Ja, das ook een goeie, wanneer weet ik nou of hij genoeg op heeft? En wanneer is een borst leeg? Hoe merk je dat nou?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef Ssserpente het volgende:
Vlindur, heeft ie dan wel genoeg gedronken voordat ie in slaap valt aan de borst? Lente moest ik bijv. ook erg vaak tussendoor wakkermaken omdat ze in slaap viel omdat ze dan nog niet genoeg op had.
als je borst na een voeding helemaal soepel is, is je borst leeg.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, das ook een goeie, wanneer weet ik nou of hij genoeg op heeft? En wanneer is een borst leeg? Hoe merk je dat nou?
Bij Stef is dat meestal als ik hem wakker maak door hem een beetje achterin zijn nek te kriebelen of met mijn vinger zijn ruggengraatje te volgen en dan als hij een beetje gaat bewegen/sputteren mijn tepel tegen zijn mondje te houden. Als hij nog honger heeft hapt hij, als hij genoeg heeft gehad perst hij zijn lipjes stijf op elkaar (ziet er erg grappig uitquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, das ook een goeie, wanneer weet ik nou of hij genoeg op heeft? En wanneer is een borst leeg? Hoe merk je dat nou?
En een cosleeper? dan heeft hij plek en jullie ook. Neemt alleen de herrie niet wegquote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:58 schreef Vlindur het volgende:
Zodra ik op invoeren drukte was het mis.![]()
Hij werd onrustig en niks was goed meer. Dus naar boven en in bed. Schreeuwen. Dan maar weer aan de borst, valt ie weer in slaap. Even rammelen en hij dronk weer maar hij viel al gauw weer in slaap. Dus maar weer in bed. Hij schreeuwde weer even, maar slaapt inmiddels. (met de gebruikelijke herrie)
Linda, Bij ons in bed is geen succes 's nachts, hij heeft zo'n herrie met drinken en slapen (extreem bewegelijk) dat het echt geen optie is want dan slapen wij echt niet meer. Ik doe het 's ochtends wel hoor, dan is mijn vriend al weg en heeft Rienk ook alle ruimte.
Dat heeft ie ook, maar ik kan inmiddels herkennen met welke huil hij huilt, en die eerste was de 'ALARM' huil.. De 2e niet meerquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:10 schreef DaviniaHR het volgende:
vlindur, mss heeft rienk even wat schreeuwtijd nodig om in slaap te komen? dus bij de eerste gaap naar bed en dan blijven scharrelen in de buurt, of over zijn bolletje/buik aaien tot hij slaapt?
Even een snelle reactie want bed-tijd voor lastige peuterquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:01 schreef Vlindur het volgende:
Stiemie, het is niet zo dat ik het niet heb, ik heb genoeg, maar de onzekerheid die het meebrengt vind ik moeilijk. Ik kan niet zien hoeveel er ingaat en of het invloed heeft op zn druk doen. Ik zou zo graag gewoon willen testen, 1 keer een FV en dan kijken of het al beter gaat. Maar dat kan zeker niet, want FV is er alleen in die grote formaten toch?
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:39 schreef Twinkly het volgende:
Vlindur hij slaapt inderdaad erg onrustig.
Ik vroeg me af he, herken je http://www.borstvoeding.c(...)lactatieperiode.html symptomen misschien? Dat zou het spugen, hikken en de onrust ook kunnen verklaren namelijk.
Flesvoeding naast borstvoeding is niet zo'n goed idee als je wel borstvoeding wilt blijven geven, omdat het een proces van vraag en aanbod is ga je dan minder borstvoeding aanmaken en dan krijgt Rienk inderdaad te weinig voeding zonder bijvoeding van kunstmelk.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:48 schreef Stiemie het volgende:
Ik vind het onrustige trouwens nog wel meevallenEsmee kan precies zo wurmen, kermen en kreunen in haar slaap. Bij haar werkte het trouwens juist goed toen we stopten met inbakeren en een slaapzakje gingen gebruiken. Ze miste blijkbaar juist de ruimte om te bewegen.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:11 schreef Stiemie het volgende:
O ja en die 3 maanden-grens is goddelijk als ie geweest is. Hier tenminste. Je hebt gewoon echt tijd nodig om elkaar te leren kennen, om aan je nieuwe rol te wennen, je leven anders in te delen etc Nu is het echt zoveel makkelijker geworden. Dat vond ik trouwens allebei de keren.
Ja, precies! Aanleggen komt ook best nauw kijken. Ik worstel er nog steeds regelmatig mee.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:14 schreef Twinkly het volgende:
Het kan geloof ik ook zijn dat je alleen een heftige TSR hebt waar Rienk niet tegen op kan drinken en geen overproductie. Maar het kan ook dat hij niet goed aanligt, dan drinkt hij ook onrustig en hapt veel lucht waardoor hij weer gaat hikken en onrustig slapen.
Een lactatiekundige inschakelen lijkt me een heel goed plan![]()
Ik haal de armpjes er niet uit. Is het niet genoeg om de rits open te doen? Dan zijn de armpjes in principe vrij omdat ze alleen nog in dat hesje zitten, toch? Of heb je niet de Puckababy Mini?quote:Wij hebben ook een Puckababy inbakerzakje, een heel fijn ding.
Claudia, als jij 's nachts voedt, haal je dan de armpjes van Ivan uit de zak? Niels kan niet drinken zonder zijn handjes te gebruiken, dan ligt hij niet goed aan. Maar de zak kan er niet goed tegen dat ik zijn armpjes er steeds uithaal voor de voeding en scheurt uit bij dat stukje stof boven de ritsjes
Heejquote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik haal de armpjes er niet uit. Is het niet genoeg om de rits open te doen? Dan zijn de armpjes in principe vrij omdat ze alleen nog in dat hesje zitten, toch? Of heb je niet de Puckababy Mini?
Ohh dat lijkt me erg! Kind gillen van de honger!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:25 schreef Stiemie het volgende:
Ja voor een flesvoeding moet je (helaas) ook 's nachts opstaan en water afmeten, opwarmen (lang leve de magnetron!) en de fles geven.
En als je weggaat altijd zorgen dat je een voeding bij je hebt (toen Linde klein was wel eens in een eetcafe gezeten dat ze wakker werd met honger. Geen probleem want we hebben een voeding bij ons! Alleen geen flesUh die had jij toch in de tas gedaan? Nee dat zou jij toch doen? Uh ober mogen we NU afrekenen
)
Dat is wel een teken van niet goed aanliggen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:26 schreef Vlindur het volgende:
Rienk laat juist heel vaak los en dan issie vervolgens de tepel kwijt en dan gaat hij heel wild zoeken waardoor hij de tepel steeds mist, de oen![]()
![]()
Ik heb echt nog niets verontrustends gelezen, ik vind het alleen heel vervelend voor jou. Maar ik wil ook uitkijken met je geruststellen en voorhouden dat alles wel goedkomt, want er valt natuurlijk geen 'diagnose' te stellen via een beeldscherm. Ik kan alleen vertellen over mijn ervaring.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:26 schreef Vlindur het volgende:
Claudia, bedankt!
Rienk is dus helemaal niet zo onrustig als we dachten, ik dacht echt serieus dat hij iets mankeerde!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |