abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76009048
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Het een sluit het ander anders niet uit .. dat een kind zich op straat moet zien te vermaken is op zich niet zo erg, dat was vroeger ook niet anders, wat er verandert is is dat er geen consequenties meer zijn voor onaangepast gedrag. De boze buurman/vrouw die je kind aan de deur aflevert wordt uitgefoeterd dat die zich met zijn eigen zaken moet bemoeien en daarna zit kindlief achter een van zijn 3 gameconsoles en wordt getroost met een ijsje, want die enge boze buurman/vrouw, hoe haalt die het in zijn hoofd om zo tegen een kind tekeer te gaan.
tsja. en als de boze school zegt: "leerplicht. kind is 14 moet naar school" vind je het wel normaal dat het kind wegloopt om op die manier toch haar zin te krijgen. aai der ff over der bol en laat het jong maar gauw gaan dan he!

nog buiten die inconsequentie, als arme laura al niet met de spanning van al deze publiciteit om kan gaan kan ze ook geen bootreis van 2 jaar aan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76009110
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:00 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Jeanne d'Arc voerde op haar zeventiende de Franse legioenen aan, dus waar hebben we het over..
Over een meisje van 14, dat grootse plannen heeft en onvoorbereid op pad wilde gaan. Ze is geen wonderkind en hoogbegaafdheid lijkt niet aan de orde te zijn, maar ze heeft als compensatie wel wonderlijke ouders.
pi_76009192
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Vind je? Ik heb juist de indruk dat kinderen teveel aan hun lot worden overgelaten. Ik heb kinderen gezien die zich de hele dag maar op straat moeten zien te vermaken en daardoor verpest werden. En ook kinderen waar de ouders te druk zijn om zich echt met de opvoeding te bemoeien.
Er zit veel ruimte tussen (over)beschermend opvoeden en verwaarlozen. Een kind moet de kans krijgen om in zeven sloten tegelijk te lopen. De taak van de ouder is er voor zorgen dat het kind weer uit die sloot komt om vervolgens de te leren hoe dat voorkomen had kunnen worden. En ja, dat loopt wel eens verkeerd af: midden op de oceaan of thuis omdat kindlief nét verkeerd van de bank afpleurt.

Ik ben het met je eens dat in onze maatschappij de ouder steeds minder tijd hebben, krijgen of nemen om hun kinderen goed op te voeden. De druk om beide ouders te laten werken is erg hoog. Zie de opmerkingen over thuisblijfmoeders die in dit (en andere) topics voorbij zijn gekomen. Misschien is de ophef die de reis van Laura veroorzaakt wel een symptoom van de zorgen die wij allemaal hebben over de wijze waarop de jeugd momenteel wordt opgevoed.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_76010410
Laura moet gewoon keihard in haar gezicht geplakt worden zodat haar melktandjes uit haar bek pleuren. Irritant verwende kutwijf is het!!!!
  donderdag 24 december 2009 @ 13:00:08 #106
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_76010581
Je vergeet iets.

Jeanne ............................ Zeilwijf
17 jaar............................. 14 jaar
15e eeuw........................ 21e eeuw
Talent ..............................onbekend talent
Haalde de 20 niet.............Wensen we haar dat ook toe
Appel ..............................Peer
Opgestookt......................Verzopen
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_76010792
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:54 schreef kowala het volgende:
Laura moet gewoon keihard in haar gezicht geplakt worden zodat haar melktandjes uit haar bek pleuren. Irritant verwende kutwijf is het!!!!
Dat weten we nu wel hoor. Blijf dat nu elke 24 uur posten?
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_76010806
Ik denk dat het grootste verschil met een Jeanne d'Arc of andere uitzonderlijke personen uit het verleden en heden is dat Laura keurig de voor de hand liggende route volgt. Ze is van jongs af aan met zeilen grootgebracht, haar vader wil dat ze de wereldzeeen gaat bevaren, vader regelt een website en sponsors, Laura zit helemaal in een wereld van vrienden en kennissen die allemaal hun leven in het teken van zeilen hebben staan...als ze nou in die setting koste wat kost de beste banketbakker van de wereld had willen worden, dan was dat uitzonderlijk en dan had ik me iets kunnen voorstellen bij termen als "rebel" en "eigenzinnig".
  donderdag 24 december 2009 @ 13:08:30 #109
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_76010867
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:00 schreef Mister1977 het volgende:
Je vergeet iets.

Haalde de 20 niet.............Wensen we haar dat ook toe
En natuurlijk het feit dat we Jeanne noemen, juist omdat ze geslaagd is. Er zijn waarschijnlijk 1000den anderen waarbij het is misgegaan. Het is een drogreden.
pi_76010878
Jeannne had toch ook een visioen dat de heilige moeder Maria haar opdroeg Frankrijk te redden?
  donderdag 24 december 2009 @ 14:05:49 #111
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_76013249
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jeannne had toch ook een visioen dat de heilige moeder Maria haar opdroeg Frankrijk te redden?
yup, van aartsengel Michaël en God zelf, Maria dacht ik niet.
  donderdag 24 december 2009 @ 14:31:50 #112
240240 Howl
Find me in the future
pi_76014543
Ik vind dit een zeer goede uitspraak van de kinderrechter. Het is jammer dat de rechtbank de enige instantie is die het snapt. Haar vader ziet de risico's veel te licht in. En de kinderbescherming en jeugdzorg werken alleen maar tegen.

Als Laura het record kan breken, dan is dat niet alleen mooi voor haar. Het is ook een opsteker voor Nederland. We komen op een positieve manier in het nieuws als zeevarend land. Voor jonge topsporters worden er ook uitzonderingen gemaakt. Als we dat niet deden, dan hadden we niet zoveel medailles bij de Olympische spelen en zoveel topvoetballers. Go Laura!
pi_76014945
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:31 schreef Howl het volgende:
Voor jonge topsporters worden er ook uitzonderingen gemaakt.
ook jonge topsporters mogen niet zomaar 2 jaar school skippen, ook niet op zelfstudie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 december 2009 @ 14:40:20 #114
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_76014976
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:39 schreef simmu het volgende:

[..]

ook jonge topsporters mogen niet zomaar 2 jaar school skippen, ook niet op zelfstudie.
Nooit gehoord van internationale scholen dus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_76015065
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:40 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nooit gehoord van internationale scholen dus.
oh sorrie, ik dacht dat we het over nederland hadden. ok. buitenland dus. alwaar kinderen van 9 ook gerust soldaat mogen worden. tsja. zo bekeken kan natuurlijk alles.
pi_76015195
hier in nederland kom je als jonge topsporter meer in deze richting: http://www.beekdallyceum.nl/Default.aspx?tabid=259

aangepast lesprogramma dus. niet geen les.
  donderdag 24 december 2009 @ 14:47:36 #117
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_76015327
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:31 schreef Howl het volgende:
Ik vind dit een zeer goede uitspraak van de kinderrechter. Het is jammer dat de rechtbank de enige instantie is die het snapt. Haar vader ziet de risico's veel te licht in. En de kinderbescherming en jeugdzorg werken alleen maar tegen.

Als Laura het record kan breken, dan is dat niet alleen mooi voor haar. Het is ook een opsteker voor Nederland. We komen op een positieve manier in het nieuws als zeevarend land. Voor jonge topsporters worden er ook uitzonderingen gemaakt. Als we dat niet deden, dan hadden we niet zoveel medailles bij de Olympische spelen en zoveel topvoetballers. Go Laura!
  donderdag 24 december 2009 @ 14:47:42 #118
3542 Gia
User under construction
pi_76015331
Ik geloof niet dat het zo positief is voor Laura's ambitie dat JZ nu medeverantwoordelijk is.

Stel dat ze zich nu zo goed mogelijk voorbereid, ze haalt haar EHBO of EM diploma, onderwijs is geregeld, de zeilboot is voorzien van de modernste apparatuur en zij heeft hier zo veel mogelijk ervaring mee opgedaan. Ze heeft wekenlang geoefend met slaapmanagement. Kortom, ze is er helemaal klaar voor.

En dan bereikt ons het bericht dat ze 16-jarige nieuwzeelandse/australische (?) zeezeilster door piraten gepakt is en vermoord. Haar zeilboot is onbemand teruggevonden.

Jeugdzorg is mede verantwoordelijk voor Laura's welzijn. Denk je dat ze haar dan laten gaan?
pi_76015888
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:47 schreef Gia het volgende:
Ik geloof niet dat het zo positief is voor Laura's ambitie dat JZ nu medeverantwoordelijk is.

Stel dat ze zich nu zo goed mogelijk voorbereid, ze haalt haar EHBO of EM diploma, onderwijs is geregeld, de zeilboot is voorzien van de modernste apparatuur en zij heeft hier zo veel mogelijk ervaring mee opgedaan. Ze heeft wekenlang geoefend met slaapmanagement. Kortom, ze is er helemaal klaar voor.

En dan bereikt ons het bericht dat ze 16-jarige nieuwzeelandse/australische (?) zeezeilster door piraten gepakt is en vermoord. Haar zeilboot is onbemand teruggevonden.

Jeugdzorg is mede verantwoordelijk voor Laura's welzijn. Denk je dat ze haar dan laten gaan?
Dat is een hele goede vraag.
Nu denk ik niet dat die piraten moeite gaan doen voor een zeilbootje, vrouwen verkrachten kunnen ze aan wal ook.
pi_76015986
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:00 schreef Mister1977 het volgende:
Je vergeet iets.

Haalde de 20 niet.............Wensen we haar dat ook toeHoop ik dat ze ouder mag worden
Pijprookster..................................niet-rookster
vermomd als vent ........................ geslachtsloos
gehard.........................................verwend
bleef zolang mogelijk anoniem........trekt de aandacht
teamspirit en goed leidster.............solitair
geen record-aspiraties................. record-geilheid
  donderdag 24 december 2009 @ 15:04:08 #121
3542 Gia
User under construction
pi_76016042
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:00 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat is een hele goede vraag.
Nu denk ik niet dat die piraten moeite gaan doen voor een zeilbootje, vrouwen verkrachten kunnen ze aan wal ook.
Maar als ze die toevallig tegenkomen is dat wel een makkelijk prooitje.

Overigens, als Jessica Watson onderweg een ongeluk krijgt, en overlijdt, zal dat ook al wel voldoende aanleiding zijn voor JZ om die verantwoording niet te nemen.
pi_76016196
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, en blonde dames zijn schaars in Somalië.
Is de kans om verkracht en eventueel vermoord te worden op zee groter dan hier in NL? Ik denk het niet.
Als dat al een reden is om haar thuis te houden, moeten we dan niet alle meisjes vanaf vruchtbare leeftijd maar binnen houden?
  donderdag 24 december 2009 @ 15:11:16 #123
3542 Gia
User under construction
pi_76016331
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:08 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Klopt, en blonde dames zijn schaars in Somalië.
Is de kans om verkracht en eventueel vermoord te worden op zee groter dan hier in NL?
Daar heb ik het niet over. Het gaat over de veiligheid van Laura en de verantwoording van BJZ. Als er iets met Jessica Watson gebeurt, dan denk ik dat BJZ die verantwoording niet neemt.
pi_76016439
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Overigens, als Jessica Watson onderweg een ongeluk krijgt, en overlijdt, zal dat ook al wel voldoende aanleiding zijn voor JZ om die verantwoording niet te nemen.
Stiekem editten terwijl ik een reactie aan het typen ben?
Jessica heeft haar eerste aanvaring al achter de rug. Toch mag Laura haar voorbereidingen starten met uitzicht op de reis.
Wat nu als Jessica tijdens een tussenstop wordt overreden? Een ongeluk zit in een klein hoekje, overal en altijd.

Edit: die kans is klein, zij maakt een non-stop soloreis.
pi_76016477
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Pijprookster ................................niet-rookster
vermomd als vent ........................ geslachtsloos
gehard.........................................verwend
bleef zolang mogelijk anoniem........trekt de aandacht
teamspirit en goed leidster.............solitair
geen record-aspiraties................. record-geilheid
In de middeleeuwen werd hier nog geen tabak gerookt.
pi_76016500

[ Bericht 100% gewijzigd door nummer_zoveel op 24-12-2009 15:15:35 ]
pi_76016538
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over. Het gaat over de veiligheid van Laura en de verantwoording van BJZ. Als er iets met Jessica Watson gebeurt, dan denk ik dat BJZ die verantwoording niet neemt.
BJZ is nu ook verantwoordelijk. En toch mag ze buiten over straat fietsen, weet je wat voor risico's ze dan loopt? Het is onmogelijk om alle risico's af te dekken, wanneer gaan mensen dat eens inzien?
pi_76016608
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

Wie is Jessica?
Jessica Watson is een meisje die enkele weken geleden aan haar reis is begonnen.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:22:26 #129
3542 Gia
User under construction
pi_76016890
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:13 schreef Prutzenberg het volgende:

Edit: die kans is klein, zij maakt een non-stop soloreis.
Wou ik net typen.

Overigens is het ook een totaal andere route. Jessica gaat via de kapen, Laura door het midden.

Mijn punt is echter dat het nadelig is voor Laura dat JZ nu medeverantwoordelijk is. Als zij haar laten gaan en er gebeurt iets, worden ze er wel op aangekeken. Dus, ze laten haar alleen gaan als ze ervan overtuigd zijn dat het 'redelijk' veilig is.
pi_76017397
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Wou ik net typen.

Overigens is het ook een totaal andere route. Jessica gaat via de kapen, Laura door het midden.
Rond Kaap Hoorn wil je niet graag varen, het kan daar flink spoken. Ze is wel zo slim om met de wind mee te varen.
quote:
[ afbeelding ]

Mijn punt is echter dat het nadelig is voor Laura dat JZ nu medeverantwoordelijk is. Als zij haar laten gaan en er gebeurt iets, worden ze er wel op aangekeken. Dus, ze laten haar alleen gaan als ze ervan overtuigd zijn dat het 'redelijk' veilig is.
Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen, we zullen af moeten wachten.
pi_76017672
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:38 schreef eff-joe-cie-kee het volgende:
Ik vind dat er wel licht overheen gestapt wordt door sommigen dat er mensen zijn die zichzelf kennelijk verheven voelen boven de Nederlandse wetgeving. Dat jij het niet (helemaal) met de wet eens bent wil nog niet zeggen dat het niet voor jou geldt als je Nederlands burger bent! En dan is er nog een rechter aan te pas gekomen ook en wat zie je? : zelfs dán willen ze zich er niet aan houden.
Jeugdzorg heeft zich inderdaad niet conform de eerste rechtelijke uitspraak opgesteld, en dus worden ze daar nu explicieter toe verplicht door de rechter.
Ik ben het helemaal met je eens: organisaties als Jeugdzorg die denken dat zij wetsvormend zijn moeten echt teruggefloten worden!
pi_76017751
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:38 schreef iteejer het volgende:

[..]

Jeugdzorg heeft zich inderdaad niet conform de eerste rechtelijke uitspraak opgesteld, en dus worden ze daar nu explicieter toe verplicht door de rechter.
Ik ben het helemaal met je eens: organisaties als Jeugdzorg die denken dat zij wetsvormend zijn moeten echt teruggefloten worden!
pi_76017873
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:47 schreef Gia het volgende:
Ik begreep er uit dat de rechter toestemming voor die reis verleende, mits er een aantal voorbereidende stappen gezet worden.
JZ is verantwoordelijk voor het vervullen van die voorwaardelijke stappen, maar niet voor die reis. Lijkt mij, al weet ik dit niet zeker, maar kan me niet voorstellen dat JZ verantwoording zou kunnen nemen voor allerlei nautische vraagstukken en beslissingen.
Anders zouden ze ook nog iets moeten gaan zeggen over de route, de uitrusting, de communicatie, etc.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:43:59 #134
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_76017968
Op zo'n reis moet je duizenden kleine en grote beslissingen nemen. Laura's laatste beslissing was dat ze voorgoed Nederland wilde verlaten en naar Sint Maarten ging om voor 3500 euro een brak bootje te kopen. Niet echt een geweldige beslissing.

Tis echt zo van, alle instanties moeten maar meewerken aan de droom en iemand die kanttekeningen plaatst is niet wijs en verantwoordelijk voor Laura's depressie en verwoest vertrouwen in volwassenen en Nederland....

Maja van mij mag ze gaan hoor, wat zal Dick Dekstier blij zijn...
pi_76017989
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:42 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ik begreep er uit dat de rechter toestemming voor die reis verleende, mits er een aantal voorbereidende stappen gezet worden.
JZ is verantwoordelijk voor het vervullen van die voorwaardelijke stappen, maar niet voor die reis. Lijkt mij, al weet ik dit niet zeker, maar kan me niet voorstellen dat JZ verantwoording zou kunnen nemen voor allerlei nautische vraagstukken en beslissingen.
Anders zouden ze ook nog iets moeten gaan zeggen over de route, de uitrusting, de communicatie, etc.
Da's waar. Ik denk dat de OTS afloopt zodra Laura het ruime sop kiest.
pi_76018078
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:43 schreef Perico het volgende:
Op zo'n reis moet je duizenden kleine en grote beslissingen nemen. Laura's laatste beslissing was dat ze voorgoed Nederland wilde verlaten en naar Sint Maarten ging om voor 3500 euro een brak bootje te kopen. Niet echt een geweldige beslissing.

Tis echt zo van, alle instanties moeten maar meewerken aan de droom en iemand die kanttekeningen plaatst is niet wijs en verantwoordelijk voor Laura's depressie en verwoest vertrouwen in volwassenen en Nederland....

Maja van mij mag ze gaan hoor, wat zal Dick Dekstier blij zijn...
Je gaat even voorbij aan het feit dat JZ zich niet aan (door de rechter bekrachtigde) afspraken heeft gehouden.
pi_76018220
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:44 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Da's waar. Ik denk dat de OTS afloopt zodra Laura het ruime sop kiest.
Verantwoording lijkt me uberhaupt niet te gelden in internationale wateren. Daar mag je zelfs ineens op schepen casino's gaan openen en zo. En dan zal zo'n jurk van een JZ ambetnaar daar iets te zeggen hebben? Lijkt me niet waarschijnlijk. En zo ja - dát zou pas precedenten scheppen.
pi_76018259
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:46 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Je gaat even voorbij aan het feit dat JZ zich niet aan (door de rechter bekrachtigde) afspraken heeft gehouden.
Je zit wel erg diep in de kont van laura dekkers
pi_76018379
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:49 schreef kowala het volgende:

[..]

Je zit wel erg diep in de kont van laura dekkers
Mag niet van JZ, daar moet ze nou wel weer 18 voor zijn.
pi_76018560
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

In de middeleeuwen werd hier nog geen tabak gerookt.
Inderdaad.. Ik baseerde me op het mopje over Jeanne D'arcs laatste woorden: 'Ik rook nu wel meer, maar ik heb er minder plezier van.'
  donderdag 24 december 2009 @ 18:48:44 #142
251095 Purdey
Better off alone..
pi_76025948
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:12 schreef beeer het volgende:

[..]

Absoluut. Mensen leven niet in dienst van de overheid of van de gemeenschap maar voor zichzelf. Het kortzichtige idee alleen al dat je alleen in de schoolbankjes kunt leren is een produkt van de leerplicht.
[..]

Dat jij je eerste jaren in slavernij hebt doorgebracht betekent niet dat je het recht hebt anderen tot slaaf te maken.
Natuurlijk,dus als iemand het niet eens is met zoiets nuttigs als een leerplicht,dan hoeft die persoon ook niet naar school? En de slavernij vergelijken met leerplicht? Dus jij ziet hier elk kind vanaf vijf jaar als een slaaf van de leerplicht? Je hebt helemaal gelijk,op school iets leren is zó jaren '90!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_76026022
quote:
die hond bedoel je?
pi_76026428
quote:
Een extra hi/res foto speciaal voor jou! http://www.rnw.nl/data/fi(...)346-Laura-Dekker.jpg
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_76026683
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:43 schreef Perico het volgende:
Als er bij Somalië piraten zijn vaart ze gewoon om .
  donderdag 24 december 2009 @ 19:08:18 #146
3542 Gia
User under construction
pi_76026721
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:03 schreef CP69 het volgende:
tis en blijft een lekker ding ....

Dat meen je niet!!
  donderdag 24 december 2009 @ 19:08:58 #147
3542 Gia
User under construction
pi_76026749
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:07 schreef Mylene het volgende:

[..]

Als er bij Somalië piraten zijn vaart ze gewoon om .
Oh ja, da's waar ook. Ze vaart dan 'gewoon' even snel weg!!
pi_76027151
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:50 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

die hond bedoel je?
Over WIE gaat dit topic ???

dusssssss

LAURA

pi_76027191
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat meen je niet!!
JAWEL , zie JIJ er beter uit dan ???

foto?

pi_76027209
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een extra hi/res foto speciaal voor jou! http://www.rnw.nl/data/fi(...)346-Laura-Dekker.jpg
thanx ...

donderdag 24 december 2009 @ 19:24:23 #151
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76027429
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Wou ik net typen.

[ afbeelding ]

Die heeft ook een veel ambitieuzer doel:

My goal is to sail solo around the world non-stop, unassisted. I have chosen a route that is a traditionally recognised path and distance for ‘around the world sailors’. As this is a Southern Hemisphere voyage the significant landmarks are the southern tips of the American and African continents, as well as some of the most challenging oceans a sailor will ever face. The entire journey is a mix of amazing experience and unique challenges.

There are a few key targets I must achieve to qualify for around the world status. The approximate distance is 23,000 nautical miles (about 38,000 kilometres). I must depart and arrive from the same port, cross all lines of longitude, cross the equator entering into the Northern Hemisphere at least once and round the southern landmarks of South America and South Africa.

Als dat haar lukt wordt ze opgenomen in de kleine kring van solo unattended rond de wereld zeilers. Laura komt niet in dat lijstje terecht, dus als record stelt het dan niet veel voor. Jessica heeft zich overigens wel heel goed voorbereid, klom recent in de mast en dankzij een handige gadget kon ze de boot met een afstandsbediening weer goed op koers leggen want de wind was gedraaid en ze kon niet meer naar beneden.

Ze heeft ook een uitgebreid walteam dat haar helpt. Ze heeft haar eigen acculader gerepareerd met instructies per telefoon. Net als dat jochie van 17 dat de wereld rondging. Die kon zijn eigen motor geblinddoekt in-en uit elkaar halen. Het staat me bij dat hij ook kritisch was over Laura´s pretroute en pretvoorbereiding.
Here we are now, entertain us.
  donderdag 24 december 2009 @ 19:27:22 #152
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76027547
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:18 schreef CP69 het volgende:

[..]

JAWEL , zie JIJ er beter uit dan ???

foto?

Je valt op veertienjarige pukkelmeisjes met van dat droeve haar?
pi_76028030
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:27 schreef voyeur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ze heeft iets liefs maar ook eh ... geils ...

en tja ...op sommige foto"s ziet IEDEREEN er wel eens minder uit.
pi_76048883
Ieder zijn smaak.. Op mij komt ze een beetje afstandelijk en niet erg sociaal over. Ook haar reactie toen Jessica dat ongeluk had gehad (Jessica vind ik veel leuker trouwens) reageerde ze niet bepaald meelevend.
Maar mss. vergis ik me en is best heel hartelijk en gezellig.. Ik ken haar niet persoonlijk, tenslotte
pi_76050747
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:28 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Waarom zou je het risico NIET nemen ?? Waarom altijd zo behoudend en alle talenten kapot maken die boven het maaiveld uitkomen ??
De familie maakt het talent kapot. Talent moet je namelijk de tijd geven om te rijpen en niet misbruiken ter meerdere eer en glorie van bijvoorbeeld vader of opa en oma.
pi_76052544
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:28 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Waarom zou je het risico NIET nemen ?? Waarom altijd zo behoudend en alle talenten kapot maken die boven het maaiveld uitkomen ??
Er worden geen talenten kapotgemaakt. In de eerste plaats is het maar de vraag of er sprake is van uitzonderlijk talent. Ze heeft op jonge leeftijd leren zeilen, zo uniek is dat niet.
In de tweede plaats wordt een meisje tegen haarzelf in bescherming genomen dat zonder voorbereiding de oceaan op wilde.
Ik vind het met die behoudendheid ook wel meevallen. Ze wilde er zomaar 2 jaar tussenuit, zonder dat er afspraken waren gemaakt met de wereldschool en zonder dat duidelijk was waarin en hoe ze precies een record wilde neerzetten.
Toen bleek dat er niets was voorbereid, er was gebluft over haar kunnen en de voorbereidingen en duidelijk werd dat ze uit een wonderlijke gezinssituatie kwam en een wat vreemde opvoeding kreeg, en niet helemaal duidelijk was wat de rol van de vader was bij deze onderneming, en het laten gaan van zijn dochter - zonder begeleiding en voorbereiding - mogelijk uitgelegd kan worden als (ernstige) verwaarlozing, mocht ze nog steeds gaan. Mits er voorbereidingen werden getroffen.
Toen madam dat niet beviel en er maar vandoor ging met de bedoeling alsnog haar zinnetje door te drijven, mocht ze nog steeds gaan.
Nu blijkt dat er nog steeds niks is voorbereid, ondanks de afspraken, mag ze nog steeds gaan.. op voorwaarde dat er nu concreet het eea. voorbereid wordt.
Zo intolerant vind ik NL dus niet tov. mensen die iets 'anders' willen.
En ja, je kunt jeugdzorgen laken, en gezien hun reputatie - en de recente uitspraak- kennelijk niet onterecht maar zowel op vader als dochters gedrag is zeer beslist wel wat aan te merken.
In hoeverre is de wens van Laura een recordpoging, een vluchtpoging uit een problematische gezinssituatie of een product van de eerzucht van pappie?
Waarom wil Laura vooral alleen zijn, haar eigen ding doen, en tegelijk daarmee de aandacht op zich wil vestigen en zich tegelijk afzetten tegen alle regels en grenzen?
Is dit een teken van haar 'anders zijn', een sterke eigen wil en persoonlijkheid, of is dit afwijkend gedrag van iemand uit een probleemgezin?
In hoeverre is dus de bemoeienis van jeugdzorg onterecht, en in hoeverre zijn de recente ontwikkelingen hun schuld?
pi_76053562
Vragen waarom iemand iets graag wil liggen altijd subjectief. Kunnen we dus nauwelijks iets over zeggen en daar hoeven we ook niets over te zeggen.

Aanvankelijk werd steeds gezegd 'ze onttrekt zich aan het gezag wie denkt ze dat ze is ze denken boven de wet te staan' etc.
En nu zegt 'de wet' dat het onder voorwaarden accoord is, en dan wordt er acuut uit een ander vaatje getapt door de tegenstanders. Dan is het ineens 'ja maar zus en zo en dit en dat'.

Precies hetzelfde soort 'ja maar' dat toen het gebezigd werd door de voorstanders van een zekere mate van vrijheid en steeds door de tegenstanders van die zeiltrip werd aangevallen doen jullie nu zelf Volgens je eigen argumentatie 'regels zijn regels en de instanties hebben geoordeeld en daarmee basta' zou je dus nu ook gewoon in stilte dit moeten accepteren wat er nu gezegd is.

Maar dat gebeurt niet dus kennelijk komt men terug op die eerdere 'argumentatie'?
pi_76053855
Ik heb een vraag; Zou jij je kind op 14 of 15 jarige leeftijd onvoldoende voorbereid de zee op sturen? Aan laten meren bij landen, zonder overnachting geregeld te hebben? Kan me ergens herinneren dat dit allemaal niet geregeld was. Er loopt alleen zoveel info dat ik me afvraag wat klopt en wat niet.

Ik ben er als ouder om mijn kind te beschermen, maar wel op te voeden zodat ze zelfstandig kan worden.

Ik zou mijn kind dus absoluut niet laten gaan. Ook al dreigt ze honderd keer mij nooit meer te willen zien wanneer ze meerderjarig is.

Volgens het rapport was ze niet voldoende voorbereid toch? Waarom haar onvoorbereid de zee op sturen? Hebben we het nog niet over de landen waar ze aan moet meren. De begeleiding was er eerst niet. Die kwam pas na de problemen.

De moeder zou haar alleen hebben laten gaan omdat ze anders niets meer van haar moeder wilde weten? Hell, dit krijgt een moeder wel vaker te horen wanneer een dochter van veertien hoort dat ze iets niet mag van haar ouders.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76054129
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:48 schreef paddy het volgende:
Ik heb een vraag; Zou jij je kind op 14 of 15 jarige leeftijd onvoldoende voorbereid de zee op sturen? Aan laten meren bij landen, zonder overnachting geregeld te hebben? Kan me ergens herinneren dat dit allemaal niet geregeld was. Er loopt alleen zoveel info dat ik me afvraag wat klopt en wat niet.

Ik ben er als ouder om mijn kind te beschermen, maar wel op te voeden zodat ze zelfstandig kan worden.

Ik zou mijn kind dus absoluut niet laten gaan. Ook al dreigt ze honderd keer mij nooit meer te willen zien wanneer ze meerderjarig is.

Volgens het rapport was ze niet voldoende voorbereid toch? Waarom haar onvoorbereid de zee op sturen? Hebben we het nog niet over de landen waar ze aan moet meren. De begeleiding was er eerst niet. Die kwam pas na de problemen.

De moeder zou haar alleen hebben laten gaan omdat ze anders niets meer van haar moeder wilde weten? Hell, dit krijgt een moeder wel vaker te horen wanneer een dochter van veertien hoort dat ze iets niet mag van haar ouders.
Er gebeuren dagelijks ongetwijfeld duizenden dingen die ouders toestaan en die ik niet zou toestaan, en omgekeerd. Maar dat gaat mij niets aan, dat zoeken die mensen zelf uit.
Zo ook hier. We kennen alle details niet, ik kan dat echt niet beoordelen.
En hoef dat ook niet te weten.

Wmb dus geen reden om iemand zo aan te pakken als JZ dat deed. Dat was de discussie wat mij betreft. Niet dat we allemaal zelf jeugdzorgje gaan spelen en wel es ff zullen uitmaken op afstand hoe het leven van Laura er uit moet zien.
pi_76055232
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:29 schreef iteejer het volgende:
Vragen waarom iemand iets graag wil liggen altijd subjectief. Kunnen we dus nauwelijks iets over zeggen en daar hoeven we ook niets over te zeggen.

Aanvankelijk werd steeds gezegd 'ze onttrekt zich aan het gezag wie denkt ze dat ze is ze denken boven de wet te staan' etc.
En nu zegt 'de wet' dat het onder voorwaarden accoord is, en dan wordt er acuut uit een ander vaatje getapt door de tegenstanders. Dan is het ineens 'ja maar zus en zo en dit en dat'.

Precies hetzelfde soort 'ja maar' dat toen het gebezigd werd door de voorstanders van een zekere mate van vrijheid en steeds door de tegenstanders van die zeiltrip werd aangevallen doen jullie nu zelf Volgens je eigen argumentatie 'regels zijn regels en de instanties hebben geoordeeld en daarmee basta' zou je dus nu ook gewoon in stilte dit moeten accepteren wat er nu gezegd is.

Maar dat gebeurt niet dus kennelijk komt men terug op die eerdere 'argumentatie'?
Ik kom nergens op terug.. Ik voer alleen aan dat er zeker wel dingen mogen en kunnen in ons zg. intolerante land..
  vrijdag 25 december 2009 @ 20:37:47 #161
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_76056738
Weten we precies wat jeugdzorg deed ? En waarom ?

Ik denk dat we in feite niet echt kunnen weten wat er wel niet gebeurt/gezegd/gedaan/gedreigd en afgesproken is.

Ik kan me voorstellen dat ze erg veel ongevraagde reacties heeft gehad en daar niet blij mee is. Wellicht heeft ze daarom de benen genomen naar plek op de wereld waar ze daar minder last van heeft.

Getuigt niet echt van karakter om weg te lopen als de dingen moeilijk worden. Gebrek aan ruggegraat IMO. En dat wilde op 13 jarige leeftijd de wereldzeeën bevaren en in vreemde havens aanleggen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_76058661
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 20:37 schreef deedeetee het volgende:
Weten we precies wat jeugdzorg deed ? En waarom ?

Ik denk dat we in feite niet echt kunnen weten wat er wel niet gebeurt/gezegd/gedaan/gedreigd en afgesproken is.

Ik kan me voorstellen dat ze erg veel ongevraagde reacties heeft gehad en daar niet blij mee is. Wellicht heeft ze daarom de benen genomen naar plek op de wereld waar ze daar minder last van heeft.

Getuigt niet echt van karakter om weg te lopen als de dingen moeilijk worden. Gebrek aan ruggegraat IMO. En dat wilde op 13 jarige leeftijd de wereldzeeën bevaren en in vreemde havens aanleggen ?
Ik ken dat soort types. Had ooit eens zo'n vriendin met romatische beelden over vluchtelingenwerk in Afrika. Die stond na 2 weken huilend weer terug op de stoep. Waarschijnlijk geschrokken van het feite dat er ook mensen bestaan die niet blank zijn. En ze hadden daar ook geen stromend water....nounou, het is me wat. Maargoed, als de camping van pinkpop al teveel is dan weet je dat je niet naar afrika moet. Soms lopen dromen en realiteit wel erg ver uit elkaar. Het is zoals die doorgewinterde, keiharde solozeiler (naam vergeten) zei, je komt jezelf zo ontzettend hard tegen dat je echt 7 kleuren stront schijt in je bootje. Nu heeft die muts het wel voor elkaar dat ze waarschijnlijk een hele reclamevloot en een filmcrew meekrijgt. Bah zeildoos....
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_76058699
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:27 schreef voyeur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat zijn orientatiepukkels om het noorden te vinden in de mist.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:46:47 #164
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76073127
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Want ja, het staat al vast dat Laura dezelfde 'bijzondere' kwaliteiten bezit
Andere. Jeanne d'Arc kon weer geen zeilboot besturen.
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:48:47 #165
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76073189
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:08 schreef CANARIS het volgende:

[..]

17 is niet 14 , en Jean dárc voerde geen leger aan.
Jeanne d'Arc (want zo schrijf je dat) voerde wel degelijk de Franse troepen aan bij de verovering van Reims. Ken uw klassieken.
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_76073236
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:46 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Andere. Jeanne d'Arc kon weer geen zeilboot besturen.
Jeanne kon wel weer heel goed doodgaan, dat dan wel.
pi_76073342
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Veroordeeld en op brandstapel gezet door lieden die geen afwijkingen van hun mening en zienswijze duldden. Zoals nu vrees ik ook menigeen zal denken 'ik hoop dat het mis gaat, want dan kunnen wij zeggen: 'zie je wel?'.
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:57:51 #168
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76073531
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Over een meisje van 14, dat grootse plannen heeft en onvoorbereid op pad wilde gaan.
Het lijkt de mens eigen te zijn zich overal een mening over te willen vormen en deze wereldkundig te maken, zonder zich vooraf op de hoogte te stellen van de feiten.
Het went, maar het blijft vermoeiend.
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_76073550
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:53 schreef iteejer het volgende:

[..]

Veroordeeld en op brandstapel gezet door lieden die geen afwijkingen van hun mening en zienswijze duldden. Zoals nu vrees ik ook menigeen zal denken 'ik hoop dat het mis gaat, want dan kunnen wij zeggen: 'zie je wel?'.
Heb jij je kids nou al op de boot gezet eigenlijk?

Daarnaast adviseer ik je even het verhaal van Jeanne te lezen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeanne_d%27Arc#Leven

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2009 13:06:00 ]
pi_76073852
Ik vind haar gewoon naïef overkomen, ff omvaren mocht ze Somalische piraten tegenkomen en ff een bootje kopen op St Maarten.

Als het mis gaat, ze valt in slaap en ze botst tegen een olietanker net zoals de Australische Laura, zal Jeugdzorg wel de schuld krijgen omdat ze haar hebben opgezadeld met een hoeveelheid stress.
  zaterdag 26 december 2009 @ 13:13:03 #171
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76074011
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Over dat talent beschikken we allemaal.
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_76074040
Je hebt er gewoon de pest in dat 'het bevoegde gezag', ineens zo geadoreerd door tegenstanders en als ultiem argument gebruikt ('regels zijn regels' - ja, wie kan daar nou tegenop..) nu dus heel duidelijk zegt dat ze dit wél mag doen. Zoals gezegd, opmerkeliijk genoeg wordt er nu heel wat minder waarde aan een gerechtelijke uitspraak gehecht.

Jullie enige hoop is nu vermoedelijk dat er vanuit de politiek enige actie komt. Zodat Rouvoet onverwacht populair gaat worden. Maar ik moet dat nog zien
pi_76076748
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:14 schreef iteejer het volgende:
Je hebt er gewoon de pest in dat 'het bevoegde gezag', ineens zo geadoreerd door tegenstanders en als ultiem argument gebruikt ('regels zijn regels' - ja, wie kan daar nou tegenop..) nu dus heel duidelijk zegt dat ze dit wél mag doen. Zoals gezegd, opmerkeliijk genoeg wordt er nu heel wat minder waarde aan een gerechtelijke uitspraak gehecht.

Jullie enige hoop is nu vermoedelijk dat er vanuit de politiek enige actie komt. Zodat Rouvoet onverwacht populair gaat worden. Maar ik moet dat nog zien
Er is met die uitspraak maar weinig veranderd hoor.
  zaterdag 26 december 2009 @ 16:18:00 #174
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76079514
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:14 schreef iteejer het volgende:

Ik snap niet waar je het steeds over hebt. Die uitspraak is in essentie dezelfde. Het belangrijkste is dat er deze keer onder druk van de uithuiszetting wel constructief gepraat is door papa met jeugdzorg. Dat had hij ook eerder kunnen doen in het belang van zijn dochter.

Zo´n EHBO cursus blokkeren omdat je het niet eens bent over de vraag wanneer ze precies mag gaan oefenzeilen is kinderachtig. Dat mag Laura dan: daar is ze puber voor, maar van een vader verwacht je een wat positievere instelling. Dan was dat kind ook niet zo depri geworden.
pi_76084753
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 16:18 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ik snap niet waar je het steeds over hebt. Die uitspraak is in essentie dezelfde. Het belangrijkste is dat er deze keer onder druk van de uithuiszetting wel constructief gepraat is door papa met jeugdzorg. Dat had hij ook eerder kunnen doen in het belang van zijn dochter.

Zo´n EHBO cursus blokkeren omdat je het niet eens bent over de vraag wanneer ze precies mag gaan oefenzeilen is kinderachtig. Dat mag Laura dan: daar is ze puber voor, maar van een vader verwacht je een wat positievere instelling. Dan was dat kind ook niet zo depri geworden.
beter nog; van een vader verwacht je dat die zijn kind desnoods tegen zichzelf in bescherming neemt. sterker nog, dat is zijn taak.
pi_76088247
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:08 schreef Mylene het volgende:
Ik vind haar gewoon naïef overkomen, ff omvaren mocht ze Somalische piraten tegenkomen en ff een bootje kopen op St Maarten.

Als het mis gaat, ze valt in slaap en ze botst tegen een olietanker net zoals de Australische Laura, zal Jeugdzorg wel de schuld krijgen omdat ze haar hebben opgezadeld met een hoeveelheid stress.
Eens. Deze actie van haar geeft aan dat het terecht is dat de rechter heeft geoordeeld dat ze niet klaar is voor de reis die ze wilde maken.
pi_76088470
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:08 schreef Mylene het volgende:
Hoe had ze dat willen doen dan? Met welk geld, of met wiens geld?
  zaterdag 26 december 2009 @ 22:47:55 #178
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76088913
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe had ze dat willen doen dan? Met welk geld, of met wiens geld?
Die 3500 Euro die ze van de sponsor had gekregen. Hoewel er ook ´zeilvrienden´ op St. Maarten waren, dus misschien zou ze ook financieel verder geholpen zijn. Van 3500 Euro koop je geen zeewaardige solo-zeilboot.
pi_76089213
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:47 schreef voyeur het volgende:

[..]

Die 3500 Euro die ze van de sponsor had gekregen. Hoewel er ook ´zeilvrienden´ op St. Maarten waren, dus misschien zou ze ook financieel verder geholpen zijn. Van 3500 Euro koop je geen zeewaardige solo-zeilboot.
Nee daarom, dus er waren wel mensen daar die haar zouden helpen.
pi_76091423
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 16:18 schreef voyeur het volgende:

[..]

Dat in het bold, nee dus, jeugdzorg is gedwongen constructief te gaan praten, dat kind de mogelijkheid te geven om uit te zeilen en zo de gevraagde ervaring op te doen ipv haar het uitzeilen te verbieden, dat is wat die uitspraak benadrukt ..
En EHBO-cursussen, die starten toch niet zomaar, ala minuut, je zal toch echt het volgende begindatum af moeten wachten, en dat is meestal niet net voor de feestdagen .. niet waar?
Het kind werd depri omdat zij niet meer mocht gaan zeilen en haar op die manier niet alleen haar normale uitlaatklep maar ook de mogelijkheid werd ontnomen om de gevraagde ervaring op te doen, wat de volgende uitspraak nogal voorspelbaar maakt
pleased to meet you
  zondag 27 december 2009 @ 00:45:28 #181
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76091738
quote:
Op zondag 27 december 2009 00:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat in het bold, nee dus, jeugdzorg is gedwongen constructief te gaan praten, dat kind de mogelijkheid te geven om uit te zeilen en zo de gevraagde ervaring op te doen ipv haar het uitzeilen te verbieden, dat is wat die uitspraak benadrukt ..
En EHBO-cursussen, die starten toch niet zomaar, ala minuut, je zal toch echt het volgende begindatum af moeten wachten, en dat is meestal niet net voor de feestdagen .. niet waar?
Het kind werd depri omdat zij niet meer mocht gaan zeilen en haar op die manier niet alleen haar normale uitlaatklep maar ook de mogelijkheid werd ontnomen om de gevraagde ervaring op te doen, wat de volgende uitspraak nogal voorspelbaar maakt
Je hebt het vonnis niet gelezen. Daar wordt met geen woord gerept over uitzeilen. Noch heeft jeugdzorg ooit gezegd dat ze niet mocht zeilen. Ze had, maar dat heb ik al dertig keer gesteld, alle benodigde apparatuur kunnen leren kennen in de afgelopen maanden, een EHBO cursus kunnen volgen etc. Een plan van aanpak kortom, waar vader niet aan wilde meewerken en dat is toch echt zijn rol.

Enne, EHBO cursussen voor watersporters zat. Er begon er bijvoorbeeld recent een: Deze winter wordt er een opleidingscursus eerste hulp gehouden bij de EHBO vereniging Noordwijk. Opleiding basis EHBO volgens de laatste eisen. Kosten 200 euro per persoon veelal terug te krijgen via de werkgever of ziektekosten verzekering. Start 28 oktober examen 10 maart. Had ze een weekje gemist. Dat mocht vast wel.
En anders kon ze zich hier aanmelden. Duurt een dag en begint elke week. Zeilmeisje is excuustruus.

[ Bericht 9% gewijzigd door voyeur op 27-12-2009 00:52:58 ]
pi_76092493
quote:
Op zondag 27 december 2009 00:45 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je hebt het vonnis niet gelezen. Daar wordt met geen woord gerept over uitzeilen. Noch heeft jeugdzorg ooit gezegd dat ze niet mocht zeilen. Ze had, maar dat heb ik al dertig keer gesteld, alle benodigde apparatuur kunnen leren kennen in de afgelopen maanden, een EHBO cursus kunnen volgen etc. Een plan van aanpak kortom, waar vader niet aan wilde meewerken en dat is toch echt zijn rol.

Enne, EHBO cursussen voor watersporters zat. Er begon er bijvoorbeeld recent een: Deze winter wordt er een opleidingscursus eerste hulp gehouden bij de EHBO vereniging Noordwijk. Opleiding basis EHBO volgens de laatste eisen. Kosten 200 euro per persoon veelal terug te krijgen via de werkgever of ziektekosten verzekering. Start 28 oktober examen 10 maart. Had ze een weekje gemist. Dat mocht vast wel.
En anders kon ze zich hier aanmelden. Duurt een dag en begint elke week. Zeilmeisje is excuustruus.
Ik heb het vonnis wel gelezen, en idd, daarin wordt niet gerept over uitzeilen. In de praktijk blijkt uit zowel Laura's bericht op haar site als ook uit de brief van haar grootouders dat zij dus niet mocht uitzeilen, oftewel, jeugdzorg heeft het oorspronkelijke oordeel anders uitgelegd dan door de rechters bedoeld was en is in deze dus ook terug gevloten, het recente oordeel vermeld expliciet welke tochten Laura zou kunnen maken om de gevraagde ervaring op te doen.

En ja leuk, zo'n cursus in Noordwijk, heb je wel goed naar de data gekeken ?
http://forum.ehbonoordwijk.nl/viewforum.php?f=2&sid=1b848d10d3e5f10aae32686350e50ad2

Hoe dan ook, dat kind woont in Wijk bij Duurstede, iets van minstens 80 km verderop, op zich niet vreemd als zij wacht op een cursus in de buurt .. en of zo'n rechtbank genoegen neemt met een snelcursus, c'mon zeg, wat denk je zelf ..
pleased to meet you
  zondag 27 december 2009 @ 01:56:34 #183
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76093268
quote:
Op zondag 27 december 2009 01:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb het vonnis wel gelezen, en idd, daarin wordt niet gerept over uitzeilen. In de praktijk blijkt uit zowel Laura's bericht op haar site als ook uit de brief van haar grootouders dat zij dus niet mocht uitzeilen, oftewel, jeugdzorg heeft het oorspronkelijke oordeel anders uitgelegd dan door de rechters bedoeld was en is in deze dus ook terug gevloten, het recente oordeel vermeld expliciet welke tochten Laura zou kunnen maken om de gevraagde ervaring op te doen.

http://forum.ehbonoordwijk.nl/viewforum.php?f=2&sid=1b848d10d3e5f10aae32686350e50ad2

Hoe dan ook, dat kind woont in Wijk bij Duurstede, iets van minstens 80 km verderop, op zich niet vreemd als zij wacht op een cursus in de buurt .. en of zo'n rechtbank genoegen neemt met een snelcursus, c'mon zeg, wat denk je zelf ..
Berichten van Laura, noch van haar grootouders neem ik serieus. Een puber en een stel ouders die hun eigen kind jaren niet gezien hebben omdat ze het durfden hem een zeiltocht te verbieden.

Cursussen zat. Een snelcursus is voldoende voor het officiele diploma en dat is wat de rechtbank eist. De treurnis is dat ze er niet eens aan begonnen is: een verwijt dat ik haar vader maak en niet onze dwarse puber.

Waar in het recente oordeel wordt vermeld welke tochten Laura kan/mag maken. Mijn kopie van dat vonnis bevat die tekst niet.
  zondag 27 december 2009 @ 09:28:51 #184
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_76095163
quote:
Op zondag 27 december 2009 01:56 schreef voyeur het volgende:

[..]

Cursussen zat. Een snelcursus is voldoende voor het officiele diploma en dat is wat de rechtbank eist. De treurnis is dat ze er niet eens aan begonnen is: een verwijt dat ik haar vader maak en niet onze dwarse puber.
Het valt me anders ook behoorlijk tegen van Laura.
pi_76096072
quote:
Op zondag 27 december 2009 01:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat 80 km geen enkel probleem zou moeten zijn voor ons globetrottend zeilmeisje. Zeker niet ik de kerstvakantie.
Dat als ze niet mocht zeilen van jeugdzorg, terwijl daar niets over in het vonnis staat, dit beslist publiekelijk bekend gemaakt had moeten worden.
Dat grootouders wellicht de wensen van jeugdzorg met opzet verkeerd uitleggen om het wegloopgedrag van Laura goed te praten. (zij heeft sponsorgelden misbruikt om haar 'ontsnapping' uit nl te financieren. Ik zou me als sponsor opgelicht hebben gevoeld.)

En tenslotte dat het vonnis niet vlak voor de feestdagen is uitgesproken. Ze heeft de tijd gehad om een cursus te volgen, te oefenen, dan wel te protesteren tegen het gedrag van jeugdzorg en de nodige investeringen te doen in haar boot.
En anders de vader wel. Die zit er bovenop en had kunnen zien dat zijn dochter toch niet zo volwassen was en - belangrijker nog- dat het kennelijk niet goed met haar ging, en moeten ingrijpen.

Dat is in het kort zo'n beetje wat ik zelf denk.
pi_76097030
quote:
Op zondag 27 december 2009 01:56 schreef voyeur het volgende:

[..]

Berichten van Laura, noch van haar grootouders neem ik serieus. Een puber en een stel ouders die hun eigen kind jaren niet gezien hebben omdat ze het durfden hem een zeiltocht te verbieden.
Tuurlijk, neem de andere partij bij voorbaat niet serieus en denk daarna dat je tot constructieve afspraken kan komen
quote:
Ik heb toevallig pas nog een boel berichten moeten gaan uittikken voor het nieuwe seizoen EHBO-cursussen, zelfs die cursus die jij daar opnoemde is nog niet begonnen, de volgende begint eind januari weer, en weet jij of zij daarvoor is ingeschreven?
quote:
Waar in het recente oordeel wordt vermeld welke tochten Laura kan/mag maken. Mijn kopie van dat vonnis bevat die tekst niet.
My bad, het staat idd niet in het oordeel, het wordt wel in diverse bronnen gemeld als zijnde de afspraak die op de rechtbank is gemaakt
pleased to meet you
pi_76097625
quote:
Op zondag 27 december 2009 10:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat 80 km geen enkel probleem zou moeten zijn voor ons globetrottend zeilmeisje. Zeker niet ik de kerstvakantie.
Ja natuurlijk, want in de kerstvakantie worden dan ook EHBO-cursussen gegeven
quote:
Dat als ze niet mocht zeilen van jeugdzorg, terwijl daar niets over in het vonnis staat, dit beslist publiekelijk bekend gemaakt had moeten worden.
Dat grootouders wellicht de wensen van jeugdzorg met opzet verkeerd uitleggen om het wegloopgedrag van Laura goed te praten. (zij heeft sponsorgelden misbruikt om haar 'ontsnapping' uit nl te financieren. Ik zou me als sponsor opgelicht hebben gevoeld.)
Het stond al weken op haar site en haar advocaat was er al mee bezig, reactie van jeugdzorg was blijkbaar dan maar te gaan dreigen met uithuisplaatsing.
quote:
En tenslotte dat het vonnis niet vlak voor de feestdagen is uitgesproken. Ze heeft de tijd gehad om een cursus te volgen, te oefenen, dan wel te protesteren tegen het gedrag van jeugdzorg en de nodige investeringen te doen in haar boot.
Aan het protest werd dus gewerkt, door de advocaat; als je je begin november inschrijft voor een EHBO-cursus begint die eerstvolgende cursus over het algemeen in Januari; en oefenen kon dus niet want zij mocht niet uitzeilen.
quote:
En anders de vader wel. Die zit er bovenop en had kunnen zien dat zijn dochter toch niet zo volwassen was en - belangrijker nog- dat het kennelijk niet goed met haar ging, en moeten ingrijpen.
En wat had pa kunnen doen, toveren of zo ? Als zo'n gezinsvoogd je dwars wil gaan zitten, nou, maak dan je borst maar nat, dan valt er niet in te grijpen want jij als ouder bent gewoon incompetent cq jouw mening doet er niet toe. Hoe wil je een neerwaartse spiraal kunnen doorbreken als die ontstaan is door het gegeven dat die meid niet uit mag zeilen, haar uitlaatklep kwijt is, en er is niks noppes nada wat jij eraan kan doen?
pleased to meet you
pi_76097797
oh kom op zeg. als je een wereldreis van 2 jaar wilt maken en claimt dat te kunnen moet je toch minstens zelfstandig ook de voorbereidingen kunnen treffen, problemen oplossen incluus. zie het als hulp bij de voorbereiding: "wat te doen bij onverwachte tegenslag"
pi_76097979
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:20 schreef simmu het volgende:
oh kom op zeg. als je een wereldreis van 2 jaar wilt maken en claimt dat te kunnen moet je toch minstens zelfstandig ook de voorbereidingen kunnen treffen, problemen oplossen incluus. zie het als hulp bij de voorbereiding: "wat te doen bij onverwachte tegenslag"
In plaats van de problemen head-on aan te pakken rent ze ervandoor. Ja, dit is een groot talent hoor, ik voel het.
pi_76097999
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:20 schreef simmu het volgende:
Schade aan een boot kun je fixen, desnoods tijdelijk met een stuk touw. Lastige havenautoriteiten valt ook wel mee te leven, desnood fix je dat met wat smeergeld (heel normaal in sommige contreien). Een organisatie als JZ die je het leven zuur wil maken is van een heel andere orde. Dat is vechten tegen de bierkaai.
  zondag 27 december 2009 @ 12:42:38 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_76098566
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:26 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Schade aan een boot kun je fixen, desnoods tijdelijk met een stuk touw. Lastige havenautoriteiten valt ook wel mee te leven, desnood fix je dat met wat smeergeld (heel normaal in sommige contreien). Een organisatie als JZ die je het leven zuur wil maken is van een heel andere orde. Dat is vechten tegen de bierkaai.
Wel als je alles laat afhangen van 1 onduidelijk gedefinieerd doel, ipv aan de concrete voorwaarden te gaan voldoen.
pi_76099550
Op alle slakken zout leggen omdat er iets gebeurt waar je het niet mee eens bent? Kom op zeg, wat gaat ons dat aan? Komt wat zurig op me over eerlijk gezegd.

Je kan overal wel een reden in gaan zien waarom ze volkomen kut is, dat plan volkomen kut is, en iedereen die er aan meewerkt ook volkomen kut is.

Maar mij stemt het hoopvol dat er in NL tenminste toch nog wat tegenkrachten tegen die verzuurde burgerlijke truttigheid zijn, zodat zélfs als burgerlijk ingedut NL het er niet mee eens is, toch (onder voorwaarden) ruimte gegeven kan worden aan mensen die buiten de paden willen gaan en een eigen weg willen kiezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door iteejer op 27-12-2009 13:15:50 ]
  zondag 27 december 2009 @ 14:31:32 #193
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_76103070
Moeten ze wel aan de voorwaarden gaan voldoen en dat komt niet uit de lucht vallen.
  zondag 27 december 2009 @ 14:36:59 #194
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76103296
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:06 schreef iteejer het volgende:
Op alle slakken zout leggen omdat er iets gebeurt waar je het niet mee eens bent? Kom op zeg, wat gaat ons dat aan? Komt wat zurig op me over eerlijk gezegd.

Je kan overal wel een reden in gaan zien waarom ze volkomen kut is, dat plan volkomen kut is, en iedereen die er aan meewerkt ook volkomen kut is.

Maar mij stemt het hoopvol dat er in NL tenminste toch nog wat tegenkrachten tegen die verzuurde burgerlijke truttigheid zijn, zodat zélfs als burgerlijk ingedut NL het er niet mee eens is, toch (onder voorwaarden) ruimte gegeven kan worden aan mensen die buiten de paden willen gaan en een eigen weg willen kiezen.
Je herhaalt die riedel over burgerlijke bemoeienis, maaar voegt inhoudelijk vrijwel niets aan het topic toe. Het is duidelijk dat je een probleem met jeugdzorg hebt, maar dit topic gaat over een heel specifiek geval.
Je bent geen avonturier als je je van een kerktoren gooit; dat ben je pas als je dat goed voorbereid hebt en de juiste parachute bij je hebt, anders heet het zelfmoord.
  zondag 27 december 2009 @ 14:40:14 #195
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76103463
quote:
Op zondag 27 december 2009 11:55 schreef moussie het volgende:

[..]

Tuurlijk, neem de andere partij bij voorbaat niet serieus en denk daarna dat je tot constructieve afspraken kan komen
[..]

Ik heb toevallig pas nog een boel berichten moeten gaan uittikken voor het nieuwe seizoen EHBO-cursussen, zelfs die cursus die jij daar opnoemde is nog niet begonnen, de volgende begint eind januari weer, en weet jij of zij daarvoor is ingeschreven?
[..]

My bad, het staat idd niet in het oordeel, het wordt wel in diverse bronnen gemeld als zijnde de afspraak die op de rechtbank is gemaakt
Jij gaat voortdurend af op de partij die de publiciteit zoekt. Jeugdzorg en moeder denken er kennelijk heel anders over, maar die houden geen blog bij en steken geen lange verhalen voor de camera af. De bronnen die over de rechtszaak berichten zijn dezelfde dus daar hecht ik op voorhand niet meer geloof aan dan aan de andere partij. Ik was er niet bij en jij ook niet. Het staat niet in het vonnis dus het is geen feit.
  zondag 27 december 2009 @ 14:44:47 #196
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76103662
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, want in de kerstvakantie worden dan ook EHBO-cursussen gegeven
[..]

Het stond al weken op haar site en haar advocaat was er al mee bezig, reactie van jeugdzorg was blijkbaar dan maar te gaan dreigen met uithuisplaatsing.
[..]

Aan het protest werd dus gewerkt, door de advocaat; als je je begin november inschrijft voor een EHBO-cursus begint die eerstvolgende cursus over het algemeen in Januari; en oefenen kon dus niet want zij mocht niet uitzeilen.

[..]

En wat had pa kunnen doen, toveren of zo ? Als zo'n gezinsvoogd je dwars wil gaan zitten, nou, maak dan je borst maar nat, dan valt er niet in te grijpen want jij als ouder bent gewoon incompetent cq jouw mening doet er niet toe. Hoe wil je een neerwaartse spiraal kunnen doorbreken als die ontstaan is door het gegeven dat die meid niet uit mag zeilen, haar uitlaatklep kwijt is, en er is niks noppes nada wat jij eraan kan doen?
Ik heb al geciteerd waar je iedere week een specifieke EHBO cursus voor watersporters kunt volgen. Had ze dus al kunnen doen. Verder moet ze oefenen met de nieuwe radarvoorzieningen die ingebouwd zouden worden. Daar had ze haar weekenden ook mooi mee kunnen vullen, want daar hoef je niet verder voor te gaan dan het Ijsselmeer.

De rechtbank maakte zich ook zorgen over haar copingskills (het omgaan met onverwachte situaties etc). Haar vader had kunnen bevorderen dat ze een soort stage liep bij een wel ervaren zee-zeiler etc. Mogelijkheden genoeg om de weekenden te vullen en gemotiveerd toe te werken aan die reis.

Thuis zitten mokken naast een vader die ook alleen maar loopt te kankeren op de bemoeials is niet de methode om iets op te lossen.
pi_76104956
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:36 schreef voyeur het volgende:
Je herhaalt die riedel over burgerlijke bemoeienis, maaar voegt inhoudelijk vrijwel niets aan het topic toe. Het is duidelijk dat je een probleem met jeugdzorg hebt, maar dit topic gaat over een heel specifiek geval.
Je bent geen avonturier als je je van een kerktoren gooit; dat ben je pas als je dat goed voorbereid hebt en de juiste parachute bij je hebt, anders heet het zelfmoord.
Zelfmoord is een ieders recht. Ben je echt zo arrogant dat je denkt het recht te hebben over andermans leven te beschikken?
  zondag 27 december 2009 @ 15:47:45 #198
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76106028
quote:
Op zondag 27 december 2009 15:17 schreef beeer het volgende:

[..]

Zelfmoord is een ieders recht. Ben je echt zo arrogant dat je denkt het recht te hebben over andermans leven te beschikken?
Kinderen die voornemens zijn zelfmoord te plegen worden daar van weerhouden door hun ouders. Als die niet ingrijpen door jeugdzorg. Kinderen zijn niet handelingsbekwaam; dat maakt ze tot kinderen.
pi_76106357
quote:
Op zondag 27 december 2009 15:47 schreef voyeur het volgende:

[..]

Kinderen die voornemens zijn zelfmoord te plegen worden daar van weerhouden door hun ouders. Als die niet ingrijpen door jeugdzorg. Kinderen zijn niet handelingsbekwaam; dat maakt ze tot kinderen.
Voor de goede orde: ik snap heel goed dat dat kind tegen zichzelf beschermd moet worden. De ouders hebben laten zien dat niet te kunnen.
Maar wat mij frappeert is de bezetenheid waarmee de instanties in deze zaak handelen en gehandeld hebben.
Op vele plaatsen in ons land lopen groepen onopgevoede, stuurloze en vaak laag opgeleide kwalletjes hele buurten onveilig te maken. Daar is ingrijpen door allerlei instanties toch ook wel op zijn plaats, duknt me
pi_76107000
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:40 schreef voyeur het volgende:
Jij gaat voortdurend af op de partij die de publiciteit zoekt. Jeugdzorg en moeder denken er kennelijk heel anders over, maar die houden geen blog bij en steken geen lange verhalen voor de camera af. De bronnen die over de rechtszaak berichten zijn dezelfde dus daar hecht ik op voorhand niet meer geloof aan dan aan de andere partij. Ik was er niet bij en jij ook niet. Het staat niet in het vonnis dus het is geen feit.
Ik heb slechts een probleem met iedere vorm van het opdringen van de eigen opvattingen.
pi_76107114
quote:
Op zondag 27 december 2009 15:57 schreef uiterstaardig het volgende:
Maar wat mij frappeert is de bezetenheid waarmee de instanties in deze zaak handelen en gehandeld hebben.
Op vele plaatsen in ons land lopen groepen onopgevoede, stuurloze en vaak laag opgeleide kwalletjes hele buurten onveilig te maken. Daar is ingrijpen door allerlei instanties toch ook wel op zijn plaats, duknt me
En die selectiviteit stoort mij ook: grote bek in situaties die men aan denkt te kunnen en waar men lekker populistisch kan scoren. Maar de lastige situaties waar nationwide duizenden kinderen onder vallen gewoon links laten liggen.
  zondag 27 december 2009 @ 16:41:48 #202
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76107826
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:18 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ik heb slechts een probleem met iedere vorm van het opdringen van de eigen opvattingen.
Nu doe je het weer. Niet op de zaak ingaan, maar algemene opvattingen spuien over jeugdzorg. Laura´s zaak was zeer specifiek, niet alleen jeugdzorg, maar ook de raad voor de kinderbescherming en de kinderrechter hebben zich erover gebogen. Tevens heeft de moeder verklaard tegen te zijn zonder goede voorbereiding. Hou je papa, het pubertje en Iteejer over die haar toch op reis willen sturen.

Wie dringt hier nu zijn opvattingen door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')