abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75491911
Het is nu al een tijdje uit met mijn exvriend. Maar nog veel spullen van mij staan in zijn huis. Ook staat het huis gedeeltelijk op mijn naam. Gelukkig is de hypotheek wel helemaal van hem.
Ik heb daar nooit moeilijk over gedaan.

Nu is een goede vriend van mij taxateur en die zegt dat het huis wel wat geld waard is. Hij schat het zo rond de 3 ton in. Als ik mijn spullen op laat halen, dan wil ik mijn ex eigenlijk ook meteen een brief laten bezorgen dat ik mijn gedeelte van het huis in cash wil hebben.

Hoe gaat zo'n verdeling, weet iemand dat?
pi_75491950
heb je meebetaald aan de huur?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_75491957
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:14 schreef milana1988 het volgende:
Het is nu al een tijdje uit met mijn exvriend. Maar nog veel spullen van mij staan in zijn huis. Ook staat het huis gedeeltelijk op mijn naam. Gelukkig is de hypotheek wel helemaal van hem.
Nee dat zou ik ook niet doen, succes met het krijgen van je deel....
blijf van mijn sig af homo!
pi_75492007
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:14 schreef milana1988 het volgende:
Gelukkig is de hypotheek wel helemaal van hem.

mijn gedeelte van het huis in cash wil hebben.
pi_75492132
Het huis staat dus voor een deel (je zegt niet hoe groot dat deel is) op jouw naam, terwijl je niet de hypotheeklasten hebt gedragen? Jij hebt dus ook je handtekening gezet onder de notariële akte en jij staat er ook op als kopende partij?
  donderdag 10 december 2009 @ 19:19:22 #6
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_75492159
Als hij de hypotheek voor zijn rekening heeft genomen, waar bestaat jouw deel dan uit?
pi_75492181
21 en een huis dat 3 ton waard is.. wut?
pi_75492198
Ik zal het even uitleggen:
Hij had een gevaarlijk beroep en vond het daarom slim om een gedeelte van het huis opmijn naam te zetten, in het geval hij zou komen te overlijden.
Ik heb daar wel heel fijn met hem gewoond, maar wil nu toch eigenllijk wel mijn deel.

Is er niemand die mij hierover iinformatie kan geven op dit forum?
Krijg ik gewoon mijn deel, of heb ik recht op de helft?
pi_75492268
hoeveel geld heb jij bijgedragen?
swarma spam hoer
pi_75492269
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:20 schreef milana1988 het volgende:
Ik zal het even uitleggen:
Hij had een gevaarlijk beroep en vond het daarom slim om een gedeelte van het huis opmijn naam te zetten, in het geval hij zou komen te overlijden.
Ik heb daar wel heel fijn met hem gewoond, maar wil nu toch eigenllijk wel mijn deel.

Is er niemand die mij hierover iinformatie kan geven op dit forum?
Krijg ik gewoon mijn deel, of heb ik recht op de helft?
Heb jij meebetaald aan het huis? Kortom, heb jij überhaupt wel recht op geld?
Als jij niets meebetaald hebt dan lijkt mij niet dat jij ook recht hebt op geld. Als de hypotheek op zijn naam staat hoeft hij jou niet uit te kopen, het is immers zijn huis.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  donderdag 10 december 2009 @ 19:23:20 #11
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_75492354
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:20 schreef milana1988 het volgende:
Dat is jouw deel helemaal niet
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_75492377
Je betaalt geen cent mee aan de hypotheek lasten, maar hebben op papier het huis op twee namen staan.
Als je geen cent mee betaalt aan de lasten, waarom zou je dan geld krijgen?

Zodadelijk een genuanceerder antwoord

[ Bericht 28% gewijzigd door -J-D- op 10-12-2009 19:31:54 ]
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_75492384
Je hebt gewoon recht op anderhalve ton hoor! Geef maar vast uit
pi_75492400
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:21 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Heb jij meebetaald aan het huis? Kortom, heb jij überhaupt wel recht op geld?
Als jij niets meebetaald hebt dan lijkt mij niet dat jij ook recht hebt op geld. Als de hypotheek op zijn naam staat hoeft hij jou niet uit te kopen, het is immers zijn huis.
Ik snap niet helemaal hoe je bij deze gedachtengang komt. Het recht van hypotheek heeft alleen betrekking de onderliggende lening, en niet het huis. Beslissend is wiens naam en voor welk deel op de notarieel verleden leveringsakte staat. Als daar staat dat zij voor 1/2 eigenaar is, dan hebben zij gewoon een gemeenschap. Als hij haar uit het huis wil hebben, zal hij haar moeten uitkopen.

Wat niet duidelijk is hoe groot het aandeel van de TS in de woning is, en of dit uberhaupt wel notarieel is vastgelegd en niet louter iets is dat de vriend haar heeft verteld.

Dus TS: staat jouw handtekening op de notariële akte? En hoe groot is jouw aandeel in de woning?
pi_75492429
Ik heb geen geld bijgedragen, want ik werk niet.
Maar hij heeft een gedeelte van het huis op mijn naam laten zetten. Iets van een kwart of zo. En voor zover ik weet, maar ik weet niet alles van zakelijke dingen, is het huis meer waard dan de hypotheek.
pi_75492491
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:25 schreef milana1988 het volgende:
Maar hij heeft een gedeelte van het huis op mijn naam laten zetten. Iets van een kwart of zo. En voor zover ik weet, maar ik weet niet alles van zakelijke dingen, is het huis meer waard dan de hypotheek.
Het huis kan alleen "op jouw naam gezet" worden als hij (in dit geval) 1/4e deel heeft overgedragen aan jou. Dit kan alleen gebeuren bij een notaris, en de vraag is dan ook of jouw handtekening op de notarële akte staat. Heb jij nooit iets ondertekend dan is het huis nooit "op jouw naam gezet" en ben jij niet eigenaar voor 1/4e deel van het huis.
  donderdag 10 december 2009 @ 19:26:57 #17
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_75492494
quote:

Dus wat denk je zelf?
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_75492520
quote:
en waarom vind jij dat je recht hebt op geld als je niks bijgedragen hebt
swarma spam hoer
  Donald Duck held donderdag 10 december 2009 @ 19:28:09 #19
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_75492538
Haal gewoon een stapel bakstenen bij de bouwmarkt en baken jouw deel van het huis af. Ram een voordeur erin en bam.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_75492631
Vooral niet gaan werken, lekker geld van je ex proberen uit te zuigen..
pi_75492668
Of zij betaald heeft is feitelijk niet eens van belang. Het is alleen gevoelsmatig van belang.
Het zou kunnen dat je in een relatie afspreekt dat 1 van de 2 werkt en de ander niet. Dat gebeurt natuurlijk wel eens als er kinderen in het spel zijn. Het huis staat dan wel op beide namen, maar je kiest ervoor om niet beide geld te verdienen.
Mocht zo'n 'constructie' het geval zijn, dan moet TS wel iets op papier hebben waarin staat beschreven dat het huis ook op haar naam staat. Maar daar lijkt ze nog niet echt van overtuigd
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_75492694
We zijn wel samen bij de notaris geweest een tijdje geleden. Ik dacht dat het was voor als hij kwam te overlijden. Maar volgens mij heb ik toen ook iets over dat huis getekend. Maar ik weet zeker dat ik geen lening of hypotheek getekend heb, alleen dat dat huis ook van mij is.

Vervelend is dat die papieren bij hem liggen. Ik zal morgen de notaris eens een berichtje sturen, wat er nou precies vastgelegd is.
Maar even uit mijn herinnering:
Een kwart staat op mijn naam, en de hypotheek staat op zijn naam. Het huis is meer waard dan de hypotheek.
Kan ik dan gewoon mijn deel aan hem vragen? Of gaat dat ook via deelfde notaris?
pi_75492720
Als je al wat zou krijgen mag je het gelijk afgeven aan de socialendienst:)
  donderdag 10 december 2009 @ 19:33:15 #24
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75492741
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:32 schreef milana1988 het volgende:
We zijn wel samen bij de notaris geweest een tijdje geleden. Ik dacht dat het was voor als hij kwam te overlijden. Maar volgens mij heb ik toen ook iets over dat huis getekend. Maar ik weet zeker dat ik geen lening of hypotheek getekend heb, alleen dat dat huis ook van mij is.

Vervelend is dat die papieren bij hem liggen. Ik zal morgen de notaris eens een berichtje sturen, wat er nou precies vastgelegd is.
Maar even uit mijn herinnering:
Een kwart staat op mijn naam, en de hypotheek staat op zijn naam. Het huis is meer waard dan de hypotheek.
Kan ik dan gewoon mijn deel aan hem vragen? Of gaat dat ook via deelfde notaris?
Je kunt het hem altijd vragen natuurlijk.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  donderdag 10 december 2009 @ 19:33:34 #25
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_75492749
gaat dat uberhaupt? de gehele schuld op zijn naam en het huis voor 1/4 op jouw naam?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')