abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2010 @ 07:08:52 #51
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76666817
Oh en BAH wat zijn mannen toch irritante rationele wezens met hun logische argumenten als je alleen maar uit wilt huilen
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 11 januari 2010 @ 09:43:52 #52
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76668477
Wat akelig Ca.ra. Ik hoop dat het snel weer goed gaat. Mannen zijn vervelend, ze denken zeker dat wij dat soort logische argumenten niet kunnen bedenken ofzo...

Misschien heeft het een reden? Tandjes die doorkomen, oorontsteking?
Ik zou het wel gewoon rustig blijven proberen, verder niet opdringen ofzo,maar wel de kans geven. Ik heb regelmatig rondjes gelopen met Annicka, omdat dit de enige manier was waarop het nog een beetje wilde.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 11 januari 2010 @ 09:45:44 #53
108648 cattie
lieve moeder
pi_76668514
Ca.ra, geen advies, maar wel een dikke knuffel.
pi_76668669
Oh Ca.ra, ik kreeg een brok in mijn keel toen ik je post las. Rustig blijven en blijven proberen maar het wel leuk houden voor Thomas. Dat is het enige advies dat ik nu zo snel kan verzinnen.
Een hele dikke kus!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 09:55:41 #55
5428 crew  miss_sly
pi_76668709
ow Ca.ra, wat rot. geen tips, alleen dat ik hoop dat het een tijdelijk iets is
en tja, mannen....
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 januari 2010 @ 10:31:12 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76669627
Sterkte Ca.ra. Wat vervelend dat Thomas de borst weigert. Ik hoop voor je dat hij snel weer gaat drinken, en als dat niet het geval is dan hoop ik dat je het weigeren snel een plekje kunt geven. Je hebt super goed je best gedaan.
  maandag 11 januari 2010 @ 10:32:54 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76669676
Ik heb trouwens beha's van het kruidvat, die zijn best fijn alleen ontbloten ze wel je hele borst.
En ik heb er 1 van de hema. Die is ook fijn.
' snacht kruipen ze alleen over mn tepel als ik op mn zij lig en dan wil ik nog weleens lekken.

Ohja, kloofupdate; hij is nog steeds niet weg. Wordt héél langzaamaan kleiner. Echt heel langzaamaan. Ik voed nu met tepelhoedje en dat maakt de pijn links wel goed te doen. Hoop dat de kloof snel herstelt. Verder drinkt Fabi goed.
  maandag 11 januari 2010 @ 11:40:31 #58
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76671961
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:32 schreef amaranta het volgende:
Ik heb trouwens beha's van het kruidvat, die zijn best fijn alleen ontbloten ze wel je hele borst.
En ik heb er 1 van de hema. Die is ook fijn.
' snacht kruipen ze alleen over mn tepel als ik op mn zij lig en dan wil ik nog weleens lekken.

Ohja, kloofupdate; hij is nog steeds niet weg. Wordt héél langzaamaan kleiner. Echt heel langzaamaan. Ik voed nu met tepelhoedje en dat maakt de pijn links wel goed te doen. Hoop dat de kloof snel herstelt. Verder drinkt Fabi goed.
@Amaranta; ik heb ook nog een kloof vanuit de ziekenhuisperiode. (inmiddels zijn we al 3,5 week thuis). En die is ook nog steeds niet weg...
Wordt wel steeds kleiner en minder diep. Maar nog steeds aanwezig...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 11 januari 2010 @ 14:39:53 #59
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76678605
Ca.Ra, volegns je ticker is Thomas 4 mnd oud.
Je kent de zgn 4-mnd dip? Dan is alles leuker dan drinken. Drinken is voor babies en met 4 mnd ben je al een halve puber

Hier gaat de bv heel goed, eigenlijk!
eerste dag heeft ze niks gedronken. naja, om 2 uur s nachts een half uur echt gedronken, en toen pas ergens om 3 uur s middags weer of zo. of nog later. ze was misselijk en moest ook bijkomen van de lancering

daarna ging het eigenlijk meteen goed. heb gister wel moeten nakolven en met een flesje geven, want ze was 10% afgevallen. (nu weer 100g erbij) gister ook nog een ongelukje gehad met de kolf. hij stond op tsr-stand en sprong ineens op zuigstand. hij stond te hard en *pats* rechtertiet open bloeden en wel

paar uurtjes later wel op rechts aangelegd, en dat ging zowaar pijnloos!

heb nu wel weer van die korstdingen op mn tepels, en dat doet ZEER als ze aanhapt. maar het schijnt normaal te zijn dat je even korstjes ontwikkelt. had ik ook bij eli. maar laat dat nu net een reden zijn om in de hoogste boom te springen (bo's en zo )

maar al met al gaat het dus helemaal prima!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76680957
Hier besloten van niet meer af te kolven. Voor die paar uurtjes in de week dat ik niet bij haar ben, kan ze gerust een flesje koemelk drinken als ze zin heeft in melk.
pi_76685832
oh, Ca.ra

wat verdrietig. Ik kan me je gevoelens levendig voorstellen.
Bah, waarom gaat het niet altijd gewoon van een leie dakje ook

en de ratonele reactie van mannen is inderdaad niet altijd welkom
pi_76685886
Davinia, Fijn dat het goed gaat

De pijn bij aanhappen heb ik nu na drie weken ook nog steeds. Het is iedere keer weer even maar die pijn is na 2 seconden weer weg.
  maandag 11 januari 2010 @ 18:07:02 #63
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76687430
Ca.ra, wat een rotgevoel! Maar ik vind het 4-maanden gedonder verhaal van Davinia wel heel geloofwaardig, heb hier zelf ook een dramatijd gehad (maar dan met flesje) rond de 4 maanden... Heel vervelend, maar ik hoop dat het snel beter gaat, en dat je weer overkan op fulltime bv...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 11 januari 2010 @ 18:17:12 #64
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76687833
Ow ja, de 4-maandendip. Eigenlijk wordt het gedrag er niet mee bedoelt geloof ik, maar alleen de afwijking in gewicht ten opzichte van flessenkindjes. Maar ik kan me inderdaad herinneren dat er zo rond die tijd een hoop gedonder was. Veel rondjes lopen, met een eindelijk drinkende Annicka in mijn armen...

Ik heb toen gezegd dat ze dat niet te lang moest houden, omdat ik haar niet meer kon tillen als ze zwaarder werd. Maar tegenwoordig doe ik het nog steeds soms... Ik ben toch sterker dan ik dacht...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76687884
Oh Ca.ra wat naar zeg, ik heb de tranen er van in mn ogen staan En helaas geen tips voor je...

Hier is het weer lekker rommelig allemaal, eind vorige week had ik enorme stuwing, en vandaag voelen mn borsten juist de hele dag slap en ook kolven gaat weer heel beroerd.. Ik snap er echt niks meer van en ben het ook goed zat inmiddels, wat doe ik verkeerd dat mn productie zo enorm fluctueert? Het is nog bijna nooit stabiel geweest..
  maandag 11 januari 2010 @ 18:29:14 #66
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76688225
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:36 schreef WupWup het volgende:

En trix, hoe is het bij jou met de pijn?

Wat lief dat je het vraagt! Het gaat hier af en aan, ik heb gemerkt dat Stef vooral slecht aanhapt en snel zijn hoofd in zijn nek gooit (met tepel nog vast ) wanneer hij aan het regelen is. Een weekje terug was weer zo'n dag, dus nu is het wel nog gevoelig, maar het gaat telkens wat beter.. Thnx! Bij jou ondertussen ook weer klaar met regelen? Vermoeiende dagen vind ik dat toch wel hoor!

Lily, wat hip dat je een elektrische kolf krijgt, dan zou ik ook niet meer de moeite nemen om nog een handkolf te gaan kopen. Hoe is het nu verder? Ik ben ook heel druk bezig met het zoeken naar een kolf, maar ik heb natuurlijk weer een hele dure uitgezocht dus ben nu aan het proberen 'm tweedehands te vinden voor een bedrag dat me bevalt, maar dat is zo makkelijk nog niet. Tweedehands vragen ze er nog best wat voor en ik moet de filters ook vervangen anders heeft het geen zin er eentje met een gesloten systeem te kopen en twee filters kosten ook nog even ¤ 40,= bij elkaar. Maargoed, ik heb nog tijd tot ik weer ga werken, al begin ik het met die handkolf wel een beetje beu te worden..

Ivan, wat een prachtigmooi lijntje ben jij aan het groeien zeg! Geweldig Claudia, dit gaat vast doorzetten nu!

Asy, ik heb met beugel niet geprobeerd, maar zonder beugel (van de Prénatal) bevallen me prima. Ik wil er binnenkort nog even eentje bijhalen, het ziet ernaar uit dat ik nog wel een tijdje zal blijven voeden en dan is een derde BH geen overbodige luxe

Oh Ca.ra, wat verdrietig! En je klinkt ook echt verdrietig, vind ik echt heel naar om te lezen.. Ik kan me er alleszins wat bij voorstellen.. Ik kan je helaas niet echt helpen, maar ik ga wel heel hard voor je duimen, ok?

Amaranta en BJ, beterschap met jullie kloven, dat lijkt me vreselijk pijnlijk..

Davinia, jeej! Klinkt goed!

Chan.. Bij mij betekent afname in productie regeldagen, ben ik ondertussen achter.. Maar of dat bij jou ook zo is? Balen meis!
3!
  maandag 11 januari 2010 @ 19:06:54 #67
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76689695
Allereerst een dikke dankjewel voor jullie allemaal. Met een paar koppen koffie achter de kiezen bekeek ik de boel alweer wat rooskleuriger hoor vanochtend. We gaan gewoon flink oefenen de komende tijd. En tot die tijd zeker niet bij de pakken neerzitten.

Jullie zijn lief, echt fijn!

Dames met kloven, dat lijkt me echt pijnlijk. Hopelijk zijn jullie snel weer heel.

Chan, ik weet niet of het bij iedereen zo werkt maar ik merk het direct in mijn productie als ik niet genoeg gedronken heb. Misschien eens iets om op te letten? Al is het alleen maar om uit te sluiten....
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_76695055
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:15 schreef Jelief het volgende:
Tinuviel, wat je doet is goed. Bijten is idd meestal een teken dat ze klaar zijn met drinken. Afkoppelen is de enige remedie.(soms wil het nog helpen om een vinger paraat te houden en die in zijn wang te duwen als hij bijt)
Dit was echt een gouden tip. Het is niet zo dat hij is gestopt met bijten maar het komt nu minder voor volgens mij. De vinger in zijn wang duwen helpt wel in twee opzichten naar mijn gevoel: 1. hij moet dan loslaten voor het geval hij mijn tepel nog tussen zijn tanden had, 2. Het doet hem pijn en dat maakt misschien duidelijk hoe het voor mij is als hij bijt. Helaas is het bijten nog niet totaal gestopt, maar het wisselt per voeding en per dag. Ik heb hem ook een paar keer gevoed zodat hij rechtop zat omdat hij vanwege tandenpijn uberhaupt minder graag zit. Alleen ik vindt dat niet echt zo'n goede positie en hij vindt het volgens mij ook niet zo tof. In zittende houding heeft hij dan weer niet gebeten. Dat scheelt wel weer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76722962
Ik kolf de laatste tijd alsmaar belabberder, dus ik houd rekening met een scenario waarin ik bijvoeding moet gaan geven naast borstvoeding als ik weer aan het werk ga. Ik ben bang dat mijn productie dan gaat kelderen en ik de borstvoeding alsnog vaarwel moet zeggen. Hoe zou ik mijn productie min of meer op peil kunnen houden? Ik kom niet veel verder dan 'liefst vaak een beetje kolven'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:37:55 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_76723028
Heb je de spray al? Dat scheelde bij mij echt een heleboel!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76723484
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:29 schreef Incantrix het volgende:
Lily, wat hip dat je een elektrische kolf krijgt, dan zou ik ook niet meer de moeite nemen om nog een handkolf te gaan kopen. Hoe is het nu verder?
Het gaat goed
Ze is nu precies 3 weken en ik heb nooit bijvoeding hoeven geven en alleen in de eerste week 1 keer gekolft (vanwege stuwing).
Ze drinkt wel nog om de 3 uur en neemt haar tijd dus ik ben best veel bezig met voeden maar vooralsnog met plezier
Ik heb de electrische kolf nog niet en weet ook niet welke ik ga krijgen
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kolf de laatste tijd alsmaar belabberder, dus ik houd rekening met een scenario waarin ik bijvoeding moet gaan geven naast borstvoeding als ik weer aan het werk ga. Ik ben bang dat mijn productie dan gaat kelderen en ik de borstvoeding alsnog vaarwel moet zeggen. Hoe zou ik mijn productie min of meer op peil kunnen houden? Ik kom niet veel verder dan 'liefst vaak een beetje kolven'.
Zo heb ik dat gedaan met mijn jongste zoon toen ik na 10 weken weer aan het werk moest.
Het kolven ging beroerd (wel met handkolf) en ik deed het zo met tegenzin.

Hij kreeg dus als ik op mijn werk was gewoon flesvoeding en ik kolfde dan af en toe wat af (en dat schudde ik gelijk de gootsteen door), puur om de productie aan de gang te houden.
Als hij dan bij mij was kreeg hij gewoon borstvoeding.

Dit werkte.
pi_76723984
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:37 schreef Troel het volgende:
Heb je de spray al? Dat scheelde bij mij echt een heleboel!
Ja, die doet echt niks.

Fijn zo'n positief verhaal, lily!
pi_76724137
Claudia, wat Troel zegt: Syntocinon neusspray!
Zonder spray komt er bij mij niet meer dan een paar druppels uit. Kan je gewoon telefonisch een receptje voor aanvragen bij de huisarts.

Ca.ra

Davinia, je ongelukje

[ Bericht 15% gewijzigd door Kersjes op 12-01-2010 16:04:29 (grrrr) ]
.... met gevoel voor drama....
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 16:07:09 #74
5428 crew  miss_sly
pi_76724351
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, die doet echt niks.

Fijn zo'n positief verhaal, lily!
Doe je 1 keer of in ieder neusgat een keer?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76724519
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Doe je 1 keer of in ieder neusgat een keer?
1 keer. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of de spray genoeg verstuift, want dat krijg ik moeilijk voor elkaar in een neusgat. Jij zou 2x doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')