abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77029905
Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 16

Kleine babietjes

25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 49% gewijzigd door BE op 20-01-2010 09:33:54 ]
pi_77030087
Linda, je kunt het "overschot" van de slaapzak ook achter bij het matrasje in stoppen, dus om het matrasje heen vouwen net als je met de dekentjes doet. Dan kan ze niet verder naar beneden kruipen in de slaapzak.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77030194
Laatste posts:
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:45 schreef huuphuup het volgende:
Geen idee Karin. Wat vervelend dat Lars zo'n koorts heeft. beterschap!

Linda euh, valt wel mee geloof ik. De opening is wel groot maar ze kan er niet in wegzakken gelukkig. Verder heb ik geen idee, volgens mij heb ik de maat ook veeel te groot gekocht ( 90cm) maar ik ben een slaapzakmaatn00b... ze ligt er overigens niet meer in, de twee dekens zijn voldoende hier nu.

Wat goed zeg dat Lotte zo goed slaapt!

Wij hebben hier echt nog geen enkel ritme de ene keer is Amélie om 8 uur wakker, de andere keer om 10 uur, en 's avonds net zo, nu ligt ze al sinds 6 uur te slapen, soms gaat ze pas rond 9 of 10 uur richting bed. Ik voel me daar best wel eens slecht of onzeker over Heb ik het idee dat ik haar een strakker ritme moet geven ofzo. Terwijl ik aan de andere kant denk van tsja, we hoeven nergens heen 's morgens, ivm werk of kdv ofzo en het stoort me ook niet als ze 's avonds beneden is. Maar toch krijg ik van mn omgeving wel een beetje het gevoel dat het raar is dat wij hier niet echt een ritme hebben als in dan-en-dan is bedtijd, dan-en-dan is het middagdutje-1 en -2 enzovoorts.
Oh ik moet er wel bij zeggen dat Amélie verder heel tevreden is en over het algemeen rustig (behalve vanmiddag in de trein ) dus ik krijg ook niet de indruk dat zij heel erg gebaat is bij een strak ritme. Maar toch hè, het knaagt aan me
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wat fijn Linda dat Lotte zo goed slaapt nu!

En Twinkly wat goed dat Niels niet lijkt te reageren om je nieuwe dieet! Hoef jij ook niet aan de pepti!

Oh en Ssserpente, wat fijn dat het zo goed ging met je schoonmoeder met oppassen, en dat de fles er ook goed in ging!!!!

Ik bel nu de HAP niet meer, Lars slaapt rustig. Als hij morgen nog koorts heeft bel ik de ha wel even denk ik.
Het zal vast een virusje zijn, Meike is ook al dagen aan het snotteren en hoesten.
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Huup als Amelie het goed doet is het dus prima lijkt me!
Je hoeft toch niet iets te veranderen om de buitenwereld!!
Ze doet het er goed op zo, dus mooi zo houden lijkt me
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:50 schreef Linda2205 het volgende:
Ons ritme was ook: we hebben geen ritme. Maar ik wil het er nu wel een beetje inkrijgen, voornamelijk omdat ik veel tijd nodig ga hebben voor m'n studie. En daar wil ik dan voornamelijk de avond voor gebruiken. Maar als dat er niet bij gekomen was, waren we ook zo verder gegaan hoor. Zolang het voor jullie en voor Amélie werkt, is het toch goed? Ik denk dat je het vanzelf merkt als ze moe is en als ze dan gaat slapen, is dat toch prima?

En over de slaapzak, we hebben nu een 70cm, met lange mouwen. Maar de mouwen moet ik bijna dubbel omslaan en ik heb het net getest met mn lief Hij zn handen zachtjes om Lotte dr heupen en ik de slaapzak opgetild aan de schouders. Maar ze kan er dus best inzakken. Nou ligt ze wel strak ingestopt en ligt ze naast me, maar hm..

Ow, en in ruil voor netjes om 7u naar bed, heb ik 3 nachtvoedingen...je moet er wat voor over hebben he
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:51 schreef Jore het volgende:
Dat is het nadeel van de focus op rust & regelmaat. Dat kan heel goed zijn voor kindjes (of moeders) die het nodig hebben, maar het is heus geen voorwaarde voor een gelukkige jeugd of goed ouderschap ofzo. Als jullie & Amélie tevreden zijn dan is het oké, toch? In principe heb je met niemand iets te schaften daaromtrent.
Hier kwam er een beetje een ritme in de slaapjes rond 7 à 8 maanden, maar de precieze tijden staan absoluut niet vast.
pi_77030281
Huup, als Amelie er geen last van heeft (en dat lijkt zekers zo te zijn) en jullie ook niet, waarom dan moeilijk gaan doen en veranderen...? Ik zou het ook lekker zo laten en als het toch nodig blijkt te zijn, dan komt dat vanzelf wel. Niet druk of onzeker om zijn... gewoon lekker zo laten!

Karin, wat vervelend dat Lars koorts heeft, maar kennelijk heeft ie er niet veel last van... zou wel morgen idd even bellen met de ha als ie nog steeds koorts heeft, al is het maar voor de zekerheid.

Over slaapzakken, ik had die van ons vandaag ook eens gepakt (68-80 maatje) maar die lijkt me nog veels te groot voor Minke. Het leek me wel handig, maar nog maar even wachten dus. Of de boel wat inkorten, in elk geval het hoofdgat, we hebben afritsbare mouwen en opzich heeft ze haar armen/handen toch altijd al boven de dekens uit.
pi_77030432
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:55 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Linda, je kunt het "overschot" van de slaapzak ook achter bij het matrasje in stoppen, dus om het matrasje heen vouwen net als je met de dekentjes doet. Dan kan ze niet verder naar beneden kruipen in de slaapzak.
Maar de lengte heeft ze wel nodig..ik wilde dat inderdaad proberen, maar ze is al 64cm, dus dan kan het net om het randje heen en dan is de slaapzak "op"
Lotte!
Noah!
pi_77030475
Ik las dat Lars ziek is, beterschap!
En Lijnloos, wij hebben de mouwgaten wat ingenomen van onze slaapzak en toen ging het prima. Hij ligt er al weken in, die kleintjes (56/62) van de hema waren zo te klein.

Oja, uit de categorie 'nooit met kleine kinderen doen': in bad gaan met je baby en die zo houden dat ie je vol in je kruis (litteken!) kan stampen
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77030551
Ho er was alweer een nieuwe!
Linda das idd wel groot dan!
de mouwen zijn hier ook echt veeeel te lang, maar het hoofdgat valt relatief gezien wel mee geloof ik. Maar zoals ik zei, ik ben niet echt een slaapzakexpert is gebleken haha
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:51 schreef Jore het volgende:
Dat is het nadeel van de focus op rust & regelmaat. Dat kan heel goed zijn voor kindjes (of moeders) die het nodig hebben, maar het is heus geen voorwaarde voor een gelukkige jeugd of goed ouderschap ofzo. Als jullie & Amélie tevreden zijn dan is het oké, toch? In principe heb je met niemand iets te schaften daaromtrent.
Hier kwam er een beetje een ritme in de slaapjes rond 7 à 8 maanden, maar de precieze tijden staan absoluut niet vast.
ja nouja dat dus idd eigenlijk. Kijk ik begrijp het heel goed dat er kindjes zijn voor wie het nodig is, en ik snap ook dat er situaties zijn waarin het beter is. Laten we eerlijk zijn, als je om 8 uur met twee kinderen klaar moet staan voor het KDV om door te gaan naar je werk dan is het wel zo prettig als je kindjes gewoon zelf wakker worden en zulks in plaats van dat je ze wakker moet maken en met sacho kinderen zit

Maar ik merk niet aan haar dat ze meer zou moeten slapen of gestructureerder ofzo. Het wisselt gewoon heel erg, de ene keer maakt ze een korte nacht (relatief dan) van 10 uur tot 8 uur ofzo en de andere keer van 7 tot 9. Ik ga er maar vanuit dat alle slaap die ze pakt dat ze die ook nodig heeft. En overdag wisselt het ook heel erg, soms is ze de hele dag wakker, soms maar twee uurtjes om daarna weer twee uur te slapen. Maar wat ik zeg ik krijg van mn omgeving (en niet eens van het cb ofzo hoor!) het idee dat het nu toch wel eens tijd zou worden voor een regelmatige opsta- en bedtijd enzo.

Behalve van mn oma haha, die zei: ben jij gek! als dat kind niet voor 9 uur wakker is en jij hoeft nergens heen dan ga jij er toch zeker ook niet uit?!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77030592
karin, wat naar dat Lars al een paar dagen koorts heeft. Fijn dat hij wel goed slaapt!

huup, niet onzeker worden, hoor. Als het voor jullie drieen goed werkt zoals het gaat, is dat toch prima? De omgeving moet het dan maar op hun manier doen, dat is dan weer hun goed recht. Ik snap het wel, hoor, dat je dan toch even zo'n onzeker steekje voelt, maar doe dat maar weer weg werken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77030719
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:01 schreef mefke79 het volgende:
Ik las dat Lars ziek is, beterschap!
En Lijnloos, wij hebben de mouwgaten wat ingenomen van onze slaapzak en toen ging het prima. Hij ligt er al weken in, die kleintjes (56/62) van de hema waren zo te klein.

Oja, uit de categorie 'nooit met kleine kinderen doen': in bad gaan met je baby en die zo houden dat ie je vol in je kruis (litteken!) kan stampen
oh doet ze hier ook
ff grabbelen naar waar ze vandaan kwam
altijd leuk met voeden in bad en dat ene handje dat dan zo onderaan dat lijfje bungelt... juist ja hahaha

Lijnloos ja ik vond die slaapzakjes ook altijd heel groot voor die hele kleintjes. Heb wel van meer mensen gehoord dat ze ze iets kleiner maken bij de armgaten en het hoofdgat met een paar steekjes.

Karin fijn dat Lars gewoon slaapt nu, hopelijk slaapt hij de koorts er gewoon uit en is ie morgen beter!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77030871
Dat had ik bij Meike ook altijd, die had sochtends wel op tijd een fles, maar sliep dan door tot half 10 ofzo, wat een heerlijkheid was dat! Dat mis ik nu wel hoor, uitslapen!!!
Lars is tegen 7 uur wakker, en wil dan anderhalf uur entertainment.
Prima tijd natuurlijk, 7 uur, maar uitslapen is ook zo fijn!

Mefke, nee dat is geen handige actie! Maar wel fijn, samen badderen!
Was vanavond zelf voor het eerst met Lars onder de douche (hij gaat altijd in de tub of het badje)
Maar dat was ook genieten zeg....Lars lag heerlijk op zijn duim te sabbelen, we hebben denk ik wel een kwartier gedoucht samen, vond ik best lang! Voor herhaling vatbaar!
Ik temp. Lars straks maar weer ff, hij heeft nog geen zetpil gehad, en ik twijfel ook of ik hem er eentje moet geven. Hij lijkt verder weinig last te hebben dus ik neig naar geen zetpil.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77031827
Karin, als Lars lekker slaapt zou ik het ook niet doen. Met prikjes heb ik Lotte voor de zekerheid een zetpilletje gegeven voor het slapen, maar als je denkt dat hij weinig last heeft...beter zelf uitzieken toch?

Ik ga naast mn meiske liggen, 3u alleen op de bank is wel genoeg
Lotte!
Noah!
pi_77032439
Beterschap voor Lars, hopelijk is de koorts gauw weer gezakt. Fijn dat hij nu iig lekker ligt te slapen

Huup, prima toch dat je meisje geen strak regime nodig heeft, heerlijk dat ze haar eigen ritme kan bepalen zonder dat ze daarbij overstuur raakt. Dan geeft ze dus zelf al aan dat ze dat niet nodig heeft.
Ik hoop dat Wolf ook zo is/blijft dat hij geen heeeel veel regelmaat nodig heeft hoor

Net ruim een uur babytjes gekeken en foto's gemaakt en bijgekletst op de eerste na-zwangerschapsgym, erg leuk!
En wat een verschil in lengte/uiterlijk/huiltjes,grappig om te zien.
Wolf was een echte charmeur en heeft erg zitten kijken en breeduit zitten lachen met geluidjes
Oja, het slapen vandaag overdag is heel goed gegaan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77033217
Beterschap voor Lars! Hopelijk ziekt hij in zijn slaap flink uit en issie morgen weer wat opgeknapt.

Huup je biedt toch ook een ritme als je altijd alles in dezelfde volgorde biedt? Dus eerst slapen, da drinken en dan spelen en weer even slapen. Wij hebben ook totaal geen ritme en met Linde ook nooit gehad eigenlijk en die doet het nog steeds prima hoor Ze heeft geen vaste bedtijd en lunchen doen we ergens tussen 12 en 15 uur.En als we laat lunchen, dan eten we 's avonds ook later en gaat ze dus ook laat naar bed. Joh als ze er zelf geen last van heeft, lekker van genieten dat het zo makkelijk gaat!

Leuk he Poppejans die terugkomdag van babygym. Dat vind ik het enige jammere aan dat ik nu geen gym gedaan heb Al die baby's die rond dezelfde leeftijd zitten zo bij elkaar
pi_77033874
We hebben ook niet echt een vaste volgorde van dingen doen vaak wel een beetje ongeveer. Maar beetje ongeveer is geloof ik my middle name

Nouja goed, zolang ze er inderdaad prima bij vaart zal het wel loslopen. Ik ben alleen zo bang voor wat die enkeling me voorspeld dat ik straks dan op latere leeftijd (2, 3, 4) ook nog met problemen in t ritme zit enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77034211
Nee joh Linde is morgen precies 2,5 jaar oud en iedereen vindt juist dat ze zo supermakkelijk is. Niks haasten omdat ze perse om 1 uur 's middags in bed moet liggen. Is het leuk, dan slaan we een middagslaapje over en gaat ze om 19 uur naar bed. Komt er 's avonds visite die ze leuk vindt? Dan wel een middagslaapje en dan kan ze zo opblijven tot ze moe is. Lekker uit eten? Dan wel een slaapje en lekker op ons gemak gaan eten. Op vakantie konden we zo steeds heerlijk laat gaan eten en zaten we soms tot 22:30 uur met haar aan de tapas. Heerlijk! En wij doen die volgordes ook niet altijd precies zo hoor. Tsja soms zijn kindjes nou eenmaal wat eerder wakker en soms hebben ze eerder honger en soms juist weer niet. Geniet er maar van dat je zo'n makkelijk meisje hebt
pi_77034620
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:06 schreef Stiemie het volgende:
Nee joh Linde is morgen precies 2,5 jaar oud en iedereen vindt juist dat ze zo supermakkelijk is. Niks haasten omdat ze perse om 1 uur 's middags in bed moet liggen. Is het leuk, dan slaan we een middagslaapje over en gaat ze om 19 uur naar bed. Komt er 's avonds visite die ze leuk vindt? Dan wel een middagslaapje en dan kan ze zo opblijven tot ze moe is. Lekker uit eten? Dan wel een slaapje en lekker op ons gemak gaan eten. Op vakantie konden we zo steeds heerlijk laat gaan eten en zaten we soms tot 22:30 uur met haar aan de tapas. Heerlijk! En wij doen die volgordes ook niet altijd precies zo hoor. Tsja soms zijn kindjes nou eenmaal wat eerder wakker en soms hebben ze eerder honger en soms juist weer niet. Geniet er maar van dat je zo'n makkelijk meisje hebt
Klinkt goed
haha nee dit is fijn om te horen, so far gaat ze volledig mee met ons zeg maar qua ritme, of eigenlijk non-ritme. Dus ik ben blij om te horen dat dat óók kan werken voor mensen en dat het dus niet erg is dat het voor ons blijkbaar ook zo gaat.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77039448
goedennacht

@Karin; is je kleine mannetje een beetje ziek? Veel beterschap voor Lars, en ik hoop dat hij snel weer koortsvrij is...

@Huup; ik heb er ook helemaal geen verstand van hoor; maar ik denk dat het uiteindelijk zowel voor jou als Amelie heerlijk is dat het niet allemaal vast ligt en jullie flexibel zijn in de dagindeling en de tijden waarop dingen plaatsvinden. Denk dat, zolang jullie het beide prima vinden zo, het juist lekker makkelijk is...

@Poppejans; dat klinkt echt zoooo leuk die terugkomdag van de zwangerschapsgym! Ik heb daar ook al zin in! Inderdaad leuk om te kijken naar de verschillen, de bevallingsverhalen te horen etc etc. Leuk al die kleine minimensjes bij elkaar... Had je een grote groep?
(Wij waren maar met zijn 6en)
En fijn dat het goed gaat met het slapen van Wolf.

en over slaapzakken; Evie slaapt al vanaf 3 weken in een slaapzak (70 cm) met kleine halfopening en armgaten. Die presteerde het om helemaal naar boven in haar wiegje te 'huppen' en dus volledig onder de dekentjes vandaan te komen. (en dan ook helemaal in de breedte gaan liggen ipv in de lengte ). Ik sla de slaapzak ook om het voeteneinde; dus en lekker voor de temperatuur; en lekker om dr een beetje op de plaats te houden...)

Ik moet morgenvroeg om half 12 bij de kinderarts zijn en Evie moet vtv nog bloedprikken. Ben ff aan het nadenken wat nu wijsheid is; ivm voedingen enzo. Ligt er natuurlijk ook even aan wanneer ze zich meldt enzo. Misschien maar gewoon even afwachten.
en o ja: Evie heeft ws een navelbreukje... haar navelte puilt uit namelijk...

Fijne dag allemaal!

[ Bericht 8% gewijzigd door Beessie-Jen op 20-01-2010 03:05:11 ]
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77040628
Goedemorgen lieve allemaal,
Even zonder bijgelezen te hebben

Ik ben al een tijdje afwezig geweest hier maar dat kwam omdat het niet zo heel erg lekker ging... Misschien hadden jullie al op het borstvoedingstopic gelezen dat het me allemaal zwaar viel en dat het drinken vaak strijd was. Ook weigerde mini sproetje de fles. We zaten op een gegeven moment op 4 nachtvoedingen waardoor ik niet meer echt kon slapen enz. enz. Gister ging ze wennen op het kdv en daar wilde ze de fles ook niet, toen ik kwam om te voeden ging ze ook borst weigeren. Ik zat er toen echt doorheen, je wilt zo graag het beste voor je kindje maar dat lukte dus even niet meer. Ik heb de huisarts gebeld en we zijn direct doorgestuurd naar het ziekenhuis. Mini sproetje is dus opgenomen om te kijken of ze haar aan de fles kunnen krijgen en onderzocht of er een reden voor is waarom het drinken zo moeilijk gaat. Ook is het even ademhalen en bijslapen voor mij.
Jeetje, ik geloof dat ik nog nooit zoveel gehuild heb als gister. Eerst het niet drinken, toen hulp moeten zoeken en dan ook nog je lieve kleine meisje achter moeten laten in het ziekenhuis. Ik heb echt het gevoel dat ik gefaald heb....
Vanacht redelijk geslapen maar er mist hier iets in huis...
Als overbezorgde moeder heb ik natuurlijk wel vaak gebeld en het wonder is wel gebeurd, ze is daar gaan drinken. We gaan nu dus snel weer naar het ziekenhuis.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_77040629
goedemorgen

Over ritme en regelmaat enzo;

Wij zijn daar ook totaal niet goed in. Bij alledrie hadden we geen ritme en regelmaat en voor ons werkte dat gewoon.
Mijn moeder (73 jaar) snapt daar niets van. Vroeger draaide alles om rust, ritme en regelmaat en zoals het tegenwoordig gaat vindt ze maar vreemd (voeden op verzoek vindt ze al vreemd). Zij heeft ons opgevoed met vaste voedtijden (ook zij gaf borstvoeding) en vaste speel- en slaaptijden. Ook absoluut in eigen bedje enzo.

Wel bleek later onze oudste zoon dus wel baat te hebben met een duidelijke structuur ivm een ADHD diagnose en het bieden van regelmaat voor hem hebben we ons dus echt aan moeten leren
pi_77040635
ach sproet-je, wat moeilijk allemaal.
pi_77040644
BJ; succes bij de kinderarts en hopenlijk komt dat bezoek een beetje uit met haar voedingen enzo (is altijd lastig heh).
pi_77040720
sproet-je wat rot. Natuurlijk faal je niet als moeder! Sterkte deze dagen en ik hoop dat je meisje het gauw oppikt, weer lekker thuiskomt en het dan een stuk beter doet

BJ succes bij de kinderarts. Lastig met die voedingen.

Wij hebben zelf ook niet echt een ritme. Ik vind het ook niet echt nodig. WE proberen bepaalde dingen wel duidelijk te doen voor Senna, zodat duidelijk is welk moment van de dag het is, zoals een heel duidelijk avondritueeltje, 's ochtends aankleden om te laten zien dat de dag begint, korte ritueeltjes voor de overdagslaapjes, etc. Werkt prima, en op welke tijdstippen dat dan is, boeit niet.

Anyway, Senna en ik gaan jullie verlaten vandaag. Ze is ineens groot, mijn kleine meisje. Tot ziens in het andere topic later
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77040973
Ach Sproetje...wat rot zeg, potverdikkie! Ik kan me je gevoel van gefaald hebben zo goed voorstellen, ook al is het werkelijk compleet onterecht! Net zoals dat t natuurlijk hartstikke fijn is dat ze vannacht in het ziekenhuis haar fles wel geaccepteerd heeft, enerzijds natuurlijk fijn en een opluchting, anderzijds misschien ook wel een flinke frustratie, want waarom lukt het daar wel!? Een hartstikke vervelende worsteling en ik begrijp ook goed dat die waterlanders heel héél erg hoog zaten gister! Ik hoop voor je dat t jou ook gelukt is om een klein beetje bij te tanken vannacht en dat je er weer met frisse moed tegenaan durft te gaan!

BJ, ik vind dat je t hartstikke goed doet met al je gekolf! Dikke veer in je kont! Het haalde voor mij echt t plezier van de BV af en ik heb me erdoorheen gesleept met de gedachte dat ik het zo fijn vond dat ze op die manier toch (volledig) BV kreeg en ik voor haar deed wat binnen mijn machte lag, maar ik vond het zowel geestelijk als lichamelijk best een aanslag op mn lijf en heb ook echt diep respect gekregen voor mensen die dat tijdens hun werk ook zodanig vol kunnen houden dat er ook een goede productie blijft...zet m op!!

Lieve Senna met dr apetrotse mam... alweer een half jaar een echt gezin samen, wacht vliegt de tijd en wat lijkt t toch ook alweer veel langer dan dat... kleine meisjes worden groot...nu al! Nog maar een half jaar en dan graai je t eerste kaarsje van je taart! Veel plezier in t volgende topic en tot gauw!

Verder heb ik wel zo veel mogelijk bijgelezen, maar te lang niet gereageerd om nu op iedereen afzonderlijk te reageren... ik lees/leef en denk wel met jullie mee hoor! Een dikke voor alle mama's die zelf niet zo goed in hun vel zitten, voor diegenen die juist héérlijk in hun vel zitten, voor de zieke en onrustige baby'tjes, voor de blije vrolijkerds, voor alle nieuwe dingen die jullie ontdekken en de grote stappen die jullie maken...het gaat allemaal zo achterlijk snel en soms ook zo veel te langzaam... ik vind het elke keer weer fijn om hier ook jullie ervaringsverhalen te lezen!

Hier gaat alles gewoon heerlijk zn gangetje...ik post dus niet veel, want heb simpelweg niet veel te melden. Ik geniet van mijn meisje, vind haar elke dag leuker en word zo blij van het feit dat ik haar elke dag steviger kan knuffelen, ik hou zó van haar, dat moet er af en toe even uit en dat was soms zo lastig met zo'n tere pasgeborene...nu mag ik stevig knuffen en happen en op buikjes blazen en word ik getrakteerd op lekkere kletsnatte kwijlkussen oehhhhh. Hormonen blijven gekke dingen doen met mij...Lena en ik blijken fan van K3 (ja..tis heus!) en gister stond ik zo heerlijk met haar te zingen en te dansen op hun muziek..t was weer even een "it hit me" momentje... sta ik hier potverdorie in de kamer te dansen met mijn dochter.. MIJN DOCHTER... ik heb gewoon een dochter, en niet zomaar 1, maar 1 maar een lading pret in dr gezicht waar je u tegen zegt, mijn allerleukste! Ik heb me er maar bij neergelegd dat dat soort momenten inclusief hun tranen er waarschijnlijk de rest van mijn leven wel bij zullen horen Ik heb gewoon een dochter..een DOCHTER, en die staat daar gewoon haar middelbare school diploma in ontvangst te nemen..moehoehoehoehoeeeee

en tsja, toen werd ik vanochtend wakker met hele leeg voelende borsten na al meer dan 24 uur geleden de laatste voeding gegeven te hebben... t is goed zo, het is klaar, ik vind het jammer hoe t gelopen is, maar ben trots op mezelf dat ik t nog bijna 2 maanden langer vol heb kunnen houden dan ik op een gegeven moment gedacht had... het is ineens in anderhalve week van minimaal 4 voedingen BV naar lege tietjes gegaan, ik had nog even de ijdele hoop dat ik nog een maandje alleen een ochtendvoeding zou kunnen geven, maar daarvoor is mijn productie met bijna 5 maand natuurlijk gewoon nog veel te instabiel...dus t is gebeurd....
Het meest jammere daaraan vind ik alleen dat ik gister niet wist dat dat de allerlaatste keer was... Dus we gaan vanavond nog ff lekker in bad samen en kijken of ze met een paar slokjes nog even symbolisch afscheid wil nemen... al zou t me niets verbazen als t ook voor haar gewoon klaar is..
En mn lieve lief, die me steeds zo gestimuleerd heeft om door te gaan en die nu doorhad dat de koek op was, het plezier weg en die zag dat we nu een klein meiske hebben die het (gezien het spugen) op de KV gewoon beter doet dan op de BV, die liet vanochtend zomaar een lief kaartje voor me achter met een "Jeuj de tietjes zijn weer voor mij... nu heb ik naast mn 2 allermooiste meisjes ook mn 2 andere meisjes weer terug"

Ik duik nog ff mn bedje weer in, achterwacht en Lena is al op t KDV want stel....bijslaaptijd in huize Poppedein!
Fijne dag allemaal!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_77041283
@Sproetje; wat een naar bericht en ik kan me heel goed voorstellen dat je totaal uitgeput bent. Je wilt het allerallerbeste voor je kindje en als je haar dan niet voldoende kunt 'voeden'. heb je het gevoel dat je faalt.. en raak je beide gefrustreerd. Je sproetje omdat ze honger heeft en jij omdat je het moeilijk vindt dat ze slecht drinkt. Ik weet hoe het voelt en vind het heel erg goed dat je hulp hebt gezocht. En geniet even lekker van die uurtjes die je kan bijtanken. Als ik het zo lees; is je meisje zo weer thuis en kan je weer lekker samen gaan genieten.

@Poppedein; je post misschien niet veel; maar wat een kwaliteitspost zeg! Ik zit helemaal emo te zijn na je post over het gevoel wat je soms overvalt; het gevoel dat jij toch echt MOEDER bent met een DOCHTER! Vind het heerlijk om te lezen dat je zo geniet van je mooie meisje en dat ze zo tevreden is.
En het moet gezegd worden; het is ook echt een mooie meid met dr mooie blauwe kijkers..
*smelt*
en over de BV; ook jij hebt enorm goed je best gedaan. Ik vind het super; 5 maanden! en ik kan me voorstellen dat het moeilijk is dat het niet meer lukt. Maar je mag ook trots zijn! en vanavond nog even lekker samen genieten in bad..

En ik denk dat ik wel uitkom met de voedingen. Evie om 8 uur een fles gegeven en ga rond 10 uur of ietsje later nog een poging doen en dan maar kijken wat ze drinkt. En dan iets na half elf hoop ik onderweg te kunnen; via de prikpoli. (en daar heb ik geen zin in; ik prik zelf op mijn werk dagelijks zoveeeeel mensen; maar dat ze in mijn kleine meisje gaan prikken vind ik helemaal niet leuk... ook al is het 'maar' een hielprikje...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77041630
Ach Poppedein, wat beschrijf je dat allemaal "gelukkig", heerlijk. En dat afscheid nemen van de bv is moeilijk (dat weet ik nog wel).
Wat lief van je vriend...dat briefje

en Senna is een half jaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')