abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 31 december 2009 @ 16:31:55 #1
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_76269190
In onze ogen was de OP van dit topic hopeloos verouderd, en zijn we tot de conclusie gekomen dat dit topic een nieuwe opzet nodig heeft. Gebleken is dat pro-actief handelen het beste werkt, en de leukste shoots oplevert.

Allereerst is de lijst met fotografen en modellen ‘verdwenen’. Deze werd amper gebruikt, en er stonden modellen in die al jaren niet meer op FOK! geweest waren. De lijst blijft natuurlijk terug te vinden in de voorgaande delen van dit topic.

Dat betekent ook dat het aanmelden als model of fotograaf verleden tijd is. Daar zijn enkele richtlijnen voor in de plaats gekomen.

Als fotograaf probeer het volgende te vermelden in je post:

• Geografische locatie, en mogelijkheid tot reizen
  • Wat zoek je in een model?
  • Wat voor soort shoot had je in gedachten? Portret, Lingerie, .., etc.
  • Mate van ervaring m.b.t. modelfotografie
  • Eventueel een linkje naar je website/portfolio

Voor modellen:

• Geografische locatie, en mogelijkheid tot reizen
  • Wat voor soort foto’s had je in gedachten?
  • Ervaring m.b.t. modelfotografie
  • Wat algemene informatie over jezelf
  • Eventueel een linkje naar je website/portfolio
  • Let vooral ook op eventuele tags/signatures in de hoeken van de foto's als iemand deze overlegt. Er zijn (vooral op hyves) ook fotografen bekend die modellen proberen te werven met andermans foto's, niet erg netjes.
  • Zorg dat er vooraf duidelijke afspraken gemaakt worden betreffende publicatie, vergoedingen en (commercieel) gebruik van de foto's.

Eventueel kan je ook dit modelcontract gebruiken.

Handige tips.

Probeer vooral in dit topic aan te komen met ideeën die je zelf hebt. Beginnende fotografen en beginnende modellen hebben nog geen stokpaardjes en weten vaak niet zo goed waar ze moeten beginnen. Als je als fotograaf of model in dit topic komt, probeer dan niet alleen jezelf voor te stellen en/of je maten te noemen (:')) maar geef bijvoorbeeld ook een voorbeeld van een leuke foto of een leuk thema waar je graag op zou willen inspelen. Dan is het makkelijker om iemand te vinden die met je samen wil werken

Als je het erg leuk hebt gehad met de fotograaf, vergeet dan voor het weggaan niet af te spreken hoe er met de foto's worden omgegaan. Bij TFP en TFCD is het gebruikelijk dat het model vrij kan beschikken over de foto's, mits ze ze onder naamsvermelding en eventuele website van de fotograaf plaatst. Meestal plaatst de fotograaf geen foto's zonder deze eerst te hebben overlegd aan model, opdat zij kan aangeven welke ze liever wel en liever niet terugziet op internet of elders. Er worden een hoop foto's geschoten en het is een beetje lullig als de fotograaf er net een wil plaatsen waar je knippert, minder charmant op staat, een onderkin hebt, een stijve tepel of wat dan ook. als je wil kan je dit zwart op wit of mondeling overeenkomen. Spreek ook een datum af dat je de resultaten wil hebben. Veel fotografen hebben er een handje van om heel laat of gewoon niks van zich te laten horen. Probeer dit voor te zijn door bijvoorbeeld 5 previews te eisen binnen 2 weken en de hele cd met alle foto's (raw en bijvoorbeeld 20 bewerkte of alleen de bewerkte) na pakweg 3 maanden. Als de resultaten goed zijn kun je ze altijd posten in dit topic zodat wij kunnen zien wat model en fotograaf die dag hebben gepresteerd en daar kunnen nieuwe fotografen en modellen in dit topic weer mee uit de voeten

TFP (Time For Print)
    TFCD (TFP maar dan een CDtje met foto's)

Vanzelfsprekend zouden we het leuk vinden om de foto’s hier in vorm van een showcase terug te zien. Immers, foto’s zijn wat dit subforum zo leuk maakt.

Voorgaande topics:

Fotografen en modellen ontmoetingsplaats deel XII
    Fotografen en Modellen ontmoetingsplaats deel XI
    Fotografen en Modellen ontmoetingsplaats deel X!
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel IX)
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel VIII)
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel VII)
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (Deel VI)
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (Deel V)
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel IV)
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel III )
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel II )
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats.

Voor vragen, opmerkingen en toevoegingen kan je terecht in het feedback-topic.

Met dank aan -Trinity- voor de zeer handige tips.

[ Bericht 1% gewijzigd door Netsplitter op 02-06-2010 18:11:08 ]
  • [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 31 december 2009 @ 17:07:52 #2
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_76270518
    tvp.
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
      donderdag 31 december 2009 @ 17:45:55 #3
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_76271980
    * meldt
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_76273363
    Hallo, fFarl hier: verzameling random letters en beginnend fotograaf.

Wonend te Zaanstad, auto van de zaak, bereid ver te gaan in kilometers en moeite als ik er ervaring mee kan opdoen. Heb één vast model waarmee ik alles kan, omdat we samen alles willen doen voor een mooie plaat.
    Ik kom graag in contact met anderen die wel eens voor de (mijn) camera willen staan, omdat ik graag in aanraking wil komen met andere ideeën, andere lokaties, andere aanpak, andere fysiek.
    Ik sta open voor veel ideeën om te ontdekken wat mij ligt en wat ik kan.
    Heb wel de mazzel (od de handicap) dat ik begonnen ben met (bedekt) naakt en dat ik dat wel erg leuk en uitdagend vind. Uitdagend in de zin van de extra moeite willen doen om het vertrouwen van het model waard te willen zijn door nog eens extra vet veel moeite te doen er iets moois van te maken.
    Voorbeelden van mijn brave materiaal zijn her en der hier op fok te vinden, andere voorbeelden staan op ModelMayhem, DutchHeaven e.d.
    Via mail kan uiteraard ook eea gestuurd worden.

Brr, eng dit

[ Bericht 81% gewijzigd door fFarl op 01-01-2010 14:20:06 ]
    pi_76274974
    Ik lees weer even mee
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 31 december 2009 @ 19:26:43 #6
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_76275028
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_76278235
    Laat ik ook maar meelezen
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      vrijdag 1 januari 2010 @ 14:20:49 #8
    132787 fFarl
    What rabbit?
    pi_76290611
    Update geplaatst. Game on
    pi_76291277
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 17:07 schreef Netsplitter het volgende:
    tvp.
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 17:45 schreef RonaldV het volgende:
    * meldt
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 19:24 schreef Puala het volgende:
    Ik lees weer even mee
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 19:26 schreef Ynske het volgende:

quote:
    Op donderdag 31 december 2009 21:48 schreef PdeHoog het volgende:
    Laat ik ook maar meelezen
    Dat dus.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 23:10:02 #10
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_76309059
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:44 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat dus.
    Ik ook
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 00:51:46 #11
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_76313441
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:44 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat dus.
    nope niet eens, pm maar.
      FOK!fotograaf zaterdag 2 januari 2010 @ 11:36:55 #12
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_76318796
    Nu is het wel klaar met de TVP's, oke?
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_76319016
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 11:36 schreef Xilantof het volgende:
    Slappe TVP dit hoor
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_76391336
    Goed, de eerste aanmelding dan maar in het nieuwe topic

Puala, 18 jaar. Vanaf volgende week wonend in Den Bosch. Wil wel model staan voor fotografen. Vooraf graag babbeltje via msn en wat ideetjes uitwisselen. Eigen inbreng? Voldoende! Iets met het thema eenzaamheid en veel emotie

Foto's? Zie fobo
      maandag 4 januari 2010 @ 10:57:55 #15
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_76391434
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 10:54 schreef Puala het volgende:
    Iets met het thema eenzaamheid en veel emotie
    Ik heb wel een idee.....

en dit is mijn tvp
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      maandag 4 januari 2010 @ 11:44:50 #16
    132787 fFarl
    What rabbit?
    pi_76392875
    quote:

Puala, 18 jaar. Vanaf volgende week wonend in Den Bosch. Wil wel model staan voor fotografen. Vooraf graag babbeltje via msn en wat ideetjes uitwisselen. Eigen inbreng? Voldoende! Iets met het thema eenzaamheid en veel emotie

Foto's? Zie fobo

[ Bericht 2% gewijzigd door fFarl op 05-01-2010 02:13:16 ]
      vrijdag 8 januari 2010 @ 16:39:03 #17
    285482 Mr_C
    www.chivez.com
    pi_76568921
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 11:36 schreef Xilantof het volgende:
    sorry
    Ja, echt waar......
    pi_76629908
    quote:

Foto's? Zie fobo
    Ow een ritje Tilburg mag dan geen probleem zijn?
    pi_76632959
    quote:

Foto's? Zie fobo
    You'v got a PM
      dinsdag 19 januari 2010 @ 12:57:00 #20
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_77006805
    Een beetje off-topic, alhoewel ik begrepen heb dat er weer mensen nadenken over een fotografen en modellen kennismakingsmeet. In het verleden gooiden we alle fotos op een stapel, en daar kwamen dan dit soort dingen uit: Fotomeets. Zo'n meet is een gezellige boel, waar je in een ongedwongen omgeving elkaar eens kunt meemaken. Dat zou de drempel om eens met een fotograaf of model af te spreken behoorlijk moeten verlagen.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_77007052
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 12:57 schreef RonaldV het volgende:
    Een beetje off-topic, alhoewel ik begrepen heb dat er weer mensen nadenken over een fotografen en modellen kennismakingsmeet. In het verleden gooiden we alle fotos op een stapel, en daar kwamen dan dit soort dingen uit: Fotomeets. Zo'n meet is een gezellige boel, waar je in een ongedwongen omgeving elkaar eens kunt meemaken. Dat zou de drempel om eens met een fotograaf of model af te spreken behoorlijk moeten verlagen.
    Nooit geweten dat die site bestaat, al staan mijn foto's er wel op. Typisch weer een HM2 dingetje.

Maar ik wil het verhaal van Ronald onderstrepen. Naast een gezellige dag hou je er meestal leuke foto's en contacten aan over.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 13:14:36 #22
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_77007386
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 12:57 schreef RonaldV het volgende:
    Eentje plannen, en als de modjes mee willen werken, dan kunnen ze dit spammen in andere subfora zoals US ofzo?
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 19 januari 2010 @ 13:19:26 #23
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_77007546
    Zo'n meet lijkt me leuk om eens meegemaakt te hebben.
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 januari 2010 @ 13:20:44 #24
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_77007597
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 13:14 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Eentje plannen, en als de modjes mee willen werken, dan kunnen ze dit spammen in andere subfora zoals US ofzo?
    leuk

ook leuk om die foto's van Simpelveld nog eens terug te zien
    Today is life -

Dale Carnegie
      dinsdag 19 januari 2010 @ 13:27:50 #25
    132787 fFarl
    What rabbit?
    pi_77007875
    Leuk!

(Helemaal na het moeten missen van 2 (twee) FOT-meets )
    pi_77008070
    Mijn god Wat maakte ik toen voor afschuwelijke dingen
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 januari 2010 @ 13:38:35 #27
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_77008211
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 13:34 schreef PdeHoog het volgende:
    Mijn god Wat maakte ik toen voor afschuwelijke dingen
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_77008391
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 13:38 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ja Dit is erg hoor Zeker de foto's van die flevo-meet
    pi_77009586
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 13:43 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja Dit is erg hoor Zeker de foto's van die flevo-meet
    Qua licht is het inderdaad maar "mwah".
    pi_77009864
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 14:18 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Qua licht is het inderdaad maar "mwah".
    Nou, dat viel me nog wel mee....Er zit ergens een foto tussen van Jennifer die nogal gesatureerd is (lees: het gras is chemisch groen ).
    pi_77010187
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 14:25 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nou, dat viel me nog wel mee....Er zit ergens een foto tussen van Jennifer die nogal gesatureerd is (lees: het gras is chemisch groen ).
    Als je dat consequent doet is het niet zo'n probleem. Maar tov die foto valt de rest wel vaal en donker uit.

Anyway, back to the topic: modjes, maak eens een topic aan en doe wat datum en locatie voorstellen
    pi_77010239
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 14:34 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Als je dat consequent doet is het niet zo'n probleem. Maar tov die foto valt de rest wel vaal en donker uit.

Anyway, back to the topic: modjes, maak eens een topic aan en doe wat datum en locatie voorstellen
    Waarom zouden we dit aan de mods overlaten
      dinsdag 19 januari 2010 @ 14:36:01 #33
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_77010243
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 14:34 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Waarom doe je het zelf niet? Het voorstellen van een meet is niet voorbehouden aan mods of zo. En als ik een voorstel mag doen: Wacht even met een datum op wat beter weer. De meet bij de watermolen bij jou in de buurt had nou niet bepaald het beste weer (iedereen in winterjas )
    - Privacy Matters
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 januari 2010 @ 14:38:41 #34
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_77010333
    lekker in t voorjaar of begin van de zomer, genieten van t zonnetje
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_77010371
    True, true, maar de afgelopen meet was door een mod georganiseerd en dat beviel me wel.

En het punt is, als ik het topic open wordt ik direct gezien als orga, laat ik daar nou net niet op zitten te wachten.
    pi_77010379
    Laten we een principedatum afspreken. We kunnen altijd kjken hoe het weer dan is Ik stel het weekend van 17 april voor met als lokatie dezelfde plek als de eerste modellen-meet? Daaro in Flevoland dus wat redelijk centraal lijkt te liggen voor iedereen Er was voldoende ruimte. Enige nadeel is het ontbreken van enige vorm van horeca muv de McD bij de afslag.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 januari 2010 @ 14:40:33 #37
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_77010405
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 14:39 schreef PdeHoog het volgende:
    Laten we een principedatum afspreken. We kunnen altijd kjken hoe het weer dan is Ik stel het weekend van 17 april voor met als lokatie dezelfde plek als de eerste modellen-meet? Daaro in Flevoland dus wat redelijk centraal lijkt te liggen voor iedereen Er was voldoende ruimte. Enige nadeel is het ontbreken van enige vorm van horeca muv de McD bij de afslag.
    waro in Flevo was dat?
    Today is life -

Dale Carnegie
      dinsdag 19 januari 2010 @ 14:42:43 #38
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_77010488
    quote:
    Inmiddels is het daar niet meer zo leeg. En op het vliegveld kun je ook afspreken bij de horeca.
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 14:40 schreef Ynske het volgende:

[..]

waro in Flevo was dat?
    Bij de afslag Lelystad. Daarna zijn we de wijde wereld ingetrokken, onder andere naar de Aardzee.
    - Privacy Matters
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 januari 2010 @ 14:45:00 #39
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_77010551
    ok, dat ken ik wel.
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_77010574
    Hele dikke TVP. Waarom heb ik dit topic nooit eerder gezien?
    [i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
    To a place where suffering is just a game
    But everybody's scared of this place, they're staying away
    Your little house on Memory Lane.[/i]
      dinsdag 19 januari 2010 @ 14:46:12 #41
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_77010595
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 14:45 schreef Chowi het volgende:
    Hele dikke TVP. Waarom heb ik dit topic nooit eerder gezien?
    Omdat het niet zo vaak omhooggeschopt wordt
    - Privacy Matters
    pi_77010600
    quote:
    Ik zeg, strand, Zeeuwse kust! Lekker dicht aan huis
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 januari 2010 @ 14:47:06 #43
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_77010621
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 14:46 schreef Timmos het volgende:

[..]

Ik zeg, strand, Zeeuwse kust! Lekker dicht aan huis
    doe dat dan rond hemelvaart
    En dan lekker t natuurgebied t Zwin intrekken. dan ben ik aanwezig en present
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_77010718
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 14:47 schreef Ynske het volgende:

[..]

doe dat dan rond hemelvaart
    En dan lekker t natuurgebied t Zwin intrekken. dan ben ik aanwezig en present
    't Zwin
    pi_77010755
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 14:40 schreef Ynske het volgende:

[..]

waro in Flevo was dat?
    Richting OVP en dan bij de laatste krusing naar links ipv rechts.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 14:51:27 #46
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_77010770
    - Privacy Matters
    pi_77036720
    Een oproepje:

Ik ben opzoek naar 1 of 2 modellen (m/v) die het leuk zouden vinden om met mij een experimentele shoot te doen!

Ik wil graag meer oefenen met analoog en daarom zal deze shoot voornamelijk analoog worden geschoten! Let op: Het zou in theorie kunnen gebeuren dat alle foto's compleet mislukken. Dan blijft er dus alleen een leuke herinnering en ervaring over Maar hier ga ik niet van uit! Ik heb wel wat ervaring met analoog fotograferen en er zitten altijd wel gelukte foto's tussen!

De ervaring van het model/ de modellen maakt me niet uit, maar ik zoek wel iemand die erg prettig gestoord is en vooral lekker gek durft te doen voor de camera! Maar alles gaat natuurlijk wel in overleg en ik zal niemand dwingen om iets te doen/ aan te trekken waar hij/zij zich niet prettig bij voelt!
    De shoot is dus analoog, dus een beetje geduld is ook handig, het fotograferen zal iets langzamer gaan dan met digitaal. (Ik moet tenslotte ook nog oefenen!)

De locatie zal omgeving Alphen aan den Rijn zijn. Vergoeding van reiskosten kan over gepraat worden.
    Ik zal met meerdere camera's fotograferen en het model/ de modellen krijgen van mij sowieso een mooie polaroid-foto mee naar huis.
    Na afloop zal ik de films laten afdrukken en zal ze inscannen, een selectie kan ik emailen aan het model/ de modellen. Die zijn vrij te gebruiken online (onder naamsvermelding). Verder kan het model ook aangeven of ze eventuele extra afdrukken wil ontvangen!
    (Als ik erg tevreden ben over de uitkomst van de shoot dan krijg je een afdruk (keuze uit 10x15 tot A4) kado van mij!)

Per email kunnen we overleggen over een bepaald thema, de uitwerking ervan en wat de precieze locatie, datum en tijd wordt.

Het gaat dus om een experimentele photoshoot (geen lingerie of naakt btw), waarbij de remmen los mogen! Dus heb je (een beetje) lef en durf en vind je het leuk om een analoge shoot met mij te doen? Stuur mij dan een PM! (Als er vragen zijn mag je natuurlijk ook PMen)

foto's die ik heb gemaakt zijn te zien op mijn website
    pi_77036944
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 00:04 schreef bl0emetjE het volgende:
    Een oproepje:
    Jij maakt freaky stuff Niet helemaal mijn ding, maar wel tof Nice
    pi_77037225
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 00:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Jij maakt freaky stuff Niet helemaal mijn ding, maar wel tof Nice
    Wow, dankje! En dat uit de mond van iemand die zelf ook echt way mooie foto's maakt!
    pi_77037327
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 00:20 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Wow, dankje! En dat uit de mond van iemand die zelf ook echt way mooie foto's maakt!
    Thnx
    pi_77046590

Is er toevallig een fotograaf die wat inspiratie krijgt bij bovenstaande foto's? Zo ja, ik wil graag brainstormen Mijn idee is wel wat vrolijker, maar sta open voor nieuwe ideeën
    pi_77060753
    Ben benieuwd wat er uit komt Puala!
    (tvp)
    pi_77201286
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 12:00 schreef Puala het volgende:
    [ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Is er toevallig een fotograaf die wat inspiratie krijgt bij bovenstaande foto's? Zo ja, ik wil graag brainstormen Mijn idee is wel wat vrolijker, maar sta open voor nieuwe ideeën
    hier nog niet zo bekend als fotograaf (op andere fora daarentegen niet weg te meppen )maar wil dit zeker wel proberen.

Als jij voor de tekst,stiften en pennen zorgt, zorg ik voor de wasbenzine, studio en de rest van de spullen....

kijk voor mijn portfolio maar op http://www.msxhinter.nl/portfolio.htm

hoop alleen dat je wat geduld heb.... agenda is de komende maanden al aardig gevuld
      zondag 24 januari 2010 @ 17:03:11 #54
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_77214733
    site werkt voor geen meter met ff
    pi_77262888
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 00:04 schreef bl0emetjE het volgende:
    Een oproepje:

Ik ben opzoek naar 1 of 2 modellen (m/v) die het leuk zouden vinden om met mij een experimentele shoot te doen!

Ik wil graag meer oefenen met analoog en daarom zal deze shoot voornamelijk analoog worden geschoten! Let op: Het zou in theorie kunnen gebeuren dat alle foto's compleet mislukken. Dan blijft er dus alleen een leuke herinnering en ervaring over Maar hier ga ik niet van uit! Ik heb wel wat ervaring met analoog fotograferen en er zitten altijd wel gelukte foto's tussen!

De ervaring van het model/ de modellen maakt me niet uit, maar ik zoek wel iemand die erg prettig gestoord is en vooral lekker gek durft te doen voor de camera! Maar alles gaat natuurlijk wel in overleg en ik zal niemand dwingen om iets te doen/ aan te trekken waar hij/zij zich niet prettig bij voelt!
    De shoot is dus analoog, dus een beetje geduld is ook handig, het fotograferen zal iets langzamer gaan dan met digitaal. (Ik moet tenslotte ook nog oefenen!)

De locatie zal omgeving Alphen aan den Rijn zijn. Vergoeding van reiskosten kan over gepraat worden.
    Ik zal met meerdere camera's fotograferen en het model/ de modellen krijgen van mij sowieso een mooie polaroid-foto mee naar huis.
    Na afloop zal ik de films laten afdrukken en zal ze inscannen, een selectie kan ik emailen aan het model/ de modellen. Die zijn vrij te gebruiken online (onder naamsvermelding). Verder kan het model ook aangeven of ze eventuele extra afdrukken wil ontvangen!
    (Als ik erg tevreden ben over de uitkomst van de shoot dan krijg je een afdruk (keuze uit 10x15 tot A4) kado van mij!)

Per email kunnen we overleggen over een bepaald thema, de uitwerking ervan en wat de precieze locatie, datum en tijd wordt.

Het gaat dus om een experimentele photoshoot (geen lingerie of naakt btw), waarbij de remmen los mogen! Dus heb je (een beetje) lef en durf en vind je het leuk om een analoge shoot met mij te doen? Stuur mij dan een PM! (Als er vragen zijn mag je natuurlijk ook PMen)

foto's die ik heb gemaakt zijn te zien op mijn website
    U heeft PM als het goed is .
    Tevens tvp .
    pi_77316594
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 20:05 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Tevens tvp .
      zaterdag 1 mei 2010 @ 14:56:50 #57
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_80902369
    maar weer eens een schopje
    - Privacy Matters
    pi_80903764
    Even wat modellen spammen:

[ModelCase] Model Nodig?
    pi_80906289
    Wat een rust hier .
      zondag 9 mei 2010 @ 17:34:59 #60
    296739 Latina-Loca
    brasileira
    pi_81218938
      zondag 9 mei 2010 @ 17:42:50 #61
    296739 Latina-Loca
    brasileira
    pi_81219291

zondag 9 mei 2010 @ 18:08:39 #62
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_81220172
    Zo te zien is het uiterlijk in orde, maare, waar zit je, waar ben je bereid naartoe te reizen, wat voor soort foto's wil je hebben, wat voor kunde moet de fotograaf hebben, hoe lang ben je? etc.
      zondag 9 mei 2010 @ 18:21:32 #63
    296739 Latina-Loca
    brasileira
    pi_81220592
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 18:08 schreef Shark.Bait het volgende:
    Zo te zien is het uiterlijk in orde, maare, waar zit je, waar ben je bereid naartoe te reizen, wat voor soort foto's wil je hebben, wat voor kunde moet de fotograaf hebben, hoe lang ben je? etc.
    Ik woon zelf in Opmer [ tussen hoorn en obdam ]
    en ik wil niet verder reizen dan amsterdam.

Soorten foto's; alles behave naak.

en ik ben 1.73
    pi_81277052

Hallo, ik ben Wendy, 20 jaar, 1.60m 55 kg

Heb geen ervaring op dit gebied, maar het lijkt me onwijs leuk om ervaring op te doen, sta voor veel open.
    Ik woon zelf op de Veluwe tussen Apeldoorn en Zwolle, ben wel bereid te reizen maar niet te ver
    Ik hoor het vanzelf wel
      maandag 10 mei 2010 @ 23:10:22 #65
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_81277245
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 23:07 schreef Wendy89 het volgende:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Heb geen ervaring op dit gebied, maar het lijkt me onwijs leuk om ervaring op te doen, sta voor veel open.
    Ik woon zelf op de Veluwe tussen Apeldoorn en Zwolle, ben wel bereid te reizen maar niet te ver
    Ik hoor het vanzelf wel
    Is Harderwijk "te ver"?
    - Privacy Matters
    pi_81277633
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 23:10 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Is Harderwijk "te ver"?
    Nee zeer zeker niet
      maandag 10 mei 2010 @ 23:26:16 #67
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_81278132
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 23:17 schreef Wendy89 het volgende:

[..]

Nee zeer zeker niet
    In dat geval heb je een PM
    - Privacy Matters
      dinsdag 11 mei 2010 @ 09:24:38 #68
    65960 sanger
    pi_81285158
    Ik heb ook wat PM's gestuurd
    pi_81288921
    @RonaldV & @Sanger

zouden jullie er moeite mee hebben als een fotograaf hobbyist meegaat om wat te leren van mensen die al eerder model shoots gedaan hebben? Zo nee, dan ga ik graag eens mee als assistent.
      dinsdag 11 mei 2010 @ 14:19:39 #70
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_81295714
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 11:37 schreef bluebit het volgende:
    @RonaldV & @Sanger

zouden jullie er moeite mee hebben als een fotograaf hobbyist meegaat om wat te leren van mensen die al eerder model shoots gedaan hebben? Zo nee, dan ga ik graag eens mee als assistent.
    Wat mij betreft ligt dat aan het model, en niet aan mij.
    Nou ja, en je bereikbaarheid natuurlijk. Ik ga niet naar Friesland rijden als ik een fotoshoot in Zeeland gepland heb.
    - Privacy Matters
    pi_81296917
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 14:19 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wat mij betreft ligt dat aan het model, en niet aan mij.
    Nou ja, en je bereikbaarheid natuurlijk. Ik ga niet naar Friesland rijden als ik een fotoshoot in Zeeland gepland heb.
    mooi, neuh, ben zelf prima mobiel dus dat laatste mag geen punt zijn, en uiteraard, als het model er geen probleem mee heeft, dat spreekt voor zich
      FOK!fotograaf dinsdag 11 mei 2010 @ 16:14:52 #72
    301593 mrmpro
    pi_81301215
    quote:

Ik hoor het vanzelf wel
    Ben ik toch benieuwd hoever je dan zou willen reizen. Is de duitse grens bij Arnhem een probleem?
    #durftevragen (onee die werken hier niet )
      dinsdag 11 mei 2010 @ 17:40:08 #73
    65960 sanger
    pi_81305159
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 11:37 schreef bluebit het volgende:
    @RonaldV & @Sanger

Nee totaal geen moeite mee. Ik ben alleen niet dusdanig ervaren dat ik een ander kan leren hoe het moet. Dan moet je echt bij RonaldV zijn.

Andere optie is natuurlijk een shoot met 3 fotografen en een model. Ik weet niet hoe RonaldV hier over denkt, maar zo heb ik mijn eerste modelshoots gedaan en dat beviel me wel eigenlijk.
      dinsdag 11 mei 2010 @ 22:11:30 #74
    132787 fFarl
    What rabbit?
    pi_81317530
    Ow kijk, leven in het topic!

Voor degenen die de kunst eens willen afkijken, of die meerdere fotografen willen uittesten:
    [Portret-Meet] zondag 23-Mei Eindhoven. (VISAGISTEN gezocht)
      woensdag 12 mei 2010 @ 09:02:42 #75
    65960 sanger
    pi_81328458
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 22:11 schreef fFarl het volgende:
    Ow kijk, leven in het topic!

Voor degenen die de kunst eens willen afkijken, of die meerdere fotografen willen uittesten:
    [Portret-Meet] zondag 23-Mei Eindhoven. (VISAGISTEN gezocht)
    Ook een goed idee inderdaad voor degene die eens mee willen kijken (en schieten)
    pi_81388042
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 20:05 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Tevens tvp .
    Zeer leuke shoot gehad met -Trinity-!

Ik heb haar ook analoog gefotografeerd, met de Holga:

FOK!fotograaf donderdag 13 mei 2010 @ 22:02:32 #77
    301593 mrmpro
    pi_81396905
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 18:21 schreef bl0emetjE het volgende:

Zeer leuke shoot gehad met -Trinity-!

Ik heb haar ook analoog gefotografeerd, met de Holga:

Leuke foto van Trinity, tenminste de digitale versie dan.
    De analoge foto's vind ik zelf wat minder. Maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
    Komen er nog meer voorbeelden?
    pi_81402642
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 22:02 schreef mrmpro het volgende:

[..]

Leuke foto van Trinity, tenminste de digitale versie dan.
    De analoge foto's vind ik zelf wat minder. Maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
    Komen er nog meer voorbeelden?

De analoge zijn gemaakt met een lomo-camera (Holga), ik hou altijd van de onverwachte effecten die ontstaan, zoals de lightleaks. De analoge foto's waren wel iets donkerder uitgevallen dan ik had verwacht, maar dat mag de pret niet drukken Het was ook om een beetje te oefenen en voor de leuk.
    Ik heb niet heel veel digitale foto's gemaakt, maar wel een paar.

Hier nog een digitale van dezelfde dag:
      zondag 16 mei 2010 @ 20:14:49 #79
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_81503195
    quote:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Ik hoor het vanzelf wel
    Zoals ze in Brabant zeggen: Wendy89 is een schatje!
    Mooie meid, lekkere babbel, beweegt zich goed, ik heb een leuke middag gehad!
    En nu aan het bewerken!
    - Privacy Matters
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 16 mei 2010 @ 20:16:12 #80
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_81503277
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

En nu aan het bewerken!
    Ben benieuwd.
      zondag 16 mei 2010 @ 20:17:02 #81
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_81503322
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ben benieuwd.
    Zij ook en eerst!
    - Privacy Matters
      maandag 17 mei 2010 @ 14:07:38 #82
    65960 sanger
    pi_81533307
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

En nu aan het bewerken!
    Ben benieuwd. Heb met haar gemaild en op haar verzoek toegevoegd op MSN, maar daar reageert ze nooit
      maandag 17 mei 2010 @ 14:09:01 #83
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_81533353
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 14:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Ben benieuwd. Heb met haar gemaild en op haar verzoek toegevoegd op MSN, maar daar reageert ze nooit
    Ik zal haar vanavond even aanstoten en op haar mailbox wijzen
    - Privacy Matters
      maandag 17 mei 2010 @ 14:10:16 #84
    65960 sanger
    pi_81533402
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 14:09 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik zal haar vanavond even aanstoten en op haar mailbox wijzen
    Wijs haar dan op haar MSN
      maandag 17 mei 2010 @ 14:17:40 #85
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_81533683
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 14:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Wijs haar dan op haar MSN
    Ook goed
    - Privacy Matters
      maandag 17 mei 2010 @ 14:23:15 #86
    65960 sanger
    pi_81533905
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 14:17 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ook goed
    Dank je
    pi_81647608
    Ik lees dit even mee. Lijkt me leuk om een keer model te staan voor een fok fotograaf .
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:16:23 #88
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_81654023
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 21:46 schreef EllaN het volgende:
    Ik lees dit even mee. Lijkt me leuk om een keer model te staan voor een fok fotograaf .
    Tipje: als je je aanmeldt, zorg dan voor een fotootje (of twee) in je Fotoboek of dit topic, en geef een beetje aan in welke regio je te bewonderen bent.
    - Privacy Matters
    pi_81655463
    oh tvp..... zal even wat pics voor mijn fobo op andere laptop zoeken
    “With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
    pi_81656090
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:16 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Tipje: als je je aanmeldt, zorg dan voor een fotootje (of twee) in je Fotoboek of dit topic, en geef een beetje aan in welke regio je te bewonderen bent.
    Yes, komt er allemaal aan . Ik krijg over een week mijn rooster voor de zomer, dus dan weet ik of ik tijd heb om shoots te plannen. Wil niemand (inc mezelf) teleurstellen .
    pi_81794072
    Ik lees even mee.
    pi_81877355
    Oproep

Ik ben op zoek naar 1-2 modellen (v) met een vriendelijke uitstraling die het leuk vinden om model te staan voor een portretshoot in Eindhoven & Amsterdam! Locatie is buiten op openbare plekken, liefst bij mooi zonnig weer. De insteek is om meer ervaring op te bouwen met wisselende omgevingen en lichtsituaties.

Woonachtig in Weert en bereid om ver te reizen (afhankelijk van OV). Zelf ben ik vaak te vinden in Eindhoven / Rotterdam / Amsterdam / Utrecht / Nijmegen

Wat de model betreft: ervaring is niet vereist (net als make up, liefst zo min mogelijk) Ik heb zelf een idee hoe ik de foto's wil hebben, mocht jezelf idee-en hebben of een andere interessante locatie : laat horen

Portretshoot zal op Time For Print (TFP) basis zijn, foto's zijn na afloop beschikbaar als download. Je foto's zijn vrij te gebruiken onder naamsvermelding , als de kwaliteit goed genoeg is zal ik ze gebruiken voor mijn analoge portfolio (eventueel zullen enkele foto's op mijn website komen)

Heb helaas geen voorbeelden van portretfoto's, eerdere deelneemsters hebben aangegeven zichzelf niet op internet tegen te willen komen. Voor een indruk van mijn foto's : klikkert.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door bateend op 26-05-2010 23:32:23 ]
    Eend : het meest onderschatte stukje vlees.
    pi_81881916
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 17:17 schreef bateend het volgende:
    Ik ben op zoek naar 1/2 modellen (v)
    Waarom halve modellen? Welke helft?
    quote:
    voor een portretshoot in Eindhoven & Amsterdam!
    Ah, de ene helft is in Eindhoven en de andere in Amsterdam? Kun je niet makkelijker met photoshop de modellen in 2-en hakken?
    quote:
    Woonachtig in Weert en bereid om ver te reizen (afhankelijk van OV). Zelf ben ik vaak te vinden in Eindhoven / Rotterdam / Amsterdam / Utrecht / Nijmegen
    Niet om het een of ander, maar als de shoot in Amsterdam/Eindhoven is, wat heeft deze info dan voor zin?

Even serieus: geef voor de duidelijkheid even aan voor foto's je wil maken, bij wat voor locaties. Enne, ook handig als je aangeeft wanneer ongeveer.

En nee, ik ben geen model, dat wil ook niemand.
    pi_81882186
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 18:58 schreef EchnaDarr het volgende:
    En nee, ik ben geen model, dat wil ook niemand.
    Ik wil dat wel hoor
    pi_81882451
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 19:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik wil dat wel hoor
    Pardon?
    pi_81883478
    Wat EchnaDarr zegt, wat is het thema? Eindhoven en Amsterdam zijn vrij grote steden, wat versta je onder een openbare plek, de Dam of een zijstraatje in een buitenwijk?
    Wel jammer dat je geen portfolio kunt laten zien met eerdere portretwerken, nu kun je als model ook niet inschatten op welke stijl, kleding en nabewerking je kan rekenen.
    pi_81883706
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 19:09 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Pardon?
    Geintje, zie PI
    pi_81883828
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 19:35 schreef Puala het volgende:

[..]

Geintje, zie PI
    Ik schrok al.
    pi_81898207
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 19:31 schreef -Trinity- het volgende:
    Wat EchnaDarr zegt, wat is het thema? Eindhoven en Amsterdam zijn vrij grote steden, wat versta je onder een openbare plek, de Dam of een zijstraatje in een buitenwijk?
    Wel jammer dat je geen portfolio kunt laten zien met eerdere portretwerken, nu kun je als model ook niet inschatten op welke stijl, kleding en nabewerking je kan rekenen.
    Zal het een en ander verduidelijken:

De locatie voor beiden steden is het Centraal Station. Voor Eindhoven zoek ik iemand met een beschikbaarheid voor een doordeweekse dag tussen 16:00 - 18:00, voor Amsterdam op zaterdagavond tegen zonsondergang (liefst bij goed weer) Aanvullende locatie voor Eindhoven is een park wat vlakbij het station ligt.

Thema: is er niet. Het vertrekpunt is een model in een setting en vanuit daar werk ik het verder uit.
    Het voornaamste bij de shoot is dat ze centraal staat als persoon en ik meer ervaring opdoe met het omgaan van wisselende omgevingen en lichtsituaties. Nabewerking laat ik achterwege, het zijn SOOC foto's.

Ik heb geen specifieke kleding voorkeur. Iets wat goed staat en waar jij je lekker in voelt is prima.
      FOK!fotograaf woensdag 26 mei 2010 @ 22:16:18 #100
    301593 mrmpro
    pi_81945573
    quote:
    Oproep

Ik ben op zoek naar 1/2 modellen

Die was al gemaakt dus dat doe ik niet meer.
    quote:
    Heb helaas geen voorbeelden van portretfoto's, eerdere deelneemsters hebben aangegeven zichzelf niet op internet tegen te willen komen. Voor een indruk van mijn foto's : klikkert.nl

Vind het vreemd dat niemand zijn of haar gezicht op het internet wil tegen komen. De meeste mensen die ik fotografeer zetten zichzelf wel op internet met mijn foto's.
    Is daar een reden voor dat de modellen dat niet wilden?
    pi_81946144
    Urbex-fotoshoot:

Ik wil komend weekend (of komende maand, want wellicht té snel) een shoot doen op een vervallen locatie en zoek daarvoor iemand(en) die het leuk zou(den) vinden daarvoor model te staan. Mijn bedoeling is om de tegenstelling mens en ruw materiaal te laten zien. Ervaring is geen vereiste, wel zin er iets van te maken.
    Locaties die ik op het oog heb bevinden zich in België tegen de Nederlandse grens aan:
    Doel bij Antwerpen:

En/of Essen bij Tilburg:

De sfeer die ik wil vastliggen lijkt hierop:

Bij Essen ligt ook een fraai park met waterpartij, voor als je ook wat andersoortige foto's voor je eigen portfolio wenst.

Ik woon bij Amsterdam, dus meerijden vanaf daar of tussenin is zonder meer mogelijk, iemand meenemen ook.
    Zie voor meer foto's mijn site.

Game on.
      woensdag 26 mei 2010 @ 22:55:34 #102
    86033 DigiPire
    Zo kan-ie wel weer!
    pi_81948305
    quote:
    Oproep

Ik ben op zoek naar 1/2 modellen (v)
    Halve modellen ?!?
    The worst day diving is better than the best day working
    pi_81950867
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 22:55 schreef DigiPire het volgende:

[..]

Halve modellen ?!?
    Heb m'n post maar heel snel aangepast.............. hele modellen graag
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 22:16 schreef mrmpro het volgende:

[..]

Die was al gemaakt dus dat doe ik niet meer.
    [..]

Vind het vreemd dat niemand zijn of haar gezicht op het internet wil tegen komen. De meeste mensen die ik fotografeer zetten zichzelf wel op internet met mijn foto's.
    Is daar een reden voor dat de modellen dat niet wilden?
    De keuze of iemand wel of niet op internet wil komen, is ieders goed recht. Ik zie het nut er niet van in om tegen de nadrukkelijke wens van een model foto's te plaatsen, laat staan dat het respectvol is.

[ Bericht 36% gewijzigd door bateend op 27-05-2010 00:04:56 ]
    pi_81971953
    Om niet te blijven crossposten...

Heb een aantal voorstellen voor shoots hier gedaan.
    pi_81983293
    ff volgen !
    soms
      FOK!fotograaf donderdag 27 mei 2010 @ 23:35:43 #106
    301593 mrmpro
    pi_82002014
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 23:37 schreef bateend het volgende:

De keuze of iemand wel of niet op internet wil komen, is ieders goed recht. Ik zie het nut er niet van in om tegen de nadrukkelijke wens van een model foto's te plaatsen, laat staan dat het respectvol is.
    Ben ik volledig met je eens. Dat was ook niet wat ik bedoelde. Ik zei alleen dat de meeste modellen die ik fotografeer er geen bezwaar tegen hebben en ze ook zelf online zetten. Verder niet
    pi_82011689
    Teeveeepee.
    Nee, ik zal er gelijk een verhaal van maken.
    Tamashii, vrouwelijk zie fobo. Omgeving is Den haag of de Veluwe. En creativiteit/fotografie/couture zijn wel dingen die ik waardeer. Rond de 1,67 meter lang en foto's in bikini mogen per pm gevraagd worden. xD Kortom, wellicht leuk enzo voor shoots als mensen denken dat ze zo iemand nodig hebben. Ik ben niet heel happend of goed vertrouwend, maar zeker wel tof als je me wat beter leert kennen.
    I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
      vrijdag 28 mei 2010 @ 11:11:48 #108
    164300 didotcicero
    de korte lenzen man
    pi_82012513
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 10:45 schreef Tamashii het volgende:
    Teeveeepee.
    Je hebt een PM
      zondag 30 mei 2010 @ 20:39:10 #109
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_82115245
    Aangezien de opzet van het topic veranderd is, en ik vandaag weer eens na een lange pauze voor de camera heb gestaan:

Hoi! Ik ben Debsterr en ik ben 22 jaar. Ik woon in Eindhoven en heb een auto. Ervaring heb ik al best veel, kijk maar in m'n fotoboek voor een impressie. Graag zou ik eens wat shoots doen met thema's zoals sprookjes, snoep of enge monsters. Allerliefst met visagie!
    Once in a while, I just wanna dance and feel good
    pi_82116818
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 22:23 schreef photolex het volgende:
    Urbex-fotoshoot: Doel bij Antwerpen:
    [ afbeelding ]
    Done. Nog twee te gaan

Leuke shoot gehad met twee modellen: 1 die net komt kijken, 1 die weer eens kwam kijken. En nu aan de slag met de resultaten...

Dames:
      maandag 31 mei 2010 @ 09:30:37 #111
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_82132665
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 20:39 schreef Debsterr het volgende:
    Aangezien de opzet van het topic veranderd is, en ik vandaag weer eens na een lange pauze voor de camera heb gestaan:

Hoi! Ik ben Debsterr en ik ben 22 jaar. Ik woon in Eindhoven en heb een auto. Ervaring heb ik al best veel, kijk maar in m'n fotoboek voor een impressie. Graag zou ik eens wat shoots doen met thema's zoals sprookjes, snoep of enge monsters. Allerliefst met visagie!
    En voor degenen die Debsterr al lange tijd niet gezien hebben: ze is nog net zo leuk als 'vroegâh'!

(@Deb: je ideetjes, daar moeten we het gauw eens over hebben!)

[ Bericht 0% gewijzigd door RonaldV op 31-05-2010 09:42:06 ]
    - Privacy Matters
    pi_82132922
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 09:30 schreef RonaldV het volgende:
    En voor degenen die Debsterr al lange tijd niet gezien hebben: ze is nog net zo leuk als 'vroegâh'!
    Ik had niet anders verwacht
      maandag 31 mei 2010 @ 09:54:03 #113
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_82133220
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 09:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik had niet anders verwacht
    Jij vroeg laatst toch nog of ik nog beschikbaar was? Heb je ook nog ideeën, dan ?
    pi_82133259
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 09:54 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Jij vroeg laatst toch nog of ik nog beschikbaar was? Heb je ook nog ideeën, dan ?
    Ik heb zat ideeen, maar niet even iets wat direct aansluit op jouw wensen
    pi_82177045
    brr.. spannend..

Ook ik zal maar eens een postje wagen..Een keertje model te staan lijkt me ook wel leuk..

een omschrijving van mezelf:
    Blond, blauwe ogen, 1,74 en een maatje meer.
    Beschikbaar in omgeving den haag, maar heb een auto dus R'dam, A'dam en Utrecht moet ook nog lukken..

Wat zijn mijn intresses? Ik vind zwart-wit errug mooi.. de "gekke" dingen moeten maar even wachten tot ik wat gewend ben.. dan sta ik er zeker ook voor open..

Voor Foto's zie het FoBo ( ook al zijn het er niet zo veel )

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
    A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
    pi_82178033
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 07:53 schreef Barretje80 het volgende:
    brr.. spannend..

Ook ik zal maar eens een postje wagen..Een keertje model te staan lijkt me ook wel leuk..

Beschikbaar in omgeving den haag, maar heb een auto dus R'dam, A'dam en Utrecht moet ook nog lukken..

Wat zijn mijn intresses? Ik vind zwart-wit errug mooi.. de "gekke" dingen moeten maar even wachten tot ik wat gewend ben.. dan sta ik er zeker ook voor open..

Als ik je gezicht zo zie lijk jij mij geen 'maatje meer' eigenlijk .
    pi_82178657
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 09:09 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Als ik je gezicht zo zie lijk jij mij geen 'maatje meer' eigenlijk .
    WZZ
      dinsdag 1 juni 2010 @ 09:37:59 #118
    65960 sanger
    pi_82178664
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 07:53 schreef Barretje80 het volgende:
    brr.. spannend..

Je hebt een PM
      dinsdag 1 juni 2010 @ 17:01:36 #119
    295291 Essiejj
    Toonaangevend.
    pi_82196461
    Laat ik het ook maar is proberen dan als model.

Ik ben 1.67 lang, maat 34/36.
    En 18 jaartjes jong, ik heb niet veel ervaring met shoots.
    Mij lijkt het erg leuk om artistieke shoots te doen in aftandse gebouwen.
    Maar ik sta overal wel voor open, behalve naakt/lingerie.
    Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
      FOK!fotograaf dinsdag 1 juni 2010 @ 17:11:28 #120
    301593 mrmpro
    pi_82196891
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 17:01 schreef Essiejj het volgende:

Grote vraag is dan, Waar kom je vandaan, welke regio.
    En heb je ook een fotootje van jezelf?

Groetjes,

Martin
    pi_82201866
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 17:01 schreef Essiejj het volgende:

Tipje omdat je geen ervaring hebt: wees zorgvuldig in je keuze qua fotograaf, om teleurstellingen te voorkomen. Vraag om een portfolio. Als deze voornamelijk uit naakt/lingerie bestaat kun je je misschien beter bedenken. En andersom: zorg ervoor dat jij een portfolio of in ieder geval een paar representatieve kiekjes kan laten zien. Afhankelijk van of je portret of fashion wil moet je dus foto's geven waarop je gezicht/lichaam goed te zien is, zodat de fotograaf weet wat 'ie aan je heeft...
    Veel plezier.
      dinsdag 1 juni 2010 @ 20:29:52 #122
    164300 didotcicero
    de korte lenzen man
    pi_82205841
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 19:12 schreef -Trinity- het volgende:Vraag om een portfolio. Als deze voornamelijk uit naakt/lingerie bestaat kun je je misschien beter bedenken.

Goede tip!
      woensdag 2 juni 2010 @ 13:57:21 #123
    65960 sanger
    pi_82234021
    Nog een tip Als je er geen goed gevoel bij hebt, neem iemand mee (of eigenlijk is dat altijd wel een goede tip)
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2010 @ 13:59:21 #124
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_82234118
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 20:29 schreef didotcicero het volgende:

[..]

Goede tip!

Zou het een idee zijn om een paar handige tips zoals die in de OP te zetten?
    pi_82234228
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 13:57 schreef sanger het volgende:
    Nog een tip Als je er geen goed gevoel bij hebt, neem iemand mee (of eigenlijk is dat altijd wel een goede tip)
    Nog een beter tip; bij twijfel niet doen
    Geen goed gevoel lijkt me iets waar je naar moet luisteren
    Maar iemand meenemen de 1e keer is altijd wel fijn
    pi_82234287
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 13:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zou het een idee zijn om een paar handige tips zoals die in de OP te zetten?
    Is nooit weg
      woensdag 2 juni 2010 @ 14:04:37 #127
    65960 sanger
    pi_82234392
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 14:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nog een beter tip; bij twijfel niet doen
    Geen goed gevoel lijkt me iets waar je naar moet luisteren
    Maar iemand meenemen de 1e keer is altijd wel fijn
    Ik bedoelde ook meer bij twijfel
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2010 @ 14:21:36 #128
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_82235216
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 14:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Is nooit weg
    Zal vanavond het verhaaltje van Trinity erin verwerken.
    Mocht iemand nog een waardevolle tip hebben dan hoor ik die graag.
    pi_82235870
    quote:
    Ik spreek louter alleen af met fotografen die ik (via via) ken inderdaad. Vooral als iemand geen (goede) portfolio kan overleggen lijkt het me niet geheel risicoloos. Let vooral ook op eventuele tags/signatures in de hoeken van de foto's als iemand deze overlegt. Er zijn (vooral op hyves) ook fotografen bekend die modellen proberen te werven met andermans foto's, niet erg netjes.

Lekker netwerken helpt altijd. Er zijn genoeg sites (waaronder Fok!, maar ook op Hyves zitten goede fotografen, ik noem Mark de Roo) met wie je kunt proberen een TFP (Time For Print, dit is een onbetaalde shoot waar je afdrukken krijgt in ruil voor je tijd als model) of TFCD (TFP maar dan een CDtje met foto's) te regelen of die je eventueel andere fotografen kunnen aanraden.

Probeer vooral in dit topic aan te komen met ideeën die je zelf hebt. Beginnende fotografen en beginnende modellen hebben nog geen stokpaardjes en weten vaak niet zo goed waar ze moeten beginnen. Als je als fotograaf of model in dit topic komt, probeer dan niet alleen jezelf voor te stellen en/of je maten te noemen (:')) maar geef bijvoorbeeld ook een voorbeeld van een leuke foto of een leuk thema waar je graag op zou willen inspelen. Dan is het makkelijker om iemand te vinden die met je samen wil werken. Voorbeeld:
    quote:
    Ik hou erg van protret en van 'from the waist up'. Graag zou ik met een fotograaf willen samenwerken die al enige ervaring heeft met modellen fotograferen én nabewerken en die mij dit kan laten zien dmv een portfolio. Ik zou graag in de studio willen schieten. Ik zou graag het volgende concept verder willen uitwerken, maar wel vanaf de navel omhoog:

Ik kan zelf zorgen voor wat goedkope witte shirts, misschien dat fotograaf een idee heeft hoe we dit kunnen regelen met verschillende shirts, achtergronden, verf, stiften en een eventuele visagiste? Voor foto's zie fobo. Voor contact PM
    Als je het erg leuk hebt gehad met de fotograaf, vergeet dan voor het weggaan niet af te spreken hoe er met de foto's worden omgegaan. Bij TFP en TFCD is het gebruikelijk dat het model vrij kan beschikken over de foto's, mits ze ze onder naamsvermelding en eventuele website van de fotograaf plaatst. Meestal plaatst de fotograaf geen foto's zonder deze eerst te hebben overlegd aan model, opdat zij kan aangeven welke ze liever wel en liever niet terugziet op internet of elders. Er worden een hoop foto's geschoten en het is een beetje lullig als de fotograaf er net een wil plaatsen waar je knippert, minder charmant op staat, een onderkin hebt, een stijve tepel of wat dan ook. als je wil kan je dit zwart op wit of mondeling overeenkomen. Spreek ook een datum af dat je de resultaten wil hebben. Veel fotografen hebben er een handje van om heel laat of gewoon niks van zich te laten horen. Probeer dit voor te zijn door bijvoorbeeld 5 previews te eisen binnen 2 weken en de hele cd met alle foto's (raw en bijvoorbeeld 20 bewerkte of alleen de bewerkte) na pakweg 3 maanden. Als de resultaten goed zijn kun je ze altijd posten in dit topic zodat wij kunnen zien wat model en fotograaf die dag hebben gepresteerd en daar kunnen nieuwe fotografen en modellen in dit topic weer mee uit de voeten .
      woensdag 2 juni 2010 @ 15:13:59 #130
    65960 sanger
    pi_82237694
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 14:36 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik spreek louter alleen af met fotografen die ik (via via) ken inderdaad. Vooral als iemand geen (goede) portfolio kan overleggen lijkt het me niet geheel risicoloos. Let vooral ook op eventuele tags/signatures in de hoeken van de foto's als iemand deze overlegt. Er zijn (vooral op hyves) ook fotografen bekend die modellen proberen te werven met andermans foto's, niet erg netjes.

Lekker netwerken helpt altijd. Er zijn genoeg sites (waaronder Fok!, maar ook op Hyves zitten goede fotografen, ik noem Mark de Roo) met wie je kunt proberen een TFP (Time For Print, dit is een onbetaalde shoot waar je afdrukken krijgt in ruil voor je tijd als model) of TFCD (TFP maar dan een CDtje met foto's) te regelen of die je eventueel andere fotografen kunnen aanraden.

Probeer vooral in dit topic aan te komen met ideeën die je zelf hebt. Beginnende fotografen en beginnende modellen hebben nog geen stokpaardjes en weten vaak niet zo goed waar ze moeten beginnen. Als je als fotograaf of model in dit topic komt, probeer dan niet alleen jezelf voor te stellen en/of je maten te noemen (:')) maar geef bijvoorbeeld ook een voorbeeld van een leuke foto of een leuk thema waar je graag op zou willen inspelen. Dan is het makkelijker om iemand te vinden die met je samen wil werken. Voorbeeld:
    [..]

Als je het erg leuk hebt gehad met de fotograaf, vergeet dan voor het weggaan niet af te spreken hoe er met de foto's worden omgegaan. Bij TFP en TFCD is het gebruikelijk dat het model vrij kan beschikken over de foto's, mits ze ze onder naamsvermelding en eventuele website van de fotograaf plaatst. Meestal plaatst de fotograaf geen foto's zonder deze eerst te hebben overlegd aan model, opdat zij kan aangeven welke ze liever wel en liever niet terugziet op internet of elders. Er worden een hoop foto's geschoten en het is een beetje lullig als de fotograaf er net een wil plaatsen waar je knippert, minder charmant op staat, een onderkin hebt, een stijve tepel of wat dan ook. als je wil kan je dit zwart op wit of mondeling overeenkomen. Spreek ook een datum af dat je de resultaten wil hebben. Veel fotografen hebben er een handje van om heel laat of gewoon niks van zich te laten horen. Probeer dit voor te zijn door bijvoorbeeld 5 previews te eisen binnen 2 weken en de hele cd met alle foto's (raw en bijvoorbeeld 20 bewerkte of alleen de bewerkte) na pakweg 3 maanden. Als de resultaten goed zijn kun je ze altijd posten in dit topic zodat wij kunnen zien wat model en fotograaf die dag hebben gepresteerd en daar kunnen nieuwe fotografen en modellen in dit topic weer mee uit de voeten .
    Goed verhaal
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2010 @ 15:15:33 #131
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_82237768
    quote:

[..]

-Knip-

Mag ik deze voor de OP gebruiken?
      FOK!fotograaf woensdag 2 juni 2010 @ 15:55:54 #132
    301593 mrmpro
    pi_82239760
    quote:
    Sterker nog. Het is verstandig om, zeker bij de eerste keer, iemand mee te nemen die je kent en vertrouwt. Zowel als een steuntje in de rug, (kan soms best even wennen zijn het middelpunt te wezen) als ook voor je eigen gemoedsrust.
    En ik denk persoonlijk dat als je er geen goed gevoel over hebt je er dan zeker over na moet denken om het dan gewoon niet te doen.

Edit:
    Note voor mezelf. Eerst alles lezen dan pas reageren.

[ Bericht 7% gewijzigd door mrmpro op 02-06-2010 16:12:07 ]
    pi_82240487
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 15:15 schreef Netsplitter het volgende:
    Mag ik deze voor de OP gebruiken?
    Tuurlijk .

Als je je als model bezwaard voelt om iemand mee te vragen omdat je bang bent dat hij of zij zich gaat vervelen terwijl jullie bezig zijn met schieten, kun je ook besluiten om er een dagje met meerdere modellen (na elkaar of samen) van te maken. Dat is erg gezellig, veilig en ook erg leuk voor de fotograaf. Ook kun je kijken of iemand in je omgeving goed is met visagie, hairstyling of gewoon gevoel heeft voor styling en die meenemen of je voor en tijdens (!) de shoot te helpen met je uiterlijk. Altijd makkelijk om iemand te hebben die je zegt of je glimlach te breed is, je haar even niet goed zit of je een wardrobe malfunction hebt als de fotograaf te verlegen is om dit zelf te doen. En twee paar ogen zien altijd meer en verschillende dingen dan een.
    pi_82240757
    In Wil je eens anders op de foto? weer wat thema's geplaatst. Hoop op veel reacties....
      FOK!fotograaf woensdag 2 juni 2010 @ 16:27:30 #135
    301593 mrmpro
    pi_82241279
    quote:

Als je het erg leuk hebt gehad met de fotograaf, vergeet dan voor het weggaan niet af te spreken hoe er met de foto's worden omgegaan. Bij TFP en TFCD is het gebruikelijk dat het model vrij kan beschikken over de foto's, mits ze ze onder naamsvermelding en eventuele website van de fotograaf plaatst. Meestal plaatst de fotograaf geen foto's zonder deze eerst te hebben overlegd aan model, opdat zij kan aangeven welke ze liever wel en liever niet terugziet op internet of elders. Er worden een hoop foto's geschoten en het is een beetje lullig als de fotograaf er net een wil plaatsen waar je knippert, minder charmant op staat, een onderkin hebt, een stijve tepel of wat dan ook. als je wil kan je dit zwart op wit of mondeling overeenkomen. Spreek ook een datum af dat je de resultaten wil hebben. Veel fotografen hebben er een handje van om heel laat of gewoon niks van zich te laten horen. Probeer dit voor te zijn door bijvoorbeeld 5 previews te eisen binnen 2 weken en de hele cd met alle foto's (raw en bijvoorbeeld 20 bewerkte of alleen de bewerkte) na pakweg 3 maanden.
    Het is zelfs verstandig, en niet ongebruikelijk om de afspraken die je met een fotograaf maakt contractueel vast te leggen. Meestal verzorgt de fotograaf het contract waarin voor beide partijen vermeld staat wat er van hem / haar verwacht wordt. Zoals maar niet uitsluitend, wat voor foto's, waar en wanneer, levertijd, hoeveelheid foto's

Het is voor een fotograaf, naar mijn weten, niet gebruikelijk om alle gemaakte foto's af te geven. De technisch niet geslaagde foto's worden meestal gewoon weg gegooid. Daarnaast is het ook niet gebruikelijk om de RAW bestanden van een fotograaf te verlangen. Vergeet niet dat de fotograaf de rechten op de foto's bezit.
    Maar dit alles is contractueel vast te leggen in een contract. Zowel voor een betaalde shoot als een TFP TVCD shoot.
    pi_82241563
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 16:27 schreef mrmpro het volgende:
    Het is zelfs verstandig, en niet ongebruikelijk om de afspraken die je met een fotograaf maakt contractueel vast te leggen. Meestal verzorgt de fotograaf het contract waarin voor beide partijen vermeld staat wat er van hem / haar verwacht wordt. Zoals maar niet uitsluitend, wat voor foto's, waar en wanneer, levertijd, hoeveelheid foto's

Het is voor een fotograaf, naar mijn weten, niet gebruikelijk om alle gemaakte foto's af te geven. De technisch niet geslaagde foto's worden meestal gewoon weg gegooid. Daarnaast is het ook niet gebruikelijk om de RAW bestanden van een fotograaf te verlangen. Vergeet niet dat de fotograaf de rechten op de foto's bezit.
    Maar dit alles is contractueel vast te leggen in een contract. Zowel voor een betaalde shoot als een TFP TVCD shoot.
    Wat bedoel je hiermee? Eigendomsrechten? Ik ga met een selecte groep fotografen om van wie ik soms wel alle foto's verlang en dat is dan geen probleem. Weggooien doen ze bij mijn weten niet. Maar met hen leg ik ook niets contractueel vast, omdat het mijn vrienden zijn .
    pi_82241839
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 16:32 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee? Eigendomsrechten? Ik ga met een selecte groep fotografen om van wie ik soms wel alle foto's verlang en dat is dan geen probleem. Weggooien doen ze bij mijn weten niet. Maar met hen leg ik ook niets contractueel vast, omdat het mijn vrienden zijn .
    Krijg je ook alle onscherpe, slecht belichtte en andere mislukte foto's?
      FOK!fotograaf woensdag 2 juni 2010 @ 16:51:22 #138
    301593 mrmpro
    pi_82242511
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 16:32 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Kijk alle foto´s verlangen is niet het probleem. maar we hadden het hier toch meer over nieuwe mensen die een paar punten mee kregen toch?
    Kijk als het "vrienden" zijn is het mss anders. Maar op het moment dat jij een onbekende fotograaf of model over de vloer krijgt dan doe je er verstandig aan om alles contractueel vast te leggen. Ik wil erbij vermelden dat zelfs bij vrienden het handig is om dingen op papier te hebben. Beetje afhankelijk van de soort foto's die gemaakt zijn.
    Ik had het dus niet direct over eigendomsrecht. Maar een fotograaf wil ook niet dat zijn "slechte" foto's naar buiten gebracht worden. Vandaar dat je meestal een aantal foto's afspreekt waarbij dan een aantal ook bewerkt. Nogmaals contractueel vast gelegd.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2010 @ 18:06:02 #139
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_82245583
    OP is aangepast.
      FOK!fotograaf woensdag 2 juni 2010 @ 18:08:50 #140
    301593 mrmpro
    pi_82245659
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 18:06 schreef Netsplitter het volgende:
    OP is aangepast.
    Goede OP. Maar ik zou toch echt mensen er van willen overtuigen altijd een contract te gebruiken. Zodat je (ook al ken je elkaar) nooit voor verrassingen komt te staan. tenminste geen verrassingen die je wettelijk ongedaan kan maken.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2010 @ 18:12:13 #141
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_82245773
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 18:08 schreef mrmpro het volgende:

[..]

Goede OP. Maar ik zou toch echt mensen er van willen overtuigen altijd een contract te gebruiken. Zodat je (ook al ken je elkaar) nooit voor verrassingen komt te staan. tenminste geen verrassingen die je wettelijk ongedaan kan maken.
    Ik heb de volgorde wat aangepast zodat het contractstukje op de oude plaats staat ipv onder het nieuwe stukje.
    Dus wat meer in het zicht.
    pi_82249638
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 16:37 schreef PdeHoog het volgende:
    Krijg je ook alle onscherpe, slecht belichtte en andere mislukte foto's?
    Jep.
    pi_82254343
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 19:39 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Jep.
    Ok. Die zou je bij mij dus niet krijgen En als ik ze wel zou geven dan hooguit in een klein formaat zodat ze te scannen zijn en verder niet bruikbaar. Ik wil niet dat er foto's rondgaan waar ik niet 100% achter sta.

Persoonlijk denk ik ook dat het verstrekken van ALLE foto's gewoon geen toegevoegde waarde biedt aan een model. Net als het geven van alle gelukte foto's van een bepaalde pose. Je kan samen in overleg gaan wat de beste uit de serie zou zijn maar de rest gaat gewoon weg.
    pi_82254532
    Ik heb sindskort een supermooi Flamenco showkostuum en ik vroeg me af of er fotografen zijn die dit leuk vinden om te fotograferen (natuurlijk met mij erin).
    Ik weet niet wat voor locaties daar goed bij passen, kom zelf niet veel verder dan een studioshoot verzinnen.
      woensdag 2 juni 2010 @ 21:29:29 #145
    164300 didotcicero
    de korte lenzen man
    pi_82255707
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 21:07 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ok. Die zou je bij mij dus niet krijgen En als ik ze wel zou geven dan hooguit in een klein formaat zodat ze te scannen zijn en verder niet bruikbaar. Ik wil niet dat er foto's rondgaan waar ik niet 100% achter sta.

Persoonlijk denk ik ook dat het verstrekken van ALLE foto's gewoon geen toegevoegde waarde biedt aan een model. Net als het geven van alle gelukte foto's van een bepaalde pose. Je kan samen in overleg gaan wat de beste uit de serie zou zijn maar de rest gaat gewoon weg.
    Kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Al je tips zijn trouwens heel waardevol, -trinity-
    (maar dat wist je zelf ook wel)

[ Bericht 5% gewijzigd door didotcicero op 02-06-2010 21:46:58 ]
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2010 @ 21:51:04 #146
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_82256904
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 21:10 schreef Sarabi het volgende:
    Ik heb sindskort een supermooi Flamenco showkostuum en ik vroeg me af of er fotografen zijn die dit leuk vinden om te fotograferen (natuurlijk met mij erin).
    Ik weet niet wat voor locaties daar goed bij passen, kom zelf niet veel verder dan een studioshoot verzinnen.
    Dansschool als dat kan?
      FOK!fotograaf woensdag 2 juni 2010 @ 22:45:03 #147
    301593 mrmpro
    pi_82260270
    quote:

[..]

Beter omschreven dan dat ik het deed. Maar hier ben ik het helemaal mee eens. thx
    pi_82261822
    quote:

Die foto's gaan ook niet rond. Ze hebben voor mij in zoverre toegevoegde waarde omdat ik me altijd wel alle poses etc herinner. Als de fotograaf besluit om bepaalde plaatjes na te bewerken en ik mis er eentje waarvan ik dacht dat dat een interessante plaat was, kan ik altijd nog zeggen hey, wat vind je van img_0001? Die vond ik wel geslaagd en het nabewerken waard namelijk.

[ Bericht 23% gewijzigd door -Trinity- op 02-06-2010 23:15:05 ]
    pi_82262480
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 21:51 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dansschool als dat kan?
    Nee joh. In een veld met mais die nog niet zo hoog is of koren ofzo.
      woensdag 2 juni 2010 @ 23:27:38 #150
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_82262904
    quote:
    ik zie nu pas wat Esmeralda's is

had al wat posters gezien , maar met 80km was het niet echt leesbaar wat er verder op stond
    pi_82263510
    quote:
    Ken je Vengo?
    Moet je toch genoeg inspiratie geven?

Maar gezien je woonplaats wellicht Nationaal Park De Loonse en Drunense Duinen
    pi_82269104
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 23:27 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

ik zie nu pas wat Esmeralda's is

had al wat posters gezien , maar met 80km was het niet echt leesbaar wat er verder op stond
    Woon jij dan zo dichtbij mij in de buurt?
    Maar ja je moet er ook niet zo hard langs rijden en komen kijken

En bedankt voor de tips ik ga erover nadenken
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 3 juni 2010 @ 07:45:47 #153
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_82269214
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 23:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee joh. In een veld met mais die nog niet zo hoog is of koren ofzo.
    Vroeg in de morgen of laat in de middag zodat het licht dan zachter is.
    pi_82269429
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 07:45 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Vroeg in de morgen of laat in de middag zodat het licht dan zachter is.
    jij snapt het
      donderdag 3 juni 2010 @ 09:02:43 #155
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_82270306
    quote:
    ja, maar geen ouders of jaloerse vriendjes/vriendinnetjes, maar een goede vriend/vriendin, iemand waar je als model jezelf kan zijn en niet voor schut voelt gezet of afgeleid wordt.
      donderdag 3 juni 2010 @ 10:41:28 #156
    52712 Dreuzel
    denknouesnajoh!
    pi_82273227
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 09:02 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

ja, maar geen ouders of jaloerse vriendjes/vriendinnetjes, maar een goede vriend/vriendin, iemand waar je als model jezelf kan zijn en niet voor schut voelt gezet of afgeleid wordt.
    Ja inderdaad! Een jaloers vriendje erbij die wel verteld hoe ver je mag gaan is niet erg prettig!
      donderdag 3 juni 2010 @ 10:51:59 #157
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_82273650
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 10:41 schreef Dreuzel het volgende:

[..]

Ja inderdaad! Een jaloers vriendje erbij die wel verteld hoe ver je mag gaan is niet erg prettig!
    Hey
    Je hebt ervaring? Ik alleen met moeders-die geen-model-konden-worden die dochterlief-die-het-dan-wel-mag-gaan-maken voor schut zet met haar opmerkingen.
      donderdag 3 juni 2010 @ 11:47:07 #158
    52712 Dreuzel
    denknouesnajoh!
    pi_82276235
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 10:51 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Hey
    Je hebt ervaring? Ik alleen met moeders-die geen-model-konden-worden die dochterlief-die-het-dan-wel-mag-gaan-maken voor schut zet met haar opmerkingen.
    Heej!

Haha 1x ooit meegemaakt jah, vreselijk!
    Dus had de fotograaf hem maar weggestuurd haha
      donderdag 3 juni 2010 @ 11:50:25 #159
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_82276403
    Dames, heren, misschien kan de discussie over HOE je het beste een afspraak kan maken via een ander kanaal?
    pi_82277343
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 11:50 schreef Debsterr het volgende:
    Dames, heren, misschien kan de discussie over HOE je het beste een afspraak kan maken via een ander kanaal?
    hoezo? ik vind het hierbij wel passen eigenlijk!
      donderdag 3 juni 2010 @ 13:06:50 #161
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_82279451
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 12:13 schreef Tamashii het volgende:

[..]

hoezo? ik vind het hierbij wel passen eigenlijk!
    De uitkomst wel, in de OP, maar denk dat handig is dit topic "schoon" te houden met vraag & aanbod.
      vrijdag 4 juni 2010 @ 12:10:03 #162
    295291 Essiejj
    Toonaangevend.
    pi_82322784
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 19:12 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Tipje omdat je geen ervaring hebt: wees zorgvuldig in je keuze qua fotograaf, om teleurstellingen te voorkomen. Vraag om een portfolio. Als deze voornamelijk uit naakt/lingerie bestaat kun je je misschien beter bedenken. En andersom: zorg ervoor dat jij een portfolio of in ieder geval een paar representatieve kiekjes kan laten zien. Afhankelijk van of je portret of fashion wil moet je dus foto's geven waarop je gezicht/lichaam goed te zien is, zodat de fotograaf weet wat 'ie aan je heeft...
    Veel plezier.
    Ja dankjewel voor de tips . En nee ik ben gelukkig niet zo iemand die met de eerste de beste afspreekt voor foto's, als iemand niet kan aantonen dat hij het alleen maar doet voor zijn portofolio/hobby dan hoeft het voor mij ook niet. En er gaat sowieso iemand mee dat was het plan al . (en geen jaloers vriendje haha).

Iemand anders vroeg waar ik woonde dacht dat ik het erin had gezet maar kennelijk was ik een beetje scheef. Ik woon in Den Haag en ben helaas niet in bezit van een auto en of rijbewijs. Na de 14e heb ik meestal wel wat geld om rond te reizen dus op zich kan ik overal wel komen (niet te ver natuurlijk en misschien niet al te vroeg ook fijn )
    En helaas heb ik niet echt hele goede foto's van mijzelf maar ik zal even kijken.

En dit zijn vooral de wat oudere foto's,
    Een foto waar ik helemaal opsta heb ik niet echt of althans kan ze niet echt vinden.
    Maar hoop dat deze genoeg zijn.

Ik verander wel vaak van haarkleur op het moment is het kort en donkerbruin.
    Ik ben ook vrij bleek van mezelf al doe ik er alles aan op het moment om wat bruiner te worden
    Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
    pi_82323085
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 12:10 schreef Essiejj het volgende:

En helaas heb ik niet echt hele goede foto's van mijzelf maar ik zal even kijken.
    Die 2e foto is gaaf
    quote:
    Ik verander wel vaak van haarkleur op het moment is het kort en donkerbruin.
    Ik ben ook vrij bleek van mezelf al doe ik er alles aan op het moment om wat bruiner te worden
    Kort donker haar en bleke huid? Hmm, is een Twenties-thema iets voor je?
      dinsdag 8 juni 2010 @ 14:04:25 #164
    306362 sitetree
    3P Fotografie
    pi_82494337
    Hoi,

Ik ben net nieuw op het forum.
    Het lijkt mij leuk om met een model in combiantie met een oud gebouw/huis te shooten op tfp basis. Graag omgeving Nijmegen.
    Portfolio staat op http://3pfotografie.nl
    pi_82494852
    Sitetree, ik denk dat het verstandig is om eerst iets meer van jezelf te laten zien. Dan hebben de users meer indruk van je gekregen en krijg je eerder reacties.
      FOK!fotograaf dinsdag 8 juni 2010 @ 18:01:05 #166
    301593 mrmpro
    pi_82506461
    Zijn er mensen die het leuk vinden om met onderstaande paintwall als achtergrond foto's te maken. Hij is eigenlijk te combineren met allerlei stijlen. Casual, strak in 't pak, verwaarloosd, fashion, enz.

Ik heb het "genoegen" mogen smaken afgelopen weekend voor het eerst niet achter de camera maar ervoor te moeten staan.. Nou ja, moeten. Met deze wand als backdrop. Ik moet nog even wachten op toestemming van de fotografe maar als ik die krijg dan zal ik er hier een paar posten.
    Tot die tijd een aantal overzichtfoto's van de wall

Voor de liefhebbers heb ik er nog wel meer.
    De muur is ruim 100 meter lang en wordt wekelijks voorzien van andere paints.
    pi_82616968
    Ik zoek voor een webdesign een model. Kan er niet teveel over zeggen maar de doelgroep van de website zijn vrouwen die net moeder geworden zijn.
    Kan dus niet een mager model of een heel jong model voor poseren.
    Daarbij, het is deels van de shoot naakt (al zie je niets), zoals deze foto: http://www.istockphoto.co(...)ed-woman-sitting.jpg (en als iemand liever een heel losse string ofzo aantrekt die weg te photoshoppen is, dan is dat denk ik geen probleem)
    Fotograaf doet veel voor artiesten en landelijke bladen dus kan een leuke opdracht voor een portfolio zijn.
    De vergoeding is niet enorm maar het is zeker niet gratis poseren.
    Waar zou ik een model kunnen vinden die 25+ is met ongeveer maat 38 en liefst lang haar?
    Hoeft echt niet superknap te zijn, een goede positieve uitstraling is belangrijker. Wat ik tot nog toe op internet vind is 16-23 jaar en maat 36. Mooi ook maar niet voor deze opdracht.

[ Bericht 0% gewijzigd door eleo op 10-06-2010 14:45:31 ]
      donderdag 10 juni 2010 @ 14:43:59 #168
    65960 sanger
    pi_82617337
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 18:01 schreef mrmpro het volgende:
    Zijn er mensen die het leuk vinden om met onderstaande paintwall als achtergrond foto's te maken. Hij is eigenlijk te combineren met allerlei stijlen. Casual, strak in 't pak, verwaarloosd, fashion, enz.

Ik heb het "genoegen" mogen smaken afgelopen weekend voor het eerst niet achter de camera maar ervoor te moeten staan.. Nou ja, moeten. Met deze wand als backdrop. Ik moet nog even wachten op toestemming van de fotografe maar als ik die krijg dan zal ik er hier een paar posten.
    Tot die tijd een aantal overzichtfoto's van de wall
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Voor de liefhebbers heb ik er nog wel meer.
    De muur is ruim 100 meter lang en wordt wekelijks voorzien van andere paints.
    Waar is die muur?
      donderdag 10 juni 2010 @ 15:20:08 #169
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_82619117
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 14:36 schreef eleo het volgende:
    Ik zoek voor een webdesign een model. Kan er niet teveel over zeggen maar de doelgroep van de website zijn vrouwen die net moeder geworden zijn.
    Kan dus niet een mager model of een heel jong model voor poseren.
    Daarbij, het is deels van de shoot naakt (al zie je niets), zoals deze foto: http://www.istockphoto.co(...)ed-woman-sitting.jpg (en als iemand liever een heel losse string ofzo aantrekt die weg te photoshoppen is, dan is dat denk ik geen probleem)
    Fotograaf doet veel voor artiesten en landelijke bladen dus kan een leuke opdracht voor een portfolio zijn.
    De vergoeding is niet enorm maar het is zeker niet gratis poseren.
    Waar zou ik een model kunnen vinden die 25+ is met ongeveer maat 38 en liefst lang haar?
    Hoeft echt niet superknap te zijn, een goede positieve uitstraling is belangrijker. Wat ik tot nog toe op internet vind is 16-23 jaar en maat 36. Mooi ook maar niet voor deze opdracht.
    Ik wil wel informeren of een amateur-model van mij interesse heeft in de opdracht als ze het type is dat je zoekt. Ze voldoet aan je profiel, is zelf ook moeder, maar ik weet niet of ze aan de kledingmaat voldoet.

fotos

Laat maar weten of ze het juiste type is, dan zoek ik haar wel even op.
    - Privacy Matters
    pi_82629447
    Bedankt RonaldV, ik vind het een hele goede voor wat we zoeken. Ik heb zelf niet de eindbeslissing maar ze heeft een leuke positieve uitstraling. Ik mail je even via je site!
      FOK!fotograaf vrijdag 11 juni 2010 @ 01:00:54 #171
    301593 mrmpro
    pi_82648097
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 14:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Waar is die muur?
    Muur staat in Doetinchem. Achterhoek, Gelderland Sorry was ik even vergeten te melden
      vrijdag 11 juni 2010 @ 09:11:43 #172
    65960 sanger
    pi_82651837
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 01:00 schreef mrmpro het volgende:

[..]

Muur staat in Doetinchem. Achterhoek, Gelderland Sorry was ik even vergeten te melden

Ik pm je even voor het exacte adres
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:59:45 #173
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_82838027
    Meldt:

Ervaring: 0,0
    23jaar, (m) 1m85 80kilo, sportief (maar gelukkig niet overdreven)
    vind plaatjes met vervallen huisjes/ leegstaande fabrieken erg mooi. Maar iets anders (mits het me leuk lijkt) vind ik ook niet erg.
    Vergoeding: niet nodig (wel vrijheid om foto's (met tag) op internet te gebruiken)
    Omgeving: eindhoven, kan met OV heel ver komen, max 1.5uur reizen.

Foto's? heb alleen huis-tuin-kuiken foto's waar ik (vaak bezopen) op sta maar die wil ik best op aanvraag tonen

edit:
    Zoals ik zei heb geen prof materiaal. hier wel een 'normale' foto

[ Bericht 5% gewijzigd door skittelman op 15-06-2010 21:49:32 ]
    Lege virente, virent cuncta
      dinsdag 15 juni 2010 @ 20:37:54 #174
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_82851219
    Skittelman, een behulpzame suggestie: je krijgt een stuk meer reacties als je even zorgt voor tenminste een portret-fotootje.
    - Privacy Matters
    pi_82851674
    Ohja goed punt. Ook gelijk even twee van mij:

pi_82882810
    Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen :
    Remco de vries
    27jaar&Rotterdammer
    Fotografie als hobby&als onderdeel van mijn baan.
    Heb heel veel ervaring met evenement/party fotograaf& sind kort werk ik ook als bruilofts fotograaf.

Als hobby fotograveer ik vaak uitjes/feestjes van vrienden/kennisen.
    Als onderdeel van me werk fotograveer ik studenten,docenten om dat teverwerken in de studie materiaal &doe ook meestal aan het beging van een schooljaar de klassen foto's.

Ervaring in studio heb ik ook,alleen heb geen eigen studio ruimte ik huur geregeld studio ruimte in de omgeving waar ik moet zijn voor opdrachten,En af&toe kan ik gebruik maken van een studio van een goede kennis in belgium.

Ik heb nog geen portfolio gemaakt maar ik kan wel foto's overleggen,Ook een website heb ik nog niet ik ben daar wel mee bezig.

Om tebegingen zoek ik modellen die TFP of TFCD willen doen nationaliteit,figuur,enz enz maakt niets uit.

Ik heb wat connectie's met reclame bedrijven en kan die foto's met jou gevens aan hun geven&mischien dat we dan samen in de toekomst een betaalde shoot kunnen doen voor een grote bedrijf.

Geografische locatie, en mogelijkheid tot reizen : Liefst rondom de randstad

Wat zoek je in een model? maak niet uit alles is welkom zolang je maar zelf vertrouwen hebt om gefotograveert teworden.

Wat voor soort shoot had je in gedachten? Portret, Lingerie, .., etc wat jij zou willen.

Mate van ervaring m.b.t. modelfotografie : zie boven !

Eventueel een linkje naar je website/portfolio : kan eventueel een link geven naar me hyve's waar ik een x aantal foto's op hebt staan.

Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik dat graag of foto's willen zien.

mail fotografierotterdam at gmail dot com

[ Bericht 16% gewijzigd door Rem-Boy op 16-06-2010 14:44:13 (Lijstje van OP toegevoegt voor meer duidenlijkheid) ]
    pi_83403492
    Ik, fotograaf, vrouw, 29 jaar uit Eindhoven zoek modellen. Ik fotografeer veel (zie mijn flickr) maar ben op het gebied van modelfotografie nog redelijk onervaren. Ik kan evt beschikken over een auto.

Ik heb een idee voor een shoot waarvoor ik (een) model(len) zoek, op basis van TFCD:

Ik zou graag een shoot doen bij zonsondergang op de hei of in de natuur, volgens dit filmpje (vanaf 0.47) . Een koppeltje zou hiervoor erg leuk zijn of anders één of twee meiden. Ik zoek een beetje een romantische sfeer voor deze shoot, ook qua kleding/styling.

Voorbeeldfotootje

Wat ik vooral zoek is mensen die ook eigen ideeën hebben en mee willen denken over poses, locaties, styling etc. Ik vind het vaak moeilijk om modellen te regisseren dus het is fijn als je meedenkt en niet te passief bent. Verder weet ik zo goed als niks van visagie dus als je daar wat ervaring mee hebt, is het altijd meegenomen.

Dit zou in het weekend of doordeweeks 's avonds een keer moeten plaatsvinden op een nog af te spreken locatie. Voorwaarde is wel dat het een zonnige avond is dus het kan last minute afgezegd/verzet worden. Als er meer fotografen geïnteresseerd zijn, ook leuk, maken we er een soort minimeet van.

Reacties graag via PM.
      maandag 28 juni 2010 @ 16:21:39 #178
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_83404701
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 15:47 schreef PiperMaru het volgende:
    Ik, fotograaf, vrouw, 29 jaar uit Eindhoven zoek modellen. Ik fotografeer veel (zie mijn flickr) maar ben op het gebied van modelfotografie nog redelijk onervaren. Ik kan evt beschikken over een auto.

Ik heb een idee voor een shoot waarvoor ik (een) model(len) zoek, op basis van TFCD:

Ik zou graag een shoot doen bij zonsondergang op de hei of in de natuur, volgens dit filmpje (vanaf 0.47) . Een koppeltje zou hiervoor erg leuk zijn of anders één of twee meiden. Ik zoek een beetje een romantische sfeer voor deze shoot, ook qua kleding/styling.

Voorbeeldfotootje

[ afbeelding ]

Wat ik vooral zoek is mensen die ook eigen ideeën hebben en mee willen denken over poses, locaties, styling etc. Ik vind het vaak moeilijk om modellen te regisseren dus het is fijn als je meedenkt en niet te passief bent. Verder weet ik zo goed als niks van visagie dus als je daar wat ervaring mee hebt, is het altijd meegenomen.

Dit zou in het weekend of doordeweeks 's avonds een keer moeten plaatsvinden op een nog af te spreken locatie. Voorwaarde is wel dat het een zonnige avond is dus het kan last minute afgezegd/verzet worden. Als er meer fotografen geïnteresseerd zijn, ook leuk, maken we er een soort minimeet van.

Reacties graag via PM.
    Interesse wegens zelfde woonplaats, en redelijke "ervaring" met modelleren . Ik ga je PM-en!
    pi_83462455
    Debsterr, heb je nog interesse? Heb nog geen PM ontvangen...
      dinsdag 29 juni 2010 @ 21:46:45 #180
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_83463497
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 21:29 schreef PiperMaru het volgende:
    Debsterr, heb je nog interesse? Heb nog geen PM ontvangen...
    Oh ja, beetje druk in m'n hoofd . GePMd .
      zondag 11 juli 2010 @ 12:24:15 #181
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_83911639
    Kan ik hier ook een fotograaf vinden en een model voor promotie van mijn idealisme ?
    Save Us From Fashion !
    pi_83911836
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 12:24 schreef tinoz het volgende:
    Kan ik hier ook een fotograaf vinden en een model voor promotie van mijn idealisme ?
    Als je het wat meer uitlegt misschien wel
      zondag 11 juli 2010 @ 15:12:30 #183
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_83917865
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef Puala het volgende:

[..]

Als je het wat meer uitlegt misschien wel
    okay,

Ik wil graag een netwerk oprichten met idealisme, hervinding en progressie als uitgangspunten. Ik ben allang bezig maar heb behalve een aantal agendapunten, geen echte samenvatting gemaakt. Ik ging er van uit dat ik enkel de vinger op de pols van het leven hoevde te leggen en een selectie hoefde te maken van wat het meest belangrijk was. Ik verwachte, dat , omdat het zo duidelijk voor me was , dat veel mensen snel het belang van mijn bedoeling in zouden zien en alles vanzelf zou gaan en iedereen een steentje aan de ontwikkeling bij zou dragen.

Ik heb inmiddels al wat merchandise laten maken, maar heb daar geen mooie foto's van. Ik heb geld nodig om de ontwikkeling van de website door te zetten en ik dacht dat foto's van modellen die mijn logo dragen de juiste mensen net dat duwtje zouden geven om een donatie te doen of een van de merchandise items aan te schaffen
    Save Us From Fashion !
      FOK!fotograaf zondag 11 juli 2010 @ 16:20:54 #184
    151126 angel008
    pi_83920494
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 15:12 schreef tinoz het volgende:

[..]

okay,

Ik wil graag een netwerk oprichten met idealisme, hervinding en progressie als uitgangspunten. Ik ben allang bezig maar heb behalve een aantal agendapunten, geen echte samenvatting gemaakt. Ik ging er van uit dat ik enkel de vinger op de pols van het leven hoevde te leggen en een selectie hoefde te maken van wat het meest belangrijk was. Ik verwachte, dat , omdat het zo duidelijk voor me was , dat veel mensen snel het belang van mijn bedoeling in zouden zien en alles vanzelf zou gaan en iedereen een steentje aan de ontwikkeling bij zou dragen.

Ik heb inmiddels al wat merchandise laten maken, maar heb daar geen mooie foto's van. Ik heb geld nodig om de ontwikkeling van de website door te zetten en ik dacht dat foto's van modellen die mijn logo dragen de juiste mensen net dat duwtje zouden geven om een donatie te doen of een van de merchandise items aan te schaffen
    wat voor spullen heb je dan ? ergo wat kan er gedragen worden ?
      zondag 11 juli 2010 @ 16:47:24 #185
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_83921480
    quote:

[..]

okay,

Vinger aan de pols van het leven? Sorry, maar je blinkt niet echt uit in duidelijkheid. Zonder je hele posthistorie door te hoeven rennen: kun je in 30 seconden uitleggen wat je wilt? Niet to in detail, maar genoeg om mensen te prikkelen?
    quote:
    Ik denk dat er hier genoeg mensen fotos voor je willen maken. Maar je hebt het over merchandise, dus een commercieel doel. TIP: voor niets gaat alleen de zon op. Oftewel: voor jou zit er iets in, maar wat zit er voor de fotograaf in?
    - Privacy Matters
      zondag 11 juli 2010 @ 18:23:24 #186
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_83924584
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 16:20 schreef angel008 het volgende:

[..]

wat voor spullen heb je dan ? ergo wat kan er gedragen worden ?
    je gaat me wss uitlachen maar ik heb:

• te groot uitgevallen badges zonder text , enkel het logo
  • te klein uitgevallen pinnejtes
  • redelijk goed gelukte kettinghangers

• Save Us From Fashion !
      zondag 11 juli 2010 @ 18:30:37 #187
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_83924800
    Ik vond dat ik toch wel redelijk veel gezecht heb.

wat wil je weten ? Ik weet niet hoe ik anderen kan tonen wat ik wel zie. Ik heb ook als slagzin : Making you see gekozen maar in de praktijk is dit toch anders dan ik dacht.

Laar ik het zo zeggen,als jullie door mijn ogen zouden kijken , dan zou je geen twijfel hebben .,..

vragen mag , weet niet of ik overal antwoorden voor heb, maar als je iets wil vragen ik had een FAQ

vraag hier maar

heb nu gesprek met mijn persoonlijke begeleidster

[ Bericht 0% gewijzigd door tinoz op 11-07-2010 21:14:05 (foutje) ]
    Save Us From Fashion !
    pi_83928174
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 18:30 schreef tinoz het volgende:
    heb nu gesprek met mijn persoonlijke begeleidster

zondag 11 juli 2010 @ 21:16:46 #189
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_83929989
    dat niemand iets vraagt , betekend dat dat er niemand geinteresseerd is om voor mij op de foto te gaan ? en wat zou ik dan het model en fotograaf moeten bieden? ik ben zo goed als platzak
    Save Us From Fashion !
      zondag 11 juli 2010 @ 22:31:23 #190
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_83932775
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 21:16 schreef tinoz het volgende:
    dat niemand iets vraagt , betekend dat dat er niemand geinteresseerd is om voor mij op de foto te gaan ? en wat zou ik dan het model en fotograaf moeten bieden? ik ben zo goed als platzak

Gokje: voetbal is bezig?
    - Privacy Matters
      zondag 11 juli 2010 @ 23:48:43 #191
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_83937257
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 22:31 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Gokje: voetbal is bezig?
    nu niet meer ...
    Save Us From Fashion !
      zondag 11 juli 2010 @ 23:50:19 #192
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_83937354
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 21:16 schreef tinoz het volgende:
    al eens op je eigen site gekeken? http://tinoz.com/login.php

niets tezien, een vage beschrijving van wat je wil over 3 producten waarbij er 2 niet zijn zoals je zou willen.

en je vind het raar dat er geen interesse is van modellen en fotografen ?
      maandag 12 juli 2010 @ 00:15:35 #193
    35662 Heintje
    Gears of War.
    pi_83938971
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 16:47 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Vinger aan de pols van het leven? Sorry, maar je blinkt niet echt uit in duidelijkheid. Zonder je hele posthistorie door te hoeven rennen: kun je in 30 seconden uitleggen wat je wilt? Niet to in detail, maar genoeg om mensen te prikkelen?
    [..]

Ik denk dat er hier genoeg mensen fotos voor je willen maken. Maar je hebt het over merchandise, dus een commercieel doel. TIP: voor niets gaat alleen de zon op. Oftewel: voor jou zit er iets in, maar wat zit er voor de fotograaf in?
    Al lees je zijn post history door dan snap je het nog steeds niet.
    Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
    Deze uitspraak mag hier ook wel staan
    Spel- en typefouten voorbehouden.
      maandag 12 juli 2010 @ 00:23:02 #194
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_83939480
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 23:50 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

al eens op je eigen site gekeken? http://tinoz.com/login.php

niets tezien, een vage beschrijving van wat je wil over 3 producten waarbij er 2 niet zijn zoals je zou willen.

en je vind het raar dat er geen interesse is van modellen en fotografen ?
    nou volg ik jou niet

ow nee , ik snap het wel.... ik geef alleen maar aan wat ik ter beschikking heb, ik kan eventueel wel goedkoop een T-Shirt printen.

ja sorry,

mijn netwerk is mijn leven, ik wil graag mijn visie voort laten leven .... ik heb problemen metoverzicht houden en ordelijk denken, ik zit dan ook aan redleijk zware meds ( vind ik ) ....
    Save Us From Fashion !
    pi_84061498
    Beetje wazig... Ook ik snap er geen snars van!!
      donderdag 15 juli 2010 @ 08:47:59 #196
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_84078288
    wat snap je niet ?
    Save Us From Fashion !
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 juli 2010 @ 08:59:33 #197
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_84078482
    @Tinoz.
    Kan je anders iets van een voorbeeldfoto posten of iets dergelijks?
    Dan kan men het zien ipv proberen te visualizeren.
      donderdag 15 juli 2010 @ 09:41:57 #198
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_84079423
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 08:59 schreef Netsplitter het volgende:
    @Tinoz.
    Kan je anders iets van een voorbeeldfoto posten of iets dergelijks?
    Dan kan men het zien ipv proberen te visualizeren.
    je bedoeld van iemand met zo een ketting om ?
    Save Us From Fashion !
    pi_84087119
    quote:
    Waar ga je dan adverteren met de foto's van de modellen met jouw merchandise als je site niet werkt..? Kan je ook geen gewone voorbeeldfoto's maken van de spullen om zo te laten zien waar het om gaat?
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 juli 2010 @ 14:10:18 #200
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_84089807
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 09:41 schreef tinoz het volgende:

[..]

je bedoeld van iemand met zo een ketting om ?

Zoiets.
    Zodat het misschien voor anderen duidelijker wordt wat de bedoeling is.
    Zeker omtrent dat nieuws gebeuren.
      donderdag 15 juli 2010 @ 18:38:37 #201
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_84100755
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 13:12 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Waar ga je dan adverteren met de foto's van de modellen met jouw merchandise als je site niet werkt..? Kan je ook geen gewone voorbeeldfoto's maken van de spullen om zo te laten zien waar het om gaat?
    ik zal een fotoowtje maken voor je en mijn site doet het wel geloof ik, moest alleen weer 3 maanden betalen wat ik ff vergeten was...
    Save Us From Fashion !
      donderdag 15 juli 2010 @ 18:59:51 #202
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_84101415

snappen jullie waarom ik een fotograaf nodig heb ?
    Save Us From Fashion !
    pi_84102119
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 18:38 schreef tinoz het volgende:
    ik zal een fotoowtje maken voor je en mijn site doet het wel geloof ik, moest alleen weer 3 maanden betalen wat ik ff vergeten was...
    Hier moet je nog steeds een wachtwoord invullen om bij de admin functions te komen en staat er 'Donations Management' boven, maw geen homepage. Ik denk eerlijk gezegd wel dat je het moeilijk gaat krijgen om een goede, onbetaalde fotograaf en een goed, onbetaald model te krijgen voor zo een 'commerciële' klus waarbij ze niet de vrijheid hebben die ze normaal hebben bij vrije portfolioshoots.
      donderdag 15 juli 2010 @ 19:27:58 #204
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_84102520
    ow ja sorry

mijn fout , ik weet niet hoe ik dat moet verhelpen
    ik zal er iemand naar laten kijken , dan kan dat hier

Save Us From Fashion !
      vrijdag 16 juli 2010 @ 16:32:01 #205
    285303 xjoyce
    Joyce photography
    pi_84137290
    Ik heb een idee in mijn hoofd waar ik een model voor zoek met zwart/donkerbruin haar en blauwe ogen.(iig lichte ogen) Ik heb iemand die de visagie verzorgd en de make-up kan met dat donkere haar en lichte ogen dan echt knallen. Ik woon in Noord-brabant. Als je Interesse hebt stuur me dan een berichtje en dan stuur ik foto's met wat ik voor idee heb, Weet namelijk niet of ik die zomaar hier in het topic mag posten omdat ze niet van mij zijn.
    Joyce
    19jaar.
    pi_84167157
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 16:32 schreef xjoyce het volgende:
    Ik heb een idee in mijn hoofd waar ik een model voor zoek met zwart/donkerbruin haar en blauwe ogen.(iig lichte ogen) Ik heb iemand die de visagie verzorgd en de make-up kan met dat donkere haar en lichte ogen dan echt knallen. Ik woon in Noord-brabant. Als je Interesse hebt stuur me dan een berichtje en dan stuur ik foto's met wat ik voor idee heb, Weet namelijk niet of ik die zomaar hier in het topic mag posten omdat ze niet van mij zijn.
    Dat Italiaanse modemerk dat een nieuw geurtje heeft gelanceerd?

Gewoon hier posten en anders is er altijd nog Wil je eens anders op de foto? waar je ook nog eens een groter publiek hebt.
    pi_84232596
    Deze week donderdagavond 22 juli gaan Bl0emetje en ik een artistieke shoot doen bij de Zegerplas en de weilanden bij Alphen aan de Rijn. We nemen een stoel mee, versieringen, ballonnen, lampionnen en kerstverlichting en gaan daarmee experimenteren. Het lijkt ons leuk om daar eventueel een model in te betrekken. We beginnen om negen uur en gaan door zolang het leuk is. Vervoer/verblijf kan eventueel geregeld worden.

Heb je zin om hier deel van uit te maken, laat het dan weten in dit topic, maar stuur in ieder geval een PMetje met je telefoonnummer want het is nogal kort dag...

Ow, we denken ook aan gooien met gekleurd water (als het niet te koud is), dus waterproof modellen genieten de voorkeur
    Bl0emetjE maakt dan trouwens een simpel jurkje op maat voor je, dus graag ook je maten doorgeven.

Fotoboek van bl0emetjE
    http://bl0emetjE.deviantart.com
    Fotoboek van photolex
    http://www.flickr.com/photos/photolex

[ Bericht 2% gewijzigd door photolex op 19-07-2010 14:56:19 ]
      maandag 19 juli 2010 @ 17:16:37 #208
    285303 xjoyce
    Joyce photography
    pi_84240724
    Leuk idee photolex ben zeer benieuwt
    Joyce
    19jaar.
    pi_84244929
    Jurkje dat ik klaar heb hangen:

Wie o wie?
    pi_84245338
    Leuk idee, maar helaas niet te doen ivm werk
    pi_84245361
    Leuk idee, alleen pas ik echt niet in dat jurkje
      maandag 19 juli 2010 @ 19:28:14 #212
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_84245501
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 13:44 schreef photolex het volgende:
    Deze week donderdagavond 22 juli gaan Bl0emetje en ik een artistieke shoot doen bij de Zegerplas en de weilanden bij Alphen aan de Rijn. We nemen een stoel mee, versieringen, ballonnen, lampionnen en kerstverlichting en gaan daarmee experimenteren. Het lijkt ons leuk om daar eventueel een model in te betrekken. We beginnen om negen uur en gaan door zolang het leuk is. Vervoer/verblijf kan eventueel geregeld worden.
    [ afbeelding ]

Heb je zin om hier deel van uit te maken, laat het dan weten in dit topic, maar stuur in ieder geval een PMetje met je telefoonnummer want het is nogal kort dag...

Ow, we denken ook aan gooien met gekleurd water (als het niet te koud is), dus waterproof modellen genieten de voorkeur
    Bl0emetjE maakt dan trouwens een simpel jurkje op maat voor je, dus graag ook je maten doorgeven.

Fotoboek van bl0emetjE
    http://bl0emetjE.deviantart.com
    Fotoboek van photolex
    http://www.flickr.com/photos/photolex
    Jammer dat het de donderdagavond betreft!
    pi_84245760
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 19:25 schreef Sarabi het volgende:
    Leuk idee, alleen pas ik echt niet in dat jurkje
    haha, jawel joh, iedereen past er ongeveer in! Het is wijd, en het zwarte lint rondom is ajustable

We hebben inmiddels een reactie, dus dat is hip! Waarschijnlijk dus een model dat mee wil doen!

We hebben trouwens ook een fiets en kerstlampjes!

Jammer Puala en Debsterr!
    pi_84245796
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 19:33 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

haha, jawel joh, iedereen past er ongeveer in! Het is wijd, en het zwarte lint rondom is ajustable

We hebben inmiddels een reactie, dus dat is hip! Waarschijnlijk dus een model dat mee wil doen!

We hebben trouwens ook een fiets en kerstlampjes!

Jammer Puala en Debsterr!
    Dan gaat het helemaal goed komen ben echt erg benieuwd naar de foto's
    pi_84245847
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 19:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dan gaat het helemaal goed komen ben echt erg benieuwd naar de foto's
    hihi, wij ook! Het is gewoon een beetje gekkigheid
    Dus erg spannend wat er allemaal uit gaat komen!
    pi_84246659
    We kunnen ook nog kleding met het jurkje combineren!

maandag 19 juli 2010 @ 20:16:35 #217
    285303 xjoyce
    Joyce photography
    pi_84247377
    Gaaf lijkt me trouwens echt super om eens model te staan, ik weet alleen niet of ik er wel zo goed in ben met zelfportretten maak ik er ook weet ik veel hoeveel en dan heb ik maar 1 goede haha ;p

Maar ben erg benieuwt naar de resultaten, had je dat jurkje zelf gemaakt trouwens? Ik vind de combinaties ook erg tof!!!

[ Bericht 25% gewijzigd door xjoyce op 19-07-2010 20:51:39 ]
    Joyce
    19jaar.
      maandag 19 juli 2010 @ 23:52:53 #218
    81363 Hilzillah
    Fall Dead!
    pi_84257602
    Oooooooooooooooooooh! Dat jurkje is leuk!!
    pi_84258351
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 19:27 schreef tinoz het volgende:
    ow ja sorry

even my 2 cents:
    je pagina loopt dood maar je kan doorklikken naar een soort to do lijstje, ik moet zeggen... ik heb in tijden niet zo gelachen maar even serieus

Ik snap dat je je idealen wilt nastreven en promoten, al denk ik dat dit een beetje over de top is wat daar staat.
    Voor promotie doeleinden werken fotografen over het algemeen niet gratis. Jij gaat namelijk een bepaald belang hebben bij het tonen van de foto's waar de fotograaf tijd en energie in heeft gestoken.
    Het zelfde geldt voor modellen.

Daarnaast vraag ik me serieus af of je een model gaat vinden die haar naam hier aan durft te verbinden. Ik denk dat mensen die dit lezen denken "nou dat model heeft ook rare ideeën"
    Voor een fotograaf geldt dit ook, ik persoonlijk wil proberen mezelf te verbeteren in de fotografie.. en dan kan ik het niet gebruiken dat mijn naam wordt geassocieerd met een ludieke actie van iemand die complottheorieën wil bestrijden, en dat nog wereldwijd wil doen ook.

Mijn tip: lees nog even na wat je op http://tinoz.com/2nd.html geschreven hebt als je een keer niet stoned bent van de medicijnen. Ik denk dat je schrikt.
    pi_84267420
    Ik ben wel geinteresseerd in wat modellenwerk;
    Woon in limburg, regio Roermond maar wil best wel wat reizen omdat ik meer ervaring wil opdoen.
    Ik ben een 21 jaar en redelijk atletisch gebouwd. Heb na zeggen van andere mooie blauwe ogen en donkerblond (halflang) haar.

Mocht iemand geinteresseerd zijn, kan ik altijd meer informatie geven en eventueel foto's doorsturen of via de webcam een afspraak maken.
    n.e.v.e.r.l.e.t.a.n.y.t.h.i.n.g.k.i.l.l.t.h.e.p.l.e.a.s.u.r.e.
    pi_84300205
    Ons model zei af!!

Iemand die het leuk zou vinden donderdagavond?
    Een mannelijk model mag ook, als je in bent voor een grappige/gekke shoot!
    pi_84300239
    Het is zo jammer dat ik moet werken en dat het zo ver weg is.
    pi_84306520
    Ik kan misschien wel, maar ik denk dat je liever iemand anders dan de vorige keer voor je lens hebt .
    pi_84310281
    Ik heb nachtdienst dan.... En ik vind dat jurkje zooo leuk!
      woensdag 21 juli 2010 @ 21:03:37 #225
    203250 Diconnected
    Zeg maar Dico.
    pi_84329387
    Ik moet helaas werken morgenavond, anders had ik het graag gedaan maar ik blijf dit topic in de gaten houden, erg veel leuke ideeën hier.
    it's the map in my mind that sends me on my way.
      woensdag 21 juli 2010 @ 21:37:36 #226
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_84330898
    Ik pas die jurk nooit...
    - Privacy Matters
      woensdag 21 juli 2010 @ 21:38:26 #227
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_84330940
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 21:37 schreef RonaldV het volgende:
    Ik pas die jurk nooit...
    Hahahahahaha *mental image*
    pi_84332388
    *zit nog in de twijfel mode*

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
    A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
      woensdag 21 juli 2010 @ 22:06:04 #229
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_84332471
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 22:04 schreef Barretje80 het volgende:
    *zit nog in de twijfel mode*
    Over die shoot met bloemetje? Gewoon doen echt!!
    pi_84333855
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 21:37 schreef RonaldV het volgende:
    Ik pas die jurk nooit...
    tuurlijk wel! En mocht die te kort zijn dan hang je de tutu ervoor

ik wil dan wel een foto daarvan
    pi_84336228
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 19:27 schreef tinoz het volgende:
    ow ja sorry

Mag ik je op een paar punten wijzen?
    1. Je hebt niet duidelijk uitgelegd wat je doel is met de website en de merchandise.
    2. Op je website staat praktisch niks.
    3. De combinatie van de naam "Tinoz", de zeer on-professionele website, je vage antwoorden op alle gestelde vragen en het foutieve taalgebruik op de enige pagina met enige info ( http://tinoz.com/2nd.html )(slecht Engels !), zorgen ervoor dat er hoogstwaarschijnlijk niemand is die je hiermee wilt helpen.

Voor de mensen die het nog niet snappen:
    Wat ik ervan heb begrepen is dat hij een "Anti Corruption Squad" wil beginnen die volgens mij de wereld moet verbeteren.

Het idee is misschien goed(/zou goed kunnen zijn). De uitvoering is belabberd.
    pi_84342200
    Ohh, jullie zijn een heleboel lief, we hebben een model gevonden!

En volgende keer maak ik nog veel meer leuke jurkjes en dan komen jullie allemaal voor een groepsfoto (incl RonaldV natuurlijk ) hihihi

pi_84353522
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 01:58 schreef bl0emetjE het volgende:
    Ohh, jullie zijn een heleboel lief, we hebben een model gevonden!

En volgende keer maak ik nog veel meer leuke jurkjes en dan komen jullie allemaal voor een groepsfoto (incl RonaldV natuurlijk ) hihihi

veel succes en plezier vanavond en ik ben heeeel benieuwd naar het resultaat
      donderdag 22 juli 2010 @ 13:31:04 #234
    285303 xjoyce
    Joyce photography
    pi_84353674
    idd veel succes, helaas niet veel tegenlicht denk ik vanavond tenminste hier niet!

oooooh ik heb zoooooveeeel ideeën
    Joyce
    19jaar.
    pi_84357352
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 13:31 schreef xjoyce het volgende:
    idd veel succes, helaas niet veel tegenlicht denk ik vanavond tenminste hier niet!

oooooh ik heb zoooooveeeel ideeën
    Gisteravond was het licht tussen negen en tien echt geweldig! Dus ik verwacht dat eigenlijk vandaag gewoon weer.
      donderdag 22 juli 2010 @ 15:05:54 #236
    285303 xjoyce
    Joyce photography
    pi_84357413
    Oh oke ik hoop het ook voor jullie dan
    Joyce
    19jaar.
    pi_84359370
    Ben zo nieuwsgierig naar wat jullie ervan gaan maken! Plannen klinken me echt heel leuk, gek, wild, creatief in de oren! Ik kan bijna niet wachten
    pi_84400128
    Vooruit, hier alvast iets van resultaten:

vrijdag 23 juli 2010 @ 15:15:37 #239
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_84400225
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 15:12 schreef bl0emetjE het volgende:
    Vooruit, hier alvast iets van resultaten:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    Woooow .
      vrijdag 23 juli 2010 @ 15:29:10 #240
    285303 xjoyce
    Joyce photography
    pi_84400690
    Gaaf mooi model ook.
    Die laatste is echt apart is dat gewoon water?
    Joyce
    19jaar.
    pi_84401205

De laatste is melk.
    Het model is mijn ♥ schoonzusje ♥ (vriendinnetje van mijn broertje).
    pi_84401282
    oehhhh erg gave foto's bloemetje! Kan niet wachten op de rest

en idd een erg mooi model
    pi_84431306
    Ik was erbij, staar naar mijn eigen foto's en weet nog steeds hoe bl0emetjE het voor elkaar krijgt.

Super!
    pi_84436295
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 12:05 schreef photolex het volgende:
    Ik was erbij, staar naar mijn eigen foto's en weet nog steeds hoe bl0emetjE het voor elkaar krijgt.

Super!

Toch ben ik ook benieuwd naar jouw resultaten! Zag er net al eentje via de email en die zag er ook gaaf uit!
      zaterdag 24 juli 2010 @ 15:06:24 #245
    285303 xjoyce
    Joyce photography
    pi_84436521
    Ja ik ben ook benieuwt naar jou resultaten Lex!! En Bloemetje heb je nog meer?;p haha
    Joyce
    19jaar.
    pi_84441285
    pi_84441380
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 17:35 schreef photolex het volgende:
    [ afbeelding ]

Leuk!

En dat haar :D O+
    pi_84446605
    @photolex: Ik vind het leuk met dat tekstje erbij!

Ik heb vandaag ook het holga rolletje laten ontwikkelen dat ik had geschoten ♥
    (hier een paar met mooie lightleak vanwege een losgeschoten rolletje -> onbewerkt dus, enkel ingescand)

SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Meer digitaal:

SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Even met spoilers, want anders is het zo'n lange post! Nu blijft het overzichtelijker ;)
    En sorry voor de spam :P
    pi_84476458
    Hello everyone,
    My name is Majda Vidakovic and I study photography in Den Haag at the Royal Academy of Arts (KABK)
    I am interested in making a series of photos of people with Vitiligo. I think it's so beautiful and unique and want to capture that on my photos. I am looking for people of all ages for it, so please let me know if you are interested!! This series is not for an assignment for school, it's just a personal project. Contact me at automatic38@gmail.com if you want to know more!
    Many thanks and regards,

Majda

If you want to see my work, you can look at www.flickr.com/majdakovic
      zondag 25 juli 2010 @ 20:01:30 #250
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_84478566
    Majda,

you're running a serious risk of having your post deleted. Your request is VERY close to being in violation of the FAQ of this forum. May I suggest you contact one of the mods or even better: the admins? You can reach the mods via feedback or PM (use the envelope icon), and the admins via forum@fok.nl

I'm sure they'll have a serious look at your request. :)
    - Privacy Matters
    pi_84484572
    Oeh! Net een verkwikkend slaapje gehad, strax vroeg naar bed en tussendoor even een update van mij. Ik vraag en vraag hier maar en vertel noooooit wat. :)

Vorige donderdag naar vervallen gesticht geweest met model om locatie te verkennen en licht in te kunnen schatten. Beetje geoefend met tegenlicht. Enkele foto's staan hier op fok.
    Vorige zondag hele dag naar Doel geweest met model en daar thema's straatopnames, fashion, picknick, sixties, paparazzi uitgewerkt. Supertijd gehad, superfoto's, supermodel.
    Dinsdag met Debsterr thema 'halve gezichten' gedaan bij een mooie grafittimuur. Hoeden, boa, maskers gebruikt. Erg leuk gehad, Debsterr is een tof model dat meedenkt, meedoet en superrelaxt is. Typerend voor haar: de skaterboys uitnodigen ook op de playboyfoto te poseren :D
    Woensdag een shoot IN de IJssel. Fantastische luchten bij de ondergaande zon. Klassieke bikinifoto's waar ik waanzinnig trots op ben. Memorabel: Had al mijn apparatuur op statief in het water staan, komt er op dat moment een rijnaak langs. Golven gaan nèt onder camera en flitser langs. Stress! :)
    Donderdag shoot met bl0emetjE. Wat een feest! Allerlei dingen ingezet voor een sprookjesachtig resultaat: heliumballonnetje, verfpoeder, latex, takken, kerstverlichting aan een brommeraccu. Wat een pret :D
    bl0em is meesterlijk in het verzinnen en toepassen van aparte accessoires en er dan bij de nabewerking nog een keer een creatieve draai aan te geven. Respect.
    En dan vanochtend in alle vroegte weer op pad voor wat vervreemdende foto's van een naaktmodel in een gesticht.
    Kortom: een supertoffe fotoweek, maar nu ben ik toe aan vakantie! ;)
    pi_84486914
    Dat klinkt allemaal extreem tof, photolex! Wanneer krijgen we wat van de resultaten te zien?
    pi_84488388
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 20:01 schreef RonaldV het volgende:
    Majda,

you're running a serious risk of having your post deleted. Your request is VERY close to being in violation of the FAQ of this forum. May I suggest you contact one of the mods or even better: the admins? You can reach the mods via feedback or PM (use the envelope icon), and the admins via forum@fok.nl

I'm sure they'll have a serious look at your request. :)
    Photoshoot

Ze is door een mod hierheen gestuurd :)
      maandag 26 juli 2010 @ 09:43:25 #254
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_84495138
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 23:39 schreef Timmos het volgende:

[..]

Photoshoot

Ze is door een mod hierheen gestuurd :)
    Oops, my bad! :@
    - Privacy Matters
    pi_84891036
    Shoot gehad met Debsterr. Thema: halve gezichten.
    [Showcase] Debsterr in kleur

Zeer leuke tijd gehad. Debsterr is enthousiast, vrolijk, onvermoeibaar en denkt volop mee.
    Zie haar graag nog eens voor de camera verschijnen :D

[ Bericht 3% gewijzigd door photolex op 05-08-2010 14:03:30 ]
    pi_84897881
    Het is jammer dat er niet echt veel wordt gefotografeerd in de buurt van Apeldoorn, want anders zouden ik en een vriend (18 - 19 jarig jonge mannen) best gefotografeerd willen worden.
    FrehFreh
    pi_84898787
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 16:07 schreef FrehFreh het volgende:
    Het is jammer dat er niet echt veel wordt gefotografeerd in de buurt van Apeldoorn, want anders zouden ik en een vriend (18 - 19 jarig jonge mannen) best gefotografeerd willen worden.
    Volgens mij zijn er zat fotografen die hier mogelijkheden in zien. Ik zou enkel ff wat meer info willen. Dus waar staan jullie voor open? En wat voor foto's wil je laten maken? En ben je zelf bereid om te reizen? ;) Oh en een fototje is ook wel gewenst :)
    pi_85544918
    quote:
    Goed, de eerste aanmelding dan maar in het nieuwe topic ^O^

Puala, 18 jaar. Vanaf volgende week wonend in Den Bosch. Wil wel model staan voor fotografen. Vooraf graag babbeltje via msn en wat ideetjes uitwisselen. Eigen inbreng? Voldoende! Iets met het thema eenzaamheid en veel emotie O+

Foto's? Zie fobo :)
    Dat heb ik begin van het topic gepost.

Ondertussen wat nieuwe ontwikkelingen.

Ik woon nu in de Betuwe, ben jaartje ouder. En ben ondertussen in het bezit van een eigen autotje. Dus ik heb meer reismogelijkheden *O* *O*

Ik wil graag nog een keer in een studio iets doen. Puur omdat me dat met Xila zo goed is bevallen Voorbeeldje Alleen zou ik nu iets willen doen met meer make-up (evt. visagie O+ ) en met wind/poses/andere dingen er bij (voorwerpen als bellenblaas, stoel ed).

En het lijkt me heel erg leuk om een keer een shoot te doen op het strand en evt. in het water.

Maar ik sta ook open voor andere ideeën *O*
      zondag 22 augustus 2010 @ 20:55:15 #259
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_85582029
    ff een vraagje ,weet niet of dit de goeie plek is , maar toch.

Binnenkort gaan mijn ouders naar mijn familie ver weg van hier , ze willen graag foto's maken van mij zodat mijn familie recente foto's van mij heeft en dat ze die kunnen zien als ze aan me denken en voor me bidden.

Ik zou het kei gaaf vinden als ik speciale foto's kon meegeven, dus geen huistuin en keuken foto's of van de kansloze foto's met een mobieltje voor de spiegel. Ik dacht dat het 2 vliegen in 1 klap zou zijn als ik een goede reeks foto's kon laten maken voor mijn familie maar ook ter promotie voor mijn netwerk. De foto's kan ik dan leveren aan graphic artists, die ik op het internet wil inhuren.

iemand een idee hoe ik dit op een betaalbare manier voor elkaar krijg ?
    Save Us From Fashion !
    pi_85586708
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2010 20:55 schreef tinoz het volgende:
    ff een vraagje ,weet niet of dit de goeie plek is , maar toch.

Binnenkort gaan mijn ouders naar mijn familie ver weg van hier , ze willen graag foto's maken van mij zodat mijn familie recente foto's van mij heeft en dat ze die kunnen zien als ze aan me denken en voor me bidden.

Ik zou het kei gaaf vinden als ik speciale foto's kon meegeven, dus geen huistuin en keuken foto's of van de kansloze foto's met een mobieltje voor de spiegel. Ik dacht dat het 2 vliegen in 1 klap zou zijn als ik een goede reeks foto's kon laten maken voor mijn familie maar ook ter promotie voor mijn netwerk. De foto's kan ik dan leveren aan graphic artists, die ik op het internet wil inhuren.

iemand een idee hoe ik dit op een betaalbare manier voor elkaar krijg ?
    Wat bedoel je met speciale foto's?
      zondag 22 augustus 2010 @ 22:29:14 #261
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_85587044
    fotos die later goed genoeg zijn om in posters enzo toe te voegen !
    Save Us From Fashion !
      zondag 22 augustus 2010 @ 22:36:07 #262
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_85587407
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2010 22:29 schreef tinoz het volgende:
    fotos die later goed genoeg zijn om in posters enzo toe te voegen !
    voor reclame doeleinden dus.

heeft dan niets meer met je ouders te maken. :7
      zondag 22 augustus 2010 @ 22:51:16 #263
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_85588206
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2010 22:36 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

voor reclame doeleinden dus.

heeft dan niets meer met je ouders te maken. :7
    het zijn 2 dingen, hoe zuiniger , hoe beter !
    er zijn overigens wel héél veel foto's van mij nodig om een 1 goeie te krijgen aangezien ik niet zo fotogeniek ben :o
    Save Us From Fashion !
      zondag 22 augustus 2010 @ 22:58:12 #264
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_85588645
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2010 22:51 schreef tinoz het volgende:

[..]

er zijn overigens wel héél veel foto's van mij nodig om een 1 goeie te krijgen aangezien ik niet zo fotogeniek ben :o
    dit klinkt niet als een uitdaging, meer als een onderschatting van de kwaliteiten van de fotografen die hier rondlopen.

een goede foto is voor de meeste geen probleem. een goed model is een ander verhaal O-)
      maandag 23 augustus 2010 @ 09:26:53 #265
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_85597022
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2010 22:58 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

dit klinkt niet als een uitdaging, meer als een onderschatting van de kwaliteiten van de fotografen die hier rondlopen.
    Eens
    quote:
    een goede foto is voor de meeste geen probleem. een goed model is een ander verhaal O-)
    Oneens. Iedereen is een goed model. Maar een technisch kunstje kunnen betekent nog niet dat je een goede (model)fotograaf bent.
    - Privacy Matters
    pi_85599024
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2010 09:26 schreef RonaldV het volgende:

Oneens. Iedereen is een goed model. Maar een technisch kunstje kunnen betekent nog niet dat je een goede (model)fotograaf bent.
    Nou nou, da's een beetje kort door de bocht. Uiteraard kan je van iedereen met een beetje geduld en begeleiding een acceptabele foto maken, maar net als alles is ook poseren een vak. Dus zijn er mensen die het beter kunnen dan anderen. Door aanleg, maar (gelukkig) ook door oefening.

Ik vind het leuk om van bijna willekeurig wie foto's te maken. Mijn beste foto's maak ik echter met modellen die er net als ik hard voor werken, maar ook een bepaalde aanleg hebben.

Maar ik weet wel wat je eigenlijk bedoelt: het is geweldig leuk om een onzeker iemand enthousiast te zien worden door een prachtig resultaat te boeken. ^O^
      maandag 23 augustus 2010 @ 11:23:32 #267
    285303 xjoyce
    Joyce photography
    pi_85599812
    Hmm ja ik vind dat je wel snel zegt iedereen is een goed model, ik merk zeker verschil als ik iemand fotografeer die ervaring heeft of gewoon heel mooi is dan wanneer ik iemand zonder ervaring fotografeer en die erg onzeker is. En ik heb nog nooit gehad dat er echt geen 1 mooie foto uitkwam dus je kan van iedereen een acceptabele foto maken en juist bij de onzekere personen doe ik dan ook extra moeite en vind ik het leuk als ik iets tussen zit waar ze zelf ook echt blij mee zijn! Maar dat iedereen een goed model is hmm nee daar ben ik het niet mee eens.
    Joyce
    19jaar.
    pi_85600771
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2010 10:58 schreef photolex het volgende:

[..]

Nou nou, da's een beetje kort door de bocht. Uiteraard kan je van iedereen met een beetje geduld en begeleiding een acceptabele foto maken, maar net als alles is ook poseren een vak. Dus zijn er mensen die het beter kunnen dan anderen. Door aanleg, maar (gelukkig) ook door oefening.

Ik vind het leuk om van bijna willekeurig wie foto's te maken. Mijn beste foto's maak ik echter met modellen die er net als ik hard voor werken, maar ook een bepaalde aanleg hebben.

Maar ik weet wel wat je eigenlijk bedoelt: het is geweldig leuk om een onzeker iemand enthousiast te zien worden door een prachtig resultaat te boeken. ^O^
    Geduld en begeleiding?
    Dirigeren, zeggen wat jij wil.

roelerteampromo by Limpix, on Flickr

Ik had hier 10 minuten de tijd, da's inclusief opstellen van flitsers, instellen, testopnames.
    Niemand met ervaring, omstanders die zich voor je flits opstellen, ook een plaatje willen schieten, in beeld lopen, dat soort dingen.
    Zonder dirigeren, de mensen maar wat laten doen en maar lukraak wat schieten ga je dat niet redden, techniek en apparatuurgelul ten spijt, als jij niet bij machte bent om je objecten zo te sturen zoals jij dat wil krijg je ook niet wat je wil.
    just my 0,02 cents.
    http://limpeiven.blogspot.com/
    www.limpeiven.com
    opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
    pi_85604309
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2010 22:51 schreef tinoz het volgende:

[..]

Dat ligt toch ook echt aan je eigen inzet.
    Ik heb nu een paar keer geposeerd en het is echt niet zo makkelijk als het lijkt ;)
    Als jij echter bereid bent om veel thuis te oefenen en tijdens de shoot tips en sturing aanneemt van de betreffende fotograaf dan komt dat vast goed.

Als jij met de instelling gaat dat je niet fotogeniek bent en als een zoutzak blijft staan dan zie je dat duidelijk aan de foto's hoe mooi ze ook zijn gemaakt.
    Mijn eerste shoot was ik zo gespannen en onzeker dat je dat erg duidelijk zag :Y
    Hele mooie foto's zaten erbij,maar toch zie je de verkramping in mijn gezicht heel duidelijk.
    Dus echt lekker nu al beginnen met oefenen voor de spiegel voor gezichtsuitdrukkingen en poses uitproberen voor de webcam bijvoorbeeld,heeft bij mij veel nut gehad :Y (samen met de waslijst aan tips die ik van een aantal lieve mensen heb gekregen)

Ik denk dus dat met veel oefening iedereen goed op een foto kan staan,maar zonder inzet ga je dat duidelijk terugzien ;)
      maandag 23 augustus 2010 @ 19:31:17 #270
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_85619599
    kan iemand me uitleggen hoe het ongeveer verloopt als de foto's gemaakt worden ? gebeurd dat in een studio / huis / buiten ? Komt de fotograaf langs of anders om ? wie krijgt de copy rights en wie betaalt de onkosten ? nemen beide partijen deel aan de selectie voor de foto's die worden afgedrukt etc...?
    Save Us From Fashion !
      maandag 23 augustus 2010 @ 20:53:32 #271
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_85623201
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2010 19:31 schreef tinoz het volgende:
    kan iemand me uitleggen hoe het ongeveer verloopt als de foto's gemaakt worden ? gebeurd dat in een studio / huis / buiten ? Komt de fotograaf langs of anders om ? wie krijgt de copy rights en wie betaalt de onkosten ? nemen beide partijen deel aan de selectie voor de foto's die worden afgedrukt etc...?
    Allemaal dingen die je tevoren afspreekt. De één schiet gratis en voor eigen oefening, de ander wil alleen een kleine bijdrage in de onkosten. Vrijwel alle fotografen die ik hier ken publiceren alleen in overleg met het model. Vrijwel alle fotografen zijn en blijven de eigenaar van het copyright. En de lokatie van het schieten spreek je natuurlijk van tevoren door.
    - Privacy Matters
      maandag 23 augustus 2010 @ 21:50:03 #272
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_85625491
    Als ik een foto wil gebruiken om in een poster / merchandise te maken, moet ik dan toestemming hebben van de fotograaf ?
    Save Us From Fashion !
    pi_85625691
    Ja.
      maandag 23 augustus 2010 @ 21:59:51 #274
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_85625956
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2010 21:54 schreef Puala het volgende:
    Ja.
    kan hij voor dat gebruik ook extra kosten rekenen?
    Save Us From Fashion !
      maandag 23 augustus 2010 @ 22:01:47 #275
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_85626037
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2010 21:59 schreef tinoz het volgende:

[..]

kan hij voor dat gebruik ook extra kosten rekenen?
    Alweer, dat is afhankelijk van de afspraak die jullie maken. :)
    - Privacy Matters
    pi_85638883
    Het lijkt mij (is al eerder gezegd) Dat als jij geld verdiend aan de foto's die een ander gemaakt heeft, dat die 'ander' daar ook geld aan wil verdienen...
      dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:58:20 #277
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_85642898
    quote:
    Op dinsdag 24 augustus 2010 10:48 schreef Hilzillah het volgende:
    Het lijkt mij (is al eerder gezegd) Dat als jij geld verdiend aan de foto's die een ander gemaakt heeft, dat die 'ander' daar ook geld aan wil verdienen...
    Maar mijn netwerk bestaat nog niet eens en het is een het is een ideëel concept , maakt dat geen verschil ?
    Save Us From Fashion !
      dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:09:42 #278
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_85643308
    quote:
    Op dinsdag 24 augustus 2010 12:58 schreef tinoz het volgende:

[..]

Maar mijn netwerk bestaat nog niet eens en het is een het is een ideëel concept , maakt dat geen verschil ?
    Nee, want dan stel je in het contract maar op dat als dat later gebeurd het jouw verantwoording is die persoon hiervoor te belonen.
    pi_85648308
    Ik heb niet eens een contract daarover,maar als ik ooit in zo'n situatie zou komen dan zou ik er niet eens over denken om met de eer va iemand anders te gaan strijken zonder overleg :N

@TS: zoals Debsterr hierboven al aangeeft lijkt het me idd in jouw geval zeker aan te raden om vantevoren iets op papier te zetten :Y
      dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:13:48 #280
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_85651229
    quote:
    Op dinsdag 24 augustus 2010 12:58 schreef tinoz het volgende:

[..]

Zelfs als iemand uit ideële motieven je zou willen helpen zal hij/zij nog steeds garanties willen hebben. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met de rechten van de fotos als jouw ideële organisatie financiëel ten onder gaat? Is de fotograaf dan al zijn rechten kwijt?

Je hangt, hoe ideëel ook, toch aan een contract. :)

Overigens hoort deze discussie hier niet. Dit gaat over fotografen en modellen, niet over fotografen en opdrachtgevers.
    - Privacy Matters
    pi_86007925
    Is er een fotograaf die dit idee toevallig leuk vind:

Dus lichaam donker, onherkenbaar en een mooie zonsondergang.
    pi_86009831
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2010 00:12 schreef Puala het volgende:
    [ afbeelding ]

Dus lichaam donker
    Silhouet ;)
      vrijdag 3 september 2010 @ 08:13:02 #283
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_86011059
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2010 00:12 schreef Puala het volgende:
    [ afbeelding ]

Dus lichaam donker, onherkenbaar en een mooie zonsondergang.
    Ik denk dat de uitdaging niet zit in het eerste of tweede. Het derde wel. ;)

Puur realistisch gesproken: twee weken geleden heb ik nog een dergelijke shoot geprobeerd. Nog los van de beschikbaarheid van een mooie zonsondergang in Nederland: het blijkt inmiddels dermate afgekoeld dat je dit een model niet meer fatsoenlijk aan kunt doen. WIl je een beetje rustig strand hebben zul je er ook nog eens een 'leuk' stuk voor moeten reizen. Persoonlijk vind ik de foto de moeite niet meer waard dit jaar. Ik weet dat dit soort fotos best gewild zijn, maar ik denk dat elk model die zoiets wil haar wens beter even kan uitstellen tot de tweede helft van mei volgend jaar.

Of je moet bereid zijn om voor de foto nog 'even' naar Zuid Europa te reizen. ;)
    - Privacy Matters
    pi_86011365
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2010 08:13 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Puur realistisch gesproken: twee weken geleden heb ik nog een dergelijke shoot geprobeerd. Nog los van de beschikbaarheid van een mooie zonsondergang in Nederland: het blijkt inmiddels dermate afgekoeld dat je dit een model niet meer fatsoenlijk aan kunt doen. WIl je een beetje rustig strand hebben zul je er ook nog eens een 'leuk' stuk voor moeten reizen. Persoonlijk vind ik de foto de moeite niet meer waard dit jaar. Ik weet dat dit soort fotos best gewild zijn, maar ik denk dat elk model die zoiets wil haar wens beter even kan uitstellen tot de tweede helft van mei volgend jaar.

Of je moet bereid zijn om voor de foto nog 'even' naar Zuid Europa te reizen. ;)
    Of je accepteert een beetje kou als model ;)
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 3 september 2010 @ 09:13:03 #285
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_86012093
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2010 08:37 schreef Puala het volgende:

[..]

In de winter heb je wel mooie kraakheldere luchten met een zonsonder- of opgang. :)
    Maar of dat nou zo lekker is. :D
    pi_86012375
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2010 08:37 schreef Puala het volgende:
    Je beweegt en poseert wel minder gemakkelijk in de schemerkou met weinig kleding aan. Gaat denk ik ten koste van de foto als je dat met dit weer wil doen.
    pi_86013628
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2010 09:24 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Je beweegt en poseert wel minder gemakkelijk in de schemerkou met weinig kleding aan. Gaat denk ik ten koste van de foto als je dat met dit weer wil doen.
    Hmm, oke. Dan ga ik nog eventjes geduld hebben.
      vrijdag 3 september 2010 @ 10:20:34 #288
    285303 xjoyce
    Joyce photography
    pi_86013663
    dat kan toch ook met meer kleding aan? Of met doeken ofzo? Lijkt me ook erg mooi!
    Joyce
    19jaar.
    pi_86013733
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2010 10:20 schreef xjoyce het volgende:
    dat kan toch ook met meer kleding aan? Of met doeken ofzo? Lijkt me ook erg mooi!
    Als je teveel kleding aandoet krijg je geen mooie contouren meer zoals op die foto. En alleen doeken is nog steeds niet erg warm met ongeveer 15C. Vooral niet aan zee, want daar staat altijd wind.
      woensdag 8 september 2010 @ 20:50:09 #290
    65960 sanger
    pi_86218646
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2010 08:13 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik denk dat RonaldV hier gelijk in heeft. Heb het nog niet geprobeerd zelf, maar alleen vanwege het slechte weer eigenlijk.
      zondag 12 september 2010 @ 20:33:37 #291
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_86355843
    Ik zou graag een studioshoot willen doen met luxe corsetten en kousen etc.. Helaas heb ik die zelf niet in bezit dus daar is wat hulp bij nodig :P.
    pi_86379445
    quote:
    Op zondag 12 september 2010 20:33 schreef Debsterr het volgende:
    Ik zou graag een studioshoot willen doen met luxe corsetten en kousen etc.. Helaas heb ik die zelf niet in bezit dus daar is wat hulp bij nodig :P.
    Wat voor hulp? :9
      maandag 13 september 2010 @ 14:02:43 #293
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_86380762
    quote:
    Op maandag 13 september 2010 13:18 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Wat voor hulp? :9
    Hahaha sponsorhulp van luxe corsetten en kousen!
    pi_86388512
    quote:
    Op maandag 13 september 2010 14:02 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Hahaha sponsorhulp van luxe corsetten en kousen!
    De corsetten van uwantisell (punt nl) zien er heel mooi uit en zijn niet duur :D

Mijn vriendin heeft bijna alle corsetten van daar :Y
    pi_86389142
    misschien contact opnemen met een corsetwinkel en van hun producten een mooie shoot maken, waarbij zij de foto's mogen gebruiken?
    “With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
      maandag 13 september 2010 @ 19:22:59 #296
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_86391927
    Zuigstengel, die tip had ik inderdaad al meer gekregen :Y en ook al 2 fotografen met interesse (ik ga jullie zeker nog terug pm-en, maar wacht ook even andere fotografen af eventueel). Sfeerimpressie van wat ik mooi vind:

Zowel het korset etc. als de fotosfeer :).
    pi_86423821
    Hallo,

Ik ben en jongen van 21 jaar, en zou graag een portfolio willen aanmaken voor de start van mijn modellen-werk. Ik zit al geruime tijd op Fok! en zou het niet meer dan logisch vinden om eerst fotograven hier een kans te geven om een fotoshoot te maken.

•Provincie: Limburg Regio: Roermond, reizen is geen probleem.

•Ik zou graag een portfolio willen maken om mij zo in de modellen-wereld te helpen.

•Weinig tot geen ervaring met het poseren als model, maar heb wat ervaring op kunnen doen bij naasten welke reeds enkele jaren figureren als model.

•Algemene info over mijzelf; ben een sportieve jongen en ben niet bang mijzelf te laten zien.
    Meer info kan volgen uit een gesprek of overleg.
    pi_86426074
    @ wholeagain; Kun je ook een foto van jezelf er bij plaatsen? :)
    pi_86430082
    Heb echt slechte foto's.

(de linkse)

(de rechtse :) )
    pi_86472507
    -verkeerde post- :')
    pi_86472540
    Dan maar gelijk slotje erop gooien ook, sorry mods :P :@
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')