abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77041852
Poppedein, en bedankt! Nu zit ik met vochtige oogjes op 't werk.

Huup, hier nog een ritmeloos wezen. Ze slaapt overdag als ze moe is. En da's de ene dag vijf keer kort en de andere dag twee keer lang (of ook kort). Wat we wel doen is een vast ritueel volgen als ze naar bed gaat 's avonds. Maar dat is ook niet altijd om dezelfde tijd. Ik heb zelf ook totaal geen vast ritme. Ik hou er ook totaal niet van. Ik word altijd erg tegendraads van mensen die altijd alles volgens vaste gewoonten doen. (terwijl er niets mis mee is, maar ik kan er gewoon niet tegen!)

Miss, ik zal je missen hier! Echt! Maar je meisje is gewoon alweer een half jaar! Dat is hartstikke groot! Isabeau en ik zwaaien je uit en zeggen tot over drie maandjes!

Ik heb Isabeau net weer naar het KDV gebracht. Ging heel goed. Ze strooide grote glimlachen in het rond. Ik kan me dan zó trots voelen. Dan denk ik: "Zie je hoe vreselijk leuk ze is?" Heb ondanks de opmerking van de leidster van gisteren ('ik vind het toch wel zielig voor haar dat ze overdag niet drinkt') aangegeven dat ik door wil gaan op de weg die we nu ingeslagen zijn. Ze heeft gisteren uiteindelijk 6 volledige voedingen gehad. Eén om 5 uur, één om zeven uur. Toen om 4 uur in het KDV en daarna om 6 uur, 8 uur en tegen tien uur. Ze haalt het dus gewoon in. En lijkt het daar prima op te doen. Ze heeft ook geweldig geslapen. Mijn gevoel zegt dat we het op deze manier moeten doen, dus ik trek lekker mijn eigen plan. ZO!
pi_77042009
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:18 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn gevoel zegt dat we het op deze manier moeten doen, dus ik trek lekker mijn eigen plan. ZO!
altijd goed
pi_77042174
Miss en Senna, tot gauw in het volgende topic

Sproet, he wat naar zeg. Maar wat knap dat minisproetje daar wel is gaan drinken!
Hopelijk kan jij wat bijtanken, ondanks dat het natuurlijk niet fijn is dat je meisje niet bij je is... Sterkte en een knuffel

Xenia, hoe is jullie nacht gegaan?

Poppedein hoe je schrijft! En dat briefje van je lief, ahw .

Sorbo, wat fijn dat ze het gewoon inhaalt! Prima toch als dat voor jullie goed is zo .

Iris doet t goed, mama voelt zich beter en er is weer ruimte om te genieten
Fake it till you make it...
pi_77042319
Sproetje, wat vreselijk naar, maar aan de andere kant een overwinning. Ze drinkt! En wat doet het er toe dat een ander dat even van je over heeft moeten nemen. Soms is hulp gewoon nodig. jij kan bijtanken en straks weer een uitgeruste moeder zijn en je mini zal je dat heus niet kwalijk nemen!
pi_77042490
Lieve Miss, lieve Senna! Heel erg veel plezier bij de grote baby's. Hopelijk gaan jullie het daar heel erg naar je zin hebben! Tot over 2 maandjes

Sproetje, wat heftig zeg! Hopelijk zet de trend wel door, dat ze blijft drinken!

Poppedein, wat een heerlijk stukje heb je geschreven En 5 maanden BV is super, zeker gezien je werk en je onregelmatige tijden.

Sorbo, het gaat heus goedkomen met het drinken van je Isabeertje! En als ze het inhaalt en jij ziet dat ze tevreden is, dan zou ik me lekker niks aantrekken van die leidster!

Wij hebben vandaag een supernacht gehad! Lekker warm in d'r nieuwe slaapzakje, zonder ijshandjes bij het wakker worden. Om 8 naar bed, en om 1 en om 6 een voeding. Daarna om half 9 aan de borst lekker wakker worden bij ons in bed. Heerlijk
Lotte!
Noah!
pi_77042624
Poppedein, wat een geweldig kaartje van je lief! En zo ontwikkel je samen als gezinnetje steeds verder. Dat gevoel van ouderschap is in het begin zo overweldigend dat het alles opslokt, maar op een bepaald moment ben je ook weer gewoon geliefden. Dat is wel waar het allemaal mee begonnen is.

Ach sproet-je, wat naar. Maar gelukkig is er adequaat gereageerd! Het is niet leuk dat je dochter in het ziekenhuis is opgenomen, maar hopelijk ontdekken ze wel of er iets is. Jij kunt in ieder geval figuurlijk bijtanken en zij letterlijk.

Huup: ik probeer hier wel een ritme te krijgen omdat ik zometeen weer aan het werk moet. Verder ben ik zelf iemand die erg rustig wordt van voorspelbaarheid, dus het zou voor mij fijn zijn als Ivan daarin mee wil gaan. Hij wil nu 's avonds al meteen na het eten slapen, maar dat is voor mij nog te vroeg en dus probeer ik hem zo lang mogelijk wakkeer te houden en daarna een klein slaapje te laten doen. Als jij geen behoefte hebt aan al die dingen - don't change a winning formula. Ze slaapt echt fucking lang. Ik mag zeker geen fucking meer zeggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77042777
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mag zeker geen fucking meer zeggen.
Túúrlijk wel. Zegt Ivan straks gewoon: fucking-mama!
pi_77042796
Wat een fijne nacht, Linda! En gelukkig maar, want studeren zou wel erg zwaar worden met een dochter die nog vaak en onregelmatig drinkt en wakker wordt. Wat ga je trouwens studeren? (Of houd je dat liever voor je?)

Ivan heeft vannacht voor het eerst op zijn kamer geslapen en het is goed bevallen! Hij heeft om 22:15, 02:15 en 06:15 uur gedronken. Dat is een keurig ritme! Die ene nachtvoeding was prima te doen. Ivan slaapt naast de woonkamer - we wonen in een appartement - dus ik ben hem op de bank gaan voeden. Ik had er vantevoren een dekentje klaargelegd met een warme kruik erin, dus ik had het ook nog eens warm. Hij is na de eerste twee voedingen meteen in slaap gevallen, en na de laatste voeding ben ik nog even wakker gebleven en ben ik één keer naar hem toegelopen om hem weer een speentje te geven. Daarna heb ik de dienst overgedragen aan mijn lief en heb ik gewoon nog even liggen doezelen. Hij is nu wakker aan het worden, dus ik haal hem eruit, geef hem wat eten en ga met hem in bad.

Ik hoop dat de volgende nachten net zo rustig verlopen. Ik was zelf nog wel hyperalert, want ik wist niet zeker of ik zijn huilen in mijn slaap zou horen. En ik vond het ook wel een beetje moeilijk; ik ben 's nachts een paar keer naar zijn kamertje gelopen om te luisteren en soms om even te kijken.

Hij wordt al zo groot. Hij heeft nu zijn eigen kamer en gisteravond was hij ookal zo ontzettend wakker en aanwezig. Hij heeft al uit zichzelf zijn rammelaar vastgepakt. Ik sta ervan te kijken hoe snel het allemaal gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 20-01-2010 10:11:45 ]
pi_77042799
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:04 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Túúrlijk wel. Zegt Ivan straks gewoon: fucking-mama!
pi_77042858
Claudia, wat fijn om te lezen dat het je goed bevallen is! Het geeft uiteindelijk écht meer rust! Nou ja, dat vond ik in elk geval.. ik kan dat natuurlijk niet zomaar voor iedereen invullen
pi_77042921
Poppedein
en dat kaartje van M.

Dag Senna! tot over een maandje!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77042975
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 07:35 schreef miss_sly het volgende:

Anyway, Senna en ik gaan jullie verlaten vandaag. Ze is ineens groot, mijn kleine meisje. Tot ziens in het andere topic later
Gefeliciteerd met je grote baby!

Ik houd het grote baby'tjestopic helemaal niet bij. Dat moest ik nu ook maar eens gaan doen.
pi_77043626
Mooie post Poppedein! Ik hoop zo voor je dat Lena met jou wil afscheid nemen van de borstvoeding vanavond. Dat worden dan weer traantjes.....
Goed man, dat je je zo happy voelt met Lena. Het is dan ook echt een verrijking van je leven, het mama zijn.

Sproetje, wat naar dat je kleine meisje in het ziekenhuis ligt. Maar wel goed dat je die kans hebt genomen.
Ik hoop dat je een beetje op adem kan komen, en dat ze je kleintje ook weer op de rit krijgen met voedingen.

Miss, is jouw kleine Senna alweer een half jaar??? zo da's snel gegaan. Een heuse mijlpaal!
Geniet van haar verhalfjaardag vandaag.

Sorbo, heel goed dat je zo door wilt gaan. Als je er maar zeker van bent, dan gaat het ook vast lukken allemaal. En uiteindelijk gaat ze echt wel drinken op het kdv.

Lars is nog hetzelfde als gister. Koorts, maar niet erg ziek ervan.
Kan de huisarts nog niet bereiken (zaten in overleg) maar bel zo nog wel een keer wat we ermee moeten.
Hij was vannacht om 4 uur wakker.... Toen heb ik hem bij me genomen, maar slapen deed hij niet meer tot 8 uur vanmorgen....en toen moest Meike alweer bijna naar school. Dus ik zit hier met ogen op half 7. Ik hoop dat ik er vanavond een keer op tijd in kan.... O nee BAHHHHH ik heb vergadering tot half 10. Gaat leuk worden met de ogen dicht. En dan morgen weer op tijd eruit om te werken. Leuk he, mama zijn haha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77044795
@ Sproetje, sterkte!

@ Miss, doei en veel plsier in het andere topic

@ Karin, ik zou idd gfewoon ff voor de zekerheid bellen idd.
Kun je vanmiddag niet ff een uurtje liggen ofzo?

@ ritme, omdat tijn zoveel huide aan het begin ook geprobeerd rust, regelmaat etc. maar dat leek weinig te helpen.
Laatst zei ik nog tegen een vriendin, toen ik dat los had gelaten werd het makkelijker haha.
Hij gaat naar bed als hij moe is of als ik dat denk.
Als hij 10 min. blijft huilen dan wil het gewoon vaak niet en gaat ie er soms nog ff een half uurtje uit en probeer ik het opnieuw.

Vaak 's ochtends is ie rond 11:30 wel moe en gaat ie ff 2 uurtjes slapen.
(behalve gister maar verkouden enzo en dat slaapt natuurlijk niet fijn) en 's middags ga ik als ik vrij ben vaak wandelen ofzo en slaapt ie in de wandelwagen of soms nog een uurtje in bed ofzo maar dat was het ook wel.
's Avonds is ie om 18:30/19:00 vaak moe en gaat hij naar bed.
Zondagavond waren we bij vrienden en heb ik hem rond 19:#0 in de kinderwagen gelegd, heeft ie daar geslapen en thuis overgelegd naar zijn bedje.
T is hier maar net hoe het uit komt, hebben vrienden van ons ook en dat werkt bij hun best goed eigenlijk.

Badje doe ik ook net wanneer het uit komt, ene keer 's ochtends, andere keer 's middags.

Wel 's avonds voor de fles van 18:30 pyama aan en 's ochtends kleren aan.
pi_77045500
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een fijne nacht, Linda! En gelukkig maar, want studeren zou wel erg zwaar worden met een dochter die nog vaak en onregelmatig drinkt en wakker wordt. Wat ga je trouwens studeren? (Of houd je dat liever voor je?)

Het was inderdaad een fijne nacht. Sinds ze op tijd naar bed gaat, kwam ze ipv 1x, 3x om een voeding. Dus 2 voedingen met steeds 5u er tussen is erg lekker! Nu weer terug naar 1 voeding

Ik ga verder met Management, Economie en Recht. Daar heb ik al een deel van gedaan, maar door de verhuizing ben ik gestopt. Ik kon hier ook geen plek krijgen, dus ik ga het nu via thuisstuderen afmaken. Kan ik lekker bij Lotje blijven en op de vrije uurtjes studeren.

Wat goed dat Ivan in zijn eigen bedje geslapen heeft

Karin, dat klinkt niet fijn zeg. Kan je van de week nog even bijtanken?
Lotte!
Noah!
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:42:36 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77045845
Och Sproetje wat naar dat ze in het ziekenhuis ligt en dat het zover gekomen is.
Gelukkig heeft ze inmiddels al wel gedronken. Ben benieuwd hoe het nu met haar, en jou, gaat.

Xenia, kom jij nog eens vertellen hoe het met je Xeentje is? Gaat het al ietsje beter?
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:34:17 #42
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77048016
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 08:10 schreef Poppedein het volgende:

BJ, ik vind dat je t hartstikke goed doet met al je gekolf! Dikke veer in je kont!

Ik las: dikke vinger in je kont

Sproetje, wat een klotegevoel moet dat zijn Hopelijk gaat je beeb straks beter drinken!

Senna al een half jaar!!!! Wat gaat het snel!!! Ik kan me nog herinneren dat je mama twee streepjes pieste in het streepjes-topic

Poppedein, mooi beschreven

Claudia, Ivan op de eigen kamer!!! Hopelijk gaan de koomende nachten ook zo lekker.

Lars nog niet helemaal beter Karin. Kusje voor hem!

Sorboooo gewoon je gevoel volgen, dat heb je tot nu toe ook gedaan en dat gaat goed toch?

En zelf heb ik virj weinig te vertellen, net als Poppedein. Alexa wordt wel steeds hangeriger als ze ma en di van het KDV terugkomt. Dan heeft ze echt knuffeltijd nodig. Zodra het lichaamscontact minder wordt, zie je haar chagerijniger worden. En die krijgt ze nu ook gewoon want mama vindt dat ook fijn
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_77048538
Och Sproetje wat ontzettend rot dat je meisje in het ziekenhuis ligt, wat zul je geschrokken zijn. Wat lijkt me dat moeilijk om te moeten doen, je kleine popje daar achter laten. Hopelijk mag ze snel weer mee naar huis. Sterkte meis

Miss ik zal je missen hier. Claudia zei al wat ik ook meteen dacht: het wordt nu tijd om het grote babietjes topic ook te gaan lezen
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
Xenia, kom jij nog eens vertellen hoe het met je Xeentje is? Gaat het al ietsje beter?
Ik heb de hele nacht met haar in bed gezeten. Ze kreeg het zo benauwd als ze gewoon lag en nu heeft ze gelukkig toch best wat uurtjes slaap gemaakt. Het lijkt ietsjes beter te gaan nu. Ze lijkt wat minder benauwd nu ik haar met Luuf in heb gesmeerd (waarom geeft een huisarts nooit dat soort tips?). Ze hoest nog wel heel naar en ze heeft nog koorts, vanmorgen 38,1. Maar ze heeft vanmorgen nog niet gehuild, dus ik hoop dat de pijn in haar oortjes en keel minder is. Ze heeft om 10 uur best veel gedronken, 30 ORS en 130 melk. Wel nog steeds erge diarree. De zetpil heeft ze er ook tot twee keer aan toe weer uit gelanceerd. De eerste keer nog netjes op het waskussen, de tweede keer via de muur, wat kleertjes, terug tegen de commode en toen zo de tub in. Toen heb ik het maar opgegeven. Ga het zo weer proberen.
De dokter leek er gister echt van uit te gaan dat we vannacht in het ziekenhuis zouden belanden, maar gelukkig was dat nog niet nodig. En ik hoop ontzettend dat dat ook niet nodig zal zijn. We knokken nog even door hier. Zo weer een paar uurtjes samen naar bed.
pi_77048804
Jeetje meiden wat gaan jullie hard!

Sproetje, kan me goed voorstellen dat je er even door heen zat. Maar gelukkig heeft je meisje in het ziekenhuis gedronken, dat is goed nieuws! En je bent absoluut geen slechte moeder! Hopelijk is je meisje snel thuis en kunnen jullie weer saampjes genieten

Poppedein, Ik moest wel een traantje wegpinken toen ik jou post las... zo mooi beschreven. Mijn hormonen zijn ook nog in het warretje dus ik kan daar niet zo goed tegen. Maar respect dat je het evengoed toch nog zo lang die bv hebt volgehouden.

Sorbo, wat goed dat je gevoel zegt dat je de juiste weg bent ingeslagen. Je meisje gaat vanzelf de fles wel accepteren. En zolang ze vrolijk is gaat het toch goed.

Regelmaat hebben we hier ook niet echt, ik laat me leiden door Jamie. Ogen wrijven en gapen is naar bed.
Al komt er nu tegenwoordig wel meer regelmaat in, hij is vaak rond de zelfde tijden moe. Voeding daarin tegen probeer ik wel om de 4 uur te geven, zodat hij mee loopt in mijn ritme. Maar als hij eerder vraagt krijgt hij eerder.

Jamie is vandaag voor de 3rde keer op het kdv. Hij doet het er heel goed, en slaapt nu ook veel rustiger 's nachts dan dat hij bij oma of bij iemand anders is geweest. Op het kdv hoeft hij niet gezellig met iemand te doen, dan kan hij gewoon lekker opzich zelf zijn voor het grootste gedeelte van de tijd. De verzorgings momenten zijn wel 1 op 1 momentjes. Het sluit aan bij wat ik thuis doe... af en toe lekker samen knuffelen / spelen etc maar ook momenten in de box waar hij rustig alles in zich op kan nemen. Het geeft me echt een goed gevoel dat hij zo rustig is na dat hij op het kdv is geweest. Ik leg hem daar 's ochtends nu ook zelf in zn bedje en s middags haal ik hem er weer uit.... dan heb ik nog wat quality tijd met hem. Het werken op zich is heerlijk maar ik vind het jammer dat je dan maar zo weinig tijd samen hebt. Als hij thuis komt gaat hij slapen eten en weer slapen. Maar nog maar 1 dagje en dan heb ik weer een mama dagje
pi_77049248
Sproetje en mini-sproetje

Xenia en xeentje

En ook de andere ziekige kindjes en mama's die ik over het hoofd gezien heb

Senna tot over 1,5 week in het volgende topic Timo staat gewoon nummer 2 in de lijst

Vannacht heeft hij weer doorgeslapen, voor het eerst sinds máánden (nou ja om kwart over 5 wilde hij eten, dat is wel doorslapen toch?) Hoewel je het niet zou zeggen, want ik ben me een partij móe Zo maar eens even liggen..
pi_77049678
Hey Dames *zwaai zwaai*

Ik ben weer terug van de kinderarts. De volgende afspraak is pas over 3 maanden! Goed teken dus.
Hb was wat krap; dus Evie gaat beginnen met ijzer (ferrofumaraat).
verder moet er over 2,5 maand nog een echo van haar heupjes worden gemaakt. (ivm langdurige stuitligging). Verder is ons meisje helemaal goedgekeurd door de kinderarts.

en op de weegschaal:
4260 gram!!!
(das weer 750 gram zwaarder dan 2 weken geleden op het CB)
en een halve cm langer
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77050543
Sproetje en Xenia, heel veel sterkte met jullie zieke meisjes...

Miss (tot over euhm... 4maanden!)

BJ, redelijk goed nieuws dus. Onze Thomas krijgt overr een maand ook een echo van zijn heupjes vanwege de stuit. Bovendien had ik toen ik klein was ook een heupdysplasie en een spreidbroek. Is allemaal weer goed gekomen.

Hier net weer terug van het cb. Zijn eerste prikjes zitten erin. Toen de naald erin ging schrok hij alleen, maar toen de vloeistof erin ging zette hij het op een brullen. Gelukkig was het al snel weer goed. Nu kon de arts geen hartruisje meer horen, dus dat was ook prima. En hij is flink gegroeid: 56cm en 4.9 kilo. Een maand geleden was dit 51.5cm en 3.7 kilo
pi_77050637
Super BJ! Hartstikke mooi! Jammer dat ze aan het ijzer moet, geldt het net als voor volwassenen dat ze daar verstopt van kan raken, want dat is wel een nare bijwerking van ijzer.

Xeentje wat aan de beterende hand gelukkig!

En Martine, dat is wel fijner nu he, de dagen dat je vrij bent, dan geniet je dubbelop!

Net bij de huisarts geweest (ik dacht dat ik aan de telefoon wel zou horen dat het wel zou meevallen, maar nee we moesten wel langskomen.....hmmm) en ze kon niks slechts vinden. Mooi zo dus.
Virusje van Meike overgenomen ws, uitzieken maar.
Hij is er gelukkig niet slecht van te spreken.
Ik heb nog even gevraagd wat te doen bij hoesten (Meike hoest zo) en hoestdrankjes doen niks, Luuf ook niet zei ze. Stomen was het advies....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:57:05 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77051400
Xenia, er bestaat ook vloeibare paracetamol, mss kan je daar eens naar vragen bij de drogist/apotheek, dat blijft er mss wat langer in.
Fijn dat het iig niet enorm escaleerde nog vannacht.
pi_77052138
Het klinkt allemaal ook heel zwaar voor jou, Xenia. De zorgen, het wakker blijven, de bezoekjes aan de dokter... en toch lees ik nooit iets in je postings wat op geklaag zou kunnen lijken. Ik vind het knap.

Dat geldt trouwens ook voor jou, Karin. En dan je werk er nog bij! Holy moly, ik benijd je niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')