Zie post van mij hierboven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ja. Zeker als je zoiets stellig beweerd, is een (deugdelijke) bronvermelding wel wenselijk.
Leuk, lukraak knippen en plakken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Bron: http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=36593
Dát ben ik absoluut met je eens. Iedereen treed maar in het huwelijk zonder echt te weten wat de rechten en verplichtingen zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Zie post van mij hierboven.
Overigens zou dit algemene kennis mbt trouwen moeten zijn, vind je niet?
2.000 bruto en de rest van de bezittingen delen in opbrengst? als ik het huis enzo laat verkopen, dan gaat dat toch niet van die 2.000 af? Ik kan dat gewoon dat op een rekening zetten toch?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:52 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Ik denk dat je blij mag zijn met een dak boven je hoofd en 2000 bruto op dit moment (uitgaande van 4500 netto nu en beschikking rechter)
Daar kan je van leven en blijven leven...
Huis zal kleiner zijn, inkomsten lager... maar voldoende
Regels zijn ook wel vaak veranderd volgens mij. Bij een vriendin 10 jaar geleden kreeg ze veel meer dan ik nu hier lees.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dát ben ik absoluut met je eens. Iedereen treed maar in het huwelijk zonder echt te weten wat de rechten en verplichtingen zijn.
Maakt allemaal niet uit, waarschijnlijk is er vermogen (gemeenschap van goederen immers) en mevrouw is niet bereid te gaan werken, en vooral dat laatste is de doodslag voor het recht op een bijstandsuitkering.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Zie post van mij hierboven.
Overigens zou dit algemene kennis mbt trouwen moeten zijn, vind je niet?
Jij mag niet zomaar het huis in de verkoop zetten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:54 schreef thea.bol het volgende:
[..]
2.000 bruto en de rest van de bezittingen delen in opbrengst? als ik het huis enzo laat verkopen, dan gaat dat toch niet van die 2.000 af? Ik kan dat gewoon dat op een rekening zetten toch?
Je bent nu appels met peren aan het vergelijken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Regels zijn ook wel vaak veranderd volgens mij. Bij een vriendin 10 jaar geleden kreeg ze veel meer dan ik nu hier lees.
Waarom niet? Ik kan toch de helft van de overwaarde van hem eisen als we gaan scheiden?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Jij mag niet zomaar het huis in de verkoop zetten.
Thanks, ik wilde het al zelf gaan posten. Sigme kon wel plakken maar niet het verband aangeven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Maakt allemaal niet uit, waarschijnlijk is er vermogen (gemeenschap van goederen immers) en mevrouw is niet bereid te gaan werken, en vooral dat laatste is de doodslag voor het recht op een bijstandsuitkering.
Oh sorry, het gaat allemaal stapje voor stapjequote:Op zaterdag 12 december 2009 15:48 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
En geef dan ook even het verband aan tussen die bron en dit topic s.v.p.
Nee, hij heeft ook de vrijheid haar uit te kopen.... en als ze het huis al een tijdje hebben dan zal de hypotheek laag zijn en zal hij de rest wel bij kunnen lenen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Jij mag niet zomaar het huis in de verkoop zetten.
En dat is maar goed ook. Mensen zoals jij zijn de reden dat ze het van mij nog wel meer mogen afzwakken. Vooral partneralimentatie. Om te zorgen dat je ex-vriendin/vrouw nog op dezelfde manier door kan levenquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Regels zijn ook wel vaak veranderd volgens mij. Bij een vriendin 10 jaar geleden kreeg ze veel meer dan ik nu hier lees.
Dat dus. Je geeft alleen maar om geld, dus waarom niet bij hem blijven? Veel makkelijker toch.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:44 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Zal je op deze manier ook niet te weten komen...
Vergeef zijn fout, kijk elkaar diep in de ogen en ga gelukkig verder leven in de droom die je had!
Van een scheiding ga jij absoluut niet beter worden, alleen maar achteruit. Je hebt minder te besteden en moet alles zelf gaan doen, ik kan je vertellen dat het niet lang goed gaat als ik je zo hoor.
Laten we hem vergeven, beste keus!
1 minnares is toch wel te overzien!
Heb je eraan mee betaald dan?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik kan toch de helft van de overwaarde van hem eisen als we gaan scheiden?
Dat die verplichting er vanuit de wetgever is, is bekend, maar om daar recht op te hebben moet iemand zelf niet in staat zijn om in zijn eigen onderhoud te voorzien (anders ook geen recht op bijstand immers).quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh sorry, het gaat allemaal stapje voor stapje.
D'r zijn hier nogal wat mensen die reageren alsof zij een volstrekt onredelijk beroep doet op onderhoud door haar ex in de toekomst.
Dat is echter helemaal niet onredelijk; bij een huwelijk sluit je een contract met de gemeenschap waarin je belooft de ander te verzorgen. Het verbreken van dat contract maakt niet dat de aangegane verplichting (die volgens afspraak pas zou eindigen bij de dood) vanaf de contractbreuk niet meer bestaat.
Zie daarvoor bijvoorbeeld die verhaalregeling: zelfsals ex-partners ten tijde van de scheiding afspreken elkaar niets schuldig te zijn, dan blijft de verplichting nog bestaan.
Het was dan ook niet aan háár gericht maar aan de mensen die posten dat ze zelf d'r broek moet ophouden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Maakt allemaal niet uit, waarschijnlijk is er vermogen (gemeenschap van goederen immers) en mevrouw is niet bereid te gaan werken, en vooral dat laatste is de doodslag voor het recht op een bijstandsuitkering.
Teveel films gekeken? Een verplichting met de gemeenschap dat volgens afspraak pas zou eindigen bij de dood van een van de partners?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh sorry, het gaat allemaal stapje voor stapje.
D'r zijn hier nogal wat mensen die reageren alsof zij een volstrekt onredelijk beroep doet op onderhoud door haar ex in de toekomst.
Dat is echter helemaal niet onredelijk; bij een huwelijk sluit je een contract met de gemeenschap waarin je belooft de ander te verzorgen. Het verbreken van dat contract maakt niet dat de aangegane verplichting (die volgens afspraak pas zou eindigen bij de dood) vanaf de contractbreuk niet meer bestaat.
Zie daarvoor bijvoorbeeld die verhaalregeling: zelfsals ex-partners ten tijde van de scheiding afspreken elkaar niets schuldig te zijn, dan blijft de verplichting nog bestaan.
Ons huwelijk is in gemeenschap van goederen. Denk dus neit dat het van belang is wat ieder feitelijk aan geld heeft ingebracht.quote:
Maar waarom zou jou dat dan recht geven op een deel van zijn inkomsten? Je hebt er zelf voor gekozen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:03 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ons huwelijk is in gemeenschap van goederen. Denk dus neit dat het van belang is wat ieder feitelijk aan geld heeft ingebracht.
Het is een feit dat ik hem jarenlang geholpen heb carriere te maken en dat ik daardoor zelf geen carriere heb kunnen maken.
Maar ze heeft groot gelijk om niet zomaar te zeggen dat ze dan wel zelf gaat werken! Ze zijn een huwelijk aangegaan, waarbij hij haar vrij zou houden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:00 schreef Paris_Texas het volgende:
Waar de meesten hier over vallen, is dat TS niet bereid is om in haar eigen onderhoud te voorzien.
Dat is nogal een verschil met de wetgeving over de verhaalplicht als het om bijstand gaat.
Kúnnen maken of wíllen maken. Je spreekt jezelf tegen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:03 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ons huwelijk is in gemeenschap van goederen. Denk dus neit dat het van belang is wat ieder feitelijk aan geld heeft ingebracht.
Het is een feit dat ik hem jarenlang geholpen heb carriere te maken en dat ik daardoor zelf geen carriere heb kunnen maken.
Als het niet uitmaakt of jij er wel of geen geld in hebt gestoken, maakt het ook niet uit of je hem jouw diensten heb aangeboden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:03 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Omdat hij daar ook voor gekozen heeft!quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar waarom zou jou dat dan recht geven op een deel van zijn inkomsten? Je hebt er zelf voor gekozen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |