Hier ben ik ook bang voor, niet op korte termijn maar als JZ haar zin krijgt of blijft doordrammen gaat er een kind kapot.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik acht de houding van jeugdzorg gevaarlijker: de kans op zelfmoord is inmiddels hoger dan de kans om verkracht te worden door piraten.
Wat zou JZ nu moeten doen volgens jou? Het loslaten?quote:Op woensdag 23 december 2009 13:18 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Hier ben ik ook bang voor, niet op korte termijn maar als JZ haar zin krijgt of blijft doordrammen gaat er een kind kapot.
Wat heeft ze jou misdaan? Zo hard en fel...quote:Op woensdag 23 december 2009 13:21 schreef Leandra het volgende:
Oh gut, nu veroorzaakt BJZ al zelfmoord omdat een 14-jarige haar zin niet krijgt??
Ik dacht dat het kind zo'n uitmuntend doorzettingsvermogen had?
Dan ga je jezelf echt niet bij het eerste beste beetje tegenslag kielhalen.
Na het gespijbel en het fantastische plan om te vluchten naar St. Maarten begin ik er wel aan te twijfelen hoor.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:21 schreef Leandra het volgende:
Oh gut, nu veroorzaakt BJZ al zelfmoord omdat een 14-jarige haar zin niet krijgt??
Stel nou dat hè..... en dat ze dan bij haar moeder moet wonen, zou ze dan wel naar mama moeten luisteren?quote:Op woensdag 23 december 2009 13:21 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wat zou JZ nu moeten doen volgens jou? Het loslaten?
Ja maar luister eens. Eerst wordt ze onder toezicht geplaatst, daardoor gaat het slechter met haar en gaan haar schoolprestaties achteruit. Vervolgens ga je als BJZ, omdat het slechter met haar gaat (iets waar je uiteindelijk zelf debet aan bent) dreigen met uit-huis-plaatsing.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:21 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat ze daar binnen 2 dagen wegloopt, 'ik heb toch niks meer te verliezen'.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stel nou dat hè..... en dat ze dan bij haar moeder moet wonen, zou ze dan wel naar mama moeten luisteren?
eens!quote:Op woensdag 23 december 2009 13:24 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja maar luister eens. Eerst wordt ze onder toezicht geplaatst, daardoor gaat het slechter met haar en gaan haar schoolprestaties achteruit. Vervolgens ga je als BJZ, omdat het slechter met haar gaat (iets waar je uiteindelijk zelf debet aan bent) dreigen met uit-huis-plaatsing.
Dat is ongeveer een klap in je gezicht vergelden met een atoombom.![]()
En het dan nog raar vinden als ze wegloopt ook. Dit getuigt toch wel een verschikkelijke incompetentie en een compleet gebrek aan mensenkennis.
Ze heeft me niets misdaan, en zo hard ben ik volgens mij niet, ik snap alleen niet waarom een kind wat niet naar haar moeder wil luisteren en van haar vader alle vrijheid krijgt kennelijk ook nog een keer haar zin moet krijgen, ongeacht of het veilig is.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:21 schreef iteejer het volgende:
[..]
Wat heeft ze jou misdaan? Zo hard en fel...
Er zijn best wat 14-jarigen die iets bijzonders kunnen. Net alsof goed zeilen zo uitzonderlijk is. Genoeg 14-jarigen die keigoed ballet kunnen, voetballen of paardrijden (een 14-jarige die bv een wild paar al gemend krijgt).quote:Op woensdag 23 december 2009 13:15 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het is een losse flodder omdat het niet gedekt wordt door andere onderzoeken. Daarom worden er ook dossiers over mensen gemaakt, en al die info bij elkaar kan een beeld geven.
Maar een enkel onderzoekje zegt zoveel niet. Hence losse flodder
Maar eerlijk gezegd vind ik haar wel voor liggen op leeftijdsgenoten. Hoeveel 14 jarigen kunnen er uberhauot zo'n boot aan? Zelf ben ik weinig verder gekomen dan een keer op commando een anker weggooien. Zonder dat daar verder een ankertouw aan vastzat dus dat was plons en weg anker.
Hoeveel 14 jarigen pakken het vliegtuig naar St Maarten? Veel 14 jarigen zijn toch echt heel wat minder zelfredzaam. het is maar waar je op test.
Tuurlijk, ze woonde nog net als daarvoor bij vader thuis, echt veel was er dus niet veranderd, behalve dat ze zelf besloot te gaan spijbelen.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:24 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja maar luister eens. Eerst wordt ze onder toezicht geplaatst, daardoor gaat het slechter met haar en gaan haar schoolprestaties achteruit. Vervolgens ga je als BJZ, omdat het slechter met haar gaat (iets waar je uiteindelijk zelf debet aan bent) dreigen met uit-huis-plaatsing.
Dat is ongeveer een klap in je gezicht vergelden met een atoombom.![]()
En het dan nog raar vinden als ze wegloopt ook. Dit getuigt toch wel een verschikkelijke incompetentie en een compleet gebrek aan mensenkennis.
Dat ze4i ik in deel 1 aan, maar iedereen blijft maar focussen op die zeilreis, daar gaat het allang niet meer om!.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:18 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Hier ben ik ook bang voor, niet op korte termijn maar als JZ haar zin krijgt of blijft doordrammen gaat er een kind kapot.
En nou staat ze weer in je MyAT....quote:Op woensdag 23 december 2009 13:32 schreef DJ-Kool het volgende:
hou eens op met over dat stuk schijt te praten.
Het idee dat de staat wel even zal bepalen wat goed voor je is, misschien?quote:Op woensdag 23 december 2009 13:31 schreef Leandra het volgende:
Maar vertel eens, welk deel van de onder toezichtstelling zou nou precies veroorzaken dat het slechter met haar gaat, behalve het feit dat ze dus niet op reis mocht?
Het kind moet leren zich aan de regels te houden, heel simpel.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:18 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Helaas is dat de realiteit voor iedereen die hier woont. Wat is je punt?quote:Op woensdag 23 december 2009 13:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het idee dat de staat wel even zal bepalen wat goed voor je is, misschien?
Oftewel de illusie dat je nog iets van vrije wil hebt die je ontnomen wordt?
Ze is 14.... over welk deel van hun leven hebben 14-jarigen zelf bepaald wat goed voor ze is??quote:Op woensdag 23 december 2009 13:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het idee dat de staat wel even zal bepalen wat goed voor je is, misschien?
Oftewel de illusie dat je nog iets van vrije wil hebt die je ontnomen wordt?
Dat is iets waar je geleidelijk achterkomt.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Helaas is dat de realiteit voor iedereen die hier woont. Wat is je punt?
Zou wel een mooie zelfmoord zijn: zelfkielhaling.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:21 schreef Leandra het volgende:
In een zeilbootje?quote:Op woensdag 23 december 2009 13:33 schreef yvonne het volgende:
Trouwens: Actrice Anna Drijver die zo succesvol is, vanaf haar 14e al model en reisde zonder ouders de wereld over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |