abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77029905
Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 16

Kleine babietjes

25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 49% gewijzigd door BE op 20-01-2010 09:33:54 ]
pi_77030087
Linda, je kunt het "overschot" van de slaapzak ook achter bij het matrasje in stoppen, dus om het matrasje heen vouwen net als je met de dekentjes doet. Dan kan ze niet verder naar beneden kruipen in de slaapzak.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77030194
Laatste posts:
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:45 schreef huuphuup het volgende:
Geen idee Karin. Wat vervelend dat Lars zo'n koorts heeft. beterschap!

Linda euh, valt wel mee geloof ik. De opening is wel groot maar ze kan er niet in wegzakken gelukkig. Verder heb ik geen idee, volgens mij heb ik de maat ook veeel te groot gekocht ( 90cm) maar ik ben een slaapzakmaatn00b... ze ligt er overigens niet meer in, de twee dekens zijn voldoende hier nu.

Wat goed zeg dat Lotte zo goed slaapt!

Wij hebben hier echt nog geen enkel ritme de ene keer is Amélie om 8 uur wakker, de andere keer om 10 uur, en 's avonds net zo, nu ligt ze al sinds 6 uur te slapen, soms gaat ze pas rond 9 of 10 uur richting bed. Ik voel me daar best wel eens slecht of onzeker over Heb ik het idee dat ik haar een strakker ritme moet geven ofzo. Terwijl ik aan de andere kant denk van tsja, we hoeven nergens heen 's morgens, ivm werk of kdv ofzo en het stoort me ook niet als ze 's avonds beneden is. Maar toch krijg ik van mn omgeving wel een beetje het gevoel dat het raar is dat wij hier niet echt een ritme hebben als in dan-en-dan is bedtijd, dan-en-dan is het middagdutje-1 en -2 enzovoorts.
Oh ik moet er wel bij zeggen dat Amélie verder heel tevreden is en over het algemeen rustig (behalve vanmiddag in de trein ) dus ik krijg ook niet de indruk dat zij heel erg gebaat is bij een strak ritme. Maar toch hè, het knaagt aan me
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wat fijn Linda dat Lotte zo goed slaapt nu!

En Twinkly wat goed dat Niels niet lijkt te reageren om je nieuwe dieet! Hoef jij ook niet aan de pepti!

Oh en Ssserpente, wat fijn dat het zo goed ging met je schoonmoeder met oppassen, en dat de fles er ook goed in ging!!!!

Ik bel nu de HAP niet meer, Lars slaapt rustig. Als hij morgen nog koorts heeft bel ik de ha wel even denk ik.
Het zal vast een virusje zijn, Meike is ook al dagen aan het snotteren en hoesten.
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Huup als Amelie het goed doet is het dus prima lijkt me!
Je hoeft toch niet iets te veranderen om de buitenwereld!!
Ze doet het er goed op zo, dus mooi zo houden lijkt me
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:50 schreef Linda2205 het volgende:
Ons ritme was ook: we hebben geen ritme. Maar ik wil het er nu wel een beetje inkrijgen, voornamelijk omdat ik veel tijd nodig ga hebben voor m'n studie. En daar wil ik dan voornamelijk de avond voor gebruiken. Maar als dat er niet bij gekomen was, waren we ook zo verder gegaan hoor. Zolang het voor jullie en voor Amélie werkt, is het toch goed? Ik denk dat je het vanzelf merkt als ze moe is en als ze dan gaat slapen, is dat toch prima?

En over de slaapzak, we hebben nu een 70cm, met lange mouwen. Maar de mouwen moet ik bijna dubbel omslaan en ik heb het net getest met mn lief Hij zn handen zachtjes om Lotte dr heupen en ik de slaapzak opgetild aan de schouders. Maar ze kan er dus best inzakken. Nou ligt ze wel strak ingestopt en ligt ze naast me, maar hm..

Ow, en in ruil voor netjes om 7u naar bed, heb ik 3 nachtvoedingen...je moet er wat voor over hebben he
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:51 schreef Jore het volgende:
Dat is het nadeel van de focus op rust & regelmaat. Dat kan heel goed zijn voor kindjes (of moeders) die het nodig hebben, maar het is heus geen voorwaarde voor een gelukkige jeugd of goed ouderschap ofzo. Als jullie & Amélie tevreden zijn dan is het oké, toch? In principe heb je met niemand iets te schaften daaromtrent.
Hier kwam er een beetje een ritme in de slaapjes rond 7 à 8 maanden, maar de precieze tijden staan absoluut niet vast.
pi_77030281
Huup, als Amelie er geen last van heeft (en dat lijkt zekers zo te zijn) en jullie ook niet, waarom dan moeilijk gaan doen en veranderen...? Ik zou het ook lekker zo laten en als het toch nodig blijkt te zijn, dan komt dat vanzelf wel. Niet druk of onzeker om zijn... gewoon lekker zo laten!

Karin, wat vervelend dat Lars koorts heeft, maar kennelijk heeft ie er niet veel last van... zou wel morgen idd even bellen met de ha als ie nog steeds koorts heeft, al is het maar voor de zekerheid.

Over slaapzakken, ik had die van ons vandaag ook eens gepakt (68-80 maatje) maar die lijkt me nog veels te groot voor Minke. Het leek me wel handig, maar nog maar even wachten dus. Of de boel wat inkorten, in elk geval het hoofdgat, we hebben afritsbare mouwen en opzich heeft ze haar armen/handen toch altijd al boven de dekens uit.
pi_77030432
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:55 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Linda, je kunt het "overschot" van de slaapzak ook achter bij het matrasje in stoppen, dus om het matrasje heen vouwen net als je met de dekentjes doet. Dan kan ze niet verder naar beneden kruipen in de slaapzak.
Maar de lengte heeft ze wel nodig..ik wilde dat inderdaad proberen, maar ze is al 64cm, dus dan kan het net om het randje heen en dan is de slaapzak "op"
Lotte!
Noah!
pi_77030475
Ik las dat Lars ziek is, beterschap!
En Lijnloos, wij hebben de mouwgaten wat ingenomen van onze slaapzak en toen ging het prima. Hij ligt er al weken in, die kleintjes (56/62) van de hema waren zo te klein.

Oja, uit de categorie 'nooit met kleine kinderen doen': in bad gaan met je baby en die zo houden dat ie je vol in je kruis (litteken!) kan stampen
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77030551
Ho er was alweer een nieuwe!
Linda das idd wel groot dan!
de mouwen zijn hier ook echt veeeel te lang, maar het hoofdgat valt relatief gezien wel mee geloof ik. Maar zoals ik zei, ik ben niet echt een slaapzakexpert is gebleken haha
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:51 schreef Jore het volgende:
Dat is het nadeel van de focus op rust & regelmaat. Dat kan heel goed zijn voor kindjes (of moeders) die het nodig hebben, maar het is heus geen voorwaarde voor een gelukkige jeugd of goed ouderschap ofzo. Als jullie & Amélie tevreden zijn dan is het oké, toch? In principe heb je met niemand iets te schaften daaromtrent.
Hier kwam er een beetje een ritme in de slaapjes rond 7 à 8 maanden, maar de precieze tijden staan absoluut niet vast.
ja nouja dat dus idd eigenlijk. Kijk ik begrijp het heel goed dat er kindjes zijn voor wie het nodig is, en ik snap ook dat er situaties zijn waarin het beter is. Laten we eerlijk zijn, als je om 8 uur met twee kinderen klaar moet staan voor het KDV om door te gaan naar je werk dan is het wel zo prettig als je kindjes gewoon zelf wakker worden en zulks in plaats van dat je ze wakker moet maken en met sacho kinderen zit

Maar ik merk niet aan haar dat ze meer zou moeten slapen of gestructureerder ofzo. Het wisselt gewoon heel erg, de ene keer maakt ze een korte nacht (relatief dan) van 10 uur tot 8 uur ofzo en de andere keer van 7 tot 9. Ik ga er maar vanuit dat alle slaap die ze pakt dat ze die ook nodig heeft. En overdag wisselt het ook heel erg, soms is ze de hele dag wakker, soms maar twee uurtjes om daarna weer twee uur te slapen. Maar wat ik zeg ik krijg van mn omgeving (en niet eens van het cb ofzo hoor!) het idee dat het nu toch wel eens tijd zou worden voor een regelmatige opsta- en bedtijd enzo.

Behalve van mn oma haha, die zei: ben jij gek! als dat kind niet voor 9 uur wakker is en jij hoeft nergens heen dan ga jij er toch zeker ook niet uit?!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77030592
karin, wat naar dat Lars al een paar dagen koorts heeft. Fijn dat hij wel goed slaapt!

huup, niet onzeker worden, hoor. Als het voor jullie drieen goed werkt zoals het gaat, is dat toch prima? De omgeving moet het dan maar op hun manier doen, dat is dan weer hun goed recht. Ik snap het wel, hoor, dat je dan toch even zo'n onzeker steekje voelt, maar doe dat maar weer weg werken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77030719
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:01 schreef mefke79 het volgende:
Ik las dat Lars ziek is, beterschap!
En Lijnloos, wij hebben de mouwgaten wat ingenomen van onze slaapzak en toen ging het prima. Hij ligt er al weken in, die kleintjes (56/62) van de hema waren zo te klein.

Oja, uit de categorie 'nooit met kleine kinderen doen': in bad gaan met je baby en die zo houden dat ie je vol in je kruis (litteken!) kan stampen
oh doet ze hier ook
ff grabbelen naar waar ze vandaan kwam
altijd leuk met voeden in bad en dat ene handje dat dan zo onderaan dat lijfje bungelt... juist ja hahaha

Lijnloos ja ik vond die slaapzakjes ook altijd heel groot voor die hele kleintjes. Heb wel van meer mensen gehoord dat ze ze iets kleiner maken bij de armgaten en het hoofdgat met een paar steekjes.

Karin fijn dat Lars gewoon slaapt nu, hopelijk slaapt hij de koorts er gewoon uit en is ie morgen beter!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77030871
Dat had ik bij Meike ook altijd, die had sochtends wel op tijd een fles, maar sliep dan door tot half 10 ofzo, wat een heerlijkheid was dat! Dat mis ik nu wel hoor, uitslapen!!!
Lars is tegen 7 uur wakker, en wil dan anderhalf uur entertainment.
Prima tijd natuurlijk, 7 uur, maar uitslapen is ook zo fijn!

Mefke, nee dat is geen handige actie! Maar wel fijn, samen badderen!
Was vanavond zelf voor het eerst met Lars onder de douche (hij gaat altijd in de tub of het badje)
Maar dat was ook genieten zeg....Lars lag heerlijk op zijn duim te sabbelen, we hebben denk ik wel een kwartier gedoucht samen, vond ik best lang! Voor herhaling vatbaar!
Ik temp. Lars straks maar weer ff, hij heeft nog geen zetpil gehad, en ik twijfel ook of ik hem er eentje moet geven. Hij lijkt verder weinig last te hebben dus ik neig naar geen zetpil.
pi_77031827
Karin, als Lars lekker slaapt zou ik het ook niet doen. Met prikjes heb ik Lotte voor de zekerheid een zetpilletje gegeven voor het slapen, maar als je denkt dat hij weinig last heeft...beter zelf uitzieken toch?

Ik ga naast mn meiske liggen, 3u alleen op de bank is wel genoeg
Lotte!
Noah!
pi_77032439
Beterschap voor Lars, hopelijk is de koorts gauw weer gezakt. Fijn dat hij nu iig lekker ligt te slapen

Huup, prima toch dat je meisje geen strak regime nodig heeft, heerlijk dat ze haar eigen ritme kan bepalen zonder dat ze daarbij overstuur raakt. Dan geeft ze dus zelf al aan dat ze dat niet nodig heeft.
Ik hoop dat Wolf ook zo is/blijft dat hij geen heeeel veel regelmaat nodig heeft hoor

Net ruim een uur babytjes gekeken en foto's gemaakt en bijgekletst op de eerste na-zwangerschapsgym, erg leuk!
En wat een verschil in lengte/uiterlijk/huiltjes,grappig om te zien.
Wolf was een echte charmeur en heeft erg zitten kijken en breeduit zitten lachen met geluidjes
Oja, het slapen vandaag overdag is heel goed gegaan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77033217
Beterschap voor Lars! Hopelijk ziekt hij in zijn slaap flink uit en issie morgen weer wat opgeknapt.

Huup je biedt toch ook een ritme als je altijd alles in dezelfde volgorde biedt? Dus eerst slapen, da drinken en dan spelen en weer even slapen. Wij hebben ook totaal geen ritme en met Linde ook nooit gehad eigenlijk en die doet het nog steeds prima hoor Ze heeft geen vaste bedtijd en lunchen doen we ergens tussen 12 en 15 uur.En als we laat lunchen, dan eten we 's avonds ook later en gaat ze dus ook laat naar bed. Joh als ze er zelf geen last van heeft, lekker van genieten dat het zo makkelijk gaat!

Leuk he Poppejans die terugkomdag van babygym. Dat vind ik het enige jammere aan dat ik nu geen gym gedaan heb Al die baby's die rond dezelfde leeftijd zitten zo bij elkaar
pi_77033874
We hebben ook niet echt een vaste volgorde van dingen doen vaak wel een beetje ongeveer. Maar beetje ongeveer is geloof ik my middle name

Nouja goed, zolang ze er inderdaad prima bij vaart zal het wel loslopen. Ik ben alleen zo bang voor wat die enkeling me voorspeld dat ik straks dan op latere leeftijd (2, 3, 4) ook nog met problemen in t ritme zit enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77034211
Nee joh Linde is morgen precies 2,5 jaar oud en iedereen vindt juist dat ze zo supermakkelijk is. Niks haasten omdat ze perse om 1 uur 's middags in bed moet liggen. Is het leuk, dan slaan we een middagslaapje over en gaat ze om 19 uur naar bed. Komt er 's avonds visite die ze leuk vindt? Dan wel een middagslaapje en dan kan ze zo opblijven tot ze moe is. Lekker uit eten? Dan wel een slaapje en lekker op ons gemak gaan eten. Op vakantie konden we zo steeds heerlijk laat gaan eten en zaten we soms tot 22:30 uur met haar aan de tapas. Heerlijk! En wij doen die volgordes ook niet altijd precies zo hoor. Tsja soms zijn kindjes nou eenmaal wat eerder wakker en soms hebben ze eerder honger en soms juist weer niet. Geniet er maar van dat je zo'n makkelijk meisje hebt
pi_77034620
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:06 schreef Stiemie het volgende:
Nee joh Linde is morgen precies 2,5 jaar oud en iedereen vindt juist dat ze zo supermakkelijk is. Niks haasten omdat ze perse om 1 uur 's middags in bed moet liggen. Is het leuk, dan slaan we een middagslaapje over en gaat ze om 19 uur naar bed. Komt er 's avonds visite die ze leuk vindt? Dan wel een middagslaapje en dan kan ze zo opblijven tot ze moe is. Lekker uit eten? Dan wel een slaapje en lekker op ons gemak gaan eten. Op vakantie konden we zo steeds heerlijk laat gaan eten en zaten we soms tot 22:30 uur met haar aan de tapas. Heerlijk! En wij doen die volgordes ook niet altijd precies zo hoor. Tsja soms zijn kindjes nou eenmaal wat eerder wakker en soms hebben ze eerder honger en soms juist weer niet. Geniet er maar van dat je zo'n makkelijk meisje hebt
Klinkt goed
haha nee dit is fijn om te horen, so far gaat ze volledig mee met ons zeg maar qua ritme, of eigenlijk non-ritme. Dus ik ben blij om te horen dat dat óók kan werken voor mensen en dat het dus niet erg is dat het voor ons blijkbaar ook zo gaat.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77039448
goedennacht

@Karin; is je kleine mannetje een beetje ziek? Veel beterschap voor Lars, en ik hoop dat hij snel weer koortsvrij is...

@Huup; ik heb er ook helemaal geen verstand van hoor; maar ik denk dat het uiteindelijk zowel voor jou als Amelie heerlijk is dat het niet allemaal vast ligt en jullie flexibel zijn in de dagindeling en de tijden waarop dingen plaatsvinden. Denk dat, zolang jullie het beide prima vinden zo, het juist lekker makkelijk is...

@Poppejans; dat klinkt echt zoooo leuk die terugkomdag van de zwangerschapsgym! Ik heb daar ook al zin in! Inderdaad leuk om te kijken naar de verschillen, de bevallingsverhalen te horen etc etc. Leuk al die kleine minimensjes bij elkaar... Had je een grote groep?
(Wij waren maar met zijn 6en)
En fijn dat het goed gaat met het slapen van Wolf.

en over slaapzakken; Evie slaapt al vanaf 3 weken in een slaapzak (70 cm) met kleine halfopening en armgaten. Die presteerde het om helemaal naar boven in haar wiegje te 'huppen' en dus volledig onder de dekentjes vandaan te komen. (en dan ook helemaal in de breedte gaan liggen ipv in de lengte ). Ik sla de slaapzak ook om het voeteneinde; dus en lekker voor de temperatuur; en lekker om dr een beetje op de plaats te houden...)

Ik moet morgenvroeg om half 12 bij de kinderarts zijn en Evie moet vtv nog bloedprikken. Ben ff aan het nadenken wat nu wijsheid is; ivm voedingen enzo. Ligt er natuurlijk ook even aan wanneer ze zich meldt enzo. Misschien maar gewoon even afwachten.
en o ja: Evie heeft ws een navelbreukje... haar navelte puilt uit namelijk...

Fijne dag allemaal!

[ Bericht 8% gewijzigd door Beessie-Jen op 20-01-2010 03:05:11 ]
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77040628
Goedemorgen lieve allemaal,
Even zonder bijgelezen te hebben

Ik ben al een tijdje afwezig geweest hier maar dat kwam omdat het niet zo heel erg lekker ging... Misschien hadden jullie al op het borstvoedingstopic gelezen dat het me allemaal zwaar viel en dat het drinken vaak strijd was. Ook weigerde mini sproetje de fles. We zaten op een gegeven moment op 4 nachtvoedingen waardoor ik niet meer echt kon slapen enz. enz. Gister ging ze wennen op het kdv en daar wilde ze de fles ook niet, toen ik kwam om te voeden ging ze ook borst weigeren. Ik zat er toen echt doorheen, je wilt zo graag het beste voor je kindje maar dat lukte dus even niet meer. Ik heb de huisarts gebeld en we zijn direct doorgestuurd naar het ziekenhuis. Mini sproetje is dus opgenomen om te kijken of ze haar aan de fles kunnen krijgen en onderzocht of er een reden voor is waarom het drinken zo moeilijk gaat. Ook is het even ademhalen en bijslapen voor mij.
Jeetje, ik geloof dat ik nog nooit zoveel gehuild heb als gister. Eerst het niet drinken, toen hulp moeten zoeken en dan ook nog je lieve kleine meisje achter moeten laten in het ziekenhuis. Ik heb echt het gevoel dat ik gefaald heb....
Vanacht redelijk geslapen maar er mist hier iets in huis...
Als overbezorgde moeder heb ik natuurlijk wel vaak gebeld en het wonder is wel gebeurd, ze is daar gaan drinken. We gaan nu dus snel weer naar het ziekenhuis.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_77040629
goedemorgen

Over ritme en regelmaat enzo;

Wij zijn daar ook totaal niet goed in. Bij alledrie hadden we geen ritme en regelmaat en voor ons werkte dat gewoon.
Mijn moeder (73 jaar) snapt daar niets van. Vroeger draaide alles om rust, ritme en regelmaat en zoals het tegenwoordig gaat vindt ze maar vreemd (voeden op verzoek vindt ze al vreemd). Zij heeft ons opgevoed met vaste voedtijden (ook zij gaf borstvoeding) en vaste speel- en slaaptijden. Ook absoluut in eigen bedje enzo.

Wel bleek later onze oudste zoon dus wel baat te hebben met een duidelijke structuur ivm een ADHD diagnose en het bieden van regelmaat voor hem hebben we ons dus echt aan moeten leren
pi_77040635
ach sproet-je, wat moeilijk allemaal.
pi_77040644
BJ; succes bij de kinderarts en hopenlijk komt dat bezoek een beetje uit met haar voedingen enzo (is altijd lastig heh).
pi_77040720
sproet-je wat rot. Natuurlijk faal je niet als moeder! Sterkte deze dagen en ik hoop dat je meisje het gauw oppikt, weer lekker thuiskomt en het dan een stuk beter doet

BJ succes bij de kinderarts. Lastig met die voedingen.

Wij hebben zelf ook niet echt een ritme. Ik vind het ook niet echt nodig. WE proberen bepaalde dingen wel duidelijk te doen voor Senna, zodat duidelijk is welk moment van de dag het is, zoals een heel duidelijk avondritueeltje, 's ochtends aankleden om te laten zien dat de dag begint, korte ritueeltjes voor de overdagslaapjes, etc. Werkt prima, en op welke tijdstippen dat dan is, boeit niet.

Anyway, Senna en ik gaan jullie verlaten vandaag. Ze is ineens groot, mijn kleine meisje. Tot ziens in het andere topic later
pi_77040973
Ach Sproetje...wat rot zeg, potverdikkie! Ik kan me je gevoel van gefaald hebben zo goed voorstellen, ook al is het werkelijk compleet onterecht! Net zoals dat t natuurlijk hartstikke fijn is dat ze vannacht in het ziekenhuis haar fles wel geaccepteerd heeft, enerzijds natuurlijk fijn en een opluchting, anderzijds misschien ook wel een flinke frustratie, want waarom lukt het daar wel!? Een hartstikke vervelende worsteling en ik begrijp ook goed dat die waterlanders heel héél erg hoog zaten gister! Ik hoop voor je dat t jou ook gelukt is om een klein beetje bij te tanken vannacht en dat je er weer met frisse moed tegenaan durft te gaan!

BJ, ik vind dat je t hartstikke goed doet met al je gekolf! Dikke veer in je kont! Het haalde voor mij echt t plezier van de BV af en ik heb me erdoorheen gesleept met de gedachte dat ik het zo fijn vond dat ze op die manier toch (volledig) BV kreeg en ik voor haar deed wat binnen mijn machte lag, maar ik vond het zowel geestelijk als lichamelijk best een aanslag op mn lijf en heb ook echt diep respect gekregen voor mensen die dat tijdens hun werk ook zodanig vol kunnen houden dat er ook een goede productie blijft...zet m op!!

Lieve Senna met dr apetrotse mam... alweer een half jaar een echt gezin samen, wacht vliegt de tijd en wat lijkt t toch ook alweer veel langer dan dat... kleine meisjes worden groot...nu al! Nog maar een half jaar en dan graai je t eerste kaarsje van je taart! Veel plezier in t volgende topic en tot gauw!

Verder heb ik wel zo veel mogelijk bijgelezen, maar te lang niet gereageerd om nu op iedereen afzonderlijk te reageren... ik lees/leef en denk wel met jullie mee hoor! Een dikke voor alle mama's die zelf niet zo goed in hun vel zitten, voor diegenen die juist héérlijk in hun vel zitten, voor de zieke en onrustige baby'tjes, voor de blije vrolijkerds, voor alle nieuwe dingen die jullie ontdekken en de grote stappen die jullie maken...het gaat allemaal zo achterlijk snel en soms ook zo veel te langzaam... ik vind het elke keer weer fijn om hier ook jullie ervaringsverhalen te lezen!

Hier gaat alles gewoon heerlijk zn gangetje...ik post dus niet veel, want heb simpelweg niet veel te melden. Ik geniet van mijn meisje, vind haar elke dag leuker en word zo blij van het feit dat ik haar elke dag steviger kan knuffelen, ik hou zó van haar, dat moet er af en toe even uit en dat was soms zo lastig met zo'n tere pasgeborene...nu mag ik stevig knuffen en happen en op buikjes blazen en word ik getrakteerd op lekkere kletsnatte kwijlkussen oehhhhh. Hormonen blijven gekke dingen doen met mij...Lena en ik blijken fan van K3 (ja..tis heus!) en gister stond ik zo heerlijk met haar te zingen en te dansen op hun muziek..t was weer even een "it hit me" momentje... sta ik hier potverdorie in de kamer te dansen met mijn dochter.. MIJN DOCHTER... ik heb gewoon een dochter, en niet zomaar 1, maar 1 maar een lading pret in dr gezicht waar je u tegen zegt, mijn allerleukste! Ik heb me er maar bij neergelegd dat dat soort momenten inclusief hun tranen er waarschijnlijk de rest van mijn leven wel bij zullen horen Ik heb gewoon een dochter..een DOCHTER, en die staat daar gewoon haar middelbare school diploma in ontvangst te nemen..moehoehoehoehoeeeee

en tsja, toen werd ik vanochtend wakker met hele leeg voelende borsten na al meer dan 24 uur geleden de laatste voeding gegeven te hebben... t is goed zo, het is klaar, ik vind het jammer hoe t gelopen is, maar ben trots op mezelf dat ik t nog bijna 2 maanden langer vol heb kunnen houden dan ik op een gegeven moment gedacht had... het is ineens in anderhalve week van minimaal 4 voedingen BV naar lege tietjes gegaan, ik had nog even de ijdele hoop dat ik nog een maandje alleen een ochtendvoeding zou kunnen geven, maar daarvoor is mijn productie met bijna 5 maand natuurlijk gewoon nog veel te instabiel...dus t is gebeurd....
Het meest jammere daaraan vind ik alleen dat ik gister niet wist dat dat de allerlaatste keer was... Dus we gaan vanavond nog ff lekker in bad samen en kijken of ze met een paar slokjes nog even symbolisch afscheid wil nemen... al zou t me niets verbazen als t ook voor haar gewoon klaar is..
En mn lieve lief, die me steeds zo gestimuleerd heeft om door te gaan en die nu doorhad dat de koek op was, het plezier weg en die zag dat we nu een klein meiske hebben die het (gezien het spugen) op de KV gewoon beter doet dan op de BV, die liet vanochtend zomaar een lief kaartje voor me achter met een "Jeuj de tietjes zijn weer voor mij... nu heb ik naast mn 2 allermooiste meisjes ook mn 2 andere meisjes weer terug"

Ik duik nog ff mn bedje weer in, achterwacht en Lena is al op t KDV want stel....bijslaaptijd in huize Poppedein!
Fijne dag allemaal!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_77041283
@Sproetje; wat een naar bericht en ik kan me heel goed voorstellen dat je totaal uitgeput bent. Je wilt het allerallerbeste voor je kindje en als je haar dan niet voldoende kunt 'voeden'. heb je het gevoel dat je faalt.. en raak je beide gefrustreerd. Je sproetje omdat ze honger heeft en jij omdat je het moeilijk vindt dat ze slecht drinkt. Ik weet hoe het voelt en vind het heel erg goed dat je hulp hebt gezocht. En geniet even lekker van die uurtjes die je kan bijtanken. Als ik het zo lees; is je meisje zo weer thuis en kan je weer lekker samen gaan genieten.

@Poppedein; je post misschien niet veel; maar wat een kwaliteitspost zeg! Ik zit helemaal emo te zijn na je post over het gevoel wat je soms overvalt; het gevoel dat jij toch echt MOEDER bent met een DOCHTER! Vind het heerlijk om te lezen dat je zo geniet van je mooie meisje en dat ze zo tevreden is.
En het moet gezegd worden; het is ook echt een mooie meid met dr mooie blauwe kijkers..
*smelt*
en over de BV; ook jij hebt enorm goed je best gedaan. Ik vind het super; 5 maanden! en ik kan me voorstellen dat het moeilijk is dat het niet meer lukt. Maar je mag ook trots zijn! en vanavond nog even lekker samen genieten in bad..

En ik denk dat ik wel uitkom met de voedingen. Evie om 8 uur een fles gegeven en ga rond 10 uur of ietsje later nog een poging doen en dan maar kijken wat ze drinkt. En dan iets na half elf hoop ik onderweg te kunnen; via de prikpoli. (en daar heb ik geen zin in; ik prik zelf op mijn werk dagelijks zoveeeeel mensen; maar dat ze in mijn kleine meisje gaan prikken vind ik helemaal niet leuk... ook al is het 'maar' een hielprikje...)
pi_77041630
Ach Poppedein, wat beschrijf je dat allemaal "gelukkig", heerlijk. En dat afscheid nemen van de bv is moeilijk (dat weet ik nog wel).
Wat lief van je vriend...dat briefje

en Senna is een half jaar
pi_77041852
Poppedein, en bedankt! Nu zit ik met vochtige oogjes op 't werk.

Huup, hier nog een ritmeloos wezen. Ze slaapt overdag als ze moe is. En da's de ene dag vijf keer kort en de andere dag twee keer lang (of ook kort). Wat we wel doen is een vast ritueel volgen als ze naar bed gaat 's avonds. Maar dat is ook niet altijd om dezelfde tijd. Ik heb zelf ook totaal geen vast ritme. Ik hou er ook totaal niet van. Ik word altijd erg tegendraads van mensen die altijd alles volgens vaste gewoonten doen. (terwijl er niets mis mee is, maar ik kan er gewoon niet tegen!)

Miss, ik zal je missen hier! Echt! Maar je meisje is gewoon alweer een half jaar! Dat is hartstikke groot! Isabeau en ik zwaaien je uit en zeggen tot over drie maandjes!

Ik heb Isabeau net weer naar het KDV gebracht. Ging heel goed. Ze strooide grote glimlachen in het rond. Ik kan me dan zó trots voelen. Dan denk ik: "Zie je hoe vreselijk leuk ze is?" Heb ondanks de opmerking van de leidster van gisteren ('ik vind het toch wel zielig voor haar dat ze overdag niet drinkt') aangegeven dat ik door wil gaan op de weg die we nu ingeslagen zijn. Ze heeft gisteren uiteindelijk 6 volledige voedingen gehad. Eén om 5 uur, één om zeven uur. Toen om 4 uur in het KDV en daarna om 6 uur, 8 uur en tegen tien uur. Ze haalt het dus gewoon in. En lijkt het daar prima op te doen. Ze heeft ook geweldig geslapen. Mijn gevoel zegt dat we het op deze manier moeten doen, dus ik trek lekker mijn eigen plan. ZO!
pi_77042009
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:18 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn gevoel zegt dat we het op deze manier moeten doen, dus ik trek lekker mijn eigen plan. ZO!
altijd goed
pi_77042174
Miss en Senna, tot gauw in het volgende topic

Sproet, he wat naar zeg. Maar wat knap dat minisproetje daar wel is gaan drinken!
Hopelijk kan jij wat bijtanken, ondanks dat het natuurlijk niet fijn is dat je meisje niet bij je is... Sterkte en een knuffel

Xenia, hoe is jullie nacht gegaan?

Poppedein hoe je schrijft! En dat briefje van je lief, ahw .

Sorbo, wat fijn dat ze het gewoon inhaalt! Prima toch als dat voor jullie goed is zo .

Iris doet t goed, mama voelt zich beter en er is weer ruimte om te genieten
Fake it till you make it...
pi_77042319
Sproetje, wat vreselijk naar, maar aan de andere kant een overwinning. Ze drinkt! En wat doet het er toe dat een ander dat even van je over heeft moeten nemen. Soms is hulp gewoon nodig. jij kan bijtanken en straks weer een uitgeruste moeder zijn en je mini zal je dat heus niet kwalijk nemen!
pi_77042490
Lieve Miss, lieve Senna! Heel erg veel plezier bij de grote baby's. Hopelijk gaan jullie het daar heel erg naar je zin hebben! Tot over 2 maandjes

Sproetje, wat heftig zeg! Hopelijk zet de trend wel door, dat ze blijft drinken!

Poppedein, wat een heerlijk stukje heb je geschreven En 5 maanden BV is super, zeker gezien je werk en je onregelmatige tijden.

Sorbo, het gaat heus goedkomen met het drinken van je Isabeertje! En als ze het inhaalt en jij ziet dat ze tevreden is, dan zou ik me lekker niks aantrekken van die leidster!

Wij hebben vandaag een supernacht gehad! Lekker warm in d'r nieuwe slaapzakje, zonder ijshandjes bij het wakker worden. Om 8 naar bed, en om 1 en om 6 een voeding. Daarna om half 9 aan de borst lekker wakker worden bij ons in bed. Heerlijk
Lotte!
Noah!
pi_77042624
Poppedein, wat een geweldig kaartje van je lief! En zo ontwikkel je samen als gezinnetje steeds verder. Dat gevoel van ouderschap is in het begin zo overweldigend dat het alles opslokt, maar op een bepaald moment ben je ook weer gewoon geliefden. Dat is wel waar het allemaal mee begonnen is.

Ach sproet-je, wat naar. Maar gelukkig is er adequaat gereageerd! Het is niet leuk dat je dochter in het ziekenhuis is opgenomen, maar hopelijk ontdekken ze wel of er iets is. Jij kunt in ieder geval figuurlijk bijtanken en zij letterlijk.

Huup: ik probeer hier wel een ritme te krijgen omdat ik zometeen weer aan het werk moet. Verder ben ik zelf iemand die erg rustig wordt van voorspelbaarheid, dus het zou voor mij fijn zijn als Ivan daarin mee wil gaan. Hij wil nu 's avonds al meteen na het eten slapen, maar dat is voor mij nog te vroeg en dus probeer ik hem zo lang mogelijk wakkeer te houden en daarna een klein slaapje te laten doen. Als jij geen behoefte hebt aan al die dingen - don't change a winning formula. Ze slaapt echt fucking lang. Ik mag zeker geen fucking meer zeggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77042777
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mag zeker geen fucking meer zeggen.
Túúrlijk wel. Zegt Ivan straks gewoon: fucking-mama!
pi_77042796
Wat een fijne nacht, Linda! En gelukkig maar, want studeren zou wel erg zwaar worden met een dochter die nog vaak en onregelmatig drinkt en wakker wordt. Wat ga je trouwens studeren? (Of houd je dat liever voor je?)

Ivan heeft vannacht voor het eerst op zijn kamer geslapen en het is goed bevallen! Hij heeft om 22:15, 02:15 en 06:15 uur gedronken. Dat is een keurig ritme! Die ene nachtvoeding was prima te doen. Ivan slaapt naast de woonkamer - we wonen in een appartement - dus ik ben hem op de bank gaan voeden. Ik had er vantevoren een dekentje klaargelegd met een warme kruik erin, dus ik had het ook nog eens warm. Hij is na de eerste twee voedingen meteen in slaap gevallen, en na de laatste voeding ben ik nog even wakker gebleven en ben ik één keer naar hem toegelopen om hem weer een speentje te geven. Daarna heb ik de dienst overgedragen aan mijn lief en heb ik gewoon nog even liggen doezelen. Hij is nu wakker aan het worden, dus ik haal hem eruit, geef hem wat eten en ga met hem in bad.

Ik hoop dat de volgende nachten net zo rustig verlopen. Ik was zelf nog wel hyperalert, want ik wist niet zeker of ik zijn huilen in mijn slaap zou horen. En ik vond het ook wel een beetje moeilijk; ik ben 's nachts een paar keer naar zijn kamertje gelopen om te luisteren en soms om even te kijken.

Hij wordt al zo groot. Hij heeft nu zijn eigen kamer en gisteravond was hij ookal zo ontzettend wakker en aanwezig. Hij heeft al uit zichzelf zijn rammelaar vastgepakt. Ik sta ervan te kijken hoe snel het allemaal gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 20-01-2010 10:11:45 ]
pi_77042799
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:04 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Túúrlijk wel. Zegt Ivan straks gewoon: fucking-mama!
pi_77042858
Claudia, wat fijn om te lezen dat het je goed bevallen is! Het geeft uiteindelijk écht meer rust! Nou ja, dat vond ik in elk geval.. ik kan dat natuurlijk niet zomaar voor iedereen invullen
pi_77042921
Poppedein
en dat kaartje van M.

Dag Senna! tot over een maandje!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77042975
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 07:35 schreef miss_sly het volgende:

Anyway, Senna en ik gaan jullie verlaten vandaag. Ze is ineens groot, mijn kleine meisje. Tot ziens in het andere topic later
Gefeliciteerd met je grote baby!

Ik houd het grote baby'tjestopic helemaal niet bij. Dat moest ik nu ook maar eens gaan doen.
pi_77043626
Mooie post Poppedein! Ik hoop zo voor je dat Lena met jou wil afscheid nemen van de borstvoeding vanavond. Dat worden dan weer traantjes.....
Goed man, dat je je zo happy voelt met Lena. Het is dan ook echt een verrijking van je leven, het mama zijn.

Sproetje, wat naar dat je kleine meisje in het ziekenhuis ligt. Maar wel goed dat je die kans hebt genomen.
Ik hoop dat je een beetje op adem kan komen, en dat ze je kleintje ook weer op de rit krijgen met voedingen.

Miss, is jouw kleine Senna alweer een half jaar??? zo da's snel gegaan. Een heuse mijlpaal!
Geniet van haar verhalfjaardag vandaag.

Sorbo, heel goed dat je zo door wilt gaan. Als je er maar zeker van bent, dan gaat het ook vast lukken allemaal. En uiteindelijk gaat ze echt wel drinken op het kdv.

Lars is nog hetzelfde als gister. Koorts, maar niet erg ziek ervan.
Kan de huisarts nog niet bereiken (zaten in overleg) maar bel zo nog wel een keer wat we ermee moeten.
Hij was vannacht om 4 uur wakker.... Toen heb ik hem bij me genomen, maar slapen deed hij niet meer tot 8 uur vanmorgen....en toen moest Meike alweer bijna naar school. Dus ik zit hier met ogen op half 7. Ik hoop dat ik er vanavond een keer op tijd in kan.... O nee BAHHHHH ik heb vergadering tot half 10. Gaat leuk worden met de ogen dicht. En dan morgen weer op tijd eruit om te werken. Leuk he, mama zijn haha
pi_77044795
@ Sproetje, sterkte!

@ Miss, doei en veel plsier in het andere topic

@ Karin, ik zou idd gfewoon ff voor de zekerheid bellen idd.
Kun je vanmiddag niet ff een uurtje liggen ofzo?

@ ritme, omdat tijn zoveel huide aan het begin ook geprobeerd rust, regelmaat etc. maar dat leek weinig te helpen.
Laatst zei ik nog tegen een vriendin, toen ik dat los had gelaten werd het makkelijker haha.
Hij gaat naar bed als hij moe is of als ik dat denk.
Als hij 10 min. blijft huilen dan wil het gewoon vaak niet en gaat ie er soms nog ff een half uurtje uit en probeer ik het opnieuw.

Vaak 's ochtends is ie rond 11:30 wel moe en gaat ie ff 2 uurtjes slapen.
(behalve gister maar verkouden enzo en dat slaapt natuurlijk niet fijn) en 's middags ga ik als ik vrij ben vaak wandelen ofzo en slaapt ie in de wandelwagen of soms nog een uurtje in bed ofzo maar dat was het ook wel.
's Avonds is ie om 18:30/19:00 vaak moe en gaat hij naar bed.
Zondagavond waren we bij vrienden en heb ik hem rond 19:#0 in de kinderwagen gelegd, heeft ie daar geslapen en thuis overgelegd naar zijn bedje.
T is hier maar net hoe het uit komt, hebben vrienden van ons ook en dat werkt bij hun best goed eigenlijk.

Badje doe ik ook net wanneer het uit komt, ene keer 's ochtends, andere keer 's middags.

Wel 's avonds voor de fles van 18:30 pyama aan en 's ochtends kleren aan.
pi_77045500
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een fijne nacht, Linda! En gelukkig maar, want studeren zou wel erg zwaar worden met een dochter die nog vaak en onregelmatig drinkt en wakker wordt. Wat ga je trouwens studeren? (Of houd je dat liever voor je?)

Het was inderdaad een fijne nacht. Sinds ze op tijd naar bed gaat, kwam ze ipv 1x, 3x om een voeding. Dus 2 voedingen met steeds 5u er tussen is erg lekker! Nu weer terug naar 1 voeding

Ik ga verder met Management, Economie en Recht. Daar heb ik al een deel van gedaan, maar door de verhuizing ben ik gestopt. Ik kon hier ook geen plek krijgen, dus ik ga het nu via thuisstuderen afmaken. Kan ik lekker bij Lotje blijven en op de vrije uurtjes studeren.

Wat goed dat Ivan in zijn eigen bedje geslapen heeft

Karin, dat klinkt niet fijn zeg. Kan je van de week nog even bijtanken?
Lotte!
Noah!
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:42:36 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77045845
Och Sproetje wat naar dat ze in het ziekenhuis ligt en dat het zover gekomen is.
Gelukkig heeft ze inmiddels al wel gedronken. Ben benieuwd hoe het nu met haar, en jou, gaat.

Xenia, kom jij nog eens vertellen hoe het met je Xeentje is? Gaat het al ietsje beter?
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:34:17 #42
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77048016
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 08:10 schreef Poppedein het volgende:

BJ, ik vind dat je t hartstikke goed doet met al je gekolf! Dikke veer in je kont!

Ik las: dikke vinger in je kont

Sproetje, wat een klotegevoel moet dat zijn Hopelijk gaat je beeb straks beter drinken!

Senna al een half jaar!!!! Wat gaat het snel!!! Ik kan me nog herinneren dat je mama twee streepjes pieste in het streepjes-topic

Poppedein, mooi beschreven

Claudia, Ivan op de eigen kamer!!! Hopelijk gaan de koomende nachten ook zo lekker.

Lars nog niet helemaal beter Karin. Kusje voor hem!

Sorboooo gewoon je gevoel volgen, dat heb je tot nu toe ook gedaan en dat gaat goed toch?

En zelf heb ik virj weinig te vertellen, net als Poppedein. Alexa wordt wel steeds hangeriger als ze ma en di van het KDV terugkomt. Dan heeft ze echt knuffeltijd nodig. Zodra het lichaamscontact minder wordt, zie je haar chagerijniger worden. En die krijgt ze nu ook gewoon want mama vindt dat ook fijn
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_77048538
Och Sproetje wat ontzettend rot dat je meisje in het ziekenhuis ligt, wat zul je geschrokken zijn. Wat lijkt me dat moeilijk om te moeten doen, je kleine popje daar achter laten. Hopelijk mag ze snel weer mee naar huis. Sterkte meis

Miss ik zal je missen hier. Claudia zei al wat ik ook meteen dacht: het wordt nu tijd om het grote babietjes topic ook te gaan lezen
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
Xenia, kom jij nog eens vertellen hoe het met je Xeentje is? Gaat het al ietsje beter?
Ik heb de hele nacht met haar in bed gezeten. Ze kreeg het zo benauwd als ze gewoon lag en nu heeft ze gelukkig toch best wat uurtjes slaap gemaakt. Het lijkt ietsjes beter te gaan nu. Ze lijkt wat minder benauwd nu ik haar met Luuf in heb gesmeerd (waarom geeft een huisarts nooit dat soort tips?). Ze hoest nog wel heel naar en ze heeft nog koorts, vanmorgen 38,1. Maar ze heeft vanmorgen nog niet gehuild, dus ik hoop dat de pijn in haar oortjes en keel minder is. Ze heeft om 10 uur best veel gedronken, 30 ORS en 130 melk. Wel nog steeds erge diarree. De zetpil heeft ze er ook tot twee keer aan toe weer uit gelanceerd. De eerste keer nog netjes op het waskussen, de tweede keer via de muur, wat kleertjes, terug tegen de commode en toen zo de tub in. Toen heb ik het maar opgegeven. Ga het zo weer proberen.
De dokter leek er gister echt van uit te gaan dat we vannacht in het ziekenhuis zouden belanden, maar gelukkig was dat nog niet nodig. En ik hoop ontzettend dat dat ook niet nodig zal zijn. We knokken nog even door hier. Zo weer een paar uurtjes samen naar bed.
pi_77048804
Jeetje meiden wat gaan jullie hard!

Sproetje, kan me goed voorstellen dat je er even door heen zat. Maar gelukkig heeft je meisje in het ziekenhuis gedronken, dat is goed nieuws! En je bent absoluut geen slechte moeder! Hopelijk is je meisje snel thuis en kunnen jullie weer saampjes genieten

Poppedein, Ik moest wel een traantje wegpinken toen ik jou post las... zo mooi beschreven. Mijn hormonen zijn ook nog in het warretje dus ik kan daar niet zo goed tegen. Maar respect dat je het evengoed toch nog zo lang die bv hebt volgehouden.

Sorbo, wat goed dat je gevoel zegt dat je de juiste weg bent ingeslagen. Je meisje gaat vanzelf de fles wel accepteren. En zolang ze vrolijk is gaat het toch goed.

Regelmaat hebben we hier ook niet echt, ik laat me leiden door Jamie. Ogen wrijven en gapen is naar bed.
Al komt er nu tegenwoordig wel meer regelmaat in, hij is vaak rond de zelfde tijden moe. Voeding daarin tegen probeer ik wel om de 4 uur te geven, zodat hij mee loopt in mijn ritme. Maar als hij eerder vraagt krijgt hij eerder.

Jamie is vandaag voor de 3rde keer op het kdv. Hij doet het er heel goed, en slaapt nu ook veel rustiger 's nachts dan dat hij bij oma of bij iemand anders is geweest. Op het kdv hoeft hij niet gezellig met iemand te doen, dan kan hij gewoon lekker opzich zelf zijn voor het grootste gedeelte van de tijd. De verzorgings momenten zijn wel 1 op 1 momentjes. Het sluit aan bij wat ik thuis doe... af en toe lekker samen knuffelen / spelen etc maar ook momenten in de box waar hij rustig alles in zich op kan nemen. Het geeft me echt een goed gevoel dat hij zo rustig is na dat hij op het kdv is geweest. Ik leg hem daar 's ochtends nu ook zelf in zn bedje en s middags haal ik hem er weer uit.... dan heb ik nog wat quality tijd met hem. Het werken op zich is heerlijk maar ik vind het jammer dat je dan maar zo weinig tijd samen hebt. Als hij thuis komt gaat hij slapen eten en weer slapen. Maar nog maar 1 dagje en dan heb ik weer een mama dagje
pi_77049248
Sproetje en mini-sproetje

Xenia en xeentje

En ook de andere ziekige kindjes en mama's die ik over het hoofd gezien heb

Senna tot over 1,5 week in het volgende topic Timo staat gewoon nummer 2 in de lijst

Vannacht heeft hij weer doorgeslapen, voor het eerst sinds máánden (nou ja om kwart over 5 wilde hij eten, dat is wel doorslapen toch?) Hoewel je het niet zou zeggen, want ik ben me een partij móe Zo maar eens even liggen..
pi_77049678
Hey Dames *zwaai zwaai*

Ik ben weer terug van de kinderarts. De volgende afspraak is pas over 3 maanden! Goed teken dus.
Hb was wat krap; dus Evie gaat beginnen met ijzer (ferrofumaraat).
verder moet er over 2,5 maand nog een echo van haar heupjes worden gemaakt. (ivm langdurige stuitligging). Verder is ons meisje helemaal goedgekeurd door de kinderarts.

en op de weegschaal:
4260 gram!!!
(das weer 750 gram zwaarder dan 2 weken geleden op het CB)
en een halve cm langer
pi_77050543
Sproetje en Xenia, heel veel sterkte met jullie zieke meisjes...

Miss (tot over euhm... 4maanden!)

BJ, redelijk goed nieuws dus. Onze Thomas krijgt overr een maand ook een echo van zijn heupjes vanwege de stuit. Bovendien had ik toen ik klein was ook een heupdysplasie en een spreidbroek. Is allemaal weer goed gekomen.

Hier net weer terug van het cb. Zijn eerste prikjes zitten erin. Toen de naald erin ging schrok hij alleen, maar toen de vloeistof erin ging zette hij het op een brullen. Gelukkig was het al snel weer goed. Nu kon de arts geen hartruisje meer horen, dus dat was ook prima. En hij is flink gegroeid: 56cm en 4.9 kilo. Een maand geleden was dit 51.5cm en 3.7 kilo
pi_77050637
Super BJ! Hartstikke mooi! Jammer dat ze aan het ijzer moet, geldt het net als voor volwassenen dat ze daar verstopt van kan raken, want dat is wel een nare bijwerking van ijzer.

Xeentje wat aan de beterende hand gelukkig!

En Martine, dat is wel fijner nu he, de dagen dat je vrij bent, dan geniet je dubbelop!

Net bij de huisarts geweest (ik dacht dat ik aan de telefoon wel zou horen dat het wel zou meevallen, maar nee we moesten wel langskomen.....hmmm) en ze kon niks slechts vinden. Mooi zo dus.
Virusje van Meike overgenomen ws, uitzieken maar.
Hij is er gelukkig niet slecht van te spreken.
Ik heb nog even gevraagd wat te doen bij hoesten (Meike hoest zo) en hoestdrankjes doen niks, Luuf ook niet zei ze. Stomen was het advies....
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:57:05 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77051400
Xenia, er bestaat ook vloeibare paracetamol, mss kan je daar eens naar vragen bij de drogist/apotheek, dat blijft er mss wat langer in.
Fijn dat het iig niet enorm escaleerde nog vannacht.
pi_77052138
Het klinkt allemaal ook heel zwaar voor jou, Xenia. De zorgen, het wakker blijven, de bezoekjes aan de dokter... en toch lees ik nooit iets in je postings wat op geklaag zou kunnen lijken. Ik vind het knap.

Dat geldt trouwens ook voor jou, Karin. En dan je werk er nog bij! Holy moly, ik benijd je niet.
pi_77052443
Xenia voor jou en je meisje. t Is wel afzien voor jullie zeg!

Ik ga over 50 minuutjes weer naar mijn meisje toe
pi_77053697
Ivan ligt al 3 uur te slapen. Ik begin haast een beetje in paniek te raken. Moet ik niet iets doen!? En dan loop ik maar weer eens naar zijn kamertje om te kijken of hij nog ademt en om hem - natuurlijk onbedoeld - wakker te maken zodat ik hem uit bed mag halen van mezelf. Maar hij wordt niet wakker!

Hoelang en hoeveel slapen jullie baby's overdag?
pi_77053785
Lotte slaapt niet overdag Tenzij ik een rondje met dr ga lopen in de kinderwagen. Dus ik loop iedere morgen buiten met d'r, weer of geen weer Vandaag was ik om 11u thuis en nu slaapt ze nog. Dus vandaag minstens 4u. En dan misschien rond een uur of 5 nog een half uurtje, 3 kwartier in de draagdoek.

Zolang Ivan er 's nachts niet minder om gaat slapen, zou ik 'm lekker laten liggen
Lotte!
Noah!
pi_77054317
Claudia, Isabeau slaapt soms 20 minuutjes en soms 3,5 uur.. 't Is maar net hoe moe ze is. Maar ik herken het wel. Vooral dat checken of 'ie het nog wel doet'.
pi_77054491
Rienk slaapt ook al vanaf 13.15. Vannacht heeft hij weer matig geslapen en lopen spoken van 2:00 tot 04:00. Ik kan niet wachten op het doorslapen in een nacht
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77054654
Xenia, Sproetje en Karin, sterkte met de kleintjes, niks aan zo!
Beessie, fijn dat het zo goed gaat zeg!
Poppedein wat klink je heerlijk gelukkig!
Sorbo, ik hoop dat het beter zal gaan nu

Kan een kind 3 dagen lang regeldagen hebben en clusteren tegelijk? Het is vermoeiend zeg!
pi_77054718
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan ligt al 3 uur te slapen. Ik begin haast een beetje in paniek te raken. Moet ik niet iets doen!? En dan loop ik maar weer eens naar zijn kamertje om te kijken of hij nog ademt en om hem - natuurlijk onbedoeld - wakker te maken zodat ik hem uit bed mag halen van mezelf. Maar hij wordt niet wakker!

Hoelang en hoeveel slapen jullie baby's overdag?

Evie slaap nog heel veel overdag... ze slaap nu ook al sinds een uur of 1... maar das ook nog een heel jong slaapkopje

@Vlindur; ja die regeldagen zijn echt killing... Ik hoop voor je dat Rienk snel weer in zijn 'normale' doen is...
pi_77055161
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Net bij de huisarts geweest (ik dacht dat ik aan de telefoon wel zou horen dat het wel zou meevallen, maar nee we moesten wel langskomen.....hmmm) en ze kon niks slechts vinden. Mooi zo dus.
Virusje van Meike overgenomen ws, uitzieken maar.
Hij is er gelukkig niet slecht van te spreken.
Ik heb nog even gevraagd wat te doen bij hoesten (Meike hoest zo) en hoestdrankjes doen niks, Luuf ook niet zei ze. Stomen was het advies....
Dat is wel gek, want ik vroeg gisteren specifiek aan de huisarts of ik moest stomen omdat ze zo hoest en ze zei dat ik dat juist beter niet kan doen vanwege de benauwdheid. Beter zou het volgens de dokter zijn om haar in de buitenlucht te laten, ware het niet dat ze daar veel te ziek voor is.
pi_77055540
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:24 schreef Xenia het volgende:

[..]

Dat is wel gek, want ik vroeg gisteren specifiek aan de huisarts of ik moest stomen omdat ze zo hoest en ze zei dat ik dat juist beter niet kan doen vanwege de benauwdheid. Beter zou het volgens de dokter zijn om haar in de buitenlucht te laten, ware het niet dat ze daar veel te ziek voor is.
Handig hoor die dokters

Lars slaapt sochtends vaak 3 uur achter elkaar
De rest van de dag steeds maar een uurtje
Hij is tussen de slaapjes vaak anderhalf uur wakker

Vlindur, jij hebt het weleens over clusteren, wat is dat?
pi_77055648
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Handig hoor die dokters

Lars slaapt sochtends vaak 3 uur achter elkaar
De rest van de dag steeds maar een uurtje
Hij is tussen de slaapjes vaak anderhalf uur wakker

Vlindur, jij hebt het weleens over clusteren, wat is dat?
Bij BVkindjes heet dat zo. Voornamelijk 's avonds en dan alleen maar aan de borst willen hangen. Niet echt drinken, maar gewoon mama-warmte nodig hebben. Bij flessenkindjes staat het bekend als het huiluurtje 's avonds
Lotte!
Noah!
pi_77055803
Ah dus clusteren=mamahonger
pi_77055822
BE bedankt voor de tip. Ik zal straks eens vragen naar vloeibare paracetamol.
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:14 schreef Claudia_x het volgende:
Het klinkt allemaal ook heel zwaar voor jou, Xenia. De zorgen, het wakker blijven, de bezoekjes aan de dokter... en toch lees ik nooit iets in je postings wat op geklaag zou kunnen lijken. Ik vind het knap.
Lief
Misschien is het omdat ik zo heb moeten vechten voor haar vanaf dat ik zwanger raakte en zo bewust de keuze heb moeten maken om desnoods alles op te geven voor haar, dat ik het allemaal helemaal niet erg vind. Dit is zo mijn kindje en ik hou zo verschrikkelijk veel van haar. Ik kan werkelijk niets bedenken wat ik niet voor haar over zou hebben of voor haar op zou willen geven.

Ik heb constant ruzie met de slaapzakken. Als ik Xeentje 's nachts moet verschonen zit dat ding vreselijk in de weg. Nu zag ik deze, zou dat wat zijn?
http://www.baby-walz.nl/S(...)-Maxje-R.a833.0.html
pi_77055887
Jamie is ook een slaapkopje.... meestal van 2200-0600 dan 0630-0930 dan 1130-1330 daarna vanaf 1600-1800 dan 1930-2200 laaste voeding en dan de nacht weer in. Dus ik zou me niet al te druk maken Claudia.... maar kan me goed voorstellen dat je ongerust bent. Bekijk het positief.... hij slaapt heerlijk in zn eigen bedje op zn eigen kamertje
pi_77055950
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Even een kleine quote:
quote:
Met 'clusteren' of 'clustervoeden' wordt bedoeld dat een baby enige tijd (variërend van één tot enkele uren) vaak kleine beetjes wil drinken en tussendoor korte slaapjes doet. De baby slaapt dan niet echt diep en drinkt ook niet echt flink door, wat je ook probeert.

Als een baby verder goed groeit, is clusteren geen probleem. Althans, vanuit lactatiekundig oogpunt. Voor de moeder kan het natuurlijk wel lastig zijn...
Lotte!
Noah!
pi_77056022
ff snel want moet weg

@ xenia, sterkte met je meisje.
T zit jullie niet mee he?

Tijn slaapt maar 3 a 4 u intotaal tussen 10:00 en 19:00

@ Xenia, ik heb een slaapzakje van de ikea gekocht van de week en die zijn fijn.
Daar kun je de hele bovenflap weg ritsen en omklappen naar de zijkant zeg maar, erg prettig en lekker alle ruimte.
pi_77056076
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:37 schreef Xenia het volgende:
BE bedankt voor de tip. Ik zal straks eens vragen naar vloeibare paracetamol.
[..]

Lief
Misschien is het omdat ik zo heb moeten vechten voor haar vanaf dat ik zwanger raakte en zo bewust de keuze heb moeten maken om desnoods alles op te geven voor haar, dat ik het allemaal helemaal niet erg vind. Dit is zo mijn kindje en ik hou zo verschrikkelijk veel van haar. Ik kan werkelijk niets bedenken wat ik niet voor haar over zou hebben of voor haar op zou willen geven.

Ik heb constant ruzie met de slaapzakken. Als ik Xeentje 's nachts moet verschonen zit dat ding vreselijk in de weg. Nu zag ik deze, zou dat wat zijn?
http://www.baby-walz.nl/S(...)-Maxje-R.a833.0.html
Ik heb er zo een, maar ik vind 'm toch in de weg zitten. Ik weet niet wat jou stoort, maar ik vind het vervelend als d'r slaapzak onder dr billen blijft liggen tijdens het verschonen. Ervaring leert dat ze houdt van plassen zonder luier

Je hebt ook halve slaapzakjes, die zijn misschien makkelijker uit te trekken? Ik ga even zoeken naar een plaatje voor je

Edit: Deze http://www.baby-walz.nl/S(...)k-Schaap.a833.0.html
Lotte!
Noah!
pi_77056091
Oef da's een dure Xenia.
Wel lekker dik, maar verder is het wmb gewoon een slaapzak
Dan haal ik liever wat bij de hema, hou je heel wat geld over
pi_77056190
Lotte slaapt nog steeds...ze heeft om half 9 voor het laatst gegeten...vind het nu wel erg lang worden...
Lotte!
Noah!
pi_77056333
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:45 schreef Linda2205 het volgende:
Lotte slaapt nog steeds...ze heeft om half 9 voor het laatst gegeten...vind het nu wel erg lang worden...

jeetje
dan zou ik haar nu wel wakker maken...
pi_77056441
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:43 schreef Linda2205 het volgende:
Ik heb er zo een, maar ik vind 'm toch in de weg zitten. Ik weet niet wat jou stoort, maar ik vind het vervelend als d'r slaapzak onder dr billen blijft liggen tijdens het verschonen. Ervaring leert dat ze houdt van plassen zonder luier
Dat dus En tegenwoordig poept ze meer dan dat ze plast en inderdaad ook het liefst zodra de luier af is. Dus ik zou het liefst een slaapzak hebben waar je gewoon de hele onderkant vanaf kunt ritsen ofzo. Maar vooralsnog kan ik die niet vinden. Ik dacht dat dit zoiets was, maar niet dus.
quote:
Je hebt ook halve slaapzakjes, die zijn misschien makkelijker uit te trekken? Ik ga even zoeken naar een plaatje voor je
Edit: Deze http://www.baby-walz.nl/S(...)k-Schaap.a833.0.html
Ik had ook al naar die zitten kijken inderdaad. Dan moet je zeker een wat dikker truitje aantrekken voor de bovenkant?

Het-is-mij, ik zit even te kijken op de Ikea site, maar kan de slaapzakjes niet vinden. Het klinkt wel handig.
pi_77056468
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ja, dat denk ik Rienk heeft het nu 's avonds en 's ochtends en je krijgt er van die lamme armen van
En het is gewoon vermoeiend. Ik denk soms ook dan ik gewoon geen melk meer heb ofzo
pi_77056598
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:52 schreef Xenia het volgende:

[..]

Dat dus En tegenwoordig poept ze meer dan dat ze plast en inderdaad ook het liefst zodra de luier af is. Dus ik zou het liefst een slaapzak hebben waar je gewoon de hele onderkant vanaf kunt ritsen ofzo. Maar vooralsnog kan ik die niet vinden. Ik dacht dat dit zoiets was, maar niet dus.
[..]

Ik had ook al naar die zitten kijken inderdaad. Dan moet je zeker een wat dikker truitje aantrekken voor de bovenkant?

Het-is-mij, ik zit even te kijken op de Ikea site, maar kan de slaapzakjes niet vinden. Het klinkt wel handig.
Ik weet niet hoe warm je het hebt op haar kamertje. Maar Lotte heeft altijd een pyjamaatje en romper aan, zelfs niet altijd met lange mouwen. Toen ze heel klein was deden we inderdaad een romper met 2 truitjes

En dat wat Vlindur zegt over het openklappen, is hetzelfde systeem als die slaapzak die je net zelf postte

@ Karin, ik keek net even om een hoekje en ze hda d'r oogjes al half open. Ik laat d'r eerst wel ff rustig wakker worden

Vlindur, denken dat je geen melk meer hebt had ik ook, toen Lotte zo clusterde. Iedere ochtend een uur of 3 aande borst. Ik was die week bij mn moeder thuis en die zei: het zal wel gewoon op zijn. Maar het was niet op, en het is nog steeds niet op. Kiezen op elkaar en volhouden. Maar oh wat heb ik veel gehuild die week. Sterkte
Lotte!
Noah!
pi_77056791
Mijn kind slaapt zo ongeveer niet Niet omdat ze niet moe is, maar omdat ze om de paar minuten wordt gestoord door buikkrampen. 1-2 keer per dag is ze dan zo moe dat ze wel een hele whopping 45 minuten slaapt.
pi_77056805
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:56 schreef Linda2205 het volgende:

Vlindur, denken dat je geen melk meer hebt had ik ook, toen Lotte zo clusterde. Iedere ochtend een uur of 3 aande borst. Ik was die week bij mn moeder thuis en die zei: het zal wel gewoon op zijn. Maar het was niet op, en het is nog steeds niet op. Kiezen op elkaar en volhouden. Maar oh wat heb ik veel gehuild die week. Sterkte

Thnx De laatste voeding is nu ruim 3 uur geleden en nu heb ik zere tetten
pi_77057007
Eelt kweken Het gaat vanzelf over, echt. Opeens is er een dag dat je denkt, aaah...ff rust! Bij Lotte hing het clusteren trouwens ook samen met een groeisspurt. Misschien dat je bij Rienk ook zoiets merkt straks? Dan is het extra fijn dat je ziet dat het niet voor niks was
Lotte!
Noah!
pi_77057205
Dat zou wel fijn zijn als ik zulke dingen merk Maar voorlopig issie maar een ontevreden kereltje

Oh, hij kijkt me recht aan! Mijn vriend niet, maar mij wel!
pi_77057233
I'd like to make myself believe.
pi_77057305
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:11 schreef Vlindur het volgende:
Dat zou wel fijn zijn als ik zulke dingen merk Maar voorlopig issie maar een ontevreden kereltje

Oh, hij kijkt me recht aan! Mijn vriend niet, maar mij wel!
Zie je wel, beloning voor het harde werk

En nou ga ik mn muppie uit de wagen plukken, het duurt me te lang zo...ze zit nu al bijna 8u zonder eten
Lotte!
Noah!
pi_77057339
Ja, 8 uur is wel eng lang ja. Voedze!
pi_77057796
Ze lag lekker om zich heen te kijken met dr speentje in dr mond... dat wordt vannacht bijtanken gok ik
Lotte!
Noah!
pi_77058556
Rienk hangt inmiddels ook weer

succes vanavond dan!
pi_77059845
en Evie slaapt inmiddels alweer die melde zich zo'n dik uur geleden al

en ik zat nog eens na te denken over die gewichtstoename van Evie; maar ze is gewoon in 4 weken tijd 1,5 kg aangekomen jeetje!
pi_77060384
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:38 schreef martine1984 het volgende:
Dus ik zou me niet al te druk maken Claudia.... maar kan me goed voorstellen dat je ongerust bent. Bekijk het positief.... hij slaapt heerlijk in zn eigen bedje op zn eigen kamertje
Oh, ik maak me niet echt ongerust, hoor, maar ik merk dat ik telkens achter de feiten aan loop. Voor mijn gevoel is hij nog die pasgeboren baby die geel zag, vaak moest drinken en waarbij ik verontrust moest zijn als hij te moe/gezapig leek. Inmiddels is hij die baby allang niet meer en doet hij allerlei dingen waar ik nog aan moet wennen. Hij zal wel niet meer slapen dan hij voorheen deed, maar dat lijkt zo omdat hij voorheen alleen bij mij sliep en het nu in zijn eigen bed doet. Dan lijken 3 uren wel een eeuwigheid te duren!
pi_77060809
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:01 schreef WupWup het volgende:
Mijn kind slaapt zo ongeveer niet Niet omdat ze niet moe is, maar omdat ze om de paar minuten wordt gestoord door buikkrampen. 1-2 keer per dag is ze dan zo moe dat ze wel een hele whopping 45 minuten slaapt.
Dat had Ivan ook, maar dat gaat steeds beter. Hij heeft nu bijvoorbeeld wel te veel last van krampen om goed te kunnen slapen; hij wordt voortdurend wakker. Ik kan hem beter bij me laten liggen, want dan slaapt hij wel lekker. Helaas is dat altijd net tijdens etenstijd.

Hoe slaapt je dochter 's nachts?
pi_77061247
Xenia voor jou en Xeentje en heel veel beterschap, hoe is het nu met haar?
Lars hopelijk gaat je koorts snel over, gelukkig heb je er geen last van

Hihi Claudia dat heb ik ook dat ik denk dat Niels nog heel klein is, maar aan de andere kant vind ik hem soms heel groot al. Bijna 3 maanden gewoon al

Ik ben net met Niels naar de supermarkt gelopen! Ik deed hem zijn berenpakje aan en hij viel in slaap in mijn armen, ik kon hem gewoon in de wagen leggen. In de supermarkt werd hij wakker en ging enthousiast naar zijn speelgoedbeestje kijken. Thuis was hij nog steeds vrolijk. Daarna werd hij echt moe en nu slaap hij in de doek
Hij is zo veranderd! Hij is veel blijer!
Ik ben benieuwd wanneer hij zijn handjes ontdekt

Niels slaapt ook heel veel nog, maar ik had als kind ook heel veel slaap nodig (en nog steeds eigenlijk).
Hij is overdag steeds 1,5 uur wakker en slaapt dan ongeveer 1,5 tot 2,5 uur, 's nachts is hij ongeveer 1 uur wakker en slaapt dan 2 tot soms 4 uur.
We zijn nog steeds aan het oefenen met 1 keer per dag in zijn eigen bedje slapen en dat gaat steeds beter. Gisteren lukte het absoluut niet maar vandaag heeft hij 1,5 uur in bed geslapen.
Het flesje lukt nog niet, hij sabbelt er soms aan en vindt dat dan ook wel leuk maar hij krijgt er niets uit en als er per ongeluk wel iets uitkomt wordt hij heel boos!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77062018
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat had Ivan ook, maar dat gaat steeds beter. Hij heeft nu bijvoorbeeld wel te veel last van krampen om goed te kunnen slapen; hij wordt voortdurend wakker. Ik kan hem beter bij me laten liggen, want dan slaapt hij wel lekker. Helaas is dat altijd net tijdens etenstijd.

Hoe slaapt je dochter 's nachts?
Rond een uur of 1 is ze uitgekletst, uitgejammerd en uitgeperst ( ) en dan slaapt ze zo'n 3 tot 3,5 uur. Van 5 tot 7 is vervolgens weer persen en om 7 uur honger. Doordeweeks gaat vriend dan z'n bed uit, dus dan neem ik Emma bij me in bed en slaapt ze nog zo'n 2 uurtjes.
Nu heeft ze sinds vanochtend pas een krap half uur geslapen (en moest ik 3 keer troosten). Op dit moment ligt ze weer sinds 5 minuten op bed, maar ik hoor d'r alweer
pi_77063286

Deze is het dus.
De rits loopt vanaf de v-hals en dan van rechts naar links, tot ongeveer iets meer naar links van het aapje zeg maar dus die hele flap klap je weg.
Als je goed kijkt zie je hem.
7,99 is ie.

hier staat ie
pi_77063310
@ Wupwup, sterkte ermee

@ twinkly, hoe kan het dat ie zo veranderd is, heb je iets anders gedaan?
pi_77063566
Dames, ik zag vanmiddag de vraag over de slaapzakken en vieze luiers, wij hebben daar een goede oplossing voor. Men neme het kind uit het bed en leggen het op het aankleedkussen, ritsen de slaapzak open maar maken em niet los. Halen de beentjes eruit en kijken of het a) een enorme poepluier is of b) een gewone plasluier. Indien a) de poepluier: kindje met kontje omhoog, slaapzak terugslaan onder het rugje, hydrofiel luier erop en verschonen. Indien b) kindje met kontje omhoog, hydrofiel eronder en verschonen. Als er dan iets vies wordt is het de hydrofiel en niet de slaapzak Tja, je wordt er handig in als je een kind hebt dat echt altijd in de slaapzak ligt.

Slapen ging hier gelukkig redelijk vannacht. Hij is wel wakker geweest om half een, huilend en wel, maar dat mocht, want krampjes. Even in krampjeshouding tegen mij aan, een paar grote harde scheten en meneer dommelde weer in. Om te slapen tot half vijf en vervolgens een kwartier lang te gaan liggen kletsen. En dan zo hard dat we er allebei wakker van werden. Raar kind.

Xeentje, snel beter worden hoor!
En Sproetje, probeer jezelf voor te houden dat dit het beste is wat je kon doen voor je meisje. Soms moet er even een patroon doorbroken worden en als het niet anders kan, dan zo
Miss en Senna Wat is dat hard gegaan zeg, nou al weer een grote baby! Tot over een week of 10.
Sorbo, hoe is het gegaan vandaag?
Karin, gaat het al beter met Lars?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77064731
Natuurlijk kom ik hier ook nog regelmatig even kijken!
En dan hoop ik te lezen dat het met Xeentje helemaal goed is en ze niet meer ziek is
En dat Isabeauty lekker uit een flesje drinkt
En Poppedein nog steeds zo heerlijk gelukkig is en zulke mooie posts plaatst
En Aviva goed groeit op de bv die geen problemen oplevert
En alle mooie mannetjes goed groeien en nog knapper worden!
En het met de lieve meisjes ook helemaal top gaat!

En uiteindelijk zie ik jullie allemaal (lang of kort) in het volgende topic als jullie kleintjes ineens ook niet meer zo klein zijn. Senna leek vandaag ineens ook zooo groot

lieve meiden
pi_77066292
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:53 schreef mefke79 het volgende:
Dames, ik zag vanmiddag de vraag over de slaapzakken en vieze luiers, wij hebben daar een goede oplossing voor. Men neme het kind uit het bed en leggen het op het aankleedkussen, ritsen de slaapzak open maar maken em niet los. Halen de beentjes eruit en kijken of het a) een enorme poepluier is of b) een gewone plasluier. Indien a) de poepluier: kindje met kontje omhoog, slaapzak terugslaan onder het rugje, hydrofiel luier erop en verschonen. Indien b) kindje met kontje omhoog, hydrofiel eronder en verschonen. Als er dan iets vies wordt is het de hydrofiel en niet de slaapzak Tja, je wordt er handig in als je een kind hebt dat echt altijd in de slaapzak ligt.

Jaaaaa, zo doen wij het ook!
pi_77067140
Dag Senna en Miss_Sly! Jeetje 6 maanden alweer

voor blije Niels, lekker blij meegeweest in de wagen. Heerlijk! Ik probeer als het effe kan iedere dag even een stukje buiten te wandelen.
Hier ook altijd met kind in berenpak, ik heb er trouwens al heel veel leuke reacties op gehad

Linda das een heeeeule lange slaap! Zou ze vanavond /vannacht nog wel willen slapen?

Hoeveelheid slaap: Wolf heeft steeds 4 uur tussen de fles zitten, en slaapt echt heeeel uiteenlopend. Soms maar 30 minuten,maar meestal later op de avond wel 2,5 uur en moet hem dan vaak wakker maken voor de 23.00/0.00 fles.
's nachts slaapt hij dan vanaf de laatste avondfles tot 6/7.00 echt zalig

[ Bericht 26% gewijzigd door DustinHenderson op 20-01-2010 20:22:39 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77069006
Wet van Fok!? Ze ligt nu voor de derde keer vandaag te slapen

Miss_sly tot over 4 maandjes
pi_77069222
@ Poppejans, ze ligt net weer. En ze sliep niet vanaf half 9 he, ze sliep vanaf 11u

Stomste reactie @ berenpak: Oh wat een leuk aapje...
Lotte!
Noah!
pi_77069338
Miss sly en Senna tot straks als Esmee ook een groot meisje is

Verder nogal druk hier met zieke peuter. Maar met Esmeetje is alles oke. Die lacht nog steeds de hele dag
pi_77069754
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:54 schreef Linda2205 het volgende:
@ Poppejans, ze ligt net weer. En ze sliep niet vanaf half 9 he, ze sliep vanaf 11u

Stomste reactie @ berenpak: Oh wat een leuk aapje...

zo hadden wij een reactie op het aardbeienmutsje --> ooooch kijk nou! Een tomaatje!!
ehm... ik weet niet wat voor tomaten er in jouw koelkast liggen dan maar ik zou ze weggooien
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77069891
Whehe, tomaten met uitslag

Naja, beter nog dan de reactie van een stomme oma toen ik met Lotte in de doek liep: Pfft...kijk die sukkel daar nou hangen Ik was te verbaasd om m'n mond open te doen (hihi, ik schreef kont ) en toen ze aan het einde van de straat was, draaide ze zich om en riep: Zeg, hoe oud is hij eigenlijk? Toen kon ik alleen maar terugroepen: Het is een meisje, trut!

Ik ga me schamen, ok? Omaatjes uitschelden
Lotte!
Noah!
pi_77070341

je weet dat Sukkeltje in het Vlaams relatief positief is (of kan zijn)?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77070435
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:14 schreef huuphuup het volgende:

je weet dat Sukkeltje in het Vlaams relatief positief is (of kan zijn)?
Maar het Duitse woord was toch echt gemeen bedoeld Ik was echt zo dat ik eerst mn vriend gebeld heb of ik het nou echt wel goed begreep. Maar er was toch echt maar 1 betekenis van...niet zoals wij bijvoorbeeld gekkie zeggen, als verbastering van gek.
Lotte!
Noah!
  woensdag 20 januari 2010 @ 21:19:40 #100
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77070624
sorry meiden heb niks terug gelezen hoor.

Maar wil even snel weten hoe het hier met onze kleintjes gaat?

Roy zie ik momenteel wat weinig, hij is aldoor bij de oppas, geeft ons net wat meer rust om de dingen te regelen die nu nodig zijn.
Morgenochtend mag hij mee naar m'n vader, en dan blijft hij tot vrijdagavond bij ons en dan weer naar de oppas.
Tussendoor rijden we wel aldoor even naar Roy toe, want afentoe je kind knuffelen in deze tijden is enorm fijn.

Hij hoest nog wel, en is beetje neus verkouden maar buiten dat is hij ontzettend vrolijk, steeds vaker schatterlachjes, en hapjes banaan, en broccolie vind hij best even wennen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')