abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77108480
bah... ik heb net alles bijgelezen en gereageerd op alles... wil ik mijn post verzenden.. IS ALLES WEG!
maar ik ben echt ff een beetje te moe om nogmaals te reageren.. sorry dames.

Voor iedereen die het nodig heeft een en voor alle goede berichten
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77111771
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:12 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

hoe doe je dat dan met het naar school brengen van de oudste 2?
Ik ben een duizendpoot

Nou ja, gewoon...schipperen.
6.30 opstaan, dan heeft ze met wat geluk net een uur aan de borst gehangen of anders moet ik het na 6.30 doen. Eerst maak ik ontbijt klaar en de lunchtrommels/rugzakken.
De jongens moeten dan net wat meer zelfstandig zijn. Ik geef ze dan ondertussen aanwijzigen (en schiet nu oppen).
Kleding, gel en tandenborstels leg ik al klaar.

Nadat ze (eventueel) gedronken heeft snel zelf aankleden enzo en dan om 8.00 weg. Ik ben dan om 8.45 terug.
In de auto slaapt ze altijd..

Als we terug zijn kan ze weer drinken als ze wil.
pi_77114481
Lars had vanavond geen koorts meer! Maar hij hoest wel heel naar, en als dat morgen nog zo is ga ik wel weer de dok bellen. Zo vlak voor het weekend zint mij dat hoestje niks.

Vanmiddag kreeg ik ineens een pakje....
De babydoos van Prenatal. Ik had hem niet afgehaald, ik had gezien wat erin zat bij Mikoxx, en had geen zin om daarvoor naar Emmen te rijden, dus niet afgehaald.
Sturen ze hem dus na!
Met een acceptgiro voor de verzendkosten....
Ben ik nou een zeur als ik die niet ga betalen?
Want ik heb er toch niet om gevraagd dat ze me die (flut)doos sturen?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:07:27 #204
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77114601
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
\

Vanmiddag kreeg ik ineens een pakje....
De babydoos van Prenatal. Ik had hem niet afgehaald, ik had gezien wat erin zat bij Mikoxx, en had geen zin om daarvoor naar Emmen te rijden, dus niet afgehaald.
Sturen ze hem dus na!
Met een acceptgiro voor de verzendkosten....
Ben ik nou een zeur als ik die niet ga betalen?
Want ik heb er toch niet om gevraagd dat ze me die (flut)doos sturen?
pi_77115019
Fijn dat de koorts weg is bij je vriendje Karin. Misschien is de hoest morgen ook wel minder! Zou wel lekker zijn zo voor het weekend.

Hmm die doos heb ik ook nooit opgehaald... Hoop niet dat ik 'm binnenkort thuis krijg tegen verzendkosten. Word ook al iebel van die stomme briefjes steeds dat ik nog steeds "vergeten" ben om de geboortedatum van Esmee door te geven. Nee sukkels, dan ben ik helemaal niet vergeten
pi_77115239
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:14 schreef Stiemie het volgende:
Fijn dat de koorts weg is bij je vriendje Karin. Misschien is de hoest morgen ook wel minder! Zou wel lekker zijn zo voor het weekend.

Hmm die doos heb ik ook nooit opgehaald... Hoop niet dat ik 'm binnenkort thuis krijg tegen verzendkosten. Word ook al iebel van die stomme briefjes steeds dat ik nog steeds "vergeten" ben om de geboortedatum van Esmee door te geven. Nee sukkels, dan ben ik helemaal niet vergeten
pi_77115558
Wat stom Karin Ik vond die doos trouwens ook niks aan...maandverband en een 3 maanden oud tijdschrift... de Zwangerdoos was veel leuker

En Stiemie, ik kreeg de doos alleen als ik Lotte's geboortedatum doorgaf
Lotte!
Noah!
pi_77115635
Ik krijg elke keer telefoontjes van Felicitas terwijl ik die rotdoos van ze juist niet aangevraagd heb omdat ik geen zin had in dat gezeik. Echt ongelooflijk hoe ze met dat telefoneren omgaan. Al dagenlang gaat de telefoon heel even over en is er aan de andere kant net neergelegd als je opneemt. Ze gaan duidelijk meerdere nummers tegelijk af. Dat voortdurend gebeld worden is echt rete-irritant als je nog in je verlofperiode zit en voortdurend met je kind bezig bent. Ik leg hem snel in de box, ren naar de telefoon, ben te laat, en intussen is hij helemaal verdrietig. Blegh.

Goed, pas was ik eindelijk eens op tijd met opnemen. Ik kwam net halfnaakt uit bad en Ivan moest nog kleren aan krijgen, dus ik vertelde dat het niet zo lekker uitkwam. Toen vroeg ze wat voor tijd dan wél uitkwam zodat ze dan opnieuw zou kunnen bellen. Ja hallo, ik zit met een jonge baby, die doet niet wat ik wil wanneer ik het wil.

Dit kunnen ze zelf allemaal toch ook wel bedenken, aangezien ze in de babybusiness zitten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77116228
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik krijg elke keer telefoontjes van Felicitas terwijl ik die rotdoos van ze juist niet aangevraagd heb omdat ik geen zin had in dat gezeik. Echt ongelooflijk hoe ze met dat telefoneren omgaan. Al dagenlang gaat de telefoon heel even over en is er aan de andere kant net neergelegd als je opneemt. Ze gaan duidelijk meerdere nummers tegelijk af. Dat voortdurend gebeld worden is echt rete-irritant als je nog in je verlofperiode zit en voortdurend met je kind bezig bent. Ik leg hem snel in de box, ren naar de telefoon, ben te laat, en intussen is hij helemaal verdrietig. Blegh.

Goed, pas was ik eindelijk eens op tijd met opnemen. Ik kwam net halfnaakt uit bad en Ivan moest nog kleren aan krijgen, dus ik vertelde dat het niet zo lekker uitkwam. Toen vroeg ze wat voor tijd dan wél uitkwam zodat ze dan opnieuw zou kunnen bellen. Ja hallo, ik zit met een jonge baby, die doet niet wat ik wil wanneer ik het wil.

Dit kunnen ze zelf allemaal toch ook wel bedenken, aangezien ze in de babybusiness zitten?
Aah, zo doen ze dat dus! Ik werd o pdie manier al een paar keer gebeld door de ECI.

Sorbo, wat fijn dat het goed gaat op het kdv! En ik jompel toch alvast even voor die fles, hoor!

Lente heeft vandaag ook een wenochtendje gehad op het kdv. N. heef 'r gebracht en is zo positief over die locatie. Hij vond het daar zo gezellig dat ie het jammer vond om zelf weg te moeten. Lente heeft niet gehuild, drie kwartier geslapen in de wieg, d'r flesje gedronken en verder bij een leidster op schoot gebiologeerd rond zitten kijken. Ik ben zo trots op 'r!

Ik vraag me wel af hoe ze de fles met bv opwarmen. In het heen-en-weer-schriftje staat nl dat ze om 10:00 uur fles hadden aangeboden en dat ze toen geen dorst had, maar dat ze 'm om 11:30 uur opnieuw hebben aangeboden en dat ze 'm toen in één keer leegdronk. Zo lang zou ik het niet durven te bewaren na het opwarmen. Ik vrees zelfs dat ze het opnieuw hebben opgewarmd. Hoewel ik toch ook wel zou mogen verwachten dat ze weten dat dat niet goed is toch?
pi_77116436
Het ging toch weer slechter met Xeentje, dus ik had de HAP gebeld en kon meteen komen. Die stuurde ons meteen door naar het ziekenhuis. Daar is ze onderzocht, maar ook zij weten niet wat het is. Het is waarschijnlijk wel RS, maar daar hoort normaal geen diarree bij en dat heeft ze wel nog steeds. In het ziekenhuis wilden ze haar zien drinken, maar ook daar weigerde ze de fles. Zij vinden ook dat het lijkt of ze keelpijn heeft, ookal is haar keel niet meer rood. Dus ze gaven haar een paracetamol en toen kreeg ik een half uur om mijn meisje te laten drinken. Als ze weer niet zou gaan drinken zouden ze haar daar houden. Gelukkig begon ze een kwartiertje later toch zelf te drinken. De opluchting... Ze heeft dus inderdaad gewoon echt pijn met slikken. Maar we moeten de uitslag van de kweek nog afwachten en als het inderdaad toch een virus is, moet ze het uitzieken. Ik ben de laatste weken echt een hekel gaan krijgen aan 'ze moet het uitzieken' Ze heeft gewoon pijn, waarom kan daar niks aan gedaan worden?
Ik had eerder vandaag nog het KDV gebeld en die kindjes daar hebben allemaal Amoxicilline tegen de keelontsteking. Ik wil dat ook. Maar ik krijg het niet, omdat het tegen bacterien is, en het is geen bacterie maar een virus (waarschijnlijk). Maar waarom krijgen die kindjes op het kdv het dan wel?
Nouja, in ieder geval ben ik ontzettend blij dat ze uiteindelijk toch niet hoefde te blijven. Ik was eerlijk gezegd in staat om die fles melk stiekem zelf leeg te drinken zodat ik haar toch mee naar huis kon nemen. Omdat ik weet dat ze meestal 's nachts wel redelijk goed drink. Alleen overdag gaat het zo slecht.
pi_77116476
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:23 schreef Linda2205 het volgende:
Wat stom Karin Ik vond die doos trouwens ook niks aan...maandverband en een 3 maanden oud tijdschrift... de Zwangerdoos was veel leuker

En Stiemie, ik kreeg de doos alleen als ik Lotte's geboortedatum doorgaf
Bij mij zaten er ook sokjes in waarvan ik me afvraag of ze voor poppen gemaakt zijn
en een scheermesje voor mannen en tampons maat medium en bedankt...

en idd inlegkruisjes en ook opvolgmelk geloof ik en een potje voeding.

En ik kreeg ook van die mailtjes van kruidvat geloof ik ofzo idd dat ik was vergeten de geboortedatum door te geven

Heeft iemand anders je niet opgegeven voor felicitas dan Claudia? Of voor de Etos doos? Gek dat je toch gebeld wordt ik word helemaal niet gebeld.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77116564
Of ja, je krijgt ze wel aan de lijn en verteld ze dat je niet weet wanneer ze moeten terugbellen. Vervolgens krijg je ze nog een keer aan de lijn en komt het weer niet uit. EN dan uiteindelijk krijgt manlief ze aan de lijn en die geeft dan geboortedatum en naam door argh. En felicitas heb ik vriendelijk bedankt. Zij vonden mij minder vriendelijk geloof ik.

Lars, koortsvrij! Joepie! Rs hoeft geen probleem te zijn he. Het gaat er alleen maar om dat het niet naar de longen moet gaan. Doet het dat niet, dan is het een stomme verkoudheid. Hopelijk krijgen we nu geen rs gevallen meer hier. Tis wel even genoeg geweest in dit topic.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77116624
He gat Xenia wat naar toch voor je meisje.
En logisch dat jij gewoon wilt dat ze iets krijgt tegen de pijn nu. Mag je paracetamol blijven geven?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77116911
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:38 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Bij mij zaten er ook sokjes in waarvan ik me afvraag of ze voor poppen gemaakt zijn
en een scheermesje voor mannen en tampons maat medium en bedankt...

en idd inlegkruisjes en ook opvolgmelk geloof ik en een potje voeding.

En ik kreeg ook van die mailtjes van kruidvat geloof ik ofzo idd dat ik was vergeten de geboortedatum door te geven

Heeft iemand anders je niet opgegeven voor felicitas dan Claudia? Of voor de Etos doos? Gek dat je toch gebeld wordt ik word helemaal niet gebeld.
Ja, die sokken Die snijden bijna in dr velletje zo strak zitten ze. En een potje vanaf 4 maanden... ik heb het maandverband aan mn zusje gegeven en de rest zo de kliko in gemieterd

En Claudia, de Etos-doos is inderdaad ook van Felicitas..had je die misschien?
Lotte!
Noah!
pi_77116947
Da's helemaal irritant Claudia. Ik ben dan echt in staat om de telefoon een tijdje uit te schakelen of als ik ze dan eenmaal aan de lijn heb door te geven dat degene die ze zoeken recentelijk verhuisd of overleden is. Dat laatste zet ik ook altijd op alle geadresseerde reclame die ik retour afzender doe Maar ik zie dat ik niks aan de inhoud van die dozen gemist heb. Nou ja mini-tampons kunnen altijd nog handig zijn bij een bloedneus ofzo toch?

Jee dat is schrikken zeg Xenia Fijn dat Xeentje wel mee mocht omdat ze dronk, maar het wordt nu potverdrie gewoon eens tijd dat dat kleine wurm helemaal gezond wordt! Hup Xeentje!
pi_77116984
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:54 schreef Aoraki het volgende:
nog ff niet teruggelezen...

ik heb een vraag aan de johannesbroodpitmeel gebruikers. Ik heb gisteren een pak nutriton gekocht en net bij de flesvoeding gedaan. 3 schepjes op 150ml. Maar het lijkt niet echt goed op te lossen, iig niet alles. Ik zie nog steeds losse vezeltjes aan de kant van het flesje plakken. Doe ik iets fout? Ik verwarm eerst het water en voeg daarn de mel en het jbpm toe
Ik vermeng het jbpm door de melkpoeder, en dat doe ik dan samen in de fles werkt hier het beste.

Roy is weer een nachtje thuis en gaat pas morgenavond weer uit logeren
Vanmiddag is hij meegeweest naar m'n vader, en daar heeft hij zich van zijn beste kant laten zien, heerlijk schaterlachen, brabbelen en zichzelf helemaal onderpoepen (zelfs zijn armen zaten onder)
Het is bij m'n pa zo goed meegevallen, dat ze morgen alleen met Roy door willen brengen.
En dat gaat nu dus gebeuren
kunnen wij mooi de muziek testen hoe het overkomt in de kerk
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77117040
Oh Bar wat fijn dat je kleine ventje nu weer even bij je is
pi_77117244
weet je wat ook echt zo leuk is, Roy gaat steeds vaker schaterlachen
pi_77117317
Xenia, he bah ik lees nu dat je meisje al weer ziek is.... Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt.

We komen net weer uit het ziekenhuis. Vandaag hebben ze toch een sonde geplaatst omdat minisproetje te weinig drinkt. Ze begint nu wel makkelijk aan de fles maar na zo'n 30ml is het moord en brand. De rest van de fles gaat dan door de sonde en we hopen dat ze dan nu went aan grotere hoeveelheden in haar maagje. Ze is vandaag ook begonnen aan super hyperallergene melk, ze denken namelijk erg sterk aan een heftige koemelkallergie. Nu ze deze voeding krijgt heeft ze geen uitslag meer na het drinken dus het zou heel goed kunnen. Waarschijnlijk kreeg ze bij die andere voeding na zo'n 30 ml heel erg pijn in haar lichaampje en daarom stopt ze er nu steeds mee. Ze moet dus weer vertrouwen krijgen in de voeding...

Sorry voor het niet reageren op de rest!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_77117358
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:50 schreef _Bar_ het volgende:
weet je wat ook echt zo leuk is, Roy gaat steeds vaker schaterlachen
Oh, at is zo lief bar! Lotte doet dat ook, echt geweldig! En dan die schoudertjes omhoog en schudden met d'r lijfje. En dan HAaaaa-hihihihi

Ik heb het op film geloof ik, ff zoeken

Edit: hm, niet helemaal wat ik dacht. Maar wel moppig

Op 30 sec. geloof ik
Lotte!
Noah!
pi_77117400
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:44 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja, die sokken Die snijden bijna in dr velletje zo strak zitten ze. En een potje vanaf 4 maanden... ik heb het maandverband aan mn zusje gegeven en de rest zo de kliko in gemieterd

En Claudia, de Etos-doos is inderdaad ook van Felicitas..had je die misschien?
hahaha ja mijn zusje had ook gelijk het maandverband gekaapt, die was toevallig net ongesteld en had het nodig. En tsja, ik ben nog steeds niet ongesteld dus take all you want
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77117477
Jaaaah dat schaterlachen is supergeweldig
pi_77117505
Xenia, ik snap heel goed dat je niet wilt dat je meisje pijn heeft, maar echt, antibiotica bij een virus heeft geen enkele zin. En ze krijgt er geen minder pijn van en je wilt haar ook niet onnodig ab geven, wie weet hoe vaak ze het straks nog echt nodig heeft. Maar paracetamol mag toch gewoon wel? Sterkte!

Bar, fijn dat je zo kunt genieten van je manneke nu!

Ik ga een flesje maken, zelf mijn bed in (en niet met een mini tampon nee, maar met een grote, ik haaaaat de pil, was even vergeten dat de buikpijn die dan bij de ongesteldheid hoort echt niet fijn is)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77117639
Oh Sproetje ik zie nu pas dat ik over je berichtje heen heb gelezen. Hopelijk helpt de sonde bij je kleine meisje. Dat ze goed went aan meer melk (al dan niet hypoallergeen) en straks meer gaat drinken en lekker gaat groeien
pi_77117810
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:13 schreef lily het volgende:

[..]

Ik ben een duizendpoot

Nou ja, gewoon...schipperen.
6.30 opstaan, dan heeft ze met wat geluk net een uur aan de borst gehangen of anders moet ik het na 6.30 doen. Eerst maak ik ontbijt klaar en de lunchtrommels/rugzakken.
De jongens moeten dan net wat meer zelfstandig zijn. Ik geef ze dan ondertussen aanwijzigen (en schiet nu oppen).
Kleding, gel en tandenborstels leg ik al klaar.

Nadat ze (eventueel) gedronken heeft snel zelf aankleden enzo en dan om 8.00 weg. Ik ben dan om 8.45 terug.
In de auto slaapt ze altijd..

Als we terug zijn kan ze weer drinken als ze wil.
Jemig, dat lijkt me best wel heel erg zwaar eigenlijk, kan je 's middags als de jongens op school zijn nog wel wat slapen dan?

Karin, ik zou dus ook mooi die acceptgiro niet betalen, vind het nogal brutaal eigenlijk.Als je die doos niet afhaalt dan zou dat toch wel voldoende moeten zijn om te laten weten dat je hem niet hoeft?!
Hmm jammer dat er niet veel leuks in die doos zit, ik krijg hem als het goed is ook nog.
Vond de Blije Doos wel erg leuk met die luiertjes,voeding en grote spuugdoek enzo

Claudia, ik verwacht geen telefoontjes, heb gewoon waar het echt verplicht was een telnr in te vullen, een onjuist telnr ingetypt
Volgens mij ben ik daardoor trouwens wel die Etos zwangerendoos misgelopen

Ik ben weer aan de pil, ben benieuwd of ik er nog wat van ga merken en hopelijk gewoon een bloeding in de stopweken zou fijn zijn. (ik ben na Implanonverwijdering juni 2008 nooit meer ongesteld geweest, zwanger geraakt in maart 2009 zonder voorafgaande menstruatie)

edit: aaah wat zielig joh, mini Sproetje aan de sonde hopelijk niet voor lang, en dat ze snel lekker weer zelf gaat drinken. 30cc is wel eng weinig ja
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77117822
mini sproetje
pi_77127738
Geen nachtelijke postings.

Ik vind het nu eigenlijk wel lekker om even actief te zijn, zo na de nachtvoeding. Dan val ik zo weer beter in slaap. Ik doe intussen wat werk. M'n collega's zullen wel opkijken van de tijden waarop ik mailtjes verstuur.

Ik heb vannacht voor het eerst NIET uren wakker gelegen omdat ik bang was dat Ivan gestolen zou worden of dat er iets ander ergs zou gebeuren doordat hij niet bij me sliep. Hij heeft weer fijn 5 uur tussen voedingen in gelaten en slaapt alweer. Het bevalt ontzettend goed zo!

Het antwoord van onze kinderdagverblijven was trouwens dat we voorlopig niet in de planningen voorkomen. Tot augustus hebben we zeker geen plek. Wanneer dan wel is volstrekt onduidelijk. Oh well, lang leve de opa's en oma's!
pi_77127860
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:38 schreef huuphuup het volgende:

Ik zal mijn lief eens boos aan gaan kijken!

