abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:13:27 #226
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_76196218
Nou, waar is het wachten dan op? Had ze het allang in de pocket kunnen hebben.
pi_76196512
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:13 schreef Marrije het volgende:
Ach dat komt wel
pi_76197170
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:13 schreef Marrije het volgende:
Ja, want het kunnen plakken van een pleister en het aanleggen van een verbandje is erg belangrijk, vereist een diploma.
pi_76207735
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nooit om een excuus verlegen om iets niet te doen, he?:P
Excuus om niets te doen? Eerder met de vraag zitten hoe dat moet, en als zo'n voogd dan zegt 'niet mijn probleem, zoek het maar uit' ben je al gauw uitgeluld, niet waar?
quote:
Vind je? Ik vind juist dat ze wel een zondebok konden gebruiken..
Dat is wat jij zou doen, hun blijkbaar niet
quote:
Waar staat dan dat er was afgesproken dat ze niet mocht uitzeilen, zodat ze niet kon oefenen? Als je wakker bent trek je toch gelijk aan de bel, tijdens de zitting al?
Niet pas nadat nadam wegloopt, met de kerstvakantie.
Welk gedeelte van 'eerdere uitspraak verschillend hebben uitgelegd' begrijp je niet? Dat ze niet mocht uitzeilen was de afspraak niet, daar kwam JZ blijkbaar mee op te proppen
En waarom liep zij ook alweer weg? Zij mocht al die tijd niet uitvaren, de advocaat was daarmee bezig en toen ging JZ maar dreigen met haar uit huis te plaatsen. En dat is dan een organisatie die het belang van het kind voorop moet stellen .. in dit geval is dat 'no matter what, al slopen we haar helemaal, maar die reis gaat niet door'?
quote:
Mooi toch?
Mi zien te weinig mensen wat voor een vuil spelletje JZ hier gespeeld heeft
quote:
Waarom niet?
Als je nu nog niet door hebt dat Pa de zwarte piet krijgt toegespeeld? En dan zullen ze ineens van hem of van een van zijn vrienden aannemen dat die meid wel klaar is .. tuurlijk niet, die halen hun eigen expert daarbij en beginnen weer te muggenziften over duizendennogeen mogelijkheden over wat er allemaal mis kan gaan.
quote:
Sinds wanneer luistert ze ergens naar?:D
Guttegut, we gaan weer doen alsof het een achterlijke dwarse puber is .. het eerste oordeel alweer vergeten? Wat stond er ook alweer ..
quote:
Uit de informatie die de deskundige van de school gekregen heeft, blijkt dat [kind] een behoorlijke intelligentie heeft; ze is een harde werker, gedisciplineerd, serieus en heeft doorzettingsvermogen. Zij houdt zich aan haar eigen planning van het schoolwerk en zij haalt zonder veel moeite goede cijfers. In beginsel lijkt zij in staat om inderdaad zonder toezicht een schoolprogramma te volgen. Deze observaties komen overeen met de resultaten uit het onderzoek van Moonen. Volgens deze heeft [kind] doorzettingsvermogen, toont zij wilskracht en is zij gedisciplineerd. Zij moet om die redenen in principe in staat worden geacht om door middel van zelfstudie zorg te dragen voor haar scholing.
Voorwaarde voor bovenstaande is dat je goed moet kunnen luisteren, maar ja, dat bedoel je natuurlijk niet, jij verwisseld luisteren met gehoorzamen
quote:
Het is mij niet duidelijk of ze überhaupt wel een radar had, in haar oude boot..
Hier moest iig nog van alles worden ingebouwd.
Als er moderne apparatuur wordt ingebouwd moet er wel eerst oudere apparatuur in hebben gezeten, niet waar?
quote:
Maar dat is wel de praktijk, en haar geluk in dit geval. Zonder publiciteit had ze allang niet meer thuisgewoond..
Dat zou dan heel treurig zijn, want dat betekend dat je gewoon gebroken wordt door de instanties als je niet in de schijnwerpers staat .. dan zou zij binnen niet al te lange tijd hoogstwaarschijnlijk de zoveelste gedesillusioneerde breezerslet zijn in de molen van JZ
pleased to meet you
pi_76210116
moussie, respect voor je argumentatie
ik ben het geheel met je eens.
de bij JZ vaker voorkomende lijn 'men ZAL ons gehoorzamen, no matter what, anders zullen we es ff laten zien waar we toe in staat zijn' is enorm ergerlijk, en buitendien nogal laf: wel blaffen en bijten richting een enkel individu, maar om de grote en talrijke problemen op straat lopen ze met een boog heen.
pi_76210144
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Excuus om niets te doen? Eerder met de vraag zitten hoe dat moet, en als zo'n voogd dan zegt 'niet mijn probleem, zoek het maar uit' ben je al gauw uitgeluld, niet waar?
[..]
Dat ging helemaal niet over die cursus. En daar heeft de voogd ook niets over te zeggen bij een gedeeltelijke ondertoezichtstelling, lijkt me, helemaal niet als ie zegt dat het zijn probleem niet is.
quote:
Welk gedeelte van 'eerdere uitspraak verschillend hebben uitgelegd' begrijp je niet? Dat ze niet mocht uitzeilen was de afspraak niet, daar kwam JZ blijkbaar mee op te proppen
En waarom liep zij ook alweer weg? Zij mocht al die tijd niet uitvaren, de advocaat was daarmee bezig en toen ging JZ maar dreigen met haar uit huis te plaatsen. En dat is dan een organisatie die het belang van het kind voorop moet stellen .. in dit geval is dat 'no matter what, al slopen we haar helemaal, maar die reis gaat niet door'?
[..]
waarom refereer je aan afspraken die tijdens de zitting gemaakt zouden zijn, als het daar niet over gaat?
Als ze al die tijd niet mocht uitvaren, waarom komt die advocaat er nu dan pas mee?
quote:
Mi zien te weinig mensen wat voor een vuil spelletje JZ hier gespeeld heeft
[..]
Het publiek zal willen weten hoe het mogelijk is dat zij een vonnis niet hebben begrepen.
Als een onderzoeksjournalist zich hier op stort, gaan ze nog wel met de billen bloot.
quote:
Als je nu nog niet door hebt dat Pa de zwarte piet krijgt toegespeeld? En dan zullen ze ineens van hem of van een van zijn vrienden aannemen dat die meid wel klaar is .. tuurlijk niet, die halen hun eigen expert daarbij en beginnen weer te muggenziften over duizendennogeen mogelijkheden over wat er allemaal mis kan gaan.
[..]
Het ging om oefenen .. En mi proberen de dekkers het domme gedrag van laura goed te praten..
Hoe fout jeugdzorg hier mss ook zit, het is mi wel een probleemgezin en ze hebben ook niet altijd de waarheid gesproken.
Me dunkt dat zij jeugdzorg de schuld geven om laura's domme actie goed te praten.
Waarom sturen die grootouders nu pas een brief naar de krant om de vuile was over jeugdzorg buiten te hangen, terwijl het al zolang niet goed met haar zou gaan? Sorry hoor, maar dat stinkt.
quote:
Guttegut, we gaan weer doen alsof het een achterlijke dwarse puber is .. het eerste oordeel alweer vergeten? Wat stond er ook alweer ..
[..]

Voorwaarde voor bovenstaande is dat je goed moet kunnen luisteren, maar ja, dat bedoel je natuurlijk niet, jij verwisseld luisteren met gehoorzamen
[..]
Jij verwisseld wijsheid met intelligentie, van dat laatste heeft ze nog niet al teveel, gezien haar gedrag.
quote:
Als er moderne apparatuur wordt ingebouwd moet er wel eerst oudere apparatuur in hebben gezeten, niet waar?
[..]
Bullshit
quote:
Dat zou dan heel treurig zijn, want dat betekend dat je gewoon gebroken wordt door de instanties als je niet in de schijnwerpers staat .. dan zou zij binnen niet al te lange tijd hoogstwaarschijnlijk de zoveelste gedesillusioneerde breezerslet zijn in de molen van JZ
Dat zou ook ongetwijfeld gebeurd zijn, denk ik.
Wat me wel opvalt is dat door een aantal mensen over jeugdzorg wordt gesproken alsof het een instantie is die kinderen kwaad wil doen. Daar hebben ze toch geen belang bij?
pi_76210233
Ik denk dat kinderen uit die zg 'probleemgezinnen' heel vaak juist beter toegerust zijn voor de harde buitenwereld, dan kinderen uit gezinnen waar de wind in de rug zat en waar nooit problemen geweest zijn.
Wat is een 'probleemgezin', en wanneer rechtvaardigt dat een ingrijpen van derden?

Wanneer gaan ze met vergunningen tot opvoeding komen, minimumeisen aan ouders om sowieso buiten jeugdzorg te blijven etc? Beide voorgaande zaken zijn heel simpel mogelijk dmv het kinddossier, op basis waarvan JZ naar eigen goeddunken dus al preventief mag in gaan grijpen, zonder dat er nog een melding is.

Als voorbeeld daarbij worden dan natuurlijk altijd de extreme gevallen aangehaald: een moeder die als crackverslaafde junk een kind krijgt waar ze nooit naar om kijkt etc.
'Mag JZ daar ingrijpen?' -> jaaaa brult een ieder
'Dus is het goed dat JZ preventief kan ingrijpen'.
En dat rechtvaardigt dus alles...
  woensdag 30 december 2009 @ 08:56:09 #233
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76210556
quote:
Op woensdag 30 december 2009 07:53 schreef iteejer het volgende:
moussie, respect voor je argumentatie
ik ben het geheel met je eens.
de bij JZ vaker voorkomende lijn 'men ZAL ons gehoorzamen, no matter what, anders zullen we es ff laten zien waar we toe in staat zijn' is enorm ergerlijk, en buitendien nogal laf: wel blaffen en bijten richting een enkel individu, maar om de grote en talrijke problemen op straat lopen ze met een boog heen.
Nog steeds in de repeat loop zonder de casus te kennen? Persoonlijk problemen met JZ gehad?
Here we are now, entertain us.
  woensdag 30 december 2009 @ 08:59:46 #234
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76210582
quote:
Op woensdag 30 december 2009 07:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat ging helemaal niet over die cursus. En daar heeft de voogd ook niets over te zeggen bij een gedeeltelijke ondertoezichtstelling, lijkt me, helemaal niet als ie zegt dat het zijn probleem niet is.
[..]

waarom refereer je aan afspraken die tijdens de zitting gemaakt zouden zijn, als het daar niet over gaat?
Als ze al die tijd niet mocht uitvaren, waarom komt die advocaat er nu dan pas mee?
[..]

Het publiek zal willen weten hoe het mogelijk is dat zij een vonnis niet hebben begrepen.
Als een onderzoeksjournalist zich hier op stort, gaan ze nog wel met de billen bloot.
[..]

Het ging om oefenen .. En mi proberen de dekkers het domme gedrag van laura goed te praten..
Hoe fout jeugdzorg hier mss ook zit, het is mi wel een probleemgezin en ze hebben ook niet altijd de waarheid gesproken.
Me dunkt dat zij jeugdzorg de schuld geven om laura's domme actie goed te praten.
Waarom sturen die grootouders nu pas een brief naar de krant om de vuile was over jeugdzorg buiten te hangen, terwijl het al zolang niet goed met haar zou gaan? Sorry hoor, maar dat stinkt.
[..]

Jij verwisseld wijsheid met intelligentie, van dat laatste heeft ze nog niet al teveel, gezien haar gedrag.
[..]

Bullshit
[..]

Wat me wel opvalt is dat door een aantal mensen over jeugdzorg wordt gesproken alsof het een instantie is die kinderen kwaad wil doen. Daar hebben ze toch geen belang bij?
Respect voor je geduld. Je hebt volstrekt gelijk en je hebt duidelijk de beschikbare informatie over de zaak Laura wel gelezen. Ik heb de argumentatie opgegeven. Die twee mensen die werkelijk denken dat een niet erkend EHBO diploma niet zou werken in een noodsituatie heb ik opgegeven.
  woensdag 30 december 2009 @ 09:58:02 #235
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_76211509
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:21 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ach dat komt wel
Ik zou daar niet te lang mee wachten als ik Laura was.
pi_76213448
quote:
Op woensdag 30 december 2009 08:56 schreef voyeur het volgende:

[..]

Nog steeds in de repeat loop zonder de casus te kennen? Persoonlijk problemen met JZ gehad?
Jouw vervallen tot algemeenheden, en pogingen om mijn bezorgdheid rond JZ af te doen als gevolg van persoonlijke rancune doen niets af aan mijn opmerkingen.
pi_76213564
quote:
Op woensdag 30 december 2009 09:58 schreef Marrije het volgende:
Ik zou daar niet te lang mee wachten als ik Laura was.
Inderdaad, er wordt nu met een vergrootglas naar haar handelen gekeken, ze kan zich weinig misstappen veroorloven.
Knap lastig, als je weet dat half Nederland je op je vingers kijkt en hoopt dat je uitglijdt. Het is wmb iig een compliment waard als het haar inderdaad allemaal lukt!
  woensdag 30 december 2009 @ 11:24:34 #238
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_76213942
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:12 schreef iteejer het volgende:

[..]

Inderdaad, er wordt nu met een vergrootglas naar haar handelen gekeken, ze kan zich weinig misstappen veroorloven.
Knap lastig, als je weet dat half Nederland je op je vingers kijkt en hoopt dat je uitglijdt. Het is wmb iig een compliment waard als het haar inderdaad allemaal lukt!
Dat valt wel mee, dat vergrootglas. Zo denk ik dat ze de ervaring met die bepaalde apparatuur wel zal opdoen, dan zit ze immers op de boot en daar ligt haar hart. Dus daar zie ik geen probleem. Maar ik heb zo het idee dat die ehbocursus haar een stuk minder boeit en ik vraag me dan ook af of ze het niet te ver voor zich uit zal schuiven. Als ze daarmee wacht tot op de valreep dan kan het ook nog wel eens zo zijn dat ze het niet op tijd haalt. Als ze het maar niet onderschat.
pi_76217904
quote:
Op woensdag 30 december 2009 07:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

wtf .. we hadden het over het EHBO-diploma dat je pas 'echt' mag halen als je 15 bent, en nu gaat het ineens niet daarover.
En tja, het zijn toch echt JZ/de Raad die naar de rechter stappen, en als die dan na een uitspraak op geen enkele manier willen verduidelijken waarmee hun dan wel tevreden zouden zijn, oftewel 'zoek het maar uit' en aan de andere kant het oordeel dusdanig uitleggen dat het kind helemaal niet meer mag uitzeilen tot zij 'voldoende voorbereid' is
quote:
Lezen is te moeilijk? Er zijn tijdens de eerste zitting geen duidelijke afspraken gemaakt, de rechter heeft alleen algemene richtlijnen gegeven, dat hebben de partijen blijkbaar verschillend uitgelegd, het kind mocht helemaal niet meer uitzeilen, ze zou wel eens onvoldoende voorbereid kunnen vertrekken of zo. Daar was de advocaat dus al mee bezig, dat staat al een tijdje op haar site, dat jij het niet wist voor die brief van de grootouders ligt toch echt aan jou. En tja, zo publiciteitsgeil zijn ze dus blijkbaar niet, de info was er wel, alleen niet breed uitgesmeerd in de kranten.
De afspraken waarover ik het had zijn gemaakt tijdens de tweede zitting, de uitspraak zelf refereert eraan, en waarover die gingen, daar heeft de advocaat zich over uitgelaten.
quote:
Tja, dat soort dingen krijg je als je iets letterlijk uitlegt ipv naar de zin van het totaal .. vandaar ook dat deze tweede zitting daar wel op in ging, de eerder genoemde afspraken, het concretiseren van de voorwaarden met als uiteindelijke doel de reis dus wel mogelijk te maken.
quote:
Het stond al die tijd gewoon op haar site hoor. En wat is volgens jou dan wel een marge waarin je wel de media had op moeten zoeken als grootouder .. 2 weken na het vonnis, 3 weken, of 4 misschien? En als ze dat wel hadden gedaan, wat was het dan geweest? Als ze de media wel opzoeken worden ze uitgemaakt voor publiciteitsgeil en als ze het niet doen zijn het leugenaars .. damned if you do and damned if you don't.
quote:

Ik denk eerder dat het omgekeerd is, ze heeft wel de intelligentie, maar nog niet de wijsheid, en die krijg je dus met de jaren ..
quote:
Bullshit
Een bericht van 10 september, voor de verbouwingen
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
quote:
Wat ik in mijn directe omgeving heb meegemaakt is JZ een zelfgenoegzaam clubje dat niet goed kan luisteren maar wel denkt de wijsheid in pacht te hebben, terwijl ze geregeld abominabel slecht werk afleveren .. ik denk niet dat dat de bedoeling is, maar het is wel wat er gebeurd.
In dit geval lijkt het me duidelijk, zij wilden niet dat Laura vertrekt, vandaar ook weer opnieuw de vraag om het kind bij moeder te plaatsen, die dus tegen de reis is. Het is nooit hun bedoeling geweest om Laura te steunen bij het bereiken van haar doel. Wat je dus moet hebben is een dwarsliggende puber die gekke dingen doet.
En hoe bereik je dat, juist ja, door aan de ene kant het uitzeilen te verbieden, haar lust, leven en uitlaatklep, en aan de andere kant lekker vaag te blijven over wat ze nou precies willen, dat moet ze zelf maar uitzoeken.
Ontneem het kind haar doel en haar uitlaatklep en je kan erop wachten ..
pleased to meet you
pi_76220510
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:16 schreef moussie het volgende:

[..]

wtf .. we hadden het over het EHBO-diploma dat je pas 'echt' mag halen als je 15 bent, en nu gaat het ineens niet daarover.
En tja, het zijn toch echt JZ/de Raad die naar de rechter stappen, en als die dan na een uitspraak op geen enkele manier willen verduidelijken waarmee hun dan wel tevreden zouden zijn, oftewel 'zoek het maar uit' en aan de andere kant het oordeel dusdanig uitleggen dat het kind helemaal niet meer mag uitzeilen tot zij 'voldoende voorbereid' is
[..]
Jeugdzorg deed moeilijk over uitzeilen..
quote:
Lezen is te moeilijk? Er zijn tijdens de eerste zitting geen duidelijke afspraken gemaakt, de rechter heeft alleen algemene richtlijnen gegeven, dat hebben de partijen blijkbaar verschillend uitgelegd, het kind mocht helemaal niet meer uitzeilen, ze zou wel eens onvoldoende voorbereid kunnen vertrekken of zo. Daar was de advocaat dus al mee bezig, dat staat al een tijdje op haar site, dat jij het niet wist voor die brief van de grootouders ligt toch echt aan jou. En tja, zo publiciteitsgeil zijn ze dus blijkbaar niet, de info was er wel, alleen niet breed uitgesmeerd in de kranten.
De afspraken waarover ik het had zijn gemaakt tijdens de tweede zitting, de uitspraak zelf refereert eraan, en waarover die gingen, daar heeft de advocaat zich over uitgelaten.
[..]
Dus op momenten dat het van pas kan komen zoeken ze geen publiciteit. Echt, ze doen het erom:)
Ik had het trouwens over die brief..
quote:
Het stond al die tijd gewoon op haar site hoor. En wat is volgens jou dan wel een marge waarin je wel de media had op moeten zoeken als grootouder .. 2 weken na het vonnis, 3 weken, of 4 misschien? En als ze dat wel hadden gedaan, wat was het dan geweest? Als ze de media wel opzoeken worden ze uitgemaakt voor publiciteitsgeil en als ze het niet doen zijn het leugenaars .. damned if you do and damned if you don't.
[..]
Grootouders, vader, advocaat.. Ze hadden onmiddellijk de media moeten opzoeken..
quote:
Ik denk eerder dat het omgekeerd is, ze heeft wel de intelligentie, maar nog niet de wijsheid, en die krijg je dus met de jaren ..
[..]
Zo was het idd bedoeld. Maar je bent het dus met me eens dat ze niet wijs is
quote:
Een bericht van 10 september, voor de verbouwingen
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
[..]
Dat neemt niet weg dat jouw opmerking nergens op slaat.
Overigens fijn dat ze zoveel medeleven toont in dat artikel.
quote:
Wat ik in mijn directe omgeving heb meegemaakt is JZ een zelfgenoegzaam clubje dat niet goed kan luisteren maar wel denkt de wijsheid in pacht te hebben, terwijl ze geregeld abominabel slecht werk afleveren .. ik denk niet dat dat de bedoeling is, maar het is wel wat er gebeurd.
In dit geval lijkt het me duidelijk, zij wilden niet dat Laura vertrekt, vandaar ook weer opnieuw de vraag om het kind bij moeder te plaatsen, die dus tegen de reis is. Het is nooit hun bedoeling geweest om Laura te steunen bij het bereiken van haar doel. Wat je dus moet hebben is een dwarsliggende puber die gekke dingen doet.
En hoe bereik je dat, juist ja, door aan de ene kant het uitzeilen te verbieden, haar lust, leven en uitlaatklep, en aan de andere kant lekker vaag te blijven over wat ze nou precies willen, dat moet ze zelf maar uitzoeken.
Ontneem het kind haar doel en haar uitlaatklep en je kan erop wachten ..
Die conclusie berust teveel op aannames, naar mijn idee..
Ik hoor over jz dat ze niet gemakkelijk hun fouten toegeven..
Maar dat ze vaak ook in een positie zitten waarin je het alleen maar fout kan doen.
pi_76220837
quote:
Op woensdag 30 december 2009 08:59 schreef voyeur het volgende:

[..]

Respect voor je geduld. Je hebt volstrekt gelijk en je hebt duidelijk de beschikbare informatie over de zaak Laura wel gelezen. Ik heb de argumentatie opgegeven. Die twee mensen die werkelijk denken dat een niet erkend EHBO diploma niet zou werken in een noodsituatie heb ik opgegeven.
Dank je wel! Een compliment van jou sla ik hoog aan.
Je onderbouwt meestal je standpunt goed, en dat dwingt respect af.
  woensdag 30 december 2009 @ 15:43:48 #242
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76224045
Moussie dat gevanceerde radarsysteem had Jessica Watson ook. Toch werd ze aangevaren. Dat eigenwijze Laura dat niet eens wist en arrogant afgaf op de zeer goed voorbereide Jessica tekent het wel.
Zie bijvoorbeeld deze gedetailleerde link

Haar sponsor heeft nav de 1e rechtszaak nog aangeboden extra apparatuur in te bouwen die Jessica allang had. Ook Jessica´s coping vaardigheden waren uitmuntend zoals je in het rapport kon lezen. Ze begreep bijtijds dat er gevaar dreigde dat de mast neer zou komen en ging dus weer benedendeks. Ook de verdere afhandeling was uitmuntend. Laura heeft met al deze apparatuur zo goed als geen ervaring en dat maakt een groot verschil. Die wil gewoon lekker gaan pitten vertrouwend op haar apparatuur die ze niet echt kent. Jessica deed hazeslaapjes van vijf minuten en checkte voortdurend haar radar. En toch een aanvaring.

Na dat ongeluk is ze trouwens meegenomen naar de brug van een grote tanker om haar te tonen hoe het er van die kant uitziet. Alweer een prima voorbereiding, waar Laura niet van wil weten.
pi_76226434
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Jeugdzorg deed moeilijk over uitzeilen..
Huh, now you lost me .. we hebben het eerst over het EHBO-diploma dat zij nog niet heeft en volgens 'jullie' ondertussen al lang op zak had moeten hebben, terwijl niemand van die 'jullie' zich afvraagt hoe dat mogelijk is, je mag dat diploma immers niet afleggen voor je 15de levensjaar. Nee, dat noem jij dan een 'excuus om niet te doen wat je moet doen'. Dat zo'n cursus niet kan volgen, dat er eigenlijk een voorwaarde gesteld wordt waaraan niet tegemoet kan worden gekomen, zover denken we niet door.
En als dat kind dan om verduidelijking vraagt, hoe moet ik het dan doen, krijgt ze te horen dat ze dat zelf maar moet uitzoeken
quote:
Dus op momenten dat het van pas kan komen zoeken ze geen publiciteit. Echt, ze doen het erom:)
Ik had het trouwens over die brief..
Volgens mij hebben ze van begin af aan nooit de publiciteit gezocht, het waren de media die hun opzochten.
Als hun de publiciteit op hadden gezocht hadden we wel heel wat meer interviews gelezen, waren ze wel in de diverse talkshows verschenen etc .. maar nee, niets van dat alles, nog niet eens een website op dat moment, ze zijn totaal overvallen door al die publiciteit en wat ze kregen hebben ze zover mogelijk afgehouden. Pa had inmiddels wel 3 boten kunnen bouwen als die bereid was geweest op talkshows te verschijnen en interviews te geven.
quote:
Grootouders, vader, advocaat.. Ze hadden onmiddellijk de media moeten opzoeken..
Dat wilden zij blijkbaar niet, hun geschillen met jeugdzorg via de media uitvechten .. zoals gezegd, het stond al die tijd gewoon op haar site, de advocaat was er mee bezig, die mensen doen het gewoon netjes, zoals het hoort, verduidelijking vragen van diegene die de voorwaarden heeft opgesteld.

Dat de grootouders alsnog de media hebben opgezocht komt alleen omdat JZ de zaak op de spits zat te drijven door kort voor kerst te gaan dreigen met uithuisplaatsing
quote:
Zo was het idd bedoeld. Maar je bent het dus met me eens dat ze niet wijs is
Ze heeft dit niet wijs aangepakt, dat is zeker .. maar dat heeft dus niets met haar vermogen om te luisteren of te gehoorzamen te maken, dat kan zij op zich heel goed.
Food for thought: Als dit kind niet met dit plan op was komen proppen zou je haar zelfs zien als een voorbeeld voor anderen en zou je Pa de hemel inprijzen voor hoe goed die het heeft gedaan, vergeleken met zoveel ander grut van die leeftijd ..
quote:
Dat neemt niet weg dat jouw opmerking nergens op slaat.
Overigens fijn dat ze zoveel medeleven toont in dat artikel.
Jij beweert toch dat ze geen radar had op die oude schuit? Dus hoezo slaat mijn opmerking nergens op? De aanwezige apparatuur is gemoderniseerd en aangevuld, jouw opmerking slaat nergens op!

En toch leuk dat je uit dat artikel kan ontnemen hoeveel medeleven Laura heeft, je weet wat zij gezegd heeft naast hetgeen de journalist heeft opgeschreven?
quote:
Die conclusie berust teveel op aannames, naar mijn idee..
Ik hoor over jz dat ze niet gemakkelijk hun fouten toegeven..
Maar dat ze vaak ook in een positie zitten waarin je het alleen maar fout kan doen.
Het is eigenlijk meer een optelsom van losse feiten die samen een plaatje opleveren.

En mij ging het niet zozeer om het toegeven van fouten, het ging mij meer om het uitgangspunt .. hun hebben altijd gelijk.
pleased to meet you
  woensdag 30 december 2009 @ 16:48:05 #244
3542 Gia
User under construction
pi_76226699
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Huh, now you lost me .. we hebben het eerst over het EHBO-diploma dat zij nog niet heeft en volgens 'jullie' ondertussen al lang op zak had moeten hebben, terwijl niemand van die 'jullie' zich afvraagt hoe dat mogelijk is, je mag dat diploma immers niet afleggen voor je 15de levensjaar
EM wel. Dat is een soort EHBO diploma voor bijvoorbeeld jeugdige reddingsbrigadiers.
Neem aan dat dat voor jeugdige zeilers niet anders geldt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/EM-bewijs

Oftewel, een beperkt diploma kan ze wel gaan halen. Geen smoesjes voor nodig. Ze mag alleen nog geen reanimatie uitvoeren. Maar goed, dat lijkt me ook niet nodig, alleen op zee.

Onze oudste had op 13-jarige leeftijd al een EM-bewijs.

[ Bericht 10% gewijzigd door Gia op 30-12-2009 16:55:50 ]
  woensdag 30 december 2009 @ 17:07:42 #245
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76227469
Moussie leest gewoon niets. Het door mij aangehaalde artikel over de beveiliging die Jessica aan boord had negeert ze. Laura´s stupide uitspraken over diezelfde Jessica negeert ze. Verder gelooft ze alles dat één partij naar buiten brengt: papa, Laura en haar advocaat en negeert ze de moeder.

Vervolgens weigert ze zelfs maar dat vonnis te lezen waarvan ik de link al vele malen geplaatst heb. Ze baseert zich op dingen die daar niet in staan. Nu dus ook weer: het is GEEN VERPLICHTING om een EHBO diploma te halen. Het vonnis zegt voor de tweede keer: ´het volgen van een EHBO-cursus´ Het zal toch iedereen aan zijn reet roesten of dat meisje een wettelijk erkend diploma heeft. Ze moet gewoon voor zichzelf kunnen zorgen op zee.

Niets, maar dan ook niets in haar voorbereiding wijst daar op. Dat de sponsor een tweede alarminstallatie wilde aanleggen gekoppeld aan de radar was pas na het vonnis. Dat Jessica er maar liefst drie heeft wil Laura niets van weten. Ze heeft er ook geen kennis van terwijl dat cruciaal is. Van mij mag ze de wereld drie keer rondvaren, maar zonder helm moet je geen brommer rijden.
pi_76228537
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:43 schreef voyeur het volgende:
Moussie dat gevanceerde radarsysteem had Jessica Watson ook. Toch werd ze aangevaren. Dat eigenwijze Laura dat niet eens wist en arrogant afgaf op de zeer goed voorbereide Jessica tekent het wel.
Zie bijvoorbeeld deze gedetailleerde link
Ja vreemd hé, dat je iets op 1 mijl afstand niet ziet op de radar. Puur technisch gezien had het niet mogen gebeuren, het is dus maar de vraag hoe het komt dat de radar dat schip gemist heeft.

Maar Laura had dus moeten weten waarmee Jessica's schip precies is uitgerust? Je mag geen vermoeden uitspreken, je mag niet zeggen verbaasd te zijn over dat dat heeft kunnen gebeuren? Je mag de journalist, die uiteraard vraagt 'kan jou dat ook gebeuren?' niet uitleggen dat dat met jouw apparatuur niet kan gebeuren?

En nu, met dat rapport erbij, is het toch ook zo, het had eigenlijk niet mogen gebeuren, hoe is dat mogelijk?
quote:
Haar sponsor heeft nav de 1e rechtszaak nog aangeboden extra apparatuur in te bouwen die Jessica allang had.
Juist ja, extra, en dat was nou juist het punt, volgens E_O zat er nog niet eens radar in die boot
quote:
Ook Jessica´s coping vaardigheden waren uitmuntend zoals je in het rapport kon lezen. Ze begreep bijtijds dat er gevaar dreigde dat de mast neer zou komen en ging dus weer benedendeks. Ook de verdere afhandeling was uitmuntend.
En je voelt aan je water dat Laura dat niet zou kunnen of zo?
quote:
Laura heeft met al deze apparatuur zo goed als geen ervaring en dat maakt een groot verschil. Die wil gewoon lekker gaan pitten vertrouwend op haar apparatuur die ze niet echt kent. Jessica deed hazeslaapjes van vijf minuten en checkte voortdurend haar radar. En toch een aanvaring.
Was dat nou niet juist het punt, Laura mag niet uitvaren om ervaring op te doen met die nieuwe apparatuur?
En idd, toch een aanvaring, of Jessica heeft een grove fout gemaakt en zit te liegen over haar hazenslaapje of haar apparatuur is toch niet zo goed
quote:
Na dat ongeluk is ze trouwens meegenomen naar de brug van een grote tanker om haar te tonen hoe het er van die kant uitziet. Alweer een prima voorbereiding, waar Laura niet van wil weten.
Alweer zoiets wat jij wel aan je water voelt ?
pleased to meet you
pi_76228925
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:07 schreef voyeur het volgende:
Moussie leest gewoon niets. Het door mij aangehaalde artikel over de beveiliging die Jessica aan boord had negeert ze. Laura´s stupide uitspraken over diezelfde Jessica negeert ze. Verder gelooft ze alles dat één partij naar buiten brengt: papa, Laura en haar advocaat en negeert ze de moeder.

Vervolgens weigert ze zelfs maar dat vonnis te lezen waarvan ik de link al vele malen geplaatst heb. Ze baseert zich op dingen die daar niet in staan. Nu dus ook weer: het is GEEN VERPLICHTING om een EHBO diploma te halen. Het vonnis zegt voor de tweede keer: ´het volgen van een EHBO-cursus´ Het zal toch iedereen aan zijn reet roesten of dat meisje een wettelijk erkend diploma heeft. Ze moet gewoon voor zichzelf kunnen zorgen op zee.

Niets, maar dan ook niets in haar voorbereiding wijst daar op. Dat de sponsor een tweede alarminstallatie wilde aanleggen gekoppeld aan de radar was pas na het vonnis. Dat Jessica er maar liefst drie heeft wil Laura niets van weten. Ze heeft er ook geen kennis van terwijl dat cruciaal is. Van mij mag ze de wereld drie keer rondvaren, maar zonder helm moet je geen brommer rijden.
Ik heb uiteraard niets anders te doen dan hier te reageren

En nee, ik negeer moeder niet, maar moeder weet al jaren dat haar kind in haar eentje lange zeiltochten maakt, beetje laat om nu, en dan op zo'n manier, aan de bel te trekken.
pleased to meet you
pi_76234037
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Huh, now you lost me .. we hebben het eerst over het EHBO-diploma dat zij nog niet heeft en volgens 'jullie' ondertussen al lang op zak had moeten hebben, terwijl niemand van die 'jullie' zich afvraagt hoe dat mogelijk is, je mag dat diploma immers niet afleggen voor je 15de levensjaar. Nee, dat noem jij dan een 'excuus om niet te doen wat je moet doen'. Dat zo'n cursus niet kan volgen, dat er eigenlijk een voorwaarde gesteld wordt waaraan niet tegemoet kan worden gekomen, zover denken we niet door.
En als dat kind dan om verduidelijking vraagt, hoe moet ik het dan doen, krijgt ze te horen dat ze dat zelf maar moet uitzoeken
[..]
Ze had het niet gedaan omdat ze niet mocht uitzeilen, volgens de grootouders.
Dat van dat diploma haalde je er zelf bij.
Als ze van jeugdzorg die cursus niet mocht doen, dan heb ik iets gemist.
quote:
Volgens mij hebben ze van begin af aan nooit de publiciteit gezocht, het waren de media die hun opzochten.
Als hun de publiciteit op hadden gezocht hadden we wel heel wat meer interviews gelezen, waren ze wel in de diverse talkshows verschenen etc .. maar nee, niets van dat alles, nog niet eens een website op dat moment, ze zijn totaal overvallen door al die publiciteit en wat ze kregen hebben ze zover mogelijk afgehouden. Pa had inmiddels wel 3 boten kunnen bouwen als die bereid was geweest op talkshows te verschijnen en interviews te geven.

[..]
Laat ik nou denken dat ze sponsors zochten en een record wilden neerzetten.
quote:
Dat wilden zij blijkbaar niet, hun geschillen met jeugdzorg via de media uitvechten .. zoals gezegd, het stond al die tijd gewoon op haar site, de advocaat was er mee bezig, die mensen doen het gewoon netjes, zoals het hoort, verduidelijking vragen van diegene die de voorwaarden heeft opgesteld.
Dat bevreemdt me dan wel. Het lijkt dan alsof ze toch bang waren voor negatieve publiciteit, ondanks dat jeugdzorg, ondanks de uitspraak, op eigen houtje het project zou saboteren.
quote:
Dat de grootouders alsnog de media hebben opgezocht komt alleen omdat JZ de zaak op de spits zat te drijven door kort voor kerst te gaan dreigen met uithuisplaatsing

[..]
Oh, ik dacht dat ze depressief was geworden omdat het haar onmogelijk werd gemaakt aan de voorwaarden tegemoet te komen en te oefenen door jeugdzorg, met uithuisplaatsing als chantagemiddel.
Maar dat was toch pas kort voor kerst?
quote:
Ze heeft dit niet wijs aangepakt, dat is zeker .. maar dat heeft dus niets met haar vermogen om te luisteren of te gehoorzamen te maken, dat kan zij op zich heel goed.
Als jij het zegt..
quote:
Food for thought: Als dit kind niet met dit plan op was komen proppen zou je haar zelfs zien als een voorbeeld voor anderen en zou je Pa de hemel inprijzen voor hoe goed die het heeft gedaan, vergeleken met zoveel ander grut van die leeftijd ..
[..]
Je bedoelt haar recordpoging, neem ik aan?
Als je me vraagt wat ik ervan vind, sec, dan vind ik nog steeds dat kinderen gewoon naar school moeten. Maar dat is slechts een persoonlijke mening.
Mijn grootste kritiek echter, betrof het schijnbare gebrek aan voorbereiding, dat gaandeweg ook steeds duidelijker bleek.
quote:
Jij beweert toch dat ze geen radar had op die oude schuit? Dus hoezo slaat mijn opmerking nergens op? De aanwezige apparatuur is gemoderniseerd en aangevuld, jouw opmerking slaat nergens op!
Dat heb ik nooit beweerd. Je opmerking sloeg nergens op.
quote:

En toch leuk dat je uit dat artikel kan ontnemen hoeveel medeleven Laura heeft, je weet wat zij gezegd heeft naast hetgeen de journalist heeft opgeschreven?
[..]
Ik meen dat je een interview in kunt zien vóór publicatie.
En anders vind ik het wel vreemd dat als ze dat erg vond, dat dat uit het artikel is gehaald.
quote:
Het is eigenlijk meer een optelsom van losse feiten die samen een plaatje opleveren.
Ja, dat kun je wel zeggen
quote:
En mij ging het niet zozeer om het toegeven van fouten, het ging mij meer om het uitgangspunt .. hun hebben altijd gelijk.
Dat komt toch op hetzelfde neer?
pi_76241288
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze had het niet gedaan omdat ze niet mocht uitzeilen, volgens de grootouders.
Dat van dat diploma haalde je er zelf bij.
Als ze van jeugdzorg die cursus niet mocht doen, dan heb ik iets gemist.
Lees anders nog eens terug, want nou wordt je helemaal warrig.
quote:
Laat ik nou denken dat ze sponsors zochten en een record wilden neerzetten.
Kan je nagaan, al die mogelijkheden om geld te verdienen en sponsors te werven en ze laten ze zo links liggen en blijven zover maar even kan uit het nieuws.
quote:
Dat bevreemdt me dan wel. Het lijkt dan alsof ze toch bang waren voor negatieve publiciteit, ondanks dat jeugdzorg, ondanks de uitspraak, op eigen houtje het project zou saboteren.
Dat bevreemdt je alleen maar omdat jij ervan uit gaan dat het publiciteitsgeile mensen zijn die zich niet aan de regels willen houden. Zoeken ze de publiciteit niet en spelen het netjes via de advocaat, nu zijn ze weer bang want ze hebben vast iets te verbergen .. het is gewoon nooit goed hé?
quote:
Oh, ik dacht dat ze depressief was geworden omdat het haar onmogelijk werd gemaakt aan de voorwaarden tegemoet te komen en te oefenen door jeugdzorg, met uithuisplaatsing als chantagemiddel.
Maar dat was toch pas kort voor kerst?
Tja, je bouwt zoiets natuurlijk langzaam op, ontneem het kind zijn uitlaatklep en laat het daarna in vaagheid gaar stoven, depressie of agressie gegarandeerd. En dan net voor de feestdagen krijg je de klap op de vuurpijl, het constateren dat het slecht met je gaat en dat het tijd wordt je uit huis te plaatsen, uiteraard weer naar moeder, of te wel, definitief einde van haar ambities.
quote:
Als jij het zegt..
Ik moet de leraar die een scholier die niet luistert en zijn eigen gang gaat omschrijft als 'gedisciplineerd' nog tegenkomen
quote:
Je bedoelt haar recordpoging, neem ik aan?
Als je me vraagt wat ik ervan vind, sec, dan vind ik nog steeds dat kinderen gewoon naar school moeten. Maar dat is slechts een persoonlijke mening.
Mijn grootste kritiek echter, betrof het schijnbare gebrek aan voorbereiding, dat gaandeweg ook steeds duidelijker bleek.
Ja, die bedoelde ik ..
en je gaat niet in op mijn punt, namelijk dat zowel vader als ook dochter als voorbeelden zouden worden genoemd als deze recordpoging er niet was geweest ..
quote:
Dat heb ik nooit beweerd. Je opmerking sloeg nergens op.
'Het is mij niet duidelijk of ze überhaupt wel een radar had, in haar oude boot..'
quote:
Ik meen dat je een interview in kunt zien vóór publicatie.
En anders vind ik het wel vreemd dat als ze dat erg vond, dat dat uit het artikel is gehaald.
Als het een interview was en dat van te voren afgesproken is wel ja. Anders kan die net zo goed met iemand van de familie hebben gesproken, en dat samengevoegd met bit and pieces van een eerder interview.
quote:
Ja, dat kun je wel zeggen
Ook wel deductie genoemd .. waarbij het simpele gegeven dat de rechter met de partijen is gaan zitten en die voorwaarden een voor een besproken heeft nog wel de sterkste aanwijzing is dat JZ op z'n flikker heeft gehad .. als het Pa was geweest die dwars ligt en zijn dochter de vernieling inhelpt had de uitspraak er denk ik anders uitgezien
quote:
Dat komt toch op hetzelfde neer?
Mwah, niet helemaal .. als je insteek is dat jij altijd gelijk hebt is de uitkomst altijd dat jij het niet fout hebt gedaan, logisch gevolg is dus dat je geen fouten toegeeft, die kan je immers niet maken .. een sluitende cirkel gebaseerd op het uitgangspunt 'wij hebben altijd gelijk'
pleased to meet you
  donderdag 31 december 2009 @ 00:06:23 #250
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76246437
De controverse over Jessica Watson (het Australische zeilmeisje) is overigens ook zeer lezenswaardig. Vergelijkbare argumenten en twijfel of het meisje of de ouders dit nu echt willen. Zelfs twijfel of ze wel echt rond de wereld zeilt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')