Natuurlijk,dus als iemand het niet eens is met zoiets nuttigs als een leerplicht,dan hoeft die persoon ook niet naar school? En de slavernij vergelijken met leerplicht? Dus jij ziet hier elk kind vanaf vijf jaar als een slaaf van de leerplicht? Je hebt helemaal gelijk,op school iets leren is zó jaren '90!quote:Op donderdag 24 december 2009 10:12 schreef beeer het volgende:
[..]
Absoluut. Mensen leven niet in dienst van de overheid of van de gemeenschap maar voor zichzelf. Het kortzichtige idee alleen al dat je alleen in de schoolbankjes kunt leren is een produkt van de leerplicht.
[..]
Dat jij je eerste jaren in slavernij hebt doorgebracht betekent niet dat je het recht hebt anderen tot slaaf te maken.
die hond bedoel je?quote:Op donderdag 24 december 2009 18:03 schreef CP69 het volgende:
tis en blijft een lekker ding ....
http://columnchrist.files.wordpress.com/2009/08/laura_dekker1.jpg
Een extra hi/res foto speciaal voor jou! http://www.rnw.nl/data/fi(...)346-Laura-Dekker.jpgquote:Op donderdag 24 december 2009 18:03 schreef CP69 het volgende:
tis en blijft een lekker ding ....
http://columnchrist.files.wordpress.com/2009/08/laura_dekker1.jpg
Als er bij Somalië piraten zijn vaart ze gewoon omquote:Op donderdag 24 december 2009 15:43 schreef Perico het volgende:
Op zo'n reis moet je duizenden kleine en grote beslissingen nemen. Laura's laatste beslissing was dat ze voorgoed Nederland wilde verlaten en naar Sint Maarten ging om voor 3500 euro een brak bootje te kopen. Niet echt een geweldige beslissing.
Oh ja, da's waar ook. Ze vaart dan 'gewoon' even snel weg!!quote:Op donderdag 24 december 2009 19:07 schreef Mylene het volgende:
[..]
Als er bij Somalië piraten zijn vaart ze gewoon om.
thanx ...quote:Op donderdag 24 december 2009 18:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een extra hi/res foto speciaal voor jou! http://www.rnw.nl/data/fi(...)346-Laura-Dekker.jpg
Die heeft ook een veel ambitieuzer doel:quote:Op donderdag 24 december 2009 15:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Wou ik net typen.![]()
Overigens is het ook een totaal andere route. Jessica gaat via de kapen, Laura door het midden.
[ afbeelding ]
Mijn punt is echter dat het nadelig is voor Laura dat JZ nu medeverantwoordelijk is. Als zij haar laten gaan en er gebeurt iets, worden ze er wel op aangekeken. Dus, ze laten haar alleen gaan als ze ervan overtuigd zijn dat het 'redelijk' veilig is.
Je valt op veertienjarige pukkelmeisjes met van dat droeve haar?quote:Op donderdag 24 december 2009 19:18 schreef CP69 het volgende:
[..]
JAWEL , zie JIJ er beter uit dan ???
foto?
ze heeft iets liefs maar ook eh ... geils ...quote:Op donderdag 24 december 2009 19:27 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je valt op veertienjarige pukkelmeisjes met van dat droeve haar?
[ afbeelding ]
De familie maakt het talent kapot. Talent moet je namelijk de tijd geven om te rijpen en niet misbruiken ter meerdere eer en glorie van bijvoorbeeld vader of opa en oma.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:28 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Waarom zou je het risico NIET nemen ?? Waarom altijd zo behoudend en alle talenten kapot maken die boven het maaiveld uitkomen ??
Er worden geen talenten kapotgemaakt. In de eerste plaats is het maar de vraag of er sprake is van uitzonderlijk talent. Ze heeft op jonge leeftijd leren zeilen, zo uniek is dat niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:28 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Waarom zou je het risico NIET nemen ?? Waarom altijd zo behoudend en alle talenten kapot maken die boven het maaiveld uitkomen ??
Er gebeuren dagelijks ongetwijfeld duizenden dingen die ouders toestaan en die ik niet zou toestaan, en omgekeerd. Maar dat gaat mij niets aan, dat zoeken die mensen zelf uit.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:48 schreef paddy het volgende:
Ik heb een vraag; Zou jij je kind op 14 of 15 jarige leeftijd onvoldoende voorbereid de zee op sturen? Aan laten meren bij landen, zonder overnachting geregeld te hebben? Kan me ergens herinneren dat dit allemaal niet geregeld was. Er loopt alleen zoveel info dat ik me afvraag wat klopt en wat niet.
Ik ben er als ouder om mijn kind te beschermen, maar wel op te voeden zodat ze zelfstandig kan worden.
Ik zou mijn kind dus absoluut niet laten gaan. Ook al dreigt ze honderd keer mij nooit meer te willen zien wanneer ze meerderjarig is.
Volgens het rapport was ze niet voldoende voorbereid toch? Waarom haar onvoorbereid de zee op sturen? Hebben we het nog niet over de landen waar ze aan moet meren. De begeleiding was er eerst niet. Die kwam pas na de problemen.
De moeder zou haar alleen hebben laten gaan omdat ze anders niets meer van haar moeder wilde weten? Hell, dit krijgt een moeder wel vaker te horen wanneer een dochter van veertien hoort dat ze iets niet mag van haar ouders.
Ik kom nergens op terug.. Ik voer alleen aan dat er zeker wel dingen mogen en kunnen in ons zg. intolerante land..quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:29 schreef iteejer het volgende:
Vragen waarom iemand iets graag wil liggen altijd subjectief. Kunnen we dus nauwelijks iets over zeggen en daar hoeven we ook niets over te zeggen.
Aanvankelijk werd steeds gezegd 'ze onttrekt zich aan het gezag wie denkt ze dat ze is ze denken boven de wet te staan' etc.
En nu zegt 'de wet' dat het onder voorwaarden accoord is, en dan wordt er acuut uit een ander vaatje getapt door de tegenstanders. Dan is het ineens 'ja maar zus en zo en dit en dat'.
Precies hetzelfde soort 'ja maar' dat toen het gebezigd werd door de voorstanders van een zekere mate van vrijheid en steeds door de tegenstanders van die zeiltrip werd aangevallen doen jullie nu zelfVolgens je eigen argumentatie 'regels zijn regels en de instanties hebben geoordeeld en daarmee basta' zou je dus nu ook gewoon in stilte dit moeten accepteren wat er nu gezegd is.
Maar dat gebeurt niet dus kennelijk komt men terug op die eerdere 'argumentatie'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |