Hear! Hear!quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:44 schreef edwinh het volgende:
ik vraag me af hoe geloofwaardig deze cijfers zijn.....
Niet, omdat er een grote onderliggende werkloosheid is die de officiele statistieken niet meetellen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:44 schreef edwinh het volgende:
Deed je een opening sell of een closing sell? Bij de eerste zou je een melding moeten krijgen over de marge die dan nodig is.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:03 schreef Zure_Pruim het volgende:
De frustratie van een beginner:
Potverdikkeme. zit ik de hele dag te wachten op het moment dat goud spot gaat vallen vandaag. Op basis van hele hoge volume rond 1170 dollar en lage volume op de top. Ik had al 100 shorts turbo gekocht.
Nu bleek ging goud spot na een kunstmatige prijsomhoogduwing keihard naar beneden. Ik helemaal blij :. Dus ik wilde meer 100 shorts kopen. Bleek ik 100 shorts te verkopen
. Door blijdschap en een hele dag voor het scherm zitten + beurstopics te lezen maak je best wel grove fouten. Laat dit een les zijn voor mij.
Nog steeds shorts bijgepakt omdat ik denk dat het naar 1170 zal gaan.
Een beginnner zijn is vervelend
Iemand nog tips? Maak ik nu weer een fout ergens?
Urgh weer een fout ontdekt, nooit ergens achteraanlopen![]()
Ik verkocht bestens, terwijl ik dacht dat ik bestens kocht. Met turbos heb je toch geen marge?quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:13 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Deed je een opening sell of een closing sell? Bij de eerste zou je een melding moeten krijgen over de marge die dan nodig is.
Hier struikel je dan meteen over de vraag welk instrument je gaat toepassen. CFD's hebben de voorkeur vanwege de lage margin en kleine ticksize maar hebben dan weer het probleem dat de bied-laatspread groter is dan bij futures. Spelen met futures gaat me sowieso te veel kosten. Daarnaast is deze aanpak afhankelijk van mijn emoties. (Ik kan wel zeggen dat ik consequent ga handelen maar wie zegt dat ik dat ook ga doenquote:Op vrijdag 4 december 2009 13:11 schreef SeLang het volgende:
1) Alloceer een deel van je tradingkapitaal als 'research budget'.
2) Ga consequent de strategie handelen met de kleinst mogelijke eenheid (1 contract)
Ok op die manier. Ik zat te denken aan opties, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik daar zelf mee bezig ben.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:20 schreef Zure_Pruim het volgende:
Ik verkocht bestens, terwijl ik dacht dat ik bestens kocht. Met turbos heb je toch geen marge?
Juist wel!quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:27 schreef Mendeljev het volgende:
Ik moet overigens wel zeggen dat SeLang's tips bijzonder behulpzaam zijn bij het uitstippelen van je gedachtes. Ook al eindig je met niks constructiefs..
En vandaag weer: 1,118.02, and counting.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:29 schreef Arcee het volgende:
Vandaag S&P weer een nieuwe year-high: 1,117.28.
Idd ... mooi shortmomentquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:44 schreef edwinh het volgende:
Vandaag wel: voorlopige day-high 323,95.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:39 schreef Lemans24 het volgende:
zolang ie maar niet boven 323,18 komt.
Ik bedoel ook meer dat je eigen ideeen niet zo waterdicht zijn als je dacht. Maar die bevinding is al constructief op zich. Ik heb niets dan lof over jullie te sprekenquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Juist wel!Discipline in dit soort gevallen is wel belangrijk. Ken genoeg voorbeelden van mensen die tijdens hun 1e jaar met trades overal in vlogen en na een jaar kapten en aan het werk gingen.
November-high gebroken dus, kijken wat nu de outlooks worden van de Royce Tostramsen van deze wereld. Rally naar 350?quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vandaag wel: voorlopige day-high 323,95.
Dat is voor de AEX het hoogtse punt sinds 23 oktober.
Het is enkel 1 trade, de CFD op de Future van de FTSE. Niet de FTSE index! De future van de FTSE index!quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:38 schreef dvr het volgende:
S_E, begrijp ik nou dat jij 42K pond hebt opgestreken met een enkele CFD-trade op de FTSE-100 index? Heb je dan zoveel ingezet of zit daar een idoot hoge leverage in?
Margins bij CFD's zijn monsterly groot hoor! Het zijn dus overigens CFDs op basis van de indexfutures! En dus niet op de index itself! Een vergissing die al een paar keer gemaakt is.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:23 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hier struikel je dan meteen over de vraag welk instrument je gaat toepassen. CFD's hebben de voorkeur vanwege de lage margin en kleine ticksize maar hebben dan weer het probleem dat de bied-laatspread groter is dan bij futures.
DJ ook een nieuwe year-high en S&P ook weer een puntje hoger nog:quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:41 schreef Arcee het volgende:
En vandaag weer: 1,118.02, and counting.
DJ 10 punten onder year-high, wel weer boven 10.500.
Het is toch ook alleen maar logisch dat je ideeen niet waterdicht zijn? Het is juist goed als je elke keer weer beseft dat er flaws in je model zijn. De gouden graal wat betreft beleggen vind je niet, maar als je ook maar een kleine edge denkt te hebben heb ik er geen moeite om daar met 400:1 leverage in te stappen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:44 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik bedoel ook meer dat je eigen ideeen niet zo waterdicht zijn als je dacht. Maar die bevinding is al constructief op zich. Ik heb niets dan lof over jullie te spreken
SnP naar 1,200 januari denk ik, daarna weer BEAR hoorquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
DJ ook een nieuwe year-high en S&P ook weer een puntje hoger nog:
DJ: 10,516.70
SP: 1,119.13
Ik zit er ook over na te denken om te shorten, maar met 10 contracts ofzo. Alles slaat bij mij op rood aan op dit moment.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:54 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
SnP naar 1,200 januari denk ik, daarna weer BEAR hoor![]()
Ziet er uit als topvorming ja, maar nog geen duidelijk signaal vind ik.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit er ook over na te denken om te shorten, maar met 10 contracts ofzo. Alles slaat bij mij op rood aan op dit moment.
Nu begin ik toch wel in een voorlopig herstel te geloven... Op naar 350 dus.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vandaag wel: voorlopige day-high 323,95.
Dat is voor de AEX het hoogtste punt sinds 23 oktober.
ach, de mensen die van 195 naar 350 zijn meegelift (+80%), hebben een hele flinke buffer.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:05 schreef piepeloi55 het volgende:
hahaha dit word de grootste bull trap ever.
Ze hebben zeker een grote buffer. Maar waar het om gaat is dat dit de grootste financiele bubble ever is en tot stand gekomen door een vorm van manipulatie. Hoe hoger we gaan hoe harder we gaan crashen!quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
ach, de mensen die van 195 naar 350 zijn meegelift (+80%), hebben een hele flinke buffer.
Ik moet denken aan die 4chan gifjes waar een 'mooi' meisje haar lichaam showt en dan na een paar houdingen 'haar' penis er uit floept. Misschien een beetje ordinair uitgedrukt maar volgens mij gaan veel paniekbeleggers hetzelfde ervaren als toen ik die gifjes mocht aanschouwenquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:05 schreef piepeloi55 het volgende:
hahaha dit word de grootste bull trap ever.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ain't nothing to it but to do it.
Greece
Na dinsdag klopte die telling gewoon niet meer, neem aan dat hij toen ook gedraaid is met zijn visie......quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:37 schreef dramatiek het volgende:
Vandergeld pakt maar weer eens een paracetamol, zijn crash komt later, ws wanneer de paashaas bezig is zijn eieren te verstoppen in de nederlandsche tuinen.
Achteraf draaien is makkelijk, maar dat maakt z'n onjuiste voorspellingen er niet minder op:quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:40 schreef M.Melandri het volgende:
Na dinsdag klopte die telling gewoon niet meer, neem aan dat hij toen ook gedraaid is met zijn visie......
quote:Op maandag 30 november 2009 17:18 schreef Vandergeld het volgende:
Komende dagen zeer negatief volgens mij, staan aan de start van dalingsgolf naar 280.
Ah menn, hij gaat nog echt die richting op ook. 1170quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:03 schreef Zure_Pruim het volgende:
Nog steeds shorts bijgepakt omdat ik denk dat het naar 1170 zal gaan.
Edit: Ik weet niets meer. en ben eruitgestapt
Ik zit short maar zie voor als nog rode cijfers op mn portfolio staanquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:40 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Na dinsdag klopte die telling gewoon niet meer, neem aan dat hij toen ook gedraaid is met zijn visie......
S&P500 future (ES) valt toch wel mee? Eén indexpunt=$50 (ticksize $12,50).quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:23 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hier struikel je dan meteen over de vraag welk instrument je gaat toepassen. CFD's hebben de voorkeur vanwege de lage margin en kleine ticksize maar hebben dan weer het probleem dat de bied-laatspread groter is dan bij futures. Spelen met futures gaat me sowieso te veel kosten. Daarnaast is deze aanpak afhankelijk van mijn emoties. (Ik kan wel zeggen dat ik consequent ga handelen maar wie zegt dat ik dat ook ga doen)
Ik moet echt iets anders gaan verzinnen.
Mijn gezond verstand zegt dat we met zulke koerssprongen altijd een beweging naar beneden krijgen. Goed nieuws beklijft toch nooit zo lang, zeker niet als er niet echt sprake is van een hausse. Maandag dan waarschijnlijk toch weer naar beneden.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit short maar zie voor als nog rode cijfers op mn portfolio staan
Dat werd wel erg snel groene cijfersquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit short maar zie voor als nog rode cijfers op mn portfolio staan
Spread AEX bij RBS maar 0,1punt, na half 6 0,3punt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:23 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hier struikel je dan meteen over de vraag welk instrument je gaat toepassen. CFD's hebben de voorkeur vanwege de lage margin en kleine ticksize maar hebben dan weer het probleem dat de bied-laatspread groter is dan bij futures. Spelen met futures gaat me sowieso te veel kosten. Daarnaast is deze aanpak afhankelijk van mijn emoties. (Ik kan wel zeggen dat ik consequent ga handelen maar wie zegt dat ik dat ook ga doen)
Ik moet echt iets anders gaan verzinnen.
Ik zit te denken aan een GDP dagje van 29 oktober, het nieuws sloeg nergens op, beurzen waren spuit 11 met 3%, dag er na rustig met -3% naar beneden.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Mijn gezond verstand zegt dat we met zulke koerssprongen altijd een beweging naar beneden krijgen. Goed nieuws beklijft toch nooit zo lang, zeker niet als er niet echt sprake is van een hausse. Maandag dan waarschijnlijk toch weer naar beneden.
Dat macrotraden kan behoorlijk emotieloos imo:quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:23 schreef Mendeljev het volgende:
Daarnaast is deze aanpak afhankelijk van mijn emoties. (Ik kan wel zeggen dat ik consequent ga handelen maar wie zegt dat ik dat ook ga doen)
Het was puur toeval dat ik er niet in zat, de presentaties die ik moest houden deze ochtend voor school liepen met zo'n 3 uur uitquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:11 schreef SeLang het volgende:
Het was toch een beetje een shortsqueeze dit. Iedereen had zich volgens mij gepositioneerd voor een tegenvallend cijfer.
Btw SE, zoiets had je faillisement kunnen zijn met veel leverage. Het onder deze omstandigheden omdraaien van een shortpositie in een vrij illiquide CFD, dat had waarschijnlijk de moeder aller slippage opgeleverd. Gelukkig zat je er niet in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |