quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:15 schreef simmu het volgende:
ieks!
ik hoef niet meer te scrollen om mezelf te zien in de lijst....
Gaaf! Foto's?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:22 schreef Orea het volgende:ik heb zojuist een kinderkamer gekocht!!
![]()
Zwaar solide materiaal, mega kast, lekker hoge commode en een ledikant... (en als ik de prijs vertel gaat iedereen lachen, dat doe ik zelf namelijk ook!) Lekker 2e hands, het is gewoon nog in nieuwstaat![]()
Tis kersenhout maar ga het schilderen.. Denk ala DJRandal in het kinderkamer topic! Echt supercool dit!
Als ik zo doorga ben ik bang dat ik alles af heb voor de 20 weken![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flugel, ook wel wat relaxter omdat je nu wat meer zekerheid hebt misschien? Dat heb ik wel, in elk geval iets minder onzeker dan het prille begin...
Dat is echt helemaal mooi te maken....Goeie deal! Echt, sommige mensen weten niet wat ze verkopen:quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:52 schreef Orea het volgende:
commode
ledikant
kast
Ga het denk ik strak wit verven, met mooie greepjes erop
Tip: begin op tijd met schuren, dat vond ik erg zwaar, terwijl dat normaal gesproken bijna dagelijkse kost voor me was....quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:11 schreef Orea het volgende:en het voordeel ook nog wel dat ik er zo vroeg bij ben
nog alle tijd om te schilderen
Ik heb meer mazzel, heb deze in Amsterdam gehaald en woon zelf in Almere-Havendus nog geen 20 minuten rijden, dat is prima te doen!
Leuk he! En erg eigenlijk als je gewoon ziet dat sommige kamers ¤ 2000,- kosten...Dan heb ik hier veel meer eer aan!
Ik heb verf gebruikt op waterbasis. Die mag je gewoon gebruiken en is bovendien erg geschikt voor kids....quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:55 schreef pessie het volgende:
Leuke kamer Orea! Vooral als die wit is. Het viel mij al op dat er bijna geen witte kamers op mp stonden. En ik denk altijd dat ik niet meer mag verven nu vanwege de dampen... Hoe zit dat dan?
Zo maar lekker slapen, ben benieuwd of dat gaat lukken zo zonder man. Die loopt nu als het goed is te blauwbekken ergens in een bos in Drenthe.
Ik heb alles zelf geverfd met verf op waterbasis...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:55 schreef pessie het volgende:
Leuke kamer Orea! Vooral als die wit is. Het viel mij al op dat er bijna geen witte kamers op mp stonden. En ik denk altijd dat ik niet meer mag verven nu vanwege de dampen... Hoe zit dat dan?
Zo maar lekker slapen, ben benieuwd of dat gaat lukken zo zonder man. Die loopt nu als het goed is te blauwbekken ergens in een bos in Drenthe.
Ik ook niet lieve Wk! Whoohoo red ik dat toch samen met jou zwanger zijn whoohoo!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:47 schreef Webkim het volgende:
*zingt*
Flooo-ho-ho-ho-ho-ho-ho-ho-ho-ho-ho-ria / heeft een test met streepjes.
Wat ontzettend leuk! Die zag ik niet aankomen!![]()
Nu weer dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:17 schreef Diaan73 het volgende:
Floria gefeliciteerd!!Wat leuk en spannend zeg!! Vorig jaar waren we nog samen zwanger....
* Diaan73 twijfelt nog steeds over evt. gaan voor nog een kindje...![]()
Uh oh... rammeldebammelquote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:51 schreef Floria het volgende:
[..]
Nu weer dan?was wel gezellig toen!
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:49 schreef happyme28 het volgende:
Orea, En leuk ook die geslachtsecho in het vooruitzicht! [sub=]besef me net dat ik dan hoogstwaarschijnlijk al mama ben
[/sub]
Ik was vanmiddag even bij Babypark en men... als ik dan al die bolle buiken en die blije gezichten zie enzo... Niks geen twijfel hier hoor, als F. over een paar maanden zou zeggen 'zullen we' dan is die pil het raam uit voor hij mijn antwoord gehoord heeft.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:17 schreef Diaan73 het volgende:
Floria gefeliciteerd!!Wat leuk en spannend zeg!! Vorig jaar waren we nog samen zwanger....
* Diaan73 twijfelt nog steeds over evt. gaan voor nog een kindje...![]()
Jaaaaaaaa! maar ik ken je overwegingen dus maar flink rammelen dan? Of toch?quote:
mijn man heeft nu al heel duidelijk gezegd dat het hierna klaar is.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik was vanmiddag even bij Babypark en men... als ik dan al die bolle buiken en die blije gezichten zie enzo... Niks geen twijfel hier hoor, als F. over een paar maanden zou zeggen 'zullen we' dan is die pil het raam uit voor hij mijn antwoord gehoord heeft.![]()
Maar helaas is die kans wel echt vrijwel non-existent.
De mijne zegt dat ook heel duidelijk hoor.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
mijn man heeft nu al heel duidelijk gezegd dat het hierna klaar is.
Maar ja, dan hebben we er ook 3.
het is raar om te bedenken dat na deze baby mijn buik nooit meer een huisje wordt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De mijne zegt dat ook heel duidelijk hoor.Maar ja... ik kan dat rammelen (en hopen
) niet tegenhouden.
En ja, jullie hebben er dan straks al 3 in huis.
Voorlopig blijft het bij rammelen, naar volle tevredenheid. Maar ik weet niet wat er zou gebeuren als ML morgen zou zeggen dat hij er wel voor wil gaan. Ik vrees dat de eierstokken dan sterker zijn dan mijn verstandquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:05 schreef Floria het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa! maar ik ken je overwegingen dus maar flink rammelen dan? Of toch?
Jullie zijn wel echt allemaal erg lief hoor!
Ik heb anderhalf jaar lang mn verstand gebruikt en mn eierstokken genegeerd. Wat ben ik blij dat ik zwanger ben! Ondanks de eerste-3-maanden-kwalen!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:34 schreef owlet het volgende:
[..]
Voorlopig blijft het bij rammelen, naar volle tevredenheid. Maar ik weet niet wat er zou gebeuren als ML morgen zou zeggen dat hij er wel voor wil gaan. Ik vrees dat de eierstokken dan sterker zijn dan mijn verstand
Nou, dat is ook een beetje mijn gevoel inderdaad. Ik heb op dit moment niet zo zeer de wens om nog een persoon aan ons gezin toe te voegen. Maar wel de wens om nog een keer zwanger te zijn, te bevallen, etc.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:49 schreef lily het volgende:
Dat gerammel houdt ook gewoon niet op (bij mij niet tenminste) dus er steeds aan toegeven kan ook niet
ja priscil weet het en de ouders ook.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:33 schreef flowerbox het volgende:Ticootje, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat ontzettend leuk voor jullie.
Hebben jullie het Pricilla (zo heet ze toch?) al verteld?
Leuk! Dan wordt het ook allemaal zo echt lijkt me. En ik las dat je al een pakje hebt gekocht. Geweldig die roze wolk!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ja priscil weet het en de ouders ook.
Die reactie van je schoonmoeder....quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Ticootje het volgende:
Mijn ouders reageerde echt heel leuk, mijn schoonouders, tja anders. Ze vinden het wel leuk, maar veel terughoudender. Maar dat is ook de relatie denk ik. We hebben geen onenigheid, maar het is gewoon anders dan we hebben mijn ouders.
We hadden een plantje gekocht en daarin een zwangerschapstest gestopt. Mijn mam gilde meteen : ben je in verwachting JA!!!!!!!????
Mijn schoonouders: wat is dat? Oh dat is hoeveel water je plantje nodig heeft. Schoonpa: nee joh, das een zwangerschapstest. Mijn man: ja ma je wordt weer oma. Schoonma: nou denk het niet! Priscil: nou ik denk het wel! Schoonma: van wie dan. Ik: nou van mij, niet van cil. Schoonma: oh das leuk!!!
Ik voel nog niks bijzonders,of heb het iig niet in de gaten.Ik dacht vorige week s'nachts wat te voelen maar dat is niet meer terug gekomen.Hopelijk komt het snel.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:54 schreef Orea het volgende:
Guess, dat lijkt me ook wel lastig! Voel je de kleine al regelmatig? Willen jullie ook weten wat het is?
Dat had ik ookquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:28 schreef Guess. het volgende:
Heb dinsdag 20 wkn echo,ow kan niet wachten![]()
M'n buik begint me nu toch ineens te groeien,moet er erg aan wennen,ben een dikkertje van mezelf en probeer m'n buik zoveel mogelijk te verbergen,dat ie er nu wel mag zijn vind ik erg raar voelen.
Hoe oud is je schoonmoeder? 80?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Ticootje het volgende:
Mijn ouders reageerde echt heel leuk, mijn schoonouders, tja anders. Ze vinden het wel leuk, maar veel terughoudender. Maar dat is ook de relatie denk ik. We hebben geen onenigheid, maar het is gewoon anders dan we hebben mijn ouders.
We hadden een plantje gekocht en daarin een zwangerschapstest gestopt. Mijn mam gilde meteen : ben je in verwachting JA!!!!!!!????
Mijn schoonouders: wat is dat? Oh dat is hoeveel water je plantje nodig heeft. Schoonpa: nee joh, das een zwangerschapstest. Mijn man: ja ma je wordt weer oma. Schoonma: nou denk het niet! Priscil: nou ik denk het wel! Schoonma: van wie dan. Ik: nou van mij, niet van cil. Schoonma: oh das leuk!!!
Maar voor F. zal het waarschijnlijk ook niet liggen aan het feit dat Sasha en Oscar samen zouden moeten slapen?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ben ik niet helemaal met je eens hoor Pessie, wat een mens voor zijn eigen kind wil ligt wrsch voor iedereen anders. Voor de een is het prima als kamers gedeeld worden, een ander vindt het juist belangrijk dat ze allemaal hun eigen plekje hebben en ik kan me ook heel goed voorstellen dat bijvoorbeeld het 'studeren later als ze het willen' ook nog mee kan spelen. En voor de een is het voldoende om te denken 'daar heb je stufi voor', een ander wil zijn kind in alle kosten sponsoren en zal dan mss geen geld hebben voor meer dan 2.
Lijkt mij prima valide redenen hoor.
Ik heb het al helemaal uitgedacht in mijn hoofd, Sasha en Oscar passen prima samen op Sasha's kamer, die is echt groot en dan kan er nog een babietje op Oscar's kamer, maar F. ziet dat bijv dus niet echt zitten...
Nee, want je kunt toch niet plannen dat je zwanger wordt en al helemaal niet wanneer. Lennon, mijn jongste, wordt a.s. zaterdag 1 jaar... 2 zo kort op elkaar lijkt me best zwaar, mocht ik uberhaupt zwanger worden. Met beide kinderen is zwanger worden niet zo gemakkelijk gegaan, de jongste is daarvoor zelfs IUI voor toegepast. We hebben al wel bedacht dat we dat in ieder geval niet meer willen, als er eentje bijkomt, dan zal dat op de natuurlijke manier zijn. Bij mij speelt ook nog wel een beetje mee dat ik moeilijk zwanger wordt maar ook dat beide bevallingen niet zonder moeite zijn begonnen, ben bij beide kinderen ingeleid zo'n 14 dagen na uitgerekende datum.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:48 schreef pessie het volgende:
Diaan, wat maakt een half jaar precies uit? Of is dat onhandig omdat 9 maanden na over een half jaar de hele familie jarig is?
Wrsch is het voor hem sowieso nu ook wel klaar, maar hij ziet iig vooral ook praktische bezwaren, zoals de auto etc. etc.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:58 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar voor F. zal het waarschijnlijk ook niet liggen aan het feit dat Sasha en Oscar samen zouden moeten slapen?
Ik kan me trouwens perfect voorstellen dat iemand drie kinderen te veel vindt. Eerlijk gezegd zou het voor mij waarschijnlijk ook te zwaar zijn om 3 kinderen te hebben (niet dat ik uit ervaring spreek hé, het lijkt gewoon niet dat 2 + 1 = 3 in dit geval)
Ik heb 4 eigen broers en een pleegbroer, allemaal ouder. M'n vader werkte dus iets van 80 uur per week, m'n moeder had 's avonds schoonmaakwerk en nog moest elk dubbeltje omgedraaid worden.... Ik ben er niet slechter van geworden, heb een leuke jeugd gehad. Heb (als nakomertje) ook gezien dat m'n ouders het wat ruimer kregen en dus ook meer konden gaan genieten van het leven. Ik wil zelf graag al m'n kinderen dezelfde mogelijkheden bieden en ik heb qua studie en dergelijke wel degelijk meer kansen gekregen dan m'n broers..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:04 schreef leonieke het volgende:
Ik ben al blij dat iemand het begrijpt. Vond het van mezelf eigenlijk redelijk egoïstisch klinken (het feit dat ik ook nog wil kunnen leven) dat ik daarom het aantal kinderen zou beperkenIk kan me namelijk even goed voorstellen dat er mensen zijn die zichzelf echt op een veel latere plek zouden zetten om nog een kind bij te hebben.
Dat klinkt inderdaad niet zo fijn nee. Dan kan ik me ook wel voorstellen dat je het ook wel goed vind ondanks het rammelen. Ik zei alleen dat het voor iedereen anders was.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:09 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee, want je kunt toch niet plannen dat je zwanger wordt en al helemaal niet wanneer. Lennon, mijn jongste, wordt a.s. zaterdag 1 jaar... 2 zo kort op elkaar lijkt me best zwaar, mocht ik uberhaupt zwanger worden. Met beide kinderen is zwanger worden niet zo gemakkelijk gegaan, de jongste is daarvoor zelfs IUI voor toegepast. We hebben al wel bedacht dat we dat in ieder geval niet meer willen, als er eentje bijkomt, dan zal dat op de natuurlijke manier zijn. Bij mij speelt ook nog wel een beetje mee dat ik moeilijk zwanger wordt maar ook dat beide bevallingen niet zonder moeite zijn begonnen, ben bij beide kinderen ingeleid zo'n 14 dagen na uitgerekende datum.
Leonieke, ook dat is bij ons een punt hoor. Wij vinden het leuk om naar concerten, festivals enz. te gaan en willen dat ook wel graag blijven doen. Met 3 kinderen wordt het toch ook wat lastiger oppas te vinden. 2 kinderen is nog wel goed onder te brengen, maar 3 is toch een ander verhaal denk ik.
Ook merk ik dat het voor mn moeder best zwaar is om op te passen. Maar om nou 2 kinderen wel naar mn ouders te brengen en het 3e volledig naar kdv vind ik ook geen optie. Dus ook dat is wel iets om rekening mee te houden.
hangt er iets in de lucht ofzo??quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:36 schreef Arinyo het volgende:
Hoihoi, ik kan hier nu ook meeposten !
ja, maar welke keus heb je? Je kan je kind toch niet meenemen naar je werk?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:55 schreef pessie het volgende:
Arinyo welkom!
En: Aha, zo werkt dat dus? Maar vind je baas dat dan wel goed?
Jaaahhhhh! Daar ben je!! Welkomquote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:36 schreef Arinyo het volgende:
Dankjulliewel.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:00 schreef Saffier het volgende:
[..]
Jaaahhhhh! Daar ben je!! Welkomen nogmaals van harte
Waneer ben je nou precies uitgerekend?
Gefeliciteerd Arinyo!!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:36 schreef Arinyo het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. pratend over open wond genezende jeuk gevoel! Om GEK van te wordengelukkig is manlief onderweg om het receptje op te halen.
Alles is weer wit!! Ik ben toe aan de lente![]()
Ja, bij mij hielp het. En ik snap er helemaal niets van want hoewel ik best wel vertrouwen heb in alternatieve geneeskunde valt een stukje zeep in je bed gewoon onder kwakzalverijk voor mij. Maar het hielp, dus who caresquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:44 schreef Morretje het volgende:
Wat een nieuwe aanwas hier!Gefeliciteerd!
![]()
Ik heb even een vraagje, de laatste dagen heb ik regelmatig last van spierkramp, in kuit of voet. Zeer pijnlijk. Heb even wat gegoogled, schijnt vaker voor te komen in de 2e termijn, vanwege magnesiumtekort. Heb ook al gevonden dat er medicijnen zijn, maar ook een oud trucje: stukje zeep aan het voeteneind.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Werkt het echt?
met 3 kinders die allemaal in een kinderzitje moeten, dan moet je ook al een grotere auto hoor. goddank dat we daar sinds 2 jaar toch al voor aan het sparen waren! binnen nu en een maand of 3 staattie erquote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:48 schreef pessie het volgende:
Asy het is juist goed dat je gebeld hebt. Als je je ergens zorgen over maakt moet je dat direct bespreken met je vlos. En kennelijk vind ze het niet erg, ze is naar je toegekomen. En dat alles goed is, is alleen maar fijn! Volgende keer bij zorgen dus gewoon weer bellen!
Diaan, wat maakt een half jaar precies uit? Of is dat onhandig omdat 9 maanden na over een half jaar de hele familie jarig is?
Ik heb zelf niet zoveel met het ideaal 2 kids een meisje en een jongen. Ik denk dat mensen de kinderen mogen krijgen die aan ze toevertrouwd zijn. En of dat er nou 1 is of 10, dat maakt me niet zoveel uit. Mn schoonzus heeft nu 4 kids en wil drastische maatregelen nemen. Ik vind dat prima, moet ze helemaal zelf weten, maar vind haar nog wel jong daarvoor (32). Maar als je zo zeker weet dat je gezin compleet is... Tsja... Ik weet zelf ook niet hoe ik zal zijn als ik 32 ben. En of ik 1 zwangerschap+bevalling+ de opvoeding van een kind al goed vind, of dat ik na nummer 3 roep, zou nog wel 1 willen. Mn man is duidelijk, meer dan 3 kids kost teveel (Moet je grote auto, heb je hoge wegenbelasting. En volgens mij is dat de enige reden). Maar ik denk dat ieder kind een aanvulling is op je gezin. Of dat nou betekend dat niet ieder kind zn eigen kamer heeft, zou niet moeten uitmaken.
en ook gefeliciteerdquote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:36 schreef Arinyo het volgende:
quote:Op zondag 17 januari 2010 09:58 schreef leonieke het volgende:
Jullie zullen me gek verklaren, hé, maar ik heb het eigenlijk echt moeilijk met het feit dat ik misschien een week vroeger officieel in zwangerschapsverlof ga gaanIk moest normaalgezien nog 4 weken werken (en heb me daar echt op ingesteld) en nu zou het maar 3 weken meer zijn en dat lijkt zo helemaal niets.
Daar ga ik dan maar eens naar op zoekquote:Op zondag 17 januari 2010 10:03 schreef simmu het volgende:
leonieke, daar zijn gewoon lijstjes voor op inet
na mijntukkie help ik wel, maar eerst tukkie (het was 4 uur vannacht)quote:Op zondag 17 januari 2010 10:07 schreef leonieke het volgende:
[..]
Daar ga ik dan maar eens naar op zoek
Mja, lijstjes idd, misschien moet ik daar mee beginnen.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:04 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel hoor. Als je je ergens op instelt, kan een afwijking daarvan ineens confronterend zijn. Ik weet niet of het jou helpt, maar mij helpt het om met een lijstje te werken. Wat moet ik nog doen op mijn werk, wat moet ik nog doen voor de bevalling, wat moet ik nog doen in huis? Dat geeft me rust. En dan afstrepen en elke streep geeft meer rust.
Zie, nog een reden om ervoor te zorgen dat mijn man gewoon thuis is die eerste dagen.quote:En de meeste dingen zijn in een uurtje gehaald door je man als blijkt dat je iets niet in huis hebt hoor. Als de pampers op zijn, heb je zo een nieuw pak gehaald. In het ziekenhuis krijgt je zoontje gewoon een luier om dus die hoef je niet mee te nemenZonder gekheid, je hebt echt nog wel even om de spullen te kopen (en zelfs meer tijd omdat je een week langer vrij bent
)
Wij hebben ze wel uitgezocht(hebben echt maanden gezocht naar wat we wilden) maar bestellen ze aankomende week. De HEMA heeft een nieuwe serie Taft Barcelona in hun assortiment met hele leuke kleuren en niet duur. Alle gordijnen zijn de komende 2 weken met 20% korting en sowieso al niet duur. Levertijd ca. 3 weken gemaakt en welquote:Op zondag 17 januari 2010 10:36 schreef Asyniur het volgende:
happy, gordijnen moeten hier ook nog. Maar ik moet ze nog uitzoeken en bestellen![]()
Dank voor de tip!quote:Op zondag 17 januari 2010 10:58 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Wij hebben ze wel uitgezocht(hebben echt maanden gezocht naar wat we wilden) maar bestellen ze aankomende week. De HEMA heeft een nieuwe serie Taft Barcelona in hun assortiment met hele leuke kleuren en niet duur. Alle gordijnen zijn de komende 2 weken met 20% korting en sowieso al niet duur. Levertijd ca. 3 weken gemaakt en welWe hebben iets van 4m breed en 1,60 hoog en betalen 160 euro gemaakt en wel (daar is de korting al af).
http://raambekleding.hema.nl/CombinationEdit.aspx?product=7222174
baby uitzetquote:Op zondag 17 januari 2010 10:08 schreef simmu het volgende:
[..]
na mijntukkie help ik wel, maar eerst tukkie (het was 4 uur vannacht)
Fijn dat ze uit de couveuse is! Dan zal alles wel goed gaan?quote:Op zondag 17 januari 2010 13:08 schreef DeMajoor het volgende:
Hallo, ik heb nog niet bijgelezen, maar bedankt voor alle felicitaties! Ben nog steeds in het ziekenhuis. Wilde even met jullie delen dat ons meisje uit de couveuse is en we waarschijnlijk morgen naar huis mogen. Dan kom ik zeker weer eens uitgebreid meelezen hier en verslag doen voor de liefhebbers.
Dat denk ik nu eigenlijk niet.quote:Op zondag 17 januari 2010 11:00 schreef Ticootje het volgende:
ehm, ik had vanmorgen een vitaminepil klaargelegd om in te nemen, maar ik lette even niet op. Nu heeft Jen die dus opgegeten.. Ik neem aan dat het geen kwaad kan.
*goede leer...
Ik voel het ook soms nog wel een beetje als falen. Zeker als ik dan berichtjes krijg van mijn collega's dat ze het druk hebben. Maar het is nu eenmaal niet anders. Inmiddels zijn op het werk in elk geval de hulptroepen gearriveerd (vervanging). Dus het zal wel wat rustiger zijn...quote:Op zondag 17 januari 2010 13:52 schreef leonieke het volgende:
Asyniur: ik denk idd dat je goed begrijpt wat ik bedoel met opeens vroeger te stoppen met werken dan gepland (en bij mij gaat het dan gewoon om één stomme week, niets vergeleken bij jou natuurlijk). Het moet in mijn hoofd gewoon nog goed komen, denk ik. Als in: ik moet me er nog kunnen op instellen dat ik mijn 39 weken niet ga volbrengen (en dat voelt voor mij eigenlijk een beetje als falen)
Bronquote:Baby te laat geboren
Stel: u bent zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby is twee weken na deze datum geboren. U hebt dan recht op acht weken verlof voor de bevalling en tien weken erna. In totaal hebt u dus achttien weken verlof.
U bent vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt twee weken na deze datum geboren. U hebt dan recht op zes weken verlof voor uw bevalling en twaalf weken erna. In totaal hebt u achttien weken verlof.
Bereken uw verlofmogelijkheden op Verlofregelingen.
quote:Op zondag 17 januari 2010 15:32 schreef lily het volgende:
Als je overtijd gaat dan rekenen ze vanaf de bevalling.
daar ga je je in vergissen hoor. Het izijn echt niet alleen luiersquote:Op zondag 17 januari 2010 17:20 schreef pessie het volgende:
Freecell is goed over inderdaad, maar ze zal zelf wel een update geven over hoe alles gegaan is als ze weer internet hebben (eind deze week meen ik).
En wat betreft verlof. Mijn bijbaantje als studentassistent is maar 4 uur per week. En toch krijg ik verlof! Gaat dus vanaf 1 juli vermoedelijk in en blijft totdat mn contract niet meer verlengt wordt (1 oktober). Heb ik er toch nog 3 maanden uit weten te slepen. Misschien dat ik voor die laatste maand het uwv nog even kan bellen, maar weet niet of ik zin heb in dat gedoe voor 200 euro.
En hebben jullie al gekeken naar kindertoeslag? Zo, ik heb de proefberekening gedaan. Zou bijna 80 euro per maand krijgen! Voor 1 kind! Wat heeft een kind nou nodig? Luiers? Daar ben je ook wel voor 30 euro per maand klaar mee...
Da's zeker handig. Dat is zeker niet toevallig van SKON?quote:Op zondag 17 januari 2010 18:27 schreef Orea het volgende:
Je hebt geloof ik ook nog kinderkorting bij de belastingdienst, maar hoe het precies zit moet ik ook nog naar kijken... Bij onze kinderopvang is het wel handig geregeld, daar regelen zij zelf de teruggave van de belasting en krijg je alleen per maand een rekening van het deel wat we zelf moeten betalen
Dit heb ik kunnen vinden, maar da's meer medische kosten ivm zwangerschap en/of bevalling:quote:Op zondag 17 januari 2010 18:27 schreef Ticootje het volgende:
Happy, ik ken ze ook niet. Vroegah had je iets van kinderkorting, maar dat is volgens mij weg.
kloptquote:Op zondag 17 januari 2010 16:04 schreef lily het volgende:
[..]
hee, ik zie in de ticker dat jouw jongste man ook over 6 dagen jarig is
ja, ook mijn jongstequote:
Ik hoop het niet zeg, ik wil eerst nog even ongehinderd genieten van mijn verlofquote:Op maandag 18 januari 2010 00:07 schreef Sonnetje85 het volgende:
Iedereen begint hier met voorwerk met 36 weken![]()
Nog een reden om te denken dat jullie een meisje krijgen. Dat hadden wij met de jongensnaam. Die stond zo vast en meisjesnaam vonden wij erg moeilijk kiezen en niets was echt DÉ naamquote:En lief en ik zijn uit de meisjesnaamNja voor 99%, maar in mijn hoofd blijft het toch de leukste naam.
.....
Jongensnaam moeten we nog even overna denkenMaar dat vind ik sowieso lastig
quote:Op maandag 18 januari 2010 07:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
voorwerk met 36 weken *houdt zich wijselijk stil*
door jullie onderwerp; kinderopvangtoeslag; heb ik gister vast de aanvraag geregeld. Dus dank daarvoor. Ons meisje heeft gelukkig een plekje op de flexibele opvang! ben zo blij dat dat gelukt is!!![]()
![]()
![]()
(enorme wachtlijst; ons meisje al bij 10 weken zwangerschap ingeschreven en kreeg pas 2 weken na haar geboorte eindelijk het verlossende bericht...)
De kabouter hier is ook wel vrij druk, maar zijn de bewegingen bij jou ook veranderd? Ik merk dat hij heel veel zit te trappen, maar het lijkt wel alsof het weer minder hard is. Ik vind het alleszins raar dat mijn man het nog kan voelen want de schopjes lijken wel weer meer als die lichte schopjes van in het begin.quote:Op maandag 18 januari 2010 08:59 schreef Asyniur het volgende:
Nou, hier vannacht weer goed geslapen. Wel al een paar dagen een hele drukke Harry, zowel overdag als 's nachts. Zou het aan het weer liggen?![]()
De bewegingen zijn hier heel 'grof'. Ik maak regelmatig geluid als de kleine zich beweegt, gewoon omdat dan alle organen lijken te bewegen. En soms een been uit mijn zij....quote:Op maandag 18 januari 2010 10:25 schreef leonieke het volgende:
[..]
De kabouter hier is ook wel vrij druk, maar zijn de bewegingen bij jou ook veranderd? Ik merk dat hij heel veel zit te trappen, maar het lijkt wel alsof het weer minder hard is. Ik vind het alleszins raar dat mijn man het nog kan voelen want de schopjes lijken wel weer meer als die lichte schopjes van in het begin.
Het zal vast veel pijn doen, maar het klinkt wel grappig als je een been ziet uitsteken. Maar ik zal pas over 7 weken wat beginnen met voelen, dus maak alle pijnlijke bewegingen van het kindje nog wel mee.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:47 schreef DJRandall het volgende:
Goedemorgen dames! 36 weken hier![]()
Rotnacht gehad, veel onrustige dromen. Gelukkig voel ik me redelijk uitgerust, maar doe lekker rustig aan vandaag.
[..]
De bewegingen zijn hier heel 'grof'. Ik maak regelmatig geluid als de kleine zich beweegt, gewoon omdat dan alle organen lijken te bewegen. En soms een been uit mijn zij....
Het lijkt veel op woelen denk ik....maar hij/zij is niet heel zacht met z'n moeder....
Edit: nu dus....een been, auw....
Hij draait en schuift vooral heel erg veel met zijn kont en zijn benen/voeten strekt hij regelmatig uit.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:25 schreef leonieke het volgende:
[..]
De kabouter hier is ook wel vrij druk, maar zijn de bewegingen bij jou ook veranderd? Ik merk dat hij heel veel zit te trappen, maar het lijkt wel alsof het weer minder hard is. Ik vind het alleszins raar dat mijn man het nog kan voelen want de schopjes lijken wel weer meer als die lichte schopjes van in het begin.
Dat dusquote:Op maandag 18 januari 2010 11:00 schreef Asyniur het volgende:
Harry reageert ook echt op zijn papa. Gisteren lag ik op de bank met mijn hoofd op schoot bij manlief. Toen ik over mijn buik aan het wrijven was of een hand er op legde, gebeurde er niks. Manlief legt zijn hand op mijn buik en meteen voel ik een hoop geschuif en geschurk en toen werd het stil...
Lekker tegen papa's hand liggen dus...
...
Voor jou nog minder dan een maand!quote:Op maandag 18 januari 2010 11:05 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Dat dus![]()
Wel heel aandoenlijk....
En nog maar een maandje voor jou ja!
quote:Op maandag 18 januari 2010 11:09 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Voor jou nog minder dan een maand!
quote:Op maandag 18 januari 2010 11:50 schreef flowerbox het volgende:Daar was ik ook weer eens. Rotnacht achter de rug; maagzuur, krampen en rechtop geslapen. En dan bedenken dat de ziekenhuistas nog niet helemaal ingepakt is...
Dus dat vannacht om 4 uur gedaaan, pfffff
Nou ja, op wat krampen na is het hier nu weer rustig....
quote:Op maandag 18 januari 2010 11:57 schreef Asyniur het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat mijn man stress heeft omdat ik mijn ziekenhuistas nog niet heb ingepakt!
Alles ligt wel al bij elkaar in de maxicosi, maar omdat er geen tas omheen zit, heeft hij stress![]()
'hoe weet ik nou dan wat strakjes mee moet?' 'schatje, gewoon alles wat in de maxicosi ligt' 'ja maar, waarom doe je het dan niet in een tas?' 'dat doe ik nog wel, maar niet nú'
Hij is werkelijk bang dat zodra de eerste wee zich aandient, ik totaal ontoerekeningsvatbaar word en geen zinnig woord meer kan uitbrengen, laat staan enige actie ondernemen...
leuk... feestje!!quote:Op zondag 17 januari 2010 22:10 schreef lily het volgende:
Ik heb nog niet eerder gebruik gemaakt van ouderschapsverlofkorting dus ik ben benieuwd...
[..]
ja, ook mijn jongste
ymme, je bent al 36 weken zie ik![]()
Dat dachten wij ook, meisjesnaam hadden we al lang, jongensnaam niet tot het eind bijna getwijfeld , maar het was/is toch echt een jongetje.quote:Op maandag 18 januari 2010 07:36 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Nog een reden om te denken dat jullie een meisje krijgen. Dat hadden wij met de jongensnaam. Die stond zo vast en meisjesnaam vonden wij erg moeilijk kiezen en niets was echt DÉ naam
Enschede-Noord.... maakt voor mij niets uit, Lennon heeft al een plekje en zit er alweer 9 maanden.quote:Op maandag 18 januari 2010 12:10 schreef pessie het volgende:
[..]
Wow! Wat voor buurt woon je dan? En misschien niet te hard roepen dan stroomt ie zo vol![]()
quote:Op maandag 18 januari 2010 12:39 schreef Orea het volgende:
Ik had ook bedacht van alles te gaan doen, maar vergeet het maar! Ik ben zó vreselijk lui... hoop echt dat dat met een paar weken veranderd en dat het moe zijn gewoon wat wegtrekt.. Mag nog niet klagen want het is mijn enige echte kwaal, nog steeds geen seconde misselijk geweest.. Maar alles wat ik doe kost zoveel energie (en door de moeheid word ik dan ook weer zo lekker chaggo)
Dinsdag is idd vruchtbare dag; ik ben morgen precies 39 weken!quote:Op maandag 18 januari 2010 13:50 schreef Orea het volgende:
Ja zag dat er veel op dinsdag verspringen, Pessie ook geloof ik!! Vruchtbare dag, die dinsdag
was ist los?quote:Op maandag 18 januari 2010 15:08 schreef pessie het volgende:
Ymme gefeliciteerd.
En mijn dag verspringt inderdaad ook op dinsdag, morgen 13 weken.
En ik heb officieel de meest klote-dag van heel 2010. Alles gaat fout.
Wil naar de martinitoren fietsen om mezelf eraf te gooien...
quote:Op maandag 18 januari 2010 15:08 schreef pessie het volgende:
Ymme gefeliciteerd.
Oh maar das niet raar. Vanmorgen op het nieuws hoorde ik dat vandaag de meest deprimerende dag van het jaar is. Veel mensen vinden dit een kutdag.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:08 schreef pessie het volgende:
Ymme gefeliciteerd.
quote:Op maandag 18 januari 2010 15:08 schreef pessie het volgende:
Ymme gefeliciteerd.
Nee joh, niet alles gaat fout, maar een paar dingen...quote:Op maandag 18 januari 2010 15:08 schreef pessie het volgende:
Ymme gefeliciteerd.
Dank... zal verder gaan studeren (was vanochtend dus heel goed bezig met mn tentamen van aanstaande vrijdag).quote:Op maandag 18 januari 2010 15:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nee joh, niet alles gaat fout, maar een paar dingen...
Je studie komt heus wel af, alleen vandaag even een vette domper.
Nou, boek erbij pakken en vast beginnen met wat dingen lezen/leren/samenvatten. NIit geschoten is altijd mis dus hop hop meissie...![]()
En die kop thee mag je ook hier komen doen. Tis alleen een 'beetje' verder weg dan freecell![]()
WElke? Die van a.s. vrijdag of die van volgende week donderdag?quote:Op maandag 18 januari 2010 15:43 schreef pessie het volgende:
[..]
Dank... zal verder gaan studeren (was vanochtend dus heel goed bezig met mn tentamen van aanstaande vrijdag).
edit: dit is de allerlaatste herkansing voor dit vak...
quote:Op maandag 18 januari 2010 15:43 schreef pessie het volgende:
[..]
Dank... zal verder gaan studeren (was vanochtend dus heel goed bezig met mn tentamen van aanstaande vrijdag).
och mupke tochquote:Op maandag 18 januari 2010 15:43 schreef pessie het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 januari 2010 15:20 schreef huuphuup het volgende:
Bij mij hield de moeheid aan tot ruim twee maanden na de bevalling![]()
[..]
Bed niet verhoogd, ik laat een bed komen via de thuiszorg.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:29 schreef octopussy het volgende:
Wie heeft hier al haar bed verhoogd eigenlijk? En is een zeiltje echt nog nodig als je een molton heb?
bed kan hier pas met 37 weken op klossen. eerder kunnen wij de klossen niet ophalen...quote:Op maandag 18 januari 2010 19:29 schreef octopussy het volgende:
Heb sowieso (nog) geen droger Ymme. Komt er wel binnenkort trouwens. Ik erger me rot als ik een halfuur bezig ben om al het babyspul en ondergoed op te hangen.
Ik doe denk ik voor vannacht gewoon wel even 2 moltons en een hoeslaken over het kale matras.
Wie heeft hier al haar bed verhoogd eigenlijk? En is een zeiltje echt nog nodig als je een molton heb?
Dit dus octo. (want ik heb ook een gewone molton van de Hemaquote:Op maandag 18 januari 2010 20:01 schreef ymme het volgende:
Hier een molton-zeil ding van de HEMA, één persoons, op een 2 persoons matras. Hopelijk is het genoeg.
Octo, wij hebben ook waterdichte molton van de HEMA, die zijn dus aan de onderkant van zeil en dus waterdicht.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:57 schreef octopussy het volgende:
Asy, ik heb ook een molton van de Hema maar ik geloof niet dat die echt waterdicht is. De klossen van de thuiszorgwinkel zijn helaas niet geschikt voor ons bed (Ikea Malm) dus lief moet nog wat bierkratten bijkopen![]()
Ik heb nu ook vaker harde buiken en ik werk al heel langniet meer. Zal ook wel een beetje bij de termijn horen...quote:Op maandag 18 januari 2010 20:14 schreef marky het volgende:
[..]
Octo, wij hebben ook waterdichte molton van de HEMA, die zijn dus aan de onderkant van zeil en dus waterdicht.
Ook hier een Malm, maar dan met zwevende nachtkastjes, dus uiteindelijk besloten die niet teverhogen, want dat was zo lastig. Zet nu een 1 persoons logeerbed op klossen waar ik op ga liggen als de kraam komt. Bevalling wordt toch in het ziekenhuis, dus daarom is de verhoging niet nodig.
Hier mogen we ook de klossen pas met 37 weken ophalen, dus ook dan pas ophogen, maar ook hier is het niet zo erg ivm ziekenhuisbevalling.
M-p, spannend joh. Toch hopen dat het nog even duurt, kan je kleintje nog een beetje aansterken. Hier niet meer dan af en toe harde buiken, maar dat zal ook wel komen doordat ik nog werk. Hopenlijk is het dus vrijdag minder als ik regelmatig lekker kan rusten overdag.
Bij mij braken ze in bed... Toen ik bijna sliep, zo *PANG*.. En was er met 33+4 niet op voorbereid, mn matras heeft het gelukkig wel overleefdquote:Op maandag 18 januari 2010 20:26 schreef Floria het volgende:
Ik deed gevaarlijk de vorige x en geen zeiltje oid. Uiteindelijk ook niet nodig gehad. Vliezen breken vaak als er druk op komt dus juist als je opstaat náást je bed.
Maar goed zal je net zien dat ze bij jou in bed breken haha.
Ik heb morgenvroeg een (termijn)echo, yay! Ik gok op 6wk en hoop op een hartje maar who knows?
Toeval wil dat ik gisteren de fabrikant heb gemaild dat ze compleet gescheurd zijn, na 3 jaar. We krijgen nieuwe. Het zijn matrassen van een heel duur merk dus was wel even flink pissigquote:Op maandag 18 januari 2010 20:50 schreef Floria het volgende:
Oeh ja Raissa dat verhaal van jou zwangerschap weet ik nog héél goed!
Kwaliteitsmatras denk ik!
Bij mij braken ze ook in bedquote:Op maandag 18 januari 2010 20:31 schreef Raissa het volgende:
[..]
Bij mij braken ze in bed... Toen ik bijna sliep, zo *PANG*.. En was er met 33+4 niet op voorbereid, mn matras heeft het gelukkig wel overleefd
Als je m voor de 6e keer gaat doen dan heb je zo ongeveer alle versies van het tentamen al wel gezien...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:21 schreef pessie het volgende:
Flowerbox als je freecell smst kan zij mij eventueel wel sms-en...
Wat betreft het tentamen van volgende week donderdag. Ergens in oktober heb ik bij de voorzitter van de examencommissie aan tafel gezeten. Ik heb toen gevraagd wat er zou gebeuren als ik een volgende kans niet zou halen. Hij zei toen dat de kans die ik in september had gehad nog telde voor het collegejaar 2008-2009 (Ben toen vanaf juni bezig geweest die extra kans te krijgen, maar de docent schoot niet op, dus hebben ze het zo opgelost), en dat iedere student 2 kansen per jaar krijgt. Ik denk dat als ik het volgende week niet haal ik gewoon weer even langs de voorzitter van de examencommissie loop... Die kent me onderhand beter dan ik leuk vind.
En verder ga ik gewoon mn best doen voor volgende week donderdag, het is dan al de 6de keer dat ik dat tentamen doe, er zal toch wel iets zijn blijven hangen van de afgelopen 5 keer.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je m voor de 6e keer gaat doen dan heb je zo ongeveer alle versies van het tentamen al wel gezien...![]()
(Ok niet leuk..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |