abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77108480
bah... ik heb net alles bijgelezen en gereageerd op alles... wil ik mijn post verzenden.. IS ALLES WEG!
maar ik ben echt ff een beetje te moe om nogmaals te reageren.. sorry dames.

Voor iedereen die het nodig heeft een en voor alle goede berichten
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77111771
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:12 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

hoe doe je dat dan met het naar school brengen van de oudste 2?
Ik ben een duizendpoot

Nou ja, gewoon...schipperen.
6.30 opstaan, dan heeft ze met wat geluk net een uur aan de borst gehangen of anders moet ik het na 6.30 doen. Eerst maak ik ontbijt klaar en de lunchtrommels/rugzakken.
De jongens moeten dan net wat meer zelfstandig zijn. Ik geef ze dan ondertussen aanwijzigen (en schiet nu oppen).
Kleding, gel en tandenborstels leg ik al klaar.

Nadat ze (eventueel) gedronken heeft snel zelf aankleden enzo en dan om 8.00 weg. Ik ben dan om 8.45 terug.
In de auto slaapt ze altijd..

Als we terug zijn kan ze weer drinken als ze wil.
pi_77114481
Lars had vanavond geen koorts meer! Maar hij hoest wel heel naar, en als dat morgen nog zo is ga ik wel weer de dok bellen. Zo vlak voor het weekend zint mij dat hoestje niks.

Vanmiddag kreeg ik ineens een pakje....
De babydoos van Prenatal. Ik had hem niet afgehaald, ik had gezien wat erin zat bij Mikoxx, en had geen zin om daarvoor naar Emmen te rijden, dus niet afgehaald.
Sturen ze hem dus na!
Met een acceptgiro voor de verzendkosten....
Ben ik nou een zeur als ik die niet ga betalen?
Want ik heb er toch niet om gevraagd dat ze me die (flut)doos sturen?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:07:27 #204
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77114601
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
\

Vanmiddag kreeg ik ineens een pakje....
De babydoos van Prenatal. Ik had hem niet afgehaald, ik had gezien wat erin zat bij Mikoxx, en had geen zin om daarvoor naar Emmen te rijden, dus niet afgehaald.
Sturen ze hem dus na!
Met een acceptgiro voor de verzendkosten....
Ben ik nou een zeur als ik die niet ga betalen?
Want ik heb er toch niet om gevraagd dat ze me die (flut)doos sturen?
pi_77115019
Fijn dat de koorts weg is bij je vriendje Karin. Misschien is de hoest morgen ook wel minder! Zou wel lekker zijn zo voor het weekend.

Hmm die doos heb ik ook nooit opgehaald... Hoop niet dat ik 'm binnenkort thuis krijg tegen verzendkosten. Word ook al iebel van die stomme briefjes steeds dat ik nog steeds "vergeten" ben om de geboortedatum van Esmee door te geven. Nee sukkels, dan ben ik helemaal niet vergeten
pi_77115239
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:14 schreef Stiemie het volgende:
Fijn dat de koorts weg is bij je vriendje Karin. Misschien is de hoest morgen ook wel minder! Zou wel lekker zijn zo voor het weekend.

Hmm die doos heb ik ook nooit opgehaald... Hoop niet dat ik 'm binnenkort thuis krijg tegen verzendkosten. Word ook al iebel van die stomme briefjes steeds dat ik nog steeds "vergeten" ben om de geboortedatum van Esmee door te geven. Nee sukkels, dan ben ik helemaal niet vergeten
pi_77115558
Wat stom Karin Ik vond die doos trouwens ook niks aan...maandverband en een 3 maanden oud tijdschrift... de Zwangerdoos was veel leuker

En Stiemie, ik kreeg de doos alleen als ik Lotte's geboortedatum doorgaf
Lotte!
Noah!
pi_77115635
Ik krijg elke keer telefoontjes van Felicitas terwijl ik die rotdoos van ze juist niet aangevraagd heb omdat ik geen zin had in dat gezeik. Echt ongelooflijk hoe ze met dat telefoneren omgaan. Al dagenlang gaat de telefoon heel even over en is er aan de andere kant net neergelegd als je opneemt. Ze gaan duidelijk meerdere nummers tegelijk af. Dat voortdurend gebeld worden is echt rete-irritant als je nog in je verlofperiode zit en voortdurend met je kind bezig bent. Ik leg hem snel in de box, ren naar de telefoon, ben te laat, en intussen is hij helemaal verdrietig. Blegh.

Goed, pas was ik eindelijk eens op tijd met opnemen. Ik kwam net halfnaakt uit bad en Ivan moest nog kleren aan krijgen, dus ik vertelde dat het niet zo lekker uitkwam. Toen vroeg ze wat voor tijd dan wél uitkwam zodat ze dan opnieuw zou kunnen bellen. Ja hallo, ik zit met een jonge baby, die doet niet wat ik wil wanneer ik het wil.

Dit kunnen ze zelf allemaal toch ook wel bedenken, aangezien ze in de babybusiness zitten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77116228
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik krijg elke keer telefoontjes van Felicitas terwijl ik die rotdoos van ze juist niet aangevraagd heb omdat ik geen zin had in dat gezeik. Echt ongelooflijk hoe ze met dat telefoneren omgaan. Al dagenlang gaat de telefoon heel even over en is er aan de andere kant net neergelegd als je opneemt. Ze gaan duidelijk meerdere nummers tegelijk af. Dat voortdurend gebeld worden is echt rete-irritant als je nog in je verlofperiode zit en voortdurend met je kind bezig bent. Ik leg hem snel in de box, ren naar de telefoon, ben te laat, en intussen is hij helemaal verdrietig. Blegh.

Goed, pas was ik eindelijk eens op tijd met opnemen. Ik kwam net halfnaakt uit bad en Ivan moest nog kleren aan krijgen, dus ik vertelde dat het niet zo lekker uitkwam. Toen vroeg ze wat voor tijd dan wél uitkwam zodat ze dan opnieuw zou kunnen bellen. Ja hallo, ik zit met een jonge baby, die doet niet wat ik wil wanneer ik het wil.

Dit kunnen ze zelf allemaal toch ook wel bedenken, aangezien ze in de babybusiness zitten?
Aah, zo doen ze dat dus! Ik werd o pdie manier al een paar keer gebeld door de ECI.

Sorbo, wat fijn dat het goed gaat op het kdv! En ik jompel toch alvast even voor die fles, hoor!

Lente heeft vandaag ook een wenochtendje gehad op het kdv. N. heef 'r gebracht en is zo positief over die locatie. Hij vond het daar zo gezellig dat ie het jammer vond om zelf weg te moeten. Lente heeft niet gehuild, drie kwartier geslapen in de wieg, d'r flesje gedronken en verder bij een leidster op schoot gebiologeerd rond zitten kijken. Ik ben zo trots op 'r!

Ik vraag me wel af hoe ze de fles met bv opwarmen. In het heen-en-weer-schriftje staat nl dat ze om 10:00 uur fles hadden aangeboden en dat ze toen geen dorst had, maar dat ze 'm om 11:30 uur opnieuw hebben aangeboden en dat ze 'm toen in één keer leegdronk. Zo lang zou ik het niet durven te bewaren na het opwarmen. Ik vrees zelfs dat ze het opnieuw hebben opgewarmd. Hoewel ik toch ook wel zou mogen verwachten dat ze weten dat dat niet goed is toch?
pi_77116436
Het ging toch weer slechter met Xeentje, dus ik had de HAP gebeld en kon meteen komen. Die stuurde ons meteen door naar het ziekenhuis. Daar is ze onderzocht, maar ook zij weten niet wat het is. Het is waarschijnlijk wel RS, maar daar hoort normaal geen diarree bij en dat heeft ze wel nog steeds. In het ziekenhuis wilden ze haar zien drinken, maar ook daar weigerde ze de fles. Zij vinden ook dat het lijkt of ze keelpijn heeft, ookal is haar keel niet meer rood. Dus ze gaven haar een paracetamol en toen kreeg ik een half uur om mijn meisje te laten drinken. Als ze weer niet zou gaan drinken zouden ze haar daar houden. Gelukkig begon ze een kwartiertje later toch zelf te drinken. De opluchting... Ze heeft dus inderdaad gewoon echt pijn met slikken. Maar we moeten de uitslag van de kweek nog afwachten en als het inderdaad toch een virus is, moet ze het uitzieken. Ik ben de laatste weken echt een hekel gaan krijgen aan 'ze moet het uitzieken' Ze heeft gewoon pijn, waarom kan daar niks aan gedaan worden?
Ik had eerder vandaag nog het KDV gebeld en die kindjes daar hebben allemaal Amoxicilline tegen de keelontsteking. Ik wil dat ook. Maar ik krijg het niet, omdat het tegen bacterien is, en het is geen bacterie maar een virus (waarschijnlijk). Maar waarom krijgen die kindjes op het kdv het dan wel?
Nouja, in ieder geval ben ik ontzettend blij dat ze uiteindelijk toch niet hoefde te blijven. Ik was eerlijk gezegd in staat om die fles melk stiekem zelf leeg te drinken zodat ik haar toch mee naar huis kon nemen. Omdat ik weet dat ze meestal 's nachts wel redelijk goed drink. Alleen overdag gaat het zo slecht.
pi_77116476
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:23 schreef Linda2205 het volgende:
Wat stom Karin Ik vond die doos trouwens ook niks aan...maandverband en een 3 maanden oud tijdschrift... de Zwangerdoos was veel leuker

En Stiemie, ik kreeg de doos alleen als ik Lotte's geboortedatum doorgaf
Bij mij zaten er ook sokjes in waarvan ik me afvraag of ze voor poppen gemaakt zijn
en een scheermesje voor mannen en tampons maat medium en bedankt...

en idd inlegkruisjes en ook opvolgmelk geloof ik en een potje voeding.

En ik kreeg ook van die mailtjes van kruidvat geloof ik ofzo idd dat ik was vergeten de geboortedatum door te geven

Heeft iemand anders je niet opgegeven voor felicitas dan Claudia? Of voor de Etos doos? Gek dat je toch gebeld wordt ik word helemaal niet gebeld.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77116564
Of ja, je krijgt ze wel aan de lijn en verteld ze dat je niet weet wanneer ze moeten terugbellen. Vervolgens krijg je ze nog een keer aan de lijn en komt het weer niet uit. EN dan uiteindelijk krijgt manlief ze aan de lijn en die geeft dan geboortedatum en naam door argh. En felicitas heb ik vriendelijk bedankt. Zij vonden mij minder vriendelijk geloof ik.

Lars, koortsvrij! Joepie! Rs hoeft geen probleem te zijn he. Het gaat er alleen maar om dat het niet naar de longen moet gaan. Doet het dat niet, dan is het een stomme verkoudheid. Hopelijk krijgen we nu geen rs gevallen meer hier. Tis wel even genoeg geweest in dit topic.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77116624
He gat Xenia wat naar toch voor je meisje.
En logisch dat jij gewoon wilt dat ze iets krijgt tegen de pijn nu. Mag je paracetamol blijven geven?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77116911
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:38 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Bij mij zaten er ook sokjes in waarvan ik me afvraag of ze voor poppen gemaakt zijn
en een scheermesje voor mannen en tampons maat medium en bedankt...

en idd inlegkruisjes en ook opvolgmelk geloof ik en een potje voeding.

En ik kreeg ook van die mailtjes van kruidvat geloof ik ofzo idd dat ik was vergeten de geboortedatum door te geven

Heeft iemand anders je niet opgegeven voor felicitas dan Claudia? Of voor de Etos doos? Gek dat je toch gebeld wordt ik word helemaal niet gebeld.
Ja, die sokken Die snijden bijna in dr velletje zo strak zitten ze. En een potje vanaf 4 maanden... ik heb het maandverband aan mn zusje gegeven en de rest zo de kliko in gemieterd

En Claudia, de Etos-doos is inderdaad ook van Felicitas..had je die misschien?
Lotte!
Noah!
pi_77116947
Da's helemaal irritant Claudia. Ik ben dan echt in staat om de telefoon een tijdje uit te schakelen of als ik ze dan eenmaal aan de lijn heb door te geven dat degene die ze zoeken recentelijk verhuisd of overleden is. Dat laatste zet ik ook altijd op alle geadresseerde reclame die ik retour afzender doe Maar ik zie dat ik niks aan de inhoud van die dozen gemist heb. Nou ja mini-tampons kunnen altijd nog handig zijn bij een bloedneus ofzo toch?

Jee dat is schrikken zeg Xenia Fijn dat Xeentje wel mee mocht omdat ze dronk, maar het wordt nu potverdrie gewoon eens tijd dat dat kleine wurm helemaal gezond wordt! Hup Xeentje!
pi_77116984
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:54 schreef Aoraki het volgende:
nog ff niet teruggelezen...

ik heb een vraag aan de johannesbroodpitmeel gebruikers. Ik heb gisteren een pak nutriton gekocht en net bij de flesvoeding gedaan. 3 schepjes op 150ml. Maar het lijkt niet echt goed op te lossen, iig niet alles. Ik zie nog steeds losse vezeltjes aan de kant van het flesje plakken. Doe ik iets fout? Ik verwarm eerst het water en voeg daarn de mel en het jbpm toe
Ik vermeng het jbpm door de melkpoeder, en dat doe ik dan samen in de fles werkt hier het beste.

Roy is weer een nachtje thuis en gaat pas morgenavond weer uit logeren
Vanmiddag is hij meegeweest naar m'n vader, en daar heeft hij zich van zijn beste kant laten zien, heerlijk schaterlachen, brabbelen en zichzelf helemaal onderpoepen (zelfs zijn armen zaten onder)
Het is bij m'n pa zo goed meegevallen, dat ze morgen alleen met Roy door willen brengen.
En dat gaat nu dus gebeuren
kunnen wij mooi de muziek testen hoe het overkomt in de kerk
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77117040
Oh Bar wat fijn dat je kleine ventje nu weer even bij je is
pi_77117244
weet je wat ook echt zo leuk is, Roy gaat steeds vaker schaterlachen
pi_77117317
Xenia, he bah ik lees nu dat je meisje al weer ziek is.... Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt.

We komen net weer uit het ziekenhuis. Vandaag hebben ze toch een sonde geplaatst omdat minisproetje te weinig drinkt. Ze begint nu wel makkelijk aan de fles maar na zo'n 30ml is het moord en brand. De rest van de fles gaat dan door de sonde en we hopen dat ze dan nu went aan grotere hoeveelheden in haar maagje. Ze is vandaag ook begonnen aan super hyperallergene melk, ze denken namelijk erg sterk aan een heftige koemelkallergie. Nu ze deze voeding krijgt heeft ze geen uitslag meer na het drinken dus het zou heel goed kunnen. Waarschijnlijk kreeg ze bij die andere voeding na zo'n 30 ml heel erg pijn in haar lichaampje en daarom stopt ze er nu steeds mee. Ze moet dus weer vertrouwen krijgen in de voeding...

Sorry voor het niet reageren op de rest!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_77117358
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:50 schreef _Bar_ het volgende:
weet je wat ook echt zo leuk is, Roy gaat steeds vaker schaterlachen
Oh, at is zo lief bar! Lotte doet dat ook, echt geweldig! En dan die schoudertjes omhoog en schudden met d'r lijfje. En dan HAaaaa-hihihihi

Ik heb het op film geloof ik, ff zoeken

Edit: hm, niet helemaal wat ik dacht. Maar wel moppig

Op 30 sec. geloof ik
Lotte!
Noah!
pi_77117400
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:44 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja, die sokken Die snijden bijna in dr velletje zo strak zitten ze. En een potje vanaf 4 maanden... ik heb het maandverband aan mn zusje gegeven en de rest zo de kliko in gemieterd

En Claudia, de Etos-doos is inderdaad ook van Felicitas..had je die misschien?
hahaha ja mijn zusje had ook gelijk het maandverband gekaapt, die was toevallig net ongesteld en had het nodig. En tsja, ik ben nog steeds niet ongesteld dus take all you want
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77117477
Jaaaah dat schaterlachen is supergeweldig
pi_77117505
Xenia, ik snap heel goed dat je niet wilt dat je meisje pijn heeft, maar echt, antibiotica bij een virus heeft geen enkele zin. En ze krijgt er geen minder pijn van en je wilt haar ook niet onnodig ab geven, wie weet hoe vaak ze het straks nog echt nodig heeft. Maar paracetamol mag toch gewoon wel? Sterkte!

Bar, fijn dat je zo kunt genieten van je manneke nu!

Ik ga een flesje maken, zelf mijn bed in (en niet met een mini tampon nee, maar met een grote, ik haaaaat de pil, was even vergeten dat de buikpijn die dan bij de ongesteldheid hoort echt niet fijn is)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77117639
Oh Sproetje ik zie nu pas dat ik over je berichtje heen heb gelezen. Hopelijk helpt de sonde bij je kleine meisje. Dat ze goed went aan meer melk (al dan niet hypoallergeen) en straks meer gaat drinken en lekker gaat groeien
pi_77117810
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:13 schreef lily het volgende:

[..]

Ik ben een duizendpoot

Nou ja, gewoon...schipperen.
6.30 opstaan, dan heeft ze met wat geluk net een uur aan de borst gehangen of anders moet ik het na 6.30 doen. Eerst maak ik ontbijt klaar en de lunchtrommels/rugzakken.
De jongens moeten dan net wat meer zelfstandig zijn. Ik geef ze dan ondertussen aanwijzigen (en schiet nu oppen).
Kleding, gel en tandenborstels leg ik al klaar.

Nadat ze (eventueel) gedronken heeft snel zelf aankleden enzo en dan om 8.00 weg. Ik ben dan om 8.45 terug.
In de auto slaapt ze altijd..

Als we terug zijn kan ze weer drinken als ze wil.
Jemig, dat lijkt me best wel heel erg zwaar eigenlijk, kan je 's middags als de jongens op school zijn nog wel wat slapen dan?

Karin, ik zou dus ook mooi die acceptgiro niet betalen, vind het nogal brutaal eigenlijk.Als je die doos niet afhaalt dan zou dat toch wel voldoende moeten zijn om te laten weten dat je hem niet hoeft?!
Hmm jammer dat er niet veel leuks in die doos zit, ik krijg hem als het goed is ook nog.
Vond de Blije Doos wel erg leuk met die luiertjes,voeding en grote spuugdoek enzo

Claudia, ik verwacht geen telefoontjes, heb gewoon waar het echt verplicht was een telnr in te vullen, een onjuist telnr ingetypt
Volgens mij ben ik daardoor trouwens wel die Etos zwangerendoos misgelopen

Ik ben weer aan de pil, ben benieuwd of ik er nog wat van ga merken en hopelijk gewoon een bloeding in de stopweken zou fijn zijn. (ik ben na Implanonverwijdering juni 2008 nooit meer ongesteld geweest, zwanger geraakt in maart 2009 zonder voorafgaande menstruatie)

edit: aaah wat zielig joh, mini Sproetje aan de sonde hopelijk niet voor lang, en dat ze snel lekker weer zelf gaat drinken. 30cc is wel eng weinig ja
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77117822
mini sproetje
pi_77127738
Geen nachtelijke postings.

Ik vind het nu eigenlijk wel lekker om even actief te zijn, zo na de nachtvoeding. Dan val ik zo weer beter in slaap. Ik doe intussen wat werk. M'n collega's zullen wel opkijken van de tijden waarop ik mailtjes verstuur.

Ik heb vannacht voor het eerst NIET uren wakker gelegen omdat ik bang was dat Ivan gestolen zou worden of dat er iets ander ergs zou gebeuren doordat hij niet bij me sliep. Hij heeft weer fijn 5 uur tussen voedingen in gelaten en slaapt alweer. Het bevalt ontzettend goed zo!

