abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2009 @ 21:11:07 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75986866
Ga met poppen spelen, ontspoorde tut.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:16:06 #3
268051 Iets-Anders
Eens een keer....
pi_75987111
Go LAURA
  woensdag 23 december 2009 @ 21:16:25 #4
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_75987121
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:11 schreef BasEnAad het volgende:
Onzin, Laura heeft al lang bewezen dat ze veel te slim is om thuis de tina te lezen. Laat dat kind lekker 'r gang gaan. Waarom moeten alle kinderen murw geslagen het keurslijf in ?
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 23 december 2009 @ 21:17:37 #5
136343 BasEnAad
pi_75987175
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:16 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Onzin, Laura heeft al lang bewezen dat ze veel te slim is om thuis de tina te lezen. Laat dat kind lekker 'r gang gaan. Waarom moeten alle kinderen murw geslagen het keurslijf in ?
Het is een puber, die stuur je niet de oceaan op.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:22:35 #6
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_75987432
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:17 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het is een puber, die stuur je niet de oceaan op.
Waarom niet ?? Kan het niet zo zijn dat een individu afwijkt van de kudde en dit soort dingen wel kan ? Dat sommige 'pubers' wel zo zelfstandig en pienter zijn om dit wel te kunnen ??
Nog niet zo heel lang geleden kreeg je op je 14e een geweer en kon je vechten voor het vaderland. Dus als Laura goed kan zeilen en in een begeleid convoy het gaat proberen, waarom niet ?
Overigens moet ze dan ook wel alle gevolgen accepteren, maar dat spreekt voor zich.

Ik denk dat Jeugdzorg haar leven erger kan verpesten dan ze zelf met een zeiltoch kan doen.
pi_75987496
Ik erger me mateloos aan de bemoeienis-roepers in dit topic. Het is niet dat ik Laura een uithuisplaatsing of een ongeluk op zee toewens. Ik kan er werkelijk niet bij dat uitgerekend dit meisje als een soort lichtend voorbeeld van eigenzinnigheid en martelaar van persoonlijke vrijheden naar voren wordt geschoven.

Laten we het eens niet hebben over hoe Bureau Jeugzorg functioneert. Laten we het eens hebben over de holheid van haar droom. Hoe mooi ben je als het behalen van een record belangrijker is dan de ervaring van het alleen de wereld rond reizen an sich?
Ik vind het daarom ook onterecht om te spreken van ongewenste media aandacht aangezien het record duidelijk de hoofdzaak is. Het gaat Laura om de roem van de onderneming.

Na het hele SXM avontuur kan ik niet anders concluderen dat Laura gewoon een normaal pubermeisje is dat toevallig een onalledaagse hobby heeft en een te losse opvoeding.
I'm so boring my clothes want to keep
someone else warm, someone cooler.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:24:24 #8
136343 BasEnAad
pi_75987530
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:22 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Waarom niet ?? Kan het niet zo zijn dat een individu afwijkt van de kudde en dit soort dingen wel kan ? Dat sommige 'pubers' wel zo zelfstandig en pienter zijn om dit wel te kunnen ??
Nog niet zo heel lang geleden kreeg je op je 14e een geweer en kon je vechten voor het vaderland. Dus als Laura goed kan zeilen en in een begeleid convoy het gaat proberen, waarom niet ?
Overigens moet ze dan ook wel alle gevolgen accepteren, maar dat spreekt voor zich.

Ik denk dat Jeugdzorg haar leven erger kan verpesten dan ze zelf met een zeiltoch kan doen.
Nee, want ze een geweer geven, da's een goede zaak!
Waarom zou je in godsnaam het risico nemen? Als ze een paar jaar wacht heeft ze alle ruimte.
pi_75987604
is ze rijk eigenlijk?
  woensdag 23 december 2009 @ 21:26:10 #10
136343 BasEnAad
pi_75987621
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:23 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Ik erger me mateloos aan de bemoeienis-roepers in dit topic. Het is niet dat ik Laura een uithuisplaatsing of een ongeluk op zee toewens. Ik kan er werkelijk niet bij dat uitgerekend dit meisje als een soort lichtend voorbeeld van eigenzinnigheid en martelaar van persoonlijke vrijheden naar voren wordt geschoven.

Laten we het eens niet hebben over hoe Bureau Jeugzorg functioneert. Laten we het eens hebben over de holheid van haar droom. Hoe mooi ben je als het behalen van een record belangrijker is dan de ervaring van het alleen de wereld rond reizen an sich?
Ik vind het daarom ook onterecht om te spreken van ongewenste media aandacht aangezien het record duidelijk de hoofdzaak is. Het gaat Laura om de roem van de onderneming.

Na het hele SXM avontuur kan ik niet anders concluderen dat Laura gewoon een normaal pubermeisje is dat toevallig een onalledaagse hobby heeft.
Je hebt helemaal gelijk. Het gaat haar alleen om het record. Dat is het in mijn ogen die uitzonderingen en risico's niet waard
  woensdag 23 december 2009 @ 21:28:55 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_75987781
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:24 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Nee, want ze een geweer geven, da's een goede zaak!
Waarom zou je in godsnaam het risico nemen? Als ze een paar jaar wacht heeft ze alle ruimte.
Waarom zou je het risico NIET nemen ?? Waarom altijd zo behoudend en alle talenten kapot maken die boven het maaiveld uitkomen ??
  woensdag 23 december 2009 @ 21:31:48 #12
136343 BasEnAad
pi_75987935
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:28 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Waarom zou je het risico NIET nemen ?? Waarom altijd zo behoudend en alle talenten kapot maken die boven het maaiveld uitkomen ??
Omdat het gevaarlijk is en het is helemaal niet duidelijk of ze het aankan. Het is een kind. Het talent wordt niet kapotgemaakt want over een paar jaar kan ze wel weg, op eigen verantwoordelijkheid.
Het gaat er alleen om het record, nou lekker belangrijk hoor.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:35:01 #13
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75988117
quote:

[..]

Er zijn erg veel mensen die al jong goed kunnen zeilen. Het is niet alsof ze Mozart is of zo. Ik kom zelf uit een zeilwereldje en er waren zesjarigen die me met mes tussen de tanden voorbij probeerden te varen.
Een talent is niet hetzelfde als een bijzondere prestatie verrichten. De man die 100 hamburgers in tien minuten at, heeft daar ook geen blijvende carriere mee opgebouwd, slechts een hartvervetting.
Here we are now, entertain us.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:35:56 #14
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_75988164
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:31 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Omdat het gevaarlijk is en het is helemaal niet duidelijk of ze het aankan. Het is een kind. Het talent wordt niet kapotgemaakt want over een paar jaar kan ze wel weg, op eigen verantwoordelijkheid.
Het gaat er alleen om het record, nou lekker belangrijk hoor.
Ach onzin, er is begeleiding op de gevaarlijke stukken en ze is al een par jaar geleden naar engeland gevaren en elke zeiler kan je vertellen dat dat erg moeilijk is omdat het een erg drukke vaarroute is.
pi_75988207

pi_75988224
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:22 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

quote:

[..]

Echt hoor. Neem nooit kinderen jij. Figuren zoals jij zijn de reden waarom we kinderen tegen hun ouders in bescherming moeten nemen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2009 21:38:06 ]
  woensdag 23 december 2009 @ 21:38:37 #17
136343 BasEnAad
pi_75988334
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:35 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Ach onzin, er is begeleiding op de gevaarlijke stukken en ze is al een par jaar geleden naar engeland gevaren en elke zeiler kan je vertellen dat dat erg moeilijk is omdat het een erg drukke vaarroute is.
Het zou wat zijn zeg, als elke puber die zich afzet tegen haar ouders de oceaan over kon varen, of weet ik wat voor idiote ideeën heeft.
D'r moeder wil het al niet eens hebben dat ze gaat.
pi_75988397
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:38 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het zou wat zijn zeg, als elke puber die zich afzet tegen haar ouders de oceaan over kon varen, of weet ik wat voor idiote ideeën heeft.
D'r moeder wil het al niet eens hebben dat ze gaat.
En terecht. Dat kind moet wat verstand in dr geslagen gekregen krijgen denk. En dan al die 'vrijheidroepers', belachelijk zeg. Laat haar lekker een paar jaar wachten, daar houdt ze, behalve wat meer verstand en wijsheid aan, niks aan over.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2009 21:40:43 ]
  woensdag 23 december 2009 @ 21:41:54 #19
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_75988516
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Echt hoor. Neem nooit kinderen jij. Figuren zoals jij zijn de reden waarom we kinderen tegen hun ouders in bescherming moeten nemen.
Helaas, ik heb al kinderen En die zal ik inderdaad ook helpen om hun dromen te vervullen en als ik denk dat ze er toe in staat zijn dan zal ik het ze laten doen ook. Ik ken ze immers beter dan jeugdzorg of wie dan ook.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:44:10 #20
268051 Iets-Anders
Eens een keer....
pi_75988628
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:35 schreef voyeur het volgende:

[..]

Er zijn erg veel mensen die al jong goed kunnen zeilen. Het is niet alsof ze Mozart is of zo. Ik kom zelf uit een zeilwereldje en er waren zesjarigen die me met mes tussen de tanden voorbij probeerden te varen.
Een talent is niet hetzelfde als een bijzondere prestatie verrichten. De man die 100 hamburgers in tien minuten at, heeft daar ook geen blijvende carriere mee opgebouwd, slechts een hartvervetting.
En dat weet jij???

Want jij hebt haar al zien zeilen als zeilexpert?

Ik vind je wel heel erg stellig...hoe weet jij nou dat zij geen Mozart is?
pi_75988630
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:41 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Helaas, ik heb al kinderen En die zal ik inderdaad ook helpen om hun dromen te vervullen en als ik denk dat ze er toe in staat zijn dan zal ik het ze laten doen ook. Ik ken ze immers beter dan jeugdzorg of wie dan ook.
Prima, stuur jij je kids maar in een zeilboot de wereld over omdat je zonodig een record wil halen.
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:44 schreef Iets-Anders het volgende:

[..]

En dat weet jij???

Hoe weet jij zo goed dat ze dat wel is?
Daarnaast, waarom zou ze niet gewoon een paar jaar wachten. O ja, ik weet het al. Dan kan ze niet in het Guiness Book of World Records komen. Want daar draait het allemaal om. Niet om het zeilen an sich; het record moet gehaald worden.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2009 21:45:22 ]
  woensdag 23 december 2009 @ 21:49:27 #22
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75988897
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:44 schreef Iets-Anders het volgende:

[..]

En dat weet jij???

Wie heeft ze prachtige composities gemaakt; daar weet ik inderdaad niets van. Tot nu toe is ze in de pers omdat ze goed kan zeilen en als gezegd zijn er in Nederland heel veel kinderen die dat goed kunnen.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:57:48 #23
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_75989358
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:26 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Het gaat haar alleen om het record. Dat is het in mijn ogen die uitzonderingen en risico's niet waard
Ik snap niet dat je in jouw signature al die pro-privacy links hebt, terwijl je niets roept over de inbreuk van de overheid / jeugdzorg in het leven van dit meisje.

Even buiten beschouwing gelaten of zij wel of niet geschikt is om een dergelijk avontuur te ondernemen (subjectief) is het ronduit eng dat de overheid de autonomie van haar burgers niet erkent.

Iemand in zo'n situatie begeleiden en voorzien van informatie en wijzen op de gevaren is prima, maar (bureaucratisch) ingrijpen tegen iemands wil, wanneer er geen sprake is van mogelijke schade aan anderen, is belachelijk en emotionele verkrachting.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_75989674
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:57 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je in jouw signature al die pro-privacy links hebt, terwijl je niets roept over de inbreuk van de overheid / jeugdzorg in het leven van dit meisje.

Even buiten beschouwing gelaten of zij wel of niet geschikt is om een dergelijk avontuur te ondernemen (subjectief) is het ronduit eng dat de overheid de autonomie van haar burgers niet erkent.

Iemand in zo'n situatie begeleiden en voorzien van informatie en wijzen op de gevaren is prima, maar (bureaucratisch) ingrijpen tegen iemands wil, wanneer er geen sprake is van mogelijke schade aan anderen, is belachelijk en emotionele verkrachting.
Zullen we dan maar iedere puber 2 jaar vrij geven die iets anders willen doen dan school?
pi_75989915
Die muts kost de autoriteiten een aardige cent...Als je op een brug gaat zitten en eraf gehaald wordt zeuren mensen dat je de brandweer achteraf moet vergoeden. Die zeildoos moet er ook maar eens mee ophouden. Vraag me af of ze de vliegreis terug zelf heeft moeten betalen. Lijkt me niet
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  woensdag 23 december 2009 @ 22:09:01 #26
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_75989970
Bestaan er serieus mensen die 6 topics vol lullen over één of ander gehypt meisje?
  woensdag 23 december 2009 @ 22:11:26 #27
268051 Iets-Anders
Eens een keer....
pi_75990100
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima, stuur jij je kids maar in een zeilboot de wereld over omdat je zonodig een record wil halen.
[..]

Hoe weet jij zo goed dat ze dat wel is?
Ik weet dat niet. Maar ik wil haar graag de kans geven het te laten zien!
quote:
Daarnaast, waarom zou ze niet gewoon een paar jaar wachten. O ja, ik weet het al. Dan kan ze niet in het Guiness Book of World Records komen. Want daar draait het allemaal om. Niet om het zeilen an sich; het record moet gehaald worden.
Weleens een ambitie gehad? Voor minder neem je het niet hoor.
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:49 schreef voyeur het volgende:

[..]
Tot nu toe is ze in de pers omdat ze goed kan zeilen en als gezegd zijn er in Nederland heel veel kinderen die dat goed kunnen.
Om te beginnen, geef haar eens een kans om het te bewijzen...
pi_75990205
Ik hoop er nog altijd op dat ze van plan veranderd en ze ineens besluit zichzelf naar de maan te knallen met een zelfbouwraket ipv een reisje met een zeilboot. Dan zijn we der tenminste vanaf.
pi_75990304
quote:
3.5. Ter zitting zijn vervolgens afspraken gemaakt tussen de ouders (met name de vader) en Bureau Jeugdzorg. De voorwaarden zijn één voor één besproken en verduidelijkt en er is een begin gemaakt met het bespreken van een realistische uitwerking daarvan. Ook is gesproken over de mogelijkheid van Bureau Jeugdzorg om daarbij de expertise van een ervaren zeezeiler in te roepen. De vader en Bureau Jeugdzorg hebben stappen gezet om te komen tot een constructieve samenwerking. Zij hebben beiden gezegd op korte termijn verder vorm te willen geven aan de uitgangspunten die op de zitting besproken zijn. Op grond hiervan is bij de rechtbank vertrouwen ontstaan dat er nu alsnog een samenwerking tot stand kan komen waarin het belang van [minderjarige] centraal staat en de neerwaartse spiraal doorbroken wordt. Het daarbij behorende zorgelijke gedrag van [minderjarige] en de wijze waarop de vader daarop reageert zullen, naar de inschatting van de rechtbank, hierdoor in voldoende mate verbeteren.
JZ gaat dus meewerken aan de voorbereidingen van Laura's reis. Hierdoor worden ze mede-verantwoordelijk.
Volgens een goede bekende van mij, werkzaam bij JZ (niet betrokken), was het niet de bedoeling dat JZ in deze positie terecht zou komen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  woensdag 23 december 2009 @ 22:15:37 #30
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_75990329
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:13 schreef dramatiek het volgende:
Ik hoop er nog altijd op dat ze van plan veranderd en ze ineens besluit zichzelf naar de maan te knallen met een zelfbouwraket ipv een reisje met een zeilboot. Dan zijn we der tenminste vanaf.
Je ondervindt in je dagelijks leven last van Laura? Zo nee, waar maak je je druk om?
pi_75990386
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:09 schreef AryaMehr het volgende:
Bestaan er serieus mensen die 6 topics vol lullen over één of ander gehypt meisje?
De topics zijn gevuld, dus ja. (jij ook).
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  woensdag 23 december 2009 @ 22:17:46 #32
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_75990455
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:07 schreef dramatiek het volgende:
Vraag me af of ze de vliegreis terug zelf heeft moeten betalen. Lijkt me niet
'tuurlijk niet. Ze wilde toch niet terug. De staat wilde haar terughalen en dus moet de staat dat betalen. Lijkt me duidelijk.
pi_75990462
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:15 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je ondervindt in je dagelijks leven last van Laura? Zo nee, waar maak je je druk om?
Ja...ik kom het woord zeilmeisje overal tegen. Zeker 5-10 keer per dag. En dat stoort me omdat ik het non-nieuws vind. Ik wil niet opstaan met "Vliegtuig Laura Dekker geland op schiphol" op mijn telefoon. (tussen het andere nieuws) Het is komkommerniews, en de komkommertijd is al lang voorbij.
Zodadelijk ook weer bij NOVA. Tijdsverspilling, er zijn andere zaken die het verdienen die paar minuten tv te krijgen in een programma welke nog enigszins de potentie heeft om wat redelijks voort te brengen.
  woensdag 23 december 2009 @ 22:19:06 #34
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_75990528
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:17 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ja...ik kom het woord zeilmeisje overal tegen. Zeker 5-10 keer per dag. En dat stoort me omdat ik het non-nieuws vind. Ik wil niet opstaan met "Vliegtuig Laura Dekker geland op schiphol" op mijn telefoon. (tussen het andere nieuws) Het is komkommerniews, en de komkommertijd is al lang voorbij.
Ik volg het nieuws dagelijks, daarnaast kijk ik naar programma's als Netwerk, Nova en Éénvandaag, alleen lukt het mij toch om elk Laura nieuws te ontwijken.
pi_75990556
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:19 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik volg het nieuws dagelijks, daarnaast kijk ik naar programma's als Netwerk, Nova en Éénvandaag, alleen lukt het mij toch om elke Laura nieuws te ontwijken.
Dan moet je nu niet naar Nova kijken. Je filter het top-down eruit?
  woensdag 23 december 2009 @ 22:20:27 #36
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_75990585
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:19 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Dan moet je nu niet naar Nova kijken. Je filter het top-down eruit?
Ik druk gewoon weg wanneer ik de naam Laura hoor vallen. Zou jij ook moeten doen.
pi_75990601
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:20 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik druk gewoon weg wanneer ik de naam Laura hoor vallen. Zou jij ook moeten doen.
Je hebt gelijk
  woensdag 23 december 2009 @ 22:24:31 #38
268051 Iets-Anders
Eens een keer....
pi_75990811
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:20 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Eyyyyyyyyy het is wel een super mooie naam JA!
  woensdag 23 december 2009 @ 22:25:05 #39
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_75990840
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:24 schreef Iets-Anders het volgende:

[..]

Eyyyyyyyyy het is wel een super mooie naam JA!
Dertien in een dozijn naam.
  woensdag 23 december 2009 @ 22:33:05 #40
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75991283
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:25 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Met dit soort bijdrages halen we deel 7 en ik dacht dat je het al belachelijk vond dat mensen over de inhoud discussieerden? Immers:
quote:
  woensdag 23 december 2009 @ 22:40:32 #41
268051 Iets-Anders
Eens een keer....
pi_75991667
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:25 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dan zullen we het maar niet hebben over het geslacht MAN!
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:33 schreef voyeur het volgende:

[..]

Met dit soort bijdrages halen we deel 7 en ik dacht dat je het al belachelijk vond dat mensen over de inhoud discussieerden? Immers:
[..]

Wij nemen er deel aan!

O.T.

LAURA =
pi_75992817

[ Bericht 100% gewijzigd door F04 op 23-12-2009 23:19:29 ]
  woensdag 23 december 2009 @ 23:03:06 #44
268051 Iets-Anders
Eens een keer....
pi_75992907
quote:
Op woensdag 23 december 2009 23:01 schreef F04 het volgende:

[..]

Watte murw?
Omdat?
pi_75992923
Ze mag ook bij mij slape hoor ...

Gaan we op mijn waterbed alvast samen de golven simuleren ...
pi_75994876
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:15 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

JZ gaat dus meewerken aan de voorbereidingen van Laura's reis. Hierdoor worden ze mede-verantwoordelijk.
Volgens een goede bekende van mij, werkzaam bij JZ (niet betrokken), was het niet de bedoeling dat JZ in deze positie terecht zou komen.
Mwah, zolang ze het maar niet actief tegenwerken zoals ze tot nu toe blijkbaar hebben gedaan, door haar bvb te verbieden te gaan zeilen, dat is op zich al een hele winst .. ik vermoed dat Laura erg blij is met deze uitspraak
pleased to meet you
pi_75996446
quote:
Op woensdag 23 december 2009 23:39 schreef moussie het volgende:

[..]

Mwah, zolang ze het maar niet actief tegenwerken zoals ze tot nu toe blijkbaar hebben gedaan, door haar bvb te verbieden te gaan zeilen, dat is op zich al een hele winst .. ik vermoed dat Laura erg blij is met deze uitspraak
Wie, behalve de ouders van de recalcitrance vader, zegt dit?

Zo blij zal ze niet zijn met de uitspraak ojmdat deze slechts bevestigd wat al eerder besloten is. Tot zomer 2011 staat ze onder toezicht van jeugdzorg, moeder is tegen, ze zal nog steeds aan de voorwaarden moeten voldoen. Voor een volwassene is dat een overzichtelijke termijn met haalbare eisen, maar voor de twee pubers (Dick en Laura) zal al snel het inzicht komen dat ze eigenlijk terug bij af zijn. Ze hebben slechts een paar maanden verspild.
  donderdag 24 december 2009 @ 08:27:24 #48
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_76003593
quote:
Vergeet de 21 topics niet vóór haar vluchtactie
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 december 2009 @ 08:33:23 #49
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_76003632
quote:
Op donderdag 24 december 2009 00:10 schreef voyeur het volgende:

[..]

Wie, behalve de ouders van de recalcitrance vader, zegt dit?

Zo blij zal ze niet zijn met de uitspraak ojmdat deze slechts bevestigd wat al eerder besloten is. Tot zomer 2011 staat ze onder toezicht van jeugdzorg, moeder is tegen, ze zal nog steeds aan de voorwaarden moeten voldoen. Voor een volwassene is dat een overzichtelijke termijn met haalbare eisen, maar voor de twee pubers (Dick en Laura) zal al snel het inzicht komen dat ze eigenlijk terug bij af zijn. Ze hebben slechts een paar maanden verspild.
Maar er is nu een fundamenteel verschil.
JZ is toch op haar vingers getikt dat ze moeten samenwerken! om dat doel te bereiken.
Dus niet tegenwerken of dingen beloven en niet na komen.
De afspraken zijn verduidelijkt zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_76003677
JZ heeft idd impliciet aardig op zijn klote gekregen.
Betekent imo dat ze dus echt wel fout zaten.
Nu maar hopen dat het wel goed gaat.
Én dat Rouvoet zich er niet mee gaat bemoeien van overheidswege, of dat er kamervragen van een stel victorianen komen oid.

Maar ik heb medelijden met al die andere gevallen, waar geen media en advocaat op zitten...
pi_76003718
JZ heeft niet alleen op z'n klote gekregen, ze moeten meewerken aan de reis.
Dat houdt in dat ze nu mede-verantwoordelijk zijn voor, in ieder geval, de voorbereidingen en indirect dus ook voor de reis. Dat is een positie waarin JZ nooit terecht had willen komen.
pi_76003768
Moeder breekt met zeilmeisje

AMSTERDAM - Laura's moeder Babs Grondsma-Müller snijdt alle banden met haar dochter door na de uitspraak van de rechtbank dat Laura bij haar vader mag blijven.

http://www.telegraaf.nl/b(...)meisje__.html?p=11,2

Nou, lekker is dat. Zo te horen is Laura idd stukken beter af bij haar vader. Rare reactie van die moeder. Omdat je dochter haar droom waar mag maken, onder toezicht nog wel, de banden compleet verbreken.
pi_76003834
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:49 schreef Casos het volgende:

AMSTERDAM - Laura's moeder Babs Grondsma-Müller snijdt alle banden met haar dochter door na de uitspraak van de rechtbank dat Laura bij haar vader mag blijven.

Nou, lekker is dat. Zo te horen is Laura idd stukken beter af bij haar vader. Rare reactie van die moeder. Omdat je dochter haar droom waar mag maken, onder toezicht nog wel, de banden compleet verbreken.
Reactie zoals geïnterpreteerd door de Telegraaf. Zet het zout maar klaar.
pi_76003842
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:49 schreef Casos het volgende:

Raar mens hoor, die moeder.

Nou waren er toch aardig wat mensen hier die vonden dat Laura bij haar zou moeten zitten. Wat zouden die hiervan zeggen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 december 2009 @ 09:11:51 #55
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_76004044
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:55 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Reactie zoals geïnterpreteerd door de Telegraaf. Zet het zout maar klaar.
De telegraaf staat idd niet echt bekend als alleen feiten aandragen.
Maar waar rook is.....
quote:
De uitspraak is voor de moeder het definitieve breekpunt met Laura en haar vader, bevestigt ze nog, refererend aan de uitspraak van haar huidige echtgenoot Anne Grondsma, eerder in deze krant. Grondsma zei: ,,Laura moet gewoon weg bij die man. Gebeurt dat niet, nou succes dan. Dan weten wij het ook niet meer. Dan houdt het op."
Waar bemoeid die idioot zich mee?
Is hij haar vader?
Nee.
Hij moet z'n bek houden in deze kwestie.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 24 december 2009 @ 09:30:20 #56
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_76004405
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:55 schreef iteejer het volgende:

[..]

Raar mens hoor, die moeder.

Nou waren er toch aardig wat mensen hier die vonden dat Laura bij haar zou moeten zitten. Wat zouden die hiervan zeggen?
Volgens mij waren dat helemaal niet zoveel mensen. Ik heb het als een mogelijkheid gezien, waarvan ik meteen heb gezegd: als dat gebeurt dan loopt ze waarschijnlijk binnen 2 dagen weer weg. Waarmee ik dat dus geen geweldige optie vond.
Wat ik ervan vind dat die moeder de band met haar dochter verbreekt: verwerpelijk. En je mag hopen dat ze over een paar jaar wel weer samen door één deur kunnen.
  donderdag 24 december 2009 @ 09:32:14 #57
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_76004432
Onverwacht goede uitspraak. Blij dat jeugdzorg even pas op de plaats moet maken.
Life is what you make it.
  donderdag 24 december 2009 @ 09:51:33 #58
251095 Purdey
Better off alone..
pi_76004816
Ik vind het belachelijk dat ze door deze vluchtactie nu haar zin gaat krijgen.Het is pure chantage wat ze doet,en ze wordt nog beloond ook voor haar krankzinnigheid ook.Toen ik veertien was,nu acht jaar geleden vond ik mezelf opzich heel wat,maar als ik er op terugkijk en op de kinderen met wie ik toen in de klas zat was ik gewoon nog een kind.

Na deze uitspraak ga je ook in de hand werken dat er veel meer kinderen van 14-16 jaar die willen gaan backpacken in Australië of willen gaan surfen in een tropisch land.Moeten al deze kinderen maar gewoon een vrijwaring van school krijgen? Er is altijd nog een leerplicht hier,waar ík me altijd aan heb moeten houden,en kwam ik de laatste vrijdagmiddag voor de schoolvakantie niet omdat we op vakantie gingen dan kregen wij een keurige brief van leerplicht omdat ik wel twee uur had verzuimd..
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 december 2009 @ 09:58:38 #59
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_76004958
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:51 schreef Purdey het volgende:
Ik vind het belachelijk dat ze door deze vluchtactie nu haar zin gaat krijgen.Het is pure chantage wat ze doet,en ze wordt nog beloond ook voor haar krankzinnigheid ook.Toen ik veertien was,nu acht jaar geleden vond ik mezelf opzich heel wat,maar als ik er op terugkijk en op de kinderen met wie ik toen in de klas zat was ik gewoon nog een kind.

Na deze uitspraak ga je ook in de hand werken dat er veel meer kinderen van 14-16 jaar die willen gaan backpacken in Australië of willen gaan surfen in een tropisch land.Moeten al deze kinderen maar gewoon een vrijwaring van school krijgen? Er is altijd nog een leerplicht hier,waar ík me altijd aan heb moeten houden,en kwam ik de laatste vrijdagmiddag voor de schoolvakantie niet omdat we op vakantie gingen dan kregen wij een keurige brief van leerplicht omdat ik wel twee uur had verzuimd..
Toen jij viertien was is niet relevant hier.
Jij bent haar niet en andersom.
pi_76005261
quote:
Na deze uitspraak ga je ook in de hand werken dat er veel meer kinderen van 14-16 jaar die willen gaan backpacken in Australië of willen gaan surfen in een tropisch land.Moeten al deze kinderen maar gewoon een vrijwaring van school krijgen?
Absoluut. Mensen leven niet in dienst van de overheid of van de gemeenschap maar voor zichzelf. Het kortzichtige idee alleen al dat je alleen in de schoolbankjes kunt leren is een produkt van de leerplicht.
quote:
Er is altijd nog een leerplicht hier,waar ík me altijd aan heb moeten houden,en kwam ik de laatste vrijdagmiddag voor de schoolvakantie niet omdat we op vakantie gingen dan kregen wij een keurige brief van leerplicht omdat ik wel twee uur had verzuimd..
Dat jij je eerste jaren in slavernij hebt doorgebracht betekent niet dat je het recht hebt anderen tot slaaf te maken.
pi_76005552
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:11 schreef BasEnAad het volgende:
HELEMAAL MEE EENS!!! verwend nest!!
pi_76005598
Stel dat ze een jaar lang mag zeilen, wat geeft haar het recht om niet aan de leerplicht te voldoen?

Ik had destijds ook lekker een jaar lang iets anders willen doen dan school maar als ik dat deed dan had ik zo een proces-verbaal aan mijn broek.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 december 2009 @ 10:28:23 #63
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_76005631
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:27 schreef magnifor het volgende:
Stel dat ze een jaar lang mag zeilen, wat geeft haar het recht om niet aan de leerplicht te voldoen?

Ik had destijds ook lekker een jaar lang iets anders willen doen dan school maar als ik dat deed dan had ik zo een proces-verbaal aan mijn broek.
Anders lees je eerst even de andere topics voordat je zinloos gaat zitten posten.
Dit is namelijk al meerdere keren terug gekomen en behandeld door de rechter.
pi_76005645
Tja, ik heb het niet echt gevolgd pas de laatste dagen ben ik laura dekkers aan het volgen.

Misschien kan je dan vertellen hoe het zit?
pi_76005691
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:16 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Omdat ze 14 jaar is man!
Dat mag in de ogen van veel jonge Fokkers behoorlijk zijn, iedere volwassene weet uit eigen ervaring dat 14 jaar nog volledig in de kindheid staat.

.

Een kind wordt daarom van rechtswegen ook beschermt. Een Kind kan en mag namenlijk een boel beslissingen niet voor zichzelf nemen,. Dat moeten de ouders doen.

14 jarige kinderen mogen niet kiezen , niet autorijden, geen brommer rijden, geen pistool kopen , geen bedrijf openen , niet trouwen en ,, ook niet alleen om de wereld zeilen

En die ouders wederom hebben van de wetgever ook geen vrije hand. En wel en wee van het kind moet voorop staan. Het in koop nemen van leed aan lijf en psyche staat daar diametraal op tegen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 december 2009 @ 10:33:55 #66
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_76005757
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:31 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Omdat ze 14 jaar is man!
Dat mag in de ogen van veel jonge Fokkers behoorlijk zijn, iedere volwassene weet uit eigen ervaring dat 14 jaar nog volledig in de kindheid staat.

.

Een kind wordt daarom van rechtswegen ook beschermt. Een Kind kan en mag namenlijk een boel beslissingen niet voor zichzelf nemen,. Dat moeten de ouders doen.

14 jarige kinderen mogen niet kiezen , niet autorijden, geen brommer rijden, geen pistool kopen , geen bedrijf openen , niet trouwen en ,, ook niet alleen om de wereld zeilen

En die ouders wederom hebben van de wetgever ook geen vrije hand. En wel en wee van het kind moet voorop staan. Het in koop nemen van leed aan lijf en psyche staat daar diametraal op tegen.
Ah, nog iemand die vind dat iedereen gelijk is wanneer ze even oud zijn.
pi_76005869
Ik vind dat er wel licht overheen gestapt wordt door sommigen dat er mensen zijn die zichzelf kennelijk verheven voelen boven de Nederlandse wetgeving. Dat jij het niet (helemaal) met de wet eens bent wil nog niet zeggen dat het niet voor jou geldt als je Nederlands burger bent! En dan is er nog een rechter aan te pas gekomen ook en wat zie je? : zelfs dán willen ze zich er niet aan houden. Wat voor beeld geeft dit andere burgers (kinderen maar ook volwassenen)? Dat je als je je niet aan de wet wil houden, dit ook níet hoeft te doen en zonodig van alles gaat uithalen om alsnog je wil af te dwingen. Is dat de boodschap die je een 14-jarige of wie dan ook wil geven? Wat heeft Laura daar aan, om te weten dat je je niet hoeft neer te leggen bij de wet of gerechtelijke uitspraken? Als je nou eerlijk bent, wat heeft ze hier dan van geleerd? Dat ze het de volgende keer anders aan moet pakken? Denk het niet.

Afgezien van wat ik hierboven type: Ik vind de reactie van moeder ook heel vreemd; je gaat niet de banden met je bloedeigen kind verbreken omdat je het er niet mee eens bent hoe het nu gaat. Wat win je daarmee? En wat heeft Laura eraan?
pi_76005913
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Anders lees je eerst even de andere topics voordat je zinloos gaat zitten posten.
Dit is namelijk al meerdere keren terug gekomen en behandeld door de rechter.
Kan je dan in het kort uitleggen hoe het zit?
pi_76006077
Laat dat meisje lekker zeilen, je ziet het vanzelf als ze verzuipt. Overigens is ze niet leerplichtig tot de leeftijd van 16?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_76006452
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:11 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

De telegraaf staat idd niet echt bekend als alleen feiten aandragen.
Maar waar rook is.....
[..]

Waar bemoeid die idioot zich mee?
Is hij haar vader?
Nee.
Hij moet z'n bek houden in deze kwestie.
Het ergste is nog dat het kleine zusje van Laura wel bij de moeder woont, wat moet die aankomende puber ervan denken? Als mama haar zin niet krijgt verbreekt zij de banden met mij?
pleased to meet you
pi_76006502
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:12 schreef beeer het volgende:

[..]

Absoluut. Mensen leven niet in dienst van de overheid of van de gemeenschap maar voor zichzelf. Het kortzichtige idee alleen al dat je alleen in de schoolbankjes kunt leren is een produkt van de leerplicht.
[..]

Dat jij je eerste jaren in slavernij hebt doorgebracht betekent niet dat je het recht hebt anderen tot slaaf te maken.
Kwam deze toevallig tegen, hoe toepasselijk
quote:
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.
Mark Twain
pleased to meet you
pi_76006650
kan aan mij liggen hoor, maar ik heb zo toch wel mijn bedenkingen. een kind van 14 wat dwarsig wegloopt omdat ze niet 2 jaartjes fijn de wereld rond mag reizen moeten we dan maar haar zin geven? doet me een beetje denken aan die keer ooit langlanglang geleden toen ik met mijn (toen 13 jarige) nichtje op vakantie was. kind reed paard, we waren op vakantie en er was daar veel gras. kind wilde perse gras plukken voor haar paard en dat binnen bewaren. toen dat niet mocht liep ze ook weg.....

dat je leert dat je niet altijd je zin kan krijgen hoort ook bij opgroeien. net zo goed als leren dat weglopen niet werkt (en waarom vind iedereen het normaal dat het kind vrije toegang heeft toch dusdanig veel geld dat ze ff naar het buitenland hopst????)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76006672
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:59 schreef moussie het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat het kleine zusje van Laura wel bij de moeder woont, wat moet die aankomende puber ervan denken? Als mama haar zin niet krijgt verbreekt zij de banden met mij?
beter dan dat ze leert dat je met weglopen en lekker veel mot trappen wel haar zin krijgt?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 24 december 2009 @ 11:07:46 #74
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76006722
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:07 schreef dramatiek het volgende:
Die muts kost de autoriteiten een aardige cent...Als je op een brug gaat zitten en eraf gehaald wordt zeuren mensen dat je de brandweer achteraf moet vergoeden. Die zeildoos moet er ook maar eens mee ophouden. Vraag me af of ze de vliegreis terug zelf heeft moeten betalen. Lijkt me niet
Dat zou er nog eens bij moeten komen ook. Een bemoeizuchtige overheid komt jou m.b.v. haar immer falende instanties op je vakantiebestemming ontvoeren en verplicht naar Nederland deporteren en je kan nog zelf de kosten daarvoor betalen ook. Het moet niet veel gekker worden...
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_76006733
quote:

[..]

[..]

De leerplicht heeft zijn nut bewezen. Leven in een land brengt rechten én plichten met zich mee. Het is niet kortzichtig dat je je houdt aan de wet. Het is heel normaal.
En je bent heus niet 'in dienst van de overheid' omdat je wat moet leren hoor, en het is een belediging voor mensen die hun leven in slavernij doorbrengen om dát slavernij te noemen.
Het is niet alleen een plicht om onderwezen te worden. Het is een groot voorrecht waar je je hele leven plezier van hebt.
Omdat we hebben leren lezen kunnen we leuk bekvechten op een forum, bijvoorbeeld.
En natuurlijk leef je niet alleen voor jezelf, er zijn ook nog anderen.
pi_76006758
quote:

[..]

[..]

Prachtig; gaan we nu leerplicht (een product van een ontwikkelde maatschappij) gelijkstellen aan slavernij? Laten we meteen ook het verbod op kinderarbeid afschaffen, niet elke 9 jarige is hetzelfde toch?
pi_76006937
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De leerplicht heeft zijn nut bewezen. Leven in een land brengt rechten én plichten met zich mee. Het is niet kortzichtig dat je je houdt aan de wet. Het is heel normaal.
En je bent heus niet 'in dienst van de overheid' omdat je wat moet leren hoor, en het is een belediging voor mensen die hun leven in slavernij doorbrengen om dát slavernij te noemen.
Het is niet alleen een plicht om onderwezen te worden. Het is een groot voorrecht waar je je hele leven plezier van hebt.
Omdat we hebben leren lezen kunnen we leuk bekvechten op een forum, bijvoorbeeld.
En natuurlijk leef je niet alleen voor jezelf, er zijn ook nog anderen.
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:08 schreef BruineBonenMaandag het volgende:

[..]

Prachtig; gaan we nu leerplicht (een product van een ontwikkelde maatschappij) gelijkstellen aan slavernij? Laten we meteen ook het verbod op kinderarbeid afschaffen, niet elke 9 jarige is hetzelfde toch?
Prachtig. Het zou zo in een publiek schoolboekje kunnen staan. Ik kan wel zien dat jullie braaf aan de leerplicht voldaan hebben

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2009 11:14:53 ]
pi_76007022
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:14 schreef beeer het volgende:

[..]

[..]

Prachtig. Het zou zo in een publiek schoolboekje kunnen staan. Ik kan wel zien dat jullie braaf aan de leerplicht voldaan hebben
topics over libertarisme zijn ----------------> die kant op
pi_76007049
quote:

Haar vluchtaktie heeft er voor gezorgd dat JZ zich ondubbelzinnig aan de eerder gedane uitspraak van de rechter moet houden. Deze was blijkbaar niet duidelijk genoeg geformuleerd waardoor JZ kans zag om de onderneming tegen te werken. Dit pa daar niet subtiel mee omgaat is niet verstandig, maar wel verklaarbaar gezien zijn karakter. Het is niet de eerste keer dat JZ misbruik maakt van door de rechter gegeven middelen: Lees maar.
pi_76007196
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:06 schreef simmu het volgende:

[..]

beter dan dat ze leert dat je met weglopen en lekker veel mot trappen wel haar zin krijgt?
Waar heeft Laura haar zin gekregen dan? De afspraken op zich zijn niet verandert, er worden nog steeds dezelfde voorwaarden gesteld, alleen Jeugdzorg is terug gefloten, die mogen haar niet meer belemmeren bij het opdoen van de gevraagde ervaringen door bvb het uitzeilen te verbieden.
pleased to meet you
pi_76007209
quote:

[..]

[..]

Op school had je geleerd dat op de man spelen geen argument is.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:22:49 #82
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76007231
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:15 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ze komen wel vaker in posities waar ze niet in willen raken. Maar ja, dat heb je met incompetente subsidieslurpers die zichzelf zo interessant en belangrijk vinden en hun eigen gelijk en prestige laten prevaleren boven het welzijn van hun "protegees" en dier achterban.

Medeplichtigheid aan de dood van Rowena Rikkers stond volgens mij ook niet in de planning.
En de dood van die baby in Spijkenisse ook niet. Daar moest eerst een kind de dood vinden voordat de kinderen uit huis werden gehaald. Maar in de zaak LD dachten ze goedkoop wat positieve publiciteit te kunnen halen met een houding van "kijk ons eens goed werk doen".
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_76007319
quote:

[..]

[..]

Kom eens op. Jij zou er geen problemen mee hebben als jouw puberdochter op eigen houtje met een flinke som geld ging lopen en een ticket naar de antillen boekte? En dat terwijl ze onder toezicht staat. Het idee alleen is al uiterst puberaal, het feit dat ze het ook echt uitvoert zegt iets over haar thuissituatie. Waarom gaat iedereen er van uit dat ze slim en volwassen is omdat ze schijnbaar goed kan zeilen?

Niet dat ik vind dat dit meteen een overheidskwestie zou moeten zijn, maar om nou voor deze zaak op de barricaden te gaan staan. Jij liever dan ik.
pi_76007332
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Waar heeft Laura haar zin gekregen dan? De afspraken op zich zijn niet verandert, er worden nog steeds dezelfde voorwaarden gesteld, alleen Jeugdzorg is terug gefloten, die mogen haar niet meer belemmeren bij het opdoen van de gevraagde ervaringen door bvb het uitzeilen te verbieden.
Dat laatste vind ik al heel wat.
pi_76007727
Tijdje terug was er toch dat interview met de hoofdmuts van Kinderbescherming. Daarin vertelde zij hoe zij dat aangepakt heeft toen haar kind voor het eerst naar het middelbaar onderwijs moest, de eerste 14 dagen meefietsen en toen het kind dat niet meer wou (de afgang voor je klasgenoten, arm kind) is zij haar nog een tijd lang stiekem gaan volgen.

Als ik dat zo lees vind ik het helemaal niet verbazend dat wij steeds meer last krijgen van opgeschoten jongeren die hun eigen grenzen niet kennen, ze krijgen de kans nog niet eens om hun eigen neus te stoten en van hun eigen ervaringen te leren, hoe wil je ooit zelfredzaam worden op die manier?
pleased to meet you
pi_76007763
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:22 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Ze komen wel vaker in posities waar ze niet in willen raken. Maar ja, dat heb je met incompetente subsidieslurpers die zichzelf zo interessant en belangrijk vinden en hun eigen gelijk en prestige laten prevaleren boven het welzijn van hun "protegees" en dier achterban.

Medeplichtigheid aan de dood van Rowena Rikkers stond volgens mij ook niet in de planning.
En de dood van die baby in Spijkenisse ook niet. Daar moest eerst een kind de dood vinden voordat de kinderen uit huis werden gehaald. Maar in de zaak LD dachten ze goedkoop wat positieve publiciteit te kunnen halen met een houding van "kijk ons eens goed werk doen".
En weet je wat het grappigste is? Als Laura met haar bootje zou vergaan zou jij ook weer een tirade afsteken over Jeugdzorg.

Dat Jeugdzorg in heel wat gevallen geen goed werk aflevert, betekent niet dat Laura haar gang kan gaan. En kan iemand met een bron komen dat Laura van Jeugdzorg niet mocht zeilen? En wat verstaan we onder UITzeilen?
Of zou het kunnen dat Laura het spaans benauwd kreeg omdat het haar te lang duurt tot juli 2010, als er weer bekeken wordt door de rechter of ze aan haar wereldreis kan beginnen? Zag ze haar wereldrecord aan haar verwende neusje voorbijgaan?

De enige die publiciteit wilt is Laura zelf, zij is gefixeerd op een wereldrecord, moet en zal dat halen en heeft vantevoren alles al uit de kast getrokken om bekend te worden, en nu ze haar 'droom' in rook op ziet gaan vertoont ze dit verwende gedrag. Ze ging maar spijbelen, waarna werd gedreigd om een uithuisplaatsing. Nergens is terug te vinden dat ze niet mocht zeilen of zich voorbereiden op haar wereldreis, dat was zelfs afgesproken met de rechters, en dan kan Jeugdzorg dat niet tegenhouden. En anders had ze haar advocaat moeten inschakelen, die is voor dit soort problemen, maar niet boos weglopen naar Sint Maarten, denkend daar een lekker romantisch leventje te kunnen leiden, zeilend.

Ik verwacht binnenkort eigenlijk nog eens een rare, verwende actie van dit kind want denk dat ze nog gaat doordrammen toch op tijd aan haar wereldreis te beginnen, dat is het enige wat ze voor ogen ziet.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:40:28 #87
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76007835
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:17 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Zodadelijk ook weer bij NOVA. Tijdsverspilling, er zijn andere zaken die het verdienen die paar minuten tv te krijgen in een programma welke nog enigszins de potentie heeft om wat redelijks voort te brengen.
En dan kom je hier uitgerekend lezen en posten in een LD topic???
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_76007881
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:37 schreef moussie het volgende:
Tijdje terug was er toch dat interview met de hoofdmuts van Kinderbescherming. Daarin vertelde zij hoe zij dat aangepakt heeft toen haar kind voor het eerst naar het middelbaar onderwijs moest, de eerste 14 dagen meefietsen en toen het kind dat niet meer wou (de afgang voor je klasgenoten, arm kind) is zij haar nog een tijd lang stiekem gaan volgen.

Als ik dat zo lees vind ik het helemaal niet verbazend dat wij steeds meer last krijgen van opgeschoten jongeren die hun eigen grenzen niet kennen, ze krijgen de kans nog niet eens om hun eigen neus te stoten en van hun eigen ervaringen te leren, hoe wil je ooit zelfredzaam worden op die manier?
Ik ben het met je eens dat jeugdzorg niet goed functioneert. Maar ik denk niet dat de toename van het aantal opgeschoten jongeren aan jeugdzorg ligt.
pi_76007884
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik al heel wat.
Wat, dat de rechters voor jeugdzorg moeten gaan uitspellen wat ze bedoelden met dat oordeel?
Dat is idd heel wat, tekenend ook voor hoe jeugdzorg te werk gaat, ze maken dat kind gewoon kapot met hun vrije interpretatie van dat oordeel om zo alsnog hun zin te krijgen, uithuisplaatsing.
pleased to meet you
  donderdag 24 december 2009 @ 11:44:27 #90
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76007986
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:44 schreef Prutzenberg het volgende:
JZ heeft niet alleen op z'n klote gekregen, ze moeten meewerken aan de reis.
Dat houdt in dat ze nu mede-verantwoordelijk zijn voor, in ieder geval, de voorbereidingen en indirect dus ook voor de reis. Dat is een positie waarin JZ nooit terecht had willen komen.
Ach, JZ is inmiddels meester in het afwijzen van verantwoordelijkheid. Zie de zaak van het Meisje van Nulde en voor de dode baby in Spijkenisse zullen ze hun handen ook wel weer in onschuld trachten te wassen.
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_76008021
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat jeugdzorg niet goed functioneert. Maar ik denk niet dat de toename van het aantal opgeschoten jongeren aan jeugdzorg ligt.
Duh, uiteraard ligt dat niet aan jeugdzorg, dat ligt aan de maatschappij als geheel, aan ons dus. Wat die mevrouw daar vertelde is alleen tekenend voor hoe de maatschappij dat tegenwoordig benadert, cq, we kweken al die lastpakken zelf door ze overmatig te beschermen, een beetje je neus stoten om daarvan te leren is helemaal niet erg, in tegendeel, het is een bijzonder belangrijk onderdeel van het groeiproces
pleased to meet you
pi_76008076
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat, dat de rechters voor jeugdzorg moeten gaan uitspellen wat ze bedoelden met dat oordeel?
Dat is idd heel wat, tekenend ook voor hoe jeugdzorg te werk gaat, ze maken dat kind gewoon kapot met hun vrije interpretatie van dat oordeel om zo alsnog hun zin te krijgen, uithuisplaatsing.
Ik bedoelde dat het idd. tekenend is voor hun werkwijze, en dat ze nu publiekelijk op het matje zijn geroepen.
Dat beschouw ik zeker als winst.
pi_76008203
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Duh, uiteraard ligt dat niet aan jeugdzorg, dat ligt aan de maatschappij als geheel, aan ons dus. Wat die mevrouw daar vertelde is alleen tekenend voor hoe de maatschappij dat tegenwoordig benadert, cq, we kweken al die lastpakken zelf door ze overmatig te beschermen, een beetje je neus stoten om daarvan te leren is helemaal niet erg, in tegendeel, het is een bijzonder belangrijk onderdeel van het groeiproces
Vind je? Ik heb juist de indruk dat kinderen teveel aan hun lot worden overgelaten. Ik heb kinderen gezien die zich de hele dag maar op straat moeten zien te vermaken en daardoor verpest werden. En ook kinderen waar de ouders te druk zijn om zich echt met de opvoeding te bemoeien.
pi_76008297
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Vind je? Ik heb juist de indruk dat kinderen teveel aan hun lot worden overgelaten. Ik heb kinderen gezien die zich de hele dag maar op straat moeten zien te vermaken en daardoor verpest werden. En ook kinderen waar de ouders te druk zijn om zich echt met de opvoeding te bemoeien.
Denk ook dat doodgeslagen baby's weinig met overbeschermde ouders te maken hebben.
pi_76008323
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:44 schreef Pearlbitch het volgende:
Ach, JZ is inmiddels meester in het afwijzen van verantwoordelijkheid. Zie de zaak van het Meisje van Nulde en voor de dode baby in Spijkenisse zullen ze hun handen ook wel weer in onschuld trachten te wassen.
In het geval Laura Dekker kunnen ze het ook lastig goed doen. Gaan ze naar links, krijgen ze de ene helft van NL over zich heen, gaan ze naar rechts, dan de andere.
  donderdag 24 december 2009 @ 12:00:46 #96
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76008612
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:31 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Omdat ze 14 jaar is man!

.

Jeanne d'Arc voerde op haar zeventiende de Franse legioenen aan, dus waar hebben we het over..
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_76008741
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het een sluit het ander anders niet uit .. dat een kind zich op straat moet zien te vermaken is op zich niet zo erg, dat was vroeger ook niet anders, wat er verandert is is dat er geen consequenties meer zijn voor onaangepast gedrag. De boze buurman/vrouw die je kind aan de deur aflevert wordt uitgefoeterd dat die zich met zijn eigen zaken moet bemoeien en daarna zit kindlief achter een van zijn 3 gameconsoles en wordt getroost met een ijsje, want die enge boze buurman/vrouw, hoe haalt die het in zijn hoofd om zo tegen een kind tekeer te gaan.
pleased to meet you
pi_76008784
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:00 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Jeanne d'Arc voerde op haar zeventiende de Franse legioenen aan, dus waar hebben we het over..
Want ja, het staat al vast dat Laura dezelfde 'bijzondere' kwaliteiten bezit
pi_76008882
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:00 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

17 is niet 14 , en Jean dárc voerde geen leger aan.
Feiten en Fabeltjes , begint beide met een F Maar hebben toch een fuck ( ook met een F) met elkaar gemeen.
pi_76008912
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Want ja, het staat al vast dat Laura dezelfde 'bijzondere' kwaliteiten bezit
Als je haar thuis opsluit zal je daar nooit achter kunnen komen, niet waar
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')