abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:12:23 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_76724620
Ik deed 1 keer per ongeluk in elk neusgat. Dat was niet heel erg fijn moet ik zeggen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 16:13:03 #77
5428 crew  miss_sly
pi_76724654
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

1 keer. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of de spray genoeg verstuift, want dat krijg ik moeilijk voor elkaar in een neusgat. Jij zou 2x doen?
Ik doe altijd 2 keer. Ik doe vaak eerst mijn neus snuiten (misschien overbodig, maar heb het idee dat het dan beter opgenomen wordt ), dan in ieder neusgat een pufje, even goed opsnuiven , en dan ga ik op mijn gemakje alles klaarzetten zodat ik ongeveer 5 minuten na de pufjes ga kolven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76724882
Mag ik dan ook mijn negatieve verhaal posten?

Ik word er soms zo moedeloos van. Mijn meisje is nogal een regelmatige drinker. Overdag is sinds kort dat ze maar om de 3 uur hoeft en in de nacht is het nog 2 keer, soms 3 en vanacht 4 .
Het drinken gaat vaak gepaard met veel huilen, echt gezellig is het dan dus niet.
Madammeke weigert sinds kerst de fles. Ze moet er echt niets van hebben. Gister voor het eerst de breast flow gebruikt en daar dronk ze wel een klein beetje uit. Kortom een fles met afgekolfde melk geven is dus ook geen optie. Ik moet straks weer aan het werk en met zulke nachten gaat dat wel erg moeizaam worden. De gedachte van kunstvoeding komt soms best wel in me op, maarja ze wil de fles toch nog niet en eigenlijk wil ik zo graag tot 6 maanden alleen borstvoeding geven.
Contact met een lactatiekundige heb ik al gehad maar daar word ik niets wijzer van.... zucht
Verder is ze zo'n gezellig, lief meisje maar dat voeden....
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:19:34 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_76724966
Wil ze de fles ook van je man niet?

Als ik Jochem een fles wil geven moet ik echt ervoor zorgen dat hij niet in de buurt van mijn borsten komt, want als hij het ruikt dan wil hij echt geen fles meer (ook niet als het moedermelk is).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76725077
nee, nouja gister dus een klein beetje. Vanavond dus maar weer proberen, ik ben dan inderdaad altijd in een andere kamer zodat ze me niet ziet.
pi_76725910
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:40 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

@Amaranta; ik heb ook nog een kloof vanuit de ziekenhuisperiode. (inmiddels zijn we al 3,5 week thuis). En die is ook nog steeds niet weg...
Wordt wel steeds kleiner en minder diep. Maar nog steeds aanwezig...
Ik lees wel vaker iets over borstvoeding en kloofjes.
Al eens Creme Bioforce geprobeerd van Dokter Vogel?
Mag gewoon gebruikt worden tijdens de borstvoeding, niet schadelijk voor de baby en de kloofjes zijn binnen no time verdwenen.
Ik heb er destijds heel veel baat bij gehad. En mocht er toch een kloofje drijgen door te komen, blijven smeren..
pi_76726834
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:49 schreef lily het volgende:
Ik heb de electrische kolf nog niet en weet ook niet welke ik ga krijgen
Nou, mijn tante belde net; ze heeft de Philips Avent electrische kolf gekocht (enkele). Ik krijg m donderdag.
pi_76726886
Wat een gedoe, sproet-je
pi_76726896
Troel, misschien stomme vraag, maar wat gebeurde er toen je dubbel sprayde dan?

Sproet bedoel je dat ze huilt aan de fles of aan de borst? Als ze aan de borst huilt, heb je enig idee waarom? Is de houding voor haar bijvoorbeeld niet fijn of heeft ze pijn (bijv spruw)?
pi_76726934
Ik heb vanmiddag de Ameda Lactaline binnengekregen. Ga 'm vanavond proberen.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:02:40 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_76727007
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:00 schreef WupWup het volgende:
Troel, misschien stomme vraag, maar wat gebeurde er toen je dubbel sprayde dan?

Sproet bedoel je dat ze huilt aan de fles of aan de borst? Als ze aan de borst huilt, heb je enig idee waarom? Is de houding voor haar bijvoorbeeld niet fijn of heeft ze pijn (bijv spruw)?
Ik kreeg veel eerder dan die vijf minuten een ontzettende toeschietreflex die echt heeeel erg zeer deed. En toen had ik mijn spullen nog niet klaar staan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 17:04:10 #87
5428 crew  miss_sly
pi_76727076
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:17 schreef sproet-je het volgende:
Mag ik dan ook mijn negatieve verhaal posten?

Ik word er soms zo moedeloos van. Mijn meisje is nogal een regelmatige drinker. Overdag is sinds kort dat ze maar om de 3 uur hoeft en in de nacht is het nog 2 keer, soms 3 en vanacht 4 .
Het drinken gaat vaak gepaard met veel huilen, echt gezellig is het dan dus niet.
Madammeke weigert sinds kerst de fles. Ze moet er echt niets van hebben. Gister voor het eerst de breast flow gebruikt en daar dronk ze wel een klein beetje uit. Kortom een fles met afgekolfde melk geven is dus ook geen optie. Ik moet straks weer aan het werk en met zulke nachten gaat dat wel erg moeizaam worden. De gedachte van kunstvoeding komt soms best wel in me op, maarja ze wil de fles toch nog niet en eigenlijk wil ik zo graag tot 6 maanden alleen borstvoeding geven.
Contact met een lactatiekundige heb ik al gehad maar daar word ik niets wijzer van.... zucht
Verder is ze zo'n gezellig, lief meisje maar dat voeden....
Wat jammer dat het niet zo lekker loopt, sproetje Al gecontroleerd op spruw?

Senna is bijna 6 maanden, maar die drinkt ook echt niet maar 4 keer per dag, hoor. En die komt ook nog regelmatig in de nacht. Ik probeer dat een beetje op te vangen door haar liggend in bed te voeden en intussen zelf te dommelen, dan krijg ik toch nog wat rust en slaap. Ik vind het ook soms wel zwaar, hoor, als ze een dag heeft als gisteren dat ze veelpiept en veel drinkt, maar ik probeer op zulke dagen maar te denken dat het nog maar een paar maanden zal zijn.

Wat betreft drinken: misschien een tuitbeker? werkt(e) bij Senna beter dan een flesje, soms het blijft zoeken waar ze uit wil drinken iedere keer.
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 17:05:49 #88
5428 crew  miss_sly
pi_76727163
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik kreeg veel eerder dan die vijf minuten een ontzettende toeschietreflex die echt heeeel erg zeer deed. En toen had ik mijn spullen nog niet klaar staan
Dat is dus heel verschillend, want ik heb ook met de spray geen enorme tsr en pijn doet het bij mij nooit. Ik heb tijd genoeg na twee keer prayen om alles klaar te zetten en ook dan gaat het nog maar net druppelen.

Ik zou het dus zeker een keer proberen als het met kolven niet zo fijn loopt. Als de reactie hetzelfde is als bij jou, is dat snel genoeg duidelijk, maar voor hetzelfde geld gaat het dan net iets beter en is de opbrengst ook hoger.
pi_76727327
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:

Senna is bijna 6 maanden, maar die drinkt ook echt niet maar 4 keer per dag, hoor. En die komt ook nog regelmatig in de nacht. Ik probeer dat een beetje op te vangen door haar liggend in bed te voeden en intussen zelf te dommelen, dan krijg ik toch nog wat rust en slaap. Ik vind het ook soms wel zwaar, hoor, als ze een dag heeft als gisteren dat ze veelpiept en veel drinkt, maar ik probeer op zulke dagen maar te denken dat het nog maar een paar maanden zal zijn.
Weet je dat het heel fijn is om dit te lezen, dat het soms ook gewoon even doorbijten is?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76727402
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:05 schreef miss_sly het volgende:

Ik zou het dus zeker een keer proberen als het met kolven niet zo fijn loopt. Als de reactie hetzelfde is als bij jou, is dat snel genoeg duidelijk, maar voor hetzelfde geld gaat het dan net iets beter en is de opbrengst ook hoger.
Ik ga het zeker proberen! Ik voel mijn toeschietreflx nooit en ik heb zindelijke ( ) borsten, dus dat zal wel goedkomen.
pi_76727444
Jij bent toch overgestapt, Troel? Hoe bevalt dat nu?
pi_76727676
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat jammer dat het niet zo lekker loopt, sproetje Al gecontroleerd op spruw?

Wat betreft drinken: misschien een tuitbeker? werkt(e) bij Senna beter dan een flesje, soms het blijft zoeken waar ze uit wil drinken iedere keer.
Ik krijg een beetje een weeig gevoel iedere keer dat ik lees dat een baby zooooo vaak wil drinken en dat dat zoooooo vermoeiend is en dan blijkt er een ritme van 3-4 uur in te zitten. Precies wat jij zegt: gewoon erin mee gaan en zorgen dat het voor beiden zo comfortabel mogelijk is. Een baby komt immers net van een 24-uursinfuus af en dan verwachten wij dat ze dan gelijk nog maar 6-7-8 keer (of nog minder) willen drinken. En moet je daarnaast eens bij elkaar optellen hoe vaak je zelf eet én drinkt per dag. Toch ook niet maar -insert hoe vaak het kind 'mag' drinken- keer?
ik zal nu ongetwijfeld een aantal mensen voor het hoofd stoten
pi_76727933
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:17 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje een weeig gevoel iedere keer dat ik lees dat een baby zooooo vaak wil drinken en dat dat zoooooo vermoeiend is en dan blijkt er een ritme van 3-4 uur in te zitten. Precies wat jij zegt: gewoon erin mee gaan en zorgen dat het voor beiden zo comfortabel mogelijk is. Een baby komt immers net van een 24-uursinfuus af en dan verwachten wij dat ze dan gelijk nog maar 6-7-8 keer (of nog minder) willen drinken. En moet je daarnaast eens bij elkaar optellen hoe vaak je zelf eet én drinkt per dag. Toch ook niet maar -insert hoe vaak het kind 'mag' drinken- keer?
Ik begrijp je gevoel volkomen! Dat heb ik weer met (door)slapen. Toch ben ik blij dat het hier nu beter gaat, want dat is voor mijzelf zoveel fijner. Ik voel me er niet schuldig om dat ik blij ben met dingen die mijn leven makkelijker maken.
pi_76728344
Jullie zijn lief

Nee, spruw is het niet, tenminste ik kan niets vinden. Ik moet morgen naar het cb dus ik zal de arts ook nog eens vragen of ze kan kijken.
pi_76728493
WupWup, ik ben het volkomen met je eens. Het lijkt soms wel eens tegen elkaar opbieden hoeveel tijd de kinders tussen hun voedingen laten, of alleen maar streven naar meer tijd tussen de voedingen. Ik ben nu mijn kind vast voedsel eet en soms uit een bekertje drinkt evenveel tijd kwijt als toen ik nog volledig bv gaf eigenlijk, en dat was minimaal om de drie uur. En natuurlijk is het fijn als een baby uit zichzelf (dat is voor mij toch wel een voorwaarde) in een relaxed ritme komt en niet 's nachts drinkt maar hey, het is een baby. Geen machientje.
pi_76728524
quote:

[..]

Nee hoor maar ik hoop dat je ook kan begrijpen dat het wel erg vermoeiend is. Ik zit nog regelmatig op 10 of 11 keer voeden en dat is zwaar. Ik verwacht helemaal niet dat mijn meisje doorslaapt, dat hoeft echt niet maar ik vind 4 keer in de nacht niet normaal ook al komt ze van een 24 uurs infuus. En tel daarbij op dat het 8 van de 10 keer strijd is dan is het gewoon niet fijn. Maar ik ga me geloof ik maar niet verdedigen want ik ervaar het wel als zwaar. De tranen zitten hier in elk geval hoog maar dat zal ook wel komen van de slechte nacht.
pi_76728680
Sproet-je, dat is ook heel erg zwaar Verdedigen is echt niet nodig en mijn bericht was ook zeker niet persoonlijk bedoeld.

Ik ging pas werken toen Lieuwe al zeven maanden was. Hij kwam toen nog twee of drie keer 's nachts en ik was zó moe, als ik er aan terugdenk moet ik echt even slikken. Nu slaapt hij nog niet door maar wel naast ons bed of bij ons in bed zodat ik niet steeds meer op en neer hoef naar de babykamer maar het sloopt je, die doorwaakte nachten. En toch is het niet abnormaal, baby's hebben een ander slaapritme dan volwassenen en dat onderkennen en accepteren helpt bij mij wel heel goed.
pi_76731922
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:39 schreef sproet-je het volgende:

[..]

Nee hoor maar ik hoop dat je ook kan begrijpen dat het wel erg vermoeiend is. Ik zit nog regelmatig op 10 of 11 keer voeden en dat is zwaar. Ik verwacht helemaal niet dat mijn meisje doorslaapt, dat hoeft echt niet maar ik vind 4 keer in de nacht niet normaal ook al komt ze van een 24 uurs infuus. En tel daarbij op dat het 8 van de 10 keer strijd is dan is het gewoon niet fijn. Maar ik ga me geloof ik maar niet verdedigen want ik ervaar het wel als zwaar. De tranen zitten hier in elk geval hoog maar dat zal ook wel komen van de slechte nacht.
Tuurlijk begrijp ik dat, sterker nog: ik leef volledig met je mee. Mijn baby drinkt momenteel ook 10-12 keer per dag (en dat is voor mij luxe, want het was 12-15x) en dat is gewoon zwaar. Niks tegenin te brengen.
Ik bedoelde te zeggen dat we niet met z'n allen zo krampachtig moeten proberen om baby's in een strak stramien te krijgen, tenzij ze dat zelf prima aangeven natuurlijk. En dat is niet als antwoord naar jouw situatie bedoeld, maar naar aanleiding van meerdere verhalen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:05:51 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_76735165
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Jij bent toch overgestapt, Troel? Hoe bevalt dat nu?
Hij krijgt nu overdag flesvoeding en dat gaat prima, geen zere borsten en dergelijke (ben daarmee best rigoreus gestopt ). Ik geef hem soms nog wel 's avonds laat te borst en 's ochtends vroeg en ook als hij 's nachts wil koppel ik hem aan Dat is gewoon lekker knus en veel makkelijker dan naar beneden voor een fles
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:06:50 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_76735210
quote:

[..]

Heerlijk! Ik had gewild dat jij in ons ziekenhuis werkte als verpleegster. Daar gaven ze allemaal van die ellendige reacties dat Jochem elke 2 uur kwam Zolang ik er geen problemen mee had, waar maakten zij dan het probleem van?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')