen dat je al meer dan een jaar bezig ben
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:42:55 #165
12913 GreatWhiteSilence
pi_78386300
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:59 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja
Alleen jammer dat die Iphone zo duur is...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78386357
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja
Niet met een abbo!

Ik heb 100 euro betaald, en ik heb een abbo met internet voor 30 euro per maand
pi_78386418
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:40 schreef charmed_angel het volgende:
als je een beetje eerlijk blijft zeg je dat er gewoon bij... het is echt geen lolletje om naar de dokter te moeten omdat het niet lukt...
pi_78386485
quote:
En dan allemaal vervelende onderzoeken ondergaan die helemaal niet nodig zijn?
Jij liever dan ik hoor.
Ik hou het voorlopig gewoon even bij geduld.
pi_78386556
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja
Nu heb je mijn man wéér een goede reden gegeven om een iPhone aan te schaffen.
En dat kan niet want dan word ik jaloers.
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:52:13 #170
12913 GreatWhiteSilence
pi_78386697
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:44 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Niet met een abbo!

Ik heb 100 euro betaald, en ik heb een abbo met internet voor 30 euro per maand
Ik doe niet aan abo's, ik sms alleen en bel alleen bij hoge uitzondering. Ik denk dat ik hooguit 10 euro per twee maanden uitgeef ofzo, dus een abo is voor mij 600% duurder dan wat ik nu heb.
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:53:12 #171
12913 GreatWhiteSilence
pi_78386740
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:49 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Nu heb je mijn man wéér een goede reden gegeven om een iPhone aan te schaffen.
En dat kan niet want dan word ik jaloers.
Jij kan toch ook een iPhone aanschaffen?
pi_78386786
Ik ben echt verlsaafd aan mijn Iphone, ik wil NOOIT wat anders mee!
Je kan er alles mee! Ik fok nu dus ook op mijn Iphone
pi_78386995
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Jij kan toch ook een iPhone aanschaffen?
Ik bel ook maar voor een tientje per 2 maanden, dus vind het zo'n onzin.
Heb 'm ook voor internet helemaal niet nodig.
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:59:53 #174
12913 GreatWhiteSilence
pi_78387014
Ik zal eraan denken als mijn laptop het begeeft. Werkt het allemaal een beetje lekker? Facebookspelletjes enzo? (Mijn laptop kan die dingen dus niet echt aan, wordt echt heel langzaam... )
pi_78388719
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:54 schreef charmed_angel het volgende:
heerlijk die foon idd
Ga die app toch eens zoeken aanstonds.
pi_78391880
Hallo, ik kom hier toch ook maar weer eens binnen vallen. Kan anders nergens mij ei(!) kwijt.
Guus is nu 1 jaar en we zijn deze week begonnen om voor een tweede te gaan. Willen toch de kids redelijk dicht op elkaar hebben.
Deze week flink geklust, dus we zijn benieuwd. Mijn cyclus is niet meer zo netjes als de vorige keer dat we begonnen, toen was het altijd 28 dagen.

Wat betreft die Iphone, er bestaat gewoon geen leven meer als je zo'n ding hebt volgens mij.....:)
pi_78393712
quote:
Bij een onregelmatige cyclus helpen ze je wel eerder hoor. Ik zat wel bijna tegen het jaar aan, maar werd meteen geholpen. Mijn dokter zei dat het goed was dat ik er nu eens mee langs kwam zelfs.

Gelukkig ben ik toen meteen zwanger geraakt (sterker nog, op de dag af dat ik naar de dokter ging raakte ik zwanger, hoe typisch). En apart genoeg, hoor je dat best wel vaker. Dat zodra er iets gaat gebeuren, er iets wordt gedaan, vrouwen binnen no time spontaan zwanger zijn. Jammer genoeg is het geen garantie natuurlijk... Maar het geeft hoe dan ook wel wat rust, vond ik.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_78394256
Heb je trouwens altijd een verhoging rond je eisprong???
pi_78394550
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:56 schreef djenneke het volgende:
Gelukkig ben ik toen meteen zwanger geraakt (sterker nog, op de dag af dat ik naar de dokter ging raakte ik zwanger, hoe typisch).
Mijn dokter is vrouwelijk, dus dat zal mij waarschijnlijk niet gebeuren.
pi_78394819
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:17 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Mijn dokter is vrouwelijk, dus dat zal mij waarschijnlijk niet gebeuren.

Flauw maar wel leuk
pi_78395079
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:09 schreef Koningin het volgende:
Guus is nu 1 jaar en we zijn deze week begonnen om voor een tweede te gaan. Willen toch de kids redelijk dicht op elkaar hebben.
Deze week flink geklust, dus we zijn benieuwd. Mijn cyclus is niet meer zo netjes als de vorige keer dat we begonnen, toen was het altijd 28 dagen.
Wel spannend dat je nu voor de tweede mag gaan. Wij hebben ook het plan dat zodra de eerste er is we redelijk snel weer gaan voor de tweede, dus ik begrijp je zeer goed.

Wij moeten nu natuurlijk nog flink gaan klussen voor de eerste, dus de rest is nog erg afwachten...
pi_78395181
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:30 schreef grizzlybear het volgende:

[..]

Wij moeten nu natuurlijk nog flink gaan klussen voor de eerste, dus de rest is nog erg afwachten...
Gelukkig is klussen leuk
pi_78396334
Heb ik dat, komen ze ineens 2 dagen eerder
Tis niet eerlijk!!! Schrik me dood op mijn werk!
pi_78396656
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:33 schreef Koningin het volgende:

[..]

Gelukkig is klussen leuk
en zo is het maar net! Verplicht of niet, het blijft toch leuk (en lekker...) Ik dacht dat ik dat alleen als man zijnde zou vinden...
pi_78397163
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:00 schreef danic het volgende:
Heb ik dat, komen ze ineens 2 dagen eerder
Tis niet eerlijk!!! Schrik me dood op mijn werk!
Balen!
pi_78397166
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:54 schreef charmed_angel het volgende:
Ikke ook een iPhone en er verslaafd aan hihi
Meest van de tijd fok ik op mijn iPhone.
Met de app femcal lite ervaring en ik vind niet zo fijn werken! Van de week van telefoon gegooit, manlief gaat nu eigen app voor dit voor mij en de rest van de 'wereld' maken

een man Welkom grizzlybear

Balen danic.. Maar klopt opzich wel dat je bent geworden. Gister al daling en vanmorgen nog meer, dan komt het op die dag.
pi_78397228
Koningin, welkom terug.

Danic, ah nee...jammer hoor!
pi_78397348
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:08 schreef grizzlybear het volgende:

[..]

en zo is het maar net! Verplicht of niet, het blijft toch leuk (en lekker...) Ik dacht dat ik dat alleen als man zijnde zou vinden...
seks is inderdaad lekker en heel fijn!! Mmm hihi
pi_78397488
Welkom Koningin.
Dat Guus maar snel een broertje of zusje mag krijgen.

Jammer Danic.
Dan maar een kerstkindje, die zijn ook leuk.
pi_78399632
Ik ben nu vanaf dag 10 van mijn cyclus bezig met ovulatie testen, tis nu dag 19 en nog geen lachend ei. Ik neem niet aan dat ik voor dag 10 een eisprong heb gehad, dus dit zal wel weer een lange cyclus worden. Ik ben er gewoon teveel mee bezig in mijn hoofd denk ik. Toen ik in November en december even gestopt was had ik wel een goede cyclusduur.
pi_78400757
Ik heb ook niet iedereen in mijn omgeving verteld dat we sinds kort aan het klussen zijn.
M'n beste vriendinnen en een aantal collega's weten het, en wat familieleden van vriendlief's kant, maar ik heb het geeneens tegen mijn ouders of familie verteld.
Wil ik liever ook geheim houden voor hun, des te groter de verrassing is voor ze.
Een tijdlang werd vooral van vriendje z'n familiekant gevraagd wanneer wij ''nou es aan de beurt waren'' maar na steeds negatieve antwoorden zijn ze daarmee gestopt.
M'n moeder zei van de week zelfs nog dat ze denkt dat ik er voorlopig nog niet aan ga beginnen!
Ze moest eens weten....

Ander vraagje...ik snap nog steeds dat hele gedoe met temperaturen rond de eisprong niet. En die pcieze eisprong uitrekenen doe ik volgens mij ook niet helemaal goed.... Zolang m'n cyclus nog niet gelijk is, kan ik het volgens mij niet goed uitrekenen..
Back in business.
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:26:57 #192
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78402246
Even een vraagje tussendoor!

Dit is de eerste keer dat ik meelees met een tweede streepjestopic, en ik heb al een kindje, maar ik begrijp een paar dingen niet zo goed. Ik begrijp dat als je graag zwanger wilt worden dat je er alles aan doet om rond de eisprong te klussen ed, maar waarom grijpt iedereen meteen naar een ovulatietest en temperaturen? (Dames met een zeer onregelmatige menstruatie uitgezonderd) Ik heb dat nooit gedaan, en begrijp ook niet zo goed waarom het meteen als een soort project moet worden aangepakt. Zwanger worden is een wonder, het is geen 1+1=2. Ik vind dat er hier vaak nogal respectloos met het zwanger worden wordt omgegaan. En ik denk dat in veel gevallen er veel te zeggen is voor relaxen, gewoon de natuur een beetje zijn gang laten gaan. Dat is veel fijner voor jou, je relatie (arme mannen) en ook voor het hele zwanger zijn.... Het lijkt wel een soort control-issue hier!

En dan na paar maanden aankomen bij de dokter en beweren dat je al jaren bezig bent. De dokter ziet je aankomen, zeg! Wie houdt je dan voor de gek? En het is met name niet leuk voor de dames die het dus al wel jaren proberen en die dan niet serieus genomen worden door de arts.

Dat wil niet zeggen dat ik niet iedereen veel geluk en succes wens, maar ik snap die hele controle obsessie gewoon niet, met name omdat daar gewoon in de meeste gevallen totaal geen reden toe is.

Wie de schoen past, die trekke hem aan....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:33:19 #193
12913 GreatWhiteSilence
pi_78402450
Ik denk dat de mensen die het op zijn beloop laten gaan, sowieso niet in dit topic komen, uitzonderingen daargelaten. Die zie je opeens in het Z&G topic.
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:39:10 #194
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78402618
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik denk dat de mensen die het op zijn beloop laten gaan, sowieso niet in dit topic komen, uitzonderingen daargelaten. Die zie je opeens in het Z&G topic.
Denk het ook Maar ik dacht dat er wel een soort middenweg was.. Ofzo...

Wel bewust bezig zijn, maar niet in controle te hoeven zijn... Zoiets?
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:42:10 #195
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78402706
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Heb je inderdaad wel een punt, Ik denk dat mensen die hier komen posten inderdaad bovengemiddeld veel met zwanger worden bezig zijn. Zaak is alleen de realiteit daarbij niet uit het oog te verliezen. Ik ben ook iemand die continu met ovulatietesten in de weer was, dat is mijn controledrang. Het blijft echter een wonder, niets is vanzelfsprekend. Ik word bij wijze van spreken dan wel zwanger van een keertje blazen, maar bij mij ging het daarna 4 keer mis. Ik kan begrijpen dat het voor de nieuwelingen ook erg spannend is en er gebaald wordt als de duivels toch arriveren, maar er in de eerste maanden al heel erg verdrietig of moedeloos van worden is eigenlijk een beetje buitenproportioneel... Maar dat zijn mijn 2 centen...

Wat het neuken op commando betreft, nooit problemen mee gehad en de kerel nog minder.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_78402893
Respectloos Als er zo hierover ons gedacht wordt, dan reageer ik niet liever niet meer!!!!

Ik wil al 10 jaar een kindje, alleen mijn man was er nog niet aan toe, en nu wil hij ook en dan kan het niet snel genoeg voor mij gaan!

En dat is dan respectloos ???? Nou sorry hoor, maar voel me nu echt aangevallen en beledigd.

Lekker boeiend dat wij tempen, lekker boeiend dat wij ovulatietestjes gebruiken? Mogen wij geen inzicht krijgen in onze cyclus???

En ik sex niet alleen rond mijn eisprong, ik sex wanneer ik dat wil, en wanneer mij man dat wil. Zodra ik niet meer ongesteld ben, dan sex ik er op los. Maar dan wil ik dat ook wel rond mijn eisprong!

En nu zijn opeens onze mannen zielig???? Doe effe normaal

Sorry hoor hier kan ik echt kwaad om worden!
pi_78403038
Ongelooflijk, wat hebben jullie veel gekletst!!

grizzlybear, welkom! Inderdaad leuk, een man in ons midden. Mijn man is ook minstens net zoveel bezig met het zwanger worden als ik, maar die praat er niet met anderen over.

Wat betreft het klussen op commando: soms zeg ik niks en verleid ik mijn vent gewoon, maar er zijn ook keren dat ik zeg dat ik denk dat mijn eitje komt... dan weten we dus allebei wel dat het moet, maar leggen we het er iets minder dik bovenop.

En wat betreft die obsessie: Ja, ik vind ook dat sommige mensen wel heel snel in de stress schieten en op ovutestjes terugvallen enzo. En als je dat leest van iemand die 2 maanden bezig is terwijl je zelf al anderhalf jaar bezig bent is dat wel eens irritant...
Maar aan de andere kant: ach, laat iedereen toch doen waar ie zich goed bij voelt! Ik had een onregelmatige cyclus en mij gaven dergelijke dingen veel rust... zo heeft ieder zijn ding..
pi_78403046
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:46 schreef Kolonia het volgende:

[..]

En dan allemaal vervelende onderzoeken ondergaan die helemaal niet nodig zijn?
Jij liever dan ik hoor.
Ik hou het voorlopig gewoon even bij geduld.
Ik zeg niet dat ik dat gaan doen hoor maar vroeg me af hoe hij dan weet, omdat hij het niet kan weten
pi_78403106
Je kunt het obsessief noemen, maar soms is het ook gewoon nodig. Om je cyclus te leren kennen, als je haast hebt omdat je al wat ouder bent, of omdat je zoals ik, vaak in het buitenland zit. Ik ben stewardess en moet al zeker vijf weken van te voren mijn rooster gaan regelen, als je dan niet heel goed uitrekent welke dagen je vruchtbare zijn en maar afwacht, ben ik nooit thuis op de vruchtbare dagen. Als je dan steeds een paar maanden mist, kan het heel lang gaan duren. En die tijd heb ik niet, ik ben bijna 36. Iedereen mag voor zichzelf bepalen hoe hij of zij iets aanpakt. Het is niet aan ons om daar een mening om te geven, toch?
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:54:18 #200
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78403161
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:47 schreef charmed_angel het volgende:
Respectloos Als er zo hierover ons gedacht wordt, dan reageer ik niet liever niet meer!!!!

Ik wil al 10 jaar een kindje, alleen mijn man was er nog niet aan toe, en nu wil hij ook en dan kan het niet snel genoeg voor mij gaan!
Zie je wel wat je schrijft. Het is geen bestelling bij bol.com, toch?

Ik vind het inderdaad een beetje respectloos, dat vind ik, en dat hoef jij niet te vinden, toch? Ik vroeg het me gewoon af. En het feit dat je hier kwaad om wordt, dat vind ik nogal jammer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')