abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79200496
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:00 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben vorige week ook heel even in NY geweest, whoohooo.
Moest met spoed terug vanuit Curacao naar Nederland dus we vlogen via Miami en New York.
Ben er niet lang geweest, maar heb wel snel een sigaret voor Newark kunnen roken.
Newark is New Jersey
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:47:27 #152
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79201456
Toffe foto's van iedereen Krijg weer zin om een weekje heen te gaan.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_79202011
Wiehoe NYC, wat een mooie foto's allemaal!

Wij wilden eigenlijk de SATC tour doen maar hoor tegenstrijdige verhalen. We gaan nu zelf de SATC sites zoeken en bewonderen.

We gaan nog plaatsen reserveren in de Comedy Cellar, Mets gaan we gewoon naar stadion, Vrijheidsbeeld incl kroon is gereserveerd. Oh ik heb er zin in!

Tip van mijn collega is om bij de hotspots om 9 uur 's ochtends voor de deur te staan. Dan kan je meestal zo doorlopen. Ach slapen kan altijd nog...
pi_79209634
Ik ga zondag
-
pi_79217973
@ exode: nog tips voor je trip? want daar zit ik nog vol smacht op te wachten
what you see, is what you get!
pi_79219370
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:37 schreef christvs het volgende:
Even een geniaal New York filmpje hoor !

http://vimeo.com/9679622

Helaas niet te embedden, maar echt de moeite waard!
Heel vet
pi_79222335
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:32 schreef IV_Xample het volgende:
@ exode: nog tips voor je trip? want daar zit ik nog vol smacht op te wachten
Ons trakteren op Cosmopolitans

Nog steeds van alles aan het uitzoeken maar hier wat random tips van internet en ook het fok forum:

- Tv shows CBS bijwonen, 30 dagen vantevoren kan je tickets reserveren (gratis) http://www.tvtickets.com/
- Zeker gaan eten bij Spice Market in Meatpacking. Super mooi restaurant met heerlijk eten. Het lunchmenu is een echte aanrader en wie weet spot je er nog wat celebs…
- Cold Stone Creamery. Zelfgemaakt ijs op 42th street.. Klein winkeltje, loopt er zo voorbij maar ergggg lekker!
- Sushi samba, heerlijke sushi, Sex and the City is er opgenomen, mohitos zijn er ook aan te raden
- Lekkerste Cupcakes kan je halen bij:
Magnolia Bakery (ligt tussen Meatpacking District en Greenwhich Village in) leuk bakkerijtje met jaren 50 sfeertje.( Van SATC)

- 9 uur 's ochtends bij de hotspots zijn zoals The Rock
- Voor Broadway kaartjes niet naar de kiosk op Times Square gaan daar is het erg druk
- Ik kreeg nog een tip van mijn schoonzus: Bij een biologisch winkeltje kan je heerlijk eten 'afhalen' gezond en niet al te duur. Je kan bakjes volscheppen met allerlei verse dingen. Zal de naam nog even vragen.

Ik moet echt meer tijd in het uitzoeken gaan steken....
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:33:43 #158
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_79225384
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:35 schreef exode het volgende:
- Tv shows CBS bijwonen, 30 dagen vantevoren kan je tickets reserveren (gratis) http://www.tvtickets.com/
Lijkt me wel interessant zo'n CBS-show. Goede tip!

Ik ga binnen enkele weken alvast maar eens vliegtickets reserveren; voornamelijk voor retourvluchten vanaf Zaventem (Brussel) zijn de prijzen nog acceptabel te noemen (vliegdata 4-9 en 10-9), maar het is uiteraard de vraag of de ticketprijzen binnen de perken blijven op langere termijn. Zelfs mét annuleringsverzekering zijn nog totaalprijzen beneden de 500 euro mogelijk per persoon.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:49:03 #159
34586 kepler
No bounce, no play
pi_79226126
quote:

[..]

Ons trakteren op Cosmopolitans

Nog steeds van alles aan het uitzoeken maar hier wat random tips van internet en ook het fok forum:

- Zeker gaan eten bij Spice Market in Meatpacking. Super mooi restaurant met heerlijk eten. Het lunchmenu is een echte aanrader en wie weet spot je er nog wat celebs…
- Cold Stone Creamery. Zelfgemaakt ijs op 42th street.. Klein winkeltje, loopt er zo voorbij maar ergggg lekker!
- Sushi samba, heerlijke sushi, Sex and the City is er opgenomen, mohitos zijn er ook aan te raden
- Lekkerste Cupcakes kan je halen bij:
Magnolia Bakery (ligt tussen Meatpacking District en Greenwhich Village in) leuk bakkerijtje met jaren 50 sfeertje.( Van SATC)

- 9 uur 's ochtends bij de hotspots zijn zoals The Rock
- Voor Broadway kaartjes niet naar de kiosk op Times Square gaan daar is het erg druk
- Ik kreeg nog een tip van mijn schoonzus: Bij een biologisch winkeltje kan je heerlijk eten 'afhalen' gezond en niet al te duur. Je kan bakjes volscheppen met allerlei verse dingen. Zal de naam nog even vragen.

Ik moet echt meer tijd in het uitzoeken gaan steken....
Vergeet het niet op je af te laten komen Gewoon beetje rondlopen, leeuke dingen tegenkomen Niet alles proberen te regelen!
The line is a dot to you!
  ESF Reporter dinsdag 16 maart 2010 @ 20:52:22 #160
87554 Cee
Welluk?
pi_79226312
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:49 schreef kepler het volgende:

[..]

Vergeet het niet op je af te laten komen Gewoon beetje rondlopen, leeuke dingen tegenkomen Niet alles proberen te regelen!
Een van de beste tips. Inderdaad, laat het je overkomen! Overweldigen! Hunkeren naar meer! Je kan nooit alles in 1 keer doen, laat je af en toe eens leiden door impulsen, die zijn er genoeg. Maar ik kan me voorstellen dat je voor een first-time bezoeker een wat langer verlanglijstje hebt dan een recidivist.
pi_79230460
Bij 'The Rock' ben ik trouwens 2x geweest (2008 en 2010) midden op de dag en je kon zo doorlopen! Dus je hoeft daar niet vroeg te zijn. Uitzicht daar is prachig en veel mooier (en veeeeel rustiger) dan Empire State Building!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:02:57 #162
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79230727
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:58 schreef karoltje het volgende:
Bij 'The Rock' ben ik trouwens 2x geweest (2008 en 2010) midden op de dag en je kon zo doorlopen! Dus je hoeft daar niet vroeg te zijn. Uitzicht daar is prachig en veel mooier (en veeeeel rustiger) dan Empire State Building!
Inderdaad, The Rock was superrustig.
2000 light years from home
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:10:40 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_79231163
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:52 schreef Cee het volgende:

[..]

Een van de beste tips. Inderdaad, laat het je overkomen! Overweldigen! Hunkeren naar meer! Je kan nooit alles in 1 keer doen, laat je af en toe eens leiden door impulsen, die zijn er genoeg. Maar ik kan me voorstellen dat je voor een first-time bezoeker een wat langer verlanglijstje hebt dan een recidivist.
Ik ben al vier keer op bezoek geweest zonder echt verlanglijstje
pi_79232458
Tv shows CBS bijwonen, 30 dagen vantevoren kan je tickets reserveren (gratis) http://www.tvtickets.com/

jij geeft dit aan, maar alle locaties zijn in california? of ik moet heel scheel kijken (kan he, want het is al weer laat voor mij op de avond )
pi_79239328
Inderdaad.. Bijna al die shows die op die site staan worden in California opgenomen.

'The Rock' is Rockefeller Tower/Plaza neem ik aan?
Ga die maar eens op mijn to do lijst zetten....
  ESF Reporter woensdag 17 maart 2010 @ 07:42:24 #166
87554 Cee
Welluk?
pi_79240827
Misschien kan je stand-by voor Saturday Night Live proberen? Of de (niet-live) opnames van de SNL Weekend Update, als die nog worden gemaakt tenminste. En ik ken iemand die midden op straat werd aangesproken met de vraag of hij naar Letterman wilde. Tuurlijk zei hij ja, en later die dag zat ie bij de opnames.
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:07:36 #167
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79242427
Sushi Samba, ook een keer geweest. Wisten totaal niet wat het was maar het smaakte goed!
Daarna zijn we er tegenover nog in een cafe gaan zitten, weet ff de naam niet meer maar daar zaten me een paar mooie vrouwen!
pi_79245307
Exode, vond je die cupcakes echt zo vreselijk speciaal? Manhattan staat vol met leuke kleine bakkertjes (in Brooklyn heb je er ook heel veel) met verrukkelijke baksels. De enige reden waarom er bij Magnolia een rij van een half uur staat, is omdat het in SatC voorkwam. En die cupcakes zijn werkelijkwaar onbeschoft duur

De supermarkt die je bedoelt, is denk ik Whole Foods Market, o.a. aan Columbus Circle (ook leuk als je gaat picknicken in het park).
pi_79246026
quote:

[..]

Waarschijnlijk bedoelt ze de Wholefoods. Een keten van biologische supermarkten, die inderdaad enorm goeie afhaal hebben. Niet enorm goedkoop, maar wel lekker.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79246200
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:38 schreef ColdFeet het volgende:
Exode, vond je die cupcakes echt zo vreselijk speciaal? Manhattan staat vol met leuke kleine bakkertjes (in Brooklyn heb je er ook heel veel) met verrukkelijke baksels. De enige reden waarom er bij Magnolia een rij van een half uur staat, is omdat het in SatC voorkwam. En die cupcakes zijn werkelijkwaar onbeschoft duur

De supermarkt die je bedoelt, is denk ik Whole Foods Market, o.a. aan Columbus Circle (ook leuk als je gaat picknicken in het park).
Ach kom. Ik ben tijdens m'n week in New York twee keer bij Magnolia's Bakery geweest en was beide keren direct aan de beurt (ben bij die naast Rockefeller Center en bij die op Columbus geweest). Cupcakes kostten wat, een dollar of 2,5 à 3. Pin me daar niet op vast, maar ik weet nog wel dat ik verbaasd was dat het zo weinig was, na alle verhalen over hoe overpriced ze wel niet zouden zijn. Ik zeg niet dat je per sé naar Magnolia's moet voor de lekkerste cupcakes, want er zijn inderdaad veel meer van zulk soort zaakjes, maar om het helemaal af te schrijven gaat me ook wat te ver. Ik heb namelijk wel genoten van de red velvet cupcakes.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_79246644
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:01 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ach kom. Ik ben tijdens m'n week in New York twee keer bij Magnolia's Bakery geweest en was beide keren direct aan de beurt (ben bij die naast Rockefeller Center en bij die op Columbus geweest). Cupcakes kostten wat, een dollar of 2,5 à 3. Pin me daar niet op vast, maar ik weet nog wel dat ik verbaasd was dat het zo weinig was, na alle verhalen over hoe overpriced ze wel niet zouden zijn. Ik zeg niet dat je per sé naar Magnolia's moet voor de lekkerste cupcakes, want er zijn inderdaad veel meer van zulk soort zaakjes, maar om het helemaal af te schrijven gaat me ook wat te ver. Ik heb namelijk wel genoten van de red velvet cupcakes.
Ik wist dat jij enthousiast was Afijn, misschien kwamen wij op het verkeerde moment langsgelopen, maar op zaterdagmiddag stond er een rij van een meter of 20.

Bleecker Street an sich vond ik trouwens wel echt fantastisch The place to be om veel teveel geld uit te geven
pi_79257341
Wat een reacties, leuk!

Cupcakes, ik lik nu mijn vingers al af...hihi. We zien wel even hoe groot de rij is. Ik kreeg ook Crumble Bakery als tip.

Whole food inderdaad! *meteen noteren*

Ga het zeker allemaal op me af laten komen. Ik ben altijd wel van het regelen maar meer omdat ik bang ben dingen niet te zien of te missen....We gaan afgezien van Comedy Cellar niets meer reserveren.

Mijn schoonzus en haar man gaan 9 mei naar NY en we hebben dus 2 dagen overlap, zij zijn al eerder geweest en zitten ongetwijfeld ook vol tips en trics.
pi_79262829
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:02 schreef exode het volgende:
Wiehoe NYC, wat een mooie foto's allemaal!

Wij wilden eigenlijk de SATC tour doen maar hoor tegenstrijdige verhalen. We gaan nu zelf de SATC sites zoeken en bewonderen.
http://www.buddakannyc.com/
Het rehearsel dinner van de film is er opgenomen en het eten is er heerlijk (ik ben er geweest voordat het in de film zat dus onbevooroordeeld .
pi_79275574
tvp

Eind april komt dichterbij!!
pi_79300076
Iemand hier al eens gebruik gemaakt van de new york explorer pass? en uit kan leggen hoe dat werkt?
"Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite me te vergissen
pi_79307341
Hmmmm het kriebelt nu al weer! Gaat nu alleen wel weer een tijdje duren voordat ik weer ga... dan maar genieten van de prachtige foto's in dit topic!
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:58:22 #177
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_79308515
even een vraagje tussendoor. Moet je het online formulier van ESTA bij elk bezoek opnieuw invullen? Ik ben vorig jaar naar NYC geweest, en binnen een maandje weer
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_79314786
je kan online checken met je code oftie nog geldig is, de mijne is volgens mij 1 of 2 jaar geldig en die heb ik vorige maand ingevuld online
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:09:50 #179
97643 misteriks
pi_79315326
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:59 schreef IV_Xample het volgende:
je kan online checken met je code oftie nog geldig is, de mijne is volgens mij 1 of 2 jaar geldig en die heb ik vorige maand ingevuld online
inderdaad! heb me ondertussen een beetje ingelezen; en die ESTA-goedkeuring is 2 jaar geldig (of tot het moment dat je paspoort geldig is als die eerder dan dat moment vervalt). Ben ondertussen dat nummer en die aanvraag kwijtgespeeld in mijn mailbox...
Ik weet nog dat toen (augustus2009) gevraagd werd om het document af te printen; hoewel het bij de grenscontrole me op geen enkele moment gevraagd is. Kan ik nu volgende maand zonder poespas opnieuw m'n vlucht nemen (zonder fysiek bewijs van m'n toelating), of is het beter dat ik die hele handel opnieuw invul ?
ik weet het, ben 'n meester in efficiente luiheid

[ Bericht 0% gewijzigd door misteriks op 18-03-2010 22:17:11 ]
pi_79321918
Baal er toch van dat het volgende week een stuk minder lekker weer is (12-14 graden en regen) dan nu (18-22 graden en stralende zon)...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:59:26 #181
67174 Dos37
Come on Twente
pi_79328221
Laatst 2 mooie docu's gezien over New York

Prehistoric: New York (Discovery Channel HD)
NYC Inside Out: Transportation (Discovery Channel HD)

Zijn nog wel online te vinden
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:59:42 #182
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_79358073
Ik zit eraan te denken om dit jaar ook een weekje naar New York te gaan, misschien alleen als ik niemand mee kan krijgen. Maar nu hoorde ik van een collega dat hij ipv een hotel een appartement van een particulier had gehuurd. Schijnt een stuk goedkoper te zijn dan een hotelkamer, alleen het vereist wel wat zoek-werk. Heeft iemand hier ervaring mee? En op wat voor bedrag moet ik ongeveer rekenen voor een weekje New York?
It's about being boss, not being the boss...
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:52:43 #183
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_79376711
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:19 schreef DUK het volgende:
Baal er toch van dat het volgende week een stuk minder lekker weer is (12-14 graden en regen) dan nu (18-22 graden en stralende zon)...
Vooral in de (vroege) lentemaanden is het weerbeeld in New York City zeer variabel; mijn eerste dag in New York op 18 april vorig jaar werdt gekenmerkt door redelijk wat zonneschijn en kwikstanden tot 26 graden, twee dagen later regende het echter flink met temperaturen rond slechts 11 graden. Ook daar roert maart zijn staart, maar dan nog wat harder.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:59:13 #184
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79376943
Eind april 2009 was het 33 graden, een dag later was het 16 graden.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 17:24:06 #185
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_79377816
Hmmm ja, in de laatste aprildecade van 2009 inderdaad al drie dagen met temperaturen boven de 30 graden. Dat halen wij hier in NL vaak niet in een hele zomer. Voor Manhattan kunnen er nog wel een graad of 5 bij opgeteld worden wegens stadseffect.
pi_79378864
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:31 schreef IV_Xample het volgende:
Tv shows CBS bijwonen, 30 dagen vantevoren kan je tickets reserveren (gratis) http://www.tvtickets.com/

jij geeft dit aan, maar alle locaties zijn in california? of ik moet heel scheel kijken (kan he, want het is al weer laat voor mij op de avond )
Probeer NBC, zit in rockefeller center.
http://www.nbc.com/tickets

Ben zelf bij Late Night with Jimmy Fallon geweest.
http://www.latenightwithjimmyfallon.com/
Heb m nog een high five gegeven

Kaartje gekregen tijdens de NBC studio tour. Oa in de set van SNL geweest.
http://www.nbcuniversalstore.com/?v=nbc_tours_nbc-studio-tour
pi_79409447
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bedoelt ze de Wholefoods. Een keten van biologische supermarkten, die inderdaad enorm goeie afhaal hebben. Niet enorm goedkoop, maar wel lekker.
Ik vond de Whole Foods echt heerlijk. Hebben vorig jaar september bijna elke avond bij de WFM op Union Square gegeten. Lekker je bakje volscheppen en dan boven aan het raam lekker oppeuzelen...

En niet te vergeten: daarna lekker uitbuiken bij Barnes & Nobles...
pi_79410567
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:43 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik vond de Whole Foods echt heerlijk. Hebben vorig jaar september bijna elke avond bij de WFM op Union Square gegeten. Lekker je bakje volscheppen en dan boven aan het raam lekker oppeuzelen...

En niet te vergeten: daarna lekker uitbuiken bij Barnes & Nobles...
Oh, je kunt daar ook gewoon gaan zitten om te eten? Klinkt goed! Is het ook goed betaalbaar?
pi_79411509
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:19 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Oh, je kunt daar ook gewoon gaan zitten om te eten? Klinkt goed! Is het ook goed betaalbaar?
Op Union Square had je beneden een soort supermarkt, met achterin een La Place-achtig gebeuren, waar je dus de lekkerste dingen kunt opscheppen of laten bereiden. Daarna even een paar minuutjes in de rij wachten om af te rekenen en dan naar boven, waar je het zit-/eetgedeelte hebt. Nogmaals, tafeltjes aan het raam zijn aan te raden

Of het betaalbaar is? Ik vond het in elk geval niet duur, maar ik heb er zo vaak gegeten 's avonds, dat ik nauwelijks vergelijkingsmateriaal heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fargo op 21-03-2010 17:51:42 ]
pi_79437311
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:16 schreef Der_Onkel het volgende:

[..]

Newark is New Jersey
Van de wiki:

Algemene informatie
Opgericht 1 oktober 1928
Type Publiek
Eigenaar Port Authority of New York and New Jersey
Plaats New York
Hoogte 5 m

pi_79440180
Ik wil graag naar het vrijheidsbeeld, maar dat is nu al uitverkocht voor eind april/begin mei! Erg balen, is er een kans dat er tussendoor nog kaarten vrij komen, of wordt dit gewoon pech?
pi_79441243
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:50 schreef Everlong het volgende:
Ik wil graag naar het vrijheidsbeeld, maar dat is nu al uitverkocht voor eind april/begin mei! Erg balen, is er een kans dat er tussendoor nog kaarten vrij komen, of wordt dit gewoon pech?
Bedoel je met crown tickets? Weinig kans dat die nog vrij komen, maar volgens mij kun je 's morgens vroeg nog proberen? Gewone tickets zijn altijd te krijgen . Daarnaast heb je ook nog tickets met monument acces, mag je niet de kroon in, maar wel het beeld zelf (zit een museum en een viewing deck in).
pi_79441586
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:28 schreef christvs het volgende:

[..]

Bedoel je met crown tickets? Weinig kans dat die nog vrij komen, maar volgens mij kun je 's morgens vroeg nog proberen? Gewone tickets zijn altijd te krijgen . Daarnaast heb je ook nog tickets met monument acces, mag je niet de kroon in, maar wel het beeld zelf (zit een museum en een viewing deck in).
Ja, ik wilde graag crown tickets inderdaad. Maar bedankt voor de tip, dan maar een ochtendbezoekje
  Eindredactie Games maandag 22 maart 2010 @ 11:49:35 #194
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_79441867
Tvp, awesome topic. Ga eind juni een week naar NYC .
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_79443802
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:40 schreef Everlong het volgende:

[..]

Ja, ik wilde graag crown tickets inderdaad. Maar bedankt voor de tip, dan maar een ochtendbezoekje
Met monument pass is het sowieso la de moeite waard hoor! Vorig jaar April was de kroon nog gesloten, toen had ik alleen monument. Museumpje is erg leuk, en het uitzicht op de voet is ook leuk . Ellis Island is btw ook heel interessant! Zeker niet overslaan .
pi_79452596
Ik heb tickets gereserveerd voor Good Morning America, cool! Ben zelf niet zo bekend met die show, maar volgens mij is het daar de bedoeling om op te vallen in het publiek. Er wordt gestimuleerd om kleurrijke borden mee te nemen, en het publiek moet staan. Iemand meer info, tips? Zal ik 'n Nederlandse vlag meenemen ?
pi_79454245
Het is ook heeeerlijk eten bij Cosi! Is een keten die je her en der in de stad kunt vinden. Heerlijke verse salades, soepen en broodjes yum!!
pi_79454632
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:15 schreef karoltje het volgende:
Het is ook heeeerlijk eten bij Cosi! Is een keten die je her en der in de stad kunt vinden. Heerlijke verse salades, soepen en broodjes yum!!
Ziet er goed uit, onthouden voor midden Juni.

Blijf er ongeveer een week, via een spotprijs het indigo hotel kunnen regelen.
pi_79497418
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:38 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Van de wiki:

Algemene informatie
Opgericht 1 oktober 1928
Type Publiek
Eigenaar Port Authority of New York and New Jersey
Plaats New York
Hoogte 5 m

Tsjah, wikipedia..... Newark ligt écht in New Jersey. Ten oosten van manhattan ligt direct New Jersey, en dus ook Newark. 100% sure.
pi_79524380
Ik ga eind april 9 dagen naar New York. Ik kom er net achter dat ik dan eindelijk weer Vanilla Coke kan drinken
pi_79529147
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:50 schreef Everlong het volgende:
crown access is populair, maar je kunt gewoon op de bonnefooi 's morgens rond een uur of 9 heen gaan hebben wij gedaan. Er stond een bord bij de kassa's dat de crown tickets uitverkocht waren (waarschijnlijk allemaal via internet verkocht) maar dat vonden wij niet zo boeiend en konden gewoon een kaartje kopen voor toegang tot beide eilanden (liberty park en ellis island)
pi_79530475
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:38 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

crown access is populair, maar je kunt gewoon op de bonnefooi 's morgens rond een uur of 9 heen gaan hebben wij gedaan. Er stond een bord bij de kassa's dat de crown tickets uitverkocht waren (waarschijnlijk allemaal via internet verkocht) maar dat vonden wij niet zo boeiend en konden gewoon een kaartje kopen voor toegang tot beide eilanden (liberty park en ellis island)
Wat is er dan boeiend aan op liberty island rondlopen ? Ellis Island is sowieso leuk, maar zonder minstens monument acces is het wasted time vind ik .
pi_79531676
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:13 schreef christvs het volgende:

[..]

Wat is er dan boeiend aan op liberty island rondlopen ? Ellis Island is sowieso leuk, maar zonder minstens monument acces is het wasted time vind ik .
Meningen verschillen
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:20:36 #204
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_79532953
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:59 schreef T3rr0r het volgende:
Ik zit eraan te denken om dit jaar ook een weekje naar New York te gaan, misschien alleen als ik niemand mee kan krijgen. Maar nu hoorde ik van een collega dat hij ipv een hotel een appartement van een particulier had gehuurd. Schijnt een stuk goedkoper te zijn dan een hotelkamer, alleen het vereist wel wat zoek-werk. Heeft iemand hier ervaring mee? En op wat voor bedrag moet ik ongeveer rekenen voor een weekje New York?
Samen met drie vrienden heb ik dit vorig jaar gedaan. Op internet een betrouwbaar particulier adresje gezocht en vervolgens geboekt. Veel goedkoper dan een hotel was het overigens niet (scheelt ook dat we er rond kerst en oud&nieuw zaten), maar wij vonden het wel om gewoon zelf de vrijheid te hebben om te doen wat we maar wilden in het appartement.

Prijzen voor particulier zitten zijn natuurlijk wel erg verschillend. Zit je bij een particulier in Harlem dan kan het volgens mij al wel van 40 dollar per dag ofzo. Wij zaten downtown en dat was geloof ik 400 dollar per dag met z'n vieren.
The more debt, the better
pi_79567854
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:20 schreef flyguy het volgende:

[..]

. Veel goedkoper dan een hotel was het overigens niet (scheelt ook dat we er rond kerst en oud&nieuw zaten), maar wij vonden het wel om gewoon zelf de vrijheid te hebben om te doen wat we maar wilden in het appartement..
En die vrijheid heb je in een hotel niet...?

Houd er wel rekening mee overigens dat het (naar ik meen) illegaal is in NYC om een appartement te verhuren voor minder dan 30 dagen.. Kans om gesnapt te worden is waarschijnlijk klein, maar toch.. het is een risicootje .
pi_79568350
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:13 schreef christvs het volgende:

[..]

Paar jaar geleden ook op liberty island geweest zonder monument ticket en vond het wel leuk om daar rond te lopen, kan je ook rustig op de foto met het vrijheidsbeeld. Je moet dan wel vroeg gaan omdat het in de loop van de dag erg druk wordt om weer op de boot te komen. Eind april ben ik weer NY en heb half februari tickets voor de kroon gekocht
pi_79571266
Hebben mensen nog tips met betrekking tot 'Nederlandse' bezienswaardigheden in NYC ? Bijvoorbeeld St Mark's church in the bowery .
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:04:50 #208
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_79571385
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:31 schreef elsterno het volgende:

[..]

En die vrijheid heb je in een hotel niet...?

Houd er wel rekening mee overigens dat het (naar ik meen) illegaal is in NYC om een appartement te verhuren voor minder dan 30 dagen.. Kans om gesnapt te worden is waarschijnlijk klein, maar toch.. het is een risicootje .
In een hotel kan je niet om vier uur 's nachts nog flink door feesten
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:07:29 #209
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_79571458
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:00 schreef Der_Onkel het volgende:
Hebben mensen nog tips met betrekking tot 'Nederlandse' bezienswaardigheden in NYC ? Bijvoorbeeld St Mark's church in the bowery .
Op Broadstreet vlak bij Walstreet ligt een plakkaat voor Beatrix, in Battery Park staat een monument voor de Nederlandse oprichters van NY, door Downtown is een route aangegeven langs het oude Nieuw-Amsterdam en een paar maand geleden was er nog een expositie in de Liberary van NY over 400 jaar NY, maar weet niet of die er nog steet is.
pi_79571544
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:07 schreef flyguy het volgende:

[..]

Op Broadstreet vlak bij Walstreet ligt een plakkaat voor Beatrix, in Battery Park staat een monument voor de Nederlandse oprichters van NY, door Downtown is een route aangegeven langs het oude Nieuw-Amsterdam en een paar maand geleden was er nog een expositie in de Liberary van NY over 400 jaar NY, maar weet niet of die er nog steet is.
Oja Battery Park, dat is die vlaggenmast toch? Waar bassie & adriaan waren. Toch nog wat geleerd van die clown en die acrobaat!
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:44:36 #211
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79572767

Nederlandse geveltjes .
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:52:14 #212
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79573044
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:44 schreef Merkie het volgende:
[ afbeelding ]

Nederlandse geveltjes .
Toevallig bij John Street in de buurt?
pi_79600048
Nieuwe tips :

www.bluestockings.com
172 ALLEN STREET
Hier worden 'radical books' verkocht. Je vindt er alles over homoseksualiteit, transgender, kapitalisme, racisme en feminisme. Maar ook Indie-stripverhalen en andere exotische boekjes. Je kunt er theedrinken (bio/vega/fairtrade) discussieren met de radicals en maffe cadeautjes kopen

http://nymag.com/shopping/articles/sb/?f=shop-sub-bargains

www.katzdeli.com
205 EAST HOUSTON STREET
Wil je de beroemde scene uit 'When Harry met Sally' een keer nadoen, dan moet je bij Katz's zijn, waar Sally de boel zo overtuigend fakete. Voor het beste broodje pastrami on rye van de stad ($14.45) moet je hier ook zijn. Een New yorks instituut sinds 1888

Remedy diner
245 EAST HOUSTON STREET
Goede plek voor banana pancakes, milkshakes, yam-fries en taarten. 24 uur open, 7 dagen per week. Uitgebreid ontbijten met eindeloos veel koffie kost $8. Zaterdagnacht zit het vol met hongerige party people, die worden opgevolgd door families die er op zondag uitgebreid ontbijten.

www.wholefoodsmarket.com
95 EAST HOUSTON STREET
Te gekke supermarkt met een enorm aanbod biologisch en lokaal geproduceerd voedsel. Alles ziet er heerlijk uit. Met tassen vol sapjes, zelfgemaakte pindakaas, vers fruit en bevroren sojabonen ga je de deur weer uit. Of kies iets uit het grote buffet en eet dat op je hotelkamer. Ter plekke opeten kan ook. Boven staan lange tafels met uitzicht op NY

www.russanddaughters.com
179 EAST HOUSTON STREET
Voor de beste bagels met zalm ($8) Deze joodse deli bestaat al sinds 1914. Aan de muren hangen schilderijen van alle eigenaards. De specialiteit is vis, maar je vindt er ook lekkere en mooie chocolaatjes en gedroogd fruit

www.landmarktheatres.com
Een echte Amerikaanse bioscoop. voor grote en minder grote films. Absolute aanrader zijn de midnight movies. Om middernacht op vrijdag en zaterdag zie je klassiekers als 'Ghostbusters', 'Beetlejuice', 'The Wiz' en 'The Godfather'. Smokkel wat bier mee, koop een grote bak popcorn en blijf wakker
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:21:55 #214
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79606681
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:52 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Toevallig bij John Street in de buurt?
Geen idee, het was vlakbij Wall Street .
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:29:50 #215
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79606998
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:21 schreef Merkie het volgende:

[..]

Geen idee, het was vlakbij Wall Street .
John Street is om de hoek

Vriendinnetje van me woonde op Fulton St. en das ook heel dichtbij Wall St. vandaar dat ik het herken
  dinsdag 30 maart 2010 @ 00:15:11 #216
22273 Dizer
Save the beard!
pi_79732235
Yeaaaaah!!!! Juni weer naar NYC!!! Dit keer 9 dagen . Waarom zoveel? Omdat ik meer wil ontdekken!!!! En ik geloof er heilig in na 4x NYC ik nog steeds andere dingen kan ontdekken !

Dit keer volledig nieuw voor mij zal zijn Meatpacking District!
Friends don't let friends remain beardless...
  dinsdag 30 maart 2010 @ 00:29:26 #217
22273 Dizer
Save the beard!
pi_79732647
Wie heeft die quote over Tanjune in de OP gezet?
Ik ben erg benieuwd naar de kledingdracht daar... Is het strak in pak of spijkerbroeknejes?
pi_79733026
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:29 schreef Dizer het volgende:
Wie heeft die quote over Tanjune in de OP gezet?
Ik ben erg benieuwd naar de kledingdracht daar... Is het strak in pak of spijkerbroeknejes?
Spijkerbroek netjes werkt prima.
pi_79733256
Lang getwijfeld maar toch even vragen: het is niet dat ik dit uit luiheid vraag, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben van plan in juli als onderdeel van een trip door de USA en Canada naar NY te gaan. Overige accommodaties heb ik al, behalve NY. Heeft iemand tips voor een hostel in NY? 8 pers dorm vind ik prima, wel het liefst gemengd. Qua locatie; ik heb niet echt een duidelijke voorkeur, als het maar, zoals elke toerist wilt, niet te ver 'van alles' af is. Goed, iemand die uit ervaring kan zeggen; ja, dat is mij bevallen? Ik hoop het!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 00:55:31 #220
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79733299
Candy Hostel, was erg goedkoop ($130 voor een week ofzo ) en mij prima bevallen. Zit aan de Upper West Side, vlakbij de metro. Prima locatie imho.
pi_79733407
Ik moet ook nog gaan, maar na een tijdje onderzoek ben ik bij de volgende 2 hostels uitgekomen; LHostel en Cafe 202. Ik wil graag iets schoons hebben en volgens verschillende review sites, waaronder booking.com, is The LHostel erg schoon! En ook niet heel erg duur Dus voor mij gaat het waarschijnlijk één van die twee worden.

Na twijfel ga ik denk ik wel een New York Pass kopen, was een beetje bang dat het voor mij misschien het geld niet waard is. Maar als ik lees wat er allemaal mee kan, moet ik het geld er wel uit halen.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 01:14:44 #222
22273 Dizer
Save the beard!
pi_79733614
Weet iemand trouwens waar die grote kermis is?
pi_79734538
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 01:14 schreef Dizer het volgende:
Weet iemand trouwens waar die grote kermis is?
Coney Island?
full stops and exclamation marks
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:48:49 #224
246373 Idler
Simplicity!
pi_79753981
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:53 schreef Coastertommm het volgende:
Lang getwijfeld maar toch even vragen: het is niet dat ik dit uit luiheid vraag, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben van plan in juli als onderdeel van een trip door de USA en Canada naar NY te gaan. Overige accommodaties heb ik al, behalve NY. Heeft iemand tips voor een hostel in NY? 8 pers dorm vind ik prima, wel het liefst gemengd. Qua locatie; ik heb niet echt een duidelijke voorkeur, als het maar, zoals elke toerist wilt, niet te ver 'van alles' af is. Goed, iemand die uit ervaring kan zeggen; ja, dat is mij bevallen? Ik hoop het!
Zelf goede ervaring met: http://www.villageinnhostel.com/

Goede verhalen gehoord over: http://www.hinewyork.org/
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:46:27 #225
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_79758786
Vandaag net uitgevonden dat mn hostel ineens dicht is (Facebook pagina was weg, na verdere research kwam ik erachter dat ie volledig dicht was) zonder dat ze het mij verteld hebben. Moet ik weer wat anders zoeken, zucht. Het aanbod in de gebieden waar ik wil zitten is niet echt breed, zal denk ik maar moeten inleveren qua locatie.

Village Inn kwam ik toen ook tegen maar die hebben wat gezeik met de stad (wordt nu voor de rechter uitgevochten) en het is nog niet bekend wanneer ze weer open gaan.
Goed dat ik er ben.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:47:35 #226
22273 Dizer
Save the beard!
pi_79758844
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 04:17 schreef krioro het volgende:

[..]

Coney Island?
Ha dat is hem... weet iemand of het wat is?
pi_79759653
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:47 schreef Dizer het volgende:

[..]

Zelf ben ik er (nog) niet geweest, maar het lijkt me wel leuk om eens te zien, gewoon omdat ik de setting mooi vind. Volgens wikipedia is het niet meer wat het geweest is though.
quote:
Between about 1880 and World War II, Coney Island was the largest amusement area in the United States, attracting several million visitors per year. At its height it contained three competing major amusement parks, Luna Park, Dreamland, and Steeplechase Park, as well as many independent amusements.

Today the major parks are the late Astroland,which closed in late 2008, Deno's Wonder Wheel Amusement Park (a successful family owned park with over 20 rides located directly on the Boardwalk), 12th Street Amusements, and Kiddie Park. Also, the Eldorado arcade has its own indoor bumper car ride. The Zipper and Spider on 12th Street were closed permanently on September 4, 2007 and dismantling begun, after its owner lost his lease. They are to be reassembled at an amusement park in Honduras. Astroland closed September 7, 2008.
full stops and exclamation marks
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:06:29 #228
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_79759735
Nog 44 dagen.

Zit overigens nog steeds op onze Yankees - Red Sox tickets te wachten. Besteld via RazorGator... Duurt me iets te lang.

Iemand ervaring met de levertijd van MLB tickets via dat kanaal?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:09:23 #229
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_79759864
quote:

[..]

Het is nog steeds wel leuk om te zien, wel een uurtje in de metro vanuit Manhattan. Als je er in de zomer bent misschien ook een wedstrijdje van de Brooklyn Cyclones meepakken (Minor League baseball). Het gebied erbuiten is niet echt aan te raden, dus als je gaat ga je vooral voor de kermis, het strand en de boardwalk.
Goed dat ik er ben.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:15:15 #230
34586 kepler
No bounce, no play
pi_79760177
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:53 schreef Coastertommm het volgende:

Ik zat afgelopen keer hier:

http://www.wanderersinn.com/west/index.asp

Prima lokatie en 24hr receptie

Voor 1 nacht was het echt prima, lekker goedkoop en goed te bereiken met de metro (op loopafstand van Central Park)
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:25:05 #231
246373 Idler
Simplicity!
pi_79760705
quote:

[..]

Wel leuk om even een kijkje te nemen als je even tijd over hebt, het is best een eindje rijden met de metro. Ik kan me voorstellen dat het er in de zomer erg leuk is. Ik was er in de herfst, toen zag het er allemaal nogal verpauperd uit.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:32:53 #232
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_79764522
Uiteindelijk maar een bed in het Chelsea International Hostel geboekt. Goed betaalbaar, niet echt de buurt die ik wilde maar ik maak er wel wat van.
Goed dat ik er ben.
pi_79773047
Hier ga ik alle informatie in mij opzuigen. *sponst
Daarna ga ik hardlopen in Central Park.
Go hard or go home
pi_79773105
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 00:31 schreef Noek het volgende:
Hier ga ik alle informatie in mij opzuigen. *sponst
Daarna ga ik hardlopen in Central Park.
Oh, dat vond ik echt heel tof Zeker op doordeweekse ochtenden is het superrustig. En het uitzicht op de omliggende gebouwen is geweldig
pi_79773207
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 00:33 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh, dat vond ik echt heel tof Zeker op doordeweekse ochtenden is het superrustig. En het uitzicht op de omliggende gebouwen is geweldig
Oh, ik wil dat ook! Dan ga ik me vast on top of the world voelen. Ik schiet wel wat zwervers of duiven aan die me moeten fotograferen want dat moet een Kodak moment worden want ik wil dat al zo lang.

Maar goed, eerst tickets en verblijf.
Go hard or go home
  woensdag 31 maart 2010 @ 00:39:03 #236
97643 misteriks
pi_79773245
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 00:33 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

agree ! m'n leukste foto's zijn vanuit Central Park genomen... Of ik helemaal naar NYC moet om te gaan joggen, tja, les gouts et les couleurs, ieder z'n smaak , dus
pi_79773259
Ik heb er geen foto's van - mijn Meneer was te lui om uit z'n nest te komen en mee te gaan
Ik vond zelf het rondje om het reservoir het leukst, geloof ik. Lekker pad! Is ongeveer 2,5 km. En op zaterdag en zondag rijden er geen auto's in het park, dan kun je ook ruim 10 km asfalt doen.
  woensdag 31 maart 2010 @ 00:42:59 #238
16245 CarOnline
met lange O
pi_79773331
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 00:37 schreef Noek het volgende:

[..]

Oh, ik wil dat ook! Dan ga ik me vast on top of the world voelen. Ik schiet wel wat zwervers of duiven aan die me moeten fotograferen want dat moet een Kodak moment worden want ik wil dat al zo lang.

Maar goed, eerst tickets en verblijf.
Euh ja, of ik maak even een foto van je, muts!

Zin in! Maar goed, eerst tickets en verblijf.
En geld
Screw them.
We're going home.
  woensdag 31 maart 2010 @ 00:43:23 #239
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79773342
Ik ben helemaal niet in Central Park geweest .
  woensdag 31 maart 2010 @ 00:46:05 #240
97643 misteriks
pi_79773395
Heeft iemand leuke tips voor Harlem en Brooklyn of nog iets helemaal anders (ik zou zoooo graag eens naar the bronx gaan, maar kan er mijn vriendin niet van overtuigen )? Heb het gevoel dat ik ondertussen wel eens verder dan Manhatten wil gaan kijken...
binnen een dikke 3 weken ben ik er weer; aftellen geblazen
pi_79773444
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 00:43 schreef Merkie het volgende:
Ik na iets van 20 weken New York (in 6 trips) ook niet
pi_79773675
Oooh, ik wil ook hardlopen in Central Park! Alleen zit m'n hotel niet echt in de buurt. Is daar mogelijkheid om spullen in een kluisje te doen ofzo? Zal er met de metro naartoe moeten en dan is het wel relaxed om wat kleren bij me te hebben om niet in een bezweet hardloopoutfit in de metro terug te hoeven.
  woensdag 31 maart 2010 @ 01:32:57 #243
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79774234
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 00:58 schreef Tourniquet het volgende:
Oooh, ik wil ook hardlopen in Central Park! Alleen zit m'n hotel niet echt in de buurt. Is daar mogelijkheid om spullen in een kluisje te doen ofzo? Zal er met de metro naartoe moeten en dan is het wel relaxed om wat kleren bij me te hebben om niet in een bezweet hardloopoutfit in de metro terug te hoeven.
Gewoon in bezwete kleding lekker in de metro zitten joh, is baas .
pi_79776316
Misteriks, Bronx Zoo? Er is ook gewoon niet zoveel te zien in The Bronx (vond ik van Queens trouwens ook), het is echt een woonwijk en niet een heel goede Harlem heeft nog wel echt veel bezienswaardigheden en historische gebouwen.

Ik ben trouwens ook gewoon in mijn hardloopkloffie de metro ingegaan, wel zo makkelijk! Misschien wel handig om het spitsuur een beetje te vermijden?
  woensdag 31 maart 2010 @ 08:50:56 #245
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_79776415
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:45 schreef ColdFeet het volgende:
Misteriks, Bronx Zoo? Er is ook gewoon niet zoveel te zien in The Bronx (vond ik van Queens trouwens ook), het is echt een woonwijk en niet een heel goede Harlem heeft nog wel echt veel bezienswaardigheden en historische gebouwen.

Ik vond Queens juist een van de hoogtepunten van mijn trip naar NY, maar persoonlijk ga ik ook niet alleen naar een stad voor de "bezienswaardigheden". Vond het in Queens briljant om van Flushing terug naar Manhattan te gaan en ondertussen ál die verschillende wijken tegen te komen, overal te stoppen voor een drankje of een hapje en de sfeer op straat te proeven. Haal ik meer uit dan een Zoo ofzo..
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_79776470
Ach ja, misschien is de vergelijking wat krom; Queens vond ik ook wel echt leuk, het heeft zeker sfeer. Misschien leuk om per fiets te verkennen! En dat zou ik bij The Bronx toch niet zo snel doen, dat ademt wel echt 'slechte wijk' uit (of misschien heb ik alleen het slechte deel gezien).
pi_79790534
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:54 schreef ColdFeet het volgende:
Ach ja, misschien is de vergelijking wat krom; Queens vond ik ook wel echt leuk, het heeft zeker sfeer. Misschien leuk om per fiets te verkennen! En dat zou ik bij The Bronx toch niet zo snel doen, dat ademt wel echt 'slechte wijk' uit (of misschien heb ik alleen het slechte deel gezien).
in The Bronx wonen 1,4 miljoen mensen, je kan het dus meer een stad noemen. En net als elke grote stad heeft het zijn goede en slechte buurten. Over het algemeen is het redelijk veilig, er zijn natuurlijk wel meer slechte wijken dan normaal maar al bemoei je je met je eigen zaken en al loop je niet met honderden dollars en diamanten ringen te flashen dan komt alles wel goed denk ik. Harlem is trouwens ook aan te raden (125th st.) wel leuke winkels daar (voor de footlocker).
baas
pi_79792769
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 00:43 schreef Merkie het volgende:
Heb het wel gezien maar dat kwam omdat we naar de Apple Store gingen
pi_79793812

mijn Central Park foto's

HEEERLIJK!!
Be brave. Be kind.
pi_79929788
Heb er zin in
Nog 17 dagen yay !!! Hoop dat het weer een beetje meevalt
pi_80027972
Over twee weken vlieg ik naar New York en wordt op JFK opgewacht door vrienden, nu is het de bedoeling die vrienden te verrassen. Ik ben daarom benieuwd of er mensen bekend zijn met JFK en weten wanneer mensen die daar reeds staan te wachten de aangekomen passagiers zien? Is het bijvoorbeeld zoals op schiphol dat mensen de bagageband al kunnen zien of is het allemaal afgeschermd? Hoop eigenlijk dat alles afgeschermd is zodat de verrassing gaat lukken.

Erg veel zin in!
  woensdag 7 april 2010 @ 00:33:03 #252
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_80028273
Ik had overigens zelf van mijn NY-foto's een wallpaper gemaakt, als iemand anders dan ikzelf er ook interesse in heeft wil ik hem wel in verschillende resoluties posten .

pi_80031061
quote:
Op woensdag 7 april 2010 00:22 schreef mouzzer het volgende:
Over twee weken vlieg ik naar New York en wordt op JFK opgewacht door vrienden, nu is het de bedoeling die vrienden te verrassen. Ik ben daarom benieuwd of er mensen bekend zijn met JFK en weten wanneer mensen die daar reeds staan te wachten de aangekomen passagiers zien? Is het bijvoorbeeld zoals op schiphol dat mensen de bagageband al kunnen zien of is het allemaal afgeschermd? Hoop eigenlijk dat alles afgeschermd is zodat de verrassing gaat lukken.

Erg veel zin in!
Zover ik weet is JFK grooooot, maar waar ik aankwam was het inderdaad allemaal afgesloten. Na het formele gedeelte (dus na douane, tassen pakken, drugshond e.d.) vond ik het eigenlijk heel klein. Op Schiphol kom je dan nog gewoon in dat grote winkelgedeelte terecht, op JFK was het meer een soort brede hal met wat wc's en agenten en mensen met bordjes. Het was vrij klein allemaal. Ik heb er niet op gelet, maar denk niet dat je uit veel verschillende uitgangen kan kiezen. Alles is in ieder geval wel afgesloten dus ze zien je pas zodra je ze ook echt kunt omarmen of whatever
pi_80075679
Lol, net kreeg ik mail van het indigo hotel dat ze in die tijd een grote groep ontvangen en ze dus volgeboekt zijn. Krijg ik een betere kamer + ontbijt in het 'fashion 26' hotel van wyndham aangeboden. Net nieuw ziet er goed uit.

Heeft iemand ervaringen met de Oyster bar in grand central, ze schijnen er lekkere oesters te hebben, maar hoe druk is het daar?
pi_80081155
quote:
Op woensdag 7 april 2010 08:01 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Zover ik weet is JFK grooooot, maar waar ik aankwam was het inderdaad allemaal afgesloten. Na het formele gedeelte (dus na douane, tassen pakken, drugshond e.d.) vond ik het eigenlijk heel klein. Op Schiphol kom je dan nog gewoon in dat grote winkelgedeelte terecht, op JFK was het meer een soort brede hal met wat wc's en agenten en mensen met bordjes. Het was vrij klein allemaal. Ik heb er niet op gelet, maar denk niet dat je uit veel verschillende uitgangen kan kiezen. Alles is in ieder geval wel afgesloten dus ze zien je pas zodra je ze ook echt kunt omarmen of whatever
Thanks, dan moet de verrassing gaan lukken

Gister was het gewoon al 33 graden in NY!
  donderdag 8 april 2010 @ 17:03:40 #256
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_80089491
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:36 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Thanks, dan moet de verrassing gaan lukken

Gister was het gewoon al 33 graden in NY!
Klopt: nog nooit was het er zo vroeg in het jaar zo warm. Deze temperatuur werdt gemeten op La Guardia Airport, dus aangenomen kan worden dat het kwik in het centrum van New York door stadseffect boven de 35 graden is gestegen. New York ligt op 40 graden noorderbreedte, en kampt hierdoor in het zomerhalfjaar frequent met bakhitte. De komende dagen zakken de temperaturen er weer naar waarden tussen 15 en 20 graden.
pi_80123973
Woensdag is het zover

gisteren tickets van de yankees binnen, FedEx zuigt
Built for Speed
pi_80184380
Wij gaan ook woensdag ! Ben een lijstje aan het maken met things-to-do. Niet de grote attracties, die zie ik wel in de reisgids staan, maar de leuke alledaagse New Yorkse dingen. Bijv. skaten in Central Park, een Cosmopolitan drinken a la Sex & The City, etc. Iemand nog leuke input daarvoor?
  zondag 11 april 2010 @ 14:00:49 #259
22273 Dizer
Save the beard!
pi_80184417
Zucht.... nog 9 weken te gaan
pi_80229853
Het lijkt mij geweldig om een keer naar New York te gaan. Na mijn examens lijkt mij een goede gelegenheid (begin juni). Ik weet wel dat er genoeg te vinden is hier op fok en op internet, maar ben toch benieuwd naar jullie adviezen.
Een aantal dagen met mijn vader is het idee. Ik wil dan gewoon de bekendste dingen zien, zoals iedereen. Hoeveel dagen moet je er minimaal zijn om wat te zien? En wat zijn in totaal ongeveer de kosten voor zo'n verblijf, ervan uitgaande dat ik een goedkoop hotel en ''normale'' uitgaven heb (ik ben en blijf nog een scholier/student)? En wat moet ik écht zien, wat normaal niet in de reguliere gidsen staat.
Ik ben gewoon benieuwd...
  maandag 12 april 2010 @ 17:31:17 #261
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_80233008
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:11 schreef MarkTP het volgende:
Het lijkt mij geweldig om een keer naar New York te gaan. Na mijn examens lijkt mij een goede gelegenheid (begin juni). Ik weet wel dat er genoeg te vinden is hier op fok en op internet, maar ben toch benieuwd naar jullie adviezen.
Een aantal dagen met mijn vader is het idee. Ik wil dan gewoon de bekendste dingen zien, zoals iedereen. Hoeveel dagen moet je er minimaal zijn om wat te zien? En wat zijn in totaal ongeveer de kosten voor zo'n verblijf, ervan uitgaande dat ik een goedkoop hotel en ''normale'' uitgaven heb (ik ben en blijf nog een scholier/student)? En wat moet ik écht zien, wat normaal niet in de reguliere gidsen staat.
Een verblijf van minimaal 5 dagen lijkt me raadzaam. Als je inderdaad in een goedkoop hotel zit en de kamerkosten deelt met je vader ben je in die 5 dagen ongeveer 400-450 euro per persoon kwijt, exclusief vliegticketprijzen natuurlijk. Wat betreft niet-reguliere bezienswaardigheden te New York kan ik geen antwoord geven.
  maandag 12 april 2010 @ 17:50:51 #262
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_80233619
Ik zou gewoon een week gaan, dat is m.i. voldoende om een goed beeld van NY te krijgen zonder te hoeven haasten.
pi_80234474
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:11 schreef MarkTP het volgende:
Reken in juni voor een 2-persoonskamer in een niet al te duur (2-sterren) hotel (eventueel net buiten Manhattan) op minimaal ongeveer ¤100-¤120 per nacht (voor een iets betere klasse zit je al snel op ¤180 per kamer). Tel daarbij op de uitgaven voor eten/drinken (ongeveer ¤30 per dag, afhankelijk van waar je eet uiteraard) en entreegelden/tours (¤100 ben je zo kwijt in een week, maar ligt ook erg aan jezelf natuurlijk) bij op. Een Metrokaart voor een week is rond de ¤20 en dan natuurlijk nog een vliegticket voor ¤450-¤500. Voor een weekje NY zou ik toch wel rekening houden met zo'n ¤1200 per persoon.
  maandag 12 april 2010 @ 18:22:29 #264
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80234550
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:20 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Reken in juni voor een 2-persoonskamer in een niet al te duur (2-sterren) hotel (eventueel net buiten Manhattan) op minimaal ongeveer ¤100-¤120 per nacht (voor een iets betere klasse zit je al snel op ¤180 per kamer). Tel daarbij op de uitgaven voor eten/drinken (ongeveer ¤30 per dag, afhankelijk van waar je eet uiteraard) en entreegelden/tours (¤100 ben je zo kwijt in een week, maar ligt ook erg aan jezelf natuurlijk) bij op. Een Metrokaart voor een week is rond de ¤20 en dan natuurlijk nog een ticket voor ¤450-¤500. Een weekje NY zou ik toch wel rekening houden met zo'n ¤1200 per persoon.
Dit vind ik vrij accuraat Zo heb ik ook ongeveer gerekend toen ik er was.
pi_80239336
nog 1 week voor we gaan!
"Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite me te vergissen
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 09:34:37 #266
155227 crew  Guppy
dus
pi_80253973
Vandaag de Capitoolgids gekocht Hoewel we nog geen datum hebben geprikt, kunnen we natuurlijk al wel vast voor-genieten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_80254705
quote:
Op woensdag 7 april 2010 08:01 schreef gekkewiebel het volgende:
Zover ik weet is JFK grooooot, maar waar ik aankwam was het inderdaad allemaal afgesloten. Na het formele gedeelte (dus na douane, tassen pakken, drugshond e.d.) vond ik het eigenlijk heel klein.
Het hangt er vanaf welke Terminal je op vliegt ja. Ik kom altijd op T4 aan en daar is 't ook afgesloten. Sowieso heb ik op Amerikaanse vliegvelden (maar ok, ik ken er maar twee) nog niet zoiets gezien als op Schiphol (doorzichtige muur bij de bagageband).

Verder lijkt JFK idd best klein. Het lijkt gewoon op vijf samengevoegde vliegvelden die wat landingsbanen delen. Als je er met de AirTrain overheen rijdt zie je toch wel dat het best groot is..

Ben net een week terug. Moest net terug naar huis toen het weer mooi werd.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_80256125
Nog een week!!
Hoop dat het geen 33 graden wordt in de week dat ik er ben Ik trek dat weer niet zo
pi_80267099
Nog 3 weken..dan gaan we
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:59:04 #270
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80267447
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:53 schreef Linnie20v het volgende:
Nog een week!!
Hoop dat het geen 33 graden wordt in de week dat ik er ben Ik trek dat weer niet zo
Ik vond het zelf best te doen met die temperaturen. Wij hadden een dag 35 en dat was wel lekker.
pi_80269974
Heeft iemand nog problemen gehad om de VS binnen te komen ivm met 'arabische' stempels? Ik heb zelf een Tunesische stempel en mijn zus een Marrokaanse stempel in het paspoort.

Word je dan apart genomen in een hokje en ondervraagd enzo. Dat soort verhalen hoor je nog wel eens. Niet dat ik ook maar iets te verbergen heb maar toch fijn om vast te weten.
pi_80272604
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:50 schreef Der_Onkel het volgende:
Heeft iemand nog problemen gehad om de VS binnen te komen ivm met 'arabische' stempels? Ik heb zelf een Tunesische stempel en mijn zus een Marrokaanse stempel in het paspoort.

Word je dan apart genomen in een hokje en ondervraagd enzo. Dat soort verhalen hoor je nog wel eens. Niet dat ik ook maar iets te verbergen heb maar toch fijn om vast te weten.
Zal wel meevallen hoor, ben zelf zonder problemen binnengekomen met Egyptische stempels in m'n paspoort.
pi_80275615
Iemand nog tips wat het handigst is om in manhattan te komen vanaf JFK?
Taxi is duur, Metro niet handig?
Built for Speed
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:22:59 #274
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80275645
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:22 schreef HansvanOchten het volgende:
Iemand nog tips wat het handigst is om in manhattan te komen vanaf JFK?
Taxi is duur, Metro niet handig?
Stukkie airtrain, die sluit aan op de metro. Kost geloof ik 15 dollar ofzo, en is binnen een uurtje.
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:29:11 #275
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_80275927
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:22 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Stukkie airtrain, die sluit aan op de metro. Kost geloof ik 15 dollar ofzo, en is binnen een uurtje.
Ik zou dat doen als je er al eerder geweest bent. Als je nog nooit in NYC geweest bent zou ik een taxirit toch wel aanraden eigenlijk.
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:36:46 #276
246373 Idler
Simplicity!
pi_80276273
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:29 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik zou dat doen als je er al eerder geweest bent. Als je nog nooit in NYC geweest bent zou ik een taxirit toch wel aanraden eigenlijk.
Van te voren op internet even uitzoeken welke metro ('s) je moet hebben en waar je eventueel moet overstappen, dan kan een kind verder de was doen.
pi_80276454
Goedkoper dan een taxi: www.supershuttle.com (of iets vergelijkbaars). Retour is ongeveer $34 (check www.retailmenot.com voor kortingcodes). Kan iets langer duren omdat je met een busje een aantal hotels langsgaat (zie het als een sightseeing trip ).
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:45:00 #278
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_80276581
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:36 schreef Idler het volgende:

[..]

Van te voren op internet even uitzoeken welke metro ('s) je moet hebben en waar je eventueel moet overstappen, dan kan een kind verder de was doen.
Gaat er meer om dat je bij zo'n taxirit ook meteen wat ziet .
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:53:28 #279
246373 Idler
Simplicity!
pi_80276965
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja ok, dat is natuurlijk wel een voordeel.
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:53:38 #280
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80276976
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:41 schreef Tourniquet het volgende:
Goedkoper dan een taxi: www.supershuttle.com (of iets vergelijkbaars). Retour is ongeveer $34 (check www.retailmenot.com voor kortingcodes). Kan iets langer duren omdat je met een busje een aantal hotels langsgaat (zie het als een sightseeing trip ).
Heb ik ook genomen, was best relaxt. De airco stond op freeze mode en als we een beetje heuvel op gingen viel de airco uit
pi_80279314
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:29 schreef Merkie het volgende:

[..]

ons beviel het anders prima hoor
en ja het was onze eerste keer in NYC
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:50:17 #282
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80279561
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

Voordeel van de metro is dat je uitstapt en dan meteen steil achterover slaat van al die hoge gebouwen. Ook een unieke ervaring.
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:50:53 #283
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_80279578
tvp
Flesje bier
pi_80283946
Ik ben me een beetje aan het orienteren op een vakantie naar New York.. Wil al heel lang hier naartoe en nu wilt mijn vriend wel graag mee.. Het enige verschil is dat hij fulltime werkt en ik student ben.. Ik heb dus iets minder te besteden of langer sparen, daarom ben ik een beetje naar de prijzen aan het kijken. Weet iemand een goede site hiervoor.. Of waar je reizen kunt vergelijken?

Ik was van plan om naar een reisbureau te gaan, maar heb dan altijd het idee dat ze je het duurste proberen aan te smeren, vandaar dat ik het hier even vraag
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:47:43 #285
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_80286598
Waarom boek je het niet gewoon los? Zoek een hotel/hostel via internet en boek een vlucht via een site als Cheaptickets of Vliegwinkel.
Goed dat ik er ben.
pi_80287428
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:47 schreef Meneer_Agent het volgende:
Waarom boek je het niet gewoon los? Zoek een hotel/hostel via internet en boek een vlucht via een site als Cheaptickets of Vliegwinkel.
Daar zat ik ook aan te denken, maar ben je dan echt veel goedkoper uit? Zelf zou ik ook eerder voor het los boeken gaan, maar denk dat mijn vriend daar anders over denkt :p
pi_80288955
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:02 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken, maar ben je dan echt veel goedkoper uit? Zelf zou ik ook eerder voor het los boeken gaan, maar denk dat mijn vriend daar anders over denkt :p
Ja, je bent denk ik wel veeel goedkoper uit. Ik ben net geen student meer en daardoor dus ook niet zoveel te besteden. Heb m'n ticket bij cheaptickets besteld en een hostel via internet geboekt. Al met al ben ik voor 7 nachten nog geen 200euro kwijt. En volgens mij ben je dat bij een hotel al snel kwijt per nacht!
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:39:38 #288
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_80288980
Geen idee of het qua geld veel scheelt maar het biedt je in ieder geval meer vrijheid in het kiezen van een verblijfplaats.
Goed dat ik er ben.
pi_80294163
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:39 schreef Everlong het volgende:

[..]

Ja, je bent denk ik wel veeel goedkoper uit. Ik ben net geen student meer en daardoor dus ook niet zoveel te besteden. Heb m'n ticket bij cheaptickets besteld en een hostel via internet geboekt. Al met al ben ik voor 7 nachten nog geen 200euro kwijt. En volgens mij ben je dat bij een hotel al snel kwijt per nacht!

Ja, kijk mij lijkt een hostel ook zeer goed te doen, omdat je daar toch niet zo heel vaak bent. Alleen zal ik eens aan mijn vriend moeten vragen hoe hij daar over denkt.. Maar jij bent echt 200 euro kwijt voor je vlucht en hostel? Hoe doe je dat :|
  woensdag 14 april 2010 @ 09:33:08 #290
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_80294400
Het lijkt me eerder 200 euro voor de overnachtingen.
Goed dat ik er ben.
pi_80294516
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:33 schreef Meneer_Agent het volgende:
Het lijkt me eerder 200 euro voor de overnachtingen.
Mij ook, maar in zijn post komt het anders over vind ik.. Maar goed ik ga maar eens goed rondneuzen..
pi_80295000
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:37 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Mij ook, maar in zijn post komt het anders over vind ik.. Maar goed ik ga maar eens goed rondneuzen..
Haar post En alleen voor de overnachtingen hoor! Ticket is erg afhankelijk van wanneer je het boekt, met welke maatschappij, directe vlucht etc.
pi_80295122
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:57 schreef Everlong het volgende:

[..]

Haar post En alleen voor de overnachtingen hoor! Ticket is erg afhankelijk van wanneer je het boekt, met welke maatschappij, directe vlucht etc.
Sorry! Ja we willen ongeveer in oktober weg.. Dus ben een beetje op cheaptickets aan het kijken nu.. Vind het ook gewoon lastig omdat ik nu nog niet heel lang een relatie heb, en dan zoiets te boeken, maar ja zekerheid heb je nooit natuurlijk.. Naja ik kan altijd nog alleen gaan
pi_80295190
Naja rond die tijd moet je denken aan 520 euro goedkoopste vlucht met overstap.. Maar als ik dan al voor 640 euro met hotel erbij in NY kan zitten, zou dat voordeliger zijn natuurlijk..
pi_80295302
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Naja rond die tijd moet je denken aan 520 euro goedkoopste vlucht met overstap.. Maar als ik dan al voor 640 euro met hotel erbij in NY kan zitten, zou dat voordeliger zijn natuurlijk..
Ok ik ben gisterenavond echt blond bezig geweest.. Had niet voor 8 dagen gekeken :| En das niet slim
pi_80295578
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:39 schreef Everlong het volgende:

[..]

Ik zit volgende week met vrienden 7 nachten in 3 sterren hotel in Upper West Side voor minder dan 250 euro pp, goede deal via booking.com. Heb ook ticket via cheaptickets geregeld, 350 euro PP voor indirecte vlucht. Gewoon iedere dag sites checken voor goeie deals, onze hotelkamer was bijvoorbeeld slechts enkele dagen 50% goedkoper.

Over een week vlieg ik al Vanaf JFK willen wij een taxi nemen naar het hotel, komen 's avond aan en schijnt geweldig gezicht te zijn de verlichte skyline als je richting manhattan rijdt.
pi_80300939
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Ticketprijzen in oktober liggen behoorlijk hoog inderdaad, ik ga over 4 weken voor ¤390 (Icelandair).
Die ¤200 voor een week in een hostel is misschien wel mogelijk, maar dan lig je denk ik wel in zo'n 8-persoons dorm met stapelbedden. Gezellig.
  woensdag 14 april 2010 @ 13:18:43 #298
64792 Mryc
play me one more song
pi_80301901
Ik heb laatst ook weer geboekt!!

Weekje in september; vliegtickets ¤ 400 p.p. (met overstap in IJsland, Icelandair) en een hotelkamer voor $ 750 (Ramada Inn, Long Island City). Vrij goedkoop dus!

Overigens heb ik in januari ook overnacht in het Ramada Inn in Long Island City en kan het iedereen erg aanraden!

Alles is nieuw (nog geen 2 jaar oud), ruime kamers, heerlijke bedden, badkamer (met bad!) en is vrij goedkoop! Erg fijn dus. Taxiritje kostte tussen de $ 12 en $ 14, en met de metro was het nog geen 15 minuten naar het centrum. Aangezien de reistijd naar mijn werk enkele reis elke dag zo'n uur bedraagt zal het mij een worst wezen dat ik een kwartiertje onderweg ben naar mijn hotel
  woensdag 14 april 2010 @ 23:37:09 #299
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_80327883
TVP. Ben 3 jaar geleden in NY geweest en was nu van plan om met mijn broertje en mijn vriendin naar NYC te gaan. Nu er toch over gesproken wordt, wat is het goedkoopste moment van het jaar om naar NY te gaan? Ik heb gekeken voor een hotel (Pennsylvania) in de periode 4 tot 8 juni. Voor 4 nachten betaal je rond de 300 euro. Een ticket komt daar nog bovenop, wat zo'n 550 euro gaat kosten. Dan zit je dus tegen de 900 a 1000 euro per persoon.

Als ik die reis 2 maanden later boek, betaal ik bijna het dubbele. Wat is nu het goedkoopste moment van het jaar?
Tics van je petten.
pi_80344013
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:18 schreef Mryc het volgende:
Ik heb laatst ook weer geboekt!!

Weekje in september; vliegtickets ¤ 400 p.p. (met overstap in IJsland, Icelandair) en een hotelkamer voor $ 750 (Ramada Inn, Long Island City). Vrij goedkoop dus!

Overigens heb ik in januari ook overnacht in het Ramada Inn in Long Island City en kan het iedereen erg aanraden!

Alles is nieuw (nog geen 2 jaar oud), ruime kamers, heerlijke bedden, badkamer (met bad!) en is vrij goedkoop! Erg fijn dus. Taxiritje kostte tussen de $ 12 en $ 14, en met de metro was het nog geen 15 minuten naar het centrum. Aangezien de reistijd naar mijn werk enkele reis elke dag zo'n uur bedraagt zal het mij een worst wezen dat ik een kwartiertje onderweg ben naar mijn hotel
Wij zaten 7 nachten en 2 blokken van times-square voor totaal 665,-
Rechtstreeks met KLM.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')