abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75966656
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik acht de houding van jeugdzorg gevaarlijker: de kans op zelfmoord is inmiddels hoger dan de kans om verkracht te worden door piraten.
Hier ben ik ook bang voor, niet op korte termijn maar als JZ haar zin krijgt of blijft doordrammen gaat er een kind kapot.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_75966728
Weet iemand hoe laat de zitting vandaag is en op welke termijn we een uitspraak kunnen verwachten?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_75966729
Oh gut, nu veroorzaakt BJZ al zelfmoord omdat een 14-jarige haar zin niet krijgt??

Ik dacht dat het kind zo'n uitmuntend doorzettingsvermogen had?
Dan ga je jezelf echt niet bij het eerste beste beetje tegenslag kielhalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 23 december 2009 @ 13:21:44 #4
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75966757
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:18 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Hier ben ik ook bang voor, niet op korte termijn maar als JZ haar zin krijgt of blijft doordrammen gaat er een kind kapot.
Wat zou JZ nu moeten doen volgens jou? Het loslaten?
pi_75966764
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:21 schreef Leandra het volgende:
Oh gut, nu veroorzaakt BJZ al zelfmoord omdat een 14-jarige haar zin niet krijgt??

Wat heeft ze jou misdaan? Zo hard en fel...
  woensdag 23 december 2009 @ 13:23:06 #6
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75966816
quote:

Na het gespijbel en het fantastische plan om te vluchten naar St. Maarten begin ik er wel aan te twijfelen hoor.
pi_75966835
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:21 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wat zou JZ nu moeten doen volgens jou? Het loslaten?
Stel nou dat hè..... en dat ze dan bij haar moeder moet wonen, zou ze dan wel naar mama moeten luisteren?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 december 2009 @ 13:24:12 #8
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_75966872
quote:

Ja maar luister eens. Eerst wordt ze onder toezicht geplaatst, daardoor gaat het slechter met haar en gaan haar schoolprestaties achteruit. Vervolgens ga je als BJZ, omdat het slechter met haar gaat (iets waar je uiteindelijk zelf debet aan bent) dreigen met uit-huis-plaatsing.

Dat is ongeveer een klap in je gezicht vergelden met een atoombom.

En het dan nog raar vinden als ze wegloopt ook. Dit getuigt toch wel een verschikkelijke incompetentie en een compleet gebrek aan mensenkennis.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 23 december 2009 @ 13:26:22 #9
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75966969
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Stel nou dat hè..... en dat ze dan bij haar moeder moet wonen, zou ze dan wel naar mama moeten luisteren?
Ik denk dat ze daar binnen 2 dagen wegloopt, 'ik heb toch niks meer te verliezen'.
pi_75966975
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja maar luister eens. Eerst wordt ze onder toezicht geplaatst, daardoor gaat het slechter met haar en gaan haar schoolprestaties achteruit. Vervolgens ga je als BJZ, omdat het slechter met haar gaat (iets waar je uiteindelijk zelf debet aan bent) dreigen met uit-huis-plaatsing.

En het dan nog raar vinden als ze wegloopt ook. Dit getuigt toch wel een verschikkelijke incompetentie en een compleet gebrek aan mensenkennis.
eens!
  woensdag 23 december 2009 @ 13:26:35 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75966978
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:21 schreef iteejer het volgende:
[..]
Wat heeft ze jou misdaan? Zo hard en fel...
Ze heeft me niets misdaan, en zo hard ben ik volgens mij niet, ik snap alleen niet waarom een kind wat niet naar haar moeder wil luisteren en van haar vader alle vrijheid krijgt kennelijk ook nog een keer haar zin moet krijgen, ongeacht of het veilig is.

Persoonlijk zou ik er als ouder ook voor zorgen dat je ver bij jeugdzorg uit de buurt blijft, maar vader Dekker heeft kennelijk de arrogantie te denken dat hij overal mee wegkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75967043
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:15 schreef iteejer het volgende:

[..]

Het is een losse flodder omdat het niet gedekt wordt door andere onderzoeken. Daarom worden er ook dossiers over mensen gemaakt, en al die info bij elkaar kan een beeld geven.
Maar een enkel onderzoekje zegt zoveel niet. Hence losse flodder

Maar eerlijk gezegd vind ik haar wel voor liggen op leeftijdsgenoten. Hoeveel 14 jarigen kunnen er uberhauot zo'n boot aan? Zelf ben ik weinig verder gekomen dan een keer op commando een anker weggooien. Zonder dat daar verder een ankertouw aan vastzat dus dat was plons en weg anker.
Hoeveel 14 jarigen pakken het vliegtuig naar St Maarten? Veel 14 jarigen zijn toch echt heel wat minder zelfredzaam. het is maar waar je op test.
Er zijn best wat 14-jarigen die iets bijzonders kunnen. Net alsof goed zeilen zo uitzonderlijk is. Genoeg 14-jarigen die keigoed ballet kunnen, voetballen of paardrijden (een 14-jarige die bv een wild paar al gemend krijgt).
Er zullen honderden veertienjarigen zijn als haar, bijzonder goed in iets.

M'n zusje vloog op haar 12de alleen naar Suriname. En Laura's voordeel is dat ze zelf al wat geld heeft en wel uit een familie met geld komt, dan is het ook makkelijker dan dat je ouders hebt die geen geld hebben. En we weten nog niet of ze geen hulp had hoor.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:31:32 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75967195
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:24 schreef DustPuppy het volgende:
[..]

Tuurlijk, ze woonde nog net als daarvoor bij vader thuis, echt veel was er dus niet veranderd, behalve dat ze zelf besloot te gaan spijbelen.
Waarom?? Niet omdat ze niet in haar eigen bedje slaapt, maar omdat ze het er kennelijk moeilijk mee heeft dat ze haar gang niet kan gaan. En de woede daarover is waarschijnlijk niet getemperd door vader.

Maar vertel eens, welk deel van de onder toezichtstelling zou nou precies veroorzaken dat het slechter met haar gaat, behalve het feit dat ze dus niet op reis mocht?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 december 2009 @ 13:31:41 #14
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75967203
Ik zie nu pas het bericht van Iteejer wat nummer_zoveel quote. Mijn reactie: die andere onderzoeken zijn of komen er wel. Dat loopt allemaal nog, al dacht men misschien nog wel wat tijd te hebben eer ze zou uitvaren.
pi_75967224
Ik word ook een beetje moe van die uitspraken dat als ze haar droom niet kan verwezelijken ze aan de drugs gaat en afglijdt enz.
Als we eens kijken naar de VS, waar ze vast makkelijker om zouden gaan met dit geval en ze wel zou mogen gaan zeilen, dáár worden heel wat kinderen gepushd door ouders die hun eigen dromen op hun kinderen projecteren. Kijk naar een Britney Spears, en hoe die is afgegeleden toen ze inzag nooit geen jeugd te hebben gehad of kind had mogen zijn...
Ik wed dat minstens net zoveel gepushde kinderen in een gat vallen als ze volwassen worden, en anders gaan denken over die vader of moeder waar ze vroeger zo tegenop keken. Afglijden, aan de drugs raken, depressief, .....zegt de naam Michael Jackson jullie iets?
  Admin woensdag 23 december 2009 @ 13:33:38 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75967301
quote:

[..]

Dat ze4i ik in deel 1 aan, maar iedereen blijft maar focussen op die zeilreis, daar gaat het allang niet meer om!.

Iedereen focust op die schurk van een vader, en de moeder?
Waarom woont laura niet bij haar?
Wat is daar gaande?
De moeder voert nog een onaffe strijd met de vader over Laura's rug?
Jeugdzorg komt niet door de publiciteit van de zeilreis " opeens" om de hoek kijken
WAT heeft de vader precies gezegd in de krant over het engeland-avontuur?
Sinds wanneer geloven we een 100% correcte weergave in het nieuws?
Als dat zo is kunnen we NWS wel opheffen.

En als laatste uit een ander topic:
Trouwens: Actrice Anna Drijver die zo succesvol is, vanaf haar 14e al model en reisde zonder ouders de wereld over.
Alleen had ZIJ de mazzel dat er toen geen spraakmakende blunders van Jeugdzorg bekend waren..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:33:51 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75967311
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:32 schreef DJ-Kool het volgende:
hou eens op met over dat stuk schijt te praten.
En nou staat ze weer in je MyAT....
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 december 2009 @ 13:34:11 #18
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_75967326
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:31 schreef Leandra het volgende:
Maar vertel eens, welk deel van de onder toezichtstelling zou nou precies veroorzaken dat het slechter met haar gaat, behalve het feit dat ze dus niet op reis mocht?
Het idee dat de staat wel even zal bepalen wat goed voor je is, misschien?
Oftewel de illusie dat je nog iets van vrije wil hebt die je ontnomen wordt?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_75967365
Massaal stemmen we op partijen die geen aanstalten maken echt orde op zaken te stellen in de jeugdzorg. Dat daardoor jaarlijks talloze jongeren er slechter uitkomen dan ze erin gingen zet ons er ook niet toe aan een burgerinitatief te starten. Maar haalt een bevoorrecht meiske de krant en zeggen opa en oma dat ze wel een beetje ongelukkig wordt van de hele heisa, dan is het huis te klein.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:35:59 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75967403
quote:

[..]

Het kind moet leren zich aan de regels te houden, heel simpel.
censuur :O
pi_75967453
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Helaas is dat de realiteit voor iedereen die hier woont. Wat is je punt?
  woensdag 23 december 2009 @ 13:38:33 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75967522
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ze is 14.... over welk deel van hun leven hebben 14-jarigen zelf bepaald wat goed voor ze is??

Ik heb het idee dat de vader er meer moeite mee heeft dan Laura zelf, zoals ook bleek uit het feit dat Laura de reis wel een half jaar later wilde beginnen, en dat ze dus regelmatig te horen krijgt hoe erg het wel niet is dat papa niet meer zelf kan beslissen wat Laura wel en niet mag doen.

Dat de man daar frustraties over heeft begrijp ik best, ik heb er echter geen begrip voor als hij die dusdanig op zijn kind overbrengt dat zij daar last van krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 december 2009 @ 13:40:10 #23
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_75967579
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Helaas is dat de realiteit voor iedereen die hier woont. Wat is je punt?
Dat is iets waar je geleidelijk achterkomt.
Als dat je als 14 jarige zo rauw op je dak komt vallen, zou ik ook wel depressief worden.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:40:30 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75967592
quote:

Zou wel een mooie zelfmoord zijn: zelfkielhaling.

Uiteindelijk blijkt eens en te meer het meisje van veertien een meisje van veertien te zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 23 december 2009 @ 13:42:40 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75967690
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:33 schreef yvonne het volgende:
Trouwens: Actrice Anna Drijver die zo succesvol is, vanaf haar 14e al model en reisde zonder ouders de wereld over.
In een zeilbootje?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')