abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81946144
Urbex-fotoshoot:

Ik wil komend weekend (of komende maand, want wellicht té snel) een shoot doen op een vervallen locatie en zoek daarvoor iemand(en) die het leuk zou(den) vinden daarvoor model te staan. Mijn bedoeling is om de tegenstelling mens en ruw materiaal te laten zien. Ervaring is geen vereiste, wel zin er iets van te maken.
Locaties die ik op het oog heb bevinden zich in België tegen de Nederlandse grens aan:
Doel bij Antwerpen:

En/of Essen bij Tilburg:

De sfeer die ik wil vastliggen lijkt hierop:

Bij Essen ligt ook een fraai park met waterpartij, voor als je ook wat andersoortige foto's voor je eigen portfolio wenst.

Ik woon bij Amsterdam, dus meerijden vanaf daar of tussenin is zonder meer mogelijk, iemand meenemen ook.
Zie voor meer foto's mijn site.

Game on.
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:55:34 #102
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_81948305
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:17 schreef bateend het volgende:
Oproep

Ik ben op zoek naar 1/2 modellen (v)
Halve modellen ?!?
The worst day diving is better than the best day working
pi_81950867
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:55 schreef DigiPire het volgende:

[..]

Halve modellen ?!?
Heb m'n post maar heel snel aangepast.............. hele modellen graag
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:16 schreef mrmpro het volgende:

[..]

Die was al gemaakt dus dat doe ik niet meer.
[..]

Vind het vreemd dat niemand zijn of haar gezicht op het internet wil tegen komen. De meeste mensen die ik fotografeer zetten zichzelf wel op internet met mijn foto's.
Is daar een reden voor dat de modellen dat niet wilden?
De keuze of iemand wel of niet op internet wil komen, is ieders goed recht. Ik zie het nut er niet van in om tegen de nadrukkelijke wens van een model foto's te plaatsen, laat staan dat het respectvol is.

[ Bericht 36% gewijzigd door bateend op 27-05-2010 00:04:56 ]
Eend : het meest onderschatte stukje vlees.
pi_81971953
Om niet te blijven crossposten...

Heb een aantal voorstellen voor shoots hier gedaan.
pi_81983293
ff volgen !
soms
  FOK!fotograaf donderdag 27 mei 2010 @ 23:35:43 #106
301593 mrmpro
pi_82002014
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:37 schreef bateend het volgende:

De keuze of iemand wel of niet op internet wil komen, is ieders goed recht. Ik zie het nut er niet van in om tegen de nadrukkelijke wens van een model foto's te plaatsen, laat staan dat het respectvol is.
Ben ik volledig met je eens. Dat was ook niet wat ik bedoelde. Ik zei alleen dat de meeste modellen die ik fotografeer er geen bezwaar tegen hebben en ze ook zelf online zetten. Verder niet
pi_82011689
Teeveeepee.
Nee, ik zal er gelijk een verhaal van maken.
Tamashii, vrouwelijk zie fobo. Omgeving is Den haag of de Veluwe. En creativiteit/fotografie/couture zijn wel dingen die ik waardeer. Rond de 1,67 meter lang en foto's in bikini mogen per pm gevraagd worden. xD Kortom, wellicht leuk enzo voor shoots als mensen denken dat ze zo iemand nodig hebben. Ik ben niet heel happend of goed vertrouwend, maar zeker wel tof als je me wat beter leert kennen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 28 mei 2010 @ 11:11:48 #108
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_82012513
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:45 schreef Tamashii het volgende:
Teeveeepee.
Je hebt een PM
  zondag 30 mei 2010 @ 20:39:10 #109
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_82115245
Aangezien de opzet van het topic veranderd is, en ik vandaag weer eens na een lange pauze voor de camera heb gestaan:

Hoi! Ik ben Debsterr en ik ben 22 jaar. Ik woon in Eindhoven en heb een auto. Ervaring heb ik al best veel, kijk maar in m'n fotoboek voor een impressie. Graag zou ik eens wat shoots doen met thema's zoals sprookjes, snoep of enge monsters. Allerliefst met visagie!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_82116818
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:23 schreef photolex het volgende:
Urbex-fotoshoot: Doel bij Antwerpen:
[ afbeelding ]
Done. Nog twee te gaan

Leuke shoot gehad met twee modellen: 1 die net komt kijken, 1 die weer eens kwam kijken. En nu aan de slag met de resultaten...

Dames:
  maandag 31 mei 2010 @ 09:30:37 #111
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_82132665
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:39 schreef Debsterr het volgende:
Aangezien de opzet van het topic veranderd is, en ik vandaag weer eens na een lange pauze voor de camera heb gestaan:

Hoi! Ik ben Debsterr en ik ben 22 jaar. Ik woon in Eindhoven en heb een auto. Ervaring heb ik al best veel, kijk maar in m'n fotoboek voor een impressie. Graag zou ik eens wat shoots doen met thema's zoals sprookjes, snoep of enge monsters. Allerliefst met visagie!
En voor degenen die Debsterr al lange tijd niet gezien hebben: ze is nog net zo leuk als 'vroegâh'!

(@Deb: je ideetjes, daar moeten we het gauw eens over hebben!)

[ Bericht 0% gewijzigd door RonaldV op 31-05-2010 09:42:06 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_82132922
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:30 schreef RonaldV het volgende:
En voor degenen die Debsterr al lange tijd niet gezien hebben: ze is nog net zo leuk als 'vroegâh'!
Ik had niet anders verwacht
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 31 mei 2010 @ 09:54:03 #113
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_82133220
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik had niet anders verwacht
Jij vroeg laatst toch nog of ik nog beschikbaar was? Heb je ook nog ideeën, dan ?
pi_82133259
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:54 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Jij vroeg laatst toch nog of ik nog beschikbaar was? Heb je ook nog ideeën, dan ?
Ik heb zat ideeen, maar niet even iets wat direct aansluit op jouw wensen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_82177045
brr.. spannend..

Ook ik zal maar eens een postje wagen..Een keertje model te staan lijkt me ook wel leuk..

een omschrijving van mezelf:
Blond, blauwe ogen, 1,74 en een maatje meer.
Beschikbaar in omgeving den haag, maar heb een auto dus R'dam, A'dam en Utrecht moet ook nog lukken..

Wat zijn mijn intresses? Ik vind zwart-wit errug mooi.. de "gekke" dingen moeten maar even wachten tot ik wat gewend ben.. dan sta ik er zeker ook voor open..

Voor Foto's zie het FoBo ( ook al zijn het er niet zo veel )

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_82178033
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 07:53 schreef Barretje80 het volgende:
brr.. spannend..

Ook ik zal maar eens een postje wagen..Een keertje model te staan lijkt me ook wel leuk..

Beschikbaar in omgeving den haag, maar heb een auto dus R'dam, A'dam en Utrecht moet ook nog lukken..

Wat zijn mijn intresses? Ik vind zwart-wit errug mooi.. de "gekke" dingen moeten maar even wachten tot ik wat gewend ben.. dan sta ik er zeker ook voor open..

Als ik je gezicht zo zie lijk jij mij geen 'maatje meer' eigenlijk .
pi_82178657
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:09 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Als ik je gezicht zo zie lijk jij mij geen 'maatje meer' eigenlijk .
WZZ
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:37:59 #118
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_82178664
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 07:53 schreef Barretje80 het volgende:
brr.. spannend..

Je hebt een PM
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:01:36 #119
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_82196461
Laat ik het ook maar is proberen dan als model.

Ik ben 1.67 lang, maat 34/36.
En 18 jaartjes jong, ik heb niet veel ervaring met shoots.
Mij lijkt het erg leuk om artistieke shoots te doen in aftandse gebouwen.
Maar ik sta overal wel voor open, behalve naakt/lingerie.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  FOK!fotograaf dinsdag 1 juni 2010 @ 17:11:28 #120
301593 mrmpro
pi_82196891
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:01 schreef Essiejj het volgende:

Grote vraag is dan, Waar kom je vandaan, welke regio.
En heb je ook een fotootje van jezelf?

Groetjes,

Martin
pi_82201866
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:01 schreef Essiejj het volgende:

Tipje omdat je geen ervaring hebt: wees zorgvuldig in je keuze qua fotograaf, om teleurstellingen te voorkomen. Vraag om een portfolio. Als deze voornamelijk uit naakt/lingerie bestaat kun je je misschien beter bedenken. En andersom: zorg ervoor dat jij een portfolio of in ieder geval een paar representatieve kiekjes kan laten zien. Afhankelijk van of je portret of fashion wil moet je dus foto's geven waarop je gezicht/lichaam goed te zien is, zodat de fotograaf weet wat 'ie aan je heeft...
Veel plezier.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:29:52 #122
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_82205841
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:12 schreef -Trinity- het volgende:Vraag om een portfolio. Als deze voornamelijk uit naakt/lingerie bestaat kun je je misschien beter bedenken.

Goede tip!
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:57:21 #123
65960 sanger
pi_82234021
Nog een tip Als je er geen goed gevoel bij hebt, neem iemand mee (of eigenlijk is dat altijd wel een goede tip)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2010 @ 13:59:21 #124
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_82234118
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:29 schreef didotcicero het volgende:

[..]

Goede tip!

Zou het een idee zijn om een paar handige tips zoals die in de OP te zetten?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_82234228
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:57 schreef sanger het volgende:
Nog een tip Als je er geen goed gevoel bij hebt, neem iemand mee (of eigenlijk is dat altijd wel een goede tip)
Nog een beter tip; bij twijfel niet doen
Geen goed gevoel lijkt me iets waar je naar moet luisteren
Maar iemand meenemen de 1e keer is altijd wel fijn
pi_82234287
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zou het een idee zijn om een paar handige tips zoals die in de OP te zetten?
Is nooit weg
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:04:37 #127
65960 sanger
pi_82234392
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nog een beter tip; bij twijfel niet doen
Geen goed gevoel lijkt me iets waar je naar moet luisteren
Maar iemand meenemen de 1e keer is altijd wel fijn
Ik bedoelde ook meer bij twijfel
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2010 @ 14:21:36 #128
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_82235216
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Is nooit weg
Zal vanavond het verhaaltje van Trinity erin verwerken.
Mocht iemand nog een waardevolle tip hebben dan hoor ik die graag.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_82235870
quote:
Ik spreek louter alleen af met fotografen die ik (via via) ken inderdaad. Vooral als iemand geen (goede) portfolio kan overleggen lijkt het me niet geheel risicoloos. Let vooral ook op eventuele tags/signatures in de hoeken van de foto's als iemand deze overlegt. Er zijn (vooral op hyves) ook fotografen bekend die modellen proberen te werven met andermans foto's, niet erg netjes.

Lekker netwerken helpt altijd. Er zijn genoeg sites (waaronder Fok!, maar ook op Hyves zitten goede fotografen, ik noem Mark de Roo) met wie je kunt proberen een TFP (Time For Print, dit is een onbetaalde shoot waar je afdrukken krijgt in ruil voor je tijd als model) of TFCD (TFP maar dan een CDtje met foto's) te regelen of die je eventueel andere fotografen kunnen aanraden.

Probeer vooral in dit topic aan te komen met ideeën die je zelf hebt. Beginnende fotografen en beginnende modellen hebben nog geen stokpaardjes en weten vaak niet zo goed waar ze moeten beginnen. Als je als fotograaf of model in dit topic komt, probeer dan niet alleen jezelf voor te stellen en/of je maten te noemen (:')) maar geef bijvoorbeeld ook een voorbeeld van een leuke foto of een leuk thema waar je graag op zou willen inspelen. Dan is het makkelijker om iemand te vinden die met je samen wil werken. Voorbeeld:
quote:
Ik hou erg van protret en van 'from the waist up'. Graag zou ik met een fotograaf willen samenwerken die al enige ervaring heeft met modellen fotograferen én nabewerken en die mij dit kan laten zien dmv een portfolio. Ik zou graag in de studio willen schieten. Ik zou graag het volgende concept verder willen uitwerken, maar wel vanaf de navel omhoog:

Ik kan zelf zorgen voor wat goedkope witte shirts, misschien dat fotograaf een idee heeft hoe we dit kunnen regelen met verschillende shirts, achtergronden, verf, stiften en een eventuele visagiste? Voor foto's zie fobo. Voor contact PM
Als je het erg leuk hebt gehad met de fotograaf, vergeet dan voor het weggaan niet af te spreken hoe er met de foto's worden omgegaan. Bij TFP en TFCD is het gebruikelijk dat het model vrij kan beschikken over de foto's, mits ze ze onder naamsvermelding en eventuele website van de fotograaf plaatst. Meestal plaatst de fotograaf geen foto's zonder deze eerst te hebben overlegd aan model, opdat zij kan aangeven welke ze liever wel en liever niet terugziet op internet of elders. Er worden een hoop foto's geschoten en het is een beetje lullig als de fotograaf er net een wil plaatsen waar je knippert, minder charmant op staat, een onderkin hebt, een stijve tepel of wat dan ook. als je wil kan je dit zwart op wit of mondeling overeenkomen. Spreek ook een datum af dat je de resultaten wil hebben. Veel fotografen hebben er een handje van om heel laat of gewoon niks van zich te laten horen. Probeer dit voor te zijn door bijvoorbeeld 5 previews te eisen binnen 2 weken en de hele cd met alle foto's (raw en bijvoorbeeld 20 bewerkte of alleen de bewerkte) na pakweg 3 maanden. Als de resultaten goed zijn kun je ze altijd posten in dit topic zodat wij kunnen zien wat model en fotograaf die dag hebben gepresteerd en daar kunnen nieuwe fotografen en modellen in dit topic weer mee uit de voeten .
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:13:59 #130
65960 sanger
pi_82237694
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:36 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik spreek louter alleen af met fotografen die ik (via via) ken inderdaad. Vooral als iemand geen (goede) portfolio kan overleggen lijkt het me niet geheel risicoloos. Let vooral ook op eventuele tags/signatures in de hoeken van de foto's als iemand deze overlegt. Er zijn (vooral op hyves) ook fotografen bekend die modellen proberen te werven met andermans foto's, niet erg netjes.

Lekker netwerken helpt altijd. Er zijn genoeg sites (waaronder Fok!, maar ook op Hyves zitten goede fotografen, ik noem Mark de Roo) met wie je kunt proberen een TFP (Time For Print, dit is een onbetaalde shoot waar je afdrukken krijgt in ruil voor je tijd als model) of TFCD (TFP maar dan een CDtje met foto's) te regelen of die je eventueel andere fotografen kunnen aanraden.

Probeer vooral in dit topic aan te komen met ideeën die je zelf hebt. Beginnende fotografen en beginnende modellen hebben nog geen stokpaardjes en weten vaak niet zo goed waar ze moeten beginnen. Als je als fotograaf of model in dit topic komt, probeer dan niet alleen jezelf voor te stellen en/of je maten te noemen (:')) maar geef bijvoorbeeld ook een voorbeeld van een leuke foto of een leuk thema waar je graag op zou willen inspelen. Dan is het makkelijker om iemand te vinden die met je samen wil werken. Voorbeeld:
[..]

Als je het erg leuk hebt gehad met de fotograaf, vergeet dan voor het weggaan niet af te spreken hoe er met de foto's worden omgegaan. Bij TFP en TFCD is het gebruikelijk dat het model vrij kan beschikken over de foto's, mits ze ze onder naamsvermelding en eventuele website van de fotograaf plaatst. Meestal plaatst de fotograaf geen foto's zonder deze eerst te hebben overlegd aan model, opdat zij kan aangeven welke ze liever wel en liever niet terugziet op internet of elders. Er worden een hoop foto's geschoten en het is een beetje lullig als de fotograaf er net een wil plaatsen waar je knippert, minder charmant op staat, een onderkin hebt, een stijve tepel of wat dan ook. als je wil kan je dit zwart op wit of mondeling overeenkomen. Spreek ook een datum af dat je de resultaten wil hebben. Veel fotografen hebben er een handje van om heel laat of gewoon niks van zich te laten horen. Probeer dit voor te zijn door bijvoorbeeld 5 previews te eisen binnen 2 weken en de hele cd met alle foto's (raw en bijvoorbeeld 20 bewerkte of alleen de bewerkte) na pakweg 3 maanden. Als de resultaten goed zijn kun je ze altijd posten in dit topic zodat wij kunnen zien wat model en fotograaf die dag hebben gepresteerd en daar kunnen nieuwe fotografen en modellen in dit topic weer mee uit de voeten .
Goed verhaal
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2010 @ 15:15:33 #131
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_82237768
quote:

[..]

-Knip-

Mag ik deze voor de OP gebruiken?
  FOK!fotograaf woensdag 2 juni 2010 @ 15:55:54 #132
301593 mrmpro
pi_82239760
quote:
Sterker nog. Het is verstandig om, zeker bij de eerste keer, iemand mee te nemen die je kent en vertrouwt. Zowel als een steuntje in de rug, (kan soms best even wennen zijn het middelpunt te wezen) als ook voor je eigen gemoedsrust.
En ik denk persoonlijk dat als je er geen goed gevoel over hebt je er dan zeker over na moet denken om het dan gewoon niet te doen.

Edit:
Note voor mezelf. Eerst alles lezen dan pas reageren.

[ Bericht 7% gewijzigd door mrmpro op 02-06-2010 16:12:07 ]
pi_82240487
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:15 schreef Netsplitter het volgende:
Mag ik deze voor de OP gebruiken?
Tuurlijk .

Als je je als model bezwaard voelt om iemand mee te vragen omdat je bang bent dat hij of zij zich gaat vervelen terwijl jullie bezig zijn met schieten, kun je ook besluiten om er een dagje met meerdere modellen (na elkaar of samen) van te maken. Dat is erg gezellig, veilig en ook erg leuk voor de fotograaf. Ook kun je kijken of iemand in je omgeving goed is met visagie, hairstyling of gewoon gevoel heeft voor styling en die meenemen of je voor en tijdens (!) de shoot te helpen met je uiterlijk. Altijd makkelijk om iemand te hebben die je zegt of je glimlach te breed is, je haar even niet goed zit of je een wardrobe malfunction hebt als de fotograaf te verlegen is om dit zelf te doen. En twee paar ogen zien altijd meer en verschillende dingen dan een.
pi_82240757
In Wil je eens anders op de foto? weer wat thema's geplaatst. Hoop op veel reacties....
  FOK!fotograaf woensdag 2 juni 2010 @ 16:27:30 #135
301593 mrmpro
pi_82241279
quote:

Als je het erg leuk hebt gehad met de fotograaf, vergeet dan voor het weggaan niet af te spreken hoe er met de foto's worden omgegaan. Bij TFP en TFCD is het gebruikelijk dat het model vrij kan beschikken over de foto's, mits ze ze onder naamsvermelding en eventuele website van de fotograaf plaatst. Meestal plaatst de fotograaf geen foto's zonder deze eerst te hebben overlegd aan model, opdat zij kan aangeven welke ze liever wel en liever niet terugziet op internet of elders. Er worden een hoop foto's geschoten en het is een beetje lullig als de fotograaf er net een wil plaatsen waar je knippert, minder charmant op staat, een onderkin hebt, een stijve tepel of wat dan ook. als je wil kan je dit zwart op wit of mondeling overeenkomen. Spreek ook een datum af dat je de resultaten wil hebben. Veel fotografen hebben er een handje van om heel laat of gewoon niks van zich te laten horen. Probeer dit voor te zijn door bijvoorbeeld 5 previews te eisen binnen 2 weken en de hele cd met alle foto's (raw en bijvoorbeeld 20 bewerkte of alleen de bewerkte) na pakweg 3 maanden.
Het is zelfs verstandig, en niet ongebruikelijk om de afspraken die je met een fotograaf maakt contractueel vast te leggen. Meestal verzorgt de fotograaf het contract waarin voor beide partijen vermeld staat wat er van hem / haar verwacht wordt. Zoals maar niet uitsluitend, wat voor foto's, waar en wanneer, levertijd, hoeveelheid foto's

Het is voor een fotograaf, naar mijn weten, niet gebruikelijk om alle gemaakte foto's af te geven. De technisch niet geslaagde foto's worden meestal gewoon weg gegooid. Daarnaast is het ook niet gebruikelijk om de RAW bestanden van een fotograaf te verlangen. Vergeet niet dat de fotograaf de rechten op de foto's bezit.
Maar dit alles is contractueel vast te leggen in een contract. Zowel voor een betaalde shoot als een TFP TVCD shoot.
pi_82241563
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:27 schreef mrmpro het volgende:
Het is zelfs verstandig, en niet ongebruikelijk om de afspraken die je met een fotograaf maakt contractueel vast te leggen. Meestal verzorgt de fotograaf het contract waarin voor beide partijen vermeld staat wat er van hem / haar verwacht wordt. Zoals maar niet uitsluitend, wat voor foto's, waar en wanneer, levertijd, hoeveelheid foto's

Het is voor een fotograaf, naar mijn weten, niet gebruikelijk om alle gemaakte foto's af te geven. De technisch niet geslaagde foto's worden meestal gewoon weg gegooid. Daarnaast is het ook niet gebruikelijk om de RAW bestanden van een fotograaf te verlangen. Vergeet niet dat de fotograaf de rechten op de foto's bezit.
Maar dit alles is contractueel vast te leggen in een contract. Zowel voor een betaalde shoot als een TFP TVCD shoot.
Wat bedoel je hiermee? Eigendomsrechten? Ik ga met een selecte groep fotografen om van wie ik soms wel alle foto's verlang en dat is dan geen probleem. Weggooien doen ze bij mijn weten niet. Maar met hen leg ik ook niets contractueel vast, omdat het mijn vrienden zijn .
pi_82241839
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:32 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee? Eigendomsrechten? Ik ga met een selecte groep fotografen om van wie ik soms wel alle foto's verlang en dat is dan geen probleem. Weggooien doen ze bij mijn weten niet. Maar met hen leg ik ook niets contractueel vast, omdat het mijn vrienden zijn .
Krijg je ook alle onscherpe, slecht belichtte en andere mislukte foto's?
  FOK!fotograaf woensdag 2 juni 2010 @ 16:51:22 #138
301593 mrmpro
pi_82242511
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:32 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Kijk alle foto´s verlangen is niet het probleem. maar we hadden het hier toch meer over nieuwe mensen die een paar punten mee kregen toch?
Kijk als het "vrienden" zijn is het mss anders. Maar op het moment dat jij een onbekende fotograaf of model over de vloer krijgt dan doe je er verstandig aan om alles contractueel vast te leggen. Ik wil erbij vermelden dat zelfs bij vrienden het handig is om dingen op papier te hebben. Beetje afhankelijk van de soort foto's die gemaakt zijn.
Ik had het dus niet direct over eigendomsrecht. Maar een fotograaf wil ook niet dat zijn "slechte" foto's naar buiten gebracht worden. Vandaar dat je meestal een aantal foto's afspreekt waarbij dan een aantal ook bewerkt. Nogmaals contractueel vast gelegd.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2010 @ 18:06:02 #139
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_82245583
OP is aangepast.
  FOK!fotograaf woensdag 2 juni 2010 @ 18:08:50 #140
301593 mrmpro
pi_82245659
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:06 schreef Netsplitter het volgende:
OP is aangepast.
Goede OP. Maar ik zou toch echt mensen er van willen overtuigen altijd een contract te gebruiken. Zodat je (ook al ken je elkaar) nooit voor verrassingen komt te staan. tenminste geen verrassingen die je wettelijk ongedaan kan maken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2010 @ 18:12:13 #141
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_82245773
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:08 schreef mrmpro het volgende:

[..]

Goede OP. Maar ik zou toch echt mensen er van willen overtuigen altijd een contract te gebruiken. Zodat je (ook al ken je elkaar) nooit voor verrassingen komt te staan. tenminste geen verrassingen die je wettelijk ongedaan kan maken.
Ik heb de volgorde wat aangepast zodat het contractstukje op de oude plaats staat ipv onder het nieuwe stukje.
Dus wat meer in het zicht.
pi_82249638
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:37 schreef PdeHoog het volgende:
Krijg je ook alle onscherpe, slecht belichtte en andere mislukte foto's?
Jep.
pi_82254343
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:39 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Jep.
Ok. Die zou je bij mij dus niet krijgen En als ik ze wel zou geven dan hooguit in een klein formaat zodat ze te scannen zijn en verder niet bruikbaar. Ik wil niet dat er foto's rondgaan waar ik niet 100% achter sta.

Persoonlijk denk ik ook dat het verstrekken van ALLE foto's gewoon geen toegevoegde waarde biedt aan een model. Net als het geven van alle gelukte foto's van een bepaalde pose. Je kan samen in overleg gaan wat de beste uit de serie zou zijn maar de rest gaat gewoon weg.
pi_82254532
Ik heb sindskort een supermooi Flamenco showkostuum en ik vroeg me af of er fotografen zijn die dit leuk vinden om te fotograferen (natuurlijk met mij erin).
Ik weet niet wat voor locaties daar goed bij passen, kom zelf niet veel verder dan een studioshoot verzinnen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:29:29 #145
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_82255707
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:07 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ok. Die zou je bij mij dus niet krijgen En als ik ze wel zou geven dan hooguit in een klein formaat zodat ze te scannen zijn en verder niet bruikbaar. Ik wil niet dat er foto's rondgaan waar ik niet 100% achter sta.

Persoonlijk denk ik ook dat het verstrekken van ALLE foto's gewoon geen toegevoegde waarde biedt aan een model. Net als het geven van alle gelukte foto's van een bepaalde pose. Je kan samen in overleg gaan wat de beste uit de serie zou zijn maar de rest gaat gewoon weg.
Kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Al je tips zijn trouwens heel waardevol, -trinity-
(maar dat wist je zelf ook wel)

[ Bericht 5% gewijzigd door didotcicero op 02-06-2010 21:46:58 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 juni 2010 @ 21:51:04 #146
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_82256904
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:10 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb sindskort een supermooi Flamenco showkostuum en ik vroeg me af of er fotografen zijn die dit leuk vinden om te fotograferen (natuurlijk met mij erin).
Ik weet niet wat voor locaties daar goed bij passen, kom zelf niet veel verder dan een studioshoot verzinnen.
Dansschool als dat kan?
  FOK!fotograaf woensdag 2 juni 2010 @ 22:45:03 #147
301593 mrmpro
pi_82260270
quote:

[..]

Beter omschreven dan dat ik het deed. Maar hier ben ik het helemaal mee eens. thx
pi_82261822
quote:

Die foto's gaan ook niet rond. Ze hebben voor mij in zoverre toegevoegde waarde omdat ik me altijd wel alle poses etc herinner. Als de fotograaf besluit om bepaalde plaatjes na te bewerken en ik mis er eentje waarvan ik dacht dat dat een interessante plaat was, kan ik altijd nog zeggen hey, wat vind je van img_0001? Die vond ik wel geslaagd en het nabewerken waard namelijk.

[ Bericht 23% gewijzigd door -Trinity- op 02-06-2010 23:15:05 ]
pi_82262480
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:51 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dansschool als dat kan?
Nee joh. In een veld met mais die nog niet zo hoog is of koren ofzo.
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:27:38 #150
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_82262904
quote:
ik zie nu pas wat Esmeralda's is

had al wat posters gezien , maar met 80km was het niet echt leesbaar wat er verder op stond
pi_82263510
quote:
Ken je Vengo?
Moet je toch genoeg inspiratie geven?

Maar gezien je woonplaats wellicht Nationaal Park De Loonse en Drunense Duinen
pi_82269104
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:27 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

ik zie nu pas wat Esmeralda's is

had al wat posters gezien , maar met 80km was het niet echt leesbaar wat er verder op stond
Woon jij dan zo dichtbij mij in de buurt?
Maar ja je moet er ook niet zo hard langs rijden en komen kijken

En bedankt voor de tips ik ga erover nadenken
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 3 juni 2010 @ 07:45:47 #153
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_82269214
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee joh. In een veld met mais die nog niet zo hoog is of koren ofzo.
Vroeg in de morgen of laat in de middag zodat het licht dan zachter is.
pi_82269429
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 07:45 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Vroeg in de morgen of laat in de middag zodat het licht dan zachter is.
jij snapt het
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:02:43 #155
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_82270306
quote:
ja, maar geen ouders of jaloerse vriendjes/vriendinnetjes, maar een goede vriend/vriendin, iemand waar je als model jezelf kan zijn en niet voor schut voelt gezet of afgeleid wordt.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:41:28 #156
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_82273227
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:02 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

ja, maar geen ouders of jaloerse vriendjes/vriendinnetjes, maar een goede vriend/vriendin, iemand waar je als model jezelf kan zijn en niet voor schut voelt gezet of afgeleid wordt.
Ja inderdaad! Een jaloers vriendje erbij die wel verteld hoe ver je mag gaan is niet erg prettig!
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:51:59 #157
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_82273650
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:41 schreef Dreuzel het volgende:

[..]

Ja inderdaad! Een jaloers vriendje erbij die wel verteld hoe ver je mag gaan is niet erg prettig!
Hey
Je hebt ervaring? Ik alleen met moeders-die geen-model-konden-worden die dochterlief-die-het-dan-wel-mag-gaan-maken voor schut zet met haar opmerkingen.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:47:07 #158
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_82276235
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:51 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Hey
Je hebt ervaring? Ik alleen met moeders-die geen-model-konden-worden die dochterlief-die-het-dan-wel-mag-gaan-maken voor schut zet met haar opmerkingen.
Heej!

Haha 1x ooit meegemaakt jah, vreselijk!
Dus had de fotograaf hem maar weggestuurd haha
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:50:25 #159
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_82276403
Dames, heren, misschien kan de discussie over HOE je het beste een afspraak kan maken via een ander kanaal?
pi_82277343
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:50 schreef Debsterr het volgende:
Dames, heren, misschien kan de discussie over HOE je het beste een afspraak kan maken via een ander kanaal?
hoezo? ik vind het hierbij wel passen eigenlijk!
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:06:50 #161
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_82279451
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:13 schreef Tamashii het volgende:

[..]

hoezo? ik vind het hierbij wel passen eigenlijk!
De uitkomst wel, in de OP, maar denk dat handig is dit topic "schoon" te houden met vraag & aanbod.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:10:03 #162
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_82322784
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:12 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Tipje omdat je geen ervaring hebt: wees zorgvuldig in je keuze qua fotograaf, om teleurstellingen te voorkomen. Vraag om een portfolio. Als deze voornamelijk uit naakt/lingerie bestaat kun je je misschien beter bedenken. En andersom: zorg ervoor dat jij een portfolio of in ieder geval een paar representatieve kiekjes kan laten zien. Afhankelijk van of je portret of fashion wil moet je dus foto's geven waarop je gezicht/lichaam goed te zien is, zodat de fotograaf weet wat 'ie aan je heeft...
Veel plezier.
Ja dankjewel voor de tips . En nee ik ben gelukkig niet zo iemand die met de eerste de beste afspreekt voor foto's, als iemand niet kan aantonen dat hij het alleen maar doet voor zijn portofolio/hobby dan hoeft het voor mij ook niet. En er gaat sowieso iemand mee dat was het plan al . (en geen jaloers vriendje haha).

Iemand anders vroeg waar ik woonde dacht dat ik het erin had gezet maar kennelijk was ik een beetje scheef. Ik woon in Den Haag en ben helaas niet in bezit van een auto en of rijbewijs. Na de 14e heb ik meestal wel wat geld om rond te reizen dus op zich kan ik overal wel komen (niet te ver natuurlijk en misschien niet al te vroeg ook fijn )
En helaas heb ik niet echt hele goede foto's van mijzelf maar ik zal even kijken.

En dit zijn vooral de wat oudere foto's,
Een foto waar ik helemaal opsta heb ik niet echt of althans kan ze niet echt vinden.
Maar hoop dat deze genoeg zijn.

Ik verander wel vaak van haarkleur op het moment is het kort en donkerbruin.
Ik ben ook vrij bleek van mezelf al doe ik er alles aan op het moment om wat bruiner te worden
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_82323085
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:10 schreef Essiejj het volgende:

En helaas heb ik niet echt hele goede foto's van mijzelf maar ik zal even kijken.
Die 2e foto is gaaf
quote:
Ik verander wel vaak van haarkleur op het moment is het kort en donkerbruin.
Ik ben ook vrij bleek van mezelf al doe ik er alles aan op het moment om wat bruiner te worden
Kort donker haar en bleke huid? Hmm, is een Twenties-thema iets voor je?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:04:25 #164
306362 sitetree
3P Fotografie
pi_82494337
Hoi,

Ik ben net nieuw op het forum.
Het lijkt mij leuk om met een model in combiantie met een oud gebouw/huis te shooten op tfp basis. Graag omgeving Nijmegen.
Portfolio staat op http://3pfotografie.nl
pi_82494852
Sitetree, ik denk dat het verstandig is om eerst iets meer van jezelf te laten zien. Dan hebben de users meer indruk van je gekregen en krijg je eerder reacties.
  FOK!fotograaf dinsdag 8 juni 2010 @ 18:01:05 #166
301593 mrmpro
pi_82506461
Zijn er mensen die het leuk vinden om met onderstaande paintwall als achtergrond foto's te maken. Hij is eigenlijk te combineren met allerlei stijlen. Casual, strak in 't pak, verwaarloosd, fashion, enz.

Ik heb het "genoegen" mogen smaken afgelopen weekend voor het eerst niet achter de camera maar ervoor te moeten staan.. Nou ja, moeten. Met deze wand als backdrop. Ik moet nog even wachten op toestemming van de fotografe maar als ik die krijg dan zal ik er hier een paar posten.
Tot die tijd een aantal overzichtfoto's van de wall

Voor de liefhebbers heb ik er nog wel meer.
De muur is ruim 100 meter lang en wordt wekelijks voorzien van andere paints.
pi_82616968
Ik zoek voor een webdesign een model. Kan er niet teveel over zeggen maar de doelgroep van de website zijn vrouwen die net moeder geworden zijn.
Kan dus niet een mager model of een heel jong model voor poseren.
Daarbij, het is deels van de shoot naakt (al zie je niets), zoals deze foto: http://www.istockphoto.co(...)ed-woman-sitting.jpg (en als iemand liever een heel losse string ofzo aantrekt die weg te photoshoppen is, dan is dat denk ik geen probleem)
Fotograaf doet veel voor artiesten en landelijke bladen dus kan een leuke opdracht voor een portfolio zijn.
De vergoeding is niet enorm maar het is zeker niet gratis poseren.
Waar zou ik een model kunnen vinden die 25+ is met ongeveer maat 38 en liefst lang haar?
Hoeft echt niet superknap te zijn, een goede positieve uitstraling is belangrijker. Wat ik tot nog toe op internet vind is 16-23 jaar en maat 36. Mooi ook maar niet voor deze opdracht.

[ Bericht 0% gewijzigd door eleo op 10-06-2010 14:45:31 ]
  donderdag 10 juni 2010 @ 14:43:59 #168
65960 sanger
pi_82617337
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:01 schreef mrmpro het volgende:
Zijn er mensen die het leuk vinden om met onderstaande paintwall als achtergrond foto's te maken. Hij is eigenlijk te combineren met allerlei stijlen. Casual, strak in 't pak, verwaarloosd, fashion, enz.

Ik heb het "genoegen" mogen smaken afgelopen weekend voor het eerst niet achter de camera maar ervoor te moeten staan.. Nou ja, moeten. Met deze wand als backdrop. Ik moet nog even wachten op toestemming van de fotografe maar als ik die krijg dan zal ik er hier een paar posten.
Tot die tijd een aantal overzichtfoto's van de wall
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Voor de liefhebbers heb ik er nog wel meer.
De muur is ruim 100 meter lang en wordt wekelijks voorzien van andere paints.
Waar is die muur?
  donderdag 10 juni 2010 @ 15:20:08 #169
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_82619117
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:36 schreef eleo het volgende:
Ik zoek voor een webdesign een model. Kan er niet teveel over zeggen maar de doelgroep van de website zijn vrouwen die net moeder geworden zijn.
Kan dus niet een mager model of een heel jong model voor poseren.
Daarbij, het is deels van de shoot naakt (al zie je niets), zoals deze foto: http://www.istockphoto.co(...)ed-woman-sitting.jpg (en als iemand liever een heel losse string ofzo aantrekt die weg te photoshoppen is, dan is dat denk ik geen probleem)
Fotograaf doet veel voor artiesten en landelijke bladen dus kan een leuke opdracht voor een portfolio zijn.
De vergoeding is niet enorm maar het is zeker niet gratis poseren.
Waar zou ik een model kunnen vinden die 25+ is met ongeveer maat 38 en liefst lang haar?
Hoeft echt niet superknap te zijn, een goede positieve uitstraling is belangrijker. Wat ik tot nog toe op internet vind is 16-23 jaar en maat 36. Mooi ook maar niet voor deze opdracht.
Ik wil wel informeren of een amateur-model van mij interesse heeft in de opdracht als ze het type is dat je zoekt. Ze voldoet aan je profiel, is zelf ook moeder, maar ik weet niet of ze aan de kledingmaat voldoet.

fotos

Laat maar weten of ze het juiste type is, dan zoek ik haar wel even op.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_82629447
Bedankt RonaldV, ik vind het een hele goede voor wat we zoeken. Ik heb zelf niet de eindbeslissing maar ze heeft een leuke positieve uitstraling. Ik mail je even via je site!
  FOK!fotograaf vrijdag 11 juni 2010 @ 01:00:54 #171
301593 mrmpro
pi_82648097
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Waar is die muur?
Muur staat in Doetinchem. Achterhoek, Gelderland Sorry was ik even vergeten te melden
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:11:43 #172
65960 sanger
pi_82651837
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 01:00 schreef mrmpro het volgende:

[..]

Muur staat in Doetinchem. Achterhoek, Gelderland Sorry was ik even vergeten te melden

Ik pm je even voor het exacte adres
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:59:45 #173
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_82838027
Meldt:

Ervaring: 0,0
23jaar, (m) 1m85 80kilo, sportief (maar gelukkig niet overdreven)
vind plaatjes met vervallen huisjes/ leegstaande fabrieken erg mooi. Maar iets anders (mits het me leuk lijkt) vind ik ook niet erg.
Vergoeding: niet nodig (wel vrijheid om foto's (met tag) op internet te gebruiken)
Omgeving: eindhoven, kan met OV heel ver komen, max 1.5uur reizen.

Foto's? heb alleen huis-tuin-kuiken foto's waar ik (vaak bezopen) op sta maar die wil ik best op aanvraag tonen

edit:
Zoals ik zei heb geen prof materiaal. hier wel een 'normale' foto

[ Bericht 5% gewijzigd door skittelman op 15-06-2010 21:49:32 ]
Lege virente, virent cuncta
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:37:54 #174
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_82851219
Skittelman, een behulpzame suggestie: je krijgt een stuk meer reacties als je even zorgt voor tenminste een portret-fotootje.
- Privacy Matters
pi_82851674
Ohja goed punt. Ook gelijk even twee van mij:

pi_82882810
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen :
Remco de vries
27jaar&Rotterdammer
Fotografie als hobby&als onderdeel van mijn baan.
Heb heel veel ervaring met evenement/party fotograaf& sind kort werk ik ook als bruilofts fotograaf.

Als hobby fotograveer ik vaak uitjes/feestjes van vrienden/kennisen.
Als onderdeel van me werk fotograveer ik studenten,docenten om dat teverwerken in de studie materiaal &doe ook meestal aan het beging van een schooljaar de klassen foto's.

Ervaring in studio heb ik ook,alleen heb geen eigen studio ruimte ik huur geregeld studio ruimte in de omgeving waar ik moet zijn voor opdrachten,En af&toe kan ik gebruik maken van een studio van een goede kennis in belgium.

Ik heb nog geen portfolio gemaakt maar ik kan wel foto's overleggen,Ook een website heb ik nog niet ik ben daar wel mee bezig.

Om tebegingen zoek ik modellen die TFP of TFCD willen doen nationaliteit,figuur,enz enz maakt niets uit.

Ik heb wat connectie's met reclame bedrijven en kan die foto's met jou gevens aan hun geven&mischien dat we dan samen in de toekomst een betaalde shoot kunnen doen voor een grote bedrijf.

Geografische locatie, en mogelijkheid tot reizen : Liefst rondom de randstad

Wat zoek je in een model? maak niet uit alles is welkom zolang je maar zelf vertrouwen hebt om gefotograveert teworden.

Wat voor soort shoot had je in gedachten? Portret, Lingerie, .., etc wat jij zou willen.

Mate van ervaring m.b.t. modelfotografie : zie boven !

Eventueel een linkje naar je website/portfolio : kan eventueel een link geven naar me hyve's waar ik een x aantal foto's op hebt staan.

Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik dat graag of foto's willen zien.

mail fotografierotterdam at gmail dot com

[ Bericht 16% gewijzigd door Rem-Boy op 16-06-2010 14:44:13 (Lijstje van OP toegevoegt voor meer duidenlijkheid) ]
pi_83403492
Ik, fotograaf, vrouw, 29 jaar uit Eindhoven zoek modellen. Ik fotografeer veel (zie mijn flickr) maar ben op het gebied van modelfotografie nog redelijk onervaren. Ik kan evt beschikken over een auto.

Ik heb een idee voor een shoot waarvoor ik (een) model(len) zoek, op basis van TFCD:

Ik zou graag een shoot doen bij zonsondergang op de hei of in de natuur, volgens dit filmpje (vanaf 0.47) . Een koppeltje zou hiervoor erg leuk zijn of anders één of twee meiden. Ik zoek een beetje een romantische sfeer voor deze shoot, ook qua kleding/styling.

Voorbeeldfotootje

Wat ik vooral zoek is mensen die ook eigen ideeën hebben en mee willen denken over poses, locaties, styling etc. Ik vind het vaak moeilijk om modellen te regisseren dus het is fijn als je meedenkt en niet te passief bent. Verder weet ik zo goed als niks van visagie dus als je daar wat ervaring mee hebt, is het altijd meegenomen.

Dit zou in het weekend of doordeweeks 's avonds een keer moeten plaatsvinden op een nog af te spreken locatie. Voorwaarde is wel dat het een zonnige avond is dus het kan last minute afgezegd/verzet worden. Als er meer fotografen geïnteresseerd zijn, ook leuk, maken we er een soort minimeet van.

Reacties graag via PM.
  maandag 28 juni 2010 @ 16:21:39 #178
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_83404701
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:47 schreef PiperMaru het volgende:
Ik, fotograaf, vrouw, 29 jaar uit Eindhoven zoek modellen. Ik fotografeer veel (zie mijn flickr) maar ben op het gebied van modelfotografie nog redelijk onervaren. Ik kan evt beschikken over een auto.

Ik heb een idee voor een shoot waarvoor ik (een) model(len) zoek, op basis van TFCD:

Ik zou graag een shoot doen bij zonsondergang op de hei of in de natuur, volgens dit filmpje (vanaf 0.47) . Een koppeltje zou hiervoor erg leuk zijn of anders één of twee meiden. Ik zoek een beetje een romantische sfeer voor deze shoot, ook qua kleding/styling.

Voorbeeldfotootje

[ afbeelding ]

Wat ik vooral zoek is mensen die ook eigen ideeën hebben en mee willen denken over poses, locaties, styling etc. Ik vind het vaak moeilijk om modellen te regisseren dus het is fijn als je meedenkt en niet te passief bent. Verder weet ik zo goed als niks van visagie dus als je daar wat ervaring mee hebt, is het altijd meegenomen.

Dit zou in het weekend of doordeweeks 's avonds een keer moeten plaatsvinden op een nog af te spreken locatie. Voorwaarde is wel dat het een zonnige avond is dus het kan last minute afgezegd/verzet worden. Als er meer fotografen geïnteresseerd zijn, ook leuk, maken we er een soort minimeet van.

Reacties graag via PM.
Interesse wegens zelfde woonplaats, en redelijke "ervaring" met modelleren . Ik ga je PM-en!
pi_83462455
Debsterr, heb je nog interesse? Heb nog geen PM ontvangen...
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:46:45 #180
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_83463497
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:29 schreef PiperMaru het volgende:
Debsterr, heb je nog interesse? Heb nog geen PM ontvangen...
Oh ja, beetje druk in m'n hoofd . GePMd .
  zondag 11 juli 2010 @ 12:24:15 #181
151199 tinoz
Alter Reality
pi_83911639
Kan ik hier ook een fotograaf vinden en een model voor promotie van mijn idealisme ?
Save Us From Fashion !
pi_83911836
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:24 schreef tinoz het volgende:
Kan ik hier ook een fotograaf vinden en een model voor promotie van mijn idealisme ?
Als je het wat meer uitlegt misschien wel
  zondag 11 juli 2010 @ 15:12:30 #183
151199 tinoz
Alter Reality
pi_83917865
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef Puala het volgende:

[..]

Als je het wat meer uitlegt misschien wel
okay,

Ik wil graag een netwerk oprichten met idealisme, hervinding en progressie als uitgangspunten. Ik ben allang bezig maar heb behalve een aantal agendapunten, geen echte samenvatting gemaakt. Ik ging er van uit dat ik enkel de vinger op de pols van het leven hoevde te leggen en een selectie hoefde te maken van wat het meest belangrijk was. Ik verwachte, dat , omdat het zo duidelijk voor me was , dat veel mensen snel het belang van mijn bedoeling in zouden zien en alles vanzelf zou gaan en iedereen een steentje aan de ontwikkeling bij zou dragen.

Ik heb inmiddels al wat merchandise laten maken, maar heb daar geen mooie foto's van. Ik heb geld nodig om de ontwikkeling van de website door te zetten en ik dacht dat foto's van modellen die mijn logo dragen de juiste mensen net dat duwtje zouden geven om een donatie te doen of een van de merchandise items aan te schaffen
Save Us From Fashion !
  FOK!fotograaf zondag 11 juli 2010 @ 16:20:54 #184
151126 angel008
pi_83920494
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:12 schreef tinoz het volgende:

[..]

okay,

Ik wil graag een netwerk oprichten met idealisme, hervinding en progressie als uitgangspunten. Ik ben allang bezig maar heb behalve een aantal agendapunten, geen echte samenvatting gemaakt. Ik ging er van uit dat ik enkel de vinger op de pols van het leven hoevde te leggen en een selectie hoefde te maken van wat het meest belangrijk was. Ik verwachte, dat , omdat het zo duidelijk voor me was , dat veel mensen snel het belang van mijn bedoeling in zouden zien en alles vanzelf zou gaan en iedereen een steentje aan de ontwikkeling bij zou dragen.

Ik heb inmiddels al wat merchandise laten maken, maar heb daar geen mooie foto's van. Ik heb geld nodig om de ontwikkeling van de website door te zetten en ik dacht dat foto's van modellen die mijn logo dragen de juiste mensen net dat duwtje zouden geven om een donatie te doen of een van de merchandise items aan te schaffen
wat voor spullen heb je dan ? ergo wat kan er gedragen worden ?
  zondag 11 juli 2010 @ 16:47:24 #185
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_83921480
quote:

[..]

okay,

Vinger aan de pols van het leven? Sorry, maar je blinkt niet echt uit in duidelijkheid. Zonder je hele posthistorie door te hoeven rennen: kun je in 30 seconden uitleggen wat je wilt? Niet to in detail, maar genoeg om mensen te prikkelen?
quote:
Ik denk dat er hier genoeg mensen fotos voor je willen maken. Maar je hebt het over merchandise, dus een commercieel doel. TIP: voor niets gaat alleen de zon op. Oftewel: voor jou zit er iets in, maar wat zit er voor de fotograaf in?
- Privacy Matters
  zondag 11 juli 2010 @ 18:23:24 #186
151199 tinoz
Alter Reality
pi_83924584
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:20 schreef angel008 het volgende:

[..]

wat voor spullen heb je dan ? ergo wat kan er gedragen worden ?
je gaat me wss uitlachen maar ik heb:

• te groot uitgevallen badges zonder text , enkel het logo
  • te klein uitgevallen pinnejtes
  • redelijk goed gelukte kettinghangers

• Save Us From Fashion !
      zondag 11 juli 2010 @ 18:30:37 #187
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_83924800
    Ik vond dat ik toch wel redelijk veel gezecht heb.

wat wil je weten ? Ik weet niet hoe ik anderen kan tonen wat ik wel zie. Ik heb ook als slagzin : Making you see gekozen maar in de praktijk is dit toch anders dan ik dacht.

Laar ik het zo zeggen,als jullie door mijn ogen zouden kijken , dan zou je geen twijfel hebben .,..

vragen mag , weet niet of ik overal antwoorden voor heb, maar als je iets wil vragen ik had een FAQ

vraag hier maar

heb nu gesprek met mijn persoonlijke begeleidster

[ Bericht 0% gewijzigd door tinoz op 11-07-2010 21:14:05 (foutje) ]
    Save Us From Fashion !
    pi_83928174
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 18:30 schreef tinoz het volgende:
    heb nu gesprek met mijn persoonlijke begeleidster

zondag 11 juli 2010 @ 21:16:46 #189
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_83929989
    dat niemand iets vraagt , betekend dat dat er niemand geinteresseerd is om voor mij op de foto te gaan ? en wat zou ik dan het model en fotograaf moeten bieden? ik ben zo goed als platzak
    Save Us From Fashion !
      zondag 11 juli 2010 @ 22:31:23 #190
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_83932775
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 21:16 schreef tinoz het volgende:
    dat niemand iets vraagt , betekend dat dat er niemand geinteresseerd is om voor mij op de foto te gaan ? en wat zou ik dan het model en fotograaf moeten bieden? ik ben zo goed als platzak

Gokje: voetbal is bezig?
    - Privacy Matters
      zondag 11 juli 2010 @ 23:48:43 #191
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_83937257
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 22:31 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Gokje: voetbal is bezig?
    nu niet meer ...
    Save Us From Fashion !
      zondag 11 juli 2010 @ 23:50:19 #192
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_83937354
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 21:16 schreef tinoz het volgende:
    al eens op je eigen site gekeken? http://tinoz.com/login.php

niets tezien, een vage beschrijving van wat je wil over 3 producten waarbij er 2 niet zijn zoals je zou willen.

en je vind het raar dat er geen interesse is van modellen en fotografen ?
      maandag 12 juli 2010 @ 00:15:35 #193
    35662 Heintje
    Gears of War.
    pi_83938971
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 16:47 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Vinger aan de pols van het leven? Sorry, maar je blinkt niet echt uit in duidelijkheid. Zonder je hele posthistorie door te hoeven rennen: kun je in 30 seconden uitleggen wat je wilt? Niet to in detail, maar genoeg om mensen te prikkelen?
    [..]

Ik denk dat er hier genoeg mensen fotos voor je willen maken. Maar je hebt het over merchandise, dus een commercieel doel. TIP: voor niets gaat alleen de zon op. Oftewel: voor jou zit er iets in, maar wat zit er voor de fotograaf in?
    Al lees je zijn post history door dan snap je het nog steeds niet.
    Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
    Deze uitspraak mag hier ook wel staan
    Spel- en typefouten voorbehouden.
      maandag 12 juli 2010 @ 00:23:02 #194
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_83939480
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 23:50 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

al eens op je eigen site gekeken? http://tinoz.com/login.php

niets tezien, een vage beschrijving van wat je wil over 3 producten waarbij er 2 niet zijn zoals je zou willen.

en je vind het raar dat er geen interesse is van modellen en fotografen ?
    nou volg ik jou niet

ow nee , ik snap het wel.... ik geef alleen maar aan wat ik ter beschikking heb, ik kan eventueel wel goedkoop een T-Shirt printen.

ja sorry,

mijn netwerk is mijn leven, ik wil graag mijn visie voort laten leven .... ik heb problemen metoverzicht houden en ordelijk denken, ik zit dan ook aan redleijk zware meds ( vind ik ) ....
    Save Us From Fashion !
    pi_84061498
    Beetje wazig... Ook ik snap er geen snars van!!
      donderdag 15 juli 2010 @ 08:47:59 #196
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_84078288
    wat snap je niet ?
    Save Us From Fashion !
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 juli 2010 @ 08:59:33 #197
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_84078482
    @Tinoz.
    Kan je anders iets van een voorbeeldfoto posten of iets dergelijks?
    Dan kan men het zien ipv proberen te visualizeren.
      donderdag 15 juli 2010 @ 09:41:57 #198
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_84079423
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 08:59 schreef Netsplitter het volgende:
    @Tinoz.
    Kan je anders iets van een voorbeeldfoto posten of iets dergelijks?
    Dan kan men het zien ipv proberen te visualizeren.
    je bedoeld van iemand met zo een ketting om ?
    Save Us From Fashion !
    pi_84087119
    quote:
    Waar ga je dan adverteren met de foto's van de modellen met jouw merchandise als je site niet werkt..? Kan je ook geen gewone voorbeeldfoto's maken van de spullen om zo te laten zien waar het om gaat?
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 juli 2010 @ 14:10:18 #200
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_84089807
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 09:41 schreef tinoz het volgende:

[..]

je bedoeld van iemand met zo een ketting om ?

Zoiets.
    Zodat het misschien voor anderen duidelijker wordt wat de bedoeling is.
    Zeker omtrent dat nieuws gebeuren.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')