abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 16 december 2009 @ 12:43:52 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_75683964

Hier alweer deel ### in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.

Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.

Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster en Heerlen - Aachen
PEG: Enschede - Dortmund
Keolis: Venlo - Hamm
Syntus: Hengelo - Bentheim (vanaf december 2010)

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim)
Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen)
Roosendaal - Antwerpen: Beneluxtrein
Rotterdam - Antwerpen (HSL): Thalys

Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.

Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen en Stavoren maar ook naar Groningen. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2011 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische Spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.

Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Aangezien er te weinig stellen zijn voor een goede dienstuitvoering wordt daarnaast Plan V 867 ingezet.

Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze Velios genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia twee Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De elektrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein).

De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, VIRM, SLT, Mat´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.

NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag, elke 2 uur), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (via de HSL, wisselende frequentie).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers van/naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een loc van de NMBS, met daarachter prio-rijtuigen (gepimpt ICRm-materieel) in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten.
De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van twee euro gekocht worden.

De HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt doordweeks ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Daarnaast rijdt ook de Thalys over de HSL.

Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje. De Thalys is niet toegankelijk met een normaal binnenlands kaartje.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios

Afkortingen
Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Ook worden soms treinseries gebruikt, deze vind je hier. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon) vraag dan gewoon even wat het betekent.

Regels

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator woensdag 16 december 2009 @ 12:44:12 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_75683978
quote:
Utrecht Centraal kampt met vervoersproblemen
Uitgegeven: 16 december 2009 12:32
Laatst gewijzigd: 16 december 2009 12:32
AMSTERDAM – Treinreizigers in Utrecht moet woensdag rekening houden met vertraging. Dat meldt de NOS.

© ANP
De problemen worden veroorzaakt door een defecte bovenleiding.
Er zijn momenteel problemen in de verbindingen tussen de domstad en Driebergen, Utrecht Lunetten, Amersfoort, Worden en Gouda.

Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van een half uur tot een uur. De NS hoopt dat de problemen om 19.00 uur opgelost zijn.

© NU.nl
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 16 december 2009 @ 12:44:41 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75683992
Goftedomme.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75684028
tering, het is echt goed naar de klote

en ik moet daar vanmiddag langs!!!
pi_75684038
Oh en onderhand al 7 uur vertraging op utrecht in totaal
http://ep.turnware.com/trein/vertraging.php
pi_75684097
Maar verder is er dus niemand die zin heeft in een vernieuwde OP?
pi_75684166
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:47 schreef Ireyon het volgende:
Mwoa, wel hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75684190
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:45 schreef RubenK het volgende:
tering, het is echt goed naar de klote

en ik moet daar vanmiddag langs!!!
Vertragingen 30-60. Nou en man, lekker GtbVeetje schrijven, hoppa
pi_75684305
quote:
lijkt mij prima!
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_75684631
quote:
Jawel. ;o

Phuu. Wat een gedoe. De feed via twitter spamt mn timeline vol xD
pi_75685107
quote:
>> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar Duitsland is je dagkaart geldig tot aan de grens, bij het aanschaffen van een kaartje mag dus voor de optie NS-traject gratis worden gekozen. Voor reizen naar België is je dagkaart geldig tot het laatste station voor de grens, met uitzondering van de Beneluxtrein die via Roosendaal reist. Omdat zowel station Roosendaal als station Maastricht in 2010 als zogenaamde "Belgische Stations" geregistreerd staan, moet bij een reis met de Belgische treinen ook voor het Nederlandse traject tot aan de grens betaald worden. Bij het aanschaffen van een kaartje moet dus als vertrekstation Roosendaal of Maastricht gekozen worden.
Weet iemand of het deel over reizen naar Duitsland klopt? Het Belgische deel weet ik vrij zeker.. als ik de insiders hier op 't station mag geloven
pi_75685172
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nieuwe OP, ja/nee?
Ik vind het goed voor zover ik een stem heb.
Ik ben die vervoerders onderhand wel zat, die plaatjes staan bij mij toch altijd al scheef uitgelijnd.
gr gr
pi_75686495
Nieuwe dienstregeling, ineens veel Plan V's op Rotterdam Centraal <> Gouda Goverwelle..

Zal wel SLT worden als dat spul eens werkt.
pi_75686871
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Weet iemand of het deel over reizen naar Duitsland klopt? Het Belgische deel weet ik vrij zeker.. als ik de insiders hier op 't station mag geloven
NL - D of NL - B maakt geen verschil. Maar Blokker/Kruidvat/eBay/Whatever dagkaartjes zijn volgens mij maar tot en met het laatste STATION voor de grens geldig, en niet tot de grens zelf. Staat wel op die envelopjes bij de voorwaarden lijkt me.
pi_75686910
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:11 schreef RubenK het volgende:
8+ uur en counting
quote:
Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 16-12, in totaal 751 minuten. Dat is meer dan 12 uur.
In totaal waren er hier vandaag 95 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 8 minuten.
pi_75686940
Krijg van iemand te horen dat Amersfoort ook zo goed als plat ligt.. Dankzij een stroomstoring. ;o
pi_75686992
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:58 schreef Crientj het volgende:
Krijg van iemand te horen dat Amersfoort ook zo goed als plat ligt.. Dankzij een stroomstoring. ;o
quote:
Utrecht Centraal Woensdag 16 December 13:57
Oorzaak Rond Utrecht Centraal rijden minder treinen door een defecte bovenleiding.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal reizen via Amersfoort.
Oh leuk
  Redactie Sport woensdag 16 december 2009 @ 14:22:49 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75687958
Ook leuk:
quote:
Vooral het percentage treinen dat vanuit Sneek/Stavoren en Harlingen Haven in Leeuwarden op tijd aankomt, is erg hoog (98,9 resp. 99,0%).
Hmm, in Friesland kunnen ze treinen die niet rijden op tijd laten rijden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75688133
  woensdag 16 december 2009 @ 14:30:29 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75688249
Van een vriend:
quote:
RT:uitrukken 14:18 | PRIO 1 HV221 TS221 AL211 TS222 OD201 BR201 AG901 HSL SCHIPHOL - ROTTERDAM 103,8
Wat is er op de HSL?
quote:
14:18:26 16-12-09 17 POLI PRIO 1 HV221 TS221 AL211 TS222 OD201 BR201 AG901 HSL SCHIPHOL - ROTTERDAM 103,8 ROTTERDAM Tram / Trein / Metro (Middel Brand: ja) Vak: 5995552
1430030 Politie Rotterdam-Rijnmond ( Persinformatie Brandweer )
14:18:26 16-12-09 17 BRAN PRIO 1 HV221 TS221 AL211 TS222 OD201 BR201 AG901 HSL SCHIPHOL - ROTTERDAM 103,8 ROTTERDAM Tram / Trein / Metro (Middel Brand: ja) Vak: 5995552
1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1400902 BRW Rotterdam-Rijnmond ( AG-90.1 )
1400874 BRW Rotterdam-Rijnmond
1400852 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Meldkamer Havenbedrijf )
1400223 BRW Rotterdam-Noord ( Bevelvoerders Frobenstraat )
1400222 BRW Rotterdam-Noord ( Blusgroep Frobenstraat )
1400221 BRW Rotterdam-Noord ( Kazernealarm Frobenstraat )
1400211 BRW Rotterdam-Noord ( Kazernealarm Laanslootseweg )
1400201 BRW Rotterdam-Noord ( OvD 2 )
1400200 BRW Rotterdam-Noord ( OvD 1 )
pi_75688319
Jammer dat dat linkje naar vertraging op utrecht niet volledig is.
Want de totale vertraging wordt nu beperkt door niet te melden dat er gewoon een heleboel treinen niet rijden
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75688324
Ik kon nog redelijk langs Amersfoort komen anders ..
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  Redactie Sport woensdag 16 december 2009 @ 14:35:30 #24
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75688424
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:30 schreef James1988 het volgende:
Van een vriend:
[..]

Wat is er op de HSL?
[..]
Zou er een trein met 1500V-instelling de 25kV-sectie op zijn gereden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75688542
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

*Poef*

Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75688612
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:22 schreef dennistd het volgende:
Ook leuk:

"Vooral het percentage treinen dat vanuit Sneek/Stavoren en Harlingen Haven in Leeuwarden op tijd aankomt, is erg hoog (98,9 resp. 99,0%)."

Hmm, in Friesland kunnen ze treinen die niet rijden op tijd laten rijden
Waar las je dat? Ik kan het helemaal beamen. De betrouwbare dienstregeling is op die stukken echt zwaar relax.
  Redactie Sport woensdag 16 december 2009 @ 14:55:59 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75689188
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:40 schreef Socios het volgende:

[..]

Waar las je dat? Ik kan het helemaal beamen. De betrouwbare dienstregeling is op die stukken echt zwaar relax.
http://www.fryslan.nl/sjablonen/1/infotype/news/newsitem/view.asp?objectID=31336&page=1
PM mij!
pi_75689204
Hoe zit dat nou met die Studenten OV-chipkaart? Ga ik naar het station om mijn chipkaart op te waarderen naar SOV, staan er nergens automaten zoals in het foldertje afgebeeld. En bij het loket durven ze gewoon te zeggen dat ik me eerst moet registreren op internet. Waarom zo moeilijk doen? Chipkaart heb ik...
"Dat is een artikeltje 5"
pi_75689437
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:56 schreef Jeroen_L het volgende:
Hoe zit dat nou met die Studenten OV-chipkaart? Ga ik naar het station om mijn chipkaart op te waarderen naar SOV, staan er nergens automaten zoals in het foldertje afgebeeld. En bij het loket durven ze gewoon te zeggen dat ik me eerst moet registreren op internet. Waarom zo moeilijk doen? Chipkaart heb ik...
Zulke automaten zijn inderdaad niet op de meeste stations te vinden, voor zo'n automaat kun je op deze pagina terecht, waarbij je bij "Servicetype" Bestelling ophalen moet kiezen
  woensdag 16 december 2009 @ 15:03:13 #30
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_75689443
Ik was zo net op Utrecht CS en het was er inderdaad gezellig druk. Volgens actu rail en de ns is alles weer nu voorbij .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_75689529
quote:
Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 16-12, in totaal 990 minuten. Dat is meer dan 16 uur.
In totaal waren er hier vandaag 119 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 8 minuten.
pi_75689886
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:03 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zulke automaten zijn inderdaad niet op de meeste stations te vinden, voor zo'n automaat kun je op deze pagina terecht, waarbij je bij "Servicetype" Bestelling ophalen moet kiezen
Station Venlo... kom op zeg. Is toch groot zat voor een oplaadpunt.
Maar de site zegt ook dat ze daar hangen.
"Dat is een artikeltje 5"
pi_75689984
17 uur onderhand mijn spider werkt goed!
pi_75690169
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:16 schreef RubenK het volgende:
17 uur onderhand mijn spider werkt goed!
Maar wat doet ie als een trein naar rijdt niet wordt veranderd?
En als hij opnieuw checkt en de tijd is veranderd?
Rekent die dan die tijd+tijd sinds laatste check of wat.
pi_75690442
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar wat doet ie als een trein naar rijdt niet wordt veranderd?
En als hij opnieuw checkt en de tijd is veranderd?
Rekent die dan die tijd+tijd sinds laatste check of wat.
Treinen die niet rijden logt ie als niet rijden. Wanneer hetzelfde treinnummer gescanned word met andere vertraging update ie het aantal minuten. Als de vertraging ingehaald is en weer op 0 staat dan telt ie m helemaal niet
pi_75690469
wtf zeg 15 minuten vertraging omdat er geen machinist was wat is dat voor onzin
pi_75690539
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:27 schreef Palmboom313 het volgende:
wtf zeg 15 minuten vertraging omdat er geen machinist was wat is dat voor onzin
Machinist zat dan waarschijnlijk in een vertraagde trein en de backup ook. Gebeurt mij regelmatig
pi_75690672
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:29 schreef RubenK het volgende:

[..]

Machinist zat dan waarschijnlijk in een vertraagde trein en de backup ook. Gebeurt mij regelmatig
Hmm dat zou inderdaad kunnen want er was een trein met 10 minuten vertraging.
pi_75690770
Ik heb ook wel eens gehad dat de machinist was WEGGELOPEN, werd letterlijk omgeroepen 'Een paar minuutjes geduld aub, de machinist is weggelopen en nergens meer te bekennen'
  woensdag 16 december 2009 @ 15:55:59 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75691701
Had net telefoon van een kennis, die met de trein reisde , die in Amersfoort kreeg te horen dat er geen treinen reden naar Utrecht, en werd omgeroepen dat ze moesten omreizen via Deventer en Arnhem.. Is hij in Arnhem aangekomen, word er omgeroepen dat er niet naar Utrecht gereden kan worden wegens een grootschalige storing..
Moest ie via Nijmegen, om daar via Geldermalsen naar Utrecht te gaan..
Is hij in Geldermalsen, wordt er omgeroepen dat er een wissel storing is richting Utrecht, en je om moet reizen via Arnhem
Hij weer terug naar Arnhem na veel gevloek, en eindelijk in Arnhem mocht hij eindelijk met een stoptrein met beperkte snelheid naar Utrecht
Er reed van Arnhem naar Utrecht een goederentrein voor hun

Volgens mij werd er ergens wel enorm gefaald, hetzij bij de adviezen van de conducteur, hetzij bij de NS treindienstleider..
pi_75692112
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:55 schreef greavy het volgende:
Had net telefoon van een kennis, die met de trein reisde , die in Amersfoort kreeg te horen dat er geen treinen reden naar Utrecht, en werd omgeroepen dat ze moesten omreizen via Deventer en Arnhem.. Is hij in Arnhem aangekomen, word er omgeroepen dat er niet naar Utrecht gereden kan worden wegens een grootschalige storing..
Is hij in Geldermalsen, wordt er omgeroepen dat er een wissel storing is richting Utrecht, en je om moet reizen via Arnhem
Hij weer terug naar Arnhem na veel gevloek, en eindelijk in Arnhem mocht hij eindelijk met een stoptrein met beperkte snelheid naar Utrecht

Volgens mij werd er ergens wel enorm gefaald, hetzij bij de adviezen van de conducteur, hetzij bij de NS treindienstleider..
wtf hoe lang is ie wel niet onderweg geweest?
Moest ie via Nijmegen, om daar via Geldermalsen naar Utrecht te gaan.. Denk eerder via 's-Hertogenbosch maar goed.
pi_75692186
quote:
Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 16-12, in totaal 1161 minuten. Dat is meer dan 19 uur.
In totaal waren er hier vandaag 143 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 8 minuten.
da's al bijna meer uren dan in een dag!
  woensdag 16 december 2009 @ 16:17:20 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75692590
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:05 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

wtf hoe lang is ie wel niet onderweg geweest?
Moest ie via Nijmegen, om daar via Geldermalsen naar Utrecht te gaan.. Denk eerder via 's-Hertogenbosch maar goed.
Foutje van mij Het is inderdaad Nijmegen - Den Bosch - Geldermalsen - Utrecht.
In Geldermalsen moest hij terug naar Den Bosch, om weer naar Nijmegen te gaan, om zo weer in Arnhem te komen.

Volgens mij klopt de volgorde zo wel
pi_75692948
laatste 20 minuten is er nog maar 5 minuten in het totaal bijgekomen Dat kan 2 dingen betekenen: OF alles rijdt weer min of meer normaal, OF er rijdt nu helemaal niets meer
pi_75693389
Wacht maar tot de avondspits
pi_75693569
quote:

Kon die beter met de bus gaan
gr gr
pi_75693574
quote:
Een OPm
Zolang jullie het beter aanpakken dan NS, met hun kutmoderniseringen, vind ik het best
pi_75694140
Ik vraag me af of we de 24 uur nog gaan halen vandaag
pi_75694612
zucht, nu een kapotte trein tussen hengelo en borne... En ik zit in hengelo
pi_75695079
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:40 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Een OPm
Opium?

pi_75695340
Ghe ja leuk die Benelux de laatste tijd (om nog maar te zwijgen over de Thalys). Zodoende koos ik afgelopen weekend tweemaal eieren voor mijn geld en pakte ik de NMBS-boemel van Roosendaal naar Antwerpen. Lekker rustig, warm en strak op tijd.
pi_75695368
Studenten ov chipkaart is voorlopig nog niet met saldo mee te reizen bij ns. Aldus de klantenservice..
dag
pi_75695451
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:26 schreef Peter het volgende:
Studenten ov chipkaart is voorlopig nog niet met saldo mee te reizen bij ns. Aldus de klantenservice..
Klopt, vanaf 1 januari pas.. Dat is toch allang bekend ?
pi_75697693
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Klopt, vanaf 1 januari pas.. Dat is toch allang bekend ?
1 januari is maar de vraag:
quote:
U geeft aan dat u bij het aanvragen van het Reizen op Saldo een probleem ondervindt. Het is op dit moment niet mogelijk om voor uw Studenten OV-Chipkaart het Reizen op Saldo aan te vragen. Het gewone Studenten OV is op dit moment leidend als u met ons reist. Er wordt gezien het verdwijnen van het gewone Studenten OV gewerkt aan het invoeren van Reizen op Saldo voor de Studenten OV-Chipkaart.
...
dag
pi_75699267

Weer een nieuw deel
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_75699495
quote:
Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 16-12, in totaal 1453 minuten. Dat is meer dan 24 uur.
In totaal waren er hier vandaag 187 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 8 minuten.
pi_75700173
quote:

Dan is die vriend best dom, want of er rijden dan bussen, of het is sneller om te wachten tot er pendeltreinen gaan rijden.
En waarom kom je op geldermalsen uit als je vanaf den bosch de IC naar Utrecht pakt?

Er reed vandaag tussen dordrecht en leiden centraal een ICM als stoptrein
Deden ze dat maar vaker.
pi_75701329
Was net even terug aan het bladeren door deze reeks..
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Fraaie muurschildering in de lokettenzaal van....?

[ afbeelding ]
Welk station was 't nou?
pi_75702523
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:37 schreef Ascendancy het volgende:
En waarom kom je op geldermalsen uit als je vanaf den bosch de IC naar Utrecht pakt?
Omdat ie daar stopt om vervolgens om te keren, gok ik? Hoewel die hele 'we gaan op reis en moeten omreizen via...' zooi wel erg triest is.

Had zelf ook vertraging: een enkele DD-AR om 17:28 (Utrecht-Tiel) op een traject dat normaal 2x DD-AR heeft op dat tijdstip (en vergeef me als de terminologie verkeerd is.). Had uiteindelijk 15 minuten vertraging op Geldermalsen en dat zal nog wel meer zijn geworden.

Wordt nog wat met dat weerbericht dat sneeuw / natte sneeuw / ijzel voorspelt voor vannacht en morgen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_75703028
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:25 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Omdat ie daar stopt om vervolgens om te keren, gok ik? Hoewel die hele 'we gaan op reis en moeten omreizen via...' zooi wel erg triest is.

Had zelf ook vertraging: een enkele DD-AR om 17:28 (Utrecht-Tiel) op een traject dat normaal 2x DD-AR heeft op dat tijdstip (en vergeef me als de terminologie verkeerd is.). Had uiteindelijk 15 minuten vertraging op Geldermalsen en dat zal nog wel meer zijn geworden.

Wordt nog wat met dat weerbericht dat sneeuw / natte sneeuw / ijzel voorspelt voor vannacht en morgen.
Ben ook benieuwd hoe een drama het morgen word .. Wel apart trouwens dat tussen Utrecht en Zwolle er wel vaak kabelbreuken of sein/wissel/overweg storingen zijn.
pi_75704591
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zou lachen zijn als het dan een trein was van veolia of arriva
Me.. me.. me.. Me too
pi_75704632
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:10 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Zou lachen zijn als het dan een trein was van veolia of arriva
Want?
Straks zit ik morgen in een trein met maar 1 stel
pi_75704837
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Want?
Straks zit ik morgen in een trein met maar 1 stel
dan moeten ze maar een reserve stel inzetten
of ze huren weer een wadloper van de ns
Me.. me.. me.. Me too
pi_75704994
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:14 schreef STTSJT het volgende:

[..]

dan moeten ze maar een reserve stel inzetten
of ze huren weer een wadloper van de ns
Merwede-lingelijn heeft 7 stellen, waarvan er meestal in de spits maar 6 rijden(waarom is mij een raadsel ) Dus echt reserve is er niet.
sowieso een kutlijn, en nu gaan ze er nog nutteloze stationnetjes tussenbouwen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75706085
Even lekker offtopic

Koning winter doet zijn intrede. Hier het 'uitzicht' vanuit mijn bovenwoning. Leeuwarden, 16 december 2009

Terug ontopic:

Morgen eens zien hoe drama de ochtendspits op het spoor gaat worden. Donderdag, dus weer een dagje kantoor te Hilversum Sportpark
pi_75706356
Hier nog geen sneeuw te bekennen op de Veluwe.. Hopelijk blijft het zo, is de kans groter dat de trein fatsoenlijk rijd morgen
  woensdag 16 december 2009 @ 22:21:50 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75707989
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:35 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd hoe een drama het morgen word .. Wel apart trouwens dat tussen Utrecht en Zwolle er wel vaak kabelbreuken of sein/wissel/overweg storingen zijn.
Ja, volgens mij is het standaard daar..
Maak het althans zeer vaak mee..
Treinen zullen morgen gok ik, wel meer vertraagd rijden
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:47 schreef Sjoegerd het volgende:
Hier nog geen sneeuw te bekennen op de Veluwe.. Hopelijk blijft het zo, is de kans groter dat de trein fatsoenlijk rijd morgen
Hier ook geen sneeuw in Zwijndrecht, wel een erge vrieskou of hoe je dat ook noemt..

* greavy hoopt dat zijn treinen zaterdag op tijd rijden, want dan gaat hij naar Münster(Duitsland) met SSN
pi_75708117
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, volgens mij is het standaard daar..
Maak het althans zeer vaak mee..
Treinen zullen morgen gok ik, wel meer vertraagd rijden
[..]

Hier ook geen sneeuw in Zwijndrecht, wel een erge vrieskou..
Ach ik ga er geen minuut van eerder uit mijn bed .. Hoef pas om 9 uur de trein te hebben dus hoop dat het meevalt.

Hier vroor het vanmiddag rond 4 uur geloof ik al
  woensdag 16 december 2009 @ 22:26:34 #69
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_75708191
Nou, de kogel is door de kerk, ondergetekende en mevr. Bork gaan 27 februari met de Blauwe Engel een leuk rondje langs de koninklijke wachtkamers maken

Nice pic. btw Zug, hier (nog) niks
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_75711967
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Merwede-lingelijn heeft 7 stellen, waarvan er meestal in de spits maar 6 rijden(waarom is mij een raadsel ) Dus echt reserve is er niet.
sowieso een kutlijn, en nu gaan ze er nog nutteloze stationnetjes tussenbouwen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus er is 1 reserve trein, dat ze die niet gebruiken tsja (zou wel een directie rijtuigzijn )
En qua station niet klagen
Me.. me.. me.. Me too
pi_75712141
Gaan er nog meer mensen mee treinen vrijdag met mij en marko?
pi_75712267
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:05 schreef Yreal het volgende:
Zoals ik nu hoor ben ik pas om 3 uur vrij ipv de 12 die er eerder werdt rond gebazuind
Dus helaas (tenzij jullie zolang geduld hebben )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75712305
nee, om 12 uur al in amsterdam afgesproken.
pi_75712314
mweh weet niet of marko er wat voor voelt om onze plannen aan te passen? vind et niet zo heel erg tbh

Kunnen ook wat obscure spoorlijntjes in het zuidoosten pakken IPV de zovelste Virm ic
pi_75712351
blijkbaar niet dus

Amsterdam 12.34 -> Arnhem 13.33 (ICE )
Arnhem 14.16 -> Schiphol 15.29
Schiphol 16:07 -> Lelystad 16.56
Lelystad 17.15 -> Amsterdam 17.56
Amsterdam 18.27 -> Amersfoort 19.01

was de planning trouwens
pi_75712393
deze planning vind ik perfect, ik moet om 8 weer in almelo zijn en dat kan precies zo
pi_75712437
Steven, gewoon niet naar school gaan
pi_75712634
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:16 schreef Yreal het volgende:
Steven, gewoon niet naar school gaan
Kon t maar
hebben nog veel te doen en er is dan ook beoordeling. Als het een normaale dag was geweest dan was ik niet gegaan maar helaas
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 17 december 2009 @ 00:48:17 #79
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75713187
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:05 schreef Yreal het volgende:
Naar 050?
pi_75714350
Echt een rondje naar Lelystad plannen.

Zorg ff voor een lachen simpel rondje voor volgende week donderdag dat iedereen kan joinen! Thanks.
pi_75716320
SLT zou per direct van het spoor verwijderd zijn omdat het blijkbaar mogelijk is om de instaptreden tijdens de rit te laten uitklappen, en erger nog: dit zou bij het publiek bekend zijn.

De zoveelste aflevering in de soap genaamd "Het Nederlands Spoor".
pi_75716399
Whahahahaha de verwachte hel is uitgebleven

In zoetermeer oost kwam de sprinter meeteen voorrijden, en in gouda kwam er een VIRM 6je voorrijden als stoptrein naar de bijlmer In totaal +10, maar daar is mee te leven. Hilarisch was dat de wissel van woerden vastzat op het middelste spoor en de stoppers dus langs woerden reden
pi_75717144
Misschien dat de hel toch nog terugkomt.. ;o Hoor overal verhalen van treinen die niet rijden of met zoveel vertraging.
  Moderator donderdag 17 december 2009 @ 09:17:41 #84
155227 crew  Guppy
dus
pi_75717690
Ik ben zonder problemen van Arnhem naar Utrecht geraakt. Maar goed, in Arnhem begon het pas te sneeuwen toen ik wegging van huis. M'n collega's uit Zaandam, Steenwijk en Deventer zijn nog niet gesignaleerd
  donderdag 17 december 2009 @ 09:37:06 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75718272
Zuid-Holland heeft de grootste problemen met het sporennet door Nederland aldus nu.nl..
In Friesland komt de trein Leeuwarden - Harlingen niet verder dan Franeker, omdat er meerdere wissels vast zitten tussen Franeker en Harlingen.
De trein Leeuwarden - Stavoren rijdt beperkt, ze hopen op een halfuur dienst, maar dit kan nog meer uitlopen.
In Friesland, Groningen en Drenthe rijden tevens Géén bussen in verband met de slechte toegankelijkheid van een groot aantal wegen.

Tussen Den Dolder en Soest rijden ook géén treinen door wisselstoringen.
Tussen Leiden en Alphen aan de Rijn, Rotterdam en Utrecht, rond Den Haag HS, rijden er minder treinen door slechte weersomstandigheden.

Tevens vallen er veel treinen uit, of rijden met vertraging.
Actuele vertrektijden Rotterdam Centraal

Actuele vertrektijden Schiphol

Actuele vertrektijden Amsterdam

Actuele vertrektijden Utrecht

Actuele vertrektijden Amersfoort

En dit is nog maar een kleine selectie..

Van de spider van Ruben:

Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 17-12, in totaal 176 minuten. Dat is meer dan 2 uur.
In totaal waren er hier vandaag 11 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 16 minuten.

pi_75718918
Net mijn dingetje weer aangezet was een beetje kapot dus hij telt vanaf 9:20 ofzo pas! Ook wat extra statistieken toegevoegd, zoals geannuleerd en spoor gewijzigd
pi_75719489
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:23 schreef Yreal het volgende:
Whahahahaha de verwachte hel is uitgebleven

In zoetermeer oost kwam de sprinter meeteen voorrijden, en in gouda kwam er een VIRM 6je voorrijden als stoptrein naar de bijlmer In totaal +10, maar daar is mee te leven. Hilarisch was dat de wissel van woerden vastzat op het middelste spoor en de stoppers dus langs woerden reden
Dat ie bij jou is uitgebleven zegt niets over de rest.
7.40 vertrokken in hardinxveld, 10 uur in delft.
Normaal een ritje van 45 minuten.

Op rotterdam reden eerst helemaal geen treinen verder, en dat werd niet duidelijk omgeroepen in mijn intercity(btj gemurmel)
Vervolgens zou er om kwart voor 9 een sneltrein vertrekken, maar deze moest in schiedam omkeren vanwege een kapotte trein bij delft.
Vervolgens om 9.25 een nieuwe sneltrein die als een slak reed.
pi_75719599
Waarom rijdt er tegenwoordig een sprinter het traject Schiphol - Hoorn Kersenboogerd? Nu moet ik godver... iedere dag staan, terwijl het voorheen een lange dubbeldeks trein was.

Ze willen je echt in de auto jagen he?
  donderdag 17 december 2009 @ 10:18:02 #89
136283 knars
Teethgrinder
pi_75719603
Er staat een VIRM kapot te zijn op Amstel. Zwarte rook, smeulend luchtje bij de stroomafnemer. Trein ontruimd, ns.nl geeft aan dat het rond 11:30 wel opgelost moet zijn.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:19:46 #90
136283 knars
Teethgrinder
pi_75719670
Ben nog steeds erg blij: gisteren cabinerit gemaakt Plan V Amstel - Gouda
pi_75719684
Het is echt een RAMP nu op de stoptreinen tussen zaandam-uitgeest Allemaal gereden met een ENKELE plan T of 2x plan V, bij sloterdijk past er al niemand meer in en mijn intercity uit sloterdijk naar alkmaar vanmorgen deed dienst als stoptrein om de mensen mee te nemen die niet meer in de stoptreinen paste
pi_75719699
Sinds 9:20 al 7 uur vertraging geregistreerd
pi_75720477

gaat lekker zeg 94 minuten vertraging
pi_75720582
Op utrecht NU al 10 uur sinds 9:20
pi_75720845
En natuurlijk weer vertraging
pi_75721453
quote:
AMERSFOORT - In Amersfoort staat een goederentrein in brand. Dit heeft de brandweer donderdag gemeld.
De trein staat boven een brandend gaslek aan de Brouwersstraat in Amersfoort. In de wagons zitten geen gevaarlijke stoffen.
Volgens de woordvoerder van de brandweer is er nog niets bekend over gewonden of afzettingen.
http://www.nu.nl/binnenla(...)d-in-amersfoort.html
pi_75722528
Nou, ik ben weer thuis De treinen naar Ede-Wageningen reden nog wel, hoewel niet allemaal, maar de bussen... Toen dat na een uur vernikkelen duidelijk werd ben ik dus maar omgedraaid Man man man we hebben ook een keer 3 cm sneeuw hoor
pi_75722566
16 uur vertraging onderhand
pi_75722586
ik ben ook weer naar huis gegaan vanochtnd Amsterdam RAI -> Schiphol reed niks wegens wisselstoring en geen info over hoe lang het nog ging duren
pi_75723175
Ben benieuwt of de trein of bus nog rijdt als ik straks na huis toe ga
Als ik buien radar mag geloven krijgen we hier in Almelo de volle laag nog
Me.. me.. me.. Me too
  Moderator donderdag 17 december 2009 @ 11:51:13 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_75723194
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik ben weer thuis De treinen naar Ede-Wageningen reden nog wel, hoewel niet allemaal, maar de bussen... Toen dat na een uur vernikkelen duidelijk werd ben ik dus maar omgedraaid Man man man we hebben ook een keer 3 cm sneeuw hoor
Dat dus, het is wel een beetje genant!
pi_75723249
Ik wilde teruggaan, toen kwam er een omkerende sneltrein en direct daarna 1 die wel reed.

Er had bij delft iemand in de sneltrein uit amsterdam aan de noodrem getrokken vlak voor het perron
Onder het mom van. Ik kutvertraging, iedereen kutvertraging. Heeft 20 minuten 50m van het perron stilgestaan
pi_75723445
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:52 schreef Ascendancy het volgende:
Er had bij delft iemand in de sneltrein uit amsterdam aan de noodrem getrokken vlak voor het perron
Onder het mom van. Ik kutvertraging, iedereen kutvertraging. Heeft 20 minuten 50m van het perron stilgestaan
doodschoppen
pi_75724202
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:52 schreef Ascendancy het volgende:
Ik wilde teruggaan, toen kwam er een omkerende sneltrein en direct daarna 1 die wel reed.

leuk. Die mensen zouden ze gewoon buiten de trein moeten plaatsen en dan gezzelig ritje groningen maastricht mee moten maken
Me.. me.. me.. Me too
pi_75724536
Die paar centimeter sneeuw. Begin maart 2005 lag er een halve meter en kon ik gewoon met de trein naar Leeuwarden.
pi_75724593
Nu in Ehv.. Vier x Plan V als intercity naar Alkmaar
  donderdag 17 december 2009 @ 12:30:34 #107
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_75724707
Ik kom dus net van Utrecht CS af. "Alle treinen rijden weer volgens dienstregeling" my ass! Het is er een grote chaos en niks rijdt normaal. Ik had potverdorrie om 12:30 een 2de sollicitatiegesprek in Zoetermeer. 3 cm sneeuw en onze veevervoerder ligt weer eens plat. Bij elke andere normale organisatie zou a) dit gewoon niet gebeuren en b) als dit gebeurt de volledige directie met schaamrood op de kaken opstappen.

Een simpel excuus zal waarschijnlijk al weer te veel zijn. Wat een zielig zooitje. Mag die "N" voor Nederlandse worden veranderd in een "Z"? De ZS, de Zielige Spoorwegen.
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 december 2009 @ 12:34:02 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75724813
Gaat weer lekker op het spoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 december 2009 @ 12:41:41 #109
111382 Ofyles2
pi_75725090
Het standaardexcuus dat treinen nu langzamer rijden om te voorkomen dat bij een noodstop gewonden vallen gaat er bij mij niet eens in. Dit kan net zo goed gebeuren bij 35 graden boven nul.
  Redactie Sport donderdag 17 december 2009 @ 12:42:29 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75725136
quote:
Even na twaalf uur donderdagmiddag is een vrachtwagen op de Megensebaan in Oss in botsing gekomen met een trein op het traject Oss-Nijmegen.

Of daarbij gewonden zijn gevallen is nog niet bekend. Hulpdiensten zijn met veel materieel uitgerukt. Naar verluidt is de ravage enorm.
Dat kan er ook nog wel bij...
PM mij!
  donderdag 17 december 2009 @ 12:43:29 #111
111382 Ofyles2
pi_75725186
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben zonder problemen van Arnhem naar Utrecht geraakt. Maar goed, in Arnhem begon het pas te sneeuwen toen ik wegging van huis. M'n collega's uit Zaandam, Steenwijk en Deventer zijn nog niet gesignaleerd
Hopelijk dat die trajecten vanaf morgen storingsvrij blijven, ik moet lange verplaatsingen afleggen.
pi_75725781
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:42 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat kan er ook nog wel bij...
Zou wel door de sneeuw komen
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 17 december 2009 @ 13:10:35 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75726208
Treinstel 4064 als stoptrein Rtd - Asd via Gd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75726212
De VIRM op amstel is inmiddels weg sinds een half uurtje.
  donderdag 17 december 2009 @ 13:13:41 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75726306
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:30 schreef kwib het volgende:
Ik kom dus net van Utrecht CS af. "Alle treinen rijden weer volgens dienstregeling" my ass! Het is er een grote chaos en niks rijdt normaal. Ik had potverdorrie om 12:30 een 2de sollicitatiegesprek in Zoetermeer. 3 cm sneeuw en onze veevervoerder ligt weer eens plat. Bij elke andere normale organisatie zou a) dit gewoon niet gebeuren en b) als dit gebeurt de volledige directie met schaamrood op de kaken opstappen.

Een simpel excuus zal waarschijnlijk al weer te veel zijn. Wat een zielig zooitje. Mag die "N" voor Nederlandse worden veranderd in een "Z"? De ZS, de Zielige Spoorwegen.
Als je niet eens weet wie je de schuld moet geven van al die infrastoringen dan zou ik een toontje lager zingen als ik jou was!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75726390
quote:
Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 17-12, in totaal 1492 minuten. Dat is meer dan 24 uur.
In totaal waren er hier vandaag 102 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 16 minuten.
Er waren op dit station vandaag in totaal 22 treinen waarvan het spoor gewijzigd was. 42 treinen waren opgeheven.
En we zijn bij een hele dag sinds 9:20 geregistreerd
pi_75728832
Ik heb net een toeristisch rondje gemaakt. bijlmer -> schiphol -> pimpel naar amersfoort-> utrecht -> amstel _. bijlmer per metro.

enige vertraging die ik dus had was dat ik vanaf utrecht naar amstel ipv bijlmer moest
  donderdag 17 december 2009 @ 14:26:34 #118
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_75729202

Behoorlijke faal? @ Amsterdam Amstel
  donderdag 17 december 2009 @ 14:29:35 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75729307
Nee, fikkie in een toilet geloof ik.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 17 december 2009 @ 14:30:40 #120
141414 NordicBlue
pi_75729335
Ies wel aardig fikkie dan
  donderdag 17 december 2009 @ 14:57:49 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75730281
Ik heb mijn T-Mobile Prepaid Internetstick binnen
pi_75730494
Kan iemand mij vertellen waarom er vandaag geen enkele intercity van nijmegen naar schiphol rijd?
pi_75730542
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:57 schreef James1988 het volgende:
Ik heb mijn T-Mobile Prepaid Internetstick binnen
Duur grapje als je internet, niet?

Lang leven tethering op de iPhone
  Redactie Sport donderdag 17 december 2009 @ 15:08:30 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75730699
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:03 schreef Palmboom313 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom er vandaag geen enkele intercity van nijmegen naar schiphol rijd?
Door de weersomstandigheden
Een lijstje van somda (half uurtje geleden):

*Serie: 500, intercity's Den Haag Centraal-Groningen rijden niet tussen Utrecht Centraal en Den Haag Centraal.
*Serie: 800, intercity's Maastricht-Alkmaar/Schagen rijden niet tussen Eindhoven en Alkmaar.
*Serie: 1700, intercity's Den Haag Centraal-Enschede rijden niet tussen Utrecht Centraal en Den Haag Centraal.
*Serie: 1900, intercity's Den Haag Centraal-Venlo rijden niet tussen Breda en Den Haag Centraal.
*Serie: 3000, intercity's Nijmegen-Den Helder stoppen tussen Arnhem en Utrecht Centraal extra in Driebergen Zeist.
*Serie: 3000, intercity's Nijmegen-Den Helder stoppen tussen Amsterdam Centraal en Alkmaar extra in Heiloo.
*Serie: 3100, intercity's Arnhem/Nijmegen-Schiphol rijden niet tussen Schiphol en Nijmegen.
*Serie: 3600, intercity's Zwolle-Roosendaal rijden tussen Breda en Tilburg als stoptrein.
*Serie: 3700, intercity's Schiphol-Lelystad Centrum rijden niet tussen Schiphol en Lelystad Centrum.
*Serie: 3900, intercity's Hoofddorp-Lelystad Centrum rijden niet tussen Hoofddorp en Lelystad Centrum.
*Serie: 4900, intercity's Utrecht Centraal-Almere Centrum rijden niet tussen Utrecht Centraal en Almere Centrum.
*Serie: 12500, intercity's Rotterdam Centraal-Leeuwarden/Spits rijden niet tussen Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal.
*Serie: 12700, intercity's Rotterdam Centraal-Leeuwarden/Spits rijden niet tussen Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal.
*Serie: 20500, intercity's Rotterdam Centraal-Utrecht Centraal rijden niet tussen Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal.
*Serie: 21700, intercity's Rotterdam Centraal-Utrecht Centraal rijden niet tussen Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal.
*Serie: 14700, internationale treinen rechtsom-linksom rijden niet tussen Amsterdam Centraal en Uitgeest.
*Serie: 3400, sneltreinen Den Haag Centraal-Hoorn rijden niet tussen Den Haag Centraal en Haarlem.
*Serie: 17400, Sprinters Utrecht Centraal/Veenendaal Centrum-Breukelen/Amsterdam Centraal rijden niet tussen Veenendaal Centrum en Breukelen.
*Serie: 3300, stoptreinen Hoorn Kersenboogerd-Hoofddorp rijden niet tussen Hoofddorp en Hoorn Kersenboogerd.
*Serie: 5000, stoptreinen Dordrecht-Leiden Centraal rijden niet tussen Leiden Centraal en Dordrecht.
*Serie: 13600, stoptreinen Breda-Den Bosch rijden niet tussen Den Bosch en Breda.
*Serie: 14100, stoptreinen Rotterdam Centraal-Vlaardingen Centrum/Spits rijden niet tussen Rotterdam Centraal en Vlaardingen Centrum.
*Serie: 16000, stoptreinen Utrecht Centraal-Den Bosch rijden niet tussen Utrecht Centraal en Geldermalsen.
*Serie: 19800, stoptreinen Den Haag Centraal-Gouda Goverwelle rijden niet tussen Den Haag Centraal en Gouda Goverwelle.
PM mij!
pi_75730827
tnx opzich wel grappig ik had vandaag mij syntus geen vertraging
  Redactie Sport donderdag 17 december 2009 @ 15:12:42 #126
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75730866
PM mij!
pi_75730874
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:03 schreef Palmboom313 het volgende:
Is trouwens niet waar. Die van 9:27 uit Ede-Wageningen heeft iig wel gereden (+10 aldaar) want daar zat ik in
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 december 2009 @ 15:13:01 #128
Maffe Fries
pi_75730877
Er mist nog een serie:

*Serie: 37300, sneltreinen Leeuwarden-Groningen rijden niet. Stoptreinen rijden wel
pi_75730888
In Rotterdam:
quote:
15:03 + 65 min. Amsterdam Centraal Thalys , Niet instappen
Weer eens problemen met de Thalys?
pi_75731533
Vandaag snelste reis van de week sinds de nieuwe dienstregeling. Vertraagde intercity kon ik halen waardoor ik geen kwartier hoefde te wachten. Hulde voor de sneeuw.
pi_75731536
quote:
Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 17-12, in totaal 2188 minuten. Dat is meer dan 36 uur.
In totaal waren er hier vandaag 140 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 17 minuten.
Er waren op dit station vandaag in totaal 34 treinen waarvan het spoor gewijzigd was. 90 treinen waren opgeheven.
Tikt lekker aan
  donderdag 17 december 2009 @ 15:42:13 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75731994
quote:
U kunt hinder ondervinden tijdens uw reis op de HSL-Zuid. Oorzaak voor deze vertragingen is ERTMS, het nieuwe Europese beveiligingssysteem, dat in Nederland door de overheid is gekozen als enige systeem voor de Hogesnelheidslijn. Wij vinden dit uiteraard erg vervelend voor u. Spoorbeheerder ProRail en Infraspeed doen er alles aan om zo snel mogelijk de dienstverlening weer terug te krijgen naar het juiste niveau. Uiteraard kunt u gebruik maken van de regeling compensatie bij vertraging.
Bron: nshispeed.nl

Wordt tijd ook zeg, een reactie vanuit Hispeed
pi_75732110
Tering zie AV Utrecht Centraal

Hoeveel treinen uitvallen
  donderdag 17 december 2009 @ 15:46:53 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75732190
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:30 schreef RubenK het volgende:

[..]

Tikt lekker aan
Probeer je populair te doen met die spider van jou?
Wij kunnen zelf ook wel lezen, en anders hoef je het niet elk uur ofzo te posten
SPOILER
Leeuwarden - Groningen is ook al verkloot met wisselstoringen
pi_75732308
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Tering zie AV Utrecht Centraal

Hoeveel treinen uitvallen
Heb het door ja. o.O
  donderdag 17 december 2009 @ 15:52:44 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75732433
Veel uitval en vertraagde treinen, zoals hier te zien is:
Actuele vertrektijden Rotterdam Centraal

Actuele vertrektijden Schiphol

Actuele vertrektijden Amsterdam

Actuele vertrektijden Utrecht

Actuele vertrektijden Amersfoort

En dit is nog maar een kleine selectie..

Zo kan je je vertragingen ook terugdringen, door gewoon minder treinen te laten rijden
pi_75732440
Nu op Utrecht stuk of 10 treinen afgelast.
pi_75732516
Ik snap die verhalen over bevroren wissels niet zo.. Alle belangrijke wissels zijn toch verwarmd?
  donderdag 17 december 2009 @ 15:57:13 #139
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75732617
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:52 schreef JaFFe het volgende:
Nu op Utrecht stuk of 10 treinen afgelast.
Volgens mij rijd er bijna geen trein vanuit Utrecht.. Bijna alles valt uit

En de sneeuw blijft komen (Buienradar)
pi_75732669
Denk dat ik maar wat eerder naar huis ga.. Ik moet via Utrecht
  donderdag 17 december 2009 @ 15:59:59 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75732711
quote:
Vertragingen door weersomstandigheden

Treinverkeer ontregelt.

In een groot deel van het land wordt vanaf 15.00 de dienstregeling aangepast en rijden er minder treinen.
NS adviseert de reizigers die in de avondspits terug moeten als het mogelijk is na 19.00 te reizen.
Bron: ns.nl

Dat is te zien op Utrecht....
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:58 schreef Stefanovic83 het volgende:
Denk dat ik maar wat eerder naar huis ga.. Ik moet via Utrecht
Boek maar alvast een hotel daar
pi_75732933
Wat is er in Utrecht CS aan de hand? hoorde op RTL dat treinverkeer volledig stil ligt, en dat men nog geen meer informatie heeft.
pi_75732937
Ga wel eerst borrelen nu dan. Kutzooi
  Redactie Sport donderdag 17 december 2009 @ 16:06:53 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75732988
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:30 schreef JaFFe het volgende:
Hulde voor de sneeuw.
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:05 schreef JaFFe het volgende:
Ga wel eerst borrelen nu dan. Kutzooi
PM mij!
pi_75733122
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2009 16:10:48 ]
pi_75733155
Ik kan niet eens meer www.ns.nl bereiken
Toch wel, alleen traag
  donderdag 17 december 2009 @ 16:11:45 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75733187
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:05 schreef Kwaliteit het volgende:
Wat is er in Utrecht CS aan de hand? hoorde op RTL dat treinverkeer volledig stil ligt, en dat men nog geen meer informatie heeft.
Het treinverkeer ligt niet 'volledig' plat, in de komende 20 minuten rijden er 2 stoptreinen - met vertraging - tot een beperkt station, hieronder is de stoptrein naar Weesp die eindigt in Leiden, de Sprinter naar Uitgeest in Amsterdam en een intercity naar leiden, en 1 naar Groningen/leeuwarden..

Verder rijdt er niks meer daar..

ns.nl krijgt kuren, wordt een beetje overloaded
  Redactie Sport donderdag 17 december 2009 @ 16:12:16 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75733212
Deze av doet het nog redelijk:
http://m.dennistd.nl/vertr
PM mij!
pi_75733339
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:05 schreef Kwaliteit het volgende:
Het is wit, koud, zeshoekig en klein. En het is met flink wat soortgenoten. Ra ra?
pi_75733394
sneeuw
  Redactie Sport donderdag 17 december 2009 @ 16:17:28 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75733414
bevroren misvormde smintjes?
PM mij!
pi_75733764
Zal morgenochtend wel uitslapen worden dan Toch jammer dat het zulke extreme gevolgen moet hebben. Zo extreem is dit weer helemaal niet op zich.
pi_75734092
Echt dat kleine beetje sneeuw. En het was nog allang voorspeld ook
pi_75734096
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:12 schreef dennistd het volgende:
Deze av doet het nog redelijk:
http://m.dennistd.nl/vertr
Ook niet meer
  Moderator donderdag 17 december 2009 @ 16:34:08 #156
155227 crew  Guppy
dus
pi_75734116
Scheelt dat even dat ik moet overwerken Er rijden toch geen treinen
pi_75734131
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook niet meer

http://www.waarisdetrein.nl/mobiel/index.php
pi_75734253
Denk, neem morgen lekker vrij. Moet ik voor een kleine bespreking naar Utrecht ..
pi_75734470
edit: mijn ding werkt toch niet meer
  Redactie Sport donderdag 17 december 2009 @ 16:48:18 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75734687
quote:
Die gebruik ik ook als basis hoor
PM mij!
pi_75735072
pi_75735158
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:48 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die gebruik ik ook als basis hoor
handige site van je (die http://m.dennistd.nl/vertr kan je direct zien of er iets bijzonder het station binnen komt denderen )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75735394
Mijn dingetje werkt nog redelijk maar jezus 38 uur aan vertraging en 143 opgeheven treinen
  Redactie Sport donderdag 17 december 2009 @ 17:09:49 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75735462
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:01 schreef STTSJT het volgende:

[..]

handige site van je (die http://m.dennistd.nl/vertr kan je direct zien of er iets bijzonder het station binnen komt denderen )
Ja, ho, de materieelsoorten komen uit de lijst met geplande inzetten deze dienstregeling, en is dus niet 100% actueel
PM mij!
pi_75735483
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, ho, de materieelsoorten komen uit de lijst met geplande inzetten deze dienstregeling, en is dus niet 100% actueel
Die heb ik ook een gemaakt een tijdje terug http://ep.turnware.com/trein/feed.php?station=ut
pi_75735585
Hiernaast gaat het ook goed:
quote:
Vertrek Brussel-Noord

16:23 +42' Châtelet [P8720 Spoor 10]
16:42 +18' Antwerpen-Centraal [IR3114 Spoor 10]
16:45 +26' Moeskroen [P8512 Spoor 9]
16:45 +18' Dendermonde [CR1565 Spoor 3]
16:53 +13' Quévy [IR3738 Spoor 9]

16:55 +5' Dendermonde [CR5317 Spoor 1]
16:56 +7' Oostende [IC538 Spoor 8]
16:57 +5' Landen [IR3614 Spoor 5]
16:59 Kortrijk [P8905 Spoor 11]
17:00 +12' Leuven [CR3666 Spoor 5]
17:02 +12' 's-Gravenbrakel [CR3687 Spoor 8]

17:03 Jemeppe-sur-Sambre [P8722 Spoor 12]
17:03 Hoei [P8405 Spoor 7]
17:04 +30' Ans [P8401]
17:04 +10' Antwerpen-Centraal [IC2016 Spoor 11]
17:05 +10' De Panne / Kortrijk [IR3639 Spoor 10]

17:06 Eupen [IC515 Spoor 6]
17:07 +10' Dendermonde [P8094 Spoor 2]
17:08 +10' Gent-Sint-Pieters [P8014 Spoor 5]
Maar een voorbeeldje
pi_75735755
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Hiernaast gaat het ook goed:
[..]

Maar een voorbeeldje
Gaat zeker de goede kant op
Het sneeuwt zekers?

Gaat in Almelo ook goed
Behalve de trein naar Vriezenveen (Marienberg dus ) is de trein na Apeldoorn de enige die op tijd rijden:

7:13 - 1755 > Enschede [2] +3

17:17 - 7953 > Enschede [2] +3

17:18 - 144 > Schiphol [4b] +4

17:22 - 31055 > Marienberg [3]

17:29 - 7055 > Enschede [2] +3

17:33 - 7064 > Apeldoorn [4b] +3

17:43 - 1657 > Enschede [2] +13

17:43 - 7964 > Nijverdal [4b] +3

17:44 - 31057 > Marienberg [3]

17:47 - 7955 > Enschede [2]

17:48 - 1764 > Den Haag Centraal [4b]

17:59 - 7057 > Enschede [2] +2

18:03 - 7066 > Apeldoorn [4b]

18:13 - 1759 > Enschede [2] +5
Me.. me.. me.. Me too
pi_75736296
http://twitpic.com/tw0bu

Hoppaaa. Lekker vol daar.
pi_75736680
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:32 schreef Crientj het volgende:
http://twitpic.com/tw0bu

Hoppaaa. Lekker vol daar.
EN het blauwe bord blanco
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 december 2009 @ 17:46:57 #170
Maffe Fries
pi_75736706
Ik moet morgen ook naar Utrecht, maar ik zie er vanaf als het weer zo blijft
pi_75737913
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik moet morgen ook naar Utrecht, maar ik zie er vanaf als het weer zo blijft
Ik moet wel .. Anders stuur ik die kerl wel een mailtje dat t me echt niet gaat lukken.
pi_75738244
NS

Trein bijlmer -> gouda optijd. Daarna lieten ze de IC naar den haag stoppen in zoetermeer
pi_75738271
Ik moet morgen om half 9 op school in Utrecht staan, in het zuiden ligt er nu nog teringveel sneeuw en zal alleen maar erger worden vannacht. Ik blijf lekker thuis . Gisteren was het ook al zon feest daar.
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_75738726
Dat nieuws spreekt van extreem weer. Maar 3cm sneeuw is helemaal niet extreem. Het gebeurt niet vaak. Maar extreem is iets anders.
Het bewijst gewoon het falend beleid van pro-rail en de NS.
pi_75738779
na 20:00 vanavond rijden er ook geen Arriva treinen meer !
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 december 2009 @ 18:49:54 #176
Maffe Fries
pi_75738875
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
na 20:00 vanavond rijden er ook geen Arriva treinen meer !
faalhazen. juist nu moeten ze doorrijden om het spoor schoon te houden en omdat het droog is, zorg je er zo voor dat morgen de baan helemaal schoon is.
pi_75738943
Arriva _ !!
pi_75739152
Echt, he. De Wadlopertjes hadden geen enkel probleem met veel sneeuw.

Uit mijn archief:

Dikke laag sneeuw op de spoorstaven.

Een Wadloper komt zonder problemen het station op rijden.
pi_75739288
Wadlopers waren dan ook gebouwd voor de poolcirkel. Hoe ging het in de hete zomers met ze? Oh, okee
pi_75739457

Trein - Sneeuw: 1-0

Snelheidsbeperkingen? Bejjemaljoh nergens voor nodig Wat? 3 cm?? Waar HEBBEN we het over?!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 december 2009 @ 19:13:24 #181
Maffe Fries
pi_75739861
De GTW van Arriva heeft een sneeuwschuiver en als ze slim waren geweest dan hadden ze midden in de nacht al met treinen heen en weer gependeld, zodat het spoor sneeuwvrij bleef.
pi_75740075
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
De GTW van Arriva heeft een sneeuwschuiver en als ze slim waren geweest dan hadden ze midden in de nacht al met treinen heen en weer gependeld, zodat het spoor sneeuwvrij bleef.
Arriva heeft op de merwedelingelijn de hele dag geen noemenswaardige vertraging gehad.
pi_75740151
quote:
Wie gaat dat betalen

Kan je beter de reizigert laten barsten toch? Da's gratis
  donderdag 17 december 2009 @ 19:21:52 #184
111382 Ofyles2
pi_75740216
quote:
Ik zei het toch: het zijn gierige Britten.
pi_75740266
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:21 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik zei het toch: het zijn gierige Britten.
Nee, de NS doet het beter
pi_75741283
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:22 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee, de NS doet het beter
die hebben nog het excuus van geknapte bovenleidingen :p
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 december 2009 @ 19:50:51 #187
Maffe Fries
pi_75741561
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie gaat dat betalen

Kan je beter de reizigert laten barsten toch? Da's gratis
Enkele dagen de sneltreinen schrappen tussen Leeuwarden en Groningen. Dat scheelt ook in de kosten
pi_75741831
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:

Trein - Sneeuw: 1-0

Snelheidsbeperkingen? Bejjemaljoh nergens voor nodig Wat? 3 cm?? Waar HEBBEN we het over?!
jezus
pi_75742532
Geweldig trouwens, dat de TT elke dag van de week al geldt
pi_75742573
hopelijk gaat het morgen weer sneeuwen
pi_75742932
quote:
Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 17-12, in totaal 2954 minuten. Dat is meer dan 49 uur.
In totaal waren er hier vandaag 202 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 16 minuten.
Er waren op dit station vandaag in totaal 61 treinen waarvan het spoor gewijzigd was. 206 treinen waren opgeheven.
Toch knap hoor, 2 HELE dagen aan vertraging en meer. en dat op 1 station
pi_75743023
STORING: Amersfoort de weersomstandigheden.

;')))
pi_75743127
Amersfoort plat
pi_75743176
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:22 schreef Crientj het volgende:
STORING: Amersfoort de weersomstandigheden.

;')))
Ochja. Ik hoop dat morgen ook het bus vervoer er hier uit ligt
Dan neem ik een dagje vrij
Me.. me.. me.. Me too
pi_75743225
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:20 schreef RubenK het volgende:

[..]

Toch knap hoor, 2 HELE dagen aan vertraging en meer. en dat op 1 station
Wat ik veel knapper vind: Meer treinen opgeheven dan vertraagd
pi_75743544
quote:
in totaal 2954 minuten. Dat is meer dan 49 uur.
In totaal waren er hier vandaag 202 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 16 minuten.
kan trouwens niet. 202 keer 16 is 3232 minuten. Afronden kan het ook niet verklaren want 202 keer 15 is al te veel.
pi_75743550
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, vanmiddag was het echt knallen daarmee. Maar 2 treinen op de AV die WEL reden
pi_75743758
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat ik wil weten: Hoeveel treinen vertrekken er normaal vanuit Utrecht op een dag?
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_75743931
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:25 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Ochja. Ik hoop dat morgen ook het bus vervoer er hier uit ligt
Dan neem ik een dagje vrij
Waar is hier?
pi_75743985
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:37 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Wat ik wil weten: Hoeveel treinen vertrekken er normaal vanuit Utrecht op een dag?
Vanaf morgen houd ik dat ook bij
pi_75744048
Als morgen de treinen rond Amersfoort nog niet rijden heb ik nog eens een geldige reden om niet naar Utrecht te gaan
pi_75744077
AVT van groningen is toch ook wel erg rood
pi_75744115
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:40 schreef Crientj het volgende:

[..]

Waar is hier?
Twente (Vriezenveen om exact te zijn )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75744189
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:43 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Vriezenveen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 december 2009 @ 20:45:35 #205
Maffe Fries
pi_75744195
quote:

[..]

Op een doordeweekse dag komt het denk ik in de buurt van de 800
  Redactie Sport donderdag 17 december 2009 @ 20:45:46 #206
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75744204
quote:

[..]

in de vorige dienstregeling waren er dat volgens de doorkomststaat op somda op een donderdag 933.
PM mij!
pi_75744210
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:43 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Twenteeeeee.

Ik hoop dat er morgen treinen iig richting Zwolle gaan.. Desnoods dat ik via Deventer om moet reizen..
Daar is het niet zo'n chaos en kan ik hopelijk met weinig vertraging naar Nijverdal West. (+ camera om fototjes te schieten.)
pi_75744221
quote:
'Treinen rijden desnoods langer'
UTRECHT - De treinen blijven donderdag desnoods langer rijden dan normaal om iedereen te kunnen vervoeren. Dat heeft een woordvoerster van ProRail laten weten. Rond Utrecht rijden donderdagavond pendeldiensten om de mensen op weg te helpen. De normale dienst wordt donderdagavond niet meer ingevoerd. ProRail streeft er naar vrijdagochtend met een normale dienst te kunnen beginnen, aldus de zegsvrouw.
pi_75744290
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:45 schreef Crientj het volgende:

[..]

Twenteeeeee.

Ik hoop dat er morgen treinen iig richting Zwolle gaan.. Desnoods dat ik via Deventer om moet reizen..
Daar is het niet zo'n chaos en kan ik hopelijk met weinig vertraging naar Nijverdal West. (+ camera om fototjes te schieten.)
Waar moet jij eigenlijk vandaan komen? Want volgens mij heb ik eens gelezen dat jij hetzelfde traject als mij hebt tussen Utrecht en Zwolle
pi_75744367
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:47 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Waar moet jij eigenlijk vandaan komen? Want volgens mij heb ik eens gelezen dat jij hetzelfde traject als mij hebt tussen Utrecht en Zwolle
Klopt helemaal, ik kom uit Bilthoven. =]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 december 2009 @ 20:49:58 #211
Maffe Fries
pi_75744444
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

in de vorige dienstregeling waren er dat volgens de doorkomststaat op somda op een donderdag 933.
Dan zit ik met mijn schatting nog te laag ook
pi_75744469
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:48 schreef Crientj het volgende:

[..]

Klopt helemaal, ik kom uit Bilthoven. =]
Dan reis je net de andere kant uit als mij ..
  donderdag 17 december 2009 @ 20:50:43 #213
141414 NordicBlue
pi_75744471
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:46 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Ben benieuwd of de NS het daar ook mee eens is.
Heeft ProRail weinig over te zeggen denk ik.
pi_75744613
Veel Plan V trouwens in de nieuwe dienstregeling stoptreinen R'dam Centraal <> Gouda Goverwelle.
pi_75744879
T gaat word worden morgen, met ons treinen rondje

Veel verder dan de ice zullen we niet komen
pi_75744936
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

Vriezenveen
Wees gerust, daar worden morgen heus geen 206 treinen opgeheven
pi_75745050
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wees gerust, daar worden morgen heus geen 206 treinen opgeheven
Daar is toch heul gaan station?
pi_75745224
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Daar is toch heul geen station?
NIet? Oh dat dacht ik.

Ik zal wel hallucineren. Wat lees jij herboven?
pi_75745248
Whahahahahaha
pi_75745310
Echt zoon gevalletje bakstenen verhoging met een bordje erop

[ Bericht 44% gewijzigd door Yreal op 17-12-2009 21:23:33 ]
pi_75745368
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:08 schreef Yreal het volgende:
Echt zoon gevalletje bakstenen verhoging met een bordje erop
En verlichting, vertrekstaten, bankje, prullebakken, stempelautomaat, misschien zelfs een kaartautomaat en heel misschien een overkapping. Moet je niet onderschatten hoor, het kan erger.
  Redactie Sport donderdag 17 december 2009 @ 21:10:52 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75745399
Vriezenveen heeft zelfs dubbelspoor
PM mij!
pi_75745547

pi_75745596
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk meer iets van 800. Blijkt veul te laag te zijn.
pi_75745697
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:14 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]

"Spopo? Ja met Fles. Ik wil even melden dat er in Amf een KIP op het perron staat. Een kip ja. U weet wel. TOOOK toktoktok! Met een zonnebril! Ik vind het niet in de haak Kunnen jullie ingrijpen??"
pi_75745983
Dit bericht is gemaakt met een geautomatiseerd script
pi_75746090
Vriezenveen is gewoon the place to be
Oh hier nog een foto van het station:
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 17 december 2009 @ 21:26:11 #229
136283 knars
Teethgrinder
pi_75746103
En echt he. Cabinerit in de V
pi_75746187
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:23 schreef Crientj het volgende:

http://www.mobypicture.com/user/peterbeckers/view/5761295
Die is ook wel erg trouwens. ;o

"Ksssjt! Vort! Ga gewoon lopen! Maar donder op hier! "
  donderdag 17 december 2009 @ 21:29:08 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75746265
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:26 schreef knars het volgende:
Leuke trein is dat voor een cabinerit hè!

Hoe kwam dat zo eigenlijk?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75746287
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:26 schreef knars het volgende:
Leuk Jij nu net ja? Of gewoon een film ervan?
pi_75746346
quote:
Beperkte 3G dekking door drukte (@ Station Utrecht Centraal in Utrecht)
Sta je daar al uren, kan je ook niet meer fatsoenlijk internetten.
pi_75746352
Kom optijd! pak de trein
Me.. me.. me.. Me too
pi_75746563
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:30 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Sta je daar al uren, kan je ook niet meer fatsoenlijk internetten.
3g op Utrecht CS zelf gaat nog wel redelijk, maar zodra je op het perron staan is het opeens foetsie.
pi_75747120
Ben nu een forum bot aan het maken die elke ochtend de statistieken van de vorige dag post
pi_75747402
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:48 schreef RubenK het volgende:
Ben nu een forum bot aan het maken die elke ochtend de statistieken van de vorige dag post
Hoorde het van Dennis ja.
Moar, dan vraag ik mij toch wel af wat voor een statistieken.
De hoeveelheid vertraging op één station zoals Utrecht of iets? ;o
pi_75747404
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:00 schreef Ireyon het volgende:
Was net even terug aan het bladeren door deze reeks..

"Fraaie muurschildering in de lokettenzaal van....?

[ afbeelding ]"

Welk station was 't nou?
pi_75747432
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:54 schreef Socios het volgende:

Mechelen

Was gisteren druk met bowlen en steengrillen en zo
  donderdag 17 december 2009 @ 22:02:01 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75747749
quote:
21:03 + 76 min. Amsterdam Centraal Thalys
pi_75747781
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:54 schreef Crientj het volgende:

[..]

Hoorde het van Dennis ja.
Moar, dan vraag ik mij toch wel af wat voor een statistieken.
De hoeveelheid vertraging op één station zoals Utrecht of iets? ;o
Vanaf vanavond spider ik 10 stations, statistieken als totale vertraging, vertragingen per week (met grafiekjes) en meest vertraagde treinen en/of treinseries
pi_75747970
quote:
Ben nu een forum bot aan het maken
Je weet dat forumbeheerders daar meestal niet zo happig op zijn?
pi_75748068
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je weet dat forumbeheerders daar meestal niet zo happig op zijn?
Ja, maar ik snap eigenlijk niet precies waarom Ik doe er geen rare dingen mee, en niemand anders KAN er rare dingen mee doen, of spammen

Het script zelf heb ik net even in elkaar geknutselt, en zoals mijn reply aan de bovenkant van de pagina bewijst werkt het prima.
  donderdag 17 december 2009 @ 22:10:37 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75748155
quote:
Hier in de TreinenTopic?
Kan je het dan niet beter verwerken in een website, waar je tevens een datum kan selecteren, om zo naar die stats te gaan?
Dan heb je een duidelijk overzicht, en kan je alles makkelijker teruglezen per dag.
Misschien nog een idee om daar voor een week, maand, kwartaal, halfjaar en jaar statistieken bij te zetten?
pi_75748181
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Hier in de TreinenTopic?
Kan je het dan niet beter verwerken in een website, waar je tevens een datum kan selecteren, om zo naar die stats te gaan?
Dan heb je een duidelijk overzicht, en kan je alles makkelijker teruglezen per dag.
Misschien nog een idee om daar voor een week, maand, kwartaal, halfjaar en jaar statistieken bij te zetten?
Daar ben ik al mee bezig, maar het leek me een goed begin van de ochtend om de statistieken van gisteren een beetje opgesomt neer te zetten lekker wakker worden

Het script dat ik geschreven heb lokaliseert automatisch het nieuwste treinentopic hier, dus kan zonder edit elke keer wanneer er een nieuw topic komt blijven draaien
pi_75748245
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:08 schreef RubenK het volgende:

[..]

Ja, maar ik snap eigenlijk niet precies waarom Ik doe er geen rare dingen mee, en niemand anders KAN er rare dingen mee doen, of spammen

Het script zelf heb ik net even in elkaar geknutselt, en zoals mijn reply aan de bovenkant van de pagina bewijst werkt het prima.
Tip: stem het toch even af
pi_75748288
Ja, dat doe ik uiteraard
pi_75748291
morgen meet in de ICE van 12.36
  donderdag 17 december 2009 @ 22:17:40 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75748435
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:14 schreef Yreal het volgende:
morgen meet in de ICE van 12.36
houd het voor gezien voor vandaag. Morgen hoef ik niet weg, maarrr als Zaterdag me trein wel rijd naar Rotterdam om 6.40 uit Zwijndrecht
anders maar een verrekte taxi nemen, want heb geen zin om me trein in rotterdam te missen
pi_75748485
Morgen blijf ik lekker thuis denk ik

Nog een laatste keer statistieken voor vandaag:
quote:
Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 17-12, in totaal 3343 minuten. Dat is meer dan 55 uur.
In totaal waren er hier vandaag 236 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 15 minuten.
Er waren op dit station vandaag in totaal 75 treinen waarvan het spoor gewijzigd was. 227 treinen waren opgeheven.
55 uur dit is toch een beetje extreem
pi_75748597
Op Amsterdam Bijlmer Arena puur op de gok in een trein gesprongen, goed gegokt. Er stond niets op de koersrollen, niets op de CTA
op A'dam Centraal een half uurtje gewacht en daar in een V naar Alkmaar meegegaan
vertel eens, hoe krijg je een cabinerit ?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_75748782
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op Amsterdam Bijlmer Arena puur op de gok in een trein gesprongen, goed gegokt. Er stond niets op de koersrollen, niets op de CTA
op A'dam Centraal een half uurtje gewacht en daar in een V naar Alkmaar meegegaan
Vragen, en als je mazzel hebt zegt de mcn ja
Want je mag er eigenlijk niet in.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2009 22:27:27 ]
pi_75748890
ook wel eens gedaan
pi_75748964
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Vragen, en als je mazzel hebt zegt de mcn ja
Want je mag er eigenlijk niet in.
En als hij gesnaaid wordt is mcn ook VET de klos

Je kan beter in het weekend in Roosendaal de treinspotter gaan uithangen bij het boemeltje naar Antwerpen.
SPOILER
pi_75749080
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

En als hij gesnaaid wordt is mcn ook VET de klos

Je kan beter in het weekend in Roosendaal de treinspotter gaan uithangen bij het boemeltje naar Antwerpen.
SPOILER
Inderdaad, ik heb een keer een cabinerit mogen meemaken van Marienberg naar Almelo. Toen nog met de wadlopers
pi_75749125
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:

SPOILER
Dat is inderdaad niks overdreven Kwam een keer binnen op spoor 4a uit de Benelux, boemeltje staat aan de overkant op 1a te wachten. 'k Maak een foto, mcn staat naast z'n trein en schreeuwt letterlijk; "Wilt ge d'r anders voorin bij komen zitten?" 't Is dat-ie een snor had, anders had 'k het nog wel gedaan ook.
pi_75749315
Ik heb het gedaan hoor, best leuk in AM75. Alleen na Antwerpen Oost moet je wel ff vort maken, je kan niet in de cab gespot worden bij binnenkomst op centraal. Ik mocht ook overal foto's en filmpjes van maken en zo (behalve van die MCN zelf natuurlijk)
  donderdag 17 december 2009 @ 22:55:06 #259
136283 knars
Teethgrinder
pi_75749839
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Leuke trein is dat voor een cabinerit hè!

Hoe kwam dat zo eigenlijk?
Ja, het blijft toch de "echte" trein. Gaaf om mee te maken

Het was het eerste wat kwam aanstiefelen na ruim 40 minuten op een overvol perron in de avondspits een enkel V'tje. Kon me nergens meer tussen proppen dus gewoon even gevraagd of ik er voorin nog bij paste. Op voorwaarde dat ik wel zou blijven ouwehoeren mocht ik mee Geen filmpje Flash, ook niet gemaakt - was donker. Binnenrijden op Bijlmer ArenA ziet er erg indrukwekkend uit vanuit de cabine.

Laatste keer dat het me gelukt was om cabinerit te maken is 8,5 jaar geleden, ook savonds. Cabinerit in een DD-AR van Wezep naar Zwolle. Die IJsselbrug, mooi spul.
pi_75749971
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:12 schreef Yreal het volgende:
Geweldig trouwens, dat de TT elke dag van de week al geldt
Viel mij ook al op.

Wat ben ik toch blij dat ik niet meer dagelijks langs dat station hoef te reizen.
gr gr
pi_75750038
De cabinerit een paar jaar geleden in een 16/7/800 eloc zal ik nooit meer vergeten. Deur naar het middencompartiment openzetten en opentrekken die rijcontroller machtig geluid Het is net alsof je op het dek van een schip staat met die schuine ramen
pi_75750063
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:55 schreef knars het volgende:
Laatste keer dat het me gelukt was om cabinerit te maken is 8,5 jaar geleden, ook savonds. Cabinerit in een DD-AR van Wezep naar Zwolle. Die IJsselbrug, mooi spul.
Mooi spul, wat je zegt

pi_75750091
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:59 schreef Yreal het volgende:
T gaat word worden morgen, met ons treinen rondje
Oja, dat waren jullie nog van plan.
Succes!
gr gr
pi_75750119
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi spul, wat je zegt

[ afbeelding ]
Hij roest een beetje.
Die brug dan he
pi_75750212
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:03 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Hij roest een beetje.
Die brug dan he
die gaat ook weg
  donderdag 17 december 2009 @ 23:06:22 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75750246
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:03 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Hij roest een beetje.
Die brug dan he
Geeft niet, wordt toch vervangen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75750267
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb het gedaan hoor, best leuk in AM75. Alleen na Antwerpen Oost moet je wel ff vort maken, je kan niet in de cab gespot worden bij binnenkomst op centraal. Ik mocht ook overal foto's en filmpjes van maken en zo (behalve van die MCN zelf natuurlijk)
Is het verboden voor de machinist om een reiziger in de cabine te nemen?
Het is toch juist goed, een beetje interesse wekken voor potentiële machinisten?
gr gr
pi_75750284
Nou, ik ben uiteindelijk met -7 op mijn bestemming aangekomen. Jazeker 7 minuten eerder dan ik normaal zou zijn en dan heb ik nog óver utrecht gereisd ook.

Maar ik had vanmorgen al wel voorzorgsmaatregelen genomen en extra kleding in mijn tas gestopt. Ik ben natuurlijk gekke henkie niet,
  donderdag 17 december 2009 @ 23:13:45 #269
136283 knars
Teethgrinder
pi_75750512
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi spul, wat je zegt

[ afbeelding ]
pi_75750609
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:07 schreef Quyxz_ het volgende:
Is het verboden voor de machinist om een reiziger in de cabine te nemen?
Het is toch juist goed, een beetje interesse wekken voor potentiële machinisten?
Er mag zelfs geen conducteur meereizen op de cabine. Zou de machinist maar afleiden. IVW controleert in burger. Betrapt: beide de klos.
pi_75750679
Wat is dat trouwens met al die DD-AR stellen bij Utrecht Centraal op dat kleine rangeerterreintje? Normaal stond er één. Nu staan er telkens 3
pi_75750685
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er mag zelfs geen conducteur meereizen op de cabine. Zou de machinist maar afleiden. IVW controleert in burger. Betrapt: beide de klos.
Serieus? ik zie bij die syntus treinen heel vaak 2 of 3 man er in zitten
pi_75750731
quote:
UTRECHT - De treinen blijven donderdag tot 01.00 uur doorrijden om iedereen te kunnen vervoeren. Als er dan nog gestrande reizigers zijn, wordt geprobeerd om die op een andere manier naar huis te krijgen.
pi_75750907
Eigenlijk wel goed voor de lokale economie zo'n storm. Alle bergings, taxi en busbedrijven zitten nu flinke omzet te maken. Al zal qua tarifering de A12 volgens de taxichauffeurs wel opeens via Abcoude lopen en ligt knooppunt Holendrecht net na Woerden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 december 2009 @ 23:24:51 #275
Maffe Fries
pi_75750940
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat is dat trouwens met al die DD-AR stellen bij Utrecht Centraal op dat kleine rangeerterreintje? Normaal stond er één. Nu staan er telkens 3
Landstraat bedoel je? Dat is het materieel voor de buurtsporen dat er staat. DD-AR wordt tegenwoordig ingezet op Utrecht - Zwolle, Utrecht - Leiden en Utrecht - Almere, dus dan zie je daar idd meer stellen staan.
pi_75751020
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Landstraat bedoel je? Dat is het materieel voor de buurtsporen dat er staat. DD-AR wordt tegenwoordig ingezet op Utrecht - Zwolle, Utrecht - Leiden en Utrecht - Almere, dus dan zie je daar idd meer stellen staan.
Geen idee hoe het heet .. Zit zeg maar als je van Centraal naar Overvecht gaat aan de rechterzijde . Maar vind het apart dat ik er eerst altijd maar één zag en nu al een paar keer meerdere.
  donderdag 17 december 2009 @ 23:30:52 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75751145
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tenzij je als meerijder een cabinekaart hebt (en je aan de bijbehorende richtljinen houdt). Dan kan IVW niks beginnen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 december 2009 @ 23:32:25 #278
Maffe Fries
pi_75751207
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tenzij je als meerijder een cabinekaart hebt (en je aan de bijbehorende richtljinen houdt). Dan kan IVW niks beginnen.
Jep, maar dan kun je door de mcn alsnog geweigerd worden.
pi_75751700
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoe kan je dan aan z'n kaart komen? dat zou toch niet zo 123 te regelen zijn (lijkt me )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75751751
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:47 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Hoe kan je dan aan z'n kaart komen? dat zou toch niet zo 123 te regelen zijn (lijkt me )
marktplaats.nl
pi_75752186
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

marktplaats.nl
kliknt hetzelfde als hoe snel wil je je geld kwijt.nl
Me.. me.. me.. Me too
  vrijdag 18 december 2009 @ 00:35:34 #282
141414 NordicBlue
pi_75753122
Oh By The Way,
Ik tikte op google NS Kabinekaart in en kom op een werkhandleiding voor mcn's uit uit 2006.
Best interessant om eens door te lezen

http://pocasdregio.web-lo(...)ndboek-machinist.pdf

Staat o.a. in wat mcn's moeten doen bij ontruimingen, noodremmingen, aanslagen etc.

(Psst, http://pocasdregio.web-log.nl/mijn_weblog/2007/08/handboeken.html , daar staan er nog meer, HC enzo)

[ Bericht 25% gewijzigd door NordicBlue op 18-12-2009 00:51:47 ]
  vrijdag 18 december 2009 @ 00:42:31 #283
141414 NordicBlue
pi_75753327
Stukje over winterse omstandigheden:
quote:
5 Winterse omstandigheden
5.1 IJzelafzetting
5.1.1 Constateren ijzelafzetting
U constateert ijzelafzetting door:
• abnormale vonkvorming; of
• wegvallen van de bovenleidingspanning.
U licht de treindienstleider in.
5.1.2 Controle stroomafnemers
U controleert de stroomafnemers van:
• E-loc’s bij ieder stationnement;
• treinstellen en trek-duweenheden op elk begin- en eindstation.
5.1.3 Gangbaarheid stroomafnemers
Als de gelegenheid zich voordoet, laat u de stroomafnemers enige
keren op en neer bewegen.
5.2 Rembediening
5.2.1 Schijfremmen
Bij stuifsneeuw en temperaturen onder 0°C voert u bij materieel
uitgerust met schijfremmen elke 10 minuten een kortstondige remming
met maximale remkracht uit.

Productie Services
Veiligheid & Regelgeving
Handboek Machinist NSR / 1 december 2006 - 4 / 17
Hoofdstuk 4 Rijden van treinen (vervolg)
5.2.2 Onvoldoende remeffect
Bij onvoldoende remeffect vermindert u de toegestane snelheid als volgt:
• bij DH-materieel: met minimaal 10 km/h;
• bij ICM, ICR, DDM, DD-IRM, DD-AR en buitenlands materieel: met
minimaal 20 km/h;
• bij SGM, SM '90 en DM '90: met minimaal 30 km/h.
5.3 Snelheid
U past de snelheid aan de weersomstandigheden aan.
pi_75753677
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 00:42 schreef NordicBlue het volgende:
Stukje over winterse omstandigheden:
[..]
Bij stuifsneeuw en temperaturen onder 0°C voert u bij materieel
uitgerust met schijfremmen elke 10 minuten een kortstondige remming
met maximale remkracht uit.
[..]

alsof ze dat doen
Me.. me.. me.. Me too
pi_75754045
Ook de NS is milieubewust bezig:
quote:
2.3 Energiezuinig rijden
U gebruikt tijdens de rit zo weinig mogelijk energie.
pi_75754218
En het wordt nog sappiger:
quote:
2.5 Onderzoek politie/justitie
[...]
Na een incident/onregelmatigheid kan de politie u meenemen voor nader
verhoor. U:
U kunt aangemerkt worden als verdachte. Als u als verdachte wordt
gehoord, dan moet de politie u hier uitdrukkelijk op wijzen (bij twijfel hierover
vraagt u of u verdachte of getuige bent).
Als getuige, u:

• • geeft de politie antwoord op vragen over de toedracht van het voorval;

• • doet geen uitspraken over de schuldvraag;

• • legt geen verklaringen af die voor uzelf of uw collega's belastend
    kunnen zijn;

• • moet meewerken aan een ademtest.
  • pi_75755691
    uit het handboek voor de HC:
    quote:
    1.3.2 Geluidsapparatuur
    U verbiedt reizigers het hinderlijk laten spelen van geluidsapparatuur.
    dag
    pi_75755814
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:
    Dat is om in de spits de stoptreinen richting Hilversum/Leiden te versterken die tegenwoordig 90% met DDAR rijden, voorheen reed die voornamelijk met Sprinters en Mat64.

kutjeNS, sinds die nieuwe dienstregeling rijden de stoptreinen over de zaanlijn naar uitgeest veeeeel tekort met 2xPlan V (voorheen was het altijd 6 bakken SGM). Zels solo Plan V's zijn al gesignaleerd. Oftewel: achterblijvers op Sloterdijk en Zaandam.
      vrijdag 18 december 2009 @ 03:31:18 #289
    283822 spoorknor
    Kedeng Kedeng
    pi_75755845
    Een topic naar m'n hart
    Kilometers spoor,
    vliegen onder mij door.
    pi_75755881
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 23:00 schreef TeringHenkie het volgende:
    De cabinerit een paar jaar geleden in een 16/7/800 eloc zal ik nooit meer vergeten. Deur naar het middencompartiment openzetten en opentrekken die rijcontroller machtig geluid Het is net alsof je op het dek van een schip staat met die schuine ramen
    Dat wil ik ook nog een keer

Tot nu toe (en dan praten we vooral over 10 jaar terug toen het nog kon) als kind met vader vaak gevraagd en vaak mogen kijken

- ICM
    - DD-AR stuurstand. In de loc stappen ging rijdend wat lastig. Toen gingen we wel achteruit dus officieel geen cabinerit?
    - Wadloper (met verhaal van de mcn over hoe hij een keer een "boertje op een tractor" had "aangereden")
    - Plan V of SGMm wel eens
    - VIRM of Buffel/railhopper staat me ook iets van bij

En onlangs in de 766 nog een keer. En zelf nog een keer de ICMm 4024 een werkplaats naar binnen geloodst
    hula
      vrijdag 18 december 2009 @ 07:57:01 #291
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_75756755
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 23:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Jep, maar dan kun je door de mcn alsnog geweigerd worden.
    Klopt, hij is ook alleen geldig voor je dienstuitvoering, dus niet voor de hobby.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 18 december 2009 @ 08:39:37 #292
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_75757224
    Mensen die even willen lachen lezen eerst:
    quote:
    Treinen "verrassend goed opgestart"

` De treinen rijden weer goeddeels
    volgens het boekje.Volgens Prorail is
    het treinverkeer vanochtend "verrassend
    goed opgestart".In het noorden wordt
    nog een uurdienstregeling gehanteerd.

Door de sneeuw was het treinverkeer
    gisteren de hele dag ontregeld.De NS
    heeft met een nooddienstregeling
    gewerkt en is blijven rijden tot alle
    passagiers thuis waren.Er reden treinen
    tot half drie vannacht.

In Groningen,Friesland en Drenthe reden
    de hele dag geen bussen.Vandaag rijden
    ze weer.Op de weg viel de avondspits in
    de Randstad mee.In andere delen van het
    land waren wel meer files dan normaal.
    of

http://www.nu.nl/binnenla(...)-volgens-boekje.html

En kijken dan bij de actuele vertrektijden van station Utrecht Centraal.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Sport vrijdag 18 december 2009 @ 08:40:25 #293
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_75757237
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 01:13 schreef TeringHenkie het volgende:
    Ook de NS is milieubewust bezig:
    [..]

milieubewust? ik denk dat het meer portemonnee-bewust zal zijn
    PM mij!
    pi_75757249
    Inderdaad, hier viel me al op
    En aangezien er nu al dikke vertragingen optreden, zal het vandaag weer net zo erg zijn als gister
      vrijdag 18 december 2009 @ 08:42:45 #295
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_75757265
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 08:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

milieubewust? ik denk dat het meer portemonnee-bewust zal zijn
    Dat was al zo in de tijd van de kolenpremie!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Moderator vrijdag 18 december 2009 @ 08:45:36 #296
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_75757308
    GIsteren met een trein van 23:00 uur van Utrecht naar Arnhem gekomen. Nu maar eens kijken of ik weer van Arnhem naar Utrecht kan
      vrijdag 18 december 2009 @ 08:51:07 #297
    5740 Stroekie
    rimpelsauriër
    pi_75757395
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 08:45 schreef Guppyfriend het volgende:
    GIsteren met een trein van 23:00 uur van Utrecht naar Arnhem gekomen. Nu maar eens kijken of ik weer van Arnhem naar Utrecht kan
    is stremming arnhem utrecht dan alweer voorbij en hoef je niet meer via den bosch ?
    penny wise, pound foolish
    www.frisofeest.nl op 30 november 2012
    Gezellig met een zachte gay
      Moderator vrijdag 18 december 2009 @ 08:51:48 #298
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_75757415
    Op ns.nl staat niks over een stremming bij Arnhem?? (help)
    pi_75757438
    http://www.traphic.nl/trein.aspx Laat ook niks interessants rondom Arnhem zien.. ?
    pi_75757455
    eeeeeeen....
    pi_75757460
    vol.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')