abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78095834
Wachten op het tweede streepje deel 163

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

NOD:

27 februari Taffie3d
27 februari Sugarsnap (02-2010)
28 februari danic (08-2009)
01 maart GreatWhiteSilence (2010)
01 maart Shirley (01-2010)
03 maart Kolonia (04-2009)
09 maart Entreri
12 maart vrouwtje-theelepel (10-2009)
15 maart -nienna- (06-2009)
24 maart Ciscostar (12-2008)

Boepie
IslaBonita (12-2008)
Mijsje (08-2007)
Koningin Juliana (03-2009)
MissCMS
prinseszondererwt (11-2007)
Suuzzz
Suuz_ (03-2009)
Tierrr (10-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 25-02-2010 12:25:08 ]
pi_78095901
Omdat het vorige topic gesloten werd door Veerle die zich vandaag aangemeld heeft verwacht ik niet dat ze ook gelijk weet dat en hoe ze een nieuw topic moet openen, vandaar dat ik de honneurs maar even heb waargenomen

Haar lapo was overigens wel een mooie:
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:03 schreef Veerle1982 het volgende:
Thanks voor de tip van de digitale test. Ik ben hem maar gaan halen en kon natuurlijk niet wachten tot mijn man thuis is... maar JAAAAAAAAAAAAA ik ben zwanger. Kwam er echt na een paar minuten op te staan! Heerlijk die duidelijke tests! Vanmiddag maar al een cadeautje voor de papa gaan kopen.

Dus meiden ik ga jullie heel snel weer verlaten.
Gefeliciteerd Veerle
pi_78096222
Gefeliciteerd Veerle Hopelijk krijgen we in dit topic nog een aantal positieve testen te zien
pi_78096351
Ik heb Suuzzz, Taffie3d en Kon. Juliana even naar onderen gezet omdat die data al wel heel erg voorbij zijn.
pi_78096479
Soneal, inderdaad bedankt om in mijn plaats het topic opnieuw te openen. Ik weet inderdaad nog niet hoe het hier allemaal werkt! Thanks
En meiden succes nog. Ik blijf voor jullie duimen!
pi_78096706
Veerle gefeliciteerd

Zie dat ik weer de eerste NODer ben ( aangezien trierrr helaas ongesteld is geworden )
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_78096744
Mijn NOD kan eruit ben immers de 15e al ongesteld geworden
pi_78096823
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:29 schreef Boepie het volgende:
Mijn NOD kan eruit ben immers de 15e al ongesteld geworden
Heb/wil je een nieuwe NOD in de lijst of wil je naar de onderste lijst??

En ik heb even teruggezocht naar de voorbije NOD's waarvan ik Suuzzz en Taffie gvonden heb, maar ook deze post van Koningin Juliana:
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:59 schreef KoninginJuliana het volgende:
Dames, ik meld mij voorlopig even voor het laatst.. Gister weer ongesteld geworden (overigens ook praktisch niet gesexed, dus vrijwel onmogelijk om dan zwanger te raken.. ).
We stoppen voor nu even met proberen en nemen een pauze. Op een of andere manier is na bijna een jaar proberen het vertrouwen weg en levert het hele zwanger-worden nu zoveel spanningen op, dat het gewoon niet handig is om er op dezelfde voet mee door te gaan. De uitslagen van het laatste zaadonderzoek zijn bepaald niet om over naar huis te schrijven en mijn leeftijd werkt ook al niet echt mee. Het wordt ons te klinisch en te veel een 'moeten' en dat was zeker niet de bedoeling van dit alles. Hoe nu verder weten we nog niet precies, maar voor nu is het echt even leuk geweest.

Aan de ene kant voelt het als een zwaktebod, omdat zoveel van jullie al zoveel langer bezig zijn. Verder ben ik ook bang jullie het gevoel te geven dat het niet zo'n big deal is, door het zo 'op te geven'. Zo denk ik er zeker niet over en hoop dan ook dat jullie dat niet zo zien. Maar iedere situatie is natuurlijk ook weer anders en ik zou me daar ook eigenlijk niets van aan moeten trekken.

Ik wens jullie allemaal heeeeeeeel veel succes en zal jullie zeker blijven volgen.
Graag even overleg, betekent dit dat ze uit de lijst wil??
pi_78096925
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:31 schreef Soneal het volgende:

[..]

En ik heb even teruggezocht naar de voorbije NOD's waarvan ik Suuzzz en Taffie gvonden heb, maar ook deze post van Koningin Juliana:
[..]

denk dat ze even in de onderste lijst wil.. Met begindatum naar zonder NOD
pi_78096984
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:34 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
denk dat ze even in de onderste lijst wil.. Met begindatum naar zonder NOD
Okay, dat had ik al gedaan dus dan zit dat goed

Zal Tierrr en Boepie even uit de NOD-lijst halen en voor nu ook even naar onderen verhuizen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:00:25 #11
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_78097953
Net gebeld, geen blaasontsteking. Ben nauwelijks een klap verder dus... Ik heb een afspraak gemaakt voor maandagochtend, voor als ik dan nog steeds klachten heb (en nog steeds geen tweede streepje gezien heb).
Dus vrijdagochtend nog maar eens testen, zodat ik eventueel nog kan afbellen. *zucht*
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78098414
Veerle, gefeliciteerd meid! Fijn dat je alweer door mag!

GWS, dat schiet ook niet op! Ik hoop dan toch nog op streepjes voor je...

En Cisco, voor jou natuurlijk ook!!!!!

Hier al wat rozige afscheiding, dus dat voorspelt niet veel goeds...
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_78098432
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:31 schreef Soneal het volgende:

[..]

[..]

Ik wil even geen nieuwe NOD omdat ik nu een dikke week eerder ongesteld ben geworden heb ik geen idee Ik meld me dan wel weer als ik ongi ben of ander nieuws heb (blijf dus wel meedoen hier hoor)

Thanks
pi_78099556
GWS, gezien je NOD zou het ook nog je ovulatie kunnen zijn, toch?
Wil bij mij ook nog weleens een tijdje goed pijnlijk zijn.

IslaB:

Cisco: * In de duimstand

Lekker opgeruimd Soneal!
Mooie nette NOD-lijst weer.
pi_78100494
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:35 schreef Soneal het volgende:
Zal Tierrr en Boepie even uit de NOD-lijst halen en voor nu ook even naar onderen verhuizen.
Thanks!!
Ik weet inderdaad nog geen nieuwe NOD, omdat ik dus deze cyclus voor het eerst aan de clomid ga en het dus onbekend is hoe ik daarop reageer..

Veerle, lekkere binnenkomer!! Gefeliciteerd!

Isla, rozige afscheiding zegt niet altijd wat, dus ik duim nog ff stug door!
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:16:09 #16
12913 GreatWhiteSilence
pi_78101057
Maar ik heb nooit last gehad van mijn ovulatie...
Bovendien is die NOD ook maar een gok, omdat ik geen idee heb hoe mijn cyclus eruit ziet. Ik voor de bloeding van begin deze maand had ik al bijna 2 jaar geen bloed gezien, op het vloeien na de bevalling na dan.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78101489
GWS balen dat geen blaasontstekking is en je nog niet weet waar vandaan komt. Misschien toch raak..

Stop maar met duimen, zojuist op dag 35 wat nu dus dag 1 word ongesteld geworden. Cyclus van 34 dagen dit keer.
Nieuwe NOD mag naar 24 maart.

Damn binnen uur meteen vet last van me buik, zo ff van die alive pillen voor tijdens menstruatie halen. Vrijdag is CD3 dus dan bloedprikken
pi_78102059
Balen Cisco! Het schiet ook echt niet op zo!

Veerle gefeliciteerd

Enne...Suuz, voor mij is het gelukkig geen kwelling hoor, die 9-maandenbeurs. Ik heb er juist hartstikke zin in. Misschien doe ik ook alvast ideetjes op. Daarbij, ik ga echt voor die vriendin mee, het is de bedoeling dat ze met lekker veel tassen thuiskomt haha
pi_78102069
quote:
[b]Op woensdag 17 februari 2010 15:02 schreef Tierrr het volgende:

Isla, rozige afscheiding zegt niet altijd wat, dus ik duim nog ff stug door!
Lief van je... maar zo begint mijn menstruatie altijd, dus heb niet veel hoop...

Cisco... balen zeg..... Doe maar lekker rustig aan vandaag.
pi_78102451
Cisco.

Vrijdag bloedprikken dus, en dan?
Met een beetje mazzel schrikt je lichaam van alleen het prikken al zo dat dat genoeg is voor twee streepjes volgende maand.
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:54:39 #21
12913 GreatWhiteSilence
pi_78102624
Balen Cisco
pi_78102692
He jakkes Cisco...
pi_78102962
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:26 schreef Ciscostar het volgende:
Nieuwe NOD mag naar 24 maart.
Done

pi_78103593
@Soneal, volgens mij is het bij het opruimen met de Suzen niet helemaal goed gegaan.

Laatste post van Suuzzz:
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 11:34 schreef suuzzz het volgende:
Dus dan gaat mijn NOD naar 6 feb. Ik zit dan in Amerika, dus zal het jullie pas begin Maart komen melden, want de testjes gaan gewoon mee!
Van Suuz_ weten we volgens mij nog geen nieuwe NOD.
pi_78103916
Scherp Kolonia!
pi_78104247
Ik ben d'r zelf ook eentje, vandaar.
pi_78104860
Hmm ik snap m niet... ben je ook een Suuz? Want ik ben ook een Suuz.. Nee geen kloon... Of ben jij een kloon van een kloon?
pi_78105009
Ik ben ook een Suuz maar geen kloon van een kloon.
Jij ook dus?
Het stikt hier van de Suzen.
pi_78105111
Ok ik snap 'm.. Haha ja inderdaad...
pi_78105701
Cisco, wat jammer zeg
pi_78105810
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:15 schreef Kolonia het volgende:
@Soneal, volgens mij is het bij het opruimen met de Suzen niet helemaal goed gegaan.
Thnx... verkeerd gekeken
De andere Suuz_ stond volgens mij nog niet in de OP.... ze moet maar even melden of ze dat wil en met welke NOD.
pi_78106034
Hoi meiden voel me al ietsje beter. Ben vandaag nog lekker in me bedje gebleven, hoop dat ik snel weer beter ben

Veerle gefeliciteerd meid!!!!

Danic mijn schoonzusje vroeg of ik mee ging naar die beurs maar dat doe ik mezelf niet aan hoor. Hihi. Maak je je zelf niet gek op die beurs

Vinden jullie het erg als ik het Ge-Suuz niet snap?

Ben ik nog iemand vergeten? Sorry maar ik ben er niet helemaal bij met mijn hoofd. Maar wilde toch even reageren

ga even proberen beschuitje te eten en dan duik ik weer mijn bedje in. Ciao!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 17:12:09 ]
pi_78106066
Ow cisco vergeten dus, balen meid dat je weer ongedteldben geworden
pi_78108387
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:11 schreef charmed_angel het volgende:
Ow cisco vergeten dus, balen meid dat je weer ongedteldben geworden
Jaaa vergeet mij maar weer haha

@kolonia: al 3x bloedgeprikt in kader van zwanger worden, dus schrikken helpt niet. Moet vrijdag prikken omdat dan dag 3 is en ze van die dag bepaalde hormonen wil testen.. Net zoals op dag 21 (al gehad) En dan 2 maart afspraak bij gyn
pi_78120818
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:41 schreef danic het volgende:
Balen Cisco! Het schiet ook echt niet op zo!

Veerle gefeliciteerd

Enne...Suuz, voor mij is het gelukkig geen kwelling hoor, die 9-maandenbeurs. Ik heb er juist hartstikke zin in. Misschien doe ik ook alvast ideetjes op. Daarbij, ik ga echt voor die vriendin mee, het is de bedoeling dat ze met lekker veel tassen thuiskomt haha
Dat is lief! En het is natuurlijk ook gewoon erg leuk! En ik moet me niet zo aanstellen

Even voor een modje, ik wil wel in het onderste lijstje met begin datum 03-2009
NOD weet ik niet precies, ben net ongesteld geworden maar mijn cycles verschilt nog al eens...

WOW wat een verwarring zie ik nu haha, ik ben dus Suuz_ maar begrijo dat hier veel meer Suuzzen zijn? Wel leuk maar ook verwarrend Ik ben dus nog helemaal nieuw hier!

[ Bericht 5% gewijzigd door Suuz_ op 17-02-2010 22:47:09 ]
pi_78120825
C-A: volgens mij ben je nog niet helemaal fit, want het is toch wel vrij duidelijk met die suuzen (of ik begrijp het ook verkeerd). Er zijn twee mensen die posten onder de naam Suuzzz en Suuz en Islabonita en Kolonia heten in het echt ook Suuz (waarschijnlijk dus Suzan(ne))
Zo begrijp ik em tenminste.

Wanneer gaat je schoonzusje naar de beurs? Ook morgen? want dan kom ik dr misschien tegen.
Of ging ze alleen als jij met dr meeging?
pi_78124527
Ze ging alleen als ik ook ging. Maar wat heeft zij daar nou te zoeken? Of ze is weer zwanger
pi_78128876
eerlijk: dat hoop ik niet laten ze nou eerst maar eens zorgen dat ze weten hoe ze het moeten doen met je neefje!
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:26:21 #39
12913 GreatWhiteSilence
pi_78131140
Ik ben wel wat emotioneler de laatste paar dagen trouwens, maar dat kan natuurlijk komen doordat ik niet lekker in mijn vel zit met die krampjes en misselijkheid (en rugpijn, maar dat komt door verkeerd tillen). Als ik dan lees hoe het met de kleine van Keshet gaat, en met de tweeling van Simmu schiet ik soms helemaal vol. Ben ik niet gewend van mijzelf...
pi_78131233
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:35 schreef Suuz_ het volgende:
Even voor een modje, ik wil wel in het onderste lijstje met begin datum 03-2009
NOD weet ik niet precies, ben net ongesteld geworden maar mijn cycles verschilt nog al eens...
Ik ben dan wel geen mod maar TS kan de OP de eerste 48 uur na opening ook nog editten (mits er geen mod aangezeten heeft) dus ik heb het even voor je aangepast

En ja.... er zijn kennelijk nogal wat Suzen, al dan niet met een Suuz-naam, dus als ik in het vervolg een vraag heb waar ik asap antwoord op wil hebben dan begin ik m'n post gewoon met "Zeg Suuz....." dan weet ik zeker dat er een heleboel zijn die opletten
pi_78131309
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben wel wat emotioneler de laatste paar dagen trouwens, maar dat kan natuurlijk komen doordat ik niet lekker in mijn vel zit met die krampjes en misselijkheid (en rugpijn, maar dat komt door verkeerd tillen). Als ik dan lees hoe het met de kleine van Keshet gaat, en met de tweeling van Simmu schiet ik soms helemaal vol. Ben ik niet gewend van mijzelf...
Oh oh.... dat klinkt herkenbaar... ik zat destijds al te janken van de Merci-reclame
pi_78133900
GWS: balen dat je zo emo bent.. Hopenlijk om een goed iets..

Die Aleve femina werken trouwens best wel goed. Gisteren zo'n 1.5 uur na innemen verdwenen de ergste klachten. Komen nu wat terug, dus net nog 1 genomen.
pi_78134417
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:32 schreef Soneal het volgende:
Oh oh.... dat klinkt herkenbaar... ik zat destijds al te janken van de Merci-reclame
Haha, hier nog één...

Ik heb het trouwens echt even helemaal gehad met hyves... al die echofoto's die je daar zomaar ineens ziet verschijnen, met de mededeling dat die en die weer een zusje of broertje krijgt... het is elke keer weer een klap...
pi_78135683
Soms hakt het er idd even in....
Hier speelt het hyvesprobleem niet zo, maar dat is meer omdat de mensen op mijn hyves er al klaar mee zijn of nog niet mee bezig zijn... Net als verder in mijn omgeving eigenlijk.
Plus dat ik eigenlijk niets met m'n hyves doe
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:23:15 #45
12913 GreatWhiteSilence
pi_78136605
Ik doe ook weinig meer met hyves, wel met facebook (spelletjes ).

Ik heb daarnet wel weer even het rapportje over mijn bevalling nagelezen, de echo's zaten daar ook bij. Maar dat is dan natuurlijk anders en verder niet pijnlijk ofzo, want dat zijn de echo's van je eigen kindje.
pi_78149998
Ik heb momenteel ook hoop zwangere op Hyves (3 en 1 bevallen op 14 feb) maar heb het er niet zo heel moeilijk mee. Heb wel steeds zoiets van, ik wil dat ook.. Maar verder gaat het wel. Ik ga morgen of zaterdag naa hhb en 9 maanden.
Moet eerst naar dolfinarium.. Doe mee aan de droomwens.
Ik kan een weekend lang trainster zijn winnen
van de 1500 aanmeldingen zit ik nu bij de laatste 100!! Moet morgen fit/danstest doen en een presentatie van 45 sec! Spannend!!!

Bloedprikken vandaag ging top, bloedprikken fobie is over!
pi_78152388
Fijn dat het bloedprikken goed ging Cisco!
En wat spannend zeg, van die droomwens... ik ga voor je duimen! Zet hem op!!

Ik heb trouwens op zich niet zo heel veel problemen om echo's en dergelijke te zien, alleen de eerste confrontatie ermee als ik het nog niet weet en het dan ineens op hyves zie staan vind ik altijd lastig.
Als ik eenmaal weet dat iemand zwanger is, kan ik me voorbereiden op foto's en dergelijke.
Maar echt die eerste confrontatie, pats boem uit het niks, vind ik moeilijk... wéér iemand zwanger en diegene ben ik niet... hoezeer ik het diegene ook gun, er gaat altijd wel een steek door me heen..

Ik ga morgen trouwens wel naar de hhb en 9 maandenbeurs. Daar zie ik natuurlijk ook een boel zwangeren, maar dat vind ik dan weer minder erg... daar kan ik me ook weer op voorbereiden namelijk.
pi_78152685
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:48 schreef Ciscostar het volgende:
Ik heb momenteel ook hoop zwangere op Hyves (3 en 1 bevallen op 14 feb) maar heb het er niet zo heel moeilijk mee. Heb wel steeds zoiets van, ik wil dat ook.. Maar verder gaat het wel.
Dat heb ik ook, iedereen om me heen is opeens zwanger.
En vaak zijn dat vrouwen van >40.
Gelukkig heb ik geen last van jaloezie of afgunst en geeft het me zelfs het gevoel dat ik een jonkie ben.
pi_78155637
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 19:42 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, iedereen om me heen is opeens zwanger.
En vaak zijn dat vrouwen van >40.
Gelukkig heb ik geen last van jaloezie of afgunst en geeft het me zelfs het gevoel dat ik een jonkie ben.
Zwangere bij mij 34,36 en 33 en die net bevallen is eeh 25
Gun het de eerste 3 die nu nog zwanger zijn heel erg (qua leeftijd etc, ook tijdje bezig geweest)
En naast hun ik met (23) ook jonkie
  donderdag 18 februari 2010 @ 23:08:27 #50
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78163888
Hoi, ik kom me hier ook maar even melden.
We gaan namelijk voor nummer 2! Bram is nog geen jaar (volgende maand), maar aangezien mijn vriend gisteren de diagnose reuma heeft gekregen is het voor ons verstandig om zo snel mogelijk ons gezinnetje compleet te krijgen. En aangezien het de vorige keer ook een jaar en 3 maanden geduurd heeft voor ik zwanger werd, gaan we er maar gewoon weer voor.

Mijn vruchtbare dagen zijn al geweest en ook nog eens volledig benut! Het carnavalsweekend was Bram uit logeren bij opa en oma en hebben wij de beest uitgehangen. Geheel tegen onze regels (toen nog) in hebben we de condooms laten liggen en achteraf blijkt dat een goede keuze te zijn geweest.

Ik ben heel erg benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren. Mijn NOD is trouwens 27-2

Ik wens iedereen hier superveel succes en vooral degenen die al wat langer bezig zijn. Ik weet nog zo goed hoe ik me voelde toen het allemaal niet zomaar ging.
  donderdag 18 februari 2010 @ 23:25:54 #51
12913 GreatWhiteSilence
pi_78165164
Welkom Sugarsnap, ik hoop dat het snel raak is bij jullie.
Wat een ellendig bericht om te krijgen. Ik weet uit ervaring hoe het is als je eigen lichaam zich tegen je keert...

P.S. als ik op dat 'ronde 1 voor nummer 2'-linkje klik, komt er een hoop onzin op mijn scherm te staan...
  donderdag 18 februari 2010 @ 23:32:18 #52
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78165702
hmmm bij mij komt er dan mijn ticker te staan...
Ga het morgen allemaal ff uitzoeken en ik ga nu J. maar achterna naar bed. Geen spannende dingen vandaag, hij heeft gisteren 2 steroiden injecties gehad en is niet helemaal fit nu

Welterusten
pi_78166672
Ik kom me ook maar eens aanmelden hier....sinds 1 januari gestopt met de pil...menstruatie verliep wat vreemd ervoor, zodoende dat ik pas op 29 januari voor het eerst echt goed ongesteld werd, en flink ook! M'n lichaam heeft die maand flink moeten ''ontpillen''...hormonen die raar deden enzo... Volgens mijn berekeningen zou mijn NOD 1 maart moeten zijn...ben benieuwd! Dus hallo allemaal
Back in business.
pi_78167182
Welkom allemaal!! En veel succes!

En over hyves, tja ik zit met hetzelfde "probleem" iedereen om me heen is zwanger of net bevallen. Ook nog best veel mensen die altijd riepen geen kids te willen of nog lang niet. Dan is dat soms wrang om te zien terwijl mijn lief en ik dit al wel heel lang willen. Vandaar dat ik ook niet zoveel meer op hyves te vinden ben. Daar komt nog bij dat ik me dood irriteer aan al die meiden die alle kwaaltje te pas en te onpas posten bij hun WWW. Ik ga daar zooo voor zorgen dat ik dat echt niet ga doen mocht ik zwanger worden! Er is er zelfs 1 die al heel de week elke dag post wanneer ze diaree heeft en wanneer niet...hallo WHO CARES!

Maargoed, ben natuurlijk wel blij voor anderen, maar al die verhalen en vooral wat ik al zei van mensen die heel hard riepen geen kids te willen. Bah!

Voor de meiden die op 9 maanden beurs waren vandaag, hoe was het??
pi_78172986
Welkom en succes Sugarsnap en Shirley.
Mijn beste vriendin heeft ook reuma maar kan daar goed mee overweg dankzij die injecties.
Ik hoop dat ze bij jouw vriend net zo goed aanslaan.
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:56 schreef Suuz_ het volgende:
Daar komt nog bij dat ik me dood irriteer aan al die meiden die alle kwaaltje te pas en te onpas posten bij hun WWW. Ik ga daar zooo voor zorgen dat ik dat echt niet ga doen mocht ik zwanger worden! Er is er zelfs 1 die al heel de week elke dag post wanneer ze diaree heeft en wanneer niet...hallo WHO CARES!

Onthyven!
pi_78174234
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:56 schreef Suuz_ het volgende:
Welkom allemaal!! En veel succes!

En over hyves, tja ik zit met hetzelfde "probleem" iedereen om me heen is zwanger of net bevallen. Ook nog best veel mensen die altijd riepen geen kids te willen of nog lang niet.
Dat hebben wij ook steeds gedaan (lees:gelogen). Als heel veel gevraagd wordt wanneer je nou eens aan kinderen gaat beginnen, terwijl je maar een keer in de 2 of 3 maanden ongesteld wordt, dan wordt het ook best pijnlijk, eigenlijk al vrij snel. En dan zeg je dat soort dingen ook wel eens uit zelfbescherming. Wij hebben steeds gezegd hier voorlopig nog niet aan te denken. Dit resulteerde uiteindelijk ook in een grote huilbui bij een van mijn vriendinnen toen ik haar vertelde zwanger te zijn. Ze had gedacht dat wij daar nog lang niet aan dachten (eh.. duh, ik ben 31) en zij toch minstens eerst zou zijn. Terwijl ze nog niet eens zijn gestopt met anticonceptie. Ik kreeg bijna het gevoel me te moeten excuseren en schuldig te moeten voelen dat ik zwanger was... Dat was ook niet echt leuk. Ik bedoel dit niet lullig hoor, maar soms weet je niet wat er achter zo'n verhaal steekt. Dat was het eerste wat ik bij jou verhaal dacht, tenminste.
quote:
Dan is dat soms wrang om te zien terwijl mijn lief en ik dit al wel heel lang willen. Vandaar dat ik ook niet zoveel meer op hyves te vinden ben. Daar komt nog bij dat ik me dood irriteer aan al die meiden die alle kwaaltje te pas en te onpas posten bij hun WWW. Ik ga daar zooo voor zorgen dat ik dat echt niet ga doen mocht ik zwanger worden! Er is er zelfs 1 die al heel de week elke dag post wanneer ze diaree heeft en wanneer niet...hallo WHO CARES!
Klachten posten in www doe ik ook niet nee. Vind ik ook wel heel erg maf eigenlijk...
quote:
Maargoed, ben natuurlijk wel blij voor anderen, maar al die verhalen en vooral wat ik al zei van mensen die heel hard riepen geen kids te willen. Bah!
Ik ga geen sorry zeggen...
quote:
Voor de meiden die op 9 maanden beurs waren vandaag, hoe was het??
Veel te druk.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:43:31 #57
12913 GreatWhiteSilence
pi_78177819
Ik heb net gehoord dat een nichtje van me zwanger is. Haar eerste zal dan net een jaar zijn als nr 2 zich aandient. Volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling...

Hier alweer een negatieve test. Of ik zit nog steeds te vroeg te testen, dat ik dus meteen klachten kreeg bij de innesteling, of ik ben gewoon niet zwanger... Maandag dus maar eens naar de dokter...
pi_78180360
9-maanden beurs was erg druk, maar ook wel erg leuk, leerzaam en gezellig. Heb gelukkig geen last gehad van hormonen en zo! Vriendinnetje moest wel ff gaan zitten, werd ineens niet lekker en trok wit weg. Ze heeft ook al een tijdje last van lage bloeddruk en laag ijzer, dus heb dr maar gelijk op een stoel geplant haha.

Hier wordt het steeds gekker (en stiekem hoopvoller ) Heb natuurlijk al sinds maandag pijnlijke (en megagrote) boobies. Maar ben nu ook al 2 dagen kotsmisselijk, vooral 's ochtends. Ging hier op et werk nog maar net goed. Gisteren op de beurs ging het ook pas rond 14.00 weg en nu trekt het ook langzaam weer weg.
Ben ook onwijs moe!

Gaan jullie allemaal ff voor mij duimen? ik kan namelijk pas volgende week zaterdagochtend testen ....
pi_78181535
Ikke ga heeeeel gard duimen
pi_78190936
Sugarsnap en Shirley welkom, ik hoop dat het allemaal een beetje snel lukt en jullie dus asap naar Z&G zijn.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:28:46 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78191526
OP is aangepast, dank je Soneal!

Shirley! Hi! Succes!
Sugarsnap uiteraard ook, maar ik 'ken' Shirley nog van eerder, vandaar.
pi_78191730
Nieuwe dames, welkom!

