Onzin, Laura heeft al lang bewezen dat ze veel te slim is om thuis de tina te lezen. Laat dat kind lekker 'r gang gaan. Waarom moeten alle kinderen murw geslagen het keurslijf in ?quote:Op woensdag 23 december 2009 21:11 schreef BasEnAad het volgende:
Ga met poppen spelen, ontspoorde tut.
Het is een puber, die stuur je niet de oceaan op.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:16 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Onzin, Laura heeft al lang bewezen dat ze veel te slim is om thuis de tina te lezen. Laat dat kind lekker 'r gang gaan. Waarom moeten alle kinderen murw geslagen het keurslijf in ?
Waarom niet ?? Kan het niet zo zijn dat een individu afwijkt van de kudde en dit soort dingen wel kan ? Dat sommige 'pubers' wel zo zelfstandig en pienter zijn om dit wel te kunnen ??quote:Op woensdag 23 december 2009 21:17 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is een puber, die stuur je niet de oceaan op.
Nee, want ze een geweer geven, da's een goede zaak!quote:Op woensdag 23 december 2009 21:22 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Waarom niet ?? Kan het niet zo zijn dat een individu afwijkt van de kudde en dit soort dingen wel kan ? Dat sommige 'pubers' wel zo zelfstandig en pienter zijn om dit wel te kunnen ??
Nog niet zo heel lang geleden kreeg je op je 14e een geweer en kon je vechten voor het vaderland. Dus als Laura goed kan zeilen en in een begeleid convoy het gaat proberen, waarom niet ?
Overigens moet ze dan ook wel alle gevolgen accepteren, maar dat spreekt voor zich.
Ik denk dat Jeugdzorg haar leven erger kan verpesten dan ze zelf met een zeiltoch kan doen.
Je hebt helemaal gelijk. Het gaat haar alleen om het record. Dat is het in mijn ogen die uitzonderingen en risico's niet waardquote:Op woensdag 23 december 2009 21:23 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Ik erger me mateloos aan de bemoeienis-roepers in dit topic. Het is niet dat ik Laura een uithuisplaatsing of een ongeluk op zee toewens. Ik kan er werkelijk niet bij dat uitgerekend dit meisje als een soort lichtend voorbeeld van eigenzinnigheid en martelaar van persoonlijke vrijheden naar voren wordt geschoven.
Laten we het eens niet hebben over hoe Bureau Jeugzorg functioneert. Laten we het eens hebben over de holheid van haar droom. Hoe mooi ben je als het behalen van een record belangrijker is dan de ervaring van het alleen de wereld rond reizen an sich?
Ik vind het daarom ook onterecht om te spreken van ongewenste media aandacht aangezien het record duidelijk de hoofdzaak is. Het gaat Laura om de roem van de onderneming.
Na het hele SXM avontuur kan ik niet anders concluderen dat Laura gewoon een normaal pubermeisje is dat toevallig een onalledaagse hobby heeft.
Waarom zou je het risico NIET nemen ?? Waarom altijd zo behoudend en alle talenten kapot maken die boven het maaiveld uitkomen ??quote:Op woensdag 23 december 2009 21:24 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee, want ze een geweer geven, da's een goede zaak!
Waarom zou je in godsnaam het risico nemen? Als ze een paar jaar wacht heeft ze alle ruimte.
Omdat het gevaarlijk is en het is helemaal niet duidelijk of ze het aankan. Het is een kind. Het talent wordt niet kapotgemaakt want over een paar jaar kan ze wel weg, op eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:28 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Waarom zou je het risico NIET nemen ?? Waarom altijd zo behoudend en alle talenten kapot maken die boven het maaiveld uitkomen ??
Er zijn erg veel mensen die al jong goed kunnen zeilen. Het is niet alsof ze Mozart is of zo. Ik kom zelf uit een zeilwereldje en er waren zesjarigen die me met mes tussen de tanden voorbij probeerden te varen.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:28 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Waarom zou je het risico NIET nemen ?? Waarom altijd zo behoudend en alle talenten kapot maken die boven het maaiveld uitkomen ??
Ach onzin, er is begeleiding op de gevaarlijke stukken en ze is al een par jaar geleden naar engeland gevaren en elke zeiler kan je vertellen dat dat erg moeilijk is omdat het een erg drukke vaarroute is.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:31 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Omdat het gevaarlijk is en het is helemaal niet duidelijk of ze het aankan. Het is een kind. Het talent wordt niet kapotgemaakt want over een paar jaar kan ze wel weg, op eigen verantwoordelijkheid.
Het gaat er alleen om het record, nou lekker belangrijk hoor.
quote:Op woensdag 23 december 2009 21:22 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Waarom niet ?? Kan het niet zo zijn dat een individu afwijkt van de kudde en dit soort dingen wel kan ? Dat sommige 'pubers' wel zo zelfstandig en pienter zijn om dit wel te kunnen ??
Nog niet zo heel lang geleden kreeg je op je 14e een geweer en kon je vechten voor het vaderland. Dus als Laura goed kan zeilen en in een begeleid convoy het gaat proberen, waarom niet ?
Overigens moet ze dan ook wel alle gevolgen accepteren, maar dat spreekt voor zich.
Ik denk dat Jeugdzorg haar leven erger kan verpesten dan ze zelf met een zeiltoch kan doen.
quote:Op woensdag 23 december 2009 21:28 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Het zou wat zijn zeg, als elke puber die zich afzet tegen haar ouders de oceaan over kon varen, of weet ik wat voor idiote ideeën heeft.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:35 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ach onzin, er is begeleiding op de gevaarlijke stukken en ze is al een par jaar geleden naar engeland gevaren en elke zeiler kan je vertellen dat dat erg moeilijk is omdat het een erg drukke vaarroute is.
En terecht. Dat kind moet wat verstand in dr geslagen gekregen krijgen denk. En dan al die 'vrijheidroepers', belachelijk zeg. Laat haar lekker een paar jaar wachten, daar houdt ze, behalve wat meer verstand en wijsheid aan, niks aan over.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:38 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het zou wat zijn zeg, als elke puber die zich afzet tegen haar ouders de oceaan over kon varen, of weet ik wat voor idiote ideeën heeft.
D'r moeder wil het al niet eens hebben dat ze gaat.
Helaas, ik heb al kinderenquote:Op woensdag 23 december 2009 21:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Echt hoor. Neem nooit kinderen jij. Figuren zoals jij zijn de reden waarom we kinderen tegen hun ouders in bescherming moeten nemen.
En dat weet jij???quote:Op woensdag 23 december 2009 21:35 schreef voyeur het volgende:
[..]
Er zijn erg veel mensen die al jong goed kunnen zeilen. Het is niet alsof ze Mozart is of zo. Ik kom zelf uit een zeilwereldje en er waren zesjarigen die me met mes tussen de tanden voorbij probeerden te varen.
Een talent is niet hetzelfde als een bijzondere prestatie verrichten. De man die 100 hamburgers in tien minuten at, heeft daar ook geen blijvende carriere mee opgebouwd, slechts een hartvervetting.
Prima, stuur jij je kids maar in een zeilboot de wereld over omdat je zonodig een record wil halen.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:41 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Helaas, ik heb al kinderenEn die zal ik inderdaad ook helpen om hun dromen te vervullen en als ik denk dat ze er toe in staat zijn dan zal ik het ze laten doen ook. Ik ken ze immers beter dan jeugdzorg of wie dan ook.
Hoe weet jij zo goed dat ze dat wel is?quote:Op woensdag 23 december 2009 21:44 schreef Iets-Anders het volgende:
[..]
En dat weet jij???
Want jij hebt haar al zien zeilen als zeilexpert?
Ik vind je wel heel erg stellig...hoe weet jij nou dat zij geen Mozart is?
Wie heeft ze prachtige composities gemaakt; daar weet ik inderdaad niets van. Tot nu toe is ze in de pers omdat ze goed kan zeilen en als gezegd zijn er in Nederland heel veel kinderen die dat goed kunnen.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:44 schreef Iets-Anders het volgende:
[..]
En dat weet jij???
Want jij hebt haar al zien zeilen als zeilexpert?
Ik vind je wel heel erg stellig...hoe weet jij nou dat zij geen Mozart is?
Ik snap niet dat je in jouw signature al die pro-privacy links hebt, terwijl je niets roept over de inbreuk van de overheid / jeugdzorg in het leven van dit meisje.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:26 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Het gaat haar alleen om het record. Dat is het in mijn ogen die uitzonderingen en risico's niet waard
Zullen we dan maar iedere puber 2 jaar vrij geven die iets anders willen doen dan school?quote:Op woensdag 23 december 2009 21:57 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je in jouw signature al die pro-privacy links hebt, terwijl je niets roept over de inbreuk van de overheid / jeugdzorg in het leven van dit meisje.
Even buiten beschouwing gelaten of zij wel of niet geschikt is om een dergelijk avontuur te ondernemen (subjectief) is het ronduit eng dat de overheid de autonomie van haar burgers niet erkent.
Iemand in zo'n situatie begeleiden en voorzien van informatie en wijzen op de gevaren is prima, maar (bureaucratisch) ingrijpen tegen iemands wil, wanneer er geen sprake is van mogelijke schade aan anderen, is belachelijk en emotionele verkrachting.
Ik weet dat niet. Maar ik wil haar graag de kans geven het te laten zien!quote:Op woensdag 23 december 2009 21:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, stuur jij je kids maar in een zeilboot de wereld over omdat je zonodig een record wil halen.
[..]
Hoe weet jij zo goed dat ze dat wel is?
Weleens een ambitie gehad? Voor minder neem je het niet hoor.quote:Daarnaast, waarom zou ze niet gewoon een paar jaar wachten. O ja, ik weet het al. Dan kan ze niet in het Guiness Book of World Records komen. Want daar draait het allemaal om. Niet om het zeilen an sich; het record moet gehaald worden.
Om te beginnen, geef haar eens een kans om het te bewijzen...quote:Op woensdag 23 december 2009 21:49 schreef voyeur het volgende:
[..]
Tot nu toe is ze in de pers omdat ze goed kan zeilen en als gezegd zijn er in Nederland heel veel kinderen die dat goed kunnen.
JZ gaat dus meewerken aan de voorbereidingen van Laura's reis. Hierdoor worden ze mede-verantwoordelijk.quote:3.5. Ter zitting zijn vervolgens afspraken gemaakt tussen de ouders (met name de vader) en Bureau Jeugdzorg. De voorwaarden zijn één voor één besproken en verduidelijkt en er is een begin gemaakt met het bespreken van een realistische uitwerking daarvan. Ook is gesproken over de mogelijkheid van Bureau Jeugdzorg om daarbij de expertise van een ervaren zeezeiler in te roepen. De vader en Bureau Jeugdzorg hebben stappen gezet om te komen tot een constructieve samenwerking. Zij hebben beiden gezegd op korte termijn verder vorm te willen geven aan de uitgangspunten die op de zitting besproken zijn. Op grond hiervan is bij de rechtbank vertrouwen ontstaan dat er nu alsnog een samenwerking tot stand kan komen waarin het belang van [minderjarige] centraal staat en de neerwaartse spiraal doorbroken wordt. Het daarbij behorende zorgelijke gedrag van [minderjarige] en de wijze waarop de vader daarop reageert zullen, naar de inschatting van de rechtbank, hierdoor in voldoende mate verbeteren.
Je ondervindt in je dagelijks leven last van Laura? Zo nee, waar maak je je druk om?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:13 schreef dramatiek het volgende:
Ik hoop er nog altijd op dat ze van plan veranderd en ze ineens besluit zichzelf naar de maan te knallen met een zelfbouwraket ipv een reisje met een zeilboot. Dan zijn we der tenminste vanaf.
De topics zijn gevuld, dus ja. (jij ook).quote:Op woensdag 23 december 2009 22:09 schreef AryaMehr het volgende:
Bestaan er serieus mensen die 6 topics vol lullen over één of ander gehypt meisje?
'tuurlijk niet. Ze wilde toch niet terug. De staat wilde haar terughalen en dus moet de staat dat betalen. Lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:07 schreef dramatiek het volgende:
Vraag me af of ze de vliegreis terug zelf heeft moeten betalen. Lijkt me niet
Ja...ik kom het woord zeilmeisje overal tegen. Zeker 5-10 keer per dag. En dat stoort me omdat ik het non-nieuws vind. Ik wil niet opstaan met "Vliegtuig Laura Dekker geland op schiphol" op mijn telefoon. (tussen het andere nieuws) Het is komkommerniews, en de komkommertijd is al lang voorbij.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je ondervindt in je dagelijks leven last van Laura? Zo nee, waar maak je je druk om?
Ik volg het nieuws dagelijks, daarnaast kijk ik naar programma's als Netwerk, Nova en Éénvandaag, alleen lukt het mij toch om elk Laura nieuws te ontwijken.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:17 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ja...ik kom het woord zeilmeisje overal tegen. Zeker 5-10 keer per dag. En dat stoort me omdat ik het non-nieuws vind. Ik wil niet opstaan met "Vliegtuig Laura Dekker geland op schiphol" op mijn telefoon. (tussen het andere nieuws) Het is komkommerniews, en de komkommertijd is al lang voorbij.
Dan moet je nu niet naar Nova kijken. Je filter het top-down eruit?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik volg het nieuws dagelijks, daarnaast kijk ik naar programma's als Netwerk, Nova en Éénvandaag, alleen lukt het mij toch om elke Laura nieuws te ontwijken.
Ik druk gewoon weg wanneer ik de naam Laura hoor vallen. Zou jij ook moeten doen.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:19 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Dan moet je nu niet naar Nova kijken. Je filter het top-down eruit?
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 23 december 2009 22:20 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik druk gewoon weg wanneer ik de naam Laura hoor vallen. Zou jij ook moeten doen.
Eyyyyyyyyy het is wel een super mooie naam JA!quote:Op woensdag 23 december 2009 22:20 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik druk gewoon weg wanneer ik de naam Laura hoor vallen. Zou jij ook moeten doen.
Dertien in een dozijn naam.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:24 schreef Iets-Anders het volgende:
[..]
Eyyyyyyyyy het is wel een super mooie naam JA!
Met dit soort bijdrages halen we deel 7 en ik dacht dat je het al belachelijk vond dat mensen over de inhoud discussieerden? Immers:quote:
quote:Op woensdag 23 december 2009 22:09 schreef AryaMehr het volgende:
Bestaan er serieus mensen die 6 topics vol lullen over één of ander gehypt meisje?
Dan zullen we het maar niet hebben over het geslacht MAN!quote:
Wij nemen er deel aan!quote:Op woensdag 23 december 2009 22:33 schreef voyeur het volgende:
[..]
Met dit soort bijdrages halen we deel 7 en ik dacht dat je het al belachelijk vond dat mensen over de inhoud discussieerden? Immers:
[..]
Mwah, zolang ze het maar niet actief tegenwerken zoals ze tot nu toe blijkbaar hebben gedaan, door haar bvb te verbieden te gaan zeilen, dat is op zich al een hele winst .. ik vermoed dat Laura erg blij is met deze uitspraakquote:Op woensdag 23 december 2009 22:15 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
JZ gaat dus meewerken aan de voorbereidingen van Laura's reis. Hierdoor worden ze mede-verantwoordelijk.
Volgens een goede bekende van mij, werkzaam bij JZ (niet betrokken), was het niet de bedoeling dat JZ in deze positie terecht zou komen.
Wie, behalve de ouders van de recalcitrance vader, zegt dit?quote:Op woensdag 23 december 2009 23:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, zolang ze het maar niet actief tegenwerken zoals ze tot nu toe blijkbaar hebben gedaan, door haar bvb te verbieden te gaan zeilen, dat is op zich al een hele winst .. ik vermoed dat Laura erg blij is met deze uitspraak
Vergeet de 21 topics niet vóór haar vluchtactiequote:Op woensdag 23 december 2009 22:09 schreef AryaMehr het volgende:
Maar er is nu een fundamenteel verschil.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:10 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wie, behalve de ouders van de recalcitrance vader, zegt dit?
Zo blij zal ze niet zijn met de uitspraak ojmdat deze slechts bevestigd wat al eerder besloten is. Tot zomer 2011 staat ze onder toezicht van jeugdzorg, moeder is tegen, ze zal nog steeds aan de voorwaarden moeten voldoen. Voor een volwassene is dat een overzichtelijke termijn met haalbare eisen, maar voor de twee pubers (Dick en Laura) zal al snel het inzicht komen dat ze eigenlijk terug bij af zijn. Ze hebben slechts een paar maanden verspild.
Reactie zoals geïnterpreteerd door de Telegraaf. Zet het zout maar klaar.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:49 schreef Casos het volgende:
Moeder breekt met zeilmeisje
AMSTERDAM - Laura's moeder Babs Grondsma-Müller snijdt alle banden met haar dochter door na de uitspraak van de rechtbank dat Laura bij haar vader mag blijven.
http://www.telegraaf.nl/b(...)meisje__.html?p=11,2
Nou, lekker is dat. Zo te horen is Laura idd stukken beter af bij haar vader. Rare reactie van die moeder. Omdat je dochter haar droom waar mag maken, onder toezicht nog wel, de banden compleet verbreken.
Raar mens hoor, die moeder.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:49 schreef Casos het volgende:
Moeder breekt met zeilmeisje
AMSTERDAM - Laura's moeder Babs Grondsma-Müller snijdt alle banden met haar dochter door na de uitspraak van de rechtbank dat Laura bij haar vader mag blijven.
http://www.telegraaf.nl/b(...)meisje__.html?p=11,2
Nou, lekker is dat. Zo te horen is Laura idd stukken beter af bij haar vader. Rare reactie van die moeder. Omdat je dochter haar droom waar mag maken, onder toezicht nog wel, de banden compleet verbreken.
De telegraaf staat idd niet echt bekend als alleen feiten aandragen.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:55 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Reactie zoals geïnterpreteerd door de Telegraaf. Zet het zout maar klaar.
Waar bemoeid die idioot zich mee?quote:De uitspraak is voor de moeder het definitieve breekpunt met Laura en haar vader, bevestigt ze nog, refererend aan de uitspraak van haar huidige echtgenoot Anne Grondsma, eerder in deze krant. Grondsma zei: ,,Laura moet gewoon weg bij die man. Gebeurt dat niet, nou succes dan. Dan weten wij het ook niet meer. Dan houdt het op."
Volgens mij waren dat helemaal niet zoveel mensen. Ik heb het als een mogelijkheid gezien, waarvan ik meteen heb gezegd: als dat gebeurt dan loopt ze waarschijnlijk binnen 2 dagen weer weg. Waarmee ik dat dus geen geweldige optie vond.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:55 schreef iteejer het volgende:
[..]
Raar mens hoor, die moeder.
Nou waren er toch aardig wat mensen hier die vonden dat Laura bij haar zou moeten zitten. Wat zouden die hiervan zeggen?
Toen jij viertien was is niet relevant hier.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:51 schreef Purdey het volgende:
Ik vind het belachelijk dat ze door deze vluchtactie nu haar zin gaat krijgen.Het is pure chantage wat ze doet,en ze wordt nog beloond ook voor haar krankzinnigheid ook.Toen ik veertien was,nu acht jaar geleden vond ik mezelf opzich heel wat,maar als ik er op terugkijk en op de kinderen met wie ik toen in de klas zat was ik gewoon nog een kind.
Na deze uitspraak ga je ook in de hand werken dat er veel meer kinderen van 14-16 jaar die willen gaan backpacken in Australië of willen gaan surfen in een tropisch land.Moeten al deze kinderen maar gewoon een vrijwaring van school krijgen? Er is altijd nog een leerplicht hier,waar ík me altijd aan heb moeten houden,en kwam ik de laatste vrijdagmiddag voor de schoolvakantie niet omdat we op vakantie gingen dan kregen wij een keurige brief van leerplicht omdat ik wel twee uur had verzuimd..
Absoluut. Mensen leven niet in dienst van de overheid of van de gemeenschap maar voor zichzelf. Het kortzichtige idee alleen al dat je alleen in de schoolbankjes kunt leren is een produkt van de leerplicht.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:51 schreef Purdey het volgende:
Na deze uitspraak ga je ook in de hand werken dat er veel meer kinderen van 14-16 jaar die willen gaan backpacken in Australië of willen gaan surfen in een tropisch land.Moeten al deze kinderen maar gewoon een vrijwaring van school krijgen?
Dat jij je eerste jaren in slavernij hebt doorgebracht betekent niet dat je het recht hebt anderen tot slaaf te maken.quote:Er is altijd nog een leerplicht hier,waar ík me altijd aan heb moeten houden,en kwam ik de laatste vrijdagmiddag voor de schoolvakantie niet omdat we op vakantie gingen dan kregen wij een keurige brief van leerplicht omdat ik wel twee uur had verzuimd..
HELEMAAL MEE EENS!!! verwend nest!!quote:Op woensdag 23 december 2009 21:11 schreef BasEnAad het volgende:
Ga met poppen spelen, ontspoorde tut.
Anders lees je eerst even de andere topics voordat je zinloos gaat zitten posten.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:27 schreef magnifor het volgende:
Stel dat ze een jaar lang mag zeilen, wat geeft haar het recht om niet aan de leerplicht te voldoen?
Ik had destijds ook lekker een jaar lang iets anders willen doen dan school maar als ik dat deed dan had ik zo een proces-verbaal aan mijn broek.
Omdat ze 14 jaar is man!quote:Op woensdag 23 december 2009 21:16 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Onzin, Laura heeft al lang bewezen dat ze veel te slim is om thuis de tina te lezen. Laat dat kind lekker 'r gang gaan. Waarom moeten alle kinderen murw geslagen het keurslijf in ?
Ah, nog iemand die vind dat iedereen gelijk is wanneer ze even oud zijn.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:31 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Omdat ze 14 jaar is man!
Dat mag in de ogen van veel jonge Fokkers behoorlijk zijn, iedere volwassene weet uit eigen ervaring dat 14 jaar nog volledig in de kindheid staat.
.
Een kind wordt daarom van rechtswegen ook beschermt. Een Kind kan en mag namenlijk een boel beslissingen niet voor zichzelf nemen,. Dat moeten de ouders doen.
14 jarige kinderen mogen niet kiezen , niet autorijden, geen brommer rijden, geen pistool kopen , geen bedrijf openen , niet trouwen en ,, ook niet alleen om de wereld zeilen
En die ouders wederom hebben van de wetgever ook geen vrije hand. En wel en wee van het kind moet voorop staan. Het in koop nemen van leed aan lijf en psyche staat daar diametraal op tegen.
Kan je dan in het kort uitleggen hoe het zit?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Anders lees je eerst even de andere topics voordat je zinloos gaat zitten posten.
Dit is namelijk al meerdere keren terug gekomen en behandeld door de rechter.
Het ergste is nog dat het kleine zusje van Laura wel bij de moeder woont, wat moet die aankomende puber ervan denken? Als mama haar zin niet krijgt verbreekt zij de banden met mij?quote:Op donderdag 24 december 2009 09:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De telegraaf staat idd niet echt bekend als alleen feiten aandragen.
Maar waar rook is.....
[..]
Waar bemoeid die idioot zich mee?
Is hij haar vader?
Nee.
Hij moet z'n bek houden in deze kwestie.
Kwam deze toevallig tegen, hoe toepasselijkquote:Op donderdag 24 december 2009 10:12 schreef beeer het volgende:
[..]
Absoluut. Mensen leven niet in dienst van de overheid of van de gemeenschap maar voor zichzelf. Het kortzichtige idee alleen al dat je alleen in de schoolbankjes kunt leren is een produkt van de leerplicht.
[..]
Dat jij je eerste jaren in slavernij hebt doorgebracht betekent niet dat je het recht hebt anderen tot slaaf te maken.
Mark Twainquote:Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.
beter dan dat ze leert dat je met weglopen en lekker veel mot trappen wel haar zin krijgt?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat het kleine zusje van Laura wel bij de moeder woont, wat moet die aankomende puber ervan denken? Als mama haar zin niet krijgt verbreekt zij de banden met mij?
Dat zou er nog eens bij moeten komen ook. Een bemoeizuchtige overheid komt jou m.b.v. haar immer falende instanties op je vakantiebestemming ontvoeren en verplicht naar Nederland deporteren en je kan nog zelf de kosten daarvoor betalen ook. Het moet niet veel gekker worden...quote:Op woensdag 23 december 2009 22:07 schreef dramatiek het volgende:
Die muts kost de autoriteiten een aardige cent...Als je op een brug gaat zitten en eraf gehaald wordt zeuren mensen dat je de brandweer achteraf moet vergoeden. Die zeildoos moet er ook maar eens mee ophouden. Vraag me af of ze de vliegreis terug zelf heeft moeten betalen. Lijkt me niet
De leerplicht heeft zijn nut bewezen. Leven in een land brengt rechten én plichten met zich mee. Het is niet kortzichtig dat je je houdt aan de wet. Het is heel normaal.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:12 schreef beeer het volgende:
[..]
Absoluut. Mensen leven niet in dienst van de overheid of van de gemeenschap maar voor zichzelf. Het kortzichtige idee alleen al dat je alleen in de schoolbankjes kunt leren is een produkt van de leerplicht.
[..]
Dat jij je eerste jaren in slavernij hebt doorgebracht betekent niet dat je het recht hebt anderen tot slaaf te maken.
Prachtig; gaan we nu leerplicht (een product van een ontwikkelde maatschappij) gelijkstellen aan slavernij? Laten we meteen ook het verbod op kinderarbeid afschaffen, niet elke 9 jarige is hetzelfde toch?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:12 schreef beeer het volgende:
[..]
[..]
quote:Op donderdag 24 december 2009 11:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De leerplicht heeft zijn nut bewezen. Leven in een land brengt rechten én plichten met zich mee. Het is niet kortzichtig dat je je houdt aan de wet. Het is heel normaal.
En je bent heus niet 'in dienst van de overheid' omdat je wat moet leren hoor, en het is een belediging voor mensen die hun leven in slavernij doorbrengen om dát slavernij te noemen.
Het is niet alleen een plicht om onderwezen te worden. Het is een groot voorrecht waar je je hele leven plezier van hebt.
Omdat we hebben leren lezen kunnen we leuk bekvechten op een forum, bijvoorbeeld.
En natuurlijk leef je niet alleen voor jezelf, er zijn ook nog anderen.
Prachtig. Het zou zo in een publiek schoolboekje kunnen staan. Ik kan wel zien dat jullie braaf aan de leerplicht voldaan hebbenquote:Op donderdag 24 december 2009 11:08 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Prachtig; gaan we nu leerplicht (een product van een ontwikkelde maatschappij) gelijkstellen aan slavernij? Laten we meteen ook het verbod op kinderarbeid afschaffen, niet elke 9 jarige is hetzelfde toch?
topics over libertarisme zijn ----------------> die kant opquote:Op donderdag 24 december 2009 11:14 schreef beeer het volgende:
[..]
[..]
Prachtig. Het zou zo in een publiek schoolboekje kunnen staan. Ik kan wel zien dat jullie braaf aan de leerplicht voldaan hebben
Haar vluchtaktie heeft er voor gezorgd dat JZ zich ondubbelzinnig aan de eerder gedane uitspraak van de rechter moet houden. Deze was blijkbaar niet duidelijk genoeg geformuleerd waardoor JZ kans zag om de onderneming tegen te werken. Dit pa daar niet subtiel mee omgaat is niet verstandig, maar wel verklaarbaar gezien zijn karakter. Het is niet de eerste keer dat JZ misbruik maakt van door de rechter gegeven middelen: Lees maar.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:51 schreef Purdey het volgende:
Ik vind het belachelijk dat ze door deze vluchtactie nu haar zin gaat krijgen.Het is pure chantage wat ze doet,en ze wordt nog beloond ook voor haar krankzinnigheid ook.Toen ik veertien was,nu acht jaar geleden vond ik mezelf opzich heel wat,maar als ik er op terugkijk en op de kinderen met wie ik toen in de klas zat was ik gewoon nog een kind.
Na deze uitspraak ga je ook in de hand werken dat er veel meer kinderen van 14-16 jaar die willen gaan backpacken in Australië of willen gaan surfen in een tropisch land.Moeten al deze kinderen maar gewoon een vrijwaring van school krijgen? Er is altijd nog een leerplicht hier,waar ík me altijd aan heb moeten houden,en kwam ik de laatste vrijdagmiddag voor de schoolvakantie niet omdat we op vakantie gingen dan kregen wij een keurige brief van leerplicht omdat ik wel twee uur had verzuimd..
Waar heeft Laura haar zin gekregen dan? De afspraken op zich zijn niet verandert, er worden nog steeds dezelfde voorwaarden gesteld, alleen Jeugdzorg is terug gefloten, die mogen haar niet meer belemmeren bij het opdoen van de gevraagde ervaringen door bvb het uitzeilen te verbieden.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:06 schreef simmu het volgende:
[..]
beter dan dat ze leert dat je met weglopen en lekker veel mot trappen wel haar zin krijgt?
Op school had je geleerd dat op de man spelen geen argument is.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:14 schreef beeer het volgende:
[..]
[..]
Prachtig. Het zou zo in een publiek schoolboekje kunnen staan. Ik kan wel zien dat jullie braaf aan de leerplicht voldaan hebben
Ze komen wel vaker in posities waar ze niet in willen raken. Maar ja, dat heb je met incompetente subsidieslurpers die zichzelf zo interessant en belangrijk vinden en hun eigen gelijk en prestige laten prevaleren boven het welzijn van hun "protegees" en dier achterban.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:15 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
JZ gaat dus meewerken aan de voorbereidingen van Laura's reis. Hierdoor worden ze mede-verantwoordelijk.
Volgens een goede bekende van mij, werkzaam bij JZ (niet betrokken), was het niet de bedoeling dat JZ in deze positie terecht zou komen.
Kom eens op. Jij zou er geen problemen mee hebben als jouw puberdochter op eigen houtje met een flinke som geld ging lopen en een ticket naar de antillen boekte? En dat terwijl ze onder toezicht staat. Het idee alleen is al uiterst puberaal, het feit dat ze het ook echt uitvoert zegt iets over haar thuissituatie. Waarom gaat iedereen er van uit dat ze slim en volwassen is omdat ze schijnbaar goed kan zeilen?quote:Op donderdag 24 december 2009 11:14 schreef beeer het volgende:
[..]
[..]
Dat laatste vind ik al heel wat.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Waar heeft Laura haar zin gekregen dan? De afspraken op zich zijn niet verandert, er worden nog steeds dezelfde voorwaarden gesteld, alleen Jeugdzorg is terug gefloten, die mogen haar niet meer belemmeren bij het opdoen van de gevraagde ervaringen door bvb het uitzeilen te verbieden.
En weet je wat het grappigste is? Als Laura met haar bootje zou vergaan zou jij ook weer een tirade afsteken over Jeugdzorg.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:22 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Ze komen wel vaker in posities waar ze niet in willen raken. Maar ja, dat heb je met incompetente subsidieslurpers die zichzelf zo interessant en belangrijk vinden en hun eigen gelijk en prestige laten prevaleren boven het welzijn van hun "protegees" en dier achterban.
Medeplichtigheid aan de dood van Rowena Rikkers stond volgens mij ook niet in de planning.
En de dood van die baby in Spijkenisse ook niet. Daar moest eerst een kind de dood vinden voordat de kinderen uit huis werden gehaald. Maar in de zaak LD dachten ze goedkoop wat positieve publiciteit te kunnen halen met een houding van "kijk ons eens goed werk doen".
En dan kom je hier uitgerekend lezen en posten in een LD topic???quote:Op woensdag 23 december 2009 22:17 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ja...ik kom het woord zeilmeisje overal tegen. Zeker 5-10 keer per dag. En dat stoort me omdat ik het non-nieuws vind. Ik wil niet opstaan met "Vliegtuig Laura Dekker geland op schiphol" op mijn telefoon. (tussen het andere nieuws) Het is komkommerniews, en de komkommertijd is al lang voorbij.
Zodadelijk ook weer bij NOVA. Tijdsverspilling, er zijn andere zaken die het verdienen die paar minuten tv te krijgen in een programma welke nog enigszins de potentie heeft om wat redelijks voort te brengen.
Ik ben het met je eens dat jeugdzorg niet goed functioneert. Maar ik denk niet dat de toename van het aantal opgeschoten jongeren aan jeugdzorg ligt.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:37 schreef moussie het volgende:
Tijdje terug was er toch dat interview met de hoofdmuts van Kinderbescherming. Daarin vertelde zij hoe zij dat aangepakt heeft toen haar kind voor het eerst naar het middelbaar onderwijs moest, de eerste 14 dagen meefietsen en toen het kind dat niet meer wou (de afgang voor je klasgenoten, arm kind) is zij haar nog een tijd lang stiekem gaan volgen.
Als ik dat zo lees vind ik het helemaal niet verbazend dat wij steeds meer last krijgen van opgeschoten jongeren die hun eigen grenzen niet kennen, ze krijgen de kans nog niet eens om hun eigen neus te stoten en van hun eigen ervaringen te leren, hoe wil je ooit zelfredzaam worden op die manier?
Wat, dat de rechters voor jeugdzorg moeten gaan uitspellen wat ze bedoelden met dat oordeel?quote:Op donderdag 24 december 2009 11:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik al heel wat.
Ach, JZ is inmiddels meester in het afwijzen van verantwoordelijkheid. Zie de zaak van het Meisje van Nulde en voor de dode baby in Spijkenisse zullen ze hun handen ook wel weer in onschuld trachten te wassen.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:44 schreef Prutzenberg het volgende:
JZ heeft niet alleen op z'n klote gekregen, ze moeten meewerken aan de reis.
Dat houdt in dat ze nu mede-verantwoordelijk zijn voor, in ieder geval, de voorbereidingen en indirect dus ook voor de reis. Dat is een positie waarin JZ nooit terecht had willen komen.
Duh, uiteraard ligt dat niet aan jeugdzorg, dat ligt aan de maatschappij als geheel, aan ons dus. Wat die mevrouw daar vertelde is alleen tekenend voor hoe de maatschappij dat tegenwoordig benadert, cq, we kweken al die lastpakken zelf door ze overmatig te beschermen, een beetje je neus stoten om daarvan te leren is helemaal niet erg, in tegendeel, het is een bijzonder belangrijk onderdeel van het groeiprocesquote:Op donderdag 24 december 2009 11:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat jeugdzorg niet goed functioneert. Maar ik denk niet dat de toename van het aantal opgeschoten jongeren aan jeugdzorg ligt.
Ik bedoelde dat het idd. tekenend is voor hun werkwijze, en dat ze nu publiekelijk op het matje zijn geroepen.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat, dat de rechters voor jeugdzorg moeten gaan uitspellen wat ze bedoelden met dat oordeel?
Dat is idd heel wat, tekenend ook voor hoe jeugdzorg te werk gaat, ze maken dat kind gewoon kapot met hun vrije interpretatie van dat oordeel om zo alsnog hun zin te krijgen, uithuisplaatsing.
Vind je? Ik heb juist de indruk dat kinderen teveel aan hun lot worden overgelaten. Ik heb kinderen gezien die zich de hele dag maar op straat moeten zien te vermaken en daardoor verpest werden. En ook kinderen waar de ouders te druk zijn om zich echt met de opvoeding te bemoeien.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Duh, uiteraard ligt dat niet aan jeugdzorg, dat ligt aan de maatschappij als geheel, aan ons dus. Wat die mevrouw daar vertelde is alleen tekenend voor hoe de maatschappij dat tegenwoordig benadert, cq, we kweken al die lastpakken zelf door ze overmatig te beschermen, een beetje je neus stoten om daarvan te leren is helemaal niet erg, in tegendeel, het is een bijzonder belangrijk onderdeel van het groeiproces
Denk ook dat doodgeslagen baby's weinig met overbeschermde ouders te maken hebben.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vind je? Ik heb juist de indruk dat kinderen teveel aan hun lot worden overgelaten. Ik heb kinderen gezien die zich de hele dag maar op straat moeten zien te vermaken en daardoor verpest werden. En ook kinderen waar de ouders te druk zijn om zich echt met de opvoeding te bemoeien.
In het geval Laura Dekker kunnen ze het ook lastig goed doen. Gaan ze naar links, krijgen ze de ene helft van NL over zich heen, gaan ze naar rechts, dan de andere.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:44 schreef Pearlbitch het volgende:
Ach, JZ is inmiddels meester in het afwijzen van verantwoordelijkheid. Zie de zaak van het Meisje van Nulde en voor de dode baby in Spijkenisse zullen ze hun handen ook wel weer in onschuld trachten te wassen.
Jeanne d'Arc voerde op haar zeventiende de Franse legioenen aan, dus waar hebben we het over..quote:Op donderdag 24 december 2009 10:31 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Omdat ze 14 jaar is man!
Dat mag in de ogen van veel jonge Fokkers behoorlijk zijn, iedere volwassene weet uit eigen ervaring dat 14 jaar nog volledig in de kindheid staat.
.
Een kind wordt daarom van rechtswegen ook beschermt. Een Kind kan en mag namenlijk een boel beslissingen niet voor zichzelf nemen,. Dat moeten de ouders doen.
14 jarige kinderen mogen niet kiezen , niet autorijden, geen brommer rijden, geen pistool kopen , geen bedrijf openen , niet trouwen en ,, ook niet alleen om de wereld zeilen
Het een sluit het ander anders niet uit .. dat een kind zich op straat moet zien te vermaken is op zich niet zo erg, dat was vroeger ook niet anders, wat er verandert is is dat er geen consequenties meer zijn voor onaangepast gedrag. De boze buurman/vrouw die je kind aan de deur aflevert wordt uitgefoeterd dat die zich met zijn eigen zaken moet bemoeien en daarna zit kindlief achter een van zijn 3 gameconsoles en wordt getroost met een ijsje, want die enge boze buurman/vrouw, hoe haalt die het in zijn hoofd om zo tegen een kind tekeer te gaan.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vind je? Ik heb juist de indruk dat kinderen teveel aan hun lot worden overgelaten. Ik heb kinderen gezien die zich de hele dag maar op straat moeten zien te vermaken en daardoor verpest werden. En ook kinderen waar de ouders te druk zijn om zich echt met de opvoeding te bemoeien.
Want ja, het staat al vast dat Laura dezelfde 'bijzondere' kwaliteiten bezitquote:Op donderdag 24 december 2009 12:00 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Jeanne d'Arc voerde op haar zeventiende de Franse legioenen aan, dus waar hebben we het over..
17 is niet 14 , en Jean dárc voerde geen leger aan.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:00 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Jeanne d'Arc voerde op haar zeventiende de Franse legioenen aan, dus waar hebben we het over..
Als je haar thuis opsluit zal je daar nooit achter kunnen komen, niet waarquote:Op donderdag 24 december 2009 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want ja, het staat al vast dat Laura dezelfde 'bijzondere' kwaliteiten bezit
Jeanne ............................ Zeilwijfquote:Op donderdag 24 december 2009 12:00 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
tsja. en als de boze school zegt: "leerplicht. kind is 14 moet naar school" vind je het wel normaal dat het kind wegloopt om op die manier toch haar zin te krijgen. aai der ff over der bol en laat het jong maar gauw gaan dan he!quote:Op donderdag 24 december 2009 12:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Het een sluit het ander anders niet uit .. dat een kind zich op straat moet zien te vermaken is op zich niet zo erg, dat was vroeger ook niet anders, wat er verandert is is dat er geen consequenties meer zijn voor onaangepast gedrag. De boze buurman/vrouw die je kind aan de deur aflevert wordt uitgefoeterd dat die zich met zijn eigen zaken moet bemoeien en daarna zit kindlief achter een van zijn 3 gameconsoles en wordt getroost met een ijsje, want die enge boze buurman/vrouw, hoe haalt die het in zijn hoofd om zo tegen een kind tekeer te gaan.
Over een meisje van 14, dat grootse plannen heeft en onvoorbereid op pad wilde gaan. Ze is geen wonderkind en hoogbegaafdheid lijkt niet aan de orde te zijn, maar ze heeft als compensatie wel wonderlijke ouders.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:00 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Er zit veel ruimte tussen (over)beschermend opvoeden en verwaarlozen. Een kind moet de kans krijgen om in zeven sloten tegelijk te lopen. De taak van de ouder is er voor zorgen dat het kind weer uit die sloot komt om vervolgens de te leren hoe dat voorkomen had kunnen worden. En ja, dat loopt wel eens verkeerd af: midden op de oceaan of thuis omdat kindlief nét verkeerd van de bank afpleurt.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat weten we nu wel hoor. Blijf dat nu elke 24 uur posten?quote:Op donderdag 24 december 2009 12:54 schreef kowala het volgende:
Laura moet gewoon keihard in haar gezicht geplakt worden zodat haar melktandjes uit haar bek pleuren. Irritant verwende kutwijf is het!!!!
En natuurlijk het feit dat we Jeanne noemen, juist omdat ze geslaagd is. Er zijn waarschijnlijk 1000den anderen waarbij het is misgegaan. Het is een drogreden.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:00 schreef Mister1977 het volgende:
Je vergeet iets.
Jeanne ............................ Zeilwijf
17 jaar............................. 14 jaar
15e eeuw........................ 21e eeuw
Talent ..............................onbekend talent
Haalde de 20 niet.............Wensen we haar dat ook toe
Appel ..............................Peer
Opgestookt......................Verzopen
yup, van aartsengel Michaël en God zelf, Maria dacht ik niet.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jeannne had toch ook een visioen dat de heilige moeder Maria haar opdroeg Frankrijk te redden?
ook jonge topsporters mogen niet zomaar 2 jaar school skippen, ook niet op zelfstudie.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:31 schreef Howl het volgende:
Voor jonge topsporters worden er ook uitzonderingen gemaakt.
Nooit gehoord van internationale scholen dus.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:39 schreef simmu het volgende:
[..]
ook jonge topsporters mogen niet zomaar 2 jaar school skippen, ook niet op zelfstudie.
oh sorrie, ik dacht dat we het over nederland hadden. ok. buitenland dus. alwaar kinderen van 9 ook gerust soldaat mogen worden. tsja. zo bekeken kan natuurlijk alles.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nooit gehoord van internationale scholen dus.
quote:Op donderdag 24 december 2009 14:31 schreef Howl het volgende:
Ik vind dit een zeer goede uitspraak van de kinderrechter. Het is jammer dat de rechtbank de enige instantie is die het snapt. Haar vader ziet de risico's veel te licht in. En de kinderbescherming en jeugdzorg werken alleen maar tegen.
Als Laura het record kan breken, dan is dat niet alleen mooi voor haar. Het is ook een opsteker voor Nederland. We komen op een positieve manier in het nieuws als zeevarend land. Voor jonge topsporters worden er ook uitzonderingen gemaakt. Als we dat niet deden, dan hadden we niet zoveel medailles bij de Olympische spelen en zoveel topvoetballers. Go Laura!
Dat is een hele goede vraag.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:47 schreef Gia het volgende:
Ik geloof niet dat het zo positief is voor Laura's ambitie dat JZ nu medeverantwoordelijk is.
Stel dat ze zich nu zo goed mogelijk voorbereid, ze haalt haar EHBO of EM diploma, onderwijs is geregeld, de zeilboot is voorzien van de modernste apparatuur en zij heeft hier zo veel mogelijk ervaring mee opgedaan. Ze heeft wekenlang geoefend met slaapmanagement. Kortom, ze is er helemaal klaar voor.
En dan bereikt ons het bericht dat ze 16-jarige nieuwzeelandse/australische (?) zeezeilster door piraten gepakt is en vermoord. Haar zeilboot is onbemand teruggevonden.
Jeugdzorg is mede verantwoordelijk voor Laura's welzijn. Denk je dat ze haar dan laten gaan?
Pijprookster..................................niet-rooksterquote:Op donderdag 24 december 2009 13:00 schreef Mister1977 het volgende:
Je vergeet iets.
Jeanne ............................ Zeilwijf
17 jaar............................. 14 jaar
15e eeuw........................ 21e eeuw
Talent ..............................onbekend talent
Haalde de 20 niet.............Wensen we haar dat ook toeHoop ik dat ze ouder mag worden
Appel ..............................Peer
Opgestookt......................Verzopen
Maar als ze die toevallig tegenkomen is dat wel een makkelijk prooitje.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:00 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat is een hele goede vraag.![]()
Nu denk ik niet dat die piraten moeite gaan doen voor een zeilbootje, vrouwen verkrachten kunnen ze aan wal ook.
Klopt, en blonde dames zijn schaars in Somalië.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als ze die toevallig tegenkomen is dat wel een makkelijk prooitje.
Daar heb ik het niet over. Het gaat over de veiligheid van Laura en de verantwoording van BJZ. Als er iets met Jessica Watson gebeurt, dan denk ik dat BJZ die verantwoording niet neemt.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:08 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Klopt, en blonde dames zijn schaars in Somalië.
Is de kans om verkracht en eventueel vermoord te worden op zee groter dan hier in NL?
Stiekem editten terwijl ik een reactie aan het typen ben?quote:Op donderdag 24 december 2009 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als ze die toevallig tegenkomen is dat wel een makkelijk prooitje.
Overigens, als Jessica Watson onderweg een ongeluk krijgt, en overlijdt, zal dat ook al wel voldoende aanleiding zijn voor JZ om die verantwoording niet te nemen.
In de middeleeuwen werd hier nog geen tabak gerookt.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Pijprookster ................................niet-rookster
vermomd als vent ........................ geslachtsloos
gehard.........................................verwend
bleef zolang mogelijk anoniem........trekt de aandacht
teamspirit en goed leidster.............solitair
geen record-aspiraties................. record-geilheid
BJZ is nu ook verantwoordelijk. En toch mag ze buiten over straat fietsen, weet je wat voor risico's ze dan loopt? Het is onmogelijk om alle risico's af te dekken, wanneer gaan mensen dat eens inzien?quote:Op donderdag 24 december 2009 15:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over. Het gaat over de veiligheid van Laura en de verantwoording van BJZ. Als er iets met Jessica Watson gebeurt, dan denk ik dat BJZ die verantwoording niet neemt.
Jessica Watson is een meisje die enkele weken geleden aan haar reis is begonnen.quote:
Wou ik net typen.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:13 schreef Prutzenberg het volgende:
Edit: die kans is klein, zij maakt een non-stop soloreis.![]()
Rond Kaap Hoorn wil je niet graag varen, het kan daar flink spoken. Ze is wel zo slim om met de wind mee te varen.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Wou ik net typen.![]()
Overigens is het ook een totaal andere route. Jessica gaat via de kapen, Laura door het midden.
Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen, we zullen af moeten wachten.quote:[ afbeelding ]
Mijn punt is echter dat het nadelig is voor Laura dat JZ nu medeverantwoordelijk is. Als zij haar laten gaan en er gebeurt iets, worden ze er wel op aangekeken. Dus, ze laten haar alleen gaan als ze ervan overtuigd zijn dat het 'redelijk' veilig is.
Jeugdzorg heeft zich inderdaad niet conform de eerste rechtelijke uitspraak opgesteld, en dus worden ze daar nu explicieter toe verplicht door de rechter.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:38 schreef eff-joe-cie-kee het volgende:
Ik vind dat er wel licht overheen gestapt wordt door sommigen dat er mensen zijn die zichzelf kennelijk verheven voelen boven de Nederlandse wetgeving. Dat jij het niet (helemaal) met de wet eens bent wil nog niet zeggen dat het niet voor jou geldt als je Nederlands burger bent! En dan is er nog een rechter aan te pas gekomen ook en wat zie je? : zelfs dán willen ze zich er niet aan houden.
quote:Op donderdag 24 december 2009 15:38 schreef iteejer het volgende:
[..]
Jeugdzorg heeft zich inderdaad niet conform de eerste rechtelijke uitspraak opgesteld, en dus worden ze daar nu explicieter toe verplicht door de rechter.
Ik ben het helemaal met je eens: organisaties als Jeugdzorg die denken dat zij wetsvormend zijn moeten echt teruggefloten worden!
Ik begreep er uit dat de rechter toestemming voor die reis verleende, mits er een aantal voorbereidende stappen gezet worden.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:47 schreef Gia het volgende:
Jeugdzorg is mede verantwoordelijk voor Laura's welzijn. Denk je dat ze haar dan laten gaan?
Da's waar. Ik denk dat de OTS afloopt zodra Laura het ruime sop kiest.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:42 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik begreep er uit dat de rechter toestemming voor die reis verleende, mits er een aantal voorbereidende stappen gezet worden.
JZ is verantwoordelijk voor het vervullen van die voorwaardelijke stappen, maar niet voor die reis. Lijkt mij, al weet ik dit niet zeker, maar kan me niet voorstellen dat JZ verantwoording zou kunnen nemen voor allerlei nautische vraagstukken en beslissingen.
Anders zouden ze ook nog iets moeten gaan zeggen over de route, de uitrusting, de communicatie, etc.
Je gaat even voorbij aan het feit dat JZ zich niet aan (door de rechter bekrachtigde) afspraken heeft gehouden.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:43 schreef Perico het volgende:
Op zo'n reis moet je duizenden kleine en grote beslissingen nemen. Laura's laatste beslissing was dat ze voorgoed Nederland wilde verlaten en naar Sint Maarten ging om voor 3500 euro een brak bootje te kopen. Niet echt een geweldige beslissing.
Tis echt zo van, alle instanties moeten maar meewerken aan de droom en iemand die kanttekeningen plaatst is niet wijs en verantwoordelijk voor Laura's depressie en verwoest vertrouwen in volwassenen en Nederland....
Maja van mij mag ze gaan hoor, wat zal Dick Dekstier blij zijn...
Verantwoording lijkt me uberhaupt niet te gelden in internationale wateren. Daar mag je zelfs ineens op schepen casino's gaan openen en zo. En dan zal zo'n jurk van een JZ ambetnaar daar iets te zeggen hebben? Lijkt me niet waarschijnlijk. En zo ja - dát zou pas precedenten scheppen.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:44 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Da's waar. Ik denk dat de OTS afloopt zodra Laura het ruime sop kiest.
Je zit wel erg diep in de kont van laura dekkersquote:Op donderdag 24 december 2009 15:46 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Je gaat even voorbij aan het feit dat JZ zich niet aan (door de rechter bekrachtigde) afspraken heeft gehouden.
Mag niet van JZ, daar moet ze nou wel weer 18 voor zijn.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:49 schreef kowala het volgende:
[..]
Je zit wel erg diep in de kont van laura dekkers
Inderdaad.. Ik baseerde me op het mopje over Jeanne D'arcs laatste woorden: 'Ik rook nu wel meer, maar ik heb er minder plezier van.'quote:Op donderdag 24 december 2009 15:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In de middeleeuwen werd hier nog geen tabak gerookt.
Natuurlijk,dus als iemand het niet eens is met zoiets nuttigs als een leerplicht,dan hoeft die persoon ook niet naar school? En de slavernij vergelijken met leerplicht? Dus jij ziet hier elk kind vanaf vijf jaar als een slaaf van de leerplicht? Je hebt helemaal gelijk,op school iets leren is zó jaren '90!quote:Op donderdag 24 december 2009 10:12 schreef beeer het volgende:
[..]
[..]
die hond bedoel je?quote:Op donderdag 24 december 2009 18:03 schreef CP69 het volgende:
tis en blijft een lekker ding ....
http://columnchrist.files.wordpress.com/2009/08/laura_dekker1.jpg
Een extra hi/res foto speciaal voor jou! http://www.rnw.nl/data/fi(...)346-Laura-Dekker.jpgquote:Op donderdag 24 december 2009 18:03 schreef CP69 het volgende:
tis en blijft een lekker ding ....
http://columnchrist.files.wordpress.com/2009/08/laura_dekker1.jpg
Als er bij Somalië piraten zijn vaart ze gewoon omquote:Op donderdag 24 december 2009 15:43 schreef Perico het volgende:
Op zo'n reis moet je duizenden kleine en grote beslissingen nemen. Laura's laatste beslissing was dat ze voorgoed Nederland wilde verlaten en naar Sint Maarten ging om voor 3500 euro een brak bootje te kopen. Niet echt een geweldige beslissing.
Oh ja, da's waar ook. Ze vaart dan 'gewoon' even snel weg!!quote:Op donderdag 24 december 2009 19:07 schreef Mylene het volgende:
[..]
Als er bij Somalië piraten zijn vaart ze gewoon om.
thanx ...quote:Op donderdag 24 december 2009 18:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een extra hi/res foto speciaal voor jou! http://www.rnw.nl/data/fi(...)346-Laura-Dekker.jpg
Die heeft ook een veel ambitieuzer doel:quote:Op donderdag 24 december 2009 15:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Wou ik net typen.![]()
Overigens is het ook een totaal andere route. Jessica gaat via de kapen, Laura door het midden.
[ afbeelding ]
Mijn punt is echter dat het nadelig is voor Laura dat JZ nu medeverantwoordelijk is. Als zij haar laten gaan en er gebeurt iets, worden ze er wel op aangekeken. Dus, ze laten haar alleen gaan als ze ervan overtuigd zijn dat het 'redelijk' veilig is.
Je valt op veertienjarige pukkelmeisjes met van dat droeve haar?quote:Op donderdag 24 december 2009 19:18 schreef CP69 het volgende:
[..]
JAWEL , zie JIJ er beter uit dan ???
foto?
ze heeft iets liefs maar ook eh ... geils ...quote:Op donderdag 24 december 2009 19:27 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je valt op veertienjarige pukkelmeisjes met van dat droeve haar?
[ afbeelding ]
De familie maakt het talent kapot. Talent moet je namelijk de tijd geven om te rijpen en niet misbruiken ter meerdere eer en glorie van bijvoorbeeld vader of opa en oma.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:28 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Er worden geen talenten kapotgemaakt. In de eerste plaats is het maar de vraag of er sprake is van uitzonderlijk talent. Ze heeft op jonge leeftijd leren zeilen, zo uniek is dat niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:28 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Er gebeuren dagelijks ongetwijfeld duizenden dingen die ouders toestaan en die ik niet zou toestaan, en omgekeerd. Maar dat gaat mij niets aan, dat zoeken die mensen zelf uit.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:48 schreef paddy het volgende:
Ik heb een vraag; Zou jij je kind op 14 of 15 jarige leeftijd onvoldoende voorbereid de zee op sturen? Aan laten meren bij landen, zonder overnachting geregeld te hebben? Kan me ergens herinneren dat dit allemaal niet geregeld was. Er loopt alleen zoveel info dat ik me afvraag wat klopt en wat niet.
Ik ben er als ouder om mijn kind te beschermen, maar wel op te voeden zodat ze zelfstandig kan worden.
Ik zou mijn kind dus absoluut niet laten gaan. Ook al dreigt ze honderd keer mij nooit meer te willen zien wanneer ze meerderjarig is.
Volgens het rapport was ze niet voldoende voorbereid toch? Waarom haar onvoorbereid de zee op sturen? Hebben we het nog niet over de landen waar ze aan moet meren. De begeleiding was er eerst niet. Die kwam pas na de problemen.
De moeder zou haar alleen hebben laten gaan omdat ze anders niets meer van haar moeder wilde weten? Hell, dit krijgt een moeder wel vaker te horen wanneer een dochter van veertien hoort dat ze iets niet mag van haar ouders.
Ik kom nergens op terug.. Ik voer alleen aan dat er zeker wel dingen mogen en kunnen in ons zg. intolerante land..quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:29 schreef iteejer het volgende:
Vragen waarom iemand iets graag wil liggen altijd subjectief. Kunnen we dus nauwelijks iets over zeggen en daar hoeven we ook niets over te zeggen.
Aanvankelijk werd steeds gezegd 'ze onttrekt zich aan het gezag wie denkt ze dat ze is ze denken boven de wet te staan' etc.
En nu zegt 'de wet' dat het onder voorwaarden accoord is, en dan wordt er acuut uit een ander vaatje getapt door de tegenstanders. Dan is het ineens 'ja maar zus en zo en dit en dat'.
Precies hetzelfde soort 'ja maar' dat toen het gebezigd werd door de voorstanders van een zekere mate van vrijheid en steeds door de tegenstanders van die zeiltrip werd aangevallen doen jullie nu zelfVolgens je eigen argumentatie 'regels zijn regels en de instanties hebben geoordeeld en daarmee basta' zou je dus nu ook gewoon in stilte dit moeten accepteren wat er nu gezegd is.
Maar dat gebeurt niet dus kennelijk komt men terug op die eerdere 'argumentatie'?
Ik ken dat soort types. Had ooit eens zo'n vriendin met romatische beelden over vluchtelingenwerk in Afrika. Die stond na 2 weken huilend weer terug op de stoep. Waarschijnlijk geschrokken van het feite dat er ook mensen bestaan die niet blank zijn. En ze hadden daar ook geen stromend water....nounou, het is me wat. Maargoed, als de camping van pinkpop al teveel is dan weet je dat je niet naar afrika moet. Soms lopen dromen en realiteit wel erg ver uit elkaar. Het is zoals die doorgewinterde, keiharde solozeiler (naam vergeten) zei, je komt jezelf zo ontzettend hard tegen dat je echt 7 kleuren stront schijt in je bootje. Nu heeft die muts het wel voor elkaar dat ze waarschijnlijk een hele reclamevloot en een filmcrew meekrijgt. Bah zeildoos....quote:Op vrijdag 25 december 2009 20:37 schreef deedeetee het volgende:
Weten we precies wat jeugdzorg deed ? En waarom ?
Ik denk dat we in feite niet echt kunnen weten wat er wel niet gebeurt/gezegd/gedaan/gedreigd en afgesproken is.
Ik kan me voorstellen dat ze erg veel ongevraagde reacties heeft gehad en daar niet blij mee is. Wellicht heeft ze daarom de benen genomen naar plek op de wereld waar ze daar minder last van heeft.
Getuigt niet echt van karakter om weg te lopen als de dingen moeilijk worden. Gebrek aan ruggegraat IMO. En dat wilde op 13 jarige leeftijd de wereldzeeën bevaren en in vreemde havens aanleggen ?
Dat zijn orientatiepukkels om het noorden te vinden in de mist.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:27 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je valt op veertienjarige pukkelmeisjes met van dat droeve haar?
[ afbeelding ]
Andere. Jeanne d'Arc kon weer geen zeilboot besturen.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want ja, het staat al vast dat Laura dezelfde 'bijzondere' kwaliteiten bezit
Jeanne d'Arc (want zo schrijf je dat) voerde wel degelijk de Franse troepen aan bij de verovering van Reims. Ken uw klassieken.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:08 schreef CANARIS het volgende:
[..]
17 is niet 14 , en Jean dárc voerde geen leger aan.
Jeanne kon wel weer heel goed doodgaan, dat dan wel.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:46 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Andere. Jeanne d'Arc kon weer geen zeilboot besturen.
Veroordeeld en op brandstapel gezet door lieden die geen afwijkingen van hun mening en zienswijze duldden. Zoals nu vrees ik ook menigeen zal denken 'ik hoop dat het mis gaat, want dan kunnen wij zeggen: 'zie je wel?'.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jeanne kon wel weer heel goed doodgaan, dat dan wel.
Het lijkt de mens eigen te zijn zich overal een mening over te willen vormen en deze wereldkundig te maken, zonder zich vooraf op de hoogte te stellen van de feiten.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Over een meisje van 14, dat grootse plannen heeft en onvoorbereid op pad wilde gaan.
Heb jij je kids nou al op de boot gezet eigenlijk?quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:53 schreef iteejer het volgende:
[..]
Veroordeeld en op brandstapel gezet door lieden die geen afwijkingen van hun mening en zienswijze duldden. Zoals nu vrees ik ook menigeen zal denken 'ik hoop dat het mis gaat, want dan kunnen wij zeggen: 'zie je wel?'.
Over dat talent beschikken we allemaal.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jeanne kon wel weer heel goed doodgaan, dat dan wel.
Er is met die uitspraak maar weinig veranderd hoor.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:14 schreef iteejer het volgende:
Je hebt er gewoon de pest in dat 'het bevoegde gezag', ineens zo geadoreerd door tegenstanders en als ultiem argument gebruikt ('regels zijn regels' - ja, wie kan daar nou tegenop..) nu dus heel duidelijk zegt dat ze dit wél mag doen. Zoals gezegd, opmerkeliijk genoeg wordt er nu heel wat minder waarde aan een gerechtelijke uitspraak gehecht.
Jullie enige hoop is nu vermoedelijk dat er vanuit de politiek enige actie komt. Zodat Rouvoet onverwacht populair gaat worden. Maar ik moet dat nog zien
Ik snap niet waar je het steeds over hebt. Die uitspraak is in essentie dezelfde. Het belangrijkste is dat er deze keer onder druk van de uithuiszetting wel constructief gepraat is door papa met jeugdzorg. Dat had hij ook eerder kunnen doen in het belang van zijn dochter.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:14 schreef iteejer het volgende:
Je hebt er gewoon de pest in dat 'het bevoegde gezag', ineens zo geadoreerd door tegenstanders en als ultiem argument gebruikt ('regels zijn regels' - ja, wie kan daar nou tegenop..) nu dus heel duidelijk zegt dat ze dit wél mag doen. Zoals gezegd, opmerkeliijk genoeg wordt er nu heel wat minder waarde aan een gerechtelijke uitspraak gehecht.
Jullie enige hoop is nu vermoedelijk dat er vanuit de politiek enige actie komt. Zodat Rouvoet onverwacht populair gaat worden. Maar ik moet dat nog zien
beter nog; van een vader verwacht je dat die zijn kind desnoods tegen zichzelf in bescherming neemt. sterker nog, dat is zijn taak.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:18 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je het steeds over hebt. Die uitspraak is in essentie dezelfde. Het belangrijkste is dat er deze keer onder druk van de uithuiszetting wel constructief gepraat is door papa met jeugdzorg. Dat had hij ook eerder kunnen doen in het belang van zijn dochter.
Zo´n EHBO cursus blokkeren omdat je het niet eens bent over de vraag wanneer ze precies mag gaan oefenzeilen is kinderachtig. Dat mag Laura dan: daar is ze puber voor, maar van een vader verwacht je een wat positievere instelling. Dan was dat kind ook niet zo depri geworden.
Eens. Deze actie van haar geeft aan dat het terecht is dat de rechter heeft geoordeeld dat ze niet klaar is voor de reis die ze wilde maken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:08 schreef Mylene het volgende:
Ik vind haar gewoon naïef overkomen, ff omvaren mocht ze Somalische piraten tegenkomen en ff een bootje kopen op St Maarten.
Als het mis gaat, ze valt in slaap en ze botst tegen een olietanker net zoals de Australische Laura, zal Jeugdzorg wel de schuld krijgen omdat ze haar hebben opgezadeld met een hoeveelheid stress.
Hoe had ze dat willen doen dan? Met welk geld, of met wiens geld?quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:08 schreef Mylene het volgende:
Ik vind haar gewoon naïef overkomen, ff omvaren mocht ze Somalische piraten tegenkomen en ff een bootje kopen op St Maarten.
Als het mis gaat, ze valt in slaap en ze botst tegen een olietanker net zoals de Australische Laura, zal Jeugdzorg wel de schuld krijgen omdat ze haar hebben opgezadeld met een hoeveelheid stress.
Die 3500 Euro die ze van de sponsor had gekregen. Hoewel er ook ´zeilvrienden´ op St. Maarten waren, dus misschien zou ze ook financieel verder geholpen zijn. Van 3500 Euro koop je geen zeewaardige solo-zeilboot.quote:Op zaterdag 26 december 2009 22:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe had ze dat willen doen dan? Met welk geld, of met wiens geld?
Nee daarom, dus er waren wel mensen daar die haar zouden helpen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 22:47 schreef voyeur het volgende:
[..]
Die 3500 Euro die ze van de sponsor had gekregen. Hoewel er ook ´zeilvrienden´ op St. Maarten waren, dus misschien zou ze ook financieel verder geholpen zijn. Van 3500 Euro koop je geen zeewaardige solo-zeilboot.
Dat in het bold, nee dus, jeugdzorg is gedwongen constructief te gaan praten, dat kind de mogelijkheid te geven om uit te zeilen en zo de gevraagde ervaring op te doen ipv haar het uitzeilen te verbieden, dat is wat die uitspraak benadrukt ..quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:18 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je het steeds over hebt. Die uitspraak is in essentie dezelfde. Het belangrijkste is dat er deze keer onder druk van de uithuiszetting wel constructief gepraat is door papa met jeugdzorg. Dat had hij ook eerder kunnen doen in het belang van zijn dochter.
Zo´n EHBO cursus blokkeren omdat je het niet eens bent over de vraag wanneer ze precies mag gaan oefenzeilen is kinderachtig. Dat mag Laura dan: daar is ze puber voor, maar van een vader verwacht je een wat positievere instelling. Dan was dat kind ook niet zo depri geworden.
Je hebt het vonnis niet gelezen. Daar wordt met geen woord gerept over uitzeilen. Noch heeft jeugdzorg ooit gezegd dat ze niet mocht zeilen. Ze had, maar dat heb ik al dertig keer gesteld, alle benodigde apparatuur kunnen leren kennen in de afgelopen maanden, een EHBO cursus kunnen volgen etc. Een plan van aanpak kortom, waar vader niet aan wilde meewerken en dat is toch echt zijn rol.quote:Op zondag 27 december 2009 00:30 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat in het bold, nee dus, jeugdzorg is gedwongen constructief te gaan praten, dat kind de mogelijkheid te geven om uit te zeilen en zo de gevraagde ervaring op te doen ipv haar het uitzeilen te verbieden, dat is wat die uitspraak benadrukt ..
En EHBO-cursussen, die starten toch niet zomaar, ala minuut, je zal toch echt het volgende begindatum af moeten wachten, en dat is meestal niet net voor de feestdagen .. niet waar?
Het kind werd depri omdat zij niet meer mocht gaan zeilen en haar op die manier niet alleen haar normale uitlaatklep maar ook de mogelijkheid werd ontnomen om de gevraagde ervaring op te doen, wat de volgende uitspraak nogal voorspelbaar maakt
Ik heb het vonnis wel gelezen, en idd, daarin wordt niet gerept over uitzeilen. In de praktijk blijkt uit zowel Laura's bericht op haar site als ook uit de brief van haar grootouders dat zij dus niet mocht uitzeilen, oftewel, jeugdzorg heeft het oorspronkelijke oordeel anders uitgelegd dan door de rechters bedoeld was en is in deze dus ook terug gevloten, het recente oordeel vermeld expliciet welke tochten Laura zou kunnen maken om de gevraagde ervaring op te doen.quote:Op zondag 27 december 2009 00:45 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je hebt het vonnis niet gelezen. Daar wordt met geen woord gerept over uitzeilen. Noch heeft jeugdzorg ooit gezegd dat ze niet mocht zeilen. Ze had, maar dat heb ik al dertig keer gesteld, alle benodigde apparatuur kunnen leren kennen in de afgelopen maanden, een EHBO cursus kunnen volgen etc. Een plan van aanpak kortom, waar vader niet aan wilde meewerken en dat is toch echt zijn rol.
Enne, EHBO cursussen voor watersporters zat. Er begon er bijvoorbeeld recent een: Deze winter wordt er een opleidingscursus eerste hulp gehouden bij de EHBO vereniging Noordwijk. Opleiding basis EHBO volgens de laatste eisen. Kosten 200 euro per persoon veelal terug te krijgen via de werkgever of ziektekosten verzekering. Start 28 oktober examen 10 maart. Had ze een weekje gemist. Dat mocht vast wel.
En anders kon ze zich hier aanmelden. Duurt een dag en begint elke week. Zeilmeisje is excuustruus.
Berichten van Laura, noch van haar grootouders neem ik serieus. Een puber en een stel ouders die hun eigen kind jaren niet gezien hebben omdat ze het durfden hem een zeiltocht te verbieden.quote:Op zondag 27 december 2009 01:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb het vonnis wel gelezen, en idd, daarin wordt niet gerept over uitzeilen. In de praktijk blijkt uit zowel Laura's bericht op haar site als ook uit de brief van haar grootouders dat zij dus niet mocht uitzeilen, oftewel, jeugdzorg heeft het oorspronkelijke oordeel anders uitgelegd dan door de rechters bedoeld was en is in deze dus ook terug gevloten, het recente oordeel vermeld expliciet welke tochten Laura zou kunnen maken om de gevraagde ervaring op te doen.
En ja leuk, zo'n cursus in Noordwijk, heb je wel goed naar de data gekeken ?
http://forum.ehbonoordwijk.nl/viewforum.php?f=2&sid=1b848d10d3e5f10aae32686350e50ad2
Hoe dan ook, dat kind woont in Wijk bij Duurstede, iets van minstens 80 km verderop, op zich niet vreemd als zij wacht op een cursus in de buurt .. en of zo'n rechtbank genoegen neemt met een snelcursus, c'mon zeg, wat denk je zelf ..
Het valt me anders ook behoorlijk tegen van Laura.quote:Op zondag 27 december 2009 01:56 schreef voyeur het volgende:
[..]
Cursussen zat. Een snelcursus is voldoende voor het officiele diploma en dat is wat de rechtbank eist. De treurnis is dat ze er niet eens aan begonnen is: een verwijt dat ik haar vader maak en niet onze dwarse puber.
Dat 80 km geen enkel probleem zou moeten zijn voor ons globetrottend zeilmeisje. Zeker niet ik de kerstvakantie.quote:Op zondag 27 december 2009 01:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb het vonnis wel gelezen, en idd, daarin wordt niet gerept over uitzeilen. In de praktijk blijkt uit zowel Laura's bericht op haar site als ook uit de brief van haar grootouders dat zij dus niet mocht uitzeilen, oftewel, jeugdzorg heeft het oorspronkelijke oordeel anders uitgelegd dan door de rechters bedoeld was en is in deze dus ook terug gevloten, het recente oordeel vermeld expliciet welke tochten Laura zou kunnen maken om de gevraagde ervaring op te doen.
En ja leuk, zo'n cursus in Noordwijk, heb je wel goed naar de data gekeken ?
http://forum.ehbonoordwijk.nl/viewforum.php?f=2&sid=1b848d10d3e5f10aae32686350e50ad2
Hoe dan ook, dat kind woont in Wijk bij Duurstede, iets van minstens 80 km verderop, op zich niet vreemd als zij wacht op een cursus in de buurt .. en of zo'n rechtbank genoegen neemt met een snelcursus, c'mon zeg, wat denk je zelf ..
Tuurlijk, neem de andere partij bij voorbaat niet serieus en denk daarna dat je tot constructieve afspraken kan komenquote:Op zondag 27 december 2009 01:56 schreef voyeur het volgende:
[..]
Berichten van Laura, noch van haar grootouders neem ik serieus. Een puber en een stel ouders die hun eigen kind jaren niet gezien hebben omdat ze het durfden hem een zeiltocht te verbieden.
Ik heb toevallig pas nog een boel berichten moeten gaan uittikken voor het nieuwe seizoen EHBO-cursussen, zelfs die cursus die jij daar opnoemde is nog niet begonnen, de volgende begint eind januari weer, en weet jij of zij daarvoor is ingeschreven?quote:Cursussen zat. Een snelcursus is voldoende voor het officiele diploma en dat is wat de rechtbank eist. De treurnis is dat ze er niet eens aan begonnen is: een verwijt dat ik haar vader maak en niet onze dwarse puber.
My bad, het staat idd niet in het oordeel, het wordt wel in diverse bronnen gemeld als zijnde de afspraak die op de rechtbank is gemaaktquote:Waar in het recente oordeel wordt vermeld welke tochten Laura kan/mag maken. Mijn kopie van dat vonnis bevat die tekst niet.
Ja natuurlijk, want in de kerstvakantie worden dan ook EHBO-cursussen gegevenquote:Op zondag 27 december 2009 10:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat 80 km geen enkel probleem zou moeten zijn voor ons globetrottend zeilmeisje. Zeker niet ik de kerstvakantie.
Het stond al weken op haar site en haar advocaat was er al mee bezig, reactie van jeugdzorg was blijkbaar dan maar te gaan dreigen met uithuisplaatsing.quote:Dat als ze niet mocht zeilen van jeugdzorg, terwijl daar niets over in het vonnis staat, dit beslist publiekelijk bekend gemaakt had moeten worden.
Dat grootouders wellicht de wensen van jeugdzorg met opzet verkeerd uitleggen om het wegloopgedrag van Laura goed te praten. (zij heeft sponsorgelden misbruikt om haar 'ontsnapping' uit nl te financieren. Ik zou me als sponsor opgelicht hebben gevoeld.)
Aan het protest werd dus gewerkt, door de advocaat; als je je begin november inschrijft voor een EHBO-cursus begint die eerstvolgende cursus over het algemeen in Januari; en oefenen kon dus niet want zij mocht niet uitzeilen.quote:En tenslotte dat het vonnis niet vlak voor de feestdagen is uitgesproken. Ze heeft de tijd gehad om een cursus te volgen, te oefenen, dan wel te protesteren tegen het gedrag van jeugdzorg en de nodige investeringen te doen in haar boot.
En wat had pa kunnen doen, toveren of zo ? Als zo'n gezinsvoogd je dwars wil gaan zitten, nou, maak dan je borst maar nat, dan valt er niet in te grijpen want jij als ouder bent gewoon incompetent cq jouw mening doet er niet toe. Hoe wil je een neerwaartse spiraal kunnen doorbreken als die ontstaan is door het gegeven dat die meid niet uit mag zeilen, haar uitlaatklep kwijt is, en er is niks noppes nada wat jij eraan kan doen?quote:En anders de vader wel. Die zit er bovenop en had kunnen zien dat zijn dochter toch niet zo volwassen was en - belangrijker nog- dat het kennelijk niet goed met haar ging, en moeten ingrijpen.
In plaats van de problemen head-on aan te pakken rent ze ervandoor. Ja, dit is een groot talent hoor, ik voel het.quote:Op zondag 27 december 2009 12:20 schreef simmu het volgende:
oh kom op zeg. als je een wereldreis van 2 jaar wilt maken en claimt dat te kunnen moet je toch minstens zelfstandig ook de voorbereidingen kunnen treffen, problemen oplossen incluus. zie het als hulp bij de voorbereiding: "wat te doen bij onverwachte tegenslag"
Schade aan een boot kun je fixen, desnoods tijdelijk met een stuk touw. Lastige havenautoriteiten valt ook wel mee te leven, desnood fix je dat met wat smeergeld (heel normaal in sommige contreien). Een organisatie als JZ die je het leven zuur wil maken is van een heel andere orde. Dat is vechten tegen de bierkaai.quote:Op zondag 27 december 2009 12:20 schreef simmu het volgende:
oh kom op zeg. als je een wereldreis van 2 jaar wilt maken en claimt dat te kunnen moet je toch minstens zelfstandig ook de voorbereidingen kunnen treffen, problemen oplossen incluus. zie het als hulp bij de voorbereiding: "wat te doen bij onverwachte tegenslag"
Wel als je alles laat afhangen van 1 onduidelijk gedefinieerd doel, ipv aan de concrete voorwaarden te gaan voldoen.quote:Op zondag 27 december 2009 12:26 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Schade aan een boot kun je fixen, desnoods tijdelijk met een stuk touw. Lastige havenautoriteiten valt ook wel mee te leven, desnood fix je dat met wat smeergeld (heel normaal in sommige contreien). Een organisatie als JZ die je het leven zuur wil maken is van een heel andere orde. Dat is vechten tegen de bierkaai.
Je herhaalt die riedel over burgerlijke bemoeienis, maaar voegt inhoudelijk vrijwel niets aan het topic toe. Het is duidelijk dat je een probleem met jeugdzorg hebt, maar dit topic gaat over een heel specifiek geval.quote:Op zondag 27 december 2009 13:06 schreef iteejer het volgende:
Op alle slakken zout leggen omdat er iets gebeurt waar je het niet mee eens bent? Kom op zeg, wat gaat ons dat aan? Komt wat zurig op me over eerlijk gezegd.
Je kan overal wel een reden in gaan zien waarom ze volkomen kut is, dat plan volkomen kut is, en iedereen die er aan meewerkt ook volkomen kut is.
Maar mij stemt het hoopvol dat er in NL tenminste toch nog wat tegenkrachten tegen die verzuurde burgerlijke truttigheid zijn, zodat zélfs als burgerlijk ingedut NL het er niet mee eens is, toch (onder voorwaarden) ruimte gegeven kan worden aan mensen die buiten de paden willen gaan en een eigen weg willen kiezen.
Jij gaat voortdurend af op de partij die de publiciteit zoekt. Jeugdzorg en moeder denken er kennelijk heel anders over, maar die houden geen blog bij en steken geen lange verhalen voor de camera af. De bronnen die over de rechtszaak berichten zijn dezelfde dus daar hecht ik op voorhand niet meer geloof aan dan aan de andere partij. Ik was er niet bij en jij ook niet. Het staat niet in het vonnis dus het is geen feit.quote:Op zondag 27 december 2009 11:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Tuurlijk, neem de andere partij bij voorbaat niet serieus en denk daarna dat je tot constructieve afspraken kan komen
[..]
Ik heb toevallig pas nog een boel berichten moeten gaan uittikken voor het nieuwe seizoen EHBO-cursussen, zelfs die cursus die jij daar opnoemde is nog niet begonnen, de volgende begint eind januari weer, en weet jij of zij daarvoor is ingeschreven?
[..]
My bad, het staat idd niet in het oordeel, het wordt wel in diverse bronnen gemeld als zijnde de afspraak die op de rechtbank is gemaakt
Ik heb al geciteerd waar je iedere week een specifieke EHBO cursus voor watersporters kunt volgen. Had ze dus al kunnen doen. Verder moet ze oefenen met de nieuwe radarvoorzieningen die ingebouwd zouden worden. Daar had ze haar weekenden ook mooi mee kunnen vullen, want daar hoef je niet verder voor te gaan dan het Ijsselmeer.quote:Op zondag 27 december 2009 12:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, want in de kerstvakantie worden dan ook EHBO-cursussen gegeven
[..]
Het stond al weken op haar site en haar advocaat was er al mee bezig, reactie van jeugdzorg was blijkbaar dan maar te gaan dreigen met uithuisplaatsing.
[..]
Aan het protest werd dus gewerkt, door de advocaat; als je je begin november inschrijft voor een EHBO-cursus begint die eerstvolgende cursus over het algemeen in Januari; en oefenen kon dus niet want zij mocht niet uitzeilen.
[..]
En wat had pa kunnen doen, toveren of zo ? Als zo'n gezinsvoogd je dwars wil gaan zitten, nou, maak dan je borst maar nat, dan valt er niet in te grijpen want jij als ouder bent gewoon incompetent cq jouw mening doet er niet toe. Hoe wil je een neerwaartse spiraal kunnen doorbreken als die ontstaan is door het gegeven dat die meid niet uit mag zeilen, haar uitlaatklep kwijt is, en er is niks noppes nada wat jij eraan kan doen?
Zelfmoord is een ieders recht. Ben je echt zo arrogant dat je denkt het recht te hebben over andermans leven te beschikken?quote:Op zondag 27 december 2009 14:36 schreef voyeur het volgende:
Je herhaalt die riedel over burgerlijke bemoeienis, maaar voegt inhoudelijk vrijwel niets aan het topic toe. Het is duidelijk dat je een probleem met jeugdzorg hebt, maar dit topic gaat over een heel specifiek geval.
Je bent geen avonturier als je je van een kerktoren gooit; dat ben je pas als je dat goed voorbereid hebt en de juiste parachute bij je hebt, anders heet het zelfmoord.
Kinderen die voornemens zijn zelfmoord te plegen worden daar van weerhouden door hun ouders. Als die niet ingrijpen door jeugdzorg. Kinderen zijn niet handelingsbekwaam; dat maakt ze tot kinderen.quote:Op zondag 27 december 2009 15:17 schreef beeer het volgende:
[..]
Zelfmoord is een ieders recht. Ben je echt zo arrogant dat je denkt het recht te hebben over andermans leven te beschikken?
Voor de goede orde: ik snap heel goed dat dat kind tegen zichzelf beschermd moet worden. De ouders hebben laten zien dat niet te kunnen.quote:Op zondag 27 december 2009 15:47 schreef voyeur het volgende:
[..]
Kinderen die voornemens zijn zelfmoord te plegen worden daar van weerhouden door hun ouders. Als die niet ingrijpen door jeugdzorg. Kinderen zijn niet handelingsbekwaam; dat maakt ze tot kinderen.
Ik heb slechts een probleem met iedere vorm van het opdringen van de eigen opvattingen.quote:Op zondag 27 december 2009 14:40 schreef voyeur het volgende:
Jij gaat voortdurend af op de partij die de publiciteit zoekt. Jeugdzorg en moeder denken er kennelijk heel anders over, maar die houden geen blog bij en steken geen lange verhalen voor de camera af. De bronnen die over de rechtszaak berichten zijn dezelfde dus daar hecht ik op voorhand niet meer geloof aan dan aan de andere partij. Ik was er niet bij en jij ook niet. Het staat niet in het vonnis dus het is geen feit.
En die selectiviteit stoort mij ook: grote bek in situaties die men aan denkt te kunnen en waar men lekker populistisch kan scoren. Maar de lastige situaties waar nationwide duizenden kinderen onder vallen gewoon links laten liggen.quote:Op zondag 27 december 2009 15:57 schreef uiterstaardig het volgende:
Maar wat mij frappeert is de bezetenheid waarmee de instanties in deze zaak handelen en gehandeld hebben.
Op vele plaatsen in ons land lopen groepen onopgevoede, stuurloze en vaak laag opgeleide kwalletjes hele buurten onveilig te maken. Daar is ingrijpen door allerlei instanties toch ook wel op zijn plaats, duknt me
Nu doe je het weer. Niet op de zaak ingaan, maar algemene opvattingen spuien over jeugdzorg. Laura´s zaak was zeer specifiek, niet alleen jeugdzorg, maar ook de raad voor de kinderbescherming en de kinderrechter hebben zich erover gebogen. Tevens heeft de moeder verklaard tegen te zijn zonder goede voorbereiding. Hou je papa, het pubertje en Iteejer over die haar toch op reis willen sturen.quote:Op zondag 27 december 2009 16:18 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik heb slechts een probleem met iedere vorm van het opdringen van de eigen opvattingen.
Er wordt per jaar in meer dan 70.000 zorg geboden. Het zou mooi zijn als er nog meer kinderen geholpen konden worden, maar dan moeten de ouders of de kinderen wel de weg weten te vinden. Omdat niet iedereen (goed) geholpen kan, is toch nooit het argument om dan in een individueel geval ook maar niets te doen.quote:Op zondag 27 december 2009 16:21 schreef iteejer het volgende:
[..]
En die selectiviteit stoort mij ook: grote bek in situaties die men aan denkt te kunnen en waar men lekker populistisch kan scoren. Maar de lastige situaties waar nationwide duizenden kinderen onder vallen gewoon links laten liggen.
No dear, ik antwoord jou op je veralgemeniseerde veronderstelling dat ik een probleem met jeugdzorg zou hebben. Dat het algemene karakter van jouw verwijt dan terugkomt in mijn antwoord kun je mij niet aanwrijven.quote:Op zondag 27 december 2009 16:41 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nu doe je het weer. Niet op de zaak ingaan, maar algemene opvattingen spuien over jeugdzorg. Laura´s zaak was zeer specifiek, niet alleen jeugdzorg, maar ook de raad voor de kinderbescherming en de kinderrechter hebben zich erover gebogen. Tevens heeft de moeder verklaard tegen te zijn zonder goede voorbereiding. Hou je papa, het pubertje en Iteejer over die haar toch op reis willen sturen.
Wie dringt hier nu zijn opvattingen door.
Ik stel slechts dat die selectiviteit me stoort. Mag toch wel?quote:Op zondag 27 december 2009 16:46 schreef voyeur het volgende:
[..]
Er wordt per jaar in meer dan 70.000 zorg geboden. Het zou mooi zijn als er nog meer kinderen geholpen konden worden, maar dan moeten de ouders of de kinderen wel de weg weten te vinden. Omdat niet iedereen (goed) geholpen kan, is toch nooit het argument om dan in een individueel geval ook maar niets te doen.
Ze heeft de hele maand november de tijd gehad. En de eerste weken van december. Voor een cursus of voorbereidingen van een andere aard, zoals het inbouwen van apparatuur.quote:Op zondag 27 december 2009 12:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, want in de kerstvakantie worden dan ook EHBO-cursussen gegeven
[..]
Lekker op tijd..quote:Het stond al weken op haar site en haar advocaat was er al mee bezig, reactie van jeugdzorg was blijkbaar dan maar te gaan dreigen met uithuisplaatsing.
Nou dat was dan niet echt zichtbaar.. En mij is niet duidelijk dat ze zich had ingeschreven.quote:Aan het protest werd dus gewerkt, door de advocaat; als je je begin november inschrijft voor een EHBO-cursus begint die eerstvolgende cursus over het algemeen in Januari; en oefenen kon dus niet want zij mocht niet uitzeilen.
Pa had iig meer dan niets kunnen doen. Constructief samenwerken met de voogd, bv. Of een poging daartoe, met de publiciteit als stok achter de deur als hij niet redelijk behandeld wordt.quote:En wat had pa kunnen doen, toveren of zo ? Als zo'n gezinsvoogd je dwars wil gaan zitten, nou, maak dan je borst maar nat, dan valt er niet in te grijpen want jij als ouder bent gewoon incompetent cq jouw mening doet er niet toe. Hoe wil je een neerwaartse spiraal kunnen doorbreken als die ontstaan is door het gegeven dat die meid niet uit mag zeilen, haar uitlaatklep kwijt is, en er is niks noppes nada wat jij eraan kan doen?
Klik anders even door, dan zie je dat de volgende cursus begint op 24 januari in Lelystadquote:Op zondag 27 december 2009 14:44 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik heb al geciteerd waar je iedere week een specifieke EHBO cursus voor watersporters kunt volgen. Had ze dus al kunnen doen.
Ze mag niet uitzeilen, dus nee, dat kan niet.quote:Verder moet ze oefenen met de nieuwe radarvoorzieningen die ingebouwd zouden worden. Daar had ze haar weekenden ook mooi mee kunnen vullen, want daar hoef je niet verder voor te gaan dan het Ijsselmeer.
En uiteraard vertrekt zo'n ervaren zee-zeiler eventjes ala minuut op zo'n tripje .. of is het misschien dat die zijn volgende tocht gepland heeft ergens in de komende zomer, en te laat voor Laura die liefst eerder wil vertrekkenquote:De rechtbank maakte zich ook zorgen over haar copingskills (het omgaan met onverwachte situaties etc). Haar vader had kunnen bevorderen dat ze een soort stage liep bij een wel ervaren zee-zeiler etc. Mogelijkheden genoeg om de weekenden te vullen en gemotiveerd toe te werken aan die reis.
Hoe weet jij dat zij dat hebben gedaan .. omdat JZ dat suggereert?quote:Thuis zitten mokken naast een vader die ook alleen maar loopt te kankeren op de bemoeials is niet de methode om iets op te lossen.
Ze hebben er gewoon de pest in dat ze hun zin niet kregen, en wat je ook zegt, ze blijven insinueren en eenzijdig uitleggen en zoeken en trappen, zinloze exercitiequote:Op maandag 28 december 2009 13:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Klik anders even door, dan zie je dat de volgende cursus begint op 24 januari in Lelystad
[..]
Ze mag niet uitzeilen, dus nee, dat kan niet.
[..]
En uiteraard vertrekt zo'n ervaren zee-zeiler eventjes ala minuut op zo'n tripje .. of is het misschien dat die zijn volgende tocht gepland heeft ergens in de komende zomer, en te laat voor Laura die liefst eerder wil vertrekken
[..]
Hoe weet jij dat zij dat hebben gedaan .. omdat JZ dat suggereert?
Nee, die geven lange interviews in de kranten ..quote:Op zondag 27 december 2009 14:40 schreef voyeur het volgende:
[..]
Jij gaat voortdurend af op de partij die de publiciteit zoekt. Jeugdzorg en moeder denken er kennelijk heel anders over, maar die houden geen blog bij en steken geen lange verhalen voor de camera af. De bronnen die over de rechtszaak berichten zijn dezelfde dus daar hecht ik op voorhand niet meer geloof aan dan aan de andere partij. Ik was er niet bij en jij ook niet. Het staat niet in het vonnis dus het is geen feit.
Zinloos omdat jij niet ingaat op de casus. Ik was heel tevreden met vonnis 1 en 2, dus ik zou niet weten waar ik mijn zin niet heb gekregen.quote:Op maandag 28 december 2009 13:46 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ze hebben er gewoon de pest in dat ze hun zin niet kregen, en wat je ook zegt, ze blijven insinueren en eenzijdig uitleggen en zoeken en trappen, zinloze exercitie
Voor 400 Euro had ze haar EHBO cursus met officiele brevet kunnen halen in een weekend. Bron: dezelfde die ik al eerder geciteerd heb en waar ik wat verder doorgeklikt heb dan jij.quote:Op maandag 28 december 2009 13:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Klik anders even door, dan zie je dat de volgende cursus begint op 24 januari in Lelystad
[..]
Ze mag niet uitzeilen, dus nee, dat kan niet.
[..]
En uiteraard vertrekt zo'n ervaren zee-zeiler eventjes ala minuut op zo'n tripje .. of is het misschien dat die zijn volgende tocht gepland heeft ergens in de komende zomer, en te laat voor Laura die liefst eerder wil vertrekken
[..]
Hoe weet jij dat zij dat hebben gedaan .. omdat JZ dat suggereert?
Dan heb je inderdaad verder doorgeklikt dan ik. Riant bedrag trouwens, en of het zinvol is om dat uit te geven als je toch nog een dik half jaar moet wachten voor je misschien mag vertrekken, niet echt toch? Kan je net zo goed op die goedkopere cursus wat later wachtenquote:Op maandag 28 december 2009 18:54 schreef voyeur het volgende:
[..]
Voor 400 Euro had ze haar EHBO cursus met officiele brevet kunnen halen in een weekend. Bron: dezelfde die ik al eerder geciteerd heb en waar ik wat verder doorgeklikt heb dan jij.
Ze mag helemaal niet uitzeilen, en nee dat komt niet uit mijn dikke duim maar van haar site en uit de brief van haar grootouders .. on a sidenote, ook alweer een indicatie hoe publiciteitsgeil ze zijn, het staat al weken op haar site en niemand die het wist ..quote:Dat ze niet op het IJsselmeer mag varen komt uit jouw duim, net zoals je dingen in het vonnis leest die er niet staan.
Denk je nou werkelijk dat als het echt allemaal papa was geweest die dwarsligt en zich niet aan de afspraken houdt, met als resultaat het kind in een neerwaartse spiraal en nog weglopen ook, de rechters het vorige oordeel zouden hebben bevestigd?quote:De voorwaarden zijn één voor één besproken en verduidelijkt en er is een begin gemaakt met het bespreken van een realistische uitwerking daarvan.
Nee, het vereist wel iemand die daarvoor beschikbaar is .. je dacht dat die mensen niets anders te doen hebben, die laten even alles uit handen vallen en helpen Laura gratis en voor niets, en wel meteen?quote:Mijn suggestie om met een ervaren zeezeiler te werken om haar copingvaardigheden op te krikken, vereist geen transatlantische trip. Gewoon doorspreken, situaties voorleggen uit zijn praktijk, oefenen op het IJsselmeer. Het omgaan met geavanceerde radar en marifoon gebruik kun je ook al droog oefenen.
Wat jij niet wil zien is dat een bevestiging van het eerdere oordeel, en tijdens de zitting concretiseren van eerdere voorwaarden een tik is op de vingers is van JZ .. als het echt allemaal aan papa lag had het kind nu ergens anders gewoond.quote:Verder houd ik er mee op, want jij repeteerde jezelf al in de eerdere twintig delen en het herhalen van zetten heeft geen zin. De rechter heeft gesproken en naar mijn mening heel verstandig.
Waarom zou je überhaupt moeite doen?quote:Op maandag 28 december 2009 20:52 schreef moussie het volgende:
[..]
.. en of het zinvol is om dat uit te geven als je toch nog een dik half jaar moet wachten voor je misschien mag vertrekken, niet echt toch? Kan je net zo goed op die goedkopere cursus wat later wachten
[..]
Oh ja, wat zij opschrijven is boven alle twijfel verheven..quote:Ze mag helemaal niet uitzeilen, en nee dat komt niet uit mijn dikke duim maar van haar site en uit de brief van haar grootouders .. on a sidenote, ook alweer een indicatie hoe publiciteitsgeil ze zijn, het staat al weken op haar site en niemand die het wist ..
Ik kan me herinneren dat jij anderen weleens verweet aannames te doen..quote:en tja, dat het niet met zoveel woorden in het vonnis stond wil niet zeggen dat dat niet de afspraken zijn die gemaakt zijn tijdens de zitting.
[..]
Nee, dat denk ik niet. Door dit alles wordt het functioneren van jeugdzorg door een breed publiek besproken. Uitstekend!quote:Denk je nou werkelijk dat als het echt allemaal papa was geweest die dwarsligt en zich niet aan de afspraken houdt, met als resultaat het kind in een neerwaartse spiraal en nog weglopen ook, de rechters het vorige oordeel zouden hebben bevestigd?
[..]
Nee niet meteen. Maar ze had toch een netwerk met zeilvriendjes? Ongetwijfeld kunnen zich er wel een paar vrijmaken, waarmee ze dan tevens een stukje publiciteit krijgen, leuk voor de zeilvereniging ofzoiets.quote:Nee, het vereist wel iemand die daarvoor beschikbaar is .. je dacht dat die mensen niets anders te doen hebben, die laten even alles uit handen vallen en helpen Laura gratis en voor niets, en wel meteen?
Door zeilen leer je het spellingsalfabet.. En omdat ze naar engeland zeilde is de radar geen probleem?quote:En ik vermoed, zo maar, dat iemand die opgegroeid is zoals die meid het spellingsalfabet al kende voor ze ene aap, noot en mies tegenkwam, en gezien de tocht naar Engeland zal radar ook wel geen probleem zijn.
[..]
Ik denk dat de publieke opinie ook een stukje geholpen heeft..quote:Wat jij niet wil zien is dat een bevestiging van het eerdere oordeel, en tijdens de zitting concretiseren van eerdere voorwaarden een tik is op de vingers is van JZ .. als het echt allemaal aan papa lag had het kind nu ergens anders gewoond.
Met alle respect: de media laat alleen maar zien wat jullie televisiekijkers graag willen zien.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:54 schreef Stuart het volgende:
Arrogant, dom en verwend nest. Ik hoop, dat ze NOOIT met d'er bootje mag gaan varen. Ik ben inmiddels dat gezeik omtrent dit kutkind meer dan zat
Neem me niet kwalijk maar ik wil al dat gezeik over dit kind absoluut NIET horen of lezenquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect: de media laat alleen maar zien wat jullie televisiekijkers graag willen zien.
Het is dus gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
tja, of ze er wat aan heeft is idd nog maar de vraag, je moet namelijk 15 zijn voor je het officiële diploma mag gaan afleggenquote:Op dinsdag 29 december 2009 16:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom zou je überhaupt moeite doen?
Schandalig dat daar niet al veel eerder aan gedacht is.. Droomwens.. Jaren van voorbereiding..
Uiteraard niet, maar in de context geplaatst is het wel heel erg aanemelijkquote:Oh ja, wat zij opschrijven is boven alle twijfel verheven..
* Zucht .. in het tweede vonnis wordt gezegd dat er tijdens de zitting afspraken zijn gemaakt, de voorwaarden van het eerdere vonnis zijn een voor een doorgesproken ..quote:Ik kan me herinneren dat jij anderen weleens verweet aannames te doen..
Nu zijn er opeens afspraken gemaakt tijdens het vonnis die niet in het vonnis staan maar die het onmogelijk maken voor Laura om zich voor te bereiden?
Echt, bij momenten ben je nog beter dan BSB.. Ge-wel-dig!
http://www.rtl.nl/%28/act(...)/Laura_uitspraak.xmlquote:De rechter heeft verder begrip voor Laura's wens om als jongste mens ooit solo rond de wereld te zeilen. Laura's advocaat had eerder al aangegeven dat de rechter vindt dat vanaf nu Laura centraal moet staan.
Uit de uitspraak bleek verder dat de familie en Bureau Jeugdzorg de eerdere uitspraak over Laura's soloreis rond de wereld verschillend hebben uitgelegd. Dat is nu uitgesproken en de partijen gaan samenwerken om Laura's reis mogelijk te maken.
De rechter vindt dat ze moet gaan oefenen met zeilreizen naar Engeland en Denemarken en zich zo voorbereiden op haar soloreis rond de wereld, zei de advocaat.
Het maakt igg goed duidelijk hoe vreemd hun werkwijze is en dat het een instantie is die je moet mijden als de pest .. dat kan nog leuk worden met die kinddossiers van Rouvoet ..quote:Nee, dat denk ik niet. Door dit alles wordt het functioneren van jeugdzorg door een breed publiek besproken. Uitstekend!
Lol, en nadat de zeilervaring van Pa al opzij geschoven wordt zouJZ wel een van de vrienden accepteren als ervaringsdeskundige .. ja misschien nu, na het tweede vonnis, maar daarvoor?quote:Nee niet meteen. Maar ze had toch een netwerk met zeilvriendjes? Ongetwijfeld kunnen zich er wel een paar vrijmaken, waarmee ze dan tevens een stukje publiciteit krijgen, leuk voor de zeilvereniging ofzoiets.
Dezelfde mensen wellicht die haar gesponsord hebben. Wellicht? Paps is er ook nog.
Nee, gewoon door mee te luisteren, net zoals de meeste kinderen tegenwoordig al een aardig woordje Engels spreken dankzij de televisie, voor ze ook maar een les hebben gehad.quote:Door zeilen leer je het spellingsalfabet.. En omdat ze naar engeland zeilde is de radar geen probleem?
Echt, dit is humor!
Dat zou ik dan weer kwalijk vinden, een rechter hoort zich niet te laten beïnvloeden door de publieke opiniequote:Ik denk dat de publieke opinie ook een stukje geholpen heeft..
Wat doe je hier dan?quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:00 schreef Stuart het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk maar ik wil al dat gezeik over dit kind absoluut NIET horen of lezen
Laten weten hoe ik erover denk, that's allquote:
Nooit om een excuus verlegen om iets niet te doen, he?:Pquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:25 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, of ze er wat aan heeft is idd nog maar de vraag, je moet namelijk 15 zijn voor je het officiële diploma mag gaan afleggen
[..]
Vind je? Ik vind juist dat ze wel een zondebok konden gebruiken..quote:Uiteraard niet, maar in de context geplaatst is het wel heel erg aanemelijk
[..]
Waar staat dan dat er was afgesproken dat ze niet mocht uitzeilen, zodat ze niet kon oefenen? Als je wakker bent trek je toch gelijk aan de bel, tijdens de zitting al?quote:
* Zucht .. in het tweede vonnis wordt gezegd dat er tijdens de zitting afspraken zijn gemaakt, de voorwaarden van het eerdere vonnis zijn een voor een doorgesproken ..
en dat gaat dan blijkbaar hierover
[..]
Mooi toch?quote:Het maakt igg goed duidelijk hoe vreemd hun werkwijze is en dat het een instantie is die je moet mijden als de pest .. dat kan nog leuk worden met die kinddossiers van Rouvoet ..
[..]
Waarom niet?quote:Lol, en nadat de zeilervaring van Pa al opzij geschoven wordt zouJZ wel een van de vrienden accepteren als ervaringsdeskundige .. ja misschien nu, na het tweede vonnis, maar daarvoor?
[..]
Sinds wanneer luistert ze ergens naar?:Dquote:Nee, gewoon door mee te luisteren, net zoals de meeste kinderen tegenwoordig al een aardig woordje Engels spreken dankzij de televisie, voor ze ook maar een les hebben gehad.
En als je naar Engeland kan zeilen, een route waar je echt heel goed op je radar moet letten, het is namelijk nogal druk daar, ja, dan heb je ervaring
[..]
Maar dat is wel de praktijk, en haar geluk in dit geval. Zonder publiciteit had ze allang niet meer thuisgewoond..quote:Dat zou ik dan weer kwalijk vinden, een rechter hoort zich niet te laten beïnvloeden door de publieke opinie
Dan moet ze dus nog even geduld hebbenquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:25 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, of ze er wat aan heeft is idd nog maar de vraag, je moet namelijk 15 zijn voor je het officiële diploma mag gaan afleggen
Als een rechter iets verordonneerd, is dat een aanwijzing die boven de wet gaat. Zoals een politieman dat kan doen tegen verkeersregels in.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dan moet ze dus nog even geduld hebben
Ach dat komt welquote:Op dinsdag 29 december 2009 21:13 schreef Marrije het volgende:
Nou, waar is het wachten dan op? Had ze het allang in de pocket kunnen hebben.
Ja, want het kunnen plakken van een pleister en het aanleggen van een verbandje is erg belangrijk, vereist een diploma.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:13 schreef Marrije het volgende:
Nou, waar is het wachten dan op? Had ze het allang in de pocket kunnen hebben.
Excuus om niets te doen? Eerder met de vraag zitten hoe dat moet, en als zo'n voogd dan zegt 'niet mijn probleem, zoek het maar uit' ben je al gauw uitgeluld, niet waar?quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nooit om een excuus verlegen om iets niet te doen, he?:P
Dat is wat jij zou doen, hun blijkbaar nietquote:Vind je? Ik vind juist dat ze wel een zondebok konden gebruiken..
Welk gedeelte van 'eerdere uitspraak verschillend hebben uitgelegd' begrijp je niet? Dat ze niet mocht uitzeilen was de afspraak niet, daar kwam JZ blijkbaar mee op te proppenquote:Waar staat dan dat er was afgesproken dat ze niet mocht uitzeilen, zodat ze niet kon oefenen? Als je wakker bent trek je toch gelijk aan de bel, tijdens de zitting al?
Niet pas nadat nadam wegloopt, met de kerstvakantie.
Mi zien te weinig mensen wat voor een vuil spelletje JZ hier gespeeld heeftquote:Mooi toch?
Als je nu nog niet door hebt dat Pa de zwarte piet krijgt toegespeeld? En dan zullen ze ineens van hem of van een van zijn vrienden aannemen dat die meid wel klaar is .. tuurlijk niet, die halen hun eigen expert daarbij en beginnen weer te muggenziften over duizendennogeen mogelijkheden over wat er allemaal mis kan gaan.quote:Waarom niet?
Guttegut, we gaan weer doen alsof het een achterlijke dwarse puber is .. het eerste oordeel alweer vergeten? Wat stond er ook alweer ..quote:Sinds wanneer luistert ze ergens naar?:D
Voorwaarde voor bovenstaande is dat je goed moet kunnen luisteren, maar ja, dat bedoel je natuurlijk niet, jij verwisseld luisteren met gehoorzamenquote:Uit de informatie die de deskundige van de school gekregen heeft, blijkt dat [kind] een behoorlijke intelligentie heeft; ze is een harde werker, gedisciplineerd, serieus en heeft doorzettingsvermogen. Zij houdt zich aan haar eigen planning van het schoolwerk en zij haalt zonder veel moeite goede cijfers. In beginsel lijkt zij in staat om inderdaad zonder toezicht een schoolprogramma te volgen. Deze observaties komen overeen met de resultaten uit het onderzoek van Moonen. Volgens deze heeft [kind] doorzettingsvermogen, toont zij wilskracht en is zij gedisciplineerd. Zij moet om die redenen in principe in staat worden geacht om door middel van zelfstudie zorg te dragen voor haar scholing.
Als er moderne apparatuur wordt ingebouwd moet er wel eerst oudere apparatuur in hebben gezeten, niet waar?quote:Het is mij niet duidelijk of ze überhaupt wel een radar had, in haar oude boot..
Hier moest iig nog van alles worden ingebouwd.
Dat zou dan heel treurig zijn, want dat betekend dat je gewoon gebroken wordt door de instanties als je niet in de schijnwerpers staat .. dan zou zij binnen niet al te lange tijd hoogstwaarschijnlijk de zoveelste gedesillusioneerde breezerslet zijn in de molen van JZquote:Maar dat is wel de praktijk, en haar geluk in dit geval. Zonder publiciteit had ze allang niet meer thuisgewoond..
Dat ging helemaal niet over die cursus. En daar heeft de voogd ook niets over te zeggen bij een gedeeltelijke ondertoezichtstelling, lijkt me, helemaal niet als ie zegt dat het zijn probleem niet is.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Excuus om niets te doen? Eerder met de vraag zitten hoe dat moet, en als zo'n voogd dan zegt 'niet mijn probleem, zoek het maar uit' ben je al gauw uitgeluld, niet waar?
[..]
waarom refereer je aan afspraken die tijdens de zitting gemaakt zouden zijn, als het daar niet over gaat?quote:Welk gedeelte van 'eerdere uitspraak verschillend hebben uitgelegd' begrijp je niet? Dat ze niet mocht uitzeilen was de afspraak niet, daar kwam JZ blijkbaar mee op te proppen
En waarom liep zij ook alweer weg? Zij mocht al die tijd niet uitvaren, de advocaat was daarmee bezig en toen ging JZ maar dreigen met haar uit huis te plaatsen. En dat is dan een organisatie die het belang van het kind voorop moet stellen .. in dit geval is dat 'no matter what, al slopen we haar helemaal, maar die reis gaat niet door'?
[..]
Het publiek zal willen weten hoe het mogelijk is dat zij een vonnis niet hebben begrepen.quote:Mi zien te weinig mensen wat voor een vuil spelletje JZ hier gespeeld heeft
[..]
Het ging om oefenen .. En mi proberen de dekkers het domme gedrag van laura goed te praten..quote:Als je nu nog niet door hebt dat Pa de zwarte piet krijgt toegespeeld? En dan zullen ze ineens van hem of van een van zijn vrienden aannemen dat die meid wel klaar is .. tuurlijk niet, die halen hun eigen expert daarbij en beginnen weer te muggenziften over duizendennogeen mogelijkheden over wat er allemaal mis kan gaan.
[..]
Jij verwisseld wijsheid met intelligentie, van dat laatste heeft ze nog niet al teveel, gezien haar gedrag.quote:Guttegut, we gaan weer doen alsof het een achterlijke dwarse puber is .. het eerste oordeel alweer vergeten? Wat stond er ook alweer ..
[..]
Voorwaarde voor bovenstaande is dat je goed moet kunnen luisteren, maar ja, dat bedoel je natuurlijk niet, jij verwisseld luisteren met gehoorzamen
[..]
Bullshitquote:Als er moderne apparatuur wordt ingebouwd moet er wel eerst oudere apparatuur in hebben gezeten, niet waar?
[..]
Dat zou ook ongetwijfeld gebeurd zijn, denk ik.quote:Dat zou dan heel treurig zijn, want dat betekend dat je gewoon gebroken wordt door de instanties als je niet in de schijnwerpers staat .. dan zou zij binnen niet al te lange tijd hoogstwaarschijnlijk de zoveelste gedesillusioneerde breezerslet zijn in de molen van JZ
Nog steeds in de repeat loop zonder de casus te kennen? Persoonlijk problemen met JZ gehad?quote:Op woensdag 30 december 2009 07:53 schreef iteejer het volgende:
moussie, respect voor je argumentatie![]()
ik ben het geheel met je eens.
de bij JZ vaker voorkomende lijn 'men ZAL ons gehoorzamen, no matter what, anders zullen we es ff laten zien waar we toe in staat zijn' is enorm ergerlijk, en buitendien nogal laf: wel blaffen en bijten richting een enkel individu, maar om de grote en talrijke problemen op straat lopen ze met een boog heen.
Respect voor je geduld. Je hebt volstrekt gelijk en je hebt duidelijk de beschikbare informatie over de zaak Laura wel gelezen. Ik heb de argumentatie opgegeven. Die twee mensen die werkelijk denken dat een niet erkend EHBO diploma niet zou werken in een noodsituatie heb ik opgegeven.quote:Op woensdag 30 december 2009 07:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat ging helemaal niet over die cursus. En daar heeft de voogd ook niets over te zeggen bij een gedeeltelijke ondertoezichtstelling, lijkt me, helemaal niet als ie zegt dat het zijn probleem niet is.
[..]
waarom refereer je aan afspraken die tijdens de zitting gemaakt zouden zijn, als het daar niet over gaat?
Als ze al die tijd niet mocht uitvaren, waarom komt die advocaat er nu dan pas mee?
[..]
Het publiek zal willen weten hoe het mogelijk is dat zij een vonnis niet hebben begrepen.
Als een onderzoeksjournalist zich hier op stort, gaan ze nog wel met de billen bloot.
[..]
Het ging om oefenen .. En mi proberen de dekkers het domme gedrag van laura goed te praten..
Hoe fout jeugdzorg hier mss ook zit, het is mi wel een probleemgezin en ze hebben ook niet altijd de waarheid gesproken.
Me dunkt dat zij jeugdzorg de schuld geven om laura's domme actie goed te praten.
Waarom sturen die grootouders nu pas een brief naar de krant om de vuile was over jeugdzorg buiten te hangen, terwijl het al zolang niet goed met haar zou gaan? Sorry hoor, maar dat stinkt.
[..]
Jij verwisseld wijsheid met intelligentie, van dat laatste heeft ze nog niet al teveel, gezien haar gedrag.
[..]
Bullshit
[..]
Dat zou ook ongetwijfeld gebeurd zijn, denk ik.
Wat me wel opvalt is dat door een aantal mensen over jeugdzorg wordt gesproken alsof het een instantie is die kinderen kwaad wil doen. Daar hebben ze toch geen belang bij?
Jouw vervallen tot algemeenheden, en pogingen om mijn bezorgdheid rond JZ af te doen als gevolg van persoonlijke rancune doen niets af aan mijn opmerkingen.quote:Op woensdag 30 december 2009 08:56 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nog steeds in de repeat loop zonder de casus te kennen? Persoonlijk problemen met JZ gehad?
Inderdaad, er wordt nu met een vergrootglas naar haar handelen gekeken, ze kan zich weinig misstappen veroorloven.quote:Op woensdag 30 december 2009 09:58 schreef Marrije het volgende:
Ik zou daar niet te lang mee wachten als ik Laura was.
Dat valt wel mee, dat vergrootglas. Zo denk ik dat ze de ervaring met die bepaalde apparatuur wel zal opdoen, dan zit ze immers op de boot en daar ligt haar hart. Dus daar zie ik geen probleem. Maar ik heb zo het idee dat die ehbocursus haar een stuk minder boeit en ik vraag me dan ook af of ze het niet te ver voor zich uit zal schuiven. Als ze daarmee wacht tot op de valreep dan kan het ook nog wel eens zo zijn dat ze het niet op tijd haalt. Als ze het maar niet onderschat.quote:Op woensdag 30 december 2009 11:12 schreef iteejer het volgende:
[..]
Inderdaad, er wordt nu met een vergrootglas naar haar handelen gekeken, ze kan zich weinig misstappen veroorloven.
Knap lastig, als je weet dat half Nederland je op je vingers kijkt en hoopt dat je uitglijdt. Het is wmb iig een compliment waard als het haar inderdaad allemaal lukt!
wtf .. we hadden het over het EHBO-diploma dat je pas 'echt' mag halen als je 15 bent, en nu gaat het ineens niet daarover.quote:Op woensdag 30 december 2009 07:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat ging helemaal niet over die cursus. En daar heeft de voogd ook niets over te zeggen bij een gedeeltelijke ondertoezichtstelling, lijkt me, helemaal niet als ie zegt dat het zijn probleem niet is.
Lezen is te moeilijk? Er zijn tijdens de eerste zitting geen duidelijke afspraken gemaakt, de rechter heeft alleen algemene richtlijnen gegeven, dat hebben de partijen blijkbaar verschillend uitgelegd, het kind mocht helemaal niet meer uitzeilen, ze zou wel eens onvoldoende voorbereid kunnen vertrekken of zo. Daar was de advocaat dus al mee bezig, dat staat al een tijdje op haar site, dat jij het niet wist voor die brief van de grootouders ligt toch echt aan jou. En tja, zo publiciteitsgeil zijn ze dus blijkbaar niet, de info was er wel, alleen niet breed uitgesmeerd in de kranten.quote:waarom refereer je aan afspraken die tijdens de zitting gemaakt zouden zijn, als het daar niet over gaat?
Als ze al die tijd niet mocht uitvaren, waarom komt die advocaat er nu dan pas mee?
Tja, dat soort dingen krijg je als je iets letterlijk uitlegt ipv naar de zin van het totaal .. vandaar ook dat deze tweede zitting daar wel op in ging, de eerder genoemde afspraken, het concretiseren van de voorwaarden met als uiteindelijke doel de reis dus wel mogelijk te maken.quote:Het publiek zal willen weten hoe het mogelijk is dat zij een vonnis niet hebben begrepen.
Als een onderzoeksjournalist zich hier op stort, gaan ze nog wel met de billen bloot.
Het stond al die tijd gewoon op haar site hoor. En wat is volgens jou dan wel een marge waarin je wel de media had op moeten zoeken als grootouder .. 2 weken na het vonnis, 3 weken, of 4 misschien? En als ze dat wel hadden gedaan, wat was het dan geweest? Als ze de media wel opzoeken worden ze uitgemaakt voor publiciteitsgeil en als ze het niet doen zijn het leugenaars .. damned if you do and damned if you don't.quote:Het ging om oefenen .. En mi proberen de dekkers het domme gedrag van laura goed te praten..
Hoe fout jeugdzorg hier mss ook zit, het is mi wel een probleemgezin en ze hebben ook niet altijd de waarheid gesproken.
Me dunkt dat zij jeugdzorg de schuld geven om laura's domme actie goed te praten.
Waarom sturen die grootouders nu pas een brief naar de krant om de vuile was over jeugdzorg buiten te hangen, terwijl het al zolang niet goed met haar zou gaan? Sorry hoor, maar dat stinkt.
quote:Jij verwisseld wijsheid met intelligentie, van dat laatste heeft ze nog niet al teveel, gezien haar gedrag.
Een bericht van 10 september, voor de verbouwingenquote:Bullshit
Wat ik in mijn directe omgeving heb meegemaakt is JZ een zelfgenoegzaam clubje dat niet goed kan luisteren maar wel denkt de wijsheid in pacht te hebben, terwijl ze geregeld abominabel slecht werk afleveren .. ik denk niet dat dat de bedoeling is, maar het is wel wat er gebeurd.quote:Dat zou ook ongetwijfeld gebeurd zijn, denk ik.
Wat me wel opvalt is dat door een aantal mensen over jeugdzorg wordt gesproken alsof het een instantie is die kinderen kwaad wil doen. Daar hebben ze toch geen belang bij?
Jeugdzorg deed moeilijk over uitzeilen..quote:Op woensdag 30 december 2009 13:16 schreef moussie het volgende:
[..]
wtf .. we hadden het over het EHBO-diploma dat je pas 'echt' mag halen als je 15 bent, en nu gaat het ineens niet daarover.
En tja, het zijn toch echt JZ/de Raad die naar de rechter stappen, en als die dan na een uitspraak op geen enkele manier willen verduidelijken waarmee hun dan wel tevreden zouden zijn, oftewel 'zoek het maar uit' en aan de andere kant het oordeel dusdanig uitleggen dat het kind helemaal niet meer mag uitzeilen tot zij 'voldoende voorbereid' is
[..]
Dus op momenten dat het van pas kan komen zoeken ze geen publiciteit. Echt, ze doen het erom:)quote:Lezen is te moeilijk? Er zijn tijdens de eerste zitting geen duidelijke afspraken gemaakt, de rechter heeft alleen algemene richtlijnen gegeven, dat hebben de partijen blijkbaar verschillend uitgelegd, het kind mocht helemaal niet meer uitzeilen, ze zou wel eens onvoldoende voorbereid kunnen vertrekken of zo. Daar was de advocaat dus al mee bezig, dat staat al een tijdje op haar site, dat jij het niet wist voor die brief van de grootouders ligt toch echt aan jou. En tja, zo publiciteitsgeil zijn ze dus blijkbaar niet, de info was er wel, alleen niet breed uitgesmeerd in de kranten.
De afspraken waarover ik het had zijn gemaakt tijdens de tweede zitting, de uitspraak zelf refereert eraan, en waarover die gingen, daar heeft de advocaat zich over uitgelaten.
[..]
Grootouders, vader, advocaat.. Ze hadden onmiddellijk de media moeten opzoeken..quote:Het stond al die tijd gewoon op haar site hoor. En wat is volgens jou dan wel een marge waarin je wel de media had op moeten zoeken als grootouder .. 2 weken na het vonnis, 3 weken, of 4 misschien? En als ze dat wel hadden gedaan, wat was het dan geweest? Als ze de media wel opzoeken worden ze uitgemaakt voor publiciteitsgeil en als ze het niet doen zijn het leugenaars .. damned if you do and damned if you don't.
[..]
Zo was het idd bedoeld. Maar je bent het dus met me eens dat ze niet wijs isquote:Ik denk eerder dat het omgekeerd is, ze heeft wel de intelligentie, maar nog niet de wijsheid, en die krijg je dus met de jaren ..
[..]
Dat neemt niet weg dat jouw opmerking nergens op slaat.quote:Een bericht van 10 september, voor de verbouwingen
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
[..]
Die conclusie berust teveel op aannames, naar mijn idee..quote:Wat ik in mijn directe omgeving heb meegemaakt is JZ een zelfgenoegzaam clubje dat niet goed kan luisteren maar wel denkt de wijsheid in pacht te hebben, terwijl ze geregeld abominabel slecht werk afleveren .. ik denk niet dat dat de bedoeling is, maar het is wel wat er gebeurd.
In dit geval lijkt het me duidelijk, zij wilden niet dat Laura vertrekt, vandaar ook weer opnieuw de vraag om het kind bij moeder te plaatsen, die dus tegen de reis is. Het is nooit hun bedoeling geweest om Laura te steunen bij het bereiken van haar doel. Wat je dus moet hebben is een dwarsliggende puber die gekke dingen doet.
En hoe bereik je dat, juist ja, door aan de ene kant het uitzeilen te verbieden, haar lust, leven en uitlaatklep, en aan de andere kant lekker vaag te blijven over wat ze nou precies willen, dat moet ze zelf maar uitzoeken.
Ontneem het kind haar doel en haar uitlaatklep en je kan erop wachten ..
Dank je wel! Een compliment van jou sla ik hoog aan.quote:Op woensdag 30 december 2009 08:59 schreef voyeur het volgende:
[..]
Respect voor je geduld. Je hebt volstrekt gelijk en je hebt duidelijk de beschikbare informatie over de zaak Laura wel gelezen. Ik heb de argumentatie opgegeven. Die twee mensen die werkelijk denken dat een niet erkend EHBO diploma niet zou werken in een noodsituatie heb ik opgegeven.
Huh, now you lost me .. we hebben het eerst over het EHBO-diploma dat zij nog niet heeft en volgens 'jullie' ondertussen al lang op zak had moeten hebben, terwijl niemand van die 'jullie' zich afvraagt hoe dat mogelijk is, je mag dat diploma immers niet afleggen voor je 15de levensjaar. Nee, dat noem jij dan een 'excuus om niet te doen wat je moet doen'. Dat zo'n cursus niet kan volgen, dat er eigenlijk een voorwaarde gesteld wordt waaraan niet tegemoet kan worden gekomen, zover denken we niet door.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Jeugdzorg deed moeilijk over uitzeilen..
Volgens mij hebben ze van begin af aan nooit de publiciteit gezocht, het waren de media die hun opzochten.quote:Dus op momenten dat het van pas kan komen zoeken ze geen publiciteit. Echt, ze doen het erom:)
Ik had het trouwens over die brief..
Dat wilden zij blijkbaar niet, hun geschillen met jeugdzorg via de media uitvechten .. zoals gezegd, het stond al die tijd gewoon op haar site, de advocaat was er mee bezig, die mensen doen het gewoon netjes, zoals het hoort, verduidelijking vragen van diegene die de voorwaarden heeft opgesteld.quote:Grootouders, vader, advocaat.. Ze hadden onmiddellijk de media moeten opzoeken..
Ze heeft dit niet wijs aangepakt, dat is zeker .. maar dat heeft dus niets met haar vermogen om te luisteren of te gehoorzamen te maken, dat kan zij op zich heel goed.quote:Zo was het idd bedoeld. Maar je bent het dus met me eens dat ze niet wijs is
Jij beweert toch dat ze geen radar had op die oude schuit? Dus hoezo slaat mijn opmerking nergens op? De aanwezige apparatuur is gemoderniseerd en aangevuld, jouw opmerking slaat nergens op!quote:Dat neemt niet weg dat jouw opmerking nergens op slaat.
Overigens fijn dat ze zoveel medeleven toont in dat artikel.
Het is eigenlijk meer een optelsom van losse feiten die samen een plaatje opleveren.quote:Die conclusie berust teveel op aannames, naar mijn idee..
Ik hoor over jz dat ze niet gemakkelijk hun fouten toegeven..
Maar dat ze vaak ook in een positie zitten waarin je het alleen maar fout kan doen.
EM wel. Dat is een soort EHBO diploma voor bijvoorbeeld jeugdige reddingsbrigadiers.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh, now you lost me .. we hebben het eerst over het EHBO-diploma dat zij nog niet heeft en volgens 'jullie' ondertussen al lang op zak had moeten hebben, terwijl niemand van die 'jullie' zich afvraagt hoe dat mogelijk is, je mag dat diploma immers niet afleggen voor je 15de levensjaar
Ja vreemd hé, dat je iets op 1 mijl afstand niet ziet op de radar. Puur technisch gezien had het niet mogen gebeuren, het is dus maar de vraag hoe het komt dat de radar dat schip gemist heeft.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:43 schreef voyeur het volgende:
Moussie dat gevanceerde radarsysteem had Jessica Watson ook. Toch werd ze aangevaren. Dat eigenwijze Laura dat niet eens wist en arrogant afgaf op de zeer goed voorbereide Jessica tekent het wel.
Zie bijvoorbeeld deze gedetailleerde link
Juist ja, extra, en dat was nou juist het punt, volgens E_O zat er nog niet eens radar in die bootquote:Haar sponsor heeft nav de 1e rechtszaak nog aangeboden extra apparatuur in te bouwen die Jessica allang had.
En je voelt aan je water dat Laura dat niet zou kunnen of zo?quote:Ook Jessica´s coping vaardigheden waren uitmuntend zoals je in het rapport kon lezen. Ze begreep bijtijds dat er gevaar dreigde dat de mast neer zou komen en ging dus weer benedendeks. Ook de verdere afhandeling was uitmuntend.
Was dat nou niet juist het punt, Laura mag niet uitvaren om ervaring op te doen met die nieuwe apparatuur?quote:Laura heeft met al deze apparatuur zo goed als geen ervaring en dat maakt een groot verschil. Die wil gewoon lekker gaan pitten vertrouwend op haar apparatuur die ze niet echt kent. Jessica deed hazeslaapjes van vijf minuten en checkte voortdurend haar radar. En toch een aanvaring.
Alweer zoiets wat jij wel aan je water voelt ?quote:Na dat ongeluk is ze trouwens meegenomen naar de brug van een grote tanker om haar te tonen hoe het er van die kant uitziet. Alweer een prima voorbereiding, waar Laura niet van wil weten.
Ik heb uiteraard niets anders te doen dan hier te reagerenquote:Op woensdag 30 december 2009 17:07 schreef voyeur het volgende:
Moussie leest gewoon niets. Het door mij aangehaalde artikel over de beveiliging die Jessica aan boord had negeert ze. Laura´s stupide uitspraken over diezelfde Jessica negeert ze. Verder gelooft ze alles dat één partij naar buiten brengt: papa, Laura en haar advocaat en negeert ze de moeder.
Vervolgens weigert ze zelfs maar dat vonnis te lezen waarvan ik de link al vele malen geplaatst heb. Ze baseert zich op dingen die daar niet in staan. Nu dus ook weer: het is GEEN VERPLICHTING om een EHBO diploma te halen. Het vonnis zegt voor de tweede keer: ´het volgen van een EHBO-cursus´ Het zal toch iedereen aan zijn reet roesten of dat meisje een wettelijk erkend diploma heeft. Ze moet gewoon voor zichzelf kunnen zorgen op zee.
Niets, maar dan ook niets in haar voorbereiding wijst daar op. Dat de sponsor een tweede alarminstallatie wilde aanleggen gekoppeld aan de radar was pas na het vonnis. Dat Jessica er maar liefst drie heeft wil Laura niets van weten. Ze heeft er ook geen kennis van terwijl dat cruciaal is. Van mij mag ze de wereld drie keer rondvaren, maar zonder helm moet je geen brommer rijden.
Ze had het niet gedaan omdat ze niet mocht uitzeilen, volgens de grootouders.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh, now you lost me .. we hebben het eerst over het EHBO-diploma dat zij nog niet heeft en volgens 'jullie' ondertussen al lang op zak had moeten hebben, terwijl niemand van die 'jullie' zich afvraagt hoe dat mogelijk is, je mag dat diploma immers niet afleggen voor je 15de levensjaar. Nee, dat noem jij dan een 'excuus om niet te doen wat je moet doen'. Dat zo'n cursus niet kan volgen, dat er eigenlijk een voorwaarde gesteld wordt waaraan niet tegemoet kan worden gekomen, zover denken we niet door.
En als dat kind dan om verduidelijking vraagt, hoe moet ik het dan doen, krijgt ze te horen dat ze dat zelf maar moet uitzoeken
[..]
Laat ik nou denken dat ze sponsors zochten en een record wilden neerzetten.quote:Volgens mij hebben ze van begin af aan nooit de publiciteit gezocht, het waren de media die hun opzochten.
Als hun de publiciteit op hadden gezocht hadden we wel heel wat meer interviews gelezen, waren ze wel in de diverse talkshows verschenen etc .. maar nee, niets van dat alles, nog niet eens een website op dat moment, ze zijn totaal overvallen door al die publiciteit en wat ze kregen hebben ze zover mogelijk afgehouden. Pa had inmiddels wel 3 boten kunnen bouwen als die bereid was geweest op talkshows te verschijnen en interviews te geven.
[..]
Dat bevreemdt me dan wel. Het lijkt dan alsof ze toch bang waren voor negatieve publiciteit, ondanks dat jeugdzorg, ondanks de uitspraak, op eigen houtje het project zou saboteren.quote:Dat wilden zij blijkbaar niet, hun geschillen met jeugdzorg via de media uitvechten .. zoals gezegd, het stond al die tijd gewoon op haar site, de advocaat was er mee bezig, die mensen doen het gewoon netjes, zoals het hoort, verduidelijking vragen van diegene die de voorwaarden heeft opgesteld.
Oh, ik dacht dat ze depressief was geworden omdat het haar onmogelijk werd gemaakt aan de voorwaarden tegemoet te komen en te oefenen door jeugdzorg, met uithuisplaatsing als chantagemiddel.quote:Dat de grootouders alsnog de media hebben opgezocht komt alleen omdat JZ de zaak op de spits zat te drijven door kort voor kerst te gaan dreigen met uithuisplaatsing
[..]
Als jij het zegt..quote:Ze heeft dit niet wijs aangepakt, dat is zeker .. maar dat heeft dus niets met haar vermogen om te luisteren of te gehoorzamen te maken, dat kan zij op zich heel goed.
Je bedoelt haar recordpoging, neem ik aan?quote:Food for thought: Als dit kind niet met dit plan op was komen proppen zou je haar zelfs zien als een voorbeeld voor anderen en zou je Pa de hemel inprijzen voor hoe goed die het heeft gedaan, vergeleken met zoveel ander grut van die leeftijd ..
[..]
Dat heb ik nooit beweerd. Je opmerking sloeg nergens op.quote:Jij beweert toch dat ze geen radar had op die oude schuit? Dus hoezo slaat mijn opmerking nergens op? De aanwezige apparatuur is gemoderniseerd en aangevuld, jouw opmerking slaat nergens op!
Ik meen dat je een interview in kunt zien vóór publicatie.quote:
En toch leuk dat je uit dat artikel kan ontnemen hoeveel medeleven Laura heeft, je weet wat zij gezegd heeft naast hetgeen de journalist heeft opgeschreven?
[..]
Ja, dat kun je wel zeggenquote:Het is eigenlijk meer een optelsom van losse feiten die samen een plaatje opleveren.
Dat komt toch op hetzelfde neer?quote:En mij ging het niet zozeer om het toegeven van fouten, het ging mij meer om het uitgangspunt .. hun hebben altijd gelijk.
Lees anders nog eens terug, want nou wordt je helemaal warrig.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze had het niet gedaan omdat ze niet mocht uitzeilen, volgens de grootouders.
Dat van dat diploma haalde je er zelf bij.
Als ze van jeugdzorg die cursus niet mocht doen, dan heb ik iets gemist.
Kan je nagaan, al die mogelijkheden om geld te verdienen en sponsors te werven en ze laten ze zo links liggen en blijven zover maar even kan uit het nieuws.quote:Laat ik nou denken dat ze sponsors zochten en een record wilden neerzetten.
Dat bevreemdt je alleen maar omdat jij ervan uit gaan dat het publiciteitsgeile mensen zijn die zich niet aan de regels willen houden. Zoeken ze de publiciteit niet en spelen het netjes via de advocaat, nu zijn ze weer bang want ze hebben vast iets te verbergen .. het is gewoon nooit goed hé?quote:Dat bevreemdt me dan wel. Het lijkt dan alsof ze toch bang waren voor negatieve publiciteit, ondanks dat jeugdzorg, ondanks de uitspraak, op eigen houtje het project zou saboteren.
Tja, je bouwt zoiets natuurlijk langzaam op, ontneem het kind zijn uitlaatklep en laat het daarna in vaagheid gaar stoven, depressie of agressie gegarandeerd. En dan net voor de feestdagen krijg je de klap op de vuurpijl, het constateren dat het slecht met je gaat en dat het tijd wordt je uit huis te plaatsen, uiteraard weer naar moeder, of te wel, definitief einde van haar ambities.quote:Oh, ik dacht dat ze depressief was geworden omdat het haar onmogelijk werd gemaakt aan de voorwaarden tegemoet te komen en te oefenen door jeugdzorg, met uithuisplaatsing als chantagemiddel.
Maar dat was toch pas kort voor kerst?
Ik moet de leraar die een scholier die niet luistert en zijn eigen gang gaat omschrijft als 'gedisciplineerd' nog tegenkomenquote:Als jij het zegt..
Ja, die bedoelde ik ..quote:Je bedoelt haar recordpoging, neem ik aan?
Als je me vraagt wat ik ervan vind, sec, dan vind ik nog steeds dat kinderen gewoon naar school moeten. Maar dat is slechts een persoonlijke mening.
Mijn grootste kritiek echter, betrof het schijnbare gebrek aan voorbereiding, dat gaandeweg ook steeds duidelijker bleek.
'Het is mij niet duidelijk of ze überhaupt wel een radar had, in haar oude boot..'quote:Dat heb ik nooit beweerd. Je opmerking sloeg nergens op.
Als het een interview was en dat van te voren afgesproken is wel ja. Anders kan die net zo goed met iemand van de familie hebben gesproken, en dat samengevoegd met bit and pieces van een eerder interview.quote:Ik meen dat je een interview in kunt zien vóór publicatie.
En anders vind ik het wel vreemd dat als ze dat erg vond, dat dat uit het artikel is gehaald.
Ook wel deductie genoemd .. waarbij het simpele gegeven dat de rechter met de partijen is gaan zitten en die voorwaarden een voor een besproken heeft nog wel de sterkste aanwijzing is dat JZ op z'n flikker heeft gehad .. als het Pa was geweest die dwars ligt en zijn dochter de vernieling inhelpt had de uitspraak er denk ik anders uitgezienquote:Ja, dat kun je wel zeggen
Mwah, niet helemaal .. als je insteek is dat jij altijd gelijk hebt is de uitkomst altijd dat jij het niet fout hebt gedaan, logisch gevolg is dus dat je geen fouten toegeeft, die kan je immers niet maken .. een sluitende cirkel gebaseerd op het uitgangspunt 'wij hebben altijd gelijk'quote:Dat komt toch op hetzelfde neer?
Wat klopt er niet aan?quote:Op woensdag 30 december 2009 22:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Lees anders nog eens terug, want nou wordt je helemaal warrig.
[..]
Wat leuk! Geheel anoniem gesponsord willen worden bij een recordpoging.quote:Kan je nagaan, al die mogelijkheden om geld te verdienen en sponsors te werven en ze laten ze zo links liggen en blijven zover maar even kan uit het nieuws.
[..]
De spijker op zijn kop. Toen er dingen aan het licht kwamen over de slechte voorbereiding, was de publiciteit ineens niet meer zo leuk.quote:Dat bevreemdt je alleen maar omdat jij ervan uit gaan dat het publiciteitsgeile mensen zijn die zich niet aan de regels willen houden. Zoeken ze de publiciteit niet en spelen het netjes via de advocaat, nu zijn ze weer bang want ze hebben vast iets te verbergen .. het is gewoon nooit goed hé?
[..]
Weer die passieve houding.. Zodra je niet mag uitvaren doe je toch wat?quote:Tja, je bouwt zoiets natuurlijk langzaam op, ontneem het kind zijn uitlaatklep en laat het daarna in vaagheid gaar stoven, depressie of agressie gegarandeerd. En dan net voor de feestdagen krijg je de klap op de vuurpijl constateren dat het slecht met je gaat en dat het tijd wordt je uit huis te plaatsen, uiteraard weer naar moeder, of te wel, definitief einde van haar ambities.
[..]
Dat is op zich geen tegenstelling. Wel zou haar spijbelgedrag dan onmiddellijk in het oog springen.quote:Ik moet de leraar die een scholier die niet luistert en zijn eigen gang gaat omschrijft als 'gedisciplineerd' nog tegenkomen
[..]
Waarom dan?quote:Ja, die bedoelde ik ..
en je gaat niet in op mijn punt, namelijk dat zowel vader als ook dochter als voorbeelden zouden worden genoemd als deze recordpoging er niet was geweest ..
[..]
'als er nieuwe apparatuur wordt ingebouwd, moet er wel eerst oude apparatuur zijn geweest, nietwaar?'quote:'Het is mij niet duidelijk of ze überhaupt wel een radar had, in haar oude boot..'
[..]
Dat artikel is dus misleidend, volgens jou?quote:Als het een interview was en dat van te voren afgesproken is wel ja. Anders kan die net zo goed met iemand van de familie hebben gesproken, en dat samengevoegd met bit and pieces van een eerder interview.
[..]
Waar heb ik ontkent dat jeugdzorg op het matje is geroepen?quote:Ook wel deductie genoemd .. waarbij het simpele gegeven dat de rechter met de partijen is gaan zitten en die voorwaarden een voor een besproken heeft nog wel de sterkste aanwijzing is dat JZ op z'n flikker heeft gehad .. als het Pa was geweest die dwars ligt en zijn dochter de vernieling inhelpt had de uitspraak er denk ik anders uitgezien
[..]
Dat is een treffende omschrijving van 'een plaat voor je kop hebben'quote:Mwah, niet helemaal .. als je insteek is dat jij altijd gelijk hebt is de uitkomst altijd dat jij het niet fout hebt gedaan, logisch gevolg is dus dat je geen fouten toegeeft, die kan je immers niet maken .. een sluitende cirkel gebaseerd op het uitgangspunt 'wij hebben altijd gelijk'
Of iemand meenemen..quote:Op donderdag 31 december 2009 01:08 schreef voyeur het volgende:
Wat een reden kan zijn waarom jeugdzorg niet wil dat ze met haar eigen boot uitvaart is dat het verboden is volgens het binnenvaartreglement. Je moet minimaal 16 zijn om een boot groter dan 7 meter op de Nederlandse binnenwateren te besturen. De boot ligt in Maurik dus dat geeft een probleem. Jeugdzorg kan moeilijk toestemming geven aan iets dat tegen de wet is daar ze onder toezicht staat. De waterpolitie zou haar aanhouden.
Ze had natuurlijk best kunnen zeilen met een kleinere boot. Zeilvrienden zat.
Yip.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Of iemand meenemen..
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat de informatie van de dekkers gekleurd is, of dat begrippen verkeerd worden uitgelegd.
Met name het begrip 'uitzeilen'.
Dit is inderdaad een vreemde aktie. Zou er iets aan de hand zijn?quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:24 schreef rjjk het volgende:
ik lees net dit: http://www.spitsnieuws.nl(...)in_hoger_beroep.html
de rechter in utrecht heeft toch juist bepaald dat ze in de zomer wel weg mag?
quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:50 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een vreemde aktie. Zou er iets aan de hand zijn?
Het zou best kunnen dat ze nu haar eigen glazen ingooit.
Ja idd, daarom is dit een vreemde actiequote:Op woensdag 3 februari 2010 21:24 schreef rjjk het volgende:
ik lees net dit: http://www.spitsnieuws.nl(...)in_hoger_beroep.html
de rechter in utrecht heeft toch juist bepaald dat ze in de zomer wel weg mag?
Daar zit wat in.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:40 schreef moussie het volgende:
hmz, als die rechtbank inderdaad onbevoegd was om uitspraak te doen zal ze het juist moeten doen toch? Anders komt de 'tegenpartij' er over een paar maanden mee, op het moment dat zij op het punt staat om te vertrekken
Nou dat dus, het houdt nooit opquote:Op donderdag 4 februari 2010 08:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik begon haar al te missen.. Maar ja, het was te voorzien dat zij en paps niet lang zonder aandacht kunnen.. Eea. zou nu toch goed geregeld worden?
En nu gaat ze in hoger beroep vanwege wat futiliteiten?
Hoe dan ook, we kunnen weer verder met discuzeuren over fietshelmpjes en zeilbootjes.
NOU.quote:De Lange gaat ook in hoger beroep omdat Laura door de rechtbank niet is erkend als zelfstandige procespartij, maar altijd als dochter van Dick Dekker, zo meldt RTV Utrecht.
Ik volg je niet meerquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:06 schreef iteejer het volgende:
Weg met de vrije wil die buiten de vooraf bepaalde paden gaat. Weg met alles wat zich niet aan het gemiddelde conformeert. Met de voorspelbaarheid van mechanische poppen stampen we ons leven door.
Keurig volgens de lijnen. Dankbaar met de keuzemogelijkheden die we geboden krijgen. Maar niet zeuren als je dan toch iets anders wil.
Want waarom zou je? We zijn toch allemaal gelijk? Er zijn toch geen wezenlijke verschillen tussen mensen?
Je kan solidariteit en beschaving ook de kant op richten van het de ander zoveel mogelijk tegemoetkomen in wat hij of zij wil. Dan is het niet 'ik doe wat IK wil' maar meer een 'we zorgen er met zijn allen voor dat ieder zoveel mogelijk de eigen dromen kan realiseren'.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus laten we doen wat we willen.. Alle wetten afschaffen, want we zijn allemaal verschillend en we bepalen onze eigen regels wel.
Samenleving? Beschaving? Solidariteit? Kom nou! Ik doe wat IK wil!
Het kind is 14!! Ze IS minderjarig.quote:Daarnaast is Laura niet als zelfstandige procespartij behandeld, maar als minderjarige. "Iemand die zo'n reis gaat maken, moet ook als volwassene voor de wet worden gezien", stelt De Lange.
Welnee, hoe kom je daar nu bij. Ze heeft er twee! En die hebben alle twee evenveel te vertellen. Moeder was het niet eens met het vertrek op 13-jarige leeftijd.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:06 schreef iteejer het volgende:
Het is raar verdeeld he, heel wat kinderen op bv Haiti hebben geen ouders meer, en hier heeft één kind tienduizenden ouders
Naar mijn idee is de rechter haar een heel eind tegemoetgekomen..quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:04 schreef iteejer het volgende:
[..]
Je kan solidariteit en beschaving ook de kant op richten van het de ander zoveel mogelijk tegemoetkomen in wat hij of zij wil. Dan is het niet 'ik doe wat IK wil' maar meer een 'we zorgen er met zijn allen voor dat ieder zoveel mogelijk de eigen dromen kan realiseren'.
Dat is imo beter dan die felle onverdraagzaamheid, waarmee sommigen andere mensen (die ze niet kennen) in een bepaalde situatie (waar men ook de details niet van weet en buitendien ook geen zak mee te maken heeft) te gaan uitleggen hoe men zich te gedragen heeft.
En dat ondersteund met uit de lucht gegrepen stemmingmakende speculaties, bv over wat ze zal doen als ze onderweg een stoornis oploopt.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:31 schreef Disana het volgende:
Ook het tweede hoger beroep van Laura Dekker is afgewezen. De OTS blijft van kracht.
Ik zag in het weekend nog een flits van het Jeugdjournaal waar werd getoond dat boot Guppy weer in het water ligt met een trotse Laura erop. Ze zal wel balen.quote:
Dan ben ik toch benieuwd waar het aan schort, aangezien ze precies weet waar ze aan moet voldoen. Nog steeds geen ehbocursus gedaan ofzo?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Laura is druk bezig met de voorbereidingen, maar die zijn volgens het hof niet voldoende om de risico's van haar solozeiltocht rond de wereld weg te nemen.
Dat zegt haar advocaat?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:02 schreef Disana het volgende:
Radio 1:
Haar soloreis staat gepland voor 1 juli en er lijkt niets in de weg te liggen voor die datum.
Ik had bij voorlopig een ander tijdsbestek in gedachten dan een vertrek op 1 juliquote:Laura Dekker blijft onder toezicht van Bureau Jeugdzorg staan. Het zeilmeisje mag van het gerechtshof in Arnhem voorlopig niet op wereldreis.
Nee, zei de presentator. Ik vond het vreemd want als het hoger beroep net is afgewezen is juli toch veel te dichtbij.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat zegt haar advocaat?
![]()
[..]
Ik had bij voorlopig een ander tijdsbestek in gedachten dan een vertrek op 1 juli
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:02 schreef Disana het volgende:
Radio 1:
Haar soloreis staat gepland voor 1 juli 2014 en er lijkt niets in de weg te liggen voor die datum.
Nee, want die australische is al rond en is 16.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar dat wereldrecord verbreken zit er dan niet meer in.
Dan is ze in elk geval volwassen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat schreef ik niet, dus wat weet jij dat wij niet weten over 2014.
18 jaar... volwassen (voor de wet) .... vrijheid blijheidquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat schreef ik niet, dus wat weet jij dat wij niet weten over 2014.
Och, dat zit er nu toch al niet meer in. Dus ze kan haar plannen net zo goed laten varen. Vaart er toch nog iets.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:37 schreef DeTolk het volgende:
[..]
18 jaar... volwassen (voor de wet) .... vrijheid blijheid
Maar dan zal ze er wel geen zin meer in hebben, omdat ze dan toch geen wereldrecord meer kan halen
Verminkt? Dat is niet niks. Waar lees je dat?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
"Na de uitspraak van de rechtbank heeft Laura zichzelf in december meerdere keren op school verminkt, blijkt uit het vonnis van het hof. Haar vader schakelde geen hulp in omdat de problemen volgens hem werden veroorzaakt door tegenwerking van Bureau Jeugdzorg."
Pfff.. Vermoeiende mensen..
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
"Na de uitspraak van de rechtbank heeft Laura zichzelf in december meerdere keren op school verminkt, blijkt uit het vonnis van het hof. Haar vader schakelde geen hulp in omdat de problemen volgens hem werden veroorzaakt door tegenwerking van Bureau Jeugdzorg."
Pfff.. Vermoeiende mensen..
Gewoon in hetzelfde artikeltje:quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Verminkt? Dat is niet niks. Waar lees je dat?
Daar snap ik ook helemaal niets van.. Jezelf verwonden op school. Dat moet toch een schreeuw om aandacht zijn?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
![]()
Verminkt? Op wat voor manier dan?
En die vader.
Dankjewel. Misschien heb ik over het hoofd gezien dat dat al was gepost.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Gewoon in hetzelfde artikeltje:
http://www.nu.nl/binnenla(...)niet-wereldreis.html
Is dat dan de schuld van de media?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:44 schreef Dichtpiet. het volgende:
Goed gedaan, media. Nu verminkt het meisje zichzelf.
Graag gedaan! En ik hoop idd. dat ze heel goed begeleid wordt. Er is heel wat aan de hand met het arme kind..quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankjewel. Misschien heb ik over het hoofd gezien dat dat al was gepost.
ik denk dat Laura best eens naar een kinderpsychiater mag onderhand. Of zou daarin al voorzien zijn.
idd, die vader heeft immers ook de media opgezochtquote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat lage zelfbeeld zal ze echt niet alleen hebben van de media. Een pushende vader zal de grootste aanstichter zijn.
Die heeft haar jaren waarschijnlijk het idee geven dat dit het enige belangrijke is in haar leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |