Ik heb de buurt even nader bekeken middels Google Streetview, en inderdaad; de omgeving oogt er goed en zeker niet vervallen, vooral rondom Broadway. Vanaf 100 Street wordt het duidelijk minder, maar da's dan ook (bijna) in Harlem.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
77th was best een nette buurt om 's nachts rond te lopen. Eigenlijk best wel cozy, liever dat dan op sommigen plaatsen in NL.
Ik zat een paar jaar geleden in een hotel op 72nd street, von het een veilige buurt waar je 's avonds zonder problemen buiten kunt lopen. Daarom dit jaar weer voor de Upper West Side gekozen, over 6 weken zit ik in hotel op 77th streetquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:30 schreef Demarest het volgende:
Hoe zit het trouwens met de veiligheid in de Upper West Side, zo rond 77th Street? Is het te doen om daar 's avonds over straat te lopen? De risico's van Central Park gedurende de duistere uren zijn me bekend.
ik zat zelf op 87th street met broadway maar ook 's avonds gewoon langs central park gelopen. overigens nooit onveilig gevoeld, ook niet 's nachts in de metro (maar dat kon ook aan andere dingen liggenquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:08 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Ik zat een paar jaar geleden in een hotel op 72nd street, von het een veilige buurt waar je 's avonds zonder problemen buiten kunt lopen. Daarom dit jaar weer voor de Upper West Side gekozen, over 6 weken zit ik in hotel op 77th street
Door jouw post net gereserveerd bij de Comedy Cellar voor volgende week vrijdag, ben heel benieuwd!!quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:04 schreef Johnns het volgende:
toen gecombineerd met een avondje comedy in de "comedy cellar". meer mensen die daar geweest zijn? kan het zeker aanraden!
Tof! Ga je alleen, of ben je met een groepje?quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:26 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Door jouw post net gereserveerd bij de Comedy Cellar voor volgende week vrijdag, ben heel benieuwd!!
Ik zat op 94th Street, allemaal geen probleem. Ik raad de Upper West Side zeker aan. Veel goedkoper, en eigenlijk ook veel leuker dan een hotel op 53rd en lager.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:13 schreef Johnns het volgende:
[..]
ik zat zelf op 87th street met broadway maar ook 's avonds gewoon langs central park gelopen. overigens nooit onveilig gevoeld, ook niet 's nachts in de metro (maar dat kon ook aan andere dingen liggen)
upper west side is allemaal erg netjes. ga volgende x ook zeker weer daarheen.
Ik ga met een vriendinnetje. We vliegen de volgende dag door naar Zuid-Amerika, maar in de paar dagen die we in NY zijn wel lachen om eens even wat anders te doen. Thanks voor de tip dus!quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:50 schreef Johnns het volgende:
Tof! Ga je alleen, of ben je met een groepje?
Toffe foto'squote:Op donderdag 11 maart 2010 16:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vind NY echt 's avonds veel beter tot z'n recht komen. Overdag met slecht weer is het een beetje..
[ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ] [ afbeelding ]
Kloptquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:25 schreef Merkie het volgende:
[..]
Toffe foto's. Brooklyn Bridge afwandelen als het donker is vind ik ook erg tof.
Tja, zo tussen 70th en 80th Street zit je qua prijs & locatie dus wel goed volgens mij; Central Park, Time Warner Center, Times Square, GE-Building, ESB, etc nog steeds op loopafstand.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:08 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Ik zat een paar jaar geleden in een hotel op 72nd street, von het een veilige buurt waar je 's avonds zonder problemen buiten kunt lopen. Daarom dit jaar weer voor de Upper West Side gekozen, over 6 weken zit ik in hotel op 77th street
Het is te doenquote:Op donderdag 11 maart 2010 18:55 schreef Merkie het volgende:
Jij gaat 40 blocks lopen?
Mwah, 3.5 - 4 km is wel te doen te voet. In april vorig jaar liep ik gedurende de eerste avond in NY met een zware jetlag van Central Park bij 67th Street terug naar 't hotel in 28th Street. Het werdt uiteindelijk een blarenfestijn en ik was meer dood dan levend, maar 't ging.quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:55 schreef Merkie het volgende:
Jij gaat 40 blocks lopen?
Ja, dat wel, maar je loopt al genoeg op een dag. Ik zou lekker de metro pakken hoorquote:
't Hangt een beetje van de buurt af, maar wij deden dat wel vaak. Juist leuk om de verschillende wijken en bijbehorende sferen zo te leren kennenquote:
Ik heb twee weken geleden ook een hele leuke avond gehad in de Comedy Cellar! 5 hele goeie comedians en een leuk zaaltje!quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:26 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Door jouw post net gereserveerd bij de Comedy Cellar voor volgende week vrijdag, ben heel benieuwd!!
Het is hier geen FOT, maar vooruit maarquote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:19 schreef Merkie het volgende:
PiperMaru mag van mij meer foto's plaatsen.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:40 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Het is hier geen FOT, maar vooruit maar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toen wij er waren was de huldiging van de Yankees als World Series Champions![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Brooklyn Bridge
[ afbeelding ]
Central Park
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
MET Museum
[ afbeelding ]
Empire State Building
[ afbeelding ]
Uiteraard nabewerktquote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:27 schreef Merkie het volgende:
[..]
![]()
Fantastische foto's. Heb je ze nog nabewerkt of kwamen ze zo uit je camera rollen?
Wij zaten via priceline in hotel Park Central voor 105 dollar per nacht voor 2 personen. Dus moet zeker kunnen! Zoals de naam al zegt, 3 straten onder Central Park en de metro zat 10 meter naast de deurquote:Op zondag 14 maart 2010 02:33 schreef Tourniquet het volgende:
Prachtige foto's, PiperMaru!![]()
Ik ga in mei weer een week naar NYC!![]()
Heb een heel voordelig ticket kunnen scoren bij Icelandair voor ¤ 390. Nu nog een betaalbaar hotel zien te vinden. Ik wil eigenlijk onder de $100 per nacht blijven en dan zal het wel weer een privekamer in een hostel worden, met gedeelde badkamer. Is het mogelijk om voor dat bedrag via Priceline of Hotwire een kamer in een 'echt' hotel te vinden voor een week? Het liefst zit ik tussen 30th en 100th street en dichtbij een metrostation is een grote pré.
Oh, dat klinkt goed! Erg goede locatie idd!Welke periode was dat en hoe lang? En hoe ver van te voren heb je dat vastgelegd?quote:Op zondag 14 maart 2010 12:52 schreef KellyPelly het volgende:
[..]
Wij zaten via priceline in hotel Park Central voor 105 dollar per nacht voor 2 personen. Dus moet zeker kunnen! Zoals de naam al zegt, 3 straten onder Central Park en de metro zat 10 meter naast de deur
Periode was 3 weken geledenquote:Op zondag 14 maart 2010 15:46 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt goed! Erg goede locatie idd!Welke periode was dat en hoe lang? En hoe ver van te voren heb je dat vastgelegd?
Wellington is via ebookers ruim ¤1100 voor de periode dat ik ga, is me een beetje teveel.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:09 schreef KellyPelly het volgende:
[..]
Periode was 3 weken geleden5 nachten, 20-25 februari. Hebben wel lang van tevoren geboekt, volgens mij augustus/september vorig jaar.
Kijk trouwens ook eens op ebookers.nl, daar bieden ze ook wel redelijk goedkope hotels aan. Wellington dacht ik ook rond deze prijs, die zit in dezelfde straat als Park Central en zag er ook wel goed uit.
Newark is New Jerseyquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:00 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben vorige week ook heel even in NY geweest, whoohooo.
Moest met spoed terug vanuit Curacao naar Nederland dus we vlogen via Miami en New York.
Ben er niet lang geweest, maar heb wel snel een sigaret voor Newark kunnen roken.
Heel vetquote:Op zondag 14 maart 2010 16:37 schreef christvs het volgende:
Even een geniaal New York filmpje hoor!
http://vimeo.com/9679622
Helaas niet te embedden, maar echt de moeite waard!
Ons trakteren op Cosmopolitansquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:32 schreef IV_Xample het volgende:
@ exode: nog tips voor je trip? want daar zit ik nog vol smacht op te wachten
Lijkt me wel interessant zo'n CBS-show. Goede tip!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:35 schreef exode het volgende:
- Tv shows CBS bijwonen, 30 dagen vantevoren kan je tickets reserveren (gratis) http://www.tvtickets.com/
Vergeet het niet op je af te laten komenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:35 schreef exode het volgende:
[..]
Ons trakteren op Cosmopolitans
Nog steeds van alles aan het uitzoeken maar hier wat random tips van internet en ook het fok forum:
- Tv shows CBS bijwonen, 30 dagen vantevoren kan je tickets reserveren (gratis) http://www.tvtickets.com/
- Zeker gaan eten bij Spice Market in Meatpacking. Super mooi restaurant met heerlijk eten. Het lunchmenu is een echte aanrader en wie weet spot je er nog wat celebs…
- Cold Stone Creamery. Zelfgemaakt ijs op 42th street.. Klein winkeltje, loopt er zo voorbij maar ergggg lekker!
- Sushi samba, heerlijke sushi, Sex and the City is er opgenomen, mohitos zijn er ook aan te raden
- Lekkerste Cupcakes kan je halen bij:
Magnolia Bakery (ligt tussen Meatpacking District en Greenwhich Village in) leuk bakkerijtje met jaren 50 sfeertje.( Van SATC)
- 9 uur 's ochtends bij de hotspots zijn zoals The Rock
- Voor Broadway kaartjes niet naar de kiosk op Times Square gaan daar is het erg druk
- Ik kreeg nog een tip van mijn schoonzus: Bij een biologisch winkeltje kan je heerlijk eten 'afhalen' gezond en niet al te duur. Je kan bakjes volscheppen met allerlei verse dingen. Zal de naam nog even vragen.
Ik moet echt meer tijd in het uitzoeken gaan steken....
Een van de beste tips. Inderdaad, laat het je overkomen! Overweldigen! Hunkeren naar meer! Je kan nooit alles in 1 keer doen, laat je af en toe eens leiden door impulsen, die zijn er genoeg. Maar ik kan me voorstellen dat je voor een first-time bezoeker een wat langer verlanglijstje hebt dan een recidivist.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:49 schreef kepler het volgende:
[..]
Vergeet het niet op je af te laten komenGewoon beetje rondlopen, leeuke dingen tegenkomen
Niet alles proberen te regelen!
Inderdaad, The Rock was superrustig.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:58 schreef karoltje het volgende:
Bij 'The Rock' ben ik trouwens 2x geweest (2008 en 2010) midden op de dag en je kon zo doorlopen! Dus je hoeft daar niet vroeg te zijn. Uitzicht daar is prachig en veel mooier (en veeeeel rustiger) dan Empire State Building!
Ik ben al vier keer op bezoek geweest zonder echt verlanglijstjequote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:52 schreef Cee het volgende:
[..]
Een van de beste tips. Inderdaad, laat het je overkomen! Overweldigen! Hunkeren naar meer! Je kan nooit alles in 1 keer doen, laat je af en toe eens leiden door impulsen, die zijn er genoeg. Maar ik kan me voorstellen dat je voor een first-time bezoeker een wat langer verlanglijstje hebt dan een recidivist.
Waarschijnlijk bedoelt ze de Wholefoods. Een keten van biologische supermarkten, die inderdaad enorm goeie afhaal hebben. Niet enorm goedkoop, maar wel lekker.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:35 schreef exode het volgende:
[..]
- Ik kreeg nog een tip van mijn schoonzus: Bij een biologisch winkeltje kan je heerlijk eten 'afhalen' gezond en niet al te duur. Je kan bakjes volscheppen met allerlei verse dingen. Zal de naam nog even vragen.
Ach kom. Ik ben tijdens m'n week in New York twee keer bij Magnolia's Bakery geweest en was beide keren direct aan de beurt (ben bij die naast Rockefeller Center en bij die op Columbus geweest). Cupcakes kostten wat, een dollar of 2,5 à 3. Pin me daar niet op vast, maar ik weet nog wel dat ik verbaasd was dat het zo weinig was, na alle verhalen over hoe overpriced ze wel niet zouden zijn. Ik zeg niet dat je per sé naar Magnolia's moet voor de lekkerste cupcakes, want er zijn inderdaad veel meer van zulk soort zaakjes, maar om het helemaal af te schrijven gaat me ook wat te ver. Ik heb namelijk wel genoten van de red velvet cupcakes.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:38 schreef ColdFeet het volgende:
Exode, vond je die cupcakes echt zo vreselijk speciaal? Manhattan staat vol met leuke kleine bakkertjes (in Brooklyn heb je er ook heel veel) met verrukkelijke baksels. De enige reden waarom er bij Magnolia een rij van een half uur staat, is omdat het in SatC voorkwam. En die cupcakes zijn werkelijkwaar onbeschoft duur
De supermarkt die je bedoelt, is denk ik Whole Foods Market, o.a. aan Columbus Circle (ook leuk als je gaat picknicken in het park).
quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ach kom. Ik ben tijdens m'n week in New York twee keer bij Magnolia's Bakery geweest en was beide keren direct aan de beurt (ben bij die naast Rockefeller Center en bij die op Columbus geweest). Cupcakes kostten wat, een dollar of 2,5 à 3. Pin me daar niet op vast, maar ik weet nog wel dat ik verbaasd was dat het zo weinig was, na alle verhalen over hoe overpriced ze wel niet zouden zijn. Ik zeg niet dat je per sé naar Magnolia's moet voor de lekkerste cupcakes, want er zijn inderdaad veel meer van zulk soort zaakjes, maar om het helemaal af te schrijven gaat me ook wat te ver. Ik heb namelijk wel genoten van de red velvet cupcakes.
http://www.buddakannyc.com/quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:02 schreef exode het volgende:
Wiehoe NYC, wat een mooie foto's allemaal!
Wij wilden eigenlijk de SATC tour doen maar hoor tegenstrijdige verhalen. We gaan nu zelf de SATC sites zoeken en bewonderen.
inderdaad! heb me ondertussen een beetje ingelezen; en die ESTA-goedkeuring is 2 jaar geldig (of tot het moment dat je paspoort geldig is als die eerder dan dat moment vervalt). Ben ondertussen dat nummer en die aanvraag kwijtgespeeld in mijn mailbox...quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:59 schreef IV_Xample het volgende:
je kan online checken met je code oftie nog geldig is, de mijne is volgens mij 1 of 2 jaar geldig en die heb ik vorige maand ingevuld online
Vooral in de (vroege) lentemaanden is het weerbeeld in New York City zeer variabel; mijn eerste dag in New York op 18 april vorig jaar werdt gekenmerkt door redelijk wat zonneschijn en kwikstanden tot 26 graden, twee dagen later regende het echter flink met temperaturen rond slechts 11 graden. Ook daar roert maart zijn staart, maar dan nog wat harder.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 01:19 schreef DUK het volgende:
Baal er toch van dat het volgende week een stuk minder lekker weer is (12-14 graden en regen) dan nu (18-22 graden en stralende zon)...
Probeer NBC, zit in rockefeller center.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:31 schreef IV_Xample het volgende:
Tv shows CBS bijwonen, 30 dagen vantevoren kan je tickets reserveren (gratis) http://www.tvtickets.com/
jij geeft dit aan, maar alle locaties zijn in california? of ik moet heel scheel kijken (kan he, want het is al weer laat voor mij op de avond)
Ik vond de Whole Foods echt heerlijk. Hebben vorig jaar september bijna elke avond bij de WFM op Union Square gegeten. Lekker je bakje volscheppen en dan boven aan het raam lekker oppeuzelen...quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoelt ze de Wholefoods. Een keten van biologische supermarkten, die inderdaad enorm goeie afhaal hebben. Niet enorm goedkoop, maar wel lekker.
Oh, je kunt daar ook gewoon gaan zitten om te eten? Klinkt goed! Is het ook goed betaalbaar?quote:Op zondag 21 maart 2010 16:43 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik vond de Whole Foods echt heerlijk. Hebben vorig jaar september bijna elke avond bij de WFM op Union Square gegeten. Lekker je bakje volscheppen en dan boven aan het raam lekker oppeuzelen...
En niet te vergeten: daarna lekker uitbuiken bij Barnes & Nobles...
Op Union Square had je beneden een soort supermarkt, met achterin een La Place-achtig gebeuren, waar je dus de lekkerste dingen kunt opscheppen of laten bereiden. Daarna even een paar minuutjes in de rij wachten om af te rekenen en dan naar boven, waar je het zit-/eetgedeelte hebt. Nogmaals, tafeltjes aan het raam zijn aan te radenquote:Op zondag 21 maart 2010 17:19 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Oh, je kunt daar ook gewoon gaan zitten om te eten? Klinkt goed! Is het ook goed betaalbaar?
Van de wiki:quote:
Bedoel je met crown tickets? Weinig kans dat die nog vrij komen, maar volgens mij kun je 's morgens vroeg nog proberen? Gewone tickets zijn altijd te krijgenquote:Op maandag 22 maart 2010 10:50 schreef Everlong het volgende:
Ik wil graag naar het vrijheidsbeeld, maar dat is nu al uitverkocht voor eind april/begin mei! Erg balen, is er een kans dat er tussendoor nog kaarten vrij komen, of wordt dit gewoon pech?
Ja, ik wilde graag crown tickets inderdaad. Maar bedankt voor de tip, dan maar een ochtendbezoekjequote:Op maandag 22 maart 2010 11:28 schreef christvs het volgende:
[..]
Bedoel je met crown tickets? Weinig kans dat die nog vrij komen, maar volgens mij kun je 's morgens vroeg nog proberen? Gewone tickets zijn altijd te krijgen. Daarnaast heb je ook nog tickets met monument acces, mag je niet de kroon in, maar wel het beeld zelf (zit een museum en een viewing deck in).
Met monument pass is het sowieso la de moeite waard hoor! Vorig jaar April was de kroon nog gesloten, toen had ik alleen monument. Museumpje is erg leuk, en het uitzicht op de voet is ook leukquote:Op maandag 22 maart 2010 11:40 schreef Everlong het volgende:
[..]
Ja, ik wilde graag crown tickets inderdaad. Maar bedankt voor de tip, dan maar een ochtendbezoekje
Ziet er goed uit, onthouden voor midden Juni.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:15 schreef karoltje het volgende:
Het is ook heeeerlijk eten bij Cosi! Is een keten die je her en der in de stad kunt vinden. Heerlijke verse salades, soepen en broodjes yum!!
Tsjah, wikipedia..... Newark ligt écht in New Jersey. Ten oosten van manhattan ligt direct New Jersey, en dus ook Newark. 100% sure.quote:Op maandag 22 maart 2010 08:38 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Van de wiki:
Algemene informatie
Opgericht 1 oktober 1928
Type Publiek
Eigenaar Port Authority of New York and New Jersey
Plaats New York
Hoogte 5 m
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |