abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76529775
Borstvoeding deel 61

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic
[/quote]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_76529811
Mijn laatste post:

BJ, wat goed dat Evie al zo lang bij je drinkt. Knap van jullie allebei om het zo goed vol te houden en aan te gaan. En ze wordt steeds sterker dus dan gaat het vast ook beter.

Vlindur, ik heb weleens de tip gelezen hier om een boertje op te wekken door hem vast te houden tegen je schouder en dan op je tenen te staan en dan snel op je hakken te zakken.
Zodat de lucht naar boven gaat.
Ik hoop de de lk je kan helpen om hem rustiger te krijgen. Maar met de tijd gaat het echt steeds beter. Tot hij weer afgeleid wordt door al wat voorbij loopt of glinstert in de kamer.
pi_76530087
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:43 schreef oeke het volgende:
Mijn laatste post:

BJ, wat goed dat Evie al zo lang bij je drinkt. Knap van jullie allebei om het zo goed vol te houden en aan te gaan. En ze wordt steeds sterker dus dan gaat het vast ook beter.

Vlindur, ik heb weleens de tip gelezen hier om een boertje op te wekken door hem vast te houden tegen je schouder en dan op je tenen te staan en dan snel op je hakken te zakken.
Ik hoop de de lk je kan helpen om hem rustiger te krijgen. Maar met de tijd gaat het echt steeds beter. Tot hij weer afgeleid wordt door al wat voorbij loopt of glinstert in de kamer.
Oh, die kende ik nog niet! Die gaan we proberen. Thnx!

Ik kan me trouwens nog echt niet voorstellen dat Rienk straks loopt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_76530323
Ha, dat kan ik ook nog niet van Kobus hoor, ik vind een gesneden boterham met beleg eten al een gek idee en dat komt ook steeds sneller dichterbij!
Maar was ik heel bang van bv in combinatie met tandjes, valt me dat ook weer reuze mee, nu hij al 2 halve tandjes heeft.
pi_76533241
Ko al twee tandjes hij wordt groot oeke

Vlindur, Senna kan ook niet heel erg goed boertjes laten, nog steeds niet. Soms denk ik zelfs dat ze hoesten en een boertje laten met elkaar verward. Na een voeding als ik haar dan overeind hou, gaat ze soms eerst heel raar hoesten, dan even niets en dan toch een boertje.

BJ, goed dat Evie wat gedronken heeft bij je. Hoop dat het steeds beter gaat, naarmate ze groter en sterker wordt. Maar sowieso vind ik het erg knap hoe je zo goed kolft enzo
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:07:20 #6
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76538326
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:43 schreef oeke het volgende:
Mijn laatste post:

Hihi, volgens mij was die tip van mij afkomstig. Of eigenlijk van mijn man, want die deed de boertjes vaak.

Ikzelf nam de moeite vaak niet, alleen als ik merkte dat er wat dwars zat.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76539475
De boertjes deden we door haar dwars op ons been te zetten, dus allebei d'r beentjes aan dezelfde kant. Dan beetje naar voren hangen en zachtjes kloppen op d'r rug.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_76543884
Oh ik dacht dat het aan mij lag Hier ook zo'n moeite met boertjes. Althans, de ene keer zonder moeite, maar vaak komt het pas een half uur tot een uur na de voeding. De lactatiekundige die ik heb gesproken zei trouwens dat ik me om boertjes niet zo'n zorgen moest maken, want de meeste borstkindjes boeren niet. Nou, de mijne als een volwassen vent aan de bar
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:38:18 #9
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76546241
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:51 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Oh, die kende ik nog niet! Die gaan we proberen. Thnx!

Ik kan me trouwens nog echt niet voorstellen dat Rienk straks loopt!
Over een paar weken kun je je niet meer voorstellen dat hij zo klein was als ie nu is

Heeft iemand nog tips voor een troostborst? Speen wil hij gewoon echt niet, en vinger ook niet (behalve zijn knuistje maar die ook niet altijd).
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:50:23 #10
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76549905
hmmm boertjes.. idd Evie boert soms enorm na een flesje, en soms helemaal niet... en als ze aan de borst heeft gedronken boert ze amper...
Wat ze wel vaak doet; veel te gulzig drinken; waardoor verslikken en hikken.
Dus bij sommige voedingen moet ik tussendoor echt pauze inbouwen, want anders doet ze veel te druk.
(en dan wordt ons meisje boos; want die is geboren zonder enig geduld )

Ik zit weer in de nachtelijke kolfsessie..
zo mijn bed weer in en proberen nog wat te slapen...

@Rocka; neej ik heb geen tips.... (en ook geen ervaring...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76551100
Hier komen ook nauwelijks boertjes (maar ze heeft ook nauwelijks krampjes vooralsnog)...

De voedingstijden zijn verschoven en nu kom ik in de problemen met de schooltijd van de kinderen
We moeten om 8.00 uur weg en ik ben pas om 8.45 terug.
Als het goed is wil ze rond 8.00 uur drinken (ze blijft thuis bij mijn man)....

Misschien toch maar een kolfvoorraadje aanleggen voor dit soort zaken?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 07:35:57 #12
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76551192
Ik vind het een superfijn gevoel om een voorraad te hebben Lily, precies om die reden. Als je de fles wil gaan geven moet je dat alleen wel met regelmaat blijven doen, dat dan wel weer. En misschien toch een nieuwe handkolf kopen? Lijkt me lastig als degene die je hebt je zo veel kracht kost..
3!
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 07:39:29 #13
5428 crew  miss_sly
pi_76551217
Rocka, geen tips Hier begin ik er nu een beetje een einde aan te maken en dat accepteert ze steeds beter, maar Senna heeft heel lang getutterd als troost. Toen ze zo klein was, vond ik dat ook prima, maar ik vond het welletjes. Troosten moet ook anders kunnen, en dat lukt ook steeds vaker. Hier ook geen speen of duim of wat dan ook. Proberen af te leiden met een geliefd speeltje helpt nog wel eens.

lili, wat rot. Misschien even kolven voor je weggaat, zodat je man idd iets heeft om te geven, en meteen aanleggen als je weer terug bent?
pi_76551221
Ik krijg een electrische kolf als kraamkado van mijn ooms en tantes (maar die heb ik nog niet)
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:31:02 #15
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76558772
ik heb een elektrische kolf (Medela Swing) en dat is even een investering; maar ik ben dr wel heel tevreden over en scheelt wel veel moeite denk ik....

(en ik moet straks op het werk toch kolven; dus het is het geld wel waard)

en o ja:
Evie heeft net rechts gedronken:
ben nu aan het kolven: ik kolf links 140 ml en rechts 70 ml:
ik neem dus aan dat ons meisje in elk geval wat binnen heeft gekregen
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:34:26 #16
12913 GreatWhiteSilence
pi_76558893
Ik heb ook een elektrische staan, maar ik kolf vaak even tussendoor. En dan vind ik mijn handkolf toch net even wat handiger.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76559013
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
(en ik moet straks op het werk toch kolven; dus het is het geld wel waard)
ja, ik ook

ik heb dat altijd met de handkolf gedaan maar daar heb ik dus echt geen zin meer in
pi_76559946
Heeft iemand ervaring met het merk Ameda? De dubbelzijdige elektrische kost net zoveel als een enkelzijdige Avent of Medela namelijk
pi_76560549
Tegen die troostborst geen echte tips Rocka. Hier hielp het soms even om met d'r rond te lopen. En dan vooral niet stilstaan. Of buiten gaan wandelen (boeiende wijk woonden we joh, kende alle plantjes van iedereen). Maar niks waar je wat aan hebt.

Geloof dat ik al een paar keer reclame heb gemaakt voor de hemdjes van de hema, maar zag nu dat ik er 2 weg kan gooien omdat ze toch wat gaan slobberen. Maar ja, na 3 jaar intensief gebruik moet het op zich kunnen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_76560619
Heeft een van de ervaren moeders misschien nog meer tips voor mij? Mijn zoontje bijt me weleens tijdens het voeden. Hij heeft het al een paar keer gedaan. Soms wel meerdere keren tijdens één voeding. Het au roepen en uitleggen dat het pijn doet, van de borst afhalen e.d. heb ik al gedaan. Helpt niet even goed. Hij doet het meestal als hij klaar is aan een borst of helemaal klaar met drinken. Dus ik probeer nu dit tijdstip van tevoren te ontdekken en bijten te voorkomen. Mocht iemand nog andere goede tips hebben hoor ik het graag. Ik vraag me af of het ook door een sprongetje kan komen waardoor hij zowieso dwars is en dat het misschien weer weggaat?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76560729
Uitleggen heeft geen zin. Hier werkte het goed omdat meteen na een beet rechtop te zetten en dan "nee" te zeggen. Ik denk tenminste dat het hoopte, want ze deed het maar een keer of 5.

Een voedende vriendin van me heeft na een borstontsteking ( au!!) nu een blaar. Op een minder handige plek zeg maar. Kan dat door verkeerd aanleggen komen? Het heeft nu geen kans om te genezen omdat d'r dochter nog vaak drinkt.
*OUD heilige*
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:31:04 #22
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76560898
BJ, ivm dat je moest kolven in het ziekenhuis kan het best zijn dat je kolf (gedeeltelijk) vergoed wordt. Ik zou dat even navragen bij je zorgverzekeraar.

Yppy, als ik ga lopen met hem mag ik idd niet stil staan En hij doet het eigenlijk alleen 's avonds als de oudste naar bed is, als alle was opgeruimd is en ik net denk dat ik nog heerlijk een uurtje voor mezelf heb. Dus buiten gaan lopen is geen goed plan (ook geen oppas maar dat terzijde )
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:13:09 #23
108648 cattie
lieve moeder
pi_76562721
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:
Heeft iemand ervaring met het merk Ameda? De dubbelzijdige elektrische kost net zoveel als een enkelzijdige Avent of Medela namelijk
Geweldige kolf. Ben er erg tevreden over. Bij Ive had ik de enkelzijdige van Avent, daar kolfde ik een stuk minder mee en die vind ik wat fragieler. Ook kan er melk in de motor komen, wat niet zo hygiënisch is.

Tinuviel, helaas geen tips. Fee bijt helaas ook wel eens, als ze niet zoveel honger heeft. Bijten = klaar hier.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:15:56 #24
62233 Jelief
ikke lief!
pi_76565414
Tinuviel, wat je doet is goed. Bijten is idd meestal een teken dat ze klaar zijn met drinken. Afkoppelen is de enige remedie.(soms wil het nog helpen om een vinger paraat te houden en die in zijn wang te duwen als hij bijt)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_76565502
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:13 schreef cattie het volgende:

[..]

Geweldige kolf. Ben er erg tevreden over. Bij Ive had ik de enkelzijdige van Avent, daar kolfde ik een stuk minder mee en die vind ik wat fragieler. Ook kan er melk in de motor komen, wat niet zo hygiënisch is.

Tinuviel, helaas geen tips. Fee bijt helaas ook wel eens, als ze niet zoveel honger heeft. Bijten = klaar hier.
Oh fijn om te horen. Dan ga ik hem bestellen met de optie tot koop. Ik ben m'n handkolf zat en heb het idee dat ik er ook steeds gevoelige tepels van krijg.
Dank!
pi_76565504
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:38 schreef RockabeIIa het volgende:

Heeft iemand nog tips voor een troostborst? Speen wil hij gewoon echt niet, en vinger ook niet (behalve zijn knuistje maar die ook niet altijd).
Wat scheelt er precies aan? Ik krijg Ivan heel gauw rustig door hem tegen me aan te drukken (ik doe er vaak wel een speen bij), hem te wiegen, te neuriën, wat rond te lopen, in de draagdoek te doen. Dat doe ik als hij last van krampen heeft of gewoon moe is en nog in slaap moet vallen. Een troostborst krijgt hij eigenlijk nooit, maar hij huilt dan ook nooit om een voor mij onverklaarbare reden.

Ivan laat trouwens ook zelden een boertje.

Mag ik even jompelen? We zijn vandaag naar het CB geweest en zijn groeilijn is aan het bijtrekken! Hij vulde vandaag ook ineens zijn astronautenpak veel beter op dan de vorige keer dat we buiten zijn geweest. Inmiddels heb ik kleding maat 56 vervangen voor maat 62 (op de groot uitvallende exemplaren na).

En we hebben ookal zo'n fijne nacht gehad waarin hij om de 4 uur kwam en meteen weer in slaap viel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:54:04 #27
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76567120
jompelt ook ff mee voor Claudia en Ivan

en jeuj voor maat 62!!!
(dat duurt bij Evie nog wel even; maat 50 gaat nu eindelijk een beetje krapper zitten, dus misschien komende week eens iets in 50-56 aanpassen)
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:29:03 #28
108648 cattie
lieve moeder
pi_76568532
Geweldig Claudia!
pi_76568854
Claudia super!
Amaranta hoe gaat het bij jullie inmiddels met de kloof?
En trix, hoe is het bij jou met de pijn?

Ik geloof dat we hier weer aan het regelen zijn Gisteren alleen maar huilen en drinken om de 45min-anderhalf uur en vandaag komt ze iedere 1,5-2 uur. 's Nachts gaat dat gewoon door en het begint me een beetje op te breken dat ik sinds de bevalling al niet meer langer dan 2 uur achter elkaar heb geslapen. Nou ja, het wordt beter toch? toch, toch???
pi_76569274
Ivan wat goed!! Jij groeit wel goed op dat astronautenvoer!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76570397
EnTwinkly niet te vergeten: hoe is het met de hyperlactatie? Stabiliseert het zich al wat?
pi_76582002
Hallo dames!

Ik val even binnen met een vraag. Lotte heeft sinds maandag beetje rare poep. Heel erg donkergroen, bijna bruin en superwaterig. Ik verschoon d'r altijd meteen nadat ze gepoept heeft en dan drupt het echt van d'r billetjes af. Het stinkt ook echt enorm. Geen zure bv-poep, maar echte stinkpoep. Ondanks het waterige, kost het d'r wel erg veel moeite om het eruit te krijgen. Meestal merk ik rond een uur of 4 's middags dat ze moet poepen, maar vaak komt het er pas om een uur of 8 uit.

Herkent iemand dit en kan ik er via m'n voeding iets aan doen?
Lotte!
Noah!
  zondag 10 januari 2010 @ 17:54:45 #33
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76642202
Ik had ook even een vraag. Ik wil borstvoeding gaan geven en nou moet ik natuurlijk nog beha's gaan kopen. Volgens mij in de 8e maand toch? (das over 1,5 week). Nu werd tijdens een voorlichting gezegd dat je beter een beha zonder beugel kon nemen ivm beknellingen en ter voorkoming van borstontsteking.
Maar als ik normaliter een sportbeha draag (zonder beugel dus) dan komt er zo'n vouw onder mijn borsten en aangezien die aan de maat zijn, zakt er altijd wel een stukje tussen. Met een beugelbeha voorkom ik dat dus.

Nu is mijn cupmaat al minstens 2 maten groter dan normaal. Kan ik dan beter een voedingsbeha mét of zonder beugel halen?
pi_76642507
Linda, klinkt als tandenpoep.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76642780
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:02 schreef Vicky het volgende:
Linda, klinkt als tandenpoep.
Ze is 3 maanden, ze mag nog geen tanden van mij Kan je ze ook terug duwen?
Vanmorgen had ze een heel klein beetje poep, maar dat was weer vertrouwd oranje, hopelijk blijft dat zo en is ze er nu vanaf, want ze sliep er ook slecht door. Van iedere scheet die dwars zat werd ze wakker

Asy, ik heb geen idee, sorry
Lotte!
Noah!
  zondag 10 januari 2010 @ 18:33:16 #36
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76643749
Asy, ik ben normaal ook van de beugel en ik had ook zoiets van zonder beugel KAN gewoon niet voldoende steunen. Ik had maar een goedkope van de Hema gehaald om te proberen, en die bevallen prima! Zit eigenlijk lekkerder dan welke beugel-bh ik ooit gedragen heb.
Maar volgens mij gaat de Hema niet tot jouw maat, dus zul je ergens anders moeten kijken. Maar ik zou er zeker eentje halen hoor! En als ze dan fijn blijken te zijn stuur je J er gewoon op uit voor nog een paar. Of als hij dat vervelend vindt ga ik ze wel voor je halen
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 10 januari 2010 @ 19:13:34 #37
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76645790
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:54 schreef Asyniur het volgende:
Ik had ook even een vraag. Ik wil borstvoeding gaan geven en nou moet ik natuurlijk nog beha's gaan kopen. Volgens mij in de 8e maand toch? (das over 1,5 week). Nu werd tijdens een voorlichting gezegd dat je beter een beha zonder beugel kon nemen ivm beknellingen en ter voorkoming van borstontsteking.
Maar als ik normaliter een sportbeha draag (zonder beugel dus) dan komt er zo'n vouw onder mijn borsten en aangezien die aan de maat zijn, zakt er altijd wel een stukje tussen. Met een beugelbeha voorkom ik dat dus.

Nu is mijn cupmaat al minstens 2 maten groter dan normaal. Kan ik dan beter een voedingsbeha mét of zonder beugel halen?
hai Asy
ik heb ook een grote cupmaat en heb wel voedingsbh's met beugel... juist omdat het dan nog een beetje normaal lijkt.
(heb echt tig BH's gepast; en het leek allemaal vreselijk!)
pi_76645843
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:54 schreef Asyniur het volgende:

Dat van die beugels is onzin, als je uitgaat van de regel dat een goede BH sowieso niet mag knellen. Als de beugels, zoals zou moeten, mooi vlak langs je lichaam lopen dan knelt dat heus niet meer of minder af dan een BH zonder beugels.

Ik heb met mijn cup H (voor de eerste zwangerschap een DD ) al heel wat uitgeprobeerd maar uiteindelijk ben ik het meest tevreden over mijn eigen vermaakte beugelbeha's en de beugel-BV-BH's van Anita. Zonder beugel zit normaal al niet mooi bij mij en als ik BV geef al helemaaaaaaal niet.

Linda, het zou tandenpoep kunnen zijn maar het klinkt ook een beetje als buikviruspoep. Als het binnen een redelijke tijd weer over gaat denk ik niet dat je er iets aan kan doen.
Als het nou weken aan zou houden is het misschien slim om eens te gaan kijken naar overgevoeligheid/allergie voor dingen die jij eet, maar op dit moment zou het heel goed kunnen zijn dat ze "gewoon" een beetje een rommelbuikje heeft.
  zondag 10 januari 2010 @ 19:17:14 #39
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76645979
ik heb inderdaad ook die bh's van Anita en die zitten erg mooi
pi_76646324
Owlet, thnx voor je antwoord. Kan zich dat opeens ontwikkelen? Ik ben niet ineens anders gaan eten ofzo? Ik heb de laatste tijd juist dingen geschrapt uit m'n menu. Zuivel enzo heb ik ook altijd gewoon gegeten.
Lotte!
Noah!
pi_76646903
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:24 schreef Linda2205 het volgende:
Owlet, thnx voor je antwoord. Kan zich dat opeens ontwikkelen? Ik ben niet ineens anders gaan eten ofzo? Ik heb de laatste tijd juist dingen geschrapt uit m'n menu. Zuivel enzo heb ik ook altijd gewoon gegeten.
Ik ben geen expert op het gebied van allergie enzo maar voor zover ik weet kan een overgevoeligheid of allergie zich wel ineens ontwikkelen.
Maar een buikgriepje of tandjes is veel en veel waarschijnlijker
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 19:38:22 #42
5428 crew  miss_sly
pi_76647057
En tandjes kan toch nog best een tijd duren tussen verschijnselen (zoals poep, kwijlen, rode wangetjes, etc) en het daadwerkelijk doorbreken? Bij mijn jongste neefje duurde het geloof ik dik 2 maanden voor het tandje dat zich aan leek te kondigen ook daadwerkelijk een wit puntje werd
pi_76647538
Ok, ben benieuwd. Ze heeft een wit puntje in d'r tandvlees, al een week of 2, maar dat is niet scherp ofzo. En buikgriep, heeft ze daar verder geen last van dan? Anders vind ik het toch wel sneu dat ik dat niet gemerkt heb

/offtopic
Lotte!
Noah!
  zondag 10 januari 2010 @ 21:22:57 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76653287
Dank je wel voor jullie antwoorden.
Dan ga ik dus mooi voor Anita BVbeha's met beugel. Anders ziet het met mijn cup H inderdaad niet uit...
Ca.ra, mocht J niet durven dan stuur ik jou wel op pad

Volgende week dus maar eens op beha-jacht
pi_76654588
Hier draag ik vooral de beha's van de Hema, maar met cup D is dat goed te doen. Ik heb ook een beugelbeha van Anita, maar die draag ik niet zo vaak. Ik vind hem zo bloot als ik in het openbaar voed, je hele borst ligt eruit.
Maar hij staat wel mooier.

Ko huilt de laatste tijd heel af en toe tijdens het drinken en het breekt mijn hart.
Zou het te maken kunnen hebben met tandjes die doorkomen en dat het dan pijn doet bij het zuigen?

Om de een of andere stomme reden ben ik de laatste tijd ook bang dat ik niet genoeg melk heb, terwijl het kind gewoon heel groot is. Misschien vanwege de opmerking die ik hier eens gelezen heb over productieachteruitgang op de lange termijn als je met tepelhoedjes voed.
Dus als hij dan zo huilt denk ik dat hij honger heeft.
  zondag 10 januari 2010 @ 21:46:11 #46
12913 GreatWhiteSilence
pi_76654907
Mijn man vindt die BH's van Anita er dus vreselijk uitzien. En laat dat nu net mijn favoriete BH zijn. De BH die hij het mooist vindt, vind ik zelf dus vervelend dragen...
pi_76654980
Ik heb ook die van Anita, die zonder beugel. Pas eens een gewone met beugel geprobeerd na al die tijd, maar vond het echt niet lekker meer zitten!!
pi_76655270
Ik heb ook Anita BV-beha's met beugel (cup G ) en die zitten echt heel lekker. Ze zijn niet goedkoop maar ik draag ze inmiddels al bijna een jaar met veel plezier. Ze blijven ook mooi in de was, mooier dan de meeste niet-voedingsbeha's die ik heb gehad.

Oeke, het kan heel goed van tandjes komen. Als een baby zuigt wordt er een vacuüm gecreëerd en die druk kan best pijn doen in Ko's mondje. Sneu hoor, dat hij dan huilt. Als er te weinig melk zou hij nu hij wat ouder is vast eerder driftig worden dan (klaaglijk) gaan huilen, hier is dat wel zo in ieder geval. Als er even niet snel genoeg geleverd wordt krijgt de desbetreffende borst aanmoedigende klapjes
pi_76655544
Ja, dat vacuum zal het zijn, Jore. En het is echt zo'n klagerig huiltje, en een beetje verdrietig. Dankjewel, dat stelt me weer gerust.
  maandag 11 januari 2010 @ 06:37:09 #50
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76666698
Iemand nog tips voor een borstweigeraar?

Zoals jullie misschien wel weten kolf ik bijna-fulltime omdat dat de enige manier is om bij Thomas de jbpm binnen te krijgen die hij nodig heeft met zijn reflux. En hoewel ik het jammer vind dat het zo moet (borstvoeding gaat in mijn ogen om meer dan alleen de melk) kon ik me er wel bij neerleggen. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. MAar wel heb ik altijd de hoop gehad hem nog eens terug aan de borstvoeding te krijgen.
Daarom heb ik altijd minstens een voeding per dag live gegeven. Meestal die voor het slapen gaan, want daarna ligt hij toch rustig in zijn bedje dus dan klotst het niet omhoog. De laatste tijd komt hij ook weer voor een nachtvoeding, dus die kreeg hij ook gewoon uit de borst. Prima tot zover.

Nu zijn we onder behandeling van een osteopaat, in eerste instantie vanwege de onrust van Thomas maar hij zegt dat de oorzaak van zijn reflux dezelfde is, en dat na behandeling bij 90-95% van de kindjes de reflux ook over is of zeer sterk verminderd. Dat gaf mij weer wat hoop dat we samen toch nog ooit terug kunnen naar 100% borstvoeding, met uitzondering van de dagen dat ik werk natuurlijk.

En net nu, met de eindstreep in zicht bij wijze van spreken, begint Thomas de borst te weigeren. Gisteravond bij het naar bed gaan deed hij al heel moeilijk. Normaliter voed ik liggend, maar uiteindelijk heeft hij na veel gedoe in de madonnahouding wat gedronken en is toen in slaap gesukkeld. Vannacht om half 3 wakker met dorst, maar welke houding ik ook probeerde het resulteerde in brullen (sorry buren). Toen is hij toch weer in slaap gevallen maar vanochtend half 6 weer het zelfde probleem. Dus uiteindelijk heb ik hem huilend een flesje afgekolfde melk warm gemaakt, en daarna huilend zitten kolven. Het voelt zo ontzettend afgewezen, ik wist niet dat me dat zo zou kunnen aangrijpen.

In het begin hebben we zo hard moeten knokken om Thomas aan het eten te krijgen, en ik heb later hele weekenden zitten kolven om mijn productie maar op peil te krijgen en te houden. En dat is allemaal niet erg want je weet waar je het voor doet. En ik weet wel dat ik het niet moet zien als mislukken maar zo voelt het nu wel even. Dat me een grote vette worst voor de neus gebungeld is: de kans dat ik Thomas weer 'normaal' aan de borst zou kunnen krijgen. En het idee dat dat ook wel eens niet zou kunnen gaan lukken valt me erg rauw op mijn dakje.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 11 januari 2010 @ 07:08:52 #51
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76666817
Oh en BAH wat zijn mannen toch irritante rationele wezens met hun logische argumenten als je alleen maar uit wilt huilen
  maandag 11 januari 2010 @ 09:43:52 #52
12913 GreatWhiteSilence
pi_76668477
Wat akelig Ca.ra. Ik hoop dat het snel weer goed gaat. Mannen zijn vervelend, ze denken zeker dat wij dat soort logische argumenten niet kunnen bedenken ofzo...

Misschien heeft het een reden? Tandjes die doorkomen, oorontsteking?
Ik zou het wel gewoon rustig blijven proberen, verder niet opdringen ofzo,maar wel de kans geven. Ik heb regelmatig rondjes gelopen met Annicka, omdat dit de enige manier was waarop het nog een beetje wilde.
  maandag 11 januari 2010 @ 09:45:44 #53
108648 cattie
lieve moeder
pi_76668514
Ca.ra, geen advies, maar wel een dikke knuffel.
pi_76668669
Oh Ca.ra, ik kreeg een brok in mijn keel toen ik je post las. Rustig blijven en blijven proberen maar het wel leuk houden voor Thomas. Dat is het enige advies dat ik nu zo snel kan verzinnen.
Een hele dikke kus!
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 09:55:41 #55
5428 crew  miss_sly
pi_76668709
ow Ca.ra, wat rot. geen tips, alleen dat ik hoop dat het een tijdelijk iets is
en tja, mannen....
  maandag 11 januari 2010 @ 10:31:12 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76669627
Sterkte Ca.ra. Wat vervelend dat Thomas de borst weigert. Ik hoop voor je dat hij snel weer gaat drinken, en als dat niet het geval is dan hoop ik dat je het weigeren snel een plekje kunt geven. Je hebt super goed je best gedaan.
  maandag 11 januari 2010 @ 10:32:54 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76669676
Ik heb trouwens beha's van het kruidvat, die zijn best fijn alleen ontbloten ze wel je hele borst.
En ik heb er 1 van de hema. Die is ook fijn.
' snacht kruipen ze alleen over mn tepel als ik op mn zij lig en dan wil ik nog weleens lekken.

Ohja, kloofupdate; hij is nog steeds niet weg. Wordt héél langzaamaan kleiner. Echt heel langzaamaan. Ik voed nu met tepelhoedje en dat maakt de pijn links wel goed te doen. Hoop dat de kloof snel herstelt. Verder drinkt Fabi goed.
  maandag 11 januari 2010 @ 11:40:31 #58
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76671961
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:32 schreef amaranta het volgende:
Ik heb trouwens beha's van het kruidvat, die zijn best fijn alleen ontbloten ze wel je hele borst.
En ik heb er 1 van de hema. Die is ook fijn.
' snacht kruipen ze alleen over mn tepel als ik op mn zij lig en dan wil ik nog weleens lekken.

Ohja, kloofupdate; hij is nog steeds niet weg. Wordt héél langzaamaan kleiner. Echt heel langzaamaan. Ik voed nu met tepelhoedje en dat maakt de pijn links wel goed te doen. Hoop dat de kloof snel herstelt. Verder drinkt Fabi goed.
@Amaranta; ik heb ook nog een kloof vanuit de ziekenhuisperiode. (inmiddels zijn we al 3,5 week thuis). En die is ook nog steeds niet weg...
Wordt wel steeds kleiner en minder diep. Maar nog steeds aanwezig...
  maandag 11 januari 2010 @ 14:39:53 #59
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76678605
Ca.Ra, volegns je ticker is Thomas 4 mnd oud.
Je kent de zgn 4-mnd dip? Dan is alles leuker dan drinken. Drinken is voor babies en met 4 mnd ben je al een halve puber

Hier gaat de bv heel goed, eigenlijk!
eerste dag heeft ze niks gedronken. naja, om 2 uur s nachts een half uur echt gedronken, en toen pas ergens om 3 uur s middags weer of zo. of nog later. ze was misselijk en moest ook bijkomen van de lancering

daarna ging het eigenlijk meteen goed. heb gister wel moeten nakolven en met een flesje geven, want ze was 10% afgevallen. (nu weer 100g erbij) gister ook nog een ongelukje gehad met de kolf. hij stond op tsr-stand en sprong ineens op zuigstand. hij stond te hard en *pats* rechtertiet open bloeden en wel

paar uurtjes later wel op rechts aangelegd, en dat ging zowaar pijnloos!

heb nu wel weer van die korstdingen op mn tepels, en dat doet ZEER als ze aanhapt. maar het schijnt normaal te zijn dat je even korstjes ontwikkelt. had ik ook bij eli. maar laat dat nu net een reden zijn om in de hoogste boom te springen (bo's en zo )

maar al met al gaat het dus helemaal prima!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76680957
Hier besloten van niet meer af te kolven. Voor die paar uurtjes in de week dat ik niet bij haar ben, kan ze gerust een flesje koemelk drinken als ze zin heeft in melk.
pi_76685832
oh, Ca.ra

wat verdrietig. Ik kan me je gevoelens levendig voorstellen.
Bah, waarom gaat het niet altijd gewoon van een leie dakje ook

en de ratonele reactie van mannen is inderdaad niet altijd welkom
pi_76685886
Davinia, Fijn dat het goed gaat

De pijn bij aanhappen heb ik nu na drie weken ook nog steeds. Het is iedere keer weer even maar die pijn is na 2 seconden weer weg.
  maandag 11 januari 2010 @ 18:07:02 #63
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76687430
Ca.ra, wat een rotgevoel! Maar ik vind het 4-maanden gedonder verhaal van Davinia wel heel geloofwaardig, heb hier zelf ook een dramatijd gehad (maar dan met flesje) rond de 4 maanden... Heel vervelend, maar ik hoop dat het snel beter gaat, en dat je weer overkan op fulltime bv...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 11 januari 2010 @ 18:17:12 #64
12913 GreatWhiteSilence
pi_76687833
Ow ja, de 4-maandendip. Eigenlijk wordt het gedrag er niet mee bedoelt geloof ik, maar alleen de afwijking in gewicht ten opzichte van flessenkindjes. Maar ik kan me inderdaad herinneren dat er zo rond die tijd een hoop gedonder was. Veel rondjes lopen, met een eindelijk drinkende Annicka in mijn armen...

Ik heb toen gezegd dat ze dat niet te lang moest houden, omdat ik haar niet meer kon tillen als ze zwaarder werd. Maar tegenwoordig doe ik het nog steeds soms... Ik ben toch sterker dan ik dacht...
pi_76687884
Oh Ca.ra wat naar zeg, ik heb de tranen er van in mn ogen staan En helaas geen tips voor je...

Hier is het weer lekker rommelig allemaal, eind vorige week had ik enorme stuwing, en vandaag voelen mn borsten juist de hele dag slap en ook kolven gaat weer heel beroerd.. Ik snap er echt niks meer van en ben het ook goed zat inmiddels, wat doe ik verkeerd dat mn productie zo enorm fluctueert? Het is nog bijna nooit stabiel geweest..
  maandag 11 januari 2010 @ 18:29:14 #66
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76688225
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:36 schreef WupWup het volgende:

En trix, hoe is het bij jou met de pijn?

Wat lief dat je het vraagt! Het gaat hier af en aan, ik heb gemerkt dat Stef vooral slecht aanhapt en snel zijn hoofd in zijn nek gooit (met tepel nog vast ) wanneer hij aan het regelen is. Een weekje terug was weer zo'n dag, dus nu is het wel nog gevoelig, maar het gaat telkens wat beter.. Thnx! Bij jou ondertussen ook weer klaar met regelen? Vermoeiende dagen vind ik dat toch wel hoor!

Lily, wat hip dat je een elektrische kolf krijgt, dan zou ik ook niet meer de moeite nemen om nog een handkolf te gaan kopen. Hoe is het nu verder? Ik ben ook heel druk bezig met het zoeken naar een kolf, maar ik heb natuurlijk weer een hele dure uitgezocht dus ben nu aan het proberen 'm tweedehands te vinden voor een bedrag dat me bevalt, maar dat is zo makkelijk nog niet. Tweedehands vragen ze er nog best wat voor en ik moet de filters ook vervangen anders heeft het geen zin er eentje met een gesloten systeem te kopen en twee filters kosten ook nog even ¤ 40,= bij elkaar. Maargoed, ik heb nog tijd tot ik weer ga werken, al begin ik het met die handkolf wel een beetje beu te worden..

Ivan, wat een prachtigmooi lijntje ben jij aan het groeien zeg! Geweldig Claudia, dit gaat vast doorzetten nu!

Asy, ik heb met beugel niet geprobeerd, maar zonder beugel (van de Prénatal) bevallen me prima. Ik wil er binnenkort nog even eentje bijhalen, het ziet ernaar uit dat ik nog wel een tijdje zal blijven voeden en dan is een derde BH geen overbodige luxe

Oh Ca.ra, wat verdrietig! En je klinkt ook echt verdrietig, vind ik echt heel naar om te lezen.. Ik kan me er alleszins wat bij voorstellen.. Ik kan je helaas niet echt helpen, maar ik ga wel heel hard voor je duimen, ok?

Amaranta en BJ, beterschap met jullie kloven, dat lijkt me vreselijk pijnlijk..

Davinia, jeej! Klinkt goed!

Chan.. Bij mij betekent afname in productie regeldagen, ben ik ondertussen achter.. Maar of dat bij jou ook zo is? Balen meis!
3!
  maandag 11 januari 2010 @ 19:06:54 #67
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76689695
Allereerst een dikke dankjewel voor jullie allemaal. Met een paar koppen koffie achter de kiezen bekeek ik de boel alweer wat rooskleuriger hoor vanochtend. We gaan gewoon flink oefenen de komende tijd. En tot die tijd zeker niet bij de pakken neerzitten.

Jullie zijn lief, echt fijn!

Dames met kloven, dat lijkt me echt pijnlijk. Hopelijk zijn jullie snel weer heel.

Chan, ik weet niet of het bij iedereen zo werkt maar ik merk het direct in mijn productie als ik niet genoeg gedronken heb. Misschien eens iets om op te letten? Al is het alleen maar om uit te sluiten....
pi_76695055
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:15 schreef Jelief het volgende:
Tinuviel, wat je doet is goed. Bijten is idd meestal een teken dat ze klaar zijn met drinken. Afkoppelen is de enige remedie.(soms wil het nog helpen om een vinger paraat te houden en die in zijn wang te duwen als hij bijt)
Dit was echt een gouden tip. Het is niet zo dat hij is gestopt met bijten maar het komt nu minder voor volgens mij. De vinger in zijn wang duwen helpt wel in twee opzichten naar mijn gevoel: 1. hij moet dan loslaten voor het geval hij mijn tepel nog tussen zijn tanden had, 2. Het doet hem pijn en dat maakt misschien duidelijk hoe het voor mij is als hij bijt. Helaas is het bijten nog niet totaal gestopt, maar het wisselt per voeding en per dag. Ik heb hem ook een paar keer gevoed zodat hij rechtop zat omdat hij vanwege tandenpijn uberhaupt minder graag zit. Alleen ik vindt dat niet echt zo'n goede positie en hij vindt het volgens mij ook niet zo tof. In zittende houding heeft hij dan weer niet gebeten. Dat scheelt wel weer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76722962
Ik kolf de laatste tijd alsmaar belabberder, dus ik houd rekening met een scenario waarin ik bijvoeding moet gaan geven naast borstvoeding als ik weer aan het werk ga. Ik ben bang dat mijn productie dan gaat kelderen en ik de borstvoeding alsnog vaarwel moet zeggen. Hoe zou ik mijn productie min of meer op peil kunnen houden? Ik kom niet veel verder dan 'liefst vaak een beetje kolven'.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:37:55 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_76723028
Heb je de spray al? Dat scheelde bij mij echt een heleboel!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76723484
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:29 schreef Incantrix het volgende:
Lily, wat hip dat je een elektrische kolf krijgt, dan zou ik ook niet meer de moeite nemen om nog een handkolf te gaan kopen. Hoe is het nu verder?
Het gaat goed
Ze is nu precies 3 weken en ik heb nooit bijvoeding hoeven geven en alleen in de eerste week 1 keer gekolft (vanwege stuwing).
Ze drinkt wel nog om de 3 uur en neemt haar tijd dus ik ben best veel bezig met voeden maar vooralsnog met plezier
Ik heb de electrische kolf nog niet en weet ook niet welke ik ga krijgen
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kolf de laatste tijd alsmaar belabberder, dus ik houd rekening met een scenario waarin ik bijvoeding moet gaan geven naast borstvoeding als ik weer aan het werk ga. Ik ben bang dat mijn productie dan gaat kelderen en ik de borstvoeding alsnog vaarwel moet zeggen. Hoe zou ik mijn productie min of meer op peil kunnen houden? Ik kom niet veel verder dan 'liefst vaak een beetje kolven'.
Zo heb ik dat gedaan met mijn jongste zoon toen ik na 10 weken weer aan het werk moest.
Het kolven ging beroerd (wel met handkolf) en ik deed het zo met tegenzin.

Hij kreeg dus als ik op mijn werk was gewoon flesvoeding en ik kolfde dan af en toe wat af (en dat schudde ik gelijk de gootsteen door), puur om de productie aan de gang te houden.
Als hij dan bij mij was kreeg hij gewoon borstvoeding.

Dit werkte.
pi_76723984
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:37 schreef Troel het volgende:
Heb je de spray al? Dat scheelde bij mij echt een heleboel!
Ja, die doet echt niks.

Fijn zo'n positief verhaal, lily!
pi_76724137
Claudia, wat Troel zegt: Syntocinon neusspray!
Zonder spray komt er bij mij niet meer dan een paar druppels uit. Kan je gewoon telefonisch een receptje voor aanvragen bij de huisarts.

Ca.ra

Davinia, je ongelukje

[ Bericht 15% gewijzigd door Kersjes op 12-01-2010 16:04:29 (grrrr) ]
.... met gevoel voor drama....
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 16:07:09 #74
5428 crew  miss_sly
pi_76724351
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, die doet echt niks.

Fijn zo'n positief verhaal, lily!
Doe je 1 keer of in ieder neusgat een keer?
pi_76724519
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Doe je 1 keer of in ieder neusgat een keer?
1 keer. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of de spray genoeg verstuift, want dat krijg ik moeilijk voor elkaar in een neusgat. Jij zou 2x doen?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:12:23 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_76724620
Ik deed 1 keer per ongeluk in elk neusgat. Dat was niet heel erg fijn moet ik zeggen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 16:13:03 #77
5428 crew  miss_sly
pi_76724654
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

1 keer. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of de spray genoeg verstuift, want dat krijg ik moeilijk voor elkaar in een neusgat. Jij zou 2x doen?
Ik doe altijd 2 keer. Ik doe vaak eerst mijn neus snuiten (misschien overbodig, maar heb het idee dat het dan beter opgenomen wordt ), dan in ieder neusgat een pufje, even goed opsnuiven , en dan ga ik op mijn gemakje alles klaarzetten zodat ik ongeveer 5 minuten na de pufjes ga kolven.
pi_76724882
Mag ik dan ook mijn negatieve verhaal posten?

Ik word er soms zo moedeloos van. Mijn meisje is nogal een regelmatige drinker. Overdag is sinds kort dat ze maar om de 3 uur hoeft en in de nacht is het nog 2 keer, soms 3 en vanacht 4 .
Het drinken gaat vaak gepaard met veel huilen, echt gezellig is het dan dus niet.
Madammeke weigert sinds kerst de fles. Ze moet er echt niets van hebben. Gister voor het eerst de breast flow gebruikt en daar dronk ze wel een klein beetje uit. Kortom een fles met afgekolfde melk geven is dus ook geen optie. Ik moet straks weer aan het werk en met zulke nachten gaat dat wel erg moeizaam worden. De gedachte van kunstvoeding komt soms best wel in me op, maarja ze wil de fles toch nog niet en eigenlijk wil ik zo graag tot 6 maanden alleen borstvoeding geven.
Contact met een lactatiekundige heb ik al gehad maar daar word ik niets wijzer van.... zucht
Verder is ze zo'n gezellig, lief meisje maar dat voeden....
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:19:34 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_76724966
Wil ze de fles ook van je man niet?

Als ik Jochem een fles wil geven moet ik echt ervoor zorgen dat hij niet in de buurt van mijn borsten komt, want als hij het ruikt dan wil hij echt geen fles meer (ook niet als het moedermelk is).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76725077
nee, nouja gister dus een klein beetje. Vanavond dus maar weer proberen, ik ben dan inderdaad altijd in een andere kamer zodat ze me niet ziet.
pi_76725910
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:40 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

@Amaranta; ik heb ook nog een kloof vanuit de ziekenhuisperiode. (inmiddels zijn we al 3,5 week thuis). En die is ook nog steeds niet weg...
Wordt wel steeds kleiner en minder diep. Maar nog steeds aanwezig...
Ik lees wel vaker iets over borstvoeding en kloofjes.
Al eens Creme Bioforce geprobeerd van Dokter Vogel?
Mag gewoon gebruikt worden tijdens de borstvoeding, niet schadelijk voor de baby en de kloofjes zijn binnen no time verdwenen.
Ik heb er destijds heel veel baat bij gehad. En mocht er toch een kloofje drijgen door te komen, blijven smeren..
pi_76726834
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:49 schreef lily het volgende:
Ik heb de electrische kolf nog niet en weet ook niet welke ik ga krijgen
Nou, mijn tante belde net; ze heeft de Philips Avent electrische kolf gekocht (enkele). Ik krijg m donderdag.
pi_76726886
Wat een gedoe, sproet-je
pi_76726896
Troel, misschien stomme vraag, maar wat gebeurde er toen je dubbel sprayde dan?

Sproet bedoel je dat ze huilt aan de fles of aan de borst? Als ze aan de borst huilt, heb je enig idee waarom? Is de houding voor haar bijvoorbeeld niet fijn of heeft ze pijn (bijv spruw)?
pi_76726934
Ik heb vanmiddag de Ameda Lactaline binnengekregen. Ga 'm vanavond proberen.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:02:40 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_76727007
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:00 schreef WupWup het volgende:
Troel, misschien stomme vraag, maar wat gebeurde er toen je dubbel sprayde dan?

Sproet bedoel je dat ze huilt aan de fles of aan de borst? Als ze aan de borst huilt, heb je enig idee waarom? Is de houding voor haar bijvoorbeeld niet fijn of heeft ze pijn (bijv spruw)?
Ik kreeg veel eerder dan die vijf minuten een ontzettende toeschietreflex die echt heeeel erg zeer deed. En toen had ik mijn spullen nog niet klaar staan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 17:04:10 #87
5428 crew  miss_sly
pi_76727076
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:17 schreef sproet-je het volgende:
Mag ik dan ook mijn negatieve verhaal posten?

Ik word er soms zo moedeloos van. Mijn meisje is nogal een regelmatige drinker. Overdag is sinds kort dat ze maar om de 3 uur hoeft en in de nacht is het nog 2 keer, soms 3 en vanacht 4 .
Het drinken gaat vaak gepaard met veel huilen, echt gezellig is het dan dus niet.
Madammeke weigert sinds kerst de fles. Ze moet er echt niets van hebben. Gister voor het eerst de breast flow gebruikt en daar dronk ze wel een klein beetje uit. Kortom een fles met afgekolfde melk geven is dus ook geen optie. Ik moet straks weer aan het werk en met zulke nachten gaat dat wel erg moeizaam worden. De gedachte van kunstvoeding komt soms best wel in me op, maarja ze wil de fles toch nog niet en eigenlijk wil ik zo graag tot 6 maanden alleen borstvoeding geven.
Contact met een lactatiekundige heb ik al gehad maar daar word ik niets wijzer van.... zucht
Verder is ze zo'n gezellig, lief meisje maar dat voeden....
Wat jammer dat het niet zo lekker loopt, sproetje Al gecontroleerd op spruw?

Senna is bijna 6 maanden, maar die drinkt ook echt niet maar 4 keer per dag, hoor. En die komt ook nog regelmatig in de nacht. Ik probeer dat een beetje op te vangen door haar liggend in bed te voeden en intussen zelf te dommelen, dan krijg ik toch nog wat rust en slaap. Ik vind het ook soms wel zwaar, hoor, als ze een dag heeft als gisteren dat ze veelpiept en veel drinkt, maar ik probeer op zulke dagen maar te denken dat het nog maar een paar maanden zal zijn.

Wat betreft drinken: misschien een tuitbeker? werkt(e) bij Senna beter dan een flesje, soms het blijft zoeken waar ze uit wil drinken iedere keer.
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 17:05:49 #88
5428 crew  miss_sly
pi_76727163
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik kreeg veel eerder dan die vijf minuten een ontzettende toeschietreflex die echt heeeel erg zeer deed. En toen had ik mijn spullen nog niet klaar staan
Dat is dus heel verschillend, want ik heb ook met de spray geen enorme tsr en pijn doet het bij mij nooit. Ik heb tijd genoeg na twee keer prayen om alles klaar te zetten en ook dan gaat het nog maar net druppelen.

Ik zou het dus zeker een keer proberen als het met kolven niet zo fijn loopt. Als de reactie hetzelfde is als bij jou, is dat snel genoeg duidelijk, maar voor hetzelfde geld gaat het dan net iets beter en is de opbrengst ook hoger.
pi_76727327
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:

Senna is bijna 6 maanden, maar die drinkt ook echt niet maar 4 keer per dag, hoor. En die komt ook nog regelmatig in de nacht. Ik probeer dat een beetje op te vangen door haar liggend in bed te voeden en intussen zelf te dommelen, dan krijg ik toch nog wat rust en slaap. Ik vind het ook soms wel zwaar, hoor, als ze een dag heeft als gisteren dat ze veelpiept en veel drinkt, maar ik probeer op zulke dagen maar te denken dat het nog maar een paar maanden zal zijn.
Weet je dat het heel fijn is om dit te lezen, dat het soms ook gewoon even doorbijten is?
pi_76727402
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:05 schreef miss_sly het volgende:

Ik zou het dus zeker een keer proberen als het met kolven niet zo fijn loopt. Als de reactie hetzelfde is als bij jou, is dat snel genoeg duidelijk, maar voor hetzelfde geld gaat het dan net iets beter en is de opbrengst ook hoger.
Ik ga het zeker proberen! Ik voel mijn toeschietreflx nooit en ik heb zindelijke ( ) borsten, dus dat zal wel goedkomen.
pi_76727444
Jij bent toch overgestapt, Troel? Hoe bevalt dat nu?
pi_76727676
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat jammer dat het niet zo lekker loopt, sproetje Al gecontroleerd op spruw?

Wat betreft drinken: misschien een tuitbeker? werkt(e) bij Senna beter dan een flesje, soms het blijft zoeken waar ze uit wil drinken iedere keer.
Ik krijg een beetje een weeig gevoel iedere keer dat ik lees dat een baby zooooo vaak wil drinken en dat dat zoooooo vermoeiend is en dan blijkt er een ritme van 3-4 uur in te zitten. Precies wat jij zegt: gewoon erin mee gaan en zorgen dat het voor beiden zo comfortabel mogelijk is. Een baby komt immers net van een 24-uursinfuus af en dan verwachten wij dat ze dan gelijk nog maar 6-7-8 keer (of nog minder) willen drinken. En moet je daarnaast eens bij elkaar optellen hoe vaak je zelf eet én drinkt per dag. Toch ook niet maar -insert hoe vaak het kind 'mag' drinken- keer?
ik zal nu ongetwijfeld een aantal mensen voor het hoofd stoten
pi_76727933
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:17 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje een weeig gevoel iedere keer dat ik lees dat een baby zooooo vaak wil drinken en dat dat zoooooo vermoeiend is en dan blijkt er een ritme van 3-4 uur in te zitten. Precies wat jij zegt: gewoon erin mee gaan en zorgen dat het voor beiden zo comfortabel mogelijk is. Een baby komt immers net van een 24-uursinfuus af en dan verwachten wij dat ze dan gelijk nog maar 6-7-8 keer (of nog minder) willen drinken. En moet je daarnaast eens bij elkaar optellen hoe vaak je zelf eet én drinkt per dag. Toch ook niet maar -insert hoe vaak het kind 'mag' drinken- keer?
Ik begrijp je gevoel volkomen! Dat heb ik weer met (door)slapen. Toch ben ik blij dat het hier nu beter gaat, want dat is voor mijzelf zoveel fijner. Ik voel me er niet schuldig om dat ik blij ben met dingen die mijn leven makkelijker maken.
pi_76728344
Jullie zijn lief

Nee, spruw is het niet, tenminste ik kan niets vinden. Ik moet morgen naar het cb dus ik zal de arts ook nog eens vragen of ze kan kijken.
pi_76728493
WupWup, ik ben het volkomen met je eens. Het lijkt soms wel eens tegen elkaar opbieden hoeveel tijd de kinders tussen hun voedingen laten, of alleen maar streven naar meer tijd tussen de voedingen. Ik ben nu mijn kind vast voedsel eet en soms uit een bekertje drinkt evenveel tijd kwijt als toen ik nog volledig bv gaf eigenlijk, en dat was minimaal om de drie uur. En natuurlijk is het fijn als een baby uit zichzelf (dat is voor mij toch wel een voorwaarde) in een relaxed ritme komt en niet 's nachts drinkt maar hey, het is een baby. Geen machientje.
pi_76728524
quote:

[..]

Nee hoor maar ik hoop dat je ook kan begrijpen dat het wel erg vermoeiend is. Ik zit nog regelmatig op 10 of 11 keer voeden en dat is zwaar. Ik verwacht helemaal niet dat mijn meisje doorslaapt, dat hoeft echt niet maar ik vind 4 keer in de nacht niet normaal ook al komt ze van een 24 uurs infuus. En tel daarbij op dat het 8 van de 10 keer strijd is dan is het gewoon niet fijn. Maar ik ga me geloof ik maar niet verdedigen want ik ervaar het wel als zwaar. De tranen zitten hier in elk geval hoog maar dat zal ook wel komen van de slechte nacht.
pi_76728680
Sproet-je, dat is ook heel erg zwaar Verdedigen is echt niet nodig en mijn bericht was ook zeker niet persoonlijk bedoeld.

Ik ging pas werken toen Lieuwe al zeven maanden was. Hij kwam toen nog twee of drie keer 's nachts en ik was zó moe, als ik er aan terugdenk moet ik echt even slikken. Nu slaapt hij nog niet door maar wel naast ons bed of bij ons in bed zodat ik niet steeds meer op en neer hoef naar de babykamer maar het sloopt je, die doorwaakte nachten. En toch is het niet abnormaal, baby's hebben een ander slaapritme dan volwassenen en dat onderkennen en accepteren helpt bij mij wel heel goed.
pi_76731922
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:39 schreef sproet-je het volgende:

[..]

Nee hoor maar ik hoop dat je ook kan begrijpen dat het wel erg vermoeiend is. Ik zit nog regelmatig op 10 of 11 keer voeden en dat is zwaar. Ik verwacht helemaal niet dat mijn meisje doorslaapt, dat hoeft echt niet maar ik vind 4 keer in de nacht niet normaal ook al komt ze van een 24 uurs infuus. En tel daarbij op dat het 8 van de 10 keer strijd is dan is het gewoon niet fijn. Maar ik ga me geloof ik maar niet verdedigen want ik ervaar het wel als zwaar. De tranen zitten hier in elk geval hoog maar dat zal ook wel komen van de slechte nacht.
Tuurlijk begrijp ik dat, sterker nog: ik leef volledig met je mee. Mijn baby drinkt momenteel ook 10-12 keer per dag (en dat is voor mij luxe, want het was 12-15x) en dat is gewoon zwaar. Niks tegenin te brengen.
Ik bedoelde te zeggen dat we niet met z'n allen zo krampachtig moeten proberen om baby's in een strak stramien te krijgen, tenzij ze dat zelf prima aangeven natuurlijk. En dat is niet als antwoord naar jouw situatie bedoeld, maar naar aanleiding van meerdere verhalen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:05:51 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_76735165
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Jij bent toch overgestapt, Troel? Hoe bevalt dat nu?
Hij krijgt nu overdag flesvoeding en dat gaat prima, geen zere borsten en dergelijke (ben daarmee best rigoreus gestopt ). Ik geef hem soms nog wel 's avonds laat te borst en 's ochtends vroeg en ook als hij 's nachts wil koppel ik hem aan Dat is gewoon lekker knus en veel makkelijker dan naar beneden voor een fles
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:06:50 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_76735210
quote:

[..]

Heerlijk! Ik had gewild dat jij in ons ziekenhuis werkte als verpleegster. Daar gaven ze allemaal van die ellendige reacties dat Jochem elke 2 uur kwam Zolang ik er geen problemen mee had, waar maakten zij dan het probleem van?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')