Het antwoord van onze kinderdagverblijven was trouwens dat we voorlopig niet in de planningen voorkomen. Tot augustus hebben we zeker geen plek. Wanneer dan wel is volstrekt onduidelijk. Oh well, lang leve de opa's en oma's!
pi_77127860
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:38 schreef huuphuup het volgende:

Ik zal mijn lief eens boos aan gaan kijken!

Och Xenia, wat een narigheid toch. Dat schiet inderdaad niet op zo, maar hopelijk laat de uitslag van de kweek niet lang op zich wachten. Zo zie je maar weer hoe moeilijk het is om te ontdekken bij baby's wat er aan de hand is. We vergeten wel eens hoe waardevol voor artsen onze zelfgerapporteerde symptomen/klachen zijn. Een baby heeft niets te rapporteren en dus is het enorm giswerk en proberen zoveel mogelijk informatie van de ouders te krijgen. Ze zullen vast niet laconiek zijn in het ziekenhuis maar je gewoon echt goed willen helpen en niet met iets naar huis sturen waarvan ze weten dat het jou een fijn gevoel geeft maar niets bij de kleine doet.

Sproet-je, bij jou is het dus ook nog zoeken naar wat er aan de hand is. Een sonde, pfff, da's niet niks, maar het is voor een goed doel. Sterkte ermee.
pi_77128466
Hier ook weer bezig met een nachtelijk flesje
Claudia, anders ben je effe om 3 uur 's nachts aan het werk

Sproetje, fijn dat er meteen actie wordt ondernomen voor mini. Niet leuk dat het nodig is, maar hopelijk werpt de sonde snel zijn vruchten af. voor je lieve mini!

Lars koortsvrij ! fijn Karin, scheelt weer zorgen.. hopelijk is ie weer snel de oude.

Sorbootje, grappig flesje. En al een paar slokken, dat gaat de goede kant op!

Hier een flink verkouden meid (en bijhorende papa) maar gelukkig vooral snotjes en soms een kuchje. Ze heeft vannacht ook weer goed in der eigen bed geslapen na een knuffelsessie. Hopelijk zo ook weer verder
  vrijdag 22 januari 2010 @ 05:26:47 #230
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77128495
@Claudia: wat naar dat er nog geen plek voor jullie is op het KDV. Gelukkig dat je het eerst kan oplossen met opa's en oma's. Maar erg vervelend en lastig!

@karin: wat brutaal om die doos dan maar naar je huisadres te sturen! ik vind dat eigenlijk best bijzonder dat dat gebeurt en dan ook nog even verzendkosten vragen voor die 'service' (waar je inderdaad helemaal niet om hebt gevraagd!). Het moet niet gekker worden zeg...

@Sproetje; wat sneu dat minisproetje toch een sonde heeft moeten krijgen... ik hoop dat het snel beter gaat met drinken en ze dat vervelende slangetje weer kunnen verwijderen. Moeilijk om je kleintje zo te zien he? Ik ben zelf IC-verpleegkundige; maar vond het echt vreselijk om die sonde in dat hele kleine neusje van Evie te zien..
Ik wens jullie heel veel sterkte en beterschap toe.

@Xenia; ws last van keelpijn dus? is dat dan icm RS? of weer helemaal lostaand van dat alles..
en wat vervelend dat het dus nog niet echt opschiet met Xeentje...

Ik heb voor het eerst in 5 weken een beetje normaal geslapen vandaag. Ik denk dat ik rond 22:15 in slaap ben gevallen en werd pas om 4:15 uur (ok wel met een plaspauze tussendoor om een uurtje of 1) weer gewekt door Evie. Wel heerlijk dat vriendlief die laatste fles doet; want dit is wel ff heel erg lekker.
Nu afwachten wanneer ze weer wakker wordt...
(en of ik heel misschien nog een paar uurtjes kan pakken... )

*zwaait naar lijnloos*
hoop dat je ook zo nog even kunt slapen... en wat fijn dat Minke zo goed slaapt in haar eigen bedje!
pi_77128784
Xenia; echt niet leuk, je zieke dochtertje
Wordt echt tijd dat ze opknapt nu.

Wat fijn Claudia dat het zo goed bevalt (Ivan in eigen bed enzo)

BJ, even bijgeslapen. Heerlijk. is altijd goed!

Dat felicitas gebeuren
Ik heb geen dozen aangevraagd deze keer (maar ik begreep dat ze in ieder geval niet meer langs komen, dat scheelt een hoop)
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:58 schreef Poppejans het volgende:
Jemig, dat lijkt me best wel heel erg zwaar eigenlijk, kan je 's middags als de jongens op school zijn nog wel wat slapen dan?
Dat zou theoretisch kunnen maar het komt er zelden van. Thuis is ook van alles te doen of ik heb weer andere afspraken/bezoekjes.
Maar het gaat allemaal wel hoor. Kies je voor (en je weet het van te voren).
  vrijdag 22 januari 2010 @ 08:03:37 #232
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77129115
Kan zo weer bellen voor Roy,meneertje spuug, hoest graag....
en niet zomaar spugen, maar weer boogspugen, en dat ruim 3 uur na de voeding....
pi_77129445
Hé bah, wat een hoop zieke baby's! Sterkte Xenia, Sproetje en Bar! En hopelijk knappen ze snel op. Gaat Roy nu wel naar je vader Bar? Of blijft hij toch bij jou?

De babydoos staat al een poosje voor me klaar. Als ze hem toe gaan sturen krijgen ze hem weer terug, ik haal hem zelf wel op als ik tijd en zin heb. Maar zo te horen is het de moeite niet echt waard...

Isabeau heeft van 9 tot 7 geslapen. Ik was blij da ik toen wat kreuntjes hoorde, want ik vond het wel héél lang! Vandaag lekker thuis met z'n tweeën. Heerlijk zo na vier dagen werken! Ik ga er lekker van genieten! (en zij hopelijk ook )
  vrijdag 22 januari 2010 @ 09:00:08 #234
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77129753
Roy gaat idd gewoon naar pa, we zijn ook niet gek lang weg, en we zitten in het zelfde dorp,
en het lijkt wel ofdat Roy er zichtbaar door opgeknapt is, want hij had daarna gelijk weer praatjes.
Hij heeft net weer eten gehad dus eens kijken of het nu wel binnen blijft.
En gelukkig hebben pa en margriet samen 4 kinderen opgevoed dus een klein beetje spuug van Roy, zal wel niet veel meer uitmaken.
en dan hebben ze wat afleiding
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 09:33:09 #235
5428 crew  miss_sly
pi_77130307
Hoe is het met de arme zieke kindjes gegaan vannacht? En Roy ook niet lekker. voor alle zieke kindjes

lily, pff, lijkt me wel zwaar hoor zo, iedere ochtend. Je kiest er dan wel voor, maar toch.

Sorbootje, wat goed van je meisje! Geniet van jullie dagje

Bar, nog een keer sterkte Het klinkt zo leeg, maar ik denk veel aan je en ik hoop dat je de dagen een beetje doorkomt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77133304
Och arme Xeentje gelukkig hoefde ze niet in het ziekenhuis te blijven.
Awh Mini-Sproetje wat naar dat je waarschijnlijk KMA hebt, maar met de juiste voeding voel je je vast snel beter, hopelijk mag je snel weer naar huis toe
Roy ook al aan het spugen, zou het door het vele hoesten komen?

Niels is vandaag precies 3 maanden!!
enzo...

Gisteravond was hij heel zielig, ik was naar postnatale gym en hij heeft een uur lang gehuild van de honger maar wilde natuurlijk geen flesje accepteren (en ik was zo slim om mijn telefoon niet op gehoor afstand te leggen). Toen ik thuis kwam was hij helemaal uitgeput en huilde heel zielig en ML huilde ook bijna
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77133679
Twinkly, gefeliciteerd met Niels! Dan is hij dus precies 2 weken ouder dan Ivan. Die is vanmiddag om 17:04 uur 10 weken oud.

Ben je eens alleen de deur uit, kom je thuis bij een gezinnetje dat helemaal overstuur en verdrietig is. Wat moet dat naar zijn. Hoe gaat het nu in het algemeen met uit het flesje drinken?
pi_77133769
Even een snel berichtje van hier

Voor alle zieke beebs
Een speciale voor Bar en Roy sterkte meid in deze moeilijke tijden!

Jamie is ook al ziekjes, verhoging tegen koorts aan, vol neusje, en gister veel gespuugd op het kdv en zn flessen niet leeg gedronken. Vanmorgen vond hij het na 50 cc eigenlijk ook wel welletjes. Maar ik heb hem uit eindelijk toch zo ver gekregen dat hij de rest ook op dronk Hij heeft een hele lange nacht gemaakt vanaf 8 uur tot half 6 vanmorgen. En toen na zn fles weer tot 9 uur.

Ik was van plan om vandaag mn kado doos te gaan halen, maar begin nu te twijfelen. Straks de stad in een kadootjes halen voor mn collegatje die een babyshower krijgt a.s. dinsdag. Heb een groot budget dus dat worden heel veel kadotjes Mn lief is thuis dus dan kan Jamie bij hem blijven, kan hij lekker in zn bedje slapen. En hopen dat hij snel weer beter wordt.
pi_77133821
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Twinkly, gefeliciteerd met Niels! Dan is hij dus precies 2 weken ouder dan Ivan. Die is vanmiddag om 17:04 uur 10 weken oud.
Hoe gaat het nu in het algemeen met uit het flesje drinken?
Nee, hij was gisteren 13 weken Maar hij is op 22 oktober geboren.

Uit het flesje drinken gaat niet
Ik heb de Breast Flow gekocht en daar kan hij wel melk uitkrijgen, hij heeft een keer twee keer gezogen, maar hij wordt heel boos als er melk in zijn mond komt.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77134204
Och arm mini-Sproetje, KMA is ook niet leuk dan... geen wonder dat ze dan niet genoeg drinkt. Hoop dat ze snel wat er mee kunnen en dat jullie lekker naar huis kunnen met een vrolijk klein sproetje.

Veel zieke kindjes, naar zeg. Allemaal een dikke knuffel hoor! Snel beter worden...

Mijn draakje zat net hevig te pruttelen (aan de onderkant) maar dat doet ze wel vaker... na een half uurtje huilen en niet stoppen, vond het wel wat stinken, dus toch maar even luier checken... Zelfs de wipper zat onder, dwars door de kleren. Nu ligt mevrouw lekker weer in de box, de wipper te drogen, met een schone luier en een schoon pak. Heerlijk! hihi
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:51:00 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77136397
Lily, dat is idd een duizendpootactie! hoe oud zijn je jongens eigenlijk?

Ssserpente, ik zou er niet vanuit gaan dat ze op het kdv weten hoe je bv op moet warmen…

Xenia, hopelijk vinden ze bij jullie ook snel de oorzaak! Dit is geen doen zo! (doe je het trouwens helemaal alleen of komt xeentjes vader ook nog wel helpen?)

Spoetje, dat lijkt me erg naar als het idd een kma is, maar ze hebben dan tenminste een diagnose, en je meissie dan dus geen pijn meer!

Niels, gefeli met je vermaanddag! wel zielig dat hij niet wilde drinken

Waar kan ik aandelen pampers kopen? Eli en Aviva hebben synchroonpoepen uitgevonden! En Aviva daarna nog een keer, en nog een keer, wat drinken, nog een keer, boertje, nog wat, wat drinken, etc. … het was 11:30u voordat ik kon gaan douchen, dus ik helemaal naakt, staat mijn vader voor de deur! En dan belt PR ook nog! Aargh!

We waren gister trouwens naar de HAP met Aviva, want ze heeft een ontstoken vingertje dwangnagel waar viezigheid onder is gekomen. We hebben nu een zalfje en het is al weer een stuk beter. En voortaan weten we dat we het handje gewoon in de biotex mogen hangen, zoals je dat ook doet met grote mensen. Maar ik ga echt niet zelf dokteren met een 2 weken oude baby!

Nu lunch!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77136585
Een dwangnagel, Davinia? Nooit van gehoord

Mijn jongste zoon wordt morgen 5 jaar en mijn oudste is 8 (wordt in maart 9).
Ze zijn dus al wat ouder en niet meer in de luiers maar wel druk en hebben wel wat sturing nodig...

Maar ik vind het leuk allemaal, en gezellig.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:01:12 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77136814
een dwangnagel is dat een stukje van je nagelriem loskomt. kan zeer pijnlijk zijn als ze uitharden, dus op tijd afknippen, maar doe dat maar eens bij zo'n minimensje! ze iljken nog soepel en ze heeft er verder geen last van, dus ik blijf er af.
zowel PR als ik hebben er ruim ervarig mee, helaas, en Aviva blijkt er dus ook gevoelig voor te zijn.

de gezelligheid is het belangrijkste! en we zullen onze draai ook nog wel vinden. komt goed.
pi_77137650
Ah Davinia, Lars had ook al een ontstoken vingertje toen hij 2 weken was. Hebben we toen ook opgelost met biotex.
Tijdens het drinken/slapen de vinger erin hangen en daarna heel goed afspoelen. Het hielp ook goed trouwens.

Bar, wat fijn dat je in deze tijden in ieder geval nog van je kleine mannetje kunt genieten. Verder sterkte met de hele situatie...

Twinkly, feli met Niels, 3 maand!

Minisproetje, beterschap kleintje....hopelijk sterk je wat aan met de sonde...

En Xenia, gelukkig mocht jouw meisje weer met je mee. Lijkt me ook heel naar om ze achter te laten in het zkh...
En Lars had vanmorgen weer koorts....
Dus tripje huisarts.... want zijn fontanel zakte ook in, en dat vind ik eng.
Hij was nog niet uitgedroogd, en longen klonken goed.
Moet nu urine opvangen voor onderzoek.... maar dat valt niet mee!
Doe net de luier af...plaszakje leeg (en los) en luier vol....hmmm
pi_77139429
Hoi,

Ik weet het echt even niet meer, hopen dat jullie ons helpen kunnen..

Rienk is nu 5 weken en eigenlijk altijd al druk geweest, dat was hij in de buik ook al, dus eerst vonden we het niet zo raar, maar Rienk is altijd in beweging. Die zit/ligt niet stil. Aan de borst drinkt hij als een wild mannetje, laat vaak los, maait met an armen en hoofd.
Op schoot wil hij alleen maar over de schouder kijken, rechtop dus. De schattige koetsjiekoetsjie houding gewoon in de armen is niet goed. Hij spuugt regelmatig en soms ook met van die witte klontjes (hij spuugt niet met boogjes).
Slapen doet hij in zn eigen bedje. Ingebakerd omdat hij zo wild is. Slaapt hij eenmaal, dan huilt hij soms en doet hij druk -terwijl hij zn ogen dicht heeft- Soms krijgt ie het ineens uit. Krampjes?

Ik zit al een poosje te denken om over te stappen op flesvoeding. Eens kijken wat dat uithalen zal. Maar gister dus geprobeerd afgekolfde melk te geven, maar hij weigert de fles.

Ik ben echt radeloos en moe en op en wil eigenlijk niet naar het CB, want die willen ons al naar StevigOuderschap hebben omdat ik met zoveel vragen zit. (Ja, doh, maar dan hoef ik toch niet gelijk in een hokje te worden gepropt?)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77139683
Karin veel sterkte met Lars, ik hoop dat het allemaal meevalt

Vlindur, ik heb helaas te weinig ervaring om advies te geven. inbakeren doe je dus al? Ik weet wel dat ons mannetje tevredener is nu hij fv krijgt. Maar hij was nooit zo druk en rusteloos als Rienk. Misschien heeft ie toch een allergie voor het een of ander. Misschien naar de HA ipv van het cb?
pi_77139763
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:07 schreef Vlindur het volgende:
Hoi,

Ik weet het echt even niet meer, hopen dat jullie ons helpen kunnen..

Rienk is nu 5 weken en eigenlijk altijd al druk geweest, dat was hij in de buik ook al, dus eerst vonden we het niet zo raar, maar Rienk is altijd in beweging. Die zit/ligt niet stil. Aan de borst drinkt hij als een wild mannetje, laat vaak los, maait met an armen en hoofd.
Op schoot wil hij alleen maar over de schouder kijken, rechtop dus. De schattige koetsjiekoetsjie houding gewoon in de armen is niet goed. Hij spuugt regelmatig en soms ook met van die witte klontjes (hij spuugt niet met boogjes).
Slapen doet hij in zn eigen bedje. Ingebakerd omdat hij zo wild is. Slaapt hij eenmaal, dan huilt hij soms en doet hij druk -terwijl hij zn ogen dicht heeft- Soms krijgt ie het ineens uit. Krampjes?

Ik zit al een poosje te denken om over te stappen op flesvoeding. Eens kijken wat dat uithalen zal. Maar gister dus geprobeerd afgekolfde melk te geven, maar hij weigert de fles.

Ik ben echt radeloos en moe en op en wil eigenlijk niet naar het CB, want die willen ons al naar StevigOuderschap hebben omdat ik met zoveel vragen zit. (Ja, doh, maar dan hoef ik toch niet gelijk in een hokje te worden gepropt?)
Dat klinkt hetzelfde als Niels voordat hij medicijnen kreeg... (alhoewel het denk ik ook wel voor een deel uitmaakt dat hij nu 3 maanden is, dan knappen veel kindjes op) Zelfs het stuk dat ze je naar StevigOuderschap willen hebben. Heb je het idee dat hij last heeft van de omhoogkomende voeding?
pi_77139917
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:15 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dat klinkt hetzelfde als Niels voordat hij medicijnen kreeg... (alhoewel het denk ik ook wel voor een deel uitmaakt dat hij nu 3 maanden is, dan knappen veel kindjes op) Zelfs het stuk dat ze je naar StevigOuderschap willen hebben. Heb je het idee dat hij last heeft van de omhoogkomende voeding?
Ja, want als ie klontjes spuugt heb het al minstens een kwartier geleden dat hij voor het laatst voeding heeft gehad
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:30:21 #249
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77140435
de kolntjes komen van de bv. dat is de zgn achtermelk, die is vet, en dat geeft klontjes. heeft verder niks te maken met reflux, of het wild zijn van rienk, meer met het vetgehalte van jouw melk.

heb je het idee dat hij pijn heeft?

krampjes zijn heel typisch te herkennen. dan zijn ze stil, ineens gaat de sirene vol aan, krijsen, gillen, brullen, een halve minuut of zo, dan ineens weer stil, halve minuut, hop, de wereld vergaat weer, en weer stil... als het zo'n soort cyclus is, kan je redelijk zeker zijn van krampjes. ook voel je de buik en rug helemaal aanspannen vlak voordat de sirene afgaat.

op zich is druk niet erg, behalve als hij zich daarmee in de weg gaat zitten... heb je al geprobeerd om alles in een vaste volgorde te doen? stap 1: luier, stap 2: drinken, stap 3: even kroelen en mss daarna zelf in de box, stap 4: bij het eerste teken van moeheid naar bed. zoiets?

verder zou ik je ook niet kunnen helpen, sorry!
pi_77140806
We hebben hier idd al een volgorde, die kregen we weken geleden al. Drinken, luier, hangen en weer in bed.
Alleen in de box was geen optie, dat was gelijk krijsen. Hij wilde dan alleen maar bij mij zijn. Bij mn vriend wil hij ook niet vaak Tegenwoordig is het maximaal 5 minuten in de box. De Wipper is misschien maar 3 minuten.

Bij het borstvoeden valt hij ook vaak in slaap en dan leg je hem in bed en dan is het weer huilen, dus pak je hem er weer uit, hij valt weer in slaap aan de borst, dus weer in bed. En ja hoor. Weer huilen!
Soms word hij gewoon na een poosje moe, zoals het hoort. Het kan dus wel.
Laten huilen doen we ook wel, maximaal 10 minuten, maar ik hoor 2 verschillen in zn huil, de 'ik ben moe dus laat me maar huil' en de 'ALARM' huil. Een poep/plas huil herken ik niet.

Drinken, verschonen, drinken hebben we ook geprobeerd, maakt voor Rienk ook geen indruk. Hij blijft gewoon onrustig.

Oh ja, Of hij pijn heeft? Kan ik niet met zekerheid zeggen. Of hij krampjes heeft? Zou kunnen, maar als hij gilt is het maar heel even en ook zo weer over. Dat duurt nog geen 10 seconden.
pi_77140956
Vlindur, heeft ie dan wel genoeg gedronken voordat ie in slaap valt aan de borst? Lente moest ik bijv. ook erg vaak tussendoor wakkermaken omdat ze in slaap viel omdat ze dan nog niet genoeg op had.
pi_77141052
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef Ssserpente het volgende:
Vlindur, heeft ie dan wel genoeg gedronken voordat ie in slaap valt aan de borst? Lente moest ik bijv. ook erg vaak tussendoor wakkermaken omdat ze in slaap viel omdat ze dan nog niet genoeg op had.
Ja, das ook een goeie, wanneer weet ik nou of hij genoeg op heeft? En wanneer is een borst leeg? Hoe merk je dat nou?
pi_77141639
Dat ie in de box huilt, herken ik wel. Maar dat zou ook gewoon kunnen zijn omdat hij zichzelf niet kan vermaken. Nu Thomas ouder is, kan hij zichzelf steeds langer vermaken in de box, toen hij 5 weken was, was het ook meteen gillen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:07:51 #254
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77141909
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:45 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja, das ook een goeie, wanneer weet ik nou of hij genoeg op heeft? En wanneer is een borst leeg? Hoe merk je dat nou?
als je borst na een voeding helemaal soepel is, is je borst leeg.
aviva gooit ook wel haar hoofd in haar nek als er niet genoeg komt, das ook wel een hint, of ze wordt heel onrustig.

anders kan je afkoppelen, laten boeren, paar minuutjes wachten en als hij dan weer zoekt, is hij niet tevreden, en kan je nog een keer aanleggen.
tenminste, zo werkt het bij aviva. en ja, dan duurt een voeding lang, want soms blijft ze een kwartier maffen, om dan weer wakker te schrikken, en woest verder te gaan zoeken.

(ben vanochtend dus vanaf een uurtje of 10 tot 11:30u bezig geweest op die manier. en ze bleef dus onrustig die hele tijd. tussentijds boeren, en poepbroek(en) verschonen daargelaten. nu maft ze nog steeds, kga maar ens wat rommelen boven, kijken of we al actie krijgen, anders slaapt ze nu overdag door en daar heb ik niet zo'n zin in dit is trouwens ons "ritme", zo 's ochtends veel drinken, 's avonds veel drinken en dan tussen de middag 2 keer drinken. alsik nu zou tellen wat ze vandaag al heeft gehad, zou je al op 10 voedingen komen, is ook een kwestie van hoe je telt )
pi_77142303
Maar ik heb daar het geduld helemaal niet voor, om zolang te zitten. Als ik 3kwartier zit vind ik het al lang Magoe, jij hebt wel resultaat.. Misschien vanavond ook maar eens doen.

Hoelaat begin je er mee? En waar doe je het dan? Gewoon beneden voor de tv? of boven in dr kamer?

Rienk ligt nu trouwens al anderhalfuur in de box te slapen, ik dacht toenstraks, 'ff daar, dan kan ik even mn verhaal tiepen en dan issie wel weer wakker' Guess again.. Nou ja, hij slaapt tenminste Ik haal mijn slaap over een jaar of 4 wel weer eens in

Heb wel bewust de radio uitgelaten, dus het is hier helemaal stil (op mijn getiep na dan)

En misschien he, heel misschien wil ik wel helemaal geen borst meer geven. De fles is dan zoveel makkelijker. Je weet precies wat er ingaat en wanneer hij weer eten moet. En ook, dat mijn vriend het geven kan.. Maar dit denk ik heel erg in stilte hoor..
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:19:31 #256
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77142324
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:45 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Bij Stef is dat meestal als ik hem wakker maak door hem een beetje achterin zijn nek te kriebelen of met mijn vinger zijn ruggengraatje te volgen en dan als hij een beetje gaat bewegen/sputteren mijn tepel tegen zijn mondje te houden. Als hij nog honger heeft hapt hij, als hij genoeg heeft gehad perst hij zijn lipjes stijf op elkaar (ziet er erg grappig uit ) en draait hij het liefst ook zijn hoofd nog iets weg voor hij weer verder slaapt

Zo, en ik ben even wezen winkelen, maar hemel, wat heb ik een hekel aan de stadswinkels van de Prénatal. Kom je om een artikel vragen dat ze gewoon in de webshop verkopen, snappen ze tot 3x toe niet wat je bedoelt en als je het dan uitspelt hebben ze het niet. Leuk, heb ik daarvoor mijn lief slapende koter door 3 mensen half omver laten lopen om die winkel überhaupt in te komen? Dan maar even geen reisflessenwarmer, ik vind het goed. Maar ik heb bij de Hema wel een fijn slaapzakje op de kop getikt, dus vannacht blijft Stef (hopelijk) op z'n plekkie liggen in de wieg! Hij kruipt nu echt élke keer op dat we hem erin leggen, niet zo handig
3!
pi_77142553
Ja, Rienk perst zn lippen ook wel eens op elkaar idd. Of hij geeft mn tepel kusjes
Maar oh echt.. Ik vind het zo moeilijk allemaal.. Het valt me niet zwaar en ik heb ook nog best wel wat slaap. Maar ik vind het gewoon echt moeilijk, omdat ik gewoon echt niet weet wat hij wil of moet

Wat een stomme dozen in de prenatal zeg Wel tof dat je bent geslaagd voor de slaapzak! Als je die onder de matras wegstopt kruipt ie vast niet weer omhoog!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:51:46 #258
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77143821
vlindur, vandaag was het boven op bed, omdat ik onderweg was naar de douche. maar het kan net zo goed beneden zijn, heb daar niet echt ideeën over.
op deze leeftijd zijn ze nog niet echt afgdleid door de omgeving.
en fv geven is echt geen schande, hoor!!

trix, dat heeft niks met stadswinkel te maken, hoor bij ons in de stadswinkel zijn ze een stuk beter dan bij de grote bij villa arena. maar als ik echt iets nodig heb van ze, ga ik naar aalsmeer (das ook een grote EN goede mensen)
pi_77144231
Het voeden duurt hier ook lang.

Meestal een uur per keer. Leah drinkt traag of valt even in slaap.
Laatst was ik in slaap gevallen bij een voeding 's nachts maar Leah dus ook. Ik begon om 2.00 uur en schrok wakker om 3.15.
Leah wordt ook wakker en begint dus weer te drinken

Maar overdag vind ik het niet erg om er veel tijd in te stoppen.

en Vlindur; als je liever flesvoeding geeft dan zou ik me daar niet schuldig over voelen hoor
pi_77144471
Ik weet ook wel dat het niet erg is om FV te geven. Maar ik ben zo'n huppelkut die het maar stom vind als anderen FV geven omdat ze er gewoon geen zin in hebben. En nu ben ik dus eigenlijk stiekem ook zo een..

En overdag heb ik er ook maar weinig problemen mee, dat hij zo loopt te hannesen, maar 's nachts vind ik het gewoon best wel lastig omdat ik ook wil slapen. Want soms slaapt hij dus, maar dan wordt ie 10 minuten later weer wakker en kan ie weer drinken.

Hij slaapt overigens nog steeds en knettert af en toe wat af!
pi_77144577
Vlindur het ís ook heel zwaar en lastig, borstvoeding geven. En wat anderen ook al zeggen, flesvoeding geven is totaal geen schande, en dat is iets wat je zeker niet in stilte moet overwegen, maar waar je rustig hardop over na mag denken hoor Drinkt Rienk eigenlijk in alle houdingen zo onrustig? Timo drinkt bijvoorbeeld als hij ligt veel rustiger dan in de madonnahouding. En al die vragen waar je mee zit, kun je die hier op het forum een beetje kwijt? En in je omgeving? Want dat je met veel vragen zit is volgens mij ook heel normaal en ook helemaal niet erg, als je maar een plek hebt waar je ze stellen kunt Voor mij is dat trouwens wel het programma van stevig ouderschap, voor mij helpt het heel erg goed, ik ben blij dat we op die manier een beetje ondersteuning krijgen

Timo is vanmorgen weer helemaal goedgekeurd op het cb, hij is gelukkig weer helemaal goed gegroeid

[ Bericht 0% gewijzigd door Chan op 22-01-2010 16:28:03 ]
pi_77145165
hihi heel herkenbaar Lily

Vlindur mijn berichtje was wat te kort net en wat kort door de bocht, sorry daarvoor. Ik moest snel naar Niels omdat hij huilde en daarna voeden dus kon ook niet meer reageren net.
Het kan best dat Rienk na een boertje of spugen weer honger heeft, de bel lucht of de voeding heeft dan dwars gezeten. Bij Niels is dit meestal wel het geval. Hier duurt de voeding daardoor ook heel lang. Ik verschoon tussendoor, ook 's nachts, anders drinkt hij te weinig en wil niet slapen of hij wordt na een half uur wakker van de honger.
Hier staat een checklist waar aan je kunt herkennen of je kindje genoeg drinkt.
Als hij last heeft van omhoogkomende voeding zou het kunnen dat je dat bijvoorbeeld merkt aan dat hij vieze gezichten trekt, zuur ruikt en zuur spuugt en huilt of onrustig is na het spugen. Hier staat een lijstje waaraan je problemen door zure reflux kunt herkennen.
Niet als een schattig klein baby'tje op schoot willen liggen en altijd over de schouder willen hangen deed Niels ook al vanaf het begin. Dat had bij hem wel te maken met het spugen en brandend maagzuur. Nu wil hij dat nog steeds wel als hij overstuur is maar als hij in een goede bui is wil hij nu ook wel in een andere houding zitten of gedragen worden.
Maar het kan ook best wel zijn dat het het karakter van Rienk is, dat hij gewoon alles wil zien en precies weet wat hij wil: bij mama zijn.

Ik kan me wel voorstellen dat je denkt aan overstappen of FV hoor, helemaal nu je zo oververmoeid bent. BV is wel heel vermoeiend omdat je alles zelf moet doen.
pi_77146876
Lief Twinkly Reflux herken ik niet aan hem denk ik.

Scenario van zonet:

Wakker-schone luier-drinken-boeren-drinken-boeren-drinken-boeren-borst krijgt een kusje- hangen-in de box-huilen-hik-spugen-hik

Hij heeft dus nu de hik, spuugt niet meer en zit voor zijn doen nu rustig op schoot.

(en hij gaapt nu)
pi_77147028
Vlinder, misschien een idee om 's nachts nog wat uurtjes te pakken: Rienk bij jou in bed, liggend voeden. Als je ban'g bent om 'm onder het dekbed te trekken, kan je 'm er ook bovenop leggen in een slaapzakje. Aan de borst leggen en een beetje doezelen. Ik val regelmatig in slaap tijdens een voeding. Als ik dan wakker word, liggen we er nog net zo bij als daarvoor, behalve dan dat Lotte in slaap gevallen is met d'r mondje nog open.

Mocht Rienk dan wakker schrikken, kan hij zo je tepel pakken zonder dat jij daar bij wakker wordt.
Lotte!
Noah!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:48:29 #265
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77148553
*egopost*

zoo ik ben zoooo moe ... al vanaf 4:15 uur van8 wakker... denk dat Evie een regeldagje heeft...
maar ze is ook zooo lief en we hebben uiteindelijk best een leuke dag gehad; want mijn moeder en zus kwamen langs en we zijn de stad samen in geweest.
(en ja toen sliep ze dus wel 4 uur achter mekaar haha)....

en ik denk dat ik van8 heeeeeel diep slaap.
pi_77148902
Zodra ik op invoeren drukte was het mis.

Hij werd onrustig en niks was goed meer. Dus naar boven en in bed. Schreeuwen. Dan maar weer aan de borst, valt ie weer in slaap. Even rammelen en hij dronk weer maar hij viel al gauw weer in slaap. Dus maar weer in bed. Hij schreeuwde weer even, maar slaapt inmiddels. (met de gebruikelijke herrie)

Linda, Bij ons in bed is geen succes 's nachts, hij heeft zo'n herrie met drinken en slapen (extreem bewegelijk) dat het echt geen optie is want dan slapen wij echt niet meer. Ik doe het 's ochtends wel hoor, dan is mijn vriend al weg en heeft Rienk ook alle ruimte.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:01:06 #267
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77148999
ow wat herkenbaar Vlindur! ons meisje is ook errrrg bewegelijk en luidruchtig.. met drinken; maar ook in haar wiegje snachts..
steunen/ kreunen etc etc...
(dus ik zit ook beneden te voeden...)
pi_77149027
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:58 schreef Vlindur het volgende:
Zodra ik op invoeren drukte was het mis.

Hij werd onrustig en niks was goed meer. Dus naar boven en in bed. Schreeuwen. Dan maar weer aan de borst, valt ie weer in slaap. Even rammelen en hij dronk weer maar hij viel al gauw weer in slaap. Dus maar weer in bed. Hij schreeuwde weer even, maar slaapt inmiddels. (met de gebruikelijke herrie)

Linda, Bij ons in bed is geen succes 's nachts, hij heeft zo'n herrie met drinken en slapen (extreem bewegelijk) dat het echt geen optie is want dan slapen wij echt niet meer. Ik doe het 's ochtends wel hoor, dan is mijn vriend al weg en heeft Rienk ook alle ruimte.
En een cosleeper? dan heeft hij plek en jullie ook. Neemt alleen de herrie niet weg

Vervelend
Lotte!
Noah!
pi_77149164
Ik heb Rienk gefilmd, es kijken of ik het online krijg.

En co-sleeper is dus geen optie
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:10:45 #270
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77149302
vlindur, mss heeft rienk even wat schreeuwtijd nodig om in slaap te komen? dus bij de eerste gaap naar bed en dan blijven scharrelen in de buurt, of over zijn bolletje/buik aaien tot hij slaapt?
pi_77149426
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:10 schreef DaviniaHR het volgende:
vlindur, mss heeft rienk even wat schreeuwtijd nodig om in slaap te komen? dus bij de eerste gaap naar bed en dan blijven scharrelen in de buurt, of over zijn bolletje/buik aaien tot hij slaapt?
Dat heeft ie ook, maar ik kan inmiddels herkennen met welke huil hij huilt, en die eerste was de 'ALARM' huil.. De 2e niet meer
pi_77149917
En toch... ik geef flesvoeding (helaas), maar ik heb weken lang geprobeerd de borstvoeding op gang te brengen. Helaas niet gelukt en dat heeft me heel wat tranen gekost. En nog steeds. Want mijn meisje is steeds ziek en ik denk echt dat ze er met borstvoeding veel sneller doorheen zou komen dan met flesvoeding. In borstvoeding zitten nu eenmaal de antistoffen die ze nodig heeft. Ik snap dat het soms lastig is, maar het zou mij persoonlijk alles waard zijn om borstvoeding te mogen geven.

Maar het klinkt inderdaad wel heftig Vlindur. Als je het cb niet wilt vragen, vraag dan je huisarts? Ik zelf ga sowieso ook altijd naar de huisarts met vragen, eigenlijk nooit naar het cb.

Davinia, haar papa helpt gelukkig goed mee. Die is erg bijgedraaid
Ik las dat jij ook gisteren bij de HAP was. Toch niet toevallig ook die bij het Spaarne, want dan heb ik je gezien.

Ik zag dit gisteren en ik heb het eigenlijk niet nodig, maar ik ben zoooo nieuwsgierig of het echt werkt... http://www.mamaenzo.nl/webshop/product/why-cry/why-cry/g2066
pi_77150478
Xenia wat is dat nou voor een ding Ben ook wel heel benieuwd ja!

Vlindur ik heb zelf 2x borstvoeding geprobeert te geven, maar het werkt bij mij gewoon niet. Het was de moeilijkste beslissing die ik tot nu toe wat betreft mijn kinderen heb moeten nemen. Maar als het niet lukt, houdt het op. Toen ik dat eenmaal geaccepteerd had, gaf dat zoveel rust. Doe waar jij je goed bij voelt dat is voor jullie allemaal het beste, maar ga niet alleen maar door om wat aneren anders denken.

Bij Linde heb ik nog 4 maanden doorgeploeterd (hele dag kolven voor 1 flesje bv) en bij Esmee hebben we al heel snel besloten te stoppen toen ik na 2 dagen alleen maar kolven nog maar 5 ml bij elkaar had en Esmee alleen maar bleef huilen.
pi_77151044
kunnen jullie kijken hoe Rienk slaapt. En echt slaapt, want het is nu nog steeds stil

Stiemie, het is niet zo dat ik het niet heb, ik heb genoeg, maar de onzekerheid die het meebrengt vind ik moeilijk. Ik kan niet zien hoeveel er ingaat en of het invloed heeft op zn druk doen. Ik zou zo graag gewoon willen testen, 1 keer een FV en dan kijken of het al beter gaat. Maar dat kan zeker niet, want FV is er alleen in die grote formaten toch?

Xenia, ik denk gek genoeg dat het mij alleen maar oplucht als de FV wel goed gaat.. En voor jou moet het frustrerend zijn denk ik idd, omdat je kleine meid zo vaak ziek is

Het is wat moeilijk uitleggen ook..
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 19:04:00 #275
5428 crew  miss_sly
pi_77151123
Ik weet niet tot welke leeftijd ze gaan, Vlindur, maar er zijn kant-en-klaar pakjes fv die je niet eens meer hoeft aan te maken met water. Heb ik in het begin in huis gehad voor het geval ze nog bijvoeding nodig had ivm de suiker. Als je zou willen, kun je darmee proberen. En heb je geen blije doos van het een of ander gehad? In sommige zitten kleine proefverpakkingen met babyvoedingspoeder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77151204
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:01 schreef Vlindur het volgende:
Stiemie, het is niet zo dat ik het niet heb, ik heb genoeg, maar de onzekerheid die het meebrengt vind ik moeilijk. Ik kan niet zien hoeveel er ingaat en of het invloed heeft op zn druk doen. Ik zou zo graag gewoon willen testen, 1 keer een FV en dan kijken of het al beter gaat. Maar dat kan zeker niet, want FV is er alleen in die grote formaten toch?
Even een snelle reactie want bed-tijd voor lastige peuter Ik heb hier 4 zakjes hypo-allergeen 1 van Nutrilon. Allemaal goed voor 100 ml voeding. Die wil ik zo naar je opsturen hoor. Het kan je ook de rust geven dat het met andere voeding niet uitmaakt natuurlijk en dat je dan toch bv wil blijven geven. Misschien kan je in het borstvoedingstopic vragen of je dat er zo tussendoor kan geven? Daar heb ik namelijk geen verstand van
pi_77151504
Miss, die pakjes heb ik wel, maar dat zijn allemaal nummer 2's. Dus daar heb ik niks aan.
Maar die reispakjes zijn misschien nog wel een idee

Oh Stiemie, zou je dat willen doen? Super! Ik pm je mn adres even

Oh en Chan, Jou PM ik straks of binnenkort ook even, heb wat vragen voor je over dat Stevig Ouderschap
pi_77151967
Ja hoor geen probleem, stuur je adres maar. Maar informeer dan nog wel even voor de zekerheid in het bv topic of je dat zo kan combineren he? Niet dat je uk straks juist last krijgt van alle voeding door elkaar. Al lijkt me dat stug hoor want wij combineerden het in het begin ook gewoon.

En wat is dat stevig ouderschap eigenlijk?
pi_77152381
Vlindur hij slaapt inderdaad erg onrustig.
Ik vroeg me af he, herken je http://www.borstvoeding.c(...)lactatieperiode.html symptomen misschien? Dat zou het spugen, hikken en de onrust ook kunnen verklaren namelijk.
Flesvoeding naast borstvoeding is niet zo'n goed idee als je wel borstvoeding wilt blijven geven, omdat het een proces van vraag en aanbod is ga je dan minder borstvoeding aanmaken en dan krijgt Rienk inderdaad te weinig voeding zonder bijvoeding van kunstmelk.
pi_77152609
Twinkly gaat dat dan ook al zo snel als je 1x een voeding vervangt? Anders die misschien kolven?
pi_77152830
Ik vind het onrustige trouwens nog wel meevallen Esmee kan precies zo wurmen, kermen en kreunen in haar slaap. Bij haar werkte het trouwens juist goed toen we stopten met inbakeren en een slaapzakje gingen gebruiken. Ze miste blijkbaar juist de ruimte om te bewegen.
pi_77153216
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:39 schreef Twinkly het volgende:
Vlindur hij slaapt inderdaad erg onrustig.
Ik vroeg me af he, herken je http://www.borstvoeding.c(...)lactatieperiode.html symptomen misschien? Dat zou het spugen, hikken en de onrust ook kunnen verklaren namelijk.
Flesvoeding naast borstvoeding is niet zo'n goed idee als je wel borstvoeding wilt blijven geven, omdat het een proces van vraag en aanbod is ga je dan minder borstvoeding aanmaken en dan krijgt Rienk inderdaad te weinig voeding zonder bijvoeding van kunstmelk.

Symptomen bij de moeder

* blijvende stuwing
Pas na 3 uren
* na het drinken voelen de borsten nog steeds min of meer vol aan
Nee
* lekken tussen de voedingen
Matig. Doe met een kompress een hele dag. (En dan issie nog niet vol)
* (soms) neiging tot verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Neu.

Symptomen bij de baby

* 'gulzig' drinken
JA
* melk loopt het mondje uit
JA
* verslikken
JA
* veel boeren
juist heel weinig
* onrust tijdens en na het drinken
JA
* veel spugen, 'reflux'
JA
* darmkrampen, hoorbaar darmgerommel
JA
* overvloedige, soms groene, schuimende, stinkende ontlasting
Nee
* zeer grote of juist kleine gewichtstoename
Normaal. Hij was begin deze week 4350 gram. Geboorte gewicht was 3460 gram.
* niet tevreden na een voeding
Klopt.

Dit ongeveer.

Maar kun je flesvoeding ook niet een paar keer proberen? Dus dat ik zeg maar 's avonds FV geef en de BV afkolf. en overdag gewoon bv geef?
pi_77153218
Vlindur, ik herken best veel in je verhaal. Ik weet niet precies wat je filmpje moet demonstreren, maar ik vind dat niet opvallend onrustig of zo? Ivan kreunt en steunt behoorlijk veel als hij net in bed wordt gelegd en kan dat wel een tijdje volhouden. Ik heb ergens gelezen dat baby's een lichte en een diepe slaap hebben die elkaar afwisselen. Ik heb het idee dat hij tijdens zijn lichte slaap zo zit te steunen en kreunen. Daarom heb ik hem ook op zijn eigen kamer gelegd.

Ik ben een tijdje onzeker geweest over de borstvoeding, vooral omdat Ivan niet zoveel aankwam. Ik wilde ook graag weten of hij genoeg binnenkreeg en heb geëxperimenteerd met flesjes afgekolfde melk en flesjes kunstvoeding. Ik heb wel eens een flesje melk na een voeding aangeboden om te kijken of hij wel genoeg binnen had gekregen of nog honger had. Hij dronk altijd nog behoorlijk veel, maar van een lactatiekundige heb ik begrepen dat baby's met een grote zuigbehoefte sowieso gerust nog drinken na een voeding ookal hebben ze geen honger. Ook heb ik wel eens in plaats van de laatste avondvoeding en de nachtvoeding een flinke fles kunstvoeding aangeboden. Ivan sliep er wel iets langer op door maar vertoonde niet minder onrustig gedrag en ging er zelfs ineens van spugen terwijl hij dat voorheen niet deed. Kunstvoeding geven was voor mij niet de oplossing, maar ik vond het wel heel fijn om ermee te kunnen experimenteren.

De voedingen duurden hier trouwens ook lang, minstens 3 kwartier. Iedereen vertelde me dat het makkelijker zou worden, en dat is bij ons ook gebeurd. Hij doet nu nog maar 20 minuten in totaal over een voeding en bij uitzondering een half uur. Onrustig of driftig is hij nog wel eens tijdens het drinken. Soms moet ik echt even de juiste houding zoeken.

Wat ik ook herken is dat niet lang in de box kunnen leggen. Pas toen hij wat ouder werd kon hij de box waarderen. Nou ja, hij waardeert de box helemaal niet, maar hij vindt de mobiel ontzettend interessant. In de wipstoel wil hij nog steeds niet echt lang zitten. Hij zit gewoon het liefst bij een van ons.

Afijn, ik heb het idee dat Ivan redelijk veel last heeft van het verteren van zijn voeding, de zogenaamde krampjes dus. Hij heeft ook altijd een speen nodig om in slaap te vallen. Het zou zomaar kunnen dat je met 3 maanden ineens een heel ander kind hebt, wat Twinkly al zegt. Wat trouwens bij ons het interpreteren van de huiltjes op een gegeven moment moeilijker maakte was dat hij er een nieuwe bij ontwikkeld had: het moehuiltje. Dat was zo'n huiltje waarvan we dachten 'wat moet hij nu weer?'. De enige oplossing is hem daar overheen helpen, dus troosten tot hij in slaap is. Nu kan hij dat gelukkig zelf heel goed, meestal met speentje. Beter nog is de situatie voor zijn, dus bij de eerste signalen dat hij moe wordt al in bed leggen.

Ik zou je adviseren om een lactatiekundige eens mee te laten kijken met het drinken, want het lijkt me wel heel zinvol om uit te sluiten dat Rienk gewoon honger heeft. Zij heeft misschien ook nog tips voor hoe je hem actief kunt houden tijdens het drinken, en welke signalen laten zien dat hij genoeg heeft. Ivan laat nooit echt uit zichzelf los, maar ik merk meestal dat hij genoeg heeft doordat hij steeds minder vaak 'klokt'. Eerst is het klok-klok-klok, of sabbel-klok-sabbel-klok, maar op een bepaald moment wordt het sabbel-sabbel-sabbel-klok. Soms sabbelt hij wel alleen even, maar dan is hij juist weer bezig om de melk van achter te halen, want daarna volgt er dan een klok-klok-klok. Het heeft me best veel tijd gekost om dit allemaal te ontdekken.

Flesvoeding was trouwens altijd veel makkelijker, maar dat is inmiddels veranderd. Als ik hem nu een flesje geef doet hij gerust een half uur over het leegdrinken omdat hij tussendoor pauzes nodig heeft. In het begin had hij een flesje juist binnen 5 minuten leeg. Nu de borstvoeding bovendien sneller gaat, is een flesje maken altijd meer moeite.
pi_77153322
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:48 schreef Stiemie het volgende:
Ik vind het onrustige trouwens nog wel meevallen Esmee kan precies zo wurmen, kermen en kreunen in haar slaap. Bij haar werkte het trouwens juist goed toen we stopten met inbakeren en een slaapzakje gingen gebruiken. Ze miste blijkbaar juist de ruimte om te bewegen.

Oh, herkenning!
Nou, kunnen we proberen Ik heb een slaapzakje.
pi_77153506
Hier werkt de Puckababy trouwens prima. Het doet iets meer dan een slaapzakje, want het houdt zijn armen enigszins in bedwang. Hij kan zich niet meer in zijn gezicht krabben/slaan en de speen eruit halen, maar hij kan zijn armen wel bewegen.
pi_77153798
Ja puckababy is ook handig om een tussenweg te vinden inderdaad. Wij hebben een vrij zware slaapzak met mouwen. Dat remt ook aardig het maaien af

Probeer in ieder geval het honger hebben uit te sluiten inderdaad. Wij dachten dat Linde gewoon een huilbaby was, maar die heeft een maand lang gewoon enorme honger gehad. Gek genoeg kwam ze wel genoeg aan en zat er na het drinken wat melk ik haar mondje en daarom viel het niet op. Of ga eens een keer wegen bij het cb, voeden en dan nog eens wegen. Dan zie je zo hoeveel hij binnen heeft gekregen

O ja en die 3 maanden-grens is goddelijk als ie geweest is. Hier tenminste. Je hebt gewoon echt tijd nodig om elkaar te leren kennen, om aan je nieuwe rol te wennen, je leven anders in te delen etc Nu is het echt zoveel makkelijker geworden. Dat vond ik trouwens allebei de keren.
pi_77153905
Lastig he Vlindur.
Ik proef in je verhaal dat je eigenlijk liever overstapt op kv.
Geen schande hoor!

En natuurlijk is het fijn om een voeding door iemand anders te kunnen laten geven.
Snachts je vriend aan kunnen stoten: "hij is wakker.....!"
Het scheelt wel een boel als je de voedingen niet meer alleen hoeft te doen, in rust voor jezelf.

Het is alleen wel moeilijk om als je eenmaal over bent gestapt weer terug te gaan naar bv. Al heb ik wel gehoord dat je 2 maand na het stoppen het nog weer kunt oppakken.
Ik had ook nog best lang melk nadat ik gestopt ben met bv.

Verder klinkt Rienk ook wel zoals Lars. De dokter zei vandaag nog dat hij zo'n enorme druktemaker is. Dat pastte bij zijn huilgedrag. Hij wil vanalles wat hij nog niet kan.
Ze zei: als hij anderhalf is heb je er enorm veel plezier aan. Dan heb je echt zo'n klein onderzoekertje.
Maar goed, dat duurt nog heel lang.
Bij Lars is er toch wel veel veranderd de laatste tijd, hij heeft toch ook last gehad van het wennen aan de wereld. Strak regelmaat helpt voor Lars.
De box vond Lars in het begin ook niet geslaagd. Hij wou ook liever bij mij hangen.

Lars zijn urine was schoon, en in zijn urine konden ze zien dat hij nog niet uitdroogde.
Gelukkig maar, want hij drinkt echt weinig.
Weet er iemand hoeveel een kindje minimaal moet drinken om niet uit te drogen?
De assistente zei nog wel dat we aan de bel moeten trekken als we het niet vertrouwen.
Hij heeft vandaag ook wel weer de hele dag koorts gehad.....
Verder was hij rustig zolang hij bij me kon hangen.
pi_77153925
Het kan geloof ik ook zijn dat je alleen een heftige TSR hebt waar Rienk niet tegen op kan drinken en geen overproductie. Maar het kan ook dat hij niet goed aanligt, dan drinkt hij ook onrustig en hapt veel lucht waardoor hij weer gaat hikken en onrustig slapen.
Een lactatiekundige inschakelen lijkt me een heel goed plan

Wij hebben ook een Puckababy inbakerzakje, een heel fijn ding.
Claudia, als jij 's nachts voedt, haal je dan de armpjes van Ivan uit de zak? Niels kan niet drinken zonder zijn handjes te gebruiken, dan ligt hij niet goed aan. Maar de zak kan er niet goed tegen dat ik zijn armpjes er steeds uithaal voor de voeding en scheurt uit bij dat stukje stof boven de ritsjes
pi_77154082
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:11 schreef Stiemie het volgende:

O ja en die 3 maanden-grens is goddelijk als ie geweest is. Hier tenminste. Je hebt gewoon echt tijd nodig om elkaar te leren kennen, om aan je nieuwe rol te wennen, je leven anders in te delen etc Nu is het echt zoveel makkelijker geworden. Dat vond ik trouwens allebei de keren.

Dat staat ook in mijn 'Zwangerschap voor dummies' als geruststelling; 3 maanden vormt echt een mijlpaal.

Het gaat hier gewoon zomaar ineens beter, en ik weet echt niet waardoor. Hij wordt ouder, hij drinkt beter, wij ontdekken beter wat bij hem werkt. Als je in zo'n slechte periode zit dan kun je daar flink wanhopig van worden. Maar het wordt echt beter, Vlindur. Het is nu denk ik een kwestie van uitsluiten dat er iets acuut mis is en een manier zoeken waarop het voor jou/jullie wat draaglijker wordt. Als dat flesvoeding geven is, dan is dat toch gewoon zo?

Bedenk wel dat flesvoeding geven ook de nodige frustraties met zich mee kan brengen, zoals niet willen drinken uit een flesje of niet genoeg willen drinken, of alsnog onrustig blijven. Hij kan ook nog steeds vaak willen drinken en dan word je 's nachts ineens wel héél wakker omdat je ook nog met warm maken in de weer moet. Er wordt vaak gedaan alsof kunstvoeding geven een makkelijke oplossing is, maar ik heb tijdens het experimenteren ineens een flinke dosis extra respect gekregen voor de ouders die kunstvoeding geven. Ik heb trouwens tijdens het experimenteren nooit meer dan één voeding per dag overgeslagen; de rest heb ik afgekolfd.
pi_77154226
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:14 schreef Twinkly het volgende:
Het kan geloof ik ook zijn dat je alleen een heftige TSR hebt waar Rienk niet tegen op kan drinken en geen overproductie. Maar het kan ook dat hij niet goed aanligt, dan drinkt hij ook onrustig en hapt veel lucht waardoor hij weer gaat hikken en onrustig slapen.
Een lactatiekundige inschakelen lijkt me een heel goed plan
Ja, precies! Aanleggen komt ook best nauw kijken. Ik worstel er nog steeds regelmatig mee.
quote:
Wij hebben ook een Puckababy inbakerzakje, een heel fijn ding.
Claudia, als jij 's nachts voedt, haal je dan de armpjes van Ivan uit de zak? Niels kan niet drinken zonder zijn handjes te gebruiken, dan ligt hij niet goed aan. Maar de zak kan er niet goed tegen dat ik zijn armpjes er steeds uithaal voor de voeding en scheurt uit bij dat stukje stof boven de ritsjes
Ik haal de armpjes er niet uit. Is het niet genoeg om de rits open te doen? Dan zijn de armpjes in principe vrij omdat ze alleen nog in dat hesje zitten, toch? Of heb je niet de Puckababy Mini?
pi_77154283
Die drie maanden grens heeft heel sterk met de hersenontwikkeling te maken. Ik weet dat in ieder geval de motoriek dan plotseling heel erg veranderd van houterig in vloeiend, waarschijnlijk de rijping van het cerebellum. Ik ben een beetje vergeten hoe het zat, interessant om weer eens op te zoeken.

En inderdaad dat ik-ben-moe huiltje, ik vind het heel handig! Oh en Niels moet zich ook altijd in slaap huilen, zelfs in de doek doet hij dat.
pi_77154335
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik haal de armpjes er niet uit. Is het niet genoeg om de rits open te doen? Dan zijn de armpjes in principe vrij omdat ze alleen nog in dat hesje zitten, toch? Of heb je niet de Puckababy Mini?
Heej Ik slaap 's nachts nog ....
pi_77154356
Ja voor een flesvoeding moet je (helaas) ook 's nachts opstaan en water afmeten, opwarmen (lang leve de magnetron!) en de fles geven.

En als je weggaat altijd zorgen dat je een voeding bij je hebt (toen Linde klein was wel eens in een eetcafe gezeten dat ze wakker werd met honger. Geen probleem want we hebben een voeding bij ons! Alleen geen fles Uh die had jij toch in de tas gedaan? Nee dat zou jij toch doen? Uh ober mogen we NU afrekenen )
pi_77154399
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:25 schreef Stiemie het volgende:
Ja voor een flesvoeding moet je (helaas) ook 's nachts opstaan en water afmeten, opwarmen (lang leve de magnetron!) en de fles geven.

En als je weggaat altijd zorgen dat je een voeding bij je hebt (toen Linde klein was wel eens in een eetcafe gezeten dat ze wakker werd met honger. Geen probleem want we hebben een voeding bij ons! Alleen geen fles Uh die had jij toch in de tas gedaan? Nee dat zou jij toch doen? Uh ober mogen we NU afrekenen )
Ohh dat lijkt me erg! Kind gillen van de honger!
en nu ga ik de was opvouwen
pi_77154421
Claudia, bedankt!

Rienk is dus helemaal niet zo onrustig als we dachten, ik dacht echt serieus dat hij iets mankeerde!
Ik ben al een keer bij een LK geweest, moet blokvoeden en onderuitgezakt zitten wegens te veel melk. Dit gaat nu ook wel wat beter

En net wat jij zegt, ik wil gewoon experimenteren met de KV.
We hebben nu een SwaddleMe maar ik vind het een onding. De rek is er al bijna uit waardoor Rienk regelmatig een arm naast zn hoofd wringt Eerst de slaapzak proberen en anders koop ik de Puckbaby

Rienk laat juist heel vaak los en dan issie vervolgens de tepel kwijt en dan gaat hij heel wild zoeken waardoor hij de tepel steeds mist, de oen

Beetje trage post, maar ben nu aan het voeden, dus heb maar 1 hand

Zometeen met Rienk in bad, mijn vriend ligt er al in.
pi_77154441
Ja en dan met een sneltreinvaart naar huis rennen. Ach ze heeft er gelukkig niks aan overgehouden. Wij hebben nu wel een hebben-we-alles-wel-ingepakt-trauma
pi_77154509
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:26 schreef Vlindur het volgende:
Rienk laat juist heel vaak los en dan issie vervolgens de tepel kwijt en dan gaat hij heel wild zoeken waardoor hij de tepel steeds mist, de oen
Dat is wel een teken van niet goed aanliggen.
hihi Niels heeft een keer heel fanatiek naast mijn tepel gezogen
Ik vind Rienk zo'n schatje, dat slaapfilmpje Veel plezier in bad
pi_77155050
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:26 schreef Vlindur het volgende:
Claudia, bedankt!

Rienk is dus helemaal niet zo onrustig als we dachten, ik dacht echt serieus dat hij iets mankeerde!
Ik heb echt nog niets verontrustends gelezen, ik vind het alleen heel vervelend voor jou. Maar ik wil ook uitkijken met je geruststellen en voorhouden dat alles wel goedkomt, want er valt natuurlijk geen 'diagnose' te stellen via een beeldscherm. Ik kan alleen vertellen over mijn ervaring.

Ik vind je hoeveelheid vragen trouwens ook niet opvallend. Het blijft giswerk met een baby. Ik zou eerder opkijken als je geen vragen had en alles als vanzelfsprekend goed ging.

Badderze!
pi_77155114
Zo, ik tiep wel erg traag

Stiemie: Daarom wil ik dus ook FV testen, om te kijken of hij nog honger heeft.
En 3 maanden.. Dat is nog heel ver!

Karin, mijn moeder vond mij ook altijd een drukte maker, maar zo druk was ik niet. Ik ben benieuwd Fijn dat Lars iig niet uitdroogd Sterkte verder met je kleine vriendje

Twinkly, hij ligt wel goed volgens mij. Ik kan hem 4 keer op de zelfde manier aanleggen en hij kan er rustig 3 keer van loslaten, terwijl hij de 4e keer wel zitten blijft

Claudia, die frustratie kan ik idd wel inkomen. Ik doe nu 8 stappen en sta naast zn bed, dan ga ik in de stoel zitten met mn fleecedeken en dan zitten we lekker samen warm. Straks zou ik dan helemaal naar beneden moeten.. Brr, koud!
En het wordt beter? Waarom zijn ze niet gelijk 3 maanden dan

Meneer zit weer te hikken. In de wipstoel die ik redelijk rechtopper heb gezet. Maar hij is er flauw van. We gaan in bad!

Tot snel en echt super, super bedankt voor jullie steun!
pi_77155191
Zelfs bij een 2e stik je nog van de vragen hoor Vlindur Heb ik me erg op verkeken in het begin. dat ik dacht "Joh we hebben ervaring en deze doen we er gewoon even bij " Niet dus... Elk kindje heeft gewoon een eigen gebruiksaanwijzing (en jijzelf ook) en die krijg je er helaas niet bijgeleverd.

Ben trouwens soms wel een beetje jaloers op al die mensen die met hun baby in bad gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')