![]()
Zo... dan die van mij ook nog maar even
Ten eerste getuigt het niet van veel respect voor je mede-users als je zonder je in te lezen waarom mensen dingen doen wel gaat roepen dat het respectloos is dat ze "gelijk" beginnen te temperaturen of ovutesten.
Mensen hebben daar hun redenen voor en het respectloos noemen om "het is een wonder" bla-die-blaat is ook niet echt respectvol, al afgezien van het feit dat iemand er weinig mee te maken heeft hoe de zwangerschap van een ander tot stand komt, of dat wel "natuurlijik en wonderlijk" genoeg gaat.
Die opmerkingen kwamen bij mij dus ook binnen van "pardon???" en dan ook nog een keer piepen over de prijs, ja natuurlijk zijn die dingen bij de drogist achterlijk duur, maar wat bij de drogist ¤ 20,= voor 5 stuks kost, is op internet gewoon te krijgen voor ¤ 24,= voor 24 stuks.... maar dan nog, who cares wat een ander uitgeeft.
Ten tweede getuigt het evenmin van respect voor je mede-users als je hier wel ingelezen bent, wetend dat er mensen zijn die beduidend langer bezig zijn dan jij, dat er mensen op de grens van de MMM zitten, of er zelfs middenin zitten, om de suggestie te wekken dat een arts het niet hoeft te weten dat je nog geen jaar bezig bent.
Ongeacht of je dat nou wel of niet van plan bent, en ongeacht of je arts in zijn PC heeft staan dat je 5 maanden geleden gestopt bent met de pil, de suggestie alleen al is stuitend, en als je ingelezen bent, wat ik na 5 maanden wel mag verwachten, dan zou je dat moeten weten.
Dan tot slot de "verantwoording" voor mijn temperaturen en ovutesten; ik ben 43.
Tevens: toen mijn spiraaltje verwijderd werd was er een follikel zichtbaar die dusdanig groot was dat de eisprong ieder moment kon zijn, ik had het echter pas een week later verwacht... ondanks het feit dat ik al jaren een vrij regelmatige cyclus heb, was mijn eisprong dus niet op een "logisch" moment.
Na een paar rondes op de gok en een vaag positief streepje wat kennelijk niet wilde plakken, wat ovutests gekocht en gaan temperaturen, en dat werkte redelijk goed, de tweede cyclus waarin ik die gebruikte werd ik zwanger, helaas na 8½ week geen hartslag meer.
Door mijn leeftijd kreeg ik iig niet het cliché "ach, je bent nog jong, jullie hebben nog tijd" om m'n oren, en dat is ook de reden dat er hier wel getemperatuurd en ge-ovutest wordt, want we zijn niet jong, en we hebben geen tijd. Daarbij kun je er op mijn leeftijd niet meer vanuitgaan dat je iedere maand een eisprong hebt.
Ook als ik nog wel jong was en nog tijd had, en het misschien nog niet nodig had gevonden om te temperaturen etc, had ik het iig niet nodig gevonden een ander te vertellen dat ik dat respectloos vind.