abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76529775
Borstvoeding deel 61

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic
[/quote]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_76529811
Mijn laatste post:

BJ, wat goed dat Evie al zo lang bij je drinkt. Knap van jullie allebei om het zo goed vol te houden en aan te gaan. En ze wordt steeds sterker dus dan gaat het vast ook beter.

Vlindur, ik heb weleens de tip gelezen hier om een boertje op te wekken door hem vast te houden tegen je schouder en dan op je tenen te staan en dan snel op je hakken te zakken.
Zodat de lucht naar boven gaat.
Ik hoop de de lk je kan helpen om hem rustiger te krijgen. Maar met de tijd gaat het echt steeds beter. Tot hij weer afgeleid wordt door al wat voorbij loopt of glinstert in de kamer.
pi_76530087
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:43 schreef oeke het volgende:
Mijn laatste post:

BJ, wat goed dat Evie al zo lang bij je drinkt. Knap van jullie allebei om het zo goed vol te houden en aan te gaan. En ze wordt steeds sterker dus dan gaat het vast ook beter.

Vlindur, ik heb weleens de tip gelezen hier om een boertje op te wekken door hem vast te houden tegen je schouder en dan op je tenen te staan en dan snel op je hakken te zakken.
Ik hoop de de lk je kan helpen om hem rustiger te krijgen. Maar met de tijd gaat het echt steeds beter. Tot hij weer afgeleid wordt door al wat voorbij loopt of glinstert in de kamer.
Oh, die kende ik nog niet! Die gaan we proberen. Thnx!

Ik kan me trouwens nog echt niet voorstellen dat Rienk straks loopt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_76530323
Ha, dat kan ik ook nog niet van Kobus hoor, ik vind een gesneden boterham met beleg eten al een gek idee en dat komt ook steeds sneller dichterbij!
Maar was ik heel bang van bv in combinatie met tandjes, valt me dat ook weer reuze mee, nu hij al 2 halve tandjes heeft.
pi_76533241
Ko al twee tandjes hij wordt groot oeke

Vlindur, Senna kan ook niet heel erg goed boertjes laten, nog steeds niet. Soms denk ik zelfs dat ze hoesten en een boertje laten met elkaar verward. Na een voeding als ik haar dan overeind hou, gaat ze soms eerst heel raar hoesten, dan even niets en dan toch een boertje.

BJ, goed dat Evie wat gedronken heeft bij je. Hoop dat het steeds beter gaat, naarmate ze groter en sterker wordt. Maar sowieso vind ik het erg knap hoe je zo goed kolft enzo
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:07:20 #6
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76538326
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:43 schreef oeke het volgende:
Mijn laatste post:

Hihi, volgens mij was die tip van mij afkomstig. Of eigenlijk van mijn man, want die deed de boertjes vaak.

Ikzelf nam de moeite vaak niet, alleen als ik merkte dat er wat dwars zat.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76539475
De boertjes deden we door haar dwars op ons been te zetten, dus allebei d'r beentjes aan dezelfde kant. Dan beetje naar voren hangen en zachtjes kloppen op d'r rug.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_76543884
Oh ik dacht dat het aan mij lag Hier ook zo'n moeite met boertjes. Althans, de ene keer zonder moeite, maar vaak komt het pas een half uur tot een uur na de voeding. De lactatiekundige die ik heb gesproken zei trouwens dat ik me om boertjes niet zo'n zorgen moest maken, want de meeste borstkindjes boeren niet. Nou, de mijne als een volwassen vent aan de bar
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:38:18 #9
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76546241
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:51 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Oh, die kende ik nog niet! Die gaan we proberen. Thnx!

Ik kan me trouwens nog echt niet voorstellen dat Rienk straks loopt!
Over een paar weken kun je je niet meer voorstellen dat hij zo klein was als ie nu is

Heeft iemand nog tips voor een troostborst? Speen wil hij gewoon echt niet, en vinger ook niet (behalve zijn knuistje maar die ook niet altijd).
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:50:23 #10
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76549905
hmmm boertjes.. idd Evie boert soms enorm na een flesje, en soms helemaal niet... en als ze aan de borst heeft gedronken boert ze amper...
Wat ze wel vaak doet; veel te gulzig drinken; waardoor verslikken en hikken.
Dus bij sommige voedingen moet ik tussendoor echt pauze inbouwen, want anders doet ze veel te druk.
(en dan wordt ons meisje boos; want die is geboren zonder enig geduld )

Ik zit weer in de nachtelijke kolfsessie..
zo mijn bed weer in en proberen nog wat te slapen...

@Rocka; neej ik heb geen tips.... (en ook geen ervaring...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76551100
Hier komen ook nauwelijks boertjes (maar ze heeft ook nauwelijks krampjes vooralsnog)...

De voedingstijden zijn verschoven en nu kom ik in de problemen met de schooltijd van de kinderen
We moeten om 8.00 uur weg en ik ben pas om 8.45 terug.
Als het goed is wil ze rond 8.00 uur drinken (ze blijft thuis bij mijn man)....

Misschien toch maar een kolfvoorraadje aanleggen voor dit soort zaken?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 07:35:57 #12
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76551192
Ik vind het een superfijn gevoel om een voorraad te hebben Lily, precies om die reden. Als je de fles wil gaan geven moet je dat alleen wel met regelmaat blijven doen, dat dan wel weer. En misschien toch een nieuwe handkolf kopen? Lijkt me lastig als degene die je hebt je zo veel kracht kost..
3!
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 07:39:29 #13
5428 crew  miss_sly
pi_76551217
Rocka, geen tips Hier begin ik er nu een beetje een einde aan te maken en dat accepteert ze steeds beter, maar Senna heeft heel lang getutterd als troost. Toen ze zo klein was, vond ik dat ook prima, maar ik vond het welletjes. Troosten moet ook anders kunnen, en dat lukt ook steeds vaker. Hier ook geen speen of duim of wat dan ook. Proberen af te leiden met een geliefd speeltje helpt nog wel eens.

lili, wat rot. Misschien even kolven voor je weggaat, zodat je man idd iets heeft om te geven, en meteen aanleggen als je weer terug bent?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76551221
Ik krijg een electrische kolf als kraamkado van mijn ooms en tantes (maar die heb ik nog niet)
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:31:02 #15
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76558772
ik heb een elektrische kolf (Medela Swing) en dat is even een investering; maar ik ben dr wel heel tevreden over en scheelt wel veel moeite denk ik....

(en ik moet straks op het werk toch kolven; dus het is het geld wel waard)

en o ja:
Evie heeft net rechts gedronken:
ben nu aan het kolven: ik kolf links 140 ml en rechts 70 ml:
ik neem dus aan dat ons meisje in elk geval wat binnen heeft gekregen
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:34:26 #16
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76558893
Ik heb ook een elektrische staan, maar ik kolf vaak even tussendoor. En dan vind ik mijn handkolf toch net even wat handiger.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76559013
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
(en ik moet straks op het werk toch kolven; dus het is het geld wel waard)
ja, ik ook

ik heb dat altijd met de handkolf gedaan maar daar heb ik dus echt geen zin meer in
pi_76559946
Heeft iemand ervaring met het merk Ameda? De dubbelzijdige elektrische kost net zoveel als een enkelzijdige Avent of Medela namelijk
pi_76560549
Tegen die troostborst geen echte tips Rocka. Hier hielp het soms even om met d'r rond te lopen. En dan vooral niet stilstaan. Of buiten gaan wandelen (boeiende wijk woonden we joh, kende alle plantjes van iedereen). Maar niks waar je wat aan hebt.

Geloof dat ik al een paar keer reclame heb gemaakt voor de hemdjes van de hema, maar zag nu dat ik er 2 weg kan gooien omdat ze toch wat gaan slobberen. Maar ja, na 3 jaar intensief gebruik moet het op zich kunnen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_76560619
Heeft een van de ervaren moeders misschien nog meer tips voor mij? Mijn zoontje bijt me weleens tijdens het voeden. Hij heeft het al een paar keer gedaan. Soms wel meerdere keren tijdens één voeding. Het au roepen en uitleggen dat het pijn doet, van de borst afhalen e.d. heb ik al gedaan. Helpt niet even goed. Hij doet het meestal als hij klaar is aan een borst of helemaal klaar met drinken. Dus ik probeer nu dit tijdstip van tevoren te ontdekken en bijten te voorkomen. Mocht iemand nog andere goede tips hebben hoor ik het graag. Ik vraag me af of het ook door een sprongetje kan komen waardoor hij zowieso dwars is en dat het misschien weer weggaat?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76560729
Uitleggen heeft geen zin. Hier werkte het goed omdat meteen na een beet rechtop te zetten en dan "nee" te zeggen. Ik denk tenminste dat het hoopte, want ze deed het maar een keer of 5.

Een voedende vriendin van me heeft na een borstontsteking ( au!!) nu een blaar. Op een minder handige plek zeg maar. Kan dat door verkeerd aanleggen komen? Het heeft nu geen kans om te genezen omdat d'r dochter nog vaak drinkt.
*OUD heilige*
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:31:04 #22
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76560898
BJ, ivm dat je moest kolven in het ziekenhuis kan het best zijn dat je kolf (gedeeltelijk) vergoed wordt. Ik zou dat even navragen bij je zorgverzekeraar.

Yppy, als ik ga lopen met hem mag ik idd niet stil staan En hij doet het eigenlijk alleen 's avonds als de oudste naar bed is, als alle was opgeruimd is en ik net denk dat ik nog heerlijk een uurtje voor mezelf heb. Dus buiten gaan lopen is geen goed plan (ook geen oppas maar dat terzijde )
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:13:09 #23
108648 cattie
lieve moeder
pi_76562721
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:
Heeft iemand ervaring met het merk Ameda? De dubbelzijdige elektrische kost net zoveel als een enkelzijdige Avent of Medela namelijk
Geweldige kolf. Ben er erg tevreden over. Bij Ive had ik de enkelzijdige van Avent, daar kolfde ik een stuk minder mee en die vind ik wat fragieler. Ook kan er melk in de motor komen, wat niet zo hygiënisch is.

Tinuviel, helaas geen tips. Fee bijt helaas ook wel eens, als ze niet zoveel honger heeft. Bijten = klaar hier.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:15:56 #24
62233 Jelief
ikke lief!
pi_76565414
Tinuviel, wat je doet is goed. Bijten is idd meestal een teken dat ze klaar zijn met drinken. Afkoppelen is de enige remedie.(soms wil het nog helpen om een vinger paraat te houden en die in zijn wang te duwen als hij bijt)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_76565502
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:13 schreef cattie het volgende:

[..]

Geweldige kolf. Ben er erg tevreden over. Bij Ive had ik de enkelzijdige van Avent, daar kolfde ik een stuk minder mee en die vind ik wat fragieler. Ook kan er melk in de motor komen, wat niet zo hygiënisch is.

Tinuviel, helaas geen tips. Fee bijt helaas ook wel eens, als ze niet zoveel honger heeft. Bijten = klaar hier.
Oh fijn om te horen. Dan ga ik hem bestellen met de optie tot koop. Ik ben m'n handkolf zat en heb het idee dat ik er ook steeds gevoelige tepels van krijg.
Dank!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')