Nou dat dus, het houdt nooit opquote:Op donderdag 4 februari 2010 08:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik begon haar al te missen.. Maar ja, het was te voorzien dat zij en paps niet lang zonder aandacht kunnen.. Eea. zou nu toch goed geregeld worden?
En nu gaat ze in hoger beroep vanwege wat futiliteiten?
Hoe dan ook, we kunnen weer verder met discuzeuren over fietshelmpjes en zeilbootjes.
NOU.quote:De Lange gaat ook in hoger beroep omdat Laura door de rechtbank niet is erkend als zelfstandige procespartij, maar altijd als dochter van Dick Dekker, zo meldt RTV Utrecht.
Ik volg je niet meerquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:06 schreef iteejer het volgende:
Weg met de vrije wil die buiten de vooraf bepaalde paden gaat. Weg met alles wat zich niet aan het gemiddelde conformeert. Met de voorspelbaarheid van mechanische poppen stampen we ons leven door.
Keurig volgens de lijnen. Dankbaar met de keuzemogelijkheden die we geboden krijgen. Maar niet zeuren als je dan toch iets anders wil.
Want waarom zou je? We zijn toch allemaal gelijk? Er zijn toch geen wezenlijke verschillen tussen mensen?
Je kan solidariteit en beschaving ook de kant op richten van het de ander zoveel mogelijk tegemoetkomen in wat hij of zij wil. Dan is het niet 'ik doe wat IK wil' maar meer een 'we zorgen er met zijn allen voor dat ieder zoveel mogelijk de eigen dromen kan realiseren'.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus laten we doen wat we willen.. Alle wetten afschaffen, want we zijn allemaal verschillend en we bepalen onze eigen regels wel.
Samenleving? Beschaving? Solidariteit? Kom nou! Ik doe wat IK wil!
Het kind is 14!! Ze IS minderjarig.quote:Daarnaast is Laura niet als zelfstandige procespartij behandeld, maar als minderjarige. "Iemand die zo'n reis gaat maken, moet ook als volwassene voor de wet worden gezien", stelt De Lange.
Welnee, hoe kom je daar nu bij. Ze heeft er twee! En die hebben alle twee evenveel te vertellen. Moeder was het niet eens met het vertrek op 13-jarige leeftijd.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:06 schreef iteejer het volgende:
Het is raar verdeeld he, heel wat kinderen op bv Haiti hebben geen ouders meer, en hier heeft één kind tienduizenden ouders
Naar mijn idee is de rechter haar een heel eind tegemoetgekomen..quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:04 schreef iteejer het volgende:
[..]
Je kan solidariteit en beschaving ook de kant op richten van het de ander zoveel mogelijk tegemoetkomen in wat hij of zij wil. Dan is het niet 'ik doe wat IK wil' maar meer een 'we zorgen er met zijn allen voor dat ieder zoveel mogelijk de eigen dromen kan realiseren'.
Dat is imo beter dan die felle onverdraagzaamheid, waarmee sommigen andere mensen (die ze niet kennen) in een bepaalde situatie (waar men ook de details niet van weet en buitendien ook geen zak mee te maken heeft) te gaan uitleggen hoe men zich te gedragen heeft.
En dat ondersteund met uit de lucht gegrepen stemmingmakende speculaties, bv over wat ze zal doen als ze onderweg een stoornis oploopt.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:31 schreef Disana het volgende:
Ook het tweede hoger beroep van Laura Dekker is afgewezen. De OTS blijft van kracht.
Ik zag in het weekend nog een flits van het Jeugdjournaal waar werd getoond dat boot Guppy weer in het water ligt met een trotse Laura erop. Ze zal wel balen.quote:
Dan ben ik toch benieuwd waar het aan schort, aangezien ze precies weet waar ze aan moet voldoen. Nog steeds geen ehbocursus gedaan ofzo?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Laura is druk bezig met de voorbereidingen, maar die zijn volgens het hof niet voldoende om de risico's van haar solozeiltocht rond de wereld weg te nemen.
Dat zegt haar advocaat?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:02 schreef Disana het volgende:
Radio 1:
Haar soloreis staat gepland voor 1 juli en er lijkt niets in de weg te liggen voor die datum.
Ik had bij voorlopig een ander tijdsbestek in gedachten dan een vertrek op 1 juliquote:Laura Dekker blijft onder toezicht van Bureau Jeugdzorg staan. Het zeilmeisje mag van het gerechtshof in Arnhem voorlopig niet op wereldreis.
Nee, zei de presentator. Ik vond het vreemd want als het hoger beroep net is afgewezen is juli toch veel te dichtbij.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat zegt haar advocaat?
![]()
[..]
Ik had bij voorlopig een ander tijdsbestek in gedachten dan een vertrek op 1 juli
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |