abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77619542
ik begon haar al te missen.. Maar ja, het was te voorzien dat zij en paps niet lang zonder aandacht kunnen.. Eea. zou nu toch goed geregeld worden?
En nu gaat ze in hoger beroep vanwege wat futiliteiten?
Hoe dan ook, we kunnen weer verder met discuzeuren over fietshelmpjes en zeilbootjes.
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:38:50 #262
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_77621993
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 08:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik begon haar al te missen.. Maar ja, het was te voorzien dat zij en paps niet lang zonder aandacht kunnen.. Eea. zou nu toch goed geregeld worden?
En nu gaat ze in hoger beroep vanwege wat futiliteiten?
Hoe dan ook, we kunnen weer verder met discuzeuren over fietshelmpjes en zeilbootjes.
Nou dat dus, het houdt nooit op

En dan krijgt mevrouw wél een ontwikkelingsstoornis tijdens de reis en dan klaagt ze de advocaat weer aan

Maar goed, slim bezig deze tante
pi_77622541
Stel dat de uitkomst van het hoger beroep iets anders is dan ze zich voorstelt? Dat de nieuwe rechter zegt: 'niks hoor, ga maar fijn naar school. Een snoepreisje is nergens goed voor, en regulier onderwijs is beter voor je dan de wereldschool, die ook helemaal niet bedoeld is voor blagen die in hun puberende wijsheid menen dat ze geen dagonderwijs nodig hebben.'

Nou ja, krijgt ze nog meer aandacht..
pi_77622757
Weg met de vrije wil die buiten de vooraf bepaalde paden gaat. Weg met alles wat zich niet aan het gemiddelde conformeert. Met de voorspelbaarheid van mechanische poppen stampen we ons leven door.
Keurig volgens de lijnen. Dankbaar met de keuzemogelijkheden die we geboden krijgen. Maar niet zeuren als je dan toch iets anders wil.
Want waarom zou je? We zijn toch allemaal gelijk? Er zijn toch geen wezenlijke verschillen tussen mensen?
pi_77623058
Dus laten we doen wat we willen.. Alle wetten afschaffen, want we zijn allemaal verschillend en we bepalen onze eigen regels wel.
Samenleving? Beschaving? Solidariteit? Kom nou! Ik doe wat IK wil!
pi_77623493
quote:
De Lange gaat ook in hoger beroep omdat Laura door de rechtbank niet is erkend als zelfstandige procespartij, maar altijd als dochter van Dick Dekker, zo meldt RTV Utrecht.
NOU.
EN.
?.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 4 februari 2010 @ 11:49:47 #267
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_77624043
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:06 schreef iteejer het volgende:
Weg met de vrije wil die buiten de vooraf bepaalde paden gaat. Weg met alles wat zich niet aan het gemiddelde conformeert. Met de voorspelbaarheid van mechanische poppen stampen we ons leven door.
Keurig volgens de lijnen. Dankbaar met de keuzemogelijkheden die we geboden krijgen. Maar niet zeuren als je dan toch iets anders wil.
Want waarom zou je? We zijn toch allemaal gelijk? Er zijn toch geen wezenlijke verschillen tussen mensen?
Ik volg je niet meer
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_77624550
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus laten we doen wat we willen.. Alle wetten afschaffen, want we zijn allemaal verschillend en we bepalen onze eigen regels wel.
Samenleving? Beschaving? Solidariteit? Kom nou! Ik doe wat IK wil!
Je kan solidariteit en beschaving ook de kant op richten van het de ander zoveel mogelijk tegemoetkomen in wat hij of zij wil. Dan is het niet 'ik doe wat IK wil' maar meer een 'we zorgen er met zijn allen voor dat ieder zoveel mogelijk de eigen dromen kan realiseren'.

Dat is imo beter dan die felle onverdraagzaamheid, waarmee sommigen andere mensen (die ze niet kennen) in een bepaalde situatie (waar men ook de details niet van weet en buitendien ook geen zak mee te maken heeft) te gaan uitleggen hoe men zich te gedragen heeft.
En dat ondersteund met uit de lucht gegrepen stemmingmakende speculaties, bv over wat ze zal doen als ze onderweg een stoornis oploopt.
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:04:46 #269
3542 Gia
User under construction
pi_77624565
Omdat ze een wereldreis wil maken, moet ze als volwassene gezien worden?
quote:
Daarnaast is Laura niet als zelfstandige procespartij behandeld, maar als minderjarige. "Iemand die zo'n reis gaat maken, moet ook als volwassene voor de wet worden gezien", stelt De Lange.
Het kind is 14!! Ze IS minderjarig.

Als mijn zoon besluit dat hij de mount Everest zou willen beklimmen, maakt hem dat nog geen volwassene!!

Maar goed, het gaat dus niet zozeer om het feit dat het de verkeerde rechtbank was, maar om het feit dat ze Laura als volwassene willen bestempelen en niet als minderjarige. Da's wel duidelijk.
pi_77624642
Het is raar verdeeld he, heel wat kinderen op bv Haiti hebben geen ouders meer, en hier heeft één kind tienduizenden ouders
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:25:48 #271
3542 Gia
User under construction
pi_77625257
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:06 schreef iteejer het volgende:
Het is raar verdeeld he, heel wat kinderen op bv Haiti hebben geen ouders meer, en hier heeft één kind tienduizenden ouders
Welnee, hoe kom je daar nu bij. Ze heeft er twee! En die hebben alle twee evenveel te vertellen. Moeder was het niet eens met het vertrek op 13-jarige leeftijd.
pi_77628086
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:04 schreef iteejer het volgende:

[..]

Je kan solidariteit en beschaving ook de kant op richten van het de ander zoveel mogelijk tegemoetkomen in wat hij of zij wil. Dan is het niet 'ik doe wat IK wil' maar meer een 'we zorgen er met zijn allen voor dat ieder zoveel mogelijk de eigen dromen kan realiseren'.

Dat is imo beter dan die felle onverdraagzaamheid, waarmee sommigen andere mensen (die ze niet kennen) in een bepaalde situatie (waar men ook de details niet van weet en buitendien ook geen zak mee te maken heeft) te gaan uitleggen hoe men zich te gedragen heeft.
En dat ondersteund met uit de lucht gegrepen stemmingmakende speculaties, bv over wat ze zal doen als ze onderweg een stoornis oploopt.
Naar mijn idee is de rechter haar een heel eind tegemoetgekomen..

En de kans dat ze bv. geestelijke schade oploopt is niet direct denkbeeldig. Ik vind dat geen stemmingmakende speculatie maar een reële mogelijkheid. Ik vind het niet onredelijk de gevaren te onderkennen.

Verder brengt solidariteit behalve de goodwill van anderen, zodat je kunt doen wat je wil, onveranderlijk ook plichten met zich mee. Het is niet zo gek om dat te beseffen en dat niet alles wat je wil ook zomaar kan. Een kind zoekt grenzen, die moet je dan ook maar geven. Zijn ze vaak heel blij mee ook nog..
Ik vind dat geen felle onverdraagzaamheid, maar de normaalste zaak van de wereld.

Ik hoop trouwens dat ze weg mag, van de zomer. Ik ben zo onderhand benieuwd wat ze ervan zou bakken

[ Bericht 12% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 04-02-2010 13:57:30 ]
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2010 @ 11:31:32 #273
137949 Disana
pi_81000868
Ook het tweede hoger beroep van Laura Dekker is afgewezen. De OTS blijft van kracht.
pi_81000984
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:31 schreef Disana het volgende:
Ook het tweede hoger beroep van Laura Dekker is afgewezen. De OTS blijft van kracht.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:36:57 #275
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_81001066
http://www.nu.nl/binnenla(...)niet-wereldreis.html

Laura Dekker voorlopig niet op wereldreis

Laura Dekker blijft onder toezicht van Bureau Jeugdzorg staan. Het zeilmeisje mag van het gerechtshof in Arnhem voorlopig niet op wereldreis.

Laura is druk bezig met de voorbereidingen, maar die zijn volgens het hof niet voldoende om de risico's van haar solozeiltocht rond de wereld weg te nemen.
Haar advocaat, Peter de Lange, zei dinsdagochtend al dat hij verwachtte dat het toezicht wordt verlengd.

Moed
Volgens De Lange is er veel moed voor nodig om verantwoordelijkheid te nemen voor het beëindigen van het toezicht. "Het is een politiek gevoelige discussie, daarom is het gemakkelijk om niets te veranderen."
Sint Maarten
Laura woont bij haar vader, die haar plannen steunt. In december vluchtte ze naar Sint Maarten omdat ze niets meer te maken wilde hebben met Nederland. Binnen enkele dagen werd ze opgespoord.
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2010 @ 11:37:01 #276
137949 Disana
pi_81001070
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zag in het weekend nog een flits van het Jeugdjournaal waar werd getoond dat boot Guppy weer in het water ligt met een trotse Laura erop. Ze zal wel balen.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:51:01 #277
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_81001624
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:36 schreef slashdotter3 het volgende:

Laura is druk bezig met de voorbereidingen, maar die zijn volgens het hof niet voldoende om de risico's van haar solozeiltocht rond de wereld weg te nemen.

Dan ben ik toch benieuwd waar het aan schort, aangezien ze precies weet waar ze aan moet voldoen. Nog steeds geen ehbocursus gedaan ofzo?
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2010 @ 12:02:57 #278
137949 Disana
pi_81002083
Radio 1:

Haar soloreis staat gepland voor 1 juli en er lijkt niets in de weg te liggen voor die datum.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:16:12 #279
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_81002547
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:02 schreef Disana het volgende:
Radio 1:

Haar soloreis staat gepland voor 1 juli en er lijkt niets in de weg te liggen voor die datum.
Dat zegt haar advocaat?

quote:
Laura Dekker blijft onder toezicht van Bureau Jeugdzorg staan. Het zeilmeisje mag van het gerechtshof in Arnhem voorlopig niet op wereldreis.
Ik had bij voorlopig een ander tijdsbestek in gedachten dan een vertrek op 1 juli
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2010 @ 12:23:32 #280
137949 Disana
pi_81002792
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat zegt haar advocaat?

[..]

Ik had bij voorlopig een ander tijdsbestek in gedachten dan een vertrek op 1 juli
Nee, zei de presentator. Ik vond het vreemd want als het hoger beroep net is afgewezen is juli toch veel te dichtbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')