Die heeft ook een veel ambitieuzer doel:quote:Op donderdag 24 december 2009 15:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Wou ik net typen.![]()
Overigens is het ook een totaal andere route. Jessica gaat via de kapen, Laura door het midden.
[ afbeelding ]
Mijn punt is echter dat het nadelig is voor Laura dat JZ nu medeverantwoordelijk is. Als zij haar laten gaan en er gebeurt iets, worden ze er wel op aangekeken. Dus, ze laten haar alleen gaan als ze ervan overtuigd zijn dat het 'redelijk' veilig is.
Je valt op veertienjarige pukkelmeisjes met van dat droeve haar?quote:Op donderdag 24 december 2009 19:18 schreef CP69 het volgende:
[..]
JAWEL , zie JIJ er beter uit dan ???
foto?
ze heeft iets liefs maar ook eh ... geils ...quote:Op donderdag 24 december 2009 19:27 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je valt op veertienjarige pukkelmeisjes met van dat droeve haar?
[ afbeelding ]
De familie maakt het talent kapot. Talent moet je namelijk de tijd geven om te rijpen en niet misbruiken ter meerdere eer en glorie van bijvoorbeeld vader of opa en oma.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:28 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Waarom zou je het risico NIET nemen ?? Waarom altijd zo behoudend en alle talenten kapot maken die boven het maaiveld uitkomen ??
Er worden geen talenten kapotgemaakt. In de eerste plaats is het maar de vraag of er sprake is van uitzonderlijk talent. Ze heeft op jonge leeftijd leren zeilen, zo uniek is dat niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:28 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Waarom zou je het risico NIET nemen ?? Waarom altijd zo behoudend en alle talenten kapot maken die boven het maaiveld uitkomen ??
Er gebeuren dagelijks ongetwijfeld duizenden dingen die ouders toestaan en die ik niet zou toestaan, en omgekeerd. Maar dat gaat mij niets aan, dat zoeken die mensen zelf uit.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:48 schreef paddy het volgende:
Ik heb een vraag; Zou jij je kind op 14 of 15 jarige leeftijd onvoldoende voorbereid de zee op sturen? Aan laten meren bij landen, zonder overnachting geregeld te hebben? Kan me ergens herinneren dat dit allemaal niet geregeld was. Er loopt alleen zoveel info dat ik me afvraag wat klopt en wat niet.
Ik ben er als ouder om mijn kind te beschermen, maar wel op te voeden zodat ze zelfstandig kan worden.
Ik zou mijn kind dus absoluut niet laten gaan. Ook al dreigt ze honderd keer mij nooit meer te willen zien wanneer ze meerderjarig is.
Volgens het rapport was ze niet voldoende voorbereid toch? Waarom haar onvoorbereid de zee op sturen? Hebben we het nog niet over de landen waar ze aan moet meren. De begeleiding was er eerst niet. Die kwam pas na de problemen.
De moeder zou haar alleen hebben laten gaan omdat ze anders niets meer van haar moeder wilde weten? Hell, dit krijgt een moeder wel vaker te horen wanneer een dochter van veertien hoort dat ze iets niet mag van haar ouders.
Ik kom nergens op terug.. Ik voer alleen aan dat er zeker wel dingen mogen en kunnen in ons zg. intolerante land..quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:29 schreef iteejer het volgende:
Vragen waarom iemand iets graag wil liggen altijd subjectief. Kunnen we dus nauwelijks iets over zeggen en daar hoeven we ook niets over te zeggen.
Aanvankelijk werd steeds gezegd 'ze onttrekt zich aan het gezag wie denkt ze dat ze is ze denken boven de wet te staan' etc.
En nu zegt 'de wet' dat het onder voorwaarden accoord is, en dan wordt er acuut uit een ander vaatje getapt door de tegenstanders. Dan is het ineens 'ja maar zus en zo en dit en dat'.
Precies hetzelfde soort 'ja maar' dat toen het gebezigd werd door de voorstanders van een zekere mate van vrijheid en steeds door de tegenstanders van die zeiltrip werd aangevallen doen jullie nu zelfVolgens je eigen argumentatie 'regels zijn regels en de instanties hebben geoordeeld en daarmee basta' zou je dus nu ook gewoon in stilte dit moeten accepteren wat er nu gezegd is.
Maar dat gebeurt niet dus kennelijk komt men terug op die eerdere 'argumentatie'?
Ik ken dat soort types. Had ooit eens zo'n vriendin met romatische beelden over vluchtelingenwerk in Afrika. Die stond na 2 weken huilend weer terug op de stoep. Waarschijnlijk geschrokken van het feite dat er ook mensen bestaan die niet blank zijn. En ze hadden daar ook geen stromend water....nounou, het is me wat. Maargoed, als de camping van pinkpop al teveel is dan weet je dat je niet naar afrika moet. Soms lopen dromen en realiteit wel erg ver uit elkaar. Het is zoals die doorgewinterde, keiharde solozeiler (naam vergeten) zei, je komt jezelf zo ontzettend hard tegen dat je echt 7 kleuren stront schijt in je bootje. Nu heeft die muts het wel voor elkaar dat ze waarschijnlijk een hele reclamevloot en een filmcrew meekrijgt. Bah zeildoos....quote:Op vrijdag 25 december 2009 20:37 schreef deedeetee het volgende:
Weten we precies wat jeugdzorg deed ? En waarom ?
Ik denk dat we in feite niet echt kunnen weten wat er wel niet gebeurt/gezegd/gedaan/gedreigd en afgesproken is.
Ik kan me voorstellen dat ze erg veel ongevraagde reacties heeft gehad en daar niet blij mee is. Wellicht heeft ze daarom de benen genomen naar plek op de wereld waar ze daar minder last van heeft.
Getuigt niet echt van karakter om weg te lopen als de dingen moeilijk worden. Gebrek aan ruggegraat IMO. En dat wilde op 13 jarige leeftijd de wereldzeeën bevaren en in vreemde havens aanleggen ?
Dat zijn orientatiepukkels om het noorden te vinden in de mist.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:27 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je valt op veertienjarige pukkelmeisjes met van dat droeve haar?
[ afbeelding ]
Andere. Jeanne d'Arc kon weer geen zeilboot besturen.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want ja, het staat al vast dat Laura dezelfde 'bijzondere' kwaliteiten bezit
Jeanne d'Arc (want zo schrijf je dat) voerde wel degelijk de Franse troepen aan bij de verovering van Reims. Ken uw klassieken.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:08 schreef CANARIS het volgende:
[..]
17 is niet 14 , en Jean dárc voerde geen leger aan.
Jeanne kon wel weer heel goed doodgaan, dat dan wel.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:46 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Andere. Jeanne d'Arc kon weer geen zeilboot besturen.
Veroordeeld en op brandstapel gezet door lieden die geen afwijkingen van hun mening en zienswijze duldden. Zoals nu vrees ik ook menigeen zal denken 'ik hoop dat het mis gaat, want dan kunnen wij zeggen: 'zie je wel?'.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jeanne kon wel weer heel goed doodgaan, dat dan wel.
Het lijkt de mens eigen te zijn zich overal een mening over te willen vormen en deze wereldkundig te maken, zonder zich vooraf op de hoogte te stellen van de feiten.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Over een meisje van 14, dat grootse plannen heeft en onvoorbereid op pad wilde gaan.
Heb jij je kids nou al op de boot gezet eigenlijk?quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:53 schreef iteejer het volgende:
[..]
Veroordeeld en op brandstapel gezet door lieden die geen afwijkingen van hun mening en zienswijze duldden. Zoals nu vrees ik ook menigeen zal denken 'ik hoop dat het mis gaat, want dan kunnen wij zeggen: 'zie je wel?'.
Over dat talent beschikken we allemaal.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jeanne kon wel weer heel goed doodgaan, dat dan wel.
Er is met die uitspraak maar weinig veranderd hoor.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:14 schreef iteejer het volgende:
Je hebt er gewoon de pest in dat 'het bevoegde gezag', ineens zo geadoreerd door tegenstanders en als ultiem argument gebruikt ('regels zijn regels' - ja, wie kan daar nou tegenop..) nu dus heel duidelijk zegt dat ze dit wél mag doen. Zoals gezegd, opmerkeliijk genoeg wordt er nu heel wat minder waarde aan een gerechtelijke uitspraak gehecht.
Jullie enige hoop is nu vermoedelijk dat er vanuit de politiek enige actie komt. Zodat Rouvoet onverwacht populair gaat worden. Maar ik moet dat nog zien
Ik snap niet waar je het steeds over hebt. Die uitspraak is in essentie dezelfde. Het belangrijkste is dat er deze keer onder druk van de uithuiszetting wel constructief gepraat is door papa met jeugdzorg. Dat had hij ook eerder kunnen doen in het belang van zijn dochter.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:14 schreef iteejer het volgende:
Je hebt er gewoon de pest in dat 'het bevoegde gezag', ineens zo geadoreerd door tegenstanders en als ultiem argument gebruikt ('regels zijn regels' - ja, wie kan daar nou tegenop..) nu dus heel duidelijk zegt dat ze dit wél mag doen. Zoals gezegd, opmerkeliijk genoeg wordt er nu heel wat minder waarde aan een gerechtelijke uitspraak gehecht.
Jullie enige hoop is nu vermoedelijk dat er vanuit de politiek enige actie komt. Zodat Rouvoet onverwacht populair gaat worden. Maar ik moet dat nog zien
beter nog; van een vader verwacht je dat die zijn kind desnoods tegen zichzelf in bescherming neemt. sterker nog, dat is zijn taak.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:18 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je het steeds over hebt. Die uitspraak is in essentie dezelfde. Het belangrijkste is dat er deze keer onder druk van de uithuiszetting wel constructief gepraat is door papa met jeugdzorg. Dat had hij ook eerder kunnen doen in het belang van zijn dochter.
Zo´n EHBO cursus blokkeren omdat je het niet eens bent over de vraag wanneer ze precies mag gaan oefenzeilen is kinderachtig. Dat mag Laura dan: daar is ze puber voor, maar van een vader verwacht je een wat positievere instelling. Dan was dat kind ook niet zo depri geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |