Ireyon | vrijdag 18 december 2009 @ 08:58 |
Welkom in alweer deel 200 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
greavy | vrijdag 18 december 2009 @ 08:59 |
Nieuwe op ![]() Die vorige vond ik ook wel tof, met al die vervoerders ![]() Misschien leuk om hier bij aan toe te voegen? Tevens: Zag in vorige topic voorbij komen storing rond Arnhem.. quote: | |
Ireyon | vrijdag 18 december 2009 @ 08:59 |
Alvast mijn excuses, mocht het uitproberen van een nieuwe OP niet bevallen ![]() Lapo vorig topic; quote:Oh, en er is natuurlijk gebak! ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 18 december 2009 @ 09:01 |
quote:1. meer plaatjes? (of is dit een tegemoetkoming aan de mobile fokker? | |
greavy | vrijdag 18 december 2009 @ 09:03 |
En dat noemt de NS / Prorail weer volgens dienstregeling ![]() | |
Guppy | vrijdag 18 december 2009 @ 09:05 |
Nou ja, ik zie wel of ik in Utrecht kom ![]() | |
Stroekie | vrijdag 18 december 2009 @ 09:13 |
quote:succes | |
Lord_Brett_Sinclair | vrijdag 18 december 2009 @ 09:18 |
Sneeuw? Wij rijden gewoon door:![]() | |
greavy | vrijdag 18 december 2009 @ 09:22 |
Morgen met SSN de kerstrit. Kreeg een mailtje van hun, met gedetailleerde reispunten met aankomst/vertrektijden.. We staan 10 minuten stil bij Harmelen Aansluiting ![]() In Ede-Wageningen staan we 40 minuten sitl, om water te nemen. Trein mag je niet uit, omdat we aan het hoofdspoor staan, dus geen foto's ![]() om 20:45 weer terug, dus rond 23:51 aan in Rotterdam/.. Geen exacte dienstregeling zal ik posten, omdat SSN dit verbied | |
Crientj | vrijdag 18 december 2009 @ 09:23 |
Zo. Ook weer bijgelezen. Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat.. ;o http://www.actuelevertrek(...)ion.php?from=Utrecht ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 09:39 |
Nou ik ben in Ede hoor ![]() Maar eens zien of en hoe ik vanmiddag hier weer weg kom ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 december 2009 @ 09:39 |
Ik hoop dat het in de loop van de dag steeds beter gaat | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 09:40 |
quote:Kinderachtig gezeik. Maar goed, die discussie hebben we al achttienmiljard keer gehad. | |
Peterselieman | vrijdag 18 december 2009 @ 09:46 |
Bij Arriva gaat het lekker:quote:Dus ik kijk bij de zondagsdienstregeling en zie dat de treinen naar Delfzijl dan op .31 rijden. Kijk ik naar de actuele vertrektijden dan liggen juist die treinen er uit en rijdt er om .01 een trein van Groningen naar Delfzijl. Oftewel: FAIL | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 09:48 |
quote:U kunt er ook het foldertje van de Keurslager op naslaan. Daar wordt u evenveel wijzer van ![]() | |
dennistd | vrijdag 18 december 2009 @ 09:49 |
Topic 200 al weer ![]() | |
Stefanovic83 | vrijdag 18 december 2009 @ 09:55 |
Gistermiddag 16.57 vanaf Hilversum Noord naar Woerden (via Utrecht), maar 20 minuten vertraging ![]() Zag wel de mensenmassa op perron 1-2 muurvast staan omdat ondertussen ook de trap naar de stationshal vol stond met mensen die naar beneden wilden. De eersten staken het spoor (overigens achter het stootjuk) al over.. | |
NordicBlue | vrijdag 18 december 2009 @ 10:06 |
Feestje! Topic 200 ![]() | |
Ascendancy | vrijdag 18 december 2009 @ 10:09 |
Wat ik nog wel het meest walgelijke vind aan dit hele gedoe. Dat pro-rail nooit de fout bij zichzelf legt, terwijl zij op bijna ieder vlak eindverantwoordelijke zijn. "de dienstregeling rijdt weer normaal"-zeggen als treinen met +45 gewoon op ieder groot station voorkomen. En vooral dat ze zeggen dat het met 7500 wissels gewoon wel eens kan gebeuren. Het gebeurt inderdaad al te vaak, maar nu met dit winterweer ligt alles opeens plat. De enige conclusie die ik daar uit kan trekken is dat het Nederlandse spoorwegnetwerk niet tegen zijn eigen klimaat kan. En dat is toch wel een beetje erg raar. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 10:12 |
"We waren wel degelijk voorbereid" Was ook een giller ![]() ![]() | |
RubenK | vrijdag 18 december 2009 @ 10:13 |
quote: | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 10:24 |
quote:We kunnen een faalquote top 10 maken. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 10:35 |
![]() | |
NordicBlue | vrijdag 18 december 2009 @ 10:38 |
quote:+1 Oh en voor de mensen die 'm toevallig in het vorige topic gemist hebben: Een werkhandleiding voor mcn's uit 2006. Best interessant om eens door te lezen http://pocasdregio.web-lo(...)ndboek-machinist.pdf Staat o.a. in wat mcn's moeten doen bij ontruimingen, noodremmingen, aanslagen etc. (Psst, http://pocasdregio.web-log.nl/mijn_weblog/2007/08/handboeken.html , daar staan er nog meer, HC enzo) | |
Omentuva | vrijdag 18 december 2009 @ 10:41 |
quote:Gelukkig wel pas 6 treinen opgeheven. Then again - dat zullen er nog wel meer worden omdat anders de punctualiteit in gevaar komt. ![]() | |
Tazar_Yoot | vrijdag 18 december 2009 @ 10:42 |
![]() Als ik binnen 2 uur van Utrecht naar Doetinchem wil verplaatsen, ga ik dat redden? Of kom ik vast te staan op arnhem oid ![]() | |
RubenK | vrijdag 18 december 2009 @ 10:43 |
quote:Gisteren waren het er 280 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 10:44 |
quote:Probeer gewoon ![]() | |
dennistd | vrijdag 18 december 2009 @ 10:46 |
quote: ![]() | |
Tazar_Yoot | vrijdag 18 december 2009 @ 10:46 |
quote: ![]() | |
knars | vrijdag 18 december 2009 @ 10:51 |
Complimenten voor de OP ![]() Weet even niet meer wie het had over de inzet van de (enkele) V als sprinter (:')) Uithoorn - Amsterdam - Gouda - Rotjeknor, maar rijdend personeel heb ik al horen omroepen of iedereen asljeblieft een klachtenformulier wil invullen dat er met ander of langer materiaal moet worden gereden. Heb vroeger ook wel eens cabineritjes gemaakt in de rotterdamse metro, nog in de eMmetjes. Gaaf in zo'n tunnel! | |
RubenK | vrijdag 18 december 2009 @ 10:54 |
quote:Alle uitgeest - * sprinters zijn nu mat'64 ![]() | |
RemcoDelft | vrijdag 18 december 2009 @ 10:58 |
Treinen leven echt bij de gratie van het autootje-pesten en subsidies.... ![]() 5 cm sneeuw, blaadjes, wind, zon, regen, de NS kan nergens tegen... | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 10:58 |
quote:Gisteren was het een Koploper. Hoera voor improvisatie. | |
Crientj | vrijdag 18 december 2009 @ 11:03 |
Ik ben zo fucking benieuwd of mijn trein straks niet te laat is.. Wil de SR trein naar Groningen halen.. o.O | |
RubenK | vrijdag 18 december 2009 @ 11:12 |
Ik hoop dat utrecht niet weer helemaal plat gaat... moet er vanavond toch ECHT langs ![]() | |
Palmboom313 | vrijdag 18 december 2009 @ 11:31 |
WTF zeg ![]() ![]() | |
Crientj | vrijdag 18 december 2009 @ 11:40 |
Fijne kerstdagen all. =] | |
James1988 | vrijdag 18 december 2009 @ 11:43 |
Rotterdam Centraal:quote:Gaat lekker, jongens... | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 12:00 |
quote: quote:Als het zo doorgaat ga ik niet heel lang wachten met vertrekken uit Ede (ri Ut) ![]() | |
Guppy | vrijdag 18 december 2009 @ 12:02 |
Ik ben voorspoedig weer in Utrecht aan gekomen ![]() | |
dennistd | vrijdag 18 december 2009 @ 12:07 |
quote:mja, de 3100 is er gewoon uitgegooid, de 3000 rijdt nog wel gewoon (met een klein +-je) volgens mij | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 12:20 |
quote:Vet hoerig. Wat is er nou aan de hand dan helemaal? Het zonnetje schijnt gewoon ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 18 december 2009 @ 12:24 |
quote:Er ligt nog steeds sneeuw ![]() Ze zouden moeten leren van bijvoorbeeld Canada of waar dan ook, waar ze met 1 meter sneeuw gewoon kunnen rijden, weliswaar met een sneeuw schuiver ervoor, maar toch.,. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 12:28 |
quote:En daarom kan de 3000 wel rijden en de 3100 niet ![]() | |
Socios | vrijdag 18 december 2009 @ 12:28 |
quote: ![]() De hele dienstregeling van die trein staat gewoon op Somda. Maar sowieso, het is echt juridisch onmogelijk om het posten van zo een dienstregeling te verbieden. ![]() ![]() quote:Dit dus, ja... So fucking triest. ![]() ![]() ![]() Desalniettemin veel plezier, greavy. ![]() | |
greavy | vrijdag 18 december 2009 @ 12:31 |
quote:O, ik zie dat ie op Somda staat ![]() Ik dacht: Wees beleefd.. Nou, dan maar een linkje naar Somda toch ![]() 19 December 2009: SSN-Rit naar Munster, Duitsland. | |
Sjoegerd | vrijdag 18 december 2009 @ 12:53 |
Ik heb mezelf maar niet naar Utrecht gewaagd vandaag. Ben gewoon lekker blijven liggen ![]() | |
greavy | vrijdag 18 december 2009 @ 13:34 |
quote: quote:aldus ns.nl Der rijden meer treinen als vanmorgen, maar het grootste gros heeft nog vertraging. Ook nog uitval is er. Tevens Thalys van 13.03 heeft +88 nu volgens AV Rotterdam Centraal In Friesland liggen de treinen van Arriva nog steeds op een uurdienst... en dat blijft de komende uren ook wel.. quote: | |
RubenK | vrijdag 18 december 2009 @ 13:43 |
Ik ga niet meer treinen vandaag ![]() | |
knars | vrijdag 18 december 2009 @ 14:07 |
Vanochtend overigens 3x Plan V als IC Den Haag - Deventer ![]() vanochtend nog een van de hoofditems bij het NOS journaal dat alles vandaag zo lekker rijdt en onder controle is. Ik merk het niet echt. Als ze nu alweer op ns.nl knallen dat het treinverkeer ontregeld is, we rekening moeten houden met uitval en dat er nog niet bekend is hoe lang dit gaat duren, lees ik: de NS heeft de handdoek nu al in de ring geworpen. Maar kom op! Er valt nu geen sneeuw meer, alles zou zijn opgelost met de infrastructurele verstoringen en logistieke problemen (in welke sneeuwhoop ze gisteren welk materieel gedumpt hadden). Waarom gaat het nu dan weer mis? Okee, het is vragen naar de bekende weg ![]() | |
Ascendancy | vrijdag 18 december 2009 @ 14:11 |
quote:Plan V reed ook venlo-Den haag. Of iig, eigenlijk, venlo-rotterdam. En dat krijg je pas weer te horen in rotterdam ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 december 2009 @ 14:31 |
Arriva had best in een halfuursdienst kunnen rijden. Het was prima te doen. Voor de rest laat ik vandaag het reisje naar Utrecht schieten. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 14:37 |
Hoerige hoerezooi ![]() quote:Hoeren ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 december 2009 @ 14:56 |
Het gebeurt niet iedere dag: een trein van 6 bakken GTW naar Harlingen. Vrijwel altijd moeten ze het daar stellen met 2 of 3 bakken, maar vandaag met de uursdienst zet Arriva op alle trajecten gekoppelde stellen in. | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 15:19 |
quote:Gewoon kut. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 15:28 |
quote:We zien het wel. Kan er weinig anders van maken ![]() | |
knars | vrijdag 18 december 2009 @ 15:29 |
Tsja, had beter kunnen thuiswerken vandaag. Kom later aan, ga eerder weg en per saldo nog steeds eerder van huis en later weer thuis. | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 15:30 |
Ja. Van de vingerverfsite:quote: ![]() | |
FritsFlits | vrijdag 18 december 2009 @ 15:50 |
Trein van 12.35 vanaf Alkmaar Noord naar Amsterdam CS (en Nijmegen) had 10 minuten vertraging. Trein van Amsterdam CS terug naar Alkmaar Centraal was op tijd en kwam een paar minuten later aan op het station van Alkmaar. Gelukkig heb ik weinig problemen gehad vandaag. Gisteren had ik wel vertraging vanaf Amsterdam CS, een uur totaal. Omdat er treinen utivielen, was er ook een groot aantal mensen blijven hangen. Het was daarom nog voller in de treinen dan normaal en daardoor heb ik de hele reis met 2 zware tassen (a/v-spul) op een trap moeten staan dat best krap was met al die mensen. | |
Palmboom313 | vrijdag 18 december 2009 @ 16:22 |
quote:Ik snap echt totaal niet waarom die treinen niet rijden. ![]() En waar ik helemaal boos om kan worden is dat er s'ochtends nog zo'n leuk nieuws bericht komt dat alle treinen volgens de dienstregeling rijden ![]() quote:dit is dan wel weer goed nieuws. Geen marktwerking meer ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door Palmboom313 op 18-12-2009 16:28:00 ] | |
Nightshadow | vrijdag 18 december 2009 @ 16:55 |
Waar worden de LINTjes tegenwoordig onderhouden? Hgl staat al een tijdje leeg volgens mij. Het was weer droevig gesteld met ze, heenweg had ik er eentje met een behoorlijke vierkante wiel (kon nauwelijks verstaan wat de persoon tegenover mij zei) en op de terugweg een met maar 2 van de 4 deuren die werkte en ook maar op 1 motor ![]() Met dit weer ben ik wel blij met Syntus, nauwelijks vertragingen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 december 2009 @ 17:24 |
Die Lintjes gaan nu naar Voith in Blerick voor onderhoud | |
timp0e | vrijdag 18 december 2009 @ 17:44 |
Check die tijden van de vertraging... hoe is dit mogelijk? Door het weer of het ERTMS probleem?![]() | |
greavy | vrijdag 18 december 2009 @ 18:19 |
Vooral door het ERTMS probleem. Dit kan ook door problemen in België komen, of door Frankrijk. Ik denk niet het weer, omdat ze vandaag wel meer op tijd hebben gereden. (vaak < 45 minuten) | |
Fixers | vrijdag 18 december 2009 @ 18:20 |
quote:Verwacht maar niet dat minister Camorra E. hier iets aan gaat doen. Die legt veel liever een nieuwe snelweg met vloerverwarming aan. Zodat de heilige koeien lekker door kunnen rijden. Kunnen we niet met zijn allen op de communistische partij stemmen, wat nationalisatie in de openbare sector zal wel eens goed zijn. | |
greavy | vrijdag 18 december 2009 @ 18:24 |
quote:Ff geen screen nu.. Al 4 thalyssen met vertraging ![]() De Thalys van 18.03 heeft al 30 minuten minder vertraging dan 5 minuten geleden ![]() Van de AV van Rotterdam Centraal De 15.03 Thalys is om 18:31 verdwenen van de AV van Rotterdam Centraal, dus zal wel vertrokken zijn. Doet me denken aan deze commercial van NS: [ Bericht 9% gewijzigd door greavy op 18-12-2009 18:32:54 ] | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 18:40 |
Op TT115 is inmiddels aangekondigd dat ook komend weekend een uitgedunde dienstregeling gereden wordt, en dat zondagavond bekeken wordt of dat maandag ook nog nodig is. Dit gaat wel wat ver. ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | vrijdag 18 december 2009 @ 18:50 |
Ik was vanmiddag op centraal, stond de FYRA klaar terwijl de CTA vond dat de Thalys hier stond met 60 minuten vertraging, uiteindelijk werd het aangepast en kwam nog later de Thalys aan op spoor 14. Serieus, die Thalys faalt echt teveel op de HSL. | |
Fixers | vrijdag 18 december 2009 @ 18:51 |
Waarom?!?!? Wat is nu het grote probleem? Er valt 5cm sneeuw en 5 dagen lang rijden er amper treinen. Het is winter met een beetje sneeuw, geen nieuwe ijstijd. In landen als canada en siberie rijden ze nog treinen als er 1,5 meter sneeuw ligt. | |
Kankerkachelsverkopert | vrijdag 18 december 2009 @ 19:00 |
![]() Waarom is die ruimte in plan V eig.? Vind het altijd zo vreemd, stond er laatst nog in, dan heb je een soort leeg hok met andere deuren. Edit: Ah heb het al geloof ik: quote:Bron Wikipedia [ Bericht 40% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 18-12-2009 19:07:11 ] | |
greavy | vrijdag 18 december 2009 @ 19:00 |
quote:Er word teveel gefaald ![]() 17:28 + 106 min. Amsterdam Centraal 2 Thalys Dit is van Schiphol. Die thalys stond eerst nog op +89 | |
greavy | vrijdag 18 december 2009 @ 19:08 |
quote:Bedoel je dat achter die gele deur? Dat was meende ik een plek voor rolstoelen / fietsen en dergelijke. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 19:11 |
quote:Vergeet het maar. De buitendeuren zijn dichtgeschroefd en de binnendeuren VEEEEL te smal. | |
Kankerkachelsverkopert | vrijdag 18 december 2009 @ 19:11 |
quote:Nee dat is elders, diverse Plan V stellen zijn gebouwd met bagageruimte of ruimte voor post en pakket vervoer zoals deze als ik Wikipedia mag geloven. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 19:12 |
quote:Mja, ik vind dit ook idd wel een beetje overdreven ![]() | |
Yreal | vrijdag 18 december 2009 @ 19:35 |
Het rondje dat ik en marko gemaakt hebben was best wel baas ![]() Eerste klas met de ICE naar arnhem van amsterdam Daar burgerking gegeten, de cola volgemieterd met whisky. toen een mooi plaatje van een loc met een bevroren voorkant. Toen verder met de IC naar roosendaal. Mooi sneeuwlandschap plaatjes gesloten, nog een beetje lekker geouwhoerd met wat studenten ![]() Te roosendaal hebben we een v250 gezien ![]() ![]() ![]() en nu moet ik werken met een redelijk dronken hoofd ![]() | |
Yreal | vrijdag 18 december 2009 @ 19:35 |
oja pics volgen ![]() | |
Socios | vrijdag 18 december 2009 @ 19:37 |
Pic´s van meisje or it didn´t happen, inderdaad. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 19:38 |
![]() ![]() ![]() | |
Yreal | vrijdag 18 december 2009 @ 19:42 |
Ik heb wel face boek van der. morgen als ik nuchter ben effe pics posten ![]() Owja en die traxx machinst en de belgse conducteurs, wat een bazen ![]() ![]() | |
Omentuva | vrijdag 18 december 2009 @ 19:43 |
quote:Hopelijk morgenochtend ook dan... *moet van Geldermalsen naar Elst, bij voorkeur via Tiel ![]() Hopelijk zijn de vertragingen niet zó erg zaterdag om 8:22 in de morgen. | |
Ireyon | vrijdag 18 december 2009 @ 19:52 |
![]() ![]() ![]() ![]() en ja ,dat is een Spurt daar rechts ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 december 2009 @ 19:54 |
Wat moet een Arriva GTW in Roosendaal ![]() | |
Socios | vrijdag 18 december 2009 @ 19:56 |
Grootste problemen komen imo door het fragiele spoorwegnet in Nederland i.c.m. een mentaliteitskwestie. Waar vroeger structureel preventief onderhoud gedaan werd aan het spoor, wacht men nu tot iets (een wissel, sein, overweg, trein etc.) een storing krijgt om het vervolgens (provisorisch) te repareren. Tevens wil men tegenwoordig alles maar modern en met de meest ingewikkelde (storings)gevoelige software aanleggen. Denk o.m. aan ERMTS en de ontzettend vele software in nieuwe treinen. Waar vroeger de infrastructuur en het materieel nog robuust waren en het tegen een stootje (en 20 graden vorst ft. 20 centimeter sneeuw!) kon, valt het nu al bij een geringe andere omstandigheid uit. Wat wel in ogenschouw moet worden genomen is het drukbereden net. Zes intercity´s en nog een batterij aan stoptreinen op bepaalde trajecten per richting per uur is niet niks. Als er ergens iets mis gaat, heeft dat geheid gevolgen. Men dient dan ook terug te gaan naar de core business. Het rijden van de treinen conform de dienstregeling. Hiervoor moet het spoorwegnet goed onderhouden worden, waar onnodige vernieuwingen ondergeschikt moeten zijn. Verder moet het geld gestoken worden in degelijk treinen en ander materieel (en dus niet in lightrail, overbodige beeldschermen, eveneens softwarematig onmogelijke, onnodige en voor de reiziger onbegrijpelijke ov-chipkaarten, digitalisering van andere dingen, achterhaalt internet in de trein etc.) Zorg liever voor de nodige goede voorzieningen zoals restauratiewagens, toiletten, comfortabel interieur etc. Dit i.c.m. met een betrouwbare, snelle en uitgebreide dienstregeling komt het reizen per spoor pas ten goede. | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 20:08 |
Deels bullshit, in 1970 ging de boel ook gewoon op zijn bek met sneeuw: toen hadden ze nog schuifdeuren waarvan de kasten in de wanden volkomen dichtkoekten door de stuifsneeuw. Etc. etc. etc. Plus: er wordt een steeds hoger veiligheidsniveau gevraagd, dus je moet over op iets anders dan ATB, waarbij ERTMS dan een alternatief is dat op zich aantrekkelijk is dan ATB-NG. Er moet wel ruimte zijn voor vooruitgang. | |
Socios | vrijdag 18 december 2009 @ 20:34 |
Vooruitgang prima! Maar dan wel als deze nuttig is en iets bijdraagt aan een betere dienstverlening. De deuren zijn inderdaad verbeterd de afgelopen jaren. Veiligheid is vanzelfsprekend belangrijk. ATB(-NG) functioneert imo prima en is tot op heden veel stabieler. Wel een vraagje: wat maakt/ waarom is ERMTS veiliger dan ATB(-NG)? | |
Ascendancy | vrijdag 18 december 2009 @ 20:39 |
quote:Moest er waarschijnlijk 1 naar de werkplaats. Toen ik gisteren naar hardinxveld terugmoest, werd de trein verwisseld met een andere. De machinist was even later zo vriendelijk uit te leggen dat het kwam omdat de pantograaf veel slijtage had ondervonden door het winterweer. Maar ze reden wel allemaal ![]() Zag vandaag de v250 langskomen op Dordrecht. Naast de ongelofelijk lelijke neus, zijn de bakken ook nog eens onnodig hoog en lomp. Ik snap niet hoe ze ooit zo'n kutproduct hebben kunnen aanschaffen. Er zijn veel mooiere gestroomlijndere treinen die wel 300 kunnen en wel op tijd geleverd worden. Waarom niet gewoon de ICE3. Daar heeft NS-hispeed al ervaring mee. | |
Ascendancy | vrijdag 18 december 2009 @ 20:42 |
Socios, wat is er mis met lightrail? Voor stoptreinen is het veel rendabeler. | |
Kankerkachelsverkopert | vrijdag 18 december 2009 @ 20:44 |
quote:Ik ben benieuwd of ze ooit geleverd worden. ![]() Dat bedrijf verknalt het goed, de Denen waren al niet zo blij, ik weet niet hoe dat afgelopen is maar ik geloof dat ze de rechter er bij wouden halen. | |
James1988 | vrijdag 18 december 2009 @ 20:46 |
Dat kan ik je wel vertellen: AnsaldoBreda heeft uitstel gekregen, pas in Q3 2012 moet alles geleverd zijn. Ook gaat AnsaldoBreda een gedeelte van het contractbedrag terugbetalen / in mindering brengen. | |
Ascendancy | vrijdag 18 december 2009 @ 20:49 |
quote:Toch knap. Dat bedrijf brengt zonder enige moeite ns-hispeed naar de afgrond ![]() Ik hoop dat een ander bedrijf er gaat rijden. Maar de NS moest het weer met een belachelijk hoog bedrag claimen. | |
James1988 | vrijdag 18 december 2009 @ 20:54 |
Het zou mij niet verbazen als HSA binnen 2 jaar inderdaad failliet is. Of we daarmee beter af zijn is nog maar zeer de vraag... dan rijdt er tenslotte niemand (buiten Thalys) op de HSL-Zuid. Daarnaast zijn er dan ook weinig bedrijven die geschikt materieel hebben... Mocht HSA failliet gaan, dan zal ook de levering van de V250's wel worden stopgezet. Er is tenslotte geen betalende afnemer meer... buiten de NMBS die 3 stellen in bestelling heeft staan. Dan krijgen de Belgen dus die 3 afdankertjes... | |
Socios | vrijdag 18 december 2009 @ 20:54 |
quote:De levensduur (moet misschien nog blijken. Maar vraag me af of het net zolang als bijvoorbeeld Mat ´64 rondrijdt), de storingsgevoeligheid (SLT). De zittingen (alle lightrail), het vaak ontbreken van sanitair (wederom SLT, sommige GTW, Lintjes etc.). Het niet door sneeuw kunnen rijden (GTW in het Noorden). De robuustheid die ontbreekt. Al met al kan ´zwaar´ materieel een stoptreindienst ook aan mijns inziens. | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 21:06 |
quote:Nogal logisch, het ligt er al veel langer. Vraag maar eens aan oude rotten langs de Maaslijn hoe het daar ging toen er net ATB-NG was aangelegd. ![]() quote:Volgens mij heeft het vrijwel het zelfde veiligheidsniveau. Verschil is dat er voor ERTMS meerdere aanbieders zijn (voor ATB-NG maar één, wat prijsopdrijvend werkt) en dat ERTMS in meer landen gebruikt gaat worden wat de prijs drukt en de interoperabiliteit van het materieel vereenvoudigt. | |
Ascendancy | vrijdag 18 december 2009 @ 21:08 |
quote:De levensduur zal denk ik wel meevallen. Mat '64 had gewoon al uitgefaseerd moeten zijn. Doet me steeds weer pijn aan de oren als die rottreinen stoppen. Daarnaast zijn sommige sprinter's ouder dan de mat '64's laatste serie. De WC's die missen in de GTW op de merwede-lingelijn, zijn een logische keuze. Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten. Dus het is niet nodig. Daarnaast is light-rail veel efficienter. Je kan er in dezelfde tijd veel meer stations aandoen op een traject. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 21:15 |
quote:Dus op zich had de HSL 25 jaar geleden al met ATB-NG aangelegd en bereden kunnen worden, maar omdat het een paar kwartjes goedkoper zou kunnen zijn, met de onvermijdelijke veiligheidsconcessies, zitten we nu met dit geklooi opgescheept? | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 21:23 |
quote:Bewijs! quote:Light Rail zuigt stierenballen: geen luxe, geen comfort, trams horen in de stad. | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 21:24 |
quote:Eh, ATB-NG gaat tot 160 of 200 of zo? Oh ja, en Europa. | |
James1988 | vrijdag 18 december 2009 @ 21:32 |
De eerste plannen voor een HSL waren er al in 1973... ATB-NG stamt uit de jaren negentig. Mocht men in de jaren 80 een HSL hebben aangelegd dan had er een ATB-NG ontwikkeld kunnen worden wat tot 350 km/h (ofzo) had kunnen gaan. | |
Ascendancy | vrijdag 18 december 2009 @ 21:34 |
quote:Tegen de tijd dat de trein vanuit dordrecht in gorinchem is in de avondspits, is haast de hele trein leeg. Er zullen er vast een paar zijn, maar dat zijn er weinig. Ik vind de GTW eigenlijk nauwelijks slechter dan de treinen van de NS. Sowieso is ie veel stiller, en aan de stoelen moet je wennen. Een virm daarentegen is een ramp als je moet staan ![]() Alsof je in een schommel zit. Inclusief irritante draaistroommotoren. De ICM is dan wel weer heel prettig, maar die heeft zoveel ruimte dat er te weinig zitplekken zijn. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 21:43 |
quote:Nou? Doe maar ![]() Waarom konden de moffen en de stokbroodvreters dertig jaar geleden al wat wij over dertig jaar NOG niet kunnen> | |
Socios | vrijdag 18 december 2009 @ 21:44 |
Nog meer ausbau- en neubaustrecke aanleggen! ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 18 december 2009 @ 21:44 |
tvp | |
Omentuva | vrijdag 18 december 2009 @ 21:57 |
quote:'t is dan ook gemiddeld zo dat je het aantal mensen dat er in zit vanuit Geldermalsen op één hand kan tellen, inclusief het personeel. Ik heb het nog een keer overwogen toen ik naar Roosendaal moest vanuit Geldermalsen - is even snel als over Den Bosch. ![]() | |
RubenK | vrijdag 18 december 2009 @ 21:59 |
http://ep.turnware.com/trein/vertraging.php?station=amr http://ep.turnware.com/trein/vertraging.php?station=asd http://ep.turnware.com/trein/vertraging.php?station=amf http://ep.turnware.com/trein/vertraging.php?station=rtd http://ep.turnware.com/trein/vertraging.php?station=ut http://ep.turnware.com/trein/vertraging.php?station=zd Heb er net wat stations bijgepakt, utrecht is de enige die al een tijdje draait ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 22:05 |
De opmaak kan wel in een tabelletje Ruben. Iets als Vertraagd: xxx treinen Gespoorwijzigd: xxx treinen Opgeheven: xxx treinen Vingerverf-jan-boeren-fluitjesindex: (aantal opgeheven treinen / aantal vertraagde treinen * 100 % ) | |
James1988 | vrijdag 18 december 2009 @ 22:05 |
quote: ![]() | |
RubenK | vrijdag 18 december 2009 @ 22:06 |
quote:Ik begin morgen met grafiekjes bouwen ![]() | |
Fixers | vrijdag 18 december 2009 @ 22:06 |
Ik doe morgen en overmorgen dapper. Maar wat houdt die beperkte dienstregeling nu in? Wat rijdt er wel en niet? Vanaf hoe laat? Staat het in de reisplanner voor dit weekeinde? Ik vind dit nogal vaag: quote: | |
Ascendancy | vrijdag 18 december 2009 @ 22:08 |
quote:Ga er gewoon van uit dat als een trein normaal 1x per half uur rijdt, hij nu 1x per uur rijdt. Daarnaast zal het wel in de reisplanner staan. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 22:10 |
quote:Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nog ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 december 2009 @ 22:12 |
quote:Ik denk dat je met een dobbelsteen verder komt ![]() | |
James1988 | vrijdag 18 december 2009 @ 22:12 |
Bij het RTL Nieuws van 19.30 was er ook een item over de vertragingen... NS wijt het grotendeels aan ProRail en heeft zelfs een brief naar de Tweede Kamer gestuurd waarin ze vrij duidelijk wijzen naar ProRail... "...blijkt dat de infrastructuur niet kan omgaan met deze weersomstandigheden". Ik denk dat ze bij NS ook wel redelijk verveeld zitten met de vele (al dan niet wissel)storingen waar ProRail voor verantwoordelijk is. | |
RubenK | vrijdag 18 december 2009 @ 22:17 |
Ja, maar je zou denken dat wanneer ze de dienstregeling halveren ze overal VIRM heen kunnen sturen of iets anders groots. En niet een enkel stel plan v ![]() | |
James1988 | vrijdag 18 december 2009 @ 22:19 |
Tsja, dan moet dat VIRM natuurlijk wel voorhanden zijn he. Als er in Noord-Holland alleen maar V'tjes beschikbaar zijn op dat moment moet je het daarmee doen... | |
Palmboom313 | vrijdag 18 december 2009 @ 22:26 |
quote:In Arnhem stond hel veel VIRM daar werd de stoptrein Arnhem - Ede Wageningen met 6 bakken VIRM gereden ![]() | |
Fixers | vrijdag 18 december 2009 @ 22:26 |
quote:'k denk dat ze bij prorail morgen een dartpijlgooiende gorilla gaan hebben. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 22:26 |
quote:Gebeurt ook hoor ![]() | |
STTSJT | vrijdag 18 december 2009 @ 22:26 |
Zouden dier V'tje het niet langer volhouden in de kou dan de VIRM? ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 22:27 |
quote:In de jaren '80 waren er nog geen Europese regels die het invoeren van nationale beveiligingssystemen tegengingen. | |
James1988 | vrijdag 18 december 2009 @ 22:30 |
Dat is waar. Maar zelfs nu zou het nog mogelijk zijn geweest om náást ERTMS een ander beveiligingssysteem aan te brengen... maar geen enkele van die struisvogels bij VWS wilden daaraan. Zie wat het ons heeft opgeleverd ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 22:31 |
Ja held, achteraf is het altijd makkelijk oordelen. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 22:31 |
quote:Volksgezondheid Welzijn Sport ![]() Volker Wessels Stevin ![]() Veolia Water Systems ![]() ![]() ![]() | |
STTSJT | vrijdag 18 december 2009 @ 22:32 |
quote:Zou handiger zijn als er meerdere beveiliging systemen waren aangebracht op de hsl en de betuwe route. Want dan zouden er in de toekomst (meerdere) Passagiers treinen rijden. | |
Ireyon | vrijdag 18 december 2009 @ 22:35 |
quote:Mwah, 'k Zag vandaag 10 bakken VIRM in de IC Rsd - Zwolle, 12 bakken Vlissingen - Amsterdam en 12 bakken Shl - Ehv. Gisteren wel 4x plan V van Maastricht naar Arnhem, maar soit ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 22:39 |
quote:Verkeer en Waterstaat of zo. Ministerie van V&W. | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 22:39 |
quote:Er zullen zonder miljoenen kostende aanpassingen geen reizigerstreinen rijden op de Betuweroute. | |
James1988 | vrijdag 18 december 2009 @ 22:40 |
quote:Ohja, V&W was de afkorting. | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 22:43 |
quote:Wel humor als jij met je businessplan voor internationale treinen bij VWS voor de deur staat. Op zich wel het goede adres voor mensen met vergaande hallucinaties. | |
STTSJT | vrijdag 18 december 2009 @ 22:45 |
quote:Klopt, daarom was het handiger geweest als ze dat direct hadden gedaan maar jah ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 22:47 |
quote:Hè ja, we bouwen een goederenlijn zo veel mogelijk om woonkernen heen zodat we er later reizigersstations kunnen bouwen waar geen hond komt, want als er wel een hond komt, ligt de spoorlijn blijkbaar zo dicht bij bewoond gebied dat de halve bevolking weer komt janken over geluidsoverlast en het grote gevaar van goederentreinen... | |
STTSJT | vrijdag 18 december 2009 @ 22:50 |
quote:Hoeft nog geen eens extra stations. Er waren toch in het verleden plannen voor een HSl verbinding richting 't oosten? (wat niet is door gegaan) Nou daar hadden ze deze lijn voor kunnen gebruiken en dan had je zowel voor t goederen vervoer en een snelle reizersdienst | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 22:51 |
quote:En als je het verkeerde VWS kiest krijg je met mij te maken ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 22:51 |
Maar zie je dan niet in dat dat kansloos is, zo'n combinatie? | |
STTSJT | vrijdag 18 december 2009 @ 22:52 |
quote:Als ze goed plannen niet. Dan kan het best | |
Ascendancy | vrijdag 18 december 2009 @ 22:52 |
quote:Er reden er toch al voor personeel? | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 22:53 |
quote:Natuurlijk. | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 22:57 |
quote:Als het al waar is: personeel != reizigers. En verder: quote:Kudo's voor wie de herkomst kent zonder zoekmachine. | |
Ascendancy | vrijdag 18 december 2009 @ 22:59 |
quote:Dan reageer je niet en laat je de rest gewoon lekker verder praten ![]() Daarnaast is de betuwe geen serieuze optie voor reizigers. Het kruist in de drukke randstad alleen een paar stadjes/dorpen die ook aan de merwede-lingelijn liggen. | |
STTSJT | vrijdag 18 december 2009 @ 23:07 |
Maar t gaat wel na rotterdam toe. en op t einde zouden ze een spoor richting enschede ofzo kunnen maken. En viola een snelle Verbinding van en naar t oosten van t land. | |
Ascendancy | vrijdag 18 december 2009 @ 23:08 |
quote:denk je dat de investeringen dat ene lijntje waard zouden zijn? | |
Duvel | vrijdag 18 december 2009 @ 23:10 |
quote:Ja en dan kun je ook nog... en dan, en zo! Oh laat maar, Ascendancy heeft gelijk. | |
STTSJT | vrijdag 18 december 2009 @ 23:12 |
quote:na een aantal jaar wel. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 23:24 |
De allerlaatste foto uit mijn helaas veel te vroeg overleden Powershot SX10 IS:![]() Nog geen 5 maanden in gebruik geweest ![]() | |
Ascendancy | vrijdag 18 december 2009 @ 23:26 |
waar is dat? | |
Palmboom313 | vrijdag 18 december 2009 @ 23:28 |
quote:Denk Ede-Wageningen | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 23:29 |
quote:Yep | |
Palmboom313 | vrijdag 18 december 2009 @ 23:31 |
quote: | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 23:35 |
Ja goed, de gebruikelijke kotskanonnade op de vingerverfbrigade. Helder. Maar leg die andere 49 % eens uit dan? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 18 december 2009 @ 23:35 |
De fotoooo's van vanmiddag ![]() ![]() Besneeuwde loc in Arnhem. ![]() De Fyra die in Roosendaal stond voor testritten in Belgie. ![]() VIRM te Roosendaal ![]() Traxx te Roosendaal ![]() Dezelfde traxx ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2009 23:36:29 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 23:39 |
brandjes bij Amf en Asda, springer bij Helmond... er moet meer zijn | |
Palmboom313 | vrijdag 18 december 2009 @ 23:49 |
quote:Stond er ook bij ![]() http://www.telegraaf.nl/b(...)_door_wissels__.html | |
knars | vrijdag 18 december 2009 @ 23:56 |
Zeker het logistieke verhaal dat ze het gros van hun materieel kwijt waren door die wisselstoringen? | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 23:56 |
quote:51 % vingerverfgefaal 10 % "andere falende apparatuur zoals seinen" (ook vingerverfgefaal dus, maar okee) 9 % overmacht en aanrijdingen 15 % NS schuld en 15 % "kan niet worden verklaard" WTF is dit de Bermuda Triangle of zo? ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 18 december 2009 @ 23:56 |
quote:Logistieke problemen veroorzaakt door gepruts van de vingerverfbrigade. Machinisten en treinen die niet op hun plek konden komen, enzovoorts. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 december 2009 @ 23:57 |
quote:Oh dat zal het zijn ja ![]() Wissel stuk, trein houdt op met bestaan ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 19 december 2009 @ 00:42 |
quote:En nu geef je de IRM maar de schuld? ![]() | |
Yreal | zaterdag 19 december 2009 @ 02:13 |
quote:Wat een baas ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 19 december 2009 @ 02:20 |
* James1988 ligt op het moment eventjes helemaal dubbel om NS Hispeed In de lounges draaien ze onderstaande video in een loop. Bij deze zit er geluid bij, en deze komt uit een officiële bron: De muziek (vanaf 2:50) is van Thom Yorke en heet Black Swan. Dit zijn de lyrics... de grappigste dingen heb ik maar even vetgedrukt gezet: quote:Best wel grappige tekst eigenlijk. Ik weet niet of ik die zou gebruiken in een promotiefilmpje voor mijn bedrijf... En eigenlijk klopt die tekst best wel: die hele HSL/HSA-constructie is fucked up, ze proberen mensen het naar hun zin te maken (snel vervoer) maar het lukt niet... veel te duur en de tijdwinst ben je kwijt aan vertragingen. De hoge prijzen van Fyra zijn duidelijk hun blinde vlek maar zelf hebben ze het niet door ("De hoge prijs hebben mensen er wel voor over"). [ Bericht 3% gewijzigd door James1988 op 19-12-2009 02:27:51 ] | |
greavy | zaterdag 19 december 2009 @ 05:14 |
goedemorgen ![]() ![]() ![]() Over 50 minuten uit huis om me trein naar Rotterdam te nemen. | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 19 december 2009 @ 08:18 |
136 Teletekst za 19 dec *************************************** Kort nieuws buitenland *************************************** In de Kanaaltunnel zijn vier treinen van Eurostar gestrand.Dat komt door technische problemen als gevolg van het verschil in temperatuur tussen de koude buitenlucht en de warme lucht in de tunnel.In de gestrande treinen zaten zo'n 2000 mensen.Eurostar weet niet hoe lang het duurt om hen eruit te halen. *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport | |
dennistd | zaterdag 19 december 2009 @ 09:10 |
En daar zijn we weer met de gewijzigde treinseries:quote: | |
Duvel | zaterdag 19 december 2009 @ 09:19 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Duvel op 19-12-2009 09:20:07 ] | |
Yreal | zaterdag 19 december 2009 @ 09:19 |
CNL met +119 op utrecht cs ![]() | |
Duvel | zaterdag 19 december 2009 @ 09:25 |
quote:Duidelijk verhaal. | |
spectrumanalyser | zaterdag 19 december 2009 @ 10:01 |
gisteravond zat ik in een late Plan V van Amsterdam Centraal naar Alkmaar. achterlicht kapot. geen probleem, ze hebben gewoon een rood lampje erbij gelegd in de cabineruimte ![]() ![]() ![]() zal zo een foto posten | |
bork | zaterdag 19 december 2009 @ 10:10 |
Ik weet niet of de stop van de SSN-kerstrit in Utrecht CS tot 9.00 was gepland, ICE naar Basel op hetzelfde perron was een half uur vertraagd, niet tot iedereen zijn vreugde, en het was koud! (lensschuifjes met hand opduwen enzo).![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 december 2009 @ 10:17 |
quote:Doen ze wel vaker hoor ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 19 december 2009 @ 14:27 |
Ik vroeg me af. Waarom staat de Nederlandse overheid straks op het traject Amsterdam-Brussel een extra toeslag toe? Ik neem aan dat ze de HSL-zuid niet hebben gebouwd om meer geld te kunnen vragen voor de trein, maar om de trein aantrekkelijker te maken. Als ik de huidige toeslag tussen amsterdam en rotterdam doortrek dan zal het toch zeker 15-20 euro duurder worden ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 19 december 2009 @ 14:35 |
Sneeuw![]() Door de barre weersomstandigheden en dan met name de gevolgen daarvan op het spoor laten de Nederlandse Spoorwegen geen andere keus tot het inkorten en laten vervallen van diverse treinen. In de praktijk komt dit tussen Zwolle en Leeuwarden neer op het rijden van pendeltreinen. Zo rijdt de Olympische 4240 de hele dag op en neer en passeert hier als IC 10731 de kerk `De Kapelle` in Haskerdijken. Later meer sneeuw. | |
James1988 | zaterdag 19 december 2009 @ 14:41 |
Deutsche Bahn heeft toelating gekregen om met ICE's door de Kanaaltunnel te rijden... dat gaat leuk worden. Bron: http://mobile.dw-world.de/english/ua.2/mobile.A-5018915-1431.html | |
Kankerkachelsverkopert | zaterdag 19 december 2009 @ 15:00 |
quote: ![]() HSA moet op de fles en toelating tot de HSL moet voor elk bedrijf mogelijk zijn. Dan kan ik als DB interesse heeft met de ICE van Rotterdam naar Londen. ![]() Oh wacht, dan moeten ze wel met de Belgen nog iets fixen. ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 19-12-2009 15:24:06 ] | |
DaMart | zaterdag 19 december 2009 @ 15:23 |
Een opvallende verschijning vandaag in een winters duinlandschap bij Zandvoort: een duo ICMm (4034+4081) als IC van Amsterdam naar Zandvoort:![]() En weer terug: ![]() | |
James1988 | zaterdag 19 december 2009 @ 15:24 |
quote:Daarvoor hoeft HSA niet eens op de fles hoor... per 1/1/2010 is dat sowieso mogelijk, zolang het maar om internationale treinen gaat. Dat je daarbij ook binnenlandse reizigers hebt, is gewoon toegestaan. | |
Kankerkachelsverkopert | zaterdag 19 december 2009 @ 15:25 |
Wat is daar zo bijzonder aan? ![]() Ik zie wel vaker een duo ICMm, of rijden die daar nooit? | |
DaMart | zaterdag 19 december 2009 @ 15:27 |
quote:Tussen Amsterdam en Zandvoort rijdt normaal gesproken enkel DDAR, soms afgewisseld met VIRM, Mat '64 of SGMm. De laatste keer dat ik hier ICM heb gezien was in juli 2005 ![]() | |
Yreal | zaterdag 19 december 2009 @ 16:36 |
Schiphol Zaterdag 19 December 16:22 Rond Schiphol rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie. wat zou daar aan de hand zijn ![]() | |
timp0e | zaterdag 19 december 2009 @ 17:27 |
quote:Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnen ![]() | |
Fixers | zaterdag 19 december 2009 @ 17:43 |
Straks nog maar extra gtbv formuliertjes halen. Ik heb mijn servexuitgaven van afgelopen twee maanden wel teruggeclaimd nu. | |
Yreal | zaterdag 19 december 2009 @ 17:43 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 19 december 2009 @ 18:02 |
+98 voor de Benelux, en de rest rijdt niet ![]() | |
Fixers | zaterdag 19 december 2009 @ 18:03 |
Problemen in de kanaaltunnel zijn veroorzaakt door condens op de electronica. Op utrecht nu bovenleidingproblemen. Sporen 4 en 5 zijn buiten dienst. Op spoor 5 staat nog een virm afgezet met roodwit lint. | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 19 december 2009 @ 18:38 |
quote:of te wel: een gek met ene mes in de schiphol tunnel | |
Kankerkachelsverkopert | zaterdag 19 december 2009 @ 18:43 |
quote:Nice, dus als iemand een BVtje begint en wil gaan pendelen van Amsterdam tot aan Antwerpen centraal kan die gewoon een toelating krijgen? Best een grote kans dat iemand daar interesse in heeft met de falende Fyra, dit kan een grote klap voor HSA. ![]() Aha je hebt gelijk, 'ff bestandje opgezocht: ![]() quote:http://www.hslzuid.nl/hsl(...)009_tcm51-232666.pdf [ Bericht 50% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 19-12-2009 19:05:42 ] | |
DriekOplopers | zaterdag 19 december 2009 @ 19:24 |
quote:Mwah, je moet dan wel aan heel veel eisen voldoen. Over deskundigheid, solvabiliteit, enz enz enz. Bovendien zal in dat geval het consortium Arriva & DB gaan roepen dat zij de eerst aangewezene zijn. | |
Socios | zaterdag 19 december 2009 @ 20:56 |
Laat Deutsche Bahn maar komen met hun ritten door heel Nederland. ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 19 december 2009 @ 21:05 |
Bij de zuiderburen op HGBTF reageert een medewerker van Eurotunnel over de gang van zaken rondom de situatie in de tunnel vannacht. En dat staat toch wel redelijk haaks bovenop wat we in de media vinden. http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=7&t=6916 | |
Yreal | zaterdag 19 december 2009 @ 21:23 |
Ik moet zeggen dat er goed gehandeld is daar ![]() | |
greavy | zaterdag 19 december 2009 @ 21:25 |
vandaag dankzij DGEG veel vertraging.. In Emmerich lang moeten wachten omdat de stoomloc P8 een bevroren ketel heeft. Eindelijk met vertraging een dieselloc aangekomen. Tevens watertank in Emmerich bevroren. Later vertraging door DB door wachten op de duitse treinen.. Aangekome met 1u15 vertraging in munster. Terug met +1.20 vertrokken uit munster,. In emmerich gaat de diesel/stoomloc eraf en meen e-loc iervoor. Is opgehaald van de Kijfhoek. Tevens de verwarming niet aan omdat de leidingen sterk bevroren zijn.. Koud dus! Later meer | |
Ofyles2 | zaterdag 19 december 2009 @ 21:26 |
Ik heb vandaag een leuke dag gehad in Antwerpen. Op de terugrit werd de Thalys wel omgeleid via Roosendaal, maar als ik daarvoor wat langer naar Music For Life kan luisteren maak ik er geen probleem van. De heenrit verliep zonder noemenswaardige problemen (wel met vertraging, maar soit). | |
Ofyles2 | zaterdag 19 december 2009 @ 21:31 |
quote:Ja, eentje met zelfmoordneigingen. Dat hij voor zijn eigen inzetkosten betaalt. | |
Ofyles2 | zaterdag 19 december 2009 @ 21:33 |
quote:Donderdag reed de 4075 ook op dezelfde serie. Zelf ook ingezeten. | |
RealZeus | zaterdag 19 december 2009 @ 21:39 |
Wat ik eigenlijk niet snap: op zich zijn de meeste wissels toch uitgerust met wisselverwarming? Of heeft Vingerverf BV die ook maar definitief uit gezet? | |
#ANONIEM | zaterdag 19 december 2009 @ 21:40 |
quote:Niet allemaal ![]() | |
Ireyon | zaterdag 19 december 2009 @ 21:40 |
quote:Dat moeten ze bij mij straks toch niet wagen.. 'k Heb niet betaald voor een HSL ritje om vervolgens alsnog langs m'n huis te mogen rijden.. ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 19 december 2009 @ 21:47 |
quote:Dit was niet de schuld van ProRail maar van InfraBel. | |
STTSJT | zaterdag 19 december 2009 @ 21:53 |
quote:Leuk ritje dan ![]() Maar zo te merken hebben niet alleen de Nederlandse treinmaatschappijen last van het winterse weer | |
Ascendancy | zaterdag 19 december 2009 @ 21:57 |
quote:Hoezo? Prorail is toch verantwoordelijk voor de wissels? | |
James1988 | zaterdag 19 december 2009 @ 21:58 |
quote:Wacht? Dat was vandaag? Gisteren reed er ook al een Thalys langs Den Haag... | |
James1988 | zaterdag 19 december 2009 @ 22:27 |
En de V250 die naar België is gegaan voor testen, is inmiddels weer teruggestuurd omdat er niet getest kon worden. Reden: de trein had last van afgevlakte wielen. Zie ook: ![]() [ Bericht 44% gewijzigd door James1988 op 19-12-2009 22:49:31 ] | |
Ofyles2 | zaterdag 19 december 2009 @ 22:50 |
quote:Kunnen die spaghettivreters dan ook helemaal niets? En dan maar te bedenken dat een OV-bedrijf uit Göteborg nog meer trams bestelt bij AnsaldoBread. Of ze lijden daar aan vergevorderde Alzheimer of ze zijn omgekocht. | |
Ofyles2 | zaterdag 19 december 2009 @ 22:51 |
quote:Ja, dat was vandaag. De heenrit ging gelukkig nog wel via het Groene Hart én langs de E19. | |
Zug-Chef | zaterdag 19 december 2009 @ 23:00 |
SNEEUW SNEEUW SNEEUW![]() Na een ochtend gewerkt te hebben, kriebelde de sneeuw mij teveel en heb ik voor de rest van de week verlof aangevraagd (en gekregen). Toen ik naar het Hilversumse Sportparkstation liep, stond NSR 1726 met DDAR 7426 gereed voor vertrek als stoptrein naar Utrecht Centraal. De bekende boogjes zijn altijd een leuk fotomotief, ongeacht het type trein. Opvallend is dat de sneeuw hier tegen het portaal aankleeft, de wind woei ongetwijfeld flink uit het zuiden, afgelopen nacht. Donderdag 17 december 2009. ![]() Met maar liefst 5,5 uur vertraging aan de broek, met als oorzaak een flinke storing aan een groot Stellwerk in Hannover, passeert de DBSRN 1614 dan toch eindelijk nog met Euro Night 446 uit Praag, Warschau, Kopenhagen en doorgaande rijtuigen uit Minsk en Moskau het station van Veenendaal-De Klomp, gelegen tussen Arnhem en Utrecht. Donderdag 17 december 2009. ![]() Het was vandaag een waar drama op het spoor, het regende vertragingen en vele treinen vielen uit. In de avondspits werd er zelfs overgeschakeld naar een nooddienstregeling. Het is maar weer duidelijk dat dit landje niet echt voorbereid is op dit weertype. Opvallend genoeg rijdt Connexxion al de hele dag zonder problemen tussen Amersfoort en Ede-Wageningen. Protos 5032 komt hier aan op het eindstation Ede-Wageningen. Donderdag 17 december 2009. ![]() Op de zonnige en sneeuwwitte vrijdag 18 december stond de kerstvakantie voor de deur. Dat moeten ze bij ACTS ook gedacht hebben en zodoende reed er vandaag een extra Leeuwarden2-shuttle naar de Houtrakpolder. Als trein 50067 raast smalbek 1043 het station Ermelo op de Veluwelijn voorbij. Vrijdag 18 december 2009. ![]() Sinds december 2009 rijden de kolentreinen tussen de Maavlakte en het Duitse Ruhrgebied van DB Schenker (voorheen Railion) met dubbeltractie 189 over de Betuweroute, in plaats van een trio 6400'en. Op vrijdag 18 december 2009 is de logoloze 189 036 en de 189 080 met een lege kolentrein even ter hoogte van Haaften nabij knooppunt Deil (A15-A2) op weg richting Rotterdamse Maasvlakte. Vrijdag 18 december 2009. | |
Yreal | zaterdag 19 december 2009 @ 23:05 |
prachtige foto's ![]() | |
Socios | zaterdag 19 december 2009 @ 23:28 |
Zeer solide, ja. Ga je iedere dag Leeuwarden - Soestdijkerstraatweg heen en weer btw? ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 19 december 2009 @ 23:37 |
Dank beide. Nee hoor, afspraak is 2 dagen per week, soms worden dat er 3 of 4. | |
James1988 | zaterdag 19 december 2009 @ 23:40 |
Trouwens, de ritjes die de V250 in Nederland totnutoe heeft gemaakt zijn alleen om de trein zelf te testen. Remproeven, topsnelheid, druk van de stroomafnemer, dat soort dingen. Er zijn nog geen ERTMS-testen geweest en AnsaldoBreda heeft daar nog geen planning van afgegeven:quote:Bron: voortgangsrapportage HSL-Zuid, september 2009. Ik ben benieuwd wat er in de voortgangsrapportage van december komt te staan... en wanneer die er komt. | |
Peterselieman | zaterdag 19 december 2009 @ 23:44 |
Er zal wel komen te staan dat de Belgen de wielen vierkant hebben gemaakt en dat er daarom niet getest kon worden. | |
Socios | zaterdag 19 december 2009 @ 23:47 |
Hoelang duurde de testperiode van Mat ´54/ Plan V/ Plan Z etc. destijds? | |
STTSJT | zaterdag 19 december 2009 @ 23:52 |
quote:prachtige Foto's ![]() | |
James1988 | zaterdag 19 december 2009 @ 23:55 |
quote:Testperiodes? Deed men daar toen al aan? ![]() | |
Socios | zondag 20 december 2009 @ 00:00 |
Nou, ja, dat vraag ik mij dus ook af. ![]() | |
James1988 | zondag 20 december 2009 @ 00:04 |
Er zullen vast wel problemen zijn geweest, maar destijds werd alles nog custom gebouwd voor NS. Ook was de bouwer vaak Nederlands (Werkspoor) waardoor het contact tussen de klant en de fabrikant redelijk eenvoudig ging en er sneller getest kon worden. Tegenwoordig zijn het 'platforms' (zoals de EuroSprinter, de Desiro-serie, enz.), waardoor er minder makkelijk een klantspecifieke versie te bouwen is. Ook is er geen ruimte voor meteen testen (drukke dienstregeling en het feit dat de bouwer honderden kilometers verderopzit) waardoor er eerst gebouwd wordt en naderhand aangepast. Denk ik. | |
bork | zondag 20 december 2009 @ 00:06 |
quote:Goed gedaan, prachtig! | |
Kankerkachelsverkopert | zondag 20 december 2009 @ 00:08 |
quote:Dus er komen Spurts op de HSL? ![]() Nee, maar ik ben wel benieuwd wat we te zien gaan krijgen op de HSL als er meerdere passagiers-vervoerende bedrijven een toelating hebben. | |
James1988 | zondag 20 december 2009 @ 00:19 |
Voorlopig verwacht ik nog niks nieuws, zeker niet op de HSL, alleen al omdat je hogesnelheidsmaterieel niet zo snel voorhanden hebt (bouwen duurt een tijdje) en personeel ook niet zomaar uit de lucht komt vallen. Evenzogoed biedt het wel interessante mogelijkheden... | |
Ofyles2 | zondag 20 december 2009 @ 00:22 |
quote:Hopelijk Taurussen met Viaggio's. | |
Kankerkachelsverkopert | zondag 20 december 2009 @ 00:36 |
quote:Heb je een plaatje van die viaggio's? ![]() Kan hem niet vinden. ![]() | |
James1988 | zondag 20 december 2009 @ 00:53 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
RubenK | zondag 20 december 2009 @ 00:54 |
Grootste FAIL in een tijdje ![]() Normaal rijden er twee series intercities tussen Utrecht en Den Bosch, namelijk (alkmaar) - amsterdam - utrecht - den bosch - maastricht/heerlen en schiphol - utrecht - den bosch - eindhoven. De laatste kapt er na 20:00 altijd mee, rijdt dan vanaf utrecht ofzo maar niet meer tussen utrecht en den bosch. Door de weersomstandigheden start de eerste vandaag in eindhoven ipv (alkmaar) amsterdam. Nu voelde ik vanmorgen de bui al hangen dus ik vroeg aan de conducteur hoe ik 's avonds terug naar alkmaar kwam, en of er uberhaubt wel intercities reden 's avonds tussen den bosch en utrecht, aangezien die naar schiphol er mee kapt en die naar amsterdam bij eindhoven stopt ![]() Conducteur helemaal in verlegenheid gebracht, antwoorde iets met 'ehm ja daar kun je wel gelijk in hebben', toen ging ie even bellen. Door de telefoon hoorde ik iets van 'ehm ja hier heb wel je een punt.....' Dus helemaal niet over nagedacht dat die naar schiphol er om 20:00 mee zou kappen en er geen intercities meer zouden rijden ![]() De conducteur kon me geen antwoord geven, en de persoon aan de andere kant van de telefoon gaf gewoon toe dat er niet over nagedacht is ![]() | |
Zug-Chef | zondag 20 december 2009 @ 01:11 |
Ik las irgendwo dat de IC's uit Heerlen/Maastricht na Eindhoven door gingen als IC naar Utrecht en Schiphol. Reizigers vanuit het zuiden naar Amsterdam C en Alkmaar zullen ongetwijfeld moeten overstappen in Utrecht C. | |
RubenK | zondag 20 december 2009 @ 01:13 |
Maar laten we het eens hebben over het rondje 24 december! Wie gaat er allemaal mee? | |
STTSJT | zondag 20 december 2009 @ 01:26 |
quote:En hoe laat beginnen we? (ik ga mee) | |
Sjoegerd | zondag 20 december 2009 @ 01:41 |
Zug-Chef, waar stond je bij Ermelo? Lijkt net alsof je aan de spoorkant van het hek staat. Neem aan dat je richting Harderwijk kijkt? | |
greavy | zondag 20 december 2009 @ 02:36 |
Goeden Zojuist, met een vertraging van ongeveer 2 uur op me thuis bestemming aangekomen, na een rit met de SSN naar Münster. We hadden nog wel (meer dan) 2 uren onderweg kunnen zijn, maar dankzij een E-loc die speciaal van de Kijfhoek is gehaald, zijn we tussen Emmerich en Rotterdam met een e-loc gereden. De stoom/diesel locs gingen met elkaar gepaard door naar Rotterdam, en moeten dus nog aankomen, waarschijnlijk. Morgen zal ik me verslagje posten, met ook het gekloot van die domme DGEG en die klote moffen bij de DB.. Daar kunnen ze der pas wat van, vertragingen krijgen terwijl het niet nodig is ![]() | |
STTSJT | zondag 20 december 2009 @ 02:40 |
quote:Jij was dus degene war die andere commentaar op leverde ![]() Maar ben benieuwt (Y) | |
greavy | zondag 20 december 2009 @ 02:50 |
Ik ga nu eerst me nest in ![]() Ben al 22 uur onafgebroken wakker ![]() Ben tevens met de taxi naar huis gegaan van Rotterdam Centraal. Heb de taxi gedeeld met 3 plaatsgenoten, die allemaal naar station Zwijndrecht moesten, omdat daar hun voertuig stond (hun auto, mijn scooter). Maar al bij al, met 1x 1u 40 minuten (terugweg, met e-loc) vertraging en 1x op de heenreis 1u 15 minuten vertraging, die alléén is opgelopen door die smerige moffen daar ![]() Bijna iedereen ging een taxi nemen, omdat er amper nog een trein rijd.. De nachttrein ![]() ![]() quote:Hoe ik ze vandaag (gisteren) heb meegemaakt ![]() Dan zou ik ze nog niet eens een lijntje gunnen als Leeuwarden - Harlingen ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 20-12-2009 03:05:17 ] | |
Socios | zondag 20 december 2009 @ 03:11 |
Nou, nou, nou, wat een woorden, leuke dag gehad verder? ![]() | |
STTSJT | zondag 20 december 2009 @ 03:47 |
quote:denk als ik het commentaar lees dat we t wel weten ![]() Denk dat hij er graag bij had willen werken (bij de DB) ![]() ![]() | |
thats-me | zondag 20 december 2009 @ 05:07 |
Ik zal maar eens gaan slapen, over 4 uurtjes gaat de wekker, en dan mooi per trein naar Deventer, naar Dickens festival. Daarna naar Arnhem, Utrecht, en dan mooi richting Groningen, even wat geld doneren bij glazenhuis, dan uiteten... en dan weer terug kachelen richting het sneeuw vrije Twente... Zal nog wel wat foto'tjes maken denk ik... | |
timp0e | zondag 20 december 2009 @ 08:50 |
Straks met de Thalys naar Parijs, ben benieuwd of we in een gerenoveerde trein komen! ![]() ![]() | |
Palmboom313 | zondag 20 december 2009 @ 09:35 |
quote:Volgens mij ga jij heel lang onder weg zijn ![]() | |
Fixers | zondag 20 december 2009 @ 10:00 |
Wel leuk die stuifsneeuw in het kielzog van de trein. Op dordrecht zijn er nu twee struktonmannetjes met propaanbranders wissels aan het ontdooien. | |
VanderMeulen | zondag 20 december 2009 @ 10:12 |
Hebben de Nederlandse treinen eigenlijk nog zand aan boord? Vind het soms wel knap dat ze nog op tijd stilstaan met al die sneeuw op de baan. | |
thats-me | zondag 20 december 2009 @ 10:16 |
quote:Dat denk ik ook ![]() quote:Ik ga beetje last hebben van het dik gedrukte ![]() | |
dennistd | zondag 20 december 2009 @ 10:20 |
quote:Volgens mij hebben alleen de GTW's zand | |
Hr-Flip | zondag 20 december 2009 @ 10:26 |
en zo sneeuwvrij is twente nou ook weer niet, eindelijk ligt hier een mooi pak sneeuw | |
dennistd | zondag 20 december 2009 @ 10:31 |
idd ![]() leuke quote op rolandrail trouwens, wat maar weer eens bewijst hoe de bezuinigingen doorslaan: quote:Voor de duidelijkheid: Maasvlakte-Waalhaven is zo'n 40km ![]() | |
ReisT | zondag 20 december 2009 @ 11:12 |
quote:Beslist niet. In die tijd bouwde men eerst een prototype, ging daar een paar jaar mee testrijden en pas als die probleemloos werkte gingen ze de rest bouwen. Zo ging het bijv. bij Mat '64 (prototype uit 1961, seriebouw vanaf '64) en ICM (protoserie uit 1977, seriebouw vanaf '83). | |
Oom_Agent | zondag 20 december 2009 @ 11:44 |
Tipje voor de NS: ![]() | |
mezzy | zondag 20 december 2009 @ 12:13 |
wat kost een dagretourtje Antwerpen vanuit Amsterdam Centraal? | |
HaverMoutKoekje | zondag 20 december 2009 @ 12:15 |
quote:www.ns.nl | |
STTSJT | zondag 20 december 2009 @ 12:19 |
Nou maar hopen dat het donderdag beter gaat ![]() Of is die rond rit die mensen hier in de planning hadden afgelast? | |
RubenK | zondag 20 december 2009 @ 12:47 |
Ik ga gewoon hoor ![]() | |
Ascendancy | zondag 20 december 2009 @ 13:00 |
quote:Ik snap daar ook helemaal niets van. En als die verwarmers het dan niet doen he. Waarom nu pas met branders ontdooien? Op delft komt nu 1 stoptrein per uur langs ![]() | |
Ofyles2 | zondag 20 december 2009 @ 13:02 |
quote:Laat me raden, een SGMm-tweetje of een Plan V? | |
Palmboom313 | zondag 20 december 2009 @ 13:04 |
Trouwens ik wil de mensen die nu aan het werk zijn tussen Winterswijk en Zevenaar even geluk wensen ![]() | |
Ascendancy | zondag 20 december 2009 @ 13:05 |
quote:Ik hoef er nu gelukkig niet heen. Maar afgelopen vrijdag waren tussen dordrecht en den haag, plan V's als IC en de rest VIRM ![]() | |
greavy | zondag 20 december 2009 @ 13:29 |
quote:Ik heb een leuke dag gehad, maar de DB mag toch echt wel iets doen aan hun verstand van dienstregelingen ![]() Ben nu bezig met een klein reisverslag. Heb niet super veel fotootjes tijdens het rijden kunnen maken wegens bevroren ramen | |
-Dries- | zondag 20 december 2009 @ 13:32 |
Snel vraagje. Is het mogelijk om vandaag vanaf Den Haag CS naar Amsterdam CS te reizen? En dan omstreeks 23:30 weer terug naar DH CS? | |
DriekOplopers | zondag 20 december 2009 @ 13:35 |
quote:Via Utrecht, denk ik. Maar ik zou het er maar niet op wagen, als ik jou was. | |
Socios | zondag 20 december 2009 @ 13:41 |
quote:DB heeft juist heel veel verstand van betrouwbare dienstregelingen etc. Dat het nu even mis gaat met een stoomtrein staat daar los van. Benieuwd naar verslag & foto´s. ![]() | |
jappas | zondag 20 december 2009 @ 13:42 |
Zo, vandaag twee keer in dezelfde trein gezeten. Na thuis een beetje ns.nl en 9292ov checken besloot ik het er maar op te wagen en de reis Ruurlo - Ede-Wageningen te wagen, omdat alle treinen hiertussen nog redelijk normaal leken te rijden. Enfin, ik kom in Zutphen aan, vrij veel volk op een zondag en een stel Syntus medewerkers. Tevens werd er omgeroepen dat er gratis koffie te halen was vanwege de ongemakken (dat had ik ook echt eventjes nodig). De medewerkers van Syntus (en misschien ook nog wel van de NS) wisten me te melden dat er tot nader orde geen treinen naar Arnhem reden: "Het kan een uur duren, maar ook nog wel de hele dag". Toen ik dat eenmaal wist had ik het al wel besloten, ik ga weer mooi in de trein richting Winterswijk terug, en ga weer naar huis, maar hopen dat ik morgen optijd kom voor m'n tentamen ![]() Pluspunten van de reis: - Mooi uitzicht + stuifsneeuw dat langs de trein gaat. - Gratis koffie, je blijft een Nederlander ![]() | |
mezzy | zondag 20 december 2009 @ 13:44 |
wat kost het met de Randstad Rail van Rotterdam Hofplein naar Den Haag Centraal.. je kan met strippenkaart of OVchip, ik wil graag weten hoeveel je moet betalen met de OVchip.. Anyone? ![]() | |
Socios | zondag 20 december 2009 @ 13:45 |
quote:Dat kan wel, maar dan zul je moeten overstappen te Leiden Centraal. Terugweg kan wel rechtstreeks. (Evt. met nachttrein naar HS). Goede reis. | |
Ascendancy | zondag 20 december 2009 @ 14:21 |
quote:Het is hier niet de OV helpdesk hoor ![]() Dit kan je prima zelf opzoeken. | |
Socios | zondag 20 december 2009 @ 14:24 |
quote:Hangt helemaal af van het tijdstip van boeken, welke trein je neemt op welk tijdstip, wat voor evt. kaartjes je al hebt en wat je verdere eisen zijn. Duurste variant: High-Flex, 1e klas, Thalys. Retour: ¤ 176,-. Goedkoopste variant: Superdagretour, 2e klas, Beneluxtrein. Retour: ¤ 36,60. | |
Socios | zondag 20 december 2009 @ 14:26 |
quote:Loop naar Rotterdam Centraal en pak de Intercitytrein naar Den Haag Centraal en reis met een treinkaartje à ¤ 4,40. ![]() | |
greavy | zondag 20 december 2009 @ 14:29 |
Verslag SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland Tijdens het wachten op station Zwijndrecht een paar foto's in het donker, met sneeuw op het spoor. Vertrek met Stoptrein om 6.40 uit Zwijndrecht. Een enkeltje plan V 891. Aankomst was 7.00. Rotterdam Centraal in de sneeuw wanneer het donker was. Meer foto's in het album (zie onderaan 'Meer links') Een SGMm naar Hoek van Holland. Trein 2973 Een VIRM naar Venlo, trein 9544 Loc 65 018 van SSN komt voorrijden met 6 rijtuigen, 2x 1e klasse rijtuigen, een personeel rijtuig, Mitropa restauratierijtuig, 2x 1e klasse rijtuig. Ook zat er een 2200 dieselloc bij, die de trein naar Rotterdam trok, en later nog een deel tractie heeft geleverd tot Emmerich. Het perron van Ede-Wageningen in de sneeuw. Hier waren we water tanken. Er waren een aantal fotografen / treinspotters aanwezig. Glas was bevroren, heb ijs proberen te verwijderen. Zijsporen bij Ede-Wageningen in de sneeuw. In Emmerich een stoomloc met veel stoom Hier bleek er een vervangende loc te komen voor de stoomloc P8 van DGEG, omdat hij een bevroren ketel heeft. De diesel loc kwam veel te laat aan in Emmerich. Tevens was de watertank bevroren, dus werd er strooizout ingegooid. Let op! Je kan van het perron vallen als er een trein langs komt! Naambordje van Emmerich De stoomloc van SSN mocht nog geen water nemen, omdat er een goederentrein voorlangs moest. Een uitgerangeerde trein van DB Het perron van Emmerich De loc moest van sporen wisselen. De stoomloc kon er weer voor Het was nog even wachten op de diesel loc, die er nog steeds niet was. Eindelijk de diesel loc gearriveerd, en werd aangekoppeld. Iedereen werd verzocht de trein in te gaan. Na nog 10 minuten wachten reden we weg, er moest eerst een andere trein voor ons langs. Totale vertraging was hier ongeveer 40 minuten vertraging, dankzij de DGEG. De diesel loc in Münster, die er voor kwam te zitten, met daarachter de stoomloc van de SSN. De stoomloc was nodig, omdat er anders geen stoom verwarming kon worden verzorgd. Aangekomen in Münster met een vertraging van 1uur en 15 minuten, waardoor de aankomsttijd half 4 was, in plaats van kwart over 2. Totaal op de terugweg dus 1 uur en 15 minuten vertraging gekregen, omdat we onderweg meerdere keren moesten wachten op andere treinen van de DB. De stoomloc van de SSN nog achter de diesel loc. Dat is duidelijk. Daar is het station. Bij donker de entree van het station. Het was er wel enorm druk! Een aantal treinen in Münster. De CTA op Münster. De geplande vertrektijd stond op 18.27, maar dit werd niet gehaald, dankzij de DB. De loc mocht op zijn vroegst 18.45 vertrekken van de standplaats, wat uiteindelijk 18.50 werd. Hij moest toen nog een aantal minuten wachten, om andere treinen voor te laten gaan. Nadat hij door mocht, heeft hij de rijtuigen opgehaald, en heeft uiteindelijk WEER moeten wachten, omdat een IC voor moest gaan. Om 19.40 kwam de trein eindelijk binnen op spoor 9, waarna iedereen snel instapte, en we vertrokken naar Emmerich om 19.50. Vertraging dus 1u 20minuten. In Bottrop Süd is er een half uur langer gewacht, omdat er 2 goederentreinen voor ons langs moesten. Na een uur gestaan te hebben bij Bottrop Süd zijn we eindelijk vertrokken naar Emmerich, waar we romd 23.10 / 23.15 aankwamen. Hier werden de diesel en stoomloc ontkoppelt, en de E-loc aangekoppeld, waarna de stoomloc met de 2200 terug zou rijden naar Rotterdam. De 2200 bemanningen hebben de E-loc van de Kijfhoek gehaald. Er werd echter een aantal extra stops gepland, waaronder Arnhem, Utrecht (gepland), Woerden, Gouda, Nieuwekerk aan de Ijssel en Rotterdam Alexander. We kwamen uiteindelijk om 1.30 aan, op zondagochtend in Rotterdam Centraal. Indien de stoomloc ons tractie had moeten leveren tot Rotterdam, had het nog veel langer geduurd. De meesten zijn tevens toen met een taxi verder gegaan, omdat er amper nog een trein reed, enkel de nachttrein. Meer links: Foto album met alle foto's. Meer foto's heb ik niet gemaakt, dan er hier staan. | |
greavy | zondag 20 december 2009 @ 14:31 |
quote:Het was niet alleen bij ons, alle treinen hadden vertraging. Er waren in dat anderhalf uurtje dat we stonden te wachten maar 2 treinen zonder vertraging, en 1 trein met minder dan 20 minuten ![]() | |
Zug-Chef | zondag 20 december 2009 @ 14:36 |
Greavy, leuk verslag, maar de foto's vind ik wat minder. Als het donker is, is het mooier om met statief tijdopnames te maken. Dan komt alles er veel beter en mooier uit. | |
greavy | zondag 20 december 2009 @ 14:42 |
quote:Ja, ik weet het ![]() Ik heb helaas geen luxe, moderne camera. Heb dus ook geen statief. Helaas. Het is dus allemaal met de vrije hand genomen. | |
Zug-Chef | zondag 20 december 2009 @ 14:45 |
Bedenk wel goed wat je zelf wil. Wil je puur even laten zien wat je bent tegengekomen, dan kan dit zo prima. Wil je over 10 jaar nog met veel plezier terug kijken naar je foto's en al het moois wat er toen nog reed, vraag jezelf dan af of je niet (iets) meer wilt investeren in apparatuur. Een statief is zo duur nog niet maar je hebt er wel veel voordeel mee. Je hoeft niet per se meteen een nieuwe cam te hebben voor een statief. | |
greavy | zondag 20 december 2009 @ 14:48 |
Daar heb je gelijk in. Binnenkort zal ik wel eens gaan kijken, voor een statief of dergelijk, want hij zou er wel bij aan moeten kunnen. | |
mezzy | zondag 20 december 2009 @ 14:50 |
quote:wat is het goedkoopste variant (retour) naar Parijs? en naar Berlijn?.. weet je dat misschien ook? ![]() | |
Guppy | zondag 20 december 2009 @ 15:02 |
Boy oh boy, ik vraag me af of ik morgen in Utrecht kom, vanuit Arnhem... | |
jappas | zondag 20 december 2009 @ 15:17 |
Ik heb voor morgen waarschijnlijk vervoer ![]() ![]() | |
Ascendancy | zondag 20 december 2009 @ 15:23 |
quote:Waarom zoek je het niet gewoon even lekker zelf op, in plaats van dit topic te spammen. ![]() Weet iemand waarom pro-rail het altijd voor mekaar speelt om goederentreinen langs de drukste perrons te laten rijden? Op dordrecht bijvoorbeeld. Dan komt er weer zo´n herrie-makend bakbeest, vlak voor de intercity naar amsterdam. Valt dit ook wel binnen enige geluidsnormen? Want boven de 80 decibel is het zeker. | |
Socios | zondag 20 december 2009 @ 15:28 |
quote:Retour Amsterdam Centraal - Paris Nord: Thalys, 2e klas, Low-Fixed, ¤ 70,-. Retour Amsterdam Centraal - Berlin Hbf: CityNightLine, 2e klas, Low-Fixed, ¤ 58,-. of indien niet ´s nachts: InterCity(Express), 2e klas, Niederlande Spezial, ¤ 78,-. | |
Socios | zondag 20 december 2009 @ 15:29 |
quote:Met ICE International. ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 20 december 2009 @ 15:40 |
Nog twee weekjes, en dan ben ik spoorpersoneel. ![]() | |
Socios | zondag 20 december 2009 @ 15:41 |
Woei, gefeliciteerd! ![]() ![]() | |
STTSJT | zondag 20 december 2009 @ 15:55 |
quote:Dan ga je solliciteren ![]() Misschien wordt je wel trein schoonmaker ![]() | |
HaverMoutKoekje | zondag 20 december 2009 @ 16:00 |
quote:Loketmedewerker! Socios heeft heeel veeel geduld met mensen die domme vragen stellen | |
RubenK | zondag 20 december 2009 @ 16:07 |
Weet iemand of het hele spoorboekje ook digitaal te vinden is ergens? | |
Socios | zondag 20 december 2009 @ 16:08 |
quote:Haha, goeie, computergirl! Of Servicemedewerker op het station. ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 20 december 2009 @ 16:09 |
quote:Ze hebben dan misschien wel verstand van betrouwbare dienstregelingen, maar ze hebben niet altijd zin om deze ook goed uit te voeren. Het is bijvoorbeeld wel kenmerkend dat in Noordrijn-Westfalen de lijn RE2, die via privatisering aan de DB is gegund, een veel hogere punctualiteit dan de RE-lijnen die nog in het hoofdrailnetcontract zitten. | |
Yreal | zondag 20 december 2009 @ 16:31 |
Stoptrein van utrecht naar den helder ![]() | |
RubenK | zondag 20 december 2009 @ 16:41 |
http://ns.nl/cs/Satellite(...)ling?p=1195827729947 Ook geen internationale meer ![]() | |
ghizzer | zondag 20 december 2009 @ 16:43 |
Ik wil naar Varsseveld vandaag. Evt via lievelde. Rijd Zp Wsw nog? | |
greavy | zondag 20 december 2009 @ 16:50 |
15:28 + 127 min. Amsterdam Centraal 1-2 Thalys 16:31 + 30 min. Paris-Nord 5-6 Antwerpen-Centr, Brussel-Zuid Thalys Gaat lekker met de Thalys. De 16.01 vertrek uit Rotterdam / 16.28 vertrek uit schiphol is, denk ik, al vertrokken omdat ie niet meer tussen de AV staat van schiphol/Rotterdam | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2009 @ 16:53 |
quote:Ik ook ![]() ![]() | |
ghizzer | zondag 20 december 2009 @ 16:57 |
Ik zit nu in Arnhem in de trein naar Zutphen. Hopelijk rijd daar ook de trein naar Winterswijk. | |
greavy | zondag 20 december 2009 @ 17:05 |
Er schijnen treinen naar Winterswijk te rijden, hetzij met vertraging. Zevenaar - Winterswijk is sowieso vertraagd, of slecht mogelijk. | |
Guppy | zondag 20 december 2009 @ 17:09 |
quote:Mja, mn vriend wees me nog op een tweede probleem. Mijn fiets staat nog op Arnhem centraal, en of er morgen bussen rijden is ook maar de vraag! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2009 @ 17:10 |
quote:Wat een leuke naam voor een stadje ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 20 december 2009 @ 17:12 |
15:01 + 127 min. Amsterdam Centraal 11 Thalys , Niet instappen ![]() Verder heel veel 'rijdt vandaag niet'jes op Rotterdam | |
Duvel | zondag 20 december 2009 @ 17:17 |
Net even over station Gouda gewandeld. Volle bak, omroep "Over enkele minuten komt een stoptrein naar Den Haag binnen op spoor 11". Vervolgens ook nog "een stoptrein naar Rotterdam" gezien. Er rijdt nog wel iets, maar volgens mij alleen pendelend over enkelspoor... | |
greavy | zondag 20 december 2009 @ 17:23 |
17:28 Hoek van Holland Strand Schiedam Centrum, Schiedam Nieuwland, Vlaardingen Oost SPR , Extra trein Zie ik al de hele dag staan, een Extra Trein, SPR (sprinter?) Lijkt mij een beetje vreemd, een extra trein bij dit weer ![]() | |
IntercityAPT | zondag 20 december 2009 @ 17:31 |
quote: Hee, ik ook! Ik heb ook een aantal foto's genomen. Ik zal ze zometeen wel plaatsen. | |
trancethrust | zondag 20 december 2009 @ 17:46 |
quote:Ze beginnen weer te rijden zo te zien ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 20 december 2009 @ 17:54 |
Grappig. Ik hoor al de hele dag Spurtjes langs Groningen Noord denderen. Wat nou sneeuw? | |
Palmboom313 | zondag 20 december 2009 @ 18:06 |
quote:Zevenaar - Winterswijk zijn ze bezig. En die vervangde bussen rijden niet meer. | |
ghizzer | zondag 20 december 2009 @ 18:09 |
Weet iemand of Zwolle - Roosendaal weer er in is gegooid? Familie wil vanavond nl van Lichtenvoorde-Groenlo naar Tilburg. Bvd voor reacties. | |
Dr_Flash | zondag 20 december 2009 @ 18:13 |
quote:Suicide. Waanzin. Er wordt al de hele dag gewaarschuwd dat je bestemming best eens onbereikbaar zou kunnen zijn. Dan moet je nodig nog een keer in de avond aan zo'n lange rit beginnen ![]() | |
greavy | zondag 20 december 2009 @ 18:14 |
quote:ns.nl - Dé bron voor de actuele vertrektijden, en reisadviezen met de trein En wat ik me dan alsnog afvraag, waarom via Zwolle/Roosendaal, en niet een andere, veel kortere, treinroute? Via Zwolle ben je > 1 uur langer onderweg. in ieder geval rijden er wel treinen uit Lichtenvoorde-Groenlo, richting Winterswijk en Zuthpen. Tussen Zuthpen en Tilburg rijden er ook treinen, aldus de reisplanner.. Dit zijn berichten van nu. Wil je later reizen, zou ik het sowieso opnieuw controleren. | |
Ireyon | zondag 20 december 2009 @ 18:14 |
quote:Heeft dat er ooit uitgelegen? Volgens http://www.traphic.nl/trein.aspx rijdt het ![]() 'k Wacht nog even af wat ik morgen ga doen.. 'k Wilde eigenlijk wel een rondje gaan doen en met alle tijd van de wereld maakt vertraging me toch niet uit.. Maar waarschijnlijk kan ik het station al niet bereiken ![]() | |
greavy | zondag 20 december 2009 @ 18:20 |
17:03 + 150 min. Amsterdam Centraal 11 Thalys , Niet instappen 17:32 + 62 min. Den Haag Centraal 8 Delft, Den Haag HS Stoptrein 18:03 + 20 min. Amsterdam Centraal 11 Thalys , Niet instappen NS HiSpeed beweerde dat de Thalys vandaag geen vertraging zou oplopen, omdat 'er weinig wissels op de HSL liggen' ![]() 18:34 + 45 min. Frankfurt (M) H 4B Utrecht C, Arnhem, Oberhausen H ICE International NS HiSpeed durfde hier echter wel te beweren dat er geen Internationale Treinen rijden.. Wel dus ![]() | |
Palmboom313 | zondag 20 december 2009 @ 18:23 |
quote: | |
Fixers | zondag 20 december 2009 @ 18:28 |
Die oude dubbeldekkers, is dat het enige materiaal wat een beetje winterbestendig is? Behalve een virm vanmorgen vroeg (toen het nog meeviel) heb ik niets anders zien rijden. |