abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77140956
Vlindur, heeft ie dan wel genoeg gedronken voordat ie in slaap valt aan de borst? Lente moest ik bijv. ook erg vaak tussendoor wakkermaken omdat ze in slaap viel omdat ze dan nog niet genoeg op had.
pi_77141052
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef Ssserpente het volgende:
Vlindur, heeft ie dan wel genoeg gedronken voordat ie in slaap valt aan de borst? Lente moest ik bijv. ook erg vaak tussendoor wakkermaken omdat ze in slaap viel omdat ze dan nog niet genoeg op had.
Ja, das ook een goeie, wanneer weet ik nou of hij genoeg op heeft? En wanneer is een borst leeg? Hoe merk je dat nou?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77141639
Dat ie in de box huilt, herken ik wel. Maar dat zou ook gewoon kunnen zijn omdat hij zichzelf niet kan vermaken. Nu Thomas ouder is, kan hij zichzelf steeds langer vermaken in de box, toen hij 5 weken was, was het ook meteen gillen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:07:51 #254
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77141909
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:45 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja, das ook een goeie, wanneer weet ik nou of hij genoeg op heeft? En wanneer is een borst leeg? Hoe merk je dat nou?
als je borst na een voeding helemaal soepel is, is je borst leeg.
aviva gooit ook wel haar hoofd in haar nek als er niet genoeg komt, das ook wel een hint, of ze wordt heel onrustig.

anders kan je afkoppelen, laten boeren, paar minuutjes wachten en als hij dan weer zoekt, is hij niet tevreden, en kan je nog een keer aanleggen.
tenminste, zo werkt het bij aviva. en ja, dan duurt een voeding lang, want soms blijft ze een kwartier maffen, om dan weer wakker te schrikken, en woest verder te gaan zoeken.

(ben vanochtend dus vanaf een uurtje of 10 tot 11:30u bezig geweest op die manier. en ze bleef dus onrustig die hele tijd. tussentijds boeren, en poepbroek(en) verschonen daargelaten. nu maft ze nog steeds, kga maar ens wat rommelen boven, kijken of we al actie krijgen, anders slaapt ze nu overdag door en daar heb ik niet zo'n zin in dit is trouwens ons "ritme", zo 's ochtends veel drinken, 's avonds veel drinken en dan tussen de middag 2 keer drinken. alsik nu zou tellen wat ze vandaag al heeft gehad, zou je al op 10 voedingen komen, is ook een kwestie van hoe je telt )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77142303
Maar ik heb daar het geduld helemaal niet voor, om zolang te zitten. Als ik 3kwartier zit vind ik het al lang Magoe, jij hebt wel resultaat.. Misschien vanavond ook maar eens doen.

Hoelaat begin je er mee? En waar doe je het dan? Gewoon beneden voor de tv? of boven in dr kamer?

Rienk ligt nu trouwens al anderhalfuur in de box te slapen, ik dacht toenstraks, 'ff daar, dan kan ik even mn verhaal tiepen en dan issie wel weer wakker' Guess again.. Nou ja, hij slaapt tenminste Ik haal mijn slaap over een jaar of 4 wel weer eens in

Heb wel bewust de radio uitgelaten, dus het is hier helemaal stil (op mijn getiep na dan)

En misschien he, heel misschien wil ik wel helemaal geen borst meer geven. De fles is dan zoveel makkelijker. Je weet precies wat er ingaat en wanneer hij weer eten moet. En ook, dat mijn vriend het geven kan.. Maar dit denk ik heel erg in stilte hoor..
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:19:31 #256
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77142324
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:45 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Bij Stef is dat meestal als ik hem wakker maak door hem een beetje achterin zijn nek te kriebelen of met mijn vinger zijn ruggengraatje te volgen en dan als hij een beetje gaat bewegen/sputteren mijn tepel tegen zijn mondje te houden. Als hij nog honger heeft hapt hij, als hij genoeg heeft gehad perst hij zijn lipjes stijf op elkaar (ziet er erg grappig uit ) en draait hij het liefst ook zijn hoofd nog iets weg voor hij weer verder slaapt

Zo, en ik ben even wezen winkelen, maar hemel, wat heb ik een hekel aan de stadswinkels van de Prénatal. Kom je om een artikel vragen dat ze gewoon in de webshop verkopen, snappen ze tot 3x toe niet wat je bedoelt en als je het dan uitspelt hebben ze het niet. Leuk, heb ik daarvoor mijn lief slapende koter door 3 mensen half omver laten lopen om die winkel überhaupt in te komen? Dan maar even geen reisflessenwarmer, ik vind het goed. Maar ik heb bij de Hema wel een fijn slaapzakje op de kop getikt, dus vannacht blijft Stef (hopelijk) op z'n plekkie liggen in de wieg! Hij kruipt nu echt élke keer op dat we hem erin leggen, niet zo handig
3!
pi_77142553
Ja, Rienk perst zn lippen ook wel eens op elkaar idd. Of hij geeft mn tepel kusjes
Maar oh echt.. Ik vind het zo moeilijk allemaal.. Het valt me niet zwaar en ik heb ook nog best wel wat slaap. Maar ik vind het gewoon echt moeilijk, omdat ik gewoon echt niet weet wat hij wil of moet

Wat een stomme dozen in de prenatal zeg Wel tof dat je bent geslaagd voor de slaapzak! Als je die onder de matras wegstopt kruipt ie vast niet weer omhoog!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:51:46 #258
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77143821
vlindur, vandaag was het boven op bed, omdat ik onderweg was naar de douche. maar het kan net zo goed beneden zijn, heb daar niet echt ideeën over.
op deze leeftijd zijn ze nog niet echt afgdleid door de omgeving.
en fv geven is echt geen schande, hoor!!

trix, dat heeft niks met stadswinkel te maken, hoor bij ons in de stadswinkel zijn ze een stuk beter dan bij de grote bij villa arena. maar als ik echt iets nodig heb van ze, ga ik naar aalsmeer (das ook een grote EN goede mensen)
pi_77144231
Het voeden duurt hier ook lang.

Meestal een uur per keer. Leah drinkt traag of valt even in slaap.
Laatst was ik in slaap gevallen bij een voeding 's nachts maar Leah dus ook. Ik begon om 2.00 uur en schrok wakker om 3.15.
Leah wordt ook wakker en begint dus weer te drinken

Maar overdag vind ik het niet erg om er veel tijd in te stoppen.

en Vlindur; als je liever flesvoeding geeft dan zou ik me daar niet schuldig over voelen hoor
pi_77144471
Ik weet ook wel dat het niet erg is om FV te geven. Maar ik ben zo'n huppelkut die het maar stom vind als anderen FV geven omdat ze er gewoon geen zin in hebben. En nu ben ik dus eigenlijk stiekem ook zo een..

En overdag heb ik er ook maar weinig problemen mee, dat hij zo loopt te hannesen, maar 's nachts vind ik het gewoon best wel lastig omdat ik ook wil slapen. Want soms slaapt hij dus, maar dan wordt ie 10 minuten later weer wakker en kan ie weer drinken.

Hij slaapt overigens nog steeds en knettert af en toe wat af!
pi_77144577
Vlindur het ís ook heel zwaar en lastig, borstvoeding geven. En wat anderen ook al zeggen, flesvoeding geven is totaal geen schande, en dat is iets wat je zeker niet in stilte moet overwegen, maar waar je rustig hardop over na mag denken hoor Drinkt Rienk eigenlijk in alle houdingen zo onrustig? Timo drinkt bijvoorbeeld als hij ligt veel rustiger dan in de madonnahouding. En al die vragen waar je mee zit, kun je die hier op het forum een beetje kwijt? En in je omgeving? Want dat je met veel vragen zit is volgens mij ook heel normaal en ook helemaal niet erg, als je maar een plek hebt waar je ze stellen kunt Voor mij is dat trouwens wel het programma van stevig ouderschap, voor mij helpt het heel erg goed, ik ben blij dat we op die manier een beetje ondersteuning krijgen

Timo is vanmorgen weer helemaal goedgekeurd op het cb, hij is gelukkig weer helemaal goed gegroeid

[ Bericht 0% gewijzigd door Chan op 22-01-2010 16:28:03 ]
pi_77145165
hihi heel herkenbaar Lily

Vlindur mijn berichtje was wat te kort net en wat kort door de bocht, sorry daarvoor. Ik moest snel naar Niels omdat hij huilde en daarna voeden dus kon ook niet meer reageren net.
Het kan best dat Rienk na een boertje of spugen weer honger heeft, de bel lucht of de voeding heeft dan dwars gezeten. Bij Niels is dit meestal wel het geval. Hier duurt de voeding daardoor ook heel lang. Ik verschoon tussendoor, ook 's nachts, anders drinkt hij te weinig en wil niet slapen of hij wordt na een half uur wakker van de honger.
Hier staat een checklist waar aan je kunt herkennen of je kindje genoeg drinkt.
Als hij last heeft van omhoogkomende voeding zou het kunnen dat je dat bijvoorbeeld merkt aan dat hij vieze gezichten trekt, zuur ruikt en zuur spuugt en huilt of onrustig is na het spugen. Hier staat een lijstje waaraan je problemen door zure reflux kunt herkennen.
Niet als een schattig klein baby'tje op schoot willen liggen en altijd over de schouder willen hangen deed Niels ook al vanaf het begin. Dat had bij hem wel te maken met het spugen en brandend maagzuur. Nu wil hij dat nog steeds wel als hij overstuur is maar als hij in een goede bui is wil hij nu ook wel in een andere houding zitten of gedragen worden.
Maar het kan ook best wel zijn dat het het karakter van Rienk is, dat hij gewoon alles wil zien en precies weet wat hij wil: bij mama zijn.

Ik kan me wel voorstellen dat je denkt aan overstappen of FV hoor, helemaal nu je zo oververmoeid bent. BV is wel heel vermoeiend omdat je alles zelf moet doen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77146876
Lief Twinkly Reflux herken ik niet aan hem denk ik.

Scenario van zonet:

Wakker-schone luier-drinken-boeren-drinken-boeren-drinken-boeren-borst krijgt een kusje- hangen-in de box-huilen-hik-spugen-hik

Hij heeft dus nu de hik, spuugt niet meer en zit voor zijn doen nu rustig op schoot.

(en hij gaapt nu)
pi_77147028
Vlinder, misschien een idee om 's nachts nog wat uurtjes te pakken: Rienk bij jou in bed, liggend voeden. Als je ban'g bent om 'm onder het dekbed te trekken, kan je 'm er ook bovenop leggen in een slaapzakje. Aan de borst leggen en een beetje doezelen. Ik val regelmatig in slaap tijdens een voeding. Als ik dan wakker word, liggen we er nog net zo bij als daarvoor, behalve dan dat Lotte in slaap gevallen is met d'r mondje nog open.

Mocht Rienk dan wakker schrikken, kan hij zo je tepel pakken zonder dat jij daar bij wakker wordt.
Lotte!
Noah!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:48:29 #265
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77148553
*egopost*

zoo ik ben zoooo moe ... al vanaf 4:15 uur van8 wakker... denk dat Evie een regeldagje heeft...
maar ze is ook zooo lief en we hebben uiteindelijk best een leuke dag gehad; want mijn moeder en zus kwamen langs en we zijn de stad samen in geweest.
(en ja toen sliep ze dus wel 4 uur achter mekaar haha)....

en ik denk dat ik van8 heeeeeel diep slaap.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77148902
Zodra ik op invoeren drukte was het mis.

Hij werd onrustig en niks was goed meer. Dus naar boven en in bed. Schreeuwen. Dan maar weer aan de borst, valt ie weer in slaap. Even rammelen en hij dronk weer maar hij viel al gauw weer in slaap. Dus maar weer in bed. Hij schreeuwde weer even, maar slaapt inmiddels. (met de gebruikelijke herrie)

Linda, Bij ons in bed is geen succes 's nachts, hij heeft zo'n herrie met drinken en slapen (extreem bewegelijk) dat het echt geen optie is want dan slapen wij echt niet meer. Ik doe het 's ochtends wel hoor, dan is mijn vriend al weg en heeft Rienk ook alle ruimte.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:01:06 #267
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77148999
ow wat herkenbaar Vlindur! ons meisje is ook errrrg bewegelijk en luidruchtig.. met drinken; maar ook in haar wiegje snachts..
steunen/ kreunen etc etc...
(dus ik zit ook beneden te voeden...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77149027
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:58 schreef Vlindur het volgende:
Zodra ik op invoeren drukte was het mis.

Hij werd onrustig en niks was goed meer. Dus naar boven en in bed. Schreeuwen. Dan maar weer aan de borst, valt ie weer in slaap. Even rammelen en hij dronk weer maar hij viel al gauw weer in slaap. Dus maar weer in bed. Hij schreeuwde weer even, maar slaapt inmiddels. (met de gebruikelijke herrie)

Linda, Bij ons in bed is geen succes 's nachts, hij heeft zo'n herrie met drinken en slapen (extreem bewegelijk) dat het echt geen optie is want dan slapen wij echt niet meer. Ik doe het 's ochtends wel hoor, dan is mijn vriend al weg en heeft Rienk ook alle ruimte.
En een cosleeper? dan heeft hij plek en jullie ook. Neemt alleen de herrie niet weg

Vervelend
Lotte!
Noah!
pi_77149164
Ik heb Rienk gefilmd, es kijken of ik het online krijg.

En co-sleeper is dus geen optie
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:10:45 #270
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77149302
vlindur, mss heeft rienk even wat schreeuwtijd nodig om in slaap te komen? dus bij de eerste gaap naar bed en dan blijven scharrelen in de buurt, of over zijn bolletje/buik aaien tot hij slaapt?
pi_77149426
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:10 schreef DaviniaHR het volgende:
vlindur, mss heeft rienk even wat schreeuwtijd nodig om in slaap te komen? dus bij de eerste gaap naar bed en dan blijven scharrelen in de buurt, of over zijn bolletje/buik aaien tot hij slaapt?
Dat heeft ie ook, maar ik kan inmiddels herkennen met welke huil hij huilt, en die eerste was de 'ALARM' huil.. De 2e niet meer
pi_77149917
En toch... ik geef flesvoeding (helaas), maar ik heb weken lang geprobeerd de borstvoeding op gang te brengen. Helaas niet gelukt en dat heeft me heel wat tranen gekost. En nog steeds. Want mijn meisje is steeds ziek en ik denk echt dat ze er met borstvoeding veel sneller doorheen zou komen dan met flesvoeding. In borstvoeding zitten nu eenmaal de antistoffen die ze nodig heeft. Ik snap dat het soms lastig is, maar het zou mij persoonlijk alles waard zijn om borstvoeding te mogen geven.

Maar het klinkt inderdaad wel heftig Vlindur. Als je het cb niet wilt vragen, vraag dan je huisarts? Ik zelf ga sowieso ook altijd naar de huisarts met vragen, eigenlijk nooit naar het cb.

Davinia, haar papa helpt gelukkig goed mee. Die is erg bijgedraaid
Ik las dat jij ook gisteren bij de HAP was. Toch niet toevallig ook die bij het Spaarne, want dan heb ik je gezien.

Ik zag dit gisteren en ik heb het eigenlijk niet nodig, maar ik ben zoooo nieuwsgierig of het echt werkt... http://www.mamaenzo.nl/webshop/product/why-cry/why-cry/g2066
pi_77150478
Xenia wat is dat nou voor een ding Ben ook wel heel benieuwd ja!

Vlindur ik heb zelf 2x borstvoeding geprobeert te geven, maar het werkt bij mij gewoon niet. Het was de moeilijkste beslissing die ik tot nu toe wat betreft mijn kinderen heb moeten nemen. Maar als het niet lukt, houdt het op. Toen ik dat eenmaal geaccepteerd had, gaf dat zoveel rust. Doe waar jij je goed bij voelt dat is voor jullie allemaal het beste, maar ga niet alleen maar door om wat aneren anders denken.

Bij Linde heb ik nog 4 maanden doorgeploeterd (hele dag kolven voor 1 flesje bv) en bij Esmee hebben we al heel snel besloten te stoppen toen ik na 2 dagen alleen maar kolven nog maar 5 ml bij elkaar had en Esmee alleen maar bleef huilen.
pi_77151044
kunnen jullie kijken hoe Rienk slaapt. En echt slaapt, want het is nu nog steeds stil

Stiemie, het is niet zo dat ik het niet heb, ik heb genoeg, maar de onzekerheid die het meebrengt vind ik moeilijk. Ik kan niet zien hoeveel er ingaat en of het invloed heeft op zn druk doen. Ik zou zo graag gewoon willen testen, 1 keer een FV en dan kijken of het al beter gaat. Maar dat kan zeker niet, want FV is er alleen in die grote formaten toch?

Xenia, ik denk gek genoeg dat het mij alleen maar oplucht als de FV wel goed gaat.. En voor jou moet het frustrerend zijn denk ik idd, omdat je kleine meid zo vaak ziek is

Het is wat moeilijk uitleggen ook..
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 19:04:00 #275
5428 crew  miss_sly
pi_77151123
Ik weet niet tot welke leeftijd ze gaan, Vlindur, maar er zijn kant-en-klaar pakjes fv die je niet eens meer hoeft aan te maken met water. Heb ik in het begin in huis gehad voor het geval ze nog bijvoeding nodig had ivm de suiker. Als je zou willen, kun je darmee proberen. En heb je geen blije doos van het een of ander gehad? In sommige zitten kleine proefverpakkingen met babyvoedingspoeder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77151204
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:01 schreef Vlindur het volgende:
Stiemie, het is niet zo dat ik het niet heb, ik heb genoeg, maar de onzekerheid die het meebrengt vind ik moeilijk. Ik kan niet zien hoeveel er ingaat en of het invloed heeft op zn druk doen. Ik zou zo graag gewoon willen testen, 1 keer een FV en dan kijken of het al beter gaat. Maar dat kan zeker niet, want FV is er alleen in die grote formaten toch?
Even een snelle reactie want bed-tijd voor lastige peuter Ik heb hier 4 zakjes hypo-allergeen 1 van Nutrilon. Allemaal goed voor 100 ml voeding. Die wil ik zo naar je opsturen hoor. Het kan je ook de rust geven dat het met andere voeding niet uitmaakt natuurlijk en dat je dan toch bv wil blijven geven. Misschien kan je in het borstvoedingstopic vragen of je dat er zo tussendoor kan geven? Daar heb ik namelijk geen verstand van
pi_77151504
Miss, die pakjes heb ik wel, maar dat zijn allemaal nummer 2's. Dus daar heb ik niks aan.
Maar die reispakjes zijn misschien nog wel een idee

Oh Stiemie, zou je dat willen doen? Super! Ik pm je mn adres even

Oh en Chan, Jou PM ik straks of binnenkort ook even, heb wat vragen voor je over dat Stevig Ouderschap
pi_77151967
Ja hoor geen probleem, stuur je adres maar. Maar informeer dan nog wel even voor de zekerheid in het bv topic of je dat zo kan combineren he? Niet dat je uk straks juist last krijgt van alle voeding door elkaar. Al lijkt me dat stug hoor want wij combineerden het in het begin ook gewoon.

En wat is dat stevig ouderschap eigenlijk?
pi_77152381
Vlindur hij slaapt inderdaad erg onrustig.
Ik vroeg me af he, herken je http://www.borstvoeding.c(...)lactatieperiode.html symptomen misschien? Dat zou het spugen, hikken en de onrust ook kunnen verklaren namelijk.
Flesvoeding naast borstvoeding is niet zo'n goed idee als je wel borstvoeding wilt blijven geven, omdat het een proces van vraag en aanbod is ga je dan minder borstvoeding aanmaken en dan krijgt Rienk inderdaad te weinig voeding zonder bijvoeding van kunstmelk.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77152609
Twinkly gaat dat dan ook al zo snel als je 1x een voeding vervangt? Anders die misschien kolven?
pi_77152830
Ik vind het onrustige trouwens nog wel meevallen Esmee kan precies zo wurmen, kermen en kreunen in haar slaap. Bij haar werkte het trouwens juist goed toen we stopten met inbakeren en een slaapzakje gingen gebruiken. Ze miste blijkbaar juist de ruimte om te bewegen.
pi_77153216
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:39 schreef Twinkly het volgende:
Vlindur hij slaapt inderdaad erg onrustig.
Ik vroeg me af he, herken je http://www.borstvoeding.c(...)lactatieperiode.html symptomen misschien? Dat zou het spugen, hikken en de onrust ook kunnen verklaren namelijk.
Flesvoeding naast borstvoeding is niet zo'n goed idee als je wel borstvoeding wilt blijven geven, omdat het een proces van vraag en aanbod is ga je dan minder borstvoeding aanmaken en dan krijgt Rienk inderdaad te weinig voeding zonder bijvoeding van kunstmelk.

Symptomen bij de moeder

* blijvende stuwing
Pas na 3 uren
* na het drinken voelen de borsten nog steeds min of meer vol aan
Nee
* lekken tussen de voedingen
Matig. Doe met een kompress een hele dag. (En dan issie nog niet vol)
* (soms) neiging tot verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Neu.

Symptomen bij de baby

* 'gulzig' drinken
JA
* melk loopt het mondje uit
JA
* verslikken
JA
* veel boeren
juist heel weinig
* onrust tijdens en na het drinken
JA
* veel spugen, 'reflux'
JA
* darmkrampen, hoorbaar darmgerommel
JA
* overvloedige, soms groene, schuimende, stinkende ontlasting
Nee
* zeer grote of juist kleine gewichtstoename
Normaal. Hij was begin deze week 4350 gram. Geboorte gewicht was 3460 gram.
* niet tevreden na een voeding
Klopt.

Dit ongeveer.

Maar kun je flesvoeding ook niet een paar keer proberen? Dus dat ik zeg maar 's avonds FV geef en de BV afkolf. en overdag gewoon bv geef?
pi_77153218
Vlindur, ik herken best veel in je verhaal. Ik weet niet precies wat je filmpje moet demonstreren, maar ik vind dat niet opvallend onrustig of zo? Ivan kreunt en steunt behoorlijk veel als hij net in bed wordt gelegd en kan dat wel een tijdje volhouden. Ik heb ergens gelezen dat baby's een lichte en een diepe slaap hebben die elkaar afwisselen. Ik heb het idee dat hij tijdens zijn lichte slaap zo zit te steunen en kreunen. Daarom heb ik hem ook op zijn eigen kamer gelegd.

Ik ben een tijdje onzeker geweest over de borstvoeding, vooral omdat Ivan niet zoveel aankwam. Ik wilde ook graag weten of hij genoeg binnenkreeg en heb geëxperimenteerd met flesjes afgekolfde melk en flesjes kunstvoeding. Ik heb wel eens een flesje melk na een voeding aangeboden om te kijken of hij wel genoeg binnen had gekregen of nog honger had. Hij dronk altijd nog behoorlijk veel, maar van een lactatiekundige heb ik begrepen dat baby's met een grote zuigbehoefte sowieso gerust nog drinken na een voeding ookal hebben ze geen honger. Ook heb ik wel eens in plaats van de laatste avondvoeding en de nachtvoeding een flinke fles kunstvoeding aangeboden. Ivan sliep er wel iets langer op door maar vertoonde niet minder onrustig gedrag en ging er zelfs ineens van spugen terwijl hij dat voorheen niet deed. Kunstvoeding geven was voor mij niet de oplossing, maar ik vond het wel heel fijn om ermee te kunnen experimenteren.

De voedingen duurden hier trouwens ook lang, minstens 3 kwartier. Iedereen vertelde me dat het makkelijker zou worden, en dat is bij ons ook gebeurd. Hij doet nu nog maar 20 minuten in totaal over een voeding en bij uitzondering een half uur. Onrustig of driftig is hij nog wel eens tijdens het drinken. Soms moet ik echt even de juiste houding zoeken.

Wat ik ook herken is dat niet lang in de box kunnen leggen. Pas toen hij wat ouder werd kon hij de box waarderen. Nou ja, hij waardeert de box helemaal niet, maar hij vindt de mobiel ontzettend interessant. In de wipstoel wil hij nog steeds niet echt lang zitten. Hij zit gewoon het liefst bij een van ons.

Afijn, ik heb het idee dat Ivan redelijk veel last heeft van het verteren van zijn voeding, de zogenaamde krampjes dus. Hij heeft ook altijd een speen nodig om in slaap te vallen. Het zou zomaar kunnen dat je met 3 maanden ineens een heel ander kind hebt, wat Twinkly al zegt. Wat trouwens bij ons het interpreteren van de huiltjes op een gegeven moment moeilijker maakte was dat hij er een nieuwe bij ontwikkeld had: het moehuiltje. Dat was zo'n huiltje waarvan we dachten 'wat moet hij nu weer?'. De enige oplossing is hem daar overheen helpen, dus troosten tot hij in slaap is. Nu kan hij dat gelukkig zelf heel goed, meestal met speentje. Beter nog is de situatie voor zijn, dus bij de eerste signalen dat hij moe wordt al in bed leggen.

Ik zou je adviseren om een lactatiekundige eens mee te laten kijken met het drinken, want het lijkt me wel heel zinvol om uit te sluiten dat Rienk gewoon honger heeft. Zij heeft misschien ook nog tips voor hoe je hem actief kunt houden tijdens het drinken, en welke signalen laten zien dat hij genoeg heeft. Ivan laat nooit echt uit zichzelf los, maar ik merk meestal dat hij genoeg heeft doordat hij steeds minder vaak 'klokt'. Eerst is het klok-klok-klok, of sabbel-klok-sabbel-klok, maar op een bepaald moment wordt het sabbel-sabbel-sabbel-klok. Soms sabbelt hij wel alleen even, maar dan is hij juist weer bezig om de melk van achter te halen, want daarna volgt er dan een klok-klok-klok. Het heeft me best veel tijd gekost om dit allemaal te ontdekken.

Flesvoeding was trouwens altijd veel makkelijker, maar dat is inmiddels veranderd. Als ik hem nu een flesje geef doet hij gerust een half uur over het leegdrinken omdat hij tussendoor pauzes nodig heeft. In het begin had hij een flesje juist binnen 5 minuten leeg. Nu de borstvoeding bovendien sneller gaat, is een flesje maken altijd meer moeite.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77153322
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:48 schreef Stiemie het volgende:
Ik vind het onrustige trouwens nog wel meevallen Esmee kan precies zo wurmen, kermen en kreunen in haar slaap. Bij haar werkte het trouwens juist goed toen we stopten met inbakeren en een slaapzakje gingen gebruiken. Ze miste blijkbaar juist de ruimte om te bewegen.

Oh, herkenning!
Nou, kunnen we proberen Ik heb een slaapzakje.
pi_77153506
Hier werkt de Puckababy trouwens prima. Het doet iets meer dan een slaapzakje, want het houdt zijn armen enigszins in bedwang. Hij kan zich niet meer in zijn gezicht krabben/slaan en de speen eruit halen, maar hij kan zijn armen wel bewegen.
pi_77153798
Ja puckababy is ook handig om een tussenweg te vinden inderdaad. Wij hebben een vrij zware slaapzak met mouwen. Dat remt ook aardig het maaien af

Probeer in ieder geval het honger hebben uit te sluiten inderdaad. Wij dachten dat Linde gewoon een huilbaby was, maar die heeft een maand lang gewoon enorme honger gehad. Gek genoeg kwam ze wel genoeg aan en zat er na het drinken wat melk ik haar mondje en daarom viel het niet op. Of ga eens een keer wegen bij het cb, voeden en dan nog eens wegen. Dan zie je zo hoeveel hij binnen heeft gekregen

O ja en die 3 maanden-grens is goddelijk als ie geweest is. Hier tenminste. Je hebt gewoon echt tijd nodig om elkaar te leren kennen, om aan je nieuwe rol te wennen, je leven anders in te delen etc Nu is het echt zoveel makkelijker geworden. Dat vond ik trouwens allebei de keren.
pi_77153905
Lastig he Vlindur.
Ik proef in je verhaal dat je eigenlijk liever overstapt op kv.
Geen schande hoor!

En natuurlijk is het fijn om een voeding door iemand anders te kunnen laten geven.
Snachts je vriend aan kunnen stoten: "hij is wakker.....!"
Het scheelt wel een boel als je de voedingen niet meer alleen hoeft te doen, in rust voor jezelf.

Het is alleen wel moeilijk om als je eenmaal over bent gestapt weer terug te gaan naar bv. Al heb ik wel gehoord dat je 2 maand na het stoppen het nog weer kunt oppakken.
Ik had ook nog best lang melk nadat ik gestopt ben met bv.

Verder klinkt Rienk ook wel zoals Lars. De dokter zei vandaag nog dat hij zo'n enorme druktemaker is. Dat pastte bij zijn huilgedrag. Hij wil vanalles wat hij nog niet kan.
Ze zei: als hij anderhalf is heb je er enorm veel plezier aan. Dan heb je echt zo'n klein onderzoekertje.
Maar goed, dat duurt nog heel lang.
Bij Lars is er toch wel veel veranderd de laatste tijd, hij heeft toch ook last gehad van het wennen aan de wereld. Strak regelmaat helpt voor Lars.
De box vond Lars in het begin ook niet geslaagd. Hij wou ook liever bij mij hangen.

Lars zijn urine was schoon, en in zijn urine konden ze zien dat hij nog niet uitdroogde.
Gelukkig maar, want hij drinkt echt weinig.
Weet er iemand hoeveel een kindje minimaal moet drinken om niet uit te drogen?
De assistente zei nog wel dat we aan de bel moeten trekken als we het niet vertrouwen.
Hij heeft vandaag ook wel weer de hele dag koorts gehad.....
Verder was hij rustig zolang hij bij me kon hangen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77153925
Het kan geloof ik ook zijn dat je alleen een heftige TSR hebt waar Rienk niet tegen op kan drinken en geen overproductie. Maar het kan ook dat hij niet goed aanligt, dan drinkt hij ook onrustig en hapt veel lucht waardoor hij weer gaat hikken en onrustig slapen.
Een lactatiekundige inschakelen lijkt me een heel goed plan

Wij hebben ook een Puckababy inbakerzakje, een heel fijn ding.
Claudia, als jij 's nachts voedt, haal je dan de armpjes van Ivan uit de zak? Niels kan niet drinken zonder zijn handjes te gebruiken, dan ligt hij niet goed aan. Maar de zak kan er niet goed tegen dat ik zijn armpjes er steeds uithaal voor de voeding en scheurt uit bij dat stukje stof boven de ritsjes
pi_77154082
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:11 schreef Stiemie het volgende:

O ja en die 3 maanden-grens is goddelijk als ie geweest is. Hier tenminste. Je hebt gewoon echt tijd nodig om elkaar te leren kennen, om aan je nieuwe rol te wennen, je leven anders in te delen etc Nu is het echt zoveel makkelijker geworden. Dat vond ik trouwens allebei de keren.

Dat staat ook in mijn 'Zwangerschap voor dummies' als geruststelling; 3 maanden vormt echt een mijlpaal.

Het gaat hier gewoon zomaar ineens beter, en ik weet echt niet waardoor. Hij wordt ouder, hij drinkt beter, wij ontdekken beter wat bij hem werkt. Als je in zo'n slechte periode zit dan kun je daar flink wanhopig van worden. Maar het wordt echt beter, Vlindur. Het is nu denk ik een kwestie van uitsluiten dat er iets acuut mis is en een manier zoeken waarop het voor jou/jullie wat draaglijker wordt. Als dat flesvoeding geven is, dan is dat toch gewoon zo?

Bedenk wel dat flesvoeding geven ook de nodige frustraties met zich mee kan brengen, zoals niet willen drinken uit een flesje of niet genoeg willen drinken, of alsnog onrustig blijven. Hij kan ook nog steeds vaak willen drinken en dan word je 's nachts ineens wel héél wakker omdat je ook nog met warm maken in de weer moet. Er wordt vaak gedaan alsof kunstvoeding geven een makkelijke oplossing is, maar ik heb tijdens het experimenteren ineens een flinke dosis extra respect gekregen voor de ouders die kunstvoeding geven. Ik heb trouwens tijdens het experimenteren nooit meer dan één voeding per dag overgeslagen; de rest heb ik afgekolfd.
pi_77154226
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:14 schreef Twinkly het volgende:
Het kan geloof ik ook zijn dat je alleen een heftige TSR hebt waar Rienk niet tegen op kan drinken en geen overproductie. Maar het kan ook dat hij niet goed aanligt, dan drinkt hij ook onrustig en hapt veel lucht waardoor hij weer gaat hikken en onrustig slapen.
Een lactatiekundige inschakelen lijkt me een heel goed plan
Ja, precies! Aanleggen komt ook best nauw kijken. Ik worstel er nog steeds regelmatig mee.
quote:
Wij hebben ook een Puckababy inbakerzakje, een heel fijn ding.
Claudia, als jij 's nachts voedt, haal je dan de armpjes van Ivan uit de zak? Niels kan niet drinken zonder zijn handjes te gebruiken, dan ligt hij niet goed aan. Maar de zak kan er niet goed tegen dat ik zijn armpjes er steeds uithaal voor de voeding en scheurt uit bij dat stukje stof boven de ritsjes
Ik haal de armpjes er niet uit. Is het niet genoeg om de rits open te doen? Dan zijn de armpjes in principe vrij omdat ze alleen nog in dat hesje zitten, toch? Of heb je niet de Puckababy Mini?
pi_77154283
Die drie maanden grens heeft heel sterk met de hersenontwikkeling te maken. Ik weet dat in ieder geval de motoriek dan plotseling heel erg veranderd van houterig in vloeiend, waarschijnlijk de rijping van het cerebellum. Ik ben een beetje vergeten hoe het zat, interessant om weer eens op te zoeken.

En inderdaad dat ik-ben-moe huiltje, ik vind het heel handig! Oh en Niels moet zich ook altijd in slaap huilen, zelfs in de doek doet hij dat.
pi_77154335
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik haal de armpjes er niet uit. Is het niet genoeg om de rits open te doen? Dan zijn de armpjes in principe vrij omdat ze alleen nog in dat hesje zitten, toch? Of heb je niet de Puckababy Mini?
Heej Ik slaap 's nachts nog ....
pi_77154356
Ja voor een flesvoeding moet je (helaas) ook 's nachts opstaan en water afmeten, opwarmen (lang leve de magnetron!) en de fles geven.

En als je weggaat altijd zorgen dat je een voeding bij je hebt (toen Linde klein was wel eens in een eetcafe gezeten dat ze wakker werd met honger. Geen probleem want we hebben een voeding bij ons! Alleen geen fles Uh die had jij toch in de tas gedaan? Nee dat zou jij toch doen? Uh ober mogen we NU afrekenen )
pi_77154399
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:25 schreef Stiemie het volgende:
Ja voor een flesvoeding moet je (helaas) ook 's nachts opstaan en water afmeten, opwarmen (lang leve de magnetron!) en de fles geven.

En als je weggaat altijd zorgen dat je een voeding bij je hebt (toen Linde klein was wel eens in een eetcafe gezeten dat ze wakker werd met honger. Geen probleem want we hebben een voeding bij ons! Alleen geen fles Uh die had jij toch in de tas gedaan? Nee dat zou jij toch doen? Uh ober mogen we NU afrekenen )
Ohh dat lijkt me erg! Kind gillen van de honger!
en nu ga ik de was opvouwen
pi_77154421
Claudia, bedankt!

Rienk is dus helemaal niet zo onrustig als we dachten, ik dacht echt serieus dat hij iets mankeerde!
Ik ben al een keer bij een LK geweest, moet blokvoeden en onderuitgezakt zitten wegens te veel melk. Dit gaat nu ook wel wat beter

En net wat jij zegt, ik wil gewoon experimenteren met de KV.
We hebben nu een SwaddleMe maar ik vind het een onding. De rek is er al bijna uit waardoor Rienk regelmatig een arm naast zn hoofd wringt Eerst de slaapzak proberen en anders koop ik de Puckbaby

Rienk laat juist heel vaak los en dan issie vervolgens de tepel kwijt en dan gaat hij heel wild zoeken waardoor hij de tepel steeds mist, de oen

Beetje trage post, maar ben nu aan het voeden, dus heb maar 1 hand

Zometeen met Rienk in bad, mijn vriend ligt er al in.
pi_77154441
Ja en dan met een sneltreinvaart naar huis rennen. Ach ze heeft er gelukkig niks aan overgehouden. Wij hebben nu wel een hebben-we-alles-wel-ingepakt-trauma
pi_77154509
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:26 schreef Vlindur het volgende:
Rienk laat juist heel vaak los en dan issie vervolgens de tepel kwijt en dan gaat hij heel wild zoeken waardoor hij de tepel steeds mist, de oen
Dat is wel een teken van niet goed aanliggen.
hihi Niels heeft een keer heel fanatiek naast mijn tepel gezogen
Ik vind Rienk zo'n schatje, dat slaapfilmpje Veel plezier in bad
pi_77155050
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:26 schreef Vlindur het volgende:
Claudia, bedankt!

Rienk is dus helemaal niet zo onrustig als we dachten, ik dacht echt serieus dat hij iets mankeerde!
Ik heb echt nog niets verontrustends gelezen, ik vind het alleen heel vervelend voor jou. Maar ik wil ook uitkijken met je geruststellen en voorhouden dat alles wel goedkomt, want er valt natuurlijk geen 'diagnose' te stellen via een beeldscherm. Ik kan alleen vertellen over mijn ervaring.

Ik vind je hoeveelheid vragen trouwens ook niet opvallend. Het blijft giswerk met een baby. Ik zou eerder opkijken als je geen vragen had en alles als vanzelfsprekend goed ging.

Badderze!
pi_77155114
Zo, ik tiep wel erg traag

Stiemie: Daarom wil ik dus ook FV testen, om te kijken of hij nog honger heeft.
En 3 maanden.. Dat is nog heel ver!

Karin, mijn moeder vond mij ook altijd een drukte maker, maar zo druk was ik niet. Ik ben benieuwd Fijn dat Lars iig niet uitdroogd Sterkte verder met je kleine vriendje

Twinkly, hij ligt wel goed volgens mij. Ik kan hem 4 keer op de zelfde manier aanleggen en hij kan er rustig 3 keer van loslaten, terwijl hij de 4e keer wel zitten blijft

Claudia, die frustratie kan ik idd wel inkomen. Ik doe nu 8 stappen en sta naast zn bed, dan ga ik in de stoel zitten met mn fleecedeken en dan zitten we lekker samen warm. Straks zou ik dan helemaal naar beneden moeten.. Brr, koud!
En het wordt beter? Waarom zijn ze niet gelijk 3 maanden dan

Meneer zit weer te hikken. In de wipstoel die ik redelijk rechtopper heb gezet. Maar hij is er flauw van. We gaan in bad!

Tot snel en echt super, super bedankt voor jullie steun!
pi_77155191
Zelfs bij een 2e stik je nog van de vragen hoor Vlindur Heb ik me erg op verkeken in het begin. dat ik dacht "Joh we hebben ervaring en deze doen we er gewoon even bij " Niet dus... Elk kindje heeft gewoon een eigen gebruiksaanwijzing (en jijzelf ook) en die krijg je er helaas niet bijgeleverd.

Ben trouwens soms wel een beetje jaloers op al die mensen die met hun baby in bad gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')