Heeft een notering daar dan überhaupt zin?quote:Op woensdag 2 december 2009 23:06 schreef M.Melandri het volgende:
Moet je niet serieus nemen, handel in VS gaat met flinterdun volume.
tvpquote:Op woensdag 2 december 2009 23:20 schreef Mendeljev het volgende:
tvp. Ik ga lekker dromen over een backtest zonder slippage en perfect fill!
Ga jij overigens over 3 dagen al niet weg?quote:
7 decquote:Op woensdag 2 december 2009 23:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ga jij overigens over 3 dagen al niet weg?
En hebben we een indicatie wanneer we je weer terug kunnen verwachtenquote:
4 februari.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En hebben we een indicatie wanneer we je weer terug kunnen verwachten?
Wij zorgen er dan wel voor dat de markten niet gaan instorten
Ik PM je wel mijn rekeningnummer, ik leg wel even een dikke limiet aan de biedkantquote:Op woensdag 2 december 2009 23:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
4 februari.
Probeer inderdaad de S&P500 nog even boven de 500 punten te houden totdat ik terug ben!
Dat laatste begrijp ik, dat eerste niet.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:57 schreef SeLang het volgende:
Ik verheug me al op 2 maanden niet Fok!-en en geen gepimp van Obama en bernanke
Hehe, ik sta al klaar met m'n calls. Denk alleen wel dat ik ze dan al in het eerste uurtje eruit gooi.quote:Op donderdag 3 december 2009 01:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Op zoek naar gaps, wat een pleuriswerkmaar Japan staat nu iig. 1.3% hoger, FTSE 0.2% en Donnie Jay op 0.1% .. alles leidt toch maar weer naar een groene opening morgen.
Oke, ik weet niet of ik nu moet handelen of straks met unemployment. Ik neig op dit moment om het kapitaal maar tegen unemployment te gooien en dan kijken of we het kunnen verdubbelen. Het is me nog wat te onzeker of markten ook echt goed groen openen.quote:Op donderdag 3 december 2009 01:36 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Hehe, ik sta al klaar met m'n calls. Denk alleen wel dat ik ze dan al in het eerste uurtje eruit gooi.
2.1% al .. terwijl de europese futures gewoon rond de 0.1 / 0.3% dwarrelenquote:Op donderdag 3 december 2009 01:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Japanse futures staan inmiddels al op 2% groen ..
Azie gaat altijd zijn eigen wegquote:Op donderdag 3 december 2009 01:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
2.1% al .. terwijl de europese futures gewoon rond de 0.1 / 0.3% dwarrelen
Nou, ik vind die correlatie wel redelijk! Er ontstaat op deze manier wel een groot gat tussen de europese futures en die van japan. En als japan tussen de 1 - 2% gaat eindigen vandaag gaan wij vrolijk groen openen = mogelijkheid om centen te verdienenquote:Op donderdag 3 december 2009 02:00 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Azie gaat altijd zijn eigen wegoverigens maakt die dax future na 12en altijd rare sprongen.
Arbitrage FTWquote:Op donderdag 3 december 2009 02:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nou, ik vind die correlatie wel redelijk! Er ontstaat op deze manier wel een groot gat tussen de europese futures en die van japan. En als japan tussen de 1 - 2% gaat eindigen vandaag gaan wij vrolijk groen openen = mogelijkheid om centen te verdienen
Want?quote:Op donderdag 3 december 2009 10:39 schreef Lemans24 het volgende:
zolang ie maar niet boven 323,18 komt.
De maya's voorspelden dat dan de wereld vergaat.quote:
In maart stoppen ze met pimpen (althans dat hebben ze gezegd). Ik kan niet wachten...quote:Brian Sack, who runs the markets group of the Federal Reserve Bank of New York, spoke to the Money Marketeers of New York University ...
Mr. Sack’s group estimates that the Fed’s purchases of $300 billion in long-term Treasury securities earlier this year helped to push yields on 10-year Treasury notes down by about half a percentage point. ... Purchases of mortgage backed securities, he says, pushed those rates down by a full percentage point
Wij verwachten minstens een FOK!er die die trophy mee naar huis neemt! Zoals het hoort!quote:Op donderdag 3 december 2009 11:01 schreef Rejected het volgende:
Vandaag finale traders trophy, wish me luck!
De dollar gaat natuurlijk helemaal niet naar boven. Hoe kom ik überhaupt op dat ideequote:Op donderdag 3 december 2009 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook vandaag weer is het ..
Jaja ... de dollar (!)
Dollar gaat lichtjes omhoog, de materials sector gaat dus naar beneden. Verder is het groen in de financials omdat oa. BoA even 45 miljard gaat terugbetalen aan de staat. Niks zeggend dagje wat levelt tussen 0 en 1%. Misschien unemployment claims later vandaag nog wat vuurwerk verwachten maar ik betwijfel het![]()
![]()
Dat hebben ze al 2 keer verlengt toch? Laat in ieder geval wel mooi zien hoe weinig vertrouwen de toezichthouders in de toekomst hebben.quote:Op donderdag 3 december 2009 11:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
In maart stoppen ze met pimpen (althans dat hebben ze gezegd). Ik kan niet wachten...
Oi! 400:1 tegen 23 puntjes winstquote:
je zit tegen jezelf te praten...quote:Op donderdag 3 december 2009 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oi! 400:1 tegen 23 puntjes winst
Tijd voor miljardenclaims van gedupeerde beleggers!quote:AFM kritisch over accountants
3 december 2009, 13:17 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft tekortkomingen geconstateerd in de wijze waarop accountants de jaarrekeningen hebben gecontroleerd van Nederlandse financiële instellingen. De belangrijkste tekortkoming is dat accountants niet altijd de vereiste ,,professioneel-kritische instelling'' hadden.
Dat heeft de AFM donderdag bekendgemaakt. Het gaat om de vier grootste accountantskantoren, Deloitte, Ernst & Young, KPMG en PricewaterhouseCoopers. De AFM bekeek achttien controles van jaarrekeningen over 2007. In elf gevallen werden ,,relevante tekortkomingen'' geconstateerd door de toezichthouder.
32K stukjes! Zoveel heb ik er zelfs nooit gehad!quote:Op donderdag 3 december 2009 13:14 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Vanuit m'n zolderkamertje in Utrecht
Het is ook alleen maar de indicatie voor morgen, morgen wordt er wel een behoorlijke impact verwacht (niet zo groot als vorige keer overigens)quote:
Hear! Hear!quote:Op donderdag 3 december 2009 14:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Tessenderlo verkocht met 2,5 euro winst per aandeel.
Dat plus het dividend dat ik ervoor gevangen heb vind ik een oké rendementje (15% ongeveer).
Wie het kleine niet eert.
15% is prima. Als ik dat als jaarrendement gegarandeerd kon krijgen stopte ik met beleggen! (En met werken!)quote:Op donderdag 3 december 2009 14:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Tessenderlo verkocht met 2,5 euro winst per aandeel.
Dat plus het dividend dat ik ervoor gevangen heb vind ik een oké rendementje (15% ongeveer).
Wie het kleine niet eert.
Heeft geen centen om voor 't grof geld te gaanquote:
Als je je nou zo'n blok voorstelt, maar dan zo lang, breed en hoog als een tennisbaan, dan heb je al het goud dat ooit gedolven is.quote:
Ik dacht dat jij de laatste jaren wel in de buurt kwam van de 15% rendement op jaarbasis?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
15% is prima. Als ik dat als jaarrendement gegarandeerd kon krijgen stopte ik met beleggen! (En met werken!)
Nou, ik moet 2001, 2002 en 2008 ook nog goedmaken. Één catastrophaal jaar (alhoewel ik zelfs op 550 was uitgestapt en de hele crisis had zien aankomen! Alleen te vroeg ingestapt omdat mijn geld niks stond te doen en het allemaal te lang duurde), kan je hele rendement over 10 jaar verneuken.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij de laatste jaren wel in de buurt kwam van de 15% rendement op jaarbasis?
quote:Op donderdag 3 december 2009 15:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik moet 2001, 2002 en 2008 ook nog goedmaken. Één catastrophaal jaar (alhoewel ik zelfs op 550 was uitgestapt en de hele crisis had zien aankomen! Alleen te vroeg ingestapt omdat mijn geld niks stond te doen en het allemaal te lang duurde), kan je hele rendement over 10 jaar verneuken.
Ik denk dat ik effectief misschien 5% rendement behaald heb over al die jaren. Ik heb de AEX wel heel ruim verslagen, zeker met 50%
Nou, ik heb ze binnen hoor.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:19 schreef LXIV het volgende:
Is hier geen beer te vinden die zeker weet dat BAM samen met Heijmans naar de verdoemenis gaat? Sla dan uw slag:
Nr.
K/V Aantal Fonds Status Prijs Limiet Stopprijs Vervaldag
179 OV 30 BAM P MAR 2010 8,80 geplaatst 1,50 03-12-2009
En er worden er 309 gevraagd voor een stuiver minder:
Bied 1,45 309 14:17:58
Laat 1,50 30 13:56:04
Dan zou je toch verwachten dat iemand van die 309 wel bereid is om vijf cent meer te betalen!
Ik denk dat je met TT wel 15 tot 20% kunt pakken de komende week.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Nu zit ik meer dan 10% liquide, toch kan ik mij zo direct geen aandeel om bij te kopen uitpikken... De stijging heeft mij ook wel lang genoeg geduurd om blind te gaan vertrouwen in een goeie afloop...
Wordt nog wel ff denken...
Wat is dit een fokking briljant filmpje.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb hem al gevonden Melandri, deze ga ik even opslaan, vind wel tof figuur!
Hehe, zekerquote:Op donderdag 3 december 2009 16:36 schreef knnth het volgende:
Extreem late reactie maar
[..]
Wat is dit een fokking briljant filmpje.
Bodem van gister blijft nu wel staan idd, zag er gister al bullish uit bij TT. Lange termijn koersdoel overigens zero, veel schulden en winstmarges gaan fors omlaag komende jaren.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:05 schreef LXIV het volgende:
Heel verstandig. Als je niet gelooft in een bedrijf moet je er ook niet in investeren.
Het enige zorgwekkende aan TT is dat er zo ontzettend veel particulieren inzitten. En met dat soort bedrijven loopt het vaak slecht af! Het wordt ook altijd het meest aangeprezen, besproken e.d. Voor mij in principe een contra-indicator.
Maar de koers gaat denk ik dus wel omhoog snel.
Ah alright! Veel succes in ieder geval ermee! Zal wel potentieel inzitten gezien de enorme terugval door de KCquote:Op donderdag 3 december 2009 16:34 schreef LXIV het volgende:
De markt voor navigatie is groot en de potentie van die markt (wereldwijd) is nog groter. De marges op verkoop van die kastjes zal wel afkalven, maar TT is wél een topspeler in deze markt.
Als kastjes van TT straks 100 euro kosten en die van een -kwalitatief mindere- concurrent 50, dan kopen de mensen toch TT. En er zijn allerlei diensten (daar moet het uiteindelijk toch van komen) te bedenken hiermee.
Ik heb ze nu LT.
Na de emissie is die schuldpositie goed afgebouwd en TT kan die schuldenlast dragen met de operationele winst. WInstmarges is een ander verhaal, maar van de verkoop van kastjes moeten ze het sowieso niet hebben.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Bodem van gister blijft nu wel staan idd, zag er gister al bullish uit bij TT. Lange termijn koersdoel overigens zero, veel schulden en winstmarges gaan fors omlaag komende jaren.
Vandaag S&P weer een nieuwe year-high: 1,117.28.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:32 schreef Arcee het volgende:
DJ en S&P beide een nieuwe year-high.
DJ: 10,513.52
SP: 1,115.57
Heb jij eigenlijk posities?quote:Op donderdag 3 december 2009 18:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vandaag S&P weer een nieuwe year-high: 1,117.28.
Als die knakkers een kastje bedenken dat automatisch kan worden aangesloten op je gaspedaal, en wat er voor zorgt dat iedereen met de juiste snelheid over de snelweg heen kan gaan (dat kan dan ver boven de huidige snelheidslimiet, indien het niet druk is, maar rond de 30 km/h waar het wel druk is - maar je staat dan niet in de file!), omdat het kastje "weet" waar iedereen is, dan hebben ze een gouden markt in handen. Want op die manier kan een snelweg veel meer verkeer aan, en zullen er minder files zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:19 schreef jongegast het volgende:
tomtom moet het rekeningrijden invoeren, dan is het bedrijf in een keer weer marktleider
Probleem van zo'n technologie is dat het wel relatief faalloos moet zijn. Ook al zou zo'n kastje je gaspedaal besturen, stel dat zo'n kastje kapot gaat heb je direct een flinke botsing te pakken. Uiteraard ga je er van uit dat je zelf altijd kan ingrijpen, maar het zelf ingrijpen was nou net het probleem waarom files ontstonden.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als die knakkers een kastje bedenken dat automatisch kan worden aangesloten op je gaspedaal, en wat er voor zorgt dat iedereen met de juiste snelheid over de snelweg heen kan gaan (dat kan dan ver boven de huidige snelheidslimiet, indien het niet druk is, maar rond de 30 km/h waar het wel druk is - maar je staat dan niet in de file!), omdat het kastje "weet" waar iedereen is, dan hebben ze een gouden markt in handen. Want op die manier kan een snelweg veel meer verkeer aan, en zullen er minder files zijn.
Gaat hij eindelijk vertellen dat de nieuwe currency van de VS schelpen zijn?quote:Op donderdag 3 december 2009 19:13 schreef SeLang het volgende:
Bernanke in de Senaat, nu op Bloomberg TV
http://www.bloomberg.com/avp/avp.htm?clipSRC=LiveBTV
Hij zegt dat hij niet denkt niet dat de hypotheekrente 2% gaat stijgen als hij ophoudt met MBS te kopen in maart.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gaat hij eindelijk vertellen dat de nieuwe currency van de VS schelpen zijn?
Lijkt mij dat dat met de huidige GPS-technologie en een interface uit de koude oorlog zelfs nog te doen moet zijn eigelijk...quote:Op donderdag 3 december 2009 18:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als die knakkers een kastje bedenken dat automatisch kan worden aangesloten op je gaspedaal, en wat er voor zorgt dat iedereen met de juiste snelheid over de snelweg heen kan gaan (dat kan dan ver boven de huidige snelheidslimiet, indien het niet druk is, maar rond de 30 km/h waar het wel druk is - maar je staat dan niet in de file!), omdat het kastje "weet" waar iedereen is, dan hebben ze een gouden markt in handen. Want op die manier kan een snelweg veel meer verkeer aan, en zullen er minder files zijn.
Oei! Hoed je dan maar. Dan krijgen we weer een krapte op de kapitaalmarkt.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij niet denkt niet dat de hypotheekrente 2% gaat stijgen als hij ophoudt met MBS te kopen in maart.
Ik ben bezig een urban game te ontwikkelen met GPS en met de nauwkeurigheid die het heeft, lijkt het mij niet verstandig om daar auto's afhankelijk van te laten zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:25 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Lijkt mij dat dat met de huidige GPS-technologie en een interface uit de koude oorlog zelfs nog te doen moet zijn eigelijk...
Best vreemd idd dat daar geen werk van gemaakt wordt...
Lijkt me op dit moment niet verstandig, op het huidige vrije GPS signaal zit een afwijking to wel 10 meter. Niet echt veilig op de snelweg, helemaal als de VS besluit een oorlog te starten en het signaal uit te zettenquote:Op donderdag 3 december 2009 19:25 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Lijkt mij dat dat met de huidige GPS-technologie en een interface uit de koude oorlog zelfs nog te doen moet zijn eigelijk...
Best vreemd idd dat daar geen werk van gemaakt wordt...
quote:Op donderdag 3 december 2009 19:13 schreef SeLang het volgende:
Bernanke in de Senaat, nu op Bloomberg TV
http://www.bloomberg.com/avp/avp.htm?clipSRC=LiveBTV
Het grootste probleem (de veroorzakers) helpen met hun schulden (lees: belonen!), klinkt goedquote:Bernanke said the Fed’s credit policies helped finance 3.3 million loans to households, more than 100 million credit-card accounts, 480,000 loans to small businesses and 100,000 to larger businesses.
http://www.mybudget360.co(...)ecords-kept-in-1969/quote:35 Million Americans on Food Stamps: 12 Percent of U.S. Population on Food Stamps Highest Since Records Kept in 1969.
Kun jij bloomberg tv niet op de kabel krijgen ipv. delayed op zijn klein schermpje?quote:Op donderdag 3 december 2009 21:26 schreef SeLang het volgende:
Al met al vond ik hem niet slecht overkomen (het deel dat ik gezien heb), behalve dan dat hij ontkende dat de huizenbubble is veroorzaakt door rente te lang te laag te houden. Het zou hem sieren om gewoon toe te geven dat er fouten zijn gemaakt, want door dit te ontkennen verlies je natuurlijk meteen elk vertrouwen dat hij het in de toekomst dan wel goed gaat doen. Fouten maken is één ding, maar er niet van leren is pas echt ernstig.
Idd, doet me denken aan Zalm die Docters van Leeuwen baas van de AFM wilde maken en zichzelf voornam hem pas aan te stellen als DvL in een gesprek zou terugkijken op zijn vorige functie (waar hij moest opstappen) en kon aangeven welke fouten hij zelf had gemaakt. Fouten toegeven maakt je als bestuurder niet zwak maar getuigt van voortschrijdend inzicht.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:26 schreef SeLang het volgende:
Al met al vond ik hem niet slecht overkomen (het deel dat ik gezien heb), behalve dan dat hij ontkende dat de huizenbubble is veroorzaakt door rente te lang te laag te houden. Het zou hem sieren om gewoon toe te geven dat er fouten zijn gemaakt, want door dit te ontkennen verlies je natuurlijk meteen elk vertrouwen dat hij het in de toekomst dan wel goed gaat doen. Fouten maken is één ding, maar er niet van leren is pas echt ernstig.
Delayed maakt niks uit en beeldkwaliteit ook niet (ik kijk het trouwens op m'n gewone TV, 32" via een wireless link). Ik heb trouwens geen kabel, alleen een antenne op het dak.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Kun jij bloomberg tv niet op de kabel krijgen ipv. delayed op zijn klein schermpje?
Zei heli ben ook dat je aandelen moest verkopen?quote:Op donderdag 3 december 2009 21:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Delayed maakt niks uit en beeldkwaliteit ook niet (ik kijk het trouwens op m'n gewone TV, 32" via een wireless link). Ik heb trouwens geen kabel, alleen een antenne op het dak.
Indirect wel, al was dat waarschijnlijk niet zijn bedoelingquote:Op donderdag 3 december 2009 21:52 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zei heli ben ook dat je aandelen moest verkopen?
PPT in reverse? Hoe kan dat nou?quote:Op donderdag 3 december 2009 22:03 schreef SeLang het volgende:
Was dat het PPT in reverse? Of gewoon linkse beleggers in paniek?
Ben riep toch SELL!quote:Op donderdag 3 december 2009 22:03 schreef SeLang het volgende:
Was dat het PPT in reverse? Of gewoon linkse beleggers in paniek?
http://www.nu.nl/economie(...)eeft-fouten-toe.htmlquote:Op donderdag 3 december 2009 21:26 schreef SeLang het volgende:
Ik vrees dat we weer te hard naar beneden gaan, de futures namen echt een snoekduik. Het zou wel een mooie katalysator zijn als de unemployment data morgen ook nog eens crap zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:26 schreef LXIV het volgende:
Is het morgenvroeg nog op tijd om short te gaan? Ik denk dat we wel wat zullen verliezen de komende dagen. Misschien zelfs terug naar 300.
Handel je met futures of wat was het? Succesquote:Op donderdag 3 december 2009 21:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit inmiddels in mijn zwaarste constructie leverage die ik ooit gezien heb. 1050 pond per index punt sinds een half uur. Short wel teverstaan.
Het kloterige is alleen dat het makkelijker is om op long te verdienen dan op short. En ik dus over het algemeen vaker fout zit op een short positie dan een long positiequote:Op donderdag 3 december 2009 22:29 schreef SeLang het volgende:
Ik zie echt zoveel ellende op ons afkomen...
Hopelijk hoef ik geen aandelen te gaan kopen vanuit de Filippijnse jungle
Jongens, hou de S&P nog even boven de 500 totdat ik terug ben!
Ik heb het nog steeds. En het in dit geval zijn short CFDS op de futures. En het bedraagt dezelfde grote winst als iets meer dan een week geleden.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:32 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Handel je met futures of wat was het? Succes!
Maar kun je dan ook 's nachts handelen, als je stel CFD op future FTSE handelt? Omdat de futurecontract nu gesloten is?quote:Op donderdag 3 december 2009 22:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het nog steeds. En het in dit geval zijn short CFDS op de futures. En het bedraagt dezelfde grote winst als iets meer dan een week geleden.
Dat vind ik dan ook wel een typische actie van jequote:Op donderdag 3 december 2009 22:38 schreef SeLang het volgende:
Lagere Treasuries (=hogere yield) kan ook een drijvende kracht gaan worden in de komende weken. De FED is nu klaar met Treasuries kopen en in 2009Q1 gaan ze de aankoop van MBS afbouwen en eind maart moet dat dan ook klaar zijn. Tegelijkertijd moeten er de komende tijd enorme bakken Treasuries geveild worden.
Stiekum heb ik mijn vakantie daarom ook een maand naar voren getrokken....
Jep dat kan. Alleen de spread gaat omhoog.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:41 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Maar kun je dan ook 's nachts handelen, als je stel CFD op future FTSE handelt? Omdat de futurecontract nu gesloten is?
Als je dit tempo volhoudt mag je na je buluitreiking met pensioen.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het nog steeds. En het in dit geval zijn short CFDS op de futures. En het bedraagt dezelfde grote winst als iets meer dan een week geleden.
Het is altijd handig om iets naast je studie te hebben. En dan nemen we SeLang zijn tacktiek over voor de lange termijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:45 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Als je dit tempo volhoudt mag je na je buluitreiking met pensioen.
Ik denk dat Q4 wel mee kan vallen, maar in 2010 gaan de winsten opeens weer naar beneden. Dan begint iedereen opeens in z'n broek te poepen voor een double dip, terwijl de lange rente dan al stijgt en de FED eigenlijk niks meer kan doen om te stimuleren. Plus dat Obama totaal geen credibility meer heeft en er dus ook geen groot stimuleringsprogramma doorheen kan persen (de vorige werkte immers ook niet). Het faillisement van Dubai en de landen die daarna komen (Venezuela?) zal ook opeens meer focus geven op begrotingstekorten. 2010 wordt smullen denk ik (maar ik verwacht minimaal 6 maanden op reis te zijn in 2010).quote:Op donderdag 3 december 2009 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook wel een typische actie van je. Wel vakantie houden maar toch met een scheef oog de markten in de gaten houden omdat je het gewoon leuk vindt. Overigens hoop ik ook dat in de periode dat jij op vakantie bent de 4Q resultaten eindelijk gaan showen dat die winsten van vorige periode een dikke bende waren.
De ton winst voor dit jaar moet je inmiddels ruimschoots gepasseerd zijnquote:Op donderdag 3 december 2009 22:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is altijd handig om iets naast je studie te hebben. En dan nemen we SeLang zijn tacktiek over voor de lange termijn.
Ik denk dat ik dat eens tijdens de kerst vakantie ga doen. Even op onderzoek naar alle CDS statistiek van de landen die enigsinds belangrijk zijn en op instorten staanquote:Op donderdag 3 december 2009 22:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk dat Q4 wel mee kan vallen, maar in 2010 gaan de winsten opeens weer naar beneden. Dan begint iedereen opeens in z'n broek te poepen voor een double dip, terwijl de lange rente dan al stijgt en de FED eigenlijk niks meer kan doen om te stimuleren. Plus dat Obama totaal geen credibility meer heeft en er dus ook geen groot stimuleringsprogramma doorheen kan persen (de vorige werkte immers ook niet). Het faillisement van Dubai en de landen die daarna komen (Venezuela?) zal ook opeens meer focus geven op begrotingstekorten. 2010 wordt smullen denk ik (maar ik verwacht minimaal 6 maanden op reis te zijn in 2010).
Dan vraag ik mezelf af, houden tot overnight of de deur uit. Ik zit nu natuurlijk met het spread probleem die is nu 5 punten, om 08.00 is die 2. En ik zie niet in welke groen monster er uit Azië moet komen.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
De ton winst voor dit jaar moet je inmiddels ruimschoots gepasseerd zijn
Nope. Met de blog kan ik maar tot een maximum margin komen wat de leverage limiteert. Ik heb ze overigens nog steeds. Kan anders wel een grafiekje laten zien op welk moment ik ben ingestapt, waar we nu zitten, en de status van de intraday indicatoren?quote:
Oke en dat grafiekje wil ik wel zien ja.quote:Op donderdag 3 december 2009 23:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nope. Met de blog kan ik maar tot een maximum margin komen wat de leverage limiteert. Ik heb ze overigens nog steeds. Kan anders wel een grafiekje laten zien op welk moment ik ben ingestapt, waar we nu zitten, en de status van de intraday indicatoren?
Ik ging intuïtief short voor morgen omdat ik al een rode dag verwachtte(unemployment) en zocht puur op basis van TA waarde of het enigsinds uit kon. Ze stonden meer op de short kant dan de long kant al was het niet een duidelijk short signaal. Maar zo bekijk ik mn grafiekjes (als de spread groter is na after markets) vaak. Tijdens intraday gebruik ik minder TA.quote:Op donderdag 3 december 2009 23:44 schreef bascross het volgende:
[..]
Oke en dat grafiekje wil ik wel zien ja.
Dat is exact wat ex-minister Bomhoff vanavond zei bij Pauw en Witteman.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:26 schreef SeLang het volgende:
Het zou hem sieren om gewoon toe te geven dat er fouten zijn gemaakt, want door dit te ontkennen verlies je natuurlijk meteen elk vertrouwen dat hij het in de toekomst dan wel goed gaat doen. Fouten maken is één ding, maar er niet van leren is pas echt ernstig.
Wederom een mooi bedrag en dat met zo'n kleine beweging. Geeft overigens wel aan dat je met vuur speelt, want met CFD's kan je ook meer kwijt dan je inleg toch?quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ging intuïtief short voor morgen omdat ik al een rode dag verwachtte(unemployment) en zocht puur op basis van TA waarde of het enigsinds uit kon. Ze stonden meer op de short kant dan de long kant al was het niet een duidelijk short signaal. Maar zo bekijk ik mn grafiekjes (als de spread groter is na after markets) vaak. Tijdens intraday gebruik ik minder TA.
[ afbeelding ]
Edit: Iedere doorgewinterde TA'er ziet overigens natuurlijk zelf ook wel dat dit niet een 100% short case scenario is. Ik gebruik dan zelf ook een model om m'n timing wat bij te schorten. Maar zoals k in het begin al zei, intuïtief ging ik al short vanwege de verwachtingen voor morgen. Zelfs op Yahoo Finance stond het mooi omschreven waarom we plotseling naar beneden doken, This session's reversal came as financials fell out of favor and concerns mounted for tomorrow's jobs report. A disappointing ISM reading didn't offer any help.
Vandaag komen de arbeidcijfers uit in de VS. S_E gaat dan normaalgesproken 1 minuut voor uitkomst van de cijfers al in zijn positie zitten. Je edge is dan afhankelijk van hoe goed je je stoploss instelt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 01:29 schreef bascross het volgende:
Overigens zeg je dat je short ging op gevoel voor morgen, dit betekent dat je je positie sowieso aanhoudt tot morgenochtend?
Stoploss heb je in zo'n geval weinig controle over omdat je een gigantische slippage kunt krijgen. Als bijvoorbeeld de prijs na een aankondiging een neerwaardse spike maakt dan vallen opeens alle bids weg (of worden opgegeten door een vloed van stoplossen van andere traders). Ik ben wel benieuwd hoe dat bij SE uitpakt in de praktijk met die CFDs (toch geen super dikke handel lijkt me).quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:56 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Vandaag komen de arbeidcijfers uit in de VS. S_E gaat dan normaalgesproken 1 minuut voor uitkomst van de cijfers al in zijn positie zitten. Je edge is dan afhankelijk van hoe goed je je stoploss instelt.
Btw: hoe ik dit zou aanpakken is als volgt:quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:10 schreef SeLang het volgende:
Dit valt eigenlijk niet betrouwbaar te backtesten. Je moet het dus eigenlijk gewoon proberen en een equitycurve bijhouden van de trades. Na zo'n ~100 trades valt er wel iets te zeggen over de edge.
Het is maar goed dat ik de positie direct verkocht heb gisteravond, ik heb zelf niet gehandeld op de unemployment data, ik had vandaag presentaties van 9 - 13 UK time.quote:Op vrijdag 4 december 2009 01:29 schreef bascross het volgende:
[..]
Wederom een mooi bedrag en dat met zo'n kleine beweging. Geeft overigens wel aan dat je met vuur speelt, want met CFD's kan je ook meer kwijt dan je inleg toch?
Overigens zeg je dat je short ging op gevoel voor morgen, dit betekent dat je je positie sowieso aanhoudt tot morgenochtend?
Als ik grote CFD's handel heeft het geen zin om een stoploss te zetten. Het verlaagt dan wel mijn margin maar daar heb ik niks aan omdat je nooit 100% zekerheid hebt dat je je order verkoopt via je stoploss. Sinds het grote bedragen zijn moet je gewoon continu opletten. Maar dat is geen probleem..quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Stoploss heb je in zo'n geval weinig controle over omdat je een gigantische slippage kunt krijgen. Als bijvoorbeeld de prijs na een aankondiging een neerwaardse spike maakt dan vallen opeens alle bids weg (of worden opgegeten door een vloed van stoplossen van andere traders). Ik ben wel benieuwd hoe dat bij SE uitpakt in de praktijk met die CFDs (toch geen super dikke handel lijkt me).
Dit valt eigenlijk niet betrouwbaar te backtesten. Je moet het dus eigenlijk gewoon proberen en een equitycurve bijhouden van de trades. Na zo'n ~100 trades valt er wel iets te zeggen over de edge.
Hear! Hear!quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:44 schreef edwinh het volgende:
ik vraag me af hoe geloofwaardig deze cijfers zijn.....
Niet, omdat er een grote onderliggende werkloosheid is die de officiele statistieken niet meetellen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:44 schreef edwinh het volgende:
Deed je een opening sell of een closing sell? Bij de eerste zou je een melding moeten krijgen over de marge die dan nodig is.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:03 schreef Zure_Pruim het volgende:
De frustratie van een beginner:
Potverdikkeme. zit ik de hele dag te wachten op het moment dat goud spot gaat vallen vandaag. Op basis van hele hoge volume rond 1170 dollar en lage volume op de top. Ik had al 100 shorts turbo gekocht.
Nu bleek ging goud spot na een kunstmatige prijsomhoogduwing keihard naar beneden. Ik helemaal blij :. Dus ik wilde meer 100 shorts kopen. Bleek ik 100 shorts te verkopen
. Door blijdschap en een hele dag voor het scherm zitten + beurstopics te lezen maak je best wel grove fouten. Laat dit een les zijn voor mij.
Nog steeds shorts bijgepakt omdat ik denk dat het naar 1170 zal gaan.
Een beginnner zijn is vervelend
Iemand nog tips? Maak ik nu weer een fout ergens?
Urgh weer een fout ontdekt, nooit ergens achteraanlopen![]()
Ik verkocht bestens, terwijl ik dacht dat ik bestens kocht. Met turbos heb je toch geen marge?quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:13 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Deed je een opening sell of een closing sell? Bij de eerste zou je een melding moeten krijgen over de marge die dan nodig is.
Hier struikel je dan meteen over de vraag welk instrument je gaat toepassen. CFD's hebben de voorkeur vanwege de lage margin en kleine ticksize maar hebben dan weer het probleem dat de bied-laatspread groter is dan bij futures. Spelen met futures gaat me sowieso te veel kosten. Daarnaast is deze aanpak afhankelijk van mijn emoties. (Ik kan wel zeggen dat ik consequent ga handelen maar wie zegt dat ik dat ook ga doenquote:Op vrijdag 4 december 2009 13:11 schreef SeLang het volgende:
1) Alloceer een deel van je tradingkapitaal als 'research budget'.
2) Ga consequent de strategie handelen met de kleinst mogelijke eenheid (1 contract)
Ok op die manier. Ik zat te denken aan opties, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik daar zelf mee bezig ben.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:20 schreef Zure_Pruim het volgende:
Ik verkocht bestens, terwijl ik dacht dat ik bestens kocht. Met turbos heb je toch geen marge?
Juist wel!quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:27 schreef Mendeljev het volgende:
Ik moet overigens wel zeggen dat SeLang's tips bijzonder behulpzaam zijn bij het uitstippelen van je gedachtes. Ook al eindig je met niks constructiefs..
En vandaag weer: 1,118.02, and counting.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:29 schreef Arcee het volgende:
Vandaag S&P weer een nieuwe year-high: 1,117.28.
Idd ... mooi shortmomentquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:44 schreef edwinh het volgende:
Vandaag wel: voorlopige day-high 323,95.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:39 schreef Lemans24 het volgende:
zolang ie maar niet boven 323,18 komt.
Ik bedoel ook meer dat je eigen ideeen niet zo waterdicht zijn als je dacht. Maar die bevinding is al constructief op zich. Ik heb niets dan lof over jullie te sprekenquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Juist wel!Discipline in dit soort gevallen is wel belangrijk. Ken genoeg voorbeelden van mensen die tijdens hun 1e jaar met trades overal in vlogen en na een jaar kapten en aan het werk gingen.
November-high gebroken dus, kijken wat nu de outlooks worden van de Royce Tostramsen van deze wereld. Rally naar 350?quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vandaag wel: voorlopige day-high 323,95.
Dat is voor de AEX het hoogtse punt sinds 23 oktober.
Het is enkel 1 trade, de CFD op de Future van de FTSE. Niet de FTSE index! De future van de FTSE index!quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:38 schreef dvr het volgende:
S_E, begrijp ik nou dat jij 42K pond hebt opgestreken met een enkele CFD-trade op de FTSE-100 index? Heb je dan zoveel ingezet of zit daar een idoot hoge leverage in?
Margins bij CFD's zijn monsterly groot hoor! Het zijn dus overigens CFDs op basis van de indexfutures! En dus niet op de index itself! Een vergissing die al een paar keer gemaakt is.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:23 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hier struikel je dan meteen over de vraag welk instrument je gaat toepassen. CFD's hebben de voorkeur vanwege de lage margin en kleine ticksize maar hebben dan weer het probleem dat de bied-laatspread groter is dan bij futures.
DJ ook een nieuwe year-high en S&P ook weer een puntje hoger nog:quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:41 schreef Arcee het volgende:
En vandaag weer: 1,118.02, and counting.
DJ 10 punten onder year-high, wel weer boven 10.500.
Het is toch ook alleen maar logisch dat je ideeen niet waterdicht zijn? Het is juist goed als je elke keer weer beseft dat er flaws in je model zijn. De gouden graal wat betreft beleggen vind je niet, maar als je ook maar een kleine edge denkt te hebben heb ik er geen moeite om daar met 400:1 leverage in te stappen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:44 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik bedoel ook meer dat je eigen ideeen niet zo waterdicht zijn als je dacht. Maar die bevinding is al constructief op zich. Ik heb niets dan lof over jullie te spreken
SnP naar 1,200 januari denk ik, daarna weer BEAR hoorquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
DJ ook een nieuwe year-high en S&P ook weer een puntje hoger nog:
DJ: 10,516.70
SP: 1,119.13
Ik zit er ook over na te denken om te shorten, maar met 10 contracts ofzo. Alles slaat bij mij op rood aan op dit moment.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:54 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
SnP naar 1,200 januari denk ik, daarna weer BEAR hoor![]()
Ziet er uit als topvorming ja, maar nog geen duidelijk signaal vind ik.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit er ook over na te denken om te shorten, maar met 10 contracts ofzo. Alles slaat bij mij op rood aan op dit moment.
Nu begin ik toch wel in een voorlopig herstel te geloven... Op naar 350 dus.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vandaag wel: voorlopige day-high 323,95.
Dat is voor de AEX het hoogtste punt sinds 23 oktober.
ach, de mensen die van 195 naar 350 zijn meegelift (+80%), hebben een hele flinke buffer.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:05 schreef piepeloi55 het volgende:
hahaha dit word de grootste bull trap ever.
Ze hebben zeker een grote buffer. Maar waar het om gaat is dat dit de grootste financiele bubble ever is en tot stand gekomen door een vorm van manipulatie. Hoe hoger we gaan hoe harder we gaan crashen!quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
ach, de mensen die van 195 naar 350 zijn meegelift (+80%), hebben een hele flinke buffer.
Ik moet denken aan die 4chan gifjes waar een 'mooi' meisje haar lichaam showt en dan na een paar houdingen 'haar' penis er uit floept. Misschien een beetje ordinair uitgedrukt maar volgens mij gaan veel paniekbeleggers hetzelfde ervaren als toen ik die gifjes mocht aanschouwenquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:05 schreef piepeloi55 het volgende:
hahaha dit word de grootste bull trap ever.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ain't nothing to it but to do it.
Greece
Na dinsdag klopte die telling gewoon niet meer, neem aan dat hij toen ook gedraaid is met zijn visie......quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:37 schreef dramatiek het volgende:
Vandergeld pakt maar weer eens een paracetamol, zijn crash komt later, ws wanneer de paashaas bezig is zijn eieren te verstoppen in de nederlandsche tuinen.
Achteraf draaien is makkelijk, maar dat maakt z'n onjuiste voorspellingen er niet minder op:quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:40 schreef M.Melandri het volgende:
Na dinsdag klopte die telling gewoon niet meer, neem aan dat hij toen ook gedraaid is met zijn visie......
quote:Op maandag 30 november 2009 17:18 schreef Vandergeld het volgende:
Komende dagen zeer negatief volgens mij, staan aan de start van dalingsgolf naar 280.
Ah menn, hij gaat nog echt die richting op ook. 1170quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:03 schreef Zure_Pruim het volgende:
Nog steeds shorts bijgepakt omdat ik denk dat het naar 1170 zal gaan.
Edit: Ik weet niets meer. en ben eruitgestapt
Ik zit short maar zie voor als nog rode cijfers op mn portfolio staanquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:40 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Na dinsdag klopte die telling gewoon niet meer, neem aan dat hij toen ook gedraaid is met zijn visie......
S&P500 future (ES) valt toch wel mee? Eén indexpunt=$50 (ticksize $12,50).quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:23 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hier struikel je dan meteen over de vraag welk instrument je gaat toepassen. CFD's hebben de voorkeur vanwege de lage margin en kleine ticksize maar hebben dan weer het probleem dat de bied-laatspread groter is dan bij futures. Spelen met futures gaat me sowieso te veel kosten. Daarnaast is deze aanpak afhankelijk van mijn emoties. (Ik kan wel zeggen dat ik consequent ga handelen maar wie zegt dat ik dat ook ga doen)
Ik moet echt iets anders gaan verzinnen.
Mijn gezond verstand zegt dat we met zulke koerssprongen altijd een beweging naar beneden krijgen. Goed nieuws beklijft toch nooit zo lang, zeker niet als er niet echt sprake is van een hausse. Maandag dan waarschijnlijk toch weer naar beneden.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit short maar zie voor als nog rode cijfers op mn portfolio staan
Dat werd wel erg snel groene cijfersquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit short maar zie voor als nog rode cijfers op mn portfolio staan
Spread AEX bij RBS maar 0,1punt, na half 6 0,3punt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:23 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hier struikel je dan meteen over de vraag welk instrument je gaat toepassen. CFD's hebben de voorkeur vanwege de lage margin en kleine ticksize maar hebben dan weer het probleem dat de bied-laatspread groter is dan bij futures. Spelen met futures gaat me sowieso te veel kosten. Daarnaast is deze aanpak afhankelijk van mijn emoties. (Ik kan wel zeggen dat ik consequent ga handelen maar wie zegt dat ik dat ook ga doen)
Ik moet echt iets anders gaan verzinnen.
Ik zit te denken aan een GDP dagje van 29 oktober, het nieuws sloeg nergens op, beurzen waren spuit 11 met 3%, dag er na rustig met -3% naar beneden.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Mijn gezond verstand zegt dat we met zulke koerssprongen altijd een beweging naar beneden krijgen. Goed nieuws beklijft toch nooit zo lang, zeker niet als er niet echt sprake is van een hausse. Maandag dan waarschijnlijk toch weer naar beneden.
Dat macrotraden kan behoorlijk emotieloos imo:quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:23 schreef Mendeljev het volgende:
Daarnaast is deze aanpak afhankelijk van mijn emoties. (Ik kan wel zeggen dat ik consequent ga handelen maar wie zegt dat ik dat ook ga doen)
Het was puur toeval dat ik er niet in zat, de presentaties die ik moest houden deze ochtend voor school liepen met zo'n 3 uur uitquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:11 schreef SeLang het volgende:
Het was toch een beetje een shortsqueeze dit. Iedereen had zich volgens mij gepositioneerd voor een tegenvallend cijfer.
Btw SE, zoiets had je faillisement kunnen zijn met veel leverage. Het onder deze omstandigheden omdraaien van een shortpositie in een vrij illiquide CFD, dat had waarschijnlijk de moeder aller slippage opgeleverd. Gelukkig zat je er niet in
Ben toch short gegaan onder de 322, entry op 321,9. Signaal niet heel duidelijk dus klein plukje.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ziet er uit als topvorming ja, maar nog geen duidelijk signaal vind ik.
Ik neem allemaal erg kleine posities in op dit moment, kleine short posities, hup er in en hup er weer uit.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:37 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ben toch short gegaan onder de 322, entry op 321,9. Signaal niet heel duidelijk dus klein plukje.
Ja in dat geval ga je de positie pas aan nadat het cijfer bekend is. Je krijgt dan altijd slippage tegen je maar je zit wel 100% van de tijd aan de goede kant van de spike. Je strategie is er op gebaseerd dat je ofwel sneller reageert dan de rest ofwel de spike heeft stayingpower en loopt nog even door.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat is voor mij slechts een confirmatie dat er een aantal grote partijen zoals hedgefunds domweg deze macro nieuws strategie toepassen. In de zin van, zijn de resultaten beter dan verwacht, dan gaan we long en andersom gaan we short. Ik weet uit eigen ervaring dat er een aantal hedgefunds deze manier toepassen. Uiteraard hebben ze daar ook nog een verwachtings patroon formule om de kans op succes uit te rekenen en dat vast te plakken aan de order die je automatisch koopt, maar het systeem is ongeveer hetzelfde.
Scalping noemen ze dat tochquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik neem allemaal erg kleine posities in op dit moment, kleine short posities, hup er in en hup er weer uit.
Hmm, ik zal kijken of mijn resultaten beter worden als ik nadat het uitkomt, instap. Ik denk overigens niet dat het een goede edge heeft, maar omdat het lastig te backtesten valt geeft het met goede resultaten het idee dat het wel degelijk die edge heeftquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja in dat geval ga je de positie pas aan nadat het cijfer bekend is. Je krijgt dan altijd slippage tegen je maar je zit wel 100% van de tijd aan de goede kant van de spike. Je strategie is er op gebaseerd dat je ofwel sneller reageert dan de rest ofwel de spike heeft stayingpower en loopt nog even door.
Of zo'n methode een edge heeft is de vraag. Met dit soort strategieen is de winnaar meestal degene met de snelste infrastructuur. En dat is dus niet de particuliere belegger. Maar zoals gezegd is het moeilijk te backtesten. Gewoon in de praktijk proberen dus.
Ben er al mee bezig, als iemand anders het heeft zou dat ook mooi zijn. Ik heb namelijk wel de historische data van zo'n beetje elke macro economisch nieuws. Alleen moet ik het goed in excel zien te krijgenquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:50 schreef SeLang het volgende:
Btw: ik zou wel graag een historische kalender willen hebben met 1 of 2 jaar releasedata van dingen als werkloosheidscijfers etc. Dus: wat werd wanneer aangekondigd. En dat dan matchen met historische prijsdata.
Iemand?
Oke! Het lijkt te werken, ik zal nu kijken of ik het van een aantal jaar in een pakketje kan krijgen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:50 schreef SeLang het volgende:
Btw: ik zou wel graag een historische kalender willen hebben met 1 of 2 jaar releasedata van dingen als werkloosheidscijfers etc. Dus: wat werd wanneer aangekondigd. En dat dan matchen met historische prijsdata.
Iemand?
nice, ben je toch goed mee weggekomen. Vanaf wanneer zat je short?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:53 schreef edwinh het volgende:
whahaah mijn shorts leven nog :d Mittal is in de min gesloten
Ik vraag me af of het veel uitmaakt. De tweede strategie (instappen nadat de cijfers uit zijn) is eigenlijk min of meer de tegengestelde strategie van eerst instappen. De slippage die jij met jouw methode (eerst instappen) krijgt als je fout zit is dezelfde slippage die je krijgt als je de cijfers gaat najagen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm, ik zal kijken of mijn resultaten beter worden als ik nadat het uitkomt, instap.
Dat zou fantastisch zijn!quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ben er al mee bezig, als iemand anders het heeft zou dat ook mooi zijn. Ik heb namelijk wel de historische data van zo'n beetje elke macro economisch nieuws. Alleen moet ik het goed in excel zien te krijgen
Maar de Nasdaq 100 index is bijna 2x zo duur als S&P500 (ca 1800 vs 1100) dus je krijgt ook meer tikken bij een procentueel even grote beweging. Zelf zou ik voor dit soort strategieen altijd voor het meest liquide contract gaan.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:01 schreef Mendeljev het volgende:
ES is inderdaad wel een goede optie. Misschien is de mini Nasdaq (NQ) ook wel een goed alternatief (immers zelfde ticksizegrootte maar waarde per tick is maar $5,
In dit geval boeit het echter wel omdat iedereen zijn stoploss ongeveer tegelijkertijd wordt geraakt.quote:iets minder liquide maar voor 1 contract boeit dat minder). Het doel is immers niet om blindweg geld te verdienen maar om je trades te analyseren.
Bingo, done! Data voor de 2 jaar (kan overigens nog veel verder terug dan 2 jaar). Ik zal het even uploaden en kijken of je er wat aan hebt. (het is namelijk een bulk aan informatie)quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn!
Voor een leuk post-Philippines projectje
Bij goud vandaag net voor de aankondiging van de event werd de prijs kunstmatig verticaal omhooggegooid. (GS conspiracy). Volgens mij gebeuren dit soort grappen vaker. Hier moet je ook rekening mee houden met de stoploss.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat macrotraden kan behoorlijk emotieloos imo:
1) Positie plaatsen op basis van je verwachting, 1 minuut voor de event - geen stress.
2) Conditionele stoploss op een percentage onder de actuele koers. Voor de grootte van dit percentage gebruik je een vaste formule - geen stress.
3) Winst nemen op een (automatische) trailingstop oid - geen stress.
Het succes gaat vooral afhangen van de executie van de stoploss, maar dat moet je in de praktijk zien hoe dat uitpakt. Je zult ongeveer 50% van de tijd goed zitten met je verwachting.
Laat even weten of je er op deze manier wat aan hebt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn!
Voor een leuk post-Philippines projectje
Dit is perfect!quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Laat even weten of je er op deze manier wat aan hebt.
linkje calendar data Noord Amerika janu 08 tot dec 09
ik kan eventueel ook de hele wereld er bij in betrekken maar dan wordt het wel heel veel. Wat ook interessante data is zijn de kwartaal resultaten van de afgelopen jaren, die pluk ik er ook zo maar even uit denk ik.
Nee hoor, staat nu op 320.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:21 schreef Lemans24 het volgende:
kan iemand beredeneren waarom de DJ vandaag zo'n verloop laat zien?
De stijging snap ik, maar de afstort tot onder het vorige slot, gevolgd door stijging tot precies de nullijn snap ik niet...
Het gaat daardoor ook weer lekker met de AEX, virtueel nog maar op 315![]()
Aiight, ik hoor het wel als je terug komt van vakantiequote:Op vrijdag 4 december 2009 18:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
(meer dan dit heb ik voorlopig niet nodig trouwens)
Je moet gewoon de FTI volgen, met die iex indicatie kun je niks.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
klopt het nog steeds niet op IEX?
http://www.iex.nl/stocks/NLinNY.asp
Ik zie goud (in USD) in de daggrafiek rond 13:20 GST juist flink omlaag gaan. Maar met goud moet je je altijd afvragen of wat je ziet nu een beweging in goud of in de dollar is, en dit was gewoon de dollar die aantrok.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:18 schreef Zure_Pruim het volgende:
Bij goud vandaag net voor de aankondiging van de event werd de prijs kunstmatig verticaal omhooggegooid. (GS conspiracy).
Het ging ook maar paar seconden echt omhoog en daarna kelderen. Verticaal omhoog daarna verticaal omlaag.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:45 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik zie goud (in USD) in de daggrafiek rond 13:20 GST juist flink omlaag gaan. Maar met goud moet je je altijd afvragen of wat je ziet nu een beweging in goud of in de dollar is, en dit was gewoon de dollar die aantrok.
Ik heb al mijn shorts nog open. Zullen wel zien wat er maandag op de borden komt. Onder de 322 zit ik sowieso goed.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:57 schreef M.Melandri het volgende:
Heb de helft van mijn shorts zojuist gesloten, rest laat ik gewoon staan en gaan mee naar maandag.
Heb je weer een lading dec putsquote:Op vrijdag 4 december 2009 19:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb al mijn shorts nog open. Zullen wel zien wat er maandag op de borden komt. Onder de 322 zit ik sowieso goed.
ik heb ook januari , december dan loop je steeds te kutten met de tijd/waarde die eruit loopt daar kan je haast niet tegenaan verdienen als de markt licht onderuit gaat.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:36 schreef LXIV het volgende:
Nee, dat vond ik te link. Heb ze van januari. Een beetje duurder, maar goed. Op 322 gekocht, dus ik kan er even mee vooruit.
Ja, je kunt wel altijd minder slecht dan verwacht scoren, maar slecht blijft slecht en toenemen blijft toenemen. Het is niet zo dat als je je verwachtingen maar naar beneden bij blijft stellen je uiteindelijk recht hebt op een AEX van 400. Integendeel.quote:Veel minder slechte cijfers dan verwacht over de Amerikaanse werkloosheidscijfers vielen in zeer goede aarde bij beleggers. In november werden 11.000 banen geschrapt ten opzichte van een maand eerder
quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:36 schreef edwinh het volgende:
wow check die euro dollar, het lijkt er niet op dat de 1.4865 gaat houden.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:43 schreef LXIV het volgende:
Het is trouwens wel grappig om die call-series die vandaag expireerden rond de 315 te bekijken. Als je het over koerssprongen hebt! 1700% in een half uur of zo!
http://www.telegraaf.nl/d(...).0*2009-12-04*104*64
of ze waren beiden zogoed als waardeloosquote:Op vrijdag 4 december 2009 19:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
![]()
Ik zat er vlak voor half 3 ook aan te denken om zowel een put als een dagcall te kopen, 1was waardeloos afgelopen en de anders had je dan een megawinst.
Dat is weer zo'n merkwaardige marktinefficientie. Je weet dat er veel volatiliteit aankomt. Wat let je om een out the money put en een out the money call te kopen. Je verliest op één van de twee zeker 5 cent. Maar het rendement op dat andere maakt dat ruimschoots goed!quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
![]()
Ik zat er vlak voor half 3 ook aan te denken om zowel een put als een dagcall te kopen, 1was waardeloos afgelopen en de anders had je dan een megawinst.
Dat was het risico idd, maar met banencijfer zie je vaak hele grote spikes.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:46 schreef edwinh het volgende:
[..]
of ze waren beiden zogoed als waardeloos
Hm, dat klinkt bijna té makkelijk. Bij een set opties van ieder 20 cent heb je dan 200 euro gegarandeerd verlies en kans op 6000 winst?quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
![]()
SICK!quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:47 schreef LXIV het volgende:
4600% http://www.telegraaf.nl/d(...).0*2009-12-04*104*64
Dat de beurs mat reageert en dat de volatiliteit nihil is.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hm, dat klinkt bijna té makkelijk. Bij een set opties van ieder 20 cent heb je dan 200 euro gegarandeerd verlies en kans op 6000 winst?
Waar zit het addertje?
jah ik ga het de volgende keer eens wagenquote:Op vrijdag 4 december 2009 19:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat was het risico idd, maar met banencijfer zie je vaak hele grote spikes.
Die kerel die voor de grap een serie gekocht heeft zal vanavond blij zijn! En die kerel die dacht "beter 5 cent dan helemaal niks" zal flink balen!quote:
Opties onder 10cent geen transactiekosten volgens mij.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:51 schreef edwinh het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met deze optie contracten heb je dan als je 30 setjes koopt voor 0.05 ook gewoon 60 euro transactiekosten?
dan zou het dus bijna "gratis"gokken zijn waren dit week opties of dag btw?quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:52 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Opties onder 10cent geen transactiekosten volgens mij.
Het was op uur-niveau wel zeer spectaculair, even een sprong van 6 punten in één keer.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:53 schreef LXIV het volgende:
Toch is de volatiliteit niet goed ingeprijsd in deze opties. 4600% zou niet moeten kunnen. Niet met iets semi-spectaculairs als dit. Uiteindelijk is de beurs maar anderhalf procent hoger gesloten.
Op vrijdag zijn er enkel weekopties.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:53 schreef edwinh het volgende:
[..]
dan zou het dus bijna "gratis"gokken zijn waren dit week opties of dag btw?
Dat valt dus wel mee! Er zijn er die vandaag op 2,30 ge-expireerd zijn! Die ITM was dus bereikbaar genoeg!quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:56 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Op vrijdag zijn er enkel weekopties.
Die van 5cent liggen altijd wel erg ver OTM.....
OK, maar vandaag was ook abnormaal met 9punten erbij binnen een uur? Bij het banencijfer zie je meestal een beweging van 3a5punten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat valt dus wel mee! Er zijn er die vandaag op 2,30 ge-expireerd zijn! Die ITM was dus bereikbaar genoeg!
2 roodjes op een vrijdag daar teken ik ook voor hoorquote:Op vrijdag 4 december 2009 20:00 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
OK, maar vandaag was ook abnormaal met 9punten erbij binnen een uur? Bij het banencijfer zie je meestal een beweging van 3a5punten.
Volgens Harry Geels is het zo slecht nog niet gesteld met de beurzen ..quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:27 schreef SeLang het volgende:
Toch wel grappig dit... waar moet je nu op hopen?
Economisch herstel? =hogere dollar, hogere rente ---> lagere beurs
Economische recessie? =bedrijfswinsten dalen ---> lagere beurs
Overvaluation is a bitch
tjonge wat was die stijging vanaf 10320 voorspelbaar...quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:23 schreef Lemans24 het volgende:
't wordt weer spannend nu voor de DJ...
Als je zo zeker bent dan ga je toch gewoon short?quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:27 schreef SeLang het volgende:
Toch wel grappig dit... waar moet je nu op hopen?
Economisch herstel? =hogere dollar, hogere rente ---> lagere beurs
Economische recessie? =bedrijfswinsten dalen ---> lagere beurs
Overvaluation is a bitch
tja, ik snap ook niet helemaal waarom SeLang niet short gaat, totdat het instapmoment daar is.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je zo zeker bent dan ga je toch gewoon short?
Omdat die kansen op succes significant lager liggen dan zijn eigen methode voor long die hij gebruikt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
tja, ik snap ook niet helemaal waarom SeLang niet short gaat, totdat het instapmoment daar is.
dan ga je er dus vanuit dat er een kans bestaat dat de beurs *niet* naar een acceptabel instapniveau gaat.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat die kansen op succes significant lager liggen dan zijn eigen methode voor long die hij gebruikt.
Stel dat je er vanuit gaat dat de beurs binnen twee jaar onder de 250 staat. (Dat doe ik overigens niet) Dat koop je toch gewoon wat opties uit deze serie: http://www.telegraaf.nl/d(...).0*2011-12-16*104*64quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat die kansen op succes significant lager liggen dan zijn eigen methode voor long die hij gebruikt.
Een shortpositie kost geld. Stel dat het pas over 5 jaar gebeurt, dan ben je 5 jaar lang dividend aan het betalen. Ik ben alleen geinteresseerd in investeringen die een positieve cashflow opleveren. Een bankrekening levert een positieve cashflow op, net als een long positie in aandelen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
dan ga je er dus vanuit dat er een kans bestaat dat de beurs *niet* naar een acceptabel instapniveau gaat.
Het kost inderdaad dividend maar het levert toch rente op?quote:
Wow, dat is nog 'es een ander geluid hier.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:40 schreef LXIV het volgende:
Stel dat je er vanuit gaat dat de beurs binnen twee jaar onder de 250 staat. (Dat doe ik overigens niet)
Je PM box is overigens volquote:Op vrijdag 4 december 2009 21:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wow, dat is nog 'es een ander geluid hier.
Shit, is het weer zo ver?quote:
BIj gewone opties hoef je toch geen dividend te betalen. Alleen druppelt de tijdswaarde er langzaam uit.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een shortpositie kost geld. Stel dat het pas over 5 jaar gebeurt, dan ben je 5 jaar lang dividend aan het betalen. Ik ben alleen geinteresseerd in investeringen die een positieve cashflow opleveren. Een bankrekening levert een positieve cashflow op, net als een long positie in aandelen.
In principe geeft een long positie in een gespreide aandelenportefeuille op zeer lange termijn altijd een positief rendement omdat de onderliggende bedrijven winst maken. De waardering waarop je koopt legt je toekomstige rendement vast. Koop je veel te duur (zoals nu), dan zal je op zeer lange termijn geen goed rendement halen, maar ook geen negatief rendement. Hieruit volgt dat een negatieve positie in aandelen op zeer lange termijn altijd verliesgevend is. Wil een negatieve positie in aandelen toch winstgevend zijn, dan zul je aannames moeten doen over de termijn waarbinnen dat gebeurt. En dat is speculatie. We weten allemaal hoelang de markt overgewaardeerd kan blijven. (btw: je moet eigenlijk tov de rente kijken, dus een negatieve positie in aandelen aangaan als de earningsyield lager is dan de reele rente die je kunt krijgen. Maar dat is voorlopig niet aan de orde).quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
BIj gewone opties hoef je toch geen dividend te betalen. Alleen druppelt de tijdswaarde er langzaam uit.
Je zou ook ongedekte calls kunnen schrijven. Dan werkt de tijd in jouw voordeel.
Het scenario waar ik zelf dus ernstig rekening mee hou in de komende jaren is stagnatie (double dip) EN hogere (lange) rente (vanwege de enorme stijging van overheidstekorten). Dat zou the perfect storm kunnen worden.quote:Wall Street hoger na uitbundige start
4 december 2009, 22:18 | ANP
NEW YORK (ANP) - Wall Street opende uitbundig, toen bekend werd dat de werkloosheid in de VS vorige maand gedaald is, maar de koersstijgingen brokkelden in de uren daarna af.
De stijgende dollar gooide roet in het eten, evenals een toenemende vrees dat de centrale bank de rente eerder zal verhogen dan tot dusver werd verwacht. Het leidde tot lagere grondstofprijzen en dat zette een domper op veel koersen. Zo noteerde Alcoa flink lager. Ook benzinemaatschappijen stonden onder druk bij lagere olieprijzen. Daar stond tegenover dat onder meer banken en huizenbouwers hun aandelen zagen stijgen.
In the middle of the rimboequote:Op zaterdag 5 december 2009 01:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het scenario waar ik zelf dus ernstig rekening mee hou in de komende jaren is stagnatie (double dip) EN hogere (lange) rente (vanwege de enorme stijging van overheidstekorten). Dat zou the perfect storm kunnen worden.
Doe dat nou nietquote:Op zaterdag 5 december 2009 02:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In the middle of the rimboe.. heftig op zoek naar een internetcafe
Ik denk niet zozeer dat "ze" de rente gaan verhogen maar gewoon dat de yields in de obligatiemarkten gaan stijgen voor langere maturities. Niet als gevolg van een of andere policy of als gevolg van inflatie maar door opnieuw inprijzen van risico en door het simpele feit dat overheden plotseling zoveel meer geld gaan lenen dat die markten inzakken onder het gewicht daarvan (=hogere yield).quote:Op zaterdag 5 december 2009 07:24 schreef Lyrebird het volgende:
Verhoging van de rente? Het zou tijd worden. Dat hadden ze een paar jaar geleden moeten doen.
Klopt, maar ik stelde dat "ze" de rente al veel langer hadden moeten verhogen, en met "ze" bedoel ik dan bijvoorbeeld de FED. Die had de macht om de rente te verhogen, wat MI in het begin een pijnlijk operatie zou zijn geweest, maar op de langere termijn een gezonde patient. Nu blijven we maar kwakkelen totdat het koudvuur uit zichzelf aan onze benen begint te vreten (een verhoogde rente door de markt).quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk niet zozeer dat "ze" de rente gaan verhogen maar gewoon dat de yields in de obligatiemarkten gaan stijgen voor langere maturities. Niet als gevolg van een of andere policy of als gevolg van inflatie maar door opnieuw inprijzen van risico en door het simpele feit dat overheden plotseling zoveel meer geld gaan lenen dat die markten inzakken onder het gewicht daarvan (=hogere yield).
Die drive van goed je best doen en hoog staan op lijstjes zal je waarschijnlijk nooit verleren rightquote:Op zaterdag 5 december 2009 22:53 schreef SeLang het volgende:
Even een subtiele spam actie, want ik zag dit ook pas vandaag:
Kiva FOK-team #6 Microkredieten - Voorbij de $20.000!
Het Fok!-team staat nu 94-ste op de wereldranglijst
Je doet ook meteen mee met 71 loans!quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:53 schreef SeLang het volgende:
Even een subtiele spam actie, want ik zag dit ook pas vandaag:
Kiva FOK-team #6 Microkredieten - Voorbij de $20.000!
Het Fok!-team staat nu 94-ste op de wereldranglijst
Het is belangrijk om een gespreid portfolio te hebbenquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:14 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Je doet ook meteen mee met 71 76 81 loans!![]()
Portfolio Distribution:quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:52 schreef SeLang het volgende:
Het is belangrijk om een gespreid portfolio te hebben
quote:Op zondag 6 december 2009 00:13 schreef dvr het volgende:
[..]
Portfolio Distribution:
male 13.2%
En niet aan de drank raken, en netjes bij hun kinderen en business in de buurt blijven. Ik zit daarom 100% long women.quote:Op zondag 6 december 2009 01:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
het is bewezen dat vrouwen verantwoordelijker met geld omgaan, en consequenter leningen terugbetalen
Ik dacht dat er normaliter altijd maar 1 sinterklaas wasquote:Op zondag 6 december 2009 01:50 schreef SeLang het volgende:
Zeg dvr, ga je nog wat maple leaves uitlenen aan een varkensboertje in Togo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |