abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:53:05 #176
92279 N.icka
Windforce 11
pi_75550568
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:52 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ze is geen secretaresse!
Ze heeft vast wel andere kwaliteiten
pi_75550570
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Ja. Zeker als je zoiets stellig beweerd, is een (deugdelijke) bronvermelding wel wenselijk.
Zie post van mij hierboven.

Overigens zou dit algemene kennis mbt trouwen moeten zijn, vind je niet?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75550577
quote:
Leuk, lukraak knippen en plakken.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_75550604
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Dát ben ik absoluut met je eens. Iedereen treed maar in het huwelijk zonder echt te weten wat de rechten en verplichtingen zijn.
pi_75550613
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:52 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Ik denk dat je blij mag zijn met een dak boven je hoofd en 2000 bruto op dit moment (uitgaande van 4500 netto nu en beschikking rechter)
Daar kan je van leven en blijven leven...
Huis zal kleiner zijn, inkomsten lager... maar voldoende
2.000 bruto en de rest van de bezittingen delen in opbrengst? als ik het huis enzo laat verkopen, dan gaat dat toch niet van die 2.000 af? Ik kan dat gewoon dat op een rekening zetten toch?
pi_75550641
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Dát ben ik absoluut met je eens. Iedereen treed maar in het huwelijk zonder echt te weten wat de rechten en verplichtingen zijn.
Regels zijn ook wel vaak veranderd volgens mij. Bij een vriendin 10 jaar geleden kreeg ze veel meer dan ik nu hier lees.
pi_75550651
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Maakt allemaal niet uit, waarschijnlijk is er vermogen (gemeenschap van goederen immers) en mevrouw is niet bereid te gaan werken, en vooral dat laatste is de doodslag voor het recht op een bijstandsuitkering.
Syl moet winnen!
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:56:07 #183
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:56:23 #184
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75550662
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:54 schreef thea.bol het volgende:

[..]

2.000 bruto en de rest van de bezittingen delen in opbrengst? als ik het huis enzo laat verkopen, dan gaat dat toch niet van die 2.000 af? Ik kan dat gewoon dat op een rekening zetten toch?
Jij mag niet zomaar het huis in de verkoop zetten.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:57:13 #185
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75550683
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Regels zijn ook wel vaak veranderd volgens mij. Bij een vriendin 10 jaar geleden kreeg ze veel meer dan ik nu hier lees.
Je bent nu appels met peren aan het vergelijken.
pi_75550684
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik kan toch de helft van de overwaarde van hem eisen als we gaan scheiden?
pi_75550689
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Maakt allemaal niet uit, waarschijnlijk is er vermogen (gemeenschap van goederen immers) en mevrouw is niet bereid te gaan werken, en vooral dat laatste is de doodslag voor het recht op een bijstandsuitkering.
Thanks, ik wilde het al zelf gaan posten. Sigme kon wel plakken maar niet het verband aangeven.
pi_75550695
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:48 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

En geef dan ook even het verband aan tussen die bron en dit topic s.v.p.
Oh sorry, het gaat allemaal stapje voor stapje .

D'r zijn hier nogal wat mensen die reageren alsof zij een volstrekt onredelijk beroep doet op onderhoud door haar ex in de toekomst.

Dat is echter helemaal niet onredelijk; bij een huwelijk sluit je een contract met de gemeenschap waarin je belooft de ander te verzorgen. Het verbreken van dat contract maakt niet dat de aangegane verplichting (die volgens afspraak pas zou eindigen bij de dood) vanaf de contractbreuk niet meer bestaat.

Zie daarvoor bijvoorbeeld die verhaalregeling: zelfsals ex-partners ten tijde van de scheiding afspreken elkaar niets schuldig te zijn, dan blijft de verplichting nog bestaan.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75550704
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Nee, hij heeft ook de vrijheid haar uit te kopen.... en als ze het huis al een tijdje hebben dan zal de hypotheek laag zijn en zal hij de rest wel bij kunnen lenen.

Wat dan overigens wel weer effect heeft op zijn draagkracht qua alimentatiebetaling
Syl moet winnen!
pi_75550729
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef thea.bol het volgende:

[..]

En dat is maar goed ook. Mensen zoals jij zijn de reden dat ze het van mij nog wel meer mogen afzwakken. Vooral partneralimentatie. Om te zorgen dat je ex-vriendin/vrouw nog op dezelfde manier door kan leven

Wat een onzin, alimentatie moet er voor kinderen zijn, niet voor twee volwassenen.

Maar om even een goeie tip te geven, waar je volgens mij ook nog geen antwoord hebt gegeven.
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:44 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Zal je op deze manier ook niet te weten komen...

Vergeef zijn fout, kijk elkaar diep in de ogen en ga gelukkig verder leven in de droom die je had!
Van een scheiding ga jij absoluut niet beter worden, alleen maar achteruit. Je hebt minder te besteden en moet alles zelf gaan doen, ik kan je vertellen dat het niet lang goed gaat als ik je zo hoor.

Laten we hem vergeven, beste keus!
1 minnares is toch wel te overzien!
Dat dus. Je geeft alleen maar om geld, dus waarom niet bij hem blijven? Veel makkelijker toch.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:59:39 #191
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75550734
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik kan toch de helft van de overwaarde van hem eisen als we gaan scheiden?
Heb je eraan mee betaald dan?
pi_75550762
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef sigme het volgende:

[..]

D'r zijn hier nogal wat mensen die reageren alsof zij een volstrekt onredelijk beroep doet op onderhoud door haar ex in de toekomst.

Dat is echter helemaal niet onredelijk; bij een huwelijk sluit je een contract met de gemeenschap waarin je belooft de ander te verzorgen. Het verbreken van dat contract maakt niet dat de aangegane verplichting (die volgens afspraak pas zou eindigen bij de dood) vanaf de contractbreuk niet meer bestaat.

Zie daarvoor bijvoorbeeld die verhaalregeling: zelfsals ex-partners ten tijde van de scheiding afspreken elkaar niets schuldig te zijn, dan blijft de verplichting nog bestaan.
Dat die verplichting er vanuit de wetgever is, is bekend, maar om daar recht op te hebben moet iemand zelf niet in staat zijn om in zijn eigen onderhoud te voorzien (anders ook geen recht op bijstand immers).
Waar de meesten hier over vallen, is dat TS niet bereid is om in haar eigen onderhoud te voorzien.

Dat is nogal een verschil met de wetgeving over de verhaalplicht als het om bijstand gaat.
Syl moet winnen!
pi_75550783
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Het was dan ook niet aan háár gericht maar aan de mensen die posten dat ze zelf d'r broek moet ophouden.

Zo simpel ligt het niet - en terecht.

Gelukkig is sowieso de helft van alles van haar. En daarbovenop zal hij ook in de toekomst financieel moeten bloeden.
Dat is een verplichting die hij zelf is aangegaan door te trouwen,
waarvan hij zelf de kosten erg hoog gemaakt heeft door er (samen) voor te kiezen dat zij niet werkt,
en moreel extra verplicht is omdat hij de secretaresse is gaan suikeromen.
pi_75550798
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Teveel films gekeken? Een verplichting met de gemeenschap dat volgens afspraak pas zou eindigen bij de dood van een van de partners? Bovendien; Ze heeft working capacity, maar ze WIL niet werken. Er is eigen vermogen, dus de bijstand is nog niet in beeld.
pi_75550831
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:59 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Heb je eraan mee betaald dan?
Ons huwelijk is in gemeenschap van goederen. Denk dus neit dat het van belang is wat ieder feitelijk aan geld heeft ingebracht.
Het is een feit dat ik hem jarenlang geholpen heb carriere te maken en dat ik daardoor zelf geen carriere heb kunnen maken.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 16:04:35 #196
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75550870
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:03 schreef thea.bol het volgende:

[..]

Ons huwelijk is in gemeenschap van goederen. Denk dus neit dat het van belang is wat ieder feitelijk aan geld heeft ingebracht.
Het is een feit dat ik hem jarenlang geholpen heb carriere te maken en dat ik daardoor zelf geen carriere heb kunnen maken.
Maar waarom zou jou dat dan recht geven op een deel van zijn inkomsten? Je hebt er zelf voor gekozen.
pi_75550876
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:00 schreef Paris_Texas het volgende:

Waar de meesten hier over vallen, is dat TS niet bereid is om in haar eigen onderhoud te voorzien.

Dat is nogal een verschil met de wetgeving over de verhaalplicht als het om bijstand gaat.
Maar ze heeft groot gelijk om niet zomaar te zeggen dat ze dan wel zelf gaat werken! Ze zijn een huwelijk aangegaan, waarbij hij haar vrij zou houden.
Als hij dan de afspraken schendt, hoeft zij dat toch niet te bekostigen?

't Is erg genoeg dat ze waarschijnlijk er financieel op achteruitgaat, en dat ze waarschijnlijk alsnog zal moeten gaan werken. Dat hoeft ze helemaal niet rechtvaardig te vinden, laat staan een dag nadat ze d'r achterkomt dat ze bedrogen is als de grootste vanzelfsprekendheid te opperen.
pi_75550889
quote:

[..]

Kúnnen maken of wíllen maken. Je spreekt jezelf tegen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:05:25 #199
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75550893
quote:

[..]

Als het niet uitmaakt of jij er wel of geen geld in hebt gestoken, maakt het ook niet uit of je hem jouw diensten heb aangeboden.

Maar het huis is van jullie beiden, dus jij mag het niet zomaar te koop zetten. Jij mag ook niet zomaar sloten vervangen van je huis, wat je eerder aangaf te willen doen.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_75550897
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:04 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar waarom zou jou dat dan recht geven op een deel van zijn inkomsten? Je hebt er zelf voor gekozen.
Omdat hij daar ook voor gekozen heeft!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')