Lieve, trouwe mensen.

Bedankt weer voor al het medeleven en goede wensen. Ja, het was weer een bijzondere dag. Danyel was inderdaad dichtbij, hij gaf troost en liefde, en het was goed.
Ik zal eens een hoognodige update geven over ons.
Met Jeroen ging het vorig jaar een tijdlang minder goed, de boosheid bleef en daarbij werd hij bitter. Hij is gestart met EMDR therapie (voor info:
www.emdr.nl) en al vanaf de eerste sessie was er verbetering. Totale vermoeidheid en leegheid op de dag van de sessie, maar al een dag later een gevoel van bevrijding en opluchting. Alsof er puzzelstukjes in elkaar vallen. En bij elke volgende sessie werd dit meer, en meer, en meer. Heel vaak kreeg hij, voor zijn gevoel van Danyel, antwoorden op vele moeilijke vragen. De meest pijnlijke herinneringen werden hierdoor verzacht. En nu zijn de herinneringen niet pijnlijk meer.
De therapie is nog niet klaar, hij heeft zo'n 5 sessies gehad, en zal er waarschijnlijk nog 2 of 3 krijgen.
Maar de verandering is al overduidelijk, op en dag als vandaag was dit duidelijk merkbaar. Geen verbittering meer, maar veel meer acceptatie en met name dat troostrijke gevoel.
Ik ga de therapie waarschijnlijk ook doen, mits de therapeute denkt dat het voor mij ook zinvol is. Want op zich gaat het niet slecht met mij, ik hoop er alleen nog sterker door te worden. Ik heb nog wel moeite met de confrontatie met kleine kinderen, wellicht kan de therapie me hierbij helpen.
En met ons samen gaat het fantastisch. Qua relatie kan ik me niet voorstellen ooit gelukkiger te worden dan nu, en ons leven is weer helemaal op de rit qua wonen, werken, etc.
We waren gisteren al naar het zuiden afgereisd om het grafje weer op orde te maken. Door de strenge winter waren (voor de 2e keer in enkele maanden) alle, maar dan ook alle, plantjes weg, opgegeten. Een trieste aanblik dus. Tijd voor een nieuw plan, dit hadden we goed voorbereid: een semi-rotstuintje. We hebben het grafje leeggemaakt tot op de betonplaat en zijn helemaal opnieuw begonnen.

Als ook dit weer sneuvelt, moet er weer een nieuw plan bedacht worden, maar hopelijk zal het niet nodig zijn en kan het zo blijven (en groeien) zoals het nu is:
![]()
![]()
P.s. voor Lois, BE en Sjeen: de glazen bloem is (wederom) in reparatie, ditmaal in de kundige handen van mijn moeder. Ergens in de komende weken wordt-ie herplaatst.
... ♥ ik mis je ♥