Oh, die kende ik nog niet! Die gaan we proberen. Thnx!quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:43 schreef oeke het volgende:
Mijn laatste post:
BJ, wat goed dat Evie al zo lang bij je drinkt. Knap van jullie allebei om het zo goed vol te houden en aan te gaan. En ze wordt steeds sterker dus dan gaat het vast ook beter.![]()
Vlindur, ik heb weleens de tip gelezen hier om een boertje op te wekken door hem vast te houden tegen je schouder en dan op je tenen te staan en dan snel op je hakken te zakken.
Zodat de lucht naar boven gaat.
Ik hoop de de lk je kan helpen om hem rustiger te krijgen. Maar met de tijd gaat het echt steeds beter. Tot hij weer afgeleid wordt door al wat voorbij loopt of glinstert in de kamer.![]()
Hihi, volgens mij was die tip van mij afkomstig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:43 schreef oeke het volgende:
Mijn laatste post:
BJ, wat goed dat Evie al zo lang bij je drinkt. Knap van jullie allebei om het zo goed vol te houden en aan te gaan. En ze wordt steeds sterker dus dan gaat het vast ook beter.![]()
Vlindur, ik heb weleens de tip gelezen hier om een boertje op te wekken door hem vast te houden tegen je schouder en dan op je tenen te staan en dan snel op je hakken te zakken.
Zodat de lucht naar boven gaat.
Ik hoop de de lk je kan helpen om hem rustiger te krijgen. Maar met de tijd gaat het echt steeds beter. Tot hij weer afgeleid wordt door al wat voorbij loopt of glinstert in de kamer.![]()
Over een paar weken kun je je niet meer voorstellen dat hij zo klein was als ie nu isquote:Op donderdag 7 januari 2010 17:51 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oh, die kende ik nog niet! Die gaan we proberen. Thnx!
Ik kan me trouwens nog echt niet voorstellen dat Rienk straks loopt!
ja, ik ookquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
(en ik moet straks op het werk toch kolven; dus het is het geld wel waard)
Geweldige kolf. Ben er erg tevreden over. Bij Ive had ik de enkelzijdige van Avent, daar kolfde ik een stuk minder mee en die vind ik wat fragieler. Ook kan er melk in de motor komen, wat niet zo hygiënisch is.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:
Heeft iemand ervaring met het merk Ameda? De dubbelzijdige elektrische kost net zoveel als een enkelzijdige Avent of Medela namelijk
Oh fijn om te horen. Dan ga ik hem bestellen met de optie tot koop. Ik ben m'n handkolf zat en heb het idee dat ik er ook steeds gevoelige tepels van krijg.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:13 schreef cattie het volgende:
[..]
Geweldige kolf. Ben er erg tevreden over. Bij Ive had ik de enkelzijdige van Avent, daar kolfde ik een stuk minder mee en die vind ik wat fragieler. Ook kan er melk in de motor komen, wat niet zo hygiënisch is.
Tinuviel, helaas geen tips. Fee bijt helaas ook wel eens, als ze niet zoveel honger heeft. Bijten = klaar hier.
Wat scheelt er precies aan? Ik krijg Ivan heel gauw rustig door hem tegen me aan te drukken (ik doe er vaak wel een speen bij), hem te wiegen, te neuriën, wat rond te lopen, in de draagdoek te doen. Dat doe ik als hij last van krampen heeft of gewoon moe is en nog in slaap moet vallen. Een troostborst krijgt hij eigenlijk nooit, maar hij huilt dan ook nooit om een voor mij onverklaarbare reden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een troostborst? Speen wil hij gewoon echt niet, en vinger ook niet (behalve zijn knuistje maar die ook niet altijd).
Ze is 3 maanden, ze mag nog geen tanden van mijquote:
hai Asyquote:Op zondag 10 januari 2010 17:54 schreef Asyniur het volgende:
Ik had ook even een vraag. Ik wil borstvoeding gaan geven en nou moet ik natuurlijk nog beha's gaan kopen. Volgens mij in de 8e maand toch? (das over 1,5 week). Nu werd tijdens een voorlichting gezegd dat je beter een beha zonder beugel kon nemen ivm beknellingen en ter voorkoming van borstontsteking.
Maar als ik normaliter een sportbeha draag (zonder beugel dus) dan komt er zo'n vouw onder mijn borsten en aangezien die aan de maat zijn, zakt er altijd wel een stukje tussen. Met een beugelbeha voorkom ik dat dus.
Nu is mijn cupmaat al minstens 2 maten groter dan normaal. Kan ik dan beter een voedingsbeha mét of zonder beugel halen?
Dat van die beugels is onzin, als je uitgaat van de regel dat een goede BH sowieso niet mag knellen. Als de beugels, zoals zou moeten, mooi vlak langs je lichaam lopen dan knelt dat heus niet meer of minder af dan een BH zonder beugels.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:54 schreef Asyniur het volgende:
Ik had ook even een vraag. Ik wil borstvoeding gaan geven en nou moet ik natuurlijk nog beha's gaan kopen. Volgens mij in de 8e maand toch? (das over 1,5 week). Nu werd tijdens een voorlichting gezegd dat je beter een beha zonder beugel kon nemen ivm beknellingen en ter voorkoming van borstontsteking.
Maar als ik normaliter een sportbeha draag (zonder beugel dus) dan komt er zo'n vouw onder mijn borsten en aangezien die aan de maat zijn, zakt er altijd wel een stukje tussen. Met een beugelbeha voorkom ik dat dus.
Nu is mijn cupmaat al minstens 2 maten groter dan normaal. Kan ik dan beter een voedingsbeha mét of zonder beugel halen?
Ik ben geen expert op het gebied van allergie enzo maar voor zover ik weet kan een overgevoeligheid of allergie zich wel ineens ontwikkelen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:24 schreef Linda2205 het volgende:
Owlet, thnx voor je antwoord. Kan zich dat opeens ontwikkelen? Ik ben niet ineens anders gaan eten ofzo? Ik heb de laatste tijd juist dingen geschrapt uit m'n menu. Zuivel enzo heb ik ook altijd gewoon gegeten.
@Amaranta; ik heb ook nog een kloof vanuit de ziekenhuisperiode. (inmiddels zijn we al 3,5 week thuis). En die is ook nog steeds niet weg...quote:Op maandag 11 januari 2010 10:32 schreef amaranta het volgende:
Ik heb trouwens beha's van het kruidvat, die zijn best fijn alleen ontbloten ze wel je hele borst.
En ik heb er 1 van de hema. Die is ook fijn.
' snacht kruipen ze alleen over mn tepel als ik op mn zij lig en dan wil ik nog weleens lekken.
Ohja, kloofupdate; hij is nog steeds niet weg. Wordt héél langzaamaan kleiner. Echt heel langzaamaan. Ik voed nu met tepelhoedje en dat maakt de pijn links wel goed te doen. Hoop dat de kloof snel herstelt. Verder drinkt Fabi goed.
Wat lief dat je het vraagt!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:36 schreef WupWup het volgende:
En trix, hoe is het bij jou met de pijn?
Dit was echt een gouden tip. Het is niet zo dat hij is gestopt met bijten maar het komt nu minder voor volgens mij. De vinger in zijn wang duwen helpt wel in twee opzichten naar mijn gevoel: 1. hij moet dan loslaten voor het geval hij mijn tepel nog tussen zijn tanden had, 2. Het doet hem pijn en dat maakt misschien duidelijk hoe het voor mij is als hij bijt. Helaas is het bijten nog niet totaal gestopt, maar het wisselt per voeding en per dag. Ik heb hem ook een paar keer gevoed zodat hij rechtop zat omdat hij vanwege tandenpijn uberhaupt minder graag zit. Alleen ik vindt dat niet echt zo'n goede positie en hij vindt het volgens mij ook niet zo tof. In zittende houding heeft hij dan weer niet gebeten. Dat scheelt wel weer.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:15 schreef Jelief het volgende:
Tinuviel, wat je doet is goed. Bijten is idd meestal een teken dat ze klaar zijn met drinken. Afkoppelen is de enige remedie.(soms wil het nog helpen om een vinger paraat te houden en die in zijn wang te duwen als hij bijt)
Het gaat goedquote:Op maandag 11 januari 2010 18:29 schreef Incantrix het volgende:
Lily, wat hip dat je een elektrische kolf krijgt, dan zou ik ook niet meer de moeite nemen om nog een handkolf te gaan kopen. Hoe is het nu verder?
Zo heb ik dat gedaan met mijn jongste zoon toen ik na 10 weken weer aan het werk moest.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kolf de laatste tijd alsmaar belabberder, dus ik houd rekening met een scenario waarin ik bijvoeding moet gaan geven naast borstvoeding als ik weer aan het werk ga. Ik ben bang dat mijn productie dan gaat kelderen en ik de borstvoeding alsnog vaarwel moet zeggen. Hoe zou ik mijn productie min of meer op peil kunnen houden? Ik kom niet veel verder dan 'liefst vaak een beetje kolven'.
Ja, die doet echt niks.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:37 schreef Troel het volgende:
Heb je de spray al? Dat scheelde bij mij echt een heleboel!
Doe je 1 keer of in ieder neusgat een keer?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, die doet echt niks.![]()
Fijn zo'n positief verhaal, lily!
1 keer. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of de spray genoeg verstuift, want dat krijg ik moeilijk voor elkaar in een neusgat.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doe je 1 keer of in ieder neusgat een keer?
Ik doe altijd 2 keer. Ik doe vaak eerst mijn neus snuiten (misschien overbodig, maar heb het idee dat het dan beter opgenomen wordtquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
1 keer. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of de spray genoeg verstuift, want dat krijg ik moeilijk voor elkaar in een neusgat.Jij zou 2x doen?
Ik lees wel vaker iets over borstvoeding en kloofjes.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
@Amaranta; ik heb ook nog een kloof vanuit de ziekenhuisperiode. (inmiddels zijn we al 3,5 week thuis). En die is ook nog steeds niet weg...
Wordt wel steeds kleiner en minder diep. Maar nog steeds aanwezig...
Nou, mijn tante belde net; ze heeft de Philips Avent electrische kolf gekocht (enkele). Ik krijg m donderdag.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:49 schreef lily het volgende:
Ik heb de electrische kolf nog niet en weet ook niet welke ik ga krijgen![]()
Ik kreeg veel eerder dan die vijf minuten een ontzettende toeschietreflex die echt heeeel erg zeer deed. En toen had ik mijn spullen nog niet klaar staanquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:00 schreef WupWup het volgende:
Troel, misschien stomme vraag, maar wat gebeurde er toen je dubbel sprayde dan?
Sproet bedoel je dat ze huilt aan de fles of aan de borst? Als ze aan de borst huilt, heb je enig idee waarom? Is de houding voor haar bijvoorbeeld niet fijn of heeft ze pijn (bijv spruw)?
Wat jammer dat het niet zo lekker loopt, sproetjequote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:17 schreef sproet-je het volgende:
Mag ik dan ook mijn negatieve verhaal posten?
Ik word er soms zo moedeloos van. Mijn meisje is nogal een regelmatige drinker. Overdag is sinds kort dat ze maar om de 3 uur hoeft en in de nacht is het nog 2 keer, soms 3 en vanacht 4.
Het drinken gaat vaak gepaard met veel huilen, echt gezellig is het dan dus niet.
Madammeke weigert sinds kerst de fles. Ze moet er echt niets van hebben. Gister voor het eerst de breast flow gebruikt en daar dronk ze wel een klein beetje uit. Kortom een fles met afgekolfde melk geven is dus ook geen optie. Ik moet straks weer aan het werk en met zulke nachten gaat dat wel erg moeizaam worden. De gedachte van kunstvoeding komt soms best wel in me op, maarja ze wil de fles toch nog niet en eigenlijk wil ik zo graag tot 6 maanden alleen borstvoeding geven.
Contact met een lactatiekundige heb ik al gehad maar daar word ik niets wijzer van.... zucht![]()
Verder is ze zo'n gezellig, lief meisje maar dat voeden....
Dat is dus heel verschillend, want ik heb ook met de spray geen enorme tsr en pijn doet het bij mij nooit. Ik heb tijd genoeg na twee keer prayen om alles klaar te zetten en ook dan gaat het nog maar net druppelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kreeg veel eerder dan die vijf minuten een ontzettende toeschietreflex die echt heeeel erg zeer deed. En toen had ik mijn spullen nog niet klaar staan
Weet je dat het heel fijn is om dit te lezen, dat het soms ook gewoon even doorbijten is?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:
Senna is bijna 6 maanden, maar die drinkt ook echt niet maar 4 keer per dag, hoor. En die komt ook nog regelmatig in de nacht. Ik probeer dat een beetje op te vangen door haar liggend in bed te voeden en intussen zelf te dommelen, dan krijg ik toch nog wat rust en slaap. Ik vind het ook soms wel zwaar, hoor, als ze een dag heeft als gisteren dat ze veelpiept en veel drinkt, maar ik probeer op zulke dagen maar te denken dat het nog maar een paar maanden zal zijn.
Ik ga het zeker proberen! Ik voel mijn toeschietreflx nooit en ik heb zindelijke (quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou het dus zeker een keer proberen als het met kolven niet zo fijn loopt. Als de reactie hetzelfde is als bij jou, is dat snel genoeg duidelijk, maar voor hetzelfde geld gaat het dan net iets beter en is de opbrengst ook hoger.
Ik krijg een beetje een weeig gevoel iedere keer dat ik lees dat een baby zooooo vaak wil drinken en dat dat zoooooo vermoeiend is en dan blijkt er een ritme van 3-4 uur in te zitten. Precies wat jij zegt: gewoon erin mee gaan en zorgen dat het voor beiden zo comfortabel mogelijk is. Een baby komt immers net van een 24-uursinfuus af en dan verwachten wij dat ze dan gelijk nog maar 6-7-8 keer (of nog minder) willen drinken. En moet je daarnaast eens bij elkaar optellen hoe vaak je zelf eet én drinkt per dag. Toch ook niet maar -insert hoe vaak het kind 'mag' drinken- keer?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat jammer dat het niet zo lekker loopt, sproetjeAl gecontroleerd op spruw?
Senna is bijna 6 maanden, maar die drinkt ook echt niet maar 4 keer per dag, hoor. En die komt ook nog regelmatig in de nacht. Ik probeer dat een beetje op te vangen door haar liggend in bed te voeden en intussen zelf te dommelen, dan krijg ik toch nog wat rust en slaap. Ik vind het ook soms wel zwaar, hoor, als ze een dag heeft als gisteren dat ze veelpiept en veel drinkt, maar ik probeer op zulke dagen maar te denken dat het nog maar een paar maanden zal zijn.
Wat betreft drinken: misschien een tuitbeker? werkt(e) bij Senna beter dan een flesje, somshet blijft zoeken waar ze uit wil drinken iedere keer.
Ik begrijp je gevoel volkomen! Dat heb ik weer met (door)slapen. Toch ben ik blij dat het hier nu beter gaat, want dat is voor mijzelf zoveel fijner. Ik voel me er niet schuldig om dat ik blij ben met dingen die mijn leven makkelijker maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:17 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje een weeig gevoel iedere keer dat ik lees dat een baby zooooo vaak wil drinken en dat dat zoooooo vermoeiend is en dan blijkt er een ritme van 3-4 uur in te zitten. Precies wat jij zegt: gewoon erin mee gaan en zorgen dat het voor beiden zo comfortabel mogelijk is. Een baby komt immers net van een 24-uursinfuus af en dan verwachten wij dat ze dan gelijk nog maar 6-7-8 keer (of nog minder) willen drinken. En moet je daarnaast eens bij elkaar optellen hoe vaak je zelf eet én drinkt per dag. Toch ook niet maar -insert hoe vaak het kind 'mag' drinken- keer?
ik zal nu ongetwijfeld een aantal mensen voor het hoofd stoten![]()
Nee hoor maar ik hoop dat je ook kan begrijpen dat het wel erg vermoeiend is. Ik zit nog regelmatig op 10 of 11 keer voeden en dat is zwaar. Ik verwacht helemaal niet dat mijn meisje doorslaapt, dat hoeft echt niet maar ik vind 4 keer in de nacht niet normaal ook al komt ze van een 24 uurs infuus. En tel daarbij op dat het 8 van de 10 keer strijd is dan is het gewoon niet fijn. Maar ik ga me geloof ik maar niet verdedigen want ik ervaar het wel als zwaar. De tranen zitten hier in elk geval hoog maar dat zal ook wel komen van de slechte nacht.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:17 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje een weeig gevoel iedere keer dat ik lees dat een baby zooooo vaak wil drinken en dat dat zoooooo vermoeiend is en dan blijkt er een ritme van 3-4 uur in te zitten. Precies wat jij zegt: gewoon erin mee gaan en zorgen dat het voor beiden zo comfortabel mogelijk is. Een baby komt immers net van een 24-uursinfuus af en dan verwachten wij dat ze dan gelijk nog maar 6-7-8 keer (of nog minder) willen drinken. En moet je daarnaast eens bij elkaar optellen hoe vaak je zelf eet én drinkt per dag. Toch ook niet maar -insert hoe vaak het kind 'mag' drinken- keer?
Tuurlijk begrijp ik dat, sterker nog: ik leef volledig met je mee. Mijn baby drinkt momenteel ook 10-12 keer per dag (en dat is voor mij luxe, want het was 12-15x) en dat is gewoon zwaar. Niks tegenin te brengen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:39 schreef sproet-je het volgende:
[..]
Nee hoor maar ik hoop dat je ook kan begrijpen dat het wel erg vermoeiend is. Ik zit nog regelmatig op 10 of 11 keer voeden en dat is zwaar. Ik verwacht helemaal niet dat mijn meisje doorslaapt, dat hoeft echt niet maar ik vind 4 keer in de nacht niet normaal ook al komt ze van een 24 uurs infuus. En tel daarbij op dat het 8 van de 10 keer strijd is dan is het gewoon niet fijn. Maar ik ga me geloof ik maar niet verdedigen want ik ervaar het wel als zwaar. De tranen zitten hier in elk geval hoog maar dat zal ook wel komen van de slechte nacht.
Hij krijgt nu overdag flesvoeding en dat gaat prima, geen zere borsten en dergelijke (ben daarmee best rigoreus gestoptquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Jij bent toch overgestapt, Troel? Hoe bevalt dat nu?
Heerlijk! Ik had gewild dat jij in ons ziekenhuis werkte als verpleegster. Daar gaven ze allemaal van die ellendige reacties dat Jochem elke 2 uur kwamquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:17 schreef WupWup het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |