Heel veel sterkte lieve Barquote:Op maandag 18 januari 2010 15:47 schreef _Bar_ het volgende:
@Maffe,
Vanochtend vroeg is m'n broer overleden in z'n huis.
verbrand....
wachten nog steeds op de politie die komen vertellen dat het daadwerkelijk m'n broer is...
Heel erg veel sterktequote:Op maandag 18 januari 2010 19:10 schreef _Bar_ het volgende:
nog steeds is er niks officieel.
zitten nog bij m'n pa, en hopen snel meer te horen.
toen we begin van de avond nog even langs het huis reden, stond er weer een brandweerauto, was er weer brand uitgebroken.
Dit is ondertussen ook weer gedoofd, en de hekkens ed zijn verwijderd.
nu is het wachten tot de onderzoeken afgerond zijn.
wel weten we uit zeer betrouwbare bronnen dat het daadwerkelijk om niels ging....
![]()
en hoe lang ik dit nog trek geen idee
Ik was vanochtend niet helemaal wakker nog, het eerste was voor Bar, het tweede voor Phluf natuurlijk. Maar het staat er zo een beetje onduidelijk.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:17 schreef Tan het volgende:
Wat mooi, een tak met vlindertjes...
Ik wens jullie een heel bijzondere dag
Nee, niet echt. Dat staat er eigenlijk los van, denk ik (nog niet echt over nagedacht).quote:Op zondag 21 maart 2010 16:29 schreef YPPY het volgende:
Wat ziet het er weer mooi uit!En heel knap van Jeroen dat hij de confrontatie aandurfde. En super voor jullie dat het zo goed gaat.
Misschien een stomme vraag, maar is het nu anders om bij het grafje te zijn nu je jullie ver-weg-adoptie-kindjes hebt ontmoet?
Goed, het staat er nog! Je kunt het een beetje zien op de foto's, achter het glas van de bloem ter hoogte van het lieveheersbeestje.quote:Op maandag 22 maart 2010 09:52 schreef Chell het volgende:
Mooi geworden phluphy!
Hoe is het eigenlijk met het brievenbusje?
we hebben dus per ziekenhuis een nagesprek. ik wil graag kiro's volledige dossier, ook dat moet per ziekenhuis. de arts uit meppel is ook ravi's arts en die sprak ik vandaag en die gaf aan dat er dingen in het dossier staan die wij niet mogen zien wegens privacyredenen. dat vind ik raar en zag ik ook niet terug in de folders die we er over gekregen hadden. weet iemand hier hoe het allemaal zit? we gaan trouwens ws volgende week een urn uitzoeken.quote:we hebben 5 augustus nagesprek met de arts in groningen. dan wordt ook de uitslag van de obductie besproken. dit is een gesprek met de arts uit meppel. die bood het zelf aan (nav dat ik via de maatschappelijk werkster van meppel om het medisch dossier gevraagd heb). zei dat dat gebruikelijk is en dat het ook prettig is zodat hij medische dingen toe kan lichten. daar heb ik nog wel wat vragen over, dus deze post plaats ik ook in het engeltjestopic, wellicht dat mensen daar het weten. ik ervaar het tot nu toe niet als speciaal contfronterend ofzo. niet meer of minder dan elke dag.
dat was mijn reactie dus ook en toen begon hij over artsaantekeningen. ik vond het iig maar raar. maar ik stond er (alleen) met ravi op controle. dus ik liet het ff gaan. het idee was eigenlijk (van die maatschappelijk werkster) dat we het dossier gewoon mee zouden kunnen krijgen. ik denk dat ik van de week die maatschappelijk werkster gewoon maar eens ff bel. als jullie het ook al raar vinden ligt het iig niet aan mijquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:36 schreef Brighteyes het volgende:
Huh? Het zijn jullie kinderen, welke privacy redenen dan?
Nou, waarschijnlijk staan er dan dingen in die Simmu niet leuk gaat vinden om te lezenquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:36 schreef Brighteyes het volgende:
Huh? Het zijn jullie kinderen, welke privacy redenen dan?
Dat kan ookquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:43 schreef simmu het volgende:
[..]
dat was mijn reactie dus ook en toen begon hij over artsaantekeningen. ik vond het iig maar raar. maar ik stond er (alleen) met ravi op controle. dus ik liet het ff gaan. het idee was eigenlijk (van die maatschappelijk werkster) dat we het dossier gewoon mee zouden kunnen krijgen. ik denk dat ik van de week die maatschappelijk werkster gewoon maar eens ff bel. als jullie het ook al raar vinden ligt het iig niet aan mij
dat er dingen in staan die we niet tof gaan vinden om te lezen is correct. die kan ik je nu al vertellenquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou, waarschijnlijk staan er dan dingen in die Simmu niet leuk gaat vinden om te lezenEn ze hebben geen zin in boze mensen
Tadaa, daar heb je je oplossingquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:46 schreef simmu het volgende:
[..]
dat er dingen in staan die we niet tof gaan vinden om te lezen is correct. die kan ik je nu al vertellenik weet al van voordat kiro overleed dat ze van alles achterhielden voor ons.
Daar moet je dus als arts en verpleegkundige of wie dan ook rekening mee houden. Het is geen dagboek, het is een dossier van en over een patient die daar altijd in mag kijken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou, waarschijnlijk staan er dan dingen in die Simmu niet leuk gaat vinden om te lezenEn ze hebben geen zin in boze mensen
nja. er zijn wel dingen gebeurd die gewoon niet horen hoor. de vrijdag en zaterdag voor kiro overleed bijvoorbeeld had ik een heel erg gevoel dat het echt niet goed ging. dat werd ontkent door verpleging en artsen. daar heb ik toen nog nadrukkelijk naar gevraagd omdat ik toen zelf zo schrok. toen zeiden ze dat de slechte saturatie kwam omdat hij nu meer beweeglijk zou zijn. toen moesten we dus zondagochtend direct komen omdat het dusdanig slecht ging dat het elk moment gebeurd zou kunnen zijn. pas 's maandags kwam toen het gesprek wat we al zo lang vreesden over de beademing uitzetten en toen versprak die arts zich en gaf toe dat ze vrijdags al gezien hadden dat de behandeling niet aansloeg. dat weet ik allemaal allang.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Daar moet je dus als arts en verpleegkundige of wie dan ook rekening mee houden. Het is geen dagboek, het is een dossier van en over een patient die daar altijd in mag kijken.
Ik heb tenminste geleerd dat het zo gaat en dat je dus ook op een nette en correcte manier je bevindingen opschrijft.
Niet gezegd dat die arts dat niet gedaan heeft natuurlijk, maar artsaantekeningen gaan over jou of over je kind. Niks geheims aan.
Dit bedoelde ik dus. Heel vaak schrijven de artsen hun persoonlijke aanbtekenningen wel in het medisch dossier en dat willen ze eerst "wegwerken". Dit is zelfs door de secretaresse van onze revalidatiearts gezegd. Ik moest een afspraak maken om het dossier te mogen bekijken van mijn zoontje, zodat de arts tijd had om haar persoonlijke aantekeningen te verwijderen. (Dit was een andere arts dan waar ik het eerder over had).quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:54 schreef Keshet het volgende:
Simmu, kijk hier eens:
http://www.rijksoverheid.(...)-dossier-inzien.html
Dan wordt je doorgelinkt naar:
http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_rechten_patient.aspx
Daar staat het volgende:
'Recht op inzage en afschrift
Op grond van de WGBO heeft een patiënt recht op inzage in zijn gegevens in het medisch dossier zoals röntgenfoto’s, diagnoses en operatieverslagen. Uw persoonlijke werkaantekeningen mag een patiënt niet inzien. Wat precies onder persoonlijke werkaantekeningen wordt verstaan, vindt u in het informatieblad Uw omgang met medische gegevens.'
(Uw is in dit geval dus de arts.)
Quote uit het stukje 'Uw omgang met medische gegevens':
'Uw persoonlijke werkaantekeningen horen niet in het medisch dossier. Persoonlijke werkaantekeningen zijn uw indrukken, vermoedens en vragen. Ze dienen als geheugensteun voor uw eigen gedachtevorming en zijn niet bedoeld voor collegiaal gebruik. Zo gauw u persoonlijke werkaantekeningen deelt met collega’s door ze op te nemen in het dossier dan zijn de patiëntenrechten, zoals recht op inzage en vernietiging, van toepassing. Over het algemeen blijven ook klachtafhandeling en aansprakelijkheidstelling buiten het medisch dossier. Hiervoor worden aparte dossiers aangelegd door een onafhankelijke klachtencommissie en de directie.'
Ergo, als die persoonlijke aantekeningen in het dossier staan zijn ze er onderdeel van en mogen jullie die gegevens inzien. Dus, voor zover ik het begrijp mogen jullie Kiro's complete dossier inzien.
Ik hoop dat het inzien van het dossier niet een getouwtrek wordt.
ook van mijquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Sterkte Mous voor jou en de jouwen.
Valt je dat zwaarder dan andere werkdagen? Of werkt het juist 'afleidend'?quote:
Het is alweer 25 jaar geleden, maar ik werk op een poli en ben de hele dag in de weer met die datum, je probeert je er ieder jaar toch een beetje overheen te zetten, maar het blijft gewoon een wond natuurlijk waar je niet teveel aan moet "krabben".quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:52 schreef Tan het volgende:
Valt je dat zwaarder dan andere werkdagen? Of werkt het juist 'afleidend'?
Hoe dan ook een dikke
Ook nog voor Moussy... sorry niet aan gedacht - ik weet de data van de kindjes hier niet uit mijn hoofd, alleen die van Danyel (en Ayden natuurlijk)
Wat doen jullie eigenlijk op de gedenkdagen? Niks bijzonders? Of gaan jullie naar een eventueel graf? Krijgen jullie ook visite?
25 jaar... ongelooflijk! Waarom zou je je er overheen zetten? Het gaat om je kind en dat verdriet verdwijnt toch nooit. Je mag je daar best een beetje in mee laten gaan lijkt me.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het is alweer 25 jaar geleden, maar ik werk op een poli en ben de hele dag in de weer met die datum, je probeert je er ieder jaar toch een beetje overheen te zetten, maar het blijft gewoon een wond natuurlijk waar je niet teveel aan moet "krabben".
Er zit nog wat onverwerkt verdriet omdat ik het nooit echt heb kunnen afsluiten met een crematie of begrafenis, ik ben een aantal dingen 'kwijt' door de roes en het bloedverlies waardoor ik zelf kantje boord heb gelegen.
Wat wel fijn is dat ik met golfer (mijn man die hier ook op fok ronddwaalt) altijd in deze periode veel terugblik, gisteravond gingen we even uit eten en dan hebben we het er ook weer uitgebreid over.
Dat doet veel goed.
@Mous, dikke kus meid
Ja, aan mijn huidige man wel, helaas niet aan de vader van Jamie.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:02 schreef Tan het volgende:
25 jaar... ongelooflijk! Waarom zou je je er overheen zetten? Het gaat om je kind en dat verdriet verdwijnt toch nooit. Je mag je daar best een beetje in mee laten gaan lijkt me.
En ik wist dat niet dat je er zo slecht aan toe was... kan me voorstellen dat ook dat wel wat met je doet ja... Wel erg fijn dat je veel steun hebt aan je man.
*even stil is .. zo mooi geschreven*quote:Op maandag 6 september 2010 09:29 schreef _Bar_ het volgende:
Dag lieve jongen,
Vandaag vier je feest,
Ik zie een grote taart met 6 kaarsen
en iemand die je voorleest.
ik zie manden vol kadoos
en hoor ze voor je zingen
wat blijven het mooie dingen.
Lieve Thijs wat ik je vandaag geef is een boom.
Een boom die groter en groter groeit.
Een boom waar je onder kunt gaan zitten, waar je in zou kunnen gaan klimmen.
Een boom die jou verhaal vertelt, tellkens weer.
Een vol herinneringen
Lieve Thijs van harte daar boven jongen
Maak er een mooie dag van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |