quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:45 schreef huuphuup het volgende:
Geen idee Karin. Wat vervelend dat Lars zo'n koorts heeft.beterschap!
Linda euh, valt wel mee geloof ik. De opening is wel groot maar ze kan er niet in wegzakken gelukkig. Verder heb ik geen idee, volgens mij heb ik de maat ook veeel te groot gekocht( 90cm) maar ik ben een slaapzakmaatn00b...
ze ligt er overigens niet meer in, de twee dekens zijn voldoende hier nu.
Wat goed zeg dat Lotte zo goed slaapt!![]()
Wij hebben hier echt nog geen enkel ritmede ene keer is Amélie om 8 uur wakker, de andere keer om 10 uur, en 's avonds net zo, nu ligt ze al sinds 6 uur te slapen, soms gaat ze pas rond 9 of 10 uur richting bed. Ik voel me daar best wel eens slecht of onzeker over
Heb ik het idee dat ik haar een strakker ritme moet geven ofzo. Terwijl ik aan de andere kant denk van tsja, we hoeven nergens heen 's morgens, ivm werk of kdv ofzo en het stoort me ook niet als ze 's avonds beneden is. Maar toch krijg ik van mn omgeving wel een beetje het gevoel dat het raar is dat wij hier niet echt een ritme hebben als in dan-en-dan is bedtijd, dan-en-dan is het middagdutje-1 en -2 enzovoorts.
Oh ik moet er wel bij zeggen dat Amélie verder heel tevreden is en over het algemeen rustig (behalve vanmiddag in de trein) dus ik krijg ook niet de indruk dat zij heel erg gebaat is bij een strak ritme. Maar toch hè, het knaagt aan me
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wat fijn Linda dat Lotte zo goed slaapt nu!
En Twinkly wat goed dat Niels niet lijkt te reageren om je nieuwe dieet! Hoef jij ook niet aan de pepti!
Oh en Ssserpente, wat fijn dat het zo goed ging met je schoonmoeder met oppassen, en dat de fles er ook goed in ging!!!!
Ik bel nu de HAP niet meer, Lars slaapt rustig. Als hij morgen nog koorts heeft bel ik de ha wel even denk ik.
Het zal vast een virusje zijn, Meike is ook al dagen aan het snotteren en hoesten.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Huup als Amelie het goed doet is het dus prima lijkt me!
Je hoeft toch niet iets te veranderen om de buitenwereld!!
Ze doet het er goed op zo, dus mooi zo houden lijkt me
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:50 schreef Linda2205 het volgende:
Ons ritme was ook: we hebben geen ritme. Maar ik wil het er nu wel een beetje inkrijgen, voornamelijk omdat ik veel tijd nodig ga hebben voor m'n studie. En daar wil ik dan voornamelijk de avond voor gebruiken. Maar als dat er niet bij gekomen was, waren we ook zo verder gegaan hoor. Zolang het voor jullie en voor Amélie werkt, is het toch goed? Ik denk dat je het vanzelf merkt als ze moe is en als ze dan gaat slapen, is dat toch prima?
En over de slaapzak, we hebben nu een 70cm, met lange mouwen. Maar de mouwen moet ik bijna dubbel omslaan en ik heb het net getest met mn liefHij zn handen zachtjes om Lotte dr heupen en ik de slaapzak opgetild aan de schouders. Maar ze kan er dus best inzakken. Nou ligt ze wel strak ingestopt en ligt ze naast me, maar hm..
Ow, en in ruil voor netjes om 7u naar bed, heb ik 3 nachtvoedingen...je moet er wat voor over hebben he
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:51 schreef Jore het volgende:
Dat is het nadeel van de focus op rust & regelmaat. Dat kan heel goed zijn voor kindjes (of moeders) die het nodig hebben, maar het is heus geen voorwaarde voor een gelukkige jeugd of goed ouderschap ofzo. Als jullie & Amélie tevreden zijn dan is het oké, toch? In principe heb je met niemand iets te schaften daaromtrent.
Hier kwam er een beetje een ritme in de slaapjes rond 7 à 8 maanden, maar de precieze tijden staan absoluut niet vast.
Maar de lengte heeft ze wel nodig..ik wilde dat inderdaad proberen, maar ze is al 64cm, dus dan kan het net om het randje heen en dan is de slaapzak "op"quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:55 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Linda, je kunt het "overschot" van de slaapzak ook achter bij het matrasje in stoppen, dus om het matrasje heen vouwen net als je met de dekentjes doet. Dan kan ze niet verder naar beneden kruipen in de slaapzak.
ja nouja dat dus idd eigenlijk. Kijk ik begrijp het heel goed dat er kindjes zijn voor wie het nodig is, en ik snap ook dat er situaties zijn waarin het beter is. Laten we eerlijk zijn, als je om 8 uur met twee kinderen klaar moet staan voor het KDV om door te gaan naar je werk dan is het wel zo prettig als je kindjes gewoon zelf wakker worden en zulks in plaats van dat je ze wakker moet maken en met sacho kinderen zitquote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:51 schreef Jore het volgende:
Dat is het nadeel van de focus op rust & regelmaat. Dat kan heel goed zijn voor kindjes (of moeders) die het nodig hebben, maar het is heus geen voorwaarde voor een gelukkige jeugd of goed ouderschap ofzo. Als jullie & Amélie tevreden zijn dan is het oké, toch? In principe heb je met niemand iets te schaften daaromtrent.
Hier kwam er een beetje een ritme in de slaapjes rond 7 à 8 maanden, maar de precieze tijden staan absoluut niet vast.
oh doet ze hier ookquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:01 schreef mefke79 het volgende:
Ik las dat Lars ziek is, beterschap!
En Lijnloos, wij hebben de mouwgaten wat ingenomen van onze slaapzak en toen ging het prima. Hij ligt er al weken in, die kleintjes (56/62) van de hema waren zo te klein.
Oja, uit de categorie 'nooit met kleine kinderen doen': in bad gaan met je baby en die zo houden dat ie je vol in je kruis (litteken!) kan stampen
Klinkt goedquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:06 schreef Stiemie het volgende:
Nee joh Linde is morgen precies 2,5 jaar oud en iedereen vindt juist dat ze zo supermakkelijk is. Niks haasten omdat ze perse om 1 uur 's middags in bed moet liggen. Is het leuk, dan slaan we een middagslaapje over en gaat ze om 19 uur naar bed. Komt er 's avonds visite die ze leuk vindt? Dan wel een middagslaapje en dan kan ze zo opblijven tot ze moe is. Lekker uit eten? Dan wel een slaapje en lekker op ons gemak gaan eten. Op vakantie konden we zo steeds heerlijk laat gaan eten en zaten we soms tot 22:30 uur met haar aan de tapas. Heerlijk! En wij doen die volgordes ook niet altijd precies zo hoor. Tsja soms zijn kindjes nou eenmaal wat eerder wakker en soms hebben ze eerder honger en soms juist weer niet.Geniet er maar van dat je zo'n makkelijk meisje hebt
altijd goedquote:Op woensdag 20 januari 2010 09:18 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn gevoel zegt dat we het op deze manier moeten doen, dus ik trek lekker mijn eigen plan. ZO!
Túúrlijk wel. Zegt Ivan straks gewoon: fucking-mama!quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mag zeker geen fucking meer zeggen.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:04 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Túúrlijk wel. Zegt Ivan straks gewoon: fucking-mama!
Gefeliciteerd met je grote baby!quote:Op woensdag 20 januari 2010 07:35 schreef miss_sly het volgende:
Anyway, Senna en ik gaan jullie verlaten vandaag. Ze is ineens groot, mijn kleine meisje. Tot ziens in het andere topic later
Het was inderdaad een fijne nacht. Sinds ze op tijd naar bed gaat, kwam ze ipv 1x, 3x om een voeding. Dus 2 voedingen met steeds 5u er tussen is erg lekker! Nu weer terug naar 1 voedingquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een fijne nacht, Linda! En gelukkig maar, want studeren zou wel erg zwaar worden met een dochter die nog vaak en onregelmatig drinkt en wakker wordt. Wat ga je trouwens studeren? (Of houd je dat liever voor je?)
quote:Op woensdag 20 januari 2010 08:10 schreef Poppedein het volgende:
BJ, ik vind dat je t hartstikke goed doet met al je gekolf! Dikke veer in je kont!
Ik heb de hele nacht met haar in bed gezeten. Ze kreeg het zo benauwd als ze gewoon lag en nu heeft ze gelukkig toch best wat uurtjes slaap gemaakt. Het lijkt ietsjes beter te gaan nu. Ze lijkt wat minder benauwd nu ik haar met Luuf in heb gesmeerd (waarom geeft een huisarts nooit dat soort tips?). Ze hoest nog wel heel naar en ze heeft nog koorts, vanmorgen 38,1. Maar ze heeft vanmorgen nog niet gehuild, dus ik hoop dat de pijn in haar oortjes en keel minder is. Ze heeft om 10 uur best veel gedronken, 30 ORS en 130 melk. Wel nog steeds erge diarree. De zetpil heeft ze er ook tot twee keer aan toe weer uit gelanceerd. De eerste keer nog netjes op het waskussen, de tweede keer via de muur, wat kleertjes, terug tegen de commode en toen zo de tub in. Toen heb ik het maar opgegeven. Ga het zo weer proberen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
Xenia, kom jij nog eens vertellen hoe het met je Xeentje is? Gaat het al ietsje beter?
quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan ligt al 3 uur te slapen. Ik begin haast een beetje in paniek te raken. Moet ik niet iets doen!? En dan loop ik maar weer eens naar zijn kamertje om te kijken of hij nog ademt en om hem - natuurlijk onbedoeld - wakker te maken zodat ik hem uit bed mag halen van mezelf. Maar hij wordt niet wakker!
Hoelang en hoeveel slapen jullie baby's overdag?
Dat is wel gek, want ik vroeg gisteren specifiek aan de huisarts of ik moest stomen omdat ze zo hoest en ze zei dat ik dat juist beter niet kan doen vanwege de benauwdheid. Beter zou het volgens de dokter zijn om haar in de buitenlucht te laten, ware het niet dat ze daar veel te ziek voor is.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Net bij de huisarts geweest (ik dacht dat ik aan de telefoon wel zou horen dat het wel zou meevallen, maar nee we moesten wel langskomen.....hmmm) en ze kon niks slechts vinden. Mooi zo dus.
Virusje van Meike overgenomen ws, uitzieken maar.
Hij is er gelukkig niet slecht van te spreken.
Ik heb nog even gevraagd wat te doen bij hoesten (Meike hoest zo) en hoestdrankjes doen niks, Luuf ook niet zei ze. Stomen was het advies....
Handig hoor die doktersquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:24 schreef Xenia het volgende:
[..]
Dat is wel gek, want ik vroeg gisteren specifiek aan de huisarts of ik moest stomen omdat ze zo hoest en ze zei dat ik dat juist beter niet kan doen vanwege de benauwdheid. Beter zou het volgens de dokter zijn om haar in de buitenlucht te laten, ware het niet dat ze daar veel te ziek voor is.
Bij BVkindjes heet dat zo. Voornamelijk 's avonds en dan alleen maar aan de borst willen hangen. Niet echt drinken, maar gewoon mama-warmte nodig hebben. Bij flessenkindjes staat het bekend als het huiluurtje 's avondsquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Handig hoor die dokters![]()
Lars slaapt sochtends vaak 3 uur achter elkaar
De rest van de dag steeds maar een uurtje
Hij is tussen de slaapjes vaak anderhalf uur wakker
Vlindur, jij hebt het weleens over clusteren, wat is dat?
Liefquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:14 schreef Claudia_x het volgende:
Het klinkt allemaal ook heel zwaar voor jou, Xenia. De zorgen, het wakker blijven, de bezoekjes aan de dokter... en toch lees ik nooit iets in je postings wat op geklaag zou kunnen lijken. Ik vind het knap.
Even een kleine quote:quote:
quote:Met 'clusteren' of 'clustervoeden' wordt bedoeld dat een baby enige tijd (variërend van één tot enkele uren) vaak kleine beetjes wil drinken en tussendoor korte slaapjes doet. De baby slaapt dan niet echt diep en drinkt ook niet echt flink door, wat je ook probeert.
Als een baby verder goed groeit, is clusteren geen probleem. Althans, vanuit lactatiekundig oogpunt. Voor de moeder kan het natuurlijk wel lastig zijn...
Ik heb er zo een, maar ik vind 'm toch in de weg zitten. Ik weet niet wat jou stoort, maar ik vind het vervelend als d'r slaapzak onder dr billen blijft liggen tijdens het verschonen. Ervaring leert dat ze houdt van plassen zonder luierquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:37 schreef Xenia het volgende:
BE bedankt voor de tip. Ik zal straks eens vragen naar vloeibare paracetamol.
[..]
Lief![]()
Misschien is het omdat ik zo heb moeten vechten voor haar vanaf dat ik zwanger raakte en zo bewust de keuze heb moeten maken om desnoods alles op te geven voor haar, dat ik het allemaal helemaal niet erg vind. Dit is zo mijn kindje en ik hou zo verschrikkelijk veel van haar. Ik kan werkelijk niets bedenken wat ik niet voor haar over zou hebben of voor haar op zou willen geven.
Ik heb constant ruzie met de slaapzakken. Als ik Xeentje 's nachts moet verschonen zit dat ding vreselijk in de weg. Nu zag ik deze, zou dat wat zijn?
http://www.baby-walz.nl/S(...)-Maxje-R.a833.0.html
quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:45 schreef Linda2205 het volgende:
Lotte slaapt nog steeds...ze heeft om half 9 voor het laatst gegeten...vind het nu wel erg lang worden...
Dat dusquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:43 schreef Linda2205 het volgende:
Ik heb er zo een, maar ik vind 'm toch in de weg zitten. Ik weet niet wat jou stoort, maar ik vind het vervelend als d'r slaapzak onder dr billen blijft liggen tijdens het verschonen. Ervaring leert dat ze houdt van plassen zonder luier![]()
Ik had ook al naar die zitten kijken inderdaad. Dan moet je zeker een wat dikker truitje aantrekken voor de bovenkant?quote:Je hebt ook halve slaapzakjes, die zijn misschien makkelijker uit te trekken? Ik ga even zoeken naar een plaatje voor je
Edit: Deze http://www.baby-walz.nl/S(...)k-Schaap.a833.0.html
Ja, dat denk ikquote:
Ik weet niet hoe warm je het hebt op haar kamertje. Maar Lotte heeft altijd een pyjamaatje en romper aan, zelfs niet altijd met lange mouwen. Toen ze heel klein was deden we inderdaad een romper met 2 truitjesquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:52 schreef Xenia het volgende:
[..]
Dat dusEn tegenwoordig poept ze meer dan dat ze plast en inderdaad ook het liefst zodra de luier af is. Dus ik zou het liefst een slaapzak hebben waar je gewoon de hele onderkant vanaf kunt ritsen ofzo. Maar vooralsnog kan ik die niet vinden. Ik dacht dat dit zoiets was, maar niet dus.
[..]
Ik had ook al naar die zitten kijken inderdaad. Dan moet je zeker een wat dikker truitje aantrekken voor de bovenkant?
Het-is-mij, ik zit even te kijken op de Ikea site, maar kan de slaapzakjes niet vinden. Het klinkt wel handig.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:56 schreef Linda2205 het volgende:
Vlindur, denken dat je geen melk meer hebt had ik ook, toen Lotte zo clusterde. Iedere ochtend een uur of 3 aande borst. Ik was die week bij mn moeder thuis en die zei: het zal wel gewoon op zijn. Maar het was niet op, en het is nog steeds niet op. Kiezen op elkaar en volhouden. Maar oh wat heb ik veel gehuild die week. Sterkte![]()
Zie je wel, beloning voor het harde werkquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:11 schreef Vlindur het volgende:
Dat zou wel fijn zijn als ik zulke dingen merkMaar voorlopig issie maar een ontevreden kereltje
![]()
Oh, hij kijkt me recht aan!Mijn vriend niet, maar mij wel!
![]()
![]()
![]()
Oh, ik maak me niet echt ongerust, hoor, maar ik merk dat ik telkens achter de feiten aan loop. Voor mijn gevoel is hij nog die pasgeboren baby die geel zag, vaak moest drinken en waarbij ik verontrust moest zijn als hij te moe/gezapig leek. Inmiddels is hij die baby allang niet meer en doet hij allerlei dingen waar ik nog aan moet wennen. Hij zal wel niet meer slapen dan hij voorheen deed, maar dat lijkt zo omdat hij voorheen alleen bij mij sliep en het nu in zijn eigen bed doet. Dan lijken 3 uren wel een eeuwigheid te duren!quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:38 schreef martine1984 het volgende:
Dus ik zou me niet al te druk maken Claudia.... maar kan me goed voorstellen dat je ongerust bent. Bekijk het positief.... hij slaapt heerlijk in zn eigen bedje op zn eigen kamertje
Dat had Ivan ook, maar dat gaat steeds beter. Hij heeft nu bijvoorbeeld wel te veel last van krampen om goed te kunnen slapen; hij wordt voortdurend wakker. Ik kan hem beter bij me laten liggen, want dan slaapt hij wel lekker. Helaas is dat altijd net tijdens etenstijd.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:01 schreef WupWup het volgende:
Mijn kind slaapt zo ongeveer nietNiet omdat ze niet moe is, maar omdat ze om de paar minuten wordt gestoord door buikkrampen. 1-2 keer per dag is ze dan zo moe dat ze wel een hele whopping 45 minuten slaapt.
Rond een uur of 1 is ze uitgekletst, uitgejammerd en uitgeperst (quote:Op woensdag 20 januari 2010 17:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat had Ivan ook, maar dat gaat steeds beter. Hij heeft nu bijvoorbeeld wel te veel last van krampen om goed te kunnen slapen; hij wordt voortdurend wakker. Ik kan hem beter bij me laten liggen, want dan slaapt hij wel lekker. Helaas is dat altijd net tijdens etenstijd.![]()
Hoe slaapt je dochter 's nachts?
Jaaaaa, zo doen wij het ook!quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:53 schreef mefke79 het volgende:
Dames, ik zag vanmiddag de vraag over de slaapzakken en vieze luiers, wij hebben daar een goede oplossing voor. Men neme het kind uit het bed en leggen het op het aankleedkussen, ritsen de slaapzak open maar maken em niet los. Halen de beentjes eruit en kijken of het a) een enorme poepluier is of b) een gewone plasluier. Indien a) de poepluier: kindje met kontje omhoog, slaapzak terugslaan onder het rugje, hydrofiel luier erop en verschonen. Indien b) kindje met kontje omhoog, hydrofiel eronder en verschonen. Als er dan iets vies wordt is het de hydrofiel en niet de slaapzakTja, je wordt er handig in als je een kind hebt dat echt altijd in de slaapzak ligt.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:54 schreef Linda2205 het volgende:
@ Poppejans, ze ligt net weer. En ze sliep niet vanaf half 9 he, ze sliep vanaf 11u
Stomste reactie @ berenpak: Oh wat een leuk aapje...
Maar het Duitse woord was toch echt gemeen bedoeldquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:14 schreef huuphuup het volgende:
je weet dat Sukkeltje in het Vlaams relatief positief is (of kan zijn)?
oooh op die fiets, ik dacht dat het echt letterlijk met sukkel was gezegd.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:16 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Maar het Duitse woord was toch echt gemeen bedoeldIk was echt zo
![]()
![]()
dat ik eerst mn vriend gebeld heb of ik het nou echt wel goed begreep. Maar er was toch echt maar 1 betekenis van...niet zoals wij bijvoorbeeld gekkie zeggen, als verbastering van gek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn Bar, dat het goed gaat met Roy! Hopelijk kan je daar in deze moeilijke tijd toch een beetje geluk vandaan krijgenquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:19 schreef _Bar_ het volgende:
sorry meiden heb niks terug gelezen hoor.
Maar wil even snel weten hoe het hier met onze kleintjes gaat?
Roy zie ik momenteel wat weinig, hij is aldoor bij de oppas, geeft ons net wat meer rust om de dingen te regelen die nu nodig zijn.
Morgenochtend mag hij mee naar m'n vader, en dan blijft hij tot vrijdagavond bij ons en dan weer naar de oppas.
Tussendoor rijden we wel aldoor even naar Roy toe, want afentoe je kind knuffelen in deze tijden is enorm fijn.
Hij hoest nog wel, en is beetje neus verkouden maar buiten dat is hij ontzettend vrolijk, steeds vaker schatterlachjes, en hapjes banaan, en broccolie vind hij best even wennen
quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:23 schreef huuphuup het volgende:
*gnorf*Een jonge baby een week lang te logeren hebben? Keep on dreaming, granny.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
[..]
oooh op die fiets, ik dacht dat het echt letterlijk met sukkel was gezegd.
Wat lomp danen dan ook nog t lef om wat te gaan vragen
![]()
tsk!
*gnorf*Die spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was het oma B. of oma Huup? En hoe hadden ze dat gedacht? Een weekje vrij voor jou? Of komen ze gezellig bij jou in huis
Lotte!
Noah!
lees het update topic maar.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
Bar, ik heb helemaal gemist wat er aan de hand is?
Goed!quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:26 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
lees het update topic maar.
@Huup hoe is het nu met Amélie en haar hoofd?
[..]
*gnorf*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik zou dan echt zitten broeden op een heel sarcastische opmerking terug
Oh Bar, wat moeten jullie je in een nachtmerrie bevinden momenteel, ongelovelijk bizar deze hele situatievoor jullie
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
Filmpjes en foto's van je meiske kijken? En dan gedachten op nul. Misschien een boek erbij ofzo? Mijn kolf heeft zo'n tsr-stand. Dan kolf je dus eerst heel snel, zoals baby's het opwekken en daarna met teugen zeg maar. Misschien hebben ze in het kolf-topic nog wat extra tips voor je.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:00 schreef sproet-je het volgende:
Bedankt voor jullie lieve woorden!
Vandaag overdag ging het drinken jammer genoeg niet zo goed als vanacht, maar er ging in ieder geval wat in. Vanavond zat ze opeens onder de rode bultjes en vlekken, dus heel misschien heeft ze koemelkallergie... we zullen het morgen zien. Zou fijn zijn als er echt een duidelijke reden is waarom ze niet wil drinken.
Verder hebben we vandaag te horen gekregen dat mijn moeder een tumor in haar buik heeft. Ik was er al een beetje bang voor maar het komt toch rouw op m'n dak. Verder weten we nog niets dus ik heb nog wel hoop dat het goed behandelbaar is. Kortom, het gaat hier even klote.
Even weer ontopic. Ik moet nu dus kolven, dit gaat natuurlijk niet echt lekker door de stress. Ik heb nu neusspray gekregen maar nu krijg ik vanavond ook met de neusspray geen tsr. Jullie nog ideeen om het op gang te krijgen? Ik sta nu zo ongeveer op knappen
dat jaquote:Op woensdag 20 januari 2010 23:14 schreef Linda2205 het volgende:
Tranen met tuiten zijn het niet, maar vochtige oogjes en af en toe een druppel in dr ooghoek wel. En dan echt om niks he, want mevrouw heeft nog nooit echt gehuild alsin ontroostbaar zijn. Alles was met even oppakken te troosten. Dus we hebben hier ook een dramaqueen in de dop
Nee, maar Niels krijgt nu sinds 2,5 week medicijnen tegen reflux. Omdat de slokdarm nog moest herstellen zouden we na 1-2 weken effect merken en dat effect is nu echt overduidelijkquote:Op woensdag 20 januari 2010 18:46 schreef het-is-mij het volgende:
@ twinkly, hoe kan het dat ie zo veranderd is, heb je iets anders gedaan?
Dankjewel lieviequote:Op donderdag 21 januari 2010 04:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ow Twinkly; wat fijn om te lezen dat de medicijnen goed aanslaan zeg! en je moet jezelf geen verwijten maken hoor. Je doet NU het allerbeste en dat is het belangrijkste.
![]()
Ivan huilt al vanaf dag één met tranen. Ik wist niet eens dat niet alle baby's dat hebben. (Hij huilt trouwens ook nooit ontroostbaar, maar ik ben dan ook nog niet met hem de trein in geweest.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:12 schreef Stiemie het volgende:
Huilen jullie baby's dan niet met tranen? Esmee huilt al een paar weken soms echt met van die dikke biggelende tranen. Zal wel bij het hoge drama-gehalte bij de vrouwelijke kant van ons gezin horenAl hebben ze dat natuuuuuurlijk niet van mij he
Niels ook, de verpleegsters geloofden me nietquote:Op donderdag 21 januari 2010 04:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan huilt al vanaf dag één met tranen. Ik wist niet eens dat niet alle baby's dat hebben. (Hij huilt trouwens ook nooit ontroostbaar.)
lolquote:Op donderdag 21 januari 2010 04:13 schreef Claudia_x het volgende:
(Hij huilt trouwens ook nooit ontroostbaar, maar ik ben dan ook nog niet met hem de trein in geweest.)
Uhh omdat het een kat is?quote:Op donderdag 21 januari 2010 04:18 schreef Twinkly het volgende:
Waarom is mijn kat midden in de nacht irritant aan het doenAndere kat belagen, alles op de grond gooien, op tafel zitten, kotsen (ok daar kan hij niets aan doen).grr
Tsja dat verklaard alles hequote:Op donderdag 21 januari 2010 04:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan huilt al vanaf dag één met tranen. Ik wist niet eens dat niet alle baby's dat hebben. (Hij huilt trouwens ook nooit ontroostbaar, maar ik ben dan ook nog niet met hem de trein in geweest.)
haha ik zit achter de laptop; en ik heb een elektrische kolf. Dus aansluiten; flesje (170 ml) aan borst en steunen op bovenbeenquote:Op donderdag 21 januari 2010 04:06 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dankjewel lievie![]()
hoe kolf en typ jij tegelijk![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 21 januari 2010 04:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan huilt al vanaf dag één met tranen. Ik wist niet eens dat niet alle baby's dat hebben. (Hij huilt trouwens ook nooit ontroostbaar, maar ik ben dan ook nog niet met hem de trein in geweest.)
ja nou vast nietquote:Op donderdag 21 januari 2010 09:48 schreef Sorbootje het volgende:
Wie zegt dat ze het beperkt tot de trein?
Kan het me levendig voorstellenquote:Op donderdag 21 januari 2010 09:56 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja nou vast niet
maar de supermarkt kan ik ten minste uit met beaus kind () en dat ging in de stoptrein niet... Bovendien schiet ik er geen hol mee op om in DH Mariahoeve uit te stappen en te moeten wachten tot de volgende stoptrein
Echt ik baalde enorm van de trein op dat moment
gewoon het fenomeen trein an sich
Ik grap er wel om, maar het is natuurlijk het schrikbeeld van elke ouder. Het erge is dat ik zo'n treinreiziger ben die zich wezenloos ergert aan andermans jengelend kind. Dan denk ik dingen als 'had toch gewacht met kinderen nemen tot je je een auto kon veroorloven'. In het diepst van mijn gedachten ben ik onuitstaanbaar.quote:Op donderdag 21 januari 2010 09:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
boehoe
lach maar... ik durf mooi de trein niet meer in met dr
Hier is de link waar de sprongetjes in staan (met dank aan een eerdere post van Claudia): http://www.oeiikgroei.nl/upload/OIG_0209_DEFINITIEF_LR.pdfquote:26 weken: In, op, achter, voor en hoe ver?
Als je baby bijna een half jaar is gaat hij de wereld van ‘relaties’
in. Hoe staat het een in verband met het ander? Het
gaat hierbij ook om simpele dingen, zoals de afstand tussen
dingen en de plek die dingen hebben ten opzichte van
elkaar: een blokje in een blokkendoos, erachter, erop of
eronder, bijvoorbeeld. Misschien gaat je baby opeens huilen
als je wat verder van hem af gaat. Dat is heel normaal.
Je baby snapt nu dat de afstand tussen jullie groter wordt!
Geen idee...zo rond een maand of twee/drie?quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:38 schreef Bucko het volgende:
weet iemand toevallig wanneer een baby met haar zijn of haar haar gaat verliezen? Evi heeft al redelijk wat haar en ik zie het ook groeien (alleen de zijkanten niet) en ik hoop niet dat ze kaal wordt. Moeten de haren dan voor een bepaalde leeftijd al zijn uitgevallen?
Het klinkt meer als een vastzittende hoest. Ben zo bang dat het op zijn longetjes slaat straks. Van zijn flessen wil hij inmiddels ook niet zoveel meer weten....quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:34 schreef Xenia het volgende:
Aoraki wat lief
Karin, als hij koorts heeft en hoest is er toch echt iets mis. Ik had eigenlijk een beetje hetzelfde, de eerste dag was ze duidelijk niet lekker, maar geen koorts of hoesten. Dokter gebeld, die kon er ook niks van zeggen behalve dan pappen en nathouden. Ze vroeg toen wel als eerst of ze koorts had en of ze hoest. De volgende dag deed ze dat inderdaad wel. Sindsdien houdt de dokter haar goed in de gaten om te zien of de verkoudheid niet in haar longen gaat zitten. Is het zo'n heel droog kuchje? Of meer een los zittende hoest?
Ik snap jou wel, maar ik snap het kdv ook.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:41 schreef martine1984 het volgende:
ff een ego post.
Kom ik vanmorgen 5 minuten te vroeg op het kdv, moet ik gewoon in de gang wachten. Terwijl de leidster er al wasEn dat terwijl ik Jamie bij aankomst zelf in bed leg. Ze hoeft niks te doen voor hem
ik hoop het niet, ik had vroeger ook veel haar maar mijn vriend is tot twee jaar kaal geweest. Hopelijk blijft het allemaal zitten.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
I
En Bucko, haar hoeft net perse uit te vallen hoor, is bij mijn dochter nooit gebeurd. Lars heeft wel een kale plek op zijn achterhoofd, waar hij altijd op ligt.
Klinkt toch wel angstig hetzelfde als bij Xeentje. Hier begon het met niet meer willen drinken, toen diarree, toen koorts, daarna droge hoest en inmiddels diepere losse hoest.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het klinkt meer als een vastzittende hoest. Ben zo bang dat het op zijn longetjes slaat straks. Van zijn flessen wil hij inmiddels ook niet zoveel meer weten....
Zou ik dan toch weer de huisarts moeten bellen? Of direct de kinderarts, die zei ook dat we moesten bellen als er wat was....maar dat is dan meteen weer zo drastisch he.
Bij Isabeau valt het ook niet uit, daar groeit het gewoon uit in een nieuwe kleur.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:52 schreef Bucko het volgende:
[..]
ik hoop het niet, ik had vroeger ook veel haar maar mijn vriend is tot twee jaar kaal geweest. Hopelijk blijft het allemaal zitten.
Ik weet het niet zo goed qua ademhaling enzo, want hij is niet bij mij nuquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:54 schreef Xenia het volgende:
[..]
Klinkt toch wel angstig hetzelfde als bij Xeentje. Hier begon het met niet meer willen drinken, toen diarree, toen koorts, daarna droge hoest en inmiddels diepere losse hoest.
Ik zou denk ik eerst nog een keer de huisarts bellen. Als het goed is wil die dan toch de longetjes even beluisteren. En ze kijken dan ook hoe de ademhaling gaat. Gaan zijn neusvleugels op en neer? En zie je aan de zijkant van zijn borstkas dat hij moet 'bijademen'? Dat zijn dingen die mijn huisarts checkte laatst.
Nee, dat betekent dat hij het benauwd heeft.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo goed qua ademhaling enzo, want hij is niet bij mij nu
Lars is bij oma (omdat het mijn werkdag is) en ik duik zo mijn bed in om bij te slapen.
Wie weet wat de komende nacht weer gaat brengen...
Maar mijn moeder vertelde dat Lars vanochtend vrij veel had gehuild, ze veel met hem op de arm had rondgelopen, en dat hij van de fles 80 cc liet staan.
En stel dat zijn neusvleugels op en neer gaan, is dat dan goed?
Ah, dat is wel een boel rijden ja! Wel fijn dat je er één over kan nemen, dat scheelt wel.. Welke is het? ik twijfel heel erg, ik kan een Medela Freestyle overnemen van een vriendin, maar dat is best een boel $$ nog (zeker als je ook de membranen moet vervangen, die kosten bijna ¤ 20,= per stuk!quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:58 schreef Twinkly het volgende:
Stefgelukkig voel je je weer beter!
Xeentje wat een guitig lachebekje ben je![]()
Gelukkig kun je nog lachen!!!
Icantrix ik heb ook nog geen electrische kolf, maar mijn schoonzusje heeft er een die ik over kan nemen, alleen woont zij zo'n 2,5 uur van ons vandaan.
Oh ik las je berichtje net in het "hoe gaat het met ons" topic, dankjeVerlengd verlof zou wel heel fijn zijn! Ik ben nog niet gebeld door die bedrijfsarts gek genoeg, hij/zij zou binnen 48 uur contact opnemen. Wil jij ook proberen verlengd verlof te krijgen?
LOL
[ afbeelding ]
Haha, zo heb ik vandeweek ook gedoucht toen Stef maar bleef huilen, toen vond hij het ook al helemaal de bomquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:15 schreef Twinkly het volgende:
Awhgoshie Stef, leuk he zo'n stoel! Ik ga straks ook proberen of Niels het leuk vindt om even in de wipstoel te zitten. De laatste dagen vindt hij het wel leuk om bij mij inde badkamer in de wipstoel te zitten. Erg handig! Kan ik douchen!![]()
Ik kan me goed voorstellen dat jij echt nog wel tijd nodig hebt om te herstellen en bovendien te genieten!![]()
Mijn schoonzusje heeft de Medela Swing en ze wil er nog 100 euro voor, ik moet er ook nog over nadenken of ik dat wel wil want als het vervangen van al die onderdelen zo duur is kan ik net zo goed een nieuwe kopen haha!
Nu gebruik ik de Medela Harmony. Die vind ik wel heel fijnIk had verwacht dat kolven pijn zou doen.
Dat verhaal van Davinia over haar electrische pomp die plotseling over ging op kolven op een hoge stand vind ik wel eng!!
hoe doe je dat dan met het naar school brengen van de oudste 2?quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:49 schreef lily het volgende:
Hier gaat het ook zo, Vlindur
Dank Davinia! Ik ga het zeker proberen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:32 schreef DaviniaHR het volgende:
goed zo rienk!
aoraki, wij hebben bij eli ook jbpm gebruikt en daar bleef altijd een bodempje drap over. vieze meuk![]()
maar als ik me niet vergis deden we altijd iets minder dan op het pak stond, omdat het er anders idd niet meer uitkwam... 3 schepjes op 180 deden we geloof ik. mss kunnen jullie dat proberen?
edit: wij gebruikten ook avent flessen
Dankjewel voor de tip, die is inderdaad een stuk goedkoper! Heb jij ook die zachte borstschilden erin?quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:43 schreef WupWup het volgende:
Dames die een kolf zoeken: ik heb nu de Ameda Lactaline. Is dubbelzijdig en kost hetzelfde als een enkelzijdige elektrische van Medela of Avent. Is eventueel nog te overwegen dus?
Ik ben een duizendpootquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:12 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
hoe doe je dat dan met het naar school brengen van de oudste 2?
quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
\
Vanmiddag kreeg ik ineens een pakje....
De babydoos van Prenatal. Ik had hem niet afgehaald, ik had gezien wat erin zat bij Mikoxx, en had geen zin om daarvoor naar Emmen te rijden, dus niet afgehaald.
Sturen ze hem dus na!
Met een acceptgiro voor de verzendkosten....
Ben ik nou een zeur als ik die niet ga betalen?
Want ik heb er toch niet om gevraagd dat ze me die (flut)doos sturen?
quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:14 schreef Stiemie het volgende:
Fijn dat de koorts weg is bij je vriendje Karin. Misschien is de hoest morgen ook wel minder! Zou wel lekker zijn zo voor het weekend.
Hmm die doos heb ik ook nooit opgehaald... Hoop niet dat ik 'm binnenkort thuis krijg tegen verzendkosten. Word ook al iebel van die stomme briefjes steeds dat ik nog steeds "vergeten" ben om de geboortedatum van Esmee door te geven. Nee sukkels, dan ben ik helemaal niet vergeten
Aah, zo doen ze dat dus! Ik werd o pdie manier al een paar keer gebeld door de ECI.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik krijg elke keer telefoontjes van Felicitas terwijl ik die rotdoos van ze juist niet aangevraagd heb omdat ik geen zin had in dat gezeik. Echt ongelooflijk hoe ze met dat telefoneren omgaan. Al dagenlang gaat de telefoon heel even over en is er aan de andere kant net neergelegd als je opneemt. Ze gaan duidelijk meerdere nummers tegelijk af. Dat voortdurend gebeld worden is echt rete-irritant als je nog in je verlofperiode zit en voortdurend met je kind bezig bent. Ik leg hem snel in de box, ren naar de telefoon, ben te laat, en intussen is hij helemaal verdrietig. Blegh.
Goed, pas was ik eindelijk eens op tijd met opnemen. Ik kwam net halfnaakt uit bad en Ivan moest nog kleren aan krijgen, dus ik vertelde dat het niet zo lekker uitkwam. Toen vroeg ze wat voor tijd dan wél uitkwam zodat ze dan opnieuw zou kunnen bellen. Ja hallo, ik zit met een jonge baby, die doet niet wat ik wil wanneer ik het wil.
Dit kunnen ze zelf allemaal toch ook wel bedenken, aangezien ze in de babybusiness zitten?
Bij mij zaten er ook sokjes in waarvan ik me afvraag of ze voor poppen gemaakt zijnquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:23 schreef Linda2205 het volgende:
Wat stom KarinIk vond die doos trouwens ook niks aan...maandverband en een 3 maanden oud tijdschrift... de Zwangerdoos was veel leuker
En Stiemie, ik kreeg de doos alleen als ik Lotte's geboortedatum doorgaf
Ja, die sokkenquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:38 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Bij mij zaten er ook sokjes in waarvan ik me afvraag of ze voor poppen gemaakt zijn
en een scheermesje voor mannenen tampons maat medium
en bedankt...
en idd inlegkruisjes en ook opvolgmelk geloof ik en een potje voeding.
En ik kreeg ook van die mailtjes van kruidvat geloof ik ofzo idd dat ik was vergeten de geboortedatum door te geven
Heeft iemand anders je niet opgegeven voor felicitas dan Claudia? Of voor de Etos doos? Gek dat je toch gebeld wordt ik word helemaal niet gebeld.
Ik vermeng het jbpm door de melkpoeder, en dat doe ik dan samen in de fles werkt hier het beste.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:54 schreef Aoraki het volgende:
nog ff niet teruggelezen...
ik heb een vraag aan de johannesbroodpitmeel gebruikers. Ik heb gisteren een pak nutriton gekocht en net bij de flesvoeding gedaan. 3 schepjes op 150ml. Maar het lijkt niet echt goed op te lossen, iig niet alles. Ik zie nog steeds losse vezeltjes aan de kant van het flesje plakken. Doe ik iets fout? Ik verwarm eerst het water en voeg daarn de mel en het jbpm toe
Oh, at is zo lief bar! Lotte doet dat ook, echt geweldig! En dan die schoudertjes omhoog en schudden met d'r lijfje. En dan HAaaaa-hihihihiquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:50 schreef _Bar_ het volgende:
weet je wat ook echt zo leuk is, Roy gaat steeds vaker schaterlachen
hahaha ja mijn zusje had ook gelijk het maandverband gekaapt, die was toevallig net ongesteld en had het nodig. En tsja, ik ben nog steeds niet ongesteld dus take all you wantquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:44 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, die sokkenDie snijden bijna in dr velletje zo strak zitten ze. En een potje vanaf 4 maanden... ik heb het maandverband aan mn zusje gegeven en de rest zo de kliko in gemieterd
![]()
En Claudia, de Etos-doos is inderdaad ook van Felicitas..had je die misschien?
Jemig, dat lijkt me best wel heel erg zwaar eigenlijk, kan je 's middags als de jongens op school zijn nog wel wat slapen dan?quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:13 schreef lily het volgende:
[..]
Ik ben een duizendpoot
Nou ja, gewoon...schipperen.
6.30 opstaan, dan heeft ze met wat geluk net een uur aan de borst gehangen of anders moet ik het na 6.30 doen. Eerst maak ik ontbijt klaar en de lunchtrommels/rugzakken.
De jongens moeten dan net wat meer zelfstandig zijn. Ik geef ze dan ondertussen aanwijzigen (en schiet nu oppen).
Kleding, gel en tandenborstels leg ik al klaar.
Nadat ze (eventueel) gedronken heeft snel zelf aankleden enzo en dan om 8.00 weg. Ik ben dan om 8.45 terug.
In de auto slaapt ze altijd..
Als we terug zijn kan ze weer drinken als ze wil.
Ik zal mijn lief eens boos aan gaan kijken!quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:38 schreef huuphuup het volgende:
Heeft iemand anders je niet opgegeven voor felicitas dan Claudia? Of voor de Etos doos? Gek dat je toch gebeld wordt ik word helemaal niet gebeld.
Dat zou theoretisch kunnen maar het komt er zelden van. Thuis is ook van alles te doen of ik heb weer andere afspraken/bezoekjes.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:58 schreef Poppejans het volgende:
Jemig, dat lijkt me best wel heel erg zwaar eigenlijk, kan je 's middags als de jongens op school zijn nog wel wat slapen dan?
Nee, hij was gisteren 13 wekenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Twinkly, gefeliciteerd met Niels!Dan is hij dus precies 2 weken ouder dan Ivan. Die is vanmiddag om 17:04 uur 10 weken oud.
Hoe gaat het nu in het algemeen met uit het flesje drinken?
Dat klinkt hetzelfde als Niels voordat hij medicijnen kreeg... (alhoewel het denk ik ook wel voor een deel uitmaakt dat hij nu 3 maanden is, dan knappen veel kindjes op) Zelfs het stuk dat ze je naar StevigOuderschap willen hebben. Heb je het idee dat hij last heeft van de omhoogkomende voeding?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:07 schreef Vlindur het volgende:
Hoi,
Ik weet het echt even niet meer, hopen dat jullie ons helpen kunnen..
Rienk is nu 5 weken en eigenlijk altijd al druk geweest, dat was hij in de buik ook al, dus eerst vonden we het niet zo raar, maar Rienk is altijd in beweging. Die zit/ligt niet stil. Aan de borst drinkt hij als een wild mannetje, laat vaak los, maait met an armen en hoofd.
Op schoot wil hij alleen maar over de schouder kijken, rechtop dus. De schattige koetsjiekoetsjie houding gewoon in de armen is niet goed. Hij spuugt regelmatig en soms ook met van die witte klontjes (hij spuugt niet met boogjes).
Slapen doet hij in zn eigen bedje. Ingebakerd omdat hij zo wild is. Slaapt hij eenmaal, dan huilt hij soms en doet hij druk -terwijl hij zn ogen dicht heeft- Soms krijgt ie het ineens uit. Krampjes?
Ik zit al een poosje te denken om over te stappen op flesvoeding. Eens kijken wat dat uithalen zal. Maar gister dus geprobeerd afgekolfde melk te geven, maar hij weigert de fles.
Ik ben echt radeloos en moe en op en wil eigenlijk niet naar het CB, want die willen ons al naar StevigOuderschap hebben omdat ik met zoveel vragen zit. (Ja, doh, maar dan hoef ik toch niet gelijk in een hokje te worden gepropt?)
Ja, want als ie klontjes spuugt heb het al minstens een kwartier geleden dat hij voor het laatst voeding heeft gehadquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:15 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dat klinkt hetzelfde als Niels voordat hij medicijnen kreeg... (alhoewel het denk ik ook wel voor een deel uitmaakt dat hij nu 3 maanden is, dan knappen veel kindjes op) Zelfs het stuk dat ze je naar StevigOuderschap willen hebben. Heb je het idee dat hij last heeft van de omhoogkomende voeding?
Ja, das ook een goeie, wanneer weet ik nou of hij genoeg op heeft? En wanneer is een borst leeg? Hoe merk je dat nou?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef Ssserpente het volgende:
Vlindur, heeft ie dan wel genoeg gedronken voordat ie in slaap valt aan de borst? Lente moest ik bijv. ook erg vaak tussendoor wakkermaken omdat ze in slaap viel omdat ze dan nog niet genoeg op had.
als je borst na een voeding helemaal soepel is, is je borst leeg.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, das ook een goeie, wanneer weet ik nou of hij genoeg op heeft? En wanneer is een borst leeg? Hoe merk je dat nou?
Bij Stef is dat meestal als ik hem wakker maak door hem een beetje achterin zijn nek te kriebelen of met mijn vinger zijn ruggengraatje te volgen en dan als hij een beetje gaat bewegen/sputteren mijn tepel tegen zijn mondje te houden. Als hij nog honger heeft hapt hij, als hij genoeg heeft gehad perst hij zijn lipjes stijf op elkaar (ziet er erg grappig uitquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, das ook een goeie, wanneer weet ik nou of hij genoeg op heeft? En wanneer is een borst leeg? Hoe merk je dat nou?
En een cosleeper? dan heeft hij plek en jullie ook. Neemt alleen de herrie niet wegquote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:58 schreef Vlindur het volgende:
Zodra ik op invoeren drukte was het mis.![]()
Hij werd onrustig en niks was goed meer. Dus naar boven en in bed. Schreeuwen. Dan maar weer aan de borst, valt ie weer in slaap. Even rammelen en hij dronk weer maar hij viel al gauw weer in slaap. Dus maar weer in bed. Hij schreeuwde weer even, maar slaapt inmiddels. (met de gebruikelijke herrie)
Linda, Bij ons in bed is geen succes 's nachts, hij heeft zo'n herrie met drinken en slapen (extreem bewegelijk) dat het echt geen optie is want dan slapen wij echt niet meer. Ik doe het 's ochtends wel hoor, dan is mijn vriend al weg en heeft Rienk ook alle ruimte.
Dat heeft ie ook, maar ik kan inmiddels herkennen met welke huil hij huilt, en die eerste was de 'ALARM' huil.. De 2e niet meerquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:10 schreef DaviniaHR het volgende:
vlindur, mss heeft rienk even wat schreeuwtijd nodig om in slaap te komen? dus bij de eerste gaap naar bed en dan blijven scharrelen in de buurt, of over zijn bolletje/buik aaien tot hij slaapt?
Even een snelle reactie want bed-tijd voor lastige peuterquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:01 schreef Vlindur het volgende:
Stiemie, het is niet zo dat ik het niet heb, ik heb genoeg, maar de onzekerheid die het meebrengt vind ik moeilijk. Ik kan niet zien hoeveel er ingaat en of het invloed heeft op zn druk doen. Ik zou zo graag gewoon willen testen, 1 keer een FV en dan kijken of het al beter gaat. Maar dat kan zeker niet, want FV is er alleen in die grote formaten toch?
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:39 schreef Twinkly het volgende:
Vlindur hij slaapt inderdaad erg onrustig.
Ik vroeg me af he, herken je http://www.borstvoeding.c(...)lactatieperiode.html symptomen misschien? Dat zou het spugen, hikken en de onrust ook kunnen verklaren namelijk.
Flesvoeding naast borstvoeding is niet zo'n goed idee als je wel borstvoeding wilt blijven geven, omdat het een proces van vraag en aanbod is ga je dan minder borstvoeding aanmaken en dan krijgt Rienk inderdaad te weinig voeding zonder bijvoeding van kunstmelk.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:48 schreef Stiemie het volgende:
Ik vind het onrustige trouwens nog wel meevallenEsmee kan precies zo wurmen, kermen en kreunen in haar slaap. Bij haar werkte het trouwens juist goed toen we stopten met inbakeren en een slaapzakje gingen gebruiken. Ze miste blijkbaar juist de ruimte om te bewegen.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:11 schreef Stiemie het volgende:
O ja en die 3 maanden-grens is goddelijk als ie geweest is. Hier tenminste. Je hebt gewoon echt tijd nodig om elkaar te leren kennen, om aan je nieuwe rol te wennen, je leven anders in te delen etc Nu is het echt zoveel makkelijker geworden. Dat vond ik trouwens allebei de keren.
Ja, precies! Aanleggen komt ook best nauw kijken. Ik worstel er nog steeds regelmatig mee.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:14 schreef Twinkly het volgende:
Het kan geloof ik ook zijn dat je alleen een heftige TSR hebt waar Rienk niet tegen op kan drinken en geen overproductie. Maar het kan ook dat hij niet goed aanligt, dan drinkt hij ook onrustig en hapt veel lucht waardoor hij weer gaat hikken en onrustig slapen.
Een lactatiekundige inschakelen lijkt me een heel goed plan![]()
Ik haal de armpjes er niet uit. Is het niet genoeg om de rits open te doen? Dan zijn de armpjes in principe vrij omdat ze alleen nog in dat hesje zitten, toch? Of heb je niet de Puckababy Mini?quote:Wij hebben ook een Puckababy inbakerzakje, een heel fijn ding.
Claudia, als jij 's nachts voedt, haal je dan de armpjes van Ivan uit de zak? Niels kan niet drinken zonder zijn handjes te gebruiken, dan ligt hij niet goed aan. Maar de zak kan er niet goed tegen dat ik zijn armpjes er steeds uithaal voor de voeding en scheurt uit bij dat stukje stof boven de ritsjes
Heejquote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik haal de armpjes er niet uit. Is het niet genoeg om de rits open te doen? Dan zijn de armpjes in principe vrij omdat ze alleen nog in dat hesje zitten, toch? Of heb je niet de Puckababy Mini?
Ohh dat lijkt me erg! Kind gillen van de honger!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:25 schreef Stiemie het volgende:
Ja voor een flesvoeding moet je (helaas) ook 's nachts opstaan en water afmeten, opwarmen (lang leve de magnetron!) en de fles geven.
En als je weggaat altijd zorgen dat je een voeding bij je hebt (toen Linde klein was wel eens in een eetcafe gezeten dat ze wakker werd met honger. Geen probleem want we hebben een voeding bij ons! Alleen geen flesUh die had jij toch in de tas gedaan? Nee dat zou jij toch doen? Uh ober mogen we NU afrekenen
)
Dat is wel een teken van niet goed aanliggen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:26 schreef Vlindur het volgende:
Rienk laat juist heel vaak los en dan issie vervolgens de tepel kwijt en dan gaat hij heel wild zoeken waardoor hij de tepel steeds mist, de oen![]()
![]()
Ik heb echt nog niets verontrustends gelezen, ik vind het alleen heel vervelend voor jou. Maar ik wil ook uitkijken met je geruststellen en voorhouden dat alles wel goedkomt, want er valt natuurlijk geen 'diagnose' te stellen via een beeldscherm. Ik kan alleen vertellen over mijn ervaring.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:26 schreef Vlindur het volgende:
Claudia, bedankt!
Rienk is dus helemaal niet zo onrustig als we dachten, ik dacht echt serieus dat hij iets mankeerde!
Karin knikt instemmendquote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:44 schreef Stiemie het volgende:
Zelfs bij een 2e stik je nog van de vragen hoor VlindurHeb ik me erg op verkeken in het begin. dat ik dacht "Joh we hebben ervaring en deze doen we er gewoon even bij
" Niet dus... Elk kindje heeft gewoon een eigen gebruiksaanwijzing (en jijzelf ook) en die krijg je er helaas niet bijgeleverd.
Ooooh ik ook!!!quote:[Ben trouwens soms wel een beetje jaloers op al die mensen die met hun baby in bad gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |