quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:45 schreef huuphuup het volgende:
Geen idee Karin. Wat vervelend dat Lars zo'n koorts heeft.beterschap!
Linda euh, valt wel mee geloof ik. De opening is wel groot maar ze kan er niet in wegzakken gelukkig. Verder heb ik geen idee, volgens mij heb ik de maat ook veeel te groot gekocht( 90cm) maar ik ben een slaapzakmaatn00b...
ze ligt er overigens niet meer in, de twee dekens zijn voldoende hier nu.
Wat goed zeg dat Lotte zo goed slaapt!![]()
Wij hebben hier echt nog geen enkel ritmede ene keer is Amélie om 8 uur wakker, de andere keer om 10 uur, en 's avonds net zo, nu ligt ze al sinds 6 uur te slapen, soms gaat ze pas rond 9 of 10 uur richting bed. Ik voel me daar best wel eens slecht of onzeker over
Heb ik het idee dat ik haar een strakker ritme moet geven ofzo. Terwijl ik aan de andere kant denk van tsja, we hoeven nergens heen 's morgens, ivm werk of kdv ofzo en het stoort me ook niet als ze 's avonds beneden is. Maar toch krijg ik van mn omgeving wel een beetje het gevoel dat het raar is dat wij hier niet echt een ritme hebben als in dan-en-dan is bedtijd, dan-en-dan is het middagdutje-1 en -2 enzovoorts.
Oh ik moet er wel bij zeggen dat Amélie verder heel tevreden is en over het algemeen rustig (behalve vanmiddag in de trein) dus ik krijg ook niet de indruk dat zij heel erg gebaat is bij een strak ritme. Maar toch hè, het knaagt aan me
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wat fijn Linda dat Lotte zo goed slaapt nu!
En Twinkly wat goed dat Niels niet lijkt te reageren om je nieuwe dieet! Hoef jij ook niet aan de pepti!
Oh en Ssserpente, wat fijn dat het zo goed ging met je schoonmoeder met oppassen, en dat de fles er ook goed in ging!!!!
Ik bel nu de HAP niet meer, Lars slaapt rustig. Als hij morgen nog koorts heeft bel ik de ha wel even denk ik.
Het zal vast een virusje zijn, Meike is ook al dagen aan het snotteren en hoesten.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Huup als Amelie het goed doet is het dus prima lijkt me!
Je hoeft toch niet iets te veranderen om de buitenwereld!!
Ze doet het er goed op zo, dus mooi zo houden lijkt me
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:50 schreef Linda2205 het volgende:
Ons ritme was ook: we hebben geen ritme. Maar ik wil het er nu wel een beetje inkrijgen, voornamelijk omdat ik veel tijd nodig ga hebben voor m'n studie. En daar wil ik dan voornamelijk de avond voor gebruiken. Maar als dat er niet bij gekomen was, waren we ook zo verder gegaan hoor. Zolang het voor jullie en voor Amélie werkt, is het toch goed? Ik denk dat je het vanzelf merkt als ze moe is en als ze dan gaat slapen, is dat toch prima?
En over de slaapzak, we hebben nu een 70cm, met lange mouwen. Maar de mouwen moet ik bijna dubbel omslaan en ik heb het net getest met mn liefHij zn handen zachtjes om Lotte dr heupen en ik de slaapzak opgetild aan de schouders. Maar ze kan er dus best inzakken. Nou ligt ze wel strak ingestopt en ligt ze naast me, maar hm..
Ow, en in ruil voor netjes om 7u naar bed, heb ik 3 nachtvoedingen...je moet er wat voor over hebben he
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:51 schreef Jore het volgende:
Dat is het nadeel van de focus op rust & regelmaat. Dat kan heel goed zijn voor kindjes (of moeders) die het nodig hebben, maar het is heus geen voorwaarde voor een gelukkige jeugd of goed ouderschap ofzo. Als jullie & Amélie tevreden zijn dan is het oké, toch? In principe heb je met niemand iets te schaften daaromtrent.
Hier kwam er een beetje een ritme in de slaapjes rond 7 à 8 maanden, maar de precieze tijden staan absoluut niet vast.
Maar de lengte heeft ze wel nodig..ik wilde dat inderdaad proberen, maar ze is al 64cm, dus dan kan het net om het randje heen en dan is de slaapzak "op"quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:55 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Linda, je kunt het "overschot" van de slaapzak ook achter bij het matrasje in stoppen, dus om het matrasje heen vouwen net als je met de dekentjes doet. Dan kan ze niet verder naar beneden kruipen in de slaapzak.
ja nouja dat dus idd eigenlijk. Kijk ik begrijp het heel goed dat er kindjes zijn voor wie het nodig is, en ik snap ook dat er situaties zijn waarin het beter is. Laten we eerlijk zijn, als je om 8 uur met twee kinderen klaar moet staan voor het KDV om door te gaan naar je werk dan is het wel zo prettig als je kindjes gewoon zelf wakker worden en zulks in plaats van dat je ze wakker moet maken en met sacho kinderen zitquote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:51 schreef Jore het volgende:
Dat is het nadeel van de focus op rust & regelmaat. Dat kan heel goed zijn voor kindjes (of moeders) die het nodig hebben, maar het is heus geen voorwaarde voor een gelukkige jeugd of goed ouderschap ofzo. Als jullie & Amélie tevreden zijn dan is het oké, toch? In principe heb je met niemand iets te schaften daaromtrent.
Hier kwam er een beetje een ritme in de slaapjes rond 7 à 8 maanden, maar de precieze tijden staan absoluut niet vast.
oh doet ze hier ookquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:01 schreef mefke79 het volgende:
Ik las dat Lars ziek is, beterschap!
En Lijnloos, wij hebben de mouwgaten wat ingenomen van onze slaapzak en toen ging het prima. Hij ligt er al weken in, die kleintjes (56/62) van de hema waren zo te klein.
Oja, uit de categorie 'nooit met kleine kinderen doen': in bad gaan met je baby en die zo houden dat ie je vol in je kruis (litteken!) kan stampen
Klinkt goedquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:06 schreef Stiemie het volgende:
Nee joh Linde is morgen precies 2,5 jaar oud en iedereen vindt juist dat ze zo supermakkelijk is. Niks haasten omdat ze perse om 1 uur 's middags in bed moet liggen. Is het leuk, dan slaan we een middagslaapje over en gaat ze om 19 uur naar bed. Komt er 's avonds visite die ze leuk vindt? Dan wel een middagslaapje en dan kan ze zo opblijven tot ze moe is. Lekker uit eten? Dan wel een slaapje en lekker op ons gemak gaan eten. Op vakantie konden we zo steeds heerlijk laat gaan eten en zaten we soms tot 22:30 uur met haar aan de tapas. Heerlijk! En wij doen die volgordes ook niet altijd precies zo hoor. Tsja soms zijn kindjes nou eenmaal wat eerder wakker en soms hebben ze eerder honger en soms juist weer niet.Geniet er maar van dat je zo'n makkelijk meisje hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |