Dus de reden dat ik toen der tijd mijn baan heb opgezegd zodat mijn man carriere kon maken, doet er niet toe? Ik ben namelijk in de veronderstelling van wel...quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:51 schreef Paris_Texas het volgende:
Partneralimentatie terwijl er geen kinderen onder de 12 jaar zijn kun je waarschijnlijk vergeten in 2009.
15 jaar geleden was je ook nog een ontaardde moeder als je bleef werken nadat je een kind gekregen had, inmiddels ben je een lui wijf, en slecht op je toekomst voorbereid als je zelf je kinderen wilt opvoeden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:58 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dus de reden dat ik toen der tijd mijn baan heb opgezegd zodat mijn man carriere kon maken, doet er niet toe? Ik ben namelijk in de veronderstelling van wel...
Dat is meer dan de helft.. Dat zou echt niet normaal zijn..quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:12 schreef capricia het volgende:
Hallo Thea,
Als ik zo eens rondkijk op het internet heb je ongeveer recht op 2800 euro, 12 jaar lang.
http://www.alimentatiewij(...)ultaten_display=true
Bruto uiteraard, dus daar moet nog wel belasting af.... voor haar ex-man is dat bedrag overigens weer aftrekbaar van de belasting.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:12 schreef capricia het volgende:
Hallo Thea,
Als ik zo eens rondkijk op het internet heb je ongeveer recht op 2800 euro, 12 jaar lang.
http://www.alimentatiewij(...)ultaten_display=true
Aha, dus alle burgers moeten betalen omdat ts al 15 jaar niet werkt en ook nu niet wil gaan werken. Lekker is dat.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:16 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Bruto uiteraard, dus daar moet nog wel belasting af.... voor haar ex-man is dat bedrag overigens weer aftrekbaar van de belasting.
En terecht, want anders zou hij meer aan alimentatie betalen dan hij zelf zou overhouden...
Hoeveel is dat netto, 2800 bruto, iets van 1600 of zo?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:16 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Bruto uiteraard, dus daar moet nog wel belasting af.... voor haar ex-man is dat bedrag overigens weer aftrekbaar van de belasting.
En terecht, want anders zou hij meer aan alimentatie betalen dan hij zelf zou overhouden...
Je man gaat nu toch ook z'n eigen huishouden moeten doen? De meeste werkende mensen doen "het huishouden" er gewoon naast, dat is echt geen volledige dagtaak meer waard. Of heb je geen stofzuiger, wasmachine en afwasmachine, en zit je hele dagen kleding te repareren?quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:58 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dus de reden dat ik toen der tijd mijn baan heb opgezegd zodat mijn man carriere kon maken, doet er niet toe? Ik ben namelijk in de veronderstelling van wel...
Nee, zij betaalt er belasting over en hij kan het aftrekken.... dus "alle burgers moeten betalen" is niet helemaal waar.... dat zou het geval zijn als hij het wel kon aftrekken en zij er geen belasting over betaalde, nu is haar betaalde belasting waarschijnlijk net iets meer dan het voordeel wat hij van de aftrek heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Aha, dus alle burgers moeten betalen omdat ts al 15 jaar niet werkt en ook nu niet wil gaan werken. Lekker is dat.
Beter kan het niet gezegd wordenquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:04 schreef Conflict het volgende:
Dus je hebt geen kinderen en 15 jaar stil gezeten (huishouden is natuurlijk niks als je met zijn 2en bent) en nu ben je benieuwd hoeveel hij moet gaan schokken om jou in leven te houden
Sorry hoor, maar ga lekker werken ofzo
Reken het even uit: www.belastingdienst.nlquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:21 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Hoeveel is dat netto, 2800 bruto, iets van 1600 of zo?
Het was zijn voorstel toen we gingen trouwen. Hij had liever neit dat zijn vrouw uit ging werken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je man gaat nu toch ook z'n eigen huishouden moeten doen? De meeste werkende mensen doen "het huishouden" er gewoon naast, dat is echt geen volledige dagtaak meer waard. Of heb je geen stofzuiger, wasmachine en afwasmachine, en zit je hele dagen kleding te repareren?
quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:29 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Het was zijn voorstel toen we gingen trouwen. Hij had liever neit dat zijn vrouw uit ging werken.
Alle etentjes met directeuren en collega's die ik hier voor hem gehouden heb, zodat hij carriere kon maken...alle nep-recepties die ik met hem afgelopen ben, zodat hij goed voor de dag kon komen.
En nu, puntje bij paaltje, neemt hij gewoon een of ander jong ding om mee verder te gaan.
Dit is volkomen onterecht. Ik vind dat ik recht heb op een deel van het geld wat hij verdient in al die tijd dat hij carriere heeft kunnen maken!
Ik heb helemaal neit gelachen, hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Toch nog gelachen in het weekend. Mocht je niet meer bij de Viva of de Flair posten?
Dank je. ik ben zooo boos. Ik heb zo'n zin om hem de rest van zijn leven uit te zuigen. Wat een klootzak is hijzeg.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:33 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik weet hier niks vanaf dus aan mij heb je niks, maar ik wilde je toch even sterkte wensen.
Er zijn als man gelukkig wel manieren om daar onderuit te komen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:27 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Reken het even uit: www.belastingdienst.nl
Maar....... ik ga er niet vanuit dat je toekomstige ex met dat bedrag akkoord gaat, en je hoeft er ook niet op te rekenen dat de rechter je dat toekent, je mag al blij zijn als die de helft van dat bedrag toekent en vindt dat je de andere helft die je nodig hebt om je levensstandaard te behouden er fijn zelf bij mag gaan verdienen.
Ongeacht de reden dat je destijds gestopt bent.
Jij hebt niet gelachen, IK heb gelachen. En dat doe ik nog steeds als ik dit topic weer opensla.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:32 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik heb helemaal neit gelachen, hoe kom je daarbij?
En jij bent geheel onschuldig? Yeah rightquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:34 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dank je. ik ben zooo boos. Ik heb zo'n zin om hem de rest van zijn leven uit te zuigen. Wat een klootzak is hijzeg.
En jij bent daar op ingegaan.... dan had je daar dus ook "salaris" voor moeten hebben, of gelijk al in huwelijkse voorwaarden moeten vastleggen dat er voor jouw activiteiten ter ondersteuning van zijn carriere ook bij het beëindigen van het huwelijk een vergoeding zou blijven bestaan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:29 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Het was zijn voorstel toen we gingen trouwen. Hij had liever neit dat zijn vrouw uit ging werken.
Alle etentjes met directeuren en collega's die ik hier voor hem gehouden heb, zodat hij carriere kon maken...alle nep-recepties die ik met hem afgelopen ben, zodat hij goed voor de dag kon komen.
En nu, puntje bij paaltje, neemt hij gewoon een of ander jong ding om mee verder te gaan.
Dit is volkomen onterecht. Ik vind dat ik recht heb op een deel van het geld wat hij verdient in al die tijd dat hij carriere heeft kunnen maken!
Dat voornemen is echt heel verstandig als je de alimentatie-eis voor de rechter wilt laten komen....quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:34 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dank je. ik ben zooo boos. Ik heb zo'n zin om hem de rest van zijn leven uit te zuigen. Wat een klootzak is hijzeg.
Nee, want je geeft geen zinnige informatie. Neemt toch gewoon contact op met een advocaat. Overhandig hem/haar kopieën van de boekhouding, laat het lekker uitzoeken. Is afhankelijk van eventuele huwelijkse voorwaarden, opbouw van salaris, opbouw van vermogen, uitgaven, etc.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:46 schreef thea.bol het volgende:
Niemand die een zinnig antwoord kan geven over hoeveel geld ik kan eisen van hem?
Dat heb je toch al gehad??quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:46 schreef thea.bol het volgende:
Niemand die een zinnig antwoord kan geven over hoeveel geld ik kan eisen van hem?
Jij hebt mijn eerste post kennelijk helemaal niet gelezen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:47 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Nee, want je geeft geen zinnige informatie. Neemt toch gewoon contact op met een advocaat. Overhandig hem/haar kopieën van de boekhouding, laat het lekker uitzoeken. Is afhankelijk van eventuele huwelijkse voorwaarden, opbouw van salaris, opbouw van vermogen, uitgaven, etc.
Noem jij dat een duidelijk overzicht van uitgaven, inkomsten, groei en vermogensopbouw, etc?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:53 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Jij hebt mijn eerste post kennelijk helemaal niet gelezen.
Je hebt het over huwelijkse voorwaarden, dus kennelijk heb je niet gelezen, of niet goed.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Noem jij dat een duidelijk overzicht van uitgaven, inkomsten, groei en vermogensopbouw, etc?
Als ik dat allemaal opschrijf kun jij dan een berekening maken, of niet?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Noem jij dat een duidelijk overzicht van uitgaven, inkomsten, groei en vermogensopbouw, etc?
Ow dat geeft je alle reden om over één punt te gaan zeuren en andere steekhoudende argumenten gewoon te negeren. Kom dan gewoon niet om hulp vragenquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:55 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Je hebt het over huwelijkse voorwaarden, dus kennelijk heb je niet gelezen, of niet goed.
Nee. Eenvoudigweg omdat ik niet kan en mag beslissen wat er uiteindelijk aan jou uitgekeerd zal worden. Over indicaties valt altijd te praten, maar natuurlijk niet gratis. Daarom adviseerde ik je al eerder om een advocaat te zoeken. Die zijn er namelijk onder andere voor dit soort geschillen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:57 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Als ik dat allemaal opschrijf kun jij dan een berekening maken, of niet?
en ik kan nergens gewoon op het internet een berekening maken met alle dingen die jij opnoemt? Ik wil alleen info. Heb nog geen beslissign genomen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Nee. Eenvoudigweg omdat ik niet kan en mag beslissen wat er uiteindelijk aan jou uitgekeerd zal worden. Over indicaties valt altijd te praten, maar natuurlijk niet gratis. Daarom adviseerde ik je al eerder om een advocaat te zoeken. Die zijn er namelijk onder andere voor dit soort geschillen.
Voorlopig 2 blijkbaarquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:42 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Hoeveel topics ga je hier over openen?
Ik hoef jouw medelijden niet. Ik wil gewoon ergens op kunnen zoeken wat er fianncieel gaat gebeuren als we een echtscheiding aangaan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Voorlopig 2 blijkbaar
Help, mijn man gaat vreemd
Er zijn meer dan genoeg antwoorden gegeven, maar die negeren we gewoon allemaal. Je wil alleen horen dat je heel zielig bent en dat we allemaal medelijden hebben. Nou dat hebben we niet.
Lees alle antwoorden in dit topic en ga voor de rest gewoon naar een advocaat.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:03 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik hoef jouw medelijden niet. Ik wil gewoon ergens op kunnen zoeken wat er fianncieel gaat gebeuren als we een echtscheiding aangaan.
Maar dat is kennelijk te veel gevraagd?
Natuurlijk wel! Er staat ergens op internet gewoon een standaard echtscheidingscalculator, die kun je in 5 minuten invullen en daar volgt dan een bedrag uit dat jij kunt claimen. Ik weet even niet meer waar, maar Google is your friend! In dat geval heb je ook geen advocaat nodig, als je gewoon die pagina uitprint kun je die aan de rechter geven. Echt waar.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:00 schreef thea.bol het volgende:
[..]
en ik kan nergens gewoon op het internet een berekening maken met alle dingen die jij opnoemt? Ik wil alleen info. Heb nog geen beslissign genomen.
HAHAH ik proest mn soep uitquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Had je eerder moeten doen, had hij nu geen minnares nodig....
Hij wil gewoon nog steeds iemand waarmee-ie goed voor de dag kan komenquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:29 schreef thea.bol het volgende:
[..]
alle nep-recepties die ik met hem afgelopen ben, zodat hij goed voor de dag kon komen.
Als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent, vindt de rechter dat waarschijnlijk ook. Daarentegen wat hij nu nog gaat verdienen: ga fijn zelf werken!quote:Ik vind dat ik recht heb op een deel van het geld wat hij verdient in al die tijd dat hij carriere heeft kunnen maken!
quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Had je eerder moeten doen, had hij nu geen minnares nodig....
En ik mijn sap toen ik dat lasquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:06 schreef Bosjebloemen het volgende:
[..]
HAHAH ik proest mn soep uit
Niet zo grof zeg!quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:09 schreef thea.bol het volgende:
Wat een klote opmekringen allemaal hier zeg.