Och Xenia, wat een narigheid toch. Dat schiet inderdaad niet op zo, maar hopelijk laat de uitslag van de kweek niet lang op zich wachten. Zo zie je maar weer hoe moeilijk het is om te ontdekken bij baby's wat er aan de hand is. We vergeten wel eens hoe waardevol voor artsen onze zelfgerapporteerde symptomen/klachen zijn. Een baby heeft niets te rapporteren en dus is het enorm giswerk en proberen zoveel mogelijk informatie van de ouders te krijgen. Ze zullen vast niet laconiek zijn in het ziekenhuis maar je gewoon echt goed willen helpen en niet met iets naar huis sturen waarvan ze weten dat het jou een fijn gevoel geeft maar niets bij de kleine doet.

Sproet-je, bij jou is het dus ook nog zoeken naar wat er aan de hand is. Een sonde, pfff, da's niet niks, maar het is voor een goed doel. Sterkte ermee.
pi_77128466
Hier ook weer bezig met een nachtelijk flesje
Claudia, anders ben je effe om 3 uur 's nachts aan het werk

Sproetje, fijn dat er meteen actie wordt ondernomen voor mini. Niet leuk dat het nodig is, maar hopelijk werpt de sonde snel zijn vruchten af. voor je lieve mini!

Lars koortsvrij ! fijn Karin, scheelt weer zorgen.. hopelijk is ie weer snel de oude.

Sorbootje, grappig flesje. En al een paar slokken, dat gaat de goede kant op!

Hier een flink verkouden meid (en bijhorende papa) maar gelukkig vooral snotjes en soms een kuchje. Ze heeft vannacht ook weer goed in der eigen bed geslapen na een knuffelsessie. Hopelijk zo ook weer verder
  vrijdag 22 januari 2010 @ 05:26:47 #230
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77128495
@Claudia: wat naar dat er nog geen plek voor jullie is op het KDV. Gelukkig dat je het eerst kan oplossen met opa's en oma's. Maar erg vervelend en lastig!

@karin: wat brutaal om die doos dan maar naar je huisadres te sturen! ik vind dat eigenlijk best bijzonder dat dat gebeurt en dan ook nog even verzendkosten vragen voor die 'service' (waar je inderdaad helemaal niet om hebt gevraagd!). Het moet niet gekker worden zeg...

@Sproetje; wat sneu dat minisproetje toch een sonde heeft moeten krijgen... ik hoop dat het snel beter gaat met drinken en ze dat vervelende slangetje weer kunnen verwijderen. Moeilijk om je kleintje zo te zien he? Ik ben zelf IC-verpleegkundige; maar vond het echt vreselijk om die sonde in dat hele kleine neusje van Evie te zien..
Ik wens jullie heel veel sterkte en beterschap toe.

@Xenia; ws last van keelpijn dus? is dat dan icm RS? of weer helemaal lostaand van dat alles..
en wat vervelend dat het dus nog niet echt opschiet met Xeentje...

Ik heb voor het eerst in 5 weken een beetje normaal geslapen vandaag. Ik denk dat ik rond 22:15 in slaap ben gevallen en werd pas om 4:15 uur (ok wel met een plaspauze tussendoor om een uurtje of 1) weer gewekt door Evie. Wel heerlijk dat vriendlief die laatste fles doet; want dit is wel ff heel erg lekker.
Nu afwachten wanneer ze weer wakker wordt...
(en of ik heel misschien nog een paar uurtjes kan pakken... )

*zwaait naar lijnloos*
hoop dat je ook zo nog even kunt slapen... en wat fijn dat Minke zo goed slaapt in haar eigen bedje!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77128784
Xenia; echt niet leuk, je zieke dochtertje
Wordt echt tijd dat ze opknapt nu.

Wat fijn Claudia dat het zo goed bevalt (Ivan in eigen bed enzo)

BJ, even bijgeslapen. Heerlijk. is altijd goed!

Dat felicitas gebeuren
Ik heb geen dozen aangevraagd deze keer (maar ik begreep dat ze in ieder geval niet meer langs komen, dat scheelt een hoop)
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:58 schreef Poppejans het volgende:
Jemig, dat lijkt me best wel heel erg zwaar eigenlijk, kan je 's middags als de jongens op school zijn nog wel wat slapen dan?
Dat zou theoretisch kunnen maar het komt er zelden van. Thuis is ook van alles te doen of ik heb weer andere afspraken/bezoekjes.
Maar het gaat allemaal wel hoor. Kies je voor (en je weet het van te voren).
  vrijdag 22 januari 2010 @ 08:03:37 #232
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77129115
Kan zo weer bellen voor Roy,meneertje spuug, hoest graag....
en niet zomaar spugen, maar weer boogspugen, en dat ruim 3 uur na de voeding....
pi_77129445
Hé bah, wat een hoop zieke baby's! Sterkte Xenia, Sproetje en Bar! En hopelijk knappen ze snel op. Gaat Roy nu wel naar je vader Bar? Of blijft hij toch bij jou?

De babydoos staat al een poosje voor me klaar. Als ze hem toe gaan sturen krijgen ze hem weer terug, ik haal hem zelf wel op als ik tijd en zin heb. Maar zo te horen is het de moeite niet echt waard...

Isabeau heeft van 9 tot 7 geslapen. Ik was blij da ik toen wat kreuntjes hoorde, want ik vond het wel héél lang! Vandaag lekker thuis met z'n tweeën. Heerlijk zo na vier dagen werken! Ik ga er lekker van genieten! (en zij hopelijk ook )
  vrijdag 22 januari 2010 @ 09:00:08 #234
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77129753
Roy gaat idd gewoon naar pa, we zijn ook niet gek lang weg, en we zitten in het zelfde dorp,
en het lijkt wel ofdat Roy er zichtbaar door opgeknapt is, want hij had daarna gelijk weer praatjes.
Hij heeft net weer eten gehad dus eens kijken of het nu wel binnen blijft.
En gelukkig hebben pa en margriet samen 4 kinderen opgevoed dus een klein beetje spuug van Roy, zal wel niet veel meer uitmaken.
en dan hebben ze wat afleiding
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 09:33:09 #235
5428 crew  miss_sly
pi_77130307
Hoe is het met de arme zieke kindjes gegaan vannacht? En Roy ook niet lekker. voor alle zieke kindjes

lily, pff, lijkt me wel zwaar hoor zo, iedere ochtend. Je kiest er dan wel voor, maar toch.

Sorbootje, wat goed van je meisje! Geniet van jullie dagje

Bar, nog een keer sterkte Het klinkt zo leeg, maar ik denk veel aan je en ik hoop dat je de dagen een beetje doorkomt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77133304
Och arme Xeentje gelukkig hoefde ze niet in het ziekenhuis te blijven.
Awh Mini-Sproetje wat naar dat je waarschijnlijk KMA hebt, maar met de juiste voeding voel je je vast snel beter, hopelijk mag je snel weer naar huis toe
Roy ook al aan het spugen, zou het door het vele hoesten komen?

Niels is vandaag precies 3 maanden!!
enzo...

Gisteravond was hij heel zielig, ik was naar postnatale gym en hij heeft een uur lang gehuild van de honger maar wilde natuurlijk geen flesje accepteren (en ik was zo slim om mijn telefoon niet op gehoor afstand te leggen). Toen ik thuis kwam was hij helemaal uitgeput en huilde heel zielig en ML huilde ook bijna
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77133679
Twinkly, gefeliciteerd met Niels! Dan is hij dus precies 2 weken ouder dan Ivan. Die is vanmiddag om 17:04 uur 10 weken oud.

Ben je eens alleen de deur uit, kom je thuis bij een gezinnetje dat helemaal overstuur en verdrietig is. Wat moet dat naar zijn. Hoe gaat het nu in het algemeen met uit het flesje drinken?
pi_77133769
Even een snel berichtje van hier

Voor alle zieke beebs
Een speciale voor Bar en Roy sterkte meid in deze moeilijke tijden!

Jamie is ook al ziekjes, verhoging tegen koorts aan, vol neusje, en gister veel gespuugd op het kdv en zn flessen niet leeg gedronken. Vanmorgen vond hij het na 50 cc eigenlijk ook wel welletjes. Maar ik heb hem uit eindelijk toch zo ver gekregen dat hij de rest ook op dronk Hij heeft een hele lange nacht gemaakt vanaf 8 uur tot half 6 vanmorgen. En toen na zn fles weer tot 9 uur.

Ik was van plan om vandaag mn kado doos te gaan halen, maar begin nu te twijfelen. Straks de stad in een kadootjes halen voor mn collegatje die een babyshower krijgt a.s. dinsdag. Heb een groot budget dus dat worden heel veel kadotjes Mn lief is thuis dus dan kan Jamie bij hem blijven, kan hij lekker in zn bedje slapen. En hopen dat hij snel weer beter wordt.
pi_77133821
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Twinkly, gefeliciteerd met Niels! Dan is hij dus precies 2 weken ouder dan Ivan. Die is vanmiddag om 17:04 uur 10 weken oud.
Hoe gaat het nu in het algemeen met uit het flesje drinken?
Nee, hij was gisteren 13 weken Maar hij is op 22 oktober geboren.

Uit het flesje drinken gaat niet
Ik heb de Breast Flow gekocht en daar kan hij wel melk uitkrijgen, hij heeft een keer twee keer gezogen, maar hij wordt heel boos als er melk in zijn mond komt.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77134204
Och arm mini-Sproetje, KMA is ook niet leuk dan... geen wonder dat ze dan niet genoeg drinkt. Hoop dat ze snel wat er mee kunnen en dat jullie lekker naar huis kunnen met een vrolijk klein sproetje.

Veel zieke kindjes, naar zeg. Allemaal een dikke knuffel hoor! Snel beter worden...

Mijn draakje zat net hevig te pruttelen (aan de onderkant) maar dat doet ze wel vaker... na een half uurtje huilen en niet stoppen, vond het wel wat stinken, dus toch maar even luier checken... Zelfs de wipper zat onder, dwars door de kleren. Nu ligt mevrouw lekker weer in de box, de wipper te drogen, met een schone luier en een schoon pak. Heerlijk! hihi
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:51:00 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77136397
Lily, dat is idd een duizendpootactie! hoe oud zijn je jongens eigenlijk?

Ssserpente, ik zou er niet vanuit gaan dat ze op het kdv weten hoe je bv op moet warmen…

Xenia, hopelijk vinden ze bij jullie ook snel de oorzaak! Dit is geen doen zo! (doe je het trouwens helemaal alleen of komt xeentjes vader ook nog wel helpen?)

Spoetje, dat lijkt me erg naar als het idd een kma is, maar ze hebben dan tenminste een diagnose, en je meissie dan dus geen pijn meer!

Niels, gefeli met je vermaanddag! wel zielig dat hij niet wilde drinken

Waar kan ik aandelen pampers kopen? Eli en Aviva hebben synchroonpoepen uitgevonden! En Aviva daarna nog een keer, en nog een keer, wat drinken, nog een keer, boertje, nog wat, wat drinken, etc. … het was 11:30u voordat ik kon gaan douchen, dus ik helemaal naakt, staat mijn vader voor de deur! En dan belt PR ook nog! Aargh!

We waren gister trouwens naar de HAP met Aviva, want ze heeft een ontstoken vingertje dwangnagel waar viezigheid onder is gekomen. We hebben nu een zalfje en het is al weer een stuk beter. En voortaan weten we dat we het handje gewoon in de biotex mogen hangen, zoals je dat ook doet met grote mensen. Maar ik ga echt niet zelf dokteren met een 2 weken oude baby!

Nu lunch!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77136585
Een dwangnagel, Davinia? Nooit van gehoord

Mijn jongste zoon wordt morgen 5 jaar en mijn oudste is 8 (wordt in maart 9).
Ze zijn dus al wat ouder en niet meer in de luiers maar wel druk en hebben wel wat sturing nodig...

Maar ik vind het leuk allemaal, en gezellig.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:01:12 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77136814
een dwangnagel is dat een stukje van je nagelriem loskomt. kan zeer pijnlijk zijn als ze uitharden, dus op tijd afknippen, maar doe dat maar eens bij zo'n minimensje! ze iljken nog soepel en ze heeft er verder geen last van, dus ik blijf er af.
zowel PR als ik hebben er ruim ervarig mee, helaas, en Aviva blijkt er dus ook gevoelig voor te zijn.

de gezelligheid is het belangrijkste! en we zullen onze draai ook nog wel vinden. komt goed.
pi_77137650
Ah Davinia, Lars had ook al een ontstoken vingertje toen hij 2 weken was. Hebben we toen ook opgelost met biotex.
Tijdens het drinken/slapen de vinger erin hangen en daarna heel goed afspoelen. Het hielp ook goed trouwens.

Bar, wat fijn dat je in deze tijden in ieder geval nog van je kleine mannetje kunt genieten. Verder sterkte met de hele situatie...

Twinkly, feli met Niels, 3 maand!

Minisproetje, beterschap kleintje....hopelijk sterk je wat aan met de sonde...

En Xenia, gelukkig mocht jouw meisje weer met je mee. Lijkt me ook heel naar om ze achter te laten in het zkh...
En Lars had vanmorgen weer koorts....
Dus tripje huisarts.... want zijn fontanel zakte ook in, en dat vind ik eng.
Hij was nog niet uitgedroogd, en longen klonken goed.
Moet nu urine opvangen voor onderzoek.... maar dat valt niet mee!
Doe net de luier af...plaszakje leeg (en los) en luier vol....hmmm
pi_77139429
Hoi,

Ik weet het echt even niet meer, hopen dat jullie ons helpen kunnen..

Rienk is nu 5 weken en eigenlijk altijd al druk geweest, dat was hij in de buik ook al, dus eerst vonden we het niet zo raar, maar Rienk is altijd in beweging. Die zit/ligt niet stil. Aan de borst drinkt hij als een wild mannetje, laat vaak los, maait met an armen en hoofd.
Op schoot wil hij alleen maar over de schouder kijken, rechtop dus. De schattige koetsjiekoetsjie houding gewoon in de armen is niet goed. Hij spuugt regelmatig en soms ook met van die witte klontjes (hij spuugt niet met boogjes).
Slapen doet hij in zn eigen bedje. Ingebakerd omdat hij zo wild is. Slaapt hij eenmaal, dan huilt hij soms en doet hij druk -terwijl hij zn ogen dicht heeft- Soms krijgt ie het ineens uit. Krampjes?

Ik zit al een poosje te denken om over te stappen op flesvoeding. Eens kijken wat dat uithalen zal. Maar gister dus geprobeerd afgekolfde melk te geven, maar hij weigert de fles.

Ik ben echt radeloos en moe en op en wil eigenlijk niet naar het CB, want die willen ons al naar StevigOuderschap hebben omdat ik met zoveel vragen zit. (Ja, doh, maar dan hoef ik toch niet gelijk in een hokje te worden gepropt?)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77139683
Karin veel sterkte met Lars, ik hoop dat het allemaal meevalt

Vlindur, ik heb helaas te weinig ervaring om advies te geven. inbakeren doe je dus al? Ik weet wel dat ons mannetje tevredener is nu hij fv krijgt. Maar hij was nooit zo druk en rusteloos als Rienk. Misschien heeft ie toch een allergie voor het een of ander. Misschien naar de HA ipv van het cb?
pi_77139763
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:07 schreef Vlindur het volgende:
Hoi,

Ik weet het echt even niet meer, hopen dat jullie ons helpen kunnen..

Rienk is nu 5 weken en eigenlijk altijd al druk geweest, dat was hij in de buik ook al, dus eerst vonden we het niet zo raar, maar Rienk is altijd in beweging. Die zit/ligt niet stil. Aan de borst drinkt hij als een wild mannetje, laat vaak los, maait met an armen en hoofd.
Op schoot wil hij alleen maar over de schouder kijken, rechtop dus. De schattige koetsjiekoetsjie houding gewoon in de armen is niet goed. Hij spuugt regelmatig en soms ook met van die witte klontjes (hij spuugt niet met boogjes).
Slapen doet hij in zn eigen bedje. Ingebakerd omdat hij zo wild is. Slaapt hij eenmaal, dan huilt hij soms en doet hij druk -terwijl hij zn ogen dicht heeft- Soms krijgt ie het ineens uit. Krampjes?

Ik zit al een poosje te denken om over te stappen op flesvoeding. Eens kijken wat dat uithalen zal. Maar gister dus geprobeerd afgekolfde melk te geven, maar hij weigert de fles.

Ik ben echt radeloos en moe en op en wil eigenlijk niet naar het CB, want die willen ons al naar StevigOuderschap hebben omdat ik met zoveel vragen zit. (Ja, doh, maar dan hoef ik toch niet gelijk in een hokje te worden gepropt?)
Dat klinkt hetzelfde als Niels voordat hij medicijnen kreeg... (alhoewel het denk ik ook wel voor een deel uitmaakt dat hij nu 3 maanden is, dan knappen veel kindjes op) Zelfs het stuk dat ze je naar StevigOuderschap willen hebben. Heb je het idee dat hij last heeft van de omhoogkomende voeding?
pi_77139917
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:15 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dat klinkt hetzelfde als Niels voordat hij medicijnen kreeg... (alhoewel het denk ik ook wel voor een deel uitmaakt dat hij nu 3 maanden is, dan knappen veel kindjes op) Zelfs het stuk dat ze je naar StevigOuderschap willen hebben. Heb je het idee dat hij last heeft van de omhoogkomende voeding?
Ja, want als ie klontjes spuugt heb het al minstens een kwartier geleden dat hij voor het laatst voeding heeft gehad
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:30:21 #249
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77140435
de kolntjes komen van de bv. dat is de zgn achtermelk, die is vet, en dat geeft klontjes. heeft verder niks te maken met reflux, of het wild zijn van rienk, meer met het vetgehalte van jouw melk.

heb je het idee dat hij pijn heeft?

krampjes zijn heel typisch te herkennen. dan zijn ze stil, ineens gaat de sirene vol aan, krijsen, gillen, brullen, een halve minuut of zo, dan ineens weer stil, halve minuut, hop, de wereld vergaat weer, en weer stil... als het zo'n soort cyclus is, kan je redelijk zeker zijn van krampjes. ook voel je de buik en rug helemaal aanspannen vlak voordat de sirene afgaat.

op zich is druk niet erg, behalve als hij zich daarmee in de weg gaat zitten... heb je al geprobeerd om alles in een vaste volgorde te doen? stap 1: luier, stap 2: drinken, stap 3: even kroelen en mss daarna zelf in de box, stap 4: bij het eerste teken van moeheid naar bed. zoiets?

verder zou ik je ook niet kunnen helpen, sorry!
pi_77140806
We hebben hier idd al een volgorde, die kregen we weken geleden al. Drinken, luier, hangen en weer in bed.
Alleen in de box was geen optie, dat was gelijk krijsen. Hij wilde dan alleen maar bij mij zijn. Bij mn vriend wil hij ook niet vaak Tegenwoordig is het maximaal 5 minuten in de box. De Wipper is misschien maar 3 minuten.

Bij het borstvoeden valt hij ook vaak in slaap en dan leg je hem in bed en dan is het weer huilen, dus pak je hem er weer uit, hij valt weer in slaap aan de borst, dus weer in bed. En ja hoor. Weer huilen!
Soms word hij gewoon na een poosje moe, zoals het hoort. Het kan dus wel.
Laten huilen doen we ook wel, maximaal 10 minuten, maar ik hoor 2 verschillen in zn huil, de 'ik ben moe dus laat me maar huil' en de 'ALARM' huil. Een poep/plas huil herken ik niet.

Drinken, verschonen, drinken hebben we ook geprobeerd, maakt voor Rienk ook geen indruk. Hij blijft gewoon onrustig.

Oh ja, Of hij pijn heeft? Kan ik niet met zekerheid zeggen. Of hij krampjes heeft? Zou kunnen, maar als hij gilt is het maar heel even en ook zo weer over. Dat duurt nog geen 10 seconden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')