abonnement Unibet Coolblue
pi_78030143
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis Capaciteit 2500 Mensen http://www.websterhall.com

Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen. http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).


Korting

New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69 2 dagen $99 3 dagen $125 7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus 7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!

    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30 Each 1 minute idle.......$0.20 Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am) Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen: JFK Newark La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl www.ebookers.nl www.dreizen.nl www.cheaptickets.nl www.americanairlines.com www.klm.nl www.expedia.nl www.vliegwinkel.nl www.continental.com www.delta.com www.unitedairlines.nl vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    MaxMark Kre$J Jaguarized Keijs mr.Marcus Cidex renz0r WooZ mechatronics jakkeluchtgitaar Dennisskyscrapers 1 Dennisskyscrapers 2 Dennisskyscrapers 3 Dennisskyscrapers 4 Dr_Evil Dr_Evil 2 Dr_Evil 3 miss_sly edsuit Max-Westerman [NegaSado[url]

    Reviews van hotels in New York

    [url=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com


    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic

    New York City Part I New York City Part II New York City Part III New York City Part IV New York City Part V New York City Part VI New York City Part VII New York City Part VIII New York City Part IX New York City Part IIV New York City Part XVI New York City Part XIX New York City Part XX New York City Part XXI New York City Part XXII New York City Part XXIII New York City Part XXIV New York City Part XXV New York City Part XXVI New York City Part XXVII New York City Part XXVIII New York City Part XXIX New York City Part XXX New York City Part XXXII New York City Part XXXIII New York City Part XXXIV New York City part XXXV New York City part XXIX New York City part XL New York City Part XLI New York City Part XLII New York City Part XLIII

    Wil je dit topic terugvinden? Gebruik dan de bookmark functie. TVP's en 'nog zes maanden' posts verdwijnen uit dit topic!
  • pi_78032785
    ah gelukkig
    daar is het volgende topic alweer werd al bijna ongerust
    what you see, is what you get!
    pi_78033619
    Is er recentelijk nog iemand in http://www.ameritaniahotelnewyork.com/ geweest? Daar verbleef ik zo'n 12 jaar geleden ( ). De locatie vond ik prima, en het hotel op zich ook, al was het toen niet veel bijzonders. Er was op dat moment net een renovatie begonnen. Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe het er nu bij staat.
    full stops and exclamation marks
    pi_78035570
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 21:37 schreef krioro het volgende:
    Is er recentelijk nog iemand in http://www.ameritaniahotelnewyork.com/ geweest? Daar verbleef ik zo'n 12 jaar geleden ( ). De locatie vond ik prima, en het hotel op zich ook, al was het toen niet veel bijzonders. Er was op dat moment net een renovatie begonnen. Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe het er nu bij staat.
    inmiddels nog niet gesloopt? Bovendien een slechte tvp
    pi_78048241
    quote:
    The New Yorker

    http://www.newyorkerhotel.com/

    Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.
    Ik heb in Nov/dec in 'The New Yorker' overnacht, was een geweldig hotel met mooie gerenoveerde kamers. Blijft ook stijgen op Tripadvisor en Zoover. Echt de moeite waard. Kan wellicht eens aangepast worden in de OP.
    pi_78049549
    volgende week zaterdag vliegen richting NYC
    pi_78049942
    Vanaf 1 maart tot en met 8 maart zit ik met twee vrienden in New York. Nu heb ik een vraagje m.b.t. het bijwonen van een basketbal wedstrijd van de New York Knicks. Via de website van ticketmaster worden kaarten aangeboden door seizoenkaarthouders. Het is me niet helemaal duidelijk of ik als buitenlander deze kaarten kan kopen. Is het noodzakelijk om in het bezit te zijn van een amerikaanse creditcard? Als ik me zelf registreer kan ik ook niet aangeven dat ik niet uit Amerika kom. Kan natuurlijk wel de gegevens van mijn hotel op geven. Iemand hier ervaringen mee?

    [ Bericht 5% gewijzigd door AversusZ op 16-02-2010 12:04:59 (brakkige nederlands door te snel typen ) ]
    Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
    Vincent:Who taught you?
    Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
    pi_78049972
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 11:08 schreef AversusZ het volgende:
    Vanaf 1 maart tot en met 8 maart zit ik met twee vrienden in New York. Nu heb ik een vraagje m.b.t. het bijwonen van een basketbal wedstrijd van de New York Knicks. Via de website van ticketmaster worden kaarten aangeboden door seizoenkaarthouders. Het is me niet helemaal duidelijk of ik als buitenlander deze kaarten kan kopen. Is het noodzakeljik om een amerikaanse creditcard te hebben? Als ik me zelf registreer kan ik ook niet aangeven dat ik niet uit Amerikaan kom. Kan natuurlijk wel de gegevens van mijn hotel opgegeven. Iemand hier ervaringen mee?
    heel simpel. gewoon kaarten kopen via ticketmaster en dan 'at will call' selecteren. Dat is speciaal voor buitenlandse bezoekers. Je kan dan je kaarten op de dag van de wedstrijd bij MSG afhalen.

    dus niet kopen via seizoenkaarthouders.
    pi_78050265
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 11:09 schreef ktnxbye het volgende:

    [..]

    heel simpel. gewoon kaarten kopen via ticketmaster en dan 'at will call' selecteren. Dat is speciaal voor buitenlandse bezoekers. Je kan dan je kaarten op de dag van de wedstrijd bij MSG afhalen.

    dus niet kopen via seizoenkaarthouders.
    Volgens mij krijg je bij buitenlandse betalingen altijd 'Will Call' te zien, ik had geen keuze in ieder geval. Werkt overigens prima. Will Call is ook in het MSG.
    pi_78050901
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 11:09 schreef ktnxbye het volgende:

    [..]

    heel simpel. gewoon kaarten kopen via ticketmaster en dan 'at will call' selecteren. Dat is speciaal voor buitenlandse bezoekers. Je kan dan je kaarten op de dag van de wedstrijd bij MSG afhalen.

    dus niet kopen via seizoenkaarthouders.
    Bedankt! Als ik echter dat probeer zijn de tickets in de prijsklasse die wij willen al uitverkocht. Vandaar dus dat ik het probeerde via de ticketexchange met seizoenkaarthouders.
    Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
    Vincent:Who taught you?
    Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
    pi_78051730
    Heeft hier iemand ervaringen met het UN Millenium plaza hotel, ik vind dat hun kamers wel erg goedkoop zijn voor wat ze te bieden hebben. Alvast bedankt.
      dinsdag 16 februari 2010 @ 15:08:23 #12
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_78057993
    Ik verblijf dus in augustus in NY en in al mijn enthousiasme ben ik al op zoek naar een hotel. Geldt de regel: hoe vroeger hoe voordeliger of wacht ik best nog even?
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_78058028
    Eind april zit ik eindelijk weer in New York. Ik ga met 3 vrienden en we zoeken nog naar een betaalbare slaapplek en het liefst hotel op Manhattan. Heeft er hier iemand ervaring met het Travel inn? Ligt lekker centraal, niet te duur via booking.com en goede beoordelingen op tripadvisor.
    pi_78067164
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 21:37 schreef krioro het volgende:
    Is er recentelijk nog iemand in http://www.ameritaniahotelnewyork.com/ geweest? Daar verbleef ik zo'n 12 jaar geleden ( ). De locatie vond ik prima, en het hotel op zich ook, al was het toen niet veel bijzonders. Er was op dat moment net een renovatie begonnen. Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe het er nu bij staat.
    In april zit ik een weekje in dit hotel
    "Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite me te vergissen
    pi_78067902
    Goh, eerste keer in dit topic en ik vind de OP al gelijk helemaal top. Ik ga nl. over een tijdje met m'n partner naar New York en al die informatie is beter dan welke reisgids ook.
    Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
    13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
    Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
    Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
      dinsdag 16 februari 2010 @ 19:51:07 #16
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78070234
    Ook hier binnenkort een tripje NYC. Waarschijnlijk mei/juni.
    Ik zit te denken om vanwege een *speciale gelegenheid* te gaan picnicken in het Central Park. Romantisch op een kleedje.

    Iemand tips/trucs? Wil het liefst een grote kant en klaren mand kopen/lenen/huren.
    pi_78076555
    Geen idee. Mocht je besluiten zelf iets samen te stellen, probeer dan een Wholefoods te bezoeken, daar heb je eindeloos veel lekkere spullen. Maar goed, kant-en-klare mand is praktischer (ook duurder waarschijnlijk).
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_78079883
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 18:34 schreef bdg118 het volgende:

    [..]

    In april zit ik een weekje in dit hotel
    Ah, ik hoop er nadien hier wat over te kunnen lezen.
    full stops and exclamation marks
    pi_78089583
    Heb uiteindelijk kaartjes voor 'The Knicks' kunnen kopen via eBay. Direct e-tickets in mijn mail en voor 20 dollar op de derde ring. Staan er nog genoeg op, dus aanrader!

    Mag alleen geen camera mee naar binnen voor een foto aldus de informatie op de tickets
    Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
    Vincent:Who taught you?
    Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
    pi_78090853
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 11:09 schreef ktnxbye het volgende:

    [..]

    heel simpel. gewoon kaarten kopen via ticketmaster en dan 'at will call' selecteren. Dat is speciaal voor buitenlandse bezoekers. Je kan dan je kaarten op de dag van de wedstrijd bij MSG afhalen.

    dus niet kopen via seizoenkaarthouders.
    Waarom niet kopen via seizoenkaarthouders?
    pi_78092364
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 10:27 schreef Snookster28 het volgende:

    [..]

    Waarom niet kopen via seizoenkaarthouders?
    ik heb daar eigenlijk geen reden voor. misschien omdat je dan geen gemakkelijke optie hebt om de kaarten te verkrijgen. ik spreek dus niet uit ervaring

    Ik heb gewoon kaarten via ticketmaster at will call gekocht.
    pi_78093215
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 09:37 schreef AversusZ het volgende:
    Heb uiteindelijk kaartjes voor 'The Knicks' kunnen kopen via eBay. Direct e-tickets in mijn mail en voor 20 dollar op de derde ring. Staan er nog genoeg op, dus aanrader!

    Mag alleen geen camera mee naar binnen voor een foto aldus de informatie op de tickets
    Wij hadden gewoon een camera bij ons, net als vele anderen . Gewoon doen dus!
    pi_78093312
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 11:20 schreef ktnxbye het volgende:

    [..]

    ik heb daar eigenlijk geen reden voor. misschien omdat je dan geen gemakkelijke optie hebt om de kaarten te verkrijgen. ik spreek dus niet uit ervaring

    Ik heb gewoon kaarten via ticketmaster at will call gekocht.
    Oh ik schrok al, was namelijk van plan ze vanaaf via stubhub te bestellen en ze vervolgens bij het hotel af te laten leveren. Volgende week vrijdag zit ik trouwens bij de knicks
    pi_78095521
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 11:50 schreef elsterno het volgende:

    [..]

    Wij hadden gewoon een camera bij ons, net als vele anderen . Gewoon doen dus!
    haha oke, in nederland heb ik het inderdaad ook vaak meegemaakt bij concerten en dergelijke dat je geen camera mocht maar dat het uiteindelijk geen probleem was. Maar ja vanwege controles en regels in Amerika had ik mijn twijfels. Bedankt!
    Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
    Vincent:Who taught you?
    Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
      Redactie Games donderdag 18 februari 2010 @ 13:59:07 #25
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_78137791
    Is iemand wel eens bij The Soup Kitchen geweest? Tegenwoordig Soup Kitchen International. Ik wil eigenlijk de Mulligatawny of the Lobster Bisque weleens proberen alleen maar omdat Seinfeld's Kramer er al zo gek van is..
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
    pi_78142168
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 21:47 schreef Drive-r het volgende:
    Geen idee. Mocht je besluiten zelf iets samen te stellen, probeer dan een Wholefoods te bezoeken, daar heb je eindeloos veel lekkere spullen. Maar goed, kant-en-klare mand is praktischer (ook duurder waarschijnlijk).
    Zouden ze bij Wholefoods op verzoek zoiets ook niet doen? Ze hebben echt een enorme kant-en-klaarafdeling.
    pi_78142214
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 15:58 schreef ColdFeet het volgende:

    [..]

    Zouden ze bij Wholefoods op verzoek zoiets ook niet doen? Ze hebben echt een enorme kant-en-klaarafdeling.
    Zou best kunnen, maar hun website is nogal knudde. Je moet er eigenlijk even langs gaan.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_78175961
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 13:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
    Is iemand wel eens bij The Soup Kitchen geweest? Tegenwoordig Soup Kitchen International. Ik wil eigenlijk de Mulligatawny of the Lobster Bisque weleens proberen alleen maar omdat Seinfeld's Kramer er al zo gek van is..
    http://www.originalsoupman.com/c_rules_dutch.aspx de regels voor klanten in het nederlands:
    pi_78182203
    Inmiddels hotel geboekt, hotel Belleclaire in Upper West Side aan broadway voor een mooie prijs via booking.com. Nu nog kaartjes om in de kroon van het vrijheidsbeeld te kunnen, heerlijk de voorpret
      vrijdag 19 februari 2010 @ 13:36:25 #30
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_78182466
    Half oktober weer
      Redactie Games vrijdag 19 februari 2010 @ 14:13:10 #31
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_78183950
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 11:00 schreef muiterij het volgende:

    [..]

    http://www.originalsoupman.com/c_rules_dutch.aspx de regels voor klanten in het nederlands:
    [ afbeelding ]
    Ze hebben vast alleen Google Translate eroverheen gehaald..
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
      vrijdag 19 februari 2010 @ 14:21:54 #32
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_78184303
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 14:13 schreef Mr.Noodle het volgende:

    [..]

    Ze hebben vast alleen Google Translate eroverheen gehaald..
    Vind die tent ook een beetje overrated. Er zit er hier in Amsterdam ook eentje, maar ik vind het weinig 'soeps'. Soep met brood kan ik zelf wel bereiden
    pi_78194873
    Morgen gaan we Als het mee zit staan we om 18.00 New York tijd op Times Square. Heel benieuwd hoe alles waar we ons de afgelopen maanden in verdiept hebben, in het echt is.
    pi_78196810
    Haha Same here! 15.00 plaatselijke tijd landen we!
      zaterdag 20 februari 2010 @ 15:54:20 #35
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78231244
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 15:58 schreef ColdFeet het volgende:

    [..]

    Zouden ze bij Wholefoods op verzoek zoiets ook niet doen? Ze hebben echt een enorme kant-en-klaarafdeling.
    Daar ben ik dus benieuwd naar... Ik wil daar, gezien de 4 dagen die ik maar heb, niet de halve dag bezig zijn om nog zo'n mand samen te stellen. Dan is de verrassing dus ook weg voor mijn vriendin!

    Het liefst een kant-en-klaar service, met bezorgen als extra als dat kan. Liefst iemand die daar al woont ofzo. Dan gewoon direct naar Central Park en lunchen.

    Oftewel: iemand nog tips voor die picknick?
    pi_78232144
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 15:54 schreef SnuggLe het volgende:

    [..]

    Daar ben ik dus benieuwd naar... Ik wil daar, gezien de 4 dagen die ik maar heb, niet de halve dag bezig zijn om nog zo'n mand samen te stellen. Dan is de verrassing dus ook weg voor mijn vriendin!

    Het liefst een kant-en-klaar service, met bezorgen als extra als dat kan. Liefst iemand die daar al woont ofzo. Dan gewoon direct naar Central Park en lunchen.

    Oftewel: iemand nog tips voor die picknick?
    Luie flikker, zoek het zelf even op
    Ja, ze cateren ook voor picknicks! IIg voor groepen. Even bellen, dus.

    Ga je een aanzoek doen? Ja he
    pi_78237890
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:28 schreef ColdFeet het volgende:

    [..]



    Ga je een aanzoek doen? Ja he
    Daar dacht ik ook aan
      maandag 22 februari 2010 @ 08:24:58 #38
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78292938
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:28 schreef ColdFeet het volgende:

    [..]

    Luie flikker, zoek het zelf even op
    Ja, ze cateren ook voor picknicks! IIg voor groepen. Even bellen, dus.
    Thanks. Ik zie alleen geen standaard picknickmanden. Is allemaal '10 persons minimum'. Daar gaat het 'romantische' deel ;-)

    Even kijken hoe dat werkt met ophalen, danwel zelfs bezorgen. Dat zou mooi zijn. Even een leuk pakketje samenstellen.
    quote:
    Ga je een aanzoek doen? Ja he
    Nietus!
    Of zijn er naast picknick in Central Park nog meer echt totally romantische plekken in NYC?
      Redactie Games maandag 22 februari 2010 @ 08:48:10 #39
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_78293167
    Morgen!
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
    pi_78297401
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 08:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
    Morgen!
    Same here
    pi_78311861
    Net tickets geboekt voor begin juni, even kijken of ik, via mijn vaders werk, nog een mooi hotelletje kan fixen voor een leuke prijs.
    pi_78345181
    Vandaag een ticket geboekt voor eind april. Ik heb er super veel zin!! Dit topic ga ik dus volgen
      dinsdag 23 februari 2010 @ 20:06:05 #43
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78357806
    Iemand ervaring met Double Tree Metropolitan of The Gershwin?
    1.700 euro voor 2 personen voor een weekje inclusief vlucht.
    pi_78428188
    Zaterdagmiddag vliegen naar NY hoop dat de weersverwachtingen geen roet in het eten gooien. Volgens mijn medereiziger moet het goed gaan
    pi_78443605
    iemand wel eens een big apple greeter aangevraagd? en zo ja hoe was ervaring en wat ben je wezen bekijken?
    what you see, is what you get!
    pi_78455908
    Wij hebben zo'n 4 jaar geleden een big apple greeter aangevraagd. En het was echt een succes!
    Je moest in de aanvraag je hotel vermelden en toen we aankwamen stond er netjes een berichtje op het antwoordapparaat van onze 'gids' en de vermelding dat hij de volgende ochtend om 09.00 uur op ons zou wachten in de lobby. Allemaal heel netjes geregeld!
    's Ochtends stond hij op ons te wachten en vroeg ons waar we in geinteresseerd waren. Aangezien we voor het eerst in New York waren, hadden we niet een gericht idee. We hebben het aan hem overgelaten en al lopend (eh, hij liep wel snel....) gingen we Park Avenue af (naar binnen bij het Waldorf Astoria hotel) richting Grand Central Station. Daar naar binnen en langs de verschillende restaurants en met de metro naar Ground Zero. Stuk lopen door het financial district en naar Battery Park. Geeindigd met een wandeling door Brooklyn met bezoek aan kerk, een hele lekkere pizzatent, Brooklyn Heights (uitzicht skyline) en de Brooklyn Bridge. Tijdens het wandelen vertelde hij enorm veel over de stad, bedrijven en bedrijfsleven, liet de leuke winkels en restaurants zien, vertelde over 9/11 en hoe het er toen aan toe ging..... op elke vraag had hij een antwoord of verhaal, waardoor alles nog meer 'levend' werd voor ons. We hebben echt een hele goede en fijne indruk van de stad gekregen!
    Ik moet er wel bij zeggen, dat wij niet gerekend hadden op een hele dag met onze gids. Omdat je vaak niet zo lang in NY bent, wil je zoveel ondernemen, dat een volle dag soms wat veel is. Wij hebben in de voormiddag afscheid genomen van onze gids, wat hij zelf best jammer vond omdat hij nog zoveel wilde laten zien. Iemand die zo enthousiast is, werkt wel aanstekelijk!. Hij wilde trouwens geen fooi of lunch van ons aannemen en gaf aan, dat we maar een fooi moesten geven aan de organisatie. Weet niet of hij een uitzondering was en dat we het misschien wel heel erg hadden getroffen.....
    Dus, als je de tijd hebt: zou ik zeker met een big apple greeter afspreken!!!
    Veel plezier in New York!
      vrijdag 26 februari 2010 @ 11:42:10 #47
    285545 Rupsebeest
    Wordt ooit een mooie vlinder
    pi_78473763
    Mijn vriend en ik willen ook naar New York gaan. We vragen ons alleen af hoe lang we moeten gaan. Ik zat zelf te denken aan een week, hoe lang zijn jullie geweest?
      vrijdag 26 februari 2010 @ 11:43:29 #48
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_78473825
    10 dagen
    pi_78474337
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 08:24 schreef SnuggLe het volgende:

    [..]

    Thanks. Ik zie alleen geen standaard picknickmanden. Is allemaal '10 persons minimum'. Daar gaat het 'romantische' deel ;-)

    Even kijken hoe dat werkt met ophalen, danwel zelfs bezorgen. Dat zou mooi zijn. Even een leuk pakketje samenstellen.

    [..]

    Nietus!
    Of zijn er naast picknick in Central Park nog meer echt totally romantische plekken in NYC?
    Ik dacht direct aan Dean and Deluca, kijk eens op hun site of zij picknickmanden maken?

    En in Central Park droomde ik al weg over aanzoeken en zo, dus ik denk dat je daar wel goed zit vwb een romantische plek. .
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      zaterdag 27 februari 2010 @ 09:30:04 #50
    285545 Rupsebeest
    Wordt ooit een mooie vlinder
    pi_78512783
    10 dagen zijn inderdaad precies goed!

    Wat zijn echt dingen die we moeten doen/zien behalve natuurlijk de bekende dingen als het vrijheidsbeeld, empire state building en central park en zo :p

    Hoe is trouwens het historisch museum?
    pi_78516146
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 11:54 schreef DevilsAndDust het volgende:

    [..]

    Ik dacht direct aan Dean and Deluca, kijk eens op hun site of zij picknickmanden maken?

    En in Central Park droomde ik al weg over aanzoeken en zo, dus ik denk dat je daar wel goed zit vwb een romantische plek. .
    Dean and Deluca is duuuuuuuuur Wel veel lekkers, inderdaad.

    Wij zijn ook 10 dagen geweest. En ik wil nog wel een keer 10 dagen
    pi_78524891
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 09:30 schreef Rupsebeest het volgende:
    10 dagen zijn inderdaad precies goed!

    Wat zijn echt dingen die we moeten doen/zien behalve natuurlijk de bekende dingen als het vrijheidsbeeld, empire state building en central park en zo :p

    Hoe is trouwens het historisch museum?
    Niet Empire State opgaan maar Rockefeller Centre, omdat daar het uitzicht mooier is (namelijk inclusief Empire State ;-).

    Het historisch museum vond ik zelf wel tof, ben er al 2x geweest aangezien het ook elke keer weer redelijk anders is. Er wordt veel gewisseld in de voorstellingen.

    Wat je echt MOET doen is naar een sportsgame gaan in Madison Square, en koop die tickets nu vast. Ik weet alleen niet wat er nog bezig is in april.. Ik ben 3 jaar terug met de kerst toen naar de New York Knicks vs. LA Lakers geweest en dat was echt een van de tofste dingen die ik er heb gedaan.. De sfeer en alles er omheen is echt supergaaf.. MBL is dan misschien ook wel weer begonnen, dat is ook een aanrader.

    Helikoptervlucht over NYC is ook leuk, hoewel het meer langs NYC is. Je vliegt over de Hudson river richting Central Park, en terug met een paar rondjes rond het vrijheidsbeeld. Ik had nog nooit in een heli gevlogen en vond het, ondanks de enorme kater van het stappen de avond ervoor, erg tof..

    Probeer zoveel mogelijk te lopen, de eerste keer dat ik in NYC was pakte ik voor alles de taxi terwijl bijna alles prima aan te lopen is.. Het lijkt vaak verder dan het is, bovendien zie je meer als je loopt

    Verder... Tja, als je daar bent voor de eerste keer wordt je een beetje overrompelt door de stad en weet je niet wat je moet doen omdat er zoveel is.. Dus vervelen zul je je niet doen Have fun!
    pi_78550107
    TVPPPPP

    Van 5 t/m 11 mei in New York. Slapen in Roosevelt Hotel (via Priceline voor ¤ 90 per nacht wiehoeee), tickets voor vrijheidsbeeld inclusief kroon reeds gekocht.

    Verder...we zullen zien!
      zondag 28 februari 2010 @ 15:48:08 #54
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78554387
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 17:43 schreef reynier1986 het volgende:


    Wat je echt MOET doen is naar een sportsgame gaan in Madison Square, en koop die tickets nu vast. Ik weet alleen niet wat er nog bezig is in april.. Ik ben 3 jaar terug met de kerst toen naar de New York Knicks vs. LA Lakers geweest en dat was echt een van de tofste dingen die ik er heb gedaan.. De sfeer en alles er omheen is echt supergaaf.. MBL is dan misschien ook wel weer begonnen, dat is ook een aanrader.
    Hoe doe ik dat?!
    Ticketmaster NYC vind ik een dramatische site. Kan weinig vinden.
    En welke sporten zijn er voor in Juni eigenlijk?

    Wil naar die stripclub toe uit de serie van Heston Blumenthal waar ze die fantastische steaks hebben
      zondag 28 februari 2010 @ 15:49:03 #55
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_78554413
    Stubhub kun je ook checken
    pi_78562196
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 13:35 schreef exode het volgende:
    TVPPPPP

    Van 5 t/m 11 mei in New York. Slapen in Roosevelt Hotel (via Priceline voor ¤ 90 per nacht wiehoeee), tickets voor vrijheidsbeeld inclusief kroon reeds gekocht.

    Verder...we zullen zien!
    hey das toevallig, wij zitten van 5 t/m 13 mei in hetzelfde hotel en hebben ook de tickets voor de kroon besteld, wanneer gaan jullie de kroon bezoeken?
    what you see, is what you get!
      zondag 28 februari 2010 @ 21:32:26 #57
    285545 Rupsebeest
    Wordt ooit een mooie vlinder
    pi_78568421
    Vandaag geboekt! We gaan van 24/8 tot 3/9 heb er echt zo'n zin in!

    Aangezien we vrij lang gaan, gaan we ook veel bezoeken. We hebben ook een pas aangevraagd waarmee je gratis naar allerlei attracties kunt (waaronder ESB en RC) dus we gaan alles zeker heel goed bekijken We gaan ook nog een dag naar Washington, dat leek me ook wel tof, langs het witte huis en zo!

    Oh man ik heb er echt ongelooflijk veel zin in!
      zondag 28 februari 2010 @ 22:22:48 #58
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_78571405
    1 dag naar DC? Dat is lang rijden
    The line is a dot to you!
    pi_78571414
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 15:48 schreef SnuggLe het volgende:

    [..]

    Hoe doe ik dat?!
    Ticketmaster NYC vind ik een dramatische site. Kan weinig vinden.
    En welke sporten zijn er voor in Juni eigenlijk?

    Wil naar die stripclub toe uit de serie van Heston Blumenthal waar ze die fantastische steaks hebben
    Ik heb ze destijds via ticketsolutions.com gekocht..
    pi_78571658
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 19:32 schreef IV_Xample het volgende:

    [..]

    hey das toevallig, wij zitten van 5 t/m 13 mei in hetzelfde hotel en hebben ook de tickets voor de kroon besteld, wanneer gaan jullie de kroon bezoeken?
    Prima hotel Roosevelt Goede value for money en goede bedden...

    De kroon ben ik in januari ook geweest maar ik vond het tegenvallen.. Het is boven echt heel klein, en het uitzicht is ook niet echt bijzonder. Bovendien deed de lift het niet, dan zijn het aardig wat trappetjes naar boven toe..
      zondag 28 februari 2010 @ 22:34:07 #61
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78571987
    Thanks for the tip!
    Hebben nog steeds niet geboekt, maar dat gebeurt deze week.

    Twijfelen over Paramount Hotel Times Square of het Radisson Lexington Hotel. 1.700 euro voor een week met vlucht voor 2 personen.

    Verder kijken of we nog een in sterren-restaurant kunnen eten/lunchen, maar ik ben bang dat alles al vol zit verder. Iemand nog tips?
    pi_78585075
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 22:34 schreef SnuggLe het volgende:
    Thanks for the tip!
    Hebben nog steeds niet geboekt, maar dat gebeurt deze week.

    Twijfelen over Paramount Hotel Times Square of het Radisson Lexington Hotel. 1.700 euro voor een week met vlucht voor 2 personen.

    Verder kijken of we nog een in sterren-restaurant kunnen eten/lunchen, maar ik ben bang dat alles al vol zit verder. Iemand nog tips?
    Meestal valt dat wel mee, wel zijn de sterren in Amerika anders dan die in Nederland.. Ik heb er destijds bij een aantal gegeten en hoewel ik heerlijk heb gegeten was het niet zo luxe als een twee-sterren restaurant hier in Nederland. Tafeltjes reserveren gaat heeeeel makkelijk via opentable.com waarin zowat alle restaurants van NYC staan. Overigens is Tao een echt aanrader om te eten, zit op 56th geloof ik.. Heerlijk eten en geweldige sfeer.
    pi_78585318
    ik heb een week of twee, drie vantevoren via Open Table een tafel gereserveerd bij Jean-Georges Moet je dan een dag vantevoren ofzo nog even bevestigen. Volgens mij is het op doordeweekse dagen goed te doen, hoor!
      maandag 1 maart 2010 @ 13:13:52 #64
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78587358
    Helemaal top, bedankt!!!!
    pi_78588955
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 19:32 schreef IV_Xample het volgende:

    [..]

    hey das toevallig, wij zitten van 5 t/m 13 mei in hetzelfde hotel en hebben ook de tickets voor de kroon besteld, wanneer gaan jullie de kroon bezoeken?
    Echt? wat grappig!!

    Wij gaan zondag 9 mei het vrijheidsbeeld in.
    ben benieuwd naar het hotel, goede reviews en voor onze prijs..kan het niet missen.
    pi_78598729
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 13:49 schreef exode het volgende:

    [..]

    Echt? wat grappig!!

    Wij gaan zondag 9 mei het vrijheidsbeeld in.
    ben benieuwd naar het hotel, goede reviews en voor onze prijs..kan het niet missen.
    ah wij gaan er maandag heen, ben ook heel benieuwd, misschien komen we elkaar nog tegen in dat mega-hotel
    what you see, is what you get!
    pi_78599424
    Ik wil ook weer heen
    pi_78607485
    Gister terug gekomen van 6 dagen New York en 3 dagen Washington. Het was fantastisch! Het kan niet anders dan dat je een geweldige tijd hebt als je naar New York gaat!

    De hoogtepunten:

    * Aanvliegroute met vliegtuig naar Newark, waarbij we pal langs Manhatten over de Hudson vlogen met super uitzicht op de stad. Maakt een helikotervlucht overbodig.

    * Times Square, elke dag even geweest omdat ons hotel (Park Central, een echte aanrader!) vlakbij lag. Elke dag weer onder de indruk van al die dingen die daar te zien zijn. Mooi op een aparte manier met een geweldige sfeer.

    * Top of the Rock op het Rockefeller Center, wat een uitzicht!

    * Het Vrijheidsbeeld met toegang tot de kroon. Onwijs gaaf om over hele smalle trappetjes 350 treden omhoog te gaan (als je een bovengemiddeld postuur hebt wordt het wel errug krap) en te weten dat je gewoon in het Vrijheidsbeeld zit. Boven in de kroon is het erg klein, daar wordt ook duidelijk waarom maximaal 10 mensen tegelijk naar boven mogen.
    Ook als je niet perse in de kroon wilt, is het aan te raden een ticket met crown acces te boeken. Kost je 5 dollar extra en je krijgt voorrang op alle bezoekers die een gewoon ticket hebben. Scheelt je zo een uur wachten om het bezoekerscentrum in te mogen.

    * Rondleiding door de Federal Reserve Bank. Gratis te boeken via internet (google even voor site). Je komt in de kluizen met de grootste goudvoorraad ter wereld, heel interessante uitleg door gidsen. Het klinkt een beetje saai, maar was verrassend leuk!

    We hebben onwijs geluk gehad met het weer, 3 dagen zon, 1 dag hele harde regen en 1 bewolkte dag. De regen was niet leuk, maar hebben gewoon alles gedaan wat we wilden, dan maar nat en koud.
    Verder kan ik nog pagina's vol tikken over hoe leuk het was Het shoppen (echt een walhalla!!!) de sfeer op straat, Ijshockey USA-Canada kijken in de ESPN-zone, basketbal wedstrijd van de Knicks in MSG, slenteren door Chelsea en het Central Park. Hier komen we zeker terug, wat een geweldige stad!

    Washington was ook erg leuk, maar niet te vergelijken met NY. Het is een erg mooie stad, heel wijds opgezet. Dus een wereld van verschil. Super leuk om al die gebouwen te zien die je kent van TV en films, het witte huis natuurlijk, het Capitol (hebben rondleiding binnen gehad, super mooi gebouw!) Arlington, Lincoln memorial, al die gedenkplaatsen voor oorlogsslachtoffers. En al die politie en scherpschutters toen Obama de straat over moest steken om even thuis te lunchen na een debat. Helaas hem niet gezien, ze hadden het zo goed afgeschermd, dat niemand wat kon zien, ook al stonden we op 25 meter afstand.

    Hier zal ik het maar even bij laten, voordat de pagina echt vol is Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat het geweldig was. Ik zal zo nog even wat foto's posten.
    pi_78608168
    Hier nog wat foto's:

    Uitzicht van Rockefeller Center





    Times Square



    Uitzicht op skyline vanaf boot naar Vrijheidsbeeld



    In de kroon



    Brooklyn Bridge, helaas op de enige slechte dag



    En nog even een Washington foto die eigenlijk niet in dit topic hoort, maar omdat het zo mooi was



      maandag 1 maart 2010 @ 22:17:56 #70
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78613903
    Klinkt goed Kelly!
      dinsdag 2 maart 2010 @ 00:49:32 #71
    289217 a.stegeman
    Dat dit kan in Nederland !!!
    pi_78621118
    hey maar was dat nou tante ezzie of gerard van darendrechters die met dat gezegde kwam van met die fiets en dat zadel in het hooi gebeuren waarvan wil ik weten is het dus dan ik dat het wel kan in de put van de verbazing.
    Zoekt en gij zult vinden
    pi_78626339
    hippe foto's, zal zo die van mij ook weer eens zoeken
      dinsdag 2 maart 2010 @ 13:24:37 #73
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78633451
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 00:49 schreef a.stegeman het volgende:
    hey maar was dat nou tante ezzie of gerard van darendrechters die met dat gezegde kwam van met die fiets en dat zadel in het hooi gebeuren waarvan wil ik weten is het dus dan ik dat het wel kan in de put van de verbazing.

    En nu met interpunctie zodat wij het ook begrijpen?
    pi_78633511
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 13:24 schreef SnuggLe het volgende:

    [..]

    En nu met interpunctie zodat wij het ook begrijpen?
    Ik vraag me af of alleen interpunctie gaat helpen.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      dinsdag 2 maart 2010 @ 13:29:11 #75
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_78633618
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 00:49 schreef a.stegeman het volgende:
    hey maar was dat nou tante ezzie of gerard van darendrechters die met dat gezegde kwam van met die fiets en dat zadel in het hooi gebeuren waarvan wil ik weten is het dus dan ik dat het wel kan in de put van de verbazing.
      dinsdag 2 maart 2010 @ 20:32:00 #76
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78651842
    Jeah baby!
    quote:

    Amsterdam (AMS) naar Newark (EWR) 24-06-10 09:15 - 11:40 Continental 103

    Newark (EWR) naar Amsterdam (AMS) 29-06-10 17:30 - 07:00 Continental 102


    Hotel: Paramount Hotel Times Square New York
    Reservering voor kamer : 2 volwassenen
    Paramount Hotel Times Square New York

    Inchecken: do 24-6-2010 Uitchecken: di 29-6-2010 Overnachtingen: 5

    Hotel: Paramount Hotel Times Square New York
    Reservering voor kamer : 2 volwassenen
    Paramount Hotel Times Square New York

    235 W 46th Street
    New York, NY 10036
    Verenigde Staten van Amerika
    Inchecken: do 24-6-2010
    Uitchecken: di 29-6-2010 Overnachtingen: 5
    Hotelcategorie:

    Kamer: Renovated Broadway Classic
    Aangevraagde opties: 1 TWEEPERSOONSBED, Niet-roken
    pi_78655672
    Wij gaan van 14 t/m 21 april, verblijven in Walcott Hotel en hebben 'n NY-pass besteld .

    We willen graag een leuke sportwedstrijd meemaken. Iemand een tip hoe we dat kunnen zoeken?
    pi_78668439
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 21:30 schreef everybody.loves.me het volgende:
    Wij gaan van 14 t/m 21 april, verblijven in Walcott Hotel en hebben 'n NY-pass besteld .

    We willen graag een leuke sportwedstrijd meemaken. Iemand een tip hoe we dat kunnen zoeken?
    http://www.stubhub.com/
    what you see, is what you get!
    pi_78701650
    Thanks voor de tip! Heb inmiddels een event gevonden bij de New York Yankees. Er zijn drie dagen op een rij dezelfde wedstrijden. In Amerika zeker normaal, gezien de grote reisafstanden?

    http://new.york.eventguide.com/events/e100459.htm

    Welke wedstrijd kunnen we het beste kiezen? Iemand ervaring of je goedkope tickets kunt kopen, of moet kiezen voor een betere rang?
    pi_78705408
    als wij er zijn spelen de yankees niet thuis dus gaan we naar the mets toe en gewoon op de bonnefooi doen we dat
    gewoon naar stadion gaan en kijken of er nog tickets zijn....
    vooraf...dan ligt het wel meteen vast

    en verder qua locaties heb ik geen ervaring
    what you see, is what you get!
    pi_78718772
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 22:10 schreef IV_Xample het volgende:
    als wij er zijn spelen de yankees niet thuis dus gaan we naar the mets toe en gewoon op de bonnefooi doen we dat
    gewoon naar stadion gaan en kijken of er nog tickets zijn....
    vooraf...dan ligt het wel meteen vast

    en verder qua locaties heb ik geen ervaring
    Is wel handig jou volgen, spelen de Mets tussen 5 en 11 mei?
    We zijn 1,5 jaar geleden naar de LA Dodgers geweest dat was erg leuk!!
    pi_78729999
    Deze week tickets gekocht voor Yankees - Red Sox op 18 mei.

    Aankoop gedaan via RazorGator, seats op de Grand Stand Dugout voor +/- $75 p.s., en daar komen dan nog verzendkosten bij.
    pi_78737809
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 09:15 schreef exode het volgende:

    [..]

    Is wel handig jou volgen, spelen de Mets tussen 5 en 11 mei?
    We zijn 1,5 jaar geleden naar de LA Dodgers geweest dat was erg leuk!!
    ja de mets spelen dan ook thuis geloof ik (7 t/m 12 mei als ik het goed heb gezien op stubhub-site)

    mij volgen, tss...kom jij eens met ideeen...hahahahahaha j/k
    what you see, is what you get!
      ESF Reporter donderdag 4 maart 2010 @ 22:47:12 #84
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_78752726
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 14:14 schreef Beauregard het volgende:
    Deze week tickets gekocht voor Yankees - Red Sox op 18 mei.
    Oeh, water en vuur.
    pi_78761004
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 17:21 schreef IV_Xample het volgende:

    [..]

    ja de mets spelen dan ook thuis geloof ik (7 t/m 12 mei als ik het goed heb gezien op stubhub-site)

    mij volgen, tss...kom jij eens met ideeen...hahahahahaha j/k
    Zondag gaan ze in de verkoop las ik..zie je, zie je, zie je ik voeg ook wat toe
    Ik kijk overigens via ticketmaster.com

    Ik ga me zondag verder inlezen daarna zit ik vooooool tips!
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:34:16 #86
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_78764774
    Wij zijn toen gewoon naar het stadion van de Yankees gegaan en hebben gewoon "Bleacher" tickets gekocht voor 9 dollar per stuk. Geen geld en je ziet het spel perfect. Die dag was het wel abnormaal warm (iets van 28 graden) dus na de wedstrijd zag ik een beetje rood uit.

    KellyPelly, ik zag dat je in Park Central hebt geslapen. Ik ook ongeveer 2 jaar geleden. Waren de liften nog altijd zo langzaam?
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:10:13 #87
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_78766124
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 12:34 schreef ColdFeet het volgende:

    [..]

    Dean and Deluca is duuuuuuuuur Wel veel lekkers, inderdaad.

    Die prijzen slaan echt helemaal nergens op, 28 dollar voor een paar olijven, 13 dollar voor zongedroogde tomaatjes uit een potje enz. enz. enz
    pi_78780241
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 07:56 schreef exode het volgende:

    [..]

    Zondag gaan ze in de verkoop las ik..zie je, zie je, zie je ik voeg ook wat toe
    Ik kijk overigens via ticketmaster.com

    Ik ga me zondag verder inlezen daarna zit ik vooooool tips!
    ah mooi, ik wacht al je tips nog even af
    what you see, is what you get!
      Moderator maandag 8 maart 2010 @ 16:30:46 #89
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78894546
    Wij zijn een beetje aan het kijken naar om New York te bezoeken. Waar ik even niet uitkom, heb je voor een bezoek aan New York van, zeg, een week, nou ook een visum nodig?
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_78898511
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 16:30 schreef Guppyfriend het volgende:
    Wij zijn een beetje aan het kijken naar om New York te bezoeken. Waar ik even niet uitkom, heb je voor een bezoek aan New York van, zeg, een week, nou ook een visum nodig?
    ja
      maandag 8 maart 2010 @ 18:31:09 #91
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_78899716
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 18:05 schreef Bulletdodger het volgende:

    [..]

    ja
    Je krijgt hem gelukkig gratis bij aankomst. Vergeet alleen niet dat online formulier in te vullen.
    The line is a dot to you!
      Moderator maandag 8 maart 2010 @ 18:51:34 #92
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78900606
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 18:31 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Je krijgt hem gelukkig gratis bij aankomst. Vergeet alleen niet dat online formulier in te vullen.
    Oké, je krijgt dus zo'n invulformulier in het vliegtuig, maar moet ook een digitaal formulier invullen. Pfoe, wat is die websit van de ambassade onoverzichtelijk zeg!
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_78914324
    Groen papiertje krijg je waar je zelf een aantal dingen op moet invullen / aankruisen, die je (net zoals je paspoort en overige reispapieren) bij je moet houden.
    pi_78966813
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:34 schreef Professional het volgende:
    Wij zijn toen gewoon naar het stadion van de Yankees gegaan en hebben gewoon "Bleacher" tickets gekocht voor 9 dollar per stuk. Geen geld en je ziet het spel perfect. Die dag was het wel abnormaal warm (iets van 28 graden) dus na de wedstrijd zag ik een beetje rood uit.

    KellyPelly, ik zag dat je in Park Central hebt geslapen. Ik ook ongeveer 2 jaar geleden. Waren de liften nog altijd zo langzaam?
    Nee de liften waren heel goed geregeld Ze hebben ze onderverdeeld onder de verdiepingen. Wij sliepen op de 6e en gingen met een lift die alleen naar de eerste 6 ging, daardoor hoef je niet te wachten tot de lift weer beneden is vanaf de 23e verdieping.

    En over dat groene formulier, dat wijst zich allemaal vanzelf. Je moet ook je gegevens op internet invullen, maar daar zijn wij helemaal niet naar gevraagd. Ze hebben alleen naar de formulieren gekeken die wij in het vliegtuig hebben gekregen.
      Redactie Games woensdag 10 maart 2010 @ 12:45:35 #95
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_78967291
    Denk eraan groene papiertje, groepje giechelende NL'ers achter ons had een wit papiertje bij de douane controle en mocht vervolgens weer vrolijk achter aansluiten in de rij (de rijen zijn erg lang) omdat ze het verkeerde papiertje ingevuld hadden... Wit is alleen maar als je een visum nodig hebt voor langer dan 3 maanden of je een paspoort hebt van een land dat niet aangesloten is met het Visa Waiver Program van Amerika. Dat ESTA-formulier wat je op internet invult is enkel ter eigen administratie zodat je van te voren al weet of je wel/niet toegelaten wordt in het land.
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
      woensdag 10 maart 2010 @ 13:02:56 #96
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_78967958
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 12:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
    Dat ESTA-formulier wat je op internet invult is enkel ter eigen administratie zodat je van te voren al weet of je wel/niet toegelaten wordt in het land.


    Er zijn gevallen bekend dat luchtvaartmaatschappijen mensen hebben geweigerd omdat ze geen ESTA hadden ingevuld. Zorg er dus gewoon voor dat je het hebt ingevuld. In de toekomst is het de bedoeling dat ESTA het groene papiertje gaat vervangen
    pi_78968127
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 12:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
    Dat ESTA-formulier wat je op internet invult is enkel ter eigen administratie zodat je van te voren al weet of je wel/niet toegelaten wordt in het land.
    Vanaf volgende week dus niet meer: http://www.telegraaf.nl/r(...)vlucht__.html?p=10,2
    pi_78968580
    Pure laksigheid. Wat is er mis mee om je te informeren over de geldende visum-eisen? Ook de reisbureau's die hameren er echt wel op dat je dat online invult.
      Redactie Games woensdag 10 maart 2010 @ 18:10:17 #99
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_78981178
    Ik heb het blijkbaar voor sommigen niet duidelijk genoeg uitgelegd. Je moet wel het ESTA-formulier invullen en controleren of het mag, maar je hoeft geen papieren print te hebben. Als je het ESTA-formulier ingevuld hebt krijg je al een aanvraagnummer wat je moet bewaren/onthouden. Later kun je je toegangsstatus Amerika teruglezen. Dus de Amerikanen hebben dan eigenlijk je gegevens al. Dat groen IW-94 formulier wat je moet invullen is precies hetzelfde eigenlijk als het ESTA-aanvraag formulier, iig qua vragen, dus een formaliteit wat je wel ingevuld moet inleveren. Mocht je niet toegelaten worden (uitzonderlijk) via de ESTA-website, dan moet je een aparte visumaanvraag doen bij de Amerikaanse Ambassade in Amsterdam.
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
      woensdag 10 maart 2010 @ 19:30:27 #100
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_78984460
    Het online ESTA-formulier is overigens 2 jaar geldig (mijne verloopt in februari 2011).

    Van 4 tot 10 september verblijf ik waarschijnlijk weer in New York. Ik prefereerde de periode april-juni maar da's helaas niet mogelijk vanwege (werk)omstandigheden. Vliegtickets zullen echter deze maand waarschijnlijk al geregeld worden, de komende maanden zullen de prijzen voor vliegtickets waarschijnlijk weer stijgen (momenteel 450-550 euro in gunstige gevallen). De dollarkoers is ook iets ongunstiger geworden voor ons Europeanen; 73 eurocent is nu 1 dollar, in het afgelopen najaar was het nog 66 eurocent voor 1 dollar dacht ik.

    Hoe zit het trouwens met de veiligheid in de Upper West Side, zo rond 77th Street? Is het te doen om daar 's avonds over straat te lopen? De risico's van Central Park gedurende de duistere uren zijn me bekend.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      Redactie Games woensdag 10 maart 2010 @ 20:25:17 #101
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_78987244
    77th was best een nette buurt om 's nachts rond te lopen. Eigenlijk best wel cozy, liever dat dan op sommigen plaatsen in NL.
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
      woensdag 10 maart 2010 @ 22:11:57 #102
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_78992871
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 20:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
    77th was best een nette buurt om 's nachts rond te lopen. Eigenlijk best wel cozy, liever dat dan op sommigen plaatsen in NL.
    Ik heb de buurt even nader bekeken middels Google Streetview, en inderdaad; de omgeving oogt er goed en zeker niet vervallen, vooral rondom Broadway. Vanaf 100 Street wordt het duidelijk minder, maar da's dan ook (bijna) in Harlem.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_79006458
    Ik ben vorige week ook heel even in NY geweest, whoohooo.
    Moest met spoed terug vanuit Curacao naar Nederland dus we vlogen via Miami en New York.
    Ben er niet lang geweest, maar heb wel snel een sigaret voor Newark kunnen roken.
    pi_79006661
    het is alweer een tijdje geleden dat ik in NYC geweest ben (september 2009) maar toch even lurken

    geweldige stad

    helaas maar 1x wezen stappen in de wijk Greenwich Village. toen gecombineerd met een avondje comedy in de "comedy cellar". meer mensen die daar geweest zijn? kan het zeker aanraden!
    you and I ain't done Zeke!
    pi_79006825
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 19:30 schreef Demarest het volgende:

    Hoe zit het trouwens met de veiligheid in de Upper West Side, zo rond 77th Street? Is het te doen om daar 's avonds over straat te lopen? De risico's van Central Park gedurende de duistere uren zijn me bekend.
    Ik zat een paar jaar geleden in een hotel op 72nd street, von het een veilige buurt waar je 's avonds zonder problemen buiten kunt lopen. Daarom dit jaar weer voor de Upper West Side gekozen, over 6 weken zit ik in hotel op 77th street
    pi_79007062
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 11:08 schreef mouzzer het volgende:

    [..]

    Ik zat een paar jaar geleden in een hotel op 72nd street, von het een veilige buurt waar je 's avonds zonder problemen buiten kunt lopen. Daarom dit jaar weer voor de Upper West Side gekozen, over 6 weken zit ik in hotel op 77th street
    ik zat zelf op 87th street met broadway maar ook 's avonds gewoon langs central park gelopen. overigens nooit onveilig gevoeld, ook niet 's nachts in de metro (maar dat kon ook aan andere dingen liggen )

    upper west side is allemaal erg netjes. ga volgende x ook zeker weer daarheen.
    you and I ain't done Zeke!
    pi_79007224
    Upper West Side is inderdaad gewoon prima, voor zover ik heb ervaren. .
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_79014200
    Wij vertrekken volgende week maandag! Woeeeeeeeehoeeeeee! Tickets voor Knicks v Nuggets en Nets v Spurs zijn binnen dus de reis is nu al geslaagd. Nog meer mensen die naar het IZOD Centre zijn geweest? Als ik een beetje op internet zoek is het enigszing omslachtig om er te komen vanaf Manhattan.

    Wil nog even langs het nieuwe Yankee Stadium. De laatste keer dat ik er was stond die er nog niet.

    We vliegen met KLM naar JFK heen en met Delta via Detroit Metro terug.
    Hotel is in Queens. Stukken goedkoper en ik heb familie in Astoria. Daarnaast is Manhattan 10 min met de merto. Win-win!
      donderdag 11 maart 2010 @ 15:26:13 #109
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_79018221
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 11:04 schreef Johnns het volgende:
    toen gecombineerd met een avondje comedy in de "comedy cellar". meer mensen die daar geweest zijn? kan het zeker aanraden!
    Door jouw post net gereserveerd bij de Comedy Cellar voor volgende week vrijdag, ben heel benieuwd!!
    pi_79019274
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 15:26 schreef Smash-it het volgende:

    [..]

    Door jouw post net gereserveerd bij de Comedy Cellar voor volgende week vrijdag, ben heel benieuwd!!
    Tof! Ga je alleen, of ben je met een groepje?

    Toen ik er was had je een stuk of 3 comedians die elkaar afwisselden. Relaxte kroegsfeer.
    you and I ain't done Zeke!
      donderdag 11 maart 2010 @ 15:57:19 #111
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79019606
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 11:13 schreef Johnns het volgende:

    [..]

    ik zat zelf op 87th street met broadway maar ook 's avonds gewoon langs central park gelopen. overigens nooit onveilig gevoeld, ook niet 's nachts in de metro (maar dat kon ook aan andere dingen liggen )

    upper west side is allemaal erg netjes. ga volgende x ook zeker weer daarheen.
    Ik zat op 94th Street, allemaal geen probleem. Ik raad de Upper West Side zeker aan. Veel goedkoper, en eigenlijk ook veel leuker dan een hotel op 53rd en lager.
    2000 light years from home
      Redactie Games donderdag 11 maart 2010 @ 16:31:59 #112
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_79021213
    Ik vind NY echt 's avonds veel beter tot z'n recht komen. Overdag met slecht weer is het een beetje..
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
      donderdag 11 maart 2010 @ 16:54:09 #113
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_79022397
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 15:50 schreef Johnns het volgende:
    Tof! Ga je alleen, of ben je met een groepje?
    Ik ga met een vriendinnetje. We vliegen de volgende dag door naar Zuid-Amerika, maar in de paar dagen die we in NY zijn wel lachen om eens even wat anders te doen. Thanks voor de tip dus!
      donderdag 11 maart 2010 @ 17:25:16 #114
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79023985
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 16:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
    Ik vind NY echt 's avonds veel beter tot z'n recht komen. Overdag met slecht weer is het een beetje..
    [ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ] [ afbeelding ]
    Toffe foto's . Brooklyn Bridge afwandelen als het donker is vind ik ook erg tof.
    2000 light years from home
      Redactie Games donderdag 11 maart 2010 @ 17:31:32 #115
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_79024330
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 17:25 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Toffe foto's . Brooklyn Bridge afwandelen als het donker is vind ik ook erg tof.
    Klopt ik liep er tegen de avond over heen, bij zonsondergang... zie hier de overgang van dag/avond...



    Helaas had ik nog een afspraak die avond dus ik kon er niet te lang blijven..
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
      donderdag 11 maart 2010 @ 18:47:48 #116
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_79027470
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 11:08 schreef mouzzer het volgende:

    [..]

    Ik zat een paar jaar geleden in een hotel op 72nd street, von het een veilige buurt waar je 's avonds zonder problemen buiten kunt lopen. Daarom dit jaar weer voor de Upper West Side gekozen, over 6 weken zit ik in hotel op 77th street
    Tja, zo tussen 70th en 80th Street zit je qua prijs & locatie dus wel goed volgens mij; Central Park, Time Warner Center, Times Square, GE-Building, ESB, etc nog steeds op loopafstand.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      donderdag 11 maart 2010 @ 18:55:20 #117
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79027810
    Jij gaat 40 blocks lopen?
    2000 light years from home
      donderdag 11 maart 2010 @ 19:00:53 #118
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_79028098
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 18:55 schreef Merkie het volgende:
    Jij gaat 40 blocks lopen?
    Het is te doen
    The line is a dot to you!
      donderdag 11 maart 2010 @ 20:17:04 #119
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_79031614
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 18:55 schreef Merkie het volgende:
    Jij gaat 40 blocks lopen?
    Mwah, 3.5 - 4 km is wel te doen te voet. In april vorig jaar liep ik gedurende de eerste avond in NY met een zware jetlag van Central Park bij 67th Street terug naar 't hotel in 28th Street. Het werdt uiteindelijk een blarenfestijn en ik was meer dood dan levend, maar 't ging.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      donderdag 11 maart 2010 @ 20:17:10 #120
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79031621
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 19:00 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Het is te doen
    Ja, dat wel, maar je loopt al genoeg op een dag. Ik zou lekker de metro pakken hoor .
    2000 light years from home
    pi_79032594
    Damn ik moet niet in dit topic kijken, ik wil terugg!!

    Wat foto's van afgelopen november











    pi_79035377
    Mooie foto's Mr.Noodle en PiperMaru.
    full stops and exclamation marks
    pi_79043247
    Mooie fotos PiperMaru! Ik keek al uit naar mijn trip maar wanneer ik deze foto's zie, kijk ik er nog meer naar uit.
    pi_79045982
    ja voor ons begint het ook al dichtbij te komen, en als ik dan die fotos zie krijg ik er alleen nog maar meer zin in

    what you see, is what you get!
    pi_79049025
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 18:55 schreef Merkie het volgende:
    Jij gaat 40 blocks lopen?
    't Hangt een beetje van de buurt af, maar wij deden dat wel vaak. Juist leuk om de verschillende wijken en bijbehorende sferen zo te leren kennen
    pi_79068853
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 15:26 schreef Smash-it het volgende:

    [..]

    Door jouw post net gereserveerd bij de Comedy Cellar voor volgende week vrijdag, ben heel benieuwd!!
    Ik heb twee weken geleden ook een hele leuke avond gehad in de Comedy Cellar! 5 hele goeie comedians en een leuk zaaltje!
      vrijdag 12 maart 2010 @ 18:19:26 #127
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79070471
    PiperMaru mag van mij meer foto's plaatsen .
    2000 light years from home
    pi_79075249
    Mooie foto's allemaal! Het is voor ons nog maar 2 weken geleden, maar ik wil nu al weer terug!!
    pi_79075643
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:19 schreef Merkie het volgende:
    PiperMaru mag van mij meer foto's plaatsen .
    Het is hier geen FOT, maar vooruit maar





    Toen wij er waren was de huldiging van de Yankees als World Series Champions





    Brooklyn Bridge



    Central Park





    MET Museum



    Empire State Building

      vrijdag 12 maart 2010 @ 20:42:30 #130
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_79075739
    Wat een mooie foto's zeg
      vrijdag 12 maart 2010 @ 21:27:54 #131
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79077827
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 20:40 schreef PiperMaru het volgende:

    [..]

    Het is hier geen FOT, maar vooruit maar

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    Toen wij er waren was de huldiging van de Yankees als World Series Champions

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    Brooklyn Bridge

    [ afbeelding ]

    Central Park

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    MET Museum

    [ afbeelding ]

    Empire State Building

    [ afbeelding ]


    Fantastische foto's. Heb je ze nog nabewerkt of kwamen ze zo uit je camera rollen?
    2000 light years from home
    pi_79079148
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 21:27 schreef Merkie het volgende:

    [..]



    Fantastische foto's. Heb je ze nog nabewerkt of kwamen ze zo uit je camera rollen?
    Uiteraard nabewerkt
    pi_79102763
    Ik miss NYC
    Be brave. Be kind.
      zaterdag 13 maart 2010 @ 18:35:31 #134
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_79103153
    Ik vraag me het volgende af:

    Op 1 maart 2009 vulde ik het online ESTA-formulier in, o.a het adres waar ik zou bivakkeren gedurende mijn verblijf in New York City. De aanvraag werdt geaccepteerd en is vandaag de dag nog steeds geldig (tot 1 maart 2011).

    Nu wil ik van 4-10 september dit jaar opnieuw de VS (New York) bezoeken. Is het mogelijk mijn momenteel geldige ESTA-forumulier te updaten met o.a nieuwe adresgegevens? Het aanvraagnummer heb ik wijselijk bewaard.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      zaterdag 13 maart 2010 @ 20:14:22 #135
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_79106500
    Ik heb niet eens een adres ingevuld op dat formulier
    The line is a dot to you!
      zaterdag 13 maart 2010 @ 22:04:07 #136
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_79110187
    mooie foto's zeg
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_79117635
    Prachtige foto's, PiperMaru!
    Ik ga in mei weer een week naar NYC!
    Heb een heel voordelig ticket kunnen scoren bij Icelandair voor ¤ 390. Nu nog een betaalbaar hotel zien te vinden. Ik wil eigenlijk onder de $100 per nacht blijven en dan zal het wel weer een privekamer in een hostel worden, met gedeelde badkamer. Is het mogelijk om voor dat bedrag via Priceline of Hotwire een kamer in een 'echt' hotel te vinden voor een week? Het liefst zit ik tussen 30th en 100th street en dichtbij een metrostation is een grote pré.

    Wat foto's van m'n vorige trip in 2008:















    pi_79118600
    wow wat een toffe foto's allemaal zeg
    what you see, is what you get!
      ESF Reporter zondag 14 maart 2010 @ 09:01:27 #139
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_79118800
    Die foto's hier. Prachtig hoor. Nu ben ik toch weer eerder aan m'n NY-fix toe dan dat ik gedacht had.
      zondag 14 maart 2010 @ 11:17:01 #140
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_79120334
    als we toch foto's aan het plaatsen zijn

    Foto's van mijn 1 dag in NY vorig jaar



    Soortgelijke foto zie ik nu de hele tijd als standaardfoto op canvas bij bv Expo en de Xenos





    Typisch Central Park
    The line is a dot to you!
    pi_79121464
    Gaaf hoor die foto's! Nog een ruime week voor ons! Kan niet wachten!
    pi_79122921
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 02:33 schreef Tourniquet het volgende:
    Prachtige foto's, PiperMaru!
    Ik ga in mei weer een week naar NYC!
    Heb een heel voordelig ticket kunnen scoren bij Icelandair voor ¤ 390. Nu nog een betaalbaar hotel zien te vinden. Ik wil eigenlijk onder de $100 per nacht blijven en dan zal het wel weer een privekamer in een hostel worden, met gedeelde badkamer. Is het mogelijk om voor dat bedrag via Priceline of Hotwire een kamer in een 'echt' hotel te vinden voor een week? Het liefst zit ik tussen 30th en 100th street en dichtbij een metrostation is een grote pré.
    Wij zaten via priceline in hotel Park Central voor 105 dollar per nacht voor 2 personen. Dus moet zeker kunnen! Zoals de naam al zegt, 3 straten onder Central Park en de metro zat 10 meter naast de deur
      zondag 14 maart 2010 @ 13:01:56 #143
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_79123277
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 21:56 schreef PiperMaru het volgende:

    [..]

    Uiteraard nabewerkt
    Ik moet van mijn vriendinnetje vragen wat voor camera jij hebt
      Redactie Games zondag 14 maart 2010 @ 15:45:09 #144
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_79129149
    Schopje [FOT]
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
    pi_79129192
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 12:52 schreef KellyPelly het volgende:

    [..]

    Wij zaten via priceline in hotel Park Central voor 105 dollar per nacht voor 2 personen. Dus moet zeker kunnen! Zoals de naam al zegt, 3 straten onder Central Park en de metro zat 10 meter naast de deur
    Oh, dat klinkt goed! Erg goede locatie idd!Welke periode was dat en hoe lang? En hoe ver van te voren heb je dat vastgelegd?
    pi_79131265
    Even een geniaal New York filmpje hoor !

    http://vimeo.com/9679622

    Helaas niet te embedden, maar echt de moeite waard!
    pi_79131716
    Met een glimlach op mijn gezicht heb ik dat filmpje zitten bekijken!!
    Be brave. Be kind.
    pi_79138046
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 15:46 schreef Tourniquet het volgende:

    [..]

    Oh, dat klinkt goed! Erg goede locatie idd!Welke periode was dat en hoe lang? En hoe ver van te voren heb je dat vastgelegd?
    Periode was 3 weken geleden 5 nachten, 20-25 februari. Hebben wel lang van tevoren geboekt, volgens mij augustus/september vorig jaar.
    Kijk trouwens ook eens op ebookers.nl, daar bieden ze ook wel redelijk goedkope hotels aan. Wellington dacht ik ook rond deze prijs, die zit in dezelfde straat als Park Central en zag er ook wel goed uit.
    pi_79138526
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 19:09 schreef KellyPelly het volgende:

    [..]

    Periode was 3 weken geleden 5 nachten, 20-25 februari. Hebben wel lang van tevoren geboekt, volgens mij augustus/september vorig jaar.
    Kijk trouwens ook eens op ebookers.nl, daar bieden ze ook wel redelijk goedkope hotels aan. Wellington dacht ik ook rond deze prijs, die zit in dezelfde straat als Park Central en zag er ook wel goed uit.
    Wellington is via ebookers ruim ¤1100 voor de periode dat ik ga, is me een beetje teveel. Ben op Priceline al tot $120 gegaan voor 3* in bijna alle gebieden, maar tot op heden geen succes helaas.
    pi_79138759
    Tourniquet en kepler, ook mooie foto's. Leuk om herkenbare dingen te zien, voel je de sfeer weer wat.
    full stops and exclamation marks
    pi_79200496
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 11:00 schreef SimtekF1 het volgende:
    Ik ben vorige week ook heel even in NY geweest, whoohooo.
    Moest met spoed terug vanuit Curacao naar Nederland dus we vlogen via Miami en New York.
    Ben er niet lang geweest, maar heb wel snel een sigaret voor Newark kunnen roken.
    Newark is New Jersey
      dinsdag 16 maart 2010 @ 10:47:27 #152
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_79201456
    Toffe foto's van iedereen Krijg weer zin om een weekje heen te gaan.
    Love will tear us apart (Joy Division)
    pi_79202011
    Wiehoe NYC, wat een mooie foto's allemaal!

    Wij wilden eigenlijk de SATC tour doen maar hoor tegenstrijdige verhalen. We gaan nu zelf de SATC sites zoeken en bewonderen.

    We gaan nog plaatsen reserveren in de Comedy Cellar, Mets gaan we gewoon naar stadion, Vrijheidsbeeld incl kroon is gereserveerd. Oh ik heb er zin in!

    Tip van mijn collega is om bij de hotspots om 9 uur 's ochtends voor de deur te staan. Dan kan je meestal zo doorlopen. Ach slapen kan altijd nog...
    pi_79209634
    Ik ga zondag
    -
    pi_79217973
    @ exode: nog tips voor je trip? want daar zit ik nog vol smacht op te wachten
    what you see, is what you get!
    pi_79219370
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 16:37 schreef christvs het volgende:
    Even een geniaal New York filmpje hoor !

    http://vimeo.com/9679622

    Helaas niet te embedden, maar echt de moeite waard!
    Heel vet
    pi_79222335
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 17:32 schreef IV_Xample het volgende:
    @ exode: nog tips voor je trip? want daar zit ik nog vol smacht op te wachten
    Ons trakteren op Cosmopolitans

    Nog steeds van alles aan het uitzoeken maar hier wat random tips van internet en ook het fok forum:

    - Tv shows CBS bijwonen, 30 dagen vantevoren kan je tickets reserveren (gratis) http://www.tvtickets.com/
    - Zeker gaan eten bij Spice Market in Meatpacking. Super mooi restaurant met heerlijk eten. Het lunchmenu is een echte aanrader en wie weet spot je er nog wat celebs…
    - Cold Stone Creamery. Zelfgemaakt ijs op 42th street.. Klein winkeltje, loopt er zo voorbij maar ergggg lekker!
    - Sushi samba, heerlijke sushi, Sex and the City is er opgenomen, mohitos zijn er ook aan te raden
    - Lekkerste Cupcakes kan je halen bij:
    Magnolia Bakery (ligt tussen Meatpacking District en Greenwhich Village in) leuk bakkerijtje met jaren 50 sfeertje.( Van SATC)

    - 9 uur 's ochtends bij de hotspots zijn zoals The Rock
    - Voor Broadway kaartjes niet naar de kiosk op Times Square gaan daar is het erg druk
    - Ik kreeg nog een tip van mijn schoonzus: Bij een biologisch winkeltje kan je heerlijk eten 'afhalen' gezond en niet al te duur. Je kan bakjes volscheppen met allerlei verse dingen. Zal de naam nog even vragen.

    Ik moet echt meer tijd in het uitzoeken gaan steken....
      dinsdag 16 maart 2010 @ 20:33:43 #158
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_79225384
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 19:35 schreef exode het volgende:
    - Tv shows CBS bijwonen, 30 dagen vantevoren kan je tickets reserveren (gratis) http://www.tvtickets.com/
    Lijkt me wel interessant zo'n CBS-show. Goede tip!

    Ik ga binnen enkele weken alvast maar eens vliegtickets reserveren; voornamelijk voor retourvluchten vanaf Zaventem (Brussel) zijn de prijzen nog acceptabel te noemen (vliegdata 4-9 en 10-9), maar het is uiteraard de vraag of de ticketprijzen binnen de perken blijven op langere termijn. Zelfs mét annuleringsverzekering zijn nog totaalprijzen beneden de 500 euro mogelijk per persoon.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      dinsdag 16 maart 2010 @ 20:49:03 #159
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_79226126
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 19:35 schreef exode het volgende:

    [..]

    Ons trakteren op Cosmopolitans

    Nog steeds van alles aan het uitzoeken maar hier wat random tips van internet en ook het fok forum:

    - Tv shows CBS bijwonen, 30 dagen vantevoren kan je tickets reserveren (gratis) http://www.tvtickets.com/
    - Zeker gaan eten bij Spice Market in Meatpacking. Super mooi restaurant met heerlijk eten. Het lunchmenu is een echte aanrader en wie weet spot je er nog wat celebs…
    - Cold Stone Creamery. Zelfgemaakt ijs op 42th street.. Klein winkeltje, loopt er zo voorbij maar ergggg lekker!
    - Sushi samba, heerlijke sushi, Sex and the City is er opgenomen, mohitos zijn er ook aan te raden
    - Lekkerste Cupcakes kan je halen bij:
    Magnolia Bakery (ligt tussen Meatpacking District en Greenwhich Village in) leuk bakkerijtje met jaren 50 sfeertje.( Van SATC)

    - 9 uur 's ochtends bij de hotspots zijn zoals The Rock
    - Voor Broadway kaartjes niet naar de kiosk op Times Square gaan daar is het erg druk
    - Ik kreeg nog een tip van mijn schoonzus: Bij een biologisch winkeltje kan je heerlijk eten 'afhalen' gezond en niet al te duur. Je kan bakjes volscheppen met allerlei verse dingen. Zal de naam nog even vragen.

    Ik moet echt meer tijd in het uitzoeken gaan steken....
    Vergeet het niet op je af te laten komen Gewoon beetje rondlopen, leeuke dingen tegenkomen Niet alles proberen te regelen!
    The line is a dot to you!
      ESF Reporter dinsdag 16 maart 2010 @ 20:52:22 #160
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_79226312
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 20:49 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Vergeet het niet op je af te laten komen Gewoon beetje rondlopen, leeuke dingen tegenkomen Niet alles proberen te regelen!
    Een van de beste tips. Inderdaad, laat het je overkomen! Overweldigen! Hunkeren naar meer! Je kan nooit alles in 1 keer doen, laat je af en toe eens leiden door impulsen, die zijn er genoeg. Maar ik kan me voorstellen dat je voor een first-time bezoeker een wat langer verlanglijstje hebt dan een recidivist.
    pi_79230460
    Bij 'The Rock' ben ik trouwens 2x geweest (2008 en 2010) midden op de dag en je kon zo doorlopen! Dus je hoeft daar niet vroeg te zijn. Uitzicht daar is prachig en veel mooier (en veeeeel rustiger) dan Empire State Building!
      dinsdag 16 maart 2010 @ 22:02:57 #162
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79230727
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 21:58 schreef karoltje het volgende:
    Bij 'The Rock' ben ik trouwens 2x geweest (2008 en 2010) midden op de dag en je kon zo doorlopen! Dus je hoeft daar niet vroeg te zijn. Uitzicht daar is prachig en veel mooier (en veeeeel rustiger) dan Empire State Building!
    Inderdaad, The Rock was superrustig.
    2000 light years from home
      dinsdag 16 maart 2010 @ 22:10:40 #163
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_79231163
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 20:52 schreef Cee het volgende:

    [..]

    Een van de beste tips. Inderdaad, laat het je overkomen! Overweldigen! Hunkeren naar meer! Je kan nooit alles in 1 keer doen, laat je af en toe eens leiden door impulsen, die zijn er genoeg. Maar ik kan me voorstellen dat je voor een first-time bezoeker een wat langer verlanglijstje hebt dan een recidivist.
    Ik ben al vier keer op bezoek geweest zonder echt verlanglijstje
    The line is a dot to you!
    pi_79232458
    Tv shows CBS bijwonen, 30 dagen vantevoren kan je tickets reserveren (gratis) http://www.tvtickets.com/

    jij geeft dit aan, maar alle locaties zijn in california? of ik moet heel scheel kijken (kan he, want het is al weer laat voor mij op de avond )
    what you see, is what you get!
    pi_79239328
    Inderdaad.. Bijna al die shows die op die site staan worden in California opgenomen.

    'The Rock' is Rockefeller Tower/Plaza neem ik aan?
    Ga die maar eens op mijn to do lijst zetten....
      ESF Reporter woensdag 17 maart 2010 @ 07:42:24 #166
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_79240827
    Misschien kan je stand-by voor Saturday Night Live proberen? Of de (niet-live) opnames van de SNL Weekend Update, als die nog worden gemaakt tenminste. En ik ken iemand die midden op straat werd aangesproken met de vraag of hij naar Letterman wilde. Tuurlijk zei hij ja, en later die dag zat ie bij de opnames.
      woensdag 17 maart 2010 @ 09:07:36 #167
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_79242427
    Sushi Samba, ook een keer geweest. Wisten totaal niet wat het was maar het smaakte goed!
    Daarna zijn we er tegenover nog in een cafe gaan zitten, weet ff de naam niet meer maar daar zaten me een paar mooie vrouwen!
    pi_79245307
    Exode, vond je die cupcakes echt zo vreselijk speciaal? Manhattan staat vol met leuke kleine bakkertjes (in Brooklyn heb je er ook heel veel) met verrukkelijke baksels. De enige reden waarom er bij Magnolia een rij van een half uur staat, is omdat het in SatC voorkwam. En die cupcakes zijn werkelijkwaar onbeschoft duur

    De supermarkt die je bedoelt, is denk ik Whole Foods Market, o.a. aan Columbus Circle (ook leuk als je gaat picknicken in het park).
    pi_79246026
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 19:35 schreef exode het volgende:

    [..]

    - Ik kreeg nog een tip van mijn schoonzus: Bij een biologisch winkeltje kan je heerlijk eten 'afhalen' gezond en niet al te duur. Je kan bakjes volscheppen met allerlei verse dingen. Zal de naam nog even vragen.

    Waarschijnlijk bedoelt ze de Wholefoods. Een keten van biologische supermarkten, die inderdaad enorm goeie afhaal hebben. Niet enorm goedkoop, maar wel lekker.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_79246200
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 10:38 schreef ColdFeet het volgende:
    Exode, vond je die cupcakes echt zo vreselijk speciaal? Manhattan staat vol met leuke kleine bakkertjes (in Brooklyn heb je er ook heel veel) met verrukkelijke baksels. De enige reden waarom er bij Magnolia een rij van een half uur staat, is omdat het in SatC voorkwam. En die cupcakes zijn werkelijkwaar onbeschoft duur

    De supermarkt die je bedoelt, is denk ik Whole Foods Market, o.a. aan Columbus Circle (ook leuk als je gaat picknicken in het park).
    Ach kom. Ik ben tijdens m'n week in New York twee keer bij Magnolia's Bakery geweest en was beide keren direct aan de beurt (ben bij die naast Rockefeller Center en bij die op Columbus geweest). Cupcakes kostten wat, een dollar of 2,5 à 3. Pin me daar niet op vast, maar ik weet nog wel dat ik verbaasd was dat het zo weinig was, na alle verhalen over hoe overpriced ze wel niet zouden zijn. Ik zeg niet dat je per sé naar Magnolia's moet voor de lekkerste cupcakes, want er zijn inderdaad veel meer van zulk soort zaakjes, maar om het helemaal af te schrijven gaat me ook wat te ver. Ik heb namelijk wel genoten van de red velvet cupcakes.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_79246644
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 11:01 schreef DevilsAndDust het volgende:

    [..]

    Ach kom. Ik ben tijdens m'n week in New York twee keer bij Magnolia's Bakery geweest en was beide keren direct aan de beurt (ben bij die naast Rockefeller Center en bij die op Columbus geweest). Cupcakes kostten wat, een dollar of 2,5 à 3. Pin me daar niet op vast, maar ik weet nog wel dat ik verbaasd was dat het zo weinig was, na alle verhalen over hoe overpriced ze wel niet zouden zijn. Ik zeg niet dat je per sé naar Magnolia's moet voor de lekkerste cupcakes, want er zijn inderdaad veel meer van zulk soort zaakjes, maar om het helemaal af te schrijven gaat me ook wat te ver. Ik heb namelijk wel genoten van de red velvet cupcakes.
    Ik wist dat jij enthousiast was Afijn, misschien kwamen wij op het verkeerde moment langsgelopen, maar op zaterdagmiddag stond er een rij van een meter of 20.

    Bleecker Street an sich vond ik trouwens wel echt fantastisch The place to be om veel teveel geld uit te geven
    pi_79257341
    Wat een reacties, leuk!

    Cupcakes, ik lik nu mijn vingers al af...hihi. We zien wel even hoe groot de rij is. Ik kreeg ook Crumble Bakery als tip.

    Whole food inderdaad! *meteen noteren*

    Ga het zeker allemaal op me af laten komen. Ik ben altijd wel van het regelen maar meer omdat ik bang ben dingen niet te zien of te missen....We gaan afgezien van Comedy Cellar niets meer reserveren.

    Mijn schoonzus en haar man gaan 9 mei naar NY en we hebben dus 2 dagen overlap, zij zijn al eerder geweest en zitten ongetwijfeld ook vol tips en trics.
    pi_79262829
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:02 schreef exode het volgende:
    Wiehoe NYC, wat een mooie foto's allemaal!

    Wij wilden eigenlijk de SATC tour doen maar hoor tegenstrijdige verhalen. We gaan nu zelf de SATC sites zoeken en bewonderen.
    http://www.buddakannyc.com/
    Het rehearsel dinner van de film is er opgenomen en het eten is er heerlijk (ik ben er geweest voordat het in de film zat dus onbevooroordeeld .
    pi_79275574
    tvp

    Eind april komt dichterbij!!
    pi_79300076
    Iemand hier al eens gebruik gemaakt van de new york explorer pass? en uit kan leggen hoe dat werkt?
    "Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite me te vergissen
    pi_79307341
    Hmmmm het kriebelt nu al weer! Gaat nu alleen wel weer een tijdje duren voordat ik weer ga... dan maar genieten van de prachtige foto's in dit topic!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
      donderdag 18 maart 2010 @ 19:58:22 #177
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_79308515
    even een vraagje tussendoor. Moet je het online formulier van ESTA bij elk bezoek opnieuw invullen? Ik ben vorig jaar naar NYC geweest, en binnen een maandje weer
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
    pi_79314786
    je kan online checken met je code oftie nog geldig is, de mijne is volgens mij 1 of 2 jaar geldig en die heb ik vorige maand ingevuld online
    what you see, is what you get!
      donderdag 18 maart 2010 @ 22:09:50 #179
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_79315326
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 21:59 schreef IV_Xample het volgende:
    je kan online checken met je code oftie nog geldig is, de mijne is volgens mij 1 of 2 jaar geldig en die heb ik vorige maand ingevuld online
    inderdaad! heb me ondertussen een beetje ingelezen; en die ESTA-goedkeuring is 2 jaar geldig (of tot het moment dat je paspoort geldig is als die eerder dan dat moment vervalt). Ben ondertussen dat nummer en die aanvraag kwijtgespeeld in mijn mailbox...
    Ik weet nog dat toen (augustus2009) gevraagd werd om het document af te printen; hoewel het bij de grenscontrole me op geen enkele moment gevraagd is. Kan ik nu volgende maand zonder poespas opnieuw m'n vlucht nemen (zonder fysiek bewijs van m'n toelating), of is het beter dat ik die hele handel opnieuw invul ?
    ik weet het, ben 'n meester in efficiente luiheid

    [ Bericht 0% gewijzigd door misteriks op 18-03-2010 22:17:11 ]
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
    pi_79321918
    Baal er toch van dat het volgende week een stuk minder lekker weer is (12-14 graden en regen) dan nu (18-22 graden en stralende zon)...
      vrijdag 19 maart 2010 @ 10:59:26 #181
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_79328221
    Laatst 2 mooie docu's gezien over New York

    Prehistoric: New York (Discovery Channel HD)
    NYC Inside Out: Transportation (Discovery Channel HD)

    Zijn nog wel online te vinden
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      vrijdag 19 maart 2010 @ 22:59:42 #182
    72691 T3rr0r
    Technoofsow!
    pi_79358073
    Ik zit eraan te denken om dit jaar ook een weekje naar New York te gaan, misschien alleen als ik niemand mee kan krijgen. Maar nu hoorde ik van een collega dat hij ipv een hotel een appartement van een particulier had gehuurd. Schijnt een stuk goedkoper te zijn dan een hotelkamer, alleen het vereist wel wat zoek-werk. Heeft iemand hier ervaring mee? En op wat voor bedrag moet ik ongeveer rekenen voor een weekje New York?
    It's about being boss, not being the boss...
      zaterdag 20 maart 2010 @ 16:52:43 #183
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_79376711
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 01:19 schreef DUK het volgende:
    Baal er toch van dat het volgende week een stuk minder lekker weer is (12-14 graden en regen) dan nu (18-22 graden en stralende zon)...
    Vooral in de (vroege) lentemaanden is het weerbeeld in New York City zeer variabel; mijn eerste dag in New York op 18 april vorig jaar werdt gekenmerkt door redelijk wat zonneschijn en kwikstanden tot 26 graden, twee dagen later regende het echter flink met temperaturen rond slechts 11 graden. Ook daar roert maart zijn staart, maar dan nog wat harder.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      zaterdag 20 maart 2010 @ 16:59:13 #184
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79376943
    Eind april 2009 was het 33 graden, een dag later was het 16 graden.
    2000 light years from home
      zaterdag 20 maart 2010 @ 17:24:06 #185
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_79377816
    Hmmm ja, in de laatste aprildecade van 2009 inderdaad al drie dagen met temperaturen boven de 30 graden. Dat halen wij hier in NL vaak niet in een hele zomer. Voor Manhattan kunnen er nog wel een graad of 5 bij opgeteld worden wegens stadseffect.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_79378864
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 22:31 schreef IV_Xample het volgende:
    Tv shows CBS bijwonen, 30 dagen vantevoren kan je tickets reserveren (gratis) http://www.tvtickets.com/

    jij geeft dit aan, maar alle locaties zijn in california? of ik moet heel scheel kijken (kan he, want het is al weer laat voor mij op de avond )
    Probeer NBC, zit in rockefeller center.
    http://www.nbc.com/tickets

    Ben zelf bij Late Night with Jimmy Fallon geweest.
    http://www.latenightwithjimmyfallon.com/
    Heb m nog een high five gegeven

    Kaartje gekregen tijdens de NBC studio tour. Oa in de set van SNL geweest.
    http://www.nbcuniversalstore.com/?v=nbc_tours_nbc-studio-tour
    pi_79409447
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 10:56 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Waarschijnlijk bedoelt ze de Wholefoods. Een keten van biologische supermarkten, die inderdaad enorm goeie afhaal hebben. Niet enorm goedkoop, maar wel lekker.
    Ik vond de Whole Foods echt heerlijk. Hebben vorig jaar september bijna elke avond bij de WFM op Union Square gegeten. Lekker je bakje volscheppen en dan boven aan het raam lekker oppeuzelen...

    En niet te vergeten: daarna lekker uitbuiken bij Barnes & Nobles...
    pi_79410567
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 16:43 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Ik vond de Whole Foods echt heerlijk. Hebben vorig jaar september bijna elke avond bij de WFM op Union Square gegeten. Lekker je bakje volscheppen en dan boven aan het raam lekker oppeuzelen...

    En niet te vergeten: daarna lekker uitbuiken bij Barnes & Nobles...
    Oh, je kunt daar ook gewoon gaan zitten om te eten? Klinkt goed! Is het ook goed betaalbaar?
    pi_79411509
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 17:19 schreef Tourniquet het volgende:

    [..]

    Oh, je kunt daar ook gewoon gaan zitten om te eten? Klinkt goed! Is het ook goed betaalbaar?
    Op Union Square had je beneden een soort supermarkt, met achterin een La Place-achtig gebeuren, waar je dus de lekkerste dingen kunt opscheppen of laten bereiden. Daarna even een paar minuutjes in de rij wachten om af te rekenen en dan naar boven, waar je het zit-/eetgedeelte hebt. Nogmaals, tafeltjes aan het raam zijn aan te raden

    Of het betaalbaar is? Ik vond het in elk geval niet duur, maar ik heb er zo vaak gegeten 's avonds, dat ik nauwelijks vergelijkingsmateriaal heb.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Fargo op 21-03-2010 17:51:42 ]
    pi_79437311
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 10:16 schreef Der_Onkel het volgende:

    [..]

    Newark is New Jersey
    Van de wiki:

    Algemene informatie
    Opgericht 1 oktober 1928
    Type Publiek
    Eigenaar Port Authority of New York and New Jersey
    Plaats New York
    Hoogte 5 m

    pi_79440180
    Ik wil graag naar het vrijheidsbeeld, maar dat is nu al uitverkocht voor eind april/begin mei! Erg balen, is er een kans dat er tussendoor nog kaarten vrij komen, of wordt dit gewoon pech?
    pi_79441243
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 10:50 schreef Everlong het volgende:
    Ik wil graag naar het vrijheidsbeeld, maar dat is nu al uitverkocht voor eind april/begin mei! Erg balen, is er een kans dat er tussendoor nog kaarten vrij komen, of wordt dit gewoon pech?
    Bedoel je met crown tickets? Weinig kans dat die nog vrij komen, maar volgens mij kun je 's morgens vroeg nog proberen? Gewone tickets zijn altijd te krijgen . Daarnaast heb je ook nog tickets met monument acces, mag je niet de kroon in, maar wel het beeld zelf (zit een museum en een viewing deck in).
    pi_79441586
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 11:28 schreef christvs het volgende:

    [..]

    Bedoel je met crown tickets? Weinig kans dat die nog vrij komen, maar volgens mij kun je 's morgens vroeg nog proberen? Gewone tickets zijn altijd te krijgen . Daarnaast heb je ook nog tickets met monument acces, mag je niet de kroon in, maar wel het beeld zelf (zit een museum en een viewing deck in).
    Ja, ik wilde graag crown tickets inderdaad. Maar bedankt voor de tip, dan maar een ochtendbezoekje
      Eindredactie Games maandag 22 maart 2010 @ 11:49:35 #194
    104357 crew  2dope
    Siempre Peligroso
    pi_79441867
    Tvp, awesome topic. Ga eind juni een week naar NYC .
    Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
    Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
    pi_79443802
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 11:40 schreef Everlong het volgende:

    [..]

    Ja, ik wilde graag crown tickets inderdaad. Maar bedankt voor de tip, dan maar een ochtendbezoekje
    Met monument pass is het sowieso la de moeite waard hoor! Vorig jaar April was de kroon nog gesloten, toen had ik alleen monument. Museumpje is erg leuk, en het uitzicht op de voet is ook leuk . Ellis Island is btw ook heel interessant! Zeker niet overslaan .
    pi_79452596
    Ik heb tickets gereserveerd voor Good Morning America, cool! Ben zelf niet zo bekend met die show, maar volgens mij is het daar de bedoeling om op te vallen in het publiek. Er wordt gestimuleerd om kleurrijke borden mee te nemen, en het publiek moet staan. Iemand meer info, tips? Zal ik 'n Nederlandse vlag meenemen ?
    pi_79454245
    Het is ook heeeerlijk eten bij Cosi! Is een keten die je her en der in de stad kunt vinden. Heerlijke verse salades, soepen en broodjes yum!!
    pi_79454632
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 17:15 schreef karoltje het volgende:
    Het is ook heeeerlijk eten bij Cosi! Is een keten die je her en der in de stad kunt vinden. Heerlijke verse salades, soepen en broodjes yum!!
    Ziet er goed uit, onthouden voor midden Juni.

    Blijf er ongeveer een week, via een spotprijs het indigo hotel kunnen regelen.
    pi_79497418
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 08:38 schreef SimtekF1 het volgende:

    [..]

    Van de wiki:

    Algemene informatie
    Opgericht 1 oktober 1928
    Type Publiek
    Eigenaar Port Authority of New York and New Jersey
    Plaats New York
    Hoogte 5 m


    Tsjah, wikipedia..... Newark ligt écht in New Jersey. Ten oosten van manhattan ligt direct New Jersey, en dus ook Newark. 100% sure.
    pi_79524380
    Ik ga eind april 9 dagen naar New York. Ik kom er net achter dat ik dan eindelijk weer Vanilla Coke kan drinken
    pi_79529147
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 10:50 schreef Everlong het volgende:
    Ik wil graag naar het vrijheidsbeeld, maar dat is nu al uitverkocht voor eind april/begin mei! Erg balen, is er een kans dat er tussendoor nog kaarten vrij komen, of wordt dit gewoon pech?
    crown access is populair, maar je kunt gewoon op de bonnefooi 's morgens rond een uur of 9 heen gaan hebben wij gedaan. Er stond een bord bij de kassa's dat de crown tickets uitverkocht waren (waarschijnlijk allemaal via internet verkocht) maar dat vonden wij niet zo boeiend en konden gewoon een kaartje kopen voor toegang tot beide eilanden (liberty park en ellis island)
    pi_79530475
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 13:38 schreef Bulletdodger het volgende:

    [..]

    crown access is populair, maar je kunt gewoon op de bonnefooi 's morgens rond een uur of 9 heen gaan hebben wij gedaan. Er stond een bord bij de kassa's dat de crown tickets uitverkocht waren (waarschijnlijk allemaal via internet verkocht) maar dat vonden wij niet zo boeiend en konden gewoon een kaartje kopen voor toegang tot beide eilanden (liberty park en ellis island)
    Wat is er dan boeiend aan op liberty island rondlopen ? Ellis Island is sowieso leuk, maar zonder minstens monument acces is het wasted time vind ik .
    pi_79531676
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 14:13 schreef christvs het volgende:

    [..]

    Wat is er dan boeiend aan op liberty island rondlopen ? Ellis Island is sowieso leuk, maar zonder minstens monument acces is het wasted time vind ik .
    Meningen verschillen
      woensdag 24 maart 2010 @ 15:20:36 #204
    74484 flyguy
    Full of Dutch Courage
    pi_79532953
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 22:59 schreef T3rr0r het volgende:
    Ik zit eraan te denken om dit jaar ook een weekje naar New York te gaan, misschien alleen als ik niemand mee kan krijgen. Maar nu hoorde ik van een collega dat hij ipv een hotel een appartement van een particulier had gehuurd. Schijnt een stuk goedkoper te zijn dan een hotelkamer, alleen het vereist wel wat zoek-werk. Heeft iemand hier ervaring mee? En op wat voor bedrag moet ik ongeveer rekenen voor een weekje New York?
    Samen met drie vrienden heb ik dit vorig jaar gedaan. Op internet een betrouwbaar particulier adresje gezocht en vervolgens geboekt. Veel goedkoper dan een hotel was het overigens niet (scheelt ook dat we er rond kerst en oud&nieuw zaten), maar wij vonden het wel om gewoon zelf de vrijheid te hebben om te doen wat we maar wilden in het appartement.

    Prijzen voor particulier zitten zijn natuurlijk wel erg verschillend. Zit je bij een particulier in Harlem dan kan het volgens mij al wel van 40 dollar per dag ofzo. Wij zaten downtown en dat was geloof ik 400 dollar per dag met z'n vieren.
    The more debt, the better
    pi_79567854
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 15:20 schreef flyguy het volgende:

    [..]

    . Veel goedkoper dan een hotel was het overigens niet (scheelt ook dat we er rond kerst en oud&nieuw zaten), maar wij vonden het wel om gewoon zelf de vrijheid te hebben om te doen wat we maar wilden in het appartement..
    En die vrijheid heb je in een hotel niet...?

    Houd er wel rekening mee overigens dat het (naar ik meen) illegaal is in NYC om een appartement te verhuren voor minder dan 30 dagen.. Kans om gesnapt te worden is waarschijnlijk klein, maar toch.. het is een risicootje .
    pi_79568350
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 14:13 schreef christvs het volgende:

    [..]

    Wat is er dan boeiend aan op liberty island rondlopen ? Ellis Island is sowieso leuk, maar zonder minstens monument acces is het wasted time vind ik .
    Paar jaar geleden ook op liberty island geweest zonder monument ticket en vond het wel leuk om daar rond te lopen, kan je ook rustig op de foto met het vrijheidsbeeld. Je moet dan wel vroeg gaan omdat het in de loop van de dag erg druk wordt om weer op de boot te komen. Eind april ben ik weer NY en heb half februari tickets voor de kroon gekocht
    pi_79571266
    Hebben mensen nog tips met betrekking tot 'Nederlandse' bezienswaardigheden in NYC ? Bijvoorbeeld St Mark's church in the bowery .
      donderdag 25 maart 2010 @ 15:04:50 #208
    74484 flyguy
    Full of Dutch Courage
    pi_79571385
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 13:31 schreef elsterno het volgende:

    [..]

    En die vrijheid heb je in een hotel niet...?

    Houd er wel rekening mee overigens dat het (naar ik meen) illegaal is in NYC om een appartement te verhuren voor minder dan 30 dagen.. Kans om gesnapt te worden is waarschijnlijk klein, maar toch.. het is een risicootje .
    In een hotel kan je niet om vier uur 's nachts nog flink door feesten
    The more debt, the better
      donderdag 25 maart 2010 @ 15:07:29 #209
    74484 flyguy
    Full of Dutch Courage
    pi_79571458
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 15:00 schreef Der_Onkel het volgende:
    Hebben mensen nog tips met betrekking tot 'Nederlandse' bezienswaardigheden in NYC ? Bijvoorbeeld St Mark's church in the bowery .
    Op Broadstreet vlak bij Walstreet ligt een plakkaat voor Beatrix, in Battery Park staat een monument voor de Nederlandse oprichters van NY, door Downtown is een route aangegeven langs het oude Nieuw-Amsterdam en een paar maand geleden was er nog een expositie in de Liberary van NY over 400 jaar NY, maar weet niet of die er nog steet is.
    The more debt, the better
    pi_79571544
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 15:07 schreef flyguy het volgende:

    [..]

    Op Broadstreet vlak bij Walstreet ligt een plakkaat voor Beatrix, in Battery Park staat een monument voor de Nederlandse oprichters van NY, door Downtown is een route aangegeven langs het oude Nieuw-Amsterdam en een paar maand geleden was er nog een expositie in de Liberary van NY over 400 jaar NY, maar weet niet of die er nog steet is.
    Oja Battery Park, dat is die vlaggenmast toch? Waar bassie & adriaan waren. Toch nog wat geleerd van die clown en die acrobaat!
      donderdag 25 maart 2010 @ 15:44:36 #211
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79572767


    Nederlandse geveltjes .
    2000 light years from home
      donderdag 25 maart 2010 @ 15:52:14 #212
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_79573044
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 15:44 schreef Merkie het volgende:
    [ afbeelding ]

    Nederlandse geveltjes .
    Toevallig bij John Street in de buurt?
    Love will tear us apart (Joy Division)
    pi_79600048
    Nieuwe tips :

    www.bluestockings.com
    172 ALLEN STREET
    Hier worden 'radical books' verkocht. Je vindt er alles over homoseksualiteit, transgender, kapitalisme, racisme en feminisme. Maar ook Indie-stripverhalen en andere exotische boekjes. Je kunt er theedrinken (bio/vega/fairtrade) discussieren met de radicals en maffe cadeautjes kopen

    http://nymag.com/shopping/articles/sb/?f=shop-sub-bargains


    www.katzdeli.com
    205 EAST HOUSTON STREET
    Wil je de beroemde scene uit 'When Harry met Sally' een keer nadoen, dan moet je bij Katz's zijn, waar Sally de boel zo overtuigend fakete. Voor het beste broodje pastrami on rye van de stad ($14.45) moet je hier ook zijn. Een New yorks instituut sinds 1888

    Remedy diner
    245 EAST HOUSTON STREET
    Goede plek voor banana pancakes, milkshakes, yam-fries en taarten. 24 uur open, 7 dagen per week. Uitgebreid ontbijten met eindeloos veel koffie kost $8. Zaterdagnacht zit het vol met hongerige party people, die worden opgevolgd door families die er op zondag uitgebreid ontbijten.

    www.wholefoodsmarket.com
    95 EAST HOUSTON STREET
    Te gekke supermarkt met een enorm aanbod biologisch en lokaal geproduceerd voedsel. Alles ziet er heerlijk uit. Met tassen vol sapjes, zelfgemaakte pindakaas, vers fruit en bevroren sojabonen ga je de deur weer uit. Of kies iets uit het grote buffet en eet dat op je hotelkamer. Ter plekke opeten kan ook. Boven staan lange tafels met uitzicht op NY

    www.russanddaughters.com
    179 EAST HOUSTON STREET
    Voor de beste bagels met zalm ($8) Deze joodse deli bestaat al sinds 1914. Aan de muren hangen schilderijen van alle eigenaards. De specialiteit is vis, maar je vindt er ook lekkere en mooie chocolaatjes en gedroogd fruit

    www.landmarktheatres.com
    Een echte Amerikaanse bioscoop. voor grote en minder grote films. Absolute aanrader zijn de midnight movies. Om middernacht op vrijdag en zaterdag zie je klassiekers als 'Ghostbusters', 'Beetlejuice', 'The Wiz' en 'The Godfather'. Smokkel wat bier mee, koop een grote bak popcorn en blijf wakker
      vrijdag 26 maart 2010 @ 13:21:55 #214
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79606681
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 15:52 schreef don-diablo het volgende:

    [..]

    Toevallig bij John Street in de buurt?
    Geen idee, het was vlakbij Wall Street .
    2000 light years from home
      vrijdag 26 maart 2010 @ 13:29:50 #215
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_79606998
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 13:21 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Geen idee, het was vlakbij Wall Street .
    John Street is om de hoek

    Vriendinnetje van me woonde op Fulton St. en das ook heel dichtbij Wall St. vandaar dat ik het herken
    Love will tear us apart (Joy Division)
      dinsdag 30 maart 2010 @ 00:15:11 #216
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_79732235
    Yeaaaaah!!!! Juni weer naar NYC!!! Dit keer 9 dagen . Waarom zoveel? Omdat ik meer wil ontdekken!!!! En ik geloof er heilig in na 4x NYC ik nog steeds andere dingen kan ontdekken !

    Dit keer volledig nieuw voor mij zal zijn Meatpacking District!
    Friends don't let friends remain beardless...
      dinsdag 30 maart 2010 @ 00:29:26 #217
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_79732647
    Wie heeft die quote over Tanjune in de OP gezet?
    Ik ben erg benieuwd naar de kledingdracht daar... Is het strak in pak of spijkerbroeknejes?
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_79733026
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 00:29 schreef Dizer het volgende:
    Wie heeft die quote over Tanjune in de OP gezet?
    Ik ben erg benieuwd naar de kledingdracht daar... Is het strak in pak of spijkerbroeknejes?
    Spijkerbroek netjes werkt prima.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_79733256
    Lang getwijfeld maar toch even vragen: het is niet dat ik dit uit luiheid vraag, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Ik ben van plan in juli als onderdeel van een trip door de USA en Canada naar NY te gaan. Overige accommodaties heb ik al, behalve NY. Heeft iemand tips voor een hostel in NY? 8 pers dorm vind ik prima, wel het liefst gemengd. Qua locatie; ik heb niet echt een duidelijke voorkeur, als het maar, zoals elke toerist wilt, niet te ver 'van alles' af is. Goed, iemand die uit ervaring kan zeggen; ja, dat is mij bevallen? Ik hoop het!
      dinsdag 30 maart 2010 @ 00:55:31 #220
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79733299
    Candy Hostel, was erg goedkoop ($130 voor een week ofzo ) en mij prima bevallen. Zit aan de Upper West Side, vlakbij de metro. Prima locatie imho.
    2000 light years from home
    pi_79733407
    Ik moet ook nog gaan, maar na een tijdje onderzoek ben ik bij de volgende 2 hostels uitgekomen; LHostel en Cafe 202. Ik wil graag iets schoons hebben en volgens verschillende review sites, waaronder booking.com, is The LHostel erg schoon! En ook niet heel erg duur Dus voor mij gaat het waarschijnlijk één van die twee worden.

    Na twijfel ga ik denk ik wel een New York Pass kopen, was een beetje bang dat het voor mij misschien het geld niet waard is. Maar als ik lees wat er allemaal mee kan, moet ik het geld er wel uit halen.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 01:14:44 #222
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_79733614
    Weet iemand trouwens waar die grote kermis is?
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_79734538
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 01:14 schreef Dizer het volgende:
    Weet iemand trouwens waar die grote kermis is?
    Coney Island?
    full stops and exclamation marks
      dinsdag 30 maart 2010 @ 17:48:49 #224
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_79753981
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 00:53 schreef Coastertommm het volgende:
    Lang getwijfeld maar toch even vragen: het is niet dat ik dit uit luiheid vraag, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Ik ben van plan in juli als onderdeel van een trip door de USA en Canada naar NY te gaan. Overige accommodaties heb ik al, behalve NY. Heeft iemand tips voor een hostel in NY? 8 pers dorm vind ik prima, wel het liefst gemengd. Qua locatie; ik heb niet echt een duidelijke voorkeur, als het maar, zoals elke toerist wilt, niet te ver 'van alles' af is. Goed, iemand die uit ervaring kan zeggen; ja, dat is mij bevallen? Ik hoop het!
    Zelf goede ervaring met: http://www.villageinnhostel.com/

    Goede verhalen gehoord over: http://www.hinewyork.org/
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 19:46:27 #225
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_79758786
    Vandaag net uitgevonden dat mn hostel ineens dicht is (Facebook pagina was weg, na verdere research kwam ik erachter dat ie volledig dicht was) zonder dat ze het mij verteld hebben. Moet ik weer wat anders zoeken, zucht. Het aanbod in de gebieden waar ik wil zitten is niet echt breed, zal denk ik maar moeten inleveren qua locatie.

    Village Inn kwam ik toen ook tegen maar die hebben wat gezeik met de stad (wordt nu voor de rechter uitgevochten) en het is nog niet bekend wanneer ze weer open gaan.
    Goed dat ik er ben.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 19:47:35 #226
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_79758844
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 04:17 schreef krioro het volgende:

    [..]

    Coney Island?
    Ha dat is hem... weet iemand of het wat is?
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_79759653
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 19:47 schreef Dizer het volgende:

    [..]

    Ha dat is hem... weet iemand of het wat is?
    Zelf ben ik er (nog) niet geweest, maar het lijkt me wel leuk om eens te zien, gewoon omdat ik de setting mooi vind. Volgens wikipedia is het niet meer wat het geweest is though.
    quote:
    Between about 1880 and World War II, Coney Island was the largest amusement area in the United States, attracting several million visitors per year. At its height it contained three competing major amusement parks, Luna Park, Dreamland, and Steeplechase Park, as well as many independent amusements.

    Today the major parks are the late Astroland,which closed in late 2008, Deno's Wonder Wheel Amusement Park (a successful family owned park with over 20 rides located directly on the Boardwalk), 12th Street Amusements, and Kiddie Park. Also, the Eldorado arcade has its own indoor bumper car ride. The Zipper and Spider on 12th Street were closed permanently on September 4, 2007 and dismantling begun, after its owner lost his lease. They are to be reassembled at an amusement park in Honduras. Astroland closed September 7, 2008.
    full stops and exclamation marks
      dinsdag 30 maart 2010 @ 20:06:29 #228
    188134 Beauregard
    1818 - 1893
    pi_79759735
    Nog 44 dagen.

    Zit overigens nog steeds op onze Yankees - Red Sox tickets te wachten. Besteld via RazorGator... Duurt me iets te lang.

    Iemand ervaring met de levertijd van MLB tickets via dat kanaal?
      dinsdag 30 maart 2010 @ 20:09:23 #229
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_79759864
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 19:47 schreef Dizer het volgende:

    [..]

    Ha dat is hem... weet iemand of het wat is?
    Het is nog steeds wel leuk om te zien, wel een uurtje in de metro vanuit Manhattan. Als je er in de zomer bent misschien ook een wedstrijdje van de Brooklyn Cyclones meepakken (Minor League baseball). Het gebied erbuiten is niet echt aan te raden, dus als je gaat ga je vooral voor de kermis, het strand en de boardwalk.
    Goed dat ik er ben.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 20:15:15 #230
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_79760177
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 00:53 schreef Coastertommm het volgende:
    Lang getwijfeld maar toch even vragen: het is niet dat ik dit uit luiheid vraag, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Ik ben van plan in juli als onderdeel van een trip door de USA en Canada naar NY te gaan. Overige accommodaties heb ik al, behalve NY. Heeft iemand tips voor een hostel in NY? 8 pers dorm vind ik prima, wel het liefst gemengd. Qua locatie; ik heb niet echt een duidelijke voorkeur, als het maar, zoals elke toerist wilt, niet te ver 'van alles' af is. Goed, iemand die uit ervaring kan zeggen; ja, dat is mij bevallen? Ik hoop het!
    Ik zat afgelopen keer hier:

    http://www.wanderersinn.com/west/index.asp

    Prima lokatie en 24hr receptie

    Voor 1 nacht was het echt prima, lekker goedkoop en goed te bereiken met de metro (op loopafstand van Central Park)
    The line is a dot to you!
      dinsdag 30 maart 2010 @ 20:25:05 #231
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_79760705
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 19:47 schreef Dizer het volgende:

    [..]

    Ha dat is hem... weet iemand of het wat is?
    Wel leuk om even een kijkje te nemen als je even tijd over hebt, het is best een eindje rijden met de metro. Ik kan me voorstellen dat het er in de zomer erg leuk is. Ik was er in de herfst, toen zag het er allemaal nogal verpauperd uit.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 21:32:53 #232
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_79764522
    Uiteindelijk maar een bed in het Chelsea International Hostel geboekt. Goed betaalbaar, niet echt de buurt die ik wilde maar ik maak er wel wat van.
    Goed dat ik er ben.
    pi_79773047
    Hier ga ik alle informatie in mij opzuigen. *sponst
    Daarna ga ik hardlopen in Central Park.
    Go hard or go home
    pi_79773105
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 00:31 schreef Noek het volgende:
    Hier ga ik alle informatie in mij opzuigen. *sponst
    Daarna ga ik hardlopen in Central Park.
    Oh, dat vond ik echt heel tof Zeker op doordeweekse ochtenden is het superrustig. En het uitzicht op de omliggende gebouwen is geweldig
    pi_79773207
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 00:33 schreef ColdFeet het volgende:

    [..]

    Oh, dat vond ik echt heel tof Zeker op doordeweekse ochtenden is het superrustig. En het uitzicht op de omliggende gebouwen is geweldig
    Oh, ik wil dat ook! Dan ga ik me vast on top of the world voelen. Ik schiet wel wat zwervers of duiven aan die me moeten fotograferen want dat moet een Kodak moment worden want ik wil dat al zo lang.

    Maar goed, eerst tickets en verblijf.
    Go hard or go home
      woensdag 31 maart 2010 @ 00:39:03 #236
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_79773245
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 00:33 schreef ColdFeet het volgende:

    [..]

    Oh, dat vond ik echt heel tof Zeker op doordeweekse ochtenden is het superrustig. En het uitzicht op de omliggende gebouwen is geweldig
    agree ! m'n leukste foto's zijn vanuit Central Park genomen... Of ik helemaal naar NYC moet om te gaan joggen, tja, les gouts et les couleurs, ieder z'n smaak , dus
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
    pi_79773259
    Ik heb er geen foto's van - mijn Meneer was te lui om uit z'n nest te komen en mee te gaan
    Ik vond zelf het rondje om het reservoir het leukst, geloof ik. Lekker pad! Is ongeveer 2,5 km. En op zaterdag en zondag rijden er geen auto's in het park, dan kun je ook ruim 10 km asfalt doen.
      woensdag 31 maart 2010 @ 00:42:59 #238
    16245 CarOnline
    met lange O
    pi_79773331
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 00:37 schreef Noek het volgende:

    [..]

    Oh, ik wil dat ook! Dan ga ik me vast on top of the world voelen. Ik schiet wel wat zwervers of duiven aan die me moeten fotograferen want dat moet een Kodak moment worden want ik wil dat al zo lang.

    Maar goed, eerst tickets en verblijf.
    Euh ja, of ik maak even een foto van je, muts!

    Zin in! Maar goed, eerst tickets en verblijf.
    En geld
    Screw them.
    We're going home.
      woensdag 31 maart 2010 @ 00:43:23 #239
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79773342
    Ik ben helemaal niet in Central Park geweest .
    2000 light years from home
      woensdag 31 maart 2010 @ 00:46:05 #240
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_79773395
    Heeft iemand leuke tips voor Harlem en Brooklyn of nog iets helemaal anders (ik zou zoooo graag eens naar the bronx gaan, maar kan er mijn vriendin niet van overtuigen )? Heb het gevoel dat ik ondertussen wel eens verder dan Manhatten wil gaan kijken...
    binnen een dikke 3 weken ben ik er weer; aftellen geblazen
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
    pi_79773444
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 00:43 schreef Merkie het volgende:
    Ik ben helemaal niet in Central Park geweest .
    Ik na iets van 20 weken New York (in 6 trips) ook niet
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_79773675
    Oooh, ik wil ook hardlopen in Central Park! Alleen zit m'n hotel niet echt in de buurt. Is daar mogelijkheid om spullen in een kluisje te doen ofzo? Zal er met de metro naartoe moeten en dan is het wel relaxed om wat kleren bij me te hebben om niet in een bezweet hardloopoutfit in de metro terug te hoeven.
      woensdag 31 maart 2010 @ 01:32:57 #243
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79774234
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 00:58 schreef Tourniquet het volgende:
    Oooh, ik wil ook hardlopen in Central Park! Alleen zit m'n hotel niet echt in de buurt. Is daar mogelijkheid om spullen in een kluisje te doen ofzo? Zal er met de metro naartoe moeten en dan is het wel relaxed om wat kleren bij me te hebben om niet in een bezweet hardloopoutfit in de metro terug te hoeven.
    Gewoon in bezwete kleding lekker in de metro zitten joh, is baas .
    2000 light years from home
    pi_79776316
    Misteriks, Bronx Zoo? Er is ook gewoon niet zoveel te zien in The Bronx (vond ik van Queens trouwens ook), het is echt een woonwijk en niet een heel goede Harlem heeft nog wel echt veel bezienswaardigheden en historische gebouwen.

    Ik ben trouwens ook gewoon in mijn hardloopkloffie de metro ingegaan, wel zo makkelijk! Misschien wel handig om het spitsuur een beetje te vermijden?
      woensdag 31 maart 2010 @ 08:50:56 #245
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_79776415
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 08:45 schreef ColdFeet het volgende:
    Misteriks, Bronx Zoo? Er is ook gewoon niet zoveel te zien in The Bronx (vond ik van Queens trouwens ook), het is echt een woonwijk en niet een heel goede Harlem heeft nog wel echt veel bezienswaardigheden en historische gebouwen.

    Ik vond Queens juist een van de hoogtepunten van mijn trip naar NY, maar persoonlijk ga ik ook niet alleen naar een stad voor de "bezienswaardigheden". Vond het in Queens briljant om van Flushing terug naar Manhattan te gaan en ondertussen ál die verschillende wijken tegen te komen, overal te stoppen voor een drankje of een hapje en de sfeer op straat te proeven. Haal ik meer uit dan een Zoo ofzo..
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_79776470
    Ach ja, misschien is de vergelijking wat krom; Queens vond ik ook wel echt leuk, het heeft zeker sfeer. Misschien leuk om per fiets te verkennen! En dat zou ik bij The Bronx toch niet zo snel doen, dat ademt wel echt 'slechte wijk' uit (of misschien heb ik alleen het slechte deel gezien).
    pi_79790534
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 08:54 schreef ColdFeet het volgende:
    Ach ja, misschien is de vergelijking wat krom; Queens vond ik ook wel echt leuk, het heeft zeker sfeer. Misschien leuk om per fiets te verkennen! En dat zou ik bij The Bronx toch niet zo snel doen, dat ademt wel echt 'slechte wijk' uit (of misschien heb ik alleen het slechte deel gezien).
    in The Bronx wonen 1,4 miljoen mensen, je kan het dus meer een stad noemen. En net als elke grote stad heeft het zijn goede en slechte buurten. Over het algemeen is het redelijk veilig, er zijn natuurlijk wel meer slechte wijken dan normaal maar al bemoei je je met je eigen zaken en al loop je niet met honderden dollars en diamanten ringen te flashen dan komt alles wel goed denk ik. Harlem is trouwens ook aan te raden (125th st.) wel leuke winkels daar (voor de footlocker).
    baas
    pi_79792769
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 00:43 schreef Merkie het volgende:
    Ik ben helemaal niet in Central Park geweest .
    Heb het wel gezien maar dat kwam omdat we naar de Apple Store gingen
    pi_79793812








    mijn Central Park foto's

    HEEERLIJK!!
    Be brave. Be kind.
    pi_79929788
    Heb er zin in
    Nog 17 dagen yay !!! Hoop dat het weer een beetje meevalt
    pi_80027972
    Over twee weken vlieg ik naar New York en wordt op JFK opgewacht door vrienden, nu is het de bedoeling die vrienden te verrassen. Ik ben daarom benieuwd of er mensen bekend zijn met JFK en weten wanneer mensen die daar reeds staan te wachten de aangekomen passagiers zien? Is het bijvoorbeeld zoals op schiphol dat mensen de bagageband al kunnen zien of is het allemaal afgeschermd? Hoop eigenlijk dat alles afgeschermd is zodat de verrassing gaat lukken.

    Erg veel zin in!
      woensdag 7 april 2010 @ 00:33:03 #252
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_80028273
    Ik had overigens zelf van mijn NY-foto's een wallpaper gemaakt, als iemand anders dan ikzelf er ook interesse in heeft wil ik hem wel in verschillende resoluties posten .

    2000 light years from home
    pi_80031061
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 00:22 schreef mouzzer het volgende:
    Over twee weken vlieg ik naar New York en wordt op JFK opgewacht door vrienden, nu is het de bedoeling die vrienden te verrassen. Ik ben daarom benieuwd of er mensen bekend zijn met JFK en weten wanneer mensen die daar reeds staan te wachten de aangekomen passagiers zien? Is het bijvoorbeeld zoals op schiphol dat mensen de bagageband al kunnen zien of is het allemaal afgeschermd? Hoop eigenlijk dat alles afgeschermd is zodat de verrassing gaat lukken.

    Erg veel zin in!
    Zover ik weet is JFK grooooot, maar waar ik aankwam was het inderdaad allemaal afgesloten. Na het formele gedeelte (dus na douane, tassen pakken, drugshond e.d.) vond ik het eigenlijk heel klein. Op Schiphol kom je dan nog gewoon in dat grote winkelgedeelte terecht, op JFK was het meer een soort brede hal met wat wc's en agenten en mensen met bordjes. Het was vrij klein allemaal. Ik heb er niet op gelet, maar denk niet dat je uit veel verschillende uitgangen kan kiezen. Alles is in ieder geval wel afgesloten dus ze zien je pas zodra je ze ook echt kunt omarmen of whatever
    pi_80075679
    Lol, net kreeg ik mail van het indigo hotel dat ze in die tijd een grote groep ontvangen en ze dus volgeboekt zijn. Krijg ik een betere kamer + ontbijt in het 'fashion 26' hotel van wyndham aangeboden. Net nieuw ziet er goed uit.

    Heeft iemand ervaringen met de Oyster bar in grand central, ze schijnen er lekkere oesters te hebben, maar hoe druk is het daar?
    pi_80081155
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 08:01 schreef gekkewiebel het volgende:

    [..]

    Zover ik weet is JFK grooooot, maar waar ik aankwam was het inderdaad allemaal afgesloten. Na het formele gedeelte (dus na douane, tassen pakken, drugshond e.d.) vond ik het eigenlijk heel klein. Op Schiphol kom je dan nog gewoon in dat grote winkelgedeelte terecht, op JFK was het meer een soort brede hal met wat wc's en agenten en mensen met bordjes. Het was vrij klein allemaal. Ik heb er niet op gelet, maar denk niet dat je uit veel verschillende uitgangen kan kiezen. Alles is in ieder geval wel afgesloten dus ze zien je pas zodra je ze ook echt kunt omarmen of whatever
    Thanks, dan moet de verrassing gaan lukken

    Gister was het gewoon al 33 graden in NY!
      donderdag 8 april 2010 @ 17:03:40 #256
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_80089491
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 13:36 schreef mouzzer het volgende:

    [..]

    Thanks, dan moet de verrassing gaan lukken

    Gister was het gewoon al 33 graden in NY!
    Klopt: nog nooit was het er zo vroeg in het jaar zo warm. Deze temperatuur werdt gemeten op La Guardia Airport, dus aangenomen kan worden dat het kwik in het centrum van New York door stadseffect boven de 35 graden is gestegen. New York ligt op 40 graden noorderbreedte, en kampt hierdoor in het zomerhalfjaar frequent met bakhitte. De komende dagen zakken de temperaturen er weer naar waarden tussen 15 en 20 graden.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_80123973
    Woensdag is het zover

    gisteren tickets van de yankees binnen, FedEx zuigt
    Built for Speed
    pi_80184380
    Wij gaan ook woensdag ! Ben een lijstje aan het maken met things-to-do. Niet de grote attracties, die zie ik wel in de reisgids staan, maar de leuke alledaagse New Yorkse dingen. Bijv. skaten in Central Park, een Cosmopolitan drinken a la Sex & The City, etc. Iemand nog leuke input daarvoor?
      zondag 11 april 2010 @ 14:00:49 #259
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_80184417
    Zucht.... nog 9 weken te gaan
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_80229853
    Het lijkt mij geweldig om een keer naar New York te gaan. Na mijn examens lijkt mij een goede gelegenheid (begin juni). Ik weet wel dat er genoeg te vinden is hier op fok en op internet, maar ben toch benieuwd naar jullie adviezen.
    Een aantal dagen met mijn vader is het idee. Ik wil dan gewoon de bekendste dingen zien, zoals iedereen. Hoeveel dagen moet je er minimaal zijn om wat te zien? En wat zijn in totaal ongeveer de kosten voor zo'n verblijf, ervan uitgaande dat ik een goedkoop hotel en ''normale'' uitgaven heb (ik ben en blijf nog een scholier/student)? En wat moet ik écht zien, wat normaal niet in de reguliere gidsen staat.
    Ik ben gewoon benieuwd...
      maandag 12 april 2010 @ 17:31:17 #261
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_80233008
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 16:11 schreef MarkTP het volgende:
    Het lijkt mij geweldig om een keer naar New York te gaan. Na mijn examens lijkt mij een goede gelegenheid (begin juni). Ik weet wel dat er genoeg te vinden is hier op fok en op internet, maar ben toch benieuwd naar jullie adviezen.
    Een aantal dagen met mijn vader is het idee. Ik wil dan gewoon de bekendste dingen zien, zoals iedereen. Hoeveel dagen moet je er minimaal zijn om wat te zien? En wat zijn in totaal ongeveer de kosten voor zo'n verblijf, ervan uitgaande dat ik een goedkoop hotel en ''normale'' uitgaven heb (ik ben en blijf nog een scholier/student)? En wat moet ik écht zien, wat normaal niet in de reguliere gidsen staat.
    Ik ben gewoon benieuwd...
    Een verblijf van minimaal 5 dagen lijkt me raadzaam. Als je inderdaad in een goedkoop hotel zit en de kamerkosten deelt met je vader ben je in die 5 dagen ongeveer 400-450 euro per persoon kwijt, exclusief vliegticketprijzen natuurlijk. Wat betreft niet-reguliere bezienswaardigheden te New York kan ik geen antwoord geven.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      maandag 12 april 2010 @ 17:50:51 #262
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_80233619
    Ik zou gewoon een week gaan, dat is m.i. voldoende om een goed beeld van NY te krijgen zonder te hoeven haasten.
    2000 light years from home
    pi_80234474
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 16:11 schreef MarkTP het volgende:
    Het lijkt mij geweldig om een keer naar New York te gaan. Na mijn examens lijkt mij een goede gelegenheid (begin juni). Ik weet wel dat er genoeg te vinden is hier op fok en op internet, maar ben toch benieuwd naar jullie adviezen.
    Een aantal dagen met mijn vader is het idee. Ik wil dan gewoon de bekendste dingen zien, zoals iedereen. Hoeveel dagen moet je er minimaal zijn om wat te zien? En wat zijn in totaal ongeveer de kosten voor zo'n verblijf, ervan uitgaande dat ik een goedkoop hotel en ''normale'' uitgaven heb (ik ben en blijf nog een scholier/student)? En wat moet ik écht zien, wat normaal niet in de reguliere gidsen staat.
    Ik ben gewoon benieuwd...
    Reken in juni voor een 2-persoonskamer in een niet al te duur (2-sterren) hotel (eventueel net buiten Manhattan) op minimaal ongeveer ¤100-¤120 per nacht (voor een iets betere klasse zit je al snel op ¤180 per kamer). Tel daarbij op de uitgaven voor eten/drinken (ongeveer ¤30 per dag, afhankelijk van waar je eet uiteraard) en entreegelden/tours (¤100 ben je zo kwijt in een week, maar ligt ook erg aan jezelf natuurlijk) bij op. Een Metrokaart voor een week is rond de ¤20 en dan natuurlijk nog een vliegticket voor ¤450-¤500. Voor een weekje NY zou ik toch wel rekening houden met zo'n ¤1200 per persoon.
      maandag 12 april 2010 @ 18:22:29 #264
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_80234550
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 18:20 schreef Tourniquet het volgende:

    [..]

    Reken in juni voor een 2-persoonskamer in een niet al te duur (2-sterren) hotel (eventueel net buiten Manhattan) op minimaal ongeveer ¤100-¤120 per nacht (voor een iets betere klasse zit je al snel op ¤180 per kamer). Tel daarbij op de uitgaven voor eten/drinken (ongeveer ¤30 per dag, afhankelijk van waar je eet uiteraard) en entreegelden/tours (¤100 ben je zo kwijt in een week, maar ligt ook erg aan jezelf natuurlijk) bij op. Een Metrokaart voor een week is rond de ¤20 en dan natuurlijk nog een ticket voor ¤450-¤500. Een weekje NY zou ik toch wel rekening houden met zo'n ¤1200 per persoon.
    Dit vind ik vrij accuraat Zo heb ik ook ongeveer gerekend toen ik er was.
    Love will tear us apart (Joy Division)
    pi_80239336
    nog 1 week voor we gaan!
    "Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite me te vergissen
      Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 09:34:37 #266
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_80253973
    Vandaag de Capitoolgids gekocht Hoewel we nog geen datum hebben geprikt, kunnen we natuurlijk al wel vast voor-genieten
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_80254705
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 08:01 schreef gekkewiebel het volgende:
    Zover ik weet is JFK grooooot, maar waar ik aankwam was het inderdaad allemaal afgesloten. Na het formele gedeelte (dus na douane, tassen pakken, drugshond e.d.) vond ik het eigenlijk heel klein.
    Het hangt er vanaf welke Terminal je op vliegt ja. Ik kom altijd op T4 aan en daar is 't ook afgesloten. Sowieso heb ik op Amerikaanse vliegvelden (maar ok, ik ken er maar twee) nog niet zoiets gezien als op Schiphol (doorzichtige muur bij de bagageband).

    Verder lijkt JFK idd best klein. Het lijkt gewoon op vijf samengevoegde vliegvelden die wat landingsbanen delen. Als je er met de AirTrain overheen rijdt zie je toch wel dat het best groot is..

    Ben net een week terug. Moest net terug naar huis toen het weer mooi werd.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_80256125
    Nog een week!!
    Hoop dat het geen 33 graden wordt in de week dat ik er ben Ik trek dat weer niet zo
    pi_80267099
    Nog 3 weken..dan gaan we
      dinsdag 13 april 2010 @ 15:59:04 #270
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_80267447
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 10:53 schreef Linnie20v het volgende:
    Nog een week!!
    Hoop dat het geen 33 graden wordt in de week dat ik er ben Ik trek dat weer niet zo
    Ik vond het zelf best te doen met die temperaturen. Wij hadden een dag 35 en dat was wel lekker.
    Love will tear us apart (Joy Division)
    pi_80269974
    Heeft iemand nog problemen gehad om de VS binnen te komen ivm met 'arabische' stempels? Ik heb zelf een Tunesische stempel en mijn zus een Marrokaanse stempel in het paspoort.

    Word je dan apart genomen in een hokje en ondervraagd enzo. Dat soort verhalen hoor je nog wel eens. Niet dat ik ook maar iets te verbergen heb maar toch fijn om vast te weten.
    pi_80272604
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 16:50 schreef Der_Onkel het volgende:
    Heeft iemand nog problemen gehad om de VS binnen te komen ivm met 'arabische' stempels? Ik heb zelf een Tunesische stempel en mijn zus een Marrokaanse stempel in het paspoort.

    Word je dan apart genomen in een hokje en ondervraagd enzo. Dat soort verhalen hoor je nog wel eens. Niet dat ik ook maar iets te verbergen heb maar toch fijn om vast te weten.
    Zal wel meevallen hoor, ben zelf zonder problemen binnengekomen met Egyptische stempels in m'n paspoort.
    pi_80275615
    Iemand nog tips wat het handigst is om in manhattan te komen vanaf JFK?
    Taxi is duur, Metro niet handig?
    Built for Speed
      dinsdag 13 april 2010 @ 19:22:59 #274
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_80275645
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 19:22 schreef HansvanOchten het volgende:
    Iemand nog tips wat het handigst is om in manhattan te komen vanaf JFK?
    Taxi is duur, Metro niet handig?
    Stukkie airtrain, die sluit aan op de metro. Kost geloof ik 15 dollar ofzo, en is binnen een uurtje.
      dinsdag 13 april 2010 @ 19:29:11 #275
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_80275927
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 19:22 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Stukkie airtrain, die sluit aan op de metro. Kost geloof ik 15 dollar ofzo, en is binnen een uurtje.
    Ik zou dat doen als je er al eerder geweest bent. Als je nog nooit in NYC geweest bent zou ik een taxirit toch wel aanraden eigenlijk.
    2000 light years from home
      dinsdag 13 april 2010 @ 19:36:46 #276
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_80276273
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 19:29 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Ik zou dat doen als je er al eerder geweest bent. Als je nog nooit in NYC geweest bent zou ik een taxirit toch wel aanraden eigenlijk.
    Van te voren op internet even uitzoeken welke metro ('s) je moet hebben en waar je eventueel moet overstappen, dan kan een kind verder de was doen.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
    pi_80276454
    Goedkoper dan een taxi: www.supershuttle.com (of iets vergelijkbaars). Retour is ongeveer $34 (check www.retailmenot.com voor kortingcodes). Kan iets langer duren omdat je met een busje een aantal hotels langsgaat (zie het als een sightseeing trip ).
      dinsdag 13 april 2010 @ 19:45:00 #278
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_80276581
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 19:36 schreef Idler het volgende:

    [..]

    Van te voren op internet even uitzoeken welke metro ('s) je moet hebben en waar je eventueel moet overstappen, dan kan een kind verder de was doen.
    Gaat er meer om dat je bij zo'n taxirit ook meteen wat ziet .
    2000 light years from home
      dinsdag 13 april 2010 @ 19:53:28 #279
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_80276965
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 19:45 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Gaat er meer om dat je bij zo'n taxirit ook meteen wat ziet .
    Ja ok, dat is natuurlijk wel een voordeel.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
      dinsdag 13 april 2010 @ 19:53:38 #280
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_80276976
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 19:41 schreef Tourniquet het volgende:
    Goedkoper dan een taxi: www.supershuttle.com (of iets vergelijkbaars). Retour is ongeveer $34 (check www.retailmenot.com voor kortingcodes). Kan iets langer duren omdat je met een busje een aantal hotels langsgaat (zie het als een sightseeing trip ).
    Heb ik ook genomen, was best relaxt. De airco stond op freeze mode en als we een beetje heuvel op gingen viel de airco uit
    Love will tear us apart (Joy Division)
    pi_80279314
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 19:29 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Ik zou dat doen als je er al eerder geweest bent. Als je nog nooit in NYC geweest bent zou ik een taxirit toch wel aanraden eigenlijk.
    ons beviel het anders prima hoor
    en ja het was onze eerste keer in NYC
      dinsdag 13 april 2010 @ 20:50:17 #282
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_80279561
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 19:45 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Gaat er meer om dat je bij zo'n taxirit ook meteen wat ziet .
    Voordeel van de metro is dat je uitstapt en dan meteen steil achterover slaat van al die hoge gebouwen. Ook een unieke ervaring.
      dinsdag 13 april 2010 @ 20:50:53 #283
    299220 Gezicht
    Tuut chips
    pi_80279578
    tvp
    Flesje bier
    pi_80283946
    Ik ben me een beetje aan het orienteren op een vakantie naar New York.. Wil al heel lang hier naartoe en nu wilt mijn vriend wel graag mee.. Het enige verschil is dat hij fulltime werkt en ik student ben.. Ik heb dus iets minder te besteden of langer sparen, daarom ben ik een beetje naar de prijzen aan het kijken. Weet iemand een goede site hiervoor.. Of waar je reizen kunt vergelijken?

    Ik was van plan om naar een reisbureau te gaan, maar heb dan altijd het idee dat ze je het duurste proberen aan te smeren, vandaar dat ik het hier even vraag
    Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
      dinsdag 13 april 2010 @ 22:47:43 #285
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_80286598
    Waarom boek je het niet gewoon los? Zoek een hotel/hostel via internet en boek een vlucht via een site als Cheaptickets of Vliegwinkel.
    Goed dat ik er ben.
    pi_80287428
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 22:47 schreef Meneer_Agent het volgende:
    Waarom boek je het niet gewoon los? Zoek een hotel/hostel via internet en boek een vlucht via een site als Cheaptickets of Vliegwinkel.
    Daar zat ik ook aan te denken, maar ben je dan echt veel goedkoper uit? Zelf zou ik ook eerder voor het los boeken gaan, maar denk dat mijn vriend daar anders over denkt :p
    Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
    pi_80288955
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 23:02 schreef J0ycie88 het volgende:

    [..]

    Daar zat ik ook aan te denken, maar ben je dan echt veel goedkoper uit? Zelf zou ik ook eerder voor het los boeken gaan, maar denk dat mijn vriend daar anders over denkt :p
    Ja, je bent denk ik wel veeel goedkoper uit. Ik ben net geen student meer en daardoor dus ook niet zoveel te besteden. Heb m'n ticket bij cheaptickets besteld en een hostel via internet geboekt. Al met al ben ik voor 7 nachten nog geen 200euro kwijt. En volgens mij ben je dat bij een hotel al snel kwijt per nacht!
      dinsdag 13 april 2010 @ 23:39:38 #288
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_80288980
    Geen idee of het qua geld veel scheelt maar het biedt je in ieder geval meer vrijheid in het kiezen van een verblijfplaats.
    Goed dat ik er ben.
    pi_80294163
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 23:39 schreef Everlong het volgende:

    [..]

    Ja, je bent denk ik wel veeel goedkoper uit. Ik ben net geen student meer en daardoor dus ook niet zoveel te besteden. Heb m'n ticket bij cheaptickets besteld en een hostel via internet geboekt. Al met al ben ik voor 7 nachten nog geen 200euro kwijt. En volgens mij ben je dat bij een hotel al snel kwijt per nacht!


    Ja, kijk mij lijkt een hostel ook zeer goed te doen, omdat je daar toch niet zo heel vaak bent. Alleen zal ik eens aan mijn vriend moeten vragen hoe hij daar over denkt.. Maar jij bent echt 200 euro kwijt voor je vlucht en hostel? Hoe doe je dat :|
    Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
      woensdag 14 april 2010 @ 09:33:08 #290
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_80294400
    Het lijkt me eerder 200 euro voor de overnachtingen.
    Goed dat ik er ben.
    pi_80294516
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 09:33 schreef Meneer_Agent het volgende:
    Het lijkt me eerder 200 euro voor de overnachtingen.
    Mij ook, maar in zijn post komt het anders over vind ik.. Maar goed ik ga maar eens goed rondneuzen..
    Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
    pi_80295000
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 09:37 schreef J0ycie88 het volgende:

    [..]

    Mij ook, maar in zijn post komt het anders over vind ik.. Maar goed ik ga maar eens goed rondneuzen..
    Haar post En alleen voor de overnachtingen hoor! Ticket is erg afhankelijk van wanneer je het boekt, met welke maatschappij, directe vlucht etc.
    pi_80295122
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 09:57 schreef Everlong het volgende:

    [..]

    Haar post En alleen voor de overnachtingen hoor! Ticket is erg afhankelijk van wanneer je het boekt, met welke maatschappij, directe vlucht etc.
    Sorry! Ja we willen ongeveer in oktober weg.. Dus ben een beetje op cheaptickets aan het kijken nu.. Vind het ook gewoon lastig omdat ik nu nog niet heel lang een relatie heb, en dan zoiets te boeken, maar ja zekerheid heb je nooit natuurlijk.. Naja ik kan altijd nog alleen gaan
    Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
    pi_80295190
    Naja rond die tijd moet je denken aan 520 euro goedkoopste vlucht met overstap.. Maar als ik dan al voor 640 euro met hotel erbij in NY kan zitten, zou dat voordeliger zijn natuurlijk..
    Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
    pi_80295302
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 10:04 schreef J0ycie88 het volgende:
    Naja rond die tijd moet je denken aan 520 euro goedkoopste vlucht met overstap.. Maar als ik dan al voor 640 euro met hotel erbij in NY kan zitten, zou dat voordeliger zijn natuurlijk..
    Ok ik ben gisterenavond echt blond bezig geweest.. Had niet voor 8 dagen gekeken :| En das niet slim
    Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
    pi_80295578
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 23:39 schreef Everlong het volgende:

    [..]

    Ja, je bent denk ik wel veeel goedkoper uit. Ik ben net geen student meer en daardoor dus ook niet zoveel te besteden. Heb m'n ticket bij cheaptickets besteld en een hostel via internet geboekt. Al met al ben ik voor 7 nachten nog geen 200euro kwijt. En volgens mij ben je dat bij een hotel al snel kwijt per nacht!
    Ik zit volgende week met vrienden 7 nachten in 3 sterren hotel in Upper West Side voor minder dan 250 euro pp, goede deal via booking.com. Heb ook ticket via cheaptickets geregeld, 350 euro PP voor indirecte vlucht. Gewoon iedere dag sites checken voor goeie deals, onze hotelkamer was bijvoorbeeld slechts enkele dagen 50% goedkoper.

    Over een week vlieg ik al Vanaf JFK willen wij een taxi nemen naar het hotel, komen 's avond aan en schijnt geweldig gezicht te zijn de verlichte skyline als je richting manhattan rijdt.
    pi_80300939
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 10:04 schreef J0ycie88 het volgende:
    Naja rond die tijd moet je denken aan 520 euro goedkoopste vlucht met overstap.. Maar als ik dan al voor 640 euro met hotel erbij in NY kan zitten, zou dat voordeliger zijn natuurlijk..
    Ticketprijzen in oktober liggen behoorlijk hoog inderdaad, ik ga over 4 weken voor ¤390 (Icelandair).
    Die ¤200 voor een week in een hostel is misschien wel mogelijk, maar dan lig je denk ik wel in zo'n 8-persoons dorm met stapelbedden. Gezellig.
      woensdag 14 april 2010 @ 13:18:43 #298
    64792 Mryc
    play me one more song
    pi_80301901
    Ik heb laatst ook weer geboekt!!

    Weekje in september; vliegtickets ¤ 400 p.p. (met overstap in IJsland, Icelandair) en een hotelkamer voor $ 750 (Ramada Inn, Long Island City). Vrij goedkoop dus!

    Overigens heb ik in januari ook overnacht in het Ramada Inn in Long Island City en kan het iedereen erg aanraden!

    Alles is nieuw (nog geen 2 jaar oud), ruime kamers, heerlijke bedden, badkamer (met bad!) en is vrij goedkoop! Erg fijn dus. Taxiritje kostte tussen de $ 12 en $ 14, en met de metro was het nog geen 15 minuten naar het centrum. Aangezien de reistijd naar mijn werk enkele reis elke dag zo'n uur bedraagt zal het mij een worst wezen dat ik een kwartiertje onderweg ben naar mijn hotel
      woensdag 14 april 2010 @ 23:37:09 #299
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_80327883
    TVP. Ben 3 jaar geleden in NY geweest en was nu van plan om met mijn broertje en mijn vriendin naar NYC te gaan. Nu er toch over gesproken wordt, wat is het goedkoopste moment van het jaar om naar NY te gaan? Ik heb gekeken voor een hotel (Pennsylvania) in de periode 4 tot 8 juni. Voor 4 nachten betaal je rond de 300 euro. Een ticket komt daar nog bovenop, wat zo'n 550 euro gaat kosten. Dan zit je dus tegen de 900 a 1000 euro per persoon.

    Als ik die reis 2 maanden later boek, betaal ik bijna het dubbele. Wat is nu het goedkoopste moment van het jaar?
    Tics van je petten.
    pi_80344013
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 13:18 schreef Mryc het volgende:
    Ik heb laatst ook weer geboekt!!

    Weekje in september; vliegtickets ¤ 400 p.p. (met overstap in IJsland, Icelandair) en een hotelkamer voor $ 750 (Ramada Inn, Long Island City). Vrij goedkoop dus!

    Overigens heb ik in januari ook overnacht in het Ramada Inn in Long Island City en kan het iedereen erg aanraden!

    Alles is nieuw (nog geen 2 jaar oud), ruime kamers, heerlijke bedden, badkamer (met bad!) en is vrij goedkoop! Erg fijn dus. Taxiritje kostte tussen de $ 12 en $ 14, en met de metro was het nog geen 15 minuten naar het centrum. Aangezien de reistijd naar mijn werk enkele reis elke dag zo'n uur bedraagt zal het mij een worst wezen dat ik een kwartiertje onderweg ben naar mijn hotel
    Wij zaten 7 nachten en 2 blokken van times-square voor totaal 665,-
    Rechtstreeks met KLM.
      donderdag 15 april 2010 @ 14:38:52 #301
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_80344593
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 14:24 schreef Zon het volgende:

    [..]

    Wij zaten 7 nachten en 2 blokken van times-square voor totaal 665,-
    Rechtstreeks met KLM.
    In een hotel of in zo een hostel met gedeelde badkamer/wc?
    Friends don't let friends remain beardless...
      donderdag 15 april 2010 @ 14:47:13 #302
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_80344936
    Friends don't let friends remain beardless...
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')