Welkom in de echte wereld, schatquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:09 schreef thea.bol het volgende:
Jij wilde advies, jij kreeg advies en dat wil je nu ineens niet horen?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:09 schreef thea.bol het volgende:
Alleen als het haar uitkomt natuurlijk, tsssquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij wilde advies, jij kreeg advies en dat wil je nu ineens niet horen?
Het enige advies is ga naar een advocaat.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Alleen als het haar uitkomt natuurlijk, tsss
We geven haar nu eenmaal niet het advies dat ze wil horen.....quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij wilde advies, jij kreeg advies en dat wil je nu ineens niet horen?
.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:12 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Het enige advies is ga naar een advocaat.
Verders staan er allemaal nare opmerking over mij terwijl jullie me niet eens kennen. Ik vraag hier alleen om raad.
Wat zouden jullie dan doen in mijn situatie?
Precies.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Alleen als het haar uitkomt natuurlijk, tsss
Blijkbaar.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
We geven haar nu eenmaal niet het advies dat ze wil horen.....
Z.s.m. Randstad en een advocaat bellen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:12 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Verders staan er allemaal nare opmerking over mij terwijl jullie me niet eens kennen. Ik vraag hier alleen om raad.
Wat zouden jullie dan doen in mijn situatie?
Kan ik mijn vader vragen het slot van de deur te verwisselen? Ik heb helemaal geen zin om hem onaangekondigd te gaan zien.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
.
Naar een advocaat gaan en het hem allemaal lekker uit laten zoeken.
En vooral: dan minder alimentatie eisen dan je volgens de advocaat kunt krijgen..... want de rechter kent toch niet toe wat je volgens de advocaat kunt krijgen, en als je zonder een gang naar de rechter een fatsoenlijke overeenkomst met je ex kunt maken over het bedrag wat je zult ontvangen dan heb je uiteindelijk waarschijnlijk meer te besteden dan wanneer je het bedrag gaat eisen wat de advocaat zegt dat je kunt krijgen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
.
Naar een advocaat gaan en het hem allemaal lekker uit laten zoeken.
Geen idee wij kennen je vader niet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:14 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Kan ik mijn vader vragen het slot van de deur te verwisselen? Ik heb helemaal geen zin om hem onaangekondigd te gaan zien.
Omdat dat gezien de situatie en informatie ook het enige zinnige advies is dat iemand je hier kan geven. Ik begrijp dat dat niet is wat je wilt horen, maar doe niet zo hardleers. Het ís nu eenmaal zo.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:12 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik vind het wel logisch dat men zich een mening vormt n.a.v. wat jij hier post. Het is immers een discussieforum.quote:Verders staan er allemaal nare opmerking over mij terwijl jullie me niet eens kennen. Ik vraag hier alleen om raad.
Het enige zinnige advies opvolgen.quote:Wat zouden jullie dan doen in mijn situatie?
Vragen kan altijd; of je vader het ook gaat doen is natuurlijk een tweede.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:14 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Kan ik mijn vader vragen het slot van de deur te verwisselen? Ik heb helemaal geen zin om hem onaangekondigd te gaan zien.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee wij kennen je vader niet.
Heb jij ervaring met dit soort zaken?Ik wil eerst weten wat ik kan krijgen, voordat ik uberhaupt iets met hem hierover ga bespreken. Ik weet gewoon niet goed wat mijn rechten zijn. Een advocaat kan me dat wel vertellen, ja.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:15 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
En vooral: dan minder alimentatie eisen dan je volgens de advocaat kunt krijgen..... want de rechter kent toch niet toe wat je volgens de advocaat kunt krijgen, en als je zonder een gang naar de rechter een fatsoenlijke overeenkomst met je ex kunt maken over het bedrag wat je zult ontvangen dan heb je uiteindelijk waarschijnlijk meer te besteden dan wanneer je het bedrag gaat eisen wat de advocaat zegt dat je kunt krijgen.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee wij kennen je vader niet.
Dat gaat men niet waarderen, als hij zijn eigen huis niet meer inkan.... hij heeft je niet mishandeld ofzo, hij gaat alleen maar vreemd.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:14 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Niet aan te raden, aangezien het momenteel ook nog zijn huis is. Daar kan jij je heel wat problemen mee op de hals halen. Probeer het gewoon eens als volwassenen te bespreken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:14 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Je kunt niet bepalen wat je krijgt, je kunt hooguit een indicatie krijgen. Een eventueel bedrag is afhankelijk van zoveel factoren, dat is niet hier uit te leggen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Heb jij ervaring met dit soort zaken?Ik wil eerst weten wat ik kan krijgen, voordat ik uberhaupt iets met hem hierover ga bespreken. Ik weet gewoon niet goed wat mijn rechten zijn. Een advocaat kan me dat wel vertellen, ja.
Goede opmerkingquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb echt een hekel aan partneralimentatie, ik vind dat je een relatie gewoon moet kunnen beeindigen zonder tig jaar je ex nog eens in leven te moeten houden. Maar goed, jullie waren samen overeen gekomen dat jij thuis zou blijven, dus ik vind het enigszins redelijk dat hij je helpt weer voor jezelf te kunnen gaan zorgen. Ik zou zeggen wat geld om van te leven en geld om een studie te kunnen volgen. Leven circa 800 euro per maand en studie zo'n 200 euro per maand en dat gedurende maximaal 4 jaar. Kan je daarna eindelijk weer wat nuttigers voor de maatschappij en jezelf gaan doen dan Het Vrouwtje van de Zakenman zijn. Dat doet nu die secretaresse wel.
Het is zo nep als wat, maar wel leukquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zou in m'n handjes wrijven als ik vijftien jaar in weelde had kunnen leven zonder ervoor te hoeven werkenVerder geloof ik niet dat dit topic echt is.
Ik ben blij dat jij het blijft herhalen, ik gaf het al opquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je kunt niet bepalen wat je krijgt, je kunt hooguit een indicatie krijgen. Een eventueel bedrag is afhankelijk van zoveel factoren, dat is niet hier uit te leggen.
Wat jij wel of niet geloofd van dit otpic interesseert mij niet. Ik wil gewoon de rest van mijn leven verderi n weelde leven. Al gaat het jaren duren voordat ik hier emotioneel overheen ben.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zou in m'n handjes wrijven als ik vijftien jaar in weelde had kunnen leven zonder ervoor te hoeven werkenVerder geloof ik niet dat dit topic echt is.
Je vertrouwd niemand maar wel je ex dat hij je blijft sponsoren? Dat is natuurlijk een beetje raarquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Wat jij wel of niet geloofd van dit otpic interesseert mij niet. Ik wil gewoon de rest van mijn leven verderi n weelde leven. Al gaat het jaren duren voordat ik hier emotioneel overheen ben.
Hoe kan ik verder nou nog iemand vertrouwen?
En daar ging de volgende slok. In weelde leven ! Waar haal je het vandaan, je moet gewoon gaan werken voor de kost zoals veel andere Nederlanders.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef thea.bol het volgende:
Ik wil gewoon de rest van mijn leven verderi n weelde leven. Al gaat het jaren duren voordat ik hier emotioneel overheen ben.
Gelukkig is er een groot verschil tussen wat jij wil en wat jij krijgtquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Wat jij wel of niet geloofd van dit otpic interesseert mij niet. Ik wil gewoon de rest van mijn leven verderi n weelde leven. Al gaat het jaren duren voordat ik hier emotioneel overheen ben.
Hoe kan ik verder nou nog iemand vertrouwen?
Daar dacht ik vannacht ook aan. Maar ik kan kop nu even niet meer zien gewoon. ik heb zin om zijn hele boel buiten de deur te flikkeren. Zijn cd's, zijn kleding, noem maar op.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef sigme het volgende:
Ik zou zeggen, na uithuilen enzo, doe niks. Laat hem maar op een gegeven moment komen met initiatief om het probleem op te lossen.
Blijf ook niet te lang weg uit jullie huis, laat hem thuisloos zijn -ook al is dat bij haar.
Idealiter laat je hem met de brokken zitten. Getrouwd en al. Hij onderhoudt dan jou, en moet daarnáást zien rond te komen met z'n vriendin. En als ie dat niet trekt kan hij komen bedelen om een scheiding.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Ik vind ts maar lui. Die secretaresse was tenminste bereid om er hard voor te werken. Ook in haar vrije tijd.
Doenquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:22 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Daar dacht ik vannacht ook aan. Maar ik kan kop nu even niet meer zien gewoon. ik heb zin om zijn hele boel buiten de deur te flikkeren. Zijn cd's, zijn kleding, noem maar op.
Ik zou het niet kunnen verdragen als ik in ONS bed slaap en hij zou naast me komen liggen. Mijn maag draait zich om.
Ik ben nog nooit getrouwd geweest en heb ook voor mijn zoon nooit alimentatie gevraagd/ontvangen, dus nee, ik heb zelf geen ervaring met dit soort zaken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Heb jij ervaring met dit soort zaken?Ik wil eerst weten wat ik kan krijgen, voordat ik uberhaupt iets met hem hierover ga bespreken. Ik weet gewoon niet goed wat mijn rechten zijn. Een advocaat kan me dat wel vertellen, ja.
Please je neemt het toch niet serieus hequote:Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef sigme het volgende:
Ik zou zeggen, na uithuilen enzo, doe niks. Laat hem maar op een gegeven moment komen met initiatief om het probleem op te lossen.
Blijf ook niet te lang weg uit jullie huis, laat hem thuisloos zijn -ook al is dat bij haar.
Idealiter laat je hem met de brokken zitten. Getrouwd en al. Hij onderhoudt dan jou, en moet daarnáást zien rond te komen met z'n vriendin. En als ie dat niet trekt kan hij komen bedelen om een scheiding.
Misschien kan ze de man van een ander afpakken, een 60-jarige directeur oid? Moet ze eventueel wel eerst als secretaresse gaan werken en dat werken was nou net het punt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:21 schreef karr-1 het volgende:
En daar ging de volgende slok. In weelde leven ! Waar haal je het vandaan, je moet gewoon gaan werken voor de kost zoals veel andere Nederlanders.
Als ik zo'n wijf had zou ik ook vreemdgaanquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef thea.bol het volgende:
ik heb zo'n zin dat hij hiervoor moet bloeden. Ik wil alles halen wat er te halen valt.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien kan ze de man van een ander afpakken, een 60-jarige directeur oid? Moet ze eventueel wel eerst als secretaresse gaan werken en dat werken was nou net het punt.
nou het huis zal ik hem in ieder geval laten verkopen. Dat geld is voor de helft van mij.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit getrouwd geweest en heb ook voor mijn zoon nooit alimentatie gevraagd/ontvangen, dus nee, ik heb zelf geen ervaring met dit soort zaken.
Ik heb me pas wel de tranen in m'n broek gelachen toen een bekende na een hele smerige echtscheiding, waarin zij een onmogelijke alimentatie-eis neerlegde en in afwachting van de rechtzaak ook geld over de balk smeet alsof het zand in de woestijn was, van de rechter de uitspraak kreeg dat ze voor zichzelf helemaal niets kreeg en maar weer in haar eigen onderhoud moest gaan voorzien, haar ene minderjarige kind de alimentatie rechtstreeks zou krijgen en voor het jongste kind de alimentatie in natura zou krijgen. Ze krijgt dus letterlijk geen cent.
En ja, dat na 20 jaar huwelijk en 3 kinderen.... maar ook omdat er zonodig "kaalgeplukt" moest worden.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien kan ze de man van een ander afpakken, een 60-jarige directeur oid? Moet ze eventueel wel eerst als secretaresse gaan werken en dat werken was nou net het punt.
Wat een goed idee 14.gifquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoezo, heb jij ervoor gewerkt dan?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:25 schreef thea.bol het volgende:
[..]
nou het huis zal ik hem in ieder geval laten verkopen. Dat geld is voor de helft van mij.
Ik zou willen dat jij ging bloeden, van het werken.... ga ook gelijk terug naar de viva of de libelle!!quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:24 schreef thea.bol het volgende:
ik heb zo'n zin dat hij hiervoor moet bloeden. Ik wil alles halen wat er te halen valt.
vind je het gek, lui wezenquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:09 schreef thea.bol het volgende:
ze vindt af en toe een dinertje op tafel zetten ook werkenquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:26 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Hoezo, heb jij ervoor gewerkt dan?
Blablabla, bel nou eerst maar eens een advocaat.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:25 schreef thea.bol het volgende:
[..]
nou het huis zal ik hem in ieder geval laten verkopen. Dat geld is voor de helft van mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |