abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75547557
Beste mensen,
Ik hoop dat ik van jullie advies kan krijgen.

Mijn situatie is als volgt:
Ik ben een vrouw van 42. Sinds 15 jaar getrouwd met mijn man.
Toen wij 15 jaar geleden gingen trouwen heb ik nog kort zelf gewerkt, daarna hebben wij afgesproken dat ik voor het huishouden zou gaan zorgen. We hebben tijdens ons huwelijk geen kinderen gekregen en zijn normaal getrouwd in gemeenschap van goederen.

Nu staan wij op het punt om te gaan scheiden, het verhaal wat hieraan vooraf gaat zal ik jullie besparen.
Nu wil ik graag weten hoeveel partneralimentatie ik zou kunnen krijgen, en voor hoe lang.

Zelf heb ik geen inkomen, en het inkomen van mijn man bedraagt ongeveer 4500 euro netto per maand (zonder bonus e.d.).
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.
Bedankt
Thea.
pi_75547586
Partneralimentatie terwijl er geen kinderen onder de 12 jaar zijn kun je waarschijnlijk vergeten in 2009.
Syl moet winnen!
pi_75547605
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_75547769
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:51 schreef Paris_Texas het volgende:
Partneralimentatie terwijl er geen kinderen onder de 12 jaar zijn kun je waarschijnlijk vergeten in 2009.
Dus de reden dat ik toen der tijd mijn baan heb opgezegd zodat mijn man carriere kon maken, doet er niet toe? Ik ben namelijk in de veronderstelling van wel...
pi_75547833
Mijn God . weer zo;n viva topic
pi_75547879
Dus je hebt geen kinderen en 15 jaar stil gezeten (huishouden is natuurlijk niks als je met zijn 2en bent) en nu ben je benieuwd hoeveel hij moet gaan schokken om jou in leven te houden

Sorry hoor, maar ga lekker werken ofzo
pi_75547984
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:58 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dus de reden dat ik toen der tijd mijn baan heb opgezegd zodat mijn man carriere kon maken, doet er niet toe? Ik ben namelijk in de veronderstelling van wel...
15 jaar geleden was je ook nog een ontaardde moeder als je bleef werken nadat je een kind gekregen had, inmiddels ben je een lui wijf, en slecht op je toekomst voorbereid als je zelf je kinderen wilt opvoeden.
Ergo: er is nogal wat veranderd ondertussen, en vrouwen worden geacht in hun eigen levensonderhoud (en dat van hun kinderen) te kunnen voorzien zonder afhankelijk te zijn van degene met wie ze dat leven tot dat toe gedeeld hebben.

Het is waarschijnlijk het verstandigst om met hem zelf een bedrag overeen te komen waar jullie het allebei mee eens zijn. Mocht je het wel op een rechtzaak laten aankomen dan moet je iig vooral niet met onmogelijke eisen aankomen en in de tussenliggende periode niet al een vermogen verbrast hebben, want dat wordt door de rechter genadeloos afgestraft.

Zo weet ik van iemand die door haar gelieg en gedraai en haar onmogelijke alimentatie-eis simpelweg niets krijgt, zelfs de alimentatie voor de kinderen wordt in natura betaald. Ze zal dus gewoon weer aan het werk moeten, en ik ga er vanuit dat de rechter jou hetzelfde adviseert.

Overigens kom je waarschijnlijk in aanmerking voor bijstand als hij niets hoeft te betalen, maar ook daar zit een sollicitatieplicht (en soms een tewerkstellingsplicht) aan vast, plus dat ze de aan jou betaalde uitkering op je ex zullen verhalen.... dat is voor jullie beiden dus een verlies-situatie.
Syl moet winnen!
pi_75548080
Hallo Thea,
Als ik zo eens rondkijk op het internet heb je ongeveer recht op 2800 euro, 12 jaar lang.
http://www.alimentatiewij(...)ultaten_display=true
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75548168
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:12 schreef capricia het volgende:
Hallo Thea,
Als ik zo eens rondkijk op het internet heb je ongeveer recht op 2800 euro, 12 jaar lang.
Dat is meer dan de helft.. Dat zou echt niet normaal zijn..
pi_75548187
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:12 schreef capricia het volgende:
Hallo Thea,
Bruto uiteraard, dus daar moet nog wel belasting af.... voor haar ex-man is dat bedrag overigens weer aftrekbaar van de belasting.

En terecht, want anders zou hij meer aan alimentatie betalen dan hij zelf zou overhouden...
Syl moet winnen!
pi_75548262
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:16 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Bruto uiteraard, dus daar moet nog wel belasting af.... voor haar ex-man is dat bedrag overigens weer aftrekbaar van de belasting.

En terecht, want anders zou hij meer aan alimentatie betalen dan hij zelf zou overhouden...
Aha, dus alle burgers moeten betalen omdat ts al 15 jaar niet werkt en ook nu niet wil gaan werken. Lekker is dat.
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:21:17 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_75548307
Ik ben gewoon zo verschrikkelijk benieuwd of jij de afgelopen week ook hebt gepost onder de klonen:
janinel of roosje op een ander forum.
pi_75548314
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:16 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Hoeveel is dat netto, 2800 bruto, iets van 1600 of zo?
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:24:53 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75548401
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:58 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Je man gaat nu toch ook z'n eigen huishouden moeten doen? De meeste werkende mensen doen "het huishouden" er gewoon naast, dat is echt geen volledige dagtaak meer waard. Of heb je geen stofzuiger, wasmachine en afwasmachine, en zit je hele dagen kleding te repareren?
censuur :O
pi_75548405
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Aha, dus alle burgers moeten betalen omdat ts al 15 jaar niet werkt en ook nu niet wil gaan werken. Lekker is dat.
Nee, zij betaalt er belasting over en hij kan het aftrekken.... dus "alle burgers moeten betalen" is niet helemaal waar.... dat zou het geval zijn als hij het wel kon aftrekken en zij er geen belasting over betaalde, nu is haar betaalde belasting waarschijnlijk net iets meer dan het voordeel wat hij van de aftrek heeft.
Syl moet winnen!
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:26:04 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75548435
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:04 schreef Conflict het volgende:
Dus je hebt geen kinderen en 15 jaar stil gezeten (huishouden is natuurlijk niks als je met zijn 2en bent) en nu ben je benieuwd hoeveel hij moet gaan schokken om jou in leven te houden

Sorry hoor, maar ga lekker werken ofzo
Beter kan het niet gezegd worden
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:26:46 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_75548452
Mag ik vragen of jullie in gemeenschap van goederen getrouwd zijn?
Want dat zou betekenen dat je sowieso de helft krijgt van al jullie bezittingen.
Ik weet niet hoe een rechter dan gaat beslissen.
pi_75548475
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:21 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Hoeveel is dat netto, 2800 bruto, iets van 1600 of zo?
Reken het even uit: www.belastingdienst.nl

Maar....... ik ga er niet vanuit dat je toekomstige ex met dat bedrag akkoord gaat, en je hoeft er ook niet op te rekenen dat de rechter je dat toekent, je mag al blij zijn als die de helft van dat bedrag toekent en vindt dat je de andere helft die je nodig hebt om je levensstandaard te behouden er fijn zelf bij mag gaan verdienen.
Ongeacht de reden dat je destijds gestopt bent.
Syl moet winnen!
pi_75548500
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je man gaat nu toch ook z'n eigen huishouden moeten doen? De meeste werkende mensen doen "het huishouden" er gewoon naast, dat is echt geen volledige dagtaak meer waard. Of heb je geen stofzuiger, wasmachine en afwasmachine, en zit je hele dagen kleding te repareren?
Het was zijn voorstel toen we gingen trouwen. Hij had liever neit dat zijn vrouw uit ging werken.
Alle etentjes met directeuren en collega's die ik hier voor hem gehouden heb, zodat hij carriere kon maken...alle nep-recepties die ik met hem afgelopen ben, zodat hij goed voor de dag kon komen.
En nu, puntje bij paaltje, neemt hij gewoon een of ander jong ding om mee verder te gaan.

Dit is volkomen onterecht. Ik vind dat ik recht heb op een deel van het geld wat hij verdient in al die tijd dat hij carriere heeft kunnen maken!
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:30:49 #20
152789 karr-1
pi_75548524
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:29 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Het was zijn voorstel toen we gingen trouwen. Hij had liever neit dat zijn vrouw uit ging werken.
Alle etentjes met directeuren en collega's die ik hier voor hem gehouden heb, zodat hij carriere kon maken...alle nep-recepties die ik met hem afgelopen ben, zodat hij goed voor de dag kon komen.
En nu, puntje bij paaltje, neemt hij gewoon een of ander jong ding om mee verder te gaan.

Dit is volkomen onterecht. Ik vind dat ik recht heb op een deel van het geld wat hij verdient in al die tijd dat hij carriere heeft kunnen maken!
Toch nog gelachen in het weekend. Mocht je niet meer bij de Viva of de Flair posten?
pi_75548560
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Toch nog gelachen in het weekend. Mocht je niet meer bij de Viva of de Flair posten?
Ik heb helemaal neit gelachen, hoe kom je daarbij?
pi_75548570
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:33:48 #23
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_75548599
Ik weet hier niks vanaf dus aan mij heb je niks, maar ik wilde je toch even sterkte wensen.
pi_75548623
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:33 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik weet hier niks vanaf dus aan mij heb je niks, maar ik wilde je toch even sterkte wensen.
Dank je. ik ben zooo boos. Ik heb zo'n zin om hem de rest van zijn leven uit te zuigen. Wat een klootzak is hijzeg.
pi_75548643
Had je eerder moeten doen, had hij nu geen minnares nodig....
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:36:15 #26
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_75548671
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:27 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Reken het even uit: www.belastingdienst.nl

Maar....... ik ga er niet vanuit dat je toekomstige ex met dat bedrag akkoord gaat, en je hoeft er ook niet op te rekenen dat de rechter je dat toekent, je mag al blij zijn als die de helft van dat bedrag toekent en vindt dat je de andere helft die je nodig hebt om je levensstandaard te behouden er fijn zelf bij mag gaan verdienen.
Ongeacht de reden dat je destijds gestopt bent.
Er zijn als man gelukkig wel manieren om daar onderuit te komen.
Met een beetje creativiteit.

42 is een mooie leeftijd om nog eens 23 jaar te gaan werken.
Ik denk dat de rechter uit zal gaan van een mooie aanvulling op je salaris waarmee je aardig kunt leven.

Gelukkig zijn we tegenwoordige geëmancipeerd
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:38:56 #27
152789 karr-1
pi_75548740
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:32 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Ik heb helemaal neit gelachen, hoe kom je daarbij?
Jij hebt niet gelachen, IK heb gelachen. En dat doe ik nog steeds als ik dit topic weer opensla.
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:39:26 #28
152789 karr-1
pi_75548753
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:34 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Dank je. ik ben zooo boos. Ik heb zo'n zin om hem de rest van zijn leven uit te zuigen. Wat een klootzak is hijzeg.
En jij bent geheel onschuldig? Yeah right
pi_75548755
quote:

[..]

En jij bent daar op ingegaan.... dan had je daar dus ook "salaris" voor moeten hebben, of gelijk al in huwelijkse voorwaarden moeten vastleggen dat er voor jouw activiteiten ter ondersteuning van zijn carriere ook bij het beëindigen van het huwelijk een vergoeding zou blijven bestaan.

Niet gedaan, zomaar gestopt (waarschijnlijk omdat je toen dacht dat de gemeenschap van goederen dan sowieso riant genoeg zou zijn) inmiddels is de wereld veranderd en wordt iedereen geacht voor zichzelf te kunnen zorgen en dus heeft men weinig te maken met de reden waarom jij destijds gestopt bent.

Daarbij: als hij maar half zo trots is als hij toen was, dan zal hij gewoon toegeven dat hij destijds wilde dat je stopte met werken en er nu alles aan zal doen om te voorkomen dat jij in de goot belandt.
Maar ik gok zo dat het niet zo zal gaan en dat het jouw woord tegen het zijne zal zijn over waarom je stopte met werken.

Overigens; voor iemand van jouw leeftijd was het destijds ook al achterhaald om volledig te stoppen met werken, dat was destijds nog 'gewoon' als je bevallen was, maar zonder kinderen??
Syl moet winnen!
pi_75548825
quote:

[..]

Dat voornemen is echt heel verstandig als je de alimentatie-eis voor de rechter wilt laten komen....
Dat wordt dan 12 jaar lang ¤ 1,= per maand
Syl moet winnen!
pi_75548841
Hoeveel topics ga je hier over openen?
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_75548925
Niemand die een zinnig antwoord kan geven over hoeveel geld ik kan eisen van hem?
pi_75548963
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:46 schreef thea.bol het volgende:
Niemand die een zinnig antwoord kan geven over hoeveel geld ik kan eisen van hem?
Nee, want je geeft geen zinnige informatie. Neemt toch gewoon contact op met een advocaat. Overhandig hem/haar kopieën van de boekhouding, laat het lekker uitzoeken. Is afhankelijk van eventuele huwelijkse voorwaarden, opbouw van salaris, opbouw van vermogen, uitgaven, etc.
pi_75548997
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:46 schreef thea.bol het volgende:
Dat heb je toch al gehad??
Daarbij staat google vol van de berekenschema's die allemaal rond hetzelfde zullen uitkomen.

Het enige wat je nog niet weet, is hoeveel ¤ 2.800,= bruto nou helemaal is als er belasting over betaald is, en dat maakt voor je eis naar hem toe ook niet uit. Want hij hoeft de belasting er niet over te betalen, dat moet jij doen.
Syl moet winnen!
pi_75549082
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:47 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Nee, want je geeft geen zinnige informatie. Neemt toch gewoon contact op met een advocaat. Overhandig hem/haar kopieën van de boekhouding, laat het lekker uitzoeken. Is afhankelijk van eventuele huwelijkse voorwaarden, opbouw van salaris, opbouw van vermogen, uitgaven, etc.
Jij hebt mijn eerste post kennelijk helemaal niet gelezen.
pi_75549105
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:53 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Jij hebt mijn eerste post kennelijk helemaal niet gelezen.
Noem jij dat een duidelijk overzicht van uitgaven, inkomsten, groei en vermogensopbouw, etc?
pi_75549124
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Noem jij dat een duidelijk overzicht van uitgaven, inkomsten, groei en vermogensopbouw, etc?
Je hebt het over huwelijkse voorwaarden, dus kennelijk heb je niet gelezen, of niet goed.
pi_75549182
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Als ik dat allemaal opschrijf kun jij dan een berekening maken, of niet?
pi_75549188
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:55 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Je hebt het over huwelijkse voorwaarden, dus kennelijk heb je niet gelezen, of niet goed.
Ow dat geeft je alle reden om over één punt te gaan zeuren en andere steekhoudende argumenten gewoon te negeren. Kom dan gewoon niet om hulp vragen
pi_75549246
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:57 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Als ik dat allemaal opschrijf kun jij dan een berekening maken, of niet?
Nee. Eenvoudigweg omdat ik niet kan en mag beslissen wat er uiteindelijk aan jou uitgekeerd zal worden. Over indicaties valt altijd te praten, maar natuurlijk niet gratis. Daarom adviseerde ik je al eerder om een advocaat te zoeken. Die zijn er namelijk onder andere voor dit soort geschillen.
pi_75549275
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Nee. Eenvoudigweg omdat ik niet kan en mag beslissen wat er uiteindelijk aan jou uitgekeerd zal worden. Over indicaties valt altijd te praten, maar natuurlijk niet gratis. Daarom adviseerde ik je al eerder om een advocaat te zoeken. Die zijn er namelijk onder andere voor dit soort geschillen.
en ik kan nergens gewoon op het internet een berekening maken met alle dingen die jij opnoemt? Ik wil alleen info. Heb nog geen beslissign genomen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:02:46 #42
152789 karr-1
pi_75549328
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:42 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Hoeveel topics ga je hier over openen?
Voorlopig 2 blijkbaar

Help, mijn man gaat vreemd

Er zijn meer dan genoeg antwoorden gegeven, maar die negeren we gewoon allemaal. Je wil alleen horen dat je heel zielig bent en dat we allemaal medelijden hebben. Nou dat hebben we niet.
pi_75549356
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:02 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Voorlopig 2 blijkbaar

Help, mijn man gaat vreemd

Er zijn meer dan genoeg antwoorden gegeven, maar die negeren we gewoon allemaal. Je wil alleen horen dat je heel zielig bent en dat we allemaal medelijden hebben. Nou dat hebben we niet.
Ik hoef jouw medelijden niet. Ik wil gewoon ergens op kunnen zoeken wat er fianncieel gaat gebeuren als we een echtscheiding aangaan.
Maar dat is kennelijk te veel gevraagd?
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:04:01 #44
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:05:06 #45
152789 karr-1
pi_75549381
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:03 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Ik hoef jouw medelijden niet. Ik wil gewoon ergens op kunnen zoeken wat er fianncieel gaat gebeuren als we een echtscheiding aangaan.
Maar dat is kennelijk te veel gevraagd?
Lees alle antwoorden in dit topic en ga voor de rest gewoon naar een advocaat.
pi_75549400
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:00 schreef thea.bol het volgende:

[..]

en ik kan nergens gewoon op het internet een berekening maken met alle dingen die jij opnoemt? Ik wil alleen info. Heb nog geen beslissign genomen.
Natuurlijk wel! Er staat ergens op internet gewoon een standaard echtscheidingscalculator, die kun je in 5 minuten invullen en daar volgt dan een bedrag uit dat jij kunt claimen. Ik weet even niet meer waar, maar Google is your friend! In dat geval heb je ook geen advocaat nodig, als je gewoon die pagina uitprint kun je die aan de rechter geven. Echt waar.
pi_75549417
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
HAHAH ik proest mn soep uit
Op maandag 11 januari 2010 17:45 schreef Natrium het volgende:
Verkapt ik-geil-op-bosjebloemen-topic
Op dinsdag 12 januari 2010 00:54 schreef Suusje-V het volgende:
Bosjebloemen, Pluis_Konijn, pumpkinsoup, Pixie. Suusje-V & Rockabella 'til the end O+
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:06:38 #48
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75549422
quote:

[..]
alle nep-recepties die ik met hem afgelopen ben, zodat hij goed voor de dag kon komen.
Hij wil gewoon nog steeds iemand waarmee-ie goed voor de dag kan komen
quote:
Ik vind dat ik recht heb op een deel van het geld wat hij verdient in al die tijd dat hij carriere heeft kunnen maken!
Als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent, vindt de rechter dat waarschijnlijk ook. Daarentegen wat hij nu nog gaat verdienen: ga fijn zelf werken!
censuur :O
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:07:33 #49
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:08:03 #50
152789 karr-1
pi_75549452
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:06 schreef Bosjebloemen het volgende:

[..]

HAHAH ik proest mn soep uit
En ik mijn sap toen ik dat las
pi_75549468
Wat een klote opmekringen allemaal hier zeg.
pi_75549479
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:09 schreef thea.bol het volgende:
Niet zo grof zeg!
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:09:50 #53
152789 karr-1
pi_75549484
quote:
Welkom in de echte wereld, schat
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:10:46 #54
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75549504
quote:
Jij wilde advies, jij kreeg advies en dat wil je nu ineens niet horen?
pi_75549510
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:10 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Alleen als het haar uitkomt natuurlijk, tsss
pi_75549544
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Het enige advies is ga naar een advocaat.
Verders staan er allemaal nare opmerking over mij terwijl jullie me niet eens kennen. Ik vraag hier alleen om raad.
Wat zouden jullie dan doen in mijn situatie?
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:12:37 #57
152789 karr-1
pi_75549545
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:10 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

We geven haar nu eenmaal niet het advies dat ze wil horen.....
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:13:02 #58
152789 karr-1
pi_75549560
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:12 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Verders staan er allemaal nare opmerking over mij terwijl jullie me niet eens kennen. Ik vraag hier alleen om raad.
.

Naar een advocaat gaan en het hem allemaal lekker uit laten zoeken.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:13:57 #59
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75549583
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Precies.
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

We geven haar nu eenmaal niet het advies dat ze wil horen.....
Blijkbaar.
quote:

[..]

Z.s.m. Randstad en een advocaat bellen.
pi_75549600
Ik heb echt een hekel aan partneralimentatie, ik vind dat je een relatie gewoon moet kunnen beeindigen zonder tig jaar je ex nog eens in leven te moeten houden. Maar goed, jullie waren samen overeen gekomen dat jij thuis zou blijven, dus ik vind het enigszins redelijk dat hij je helpt weer voor jezelf te kunnen gaan zorgen. Ik zou zeggen wat geld om van te leven en geld om een studie te kunnen volgen. Leven circa 800 euro per maand en studie zo'n 200 euro per maand en dat gedurende maximaal 4 jaar. Kan je daarna eindelijk weer wat nuttigers voor de maatschappij en jezelf gaan doen dan Het Vrouwtje van de Zakenman zijn. Dat doet nu die secretaresse wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_75549602
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

.

Kan ik mijn vader vragen het slot van de deur te verwisselen? Ik heb helemaal geen zin om hem onaangekondigd te gaan zien.
pi_75549610
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

.

En vooral: dan minder alimentatie eisen dan je volgens de advocaat kunt krijgen..... want de rechter kent toch niet toe wat je volgens de advocaat kunt krijgen, en als je zonder een gang naar de rechter een fatsoenlijke overeenkomst met je ex kunt maken over het bedrag wat je zult ontvangen dan heb je uiteindelijk waarschijnlijk meer te besteden dan wanneer je het bedrag gaat eisen wat de advocaat zegt dat je kunt krijgen.
Syl moet winnen!
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:16:27 #63
152789 karr-1
pi_75549646
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:14 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Kan ik mijn vader vragen het slot van de deur te verwisselen? Ik heb helemaal geen zin om hem onaangekondigd te gaan zien.
Geen idee wij kennen je vader niet.
pi_75549650
quote:

[..]

Omdat dat gezien de situatie en informatie ook het enige zinnige advies is dat iemand je hier kan geven. Ik begrijp dat dat niet is wat je wilt horen, maar doe niet zo hardleers. Het ís nu eenmaal zo.
quote:
Ik vind het wel logisch dat men zich een mening vormt n.a.v. wat jij hier post. Het is immers een discussieforum.
quote:
Het enige zinnige advies opvolgen.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:16:42 #65
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75549654
quote:

[..]

Vragen kan altijd; of je vader het ook gaat doen is natuurlijk een tweede.
Wat je echtgenoot vanavond doet als hij thuis komt is weer een ander verhaal
pi_75549664
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Geen idee wij kennen je vader niet.
pi_75549665
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:15 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

En vooral: dan minder alimentatie eisen dan je volgens de advocaat kunt krijgen..... want de rechter kent toch niet toe wat je volgens de advocaat kunt krijgen, en als je zonder een gang naar de rechter een fatsoenlijke overeenkomst met je ex kunt maken over het bedrag wat je zult ontvangen dan heb je uiteindelijk waarschijnlijk meer te besteden dan wanneer je het bedrag gaat eisen wat de advocaat zegt dat je kunt krijgen.
Heb jij ervaring met dit soort zaken?Ik wil eerst weten wat ik kan krijgen, voordat ik uberhaupt iets met hem hierover ga bespreken. Ik weet gewoon niet goed wat mijn rechten zijn. Een advocaat kan me dat wel vertellen, ja.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:17:27 #68
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75549685
quote:

[..]

Dat gaat men niet waarderen, als hij zijn eigen huis niet meer inkan.... hij heeft je niet mishandeld ofzo, hij gaat alleen maar vreemd.
Maar goed, als jij je eigen glazen wilt ingooien en niets bespreekbaar wilt houden: vooral doen.
Syl moet winnen!
pi_75549686
quote:

[..]

Niet aan te raden, aangezien het momenteel ook nog zijn huis is. Daar kan jij je heel wat problemen mee op de hals halen. Probeer het gewoon eens als volwassenen te bespreken.
pi_75549687
Ik zou in m'n handjes wrijven als ik vijftien jaar in weelde had kunnen leven zonder ervoor te hoeven werken Verder geloof ik niet dat dit topic echt is.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:18:34 #72
152789 karr-1
pi_75549699
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Heb jij ervaring met dit soort zaken?Ik wil eerst weten wat ik kan krijgen, voordat ik uberhaupt iets met hem hierover ga bespreken. Ik weet gewoon niet goed wat mijn rechten zijn. Een advocaat kan me dat wel vertellen, ja.
Je kunt niet bepalen wat je krijgt, je kunt hooguit een indicatie krijgen. Een eventueel bedrag is afhankelijk van zoveel factoren, dat is niet hier uit te leggen.
pi_75549716
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb echt een hekel aan partneralimentatie, ik vind dat je een relatie gewoon moet kunnen beeindigen zonder tig jaar je ex nog eens in leven te moeten houden. Maar goed, jullie waren samen overeen gekomen dat jij thuis zou blijven, dus ik vind het enigszins redelijk dat hij je helpt weer voor jezelf te kunnen gaan zorgen. Ik zou zeggen wat geld om van te leven en geld om een studie te kunnen volgen. Leven circa 800 euro per maand en studie zo'n 200 euro per maand en dat gedurende maximaal 4 jaar. Kan je daarna eindelijk weer wat nuttigers voor de maatschappij en jezelf gaan doen dan Het Vrouwtje van de Zakenman zijn. Dat doet nu die secretaresse wel.
Goede opmerking
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:19:11 #74
152789 karr-1
pi_75549717
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zou in m'n handjes wrijven als ik vijftien jaar in weelde had kunnen leven zonder ervoor te hoeven werken Verder geloof ik niet dat dit topic echt is.
Het is zo nep als wat, maar wel leuk
pi_75549729
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je kunt niet bepalen wat je krijgt, je kunt hooguit een indicatie krijgen. Een eventueel bedrag is afhankelijk van zoveel factoren, dat is niet hier uit te leggen.
Ik ben blij dat jij het blijft herhalen, ik gaf het al op
pi_75549739
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef ShadyLane het volgende:
Wat jij wel of niet geloofd van dit otpic interesseert mij niet. Ik wil gewoon de rest van mijn leven verderi n weelde leven. Al gaat het jaren duren voordat ik hier emotioneel overheen ben.
Hoe kan ik verder nou nog iemand vertrouwen?
pi_75549751
Ik zou zeggen, na uithuilen enzo, doe niks. Laat hem maar op een gegeven moment komen met initiatief om het probleem op te lossen.
Blijf ook niet te lang weg uit jullie huis, laat hem thuisloos zijn -ook al is dat bij haar.

Idealiter laat je hem met de brokken zitten. Getrouwd en al. Hij onderhoudt dan jou, en moet daarnáást zien rond te komen met z'n vriendin. En als ie dat niet trekt kan hij komen bedelen om een scheiding.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:21:16 #78
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75549764
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Wat jij wel of niet geloofd van dit otpic interesseert mij niet. Ik wil gewoon de rest van mijn leven verderi n weelde leven. Al gaat het jaren duren voordat ik hier emotioneel overheen ben.
Je vertrouwd niemand maar wel je ex dat hij je blijft sponsoren? Dat is natuurlijk een beetje raar
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:21:38 #79
152789 karr-1
pi_75549776
quote:
Ik wil gewoon de rest van mijn leven verderi n weelde leven. Al gaat het jaren duren voordat ik hier emotioneel overheen ben.
En daar ging de volgende slok. In weelde leven ! Waar haal je het vandaan, je moet gewoon gaan werken voor de kost zoals veel andere Nederlanders.
pi_75549785
quote:

[..]

Gelukkig is er een groot verschil tussen wat jij wil en wat jij krijgt

Maar jammer dat je met zo'n opmerking meteen laat blijken dat je slechts een kloon bent. Het had zo'n leuke reeks kunnen worden
pi_75549789
juweelje, hier moet ik gepost hebben..

ga lekker werken.... je bent er ook zelf bij geweest dat je besloot niet meer te gaan werken. Je had ook kunnen zeggen 'nee, ik wil onafhankelijk blijven'.

en nu zul je ook onafhankelijk moeten zijn... zoek een baan, desnoods kantoren schoonmaken ofzo, maar als het waar is, zou ik het geld van mijn 'man' niet eens meer willen hebben... en niets meer met 'm te maken willen hebben, dat zou mijn eer te na zijn
Ja doei.
pi_75549811
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef sigme het volgende:
Ik zou zeggen, na uithuilen enzo, doe niks. Laat hem maar op een gegeven moment komen met initiatief om het probleem op te lossen.
Blijf ook niet te lang weg uit jullie huis, laat hem thuisloos zijn -ook al is dat bij haar.

Idealiter laat je hem met de brokken zitten. Getrouwd en al. Hij onderhoudt dan jou, en moet daarnáást zien rond te komen met z'n vriendin. En als ie dat niet trekt kan hij komen bedelen om een scheiding.
Daar dacht ik vannacht ook aan. Maar ik kan kop nu even niet meer zien gewoon. ik heb zin om zijn hele boel buiten de deur te flikkeren. Zijn cd's, zijn kleding, noem maar op.
Ik zou het niet kunnen verdragen als ik in ONS bed slaap en hij zou naast me komen liggen. Mijn maag draait zich om.
pi_75549825
Ik vind ts maar lui. Die secretaresse was tenminste bereid om er hard voor te werken. Ook in haar vrije tijd.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:23:54 #84
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75549843
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Ik vind ts maar lui. Die secretaresse was tenminste bereid om er hard voor te werken. Ook in haar vrije tijd.
pi_75549854
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:22 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Daar dacht ik vannacht ook aan. Maar ik kan kop nu even niet meer zien gewoon. ik heb zin om zijn hele boel buiten de deur te flikkeren. Zijn cd's, zijn kleding, noem maar op.
Ik zou het niet kunnen verdragen als ik in ONS bed slaap en hij zou naast me komen liggen. Mijn maag draait zich om.
Doen als je je gebrek aan zelfbeheersing en gezond verstand ten toon wil spreiden.
pi_75549857
ik heb zo'n zin dat hij hiervoor moet bloeden. Ik wil alles halen wat er te halen valt.
pi_75549859
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit getrouwd geweest en heb ook voor mijn zoon nooit alimentatie gevraagd/ontvangen, dus nee, ik heb zelf geen ervaring met dit soort zaken.

Ik heb me pas wel de tranen in m'n broek gelachen toen een bekende na een hele smerige echtscheiding, waarin zij een onmogelijke alimentatie-eis neerlegde en in afwachting van de rechtzaak ook geld over de balk smeet alsof het zand in de woestijn was, van de rechter de uitspraak kreeg dat ze voor zichzelf helemaal niets kreeg en maar weer in haar eigen onderhoud moest gaan voorzien, haar ene minderjarige kind de alimentatie rechtstreeks zou krijgen en voor het jongste kind de alimentatie in natura zou krijgen. Ze krijgt dus letterlijk geen cent.
En ja, dat na 20 jaar huwelijk en 3 kinderen.... maar ook omdat er zonodig "kaalgeplukt" moest worden.
Syl moet winnen!
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:24:30 #88
152789 karr-1
pi_75549862
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef sigme het volgende:

Please je neemt het toch niet serieus he
pi_75549869
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:21 schreef karr-1 het volgende:

En daar ging de volgende slok. In weelde leven ! Waar haal je het vandaan, je moet gewoon gaan werken voor de kost zoals veel andere Nederlanders.
Misschien kan ze de man van een ander afpakken, een 60-jarige directeur oid? Moet ze eventueel wel eerst als secretaresse gaan werken en dat werken was nou net het punt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:24:59 #90
152789 karr-1
pi_75549874
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef thea.bol het volgende:
ik heb zo'n zin dat hij hiervoor moet bloeden. Ik wil alles halen wat er te halen valt.
Als ik zo'n wijf had zou ik ook vreemdgaan
pi_75549891
Soort van kloon op dit viva topic: Hoi VIVA
All management is Strategic Management.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:25:32 #92
152789 karr-1
pi_75549892
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien kan ze de man van een ander afpakken, een 60-jarige directeur oid? Moet ze eventueel wel eerst als secretaresse gaan werken en dat werken was nou net het punt.
pi_75549897
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit getrouwd geweest en heb ook voor mijn zoon nooit alimentatie gevraagd/ontvangen, dus nee, ik heb zelf geen ervaring met dit soort zaken.

Ik heb me pas wel de tranen in m'n broek gelachen toen een bekende na een hele smerige echtscheiding, waarin zij een onmogelijke alimentatie-eis neerlegde en in afwachting van de rechtzaak ook geld over de balk smeet alsof het zand in de woestijn was, van de rechter de uitspraak kreeg dat ze voor zichzelf helemaal niets kreeg en maar weer in haar eigen onderhoud moest gaan voorzien, haar ene minderjarige kind de alimentatie rechtstreeks zou krijgen en voor het jongste kind de alimentatie in natura zou krijgen. Ze krijgt dus letterlijk geen cent.
En ja, dat na 20 jaar huwelijk en 3 kinderen.... maar ook omdat er zonodig "kaalgeplukt" moest worden.
nou het huis zal ik hem in ieder geval laten verkopen. Dat geld is voor de helft van mij.
pi_75549900
quote:

[..]

!
Ja doei.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:26:15 #95
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75549907
quote:

[..]

Wat een goed idee 14.gif
pi_75549914
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:25 schreef thea.bol het volgende:

[..]

nou het huis zal ik hem in ieder geval laten verkopen. Dat geld is voor de helft van mij.
Hoezo, heb jij ervoor gewerkt dan?
pi_75549915
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef thea.bol het volgende:
Ik zou willen dat jij ging bloeden, van het werken.... ga ook gelijk terug naar de viva of de libelle!!
pi_75549919
quote:
vind je het gek, lui wezen

huwelijken en relatie gaan nou eenmaal kapot. Je hoopt van niet, maar het kán gebeuren. En daarom moet je nooit afhankelijk van iemand worden

dure les op deze manier
Ja doei.
pi_75549923
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:26 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

ze vindt af en toe een dinertje op tafel zetten ook werken
Ja doei.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:27:01 #100
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75549924
quote:

[..]

Blablabla, bel nou eerst maar eens een advocaat.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:27:08 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75549927
waarom staat dit trouwens in schril contrast met de brandstapelposts uit de vorige topics?

toch omdat het de man is?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:27:27 #102
152789 karr-1
pi_75549934
quote:

[..]

Yep met die attitude ga je nog ver komen. Ik hoop dat je geen cent krijgt, je verdient het niet eens.
pi_75549938
quote:

[..]

Die 3 keer schoonmaken per maand en de vaatwasser aanzetten... wat een werk!
Kom op zeg, ik hoop dat er nog een gigantische restschuld blijft, dan lach ik echt de ballen uit mijn broek!
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:28:12 #104
152789 karr-1
pi_75549950
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:26 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ze "werkte" blijkbaar niet hard genoeg, vandaar die secretaresse
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:28:32 #105
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75549962
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:27 schreef Re het volgende:
waarom staat dit trouwens in schril contrast met de brandstapelposts uit de vorige topics?

toch omdat het de man is?
Hoe bedoel je deze?
pi_75549968
ik vraag me af of hij uberhaupt ook iets getekend heeft voor dat appartement van zijn vriendin. Als dat zo is, zal ik zorgen dat ze dat ook moet verkopen.
Want dan is de helft ook van mij.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:29:42 #108
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75549976
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:29 schreef thea.bol het volgende:
ik vraag me af of hij uberhaupt ook iets getekend heeft voor dat appartement van zijn vriendin. Als dat zo is, zal ik zorgen dat ze dat ook moet verkopen.

Ja hoor, droom maar lekker verder
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:30:06 #109
152789 karr-1
pi_75549985
quote:
Ha ha je fantasie is wel groot he?
pi_75549986
quote:
Ja, de helft van haar gehuurde appartmentje is voor jou
pi_75549990
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:29 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ja hoor, droom maar lekker verder
want?
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:30:42 #112
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75550003
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_75550004
quote:
Hoi Thea,

Ik heb alle informatie gevonden: HIER
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:30:44 #114
152789 karr-1
pi_75550006
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:30 schreef thea.bol het volgende:

[..]

want?
Jij denkt serieus recht te hebben op de helft van haar appartement? In welke fantasiewereld leef jij?
pi_75550008
quote:

[..]

want?
Want je hallucineert.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:30:47 #116
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75550009
quote:

[..]

want?
Daarom:
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:30 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Kansarme harrie
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:31:05 #117
152789 karr-1
pi_75550018
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:30 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Hoi Thea,

Ik heb alle informatie gevonden: HIER
Daar past ze veel beter tussen
pi_75550025
quote:

[..]

Heel verstandig hoor, zo snel mogelijk laten verkopen, liefst nog tijdens de crisis, dan weet je zeker dat jouw helft een stuk minder waard is dan wanneer je daar nog even mee wacht.
Syl moet winnen!
pi_75550031
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:30 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

ik weet niet of het gehuurd is, volgens mij is het gekocht.
En als zijn naam ook maar ergens op de papieren staat, dan is de helft ook van mij. Net als de helft van ons huis. De helft van zijn opgebouwde pensioen. En noem maar op.

Rot in hell!
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:32:00 #120
152789 karr-1
pi_75550038
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:31 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Heel verstandig hoor, zo snel mogelijk laten verkopen, liefst nog tijdens de crisis, dan weet je zeker dat jouw helft een stuk minder waard is dan wanneer je daar nog even mee wacht.
Ze kan wachten tot ze een ons weegt
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:32:30 #121
152789 karr-1
pi_75550052
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:31 schreef thea.bol het volgende:

[..]

En als zijn naam ook maar ergens op de papieren staat, dan is de helft ook van mij. Net als de helft van ons huis. De helft van zijn opgebouwde pensioen. En noem maar op.

Rot in hell!
Yep je bent rijp voor het gesticht. Je gelooft echt in je eigen fantasie?
pi_75550057
quote:

[..]

Rot in hell!
Je bent er net achter gekomen dat hij vreemd is gegaan, en nu weet je al dat haar appartement gekocht is en dat hij er waarschijnlijk voor getekend heeft? Yeah right.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:32:42 #123
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75550059
quote:

[..]

Rot in hell!
heb je nou al een advocaat en randstad gebeld. domme
pi_75550070
quote:
Dat kan niet want hij kan geen onroerend goed kopen zonder jouw handtekening, jullie zijn immers in gemeenschap van goederen getrouwd.
Tenzij hij in de huizenhandel zit natuurlijk, maar dan zal hij het niet persoonlijk gekocht hebben.
Syl moet winnen!
pi_75550080
quote:

[..]

Rot in hell!
Wil je ook nog de helft van zijn secretaresse?
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:34:09 #126
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75550092
quote:
Ik heb zo'n zin om hem de rest van zijn leven uit te zuigen.
Dat is nou nét even geen geldige grond voor alimentatie.

Mocht dit topic naar waarheid geplaatst zijn, wat ik niet vermoed, dan hoop ik maar dat het niet je echte naam is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:34:25 #127
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75550100
Geen wonder dat hij vreemd ging, ik zou ook niet zoveel in jou buurt willen zijn.
pi_75550106
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:31 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

ik weet niet of ik zin heb om in ons gezamelijke huis te blijven wonen. het is erg groot voor mij alleen en er liggen veel herinneringen. Maar aan de andere kant, ik woon hier al bijna 2 jaar alleen.
Daarom, ik moet alle voor en nadelen van iedere actie afwegen. En nu kan ik hem wel wat aan doen.
Als ik hier kan blijven wonen op zijn kosten, en ik kan gewoon de schoonmaakster blijven betalen en mijn eigen ding blijven doen, dan is dat ook een optie.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:34:44 #129
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75550111
Volgens mij wil ze ook de helft van de aandelen van het bedrijf waar haar echtgenoot voor werkt
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:34:59 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75550117
genoeg gebagger hier, reageer normaal of niet...

als je het niet gelooft blijf dan weg, volgende posts worden genote
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75550139
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:32 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Je bent er net achter gekomen dat hij vreemd is gegaan, en nu weet je al dat haar appartement gekocht is en dat hij er waarschijnlijk voor getekend heeft? Yeah right.
zij heeft mij zelf verteld dat het een koopappartement is. vorig jaar nog.
pi_75550143
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:34 schreef thea.bol het volgende:

[..]

ik weet niet of ik zin heb om in ons gezamelijke huis te blijven wonen. het is erg groot voor mij alleen en er liggen veel herinneringen. Maar aan de andere kant, ik woon hier al bijna 2 jaar alleen.
Daarom, ik moet alle voor en nadelen van iedere actie afwegen. En nu kan ik hem wel wat aan doen.
Als ik hier kan blijven wonen op zijn kosten, en ik kan gewoon de schoonmaakster blijven betalen en mijn eigen ding blijven doen, dan is dat ook een optie.
WTF heb jij dan gedaan de laatste 15 jaar :S
Waarom geen werk of studie of iig iets?
pi_75550149
quote:

[..]

Je zou zelf eens iets moeten gaan doen. Zoals werken.
pi_75550162
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:33 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Dat kan niet want hij kan geen onroerend goed kopen zonder jouw handtekening, jullie zijn immers in gemeenschap van goederen getrouwd.
Tenzij hij in de huizenhandel zit natuurlijk, maar dan zal hij het niet persoonlijk gekocht hebben.
Dat is een geruststelling.
Hij zit in de aandelen. Geen huizenhandel.
pi_75550185
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:36 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Aandelen Dat is een beste markt geweest de laatste twee jaar
pi_75550192
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:35 schreef GodsSon het volgende:

[..]

WTF heb jij dan gedaan de laatste 15 jaar :S
Waarom geen werk of studie of iig iets?
Omdat ik het perfecte vrouwtje moest spelen voor hem. Maar dat is nu ook goed over.
pi_75550201
quote:

[..]

maar, waarom wil je hem 'uitzuigen'? Waarom?
Ja, het is niet fijn, het is een klotesituatie en het is oneerlijk, maar helaas gebeuren dit soort dingen nu eenmaal... en tsja.. wil je je echt zó laten kennen? Wil je je verlagen tot zij niveau? houd de eer aan jezelf, zek een baan en laat zien dat je zonder hem kan.. want dit is allemaal erg hopeloos en schrijnend.. je maakt geen schijn van kans
Ja doei.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:38:22 #139
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75550210
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:37 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Daar valt wel een boel kaal te plukken

En nu even serieus; heb je al een advocaat gebeld? En iets van werk geregeld?
pi_75550223
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:37 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Alsof het zijn geld is waar hij mee werkt. Dat geld is toch gewoon van zijn clienten? Wat ik altijd begrepen heb van gesprekken enzo is dat verlies voor de clienten is, en bij winst deelt hij daarin mee.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:38:46 #141
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75550225
quote:

[..]

Wacht even. Jij hebt niks gedaan in die tijd? Niet gezorgd voor kinders, niet schoon hoeven te maken?
Waarom heb je dan recht op geld van hem? Omdat je toevallig met heb getrouwd bent?

Als dit werkt zou ik 't ook maar moeten doen, zo kom je lekker aan geld zonder te werken of überhaupt iets te doen.
pi_75550233
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:37 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Omdat ik het perfecte vrouwtje moest spelen voor hem. Maar dat is nu ook goed over.
daar was je zelf bij... zoals ik eerder al postte: je MOET niets, en dat je je dat hebt 'aan laten doen' is je eigen schuld. Als je voor jezelf was blijven opkomen had je nu iig een paar jaar part-time werkervaring rijker geweest en had je nu niet zo als een kat in het nauw lopen krabben en uithalen
Ja doei.
pi_75550241
quote:

[..]

Toch wel schokkend om er nu achter te komen dat die secretaresse klaarblijkelijk perfect was. Ik vraag me af waar dat aan lag
pi_75550248
quote:

[..]

Zie, ik wist het.... vandaar dat er niets van die bonus overbleef
Syl moet winnen!
pi_75550253
quote:

[..]

Perfecte vrouw = schoonmaken toch ook een onderdeel van.
Sorry dat ik je verhaal niet geloof, je komt op teveel punten niet echt geloofwaardig over.
4500 netto in de maand, groot huis + schoonmaker... prestatie opzich met zo'n salaris.

Wat heb jij bijgedragen door een perfecte vrouw te zijn, waarom niet geëmancipeerd opzoek gegaan naar eigen werk om ook in je luxe te voorzien (al is het maar 20 uur in de week).
pi_75550256
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:38 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Wacht even. Jij hebt niks gedaan in die tijd? Niet gezorgd voor kinders, niet schoon hoeven te maken?
Waarom heb je dan recht op geld van hem? Omdat je toevallig met heb getrouwd bent?

Als dit werkt zou ik 't ook maar moeten doen, zo kom je lekker aan geld zonder te werken of überhaupt iets te doen.
Omdat ik altijd mee moest op reizen (tot 2 jaar geleden zo ongeveer). Ik ben een half jaar met hem in Dubai geweest omdat hij daar zaken had. Hoe had ik in gods naam een baan kunenn ehbben en met hem mee kunnen gaan waar hij business-oppotunitys zag liggen?
pi_75550259
Híj is ook accoord gegaan met een vrouw-op-zijn-kosten.

Zij zal nadeel ondervinden van het beëindigen van hun huwelijk, maar het is eerlijk en terecht dat hij er ook (veel) schade van ondervindt! Hij is een levenslange verplichting aangegaan, en hij was er met z'n volle verstand bij toen ze besloten de boel zo in te richten dat zij geen betaalde arbeid verrichtte.

Daarbij verbreekt hij de afspraak door buiten de deur te neuken. Bovenstaande zou zelfs waar zijn als zij bedriegt, maar in dit geval is hij moreel vreselijk laakbaar. En als het goed is, gaat 'm dat kosten. Veel.

En wat mij betreft zou zij er inderdaad schadeloos uit weg mogen komen, financieel.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75550261
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:38 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Alsof het zijn geld is waar hij mee werkt. Dat geld is toch gewoon van zijn clienten? Wat ik altijd begrepen heb van gesprekken enzo is dat verlies voor de clienten is, en bij winst deelt hij daarin mee.
Het concept geld verdienen is jou echt vreemd he
pi_75550300
Een beetje goede aandelenhandelaar heeft wel wat meer te besteden dan 4500 overigens.
pi_75550305
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:40 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Perfecte vrouw = schoonmaken toch ook een onderdeel van.
Sorry dat ik je verhaal niet geloof, je komt op teveel punten niet echt geloofwaardig over.
4500 netto in de maand, groot huis + schoonmaker... prestatie opzich met zo'n salaris.

Wat heb jij bijgedragen door een perfecte vrouw te zijn, waarom niet geëmancipeerd opzoek gegaan naar eigen werk om ook in je luxe te voorzien (al is het maar 20 uur in de week).
Hetm aakt mij geen zak uit wat jij wel en niet gelooft. Ik wil nu ook wel eens weten wat hij nog meer voor inkomen had behalve zijn gewone salaris. Ik weet niet eens hoeveel die bonussen e.d. waren.
pi_75550325
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:41 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Hetm aakt mij geen zak uit wat jij wel en niet gelooft. Ik wil nu ook wel eens weten wat hij nog meer voor inkomen had behalve zijn gewone salaris. Ik weet niet eens hoeveel die bonussen e.d. waren.
Klassieke golddigger
pi_75550330
En voor degenen die roepen dat zij hem gaat uitkleden en natuurlijk geen recht heeft op zijn toekomstige verdiensten, daar denkt onze overheid heel anders over.
Als je ex-echtgeno(o)t(e) tot 12(!) (twaalf!) jaar na (na!) de scheiding in de bijstand belandt, komt de overheid de bijstand terugvorderen op de rijke ex. Ook al ziet de arme ex daar geen cent van. De rijke ex is eeuwen geleden de verplichting aangegaan de ander te verzorgen. En dat het contact en contract tussen die personen verbroken is, maakt die verplichting niet zomaar weg.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:43:43 #153
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75550335
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:40 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Omdat ik altijd mee moest op reizen (tot 2 jaar geleden zo ongeveer). Ik ben een half jaar met hem in Dubai geweest omdat hij daar zaken had. Hoe had ik in gods naam een baan kunenn ehbben en met hem mee kunnen gaan waar hij business-oppotunitys zag liggen?
Ja, als iemand mij naar mee Dubai neemt zou ik 't ook niet pikken en meteen geld eisen.
pi_75550340
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:41 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Een beetje goede aandelenhandelaar heeft wel wat meer te besteden dan 4500 overigens.
Ik kreeg gewoon dat geld gestort iedere maand op onze gezamelijke rekening. Nogmaals: ik heb geen idee wat hij nog meer binnensleepte. Ik heb daar nooit naar gevraagd. Maar dat moet ik nu wel doen natuurlijk. Ik wil weten wat hij nog meer aan bezit heeft.
pi_75550361
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:41 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Zal je op deze manier ook niet te weten komen...

Vergeef zijn fout, kijk elkaar diep in de ogen en ga gelukkig verder leven in de droom die je had!
Van een scheiding ga jij absoluut niet beter worden, alleen maar achteruit. Je hebt minder te besteden en moet alles zelf gaan doen, ik kan je vertellen dat het niet lang goed gaat als ik je zo hoor.

Laten we hem vergeven, beste keus!
1 minnares is toch wel te overzien!
pi_75550364
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:43 schreef sigme het volgende:
En voor degenen die roepen dat zij hem gaat uitkleden en natuurlijk geen recht heeft op zijn toekomstige verdiensten, daar denkt onze overheid heel anders over.
Als je ex-echtgeno(o)t(e) tot 12(1) (twaalf!) jaar na (na!) de scheiding in de bijstand belandt, komt de overheid de bijstand terugvorderen op de rijke ex. Ook al ziet de arme ex daar geen cent van. De rijke ex is eeuwen geleden de verplichting aangegaan de ander te verzorgen. En dat het contact en contract tussen die personen verbroken is, maakt die verplichting niet zomaar weg.
Goh. Wat een mooie bronvermelding.
pi_75550387
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:43 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Ik kreeg gewoon dat geld gestort iedere maand op onze gezamelijke rekening. Nogmaals: ik heb geen idee wat hij nog meer binnensleepte. Ik heb daar nooit naar gevraagd. Maar dat moet ik nu wel doen natuurlijk. Ik wil weten wat hij nog meer aan bezit heeft.
Jij kreeg dat gestort op jullie rekening
pi_75550397
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:44 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Goh. Wat een mooie bronvermelding.
Nee, een typefout. Wil je een bron?
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:46:51 #159
92279 N.icka
Windforce 11
pi_75550411
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:43 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Het is ook volkomen normaal dat een dame van jou stand dit op een jongerenforum komt vragen
pi_75550420
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:43 schreef sigme het volgende:
Als je ex-echtgeno(o)t(e) tot 12(1) (twaalf!) jaar na (na!) de scheiding in de bijstand belandt, komt de overheid de bijstand terugvorderen op de rijke ex. Ook al ziet de arme ex daar geen cent van. De rijke ex is eeuwen geleden de verplichting aangegaan de ander te verzorgen. En dat het contact en contract tussen die personen verbroken is, maakt die verplichting niet zomaar weg.
Klopt, bijstand wordt idd verhaald... moet je daar wel recht op hebben, en als ze al geruime tijd in het huis wonen waar ze in wonen, dan kun je er vanuitgaan dat er een (flinke) overwaarde is, en dan heeft ze dus vermogen, dus dan is er geen sociale dienst die een bijstandsuitkering gaat betalen.

Daarbij is bijstand voor een alleenstaande peanuts, dus ze kan beter een fatsoenlijke alimentatie-overeenkomst met haar man proberen aan te gaan, dan het onderste uit de kan te halen, want er is geen rechter meer die het onderste uit de kan nog toekent aan iemand van 42 zonder kinderen.
Syl moet winnen!
pi_75550422
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, een typefout. Wil je een bron?
Ja. Zeker als je zoiets stellig beweerd, is een (deugdelijke) bronvermelding wel wenselijk.
pi_75550426
TS is een vieze uitzuiger. Het type dat, als er kinderen waren, deze nog zou inzetten om haar ex een hak te zetten.

Ik hoop dan ook dat je niets krijgt
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75550432
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:46 schreef N.icka het volgende:

[..]

Het is ook volkomen normaal dat een dame van jou stand dit op een jongerenforum komt vragen
Sorry, ik voel me niet oud. En ik wist niet dat dit een jongerenforum was. Mijn vriendin had het er over, dat ik hier wel eens info zou kunnen krijgen.
pi_75550458
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ja. Zeker als je zoiets stellig beweerd, is een (deugdelijke) bronvermelding wel wenselijk.
En geef dan ook even het verband aan tussen die bron en dit topic s.v.p.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:48:41 #165
92279 N.icka
Windforce 11
pi_75550459
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Sorry, ik voel me niet oud. En ik wist niet dat dit een jongerenforum was. Mijn vriendin had het er over, dat ik hier wel eens info zou kunnen krijgen.
Ah leuk , wie is je vriendin?
pi_75550470
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Klopt, bijstand wordt idd verhaald... moet je daar wel recht op hebben, en als ze al geruime tijd in het huis wonen waar ze in wonen, dan kun je er vanuitgaan dat er een (flinke) overwaarde is, en dan heeft ze dus vermogen, dus dan is er geen sociale dienst die een bijstandsuitkering gaat betalen.

Daarbij is bijstand voor een alleenstaande peanuts, dus ze kan beter een fatsoenlijke alimentatie-overeenkomst met haar man proberen aan te gaan, dan het onderste uit de kan te halen, want er is geen rechter meer die het onderste uit de kan nog toekent aan iemand van 42 zonder kinderen.
Bijstand? Daar heb ik helemaal geen zin in. Ik wil weten wat hij allemaal aan geld en bezit nog meer heeft. En wat mijn opties zijn. Maar zoals ik me nu voel kan ik hem wel wat aan doen.
pi_75550489
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:48 schreef N.icka het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe? Die ken jij toc niet.
pi_75550522
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:49 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Bijstand? Daar heb ik helemaal geen zin in. Ik wil weten wat hij allemaal aan geld en bezit nog meer heeft. En wat mijn opties zijn. Maar zoals ik me nu voel kan ik hem wel wat aan doen.
Ja, jij hebt alleen zin in snel geld. Maar die bijstand is wel relevant, juist in de context van bestaand vermogen.
pi_75550531
quote:

[..]

Wat doet dat er toe? Die ken jij toc niet.
dating.fok.nl
pi_75550533
quote:
Verhaal van bijstand door de gemeente
Maar in sommige gevallen kan de gemeente bijstand die aan u is betaald ook van een ander terugvragen. Dat heet dan 'verhaal' van bijstand op een ander. Het gaat om de volgende situaties.

De gemeente kan geld terugvragen van uw ex-partner, als u na de scheiding bijstand aanvraagt voor uzelf en -als u die hebt- uw kinderen.
(uit: Verhaal van bijstand)
Echtgenoten en geregistreerde partners zijn verplicht elkaar tot maximaal twaalf jaar na een scheiding te onderhouden. Dat betekent dat de een de kosten voor levensonderhoud (eten, huur en dergelijke) voor de ander moet betalen, als de ander daar zelf niet toe in staat is.
Wanneer u na de scheiding geen of weinig inkomsten hebt, moet uw ex-partner, als hij of zij wél een inkomen heeft, aan u alimentatie betalen. Als u kinderen hebt, moet uw ex-partner ook alimentatie betalen voor de kinderen. Doet uw verdienende ex-partner dit niet en moet u daarom bijstand aanvragen, dan kan de sociale dienst die bijstand verhalen op (terugeisen van) uw ex-partner. Dit kan tot twaalf jaar na de scheiding als het gaat om partneralimentatie. Bent u korter dan vijf jaar getrouwd geweest en hebt u geen kinderen? Dan is de duur van de onderhoudsplicht even lang als uw huwelijk heeft geduurd.
Dat u bijstand aan moet vragen, moet wel een gevolg zijn van de scheiding. Als u bijvoorbeeld een half jaar na de scheiding uw baan verliest en vervolgens bijstand aan moet vragen, kan de sociale dienst de uitkering niet verhalen op uw ex-partner.
Misschien hebben u en uw ex-partner de afspraak gemaakt dat er geen alimentatie wordt betaald. Dit heet een nihil-beding. De sociale dienst hoeft hier echter geen rekening mee te houden en kan de bijstand tóch verhalen op uw ex-partner.
Bron: http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=36593
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:51:46 #171
92279 N.icka
Windforce 11
pi_75550534
Je kan toch ook gewoon een nieuwe rijke vent zoeken?
pi_75550540
quote:

[..]

Ik denk dat je blij mag zijn met een dak boven je hoofd en 2000 bruto op dit moment (uitgaande van 4500 netto nu en beschikking rechter)
Daar kan je van leven en blijven leven...
Huis zal kleiner zijn, inkomsten lager... maar voldoende
pi_75550546
quote:

[..]

Ik reageerde op Sigme, die probeerde duidelijk te maken dat de wetgever vindt dat de ex-partner maximaal 12 jaar lang verantwoordelijk kan worden gehouden voor het levensonderhoud.
Syl moet winnen!
pi_75550552
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:51 schreef N.icka het volgende:
Je kan toch ook gewoon een nieuwe rijke vent zoeken?
Ze is geen secretaresse!
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:52:49 #175
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75550563
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:48 schreef N.icka het volgende:

[..]

Sexvriend in relatie, ervaringdeskundigen gezocht

?
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:53:05 #176
92279 N.icka
Windforce 11
pi_75550568
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:52 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ze is geen secretaresse!
Ze heeft vast wel andere kwaliteiten
pi_75550570
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Zie post van mij hierboven.

Overigens zou dit algemene kennis mbt trouwen moeten zijn, vind je niet?
pi_75550577
quote:
Leuk, lukraak knippen en plakken.
pi_75550604
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Dát ben ik absoluut met je eens. Iedereen treed maar in het huwelijk zonder echt te weten wat de rechten en verplichtingen zijn.
pi_75550613
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:52 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Ik denk dat je blij mag zijn met een dak boven je hoofd en 2000 bruto op dit moment (uitgaande van 4500 netto nu en beschikking rechter)
Daar kan je van leven en blijven leven...
Huis zal kleiner zijn, inkomsten lager... maar voldoende
2.000 bruto en de rest van de bezittingen delen in opbrengst? als ik het huis enzo laat verkopen, dan gaat dat toch niet van die 2.000 af? Ik kan dat gewoon dat op een rekening zetten toch?
pi_75550641
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Dát ben ik absoluut met je eens. Iedereen treed maar in het huwelijk zonder echt te weten wat de rechten en verplichtingen zijn.
Regels zijn ook wel vaak veranderd volgens mij. Bij een vriendin 10 jaar geleden kreeg ze veel meer dan ik nu hier lees.
pi_75550651
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Maakt allemaal niet uit, waarschijnlijk is er vermogen (gemeenschap van goederen immers) en mevrouw is niet bereid te gaan werken, en vooral dat laatste is de doodslag voor het recht op een bijstandsuitkering.
Syl moet winnen!
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:56:07 #183
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:56:23 #184
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75550662
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:54 schreef thea.bol het volgende:

[..]

2.000 bruto en de rest van de bezittingen delen in opbrengst? als ik het huis enzo laat verkopen, dan gaat dat toch niet van die 2.000 af? Ik kan dat gewoon dat op een rekening zetten toch?
Jij mag niet zomaar het huis in de verkoop zetten.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:57:13 #185
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75550683
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Regels zijn ook wel vaak veranderd volgens mij. Bij een vriendin 10 jaar geleden kreeg ze veel meer dan ik nu hier lees.
Je bent nu appels met peren aan het vergelijken.
pi_75550684
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik kan toch de helft van de overwaarde van hem eisen als we gaan scheiden?
pi_75550689
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Maakt allemaal niet uit, waarschijnlijk is er vermogen (gemeenschap van goederen immers) en mevrouw is niet bereid te gaan werken, en vooral dat laatste is de doodslag voor het recht op een bijstandsuitkering.
Thanks, ik wilde het al zelf gaan posten. Sigme kon wel plakken maar niet het verband aangeven.
pi_75550695
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:48 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

En geef dan ook even het verband aan tussen die bron en dit topic s.v.p.
Oh sorry, het gaat allemaal stapje voor stapje .

D'r zijn hier nogal wat mensen die reageren alsof zij een volstrekt onredelijk beroep doet op onderhoud door haar ex in de toekomst.

Dat is echter helemaal niet onredelijk; bij een huwelijk sluit je een contract met de gemeenschap waarin je belooft de ander te verzorgen. Het verbreken van dat contract maakt niet dat de aangegane verplichting (die volgens afspraak pas zou eindigen bij de dood) vanaf de contractbreuk niet meer bestaat.

Zie daarvoor bijvoorbeeld die verhaalregeling: zelfsals ex-partners ten tijde van de scheiding afspreken elkaar niets schuldig te zijn, dan blijft de verplichting nog bestaan.
pi_75550704
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Nee, hij heeft ook de vrijheid haar uit te kopen.... en als ze het huis al een tijdje hebben dan zal de hypotheek laag zijn en zal hij de rest wel bij kunnen lenen.

Wat dan overigens wel weer effect heeft op zijn draagkracht qua alimentatiebetaling
Syl moet winnen!
pi_75550729
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef thea.bol het volgende:

[..]

En dat is maar goed ook. Mensen zoals jij zijn de reden dat ze het van mij nog wel meer mogen afzwakken. Vooral partneralimentatie. Om te zorgen dat je ex-vriendin/vrouw nog op dezelfde manier door kan leven

Wat een onzin, alimentatie moet er voor kinderen zijn, niet voor twee volwassenen.

Maar om even een goeie tip te geven, waar je volgens mij ook nog geen antwoord hebt gegeven.
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:44 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Zal je op deze manier ook niet te weten komen...

Vergeef zijn fout, kijk elkaar diep in de ogen en ga gelukkig verder leven in de droom die je had!
Van een scheiding ga jij absoluut niet beter worden, alleen maar achteruit. Je hebt minder te besteden en moet alles zelf gaan doen, ik kan je vertellen dat het niet lang goed gaat als ik je zo hoor.

Laten we hem vergeven, beste keus!
1 minnares is toch wel te overzien!
Dat dus. Je geeft alleen maar om geld, dus waarom niet bij hem blijven? Veel makkelijker toch.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:59:39 #191
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75550734
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik kan toch de helft van de overwaarde van hem eisen als we gaan scheiden?
Heb je eraan mee betaald dan?
pi_75550762
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef sigme het volgende:

[..]

D'r zijn hier nogal wat mensen die reageren alsof zij een volstrekt onredelijk beroep doet op onderhoud door haar ex in de toekomst.

Dat is echter helemaal niet onredelijk; bij een huwelijk sluit je een contract met de gemeenschap waarin je belooft de ander te verzorgen. Het verbreken van dat contract maakt niet dat de aangegane verplichting (die volgens afspraak pas zou eindigen bij de dood) vanaf de contractbreuk niet meer bestaat.

Zie daarvoor bijvoorbeeld die verhaalregeling: zelfsals ex-partners ten tijde van de scheiding afspreken elkaar niets schuldig te zijn, dan blijft de verplichting nog bestaan.
Dat die verplichting er vanuit de wetgever is, is bekend, maar om daar recht op te hebben moet iemand zelf niet in staat zijn om in zijn eigen onderhoud te voorzien (anders ook geen recht op bijstand immers).
Waar de meesten hier over vallen, is dat TS niet bereid is om in haar eigen onderhoud te voorzien.

Dat is nogal een verschil met de wetgeving over de verhaalplicht als het om bijstand gaat.
Syl moet winnen!
pi_75550783
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Het was dan ook niet aan háár gericht maar aan de mensen die posten dat ze zelf d'r broek moet ophouden.

Zo simpel ligt het niet - en terecht.

Gelukkig is sowieso de helft van alles van haar. En daarbovenop zal hij ook in de toekomst financieel moeten bloeden.
Dat is een verplichting die hij zelf is aangegaan door te trouwen,
waarvan hij zelf de kosten erg hoog gemaakt heeft door er (samen) voor te kiezen dat zij niet werkt,
en moreel extra verplicht is omdat hij de secretaresse is gaan suikeromen.
pi_75550798
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Teveel films gekeken? Een verplichting met de gemeenschap dat volgens afspraak pas zou eindigen bij de dood van een van de partners? Bovendien; Ze heeft working capacity, maar ze WIL niet werken. Er is eigen vermogen, dus de bijstand is nog niet in beeld.
pi_75550831
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:59 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ons huwelijk is in gemeenschap van goederen. Denk dus neit dat het van belang is wat ieder feitelijk aan geld heeft ingebracht.
Het is een feit dat ik hem jarenlang geholpen heb carriere te maken en dat ik daardoor zelf geen carriere heb kunnen maken.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 16:04:35 #196
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75550870
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:03 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Ons huwelijk is in gemeenschap van goederen. Denk dus neit dat het van belang is wat ieder feitelijk aan geld heeft ingebracht.
Het is een feit dat ik hem jarenlang geholpen heb carriere te maken en dat ik daardoor zelf geen carriere heb kunnen maken.
Maar waarom zou jou dat dan recht geven op een deel van zijn inkomsten? Je hebt er zelf voor gekozen.
pi_75550876
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:00 schreef Paris_Texas het volgende:

Waar de meesten hier over vallen, is dat TS niet bereid is om in haar eigen onderhoud te voorzien.

Dat is nogal een verschil met de wetgeving over de verhaalplicht als het om bijstand gaat.
Maar ze heeft groot gelijk om niet zomaar te zeggen dat ze dan wel zelf gaat werken! Ze zijn een huwelijk aangegaan, waarbij hij haar vrij zou houden.
Als hij dan de afspraken schendt, hoeft zij dat toch niet te bekostigen?

't Is erg genoeg dat ze waarschijnlijk er financieel op achteruitgaat, en dat ze waarschijnlijk alsnog zal moeten gaan werken. Dat hoeft ze helemaal niet rechtvaardig te vinden, laat staan een dag nadat ze d'r achterkomt dat ze bedrogen is als de grootste vanzelfsprekendheid te opperen.
pi_75550889
quote:

[..]

Kúnnen maken of wíllen maken. Je spreekt jezelf tegen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:05:25 #199
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75550893
quote:

[..]

Als het niet uitmaakt of jij er wel of geen geld in hebt gestoken, maakt het ook niet uit of je hem jouw diensten heb aangeboden.

Maar het huis is van jullie beiden, dus jij mag het niet zomaar te koop zetten. Jij mag ook niet zomaar sloten vervangen van je huis, wat je eerder aangaf te willen doen.
pi_75550897
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:04 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar waarom zou jou dat dan recht geven op een deel van zijn inkomsten? Je hebt er zelf voor gekozen.
Omdat hij daar ook voor gekozen heeft!
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 16:06:56 #201
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75550939
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:05 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Als het niet uitmaakt of jij er wel of geen geld in hebt gestoken, maakt het ook niet uit of je hem jouw diensten heb aangeboden.

Maar het huis is van jullie beiden, dus jij mag het niet zomaar te koop zetten. Jij mag ook niet zomaar sloten vervangen van je huis, wat je eerder aangaf te willen doen.
Hij mag me ook uitkopen, Het gaat me er meer om dat de helft van de overwaarde ook van mij is.
En bijstand wil ik helemaal niet.

Waar kan ik opvragen wat hij allemaal aan inkomen heeft gehad de afgelopen jaren? En welke potjes hij nog allemaal vol met geld heeft zitten?
pi_75550947
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Teveel films gekeken? Een verplichting met de gemeenschap dat volgens afspraak pas zou eindigen bij de dood van een van de partners? Bovendien; Ze heeft working capacity, maar ze WIL niet werken. Er is eigen vermogen, dus de bijstand is nog niet in beeld.
Que? Nee, uit redelijkheid doen ze dan 12 jaar ipv dood. Da's geen film, da's de wet.

Dat eigen vermogen bestaat ook uit een vordering op zijn toekomstige inkomsten. Terecht.
pi_75550954
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Het was dan ook niet aan háár gericht maar aan de mensen die posten dat ze zelf d'r broek moet ophouden.

Zo simpel ligt het niet - en terecht.

Gelukkig is sowieso de helft van alles van haar. En daarbovenop zal hij ook in de toekomst financieel moeten bloeden.
Dat is een verplichting die hij zelf is aangegaan door te trouwen,
waarvan hij zelf de kosten erg hoog gemaakt heeft door er (samen) voor te kiezen dat zij niet werkt,
en moreel extra verplicht is omdat hij de secretaresse is gaan suikeromen.
Ja, en toch is de kans heel groot dat de rechter in 2009 zegt dat ze maar in haar eigen onderhoud moet gaan voorzien.
Daarbij is vooral het "hoeveel kan ik eruit slepen" toontje van TS datgene wat een hoop mensen irriteert.

Het is prima dat het aangaan van een huwelijk ook na het beëindigen van een huwelijk een wettelijke onderhoudsplicht met zich meebrengt, als de ex-partner niet in zijn/haar eigen onderhoud kan voorzien.
Als de ex-partner weigert in zijn/haar eigen onderhoud te voorzien dan is dat van een andere orde, ook de wetgever voelt zich niet geroepen om iemand die weigert in zijn eigen onderhoud te voorzien wel te onderhouden door het verstrekken van een bijstandsuitkering.

Gezien de wijzigingen op die vlakken hoeft TS er al niet vanuit te gaan dat ze van een rechter alimentatie ter hoogte van de helft van het inkomen van haar partner toegewezen krijgt.
Syl moet winnen!
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 16:08:17 #205
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75550966
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Hij mag me ook uitkopen, Het gaat me er meer om dat de helft van de overwaarde ook van mij is.

Waar kan ik opvragen wat hij allemaal aan inkomen heeft gehad de afgelopen jaren? En welke potjes hij nog allemaal vol met geld heeft zitten?
Bij hem zelf? Wat denk je dan
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:08:37 #206
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_75550979
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:59 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Je haalt de wet en je mening door elkaar hier.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_75550983
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Que? Nee, uit redelijkheid doen ze dan 12 jaar ipv dood. Da's geen film, da's de wet.

Dat eigen vermogen bestaat ook uit een vordering op zijn toekomstige inkomsten. Terecht.
Ik zou het ook heel raar vinden als hij me zonder een cent op straat zou kunnen zetten na zoveel jaar huwelijk. Dat kan toch niet?
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:08:48 #208
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75550987
Wat ik ook frappant vind aan heel deze situatie is dat je eerst wilt weten hoeveel je van hem kan krijgen (lees: kan eisen) voordat je wilt scheiden.

Dus als je niet genoeg krijgt, en je zou nog een baan moeten zoeken, dat je liever nog bij hem zit in deze situatie dan dat je scheidt.

Met andere woorden, jij zet het geld boven je "eigen geluk".
pi_75550992
quote:

[..]

Aangezien hij in financiële zaken zit zijn er waarschijnlijk ook wel wat manieren bij hem bekend om geld weg te sluizen. Gezien jouw mentaliteit is dat ook geen overbodige luxe geweest.
pi_75550999
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:06 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Waar heeft hij voor gekozen?
Voor een echtgenote die geen betaalde arbeid verricht, waardoor hij zorgt voor het gehele gezamelijke inkomen.

Dat is niet háár keuze, dat is hún keuze.
Waarvan ze na scheiding beide de gevolgen zullen ondervinden.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 16:09:46 #211
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75551024
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Dit dus:
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Ja, en toch is de kans heel groot dat de rechter in 2009 zegt dat ze maar in haar eigen onderhoud moet gaan voorzien.
Daarbij is vooral het "hoeveel kan ik eruit slepen" toontje van TS datgene wat een hoop mensen irriteert.

Het is prima dat het aangaan van een huwlijk ook na het beëindigen van een huwlijk een wettelijke onderhoudsplicht met zich meebrengt, als de ex-partner niet in zijn/haar eigen onderhoud kan voorzien.
Als de ex-partner weigert in zijn/haar eigen onderhoud te voorzien dan is dat van een andere orde, ook de wetgever voelt zich niet geroepen om iemand die weigert in zijn eigen onderhoud te voorzien wel te onderhouden door het verstrekken van een bijstandsuitkering.

Gezien de wijzigingen op die vlakken hoeft TS er al niet vanuit te gaan dat ze van een rechter alimentatie ter hoogte van de helft van het inkomen van haar partner toegewezen krijgt.
pi_75551034
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Ik ben vooral heel erg boos. En ik vraag me nu wel af wat het maximale is wat ik eruit kan slepen. Ook bij toekomstige gesprekken met hem (over of we verder moeten gaan samen), wil ik gewoon van te voren weten waar ik recht op kan hebben. Dat maakt mij in zo'n gesprek wel sterker.
pi_75551035
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:08 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Ik zou het ook heel raar vinden als hij me zonder een cent op straat zou kunnen zetten na zoveel jaar huwelijk. Dat kan toch niet?
Ik hoop het wel
pi_75551083
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:10 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Ik ben vooral heel erg boos. En ik vraag me nu wel af wat het maximale is wat ik eruit kan slepen. Ook bij toekomstige gesprekken met hem (over of we verder moeten gaan samen), wil ik gewoon van te voren weten waar ik recht op kan hebben. Dat maakt mij in zo'n gesprek wel sterker.
Als jij een sterke vrouw zou zijn, dan had je jezelf niet zo lui en afhankelijk gemaakt.
pi_75551084
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:10 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ik hoop het wel
Wat een klootzakken-opmerking zeg. Kun jij je dan helemaal niet in mijn situatie verplaatsen, hoe ik me voel?
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:12:33 #217
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75551092
quote:

[..]

Zo bracht je het niet.

Overigens, als je geen bijstand wilt moet je toch eens gaan werken. Jij wilt nog gewoon de lusten van het huwelijk; dus gratis inwoning, voedsel en luxe, met de lusten van hem niet meer te zien en je eigen weg te trekken.

Wake up:
DAT GAAT NIET
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 16:13:01 #218
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75551103
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:10 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ik hoop het wel
Ik eigenlijk ook. Dat gezwam steeds over het maximale, bloeden en niet willen werken staat me nogal tegen.
pi_75551112
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:10 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Dit snap ik dus niet: je overweegt nog samen verder te gaan maar wilt wel eerst weten hoeveel je er uit kunt slepen als je niet samen verdergaat...

Waarom bekruipt mij het gevoel dat het antwoord op wel of niet samen verder gaan vooral afhankelijk is van het antwoord op de "hoeveel kan ik er uit slepen" vraag
Syl moet winnen!
pi_75551132
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:12 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Zo bracht je het niet.

Overigens, als je geen bijstand wilt moet je toch eens gaan werken. Jij wilt nog gewoon de lusten van het huwelijk; dus gratis inwoning, voedsel en luxe, met de lusten van hem niet meer te zien en je eigen weg te trekken.

Wake up:
DAT GAAT NIET
Ho ho, ik heb al die jaren zo geleeft totdat hij besloot het buitenshuis te gaan zoeken. Dat is zijn keuze geweest. Ik wil enkel de consequenties weten van zijn gedrag. Want hier gaat hij niet zomaar mee wegkomen, wat mij betreft.
pi_75551157
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:12 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Wat een klootzakken-opmerking zeg. Kun jij je dan helemaal niet in mijn situatie verplaatsen, hoe ik me voel?
Ik vind het niet lief van je dat je dat zegt. En nee, om eerlijk te zijn kan ik me niet in jouw gevoelens verplaatsen: voor mij bent je gewoon een egocentrische, wraakzuchtige, op geld beluste luie vrouw, die oorzaak is van een slechte reputatie op dit gebied voor vrouwen in het algemeen.
pi_75551160
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:13 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Dit snap ik dus niet: je overweegt nog samen verder te gaan maar wilt wel eerst weten hoeveel je er uit kunt slepen als je niet samen verdergaat...

Waarom bekruipt mij het gevoel dat het antwoord op wel of niet samen verder gaan vooral afhankelijk is van het antwoord op de "hoeveel kan ik er uit slepen" vraag
Omdat ik nu aan alle kanten eens wil weten welke mogelijkheden er zijn voor mij. Hij neukt al 2 jaar buiten de deur, en ikweet helemaal van niets. Nu wil ik het voor eens en altijd weten. Ik vertrouw het gewoon niet meer.
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:15:30 #223
92279 N.icka
Windforce 11
pi_75551172
Mens ga naar een advocaat
pi_75551175
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:08 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Nee hoor, dat kan niet.

Verder zal je echt een raadsman in de arm moeten nemen. Hoeft niet direct, dit is ook niet alleen jouw probleem, het is ook zijn probleem.

Misschien komt hij wel met een heel redelijk voorstel, weet jij veel.

Laat het bezinken.

En je gaat sowieso niet rijk worden van een scheiding. Hopelijk krijg je een net bedrag aangeboden of toegewezen, maar het zal minder zijn dan jullie nu samen te besteden hebben.
Het wordt voor jullie beiden een financiële achteruitgang.
Dus ga nu niet dromen van leven in weelde. Je kan proberen hem zoveel mogelijk uit te kleden, maar dan nog wordt het geen vetpot.

Nogmaals: financieel is het het beste gewoon getrouwd te blijven. En dat je 'm dan niet in huis, laat staan in bed duldt, lijkt me logisch. Laat hem het huis betalen en 4500,- op de gezamelijke rekening storten, en met z'n bonussen bij de secretaresse in het appartement wonen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:15:37 #225
45722 Dromer
pi_75551177
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:12 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Hoe rot het ook is.. je vol zelfmedelijden in je slachtofferrol wentelen roept weinig sympathie op. (zoals je merkt)
Probeer het toch eens iets rustiger te bekijken. Da's ook beter voor jezelf. En dat dat lastig is als je wereld net is ingestort begrijp ik.
pi_75551189
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:15 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ik vind het niet lief van je dat je dat zegt. En nee, om eerlijk te zijn kan ik me niet in jouw gevoelens verplaatsen: voor mij bent je gewoon een egocentrische, wraakzuchtige, op geld beluste luie vrouw, die oorzaak is van een slechte reputatie op dit gebied voor vrouwen in het algemeen.
Dank je. Ik ga nu naar een vriendin toe om het hele verhaal van me af te praten.
pi_75551222
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:15 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Omdat ik nu aan alle kanten eens wil weten welke mogelijkheden er zijn voor mij. Hij neukt al 2 jaar buiten de deur, en ikweet helemaal van niets. Nu wil ik het voor eens en altijd weten. Ik vertrouw het gewoon niet meer.
En dan overweeg je toch nog samen verder te gaan???

Op basis waarvan?? Op basis van samen ¤ 4.500,= per maand te besteden hebben ipv in je eentje ¤ 1.000,=?
Syl moet winnen!
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:17:15 #228
92279 N.icka
Windforce 11
pi_75551223
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:16 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Dank je. Ik ga nu naar een vriendin toe om het hele verhaal van me af te praten.

Kom je nog wel terug?
pi_75551228
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:15 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Volgens mij ben je gewoon jaloers omdat hij wél sex heeft.
pi_75551240
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:16 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Succes. Laat haar dit topic ook eens lezen.
pi_75551252
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:17 schreef N.icka het volgende:

[..]

Kom je nog wel terug?
In deel 2?
pi_75551308
Het zal best de wet zijn dat ze een onderhoudsverplichting zijn aangegaan naar elkaar en dat er een bepaald recht is op partneralimentatie enz.

Dus ja, ze kan er waarschijnlijk wat uitslepen. Misschien zelfs wel een hoop.

Dat staat er los van dat mensen die wet idioot kunnen vinden. Ik vind 'm idioot. Vijftien jaar lang ruim onderhouden worden is al een feest op zich als je daarvoor niet hoeft te werken terwijl je wel volwassen en gezond bent. Prachtig! Geweldig! Dan is het helemaal het paradijs als de overheid meent dat dat na de scheiding vooral nog jaren zo door moet gaan.

Als hij hier uiteindelijk financieel flink voor moet bloeden vind ik het op zich wel terecht hoor, niet omdat er gescheiden wordt, niet omdat hij vreemd is gegaan, maar wel omdat hij blijkbaar behoorlijk dom is geweest in het regelen van z'n zaakjes. Als zij met lege handen komt te staan vind ik het ook terecht, want dan is zij blijkbaar behoorlijk dom geweest in het regelen van haar zaakjes. En ze waren allebei volwassen toen ze de overeenkomst aangingen.
pi_75551340
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:18 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

In deel 2?
Eerst even rekenen.... ritje Antwerpen, uurtje uithuilen bij een vriendin, terugrijden uit Antwerpen, alcoholcontrole vermijden want dat uurtje uithuilen ging met 4 rosé, dus dan mogen we hopen dat TS niet boven Amsterdam woont want dan gaat het vandaag niet meer worden.
Syl moet winnen!
pi_75551411
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:21 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Eerst even rekenen.... ritje Antwerpen, uurtje uithuilen bij een vriendin, terugrijden uit Antwerpen, alcoholcontrole vermijden want dat uurtje uithuilen ging met 4 rosé, dus dan mogen we hopen dat TS niet boven Amsterdam woont want dan gaat het vandaag niet meer worden.
Meer dan 4 rosé en er is geen scheiding meer nodig ook.
pi_75551441
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:23 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Meer dan 4 rosé en er is geen scheiding meer nodig ook.
(bomen die ineens op haar rijbaan komen enz)
pi_75551519
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:24 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

(bomen die ineens op haar rijbaan komen enz)
Als het dan tenminste een boom is en geen gelukkig gezinnetje in een auto of een pubertje op de fiets
Syl moet winnen!
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:27:54 #237
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75551537
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:14 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Ho ho, ik heb al die jaren zo geleeft totdat hij besloot het buitenshuis te gaan zoeken. Dat is zijn keuze geweest. Ik wil enkel de consequenties weten van zijn gedrag. Want hier gaat hij niet zomaar mee wegkomen, wat mij betreft.
Werd jij verplicht zo te leven? Jij had geen eigen mening en inbreng in de relatie? Het is niet goed dat hij vreemdging, ik keur dat ook niet goed. Maar jouw gedrag keur ik ook alles behalve goed.

Zoals ik net al zei is dat je niet in de bijstand wilt; je leest eigenlijk gewoon over m'n verhaal heen.

Succes bij je vriendin in Anvers.
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:28:17 #238
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75551551
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:27 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Als het dan tenminste een boom is en geen gelukkig gezinnetje in een auto of een pubertje op de fiets
pi_75551632
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:28 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Als ze wil drinken kan ze beter met het openbaar vervoer gaan...
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:33:44 #240
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75551713
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:31 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

pi_75551722
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:31 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Dat is eng voor mensen als TS, die willen alleen gereden worden...
pi_75551750
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:34 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Dat is eng voor mensen als TS, die willen alleen gereden worden...
Nee, die secretaresse wilde bereden worden.
pi_75551764
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:33 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja. Zolang ze haar emoties in de hand weet te houden...
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:35:59 #244
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75551784
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:35 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ja. Zolang ze haar emoties in de hand weet te houden...
Hallo, ik moet vanavond nog treinen. Ik kan geen vertraging gebruiken.
pi_75551823
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:35 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Hallo, ik moet vanavond nog treinen. Ik kan geen vertraging gebruiken.
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:39:13 #246
92279 N.icka
Windforce 11
pi_75551885
Straks is ze weg, komt haar echtgenoot thuis , zet andere sloten op de deuren en is zij haar huis kwijt
pi_75551952
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:39 schreef N.icka het volgende:
Straks is ze weg, komt haar echtgenoot thuis , zet andere sloten op de deuren en is zij haar huis kwijt
Ik vind het eigenlijk leuker als hij FOK! opent, haar kloon nog ingelogd is en hij dan even haar topichistory gaat bekijken..... het zijn toch maar twee topics, dus ik zou het wel waarderen als hij zich hier dan ook even zou melden.

Al dan niet onder zijn eigen of haar kloon-account

Edit: het zijn 3 topics, een F&F topic over de krolse poes over het hoofd gezien
Syl moet winnen!
pi_75551971
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:41 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk leuker als hij FOK! opent, haar kloon nog ingelogd is en hij dan even haar topichistory gaat bekijken..... het zijn toch maar twee topics, dus ik zou het wel waarderen als hij zich hier dan ook even zou melden.

Misschien zit hij zelf wel op Fok, of zijn secretaresse. Hilarisch.
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:43:16 #249
45722 Dromer
pi_75551999
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:41 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Een beetje omhooggevallen bal komt niet op een nederig forum als dit.
pi_75552012
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:43 schreef Dromer het volgende:

[..]

Een beetje omhoog geneukte secretaresse wel?
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:46:30 #251
45722 Dromer
pi_75552067
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:44 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Een beetje omhoog geneukte secretaresse wel?
In elk geval wel veel huisvrouwen.
pi_75552106
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:43 schreef Dromer het volgende:

[..]

Oh....
* Paris_Texas logt uit
Syl moet winnen!
pi_75552158
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:48 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Oh....
* Paris_Texas logt uit
Niet doen, wees rebels, zoals ik
pi_75552335
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:50 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Niet doen, wees rebels, zoals ik
Jij bent niet rebels, je bent een kiwi
Syl moet winnen!
pi_75552448
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:56 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Jij bent niet rebels, je bent een kiwi
Shit. En ik maar denken dat het niemand zou opvallen...
pi_75552488
Wat mij stoort in dit verhaal, is de slachtofferrol die TS aanneemt.
Goh wat erg, moest helemaal mee naar Dubai en mocht niet eens meer werken boehoe. En toen kwam er ook nog een werkster zodat ik niet eens meer zelf kon schoonmaken, en oh ja mee naar gala's moest ik ook nog.

Met andere woorden: je hebt toch ook lekker kunnen leven die 15 jaar? Het was toch niet allemaal kommer en kwel? Je bent toch al schadeloos gesteld voor de afgelopen 15 jaar, door zo'n lui leventje te mogen leiden en al die tropische oorden te mogen bezoeken, en door in zo'n mooi huis te wonen?

Als je toch perse alimentatie wilt: ga naar een advocaat, en laat een "Trema" berekening doen. De advocaat zal de gegevens van je man opvragen, en kan aan de hand van zijn inkomsten en uitgaven een berekening doen. Hij zal ook een advocaat nemen, die ook een berekening doet. Worden jullie het eens, dan kan hij gaan betalen. Worden jullie het niet eens, dan zal een rechter er een uitspraak over doen.
Reken er echter wel op, dat je man ook zal moeten kunnen leven, dus van zijn inkomen zullen eerst bepaalde vaste lasten worden afgetrokken, en tevens de bijstandsnorm voor een alleenstaande. Pas daarna zal het bedrag wat overblijft (de draagkracht) worden verdeeld over jullie twee.

Mocht je opnieuw gaan samenwonen of trouwen, dan komt de partneralimentatie uiteraard te vervallen. Voor meer informatie kun je hier kijken: http://www.alimentatieplicht.nl
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:51:23 #257
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_75554023
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:19 schreef Tja..1986 het volgende:
Hallo mopje... als zij er belasting over betaalt, hoeft hij dat toch niet alsnog te doen. Denk eens even na voor je post
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_75556704
whehehe briljant topic dit

Overigens vind ik het raar dat iemand binnen een huwelijk niet op de hoogte is van het exacte beroep van haar man plus wat het opbrengt. Sorry hoor.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_75560672
quote:

[..]

ik zou gaan werken.
maarja.. dat ben ik dan. blijkbaar heb jij niet de noodzaak om te weten dat je op jezelf kan bouwen, jezelf in leven houden, maar vind je hebt belangrijker om als een of ander gestoord wijf iemand die je 15jaar onderhouden heeft (want dat heeft hij, je had gewoon kunnen werken hoor, maarnee, bankzitten is makkelijker..) tot op het bot willen uitkleden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_75569698
TS is lui, maar jullie vergeten 1 ding, de man gaat vreemd, zijn rechters geen fan van.
you might aswell do the white line
pi_75570774
quote:
Op zondag 13 december 2009 03:41 schreef kweek89 het volgende:
TS is lui, maar jullie vergeten 1 ding, de man gaat vreemd, zijn rechters geen fan van.
De rechter zal het worst wezen wat de reden van de echtscheiding is, hij kijkt puur naar de zakelijke kant. Door het aangaan van een huwelijk zijn beide echtelieden een contract aan gegaan samen, en dat contract moet nu op de juiste wijze worden nageleefd.
Zou toch wat zijn, als er naar de schuldvraag gekeken werd zeg! Misschien weigerde mevrouw wel 15 jaar lang om sex met meneer te hebben, wiens schuld is het dan dat meneer het op een gegeven moment z'n heil elders gaat zoeken?
Twee vechten twee schuld is het nog altijd hoor.
  zondag 13 december 2009 @ 10:27:48 #262
45722 Dromer
pi_75570897
quote:
Op zondag 13 december 2009 10:14 schreef Kaza het volgende:

[..]

De rechter zal het worst wezen wat de reden van de echtscheiding is, hij kijkt puur naar de zakelijke kant. Door het aangaan van een huwelijk zijn beide echtelieden een contract aan gegaan samen, en dat contract moet nu op de juiste wijze worden nageleefd.
Zou toch wat zijn, als er naar de schuldvraag gekeken werd zeg! Misschien weigerde mevrouw wel 15 jaar lang om sex met meneer te hebben, wiens schuld is het dan dat meneer het op een gegeven moment z'n heil elders gaat zoeken?
Twee vechten twee schuld is het nog altijd hoor.
In België was overspel tot nog niet zo lang geleden een misdrijf.
Maarja.. België hè.
pi_75571844
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
*proest*Gaat mn koffie..
  zondag 13 december 2009 @ 12:04:16 #264
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_75572628
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:15 schreef sigme het volgende:

Nogmaals: financieel is het het beste gewoon getrouwd te blijven. En dat je 'm dan niet in huis, laat staan in bed duldt, lijkt me logisch. Laat hem het huis betalen en 4500,- op de gezamelijke rekening storten, en met z'n bonussen bij de secretaresse in het appartement wonen.
Eeh, dat lijkt me een heel erg slecht plan

Ik ben het eigenlijk wel eens met degene die begon over 4 jaar onderhoud. Zodat ze een studie kan volgen en dan weer een eigen leventje op kan bouwen. Maar het kan toch zeker niet de bedoeling zijn dat als je gaat scheiden dat je dan de rest van je leven je ex moet onderhouden? Als er kinderen in het spel waren dan was het een ander verhaal, maar nu
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 12:25:04 #265
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75573234
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:25 schreef jitzzzze het volgende:
is er nog nieuws?
Ik denk dat Thea in Antwerpen aan de brunch zit, waarbij ik wil opmerken dat ik vind dat ze haar krolse poes inmiddels schandalig lang alleen gelaten heeft
Syl moet winnen!
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 12:31:25 #267
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75573387
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:27 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Ik denk dat Thea in Antwerpen aan de brunch zit, waarbij ik wil opmerken dat ik vind dat ze haar krolse poes inmiddels schandalig lang alleen gelaten heeft

En huis en haard, misschien is manlief de secretaresse wel alle hoeken van alle kamers aan t laten zien
pi_75574970
Oh ja, ook dat nog een keer, waarom had er dan eigenlijk gisteren direct een ander slot in de deur gemoeten??
Ze was toch niet thuis, dus als manlief al thuis was komen logeren dan had ze er geen last van gehad.
Syl moet winnen!
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 13:51:14 #269
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75576066
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:20 schreef Paris_Texas het volgende:
Oh ja, ook dat nog een keer, waarom had er dan eigenlijk gisteren direct een ander slot in de deur gemoeten??
Ze was toch niet thuis, dus als manlief al thuis was komen logeren dan had ze er geen last van gehad.
misschien vind ze vanavond wel allemaal dubieuze vlekken?
pi_75583544
Echt he, wat is dat de laatste tijd toch?!

Ik geloof geen bal van het hele topic. TS is de tante van Milana uit Hoeveel krijg ik? ??
Als het verhaal al zou kloppen, komt TS niet met deze schrijftaal op FOK!.

TS beschrijft haarzelf als een nette dame en (ex)vrouw van een succesvolle man, die in 15 jaar een bepaalde situatie heeft gecreëerd en waarnaar geleefd wordt. Dan komt TS en haar man in heel andere kringen, leest de Viva en de Libelle en zal als ze al geneigd is zoiets op een forum te knallen, eerder op die soapsites iets posten. Maar nog waarschijnlijker is dat TS wel wat geleerd zou hebben in die 15 jaar en zelf ook kennissen en vrienden hebben opgedaan in betere kringen en daar advies en raad aan vragen.

Kortom, het zoveelste HOAX topic. FOK! wordt de laatste tijd flink bebaggerd
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')