abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 februari 2010 @ 13:14:38 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77727517
Het vorige deel: Slank # 944: Waar Shiny het even niet meer weet

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
Niet meer actief op Fok!
pi_77727528
fipo!
pi_77727550
Hai.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 7 februari 2010 @ 13:16:22 #4
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_77727551
Tvp.
Your body. Your soul. Your rituals.
  zondag 7 februari 2010 @ 13:18:10 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77727598
Padam-pam-PISH!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_77727807
Ik zit aan de zuurkool
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_77728020
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:03 schreef Rituals het volgende:

[..]

Beetje valsspelen, maar wel gezelliger misschien .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Viking, je hebt denk ik ook gelijk Ik ga zo maar eens broeden op een nuttig reply-mailtje

En Chico:
SPOILER
SPOILER
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_77728180
TVP! Ik ben naar Zumba High geweest en het was zalig. Heb alles mee kunnen doen. Ik was alleen echt ontzettend tomaatrood toen we klaar waren Ik had het zelf niet door, het was dat mijn vriendin het heel voorzichtig zei Ben nu pas weer een beetje een normale kleur.

Maar ja, ze zijn dus volgende week (carnavaksweek) weer een hele week dicht
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 7 februari 2010 @ 13:40:10 #9
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_77728208
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:33 schreef Chicolate het volgende:

[..]
SPOILER
[..]
SPOILER
SPOILER
pi_77728222
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:39 schreef Syrena het volgende:
TVP! Ik ben naar Zumba High geweest en het was zalig. Heb alles mee kunnen doen. Ik was alleen echt ontzettend tomaatrood toen we klaar waren Ik had het zelf niet door, het was dat mijn vriendin het heel voorzichtig zei Ben nu pas weer een beetje een normale kleur.

Maar ja, ze zijn dus volgende week (carnavaksweek) weer een hele week dicht
Ik word altijd tomaatrood tijdens het sporten met als uitzondering mijn kin en het stukje tussen mijn lippen en mijn neus
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_77728288
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:25 schreef Goodbye het volgende:
Ik zit aan de zuurkool
En mijn kat zit nu het bord af te likken waar het op lag. Raar beest
  zondag 7 februari 2010 @ 13:44:32 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77728316
Chico: dan is het goed!

GeeBee: dito Ik word ook altijd een aardbei. Nouja, een roze aardbei.
pi_77728651
Als we zumba op zaterdag doen dan zie je niks aan me, maar dit was echt wel heftig Ik zou dit wel elke dag kunnen doen, op de 1 of andere manier gaan me de pasjes beter af als het snel gaat. Dan kan ik niet nadenken. We hadden vandaag de hucklebuck (?) . OMGWTFBBQ

Deze pasjes, maar dan een moordend tempo (wel zelfde liedje)

"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_77728734
Ik zie nu de TT pas .

@Rituals: ja, herkenbaar
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:43 schreef Goodbye het volgende:

[..]

En mijn kat zit nu het bord af te likken waar het op lag. Raar beest
Jouw kat zou het zo goed kunnen vinden met mijn kat .
  zondag 7 februari 2010 @ 14:11:20 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77729038
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:00 schreef Chicolate het volgende:
Ik zie nu de TT pas .

@Rituals: ja, herkenbaar
[..]

Jouw kat zou het zo goed kunnen vinden met mijn kat .
En met mijn kat .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 februari 2010 @ 14:15:38 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77729144
Zuurkool-etende katten? In-de-middag-zuurkool-etende-Goodbyes?

Hucklebuck? Omg, country! Volgens mij houdt onze instructrice niet zo van country (best blij mee want ik ook niet ) al lijkt een snelle versie van dit me meteen al een stuk leuker!
pi_77729271
Toffe katten dan
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zuurkool-etende katten? In-de-middag-zuurkool-etende-Goodbyes?

Hucklebuck? Omg, country! Volgens mij houdt onze instructrice niet zo van country (best blij mee want ik ook niet ) al lijkt een snelle versie van dit me meteen al een stuk leuker!
Ja, echt hè? Raar beest En ik hou van zuurkool Maar nu was het vooral omdat het brood op is en er nog een kliekje zuurkool in de vriezer lag! Zo even naar de supermarkt.

Dat dansje lijkt me inderdaad nog wel leuk, maar die muziek
pi_77729371
Het was hier best mooi weer, zojuist. Heb in de kas gewerkt, wat omspitten, twee zware stenen erheen gesleept en 25 zakken tuinaarde leeggegooid en 18 nieuwe zakken tuinaarde de kas ingesleept. Dus ik heb m'n beweging er wel weer opzitten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 7 februari 2010 @ 14:27:10 #19
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77729428
Het is hier geweldig mooi weer, -6 en stralend blauw. Ik heb net een heel eind gewandeld, en hele mooie foto's gemaakt. Zal zo een selectie delen hier!

Lijstje:
O: stuk bananenbrood
T: muesli met appel en banaan en yoghurt
S: uur wandelen door dikke laag sneeuw.
T: warme chocomelk (met oa pepermunt chocola, heel lekker!) en stuk bananenbrood
T/L: broodje ham
D: volkorenpizza met parmaham en rucola.
T: stukje chocola?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_77729429
Op die muziek let je niet zo, je bent teveel bezig met die pasjes goed te doen
Whoooooooooooooooooooo:

*hopst door de kamer*
  zondag 7 februari 2010 @ 14:32:27 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77729547
Volgens mij komt een van mn verstandskiezen nu 'in earnest' door Eten is oncomfortabel!
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:27 schreef Syrena het volgende:
Op die muziek let je niet zo, je bent teveel bezig met die pasjes goed te doen
Whoooooooooooooooooooo:

*hopst door de kamer*
OMG nowaiii
*hopst mee*
pi_77729553
Syrena, no offence, maar ik heb zo hard gelachen om je IKEA-peertjes vraag. .
pi_77729648
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Syrena, no offence, maar ik heb zo hard gelachen om je IKEA-peertjes vraag. .
Ja erg he Mijn vader was gisteren helemaal beledigd dat ik hem niet meteen geloofde en het nog op internet ging navragen

Ga dus straks thuis meteen de lampen vervangen in de STORM-lampen die ik heb, stomme spaarlampen geven niet genoeg licht ZOMG, ik heb ze al drie jaar.
  zondag 7 februari 2010 @ 14:46:02 #24
236335 neen
schone schijn
pi_77729913
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goeiemiddag!

Mooi dat het tof was neen! En die vadsigheid valt volgens mij echt wel mee
Dat was het woord ja! ze zei dat ik geen vadsige student was
Ik ben het wel
het lijkt niet wat het is
pi_77730134
Je bent helemaal niet vadsig, neen! Je hebt hooguit een lekker zacht laagje. .
  zondag 7 februari 2010 @ 14:57:23 #26
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77730174
Ik hou van Zweden in de winter!

Waar is m'n schoen gebleven?

pi_77730178
Ik heb trouwens nog helemaal niets gehoord van de mensen voor wie ik die taart heb gemaakt. Vinnik nie zo leuk. .
pi_77730357
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb trouwens nog helemaal niets gehoord van de mensen voor wie ik die taart heb gemaakt. Vinnik nie zo leuk. .
Oh jee, willen ze hem nog wel? Heeft je vast een hoop tijd gekost!
Heb uitgerekend dat de taart die ik vanmorgen maakte zon 400-500 kcal/stuk is.
Maar het hele weekend is toch al pet, dus ik kan er maar beter van genieten en maandag weer goed slank doen.
  zondag 7 februari 2010 @ 15:05:20 #29
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_77730364
Prachtig AKnynke! Dat is zo'n beetje mijn 'lievelingsweer' volgens mij; koud met blauwe lucht en een zonnetje! Heerlijk!
pi_77730430
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:05 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Oh jee, willen ze hem nog wel? Heeft je vast een hoop tijd gekost!
Heb uitgerekend dat de taart die ik vanmorgen maakte zon 400-500 kcal/stuk is.
Maar het hele weekend is toch al pet, dus ik kan er maar beter van genieten en maandag weer goed slank doen.
Nee nee, ze hebben 'm allang op! Ik ben alleen benieuwd wat ze ervan vonden! M'n vriendin die de taart meegenomen had (hij was voor familie van haar die ik niet ken) zei wel dat ze 'm heel mooi vonden en dat 'ie heerlijk was, maar ik zou 't ook graag van ze zelf horen. .

Nynke, prachtige foto's! .
pi_77730502
Mooie foto's aknynke! Maar ik ben eerlijk gezegd wel blij dat er hier geen sneeuw meer ligt.
  zondag 7 februari 2010 @ 15:11:18 #32
236335 neen
schone schijn
pi_77730541
Het is weer aangiftetijd!

Ik krijg als het goed is nog best wat terug, lekker hoor een paar maandjes werken
pi_77730588
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:07 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Nee nee, ze hebben 'm allang op! Ik ben alleen benieuwd wat ze ervan vonden! M'n vriendin die de taart meegenomen had (hij was voor familie van haar die ik niet ken) zei wel dat ze 'm heel mooi vonden en dat 'ie heerlijk was, maar ik zou 't ook graag van ze zelf horen. .

Nynke, prachtige foto's! .
Misschien zijn ze nog aan het genieten ervan .
pi_77730901
Prachtige foto's Nynke! Sneeuw Ook al was het takkeglad hier en durfde ik nergens heen met de auto
  zondag 7 februari 2010 @ 15:36:10 #35
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77731292
Whoa, Nynke, die eerste foto vooral

Lijstje!
O: twee sneetjes met het laatste stuk leverworst
T: beker 50% choco, 50% gewone melk
L: snee brood met scrambled eggs met champignons
T: banaan
D: broodjes Duits biefstuk
pi_77731711
Ik heb besloten dat mijn marketingplan klaar is. Ik heb geen conclusie, de plannen die ik als voorbeeld heb hebben dat ook niet, en de plannen die ik Googelde ook niet allemaal. Morgen alleen de bronnenlijst laten nakijken door mijn collega de expert en dan printen en inbinden!
pi_77732141
Hoi.

Hebben jullie misschien een tip voor me Ben een jaar geleden begonnen met afvallen en ben 20 KG kwijtgeraakt. Afvallen deed ik door te sporten (3*keer per week 3 kwartier op de roeitrainer, deed ik overigens gewoon thuis) en gezonder te eten (letten op beleg etc, fruit als tussendoortje) Daarnaast nam ik op zondag gewoon friet, en 's avonds chips/ toastjes met brie/kip kerrie salade etc. Aan het avond eten over het algemeen heb ik toen weinig gedaan, ik paste alleen op met saus, dus niet te veel saus bij het vlees.

Inmiddels ben ik al een half jaar gestopt met het dieeten en ben ik meer "normaal gaan eten". Het probleem is alleen dat ik nog steeds afval. Niet zoveel, maar er gaan nog steeds constant iets van mn gewicht af (in december is er een halve kilo bijgekomen, maar inmiddels is er weer bijna een kilo van af ) . Mn BMI is momenteel 19,5 en ik wil echt neit dat er nog meer van af gaat. Momenteel fitness ik twee keer per week (naja, daar ben sinds vorige week mee gestart) en roeien doe ik al twee maand niet meer.

Momenteel neem ik als ontbijt 3 crackers waarvan 2 met kaas en 1 met jam/hagelslag en als drinken een glas optimel. En op het werk daarna nog een kop Koffie (met melk) Tussen de middag neem ik drie boterhammen met kipfilet/sandwichspread/kaas en als drinken een groot glas sinaasappelsap (verse ) en als tussendoortje een appel. 's Avonds eet ik nog steeds normaal (ook met enige regelmaat lasagne doordeweeks en andere pasta's), wel gewoon weer saus bij het vlees, en met enige regelmaat ook ijs als toetje, en normaal (vruchten)yoghurt/kwark/ etc. 's avonds neem ik een Kiwi en Koffie. Vrijdagavonds neem ik meestal chips (geen hele zakken, maar een paar handjes) en drink ik Sisi. Zaterdagavond Pizza ( of soms tosti/shoarma/soep etc) en bieravond Ook neem ik altijd een grote koek bij de koffie (hmmm, appelkoeken ). Op zondag eet ik nog steeds friet (smiddags ook een grotere koek bij de koffie) met frikandel speciaal en nog wat bittergarnituur (4/5 stuks) en 'sa vonds nog steeds de toastjes. Ik drink ook de hele week door water.
Ik ben overigens 1,71M. Wie heeft er nog tips Overigens is het eetpatroon wat ik nu overdag heb niet heel veel anders met voordat ik ging dieeten, alleen nu eet ik tussen de middag gezonder (ik werk overdag en kocht vaak vette broodjes tussen de middag). Ik ben nooit iemand geweest die de hele dag door snoepte.

Fysiek gezien doe ik overigens geen zwaar werk, ben een verkoper in een electronica winkel
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zondag 7 februari 2010 @ 16:12:20 #38
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77732299
Ik vind dat je overdag heel weinig eet, zeker voor een man.
3 crackers, 3 boterhammen en avondeten is erg weinig. Als je nu 's morgens 3 boterhammen zou eten, 's middags nog eens 4 en 's avonds normaal avondeten, en tussendoor iets substantielers dan een kop koffie (bijvoorbeeld nog een boterham) dan lijkt het al meer op een fatsoenlijke dag.

Ik vind het trouwens wel schattig dat je Kiwi en Koffie en Pizza met een hoofdletter schrijft...
pi_77732511
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:12 schreef AKnynke het volgende:
Ik vind dat je overdag heel weinig eet, zeker voor een man.
3 crackers, 3 boterhammen en avondeten is erg weinig. Als je nu 's morgens 3 boterhammen zou eten, 's middags nog eens 4 en 's avonds normaal avondeten, en tussendoor iets substantielers dan een kop koffie (bijvoorbeeld nog een boterham) dan lijkt het al meer op een fatsoenlijke dag.

Ik vind het trouwens wel schattig dat je Kiwi en Koffie en Pizza met een hoofdletter schrijft...
En een appel heh

Maargoed, ik heb dus nooit echt veel tussendoortjes gegeten, en voor ik ging dieeten at ik als ontbijt zelfs minder dan wat ik nu eet, daarom vind ik het nu heel lastig om een "gezond eetpatroon" te vinden, omdat ik niet meer in de eetgewoontes van voor het dieeten wil terugvallen. Zijn crackers in vergelijking tot boterhammen zo licht dan? Of moet ik 's ochtends gewoon meer crackers nemen (ik vind crackers met kaas zo lekker ) Ik zit er ook aan te denken om tussendoor wel meer te nemen, in iets van Sultana hartig ofzo (vind ik heeerlijk ) Trouwens het brood wat ik eet is dat hele donkere brood (zit lekker veel smaak aan ) . Maar als je het nu zo achterelkaar opnoemt dan klinkt het wel heel weinig ja.
  zondag 7 februari 2010 @ 16:59:26 #40
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_77733845
Hoi..

Prachtige foto's Nynke

Raymann, daar mogen nog wel minimaal 3 boterhammen bij

Mijn lijstje vandaag (weer lang geslapen)
L: boterham volvette kaas, boterham rollande, bschuit jam, gekookt ei, glas melk
S: 1.15 uur wandelen
T: appel, sinaasappel, druifjes
T: cracker met achterham
D: taco's met vette creme fraiche en kaas (stuk of 5??)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 7 februari 2010 @ 17:04:15 #41
236335 neen
schone schijn
pi_77734039
Ja Bernie, je moet eens gaan ontbijten. Daarnaast natuurlijk meer bier drinken.

Ik ben nu even bij m'n oma... komt ze met een stuk taart aanlopen en nu moet ik dat opeten. "daar word je toch helemaal niet dik van" nou ja, m'n vader wil hem wel.

[ Bericht 62% gewijzigd door neen op 07-02-2010 17:09:47 ]
  zondag 7 februari 2010 @ 17:10:49 #42
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_77734266
Oma's
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 7 februari 2010 @ 17:12:54 #43
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_77734340
Jammer dat je geen reactie gehad hebt op je taart DaD maar dat is eigenlijk een compliment, was ie niet te vreten dan had je waarschijnlijk wel wat gehoord
  zondag 7 februari 2010 @ 17:53:30 #44
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77735637
Ik heb 2x buikpijn, 1x spierpijn van de buikspieroefeningen, en 1x ongesteldheidsbuikpijn. Niet zo fijn!
  zondag 7 februari 2010 @ 17:53:35 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77735638
@DaD, hoe zeer ik me ook kan voorstellen dat je rechtstreekse respons van je eerste klant wilt , ik denk niet dat je dat kan verwachten. Ze hebben toch al gezegd dat de taart mooi is? Nou dan. Trots zijn Je weet toch dat je van nederlanders alleen iets hoort als het niet goed is

@chicolate: heel herkenbaar helaas. ik wissel daarom weleens van tafel in een restaurant. De ranzigheid (er bestaat trouwens een geweldig topic op Fok! over dit onderwerp)

@rayman: meer eten en/of de crackers vervangen door iets substantieleres
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 7 februari 2010 @ 17:57:07 #46
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77735746
Mijn daglijstje
o. 3 boterhammen met honing en jam
t. -
d. römertopf met kip gemarineerd met kaneel, peper en komijn, kleine aardappeljes, knoflook, wortel en sinaasappel + brocolli (veel, heel veel gegeten) + een glas likeur + tiramisu
t. -
d. tartufo ijscoupe (verschillende ijsssoorten,met krokant, rode saus, eierlikeur, nog een ander likeurtje en slagroom)

En nog twee uur gewandeld in een dierentuin met inheemse dieren (linxen, vossen, dassen, beren etc.). Erg leuk
pi_77735779
Ze hadden wel van te voren gezegd foto's te zullen sturen van hun dochtertje met het meptaartje. . Dat lijkt me superleuk, dus ik zit vol ongeduld te wachten. .
pi_77735827
Mijn lijstje

O: optimel yoghurt
L: bordje zuurkoolstamppot
T: mineola, 2 crackers humus

En nu is alles op en heb ik honger. Straks gelukkig naar de supermarkt!
  zondag 7 februari 2010 @ 18:02:25 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77735917
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ze hadden wel van te voren gezegd foto's te zullen sturen van hun dochtertje met het meptaartje. . Dat lijkt me superleuk, dus ik zit vol ongeduld te wachten. .
Ga er maar vanuit dat je die donderdag pas krijgt ofzo.
pi_77736047
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat je die donderdag pas krijgt ofzo.
Ik ben een beetje ongeduldig, geloof ik. Ik vond het veel spannender dan ik had verwacht, allemaal. .
  zondag 7 februari 2010 @ 18:08:15 #51
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77736080
Ik vind je vooral schattig
  zondag 7 februari 2010 @ 18:11:28 #52
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77736187
Aw DaDtje

Een meptaart, is dat zo'n stuk wat klein grut zelf mag ontleden, waarna ze onder de slagroom zitten?
pi_77736353
Ja, een minitaartje speciaal om mee te knoeien. .
pi_77736600
Bedankt voor de tips, dacht dat ik overdag wel genoeg at, maar dat ga ik dus opvoeren. Meer brood, en meer tussendoortjes
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:04 schreef neen het volgende:
Ja Bernie, je moet eens gaan ontbijten. Daarnaast natuurlijk meer bier drinken.
Ik heb gisteren al heel veel bier gedronken
pi_77737432
Je mag trouwens best krekkers eten in plaats van brood, RaymanNL. Maar eet wat meer.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 7 februari 2010 @ 18:53:22 #56
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77737535
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:50 schreef sigme het volgende:
Je mag trouwens best krekkers eten in plaats van brood, RaymanNL. Maar eet wat meer.
Natuurlijk mag hij best crackers eten. Maar drie crackers is ongeveer 120 kcal, 3 boterhammen ongeveer 240. Wil hij niet meer afvallen en toch niet te veel beleg ed eten, dan is het misschien beter om de crackers te vervangen door brood.
pi_77737770
Ik heb laatst een pakje roggebrood opgegeten. Daarna gekeken hoeveel calorien dat eigenlijk was.
170 kcal/100 gr. Een pak is 500gr. Had ik toch maarzo 850 kcal weggehapt (meer natuurlijk , want met boter of pindakaas).
pi_77737881
hoi bennikweer... toch maar niet mee uit eten gegaan na t concert... ze gingen naar een pannenkoekenhuis en dat vind ik geen volwaardige maaltijd was heus wel meegegaan als ik niet doodmoe en bloedchagerijnig en randje ziek was...mn hoofd knalt uit elkaar, en morgen weer een zware therapiedag voor de boeg.

dus nu ga ik lekker ovenfrietjes met een lekkerbekje uit de oven eten omnomnom. en worteltjes uiteraard.

en nog belangrijker: met een dekentje op de bank met de televee aan
Kwak
pi_77738449
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Natuurlijk mag hij best crackers eten. Maar drie crackers is ongeveer 120 kcal, 3 boterhammen ongeveer 240. Wil hij niet meer afvallen en toch niet te veel beleg ed eten, dan is het misschien beter om de crackers te vervangen door brood.
Tis neit dat ik niet te veel beleg wil hoor. Maar crackers zijn zo lekker. Vooral met kaas Maar het is lastig om nu ineens veel meer te eten dan wat je altijd hebt gedaan. Maar ik denk dat ik ook meer tussendoortjes ('s ochtends bijvoorbeeld) ga eten om het scharige ontbijt weer in balans te brengen. Dat kan ook makkelijk icm de ochtend pauze op me werk (want dat speelt natuurlijk ook mee heh )
pi_77740619
Lieve DaD, ik weet zeker dat ze hem heerlijk vonden. Waarschijnlijk zitten ze nog in de rommel ofzo? Sommige mensen denken daar dan niet zo aan

En zenks voor jullie concerns trouwens, ik ben niet bij een huisarts geweest want ik moest werken. Ik zie sowieso al erg slecht (draag ook eigenlijk een bril, ga morgen eens kijken voor een nieuwe toffe die ik wél draag). Maar het leek inderdaad alsof er over een deel van mijn oog wat wazigs zat, ik heb het nu nog af en toe. Zou ik me zorgen moeten maken?

Neen, je bent niet vadsig, maar wel een beetje een beertje
pi_77740997
Oja lijstje:

O: 2 bruine boterhammen rosbief
T: halve bruine pistolet met roomboter, rucola, kaas en tomaat
L: halve bruine pistolet met kaasomelet
T: stukje (zelf gebakken) cheesecake
T: glaasje volle yoghurt met muesli en aardbei
T: glas verse sinaasappelsap
D: zuurkool met halve rookworst
Edit: T: bakje vlaflip

[ Bericht 15% gewijzigd door shinydiscoball op 07-02-2010 20:58:51 ]
  zondag 7 februari 2010 @ 20:57:01 #62
236335 neen
schone schijn
pi_77742826
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:15 schreef shinydiscoball het volgende:
Lieve DaD, ik weet zeker dat ze hem heerlijk vonden. Waarschijnlijk zitten ze nog in de rommel ofzo? Sommige mensen denken daar dan niet zo aan

En zenks voor jullie concerns trouwens, ik ben niet bij een huisarts geweest want ik moest werken. Ik zie sowieso al erg slecht (draag ook eigenlijk een bril, ga morgen eens kijken voor een nieuwe toffe die ik wél draag). Maar het leek inderdaad alsof er over een deel van mijn oog wat wazigs zat, ik heb het nu nog af en toe. Zou ik me zorgen moeten maken?

Neen, je bent niet vadsig, maar wel een beetje een beertje
Jij hebt echt een bril nodig he

Ik draag nog steeds m'n reservebril moet nog eens een nieuwe uitzoeken maar ik mocht van m'n ouders niet meer uitgeven dan ik van de zorgverzekering krijg. Altijd lastig trouwens, vorig keer een met een vriendin uitgezocht en nu zou ik met m'n zus kijken maarja dan moeten we maar net beide een keer kunnen

Ik heb geen taart gehad, wel ijs en 2 borden soto wat was dat lekker ik heb de hele pan leeggegoten op m'n bord
pi_77743334
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:57 schreef neen het volgende:

[..]

Jij hebt echt een bril nodig he

Ik draag nog steeds m'n reservebril moet nog eens een nieuwe uitzoeken maar ik mocht van m'n ouders niet meer uitgeven dan ik van de zorgverzekering krijg. Altijd lastig trouwens, vorig keer een met een vriendin uitgezocht en nu zou ik met m'n zus kijken maarja dan moeten we maar net beide een keer kunnen

Ik heb geen taart gehad, wel ijs en 2 borden soto wat was dat lekker ik heb de hele pan leeggegoten op m'n bord
Ja de laatste keer dat ik er een uitzocht was in 2004 ofzo, en volgens mij mag je iedere 3 jaar een nieuwe uitzoeken van de verzekering toch? Dacht ik. Ik wil een hele coole jaren '40 bril met hele dikke zwarte montuur, zoals die van Merel Of toch maar gewoon lenzen
  zondag 7 februari 2010 @ 21:14:37 #64
236335 neen
schone schijn
pi_77743789
Ik moet niet van die hippe dingen maar ik mag wel 2 gratis brillen halen bij de specsavers zag ik iemand daar ook toevallig ervaring mee?

Lenzen doe ik niet
pi_77744146
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_77744386
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:14 schreef neen het volgende:
Ik moet niet van die hippe dingen maar ik mag wel 2 gratis brillen halen bij de specsavers zag ik iemand daar ook toevallig ervaring mee?

Lenzen doe ik niet
Is dat hip dan, ja? Ik dacht meer aan een nerdy look
pi_77744421
TVP! Zonder lijstje want ik heb tig kleine dingen op vandaag, we hadden een verjaardag.
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 7 februari 2010 @ 21:26:33 #68
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77744508
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:24 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Is dat hip dan, ja? Ik dacht meer aan een nerdy look
Nerdy is hip op het moment.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:29:18 #69
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77744694
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

zondag 7 februari 2010 @ 21:30:10 #70
236335 neen
schone schijn
pi_77744753
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:29 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

De drakenshirts kunnen de kast weer uit!
pi_77744775
Goh, loop ik ook eens voorop met een trend.
pi_77744871
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:06 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ja de laatste keer dat ik er een uitzocht was in 2004 ofzo, en volgens mij mag je iedere 3 jaar een nieuwe uitzoeken van de verzekering toch? Dacht ik. Ik wil een hele coole jaren '40 bril met hele dikke zwarte montuur, zoals die van Merel Of toch maar gewoon lenzen
Oeh zo een wil ik volgende keer ook . Maar mijn bril wordt helemaal niet vergoed, dus ik moet nog even geduld hebben.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:33:10 #73
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77744985
Nee neen, het gaat om de nerdbril. Ik heb er nog een paar in de kast liggen: knalrose en schildpad. Zo mooi rond, precies die modelletjes die je nu overal in het zwart ziet (Tink was heel erg nerd toen het nog niet hip was ik droeg toen ook leggings *huil *kras)
  zondag 7 februari 2010 @ 21:33:49 #74
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77745028
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:30 schreef neen het volgende:

[..]

Waren ze er ooit ín gegaan dan?

Ik draag overigens geen nerdy brillen Wel uitlopende floppy broeken en game-shirts of tuniekjes ofzo Verder ben ik stiekem saai ende mainstream geloof ik
pi_77745059
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:30 schreef neen het volgende:

[..]

als je een meisje was en je droeg dat drakenshirt op een legging met hippe schoenen een colbertje en een riem ofzo, als jurkje, met een nerdy bril, dan kwam je er vast wel mee weg.
Kwak
  zondag 7 februari 2010 @ 21:36:17 #76
236335 neen
schone schijn
pi_77745200

2e van links!
pi_77745228
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oh oke, dat hou ik niet bij!

Dilemma: want ik ben totaal niet hip, en wil een niet hippe bril, die dus opeens heel hip blijkt te zijn

Nouja ik kijk wel ofzo. Als ik maar niet blind wordt vind ik het allang prima
  zondag 7 februari 2010 @ 21:37:59 #78
236335 neen
schone schijn
pi_77745323
Misschien kun je ook wel ergens een gratis bril scoren even bij je zorgverkeringsdingen kijken
pi_77745352
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als je een meisje was en je droeg dat drakenshirt op een legging met hippe schoenen een colbertje en een riem ofzo, als jurkje, met een nerdy bril, dan kwam je er vast wel mee weg.
Shirt wel, maar je hebt ook van die lelijke glimmende draken overhemden. Brrrr *denkt aan ene Martijn in 4 havo*
  zondag 7 februari 2010 @ 21:39:44 #80
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77745428
Hoi, terug uit het hoge noorden! Was weer loik! SDB hoe is het met je oog??
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 7 februari 2010 @ 21:39:55 #81
236335 neen
schone schijn
pi_77745440
Ik walg sowieso van overhemden met korte mouwen en al helemaal als ze niet dicht zijn geknoopt.
pi_77745537
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoi, terug uit het hoge noorden! Was weer loik! SDB hoe is het met je oog??
Wat was je doen?

Wel beter dan vanochtend maar hij doet nog steeds raar. Heb op aanraden van mijn moeder wel even al mijn make-up eraf gehaald. Denk dat ik morgen wel even langs de huisarts ga.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:42:58 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77745636
Wat doet 'ie dan?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 7 februari 2010 @ 21:44:08 #84
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77745711
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:36 schreef neen het volgende:
[ afbeelding ]
2e van links!
Nou sjeg, je moet je drakenshirts wel met trots dragen, dit is een beetje een rijtje sad pandas!
  zondag 7 februari 2010 @ 21:48:56 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77746038
Ik was vanaf vrijdagavond bij een vriendin in Zwolle en ben vanochtend even naar mijn oma geweest in Emmen en toen naar een vriendin die 20 minuutjes rijden daar vandaan nét over de grens in Duitsland woont. En daarna ben ik weer in 2 uur naar Gouda gereden.
pi_77746082
Het meisje kan hem wel het beste hebben inderdaad.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:50:15 #87
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77746148
En ik heb belachelijk slecht gegeten
pi_77747119
Maar je zag er wel zeer classy uit op de foto die je poste! En slank!
En je hebt vast niet zo slecht gegeten als ik vandaag:

O: 2 wentelteefjes van rozijnenbrood
1 kampioentje met carpaccio-filet
T: een paar "vingers" muffingbeslag
T: appel-kaneel muffins
L: stokbrood met lekkers
T: pompoensoep
D: aardappelpuruee met tuinbonen en gehaktballetjes

Het was een heerlijk weekend
pi_77747277
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat doet 'ie dan?
Het trekt heel erg, alsof ie dicht wil. En het lijkt of er aan de onderkant een waas zit. Vanochtend zag ik er echt bijna niks door, nu weer wel wat meer. Ik zit nu trouwens te denken of het niet mijn luie oog is, ik ben even vergeten aan welke kant die zat.

Echt zo'n quasimodo gevoel heb ik soms, alsof alles scheef zit
pi_77747358
Klinkt leuk XM, wel druk!
  zondag 7 februari 2010 @ 22:08:50 #91
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77747517
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:36 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Oh oke, dat hou ik niet bij!

Dilemma: want ik ben totaal niet hip, en wil een niet hippe bril, die dus opeens heel hip blijkt te zijn

Nouja ik kijk wel ofzo. Als ik maar niet blind wordt vind ik het allang prima
Dan moet je voor een montuurloos ding gaan. Zo'n klassieke bril voor 60+ vrouwen. Die zijn zeker weten niet hip.
De nerdbril is geadopteerd door trendy Nederland (in navolging van o.a. Madonna), de rest draagt nog rechthoekige modellen met een opvallend montuur, dus er zit niets anders op dan een bijna onzichtbaar montuurtje te nemen. Dat is zeker niet trendy.
pi_77747903
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dan moet je voor een montuurloos ding gaan. Zo'n klassieke bril voor 60+ vrouwen. Die zijn zeker weten niet hip.
De nerdbril is geadopteerd door trendy Nederland (in navolging van o.a. Madonna), de rest draagt nog rechthoekige modellen met een opvallend montuur, dus er zit niets anders op dan een bijna onzichtbaar montuurtje te nemen. Dat is zeker niet trendy.
Nouja ik bedoel niet dat ik zo'n oude vrouwen ding wil dragen, ik bedoel alleen dat ik niet zo'n hippe trien ben, en dat ik een bril wil die gewoon leuk blijft, ook over een jaar als de rest er alweer op uitgekeken is. Maar aan de andere kant, ik vind hem cool en wil al jaren zo'n bril, dus dan zou ik het gewoon moeten doen

Ik heb nu zelf ook een rechthoekig model, een beetje roze/rood, maar ik heb het idee dat ik daar niet echt meer goed door kan zien ofzo, en ik vind het idee gewoon leuk van een nieuwe bril.
  zondag 7 februari 2010 @ 22:15:42 #93
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77748081
Get, wat akelig SDB. Even goed in de gaten houden ja!

Poging tot lijstjes

Zaterdag:
O: 2 afbakcroissants met jam
T: -
L: high tea met 1 scone met clotted cream en aarbeienjam + 3 mini sandwiches
T: handje chips
D: zelfgemaakte lasagne (incl. het deeg!) + 3 glazen wijn
T: aarbeienyoghurt
T: handje tijgernootjes

_!

Vandaag:

O: bak cruesli met yoghurt
T: plak cake
L: 1/2 scone met abrikozenjam
T: -
D: bak yoghurt + 1 chocolate chip cookie

Mja.
pi_77748149
Wat een suikers XM! Ik zou echt staan te tollen nu.
  zondag 7 februari 2010 @ 22:17:41 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77748200
Nergens last van .

En ik moet juist hártig gaan eten! Maar dat vind ik niet zo lekker.. Maar het zou wel beter zijn voor die lage bloeddruk. Ah well .
pi_77748227
Ik moet een opstel ( ) schrijven en daarin 2 voor- en tegenargumenten geven van een stelling en mijn eigen visie geven. Ik ben zelf tegen maar ik kan alleen maar argument 'voor' verzinnen . En ik weiger mijn visie te veranderen, want dat zou betekenen dat ik het vak nuttig vind en dat vind ik niet .
  zondag 7 februari 2010 @ 22:19:50 #97
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_77748346
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:18 schreef Chicolate het volgende:
Ik moet een opstel ( ) schrijven en daarin 2 voor- en tegenargumenten geven van een stelling en mijn eigen visie geven. Ik ben zelf tegen maar ik kan alleen maar argument 'voor' verzinnen . En ik weiger mijn visie te veranderen, want dat zou betekenen dat ik het vak nuttig vind en dat vind ik niet .
Nu ben ik benieuwd! Vertel, wat is de stelling?
  zondag 7 februari 2010 @ 22:20:29 #98
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77748411
Jeej, donderdag zie ik m'n Duutser weer!

Hij heeft trouwens morgen een nederlands examen, en is nu druk aan het studeren. zien-gezien. Doen-gedoen. maken-gemaken. Ik vind het zo leuk dat hij nederlands leert. En hij wil er mee door gaan!
  zondag 7 februari 2010 @ 22:21:50 #99
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77748514
sjeesis XM, dat je niet omvalt, zo weinig dat je vandaag gegeten hebt! Het lijstje van gister was wel okay voor een zaterdag, trouwens....
pi_77748884
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:19 schreef Rituals het volgende:

[..]

Nu ben ik benieuwd! Vertel, wat is de stelling?
*Een vrij herkenbaar stukje over school. Voor de geinteresseerde die te laat was: het ging over ethiek in de wetenschap.

[ Bericht 44% gewijzigd door Chicolate op 07-02-2010 23:01:55 ]
  zondag 7 februari 2010 @ 22:28:55 #101
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77749172
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:20 schreef AKnynke het volgende:
Jeej, donderdag zie ik m'n Duutser weer!

Hij heeft trouwens morgen een nederlands examen, en is nu druk aan het studeren. zien-gezien. Doen-gedoen. maken-gemaken. Ik vind het zo leuk dat hij nederlands leert. En hij wil er mee door gaan!
doen - gedaan
maken - gemaakt
pi_77749180
Zelf bedenken of iets goed of slecht is is toch ook ethiek?
  zondag 7 februari 2010 @ 22:29:57 #103
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77749257
Nynke: yay, way to go Duitser! En tof dat jullie elkaar weer snel zien!

Chico: positief --> het is goed voor de ontwikkeling van een kritische instelling (geeft inzicht in hoe het niet moet) ?

Ik zit ook een beetje vast Ik moet een tutorial doen dit blok omdat ik was vergeten dat ze de uitschrijf-regelingen veranderd hebben en ik dus te laat was met uitschrijven Maarrr nu moet ik dus als een razende Roeland een onderwerp verzinnen en een docent strikken om me te begeleiden Het liefst iets met postkoloniale / diaspora / migranten literatuur, geschreven in het Engels en om de werkdruk lager te maken wil ik het liefst over een boek schrijven wat ik al gelezen heb (moet namelijk voor mn andere vakken ook best veel doen). Maar over Rushdie en Zadie Smith heb ik al best veel geschreven
Misschien doe ik wel Sherman Alexie. Hopelijk kan ik een docent zover krijgen, want volgens mij zijn ze niet echt geïnteresseerd in Indianen-literatuur
pi_77749295
Duitsers die Nederlands praten zijn schattig. Leuk dat je hem snel weer ziet Nynke!
  zondag 7 februari 2010 @ 22:30:28 #105
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77749312
Maar wel tof dat hij Nederlands leert!
Mijn Duitser heeft Nederlands geleerd met behulp van Nederlandse luisterboeken. Hij spreekt het nu vloeiend.
  zondag 7 februari 2010 @ 22:31:14 #106
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77749385
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:28 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

doen - gedaan
maken - gemaakt
i know. Maar hij nog niet, en het zijn hele erge schattige foutjes!

Chico, lastig is dat he, soms kan iets intuitief fout aan voelen, maar rationeel heel goed zijn, of andersom.
pi_77749399
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:29 schreef Mini_rulez het volgende:
Zelf bedenken of iets goed of slecht is is toch ook ethiek?
Ja eigenlijk wel. Al kwam dat op het college niet op deze manier naar voren. Maar misschien moet ik toch maar van mn visie afstappen, beetje kinderachtig is het wel om ergens heel erg tegen te willen zijn, terwijl je eigenlijk voor bent als het aankomt op argumenten .
  zondag 7 februari 2010 @ 22:31:46 #108
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77749433
Chico: ik zou alleen kunnen bedenken dat ethische overwegingen progressief denken in de weg kan zitten. Maar of dat per definitie een slecht iets is...
pi_77749682
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Chico: ik zou alleen kunnen bedenken dat ethische overwegingen progressief denken in de weg kan zitten. Maar of dat per definitie een slecht iets is...
Mja zoiets heb ik ook, dat was mijn enige echte tegenargument. Wat wij nu zien als ethisch verwerpelijk (stamcelonderzoek bijvoorbeeld) kan over een aantal jaren/eeuwen misschien juist wel geaccepteerd zijn. En dan doen we het nu niet, terwijl het ons veel kan leren over ziektes en zelfs over genezing van die ziektes. Dus dan is het eigenlijk zonde dat belangrijk onderzoek tegen wordt gehouden .
pi_77749932
Je kunt ook als tegenargument gebruiken dat wetenschappers daar hun tijd/energie niet aan zouden moeten besteden omdat het ten koste gaat van hun onderzoek zelf, hoewel er dan wel weer andere mensen zouden moeten zijn die hun plannen ethisch toetsen.
pi_77750092
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:36 schreef Mini_rulez het volgende:
Je kunt ook als tegenargument gebruiken dat wetenschappers daar hun tijd/energie niet aan zouden moeten besteden omdat het ten koste gaat van hun onderzoek zelf, hoewel er dan wel weer andere mensen zouden moeten zijn die hun plannen ethisch toetsen.
Dat is een goede .
  zondag 7 februari 2010 @ 22:39:37 #112
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_77750196
Ik zou zo snel ook geen (goed) tegenargument kunnen bedenken Chico. Ik heb zowel bij pedagogische wetenschappen als bij geneeskunde ethiek gehad. Helemaal niet mijn ding! Vooral omdat het niet echt ging over ethische dilemma's, maar meer over filosofen en algemene theorieën. Vrij droge stof.
  zondag 7 februari 2010 @ 22:40:12 #113
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_77750239
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:36 schreef Mini_rulez het volgende:
Gebeurd dit niet ook dan? Je onderzoeksvoorstel moet toch goed gekeurd worden door ethische commissies?
pi_77750425
De gouden regel van brainstormen is toch ook dat je nergens een oordeel over moet vellen? Staat creativiteit in de weg oid? Niet dat het zo goed werkt in de praktijk, maar toch.

Rituals: dat is ook zo ja. Als je onderzoek op mensen of dieren wilt gaan doen in elk geval wel, anders weet ik het eigenlijk niet.
  zondag 7 februari 2010 @ 22:45:45 #115
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77750667
Mwuh Nou ben ik de hele dag al onderwerpen aan het bedenken, daar ging m'n zondag Ik wou eigenlijk iets gelinkt aan Shakespeare doen (want die docent is superfijn om mee te werken!), maar postcolonial perspectives op The Tempest oids zijn niet origineel meer en over Césaire heb ik al geschreven... Toen ben ik o.a. via Kureishi, Angelou, West Side Story en Chihuailaf weer terug gekomen bij mn oude bekenden, Smith, Rushdie en Alexie. Nurk.
  zondag 7 februari 2010 @ 22:48:35 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77750857
Combi west side story en shakespeare?
  zondag 7 februari 2010 @ 22:50:30 #117
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77750968
Wie trouwens niet naar het NSF heeft gekeken, heeft historische televisie gemist. Het was hilarisch
  zondag 7 februari 2010 @ 22:51:34 #118
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77751038
Ik zat in de auto
  zondag 7 februari 2010 @ 22:54:48 #119
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77751211
Nietus, je was al thuis. Het is echt net afgelopen. En het was erg Gelijkspel, Pierre Kartner in de war, kop of munt, een dronken jury, draaiorgels en blokfluiten, een chipmunk, kleding van christine le duc en de tweede hands winkel, 20x mooie woorden.... Wereldtv!
  zondag 7 februari 2010 @ 22:55:22 #120
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77751254
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Combi west side story en shakespeare?
Dat was inderdaad de insteek, maar toen ik op youtube wat filmpjes bekeek van de film en al die over straat pirouettende kereltjes zag, zonk de moed me in de (ballet)schoenen
  zondag 7 februari 2010 @ 22:55:35 #121
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77751263
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:54 schreef Tinkepink het volgende:
Nietus, je was al thuis. Het is echt net afgelopen. En het was erg Gelijkspel, Pierre Kartner in de war, kop of munt, een dronken jury, draaiorgels en blokfluiten, een chipmunk, kleding van christine le duc en de tweede hands winkel, 20x mooie woorden.... Wereldtv!
Het klinkt wel hilarisch ja . Ik wist ook niet dat het was eigenlijk . Ik houd wel van kitsch op tv .
  zondag 7 februari 2010 @ 22:56:55 #122
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77751333
Dit was de overtreffende trap. Werkelijk. Jiskefet is er niets bij.
  zondag 7 februari 2010 @ 23:00:12 #123
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77751512
Hmz. Nouja, niks meer aan te doen .
  zondag 7 februari 2010 @ 23:01:51 #124
236335 neen
schone schijn
pi_77751601
Gelukkig kunnen we nu weer naar voetbal praatjes kijken
  zondag 7 februari 2010 @ 23:02:20 #125
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77751622
Kijk het morgen op uitzending gemist. Bliokje kaas erbij en de topics op Fok! lezen. Topamusement.
En nu ga ik naar bed.
  zondag 7 februari 2010 @ 23:02:48 #126
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77751652
TV staat hier niet eens aan.

En voetbal is stom .
pi_77751703
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mwuh Nou ben ik de hele dag al onderwerpen aan het bedenken, daar ging m'n zondag Ik wou eigenlijk iets gelinkt aan Shakespeare doen (want die docent is superfijn om mee te werken!), maar postcolonial perspectives op The Tempest oids zijn niet origineel meer en over Césaire heb ik al geschreven... Toen ben ik o.a. via Kureishi, Angelou, West Side Story en Chihuailaf weer terug gekomen bij mn oude bekenden, Smith, Rushdie en Alexie. Nurk.
Kan je niet de link maken van de Tempest naar de Hoogste tijd? Een boek van Harry Mulisch en verfilmd door Fransz Weisz? Dat gaat over een oude acteur die de hoofdrol speelt in een raamvertelling met als basis the Tempest.
pi_77751741
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:54 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben ook pas net thuis, heb het gemist!!! Greys zat daar in de zaal!!!!!
  zondag 7 februari 2010 @ 23:05:44 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77751802
Ik ga ook naar m'n nest
  zondag 7 februari 2010 @ 23:05:44 #130
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_77751803
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:50 schreef Tinkepink het volgende:
Wie trouwens niet naar het NSF heeft gekeken, heeft historische televisie gemist. Het was hilarisch
damn... ik tijwfelde... ik vreesde het liedje niet meer dan 1 keer aan t kunnen horen, dus niet gekeken. wie heeft gewonnen?
Kwak
  zondag 7 februari 2010 @ 23:07:20 #131
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_77751892
Ik ga ook op bed liggen. Welterusten!
  zondag 7 februari 2010 @ 23:15:48 #132
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77752262
Trusten, slapertjes!

Cootje: dank joe voor het meedenken! Ik heb alleen in mn hele programma een soort focus op postkoloniale literatuur (met als subcategorieën ook diaspora e.d.), dus daar past die van mister Mulisch niet zo tussen (heb hem wel opgezocht op wikipedia, had er nog niet van gehoord, terwijl ik al een hele middag in adaptations van Shakespeare zit te graven! ). Ik heb er best wat gevonden maar ik word van weinig dingen echt enthousiast

Edit: al zit ik er nu aan te denken om "Yorick" van mr Rushdie te nemen, daar heb ik nog niks over geschreven. Dat werkt zowel met Hamlet als met Tristram Shandy, schijnt. Moet ik wel Tristram Shandy nog lezen

[ Bericht 19% gewijzigd door MariaEtcetera op 07-02-2010 23:22:30 ]
pi_77753592
Haai! Terug van kampf
  zondag 7 februari 2010 @ 23:54:29 #134
3185 Adelante
To let it go now
pi_77753941

Voor de dames die niet gekeken hebben, dit stukje finale vat die hele show perfect samen

Welcome Back PF van kamp
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_77754362
quote:
Op zondag 7 februari 2010 23:54 schreef Adelante het volgende:

Voor de dames die niet gekeken hebben, dit stukje finale vat die hele show perfect samen

Welcome Back PF van kamp
oh

mijn

god
Kwak
  maandag 8 februari 2010 @ 00:13:03 #136
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77754605
Wait wut? Ah Songfestival! Instant klassiekers, stuk voor stuk

Ergo: tijd om naar bed te gaan. *snurk*
pi_77755804
Omg mijn BF smste dat hij aan het lezen was in een snuggie. Waar is het fout gegaan !
  maandag 8 februari 2010 @ 07:34:03 #138
331 Merel
Be here now.
pi_77758364
Mogguh. Ik heb niet bijgelezen. Wel op de weegschaal gestaan, en daar word ik niet blij van. Ik wist stiekem wel dat ik de laatste tijd niet zo netjes aan het eten was... Maar ik woog vanochtend 69,4 en dat vind ik echt totáál niet leuk Moet 7 kilo af!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_77758378
Goeiemorgen .
  maandag 8 februari 2010 @ 08:20:46 #140
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77758684
Goeiemorgen....Het zonnetje schijnt weer hier vandaag! Nu moet hij nog gaan schijnen in m'n hoofd, dan wordt het een goede dag!
pi_77758750
Goeiemorgen!

Lijstje:
O: snee brood met soort worst, koffie met melk (in de trein )
T: klein sneetje brood met 30+-kaas
L: mini-ciabatta met boterhamworst, mini-krentenbol, karnemelk
T: zelfde als T1
T: yoghurt met muesli en/of fruit
D: geen idee, ik ga iets gezonds zoeken op het station
pi_77758942
goedemorgen!

lijstje:
O: havermout
T: kiwi
L: 2 boterhammen met ei, tomaat, komkommer en sla
T: krentenbol
D: pasta uit de oven met gehakt en groente en een salade on the side.
S: 10 km fietsen voor werk, Evy les 9, 12 km fietsen voor cursus
  maandag 8 februari 2010 @ 08:47:07 #143
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77758968
quote:
Op zondag 7 februari 2010 23:54 schreef Adelante het volgende:

Welcome Back PF van kamp
_!

Wat een drol die Kartner .

Tevens goedemorgen
  maandag 8 februari 2010 @ 09:21:56 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77759397
Goedemorgen.

Vannacht tot 3 uur liggen hoesten, maar overall hoestte ik wel minder dan een nacht eerder. Alleen ben ik gistermiddag ineens ook begonnen met niezen en heb ik nu koppijn wegens kop vol snot, dus ik vrees dat er nog geen einde is gekomen aan de ellende. Maar het allerergste is dat mijn yoghurt met brambozen niet eens smaakte daarnet . Eten is ook al een week prut. Nu wel weer op 66,8 kg.
Niet meer actief op Fok!
pi_77759417
Goedemorgen.
  maandag 8 februari 2010 @ 09:24:34 #146
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_77759438
Goedemorgen.
  maandag 8 februari 2010 @ 09:25:47 #147
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77759458
Ik heb gisteren Angela's Ashes gezien. Wat een gewéldige film! Zag hem al wel voor de tweede keer, maar vond hem nog leuker dan de eerste keer . "Ik heb mijn eerste communie-ontbijt uitgekotst en nu zegt oma dat God in de tuin ligt. Wat moet ze nu doen?" . En op IMDb krijgt 'ie maar een 7 .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 februari 2010 @ 09:27:42 #148
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77759501
Planning voor vandaag:

O: krentenbol
T: minneola
L: 300 ml yoghurt met rozijnen
T: 200 ml yoghurt
D: maaltijdsalade
S: RPM
T: ?

Hmz. Beetje mager nog he?
  maandag 8 februari 2010 @ 09:31:25 #149
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77759573
quote:
Op maandag 8 februari 2010 09:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Planning voor vandaag:

O: krentenbol
L: 300 ml yoghurt met rozijnen
T: 200 ml yoghurt
D: maaltijdsalade
S: RPM
T: ?

Hmz. Beetje mager nog he?
Heel erg mager! Tot je D eet je bij wijze van spreken niet meer dan een krentebol en een halve liter yoghurt...Waarom eet je niet wat meer voor lunch? En wat meer voor D eigenlijk ook!
  maandag 8 februari 2010 @ 09:34:43 #150
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77759637
Ik heb niet meer bij me dan dit.. Nouja, als ik thuis ben nog maar ff een boterhammetje extra dan .
  maandag 8 februari 2010 @ 09:34:52 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_77759640
Goeiemorgen

Ik ben weer eens weinig online geweest: samenvatting van het weekend is wederom iets teveel hapjes en drankjes, met als toppunt gisteravond een vette bek halen bij de snackbar na een concert

XM: ik zou denk ik meteen van mn fiets storten dan kun je er niet een banaan tussen proppen ofzo?
  maandag 8 februari 2010 @ 09:42:07 #152
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77759805
quote:
Op maandag 8 februari 2010 09:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb niet meer bij me dan dit.. Nouja, als ik thuis ben nog maar ff een boterhammetje extra dan .
Of 2, of 3, en een banaan.
  maandag 8 februari 2010 @ 10:03:42 #153
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77760319
Mijn lijstje voor vandaag:

O: appel en banaan door yoghurt met muesli
L: nog geen idee
T: stuk bananenbrood
S: half uur hardlopen denk ik. Geen buikspieroefeningen, want nog steeds enorme spierpijn. Misschien nog even op de crosstrainer
D: pasta met tomatensaus met tonijn en groene salade.
T: stukje chocola?

Best een keurig lijstje denk ik.
  maandag 8 februari 2010 @ 10:21:11 #154
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77760752

Weinig gecomputerd dit weekend!

En niet al te best gegeten, niet lijstjes-waardig.

Vandaag wel weer!

O: 2 boterhammen met smeerkaas en pindakaas
T: mandarijntje (als die nog ergens in mijn tas zit)
L1: 2 boterhammen met smeerkaas en appestroop
L2: 2 boterhammen met pindakaas en appelstroop
D: pasta met champignon-roomsaus, geloof ik.

NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  maandag 8 februari 2010 @ 10:29:53 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_77760948
quote:
Op maandag 8 februari 2010 10:21 schreef Wolve000 het volgende:
[ afbeelding ]
!
  maandag 8 februari 2010 @ 11:10:54 #156
331 Merel
Be here now.
pi_77761982
Begint alweer goed vandaag. Ontbijt overgeslagen want ik voel me niet lekker dus dat ging echt niet. Maar net wel uit beleefdheid een vieze chocoladelolly naar binnen gewerkt die iemand trakteerde. Nu al spijt van, want daar wordt het weeïge ik-moet-bijna-overgeven-gevoel alleen maar erger van.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_77762110
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:10 schreef Merel het volgende:
Begint alweer goed vandaag. Ontbijt overgeslagen want ik voel me niet lekker dus dat ging echt niet. Maar net wel uit beleefdheid een vieze chocoladelolly naar binnen gewerkt die iemand trakteerde. Nu al spijt van, want daar wordt het weeïge ik-moet-bijna-overgeven-gevoel alleen maar erger van.
Niet de moed laten zakken. Zo'n lolly is niet het einde van de wereld. Als je maar wel zodra je de kans krijgt iets gezonds gaat scoren. Een volkoren broodje met sla en rosbief bijvoorbeeld!!
  maandag 8 februari 2010 @ 11:17:55 #158
3185 Adelante
To let it go now
pi_77762203
Inderdaad, met een lege maag ben je vaak nog misselijker. Dus stop er iets goeds in!

Ik ben zojuist in het kader van herstel begonnen met yoga dinges. Ik kan de krijgerspositie al , Ben wel drie keer op de grond gestuiterd omdat het matje wegschoof
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_77762230
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:17 schreef Adelante het volgende:
Inderdaad, met een lege maag ben je vaak nog misselijker. Dus stop er iets goeds in!

Ik ben zojuist in het kader van herstel begonnen met yoga dinges. Ik kan de krijgerspositie al , Ben wel drie keer op de grond gestuiterd omdat het matje wegschoof
Whehehe!! Mental image van stuiterballende Ade.......... Ben je weer helemaal hersteld van je operatie?
  maandag 8 februari 2010 @ 11:24:14 #160
3185 Adelante
To let it go now
pi_77762383
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:19 schreef conleche het volgende:

[..]

Whehehe!! Mental image van stuiterballende Ade.......... Ben je weer helemaal hersteld van je operatie?
Nee, dat duurt echt maanden voor alles weer optimaal functioneert. Maar het gaat al wel steeds beter. Ik moet een strikt dieet volgen en mag voorlopig geen contactsporten of hardlopen ofzo, vanwege de demping. Dus op aanraden nu maar wat yoga geprobeerd, maar als je vaak omvalt zal de demping ook wel niet optimaal zijn
  maandag 8 februari 2010 @ 11:30:11 #161
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77762571
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:24 schreef Adelante het volgende:

[..]

Nee, dat duurt echt maanden voor alles weer optimaal functioneert. Maar het gaat al wel steeds beter. Ik moet een strikt dieet volgen en mag voorlopig geen contactsporten of hardlopen ofzo, vanwege de demping. Dus op aanraden nu maar wat yoga geprobeerd, maar als je vaak omvalt zal de demping ook wel niet optimaal zijn

Goeiemorgen!

Op het stuiteren na, way to go met je yoga Adelante

Beterschap, Vikkert!

Ennn Merel: wat de rest ook zegt! Chocololly is zo'n ramp niet, zometeen gewoon een lekker broodje eten
pi_77762921
Ahw dat katje .

Ik heb mijn tijdsplanning een beetje in de war gegooid (winkels zijn later open dan ik dacht) dus nu heb ik geen eten bij me en zal het half2 zijn voor ik weer in een huis ben. Ik ga zo maar naar de AH om een broodje te kopen .

Go Adelante . Matje vasttapen op de vloer?
  maandag 8 februari 2010 @ 12:08:47 #163
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77763901
quote:
Op maandag 8 februari 2010 09:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Of 2, of 3, en een banaan.
Er komt een broodje kroket bij
  maandag 8 februari 2010 @ 12:16:15 #164
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77764137
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:08 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Er komt een broodje kroket bij
Nom . Je brengt me op een idee . Al weet ik niet of dat nu een goed idee is .

Ik denk dat mijn lijstje vandaag ook erg karig zal zijn, want niks smaakt me, dus ik post maar niks .
Niet meer actief op Fok!
pi_77764145
Goeie oplossing XM! Lekker ook...
  maandag 8 februari 2010 @ 12:27:01 #166
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77764494
Het was inderdaad erg smakelijk
pi_77764632
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nom . Je brengt me op een idee . Al weet ik niet of dat nu een goed idee is .
Same here...

Iemand nog inspiratie voor gezond avondeten dat ik op het station (Amstel) kan kopen?
  maandag 8 februari 2010 @ 12:32:07 #168
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77764645
Maaltijdsalade?
pi_77764854
quote:
Op maandag 8 februari 2010 10:21 schreef Wolve000 het volgende:
[ afbeelding ]

Weinig gecomputerd dit weekend!

En niet al te best gegeten, niet lijstjes-waardig.

Vandaag wel weer!

O: 2 boterhammen met smeerkaas en pindakaas
T: mandarijntje (als die nog ergens in mijn tas zit)
L1: 2 boterhammen met smeerkaas en appestroop
L2: 2 boterhammen met pindakaas en appelstroop
D: pasta met champignon-roomsaus, geloof ik.

hey babe!!
Ja doei.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:41:58 #170
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77764915
Ik las ooit ergens dat Smullers falafel verkocht maar heb het in de praktijk nooit gezien! Ik gok dus dat het geen succes was
pi_77765037
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maaltijdsalade?
Tja, ik hou nooit zo van die dingen van AH: te duur en onbegrijpelijk veel calorieën voor wat erin zit. Maarja, waarschijnlijk heb je wel gelijk en is dat nog het gezondste dat je op een station kunt kopen. Ik hoopte stiekem dat iemand hier een beter idee had.
pi_77765055
O: 2 rijstcrackers met humus, 2 mandarijnen, glas karnemelk
L: 2 bruine boterhammen met humus en ham, glas karnemelk
T: een stuk fruit dat ik in de stad kan vinden
D: ovenschotel gebakken krieltjes, broccoli en gehakt en geraspte kaas
T: bakje vanille yoghurt
pi_77765060
Ik weet niet wat er allemaal op Amstel zit! In Groningen hebben we nu een Julia's, maar die zijn er verder nog niet zoveel geloof ik.
pi_77765074
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:46 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Tja, ik hou nooit zo van die dingen van AH: te duur en onbegrijpelijk veel calorieën voor wat erin zit. Maarja, waarschijnlijk heb je wel gelijk en is dat nog het gezondste dat je op een station kunt kopen. Ik hoopte stiekem dat iemand hier een beter idee had.
Meestal kun je daar wel aardappeltjes en een zak groenten zoals boontjes ofzo kopen, en een tartaartje ofzo?
  maandag 8 februari 2010 @ 12:50:28 #175
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77765117
http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Amsterdam_Amstel Hier staat wat voor voorzieningen Amstel heeft! </SOG>

Shakies is wel okee, kun je bruine bio-bagels kopen! Met beleg uiteraard en yoghurt shakes
  maandag 8 februari 2010 @ 12:53:21 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77765186
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik weet niet wat er allemaal op Amstel zit! In Groningen hebben we nu een Julia's, maar die zijn er verder nog niet zoveel geloof ik.
Julia's? En dan hebben we kennelijk een keer een soort van primeur in Groningen .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 februari 2010 @ 12:56:09 #177
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77765250
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Julia's? En dan hebben we kennelijk een keer een soort van primeur in Groningen .
Nee hoor, die zit ook al een tijd op A'dam CS en Leiden enzo! Pastaaaa.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:56:10 #178
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77765251
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:46 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Komt vaak ofwel door de dressing of het feit dat er een zakje Parmezaanse kaas of noten bijzit. Ik doe wel eens wat minder dressing en de kaas lust ik nooit, dus die gooi ik er ook altijd al uit .
  maandag 8 februari 2010 @ 12:57:35 #179
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77765281
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:56 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Komt vaak ofwel door de dressing of het feit dat er een zakje Parmezaanse kaas of noten bijzit. Ik doe wel eens wat minder dressing en de kaas lust ik nooit, dus die gooi ik er ook altijd al uit .
Dito! Minder dressing, en ik laat de slappe carbs (pasta oids) altijd liggen Want das icky. Kaas eet ik veelal wel
Ik had eerst een lekkere, boerensalade ofzo? Die was met kaas en bacon en gekookt ei en paprika en rode ui en weetikwat Maar die hebben ze eruit gehaald
pi_77765301
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:56 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Nee hoor, die zit ook al een tijd op A'dam CS en Leiden enzo! Pastaaaa.
Punt, lees ik op de Julia's Hyves. Jaja.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:58:51 #181
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77765319
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:57 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dito! Minder dressing, en ik laat de slappe carbs (pasta oids) altijd liggen Want das icky. Kaas eet ik veelal wel
Ik had eerst een lekkere, boerensalade ofzo? Die was met kaas en bacon en gekookt ei en paprika en rode ui en weetikwat Maar die hebben ze eruit gehaald
Oja de pasta vreet ik dan juist wel weer op .
  maandag 8 februari 2010 @ 12:59:16 #182
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77765336
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:58 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Punt, lees ik op de Julia's Hyves. Jaja.
Ik groet u, oh mede-sherlock!

Ik heb Julia's overigens nog nooit geprobeerd.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:59:39 #183
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77765349
Oohoo, ik wil ook een broodje kroket. In plaats daarvan heb ik een broodje kip gehad. En ik ben vergeten koffie te kopen, hoe kan dat nou?
  maandag 8 februari 2010 @ 12:59:43 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77765351
Ik ga maar eens met m'n snotterende kop richting stad om zakdoekjes, thijmsiroop en andere dingen die mogelijk helpen te halen. En dan even babbelen op school.

.
Niet meer actief op Fok!
pi_77765516
Ik ga morgen ook voor een broodje kroket, lang niet gehad!
  maandag 8 februari 2010 @ 13:08:09 #186
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77765598
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:05 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik ga morgen ook voor een broodje kroket, lang niet gehad!
Hoe is het met je oog shiny?
pi_77765700
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:08 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hoe is het met je oog shiny?
Gaat wel een stuk beter, thanks! Hij is nog niet helemaal de oude maar ik wacht altijd even tot ik naar de huisarts ren...
  maandag 8 februari 2010 @ 13:14:18 #188
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77765756
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:12 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Gaat wel een stuk beter, thanks! Hij is nog niet helemaal de oude maar ik wacht altijd even tot ik naar de huisarts ren...
Ok, gelukkig! Maar neem geen risico's met je ogen he. Daar kun je beter een keer te vaak voor langsgaan dan een keer te weinig.
  maandag 8 februari 2010 @ 13:14:29 #189
331 Merel
Be here now.
pi_77765763
Lijstje!

O - een chocololly dus
L - beker halfvolle melk, broodje filet americain met rauwkost, kop groentesoep
T - banaan, sinaasappel, beker vifit
D - weet nog niet, ga uit eten, kijken of ik iets gezonds kan vinden op de kaart

En vanmiddag voor ik naar huis ga, loop ik even langs de sportschool om te kijken of het daar direct na m'n werk nog steeds zo druk is. Daarom ben ik daar op een gegeven moment afgehaakt, heb geen zin om te moeten wachten als ik een apparaat moet doen. Maar misschien valt het tegenwoordig wel weer mee...
  maandag 8 februari 2010 @ 13:19:04 #190
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_77765907
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:12 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ik wacht ook altijd zo lang mogelijk met naar de huisarts gaan . Ik ben (voor zover ik me kan herinneren) 4x bij de huisarts geweest in mijn leven; een keer omdat ik was flauwgevallen tijdens een wedstrijdje 'wie kan het langste z'n adem inhouden' (ik was een jaar of 8), een keer voor de pil, een keer voor de nuvaring en een keer omdat ik al máánden last had van onverklaarbare pijn/druk aan m'n oor.

Maar zolang het niet om mezelf gaat, geef ik inderdaad net als XM het advies om liever een keer teveel dan een keer te weinig te gaan!
  maandag 8 februari 2010 @ 13:19:49 #191
267444 Skonk
Free Skonk
pi_77765925
Ik ga zometeen sinds lage tijd weer naar de sportschool, alleen deze keer om af te vallen ipv spieren te krijgen.
Ik weet wel hoe al die apparaten werken, maar hoe kan ik dit het beste opbouwen?
Heb totaal geen conditie, maar ik hoef ook weer niet zo veel af te vallen.

Het liefst wil ik op de fiets of lopende band.
  maandag 8 februari 2010 @ 13:20:45 #192
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77765953
Oh god, ik ben wel vaker geweest. Het is net weer een tijdje rustig. Maar dat heeft ook met m'n EDS te maken. Eens even zien... in 2009 ben ik 2x geweest toen ik van de trap was gevallen en mijn knie wel ontzettend zeer deed. Verder een keer voor een knobbeltje in m'n borst en een rare bult op mijn been. En nog een keer voor hyperventilatie.

Ik ben een kneusje .
pi_77766059
Ik ben redelijk vaak naar de huisarts geweest als puber, om o.a. slaapproblemen en spastische darmen. Vandaar dat ik er nu liever even mee wacht, ik wil niet dat ze denken dat ik voor ieder dingetje gelijk moet komen.

Maar jullie hebben gelijk hoor, en als het donderdag ofzo nog steeds zo is ga ik wel
pi_77766129
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:19 schreef Skonk het volgende:
Ik ga zometeen sinds lage tijd weer naar de sportschool, alleen deze keer om af te vallen ipv spieren te krijgen.
Ik weet wel hoe al die apparaten werken, maar hoe kan ik dit het beste opbouwen?
Heb totaal geen conditie, maar ik hoef ook weer niet zo veel af te vallen.

Het liefst wil ik op de fiets of lopende band.
Ik denk dat je daarvoor het best een afspraak kan maken met een instructeur daar, die kan namelijk een persoonlijk programma maken, en aanpassen/uitbreiden als je vooruitgang boekt.
  maandag 8 februari 2010 @ 13:31:55 #195
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77766290
Ik ben de afgelopen jaren best vaak bij de huisarts geweest, vooral om problemen met anticonceptie. Daarnaast ook omdat ik met volleyballen wel eens wat kneusde, en ik me een paar keer afgevraagd heb of dat ook gebroken was....
pi_77766533
Ik ben er een poos jarenlang niet geweest, maar als ik dan eens iets heb waardoor ik naar de huisarts moet komt het daarna ook echt allemaal tegelijk. Dus dan kom ik er ineens 5 keer per jaar of zo. .

Maar die stomme bulten zitten er nog steeds. .
  maandag 8 februari 2010 @ 13:52:11 #197
236335 neen
schone schijn
pi_77766955
O: 3 brood met pindakaas
L: cup a soup met 3 broodjes
D: geen idee

Ik zou vanavond naar een voetbalwedstrijd maar die is afgelast, omdat ik toch ergens in het noorden moet zijn morgen maar wel weer terug. 5 uur reizen voor 3 uurtjes college
  maandag 8 februari 2010 @ 13:58:41 #198
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77767164
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:52 schreef neen het volgende:
O: 3 brood met pindakaas
L: cup a soup met 3 broodjes
D: geen idee

Ik zou vanavond naar een voetbalwedstrijd maar die is afgelast, omdat ik toch ergens in het noorden moet zijn morgen maar wel weer terug. 5 uur reizen voor 3 uurtjes college
3 brood? Nondeju......

Dat zou al ruim 5000 kcal moeten zijn.
  maandag 8 februari 2010 @ 14:02:16 #199
236335 neen
schone schijn
pi_77767314
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:58 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

3 brood? Nondeju......

[ afbeelding ]

Dat zou al ruim 5000 kcal moeten zijn.
Ja, ik wil niet in de spaarstand komen he.
pi_77767598
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:48 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Meestal kun je daar wel aardappeltjes en een zak groenten zoals boontjes ofzo kopen, en een tartaartje ofzo?
Ik zoek eigenlijk iets wat je in de trein kunt eten, want ik ben pas op z'n vroegst om een uur of 8 thuis (en dan ben ik gaar ).

Shakies is wel een goeie inderdaad. Dan maar geen warm eten.
pi_77767793
Kan je vriend niet iets koken dat klaar is als jij thuis komt?
pi_77767837
Bij het amstel kun je een foccacia kopen met bijv. mozerella, best lekker. En een goedemorgen drink ontbijt. Of voorgesmeerde broodjes. Aan de kant van de berlage zit een shoarma tent.. en je hebt een smullers, burgerking etc..
pi_77767850
En je kan naar mij zwaaien!
  maandag 8 februari 2010 @ 14:39:51 #204
331 Merel
Be here now.
pi_77768603
Hé PF, ik ben vrijdag in Amsterdam, zou die lamp mee kunnen nemen. Heb alleen geen tijd om buiten werktijd af te spreken, maar je zou 'm op m'n werk kunnen ophalen, is bij metrostation Amstelveenseweg
pi_77768633
DaD: ik ga vanavond naar mijn ouders (vandaar de lange reistijd ) maar mijn vader doet Dr. Frank en m'n moeder eet sla dus daar ga ik ook geen paar uur voor wachten.

PF: waar ben jij dan?
-edit- ik heb college in de Roetersstraat, bijvak aan de UvA.
  maandag 8 februari 2010 @ 14:42:07 #206
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77768680
Noez, Dr Frank is everywheeeere

Eten doet nog zeer dus vanavond ga ik soep eten Met afbakbrood ofzo.
pi_77768864
ik woon/studeer/sport/borrel bij Amstel en de bus naar mijn ouders gaat er!
Ben daar nu nog maar ga zo weg dus kom via Amstel !

O dat zou relax zijn Merel! Ik heb geloof ik wel college maar niet de hele dag! Ben je er nog na 3en?
pi_77768882
Roetersstraat ben ik ook vaak Als je geld nodig hebt kun je daar experimenten doen voor 7 euro per ong half uur Welk vak volg je?
  maandag 8 februari 2010 @ 15:21:13 #209
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_77769951
Hoi

O: kom magere yoghurt met kiwi
T: boterham rollade, beker cup a soup champignon, appel, peer, halve komkommer, druifjes
D: 2 boterhammen achterham, kom echte kerriesoep, beker halfvolle melk
T: boterham rollade, 2 blokjes choco, halve stroopkoek, sinaasappel.
D: 2 gekookte aardappeltjes, halve pot rode kool met appeltjes, 300 gram broccoli, runderbraadworst.

wel veel!
  maandag 8 februari 2010 @ 15:23:37 #210
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77770028
Hm. Ik heb de minneola en de yoghurt nog niet gegeten .

En dat is een flinke lijst uniek!
pi_77770263
Lekker Uniekhoorn, eet jij 300 gram broccoli in je eentje? Wauw

Heeft iemand trouwens de gouden tip voor strakke bovenbenen? Ik heb zaterdag mijn carnavalsoutfit binnengekregen en op het plaatje had ik helemaal niet gezien dat het jurkje een split tot aan mijn heup heeft

Oh ja, ik heb dus nog 1 week!
  maandag 8 februari 2010 @ 15:32:16 #212
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77770320
Euhwwh, pushup panty in huidskleur?
  maandag 8 februari 2010 @ 15:45:37 #213
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_77770842
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm. Ik heb de minneola en de yoghurt nog niet gegeten .

En dat is een flinke lijst uniek!
Het was even werk om in te voeren maar;
2039 kcal
Yes, i'm the best

Wanneer ga jij weer eens wat eten?
pi_77771061
Je benen bruin maken met spray on tan? Dan lijken ze meteen strakker !
pi_77771112
Ik lijk steeds meer taille te krijgen Omg! En heupen 2 jaar geleden had ik nog een recht figuur en nu ben ik net eh... nou ja niet jennifer lopez maar ik ben wel blij! Denk dat het door het trainen van mijn rug&buikspieren komt?

maandag 8 februari 2010 @ 15:56:35 #216
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77771276
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:45 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Het was even werk om in te voeren maar;
2039 kcal
Yes, i'm the best

Wanneer ga jij weer eens wat eten?
Tot dusver is de stand van zaken: krentenbol / broodje kroket / 2 biscuitjes. Ik heb niet zoveel trek vandaag .
  maandag 8 februari 2010 @ 15:58:33 #217
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77771385
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:52 schreef P.F het volgende:
Ik lijk steeds meer taille te krijgen Omg! En heupen 2 jaar geleden had ik nog een recht figuur en nu ben ik net eh... nou ja niet jennifer lopez maar ik ben wel blij! Denk dat het door het trainen van mijn rug&buikspieren komt?

[ afbeelding ]
Pics or it didn't happen
pi_77771456
Hahaha... Ik zal even kijken Weet niet of ik een voor foto heb! En ook niet of ik veel of wenig weeg want de weegschaal is al weken leeg..
pi_77771775
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:51 schreef P.F het volgende:
Je benen bruin maken met spray on tan? Dan lijken ze meteen strakker !
Ik heb de putjes bekeken en ik vrees dat het niet gaat helpen! Push up panty is wel een goeie! Gelukkig is iedereen dan toch te beschonken om naar mijn cellulite te kijken
pi_77771841
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:56 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Tot dusver is de stand van zaken: krentenbol / broodje kroket / 2 biscuitjes. Ik heb niet zoveel trek vandaag .
Eet die yoghurt maar. Je eet verdorie alleen maar carbs!!
  maandag 8 februari 2010 @ 16:09:48 #221
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77771877
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:09 schreef conleche het volgende:

[..]

Eet die yoghurt maar. Je eet verdorie alleen maar carbs!!
I know i know
pi_77771914
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:07 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik heb de putjes bekeken en ik vrees dat het niet gaat helpen! Push up panty is wel een goeie! Gelukkig is iedereen dan toch te beschonken om naar mijn cellulite te kijken
Mensen zien als het druk is alleen je hoofd/middel etc.... Dus maak je om je schoenen maar helemaal niet druk !
pi_77771988
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

I know i know
Je lijstje van gisteren was ook al zo'n drama. Heul ongezond en nog geen 850 kcals!!

Ja, ja ik ben streng, maar ik zag een mooi slanke foto voorbijkomen en m.i. moet daar geen gram meer af. Je zou nu veel en gezond moeten eten, zodat je stabiliseert. Nu eet je weinig en ongezond.
pi_77772126
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:10 schreef P.F het volgende:

[..]

Mensen zien als het druk is alleen je hoofd/middel etc.... Dus maak je om je schoenen maar helemaal niet druk !
Ik heb zgn "feestlaarzen" wel met hak, maar inmiddels heul vies (waren ooit wit) en ik kan er goed op lopen/dansen. Die doe ik altijd aan bij zoiets, zonde om je mooie laarzen/schoenen te verpesten bij zoiets......en ik had bij het één na laatste feest een heul kort tennisrokje aan zonder panty. Het is toch donkerish.
pi_77772219
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:10 schreef P.F het volgende:

[..]

haha, ik heb nog helemaal geen schoenen om erbij aan te trekken
  maandag 8 februari 2010 @ 16:20:43 #226
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77772381
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:12 schreef conleche het volgende:

[..]

Je lijstje van gisteren was ook al zo'n drama. Heul ongezond en nog geen 850 kcals!!

Ja, ja ik ben streng, maar ik zag een mooi slanke foto voorbijkomen en m.i. moet daar geen gram meer af. Je zou nu veel en gezond moeten eten, zodat je stabiliseert. Nu eet je weinig en ongezond.
Je hebt echt helemaal gelijk co . Ik weet het ook wel allemaal, maar heb even moeite met die verschrikkelijke knop.
pi_77772420
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:14 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb zgn "feestlaarzen" wel met hak, maar inmiddels heul vies (waren ooit wit) en ik kan er goed op lopen/dansen. Die doe ik altijd aan bij zoiets, zonde om je mooie laarzen/schoenen te verpesten bij zoiets......en ik had bij het één na laatste feest een heul kort tennisrokje aan zonder panty. Het is toch donkerish.

Inderdaad, en dan moet ik de drang om op de bar te gaan dansen maar even onderdrukken

Mijn feestlaarzen zijn vorig jaar gesneuveld. Toen ze onder zo'n enorme laag, ondefinieerbare, viezigheid zaten heb ik ze maar weggegooid, ik wilde ze ook liever niet meer aanraken.
pi_77772513
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Je hebt echt helemaal gelijk co . Ik weet het ook wel allemaal, maar heb even moeite met die verschrikkelijke knop.
Morgen is er weer een dag, hopelijk gaat het dan beter! En op die foto zag je er echt super uit!
pi_77772925
Hoi,

Mag ik ook meedoen? Zag het topic toen ik aan het posten was in trouwen

Dat trouwen gebeurd dus in september, maar in maart ga ik naar Curaçao. Ik wil weer op gewicht komen, maar door mijn bindweefselaandoening kan ik niet meer zo veel sporten als vroeger en dat is te merken. Het gewicht waar ik me het beste bij voel is 58 kilo. ik was al weer gegroeid naar bijna 64, maar nu weer afgevallen daar 62,5. En nu wordt het moeilijk Dus ik heb wat motivatie nodig

Ik ben namelijk al eens eerder 15 kilo afgevallen ( was 70 kilo) en ik had mezelf beloofd nooit meer dik te zijn

Mijn lijstje van vandaag:

o: 2 krackers met 1 smeerworst en 1 sandwichspread
t: 1 pruim en 1 optimeldrink
s: half uur fitnes en half uur cardio
l: 2 krackers met 1 pindakaas en 1 jam
t: Yoghurt
d: 125 gr rijst met thaisgroente/ kip prutje, ongeveer 200 gram

plus de nodige thee en water tussendoor

Eens kijken of ik het vol hou
pi_77773383
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:14 schreef conleche het volgende:

[..]

Mijn dagelijkse laarzen zijn ook mijn feestlaarzen, ze staan elke week in 5cm bier maar ze zien er nog prima uit!
pi_77773439
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:35 schreef An24 het volgende:
Hoi,

Mag ik ook meedoen?
Hoe meer zielen hoe meer vreugd . Welkom!
quote:
Mijn lijstje van vandaag:

plus de nodige thee en water tussendoor

Eens kijken of ik het vol hou
Te weinig. En teveel suiker, waardoor je vreselijk honger krijgt.
Dat kan beter en makkelijker !
pi_77773614
Welkom An. . Ik wilde ook zeggen dat ik het een beetje weinig vond, wat je vandaag eet, zeker met je uur sporten, maar eigenlijk heb ik er helemaal verstand van dus wilde ik even afwachten of iemand anders het ook zou zeggen. .
pi_77773692
hoi, therapie was wel weer boeiend!

ik was voorbeeld bij de dietiste dinges. omdat ik de hele week keurig regelmatig had gegeten, 1750 kcal gemiddeld, en 2,1 kg was afgevallen (alleen een grote kerel die 1300 kcal had gegeten was 3 ons meer afgevallen) *glimt van trots*

en nu gauw eten koken want moet om 18 uur de duer uit en voor die tijd stiekem nog dingen doen ook... brr wat een gehaast toch weer....ben dus ook niet bijgelezen, sorry!
Kwak
  maandag 8 februari 2010 @ 16:53:37 #234
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77773771
Goed bezig, kwak!
pi_77773882
Zo, dat begint lekker kwak! .
pi_77774087
Leuk Kwak! Dat het zo goed gaat én dat je voorbeeld was, dan is je gedrag dus voorbeeldig.
pi_77774112
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe meer zielen hoe meer vreugd . Welkom!
[..]

Te weinig. En teveel suiker, waardoor je vreselijk honger krijgt.
Dat kan beter en makkelijker !
Vertel! Te veel suiker? Das ook de eerste keer dat ik dat hoor Overigens heb ik nooit honger, ik alleen allen veel meer als ik me verveel of als ik iets heel lekker vind
  maandag 8 februari 2010 @ 17:02:42 #238
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77774220
Whoaaa, lekker Kwak Motiverend ook!

Welkom An24! Wat Sigme zegt Je moet wel genoeg eten!

Dat genoeg eten schiet er hier een beetje bij in vandaag, want mn verstandskies-bobbel-ding doet zeer Maar ik heb wél honger / trek, dus ga zo weer proberen een boterham naar binnen te schuiven En vanavond eet ik iig tomatensoep met veggies en balletjes en vermicelli
  maandag 8 februari 2010 @ 17:04:32 #239
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77774319
Oh en An, eet je volkorencrackers? Volkoren = minder suiker, meer vezels, en vult beter Volkorenbrood is dus ook goed.
pi_77774475
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:00 schreef An24 het volgende:

[..]

Vertel! Te veel suiker? Das ook de eerste keer dat ik dat hoor Overigens heb ik nooit honger, ik alleen allen veel meer als ik me verveel of als ik iets heel lekker vind
quote:
Pruim, optimel en jam bevatten behoorlijk wat suiker (ik meen dat het bij optmel per smaak wel wat verschilt).
Van suiker krijg je honger.

Het is niet veeeeeeeeeeeeel te veel suiker, helemaal niet, maar in combinatie met zo weinig eten maak je het jezelf extra lastig. Je eet sowieso te weinig (4 krekkers, 1 pruim, iets te drinken en een karige avondmaaltijd). Met zo'n eetpatroon maak je het jezelf moeilijk: je lichaam gaat in spaarstand én je jaagt het ook nog op hol met insulinestoten.
pi_77774511
Welkom An!

Ik ben het wel eens met Sigme. Je eet veel te weinig, zeker voor een sportdag!
pi_77774859
Goed dat jullie het aangeven. Ik eet alles volkoren, tot aan de spaghetti toe! Zal de avondmaaltijd zo wat meer eten, extra groenten en wat meer kip, kijken of het werkt, Thanks!

Das ook mijn probleem hoor. Toen ik nog kon at ik veel meer, maar liep ik 30 km per week hard, of ging ik drie keer per week anderhalf uur lang naar de sportschool. Toen viel ik ook netjes af. Nu ik nu niet veel meer kan sporten ben ik mijn "eet versus sport" evenwicht compleet kwijt. Hadden ze met mijn revalidatie vorig jaar wel mee mogen nemen, bedenk ik me nu
  maandag 8 februari 2010 @ 17:26:30 #243
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77775216
Hee An, wat tof, nog zo'n lenigerd in het topic .
pi_77775240
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:16 schreef An24 het volgende:
Goed dat jullie het aangeven. Ik eet alles volkoren, tot aan de spaghetti toe! Zal de avondmaaltijd zo wat meer eten, extra groenten en wat meer kip, kijken of het werkt, Thanks!
Alles volkoren is een goeie gewoonte . Ik eet zelf tegenwoordig nog maar een fractie van de pasta/rijst/aardappels die ik vroeger at, maar ik eet wel een vol bord. Groente, vlees/vis, en ik ben niet karig met saus.
quote:
Das ook mijn probleem hoor. Toen ik nog kon at ik veel meer, maar liep ik 30 km per week hard, of ging ik drie keer per week anderhalf uur lang naar de sportschool. Toen viel ik ook netjes af. Nu ik nu niet veel meer kan sporten ben ik mijn "eet versus sport" evenwicht compleet kwijt. Hadden ze met mijn revalidatie vorig jaar wel mee mogen nemen, bedenk ik me nu
Ja, daar hadden ze inderdaad best aandacht aan mogen schenken!

Veel sporten én veel eten, dat is toch wel de ideale combinatie. Wil je wat uitweiden over wat je hebt? (Voel je niet verplicht hoor, 't is pure nieuwsgierigheid mijnerzijds).
En wat kan/mag je (nog) wel aan sport, en denk je dat dat in de nabije toekomst weer verandert (verbetert/verslechtert)?
  maandag 8 februari 2010 @ 17:28:09 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77775277
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben er een poos jarenlang niet geweest, maar als ik dan eens iets heb waardoor ik naar de huisarts moet komt het daarna ook echt allemaal tegelijk. Dus dan kom ik er ineens 5 keer per jaar of zo. .

Maar die stomme bulten zitten er nog steeds. .
Ik vind één dingetje niet genoeg om voor naar de huisarts te gaan, dus ik kom altijd met een lijstje .
"Mijn eerste vraag is..." .

Net even naar school geweest, alleen wist ik niet dat ze tot 15 uur les hadden en ik was er om 14:10 al . Nou ja, maakt niet uit. Ik heb de dvd van Il y a longtemps que je t'aime gekocht en meteen uitgeleend aan m'n stagecoach.

Verder ga ik nu lekker kreukelfrietjes van Aviko in de oven doen voor mij en Mark en daarna een frikandel, want ik ben ziekjes en dan mag het .
Niet meer actief op Fok!
pi_77775345
welkom An24, succes met afvallen. En je gaat trouwen, wat leuk!

Fijn Kwak, dat je bij de dietiste op de weegschaal hetzelfde resultaat ziet als thuis!
  maandag 8 februari 2010 @ 17:30:50 #247
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77775361
Oja!!! Ik moest nog even doen voor kwak!
pi_77775362
Als je ziek bent moet je juist groente eten, Vikje! Ben je sneller weer beter. .
pi_77775406
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Alles volkoren is een goeie gewoonte . Ik eet zelf tegenwoordig nog maar een fractie van de pasta/rijst/aardappels die ik vroeger at, maar ik eet wel een vol bord. Groente, vlees/vis, en ik ben niet karig met saus.

[..]

Veel sporten én veel eten, dat is toch wel de ideale combinatie. Wil je wat uitweiden over wat je hebt? (Voel je niet verplicht hoor, 't is pure nieuwsgierigheid mijnerzijds).
En wat kan/mag je (nog) wel aan sport, en denk je dat dat in de nabije toekomst weer verandert (verbetert/verslechtert)?
Grappig dat jij over jezelf zegt dat je mensen haat. Jij bent altijd zo aardig voor en geinteresseerd in de nieuwelingen!
pi_77775444
Oh ja, ik heb laatst eens geteld hoeveel penne ik nou eigenlijk opgeschept had. 14 stuks!
Vroeger at ik een half pak pasta. 250gr ongekookt!

Daglijst:
  • 7:30 broodmaaltijd. Veel brood, gekookt ei, mayo, tonijn uit blik; afgesloten met krentebrood met jam
  • 13:30 middageten: noedels & groente
  • 17:00 1 port
  • 18:15 avondeten: schaap-uit-de-oven, bruine bonen, pompoen, appelmoes, tomatenchutney. Alles uit eigen wei/tuin.
  • 18:30 toe: iets van yoghurt met gedroogde pruimen in rum ofzo
  • ik moet verrassend weinig
    pi_77775504
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:32 schreef anna82 het volgende:

[..]

Grappig dat jij over jezelf zegt dat je mensen haat. Jij bent altijd zo aardig voor en geinteresseerd in de nieuwelingen!
    Online, Anna, online. En dan doe ik ook nog opzettelijk mijn best.
    pi_77775508
    Poeh, was ik even blij dat m'n huissleutels in m'n jaszak bleken te zitten toen de voordeur net keihard achter me dichtknalde bij het buiten zetten van het oud papier. .
      maandag 8 februari 2010 @ 17:35:22 #253
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_77775532
    Port

Lijstje.
    O: twee sneetjes met filet americain
    T: roggebrood met pindakaas (was geen succes )
    L: twee sneetjes met choco
    D: tomatensoep met groente en balletjes en vermicelli. En een stukje afbakbrood
    S: Zumba
    T: Bak Griekse yoghurt met jam

pi_77775617
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:35 schreef MariaEtcetera het volgende:

Volumeverdubbelaar?
    pi_77775662
    Mijn college was zo vroeg afgelopen dat ik toch maar thuis eet. Mijn D wordt dus een salade met vis/ei/avocado en wat brood, en misschien nog een pannenkoek die over is van gisteren (hoewel ik eigenlijk al meer dan genoeg carbs op heb vandaag, twijfel...).
    pi_77775687
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Online, Anna, online. En dan doe ik ook nog opzettelijk mijn best.
    Online, schmonline, je ware aard kun je niet verbergen.
    pi_77775758
    Joehoee!

O: optimel yoghurt
    T: bruin bolletje humus
    T: mineola
    L: grote meergranenbol (was lekker! ) met filet americain
    T: stukje chocola en wat drop
    D: varkenshaasje met champignons, spruitjes en aardappelgratin
    pi_77775834
    quote:
    Port

Lijstje.
    haha, hoelang bleef dat nog aan je gehemelte plakken?

Ik wilde net gaan hardlopen, maar ik voelde na 200m mijn voeten niet meer. Brrrr wat is het koud!
      maandag 8 februari 2010 @ 17:44:41 #259
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77775861
    Roggebrood met pindakaas... dat lijkt me inderdaad iets waar je nog uuuuuuuren plezier van hebt .
      maandag 8 februari 2010 @ 17:45:16 #260
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_77775876
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Als je ziek bent moet je juist groente eten, Vikje! Ben je sneller weer beter. .
    Ik wíst dat iemand dat ging zeggen! Ik heb handsinaasappelen meegenomen bij de AH en ik heb net ook een smoothie gehad, dus ik let wel extra op m'n vitamientjes nu .

Waar is CF eigenlijk . Is die weer eens op vakantie zonder dat ik het weet? .
    Niet meer actief op Fok!
      maandag 8 februari 2010 @ 17:46:16 #261
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_77775904
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Poeh, was ik even blij dat m'n huissleutels in m'n jaszak bleken te zitten toen de voordeur net keihard achter me dichtknalde bij het buiten zetten van het oud papier. .
    Anders had je hier wel kreukelfrietjes met een frikandel mogen komen eten . Bijna net zo lekker als jouw risotto .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_77775918
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik wíst dat iemand dat ging zeggen! Ik heb handsinaasappelen meegenomen bij de AH en ik heb net ook een smoothie gehad, dus ik let wel extra op m'n vitamientjes nu .

Waar is CF eigenlijk . Is die weer eens op vakantie zonder dat ik het weet? .
    CF laat ons links liggen. . Ze post wel in de Cul SC, zag ik.
      maandag 8 februari 2010 @ 17:46:52 #263
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_77775928
    Zodra de Duitse een weekend naar Duitsland gaat, ga ik zelf eens risotto maken. Zij maakt het nml ook wel eens en ik wil geen modderfiguur slaan als zij er is .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_77775944
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Anders had je hier wel kreukelfrietjes met een frikandel mogen komen eten . Bijna net zo lekker als jouw risotto .
    Oh, ik heb al een dinnerdate, maar heel lief van je. . Had je raar opgekeken, als ik ineens voor je deur zou staan. Ik had m'n telefoon natuurlijk niet bij me. .
    pi_77775946
    CF had toch een weekend met bruiloft in Amsterdam? Misschien vond ze het hier zo mooi, dat ze is blijven plakken..

edit: slecht geinformeerde spuit 11
      maandag 8 februari 2010 @ 17:48:24 #266
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_77775984
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:46 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

CF laat ons links liggen. . Ze post wel in de Cul SC, zag ik.
    Het lef .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_77776065
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Roggebrood met pindakaas... dat lijkt me inderdaad iets waar je nog uuuuuuuren plezier van hebt .
    He! Het is wel mijn standaard kantooreten he? Elke dag, 6 roggebrood, met een dikke (dikke!) lading pindakaas ertussen .
    Ik doe het er prima op.
    pi_77776067
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het lef .
    We zijn gewoon niet goed genoeg meer, Vikje. 't Is wat.
      maandag 8 februari 2010 @ 17:52:49 #269
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77776142
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

We zijn gewoon niet goed genoeg meer, Vikje. 't Is wat.
    Waar is het misgegaan ?
      maandag 8 februari 2010 @ 17:54:10 #270
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_77776196
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:47 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Oh, ik heb al een dinnerdate, maar heel lief van je. . Had je raar opgekeken, als ik ineens voor je deur zou staan. Ik had m'n telefoon natuurlijk niet bij me. .
    Had je nog wel geweten waar ik woon dan? O ja, jij bent een wandelende routeplanner .
    Niet meer actief op Fok!
      maandag 8 februari 2010 @ 17:55:09 #271
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_77776236
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:52 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Waar is het misgegaan ?
    Waarschijnlijk is er iets geknapt bij haar toen ze na talloze vermaningen zag dat ik nog steeds smeerpaté op m'n brood doe

* Viking84 voelt zich schuldig.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_77776285
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:27 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Ik zit ook in het EDS/ HMS topic Max twee keer per week een uurtje/ anderhalf sporten, meer zit er niet meer in, anders gaan gewrichten ontsteken.
    pi_77776298
    Misschien heeft ze gewoon eventjes geen zin of tijd om hier te posten, kan ook nog
    pi_77776327
    quote:
    Port

Lijstje.
    O: twee sneetjes met filet americain
    L: twee sneetjes met choco
    D: tomatensoep met groente en balletjes en vermicelli. En een stukje afbakbrood
    S: Zumba
    T: Bak Griekse yoghurt met jam

Hoe verzin je zo'n combi?
    pi_77776406
    Ik had van de week ook paté in mijn lijstje.

Ik voel me ook weleens schuldig als ik wel in andere topics post maar niet hier omdat ik geen tijd/puf heb om bij te lezen.
    pi_77776571
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:57 schreef Goodbye het volgende:
    Misschien heeft ze gewoon eventjes geen zin of tijd om hier te posten, kan ook nog
    Nee Goodbye, dit komt nooit weer goed. .
      maandag 8 februari 2010 @ 18:09:09 #277
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_77776674
    Als ik op Fok zit, dan post ik áltijd iig ook hier, al is het maar een heel kort berichtje.
    Niet meer actief op Fok!
      maandag 8 februari 2010 @ 18:12:16 #278
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_77776791
    Wat is er zo gek aan roggebrood met pindakaas? Het smaakt prima hoor! Het is alleen minder handig als je kiespijn hebt Of tandvleespijn? Nouja. Mijn verstandskiezen zitten er trouwens nog hoor! Eentje is alleen aan het spoken sinds mn laatste tandartsbezoek
    pi_77776963
    Ik zit zo vaak heel even op FOK, als ik dan elke keer wat zou posten krijg je telkens van die dagboekposts die verder niet ingaan op waar de anderen het over hebben. Als ik dat te vaak ga doen voel ik me ook zo'n aso.

Maarja, wat is dan de minst asociale optie?
      maandag 8 februari 2010 @ 18:18:37 #280
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_77777042
    Als ik iets kwijt wil en geen zin / tijd heb om bij te lezen, dan post ik dat wel gewoon hoor. Jullie kennen mij inmiddels goed genoeg om te weten dat ik op andere momenten wel op anderen reageer, toch?
    Niet meer actief op Fok!
    pi_77777045
    Welkom An24.

Way to go, Kwak!

En waar is Daph eigenlijk gebleven?
      maandag 8 februari 2010 @ 18:19:48 #282
    331 Merel
    Be here now.
    pi_77777100
    Hey An!

Aan mijn lijstje mag een chocoladeflik worden toegevoegd
      maandag 8 februari 2010 @ 18:41:35 #283
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77778185
    Hoei! 29 tm 31 maart met het werk naar Londen! En we zitten ook nog in een fancy hotel ook .
    pi_77778593
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 18:19 schreef Merel het volgende:
    Hey An!

Aan mijn lijstje mag een chocoladeflik worden toegevoegd
    Maandag chocodag!!!

Welkom An24!

XM, heb je nog je yoghurtje gegeten?

Kwak: fier op u!!

Mijn lijstje:

O: 2 x geroosterd volkorenbrood met osseworst en mosterd
    T: flesje ananas/sinaasappel sap
    T: 2 crackers met tonijnsalade
    L: stukje pastataart met rauwkost
    T: wodka, groene olijven met pesto
    D: biologische chipolataworstjes met rauwkost. Toe kwark/limoen/zoetstof

En het is nu vrijwel zeker dat ik in april 3 weken naar de USA ga!!!
      maandag 8 februari 2010 @ 18:53:58 #285
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77778655
    Wat tof co!!!

En nee.. staat nog in de koelkast op het werk .

Maar maaltijdsalade is vervangen door een stoommaaltijd kip met mozarella, spinazie, cherrytomaatjes en tagliatelle.
      maandag 8 februari 2010 @ 18:54:04 #286
    331 Merel
    Be here now.
    pi_77778659
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 18:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Hoei! 29 tm 31 maart met het werk naar Londen! En we zitten ook nog in een fancy hotel ook .
    doe mij die baan
      maandag 8 februari 2010 @ 18:54:23 #287
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77778675
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 18:54 schreef Merel het volgende:

[..]

doe mij die baan
    !
      maandag 8 februari 2010 @ 18:54:48 #288
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_77778690
    Engeland
    USA

Wow, jullie zijn zo dapper

Weltrusten...

Sigme, jij moet je wel verheugen op de lente, toch? Lekker buiten zijn
    pi_77778729
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 18:54 schreef Merel het volgende:

[..]

doe mij die baan
    Dat wilde je sws wel toch? Nu ben ik wel benieuwd wat XM precies doet!!
    pi_77778761
    Oh Sigme, ik wilde je PMen omdat je de reis die ik ga doen al hebt gedaan, maar je inbox is vol!!!
      maandag 8 februari 2010 @ 18:56:36 #291
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77778766
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 18:55 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat wilde je sws wel toch? Nu ben ik wel benieuwd wat XM precies doet!!
    Ik PM je wel ff
      maandag 8 februari 2010 @ 18:56:59 #292
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_77778787
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 18:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Wat tof co!!!

En nee.. staat nog in de koelkast op het werk .

Maar maaltijdsalade is vervangen door een stoommaaltijd kip met mozarella, spinazie, cherrytomaatjes en tagliatelle.
    Eet je dat wel helemaal op??
    Dat de helft van de pasta niet in de vuilnisbak gaat??

Oja,
    Weltrusten lieve slankies
    pi_77778870
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 18:09 schreef Viking84 het volgende:
    Als ik op Fok zit, dan post ik áltijd iig ook hier, al is het maar een heel kort berichtje.
    O ik niet! Gewoon wanneer ik zin heb, het is toch geen verplichting !

En als iemand heel graag iets wil weten/vragen, een aantal hier hebben mijn nummer !
      maandag 8 februari 2010 @ 18:59:27 #294
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77778884
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 18:56 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Eet je dat wel helemaal op??
    Dat de helft van de pasta niet in de vuilnisbak gaat??

Oja,
    Weltrusten lieve slankies
    Het zit er al in Al een tijdje. Kan ik straks rustig fietsen zonder misselijk te worden .
    pi_77778896
    Wat leuk Co! Waar ga je precies naartoe in de VS?

Leuk dat je naar Londen mag XM!
    pi_77778920
    sigme haat alleen echte mensen!
    Ik heb trouwens nog steeds geen foto's van de meet, dames Heb je dat kabeltje nu al gevonden, MoBlo? En is de censuur al over alle foto's gegaan?
      maandag 8 februari 2010 @ 19:01:09 #297
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77778949
    Dat wil ik ook wel weten!
      maandag 8 februari 2010 @ 19:01:09 #298
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_77778950
    Lijstje:

O: all-bran fruit/fibre + melk
    T: banaan
    L: 4 volkoren boterhammen met kaas 30+
    T: paar suikerbanaantjes
    D: erwtjes/worteltjes + aardappels + kipdrumsticks
      maandag 8 februari 2010 @ 19:01:31 #299
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_77778970
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 18:59 schreef P.F het volgende:

[..]

O ik niet! Gewoon wanneer ik zin heb, het is toch geen verplichting !

En als iemand heel graag iets wil weten/vragen, een aantal hier hebben mijn nummer !
    Nee nee, het is ook geen verplichting, maar ik kijk altijd het eerst in Slank. De rest van Fok! is bijzaak natuurlijk .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_77779028
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 19:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee nee, het is ook geen verplichting, maar ik kijk altijd het eerst in Slank. De rest van Fok! is bijzaak natuurlijk .
    O zo!
    pi_77779321
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 18:09 schreef Viking84 het volgende:
    Ja zeg, ga even je eigen postgedrag op mij zitten projecteren
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')