Dus de reden dat ik toen der tijd mijn baan heb opgezegd zodat mijn man carriere kon maken, doet er niet toe? Ik ben namelijk in de veronderstelling van wel...quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:51 schreef Paris_Texas het volgende:
Partneralimentatie terwijl er geen kinderen onder de 12 jaar zijn kun je waarschijnlijk vergeten in 2009.
15 jaar geleden was je ook nog een ontaardde moeder als je bleef werken nadat je een kind gekregen had, inmiddels ben je een lui wijf, en slecht op je toekomst voorbereid als je zelf je kinderen wilt opvoeden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:58 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dus de reden dat ik toen der tijd mijn baan heb opgezegd zodat mijn man carriere kon maken, doet er niet toe? Ik ben namelijk in de veronderstelling van wel...
Dat is meer dan de helft.. Dat zou echt niet normaal zijn..quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:12 schreef capricia het volgende:
Hallo Thea,
Als ik zo eens rondkijk op het internet heb je ongeveer recht op 2800 euro, 12 jaar lang.
http://www.alimentatiewij(...)ultaten_display=true
Bruto uiteraard, dus daar moet nog wel belasting af.... voor haar ex-man is dat bedrag overigens weer aftrekbaar van de belasting.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:12 schreef capricia het volgende:
Hallo Thea,
Als ik zo eens rondkijk op het internet heb je ongeveer recht op 2800 euro, 12 jaar lang.
http://www.alimentatiewij(...)ultaten_display=true
Aha, dus alle burgers moeten betalen omdat ts al 15 jaar niet werkt en ook nu niet wil gaan werken. Lekker is dat.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:16 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Bruto uiteraard, dus daar moet nog wel belasting af.... voor haar ex-man is dat bedrag overigens weer aftrekbaar van de belasting.
En terecht, want anders zou hij meer aan alimentatie betalen dan hij zelf zou overhouden...
Hoeveel is dat netto, 2800 bruto, iets van 1600 of zo?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:16 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Bruto uiteraard, dus daar moet nog wel belasting af.... voor haar ex-man is dat bedrag overigens weer aftrekbaar van de belasting.
En terecht, want anders zou hij meer aan alimentatie betalen dan hij zelf zou overhouden...
Je man gaat nu toch ook z'n eigen huishouden moeten doen? De meeste werkende mensen doen "het huishouden" er gewoon naast, dat is echt geen volledige dagtaak meer waard. Of heb je geen stofzuiger, wasmachine en afwasmachine, en zit je hele dagen kleding te repareren?quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:58 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dus de reden dat ik toen der tijd mijn baan heb opgezegd zodat mijn man carriere kon maken, doet er niet toe? Ik ben namelijk in de veronderstelling van wel...
Nee, zij betaalt er belasting over en hij kan het aftrekken.... dus "alle burgers moeten betalen" is niet helemaal waar.... dat zou het geval zijn als hij het wel kon aftrekken en zij er geen belasting over betaalde, nu is haar betaalde belasting waarschijnlijk net iets meer dan het voordeel wat hij van de aftrek heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Aha, dus alle burgers moeten betalen omdat ts al 15 jaar niet werkt en ook nu niet wil gaan werken. Lekker is dat.
Beter kan het niet gezegd wordenquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:04 schreef Conflict het volgende:
Dus je hebt geen kinderen en 15 jaar stil gezeten (huishouden is natuurlijk niks als je met zijn 2en bent) en nu ben je benieuwd hoeveel hij moet gaan schokken om jou in leven te houden
Sorry hoor, maar ga lekker werken ofzo
Reken het even uit: www.belastingdienst.nlquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:21 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Hoeveel is dat netto, 2800 bruto, iets van 1600 of zo?
Het was zijn voorstel toen we gingen trouwen. Hij had liever neit dat zijn vrouw uit ging werken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je man gaat nu toch ook z'n eigen huishouden moeten doen? De meeste werkende mensen doen "het huishouden" er gewoon naast, dat is echt geen volledige dagtaak meer waard. Of heb je geen stofzuiger, wasmachine en afwasmachine, en zit je hele dagen kleding te repareren?
quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:29 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Het was zijn voorstel toen we gingen trouwen. Hij had liever neit dat zijn vrouw uit ging werken.
Alle etentjes met directeuren en collega's die ik hier voor hem gehouden heb, zodat hij carriere kon maken...alle nep-recepties die ik met hem afgelopen ben, zodat hij goed voor de dag kon komen.
En nu, puntje bij paaltje, neemt hij gewoon een of ander jong ding om mee verder te gaan.
Dit is volkomen onterecht. Ik vind dat ik recht heb op een deel van het geld wat hij verdient in al die tijd dat hij carriere heeft kunnen maken!
Ik heb helemaal neit gelachen, hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Toch nog gelachen in het weekend. Mocht je niet meer bij de Viva of de Flair posten?
Dank je. ik ben zooo boos. Ik heb zo'n zin om hem de rest van zijn leven uit te zuigen. Wat een klootzak is hijzeg.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:33 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik weet hier niks vanaf dus aan mij heb je niks, maar ik wilde je toch even sterkte wensen.
Er zijn als man gelukkig wel manieren om daar onderuit te komen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:27 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Reken het even uit: www.belastingdienst.nl
Maar....... ik ga er niet vanuit dat je toekomstige ex met dat bedrag akkoord gaat, en je hoeft er ook niet op te rekenen dat de rechter je dat toekent, je mag al blij zijn als die de helft van dat bedrag toekent en vindt dat je de andere helft die je nodig hebt om je levensstandaard te behouden er fijn zelf bij mag gaan verdienen.
Ongeacht de reden dat je destijds gestopt bent.
Jij hebt niet gelachen, IK heb gelachen. En dat doe ik nog steeds als ik dit topic weer opensla.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:32 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik heb helemaal neit gelachen, hoe kom je daarbij?
En jij bent geheel onschuldig? Yeah rightquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:34 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dank je. ik ben zooo boos. Ik heb zo'n zin om hem de rest van zijn leven uit te zuigen. Wat een klootzak is hijzeg.
En jij bent daar op ingegaan.... dan had je daar dus ook "salaris" voor moeten hebben, of gelijk al in huwelijkse voorwaarden moeten vastleggen dat er voor jouw activiteiten ter ondersteuning van zijn carriere ook bij het beëindigen van het huwelijk een vergoeding zou blijven bestaan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:29 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Het was zijn voorstel toen we gingen trouwen. Hij had liever neit dat zijn vrouw uit ging werken.
Alle etentjes met directeuren en collega's die ik hier voor hem gehouden heb, zodat hij carriere kon maken...alle nep-recepties die ik met hem afgelopen ben, zodat hij goed voor de dag kon komen.
En nu, puntje bij paaltje, neemt hij gewoon een of ander jong ding om mee verder te gaan.
Dit is volkomen onterecht. Ik vind dat ik recht heb op een deel van het geld wat hij verdient in al die tijd dat hij carriere heeft kunnen maken!
Dat voornemen is echt heel verstandig als je de alimentatie-eis voor de rechter wilt laten komen....quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:34 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dank je. ik ben zooo boos. Ik heb zo'n zin om hem de rest van zijn leven uit te zuigen. Wat een klootzak is hijzeg.
Nee, want je geeft geen zinnige informatie. Neemt toch gewoon contact op met een advocaat. Overhandig hem/haar kopieën van de boekhouding, laat het lekker uitzoeken. Is afhankelijk van eventuele huwelijkse voorwaarden, opbouw van salaris, opbouw van vermogen, uitgaven, etc.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:46 schreef thea.bol het volgende:
Niemand die een zinnig antwoord kan geven over hoeveel geld ik kan eisen van hem?
Dat heb je toch al gehad??quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:46 schreef thea.bol het volgende:
Niemand die een zinnig antwoord kan geven over hoeveel geld ik kan eisen van hem?
Jij hebt mijn eerste post kennelijk helemaal niet gelezen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:47 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Nee, want je geeft geen zinnige informatie. Neemt toch gewoon contact op met een advocaat. Overhandig hem/haar kopieën van de boekhouding, laat het lekker uitzoeken. Is afhankelijk van eventuele huwelijkse voorwaarden, opbouw van salaris, opbouw van vermogen, uitgaven, etc.
Noem jij dat een duidelijk overzicht van uitgaven, inkomsten, groei en vermogensopbouw, etc?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:53 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Jij hebt mijn eerste post kennelijk helemaal niet gelezen.
Je hebt het over huwelijkse voorwaarden, dus kennelijk heb je niet gelezen, of niet goed.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Noem jij dat een duidelijk overzicht van uitgaven, inkomsten, groei en vermogensopbouw, etc?
Als ik dat allemaal opschrijf kun jij dan een berekening maken, of niet?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Noem jij dat een duidelijk overzicht van uitgaven, inkomsten, groei en vermogensopbouw, etc?
Ow dat geeft je alle reden om over één punt te gaan zeuren en andere steekhoudende argumenten gewoon te negeren. Kom dan gewoon niet om hulp vragenquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:55 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Je hebt het over huwelijkse voorwaarden, dus kennelijk heb je niet gelezen, of niet goed.
Nee. Eenvoudigweg omdat ik niet kan en mag beslissen wat er uiteindelijk aan jou uitgekeerd zal worden. Over indicaties valt altijd te praten, maar natuurlijk niet gratis. Daarom adviseerde ik je al eerder om een advocaat te zoeken. Die zijn er namelijk onder andere voor dit soort geschillen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:57 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Als ik dat allemaal opschrijf kun jij dan een berekening maken, of niet?
en ik kan nergens gewoon op het internet een berekening maken met alle dingen die jij opnoemt? Ik wil alleen info. Heb nog geen beslissign genomen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Nee. Eenvoudigweg omdat ik niet kan en mag beslissen wat er uiteindelijk aan jou uitgekeerd zal worden. Over indicaties valt altijd te praten, maar natuurlijk niet gratis. Daarom adviseerde ik je al eerder om een advocaat te zoeken. Die zijn er namelijk onder andere voor dit soort geschillen.
Voorlopig 2 blijkbaarquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:42 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Hoeveel topics ga je hier over openen?
Ik hoef jouw medelijden niet. Ik wil gewoon ergens op kunnen zoeken wat er fianncieel gaat gebeuren als we een echtscheiding aangaan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Voorlopig 2 blijkbaar
Help, mijn man gaat vreemd
Er zijn meer dan genoeg antwoorden gegeven, maar die negeren we gewoon allemaal. Je wil alleen horen dat je heel zielig bent en dat we allemaal medelijden hebben. Nou dat hebben we niet.
Lees alle antwoorden in dit topic en ga voor de rest gewoon naar een advocaat.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:03 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik hoef jouw medelijden niet. Ik wil gewoon ergens op kunnen zoeken wat er fianncieel gaat gebeuren als we een echtscheiding aangaan.
Maar dat is kennelijk te veel gevraagd?
Natuurlijk wel! Er staat ergens op internet gewoon een standaard echtscheidingscalculator, die kun je in 5 minuten invullen en daar volgt dan een bedrag uit dat jij kunt claimen. Ik weet even niet meer waar, maar Google is your friend! In dat geval heb je ook geen advocaat nodig, als je gewoon die pagina uitprint kun je die aan de rechter geven. Echt waar.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:00 schreef thea.bol het volgende:
[..]
en ik kan nergens gewoon op het internet een berekening maken met alle dingen die jij opnoemt? Ik wil alleen info. Heb nog geen beslissign genomen.
HAHAH ik proest mn soep uitquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Had je eerder moeten doen, had hij nu geen minnares nodig....
Hij wil gewoon nog steeds iemand waarmee-ie goed voor de dag kan komenquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:29 schreef thea.bol het volgende:
[..]
alle nep-recepties die ik met hem afgelopen ben, zodat hij goed voor de dag kon komen.
Als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent, vindt de rechter dat waarschijnlijk ook. Daarentegen wat hij nu nog gaat verdienen: ga fijn zelf werken!quote:Ik vind dat ik recht heb op een deel van het geld wat hij verdient in al die tijd dat hij carriere heeft kunnen maken!
quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
En ik mijn sap toen ik dat lasquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:06 schreef Bosjebloemen het volgende:
[..]
HAHAH ik proest mn soep uit
Niet zo grof zeg!quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:09 schreef thea.bol het volgende:
Wat een klote opmekringen allemaal hier zeg.
Welkom in de echte wereld, schatquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:09 schreef thea.bol het volgende:
Jij wilde advies, jij kreeg advies en dat wil je nu ineens niet horen?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:09 schreef thea.bol het volgende:
Alleen als het haar uitkomt natuurlijk, tsssquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij wilde advies, jij kreeg advies en dat wil je nu ineens niet horen?
Het enige advies is ga naar een advocaat.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Alleen als het haar uitkomt natuurlijk, tsss
We geven haar nu eenmaal niet het advies dat ze wil horen.....quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij wilde advies, jij kreeg advies en dat wil je nu ineens niet horen?
.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:12 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Het enige advies is ga naar een advocaat.
Verders staan er allemaal nare opmerking over mij terwijl jullie me niet eens kennen. Ik vraag hier alleen om raad.
Wat zouden jullie dan doen in mijn situatie?
Precies.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Alleen als het haar uitkomt natuurlijk, tsss
Blijkbaar.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
We geven haar nu eenmaal niet het advies dat ze wil horen.....
Z.s.m. Randstad en een advocaat bellen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:12 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Verders staan er allemaal nare opmerking over mij terwijl jullie me niet eens kennen. Ik vraag hier alleen om raad.
Kan ik mijn vader vragen het slot van de deur te verwisselen? Ik heb helemaal geen zin om hem onaangekondigd te gaan zien.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
.
Naar een advocaat gaan en het hem allemaal lekker uit laten zoeken.
En vooral: dan minder alimentatie eisen dan je volgens de advocaat kunt krijgen..... want de rechter kent toch niet toe wat je volgens de advocaat kunt krijgen, en als je zonder een gang naar de rechter een fatsoenlijke overeenkomst met je ex kunt maken over het bedrag wat je zult ontvangen dan heb je uiteindelijk waarschijnlijk meer te besteden dan wanneer je het bedrag gaat eisen wat de advocaat zegt dat je kunt krijgen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
.
Naar een advocaat gaan en het hem allemaal lekker uit laten zoeken.
Geen idee wij kennen je vader niet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:14 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Kan ik mijn vader vragen het slot van de deur te verwisselen? Ik heb helemaal geen zin om hem onaangekondigd te gaan zien.
Omdat dat gezien de situatie en informatie ook het enige zinnige advies is dat iemand je hier kan geven. Ik begrijp dat dat niet is wat je wilt horen, maar doe niet zo hardleers. Het ís nu eenmaal zo.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:12 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik vind het wel logisch dat men zich een mening vormt n.a.v. wat jij hier post. Het is immers een discussieforum.quote:Verders staan er allemaal nare opmerking over mij terwijl jullie me niet eens kennen. Ik vraag hier alleen om raad.
Het enige zinnige advies opvolgen.quote:Wat zouden jullie dan doen in mijn situatie?
Vragen kan altijd; of je vader het ook gaat doen is natuurlijk een tweede.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:14 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Kan ik mijn vader vragen het slot van de deur te verwisselen? Ik heb helemaal geen zin om hem onaangekondigd te gaan zien.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee wij kennen je vader niet.
Heb jij ervaring met dit soort zaken?Ik wil eerst weten wat ik kan krijgen, voordat ik uberhaupt iets met hem hierover ga bespreken. Ik weet gewoon niet goed wat mijn rechten zijn. Een advocaat kan me dat wel vertellen, ja.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:15 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
En vooral: dan minder alimentatie eisen dan je volgens de advocaat kunt krijgen..... want de rechter kent toch niet toe wat je volgens de advocaat kunt krijgen, en als je zonder een gang naar de rechter een fatsoenlijke overeenkomst met je ex kunt maken over het bedrag wat je zult ontvangen dan heb je uiteindelijk waarschijnlijk meer te besteden dan wanneer je het bedrag gaat eisen wat de advocaat zegt dat je kunt krijgen.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee wij kennen je vader niet.
Dat gaat men niet waarderen, als hij zijn eigen huis niet meer inkan.... hij heeft je niet mishandeld ofzo, hij gaat alleen maar vreemd.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:14 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Niet aan te raden, aangezien het momenteel ook nog zijn huis is. Daar kan jij je heel wat problemen mee op de hals halen. Probeer het gewoon eens als volwassenen te bespreken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:14 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Je kunt niet bepalen wat je krijgt, je kunt hooguit een indicatie krijgen. Een eventueel bedrag is afhankelijk van zoveel factoren, dat is niet hier uit te leggen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Heb jij ervaring met dit soort zaken?Ik wil eerst weten wat ik kan krijgen, voordat ik uberhaupt iets met hem hierover ga bespreken. Ik weet gewoon niet goed wat mijn rechten zijn. Een advocaat kan me dat wel vertellen, ja.
Goede opmerkingquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb echt een hekel aan partneralimentatie, ik vind dat je een relatie gewoon moet kunnen beeindigen zonder tig jaar je ex nog eens in leven te moeten houden. Maar goed, jullie waren samen overeen gekomen dat jij thuis zou blijven, dus ik vind het enigszins redelijk dat hij je helpt weer voor jezelf te kunnen gaan zorgen. Ik zou zeggen wat geld om van te leven en geld om een studie te kunnen volgen. Leven circa 800 euro per maand en studie zo'n 200 euro per maand en dat gedurende maximaal 4 jaar. Kan je daarna eindelijk weer wat nuttigers voor de maatschappij en jezelf gaan doen dan Het Vrouwtje van de Zakenman zijn. Dat doet nu die secretaresse wel.
Het is zo nep als wat, maar wel leukquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zou in m'n handjes wrijven als ik vijftien jaar in weelde had kunnen leven zonder ervoor te hoeven werkenVerder geloof ik niet dat dit topic echt is.
Ik ben blij dat jij het blijft herhalen, ik gaf het al opquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je kunt niet bepalen wat je krijgt, je kunt hooguit een indicatie krijgen. Een eventueel bedrag is afhankelijk van zoveel factoren, dat is niet hier uit te leggen.
Wat jij wel of niet geloofd van dit otpic interesseert mij niet. Ik wil gewoon de rest van mijn leven verderi n weelde leven. Al gaat het jaren duren voordat ik hier emotioneel overheen ben.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zou in m'n handjes wrijven als ik vijftien jaar in weelde had kunnen leven zonder ervoor te hoeven werkenVerder geloof ik niet dat dit topic echt is.
Je vertrouwd niemand maar wel je ex dat hij je blijft sponsoren? Dat is natuurlijk een beetje raarquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Wat jij wel of niet geloofd van dit otpic interesseert mij niet. Ik wil gewoon de rest van mijn leven verderi n weelde leven. Al gaat het jaren duren voordat ik hier emotioneel overheen ben.
Hoe kan ik verder nou nog iemand vertrouwen?
En daar ging de volgende slok. In weelde leven ! Waar haal je het vandaan, je moet gewoon gaan werken voor de kost zoals veel andere Nederlanders.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef thea.bol het volgende:
Ik wil gewoon de rest van mijn leven verderi n weelde leven. Al gaat het jaren duren voordat ik hier emotioneel overheen ben.
Gelukkig is er een groot verschil tussen wat jij wil en wat jij krijgtquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Wat jij wel of niet geloofd van dit otpic interesseert mij niet. Ik wil gewoon de rest van mijn leven verderi n weelde leven. Al gaat het jaren duren voordat ik hier emotioneel overheen ben.
Hoe kan ik verder nou nog iemand vertrouwen?
Daar dacht ik vannacht ook aan. Maar ik kan kop nu even niet meer zien gewoon. ik heb zin om zijn hele boel buiten de deur te flikkeren. Zijn cd's, zijn kleding, noem maar op.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef sigme het volgende:
Ik zou zeggen, na uithuilen enzo, doe niks. Laat hem maar op een gegeven moment komen met initiatief om het probleem op te lossen.
Blijf ook niet te lang weg uit jullie huis, laat hem thuisloos zijn -ook al is dat bij haar.
Idealiter laat je hem met de brokken zitten. Getrouwd en al. Hij onderhoudt dan jou, en moet daarnáást zien rond te komen met z'n vriendin. En als ie dat niet trekt kan hij komen bedelen om een scheiding.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Ik vind ts maar lui. Die secretaresse was tenminste bereid om er hard voor te werken. Ook in haar vrije tijd.
Doenquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:22 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Daar dacht ik vannacht ook aan. Maar ik kan kop nu even niet meer zien gewoon. ik heb zin om zijn hele boel buiten de deur te flikkeren. Zijn cd's, zijn kleding, noem maar op.
Ik zou het niet kunnen verdragen als ik in ONS bed slaap en hij zou naast me komen liggen. Mijn maag draait zich om.
Ik ben nog nooit getrouwd geweest en heb ook voor mijn zoon nooit alimentatie gevraagd/ontvangen, dus nee, ik heb zelf geen ervaring met dit soort zaken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Heb jij ervaring met dit soort zaken?Ik wil eerst weten wat ik kan krijgen, voordat ik uberhaupt iets met hem hierover ga bespreken. Ik weet gewoon niet goed wat mijn rechten zijn. Een advocaat kan me dat wel vertellen, ja.
Please je neemt het toch niet serieus hequote:Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef sigme het volgende:
Ik zou zeggen, na uithuilen enzo, doe niks. Laat hem maar op een gegeven moment komen met initiatief om het probleem op te lossen.
Blijf ook niet te lang weg uit jullie huis, laat hem thuisloos zijn -ook al is dat bij haar.
Idealiter laat je hem met de brokken zitten. Getrouwd en al. Hij onderhoudt dan jou, en moet daarnáást zien rond te komen met z'n vriendin. En als ie dat niet trekt kan hij komen bedelen om een scheiding.
Misschien kan ze de man van een ander afpakken, een 60-jarige directeur oid? Moet ze eventueel wel eerst als secretaresse gaan werken en dat werken was nou net het punt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:21 schreef karr-1 het volgende:
En daar ging de volgende slok. In weelde leven ! Waar haal je het vandaan, je moet gewoon gaan werken voor de kost zoals veel andere Nederlanders.
Als ik zo'n wijf had zou ik ook vreemdgaanquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef thea.bol het volgende:
ik heb zo'n zin dat hij hiervoor moet bloeden. Ik wil alles halen wat er te halen valt.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien kan ze de man van een ander afpakken, een 60-jarige directeur oid? Moet ze eventueel wel eerst als secretaresse gaan werken en dat werken was nou net het punt.
nou het huis zal ik hem in ieder geval laten verkopen. Dat geld is voor de helft van mij.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit getrouwd geweest en heb ook voor mijn zoon nooit alimentatie gevraagd/ontvangen, dus nee, ik heb zelf geen ervaring met dit soort zaken.
Ik heb me pas wel de tranen in m'n broek gelachen toen een bekende na een hele smerige echtscheiding, waarin zij een onmogelijke alimentatie-eis neerlegde en in afwachting van de rechtzaak ook geld over de balk smeet alsof het zand in de woestijn was, van de rechter de uitspraak kreeg dat ze voor zichzelf helemaal niets kreeg en maar weer in haar eigen onderhoud moest gaan voorzien, haar ene minderjarige kind de alimentatie rechtstreeks zou krijgen en voor het jongste kind de alimentatie in natura zou krijgen. Ze krijgt dus letterlijk geen cent.
En ja, dat na 20 jaar huwelijk en 3 kinderen.... maar ook omdat er zonodig "kaalgeplukt" moest worden.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien kan ze de man van een ander afpakken, een 60-jarige directeur oid? Moet ze eventueel wel eerst als secretaresse gaan werken en dat werken was nou net het punt.
Wat een goed idee 14.gifquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoezo, heb jij ervoor gewerkt dan?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:25 schreef thea.bol het volgende:
[..]
nou het huis zal ik hem in ieder geval laten verkopen. Dat geld is voor de helft van mij.
Ik zou willen dat jij ging bloeden, van het werken.... ga ook gelijk terug naar de viva of de libelle!!quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef thea.bol het volgende:
ik heb zo'n zin dat hij hiervoor moet bloeden. Ik wil alles halen wat er te halen valt.
vind je het gek, lui wezenquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:09 schreef thea.bol het volgende:
ze vindt af en toe een dinertje op tafel zetten ook werkenquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:26 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Hoezo, heb jij ervoor gewerkt dan?
Blablabla, bel nou eerst maar eens een advocaat.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:25 schreef thea.bol het volgende:
[..]
nou het huis zal ik hem in ieder geval laten verkopen. Dat geld is voor de helft van mij.
Yep met die attitude ga je nog ver komen. Ik hoop dat je geen cent krijgt, je verdient het niet eens.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:25 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Die 3 keer schoonmaken per maand en de vaatwasser aanzetten... wat een werk!quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:25 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ze "werkte" blijkbaar niet hard genoeg, vandaar die secretaressequote:Op zaterdag 12 december 2009 15:26 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Hoezo, heb jij ervoor gewerkt dan?
Dat doe ik nu al, als ik de reacties leesquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:27 schreef GodsSon het volgende:
[..]
dan lach ik echt de ballen uit mijn broek!
Hoe bedoel je deze?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:27 schreef Re het volgende:
waarom staat dit trouwens in schril contrast met de brandstapelposts uit de vorige topics?
toch omdat het de man is?
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:29 schreef thea.bol het volgende:
ik vraag me af of hij uberhaupt ook iets getekend heeft voor dat appartement van zijn vriendin. Als dat zo is, zal ik zorgen dat ze dat ook moet verkopen.
Ha ha je fantasie is wel groot he?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:29 schreef thea.bol het volgende:
ik vraag me af of hij uberhaupt ook iets getekend heeft voor dat appartement van zijn vriendin. Als dat zo is, zal ik zorgen dat ze dat ook moet verkopen.
Want dan is de helft ook van mij.
Ja, de helft van haar gehuurde appartmentje is voor jouquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:29 schreef thea.bol het volgende:
want?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja hoor, droom maar lekker verder![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Ik vind ts maar lui. Die secretaresse was tenminste bereid om er hard voor te werken. Ook in haar vrije tijd.
Hoi Thea,quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:29 schreef thea.bol het volgende:
Jij denkt serieus recht te hebben op de helft van haar appartement? In welke fantasiewereld leef jij?quote:
Want je hallucineert.quote:
Daarom:quote:
Kansarme harriequote:Op zaterdag 12 december 2009 15:30 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ja, de helft van haar gehuurde appartmentje is voor jou
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:30 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Hoi Thea,
Ik heb alle informatie gevonden: HIER
Heel verstandig hoor, zo snel mogelijk laten verkopen, liefst nog tijdens de crisis, dan weet je zeker dat jouw helft een stuk minder waard is dan wanneer je daar nog even mee wacht.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:25 schreef thea.bol het volgende:
[..]
ik weet niet of het gehuurd is, volgens mij is het gekocht.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:30 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ja, de helft van haar gehuurde appartmentje is voor jou
Ze kan wachten tot ze een ons weegtquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:31 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Heel verstandig hoor, zo snel mogelijk laten verkopen, liefst nog tijdens de crisis, dan weet je zeker dat jouw helft een stuk minder waard is dan wanneer je daar nog even mee wacht.
Yep je bent rijp voor het gesticht. Je gelooft echt in je eigen fantasie?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:31 schreef thea.bol het volgende:
[..]
ik weet niet of het gehuurd is, volgens mij is het gekocht.
En als zijn naam ook maar ergens op de papieren staat, dan is de helft ook van mij. Net als de helft van ons huis. De helft van zijn opgebouwde pensioen. En noem maar op.
Rot in hell!
Je bent er net achter gekomen dat hij vreemd is gegaan, en nu weet je al dat haar appartement gekocht is en dat hij er waarschijnlijk voor getekend heeft? Yeah right.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:31 schreef thea.bol het volgende:
[..]
En als zijn naam ook maar ergens op de papieren staat, dan is de helft ook van mij. Net als de helft van ons huis. De helft van zijn opgebouwde pensioen. En noem maar op.
Rot in hell!
heb je nou al een advocaat en randstad gebeld. dommequote:Op zaterdag 12 december 2009 15:31 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Rot in hell!
Dat kan niet want hij kan geen onroerend goed kopen zonder jouw handtekening, jullie zijn immers in gemeenschap van goederen getrouwd.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:29 schreef thea.bol het volgende:
Wil je ook nog de helft van zijn secretaresse?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:31 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Rot in hell!
Dat is nou nét even geen geldige grond voor alimentatie.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:34 schreef thea.bol het volgende:
Ik heb zo'n zin om hem de rest van zijn leven uit te zuigen.
ik weet niet of ik zin heb om in ons gezamelijke huis te blijven wonen. het is erg groot voor mij alleen en er liggen veel herinneringen. Maar aan de andere kant, ik woon hier al bijna 2 jaar alleen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:31 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Heel verstandig hoor, zo snel mogelijk laten verkopen, liefst nog tijdens de crisis, dan weet je zeker dat jouw helft een stuk minder waard is dan wanneer je daar nog even mee wacht.
De linker- of de rechterhelft?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:33 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Wil je ook nog de helft van zijn secretaresse?
zij heeft mij zelf verteld dat het een koopappartement is. vorig jaar nog.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:32 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Je bent er net achter gekomen dat hij vreemd is gegaan, en nu weet je al dat haar appartement gekocht is en dat hij er waarschijnlijk voor getekend heeft? Yeah right.
WTF heb jij dan gedaan de laatste 15 jaar :Squote:Op zaterdag 12 december 2009 15:34 schreef thea.bol het volgende:
[..]
ik weet niet of ik zin heb om in ons gezamelijke huis te blijven wonen. het is erg groot voor mij alleen en er liggen veel herinneringen. Maar aan de andere kant, ik woon hier al bijna 2 jaar alleen.
Daarom, ik moet alle voor en nadelen van iedere actie afwegen. En nu kan ik hem wel wat aan doen.
Als ik hier kan blijven wonen op zijn kosten, en ik kan gewoon de schoonmaakster blijven betalen en mijn eigen ding blijven doen, dan is dat ook een optie.
Je zou zelf eens iets moeten gaan doen. Zoals werken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:34 schreef thea.bol het volgende:
[..]
ik weet niet of ik zin heb om in ons gezamelijke huis te blijven wonen. het is erg groot voor mij alleen en er liggen veel herinneringen. Maar aan de andere kant, ik woon hier al bijna 2 jaar alleen.
Daarom, ik moet alle voor en nadelen van iedere actie afwegen. En nu kan ik hem wel wat aan doen.
Als ik hier kan blijven wonen op zijn kosten, en ik kan gewoon de schoonmaakster blijven betalen en mijn eigen ding blijven doen, dan is dat ook een optie.
Dat is een geruststelling.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:33 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Dat kan niet want hij kan geen onroerend goed kopen zonder jouw handtekening, jullie zijn immers in gemeenschap van goederen getrouwd.
Tenzij hij in de huizenhandel zit natuurlijk, maar dan zal hij het niet persoonlijk gekocht hebben.
Aandelenquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:36 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dat is een geruststelling.
Hij zit in de aandelen. Geen huizenhandel.
Omdat ik het perfecte vrouwtje moest spelen voor hem. Maar dat is nu ook goed over.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:35 schreef GodsSon het volgende:
[..]
WTF heb jij dan gedaan de laatste 15 jaar :S
Waarom geen werk of studie of iig iets?
maar, waarom wil je hem 'uitzuigen'? Waarom?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:36 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Daar valt wel een boel kaal te plukkenquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:37 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
AandelenDat is een beste markt geweest de laatste twee jaar
Alsof het zijn geld is waar hij mee werkt. Dat geld is toch gewoon van zijn clienten? Wat ik altijd begrepen heb van gesprekken enzo is dat verlies voor de clienten is, en bij winst deelt hij daarin mee.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:37 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
AandelenDat is een beste markt geweest de laatste twee jaar
Wacht even. Jij hebt niks gedaan in die tijd? Niet gezorgd voor kinders, niet schoon hoeven te maken?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:34 schreef thea.bol het volgende:
[..]
daar was je zelf bij... zoals ik eerder al postte: je MOET niets, en dat je je dat hebt 'aan laten doen' is je eigen schuld. Als je voor jezelf was blijven opkomen had je nu iig een paar jaar part-time werkervaring rijker geweest en had je nu niet zo als een kat in het nauw lopen krabben en uithalenquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:37 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Omdat ik het perfecte vrouwtje moest spelen voor hem. Maar dat is nu ook goed over.
Toch wel schokkend om er nu achter te komen dat die secretaresse klaarblijkelijk perfect was. Ik vraag me af waar dat aan lagquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:37 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Omdat ik het perfecte vrouwtje moest spelen voor hem. Maar dat is nu ook goed over.
Zie, ik wist het.... vandaar dat er niets van die bonus overbleefquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:36 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Perfecte vrouw = schoonmaken toch ook een onderdeel van.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:37 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Omdat ik altijd mee moest op reizen (tot 2 jaar geleden zo ongeveer). Ik ben een half jaar met hem in Dubai geweest omdat hij daar zaken had. Hoe had ik in gods naam een baan kunenn ehbben en met hem mee kunnen gaan waar hij business-oppotunitys zag liggen?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:38 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Wacht even. Jij hebt niks gedaan in die tijd? Niet gezorgd voor kinders, niet schoon hoeven te maken?
Waarom heb je dan recht op geld van hem? Omdat je toevallig met heb getrouwd bent?
Als dit werkt zou ik 't ook maar moeten doen, zo kom je lekker aan geld zonder te werken of überhaupt iets te doen.
Het concept geld verdienen is jou echt vreemd hequote:Op zaterdag 12 december 2009 15:38 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Alsof het zijn geld is waar hij mee werkt. Dat geld is toch gewoon van zijn clienten? Wat ik altijd begrepen heb van gesprekken enzo is dat verlies voor de clienten is, en bij winst deelt hij daarin mee.
Hetm aakt mij geen zak uit wat jij wel en niet gelooft. Ik wil nu ook wel eens weten wat hij nog meer voor inkomen had behalve zijn gewone salaris. Ik weet niet eens hoeveel die bonussen e.d. waren.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:40 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Perfecte vrouw = schoonmaken toch ook een onderdeel van.
Sorry dat ik je verhaal niet geloof, je komt op teveel punten niet echt geloofwaardig over.
4500 netto in de maand, groot huis + schoonmaker... prestatie opzich met zo'n salaris.
Wat heb jij bijgedragen door een perfecte vrouw te zijn, waarom niet geëmancipeerd opzoek gegaan naar eigen werk om ook in je luxe te voorzien (al is het maar 20 uur in de week).
Klassieke golddiggerquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:41 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Hetm aakt mij geen zak uit wat jij wel en niet gelooft. Ik wil nu ook wel eens weten wat hij nog meer voor inkomen had behalve zijn gewone salaris. Ik weet niet eens hoeveel die bonussen e.d. waren.
Ja, als iemand mij naar mee Dubai neemt zou ik 't ook niet pikken en meteen geld eisen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:40 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Omdat ik altijd mee moest op reizen (tot 2 jaar geleden zo ongeveer). Ik ben een half jaar met hem in Dubai geweest omdat hij daar zaken had. Hoe had ik in gods naam een baan kunenn ehbben en met hem mee kunnen gaan waar hij business-oppotunitys zag liggen?
Ik kreeg gewoon dat geld gestort iedere maand op onze gezamelijke rekening. Nogmaals: ik heb geen idee wat hij nog meer binnensleepte. Ik heb daar nooit naar gevraagd. Maar dat moet ik nu wel doen natuurlijk. Ik wil weten wat hij nog meer aan bezit heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:41 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Een beetje goede aandelenhandelaar heeft wel wat meer te besteden dan 4500 overigens.
Zal je op deze manier ook niet te weten komen...quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:41 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Hetm aakt mij geen zak uit wat jij wel en niet gelooft. Ik wil nu ook wel eens weten wat hij nog meer voor inkomen had behalve zijn gewone salaris. Ik weet niet eens hoeveel die bonussen e.d. waren.
Goh. Wat een mooie bronvermelding.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:43 schreef sigme het volgende:
En voor degenen die roepen dat zij hem gaat uitkleden en natuurlijk geen recht heeft op zijn toekomstige verdiensten, daar denkt onze overheid heel anders over.
Als je ex-echtgeno(o)t(e) tot 12(1) (twaalf!) jaar na (na!) de scheiding in de bijstand belandt, komt de overheid de bijstand terugvorderen op de rijke ex. Ook al ziet de arme ex daar geen cent van. De rijke ex is eeuwen geleden de verplichting aangegaan de ander te verzorgen. En dat het contact en contract tussen die personen verbroken is, maakt die verplichting niet zomaar weg.
Jij kreeg dat gestort op jullie rekeningquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:43 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon dat geld gestort iedere maand op onze gezamelijke rekening. Nogmaals: ik heb geen idee wat hij nog meer binnensleepte. Ik heb daar nooit naar gevraagd. Maar dat moet ik nu wel doen natuurlijk. Ik wil weten wat hij nog meer aan bezit heeft.
Nee, een typefout. Wil je een bron?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:44 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Goh. Wat een mooie bronvermelding.
Het is ook volkomen normaal dat een dame van jou stand dit op een jongerenforum komt vragenquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:43 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon dat geld gestort iedere maand op onze gezamelijke rekening. Nogmaals: ik heb geen idee wat hij nog meer binnensleepte. Ik heb daar nooit naar gevraagd. Maar dat moet ik nu wel doen natuurlijk. Ik wil weten wat hij nog meer aan bezit heeft.
Klopt, bijstand wordt idd verhaald... moet je daar wel recht op hebben, en als ze al geruime tijd in het huis wonen waar ze in wonen, dan kun je er vanuitgaan dat er een (flinke) overwaarde is, en dan heeft ze dus vermogen, dus dan is er geen sociale dienst die een bijstandsuitkering gaat betalen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:43 schreef sigme het volgende:
En voor degenen die roepen dat zij hem gaat uitkleden en natuurlijk geen recht heeft op zijn toekomstige verdiensten, daar denkt onze overheid heel anders over.
Als je ex-echtgeno(o)t(e) tot 12(1) (twaalf!) jaar na (na!) de scheiding in de bijstand belandt, komt de overheid de bijstand terugvorderen op de rijke ex. Ook al ziet de arme ex daar geen cent van. De rijke ex is eeuwen geleden de verplichting aangegaan de ander te verzorgen. En dat het contact en contract tussen die personen verbroken is, maakt die verplichting niet zomaar weg.
Ja. Zeker als je zoiets stellig beweerd, is een (deugdelijke) bronvermelding wel wenselijk.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, een typefout. Wil je een bron?
Sorry, ik voel me niet oud. En ik wist niet dat dit een jongerenforum was. Mijn vriendin had het er over, dat ik hier wel eens info zou kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:46 schreef N.icka het volgende:
[..]
Het is ook volkomen normaal dat een dame van jou stand dit op een jongerenforum komt vragen
En geef dan ook even het verband aan tussen die bron en dit topic s.v.p.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ja. Zeker als je zoiets stellig beweerd, is een (deugdelijke) bronvermelding wel wenselijk.
Ah leuk , wie is je vriendin?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Sorry, ik voel me niet oud. En ik wist niet dat dit een jongerenforum was. Mijn vriendin had het er over, dat ik hier wel eens info zou kunnen krijgen.
Bijstand? Daar heb ik helemaal geen zin in. Ik wil weten wat hij allemaal aan geld en bezit nog meer heeft. En wat mijn opties zijn. Maar zoals ik me nu voel kan ik hem wel wat aan doen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Klopt, bijstand wordt idd verhaald... moet je daar wel recht op hebben, en als ze al geruime tijd in het huis wonen waar ze in wonen, dan kun je er vanuitgaan dat er een (flinke) overwaarde is, en dan heeft ze dus vermogen, dus dan is er geen sociale dienst die een bijstandsuitkering gaat betalen.
Daarbij is bijstand voor een alleenstaande peanuts, dus ze kan beter een fatsoenlijke alimentatie-overeenkomst met haar man proberen aan te gaan, dan het onderste uit de kan te halen, want er is geen rechter meer die het onderste uit de kan nog toekent aan iemand van 42 zonder kinderen.
Ja, jij hebt alleen zin in snel geld. Maar die bijstand is wel relevant, juist in de context van bestaand vermogen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:49 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Bijstand? Daar heb ik helemaal geen zin in. Ik wil weten wat hij allemaal aan geld en bezit nog meer heeft. En wat mijn opties zijn. Maar zoals ik me nu voel kan ik hem wel wat aan doen.
dating.fok.nlquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:49 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? Die ken jij toc niet.
Bron: http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=36593quote:Verhaal van bijstand door de gemeente
Maar in sommige gevallen kan de gemeente bijstand die aan u is betaald ook van een ander terugvragen. Dat heet dan 'verhaal' van bijstand op een ander. Het gaat om de volgende situaties.
De gemeente kan geld terugvragen van uw ex-partner, als u na de scheiding bijstand aanvraagt voor uzelf en -als u die hebt- uw kinderen.
(uit: Verhaal van bijstand)
Echtgenoten en geregistreerde partners zijn verplicht elkaar tot maximaal twaalf jaar na een scheiding te onderhouden. Dat betekent dat de een de kosten voor levensonderhoud (eten, huur en dergelijke) voor de ander moet betalen, als de ander daar zelf niet toe in staat is.
Wanneer u na de scheiding geen of weinig inkomsten hebt, moet uw ex-partner, als hij of zij wél een inkomen heeft, aan u alimentatie betalen. Als u kinderen hebt, moet uw ex-partner ook alimentatie betalen voor de kinderen. Doet uw verdienende ex-partner dit niet en moet u daarom bijstand aanvragen, dan kan de sociale dienst die bijstand verhalen op (terugeisen van) uw ex-partner. Dit kan tot twaalf jaar na de scheiding als het gaat om partneralimentatie. Bent u korter dan vijf jaar getrouwd geweest en hebt u geen kinderen? Dan is de duur van de onderhoudsplicht even lang als uw huwelijk heeft geduurd.
Dat u bijstand aan moet vragen, moet wel een gevolg zijn van de scheiding. Als u bijvoorbeeld een half jaar na de scheiding uw baan verliest en vervolgens bijstand aan moet vragen, kan de sociale dienst de uitkering niet verhalen op uw ex-partner.
Misschien hebben u en uw ex-partner de afspraak gemaakt dat er geen alimentatie wordt betaald. Dit heet een nihil-beding. De sociale dienst hoeft hier echter geen rekening mee te houden en kan de bijstand tóch verhalen op uw ex-partner.
Ik denk dat je blij mag zijn met een dak boven je hoofd en 2000 bruto op dit moment (uitgaande van 4500 netto nu en beschikking rechter)quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:49 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Bijstand? Daar heb ik helemaal geen zin in. Ik wil weten wat hij allemaal aan geld en bezit nog meer heeft. En wat mijn opties zijn. Maar zoals ik me nu voel kan ik hem wel wat aan doen.
Ik reageerde op Sigme, die probeerde duidelijk te maken dat de wetgever vindt dat de ex-partner maximaal 12 jaar lang verantwoordelijk kan worden gehouden voor het levensonderhoud.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:49 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ze is geen secretaresse!quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:51 schreef N.icka het volgende:
Je kan toch ook gewoon een nieuwe rijke vent zoeken?
Zie post van mij hierboven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ja. Zeker als je zoiets stellig beweerd, is een (deugdelijke) bronvermelding wel wenselijk.
Leuk, lukraak knippen en plakken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Bron: http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=36593
Dát ben ik absoluut met je eens. Iedereen treed maar in het huwelijk zonder echt te weten wat de rechten en verplichtingen zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Zie post van mij hierboven.
Overigens zou dit algemene kennis mbt trouwen moeten zijn, vind je niet?
2.000 bruto en de rest van de bezittingen delen in opbrengst? als ik het huis enzo laat verkopen, dan gaat dat toch niet van die 2.000 af? Ik kan dat gewoon dat op een rekening zetten toch?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:52 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Ik denk dat je blij mag zijn met een dak boven je hoofd en 2000 bruto op dit moment (uitgaande van 4500 netto nu en beschikking rechter)
Daar kan je van leven en blijven leven...
Huis zal kleiner zijn, inkomsten lager... maar voldoende
Regels zijn ook wel vaak veranderd volgens mij. Bij een vriendin 10 jaar geleden kreeg ze veel meer dan ik nu hier lees.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dát ben ik absoluut met je eens. Iedereen treed maar in het huwelijk zonder echt te weten wat de rechten en verplichtingen zijn.
Maakt allemaal niet uit, waarschijnlijk is er vermogen (gemeenschap van goederen immers) en mevrouw is niet bereid te gaan werken, en vooral dat laatste is de doodslag voor het recht op een bijstandsuitkering.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Zie post van mij hierboven.
Overigens zou dit algemene kennis mbt trouwen moeten zijn, vind je niet?
Jij mag niet zomaar het huis in de verkoop zetten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:54 schreef thea.bol het volgende:
[..]
2.000 bruto en de rest van de bezittingen delen in opbrengst? als ik het huis enzo laat verkopen, dan gaat dat toch niet van die 2.000 af? Ik kan dat gewoon dat op een rekening zetten toch?
Je bent nu appels met peren aan het vergelijken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Regels zijn ook wel vaak veranderd volgens mij. Bij een vriendin 10 jaar geleden kreeg ze veel meer dan ik nu hier lees.
Waarom niet? Ik kan toch de helft van de overwaarde van hem eisen als we gaan scheiden?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Jij mag niet zomaar het huis in de verkoop zetten.
Thanks, ik wilde het al zelf gaan posten. Sigme kon wel plakken maar niet het verband aangeven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Maakt allemaal niet uit, waarschijnlijk is er vermogen (gemeenschap van goederen immers) en mevrouw is niet bereid te gaan werken, en vooral dat laatste is de doodslag voor het recht op een bijstandsuitkering.
Oh sorry, het gaat allemaal stapje voor stapjequote:Op zaterdag 12 december 2009 15:48 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
En geef dan ook even het verband aan tussen die bron en dit topic s.v.p.
Nee, hij heeft ook de vrijheid haar uit te kopen.... en als ze het huis al een tijdje hebben dan zal de hypotheek laag zijn en zal hij de rest wel bij kunnen lenen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Jij mag niet zomaar het huis in de verkoop zetten.
En dat is maar goed ook. Mensen zoals jij zijn de reden dat ze het van mij nog wel meer mogen afzwakken. Vooral partneralimentatie. Om te zorgen dat je ex-vriendin/vrouw nog op dezelfde manier door kan levenquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Regels zijn ook wel vaak veranderd volgens mij. Bij een vriendin 10 jaar geleden kreeg ze veel meer dan ik nu hier lees.
Dat dus. Je geeft alleen maar om geld, dus waarom niet bij hem blijven? Veel makkelijker toch.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:44 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Zal je op deze manier ook niet te weten komen...
Vergeef zijn fout, kijk elkaar diep in de ogen en ga gelukkig verder leven in de droom die je had!
Van een scheiding ga jij absoluut niet beter worden, alleen maar achteruit. Je hebt minder te besteden en moet alles zelf gaan doen, ik kan je vertellen dat het niet lang goed gaat als ik je zo hoor.
Laten we hem vergeven, beste keus!
1 minnares is toch wel te overzien!
Heb je eraan mee betaald dan?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik kan toch de helft van de overwaarde van hem eisen als we gaan scheiden?
Dat die verplichting er vanuit de wetgever is, is bekend, maar om daar recht op te hebben moet iemand zelf niet in staat zijn om in zijn eigen onderhoud te voorzien (anders ook geen recht op bijstand immers).quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh sorry, het gaat allemaal stapje voor stapje.
D'r zijn hier nogal wat mensen die reageren alsof zij een volstrekt onredelijk beroep doet op onderhoud door haar ex in de toekomst.
Dat is echter helemaal niet onredelijk; bij een huwelijk sluit je een contract met de gemeenschap waarin je belooft de ander te verzorgen. Het verbreken van dat contract maakt niet dat de aangegane verplichting (die volgens afspraak pas zou eindigen bij de dood) vanaf de contractbreuk niet meer bestaat.
Zie daarvoor bijvoorbeeld die verhaalregeling: zelfsals ex-partners ten tijde van de scheiding afspreken elkaar niets schuldig te zijn, dan blijft de verplichting nog bestaan.
Het was dan ook niet aan háár gericht maar aan de mensen die posten dat ze zelf d'r broek moet ophouden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Maakt allemaal niet uit, waarschijnlijk is er vermogen (gemeenschap van goederen immers) en mevrouw is niet bereid te gaan werken, en vooral dat laatste is de doodslag voor het recht op een bijstandsuitkering.
Teveel films gekeken? Een verplichting met de gemeenschap dat volgens afspraak pas zou eindigen bij de dood van een van de partners?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh sorry, het gaat allemaal stapje voor stapje.
D'r zijn hier nogal wat mensen die reageren alsof zij een volstrekt onredelijk beroep doet op onderhoud door haar ex in de toekomst.
Dat is echter helemaal niet onredelijk; bij een huwelijk sluit je een contract met de gemeenschap waarin je belooft de ander te verzorgen. Het verbreken van dat contract maakt niet dat de aangegane verplichting (die volgens afspraak pas zou eindigen bij de dood) vanaf de contractbreuk niet meer bestaat.
Zie daarvoor bijvoorbeeld die verhaalregeling: zelfsals ex-partners ten tijde van de scheiding afspreken elkaar niets schuldig te zijn, dan blijft de verplichting nog bestaan.
Ons huwelijk is in gemeenschap van goederen. Denk dus neit dat het van belang is wat ieder feitelijk aan geld heeft ingebracht.quote:
Maar waarom zou jou dat dan recht geven op een deel van zijn inkomsten? Je hebt er zelf voor gekozen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:03 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ons huwelijk is in gemeenschap van goederen. Denk dus neit dat het van belang is wat ieder feitelijk aan geld heeft ingebracht.
Het is een feit dat ik hem jarenlang geholpen heb carriere te maken en dat ik daardoor zelf geen carriere heb kunnen maken.
Maar ze heeft groot gelijk om niet zomaar te zeggen dat ze dan wel zelf gaat werken! Ze zijn een huwelijk aangegaan, waarbij hij haar vrij zou houden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:00 schreef Paris_Texas het volgende:
Waar de meesten hier over vallen, is dat TS niet bereid is om in haar eigen onderhoud te voorzien.
Dat is nogal een verschil met de wetgeving over de verhaalplicht als het om bijstand gaat.
Kúnnen maken of wíllen maken. Je spreekt jezelf tegen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:03 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ons huwelijk is in gemeenschap van goederen. Denk dus neit dat het van belang is wat ieder feitelijk aan geld heeft ingebracht.
Het is een feit dat ik hem jarenlang geholpen heb carriere te maken en dat ik daardoor zelf geen carriere heb kunnen maken.
Als het niet uitmaakt of jij er wel of geen geld in hebt gestoken, maakt het ook niet uit of je hem jouw diensten heb aangeboden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:03 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Omdat hij daar ook voor gekozen heeft!quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar waarom zou jou dat dan recht geven op een deel van zijn inkomsten? Je hebt er zelf voor gekozen.
Waar heeft hij voor gekozen?quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Omdat hij daar ook voor gekozen heeft!
Hij mag me ook uitkopen, Het gaat me er meer om dat de helft van de overwaarde ook van mij is.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:05 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Als het niet uitmaakt of jij er wel of geen geld in hebt gestoken, maakt het ook niet uit of je hem jouw diensten heb aangeboden.
Maar het huis is van jullie beiden, dus jij mag het niet zomaar te koop zetten. Jij mag ook niet zomaar sloten vervangen van je huis, wat je eerder aangaf te willen doen.
Que? Nee, uit redelijkheid doen ze dan 12 jaar ipv dood. Da's geen film, da's de wet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Teveel films gekeken? Een verplichting met de gemeenschap dat volgens afspraak pas zou eindigen bij de dood van een van de partners?Bovendien; Ze heeft working capacity, maar ze WIL niet werken. Er is eigen vermogen, dus de bijstand is nog niet in beeld.
Ja, en toch is de kans heel groot dat de rechter in 2009 zegt dat ze maar in haar eigen onderhoud moet gaan voorzien.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Het was dan ook niet aan háár gericht maar aan de mensen die posten dat ze zelf d'r broek moet ophouden.
Zo simpel ligt het niet - en terecht.
Gelukkig is sowieso de helft van alles van haar. En daarbovenop zal hij ook in de toekomst financieel moeten bloeden.
Dat is een verplichting die hij zelf is aangegaan door te trouwen,
waarvan hij zelf de kosten erg hoog gemaakt heeft door er (samen) voor te kiezen dat zij niet werkt,
en moreel extra verplicht is omdat hij de secretaresse is gaan suikeromen.
Bij hem zelf? Wat denk je danquote:Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Hij mag me ook uitkopen, Het gaat me er meer om dat de helft van de overwaarde ook van mij is.
En bijstand wil ik helemaal niet.
Waar kan ik opvragen wat hij allemaal aan inkomen heeft gehad de afgelopen jaren? En welke potjes hij nog allemaal vol met geld heeft zitten?
Ik zou het ook heel raar vinden als hij me zonder een cent op straat zou kunnen zetten na zoveel jaar huwelijk. Dat kan toch niet?quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Que? Nee, uit redelijkheid doen ze dan 12 jaar ipv dood. Da's geen film, da's de wet.
Dat eigen vermogen bestaat ook uit een vordering op zijn toekomstige inkomsten. Terecht.
Aangezien hij in financiële zaken zit zijn er waarschijnlijk ook wel wat manieren bij hem bekend om geld weg te sluizen. Gezien jouw mentaliteit is dat ook geen overbodige luxe geweest.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Hij mag me ook uitkopen, Het gaat me er meer om dat de helft van de overwaarde ook van mij is.
Waar kan ik opvragen wat hij allemaal aan inkomen heeft gehad de afgelopen jaren? En welke potjes hij nog allemaal vol met geld heeft zitten?
Voor een echtgenote die geen betaalde arbeid verricht, waardoor hij zorgt voor het gehele gezamelijke inkomen.quote:
Daar heb je inderdaad gelijk in.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:08 schreef Dromer het volgende:
[..]
Je haalt de wet en je mening door elkaar hier.
Dit dus:quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Que? Nee, uit redelijkheid doen ze dan 12 jaar ipv dood. Da's geen film, da's de wet.
Dat eigen vermogen bestaat ook uit een vordering op zijn toekomstige inkomsten. Terecht.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ja, en toch is de kans heel groot dat de rechter in 2009 zegt dat ze maar in haar eigen onderhoud moet gaan voorzien.
Daarbij is vooral het "hoeveel kan ik eruit slepen" toontje van TS datgene wat een hoop mensen irriteert.
Het is prima dat het aangaan van een huwlijk ook na het beëindigen van een huwlijk een wettelijke onderhoudsplicht met zich meebrengt, als de ex-partner niet in zijn/haar eigen onderhoud kan voorzien.
Als de ex-partner weigert in zijn/haar eigen onderhoud te voorzien dan is dat van een andere orde, ook de wetgever voelt zich niet geroepen om iemand die weigert in zijn eigen onderhoud te voorzien wel te onderhouden door het verstrekken van een bijstandsuitkering.
Gezien de wijzigingen op die vlakken hoeft TS er al niet vanuit te gaan dat ze van een rechter alimentatie ter hoogte van de helft van het inkomen van haar partner toegewezen krijgt.
Ik ben vooral heel erg boos. En ik vraag me nu wel af wat het maximale is wat ik eruit kan slepen. Ook bij toekomstige gesprekken met hem (over of we verder moeten gaan samen), wil ik gewoon van te voren weten waar ik recht op kan hebben. Dat maakt mij in zo'n gesprek wel sterker.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ja, en toch is de kans heel groot dat de rechter in 2009 zegt dat ze maar in haar eigen onderhoud moet gaan voorzien.
Daarbij is vooral het "hoeveel kan ik eruit slepen" toontje van TS datgene wat een hoop mensen irriteert.
Ik hoop het welquote:Op zaterdag 12 december 2009 16:08 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik zou het ook heel raar vinden als hij me zonder een cent op straat zou kunnen zetten na zoveel jaar huwelijk. Dat kan toch niet?
Als jij een sterke vrouw zou zijn, dan had je jezelf niet zo lui en afhankelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:10 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik ben vooral heel erg boos. En ik vraag me nu wel af wat het maximale is wat ik eruit kan slepen. Ook bij toekomstige gesprekken met hem (over of we verder moeten gaan samen), wil ik gewoon van te voren weten waar ik recht op kan hebben. Dat maakt mij in zo'n gesprek wel sterker.
Wat een klootzakken-opmerking zeg. Kun jij je dan helemaal niet in mijn situatie verplaatsen, hoe ik me voel?quote:
Zo bracht je het niet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook. Dat gezwam steeds over het maximale, bloeden en niet willen werken staat me nogal tegen.quote:
Dit snap ik dus niet: je overweegt nog samen verder te gaan maar wilt wel eerst weten hoeveel je er uit kunt slepen als je niet samen verdergaat...quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:10 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik ben vooral heel erg boos. En ik vraag me nu wel af wat het maximale is wat ik eruit kan slepen. Ook bij toekomstige gesprekken met hem (over of we verder moeten gaan samen), wil ik gewoon van te voren weten waar ik recht op kan hebben. Dat maakt mij in zo'n gesprek wel sterker.
Ho ho, ik heb al die jaren zo geleeft totdat hij besloot het buitenshuis te gaan zoeken. Dat is zijn keuze geweest. Ik wil enkel de consequenties weten van zijn gedrag. Want hier gaat hij niet zomaar mee wegkomen, wat mij betreft.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:12 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Zo bracht je het niet.
Overigens, als je geen bijstand wilt moet je toch eens gaan werken. Jij wilt nog gewoon de lusten van het huwelijk; dus gratis inwoning, voedsel en luxe, met de lusten van hem niet meer te zien en je eigen weg te trekken.
Wake up:
DAT GAAT NIET
Ik vind het niet lief van je dat je dat zegt. En nee, om eerlijk te zijn kan ik me niet in jouw gevoelens verplaatsen: voor mij bent je gewoon een egocentrische, wraakzuchtige, op geld beluste luie vrouw, die oorzaak is van een slechte reputatie op dit gebied voor vrouwen in het algemeen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:12 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Wat een klootzakken-opmerking zeg. Kun jij je dan helemaal niet in mijn situatie verplaatsen, hoe ik me voel?
Omdat ik nu aan alle kanten eens wil weten welke mogelijkheden er zijn voor mij. Hij neukt al 2 jaar buiten de deur, en ikweet helemaal van niets. Nu wil ik het voor eens en altijd weten. Ik vertrouw het gewoon niet meer.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:13 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Dit snap ik dus niet: je overweegt nog samen verder te gaan maar wilt wel eerst weten hoeveel je er uit kunt slepen als je niet samen verdergaat...
Waarom bekruipt mij het gevoel dat het antwoord op wel of niet samen verder gaan vooral afhankelijk is van het antwoord op de "hoeveel kan ik er uit slepen" vraag
Nee hoor, dat kan niet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:08 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik zou het ook heel raar vinden als hij me zonder een cent op straat zou kunnen zetten na zoveel jaar huwelijk. Dat kan toch niet?
Hoe rot het ook is.. je vol zelfmedelijden in je slachtofferrol wentelen roept weinig sympathie op. (zoals je merkt)quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:12 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Wat een klootzakken-opmerking zeg. Kun jij je dan helemaal niet in mijn situatie verplaatsen, hoe ik me voel?
Dank je. Ik ga nu naar een vriendin toe om het hele verhaal van me af te praten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:15 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ik vind het niet lief van je dat je dat zegt. En nee, om eerlijk te zijn kan ik me niet in jouw gevoelens verplaatsen: voor mij bent je gewoon een egocentrische, wraakzuchtige, op geld beluste luie vrouw, die oorzaak is van een slechte reputatie op dit gebied voor vrouwen in het algemeen.
En dan overweeg je toch nog samen verder te gaan???quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:15 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Omdat ik nu aan alle kanten eens wil weten welke mogelijkheden er zijn voor mij. Hij neukt al 2 jaar buiten de deur, en ikweet helemaal van niets. Nu wil ik het voor eens en altijd weten. Ik vertrouw het gewoon niet meer.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:16 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dank je. Ik ga nu naar een vriendin toe om het hele verhaal van me af te praten.
Volgens mij ben je gewoon jaloers omdat hij wél sex heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:15 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Omdat ik nu aan alle kanten eens wil weten welke mogelijkheden er zijn voor mij. Hij neukt al 2 jaar buiten de deur, en ikweet helemaal van niets. Nu wil ik het voor eens en altijd weten. Ik vertrouw het gewoon niet meer.
Succes. Laat haar dit topic ook eens lezen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:16 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dank je. Ik ga nu naar een vriendin toe om het hele verhaal van me af te praten.
In deel 2?quote:
Eerst even rekenen.... ritje Antwerpen, uurtje uithuilen bij een vriendin, terugrijden uit Antwerpen, alcoholcontrole vermijden want dat uurtje uithuilen ging met 4 rosé, dus dan mogen we hopen dat TS niet boven Amsterdam woont want dan gaat het vandaag niet meer worden.quote:
Meer dan 4 rosé en er is geen scheiding meer nodig ook.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:21 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Eerst even rekenen.... ritje Antwerpen, uurtje uithuilen bij een vriendin, terugrijden uit Antwerpen, alcoholcontrole vermijden want dat uurtje uithuilen ging met 4 rosé, dus dan mogen we hopen dat TS niet boven Amsterdam woont want dan gaat het vandaag niet meer worden.
(bomen die ineens op haar rijbaan komen enz)quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:23 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Meer dan 4 rosé en er is geen scheiding meer nodig ook.
Als het dan tenminste een boom is en geen gelukkig gezinnetje in een auto of een pubertje op de fietsquote:Op zaterdag 12 december 2009 16:24 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
(bomen die ineens op haar rijbaan komen enz)
Werd jij verplicht zo te leven? Jij had geen eigen mening en inbreng in de relatie? Het is niet goed dat hij vreemdging, ik keur dat ook niet goed. Maar jouw gedrag keur ik ook alles behalve goed.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:14 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ho ho, ik heb al die jaren zo geleeft totdat hij besloot het buitenshuis te gaan zoeken. Dat is zijn keuze geweest. Ik wil enkel de consequenties weten van zijn gedrag. Want hier gaat hij niet zomaar mee wegkomen, wat mij betreft.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:27 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Als het dan tenminste een boom is en geen gelukkig gezinnetje in een auto of een pubertje op de fiets
Als ze wil drinken kan ze beter met het openbaar vervoer gaan...quote:
quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:31 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Als ze wil drinken kan ze beter met het openbaar vervoer gaan...
Dat is eng voor mensen als TS, die willen alleen gereden worden...quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:31 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Als ze wil drinken kan ze beter met het openbaar vervoer gaan...
Nee, die secretaresse wilde bereden worden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:34 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Dat is eng voor mensen als TS, die willen alleen gereden worden...
Ja. Zolang ze haar emoties in de hand weet te houden...quote:
Hallo, ik moet vanavond nog treinen. Ik kan geen vertraging gebruiken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:35 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ja. Zolang ze haar emoties in de hand weet te houden...
quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:35 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Hallo, ik moet vanavond nog treinen. Ik kan geen vertraging gebruiken.
Ik vind het eigenlijk leuker als hij FOK! opent, haar kloon nog ingelogd is en hij dan even haar topichistory gaat bekijken..... het zijn toch maar twee topics, dus ik zou het wel waarderen als hij zich hier dan ook even zou melden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:39 schreef N.icka het volgende:
Straks is ze weg, komt haar echtgenoot thuis , zet andere sloten op de deuren en is zij haar huis kwijt
Misschien zit hij zelf wel op Fok, of zijn secretaresse. Hilarisch.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:41 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk leuker als hij FOK! opent, haar kloon nog ingelogd is en hij dan even haar topichistory gaat bekijken..... het zijn toch maar twee topics, dus ik zou het wel waarderen als hij zich hier dan ook even zou melden.
Al dan niet onder zijn eigen of haar kloon-account
Een beetje omhooggevallen bal komt niet op een nederig forum als dit.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:41 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk leuker als hij FOK! opent, haar kloon nog ingelogd is en hij dan even haar topichistory gaat bekijken..... het zijn toch maar twee topics, dus ik zou het wel waarderen als hij zich hier dan ook even zou melden.
Al dan niet onder zijn eigen of haar kloon-account
Een beetje omhoog geneukte secretaresse wel?quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:43 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een beetje omhooggevallen bal komt niet op een nederig forum als dit.
In elk geval wel veel huisvrouwen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:44 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Een beetje omhoog geneukte secretaresse wel?
Oh....quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:43 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een beetje omhooggevallen bal komt niet op een nederig forum als dit.
Niet doen, wees rebels, zoals ikquote:Op zaterdag 12 december 2009 16:48 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Oh....
* Paris_Texas logt uit
Jij bent niet rebels, je bent een kiwiquote:Op zaterdag 12 december 2009 16:50 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Niet doen, wees rebels, zoals ik
Shit. En ik maar denken dat het niemand zou opvallen...quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:56 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Jij bent niet rebels, je bent een kiwi
Hallo mopje... als zij er belasting over betaalt, hoeft hij dat toch niet alsnog te doen. Denk eens even na voor je postquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:19 schreef Tja..1986 het volgende:
Aha, dus alle burgers moeten betalen omdat ts al 15 jaar niet werkt en ook nu niet wil gaan werken. Lekker is dat.
ik zou gaan werken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:12 schreef thea.bol het volgende:
[..]
De rechter zal het worst wezen wat de reden van de echtscheiding is, hij kijkt puur naar de zakelijke kant. Door het aangaan van een huwelijk zijn beide echtelieden een contract aan gegaan samen, en dat contract moet nu op de juiste wijze worden nageleefd.quote:Op zondag 13 december 2009 03:41 schreef kweek89 het volgende:
TS is lui, maar jullie vergeten 1 ding, de man gaat vreemd, zijn rechters geen fan van.
In België was overspel tot nog niet zo lang geleden een misdrijf.quote:Op zondag 13 december 2009 10:14 schreef Kaza het volgende:
[..]
De rechter zal het worst wezen wat de reden van de echtscheiding is, hij kijkt puur naar de zakelijke kant. Door het aangaan van een huwelijk zijn beide echtelieden een contract aan gegaan samen, en dat contract moet nu op de juiste wijze worden nageleefd.
Zou toch wat zijn, als er naar de schuldvraag gekeken werd zeg! Misschien weigerde mevrouw wel 15 jaar lang om sex met meneer te hebben, wiens schuld is het dan dat meneer het op een gegeven moment z'n heil elders gaat zoeken?
Twee vechten twee schuld is het nog altijd hoor.
*proest*Gaat mn koffie..quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Eeh, dat lijkt me een heel erg slecht planquote:Op zaterdag 12 december 2009 16:15 schreef sigme het volgende:
Nogmaals: financieel is het het beste gewoon getrouwd te blijven. En dat je 'm dan niet in huis, laat staan in bed duldt, lijkt me logisch. Laat hem het huis betalen en 4500,- op de gezamelijke rekening storten, en met z'n bonussen bij de secretaresse in het appartement wonen.
Ik denk dat Thea in Antwerpen aan de brunch zit, waarbij ik wil opmerken dat ik vind dat ze haar krolse poes inmiddels schandalig lang alleen gelaten heeftquote:
quote:Op zondag 13 december 2009 12:27 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ik denk dat Thea in Antwerpen aan de brunch zit, waarbij ik wil opmerken dat ik vind dat ze haar krolse poes inmiddels schandalig lang alleen gelaten heeft
misschien vind ze vanavond wel allemaal dubieuze vlekken?quote:Op zondag 13 december 2009 13:20 schreef Paris_Texas het volgende:
Oh ja, ook dat nog een keer, waarom had er dan eigenlijk gisteren direct een ander slot in de deur gemoeten??
Ze was toch niet thuis, dus als manlief al thuis was komen logeren dan had ze er geen last van gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |