abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78030143
The Capital of the World:

Midtown Manhattan in 1 dag

Lower Manhattan in 1 dag

Uptown & Central Park in 1 dag

Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag

(thnx to wytze voor deze guide)

Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis Capaciteit 2500 Mensen http://www.websterhall.com

Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen. http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).

Korting

New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69 2 dagen $99 3 dagen $125 7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus 7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!

Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30 Each 1 minute idle.......$0.20 Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am) Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen: JFK Newark La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl www.ebookers.nl www.dreizen.nl www.cheaptickets.nl www.americanairlines.com www.klm.nl www.expedia.nl www.vliegwinkel.nl www.continental.com www.delta.com www.unitedairlines.nl vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark Kre$J Jaguarized Keijs mr.Marcus Cidex renz0r WooZ mechatronics jakkeluchtgitaar Dennisskyscrapers 1 Dennisskyscrapers 2 Dennisskyscrapers 3 Dennisskyscrapers 4 Dr_Evil Dr_Evil 2 Dr_Evil 3 miss_sly edsuit Max-Westerman [NegaSado[url]

Reviews van hotels in New York

[url=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topic

New York City Part I New York City Part II New York City Part III New York City Part IV New York City Part V New York City Part VI New York City Part VII New York City Part VIII New York City Part IX New York City Part IIV New York City Part XVI New York City Part XIX New York City Part XX New York City Part XXI New York City Part XXII New York City Part XXIII New York City Part XXIV New York City Part XXV New York City Part XXVI New York City Part XXVII New York City Part XXVIII New York City Part XXIX New York City Part XXX New York City Part XXXII New York City Part XXXIII New York City Part XXXIV New York City part XXXV New York City part XXIX New York City part XL New York City Part XLI New York City Part XLII New York City Part XLIII

Wil je dit topic terugvinden? Gebruik dan de bookmark functie. TVP's en 'nog zes maanden' posts verdwijnen uit dit topic!
  • pi_78032785
    ah gelukkig
    daar is het volgende topic alweer werd al bijna ongerust
    what you see, is what you get!
    pi_78033619
    Is er recentelijk nog iemand in http://www.ameritaniahotelnewyork.com/ geweest? Daar verbleef ik zo'n 12 jaar geleden ( ). De locatie vond ik prima, en het hotel op zich ook, al was het toen niet veel bijzonders. Er was op dat moment net een renovatie begonnen. Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe het er nu bij staat.
    full stops and exclamation marks
    pi_78035570
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 21:37 schreef krioro het volgende:
    Is er recentelijk nog iemand in http://www.ameritaniahotelnewyork.com/ geweest? Daar verbleef ik zo'n 12 jaar geleden ( ). De locatie vond ik prima, en het hotel op zich ook, al was het toen niet veel bijzonders. Er was op dat moment net een renovatie begonnen. Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe het er nu bij staat.
    inmiddels nog niet gesloopt? Bovendien een slechte tvp
    pi_78048241
    quote:
    The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.
    Ik heb in Nov/dec in 'The New Yorker' overnacht, was een geweldig hotel met mooie gerenoveerde kamers. Blijft ook stijgen op Tripadvisor en Zoover. Echt de moeite waard. Kan wellicht eens aangepast worden in de OP.
    pi_78049549
    volgende week zaterdag vliegen richting NYC
    pi_78049942
    Vanaf 1 maart tot en met 8 maart zit ik met twee vrienden in New York. Nu heb ik een vraagje m.b.t. het bijwonen van een basketbal wedstrijd van de New York Knicks. Via de website van ticketmaster worden kaarten aangeboden door seizoenkaarthouders. Het is me niet helemaal duidelijk of ik als buitenlander deze kaarten kan kopen. Is het noodzakelijk om in het bezit te zijn van een amerikaanse creditcard? Als ik me zelf registreer kan ik ook niet aangeven dat ik niet uit Amerika kom. Kan natuurlijk wel de gegevens van mijn hotel op geven. Iemand hier ervaringen mee?

[ Bericht 5% gewijzigd door AversusZ op 16-02-2010 12:04:59 (brakkige nederlands door te snel typen ) ]
    Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
    Vincent:Who taught you?
    Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
    pi_78049972
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 11:08 schreef AversusZ het volgende:
    Vanaf 1 maart tot en met 8 maart zit ik met twee vrienden in New York. Nu heb ik een vraagje m.b.t. het bijwonen van een basketbal wedstrijd van de New York Knicks. Via de website van ticketmaster worden kaarten aangeboden door seizoenkaarthouders. Het is me niet helemaal duidelijk of ik als buitenlander deze kaarten kan kopen. Is het noodzakeljik om een amerikaanse creditcard te hebben? Als ik me zelf registreer kan ik ook niet aangeven dat ik niet uit Amerikaan kom. Kan natuurlijk wel de gegevens van mijn hotel opgegeven. Iemand hier ervaringen mee?
    heel simpel. gewoon kaarten kopen via ticketmaster en dan 'at will call' selecteren. Dat is speciaal voor buitenlandse bezoekers. Je kan dan je kaarten op de dag van de wedstrijd bij MSG afhalen.

dus niet kopen via seizoenkaarthouders.
    pi_78050265
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 11:09 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

heel simpel. gewoon kaarten kopen via ticketmaster en dan 'at will call' selecteren. Dat is speciaal voor buitenlandse bezoekers. Je kan dan je kaarten op de dag van de wedstrijd bij MSG afhalen.

Volgens mij krijg je bij buitenlandse betalingen altijd 'Will Call' te zien, ik had geen keuze in ieder geval. Werkt overigens prima. Will Call is ook in het MSG.
    pi_78050901
    quote:

[..]

Bedankt! Als ik echter dat probeer zijn de tickets in de prijsklasse die wij willen al uitverkocht. Vandaar dus dat ik het probeerde via de ticketexchange met seizoenkaarthouders.
    Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
    pi_78051730
    Heeft hier iemand ervaringen met het UN Millenium plaza hotel, ik vind dat hun kamers wel erg goedkoop zijn voor wat ze te bieden hebben. Alvast bedankt.
      dinsdag 16 februari 2010 @ 15:08:23 #12
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_78057993
    Ik verblijf dus in augustus in NY en in al mijn enthousiasme ben ik al op zoek naar een hotel. Geldt de regel: hoe vroeger hoe voordeliger of wacht ik best nog even?
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_78058028
    Eind april zit ik eindelijk weer in New York. Ik ga met 3 vrienden en we zoeken nog naar een betaalbare slaapplek en het liefst hotel op Manhattan. Heeft er hier iemand ervaring met het Travel inn? Ligt lekker centraal, niet te duur via booking.com en goede beoordelingen op tripadvisor.
    pi_78067164
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 21:37 schreef krioro het volgende:
    In april zit ik een weekje in dit hotel
    "Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite me te vergissen
    pi_78067902
    Goh, eerste keer in dit topic en ik vind de OP al gelijk helemaal top. Ik ga nl. over een tijdje met m'n partner naar New York en al die informatie is beter dan welke reisgids ook.
    Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
    13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
    Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
    Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
      dinsdag 16 februari 2010 @ 19:51:07 #16
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78070234
    Ook hier binnenkort een tripje NYC. Waarschijnlijk mei/juni.
    Ik zit te denken om vanwege een *speciale gelegenheid* te gaan picnicken in het Central Park. Romantisch op een kleedje.

Iemand tips/trucs? Wil het liefst een grote kant en klaren mand kopen/lenen/huren.
    pi_78076555
    Geen idee. Mocht je besluiten zelf iets samen te stellen, probeer dan een Wholefoods te bezoeken, daar heb je eindeloos veel lekkere spullen. Maar goed, kant-en-klare mand is praktischer (ook duurder waarschijnlijk).
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_78079883
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 18:34 schreef bdg118 het volgende:

[..]

In april zit ik een weekje in dit hotel
    Ah, ik hoop er nadien hier wat over te kunnen lezen.
    full stops and exclamation marks
    pi_78089583
    Heb uiteindelijk kaartjes voor 'The Knicks' kunnen kopen via eBay. Direct e-tickets in mijn mail en voor 20 dollar op de derde ring. Staan er nog genoeg op, dus aanrader!

Mag alleen geen camera mee naar binnen voor een foto aldus de informatie op de tickets
    pi_78090853
    quote:

[..]

Waarom niet kopen via seizoenkaarthouders?
    pi_78092364
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 10:27 schreef Snookster28 het volgende:

[..]

Waarom niet kopen via seizoenkaarthouders?
    ik heb daar eigenlijk geen reden voor. misschien omdat je dan geen gemakkelijke optie hebt om de kaarten te verkrijgen. ik spreek dus niet uit ervaring

Ik heb gewoon kaarten via ticketmaster at will call gekocht.
    pi_78093215
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 09:37 schreef AversusZ het volgende:
    Heb uiteindelijk kaartjes voor 'The Knicks' kunnen kopen via eBay. Direct e-tickets in mijn mail en voor 20 dollar op de derde ring. Staan er nog genoeg op, dus aanrader!

Mag alleen geen camera mee naar binnen voor een foto aldus de informatie op de tickets
    Wij hadden gewoon een camera bij ons, net als vele anderen . Gewoon doen dus!
    pi_78093312
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 11:20 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

ik heb daar eigenlijk geen reden voor. misschien omdat je dan geen gemakkelijke optie hebt om de kaarten te verkrijgen. ik spreek dus niet uit ervaring

Ik heb gewoon kaarten via ticketmaster at will call gekocht.
    Oh ik schrok al, was namelijk van plan ze vanaaf via stubhub te bestellen en ze vervolgens bij het hotel af te laten leveren. Volgende week vrijdag zit ik trouwens bij de knicks
    pi_78095521
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 11:50 schreef elsterno het volgende:

[..]

Wij hadden gewoon een camera bij ons, net als vele anderen . Gewoon doen dus!
    haha oke, in nederland heb ik het inderdaad ook vaak meegemaakt bij concerten en dergelijke dat je geen camera mocht maar dat het uiteindelijk geen probleem was. Maar ja vanwege controles en regels in Amerika had ik mijn twijfels. Bedankt!
      Redactie Games donderdag 18 februari 2010 @ 13:59:07 #25
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_78137791
    Is iemand wel eens bij The Soup Kitchen geweest? Tegenwoordig Soup Kitchen International. Ik wil eigenlijk de Mulligatawny of the Lobster Bisque weleens proberen alleen maar omdat Seinfeld's Kramer er al zo gek van is..
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
    pi_78142168
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 21:47 schreef Drive-r het volgende:
    Geen idee. Mocht je besluiten zelf iets samen te stellen, probeer dan een Wholefoods te bezoeken, daar heb je eindeloos veel lekkere spullen. Maar goed, kant-en-klare mand is praktischer (ook duurder waarschijnlijk).
    Zouden ze bij Wholefoods op verzoek zoiets ook niet doen? Ze hebben echt een enorme kant-en-klaarafdeling.
    pi_78142214
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 15:58 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zouden ze bij Wholefoods op verzoek zoiets ook niet doen? Ze hebben echt een enorme kant-en-klaarafdeling.
    Zou best kunnen, maar hun website is nogal knudde. Je moet er eigenlijk even langs gaan.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_78175961
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 13:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
    Is iemand wel eens bij The Soup Kitchen geweest? Tegenwoordig Soup Kitchen International. Ik wil eigenlijk de Mulligatawny of the Lobster Bisque weleens proberen alleen maar omdat Seinfeld's Kramer er al zo gek van is..
    http://www.originalsoupman.com/c_rules_dutch.aspx de regels voor klanten in het nederlands:
    pi_78182203
    Inmiddels hotel geboekt, hotel Belleclaire in Upper West Side aan broadway voor een mooie prijs via booking.com. Nu nog kaartjes om in de kroon van het vrijheidsbeeld te kunnen, heerlijk de voorpret
      vrijdag 19 februari 2010 @ 13:36:25 #30
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_78182466
    Half oktober weer
      Redactie Games vrijdag 19 februari 2010 @ 14:13:10 #31
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_78183950
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 11:00 schreef muiterij het volgende:

[..]

http://www.originalsoupman.com/c_rules_dutch.aspx de regels voor klanten in het nederlands:
    [ afbeelding ]
    Ze hebben vast alleen Google Translate eroverheen gehaald..
      vrijdag 19 februari 2010 @ 14:21:54 #32
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_78184303
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 14:13 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ze hebben vast alleen Google Translate eroverheen gehaald..
    Vind die tent ook een beetje overrated. Er zit er hier in Amsterdam ook eentje, maar ik vind het weinig 'soeps'. Soep met brood kan ik zelf wel bereiden
    pi_78194873
    Morgen gaan we Als het mee zit staan we om 18.00 New York tijd op Times Square. Heel benieuwd hoe alles waar we ons de afgelopen maanden in verdiept hebben, in het echt is.
    pi_78196810
    Haha Same here! 15.00 plaatselijke tijd landen we!
      zaterdag 20 februari 2010 @ 15:54:20 #35
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78231244
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 15:58 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Daar ben ik dus benieuwd naar... Ik wil daar, gezien de 4 dagen die ik maar heb, niet de halve dag bezig zijn om nog zo'n mand samen te stellen. Dan is de verrassing dus ook weg voor mijn vriendin!

Het liefst een kant-en-klaar service, met bezorgen als extra als dat kan. Liefst iemand die daar al woont ofzo. Dan gewoon direct naar Central Park en lunchen.

Oftewel: iemand nog tips voor die picknick?
    pi_78232144
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 15:54 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Daar ben ik dus benieuwd naar... Ik wil daar, gezien de 4 dagen die ik maar heb, niet de halve dag bezig zijn om nog zo'n mand samen te stellen. Dan is de verrassing dus ook weg voor mijn vriendin!

Het liefst een kant-en-klaar service, met bezorgen als extra als dat kan. Liefst iemand die daar al woont ofzo. Dan gewoon direct naar Central Park en lunchen.

Oftewel: iemand nog tips voor die picknick?
    Luie flikker, zoek het zelf even op
    Ja, ze cateren ook voor picknicks! IIg voor groepen. Even bellen, dus.

Ga je een aanzoek doen? Ja he
    pi_78237890
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:28 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook aan
      maandag 22 februari 2010 @ 08:24:58 #38
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78292938
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:28 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Luie flikker, zoek het zelf even op
    Ja, ze cateren ook voor picknicks! IIg voor groepen. Even bellen, dus.
    Thanks. Ik zie alleen geen standaard picknickmanden. Is allemaal '10 persons minimum'. Daar gaat het 'romantische' deel ;-)

Even kijken hoe dat werkt met ophalen, danwel zelfs bezorgen. Dat zou mooi zijn. Even een leuk pakketje samenstellen.
    quote:
    Nietus!
    Of zijn er naast picknick in Central Park nog meer echt totally romantische plekken in NYC?
      Redactie Games maandag 22 februari 2010 @ 08:48:10 #39
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_78293167
    Morgen!
    pi_78297401
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 08:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
    Morgen!
    Same here
    pi_78311861
    Net tickets geboekt voor begin juni, even kijken of ik, via mijn vaders werk, nog een mooi hotelletje kan fixen voor een leuke prijs.
    pi_78345181
    Vandaag een ticket geboekt voor eind april. Ik heb er super veel zin!! Dit topic ga ik dus volgen
      dinsdag 23 februari 2010 @ 20:06:05 #43
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78357806
    Iemand ervaring met Double Tree Metropolitan of The Gershwin?
    1.700 euro voor 2 personen voor een weekje inclusief vlucht.
    pi_78428188
    Zaterdagmiddag vliegen naar NY hoop dat de weersverwachtingen geen roet in het eten gooien. Volgens mijn medereiziger moet het goed gaan
    pi_78443605
    iemand wel eens een big apple greeter aangevraagd? en zo ja hoe was ervaring en wat ben je wezen bekijken?
    pi_78455908
    Wij hebben zo'n 4 jaar geleden een big apple greeter aangevraagd. En het was echt een succes!
    Je moest in de aanvraag je hotel vermelden en toen we aankwamen stond er netjes een berichtje op het antwoordapparaat van onze 'gids' en de vermelding dat hij de volgende ochtend om 09.00 uur op ons zou wachten in de lobby. Allemaal heel netjes geregeld!
    's Ochtends stond hij op ons te wachten en vroeg ons waar we in geinteresseerd waren. Aangezien we voor het eerst in New York waren, hadden we niet een gericht idee. We hebben het aan hem overgelaten en al lopend (eh, hij liep wel snel....) gingen we Park Avenue af (naar binnen bij het Waldorf Astoria hotel) richting Grand Central Station. Daar naar binnen en langs de verschillende restaurants en met de metro naar Ground Zero. Stuk lopen door het financial district en naar Battery Park. Geeindigd met een wandeling door Brooklyn met bezoek aan kerk, een hele lekkere pizzatent, Brooklyn Heights (uitzicht skyline) en de Brooklyn Bridge. Tijdens het wandelen vertelde hij enorm veel over de stad, bedrijven en bedrijfsleven, liet de leuke winkels en restaurants zien, vertelde over 9/11 en hoe het er toen aan toe ging..... op elke vraag had hij een antwoord of verhaal, waardoor alles nog meer 'levend' werd voor ons. We hebben echt een hele goede en fijne indruk van de stad gekregen!
    Ik moet er wel bij zeggen, dat wij niet gerekend hadden op een hele dag met onze gids. Omdat je vaak niet zo lang in NY bent, wil je zoveel ondernemen, dat een volle dag soms wat veel is. Wij hebben in de voormiddag afscheid genomen van onze gids, wat hij zelf best jammer vond omdat hij nog zoveel wilde laten zien. Iemand die zo enthousiast is, werkt wel aanstekelijk!. Hij wilde trouwens geen fooi of lunch van ons aannemen en gaf aan, dat we maar een fooi moesten geven aan de organisatie. Weet niet of hij een uitzondering was en dat we het misschien wel heel erg hadden getroffen.....
    Dus, als je de tijd hebt: zou ik zeker met een big apple greeter afspreken!!!
    Veel plezier in New York!
      vrijdag 26 februari 2010 @ 11:42:10 #47
    285545 Rupsebeest
    Wordt ooit een mooie vlinder
    pi_78473763
    Mijn vriend en ik willen ook naar New York gaan. We vragen ons alleen af hoe lang we moeten gaan. Ik zat zelf te denken aan een week, hoe lang zijn jullie geweest?
      vrijdag 26 februari 2010 @ 11:43:29 #48
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_78473825
    10 dagen
    pi_78474337
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 08:24 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Thanks. Ik zie alleen geen standaard picknickmanden. Is allemaal '10 persons minimum'. Daar gaat het 'romantische' deel ;-)

Even kijken hoe dat werkt met ophalen, danwel zelfs bezorgen. Dat zou mooi zijn. Even een leuk pakketje samenstellen.

[..]

Nietus!
    Of zijn er naast picknick in Central Park nog meer echt totally romantische plekken in NYC?
    Ik dacht direct aan Dean and Deluca, kijk eens op hun site of zij picknickmanden maken?

En in Central Park droomde ik al weg over aanzoeken en zo, dus ik denk dat je daar wel goed zit vwb een romantische plek. .
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      zaterdag 27 februari 2010 @ 09:30:04 #50
    285545 Rupsebeest
    pi_78512783
    10 dagen zijn inderdaad precies goed!

Wat zijn echt dingen die we moeten doen/zien behalve natuurlijk de bekende dingen als het vrijheidsbeeld, empire state building en central park en zo :p

Hoe is trouwens het historisch museum?
    pi_78516146
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 11:54 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik dacht direct aan Dean and Deluca, kijk eens op hun site of zij picknickmanden maken?

En in Central Park droomde ik al weg over aanzoeken en zo, dus ik denk dat je daar wel goed zit vwb een romantische plek. .
    Dean and Deluca is duuuuuuuuur Wel veel lekkers, inderdaad.

Wij zijn ook 10 dagen geweest. En ik wil nog wel een keer 10 dagen
    pi_78524891
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 09:30 schreef Rupsebeest het volgende:
    10 dagen zijn inderdaad precies goed!

Wat zijn echt dingen die we moeten doen/zien behalve natuurlijk de bekende dingen als het vrijheidsbeeld, empire state building en central park en zo :p

Hoe is trouwens het historisch museum?
    Niet Empire State opgaan maar Rockefeller Centre, omdat daar het uitzicht mooier is (namelijk inclusief Empire State ;-).

Het historisch museum vond ik zelf wel tof, ben er al 2x geweest aangezien het ook elke keer weer redelijk anders is. Er wordt veel gewisseld in de voorstellingen.

Wat je echt MOET doen is naar een sportsgame gaan in Madison Square, en koop die tickets nu vast. Ik weet alleen niet wat er nog bezig is in april.. Ik ben 3 jaar terug met de kerst toen naar de New York Knicks vs. LA Lakers geweest en dat was echt een van de tofste dingen die ik er heb gedaan.. De sfeer en alles er omheen is echt supergaaf.. MBL is dan misschien ook wel weer begonnen, dat is ook een aanrader.

Helikoptervlucht over NYC is ook leuk, hoewel het meer langs NYC is. Je vliegt over de Hudson river richting Central Park, en terug met een paar rondjes rond het vrijheidsbeeld. Ik had nog nooit in een heli gevlogen en vond het, ondanks de enorme kater van het stappen de avond ervoor, erg tof..

Probeer zoveel mogelijk te lopen, de eerste keer dat ik in NYC was pakte ik voor alles de taxi terwijl bijna alles prima aan te lopen is.. Het lijkt vaak verder dan het is, bovendien zie je meer als je loopt

Verder... Tja, als je daar bent voor de eerste keer wordt je een beetje overrompelt door de stad en weet je niet wat je moet doen omdat er zoveel is.. Dus vervelen zul je je niet doen Have fun!
    pi_78550107
    TVPPPPP

Van 5 t/m 11 mei in New York. Slapen in Roosevelt Hotel (via Priceline voor ¤ 90 per nacht wiehoeee), tickets voor vrijheidsbeeld inclusief kroon reeds gekocht.

Verder...we zullen zien!
      zondag 28 februari 2010 @ 15:48:08 #54
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78554387
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 17:43 schreef reynier1986 het volgende:

Wat je echt MOET doen is naar een sportsgame gaan in Madison Square, en koop die tickets nu vast. Ik weet alleen niet wat er nog bezig is in april.. Ik ben 3 jaar terug met de kerst toen naar de New York Knicks vs. LA Lakers geweest en dat was echt een van de tofste dingen die ik er heb gedaan.. De sfeer en alles er omheen is echt supergaaf.. MBL is dan misschien ook wel weer begonnen, dat is ook een aanrader.
    Hoe doe ik dat?!
    Ticketmaster NYC vind ik een dramatische site. Kan weinig vinden.
    En welke sporten zijn er voor in Juni eigenlijk?

Wil naar die stripclub toe uit de serie van Heston Blumenthal waar ze die fantastische steaks hebben
      zondag 28 februari 2010 @ 15:49:03 #55
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_78554413
    Stubhub kun je ook checken
    pi_78562196
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 13:35 schreef exode het volgende:
    TVPPPPP

Van 5 t/m 11 mei in New York. Slapen in Roosevelt Hotel (via Priceline voor ¤ 90 per nacht wiehoeee), tickets voor vrijheidsbeeld inclusief kroon reeds gekocht.

Verder...we zullen zien!
    hey das toevallig, wij zitten van 5 t/m 13 mei in hetzelfde hotel en hebben ook de tickets voor de kroon besteld, wanneer gaan jullie de kroon bezoeken?
      zondag 28 februari 2010 @ 21:32:26 #57
    285545 Rupsebeest
    pi_78568421
    Vandaag geboekt! We gaan van 24/8 tot 3/9 heb er echt zo'n zin in!

Aangezien we vrij lang gaan, gaan we ook veel bezoeken. We hebben ook een pas aangevraagd waarmee je gratis naar allerlei attracties kunt (waaronder ESB en RC) dus we gaan alles zeker heel goed bekijken We gaan ook nog een dag naar Washington, dat leek me ook wel tof, langs het witte huis en zo!

Oh man ik heb er echt ongelooflijk veel zin in!
      zondag 28 februari 2010 @ 22:22:48 #58
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_78571405
    1 dag naar DC? Dat is lang rijden
    The line is a dot to you!
    pi_78571414
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 15:48 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat?!
    Ticketmaster NYC vind ik een dramatische site. Kan weinig vinden.
    En welke sporten zijn er voor in Juni eigenlijk?

Wil naar die stripclub toe uit de serie van Heston Blumenthal waar ze die fantastische steaks hebben
    Ik heb ze destijds via ticketsolutions.com gekocht..
    pi_78571658
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 19:32 schreef IV_Xample het volgende:

[..]

hey das toevallig, wij zitten van 5 t/m 13 mei in hetzelfde hotel en hebben ook de tickets voor de kroon besteld, wanneer gaan jullie de kroon bezoeken?
    Prima hotel Roosevelt Goede value for money en goede bedden...

De kroon ben ik in januari ook geweest maar ik vond het tegenvallen.. Het is boven echt heel klein, en het uitzicht is ook niet echt bijzonder. Bovendien deed de lift het niet, dan zijn het aardig wat trappetjes naar boven toe..
      zondag 28 februari 2010 @ 22:34:07 #61
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78571987
    Thanks for the tip!
    Hebben nog steeds niet geboekt, maar dat gebeurt deze week.

Twijfelen over Paramount Hotel Times Square of het Radisson Lexington Hotel. 1.700 euro voor een week met vlucht voor 2 personen.

Verder kijken of we nog een in sterren-restaurant kunnen eten/lunchen, maar ik ben bang dat alles al vol zit verder. Iemand nog tips?
    pi_78585075
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 22:34 schreef SnuggLe het volgende:
    Thanks for the tip!
    Hebben nog steeds niet geboekt, maar dat gebeurt deze week.

Twijfelen over Paramount Hotel Times Square of het Radisson Lexington Hotel. 1.700 euro voor een week met vlucht voor 2 personen.

Verder kijken of we nog een in sterren-restaurant kunnen eten/lunchen, maar ik ben bang dat alles al vol zit verder. Iemand nog tips?
    Meestal valt dat wel mee, wel zijn de sterren in Amerika anders dan die in Nederland.. Ik heb er destijds bij een aantal gegeten en hoewel ik heerlijk heb gegeten was het niet zo luxe als een twee-sterren restaurant hier in Nederland. Tafeltjes reserveren gaat heeeeel makkelijk via opentable.com waarin zowat alle restaurants van NYC staan. Overigens is Tao een echt aanrader om te eten, zit op 56th geloof ik.. Heerlijk eten en geweldige sfeer.
    pi_78585318
    ik heb een week of twee, drie vantevoren via Open Table een tafel gereserveerd bij Jean-Georges Moet je dan een dag vantevoren ofzo nog even bevestigen. Volgens mij is het op doordeweekse dagen goed te doen, hoor!
      maandag 1 maart 2010 @ 13:13:52 #64
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78587358
    Helemaal top, bedankt!!!!
    pi_78588955
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 19:32 schreef IV_Xample het volgende:

[..]

Echt? wat grappig!!

Wij gaan zondag 9 mei het vrijheidsbeeld in.
    ben benieuwd naar het hotel, goede reviews en voor onze prijs..kan het niet missen.
    pi_78598729
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 13:49 schreef exode het volgende:

[..]

Echt? wat grappig!!

Wij gaan zondag 9 mei het vrijheidsbeeld in.
    ben benieuwd naar het hotel, goede reviews en voor onze prijs..kan het niet missen.
    ah wij gaan er maandag heen, ben ook heel benieuwd, misschien komen we elkaar nog tegen in dat mega-hotel
    pi_78599424
    Ik wil ook weer heen
    pi_78607485
    Gister terug gekomen van 6 dagen New York en 3 dagen Washington. Het was fantastisch! Het kan niet anders dan dat je een geweldige tijd hebt als je naar New York gaat!

De hoogtepunten:

* Aanvliegroute met vliegtuig naar Newark, waarbij we pal langs Manhatten over de Hudson vlogen met super uitzicht op de stad. Maakt een helikotervlucht overbodig.

* Times Square, elke dag even geweest omdat ons hotel (Park Central, een echte aanrader!) vlakbij lag. Elke dag weer onder de indruk van al die dingen die daar te zien zijn. Mooi op een aparte manier met een geweldige sfeer.

* Top of the Rock op het Rockefeller Center, wat een uitzicht!

* Het Vrijheidsbeeld met toegang tot de kroon. Onwijs gaaf om over hele smalle trappetjes 350 treden omhoog te gaan (als je een bovengemiddeld postuur hebt wordt het wel errug krap) en te weten dat je gewoon in het Vrijheidsbeeld zit. Boven in de kroon is het erg klein, daar wordt ook duidelijk waarom maximaal 10 mensen tegelijk naar boven mogen.
    Ook als je niet perse in de kroon wilt, is het aan te raden een ticket met crown acces te boeken. Kost je 5 dollar extra en je krijgt voorrang op alle bezoekers die een gewoon ticket hebben. Scheelt je zo een uur wachten om het bezoekerscentrum in te mogen.

* Rondleiding door de Federal Reserve Bank. Gratis te boeken via internet (google even voor site). Je komt in de kluizen met de grootste goudvoorraad ter wereld, heel interessante uitleg door gidsen. Het klinkt een beetje saai, maar was verrassend leuk!

We hebben onwijs geluk gehad met het weer, 3 dagen zon, 1 dag hele harde regen en 1 bewolkte dag. De regen was niet leuk, maar hebben gewoon alles gedaan wat we wilden, dan maar nat en koud.
    Verder kan ik nog pagina's vol tikken over hoe leuk het was Het shoppen (echt een walhalla!!!) de sfeer op straat, Ijshockey USA-Canada kijken in de ESPN-zone, basketbal wedstrijd van de Knicks in MSG, slenteren door Chelsea en het Central Park. Hier komen we zeker terug, wat een geweldige stad!

Washington was ook erg leuk, maar niet te vergelijken met NY. Het is een erg mooie stad, heel wijds opgezet. Dus een wereld van verschil. Super leuk om al die gebouwen te zien die je kent van TV en films, het witte huis natuurlijk, het Capitol (hebben rondleiding binnen gehad, super mooi gebouw!) Arlington, Lincoln memorial, al die gedenkplaatsen voor oorlogsslachtoffers. En al die politie en scherpschutters toen Obama de straat over moest steken om even thuis te lunchen na een debat. Helaas hem niet gezien, ze hadden het zo goed afgeschermd, dat niemand wat kon zien, ook al stonden we op 25 meter afstand.

Hier zal ik het maar even bij laten, voordat de pagina echt vol is Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat het geweldig was. Ik zal zo nog even wat foto's posten.
    pi_78608168
    Hier nog wat foto's:

Uitzicht van Rockefeller Center

Times Square

Uitzicht op skyline vanaf boot naar Vrijheidsbeeld

In de kroon

Brooklyn Bridge, helaas op de enige slechte dag

En nog even een Washington foto die eigenlijk niet in dit topic hoort, maar omdat het zo mooi was

maandag 1 maart 2010 @ 22:17:56 #70
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78613903
    Klinkt goed Kelly!
      dinsdag 2 maart 2010 @ 00:49:32 #71
    289217 a.stegeman
    Dat dit kan in Nederland !!!
    pi_78621118
    hey maar was dat nou tante ezzie of gerard van darendrechters die met dat gezegde kwam van met die fiets en dat zadel in het hooi gebeuren waarvan wil ik weten is het dus dan ik dat het wel kan in de put van de verbazing.
    Zoekt en gij zult vinden
    pi_78626339
    hippe foto's, zal zo die van mij ook weer eens zoeken
      dinsdag 2 maart 2010 @ 13:24:37 #73
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78633451
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 00:49 schreef a.stegeman het volgende:
    hey maar was dat nou tante ezzie of gerard van darendrechters die met dat gezegde kwam van met die fiets en dat zadel in het hooi gebeuren waarvan wil ik weten is het dus dan ik dat het wel kan in de put van de verbazing.

En nu met interpunctie zodat wij het ook begrijpen?
    pi_78633511
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 13:24 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

En nu met interpunctie zodat wij het ook begrijpen?
    Ik vraag me af of alleen interpunctie gaat helpen.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      dinsdag 2 maart 2010 @ 13:29:11 #75
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_78633618
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 00:49 schreef a.stegeman het volgende:
      dinsdag 2 maart 2010 @ 20:32:00 #76
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_78651842
    Jeah baby!
    quote:

Amsterdam (AMS) naar Newark (EWR) 24-06-10 09:15 - 11:40 Continental 103

Newark (EWR) naar Amsterdam (AMS) 29-06-10 17:30 - 07:00 Continental 102

Hotel: Paramount Hotel Times Square New York
    Reservering voor kamer : 2 volwassenen
    Paramount Hotel Times Square New York

Inchecken: do 24-6-2010 Uitchecken: di 29-6-2010 Overnachtingen: 5

Hotel: Paramount Hotel Times Square New York
    Reservering voor kamer : 2 volwassenen
    Paramount Hotel Times Square New York

235 W 46th Street
    New York, NY 10036
    Verenigde Staten van Amerika
    Inchecken: do 24-6-2010
    Uitchecken: di 29-6-2010 Overnachtingen: 5
    Hotelcategorie:

Kamer: Renovated Broadway Classic
    Aangevraagde opties: 1 TWEEPERSOONSBED, Niet-roken
    pi_78655672
    Wij gaan van 14 t/m 21 april, verblijven in Walcott Hotel en hebben 'n NY-pass besteld .

We willen graag een leuke sportwedstrijd meemaken. Iemand een tip hoe we dat kunnen zoeken?
    pi_78668439
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 21:30 schreef everybody.loves.me het volgende:
    Wij gaan van 14 t/m 21 april, verblijven in Walcott Hotel en hebben 'n NY-pass besteld .

We willen graag een leuke sportwedstrijd meemaken. Iemand een tip hoe we dat kunnen zoeken?
    http://www.stubhub.com/
    pi_78701650
    Thanks voor de tip! Heb inmiddels een event gevonden bij de New York Yankees. Er zijn drie dagen op een rij dezelfde wedstrijden. In Amerika zeker normaal, gezien de grote reisafstanden?

http://new.york.eventguide.com/events/e100459.htm

Welke wedstrijd kunnen we het beste kiezen? Iemand ervaring of je goedkope tickets kunt kopen, of moet kiezen voor een betere rang?
    pi_78705408
    als wij er zijn spelen de yankees niet thuis dus gaan we naar the mets toe en gewoon op de bonnefooi doen we dat
    gewoon naar stadion gaan en kijken of er nog tickets zijn....
    vooraf...dan ligt het wel meteen vast

en verder qua locaties heb ik geen ervaring
    pi_78718772
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 22:10 schreef IV_Xample het volgende:
    als wij er zijn spelen de yankees niet thuis dus gaan we naar the mets toe en gewoon op de bonnefooi doen we dat
    gewoon naar stadion gaan en kijken of er nog tickets zijn....
    vooraf...dan ligt het wel meteen vast

en verder qua locaties heb ik geen ervaring
    Is wel handig jou volgen, spelen de Mets tussen 5 en 11 mei?
    We zijn 1,5 jaar geleden naar de LA Dodgers geweest dat was erg leuk!!
    pi_78729999
    Deze week tickets gekocht voor Yankees - Red Sox op 18 mei.

Aankoop gedaan via RazorGator, seats op de Grand Stand Dugout voor +/- $75 p.s., en daar komen dan nog verzendkosten bij.
    pi_78737809
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 09:15 schreef exode het volgende:

[..]

Is wel handig jou volgen, spelen de Mets tussen 5 en 11 mei?
    We zijn 1,5 jaar geleden naar de LA Dodgers geweest dat was erg leuk!!
    ja de mets spelen dan ook thuis geloof ik (7 t/m 12 mei als ik het goed heb gezien op stubhub-site)

mij volgen, tss...kom jij eens met ideeen...hahahahahaha j/k
      ESF Reporter donderdag 4 maart 2010 @ 22:47:12 #84
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_78752726
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 14:14 schreef Beauregard het volgende:
    Deze week tickets gekocht voor Yankees - Red Sox op 18 mei.
    Oeh, water en vuur.
    pi_78761004
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 17:21 schreef IV_Xample het volgende:

[..]

ja de mets spelen dan ook thuis geloof ik (7 t/m 12 mei als ik het goed heb gezien op stubhub-site)

mij volgen, tss...kom jij eens met ideeen...hahahahahaha j/k
    Zondag gaan ze in de verkoop las ik..zie je, zie je, zie je ik voeg ook wat toe
    Ik kijk overigens via ticketmaster.com

Ik ga me zondag verder inlezen daarna zit ik vooooool tips!
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:34:16 #86
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_78764774
    Wij zijn toen gewoon naar het stadion van de Yankees gegaan en hebben gewoon "Bleacher" tickets gekocht voor 9 dollar per stuk. Geen geld en je ziet het spel perfect. Die dag was het wel abnormaal warm (iets van 28 graden) dus na de wedstrijd zag ik een beetje rood uit.

KellyPelly, ik zag dat je in Park Central hebt geslapen. Ik ook ongeveer 2 jaar geleden. Waren de liften nog altijd zo langzaam?
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:10:13 #87
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_78766124
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 12:34 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dean and Deluca is duuuuuuuuur Wel veel lekkers, inderdaad.

Die prijzen slaan echt helemaal nergens op, 28 dollar voor een paar olijven, 13 dollar voor zongedroogde tomaatjes uit een potje enz. enz. enz
    pi_78780241
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 07:56 schreef exode het volgende:

[..]

Zondag gaan ze in de verkoop las ik..zie je, zie je, zie je ik voeg ook wat toe
    Ik kijk overigens via ticketmaster.com

Ik ga me zondag verder inlezen daarna zit ik vooooool tips!
    ah mooi, ik wacht al je tips nog even af
      Moderator maandag 8 maart 2010 @ 16:30:46 #89
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78894546
    Wij zijn een beetje aan het kijken naar om New York te bezoeken. Waar ik even niet uitkom, heb je voor een bezoek aan New York van, zeg, een week, nou ook een visum nodig?
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_78898511
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 16:30 schreef Guppyfriend het volgende:
    Wij zijn een beetje aan het kijken naar om New York te bezoeken. Waar ik even niet uitkom, heb je voor een bezoek aan New York van, zeg, een week, nou ook een visum nodig?
    ja
      maandag 8 maart 2010 @ 18:31:09 #91
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_78899716
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 18:05 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

ja
    Je krijgt hem gelukkig gratis bij aankomst. Vergeet alleen niet dat online formulier in te vullen.
    The line is a dot to you!
      Moderator maandag 8 maart 2010 @ 18:51:34 #92
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78900606
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 18:31 schreef kepler het volgende:

[..]

Je krijgt hem gelukkig gratis bij aankomst. Vergeet alleen niet dat online formulier in te vullen.
    Oké, je krijgt dus zo'n invulformulier in het vliegtuig, maar moet ook een digitaal formulier invullen. Pfoe, wat is die websit van de ambassade onoverzichtelijk zeg!
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_78914324
    Groen papiertje krijg je waar je zelf een aantal dingen op moet invullen / aankruisen, die je (net zoals je paspoort en overige reispapieren) bij je moet houden.
    pi_78966813
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:34 schreef Professional het volgende:
    Wij zijn toen gewoon naar het stadion van de Yankees gegaan en hebben gewoon "Bleacher" tickets gekocht voor 9 dollar per stuk. Geen geld en je ziet het spel perfect. Die dag was het wel abnormaal warm (iets van 28 graden) dus na de wedstrijd zag ik een beetje rood uit.

KellyPelly, ik zag dat je in Park Central hebt geslapen. Ik ook ongeveer 2 jaar geleden. Waren de liften nog altijd zo langzaam?
    Nee de liften waren heel goed geregeld Ze hebben ze onderverdeeld onder de verdiepingen. Wij sliepen op de 6e en gingen met een lift die alleen naar de eerste 6 ging, daardoor hoef je niet te wachten tot de lift weer beneden is vanaf de 23e verdieping.

En over dat groene formulier, dat wijst zich allemaal vanzelf. Je moet ook je gegevens op internet invullen, maar daar zijn wij helemaal niet naar gevraagd. Ze hebben alleen naar de formulieren gekeken die wij in het vliegtuig hebben gekregen.
      Redactie Games woensdag 10 maart 2010 @ 12:45:35 #95
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_78967291
    Denk eraan groene papiertje, groepje giechelende NL'ers achter ons had een wit papiertje bij de douane controle en mocht vervolgens weer vrolijk achter aansluiten in de rij (de rijen zijn erg lang) omdat ze het verkeerde papiertje ingevuld hadden... Wit is alleen maar als je een visum nodig hebt voor langer dan 3 maanden of je een paspoort hebt van een land dat niet aangesloten is met het Visa Waiver Program van Amerika. Dat ESTA-formulier wat je op internet invult is enkel ter eigen administratie zodat je van te voren al weet of je wel/niet toegelaten wordt in het land.
      woensdag 10 maart 2010 @ 13:02:56 #96
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_78967958
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 12:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
    Dat ESTA-formulier wat je op internet invult is enkel ter eigen administratie zodat je van te voren al weet of je wel/niet toegelaten wordt in het land.

Er zijn gevallen bekend dat luchtvaartmaatschappijen mensen hebben geweigerd omdat ze geen ESTA hadden ingevuld. Zorg er dus gewoon voor dat je het hebt ingevuld. In de toekomst is het de bedoeling dat ESTA het groene papiertje gaat vervangen
    pi_78968127
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 12:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
    Dat ESTA-formulier wat je op internet invult is enkel ter eigen administratie zodat je van te voren al weet of je wel/niet toegelaten wordt in het land.
    Vanaf volgende week dus niet meer: http://www.telegraaf.nl/r(...)vlucht__.html?p=10,2
    pi_78968580
    Pure laksigheid. Wat is er mis mee om je te informeren over de geldende visum-eisen? Ook de reisbureau's die hameren er echt wel op dat je dat online invult.
      Redactie Games woensdag 10 maart 2010 @ 18:10:17 #99
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_78981178
    Ik heb het blijkbaar voor sommigen niet duidelijk genoeg uitgelegd. Je moet wel het ESTA-formulier invullen en controleren of het mag, maar je hoeft geen papieren print te hebben. Als je het ESTA-formulier ingevuld hebt krijg je al een aanvraagnummer wat je moet bewaren/onthouden. Later kun je je toegangsstatus Amerika teruglezen. Dus de Amerikanen hebben dan eigenlijk je gegevens al. Dat groen IW-94 formulier wat je moet invullen is precies hetzelfde eigenlijk als het ESTA-aanvraag formulier, iig qua vragen, dus een formaliteit wat je wel ingevuld moet inleveren. Mocht je niet toegelaten worden (uitzonderlijk) via de ESTA-website, dan moet je een aparte visumaanvraag doen bij de Amerikaanse Ambassade in Amsterdam.
      woensdag 10 maart 2010 @ 19:30:27 #100
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_78984460
    Het online ESTA-formulier is overigens 2 jaar geldig (mijne verloopt in februari 2011).

Van 4 tot 10 september verblijf ik waarschijnlijk weer in New York. Ik prefereerde de periode april-juni maar da's helaas niet mogelijk vanwege (werk)omstandigheden. Vliegtickets zullen echter deze maand waarschijnlijk al geregeld worden, de komende maanden zullen de prijzen voor vliegtickets waarschijnlijk weer stijgen (momenteel 450-550 euro in gunstige gevallen). De dollarkoers is ook iets ongunstiger geworden voor ons Europeanen; 73 eurocent is nu 1 dollar, in het afgelopen najaar was het nog 66 eurocent voor 1 dollar dacht ik.

Hoe zit het trouwens met de veiligheid in de Upper West Side, zo rond 77th Street? Is het te doen om daar 's avonds over straat te lopen? De risico's van Central Park gedurende de duistere uren zijn me bekend.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')