En danic, ik zal voor je duimen hoor.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:21:49 #63
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78193270
Ik kom ook maar eens melden hier.

Net als Sugarsnap is mijn dochter ook volgende maand 1 en ben afgelopen week voor het eerst ongesteld geworden Dus ben er helemaal klaar voor, en we willen graag een tweede. (Hoogste tijd volgens oma, want die vindt dat de man veels te beschermend is tov de dochter... Hoopt dat een tweede daar wat verandering in brengt )

Maar Sugarsnap, wat een ontzettend vervelend nieuws! Veel sterkte, en veel succes!
Ook andere dames succes natuurlijk!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_78203843
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:09 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook steeds gedaan (lees:gelogen). Als heel veel gevraagd wordt wanneer je nou eens aan kinderen gaat beginnen, terwijl je maar een keer in de 2 of 3 maanden ongesteld wordt, dan wordt het ook best pijnlijk, eigenlijk al vrij snel. En dan zeg je dat soort dingen ook wel eens uit zelfbescherming. Wij hebben steeds gezegd hier voorlopig nog niet aan te denken. Dit resulteerde uiteindelijk ook in een grote huilbui bij een van mijn vriendinnen toen ik haar vertelde zwanger te zijn. Ze had gedacht dat wij daar nog lang niet aan dachten (eh.. duh, ik ben 31) en zij toch minstens eerst zou zijn. Terwijl ze nog niet eens zijn gestopt met anticonceptie. Ik kreeg bijna het gevoel me te moeten excuseren en schuldig te moeten voelen dat ik zwanger was... Dat was ook niet echt leuk. Ik bedoel dit niet lullig hoor, maar soms weet je niet wat er achter zo'n verhaal steekt. Dat was het eerste wat ik bij jou verhaal dacht, tenminste.
[..]

Klachten posten in www doe ik ook niet nee. Vind ik ook wel heel erg maf eigenlijk...
[..]

Ik ga geen sorry zeggen...
[..]

Veel te druk.
Ik begrijp je, en daarvoor excuses. Mag natuurlijk niet iedereen over 1 kam scheren, waar ik normaal ook echt tegen ben. Daarintegen zegt dat niet dat ik het niet bloedirritant vind dat veel mensen om me heen "ineens" zwanger zijn terwijl ze zelf heel hard geroepen hebben er nog lang niet aan toe te zijn (te pas en te onpas) Voor mensen die dan al geruime tijd bezig zijn om zwanger te worden en dit ook écht heel graag willen, is dat echt moeilijk om te horen.

En ik snap helemaal hoe vervelend het kan zijn als mensen in je omgeving steeds vragen of er nog geen kinderen komen bij jullie. Ik schreeuw ook echt niet van de toren dat ik bezig ben om zwanger te worden, dat gaat niemand wat aan behalve mijn lief en ik. (en jullie natuurlijk) maar zodra ik even niet lekker in mijn vel zit of misselijk ben of geen bakje koffie wil op mijn werk, gaan mensen er al vanuit dat ik zwanger ben.

Dus ik snap je wel, maar blijf het toch moeilijk vinden. Al gun ik natuurlijk iedereen het geluk van zwangerschap en een kindje mogen ontvangen.
pi_78211783
Ook op de beurs geweest.. Was erg leuk, druk en intersessant 9 maandenbeurs niet heel lang over geweest.. wel alle stands bekeken en informatie verzameld. Wij weten het zeker, wij willen een draagdoek.
Verder ook over hhbeurs gelopen, heerlijke massagekussen gekocht..

Nieuwe dames: welkom
pi_78220071
Welkom en veel succes Basboussa.

Danic:
pi_78221463
Basboussa, veel succes
pi_78221711
Basboussa welkom en succes

Wat zijn jullie snel met proberen voor # 2 trouwens
Ik zie het in Z&G ook veel; snel 2 achter elkaar, maar moeders zijn tegenwoordig met de eerste gemiddeld ook ouder, en als je tijdelijk minder gaat werken dan is het natuurlijk wel zo handig dat tijdelijk zo kort mogelijk te houden.
No offence overigens, ik ben gewoon van een andere generatie
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:49:44 #69
12913 GreatWhiteSilence
pi_78222079
Succes Basboussa en Shirley!

Hier is alles onveranderd, al lijk ik wel wat meer last te krijgen van mijn klachten: in ieder geval meer misselijkheid.
pi_78222278
Bij jou zit er ook wel bovengemiddeld veel tijd tussen, Soneal.
Vanzelfsprekend ook no offence natuurlijk.
pi_78222486
Ja, ik realiseerde me net ook dat ik geen enkel recht van spreken heb met die 18 jaar ertussen
Ook niet bepaald representatief voor mijn generatie trouwens
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:22:49 #72
12913 GreatWhiteSilence
pi_78223055
Volgens mij is het vrij gebruikelijk om een jaar te wachten en daarna weer 'aan de slag' te gaan als je een tweede wilt. Er zijn er genoeg die zelfs sneller zijn dan dat.
pi_78223167
Hier zou er toch langer gewacht worden (als in: de oudste zou toch 2,5 jaar moeten zijn tegen dat de jongste komt ). Maar er is natuurlijk nog geen sprake van een tweede hier
pi_78224435
Sugarsnap en Shirley welkom

Enne Danic spannend zeg! ik duim heel hard hoor, ik duim voor iedereen die het nodig heeft heel hard.
pi_78225585
oké, tijd voor 'domme' vragen:
als je last hebt van misselijkheid, heb je dat dan iedere dag of af en aan??
enne....dat temperaturen, ik denk ga voor de grap es kijken (misschien nog een signaal...). ik temp als ik gelijk uit bed kom, maar dat zijn verschillende tijden. Heb het nu 2 dagen gedaan: gisteren om 06.15 was temp 36.9, vanmorgen om 09.00 was het 37.2
Kan ik hier wat mee of ben ik mezelf voor de gek aan het houden??

(kan niet wachten tot volgende week!)

[ Bericht 8% gewijzigd door danic op 20-02-2010 12:51:40 ]
pi_78225847
Je kan er pas echt wat mee als je het elke dag op dezelfde tijd doet voordat je opstaat. En dan liefst ook nog eens op ongeveer dezelfde tijd naar bed bent gegaan en niet naar de wc geweest.
Maar over het algemeen kun je van deze 2 temperaturen wel stellen dat ze redelijk hog zijn. En een hoge temperatuur houdt in dat je eisprong is geweest. Dat is het enige wat je ermee kunt zeggen.
Nu is het wel zo dat zwangeren vaak een nóg wat hogere temperatuur hebben, maar om dat te weten moet je gewoon meerdere cyclussen getemperatuurd hebben. Zwanger of niet kun je aan de hand van deze temperaturen dus echt niet zeggen.
Wat je wel zou kunnen doen is vanaf nu steeds tempen.. als je dan op en na je NOD nog steeds ee hoge temp hebt dan bestaat de kans dat je zwanger bent... de temp gaat namelijk net voor je menstruatie weer naar beneden.
pi_78230038
oké, dus je temperatuur blijft hoog tot je menstruatie? Dat wist ik niet. Ben benieuwd!
Iemand nog wat info over die misselijkheid? Misschien mensen met ervaring?
pi_78231018
BE! Jaaa...nu is het bij mij ook zover hoor!
En succes iedereen!
Back in business.
pi_78231091
Shirley, begrijp ik het goed, ben je zwanger???
gefeliciteerd meid!
pi_78234210
Ik temp nu elke dag tussen half 7 en 7 uur. Ik zet er zelfs mijn wekker voor. Tot nu toe elke keer 36,2 of 36,4. Ben benieuwd of hij straks werkelijk omhoog gaat met de eisprong. Die er deze dagen aan zit te komen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:40:44 #81
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78238394
bij ons is de keuze voor snel een 2e vooral gebaseerd op de diagnose reuma voor J. en de vorige keer duurde het ook een jaar en 3 maanden voor ik zwanger was. Als dit nu weer het geval is, zit er toch nog 3 jaar tussen en dat vind ik persoonlijk al vrij lang.
Met mijn leeftijd heeft het weinig te maken. Ben nog een jonge blom van 25

Veel succes Basboussa en Shirley!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:54:31 #82
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78241154
Net als Sugarsnap ben ik ook nog 'vrij' jong. 27 nu, en heb gewoon niets beters te doen dan kinderen maken...

(Oftewel, ik heb geen baan, of carriere, studie, of andere verplichtingen. Dat zit er niet in voorlopig, helaas. Voor ons is het wel zeker dat we graag een wat groter gezin willen, dus destemeer reden om het gewoon weer te proberen. En kijken waar het schip strand... En dan misschien later wat meer carriere voor mij. Zoiets?)

Danic, ik weet niet van misselijkheid enzo. Volgens mij is dat zo persoonlijk. Ik kan me er niets meer van herinneren, ik 'wist' gewoon dat ik zwanger was. En was ook wel goed misselijk, maar wanneer dat kwam? Volgens mij pas nadat ik overtijd was.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:03:53 #83
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78245724
Danic, ik ben nooit misselijk geweest. Ik had wel dat ik tijdens de eerste 12 weken op tijd iets moest eten anders voelde ik me zeer gammel, maar dat kwam pas na een week of zes. Ik had voor mijn posi test geen enkele verschijnsel. Ik zat toen op een ander forum en daar kwam het er op dat je met een ovulatietest ook positief kon testen op zwangerschap. En omdat ik op mijn 'NOD' zat (tussen aanhalingstekens vanwege PCOS en geen medicijnen) heb ik er 1 gedaan en het streepje knalde eraf. Daarna een zwangerschapstest en die was ook posi. Achteraf bleek ik toen 3 en een halve week zwanger te zijn.
Het resultaat daarvan ligt nu heerlijk boven te slapen na een zeer vermoeiende dag.
pi_78258778
Danic: temp blijft hier hoog tot dag van menstruatie. Voorbeeld afgelopen 2 cyclussen:
37.0 36.9 37.0 36.6 en toen ongesteld
afgelopen keer 37.1 37.0 36.7 en ongesteld
Temp zegt helaas ervoor niet zoveel behalve dat eisprong geweest is. Misselijkheid geen ervaring mee, sommige hebben het wel, andere niet. Succes

Hier overburen bij de 2de begonnen toen nr 1 6 maanden was. Beide 40 geworden en wilde graag nog een 2de.
pi_78268536
Klopt, de temperatuur bijft idd hoog, maar toen ik in november zwanger was, was er wel een moment dat de temperatuur nog weer een treetje hoger hoog bleef (klinkt een beetje vaag maar het plaatje is hopeljk meer waard dan deze paar woorden )

Klikbaar

Het is na de innesteling niet meer onder de hoogste temperatuur van voor de innesteling geweest.
pi_78271027
Hoe plaats je zo'n plaatje Soneal?
Want ik wilde wat vragen over mijn grafiekje maar heb geen idee hoe ik die kan laten zien?
pi_78274307
Rechtsklikken op het plaatje (ik heb wel een homepage gemaakt bij FF) en dan bij eigenschappen de url selecteren en kopieren

Ik zal even proberen of het ook lukt bij m'n "gewone" plaatje, maar zo niet dan zegt dat nog niets want misschien kan het omdat ik een homepage heb?

Edit: geprobeerd en het kan idd niet met het plaatje vanaf je chart, want dan is het geen afbeeldingsbestand, dus eerst een homepage aanmaken, daar even de chart(s) inzetten waarvan het geen probleem is dat het openbaar is, en dan de link uit de homepage plukken.
pi_78287840
Danic domme vragen bestaan niet hoor onzin

Geen idee eigenlijk.
Hoop niet voor je dat je het lang hebt want dat is natuurlijk nooit prettig.
pi_78293914
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:09 schreef danic het volgende:
oké, dus je temperatuur blijft hoog tot je menstruatie? Dat wist ik niet. Ben benieuwd!
Iemand nog wat info over die misselijkheid? Misschien mensen met ervaring?
Inderdaad blijft je temperatuur hoog tot aan je menstruatie, of omdat je zwanger bent, dat kan natuurlijk ook
Ik werd pas misselijk bij week 6. Volgens mij is er eerder meestal ook nog niet genoeg HCG om misselijk te worden. Maar iedere vrouw is wat dat (en al het andere rondom zwangerschap en cycli) betreft toch weer anders.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 22 februari 2010 @ 10:24:40 #90
258612 nytar
boys boys boys
pi_78294854
Over het temperaturen, ik heb altijd gewoon getemperatuurd wanneer ik wakker werd, het kwam regelmatig voor dat ik een uur voor de wekker al wakker was en als je dan tot "de juiste tijd" wacht klopt je grafiek ook niet meer. Bij mij werkte het dus het beste als ik een beetje kon denken (dus half wakker was) gelijk mn temperatuur te meten.
pi_78295861
Ik ben nooit eerder wakker dan mijn wekker Dus ik temp altijd om half 7/7 uur
  maandag 22 februari 2010 @ 11:00:50 #92
258612 nytar
boys boys boys
pi_78295946
Wat een geluk! Ten tijde van het temperaturen werd ik gerust om 6 uur wakker...
  maandag 22 februari 2010 @ 11:34:15 #93
12913 GreatWhiteSilence
pi_78297154
Nou, de dokter wist er verder ook niet wat ze er nu mee aanmoest. Ook daar een negatieve test, dus het zullen wel gewoon 'opstartproblemen' zijn. Ik hoop dat het snel over is.
pi_78297525
Nytar: krijg jij voor jezelf wel een duidelijk overzicht ondanks dat je niet altijd op gelijke tijden temperatuurt?
Want dan is het misschien toch iets voor mij (heb het de afgelopen dagen alleen ff voor de grap uitgeprobeert, dus wie weet)
Heb hier trouwens het idee dat ik gewoon 5 dagen te vroeg ongesteld wordt. Verklaard ook wel waarom ik zo vroeg al 'kwaaltjes' had.
ff afwachten dus....
pi_78299101
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:45 schreef danic het volgende:
Nytar: krijg jij voor jezelf wel een duidelijk overzicht ondanks dat je niet altijd op gelijke tijden temperatuurt?
Want dan is het misschien toch iets voor mij (heb het de afgelopen dagen alleen ff voor de grap uitgeprobeert, dus wie weet)
Heb hier trouwens het idee dat ik gewoon 5 dagen te vroeg ongesteld wordt. Verklaard ook wel waarom ik zo vroeg al 'kwaaltjes' had.
ff afwachten dus....
ook al te vroeg? das wel gek zeg, hebben we dat met een aantal.
Ik ga nog even keihard in de duim stand voor jou wie weet helpt het net genoeg en heb je leuk nieuws over een paar dagen.
pi_78299179
ik hoop het ook
Vorige maand had ik ook al een week van tevoren last van licht bloedverlies en verkleurde afscheiding, dus wellicht is het nu hetzelfde als vorige maand. Het zet nog niet echt door. Maar het bekende gevoel is er, dus ik verwacht helaas geen goed nieuws...
pi_78299224
Vroege vogels allemaal

Ik duim nog even hard dat je gewoon lekker zwanger ben!

Mijn temperatuur is nog steeds laag, geen verhoging, dus nog geen eisprong? Ik voel ook nog geen steken, dus kan wel kloppen. Ik heb wel flink geklust dit weekend, niet voor het moetje, maar FFF.

Komende dagen wel even echt klussen Want als het goed is komt mijn sprongentje eraan
Poging 6, dus hoop dat het lukt deze keer

In november bevallen lijkt me een leuke maand! December zie ik niet zo zitten

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2010 12:38:17 ]
pi_78300298
Ik ga gewoon weer van 28dagen cyclus uit en ga rond de 24ste dan beginnen met die ovulatie strips, spannend
pi_78302429
Er zet bij mij nog niets door, dus blijf alsjeblieft gewoon duimen voor me, hoop dat het helpt.
  maandag 22 februari 2010 @ 14:59:21 #100
258612 nytar
boys boys boys
pi_78304912
@danic: ik heb 2 cyclussen getemperatuurd, de eerste keer op vaste tijd en dat ging van hot naar her, sloeg helemaal nergens op. De 2de cyclus op het moment dat ik wakker werd en daar kwam 2 en een halve week laag uit, toen keurig een eisprong en daarna 3 weken hoog. Eenmaal bij de dokter kreeg ik te horen dat ik naar huis mocht gaan om de testen (dat durfde ik eerst niet, had te veel negatieve testen al gehad) maar volgens de dokter kon het niets anders zijn, want ik had allang ongesteld moeten worden....ondertussen dus 20 weken zwanger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')