abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 december 2009 @ 12:11:00 #101
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_76008963
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:00 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Jeanne d'Arc voerde op haar zeventiende de Franse legioenen aan, dus waar hebben we het over..
Jeanne ............................ Zeilwijf
17 jaar............................. 14 jaar
15e eeuw........................ 21e eeuw
Talent ..............................onbekend talent
Haalde de 20 niet.............Wensen we haar dat ook toe
Appel ..............................Peer

pi_76009048
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Het een sluit het ander anders niet uit .. dat een kind zich op straat moet zien te vermaken is op zich niet zo erg, dat was vroeger ook niet anders, wat er verandert is is dat er geen consequenties meer zijn voor onaangepast gedrag. De boze buurman/vrouw die je kind aan de deur aflevert wordt uitgefoeterd dat die zich met zijn eigen zaken moet bemoeien en daarna zit kindlief achter een van zijn 3 gameconsoles en wordt getroost met een ijsje, want die enge boze buurman/vrouw, hoe haalt die het in zijn hoofd om zo tegen een kind tekeer te gaan.
tsja. en als de boze school zegt: "leerplicht. kind is 14 moet naar school" vind je het wel normaal dat het kind wegloopt om op die manier toch haar zin te krijgen. aai der ff over der bol en laat het jong maar gauw gaan dan he!

nog buiten die inconsequentie, als arme laura al niet met de spanning van al deze publiciteit om kan gaan kan ze ook geen bootreis van 2 jaar aan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76009110
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:00 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Jeanne d'Arc voerde op haar zeventiende de Franse legioenen aan, dus waar hebben we het over..
Over een meisje van 14, dat grootse plannen heeft en onvoorbereid op pad wilde gaan. Ze is geen wonderkind en hoogbegaafdheid lijkt niet aan de orde te zijn, maar ze heeft als compensatie wel wonderlijke ouders.
pi_76009192
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Vind je? Ik heb juist de indruk dat kinderen teveel aan hun lot worden overgelaten. Ik heb kinderen gezien die zich de hele dag maar op straat moeten zien te vermaken en daardoor verpest werden. En ook kinderen waar de ouders te druk zijn om zich echt met de opvoeding te bemoeien.
Er zit veel ruimte tussen (over)beschermend opvoeden en verwaarlozen. Een kind moet de kans krijgen om in zeven sloten tegelijk te lopen. De taak van de ouder is er voor zorgen dat het kind weer uit die sloot komt om vervolgens de te leren hoe dat voorkomen had kunnen worden. En ja, dat loopt wel eens verkeerd af: midden op de oceaan of thuis omdat kindlief nét verkeerd van de bank afpleurt.

Ik ben het met je eens dat in onze maatschappij de ouder steeds minder tijd hebben, krijgen of nemen om hun kinderen goed op te voeden. De druk om beide ouders te laten werken is erg hoog. Zie de opmerkingen over thuisblijfmoeders die in dit (en andere) topics voorbij zijn gekomen. Misschien is de ophef die de reis van Laura veroorzaakt wel een symptoom van de zorgen die wij allemaal hebben over de wijze waarop de jeugd momenteel wordt opgevoed.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_76010410
Laura moet gewoon keihard in haar gezicht geplakt worden zodat haar melktandjes uit haar bek pleuren. Irritant verwende kutwijf is het!!!!
  donderdag 24 december 2009 @ 13:00:08 #106
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_76010581
Je vergeet iets.

Opgestookt......................Verzopen
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_76010792
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:54 schreef kowala het volgende:
Laura moet gewoon keihard in haar gezicht geplakt worden zodat haar melktandjes uit haar bek pleuren. Irritant verwende kutwijf is het!!!!
Dat weten we nu wel hoor. Blijf dat nu elke 24 uur posten?
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_76010806
Ik denk dat het grootste verschil met een Jeanne d'Arc of andere uitzonderlijke personen uit het verleden en heden is dat Laura keurig de voor de hand liggende route volgt. Ze is van jongs af aan met zeilen grootgebracht, haar vader wil dat ze de wereldzeeen gaat bevaren, vader regelt een website en sponsors, Laura zit helemaal in een wereld van vrienden en kennissen die allemaal hun leven in het teken van zeilen hebben staan...als ze nou in die setting koste wat kost de beste banketbakker van de wereld had willen worden, dan was dat uitzonderlijk en dan had ik me iets kunnen voorstellen bij termen als "rebel" en "eigenzinnig".
  donderdag 24 december 2009 @ 13:08:30 #109
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_76010867
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:00 schreef Mister1977 het volgende:
Je vergeet iets.

En natuurlijk het feit dat we Jeanne noemen, juist omdat ze geslaagd is. Er zijn waarschijnlijk 1000den anderen waarbij het is misgegaan. Het is een drogreden.
pi_76010878
Jeannne had toch ook een visioen dat de heilige moeder Maria haar opdroeg Frankrijk te redden?
  donderdag 24 december 2009 @ 14:05:49 #111
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_76013249
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jeannne had toch ook een visioen dat de heilige moeder Maria haar opdroeg Frankrijk te redden?
yup, van aartsengel Michaël en God zelf, Maria dacht ik niet.
  donderdag 24 december 2009 @ 14:31:50 #112
240240 Howl
Find me in the future
pi_76014543
Ik vind dit een zeer goede uitspraak van de kinderrechter. Het is jammer dat de rechtbank de enige instantie is die het snapt. Haar vader ziet de risico's veel te licht in. En de kinderbescherming en jeugdzorg werken alleen maar tegen.

Als Laura het record kan breken, dan is dat niet alleen mooi voor haar. Het is ook een opsteker voor Nederland. We komen op een positieve manier in het nieuws als zeevarend land. Voor jonge topsporters worden er ook uitzonderingen gemaakt. Als we dat niet deden, dan hadden we niet zoveel medailles bij de Olympische spelen en zoveel topvoetballers. Go Laura!
pi_76014945
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:31 schreef Howl het volgende:
Voor jonge topsporters worden er ook uitzonderingen gemaakt.
ook jonge topsporters mogen niet zomaar 2 jaar school skippen, ook niet op zelfstudie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 december 2009 @ 14:40:20 #114
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_76014976
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:39 schreef simmu het volgende:

[..]

ook jonge topsporters mogen niet zomaar 2 jaar school skippen, ook niet op zelfstudie.
Nooit gehoord van internationale scholen dus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_76015065
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:40 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nooit gehoord van internationale scholen dus.
oh sorrie, ik dacht dat we het over nederland hadden. ok. buitenland dus. alwaar kinderen van 9 ook gerust soldaat mogen worden. tsja. zo bekeken kan natuurlijk alles.
pi_76015195
hier in nederland kom je als jonge topsporter meer in deze richting: http://www.beekdallyceum.nl/Default.aspx?tabid=259

aangepast lesprogramma dus. niet geen les.
  donderdag 24 december 2009 @ 14:47:36 #117
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_76015327
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:31 schreef Howl het volgende:
Ik vind dit een zeer goede uitspraak van de kinderrechter. Het is jammer dat de rechtbank de enige instantie is die het snapt. Haar vader ziet de risico's veel te licht in. En de kinderbescherming en jeugdzorg werken alleen maar tegen.

Als Laura het record kan breken, dan is dat niet alleen mooi voor haar. Het is ook een opsteker voor Nederland. We komen op een positieve manier in het nieuws als zeevarend land. Voor jonge topsporters worden er ook uitzonderingen gemaakt. Als we dat niet deden, dan hadden we niet zoveel medailles bij de Olympische spelen en zoveel topvoetballers. Go Laura!
  donderdag 24 december 2009 @ 14:47:42 #118
3542 Gia
User under construction
pi_76015331
Ik geloof niet dat het zo positief is voor Laura's ambitie dat JZ nu medeverantwoordelijk is.

Stel dat ze zich nu zo goed mogelijk voorbereid, ze haalt haar EHBO of EM diploma, onderwijs is geregeld, de zeilboot is voorzien van de modernste apparatuur en zij heeft hier zo veel mogelijk ervaring mee opgedaan. Ze heeft wekenlang geoefend met slaapmanagement. Kortom, ze is er helemaal klaar voor.

En dan bereikt ons het bericht dat ze 16-jarige nieuwzeelandse/australische (?) zeezeilster door piraten gepakt is en vermoord. Haar zeilboot is onbemand teruggevonden.

Jeugdzorg is mede verantwoordelijk voor Laura's welzijn. Denk je dat ze haar dan laten gaan?
pi_76015888
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:47 schreef Gia het volgende:
Ik geloof niet dat het zo positief is voor Laura's ambitie dat JZ nu medeverantwoordelijk is.

Stel dat ze zich nu zo goed mogelijk voorbereid, ze haalt haar EHBO of EM diploma, onderwijs is geregeld, de zeilboot is voorzien van de modernste apparatuur en zij heeft hier zo veel mogelijk ervaring mee opgedaan. Ze heeft wekenlang geoefend met slaapmanagement. Kortom, ze is er helemaal klaar voor.

En dan bereikt ons het bericht dat ze 16-jarige nieuwzeelandse/australische (?) zeezeilster door piraten gepakt is en vermoord. Haar zeilboot is onbemand teruggevonden.

Jeugdzorg is mede verantwoordelijk voor Laura's welzijn. Denk je dat ze haar dan laten gaan?
Dat is een hele goede vraag.
Nu denk ik niet dat die piraten moeite gaan doen voor een zeilbootje, vrouwen verkrachten kunnen ze aan wal ook.
pi_76015986
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:00 schreef Mister1977 het volgende:
Je vergeet iets.

Haalde de 20 niet.............Wensen we haar dat ook toeHoop ik dat ze ouder mag worden
Pijprookster..................................niet-rookster
vermomd als vent ........................ geslachtsloos
gehard.........................................verwend
bleef zolang mogelijk anoniem........trekt de aandacht
teamspirit en goed leidster.............solitair
geen record-aspiraties................. record-geilheid
  donderdag 24 december 2009 @ 15:04:08 #121
3542 Gia
User under construction
pi_76016042
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:00 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat is een hele goede vraag.
Nu denk ik niet dat die piraten moeite gaan doen voor een zeilbootje, vrouwen verkrachten kunnen ze aan wal ook.
Maar als ze die toevallig tegenkomen is dat wel een makkelijk prooitje.

Overigens, als Jessica Watson onderweg een ongeluk krijgt, en overlijdt, zal dat ook al wel voldoende aanleiding zijn voor JZ om die verantwoording niet te nemen.
pi_76016196
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, en blonde dames zijn schaars in Somalië.
Is de kans om verkracht en eventueel vermoord te worden op zee groter dan hier in NL? Ik denk het niet.
Als dat al een reden is om haar thuis te houden, moeten we dan niet alle meisjes vanaf vruchtbare leeftijd maar binnen houden?
  donderdag 24 december 2009 @ 15:11:16 #123
3542 Gia
User under construction
pi_76016331
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:08 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Klopt, en blonde dames zijn schaars in Somalië.
Is de kans om verkracht en eventueel vermoord te worden op zee groter dan hier in NL?
Daar heb ik het niet over. Het gaat over de veiligheid van Laura en de verantwoording van BJZ. Als er iets met Jessica Watson gebeurt, dan denk ik dat BJZ die verantwoording niet neemt.
pi_76016439
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Overigens, als Jessica Watson onderweg een ongeluk krijgt, en overlijdt, zal dat ook al wel voldoende aanleiding zijn voor JZ om die verantwoording niet te nemen.
Stiekem editten terwijl ik een reactie aan het typen ben?
Jessica heeft haar eerste aanvaring al achter de rug. Toch mag Laura haar voorbereidingen starten met uitzicht op de reis.
Wat nu als Jessica tijdens een tussenstop wordt overreden? Een ongeluk zit in een klein hoekje, overal en altijd.

Edit: die kans is klein, zij maakt een non-stop soloreis.
pi_76016477
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Pijprookster ................................niet-rookster
vermomd als vent ........................ geslachtsloos
gehard.........................................verwend
bleef zolang mogelijk anoniem........trekt de aandacht
teamspirit en goed leidster.............solitair
geen record-aspiraties................. record-geilheid
In de middeleeuwen werd hier nog geen tabak gerookt.
pi_76016500

[ Bericht 100% gewijzigd door nummer_zoveel op 24-12-2009 15:15:35 ]
pi_76016538
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over. Het gaat over de veiligheid van Laura en de verantwoording van BJZ. Als er iets met Jessica Watson gebeurt, dan denk ik dat BJZ die verantwoording niet neemt.
BJZ is nu ook verantwoordelijk. En toch mag ze buiten over straat fietsen, weet je wat voor risico's ze dan loopt? Het is onmogelijk om alle risico's af te dekken, wanneer gaan mensen dat eens inzien?
pi_76016608
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

Wie is Jessica?
Jessica Watson is een meisje die enkele weken geleden aan haar reis is begonnen.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:22:26 #129
3542 Gia
User under construction
pi_76016890
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:13 schreef Prutzenberg het volgende:

Edit: die kans is klein, zij maakt een non-stop soloreis.
Wou ik net typen.

Overigens is het ook een totaal andere route. Jessica gaat via de kapen, Laura door het midden.

Mijn punt is echter dat het nadelig is voor Laura dat JZ nu medeverantwoordelijk is. Als zij haar laten gaan en er gebeurt iets, worden ze er wel op aangekeken. Dus, ze laten haar alleen gaan als ze ervan overtuigd zijn dat het 'redelijk' veilig is.
pi_76017397
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Wou ik net typen.

Overigens is het ook een totaal andere route. Jessica gaat via de kapen, Laura door het midden.
Rond Kaap Hoorn wil je niet graag varen, het kan daar flink spoken. Ze is wel zo slim om met de wind mee te varen.
quote:
[ afbeelding ]

Mijn punt is echter dat het nadelig is voor Laura dat JZ nu medeverantwoordelijk is. Als zij haar laten gaan en er gebeurt iets, worden ze er wel op aangekeken. Dus, ze laten haar alleen gaan als ze ervan overtuigd zijn dat het 'redelijk' veilig is.
Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen, we zullen af moeten wachten.
pi_76017672
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:38 schreef eff-joe-cie-kee het volgende:
Ik vind dat er wel licht overheen gestapt wordt door sommigen dat er mensen zijn die zichzelf kennelijk verheven voelen boven de Nederlandse wetgeving. Dat jij het niet (helemaal) met de wet eens bent wil nog niet zeggen dat het niet voor jou geldt als je Nederlands burger bent! En dan is er nog een rechter aan te pas gekomen ook en wat zie je? : zelfs dán willen ze zich er niet aan houden.
Jeugdzorg heeft zich inderdaad niet conform de eerste rechtelijke uitspraak opgesteld, en dus worden ze daar nu explicieter toe verplicht door de rechter.
Ik ben het helemaal met je eens: organisaties als Jeugdzorg die denken dat zij wetsvormend zijn moeten echt teruggefloten worden!
pi_76017751
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:38 schreef iteejer het volgende:

[..]

Jeugdzorg heeft zich inderdaad niet conform de eerste rechtelijke uitspraak opgesteld, en dus worden ze daar nu explicieter toe verplicht door de rechter.
Ik ben het helemaal met je eens: organisaties als Jeugdzorg die denken dat zij wetsvormend zijn moeten echt teruggefloten worden!
pi_76017873
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:47 schreef Gia het volgende:
Ik begreep er uit dat de rechter toestemming voor die reis verleende, mits er een aantal voorbereidende stappen gezet worden.
JZ is verantwoordelijk voor het vervullen van die voorwaardelijke stappen, maar niet voor die reis. Lijkt mij, al weet ik dit niet zeker, maar kan me niet voorstellen dat JZ verantwoording zou kunnen nemen voor allerlei nautische vraagstukken en beslissingen.
Anders zouden ze ook nog iets moeten gaan zeggen over de route, de uitrusting, de communicatie, etc.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:43:59 #134
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_76017968
Op zo'n reis moet je duizenden kleine en grote beslissingen nemen. Laura's laatste beslissing was dat ze voorgoed Nederland wilde verlaten en naar Sint Maarten ging om voor 3500 euro een brak bootje te kopen. Niet echt een geweldige beslissing.

Tis echt zo van, alle instanties moeten maar meewerken aan de droom en iemand die kanttekeningen plaatst is niet wijs en verantwoordelijk voor Laura's depressie en verwoest vertrouwen in volwassenen en Nederland....

Maja van mij mag ze gaan hoor, wat zal Dick Dekstier blij zijn...
pi_76017989
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:42 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ik begreep er uit dat de rechter toestemming voor die reis verleende, mits er een aantal voorbereidende stappen gezet worden.
JZ is verantwoordelijk voor het vervullen van die voorwaardelijke stappen, maar niet voor die reis. Lijkt mij, al weet ik dit niet zeker, maar kan me niet voorstellen dat JZ verantwoording zou kunnen nemen voor allerlei nautische vraagstukken en beslissingen.
Anders zouden ze ook nog iets moeten gaan zeggen over de route, de uitrusting, de communicatie, etc.
Da's waar. Ik denk dat de OTS afloopt zodra Laura het ruime sop kiest.
pi_76018078
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:43 schreef Perico het volgende:
Op zo'n reis moet je duizenden kleine en grote beslissingen nemen. Laura's laatste beslissing was dat ze voorgoed Nederland wilde verlaten en naar Sint Maarten ging om voor 3500 euro een brak bootje te kopen. Niet echt een geweldige beslissing.

Tis echt zo van, alle instanties moeten maar meewerken aan de droom en iemand die kanttekeningen plaatst is niet wijs en verantwoordelijk voor Laura's depressie en verwoest vertrouwen in volwassenen en Nederland....

Maja van mij mag ze gaan hoor, wat zal Dick Dekstier blij zijn...
Je gaat even voorbij aan het feit dat JZ zich niet aan (door de rechter bekrachtigde) afspraken heeft gehouden.
pi_76018220
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:44 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Da's waar. Ik denk dat de OTS afloopt zodra Laura het ruime sop kiest.
Verantwoording lijkt me uberhaupt niet te gelden in internationale wateren. Daar mag je zelfs ineens op schepen casino's gaan openen en zo. En dan zal zo'n jurk van een JZ ambetnaar daar iets te zeggen hebben? Lijkt me niet waarschijnlijk. En zo ja - dát zou pas precedenten scheppen.
pi_76018259
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:46 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Je gaat even voorbij aan het feit dat JZ zich niet aan (door de rechter bekrachtigde) afspraken heeft gehouden.
Je zit wel erg diep in de kont van laura dekkers
pi_76018379
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:49 schreef kowala het volgende:

[..]

Je zit wel erg diep in de kont van laura dekkers
Mag niet van JZ, daar moet ze nou wel weer 18 voor zijn.
pi_76018560
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

In de middeleeuwen werd hier nog geen tabak gerookt.
Inderdaad.. Ik baseerde me op het mopje over Jeanne D'arcs laatste woorden: 'Ik rook nu wel meer, maar ik heb er minder plezier van.'
  donderdag 24 december 2009 @ 18:48:44 #142
251095 Purdey
Better off alone..
pi_76025948
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:12 schreef beeer het volgende:

[..]

Absoluut. Mensen leven niet in dienst van de overheid of van de gemeenschap maar voor zichzelf. Het kortzichtige idee alleen al dat je alleen in de schoolbankjes kunt leren is een produkt van de leerplicht.
[..]

Dat jij je eerste jaren in slavernij hebt doorgebracht betekent niet dat je het recht hebt anderen tot slaaf te maken.
Natuurlijk,dus als iemand het niet eens is met zoiets nuttigs als een leerplicht,dan hoeft die persoon ook niet naar school? En de slavernij vergelijken met leerplicht? Dus jij ziet hier elk kind vanaf vijf jaar als een slaaf van de leerplicht? Je hebt helemaal gelijk,op school iets leren is zó jaren '90!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_76026022
quote:
die hond bedoel je?
pi_76026428
quote:
Een extra hi/res foto speciaal voor jou! http://www.rnw.nl/data/fi(...)346-Laura-Dekker.jpg
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_76026683
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:43 schreef Perico het volgende:
Als er bij Somalië piraten zijn vaart ze gewoon om .
  donderdag 24 december 2009 @ 19:08:18 #146
3542 Gia
User under construction
pi_76026721
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:03 schreef CP69 het volgende:
tis en blijft een lekker ding ....

Dat meen je niet!!
  donderdag 24 december 2009 @ 19:08:58 #147
3542 Gia
User under construction
pi_76026749
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:07 schreef Mylene het volgende:

[..]

Als er bij Somalië piraten zijn vaart ze gewoon om .
Oh ja, da's waar ook. Ze vaart dan 'gewoon' even snel weg!!
pi_76027151
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:50 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

die hond bedoel je?
Over WIE gaat dit topic ???

dusssssss

LAURA

pi_76027191
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat meen je niet!!
JAWEL , zie JIJ er beter uit dan ???

foto?

pi_76027209
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een extra hi/res foto speciaal voor jou! http://www.rnw.nl/data/fi(...)346-Laura-Dekker.jpg
thanx ...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')