abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76248675
quote:
Op woensdag 30 december 2009 22:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Lees anders nog eens terug, want nou wordt je helemaal warrig.
[..]
Wat klopt er niet aan?
quote:
Kan je nagaan, al die mogelijkheden om geld te verdienen en sponsors te werven en ze laten ze zo links liggen en blijven zover maar even kan uit het nieuws.
[..]
Wat leuk! Geheel anoniem gesponsord willen worden bij een recordpoging.
Negatieve publiciteit zaten ze niet op te wachten, nee.
quote:
Dat bevreemdt je alleen maar omdat jij ervan uit gaan dat het publiciteitsgeile mensen zijn die zich niet aan de regels willen houden. Zoeken ze de publiciteit niet en spelen het netjes via de advocaat, nu zijn ze weer bang want ze hebben vast iets te verbergen .. het is gewoon nooit goed hé?
[..]
De spijker op zijn kop. Toen er dingen aan het licht kwamen over de slechte voorbereiding, was de publiciteit ineens niet meer zo leuk.
quote:
Tja, je bouwt zoiets natuurlijk langzaam op, ontneem het kind zijn uitlaatklep en laat het daarna in vaagheid gaar stoven, depressie of agressie gegarandeerd. En dan net voor de feestdagen krijg je de klap op de vuurpijl constateren dat het slecht met je gaat en dat het tijd wordt je uit huis te plaatsen, uiteraard weer naar moeder, of te wel, definitief einde van haar ambities.
[..]
Weer die passieve houding.. Zodra je niet mag uitvaren doe je toch wat?
Er is wel eens vaker opgemerkt dat je soms je gevoelens lijkt te projecteren.
quote:
Ik moet de leraar die een scholier die niet luistert en zijn eigen gang gaat omschrijft als 'gedisciplineerd' nog tegenkomen
[..]
Dat is op zich geen tegenstelling. Wel zou haar spijbelgedrag dan onmiddellijk in het oog springen.
quote:
Ja, die bedoelde ik ..
en je gaat niet in op mijn punt, namelijk dat zowel vader als ook dochter als voorbeelden zouden worden genoemd als deze recordpoging er niet was geweest ..
[..]
Waarom dan?
quote:
'Het is mij niet duidelijk of ze überhaupt wel een radar had, in haar oude boot..'
[..]
'als er nieuwe apparatuur wordt ingebouwd, moet er wel eerst oude apparatuur zijn geweest, nietwaar?'
quote:
Als het een interview was en dat van te voren afgesproken is wel ja. Anders kan die net zo goed met iemand van de familie hebben gesproken, en dat samengevoegd met bit and pieces van een eerder interview.
[..]
Dat artikel is dus misleidend, volgens jou?
quote:
Ook wel deductie genoemd .. waarbij het simpele gegeven dat de rechter met de partijen is gaan zitten en die voorwaarden een voor een besproken heeft nog wel de sterkste aanwijzing is dat JZ op z'n flikker heeft gehad .. als het Pa was geweest die dwars ligt en zijn dochter de vernieling inhelpt had de uitspraak er denk ik anders uitgezien
[..]
Waar heb ik ontkent dat jeugdzorg op het matje is geroepen?
Knap trouwens, Sherlock, dat je dat hebt kunnen afleiden. Had ik nooit kunnen bedenken toen bekend werd dat jeugdzorg het vonnis verkeerd uitlegde en er daarom nadere afspraken zijn gemaakt.
quote:
Mwah, niet helemaal .. als je insteek is dat jij altijd gelijk hebt is de uitkomst altijd dat jij het niet fout hebt gedaan, logisch gevolg is dus dat je geen fouten toegeeft, die kan je immers niet maken .. een sluitende cirkel gebaseerd op het uitgangspunt 'wij hebben altijd gelijk'
Dat is een treffende omschrijving van 'een plaat voor je kop hebben'
  donderdag 31 december 2009 @ 01:08:21 #252
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76249273
Wat een reden kan zijn waarom jeugdzorg niet wil dat ze met haar eigen boot uitvaart is dat het verboden is volgens het binnenvaartreglement. Je moet minimaal 16 zijn om een boot groter dan 7 meter op de Nederlandse binnenwateren te besturen. De boot ligt in Maurik dus dat geeft een probleem. Jeugdzorg kan moeilijk toestemming geven aan iets dat tegen de wet is daar ze onder toezicht staat. De waterpolitie zou haar aanhouden.

Ze had natuurlijk best kunnen zeilen met een kleinere boot. Zeilvrienden zat.
Here we are now, entertain us.
pi_76250207
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:08 schreef voyeur het volgende:
Wat een reden kan zijn waarom jeugdzorg niet wil dat ze met haar eigen boot uitvaart is dat het verboden is volgens het binnenvaartreglement. Je moet minimaal 16 zijn om een boot groter dan 7 meter op de Nederlandse binnenwateren te besturen. De boot ligt in Maurik dus dat geeft een probleem. Jeugdzorg kan moeilijk toestemming geven aan iets dat tegen de wet is daar ze onder toezicht staat. De waterpolitie zou haar aanhouden.

Ze had natuurlijk best kunnen zeilen met een kleinere boot. Zeilvrienden zat.
Of iemand meenemen..
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat de informatie van de dekkers gekleurd is, of dat begrippen verkeerd worden uitgelegd.
Met name het begrip 'uitzeilen'.
  donderdag 31 december 2009 @ 02:06:06 #254
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76250907
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Of iemand meenemen..
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat de informatie van de dekkers gekleurd is, of dat begrippen verkeerd worden uitgelegd.
Met name het begrip 'uitzeilen'.
Yip.
Here we are now, entertain us.
pi_77607605
ik lees net dit: http://www.spitsnieuws.nl(...)in_hoger_beroep.html

de rechter in utrecht heeft toch juist bepaald dat ze in de zomer wel weg mag?
pi_77608759
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:24 schreef rjjk het volgende:

Dit is inderdaad een vreemde aktie. Zou er iets aan de hand zijn?
Het zou best kunnen dat ze nu hun eigen glazen ingooien.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 februari 2010 @ 21:51:10 #257
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77608784
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:50 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een vreemde aktie. Zou er iets aan de hand zijn?
Het zou best kunnen dat ze nu haar eigen glazen ingooit.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77610971
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:24 schreef rjjk het volgende:

Ja idd, daarom is dit een vreemde actie
pi_77611191
hmz, als die rechtbank inderdaad onbevoegd was om uitspraak te doen zal ze het juist moeten doen toch? Anders komt de 'tegenpartij' er over een paar maanden mee, op het moment dat zij op het punt staat om te vertrekken
pleased to meet you
pi_77611516
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:40 schreef moussie het volgende:
hmz, als die rechtbank inderdaad onbevoegd was om uitspraak te doen zal ze het juist moeten doen toch? Anders komt de 'tegenpartij' er over een paar maanden mee, op het moment dat zij op het punt staat om te vertrekken
Daar zit wat in.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_77619542
ik begon haar al te missen.. Maar ja, het was te voorzien dat zij en paps niet lang zonder aandacht kunnen.. Eea. zou nu toch goed geregeld worden?
En nu gaat ze in hoger beroep vanwege wat futiliteiten?
Hoe dan ook, we kunnen weer verder met discuzeuren over fietshelmpjes en zeilbootjes.
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:38:50 #262
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_77621993
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 08:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik begon haar al te missen.. Maar ja, het was te voorzien dat zij en paps niet lang zonder aandacht kunnen.. Eea. zou nu toch goed geregeld worden?
En nu gaat ze in hoger beroep vanwege wat futiliteiten?
Hoe dan ook, we kunnen weer verder met discuzeuren over fietshelmpjes en zeilbootjes.
Nou dat dus, het houdt nooit op

En dan krijgt mevrouw wél een ontwikkelingsstoornis tijdens de reis en dan klaagt ze de advocaat weer aan

Maar goed, slim bezig deze tante
pi_77622541
Stel dat de uitkomst van het hoger beroep iets anders is dan ze zich voorstelt? Dat de nieuwe rechter zegt: 'niks hoor, ga maar fijn naar school. Een snoepreisje is nergens goed voor, en regulier onderwijs is beter voor je dan de wereldschool, die ook helemaal niet bedoeld is voor blagen die in hun puberende wijsheid menen dat ze geen dagonderwijs nodig hebben.'

Nou ja, krijgt ze nog meer aandacht..
pi_77622757
Weg met de vrije wil die buiten de vooraf bepaalde paden gaat. Weg met alles wat zich niet aan het gemiddelde conformeert. Met de voorspelbaarheid van mechanische poppen stampen we ons leven door.
Keurig volgens de lijnen. Dankbaar met de keuzemogelijkheden die we geboden krijgen. Maar niet zeuren als je dan toch iets anders wil.
Want waarom zou je? We zijn toch allemaal gelijk? Er zijn toch geen wezenlijke verschillen tussen mensen?
pi_77623058
Dus laten we doen wat we willen.. Alle wetten afschaffen, want we zijn allemaal verschillend en we bepalen onze eigen regels wel.
Samenleving? Beschaving? Solidariteit? Kom nou! Ik doe wat IK wil!
pi_77623493
quote:
De Lange gaat ook in hoger beroep omdat Laura door de rechtbank niet is erkend als zelfstandige procespartij, maar altijd als dochter van Dick Dekker, zo meldt RTV Utrecht.
NOU.
EN.
?.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 4 februari 2010 @ 11:49:47 #267
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_77624043
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:06 schreef iteejer het volgende:
Weg met de vrije wil die buiten de vooraf bepaalde paden gaat. Weg met alles wat zich niet aan het gemiddelde conformeert. Met de voorspelbaarheid van mechanische poppen stampen we ons leven door.
Keurig volgens de lijnen. Dankbaar met de keuzemogelijkheden die we geboden krijgen. Maar niet zeuren als je dan toch iets anders wil.
Want waarom zou je? We zijn toch allemaal gelijk? Er zijn toch geen wezenlijke verschillen tussen mensen?
Ik volg je niet meer
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_77624550
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus laten we doen wat we willen.. Alle wetten afschaffen, want we zijn allemaal verschillend en we bepalen onze eigen regels wel.
Samenleving? Beschaving? Solidariteit? Kom nou! Ik doe wat IK wil!
Je kan solidariteit en beschaving ook de kant op richten van het de ander zoveel mogelijk tegemoetkomen in wat hij of zij wil. Dan is het niet 'ik doe wat IK wil' maar meer een 'we zorgen er met zijn allen voor dat ieder zoveel mogelijk de eigen dromen kan realiseren'.

Dat is imo beter dan die felle onverdraagzaamheid, waarmee sommigen andere mensen (die ze niet kennen) in een bepaalde situatie (waar men ook de details niet van weet en buitendien ook geen zak mee te maken heeft) te gaan uitleggen hoe men zich te gedragen heeft.
En dat ondersteund met uit de lucht gegrepen stemmingmakende speculaties, bv over wat ze zal doen als ze onderweg een stoornis oploopt.
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:04:46 #269
3542 Gia
User under construction
pi_77624565
Omdat ze een wereldreis wil maken, moet ze als volwassene gezien worden?
quote:
Daarnaast is Laura niet als zelfstandige procespartij behandeld, maar als minderjarige. "Iemand die zo'n reis gaat maken, moet ook als volwassene voor de wet worden gezien", stelt De Lange.
Het kind is 14!! Ze IS minderjarig.

Als mijn zoon besluit dat hij de mount Everest zou willen beklimmen, maakt hem dat nog geen volwassene!!

Maar goed, het gaat dus niet zozeer om het feit dat het de verkeerde rechtbank was, maar om het feit dat ze Laura als volwassene willen bestempelen en niet als minderjarige. Da's wel duidelijk.
pi_77624642
Het is raar verdeeld he, heel wat kinderen op bv Haiti hebben geen ouders meer, en hier heeft één kind tienduizenden ouders
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:25:48 #271
3542 Gia
User under construction
pi_77625257
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:06 schreef iteejer het volgende:
Het is raar verdeeld he, heel wat kinderen op bv Haiti hebben geen ouders meer, en hier heeft één kind tienduizenden ouders
Welnee, hoe kom je daar nu bij. Ze heeft er twee! En die hebben alle twee evenveel te vertellen. Moeder was het niet eens met het vertrek op 13-jarige leeftijd.
pi_77628086
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:04 schreef iteejer het volgende:

[..]

Je kan solidariteit en beschaving ook de kant op richten van het de ander zoveel mogelijk tegemoetkomen in wat hij of zij wil. Dan is het niet 'ik doe wat IK wil' maar meer een 'we zorgen er met zijn allen voor dat ieder zoveel mogelijk de eigen dromen kan realiseren'.

Dat is imo beter dan die felle onverdraagzaamheid, waarmee sommigen andere mensen (die ze niet kennen) in een bepaalde situatie (waar men ook de details niet van weet en buitendien ook geen zak mee te maken heeft) te gaan uitleggen hoe men zich te gedragen heeft.
En dat ondersteund met uit de lucht gegrepen stemmingmakende speculaties, bv over wat ze zal doen als ze onderweg een stoornis oploopt.
Naar mijn idee is de rechter haar een heel eind tegemoetgekomen..

En de kans dat ze bv. geestelijke schade oploopt is niet direct denkbeeldig. Ik vind dat geen stemmingmakende speculatie maar een reële mogelijkheid. Ik vind het niet onredelijk de gevaren te onderkennen.

Verder brengt solidariteit behalve de goodwill van anderen, zodat je kunt doen wat je wil, onveranderlijk ook plichten met zich mee. Het is niet zo gek om dat te beseffen en dat niet alles wat je wil ook zomaar kan. Een kind zoekt grenzen, die moet je dan ook maar geven. Zijn ze vaak heel blij mee ook nog..
Ik vind dat geen felle onverdraagzaamheid, maar de normaalste zaak van de wereld.

Ik hoop trouwens dat ze weg mag, van de zomer. Ik ben zo onderhand benieuwd wat ze ervan zou bakken

[ Bericht 12% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 04-02-2010 13:57:30 ]
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2010 @ 11:31:32 #273
137949 Disana
pi_81000868
Ook het tweede hoger beroep van Laura Dekker is afgewezen. De OTS blijft van kracht.
pi_81000984
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:31 schreef Disana het volgende:
Ook het tweede hoger beroep van Laura Dekker is afgewezen. De OTS blijft van kracht.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:36:57 #275
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_81001066
http://www.nu.nl/binnenla(...)niet-wereldreis.html

Laura Dekker voorlopig niet op wereldreis

Laura Dekker blijft onder toezicht van Bureau Jeugdzorg staan. Het zeilmeisje mag van het gerechtshof in Arnhem voorlopig niet op wereldreis.

Laura is druk bezig met de voorbereidingen, maar die zijn volgens het hof niet voldoende om de risico's van haar solozeiltocht rond de wereld weg te nemen.
Haar advocaat, Peter de Lange, zei dinsdagochtend al dat hij verwachtte dat het toezicht wordt verlengd.

Moed
Volgens De Lange is er veel moed voor nodig om verantwoordelijkheid te nemen voor het beëindigen van het toezicht. "Het is een politiek gevoelige discussie, daarom is het gemakkelijk om niets te veranderen."
Sint Maarten
Laura woont bij haar vader, die haar plannen steunt. In december vluchtte ze naar Sint Maarten omdat ze niets meer te maken wilde hebben met Nederland. Binnen enkele dagen werd ze opgespoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')