quote:Utrecht Centraal kampt met vervoersproblemen
Uitgegeven: 16 december 2009 12:32
Laatst gewijzigd: 16 december 2009 12:32
AMSTERDAM – Treinreizigers in Utrecht moet woensdag rekening houden met vertraging. Dat meldt de NOS.
© ANP
De problemen worden veroorzaakt door een defecte bovenleiding.
Er zijn momenteel problemen in de verbindingen tussen de domstad en Driebergen, Utrecht Lunetten, Amersfoort, Worden en Gouda.
Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van een half uur tot een uur. De NS hoopt dat de problemen om 19.00 uur opgelost zijn.
© NU.nl
Mwoa, wel hoor.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:47 schreef Ireyon het volgende:
Maar verder is er dus niemand die zin heeft in een vernieuwde OP?![]()
Vertragingen 30-60. Nou en man, lekker GtbVeetje schrijven, hoppaquote:Op woensdag 16 december 2009 12:45 schreef RubenK het volgende:
tering, het is echt goed naar de klote
en ik moet daar vanmiddag langs!!!
lijkt mij prima!quote:Op woensdag 16 december 2009 12:47 schreef Ireyon het volgende:
Maar verder is er dus niemand die zin heeft in een vernieuwde OP?![]()
Jawel. ;oquote:Op woensdag 16 december 2009 12:47 schreef Ireyon het volgende:
Maar verder is er dus niemand die zin heeft in een vernieuwde OP?![]()
Weet iemand of het deel over reizen naar Duitsland klopt? Het Belgische deel weet ik vrij zeker.. als ik de insiders hier op 't station mag gelovenquote:>> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.
Voor reizen naar Duitsland is je dagkaart geldig tot aan de grens, bij het aanschaffen van een kaartje mag dus voor de optie NS-traject gratis worden gekozen. Voor reizen naar België is je dagkaart geldig tot het laatste station voor de grens, met uitzondering van de Beneluxtrein die via Roosendaal reist. Omdat zowel station Roosendaal als station Maastricht in 2010 als zogenaamde "Belgische Stations" geregistreerd staan, moet bij een reis met de Belgische treinen ook voor het Nederlandse traject tot aan de grens betaald worden. Bij het aanschaffen van een kaartje moet dus als vertrekstation Roosendaal of Maastricht gekozen worden.
Ik vind het goed voor zover ik een stem heb.quote:
NL - D of NL - B maakt geen verschil. Maar Blokker/Kruidvat/eBay/Whatever dagkaartjes zijn volgens mij maar tot en met het laatste STATION voor de grens geldig, en niet tot de grens zelf. Staat wel op die envelopjes bij de voorwaarden lijkt me.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Weet iemand of het deel over reizen naar Duitsland klopt? Het Belgische deel weet ik vrij zeker.. als ik de insiders hier op 't station mag geloven
quote:Op woensdag 16 december 2009 13:11 schreef RubenK het volgende:
http://ep.turnware.com/trein/vertraging.php
8+ uur en counting
quote:Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 16-12, in totaal 751 minuten. Dat is meer dan 12 uur.
In totaal waren er hier vandaag 95 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 8 minuten.
quote:Op woensdag 16 december 2009 13:58 schreef Crientj het volgende:
Krijg van iemand te horen dat Amersfoort ook zo goed als plat ligt.. Dankzij een stroomstoring. ;o
Oh leukquote:Utrecht Centraal Woensdag 16 December 13:57
Oorzaak Rond Utrecht Centraal rijden minder treinen door een defecte bovenleiding.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal reizen via Amersfoort.
Hmm, in Friesland kunnen ze treinen die niet rijden op tijd laten rijdenquote:Vooral het percentage treinen dat vanuit Sneek/Stavoren en Harlingen Haven in Leeuwarden op tijd aankomt, is erg hoog (98,9 resp. 99,0%).
Wat is er op de HSL?quote:RT:uitrukken 14:18 | PRIO 1 HV221 TS221 AL211 TS222 OD201 BR201 AG901 HSL SCHIPHOL - ROTTERDAM 103,8
quote:14:18:26 16-12-09 17 POLI PRIO 1 HV221 TS221 AL211 TS222 OD201 BR201 AG901 HSL SCHIPHOL - ROTTERDAM 103,8 ROTTERDAM Tram / Trein / Metro (Middel Brand: ja) Vak: 5995552
1430030 Politie Rotterdam-Rijnmond ( Persinformatie Brandweer )
14:18:26 16-12-09 17 BRAN PRIO 1 HV221 TS221 AL211 TS222 OD201 BR201 AG901 HSL SCHIPHOL - ROTTERDAM 103,8 ROTTERDAM Tram / Trein / Metro (Middel Brand: ja) Vak: 5995552
1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1400902 BRW Rotterdam-Rijnmond ( AG-90.1 )
1400874 BRW Rotterdam-Rijnmond
1400852 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Meldkamer Havenbedrijf )
1400223 BRW Rotterdam-Noord ( Bevelvoerders Frobenstraat )
1400222 BRW Rotterdam-Noord ( Blusgroep Frobenstraat )
1400221 BRW Rotterdam-Noord ( Kazernealarm Frobenstraat )
1400211 BRW Rotterdam-Noord ( Kazernealarm Laanslootseweg )
1400201 BRW Rotterdam-Noord ( OvD 2 )
1400200 BRW Rotterdam-Noord ( OvD 1 )
Zou er een trein met 1500V-instelling de 25kV-sectie op zijn gereden?quote:Op woensdag 16 december 2009 14:30 schreef James1988 het volgende:
Van een vriend:
[..]
Wat is er op de HSL?
[..]
*Poef*quote:Op woensdag 16 december 2009 14:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zou er een trein met 1500V-instelling de 25kV-sectie op zijn gereden?
Waar las je dat?quote:Op woensdag 16 december 2009 14:22 schreef dennistd het volgende:
Ook leuk:
"Vooral het percentage treinen dat vanuit Sneek/Stavoren en Harlingen Haven in Leeuwarden op tijd aankomt, is erg hoog (98,9 resp. 99,0%)."
Hmm, in Friesland kunnen ze treinen die niet rijden op tijd laten rijden
http://www.fryslan.nl/sjablonen/1/infotype/news/newsitem/view.asp?objectID=31336&page=1quote:Op woensdag 16 december 2009 14:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Waar las je dat?Ik kan het helemaal beamen. De betrouwbare dienstregeling is op die stukken echt zwaar relax.
Zulke automaten zijn inderdaad niet op de meeste stations te vinden, voor zo'n automaat kun je op deze pagina terecht, waarbij je bij "Servicetype" Bestelling ophalen moet kiezenquote:Op woensdag 16 december 2009 14:56 schreef Jeroen_L het volgende:
Hoe zit dat nou met die Studenten OV-chipkaart? Ga ik naar het station om mijn chipkaart op te waarderen naar SOV, staan er nergens automaten zoals in het foldertje afgebeeld.En bij het loket durven ze gewoon te zeggen dat ik me eerst moet registreren op internet. Waarom zo moeilijk doen? Chipkaart heb ik...
quote:Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 16-12, in totaal 990 minuten. Dat is meer dan 16 uur.
In totaal waren er hier vandaag 119 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 8 minuten.
Station Venlo... kom op zeg. Is toch groot zat voor een oplaadpunt.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zulke automaten zijn inderdaad niet op de meeste stations te vinden, voor zo'n automaat kun je op deze pagina terecht, waarbij je bij "Servicetype" Bestelling ophalen moet kiezen
Maar wat doet ie als een trein naar rijdt niet wordt veranderd?quote:Op woensdag 16 december 2009 15:16 schreef RubenK het volgende:
17 uur onderhandmijn spider werkt goed!
Treinen die niet rijden logt ie als niet rijden. Wanneer hetzelfde treinnummer gescanned word met andere vertraging update ie het aantal minuten. Als de vertraging ingehaald is en weer op 0 staat dan telt ie m helemaal nietquote:Op woensdag 16 december 2009 15:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar wat doet ie als een trein naar rijdt niet wordt veranderd?
En als hij opnieuw checkt en de tijd is veranderd?
Rekent die dan die tijd+tijd sinds laatste check of wat.
Machinist zat dan waarschijnlijk in een vertraagde treinquote:Op woensdag 16 december 2009 15:27 schreef Palmboom313 het volgende:
wtf zeg 15 minuten vertraging omdat er geen machinist waswat is dat voor onzin
Hmm dat zou inderdaad kunnenquote:Op woensdag 16 december 2009 15:29 schreef RubenK het volgende:
[..]
Machinist zat dan waarschijnlijk in een vertraagde treinen de backup ook. Gebeurt mij regelmatig
wtfquote:Op woensdag 16 december 2009 15:55 schreef greavy het volgende:
Had net telefoon van een kennis, die met de trein reisde, die in Amersfoort kreeg te horen dat er geen treinen reden naar Utrecht, en werd omgeroepen dat ze moesten omreizen via Deventer en Arnhem.. Is hij in Arnhem aangekomen, word er omgeroepen dat er niet naar Utrecht gereden kan worden wegens een grootschalige storing..
Moest ie via Nijmegen, om daar via Geldermalsen naar Utrecht te gaan..
Is hij in Geldermalsen, wordt er omgeroepen dat er een wissel storing is richting Utrecht, en je om moet reizen via Arnhem![]()
![]()
![]()
Hij weer terug naar Arnhem na veel gevloek, en eindelijk in Arnhem mocht hij eindelijk met een stoptrein met beperkte snelheid naar Utrecht![]()
![]()
Er reed van Arnhem naar Utrecht een goederentrein voor hun![]()
Volgens mij werd er ergens wel enorm gefaald, hetzij bij de adviezen van de conducteur, hetzij bij de NS treindienstleider..
quote:Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 16-12, in totaal 1161 minuten. Dat is meer dan 19 uur.
In totaal waren er hier vandaag 143 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 8 minuten.
Foutje van mijquote:Op woensdag 16 december 2009 16:05 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
wtfhoe lang is ie wel niet onderweg geweest?
Moest ie via Nijmegen, om daar via Geldermalsen naar Utrecht te gaan.. Denk eerder via 's-Hertogenbosch maar goed.
Kon die beter met de bus gaanquote:Op woensdag 16 december 2009 15:55 schreef greavy het volgende:
Had net telefoon van een kennis, die met de trein reisde, die in Amersfoort kreeg te horen dat er geen treinen reden naar Utrecht, en werd omgeroepen dat ze moesten omreizen via Deventer en Arnhem.. Is hij in Arnhem aangekomen, word er omgeroepen dat er niet naar Utrecht gereden kan worden wegens een grootschalige storing..
Moest ie via Nijmegen, om daar via Geldermalsen naar Utrecht te gaan..
Is hij in Geldermalsen, wordt er omgeroepen dat er een wissel storing is richting Utrecht, en je om moet reizen via Arnhem![]()
![]()
![]()
Hij weer terug naar Arnhem na veel gevloek, en eindelijk in Arnhem mocht hij eindelijk met een stoptrein met beperkte snelheid naar Utrecht![]()
![]()
Er reed van Arnhem naar Utrecht een goederentrein voor hun![]()
Volgens mij werd er ergens wel enorm gefaald, hetzij bij de adviezen van de conducteur, hetzij bij de NS treindienstleider..
Een OPmquote:Op woensdag 16 december 2009 12:47 schreef Ireyon het volgende:
Maar verder is er dus niemand die zin heeft in een vernieuwde OP?![]()
Klopt, vanaf 1 januari pas.. Dat is toch allang bekendquote:Op woensdag 16 december 2009 17:26 schreef Peter het volgende:
Studenten ov chipkaart is voorlopig nog niet met saldo mee te reizen bij ns. Aldus de klantenservice..
1 januari is maar de vraag:quote:Op woensdag 16 december 2009 17:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Klopt, vanaf 1 januari pas.. Dat is toch allang bekend?
...quote:U geeft aan dat u bij het aanvragen van het Reizen op Saldo een probleem ondervindt. Het is op dit moment niet mogelijk om voor uw Studenten OV-Chipkaart het Reizen op Saldo aan te vragen. Het gewone Studenten OV is op dit moment leidend als u met ons reist. Er wordt gezien het verdwijnen van het gewone Studenten OV gewerkt aan het invoeren van Reizen op Saldo voor de Studenten OV-Chipkaart.
quote:Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 16-12, in totaal 1453 minuten. Dat is meer dan 24 uur.
In totaal waren er hier vandaag 187 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 8 minuten.
Dan is die vriend best dom, want of er rijden dan bussen, of het is sneller om te wachten tot er pendeltreinen gaan rijden.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:55 schreef greavy het volgende:
Had net telefoon van een kennis, die met de trein reisde, die in Amersfoort kreeg te horen dat er geen treinen reden naar Utrecht, en werd omgeroepen dat ze moesten omreizen via Deventer en Arnhem.. Is hij in Arnhem aangekomen, word er omgeroepen dat er niet naar Utrecht gereden kan worden wegens een grootschalige storing..
Moest ie via Nijmegen, om daar via Geldermalsen naar Utrecht te gaan..
Is hij in Geldermalsen, wordt er omgeroepen dat er een wissel storing is richting Utrecht, en je om moet reizen via Arnhem![]()
![]()
![]()
Hij weer terug naar Arnhem na veel gevloek, en eindelijk in Arnhem mocht hij eindelijk met een stoptrein met beperkte snelheid naar Utrecht![]()
![]()
Er reed van Arnhem naar Utrecht een goederentrein voor hun![]()
Volgens mij werd er ergens wel enorm gefaald, hetzij bij de adviezen van de conducteur, hetzij bij de NS treindienstleider..
Welk station was 't nou?quote:Op woensdag 2 december 2009 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Fraaie muurschildering in de lokettenzaal van....?
[ afbeelding ]
Omdat ie daar stopt om vervolgens om te keren, gok ik? Hoewel die hele 'we gaan op reis en moeten omreizen via...' zooi wel erg triest is.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:37 schreef Ascendancy het volgende:
En waarom kom je op geldermalsen uit als je vanaf den bosch de IC naar Utrecht pakt?
Ben ook benieuwd hoe een drama het morgen wordquote:Op woensdag 16 december 2009 20:25 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Omdat ie daar stopt om vervolgens om te keren, gok ik? Hoewel die hele 'we gaan op reis en moeten omreizen via...' zooi wel erg triest is.![]()
Had zelf ook vertraging: een enkele DD-AR om 17:28 (Utrecht-Tiel) op een traject dat normaal 2x DD-AR heeft op dat tijdstip (en vergeef me als de terminologie verkeerd is.). Had uiteindelijk 15 minuten vertraging op Geldermalsen en dat zal nog wel meer zijn geworden.
Wordt nog wat met dat weerbericht dat sneeuw / natte sneeuw / ijzel voorspelt voor vannacht en morgen.
Zou lachen zijn als het dan een trein was van veolia of arrivaquote:Op woensdag 16 december 2009 14:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zou er een trein met 1500V-instelling de 25kV-sectie op zijn gereden?
Want?quote:Op woensdag 16 december 2009 21:10 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Zou lachen zijn als het dan een trein was van veolia of arriva
dan moeten ze maar een reserve stel inzettenquote:Op woensdag 16 december 2009 21:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Want?![]()
Straks zit ik morgen in een trein met maar 1 stel
Merwede-lingelijn heeft 7 stellen, waarvan er meestal in de spits maar 6 rijden(waarom is mij een raadselquote:Op woensdag 16 december 2009 21:14 schreef STTSJT het volgende:
[..]
dan moeten ze maar een reserve stel inzetten
of ze huren weer een wadloper van de ns
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
Ja, volgens mij is het standaard daar..quote:Op woensdag 16 december 2009 20:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd hoe een drama het morgen word.. Wel apart trouwens dat tussen Utrecht en Zwolle er wel vaak kabelbreuken of sein/wissel/overweg storingen zijn.
Hier ook geen sneeuw in Zwijndrecht, wel een erge vrieskou of hoe je dat ook noemt..quote:Op woensdag 16 december 2009 21:47 schreef Sjoegerd het volgende:
Hier nog geen sneeuw te bekennen op de Veluwe.. Hopelijk blijft het zo, is de kans groter dat de trein fatsoenlijk rijd morgen
Ach ik ga er geen minuut van eerder uit mijn bedquote:Op woensdag 16 december 2009 22:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is het standaard daar..
Maak het althans zeer vaak mee..
Treinen zullen morgen gok ik, wel meer vertraagd rijden![]()
[..]
Hier ook geen sneeuw in Zwijndrecht, wel een erge vrieskou..
quote:Op woensdag 16 december 2009 21:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Merwede-lingelijn heeft 7 stellen, waarvan er meestal in de spits maar 6 rijden(waarom is mij een raadsel) Dus echt reserve is er niet.
sowieso een kutlijn, en nu gaan ze er nog nutteloze stationnetjes tussenbouwen.Dus er is 1 reserve trein, dat ze die niet gebruiken tsja (zou wel een directie rijtuigzijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
En qua station niet klagen
Me.. me.. me.. Me too
Zoals ik nu hoor ben ik pas om 3 uur vrij ipv de 12 die er eerder werdt rond gebazuindquote:Op donderdag 17 december 2009 00:05 schreef Yreal het volgende:
Gaan er nog meer mensen mee treinen vrijdag met mij en marko?
Kon t maarquote:
Naar 050?quote:Op donderdag 17 december 2009 00:05 schreef Yreal het volgende:
Gaan er nog meer mensen mee treinen vrijdag met mij en marko?
Dat ie bij jou is uitgebleven zegt niets over de rest.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:23 schreef Yreal het volgende:
Whahahahaha de verwachte hel is uitgebleven
In zoetermeer oost kwam de sprinter meeteen voorrijden, en in gouda kwam er een VIRM 6je voorrijden als stoptrein naar de bijlmerIn totaal +10, maar daar is mee te leven. Hilarisch was dat de wissel van woerden vastzat op het middelste spoor en de stoppers dus langs woerden reden
![]()
http://www.nu.nl/binnenla(...)d-in-amersfoort.htmlquote:AMERSFOORT - In Amersfoort staat een goederentrein in brand. Dit heeft de brandweer donderdag gemeld.
De trein staat boven een brandend gaslek aan de Brouwersstraat in Amersfoort. In de wagons zitten geen gevaarlijke stoffen.
Volgens de woordvoerder van de brandweer is er nog niets bekend over gewonden of afzettingen.
Dat dus, het is wel een beetje genant!quote:Op donderdag 17 december 2009 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik ben weer thuisDe treinen naar Ede-Wageningen reden nog wel, hoewel niet allemaal, maar de bussen...
Toen dat na een uur vernikkelen duidelijk werd ben ik dus maar omgedraaid
Man man man we hebben ook een keer 3 cm sneeuw hoor
quote:Op donderdag 17 december 2009 11:52 schreef Ascendancy het volgende:
Er had bij delft iemand in de sneltrein uit amsterdam aan de noodrem getrokken vlak voor het perron![]()
Onder het mom van. Ik kutvertraging, iedereen kutvertraging. Heeft 20 minuten 50m van het perron stilgestaan![]()
leuk. Die mensen zouden ze gewoon buiten de trein moeten plaatsen en dan gezzelig ritje groningen maastricht mee moten makenquote:Op donderdag 17 december 2009 11:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik wilde teruggaan, toen kwam er een omkerende sneltrein en direct daarna 1 die wel reed.
Er had bij delft iemand in de sneltrein uit amsterdam aan de noodrem getrokken vlak voor het perron![]()
Onder het mom van. Ik kutvertraging, iedereen kutvertraging. Heeft 20 minuten 50m van het perron stilgestaan![]()
Dat kan er ook nog wel bij...quote:Even na twaalf uur donderdagmiddag is een vrachtwagen op de Megensebaan in Oss in botsing gekomen met een trein op het traject Oss-Nijmegen.
Of daarbij gewonden zijn gevallen is nog niet bekend. Hulpdiensten zijn met veel materieel uitgerukt. Naar verluidt is de ravage enorm.
Hopelijk dat die trajecten vanaf morgen storingsvrij blijven, ik moet lange verplaatsingen afleggen.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben zonder problemen van Arnhem naar Utrecht geraakt. Maar goed, in Arnhem begon het pas te sneeuwen toen ik wegging van huis. M'n collega's uit Zaandam, Steenwijk en Deventer zijn nog niet gesignaleerd
Als je niet eens weet wie je de schuld moet geven van al die infrastoringen dan zou ik een toontje lager zingen als ik jou was!quote:Op donderdag 17 december 2009 12:30 schreef kwib het volgende:
Ik kom dus net van Utrecht CS af. "Alle treinen rijden weer volgens dienstregeling" my ass! Het is er een grote chaos en niks rijdt normaal. Ik had potverdorrie om 12:30 een 2de sollicitatiegesprek in Zoetermeer. 3 cm sneeuw en onze veevervoerder ligt weer eens plat. Bij elke andere normale organisatie zou a) dit gewoon niet gebeuren en b) als dit gebeurt de volledige directie met schaamrood op de kaken opstappen.
Een simpel excuus zal waarschijnlijk al weer te veel zijn. Wat een zielig zooitje. Mag die "N" voor Nederlandse worden veranderd in een "Z"? De ZS, de Zielige Spoorwegen.
En we zijn bij een hele dagquote:Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 17-12, in totaal 1492 minuten. Dat is meer dan 24 uur.
In totaal waren er hier vandaag 102 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 16 minuten.
Er waren op dit station vandaag in totaal 22 treinen waarvan het spoor gewijzigd was. 42 treinen waren opgeheven.
Duur grapje als je internet, niet?quote:Op donderdag 17 december 2009 14:57 schreef James1988 het volgende:
Ik heb mijn T-Mobile Prepaid Internetstick binnen
Door de weersomstandighedenquote:Op donderdag 17 december 2009 15:03 schreef Palmboom313 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom er vandaag geen enkele intercity van nijmegen naar schiphol rijd?
Is trouwens niet waar. Die van 9:27 uit Ede-Wageningen heeft iig wel gereden (+10 aldaar) want daar zat ik inquote:Op donderdag 17 december 2009 15:03 schreef Palmboom313 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom er vandaag geen enkele intercity van nijmegen naar schiphol rijd?
Weer eens problemen met de Thalys?quote:15:03 + 65 min. Amsterdam Centraal Thalys , Niet instappen
Tikt lekker aanquote:Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 17-12, in totaal 2188 minuten. Dat is meer dan 36 uur.
In totaal waren er hier vandaag 140 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 17 minuten.
Er waren op dit station vandaag in totaal 34 treinen waarvan het spoor gewijzigd was. 90 treinen waren opgeheven.
Bron: nshispeed.nlquote:U kunt hinder ondervinden tijdens uw reis op de HSL-Zuid. Oorzaak voor deze vertragingen is ERTMS, het nieuwe Europese beveiligingssysteem, dat in Nederland door de overheid is gekozen als enige systeem voor de Hogesnelheidslijn. Wij vinden dit uiteraard erg vervelend voor u. Spoorbeheerder ProRail en Infraspeed doen er alles aan om zo snel mogelijk de dienstverlening weer terug te krijgen naar het juiste niveau. Uiteraard kunt u gebruik maken van de regeling compensatie bij vertraging.
Probeer je populair te doen met die spider van jou?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leeuwarden - Groningen is ook al verkloot met wisselstoringen![]()
Heb het door ja. o.Oquote:Op donderdag 17 december 2009 15:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Tering zie AV Utrecht Centraal
Hoeveel treinen uitvallen
Volgens mij rijd er bijna geen trein vanuit Utrecht.. Bijna alles valt uitquote:Op donderdag 17 december 2009 15:52 schreef JaFFe het volgende:
Nu op Utrecht stuk of 10 treinen afgelast.
Bron: ns.nlquote:Vertragingen door weersomstandigheden
Treinverkeer ontregelt.
In een groot deel van het land wordt vanaf 15.00 de dienstregeling aangepast en rijden er minder treinen.
NS adviseert de reizigers die in de avondspits terug moeten als het mogelijk is na 19.00 te reizen.
Boek maar alvast een hotel daarquote:Op donderdag 17 december 2009 15:58 schreef Stefanovic83 het volgende:
Denk dat ik maar wat eerder naar huis ga.. Ik moet via Utrecht
quote:
quote:Op donderdag 17 december 2009 16:05 schreef JaFFe het volgende:
Ga wel eerst borrelen nu dan. Kutzooi
Het treinverkeer ligt niet 'volledig' plat, in de komende 20 minuten rijden er 2 stoptreinen - met vertraging - tot een beperkt station, hieronder is de stoptrein naar Weesp die eindigt in Leiden, de Sprinter naar Uitgeest in Amsterdam en een intercity naar leiden, en 1 naar Groningen/leeuwarden..quote:Op donderdag 17 december 2009 16:05 schreef Kwaliteit het volgende:
Wat is er in Utrecht CS aan de hand? hoorde op RTL dat treinverkeer volledig stil ligt, en dat men nog geen meer informatie heeft.
Het is wit, koud, zeshoekig en klein. En het is met flink wat soortgenoten. Ra ra?quote:Op donderdag 17 december 2009 16:05 schreef Kwaliteit het volgende:
Wat is er in Utrecht CS aan de hand? hoorde op RTL dat treinverkeer volledig stil ligt, en dat men nog geen meer informatie heeft.
Ook niet meerquote:Op donderdag 17 december 2009 16:12 schreef dennistd het volgende:
Deze av doet het nog redelijk:
http://m.dennistd.nl/vertr
Die gebruik ik ook als basis hoorquote:Op donderdag 17 december 2009 16:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
http://www.waarisdetrein.nl/mobiel/index.php
handige site van jequote:Op donderdag 17 december 2009 16:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die gebruik ik ook als basis hoor
Ja, ho, de materieelsoorten komen uit de lijst met geplande inzetten deze dienstregeling, en is dus niet 100% actueelquote:Op donderdag 17 december 2009 17:01 schreef STTSJT het volgende:
[..]
handige site van je(die http://m.dennistd.nl/vertr kan je direct zien of er iets bijzonder het station binnen komt denderen
)
Die heb ik ook een gemaakt een tijdje terugquote:Op donderdag 17 december 2009 17:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, ho, de materieelsoorten komen uit de lijst met geplande inzetten deze dienstregeling, en is dus niet 100% actueel
Maar een voorbeeldjequote:Vertrek Brussel-Noord
16:23 +42' Châtelet [P8720 Spoor 10]
16:42 +18' Antwerpen-Centraal [IR3114 Spoor 10]
16:45 +26' Moeskroen [P8512 Spoor 9]
16:45 +18' Dendermonde [CR1565 Spoor 3]
16:53 +13' Quévy [IR3738 Spoor 9]
16:55 +5' Dendermonde [CR5317 Spoor 1]
16:56 +7' Oostende [IC538 Spoor 8]
16:57 +5' Landen [IR3614 Spoor 5]
16:59 Kortrijk [P8905 Spoor 11]
17:00 +12' Leuven [CR3666 Spoor 5]
17:02 +12' 's-Gravenbrakel [CR3687 Spoor 8]
17:03 Jemeppe-sur-Sambre [P8722 Spoor 12]
17:03 Hoei [P8405 Spoor 7]
17:04 +30' Ans [P8401]
17:04 +10' Antwerpen-Centraal [IC2016 Spoor 11]
17:05 +10' De Panne / Kortrijk [IR3639 Spoor 10]
17:06 Eupen [IC515 Spoor 6]
17:07 +10' Dendermonde [P8094 Spoor 2]
17:08 +10' Gent-Sint-Pieters [P8014 Spoor 5]
Gaat zeker de goede kant opquote:Op donderdag 17 december 2009 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Hiernaast gaat het ook goed:
[..]
Maar een voorbeeldje
EN het blauwe bord blancoquote:Op donderdag 17 december 2009 17:32 schreef Crientj het volgende:
http://twitpic.com/tw0bu
Hoppaaa. Lekker vol daar.
Ik moet welquote:Op donderdag 17 december 2009 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik moet morgen ook naar Utrecht, maar ik zie er vanaf als het weer zo blijft
faalhazen. juist nu moeten ze doorrijden om het spoor schoon te houden en omdat het droog is, zorg je er zo voor dat morgen de baan helemaal schoon is.quote:Op donderdag 17 december 2009 18:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
na 20:00 vanavond rijden er ook geen Arriva treinen meer!
Arriva heeft op de merwedelingelijn de hele dag geen noemenswaardige vertraging gehad.quote:Op donderdag 17 december 2009 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
De GTW van Arriva heeft een sneeuwschuiver en als ze slim waren geweest dan hadden ze midden in de nacht al met treinen heen en weer gependeld, zodat het spoor sneeuwvrij bleef.
Wie gaat dat betalenquote:Op donderdag 17 december 2009 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
De GTW van Arriva heeft een sneeuwschuiver en als ze slim waren geweest dan hadden ze midden in de nacht al met treinen heen en weer gependeld, zodat het spoor sneeuwvrij bleef.
Ik zei het toch: het zijn gierige Britten.quote:Op donderdag 17 december 2009 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
De GTW van Arriva heeft een sneeuwschuiver en als ze slim waren geweest dan hadden ze midden in de nacht al met treinen heen en weer gependeld, zodat het spoor sneeuwvrij bleef.
Nee, de NS doet het beterquote:Op donderdag 17 december 2009 19:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zei het toch: het zijn gierige Britten.
Enkele dagen de sneltreinen schrappen tussen Leeuwarden en Groningen. Dat scheelt ook in de kostenquote:Op donderdag 17 december 2009 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie gaat dat betalen
Kan je beter de reizigert laten barsten toch?Da's gratis
jezusquote:Op donderdag 17 december 2009 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Trein - Sneeuw: 1-0
Snelheidsbeperkingen?Bejjemaljoh nergens voor nodig
Wat? 3 cm??
Waar HEBBEN we het over?!
Toch knap hoor, 2 HELE dagen aan vertraging en meer. en dat op 1 stationquote:Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 17-12, in totaal 2954 minuten. Dat is meer dan 49 uur.
In totaal waren er hier vandaag 202 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 16 minuten.
Er waren op dit station vandaag in totaal 61 treinen waarvan het spoor gewijzigd was. 206 treinen waren opgeheven.
Ochja. Ik hoop dat morgen ook het bus vervoer er hier uit ligtquote:Op donderdag 17 december 2009 20:22 schreef Crientj het volgende:
STORING: Amersfoort de weersomstandigheden.
;')))
Wat ik veel knapper vind: Meer treinen opgeheven dan vertraagdquote:Op donderdag 17 december 2009 20:20 schreef RubenK het volgende:
[..]
Toch knap hoor, 2 HELE dagen aan vertraging en meer. en dat op 1 station
kan trouwens niet. 202 keer 16 is 3232 minuten. Afronden kan het ook niet verklaren want 202 keer 15 is al te veel.quote:in totaal 2954 minuten. Dat is meer dan 49 uur.
In totaal waren er hier vandaag 202 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 16 minuten.
Nou, vanmiddag was het echt knallen daarmee. Maar 2 treinen op de AV die WEL redenquote:Op donderdag 17 december 2009 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ik veel knapper vind: Meer treinen opgeheven dan vertraagd
Wat ik wil weten: Hoeveel treinen vertrekken er normaal vanuit Utrecht op een dag?quote:Op donderdag 17 december 2009 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ik veel knapper vind: Meer treinen opgeheven dan vertraagd
Waar is hier?quote:Op donderdag 17 december 2009 20:25 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ochja. Ik hoop dat morgen ook het bus vervoer er hier uit ligt
Dan neem ik een dagje vrij
Vanaf morgen houd ik dat ook bijquote:Op donderdag 17 december 2009 20:37 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Wat ik wil weten: Hoeveel treinen vertrekken er normaal vanuit Utrecht op een dag?
Vriezenveenquote:Op donderdag 17 december 2009 20:43 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Twente (Vriezenveen om exact te zijn)
Op een doordeweekse dag komt het denk ik in de buurt van de 800quote:Op donderdag 17 december 2009 20:37 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Wat ik wil weten: Hoeveel treinen vertrekken er normaal vanuit Utrecht op een dag?
in de vorige dienstregeling waren er dat volgens de doorkomststaat op somda op een donderdag 933.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:37 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Wat ik wil weten: Hoeveel treinen vertrekken er normaal vanuit Utrecht op een dag?
Twenteeeeee.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:43 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Twente (Vriezenveen om exact te zijn)
quote:'Treinen rijden desnoods langer'
UTRECHT - De treinen blijven donderdag desnoods langer rijden dan normaal om iedereen te kunnen vervoeren. Dat heeft een woordvoerster van ProRail laten weten. Rond Utrecht rijden donderdagavond pendeldiensten om de mensen op weg te helpen. De normale dienst wordt donderdagavond niet meer ingevoerd. ProRail streeft er naar vrijdagochtend met een normale dienst te kunnen beginnen, aldus de zegsvrouw.
Waar moet jij eigenlijk vandaan komen? Want volgens mij heb ik eens gelezen dat jij hetzelfde traject als mij hebt tussen Utrecht en Zwollequote:Op donderdag 17 december 2009 20:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Twenteeeeee.
Ik hoop dat er morgen treinen iig richting Zwolle gaan.. Desnoods dat ik via Deventer om moet reizen..
Daar is het niet zo'n chaos en kan ik hopelijk met weinig vertraging naar Nijverdal West. (+ camera om fototjes te schieten.)
Klopt helemaal, ik kom uit Bilthoven. =]quote:Op donderdag 17 december 2009 20:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Waar moet jij eigenlijk vandaan komen? Want volgens mij heb ik eens gelezen dat jij hetzelfde traject als mij hebt tussen Utrecht en Zwolle
Dan zit ik met mijn schatting nog te laag ookquote:Op donderdag 17 december 2009 20:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
in de vorige dienstregeling waren er dat volgens de doorkomststaat op somda op een donderdag 933.
Dan reis je net de andere kant uit als mijquote:Op donderdag 17 december 2009 20:48 schreef Crientj het volgende:
[..]
Klopt helemaal, ik kom uit Bilthoven. =]
Wees gerust, daar worden morgen heus geen 206 treinen opgehevenquote:
Daar is toch heul gaan station?quote:Op donderdag 17 december 2009 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wees gerust, daar worden morgen heus geen 206 treinen opgeheven
NIet?quote:
En verlichting, vertrekstaten, bankje, prullebakken, stempelautomaat, misschien zelfs een kaartautomaat en heel misschien een overkapping. Moet je niet onderschatten hoor, het kan erger.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:08 schreef Yreal het volgende:
Echt zoon gevalletje bakstenen verhoging met een bordje erop
quote:Op donderdag 17 december 2009 20:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
in de vorige dienstregeling waren er dat volgens de doorkomststaat op somda op een donderdag 933.
"Spopo? Ja met Fles. Ik wil even melden dat er in Amf een KIP op het perron staat. Een kip ja. U weet wel. TOOOK toktoktok! Met een zonnebril! Ik vind het niet in de haakquote:
quote:Op donderdag 17 december 2009 21:23 schreef Crientj het volgende:
http://www.mobypicture.com/user/peterbeckers/view/5761295
Die is ook wel erg trouwens. ;o
Leuke trein is dat voor een cabinerit hè!quote:
Leukquote:
Sta je daar al uren, kan je ook niet meer fatsoenlijk internetten.quote:Beperkte 3G dekking door drukte (@ Station Utrecht Centraal in Utrecht)
3g op Utrecht CS zelf gaat nog wel redelijk, maar zodra je op het perron staan is het opeens foetsie.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:30 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Sta je daar al uren, kan je ook niet meer fatsoenlijk internetten.
Hoorde het van Dennis ja.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:48 schreef RubenK het volgende:
Ben nu een forum bot aan het maken die elke ochtend de statistieken van de vorige dag post
quote:Op woensdag 16 december 2009 20:00 schreef Ireyon het volgende:
Was net even terug aan het bladeren door deze reeks..
"Fraaie muurschildering in de lokettenzaal van....?
[ afbeelding ]"
Welk station was 't nou?
quote:Op donderdag 17 december 2009 21:54 schreef Socios het volgende:
Vanaf vanavond spider ik 10 stations, statistieken als totale vertraging, vertragingen per week (met grafiekjes) en meest vertraagde treinen en/of treinseriesquote:Op donderdag 17 december 2009 21:54 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hoorde het van Dennis ja.
Moar, dan vraag ik mij toch wel af wat voor een statistieken.
De hoeveelheid vertraging op één station zoals Utrecht of iets? ;o
Je weet dat forumbeheerders daar meestal niet zo happig op zijn?quote:
Ja, maar ik snap eigenlijk niet precies waaromquote:Op donderdag 17 december 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je weet dat forumbeheerders daar meestal niet zo happig op zijn?
Hier in de TreinenTopic?quote:Op donderdag 17 december 2009 21:48 schreef RubenK het volgende:
Ben nu een forum bot aan het maken die elke ochtend de statistieken van de vorige dag post
Daar ben ik al mee bezig, maar het leek me een goed begin van de ochtend om de statistieken van gisteren een beetje opgesomt neer te zettenquote:Op donderdag 17 december 2009 22:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Hier in de TreinenTopic?
Kan je het dan niet beter verwerken in een website, waar je tevens een datum kan selecteren, om zo naar die stats te gaan?
Dan heb je een duidelijk overzicht, en kan je alles makkelijker teruglezen per dag.
Misschien nog een idee om daar voor een week, maand, kwartaal, halfjaar en jaar statistieken bij te zetten?
Tip: stem het toch even afquote:Op donderdag 17 december 2009 22:08 schreef RubenK het volgende:
[..]
Ja, maar ik snap eigenlijk niet precies waaromIk doe er geen rare dingen mee, en niemand anders KAN er rare dingen mee doen, of spammen
Het script zelf heb ik net even in elkaar geknutselt, en zoals mijn reply aan de bovenkant van de pagina bewijst werkt het prima.
houd het voor gezien voor vandaag. Morgen hoef ik niet weg, maarrr als Zaterdag me trein wel rijd naar Rotterdam om 6.40 uit Zwijndrechtquote:
55 uurquote:Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 17-12, in totaal 3343 minuten. Dat is meer dan 55 uur.
In totaal waren er hier vandaag 236 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 15 minuten.
Er waren op dit station vandaag in totaal 75 treinen waarvan het spoor gewijzigd was. 227 treinen waren opgeheven.
Vragen, en als je mazzel hebt zegt de mcn jaquote:Op donderdag 17 december 2009 22:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op Amsterdam Bijlmer Arena puur op de gok in een trein gesprongen, goed gegokt. Er stond niets op de koersrollen, niets op de CTA
op A'dam Centraal een half uurtje gewacht en daar in een V naar Alkmaar meegegaan![]()
vertel eens, hoe krijg je een cabinerit ?
quote:Op donderdag 17 december 2009 22:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
vertel eens, hoe krijg je een cabinerit ?
En als hij gesnaaid wordt is mcn ook VET de klosquote:Op donderdag 17 december 2009 22:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Vragen, en als je mazzel hebt zegt de mcn ja![]()
Want je mag er eigenlijk niet in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op donderdag 17 december 2009 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
En als hij gesnaaid wordt is mcn ook VET de klos![]()
Je kan beter in het weekend in Roosendaal de treinspotter gaan uithangen bij het boemeltje naar Antwerpen.Inderdaad, ik heb een keer een cabinerit mogen meemaken van Marienberg naar Almelo. Toen nog met de wadlopersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2009 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kan beter in het weekend in Roosendaal de treinspotter gaan uithangen bij het boemeltje naar Antwerpen.Dat is inderdaad niks overdrevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwam een keer binnen op spoor 4a uit de Benelux, boemeltje staat aan de overkant op 1a te wachten. 'k Maak een foto, mcn staat naast z'n trein en schreeuwt letterlijk; "Wilt ge d'r anders voorin bij komen zitten?"
't Is dat-ie een snor had, anders had 'k het nog wel gedaan ook.
Ja, het blijft toch de "echte" trein. Gaaf om mee te makenquote:Op donderdag 17 december 2009 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuke trein is dat voor een cabinerit hè!![]()
Hoe kwam dat zo eigenlijk?
Viel mij ook al op.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:12 schreef Yreal het volgende:
Geweldig trouwens, dat de TT elke dag van de week al geldt![]()
Mooi spul, wat je zegtquote:Op donderdag 17 december 2009 22:55 schreef knars het volgende:
Laatste keer dat het me gelukt was om cabinerit te maken is 8,5 jaar geleden, ook savonds. Cabinerit in een DD-AR van Wezep naar Zwolle. Die IJsselbrug, mooi spul.
Oja, dat waren jullie nog van plan.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:59 schreef Yreal het volgende:
T gaat word worden morgen, met ons treinen rondje![]()
Hij roest een beetje.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi spul, wat je zegt![]()
[ afbeelding ]
die gaat ook wegquote:Op donderdag 17 december 2009 23:03 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Hij roest een beetje.
Die brug dan he
Geeft niet, wordt toch vervangen.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:03 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Hij roest een beetje.
Die brug dan he
Is het verboden voor de machinist om een reiziger in de cabine te nemen?quote:Op donderdag 17 december 2009 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb het gedaan hoor, best leuk in AM75. Alleen na Antwerpen Oost moet je wel ff vort maken, je kan niet in de cab gespot worden bij binnenkomst op centraal. Ik mocht ook overal foto's en filmpjes van maken en zo (behalve van die MCN zelf natuurlijk)
quote:Op donderdag 17 december 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi spul, wat je zegt![]()
[ afbeelding ]
Er mag zelfs geen conducteur meereizen op de cabine. Zou de machinist maar afleiden. IVW controleert in burger. Betrapt: beide de klos.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:07 schreef Quyxz_ het volgende:
Is het verboden voor de machinist om een reiziger in de cabine te nemen?
Het is toch juist goed, een beetje interesse wekken voor potentiële machinisten?
Serieus? ik zie bij die syntus treinen heel vaak 2 of 3 man er in zittenquote:Op donderdag 17 december 2009 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er mag zelfs geen conducteur meereizen op de cabine. Zou de machinist maar afleiden. IVW controleert in burger. Betrapt: beide de klos.
quote:UTRECHT - De treinen blijven donderdag tot 01.00 uur doorrijden om iedereen te kunnen vervoeren. Als er dan nog gestrande reizigers zijn, wordt geprobeerd om die op een andere manier naar huis te krijgen.
Landstraat bedoel je? Dat is het materieel voor de buurtsporen dat er staat. DD-AR wordt tegenwoordig ingezet op Utrecht - Zwolle, Utrecht - Leiden en Utrecht - Almere, dus dan zie je daar idd meer stellen staan.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat is dat trouwens met al die DD-AR stellen bij Utrecht Centraal op dat kleine rangeerterreintje? Normaal stond er één. Nu staan er telkens 3
Geen idee hoe het heetquote:Op donderdag 17 december 2009 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Landstraat bedoel je? Dat is het materieel voor de buurtsporen dat er staat. DD-AR wordt tegenwoordig ingezet op Utrecht - Zwolle, Utrecht - Leiden en Utrecht - Almere, dus dan zie je daar idd meer stellen staan.
Tenzij je als meerijder een cabinekaart hebt (en je aan de bijbehorende richtljinen houdt). Dan kan IVW niks beginnen.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er mag zelfs geen conducteur meereizen op de cabine. Zou de machinist maar afleiden. IVW controleert in burger. Betrapt: beide de klos.
Jep, maar dan kun je door de mcn alsnog geweigerd worden.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tenzij je als meerijder een cabinekaart hebt (en je aan de bijbehorende richtljinen houdt). Dan kan IVW niks beginnen.
Hoe kan je dan aan z'n kaart komen? dat zou toch niet zo 123 te regelen zijn (lijkt me )quote:Op donderdag 17 december 2009 23:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tenzij je als meerijder een cabinekaart hebt (en je aan de bijbehorende richtljinen houdt). Dan kan IVW niks beginnen.
marktplaats.nlquote:Op donderdag 17 december 2009 23:47 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Hoe kan je dan aan z'n kaart komen? dat zou toch niet zo 123 te regelen zijn (lijkt me )
quote:5 Winterse omstandigheden
5.1 IJzelafzetting
5.1.1 Constateren ijzelafzetting
U constateert ijzelafzetting door:
• abnormale vonkvorming; of
• wegvallen van de bovenleidingspanning.
U licht de treindienstleider in.
5.1.2 Controle stroomafnemers
U controleert de stroomafnemers van:
• E-loc’s bij ieder stationnement;
• treinstellen en trek-duweenheden op elk begin- en eindstation.
5.1.3 Gangbaarheid stroomafnemers
Als de gelegenheid zich voordoet, laat u de stroomafnemers enige
keren op en neer bewegen.
5.2 Rembediening
5.2.1 Schijfremmen
Bij stuifsneeuw en temperaturen onder 0°C voert u bij materieel
uitgerust met schijfremmen elke 10 minuten een kortstondige remming
met maximale remkracht uit.
Productie Services
Veiligheid & Regelgeving
Handboek Machinist NSR / 1 december 2006 - 4 / 17
Hoofdstuk 4 Rijden van treinen (vervolg)
5.2.2 Onvoldoende remeffect
Bij onvoldoende remeffect vermindert u de toegestane snelheid als volgt:
• bij DH-materieel: met minimaal 10 km/h;
• bij ICM, ICR, DDM, DD-IRM, DD-AR en buitenlands materieel: met
minimaal 20 km/h;
• bij SGM, SM '90 en DM '90: met minimaal 30 km/h.
5.3 Snelheid
U past de snelheid aan de weersomstandigheden aan.
alsof ze dat doenquote:Op vrijdag 18 december 2009 00:42 schreef NordicBlue het volgende:
Stukje over winterse omstandigheden:
[..]
Bij stuifsneeuw en temperaturen onder 0°C voert u bij materieel
uitgerust met schijfremmen elke 10 minuten een kortstondige remming
met maximale remkracht uit.
[..]
quote:2.3 Energiezuinig rijden
U gebruikt tijdens de rit zo weinig mogelijk energie.
quote:2.5 Onderzoek politie/justitie
[...]
Na een incident/onregelmatigheid kan de politie u meenemen voor nader
verhoor. U:
U kunt aangemerkt worden als verdachte. Als u als verdachte wordt
gehoord, dan moet de politie u hier uitdrukkelijk op wijzen (bij twijfel hierover
vraagt u of u verdachte of getuige bent).
Als getuige, u:• geeft de politie antwoord op vragen over de toedracht van het voorval; • doet geen uitspraken over de schuldvraag; • legt geen verklaringen af die voor uzelf of uw collega's belastend
kunnen zijn;• moet meewerken aan een ademtest.
quote:1.3.2 Geluidsapparatuur
U verbiedt reizigers het hinderlijk laten spelen van geluidsapparatuur.
Dat is om in de spits de stoptreinen richting Hilversum/Leiden te versterken die tegenwoordig 90% met DDAR rijden, voorheen reed die voornamelijk met Sprinters en Mat64.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat is dat trouwens met al die DD-AR stellen bij Utrecht Centraal op dat kleine rangeerterreintje? Normaal stond er één. Nu staan er telkens 3
Dat wil ik ook nog een keerquote:Op donderdag 17 december 2009 23:00 schreef TeringHenkie het volgende:
De cabinerit een paar jaar geleden in een 16/7/800 eloc zal ik nooit meer vergeten. Deur naar het middencompartiment openzetten en opentrekken die rijcontrollermachtig geluid
Het is net alsof je op het dek van een schip staat met die schuine ramen
Klopt, hij is ook alleen geldig voor je dienstuitvoering, dus niet voor de hobby.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jep, maar dan kun je door de mcn alsnog geweigerd worden.
ofquote:***************************************
Treinen "verrassend goed opgestart"
***************************************
` De treinen rijden weer goeddeels
volgens het boekje.Volgens Prorail is
het treinverkeer vanochtend "verrassend
goed opgestart".In het noorden wordt
nog een uurdienstregeling gehanteerd.
Door de sneeuw was het treinverkeer
gisteren de hele dag ontregeld.De NS
heeft met een nooddienstregeling
gewerkt en is blijven rijden tot alle
passagiers thuis waren.Er reden treinen
tot half drie vannacht.
In Groningen,Friesland en Drenthe reden
de hele dag geen bussen.Vandaag rijden
ze weer.Op de weg viel de avondspits in
de Randstad mee.In andere delen van het
land waren wel meer files dan normaal.
***************************************
milieubewust? ik denk dat het meer portemonnee-bewust zal zijnquote:Op vrijdag 18 december 2009 01:13 schreef TeringHenkie het volgende:
Ook de NS is milieubewust bezig:
[..]
Dat was al zo in de tijd van de kolenpremie!quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
milieubewust? ik denk dat het meer portemonnee-bewust zal zijn
is stremming arnhem utrecht dan alweer voorbij en hoef je niet meer via den bosch ?quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:45 schreef Guppyfriend het volgende:
GIsteren met een trein van 23:00 uur van Utrecht naar Arnhem gekomen. Nu maar eens kijken of ik weer van Arnhem naar Utrecht kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |