Idd, gisteravond ook gelopen. Was heerlijk. Wel met muts en handschoenen. Gelukkig staat er nog geen ijzige wind, anders wordt het anders.quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:49 schreef dyna18 het volgende:
Fijn dat het lijstje is bijgewerkt,
Ik heb trouwens net nog gelopen (met -4 graden). Was echter prima te doen als je je maar goed aankleed. Ook een muts en handschoenen niet vergeten.
Route
Het leuke van lopen is dat ik nu echt mijn stad leer kennen. De eerste 2 jaar dat ik hier woonde heb ik eigenlijk nauwelijks wat van de stad gezien. Nu ken ik steeds meer wijken.
Vast makkelijker. Van heuveltraining ontwikkel je meer spierkracht in je benen. Zo'n 4 jaar geleden woonde ik een aantal maanden in Oslo, Noorwegen. Fantastisch heuvelachtig gebied daar. In NL deed ik ook hardlopen in een behoorlijk tempo, dus ik daar ook hardlopen. Nou dat heb ik geweten, was binnen no-time opgeblazen door die heuvels. En ik moest nog terug ookquote:Op woensdag 16 december 2009 11:27 schreef SolnaStockholm het volgende:
eens kijken hoe het gaat zonder heuvels
Ja ik ben eigenlijk pas echt begonnen met hardlopen in de eerste weken dat ik hier woonde. Heb dus niet echt ervaring met 'plat land'. Nu woon ik vanaf eind januari weer 'voorgoed' in NL dus dan zijn dr geen heuvels meer (of in ieder geval niet veel). Zal wel even wennen worden. Ik denk dat ik nu tijdens kerst les 24 t/m 27 af maak (serie 1) en dan als ik weer in NL woon verder ga met serie 2.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:42 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Vast makkelijker. Van heuveltraining ontwikkel je meer spierkracht in je benen. Zo'n 4 jaar geleden woonde ik een aantal maanden in Oslo, Noorwegen. Fantastisch heuvelachtig gebied daar. In NL deed ik ook hardlopen in een behoorlijk tempo, dus ik daar ook hardlopen. Nou dat heb ik geweten, was binnen no-time opgeblazen door die heuvels. En ik moest nog terug ook
Is dat toevallig een iPhone tracker?quote:Op woensdag 16 december 2009 17:45 schreef Skv het volgende:
Teringtyfus, het sneeuwde net een klein beetje dus ik dacht dat het wel een goed plan was om ff lekker te lopen.
Helemaal naar de tering gelopen tegen de wind en sneeuw in, in mijn windjackje. Overal modder, stoep onbegaanbaar. Naar lopen op die manier..
[ afbeelding ]
Gemiddelde snelheid over de eerste 2,5 km is 12 km/h. De tweede 2,5 km gemiddeld 10 km/h.
dan hebben we vandaag dezelfde les gelopenquote:Op woensdag 16 december 2009 22:44 schreef TiMPiN het volgende:
Vandaag de les met 10-10-12 minuten gelopen. Conditioneel wederom prima, merk alleen dat ik mijn rechterkuit iets te veel belast heb op de 1 of andere manier.Ga denk ik ook pas maandag weer lopen. Vind het trouwens heerlijk met dit weer lopen
quote:Op woensdag 16 december 2009 22:44 schreef TiMPiN het volgende:
Conditioneel wederom prima, merk alleen dat ik mijn rechterkuit iets te veel belast heb op de 1 of andere manier.Ga denk ik ook pas maandag weer lopen.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:51 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Je spieren en hart passen zich vrij snel aan, omdat die rijkelijk doorbloed zijn. Dit in tegenstelling tot banden en pezen waar heel weinig bloed doorheen stroomt en dus langer nodig hebben om sterker te worden. Conditioneel kun je vaak vrij snel een hoger niveau aan, maar je pezen en banden kunnen dat niet bijhouden.
Als je rust train je ook, namelijk het sterker laten worden van je lichaam. Eigenlijk moet je het zo zien, je begint op een nulpunt en als je gaat lopen sloop je je lichaam waardoor je onder dit nulpunt komt. Als je gaat rusten herstelt je lichaam zich boven dit nulpunt zodat de vorige inspanning zonder problemen uitgevoerd kan worden. Als je dan gaat trainen wanneer je nog niet hersteld bent, dus nog onder het start nulpunt zit, dan sloop je je lichaam nog verder waardoor je nog verder onder het start nulpunt komt. Als je dit dus continue doet, zul je nooit progressie boeken en eerder verslechteren, c.q. overtraind en blessures oplopen.
je gaat goed he?quote:Op woensdag 16 december 2009 22:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan hebben we vandaag dezelfde les gelopen![]()
nou, het ging niet vanzelf gisterenquote:
rennen zal je !quote:Op donderdag 17 december 2009 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou, het ging niet vanzelf gisterenna die 2 keer 10 had ik zoiets van 'ik wil niet meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
'
gevalletje van "runners high" ?quote:Op donderdag 17 december 2009 10:56 schreef DarkElf het volgende:
maar goed, je hebt het geredmisschien deze les nog even herhalen voor een goed gevoel?
vind de sneeuw wel leuk maar tis jammer van het rennen, had het graag gedaan eigenlijk vandaag ..
houd van ritmesquote:Op donderdag 17 december 2009 11:37 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
gevalletje van "runners high" ?
Sowieso ligt er hier 5 cm sneeuw op de stoep.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik sla vandaag even over, heb gisteren al gelopen
Morgen dus weer.
Een centimeter hier. Maar wel veel gesmolten en weer aangevroren, spekglad dus.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:25 schreef Q.E.D. het volgende:
Sowieso ligt er hier 5 cm sneeuw op de stoep.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:41 schreef jack4ya het volgende:
Okay... ik ben dé stoerste beginnende hardloopchick van Fok! van vandaag.
Ik heb gelopen in de sneeuw!
en
en
Ik heb 5 - 8 - 8 - 8 - 8 gelopen! (vorige les was 5-6-7-8)
Ben ik nou niet stoerrrrr?
Nog geen wat snelheid en hartslag was...
Ben helemaal trots op mezelf![]()
![]()
hoe kom je aan deze data? hartslagmeter?!?! en zo ja welke?quote:Op woensdag 16 december 2009 17:45 schreef Skv het volgende:
Teringtyfus, het sneeuwde net een klein beetje dus ik dacht dat het wel een goed plan was om ff lekker te lopen.
Helemaal naar de tering gelopen tegen de wind en sneeuw in, in mijn windjackje. Overal modder, stoep onbegaanbaar. Naar lopen op die manier..
[ afbeelding ]
Gemiddelde snelheid over de eerste 2,5 km is 12 km/h. De tweede 2,5 km gemiddeld 10 km/h.
jij durftquote:Op maandag 21 december 2009 18:37 schreef jack4ya het volgende:
En weer gelopen, ik weet het nummer niet, maar ik heb een herhaal gepakt: 4x 8 min.
Baggeren door de sneeuw![]()
En ik zit onder de modderslush van passerende auto's
gem. 190bpm![]()
Ik zweer bij Polar. Die zijn in te stellen op verschillende registratie intervallen, 1 sec, 5 sec, 15 sec en 60 sec. Althans die van mij.quote:Op maandag 21 december 2009 12:26 schreef jack4ya het volgende:
Zijn er meters die te calibreren zijn oid? Of die een gemiddelde van een paar seconde meet en niet ieder "struikelhartslagje" doorgeeft?
Kijk, dat zou wel eens handig kunnen zijn. De waardes worden dan wel continu getoond?quote:Op maandag 21 december 2009 20:10 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik zweer bij Polar. Die zijn in te stellen op verschillende registratie intervallen, 1 sec, 5 sec, 15 sec en 60 sec. Althans die van mij.
Ah, les 20?quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:41 schreef jack4ya het volgende:
Okay... ik ben dé stoerste beginnende hardloopchick van Fok! van vandaag.
Ik heb gelopen in de sneeuw!
en
en
Ik heb 5 - 8 - 8 - 8 - 8 gelopen! (vorige les was 5-6-7-8)
Ben ik nou niet stoerrrrr?
Nog geen wat snelheid en hartslag was...
Ben helemaal trots op mezelf![]()
![]()
yepquote:Op maandag 21 december 2009 20:13 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Kijk, dat zou wel eens handig kunnen zijn. De waardes worden dan wel continu getoond?
klikie klik voor de user manualquote:Op maandag 21 december 2009 20:13 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Kijk, dat zou wel eens handig kunnen zijn. De waardes worden dan wel continu getoond?
Ik neem aan dat je al van alles geprobeerd hebt? Strakker, losser, hoogte op je borst iets anders, nat maken voor gebruik, geleidingsgel enz? Raar dat het niet wil.quote:Op maandag 21 december 2009 12:26 schreef jack4ya het volgende:
Beetje offtopic:
Ik heb nog steeds ruzie met mijn hartslagmeters. Ik heb de dure/goede van mijn vriend in bruikleen, ik heb eentje van de Lidl en eentje bij mijn crosstrainer. En allemaal zo onregelmatig als ik weet niet wat.
(Batterijen allemaal vervangen, geen verschil.)
Dat ik een hoge hartslag heb, dat kan wel kloppen, soît, ik vind het prima. Maar om toch wat te kunnen trainen is het wel handig als het niet alle kanten op schiet.
Het gaat echt van 80 naar 230... als ik enorm interpoleer kom ik op wel op een gemiddelde uit. Maar een beetje op hartslag trainen gaat niet lukken zo.![]()
Zijn er meters die te calibreren zijn oid? Of die een gemiddelde van een paar seconde meet en niet ieder "struikelhartslagje" doorgeeft?
Neuh, valt mee. Misschien wel goed deze verplichte rustperiode. Je lichaam heeft nu voldoende tijd gehad om te herstellen van alle gedane arbeid.quote:Op maandag 21 december 2009 20:19 schreef Smart_ass het volgende:
Ik voel me echt een enorm lui persoon aangezien ik al ruim een week niet meer heb gelopen (vorige week zaterdag laatste keer), maar met dit weer is het ook niet echt te doen. Verdorie.Conditie neemt zeker wel erg snel af als je even niet loopt? Geen zin weer 10 lessen terug te moeten straks.
Kijk aan. Verder heb jer er ook geen last van? Ik niet althans, bijv. de cijfers zelf.quote:Op maandag 21 december 2009 20:38 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je al van alles geprobeerd hebt? Strakker, losser, hoogte op je borst iets anders, nat maken voor gebruik, geleidingsgel enz? Raar dat het niet wil.
Overigens een gemiddelde van 190 *hoeft* niet heel bizar te zijn. Ik zat er ongetraind ook op en pas na de complete eerste serie gelopen te hebben en nog eens 2 maanden lang 5km runs gemaakt te hebben, dook ik onder de 180.
Idd, kan ook te maken hebben met slechte geleiding van de sensoren op de borstband. Goed nat maken met water is sowieso een must. Voor een nog beter resultaat inderdaad geleidingsgel.quote:Op maandag 21 december 2009 20:38 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je al van alles geprobeerd hebt? Strakker, losser, hoogte op je borst iets anders, nat maken voor gebruik, geleidingsgel enz? Raar dat het niet wil.
Nope, geen last hier. Ben 31, en volgens de globale berekening (220-leeftijd) zou mijn maximale hartslag dus rond de 190 moeten wezen. Ik meen dat alles <85% van max hartslag zelfs anaeroob is, dwz dat je op dat moment aan het verzuren gaat. Mijn snelste 5km liep ik in 24.59 met een gemiddelde hartslag van 181 en een max van 184, als dat anaeroob zou zijn, dan zou je dat geen 25 minuten vol kunnen houden. Ik houdt het dus maar op het verschil van persoon tot persoon, zo lang ik mijn echte maximale hartslag niet getest heb.quote:Op maandag 21 december 2009 20:59 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Kijk aan. Verder heb jer er ook geen last van? Ik niet althans, bijv. de cijfers zelf.
Dan houdt ik het voor gezien, met interpreteren van hartslag. Ik kijk over een maandje wel weer,
Natmaken, beetje links, beetje rechts, hoger, lager, maar nee. Geleidingsgel heb ik nietquote:Op maandag 21 december 2009 21:00 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Idd, kan ook te maken hebben met slechte geleiding van de sensoren op de borstband. Goed nat maken met water is sowieso een must. Voor een nog beter resultaat inderdaad geleidingsgel.
Een beter idee is om je kuiten sterker te maken met krachtoefeningen. Anders blijven je kuiten een zwak punt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 08:13 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ow en van die kleinere passen van de laatste week, krijg ik wel last van mijn kuiten, dat had ik eerder nog niet. Dus ik moet wel snel naar een langere pas werken, zodra ik dat conditioneel kan op brengen.
Niet in deze vorm misschien, maar iets vergelijkbaars kan bij mij overigens wel. (Ik heb regelmatig hartkloppingen en bonzen gehad, van 60 naar 180 in 1 tel, het laatste half jaar overigens niet meer).quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:18 schreef dyna18 het volgende:
Dat plaatje kan niet kloppen.
Je hartslag springt echt niet zosnel op en neer, dat gaat veel geleidelijker.
Ik ben bang dat je hartslagmeter van de Lidl niet goed is.
Tijd dus voor een nieuwe, bijv. van Polar (die zijn nog steeds goedkoop in de ING rentepuntenshop te kopen).
Ja en?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:06 schreef Skv het volgende:
Hier is het nog één grote modderige zooi; ik wacht nog even rustig af..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |